Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 12:58:03 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 131 132 133 134 135 136 137 [138] 139 140 141 142 143 144 145 ... 324   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDDi motor  (Megtekintve 5113396 alkalommal)
0 Felhasználó és 11 vendég van a témában
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #6850 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 13:44:26 »

Szevasz, az szerelő azt mondta vissza nyomja! Én néztem a levegő szűrőt az nem olajos tehát közvetlen oda nem nyom vissza olajat. Hidegen ez is füstöl mint állat  melegen kevésbé de ereje akkor sincs!
Kompressziót holnap mérnek 10ezer remélem az jó ár érte?
De valószínű valamelyik szelep lesz úgyhogy hengerfej le és akkor már gyűrűztettem is.

Köszi a hozzászólást.   


10 ezer kicsit sok érte, de mondjuk ma már minden relatív drága. Ugyanaz a szerelő akar ennyiért kompressziót mérni, aki azt mondta, hogy rossz a motorod?
A turbócsöveid 100% rendben vannak? Izzító gyertyáid?
Naplózva
Horry
Vendég
« Új hozzászólás #6851 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 17:06:41 »

Csövek rendben vannak izzítógyertya cserélve lett de semmi! Cserélve lettek a porlasztók és a turbó is.

Relatív mérésre mondtak 5 ezret amihez nem kell semmit szétszedni rendes kompresszió mérés  10ezer.

Másik szerelő.


10 ezer kicsit sok érte, de mondjuk ma már minden relatív drága. Ugyanaz a szerelő akar ennyiért kompressziót mérni, aki azt mondta, hogy rossz a motorod?
A turbócsöveid 100% rendben vannak? Izzító gyertyáid?
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #6852 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 17:15:40 »

Csövek rendben vannak izzítógyertya cserélve lett de semmi! Cserélve lettek a porlasztók és a turbó is.

Relatív mérésre mondtak 5 ezret amihez nem kell semmit szétszedni rendes kompresszió mérés  10ezer.

Másik szerelő.

 szomoru1 ha nem menne egy hengered azt azért éreznéd/hallanád.
Naplózva
Jym20
Vendég
« Új hozzászólás #6853 Dátum: 2012.02.14 kedd, 00:37:21 »

Sziasztok!


Egy kérdés ha az autó 9-10 litert eszik TDDI motorral 115 LE vel az lehet azért mert a porlasztóknál van baj?  Nem füstöl fehéret , jól gyorsul. Ja és a turbó levegőcsöveknél benne van egy kis olaj. Mitől eszik sokat???
Naplózva
Horry
Vendég
« Új hozzászólás #6854 Dátum: 2012.02.14 kedd, 06:48:29 »

Vàrosban jàrsz vele? Ha igen akkor tèlen ez normàlis, ès ha 10 litert mutat a fogyasztàs mèrö akkor anyitt nem eszik abbol 1 litert levonhatsz! A turbò pedig olajozàssal müködik ha nem sok az olaj ott az rendben van hissz a motorojabol olajozodik a turbo is!



Sziasztok!


Egy kérdés ha az autó 9-10 litert eszik TDDI motorral 115 LE vel az lehet azért mert a porlasztóknál van baj?  Nem füstöl fehéret , jól gyorsul. Ja és a turbó levegőcsöveknél benne van egy kis olaj. Mitől eszik sokat???
Naplózva
kurru
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158


kiscs@mailcity.com
E-mail
« Új hozzászólás #6855 Dátum: 2012.02.14 kedd, 07:31:30 »

Tddi motornál okoz valami gondot, ha gyújtásállás után azonnal önindítózok?
Naplózva

2001. MKIII 2.0 TDDi Kombi
hirdetesj2
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 749



E-mail
« Új hozzászólás #6856 Dátum: 2012.02.14 kedd, 09:15:41 »

Tddi motornál okoz valami gondot, ha gyújtásállás után azonnal önindítózok?


Azért illik megvárni ilyenkor legalább az izzításlámpát, és ha elaludt akkor indítózni.
Naplózva

Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
kurru
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158


kiscs@mailcity.com
E-mail
« Új hozzászólás #6857 Dátum: 2012.02.14 kedd, 09:47:45 »

Azért illik megvárni ilyenkor legalább az izzításlámpát, és ha elaludt akkor indítózni.

Illik, vagy károsodik a motor, ha nem várom meg?
Naplózva

2001. MKIII 2.0 TDDi Kombi
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6858 Dátum: 2012.02.14 kedd, 12:05:53 »

Illik, vagy károsodik a motor, ha nem várom meg?
Tisztelt Fórumtárs!
Azt javaslom, minden esetben várd meg az izzitási folyamat végét. Nem véletlen van kitalálva. Rövid távon talán nem károsodik a motor, de hosszú távon a motor és az akkumulátorod bánhatja. Nem egészséges az előmelegités(izzitás) nélküli inditózás (nagyobb motor kopás). Azon kivül a fogyasztásban is megjelenik, a környezet szennyezésről már nem is beszélek (füstölés). Nekem TDCI  Mondeom van, de még nyáron is megvárom az izzitási folyamat végét az inditózás előtt.
Tisztelettel László!
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #6859 Dátum: 2012.02.14 kedd, 12:09:26 »

Tisztelt Fórumtárs!
Azt javaslom, minden esetben várd meg az izzitási folyamat végét. Nem véletlen van kitalálva. Rövid távon talán nem károsodik a motor, de hosszú távon a motor és az akkumulátorod bánhatja. Nem egészséges az előmelegités(izzitás) nélküli inditózás (nagyobb motor kopás). Azon kivül a fogyasztásban is megjelenik, a környezet szennyezésről már nem is beszélek (füstölés). Nekem TDCI  Mondeom van, de még nyáron is megvárom az izzitási folyamat végét az inditózás előtt.
Tisztelettel László!
Szoktam figyelni reggelente, hogy izzítás közben halk zúgás hallható. Majd elhallgat kb.10-15 mp-vel később.(saccra)

Ezalatt végig izzít, nem tudjátok (lemértétek-e)?  Huh?
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
hirdetesj2
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 749



E-mail
« Új hozzászólás #6860 Dátum: 2012.02.14 kedd, 12:39:15 »

Illik, vagy károsodik a motor, ha nem várom meg?

Egy-két indítástól biztos hogy semmi baja nem lesz! Néha próbaképpen én is úgy indítom mint egy benzinest. Elindul úgy is, de jobb a motornak ha izzítasz.
Az izzítás alatt pont kiteszem a zsebemből a telefont, meg bekötöm magam police
Naplózva

Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
kurru
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158


kiscs@mailcity.com
E-mail
« Új hozzászólás #6861 Dátum: 2012.02.14 kedd, 13:08:27 »

Tisztelt Fórumtárs!
Azt javaslom, minden esetben várd meg az izzitási folyamat végét. Nem véletlen van kitalálva. Rövid távon talán nem károsodik a motor, de hosszú távon a motor és az akkumulátorod bánhatja. Nem egészséges az előmelegités(izzitás) nélküli inditózás (nagyobb motor kopás). Azon kivül a fogyasztásban is megjelenik, a környezet szennyezésről már nem is beszélek (füstölés). Nekem TDCI  Mondeom van, de még nyáron is megvárom az izzitási folyamat végét az inditózás előtt.
Tisztelettel László!

Ne kötekedésnek vedd, csak a véleményszintnél kicsit mélyebbre szeretnék ásni a témában: miképp bánhatja a motorom és az akkumlátorom? Miért nagyobb a kopás? Az izzítógyertya önindítózás után azonnal befejezi az izzítást, vagy "rásegít" még amíg hideg a motor?
A többi állításnál sem értem, hogy milyen módon.

Írta valaki még a búgó hangot gyújtás ráadásakor. Azt én is hallom, de legtöbbször az izzításon túl is búg, és nem az önindítózással szűnik meg. Én arra tippeltem eddig, hogy a légzsák-készenlét kapcsolással van összefüggésben.

Köszönöm az eddigi hozzászólásokat, és nem arcoskodni szeretnék, de konkrét megalapozott válaszokat reméltem, hiszen ez egy olyan kérdés volt, aminél nem gondolhatjátok, hogy a fenti evidens válaszok nem fordultak meg a fejemben, hacsak nem tartatok gyengeelméjűnek.
 vigyor3
Naplózva

2001. MKIII 2.0 TDDi Kombi
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #6862 Dátum: 2012.02.14 kedd, 13:37:40 »

van utoizzitas is, a nalamnal okosabbak majd megmondjak meddig is pontosan.

Ha nem lenne ertelme az izzitogyertyanak, hidd el kisporoltak volna a kocsibol mar regen!
Az akkut pedig azert rontja, mert nagyobb a terheles rajta egy bizonyos idoben.
 
A bugo hang lehet az uzemanyagszivattyu vagy eppen a levego-aramlas motorisztikaja.
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #6863 Dátum: 2012.02.14 kedd, 13:38:40 »

http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/070402b/?rnd=27

Ne kötekedésnek vedd, csak a véleményszintnél kicsit mélyebbre szeretnék ásni a témában: miképp bánhatja a motorom és az akkumlátorom? Miért nagyobb a kopás? Az izzítógyertya önindítózás után azonnal befejezi az izzítást, vagy "rásegít" még amíg hideg a motor?
A többi állításnál sem értem, hogy milyen módon.

Írta valaki még a búgó hangot gyújtás ráadásakor. Azt én is hallom, de legtöbbször az izzításon túl is búg, és nem az önindítózással szűnik meg. Én arra tippeltem eddig, hogy a légzsák-készenlét kapcsolással van összefüggésben.

Köszönöm az eddigi hozzászólásokat, és nem arcoskodni szeretnék, de konkrét megalapozott válaszokat reméltem, hiszen ez egy olyan kérdés volt, aminél nem gondolhatjátok, hogy a fenti evidens válaszok nem fordultak meg a fejemben, hacsak nem tartatok gyengeelméjűnek.
 vigyor3
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6864 Dátum: 2012.02.14 kedd, 13:43:40 »

Tisztelt Kurru Fórumtárs!
Kezdkük az elején. Akkumulátor: Előizzitás nélkül nehezebben indul a gép és tovább kell inditózni, nagyobb terhelésaz akkunak, hosszú távon rövidebb akku élettartam.
Motor: Előizzitás nélkül inditózás közben kicsapódhat az üzemanyag a hengerfalra. Mivel az üzemanyag higitja a kenő olajat (hiába van olaj lehuzó gyürű) rontja a motor hengere és a dugattyu gyürük közötti kenést, eredmény nagyobb kopás, különösen -15° c  esetén. Az előizzitás a beindult motor esetén nem kapcsol ki azonnal. A folyamat többlépcsős. Pl után izzitás stb.
Nagyvonalakban ennyi.
Tisztelettel László!
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #6865 Dátum: 2012.02.14 kedd, 13:57:36 »

Kurru,

Nem kötekedésként, de nekem nem megy a fejembe, miért nem bírsz 3 másodpercet várni  vigyor3
Ez nem kamrás diesel, ahol kellett néha 25-30 másodpercet is várni mínuszokban, mire az izzítás visszajelzője elaludt.

Miután a lámpa elaludt, izzít még egy ideig, de azt Te már nem látod. Az egyenetlen alapjáratot, és a László által írtakat hivatott kivédeni, megelőzni.
Amúgy is jobb, ha megvárod a többi kontroll lámpával együtt, hogy elaludjon, mert nem túl egészséges "self test" közben indítani.
Én speciel még benzinesnél is megvárom, míg a kontroll lámpák elalszanak, és zizzen egyet az AC.

Persze ha transzplantálásra váró szerveket szállítasz, akkor indíts egyből, mert ott az a 3mp is számít, a többit meg be kell kalkulálni kockázati tényezőnek  hehe integet2
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.14 kedd, 13:59:53 írta Mad-V » Naplózva
kurru
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158


kiscs@mailcity.com
E-mail
« Új hozzászólás #6866 Dátum: 2012.02.14 kedd, 13:59:53 »

Tisztelt Kurru Fórumtárs!
Kezdkük az elején. Akkumulátor: Előizzitás nélkül nehezebben indul a gép és tovább kell inditózni, nagyobb terhelésaz akkunak, hosszú távon rövidebb akku élettartam.
Motor: Előizzitás nélkül inditózás közben kicsapódhat az üzemanyag a hengerfalra. Mivel az üzemanyag higitja a kenő olajat (hiába van olaj lehuzó gyürű) rontja a motor hengere és a dugattyu gyürük közötti kenést, eredmény nagyobb kopás, különösen -15° c  esetén. Az előizzitás a beindult motor esetén nem kapcsol ki azonnal. A folyamat többlépcsős. Pl után izzitás stb.
Nagyvonalakban ennyi.
Tisztelettel László!

Világos, köszönöm!
Naplózva

2001. MKIII 2.0 TDDi Kombi
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6867 Dátum: 2012.02.14 kedd, 14:02:19 »

Tisztelt Kurru Fórumtárs!
Kezdkük az elején. Akkumulátor: Előizzitás nélkül nehezebben indul a gép és tovább kell inditózni, nagyobb terhelésaz akkunak, hosszú távon rövidebb akku élettartam.
Motor: Előizzitás nélkül inditózás közben kicsapódhat az üzemanyag a hengerfalra. Mivel az üzemanyag higitja a kenő olajat (hiába van olaj lehuzó gyürű) rontja a motor hengere és a dugattyu gyürük közötti kenést, eredmény nagyobb kopás, különösen -15° c  esetén. Az előizzitás a beindult motor esetén nem kapcsol ki azonnal. A folyamat többlépcsős. Pl után izzitás stb.
Nagyvonalakban ennyi.
Tisztelettel László!

Tisztelt Fórumtárs!

Arról nem is beszélve, hogy az izzítás egy kis bemelegítás az aksinak. Ugye egy kis hő fejlődik az aksiban, és a későbbi indítózásnál jobb kondiban van az aksi.

Tisztelettel: Angel!
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kurru
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158


kiscs@mailcity.com
E-mail
« Új hozzászólás #6868 Dátum: 2012.02.14 kedd, 14:05:23 »

Kurru,

Nem kötekedésként, de nekem nem megy a fejembe, miért nem bírsz 3 másodpercet várni  vigyor3
Ez nem kamrás diesel, ahol kellett néha 25-30 másodpercet is várni mínuszokban, mire az izzítás visszajelzője elaludt.

Miután a lámpa elaludt, izzít még egy ideig, de azt Te már nem látod. Az egyenetlen alapjáratot, és a László által írtakat hivatott kivédeni, megelőzni.
Amúgy is jobb, ha megvárod a többi kontroll lámpával együtt, hogy elaludjon, mert nem túl egészséges "self test" közben indítani.
Én speciel még benzinesnél is megvárom, míg a kontroll lámpák elalszanak, és zizzen egyet az AC.

Persze ha transzplantálásra váró szerveket szállítasz, akkor indíts egyből, mert ott az a 3mp is számít, a többit meg be kell kalkulálni kockázati tényezőnek  hehe integet2

Cheesy Nincs gond a türelemmel csak gondoltam, ha indul anélkül is (mert indul pöccre) és nem muszáj, akkor elhagyom. Arra számítottam különben, hogy többen megerősítitek majd, és én lesajnáltok, hogy én még kivárom...
Naplózva

2001. MKIII 2.0 TDDi Kombi
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #6869 Dátum: 2012.02.14 kedd, 14:06:54 »

Cheesy Nincs gond a türelemmel csak gondoltam, ha indul anélkül is (mert indul pöccre) és nem muszáj, akkor elhagyom. Arra számítottam különben, hogy többen megerősítitek majd, és én lesajnáltok, hogy én még kivárom...

 vigyor3  eljen
Naplózva
kurru
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158


kiscs@mailcity.com
E-mail
« Új hozzászólás #6870 Dátum: 2012.02.14 kedd, 14:07:09 »

Tisztelt Fórumtárs!

Arról nem is beszélve, hogy az izzítás egy kis bemelegítás az aksinak. Ugye egy kis hő fejlődik az aksiban, és a későbbi indítózásnál jobb kondiban van az aksi.

Tisztelettel: Angel!

Maradok én is tisztelettel!
üdv, Kurru
Naplózva

2001. MKIII 2.0 TDDi Kombi
Horry
Vendég
« Új hozzászólás #6871 Dátum: 2012.02.14 kedd, 14:09:16 »

Mint tudod a diesel autóknál a gázolaj az égéstérben kialakult nyomástól ég el, ehhez nem árt a megfelelő hőmérséklet. Az izzítástól  a motor felmelegszik jobban és halkabban jár.És csökkenti a kipufogógázt.

A motor hideg induláskor egyenletesebben jár, és kevésbé füstöl. A egyenletesebb jobb járása az indítás után pozitív módon befolyásolja a motor élettartamát.

Szerinted mikor kitalálták a diesel motor működését csak azért raktak bele izzítógyertyákat mert foglalta a helyet a polcon?

Indítás után is működésben marad kb 1-2 percig ez is segíti a motor megfelelő működését, úgy hogy ha nem szeretnéd hogy a motorod idő előtt bedobja a kulcsot hallgass a többiekre és izzíts indítás előtt!!! :-)






Ne kötekedésnek vedd, csak a véleményszintnél kicsit mélyebbre szeretnék ásni a témában: miképp bánhatja a motorom és az akkumlátorom? Miért nagyobb a kopás? Az izzítógyertya önindítózás után azonnal befejezi az izzítást, vagy "rásegít" még amíg hideg a motor?
A többi állításnál sem értem, hogy milyen módon.

Írta valaki még a búgó hangot gyújtás ráadásakor. Azt én is hallom, de legtöbbször az izzításon túl is búg, és nem az önindítózással szűnik meg. Én arra tippeltem eddig, hogy a légzsák-készenlét kapcsolással van összefüggésben.

Köszönöm az eddigi hozzászólásokat, és nem arcoskodni szeretnék, de konkrét megalapozott válaszokat reméltem, hiszen ez egy olyan kérdés volt, aminél nem gondolhatjátok, hogy a fenti evidens válaszok nem fordultak meg a fejemben, hacsak nem tartatok gyengeelméjűnek.
 vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.14 kedd, 14:10:47 írta Horry » Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #6872 Dátum: 2012.02.14 kedd, 14:09:45 »

a fenti linken érdemes olvasgatni  nezze
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
kurru
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158


kiscs@mailcity.com
E-mail
« Új hozzászólás #6873 Dátum: 2012.02.14 kedd, 14:18:05 »

a fenti linken érdemes olvasgatni  nezze

Frankó link. László azonos a "mi" Lászlónkkal?
Naplózva

2001. MKIII 2.0 TDDi Kombi
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6874 Dátum: 2012.02.14 kedd, 14:20:16 »

Tisztelt Fórumtárs!

Arról nem is beszélve, hogy az izzítás egy kis bemelegítás az aksinak. Ugye egy kis hő fejlődik az aksiban, és a későbbi indítózásnál jobb kondiban van az aksi.

Tisztelettel: Angel!
Tisztelt Fórumtárs!

Dijazom a kaján megjegyzést az akkumulátorral kapcsolatban.
De ha egy rendszer igy van kitalálva, mért ne hsználnák előirás szerint?
Ha az akksi nem birja az előizzitást, akkor már régen rossz.
Megfelelő állapotu akkumulátornak ez nem jelenthet problémát, csak a tulajnak ha majd cserélni kell.
Tisztelettel László!
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #6875 Dátum: 2012.02.14 kedd, 14:29:29 »

Tisztelt Fórumtárs!

Dijazom a kaján megjegyzést az akkumulátorral kapcsolatban.
De ha egy rendszer igy van kitalálva, mért ne hsználnák előirás szerint?
Ha az akksi nem birja az előizzitást, akkor már régen rossz.
Megfelelő állapotu akkumulátornak ez nem jelenthet problémát, csak a tulajnak ha majd cserélni kell.
Tisztelettel László!

Sziasztok!
Ez a téma már inkább az elektronyos topikba való inkább, de én is hallottam már / olvastam olyat, hogy célszerű hidegben indítás előtt kicsit rákapcsolni pár fogyasztót (pl.: tompított) és ezzel "bemelegíteni" az akkut. Ugyan sosem tettem így, de gondoltam megosztom veletek, ez kb egybevág azzal, amit Angel is írt.
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6876 Dátum: 2012.02.14 kedd, 14:33:37 »

Frankó link. László azonos a "mi" Lászlónkkal?
Sajnos, nem én irtam ezt a frankó hozzászolást.
Tisztelettel László!
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6877 Dátum: 2012.02.14 kedd, 15:59:19 »

Tisztelt Fórumtárs!

Dijazom a kaján megjegyzést az akkumulátorral kapcsolatban.
De ha egy rendszer igy van kitalálva, mért ne hsználnák előirás szerint?
Ha az akksi nem birja az előizzitást, akkor már régen rossz.
Megfelelő állapotu akkumulátornak ez nem jelenthet problémát, csak a tulajnak ha majd cserélni kell.
Tisztelettel László!

Tisztelt Fórumtárs!

Amit az aksiról írtam, azt hótt komolyan gondoltam. Ha az autó nem indul, bejöhet az a tanács, hogy felkapcsolod az összes fogyasztót, így vársz egy percet, majd lekapcs minden, és így önindítózni. A nagy terhelés felmelegíti az aksit, és bizonyos esetben ez elég arra, hogy beinduljon a motor. Persze ez csak akkor műxik, ha éppen nem indul a verda.
Ha rossz az aksi, vagy teljesen lemerült, akkor ott már nincs mit tenni. Ebben semmi kajánság vagy humor nincs.
Persze a hsz eleje és vége az  vigyor3, de remélem nem baj  vigyor3

Tisztelettel Angel!
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Horry
Vendég
« Új hozzászólás #6878 Dátum: 2012.02.14 kedd, 16:13:32 »

Szevasztok múltkor már érdeklődtem a porlasztó csere miatt. Azt itt leírtak alapján kicseréltük de szarabb lett mint volt!

Azt mondják hogy programozni kell őket.

Tud erről valaki valamit?

 
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6879 Dátum: 2012.02.14 kedd, 16:14:48 »

Szevasztok múltkor már érdeklődtem a porlasztó csere miatt. Azt itt leírtak alapján kicseréltük de szarabb lett mint volt!

Azt mondják hogy programozni kell őket.

Tud erről valaki valamit?

Írd már be a lábjegyzetedbe, hogy milyen autód van. Ha programozni kell a befecskendezőt, akkor az tdci, ez meg a tddi topic.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6880 Dátum: 2012.02.14 kedd, 16:27:23 »

Írd már be a lábjegyzetedbe, hogy milyen autód van. Ha programozni kell a befecskendezőt, akkor az tdci, ez meg a tddi topic.
inkább egy képet a motorteréről... lehet, hogy rosszul tudja és mégis tdci-je van szomoru1
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6881 Dátum: 2012.02.14 kedd, 16:48:40 »

Tisztelt Fórumtárs!

Amit az aksiról írtam, azt hótt komolyan gondoltam. Ha az autó nem indul, bejöhet az a tanács, hogy felkapcsolod az összes fogyasztót, így vársz egy percet, majd lekapcs minden, és így önindítózni. A nagy terhelés felmelegíti az aksit, és bizonyos esetben ez elég arra, hogy beinduljon a motor. Persze ez csak akkor műxik, ha éppen nem indul a verda.
Ha rossz az aksi, vagy teljesen lemerült, akkor ott már nincs mit tenni. Ebben semmi kajánság vagy humor nincs.
Persze a hsz eleje és vége az  vigyor3, de remélem nem baj  vigyor3

Tisztelettel Angel!
Tisztelt Fórumtárs!
Félre értettél. A kaján, nem a magyarázatra vonatkozott. Csak a jó kedélyünk és még valami elne haggyon, bennünket.
Remélem érted.
Tisztelettel László!
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Horry
Vendég
« Új hozzászólás #6882 Dátum: 2012.02.14 kedd, 19:46:32 »

TDDI-m van csak amit beraktam porlasztót a donor motoromból szarabb volt mint a régi, rosszabb lett a motor mint volt! Kompresszió mérésen volt a kocsi ott monda az egyik faszi hogy programozni kell. De közben rájöttem én is hogy a TDCI-t kell csak programozni! Vissza raktam a régi porlasztott azzal jobb.
A kompresszió mérés
1henger 21
2henger 20
3henger 22
4henger 22

értékeket mutat ezek szerintem még határértéken belüliek.

Adagolón szeretnék diagnosztikát csinálni, hogy nem e az a ludas!







inkább egy képet a motorteréről... lehet, hogy rosszul tudja és mégis tdci-je van szomoru1
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6883 Dátum: 2012.02.14 kedd, 20:16:45 »

TDDI-m van csak amit beraktam porlasztót a donor motoromból szarabb volt mint a régi, rosszabb lett a motor mint volt! Kompresszió mérésen volt a kocsi ott monda az egyik faszi hogy programozni kell. De közben rájöttem én is hogy a TDCI-t kell csak programozni! Vissza raktam a régi porlasztott azzal jobb.
A kompresszió mérés
1henger 21
2henger 20
3henger 22
4henger 22

értékeket mutat ezek szerintem még határértéken belüliek.

Adagolón szeretnék diagnosztikát csinálni, hogy nem e az a ludas!







porlasztó miatt Bunyek-ot keresd meg, neki volt 4db eladó jó áron.

ahoz szerintem le kell venni az adagolót és padra rakni. az nem lesz óccó szomoru1
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Horry
Vendég
« Új hozzászólás #6884 Dátum: 2012.02.14 kedd, 20:24:39 »

Elvileg lehet az adagolón úgy diagnosztikát csinálni hogy nem veszik ki, csatlakozót rákötik és mutatja az értékeket.

De ezt holnap megkérdezem a könyves kálmánon az autofort-nál.




porlasztó miatt Bunyek-ot keresd meg, neki volt 4db eladó jó áron.

ahoz szerintem le kell venni az adagolót és padra rakni. az nem lesz óccó szomoru1
Naplózva
henki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 596


« Új hozzászólás #6885 Dátum: 2012.02.14 kedd, 20:46:29 »

te nem az előtöltésszeleped állt be? hallottam már ilyet transitoknál, kalapál a motor mint a barom...
Naplózva

Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
henki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 596


« Új hozzászólás #6886 Dátum: 2012.02.14 kedd, 20:54:01 »

tul sokat fogyaszt a mondim és ennek nagyon nem örülök! 450km en kb negyed tank van meg. ez tragédia. igaz ennek nagyrésze városi poroszkálás hideg motorrral sok egyhelybenjáratás meg van benne ugy 100km futóval. de nagyon-nagyon spórolós üzemmódban!!! de ez nekem akkoris sok, hnap sztem rátankolok lemérem de ez nekem igy nem tetszik, valami nem ok sztem! mi lehet ez??? EGR kidugózva, MAF takarítva, szivósor kitakaritva, új olaj, szűrők, termosztátok stb. Erő van amennyi kell, füst az nincs egy deka sem szoval elméletben minden rendben...tény hogy a futóművem is öszseviszsa áll még(friss hátsó futóműfelujitás) de ez akkoris sok, mitől lehet ez?
Naplózva

Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
henki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 596


« Új hozzászólás #6887 Dátum: 2012.02.14 kedd, 20:58:46 »

Az aksi nagyon le van merülve, és a generátor a maximumon tölt. Ez teljesen normális.
Mérd majd meg, hány volt van az aksiban indítózás előtt, alatt, és után.
(Info menüben a szgép kiírja.)

erre én
is gondoltam de a minap kapott zsir ujj akksit a verda...valami hőmérsékletszenzor nem kavarhat be az adagolónak? csak a hengerfejben van hőmérsékletjeladó???
Naplózva

Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6888 Dátum: 2012.02.14 kedd, 21:01:15 »

erre én
is gondoltam de a minap kapott zsir ujj akksit a verda...valami hőmérsékletszenzor nem kavarhat be az adagolónak? csak a hengerfejben van hőmérsékletjeladó???
a MAP szenzor méri még a levegő hőmérsékletét is...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
henki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 596


« Új hozzászólás #6889 Dátum: 2012.02.14 kedd, 21:22:12 »

és az hol van a mondeoban? tisztítható? kimérhető? ellenőrizhető valahogy? elvileg ez adja a jelet az adagolónak hogy megjött a +levegő, az adagoló meg elkezdi tolni befele a gázolajat...egyről beszélünk ugye?
Naplózva

Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6890 Dátum: 2012.02.14 kedd, 21:25:34 »

és az hol van a mondeoban? tisztítható? kimérhető? ellenőrizhető valahogy? elvileg ez adja a jelet az adagolónak hogy megjött a +levegő, az adagoló meg elkezdi tolni befele a gázolajat...egyről beszélünk ugye?
igen ez méri a turbonyomást is, és levegő hőmérséklete is befolyásolja elvileg a benyomott anyag mennyiséget.

a cooler után a trubócsőben van, kiszedhető, takarítani felesleges, mert újra olajos lesz, kimérni ki lehet, csak nem tom, hogy milyen hőmérséklethez milyen feszültség érték tartozik
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #6891 Dátum: 2012.02.14 kedd, 21:31:38 »

tul sokat fogyaszt a mondim és ennek nagyon nem örülök! 450km en kb negyed tank van meg. ez tragédia. igaz ennek nagyrésze városi poroszkálás hideg motorrral sok egyhelybenjáratás meg van benne ugy 100km futóval. de nagyon-nagyon spórolós üzemmódban!!! de ez nekem akkoris sok, hnap sztem rátankolok lemérem de ez nekem igy nem tetszik, valami nem ok sztem! mi lehet ez??? EGR kidugózva, MAF takarítva, szivósor kitakaritva, új olaj, szűrők, termosztátok stb. Erő van amennyi kell, füst az nincs egy deka sem szoval elméletben minden rendben...tény hogy a futóművem is öszseviszsa áll még(friss hátsó futóműfelujitás) de ez akkoris sok, mitől lehet ez?

Amilyen sz@r üzemanyagot kapsz ebbe a putri országban neis csodálkozz...
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #6892 Dátum: 2012.02.15 szerda, 00:42:09 »

és az hol van a mondeoban? tisztítható? kimérhető? ellenőrizhető valahogy? elvileg ez adja a jelet az adagolónak hogy megjött a +levegő, az adagoló meg elkezdi tolni befele a gázolajat...egyről beszélünk ugye?

Szia!

Az alábbi videjóban megtalálod hol van:

http://filmarchivum.fordalkatresz.com/player.php?c=2&v=turbocso.flv
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #6893 Dátum: 2012.02.15 szerda, 00:58:34 »

tul sokat fogyaszt a mondim és ennek nagyon nem örülök! 450km en kb negyed tank van meg.

Fedcomp mennyit ír még vissza?
A mutató sajnos nem lineárisan megy, hanem kb össze-vissza, legalábbis ahányan vagyunk, annyi féle.
Ha 680-at elmész 55 literrel, az ~8literes fogyi. Szerintem az simán elképzelhető az általad említett körülmények között.
Naplózva
henki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 596


« Új hozzászólás #6894 Dátum: 2012.02.15 szerda, 08:02:58 »

Bunyek!
az a baj h elvileg kinti gázolajjal járok, és ezt is adalékolom. spuri+2T olaj. igy járok évek óta bámulatosan kevés fogyasztásokat produkáltam már az escorttal meg a focussal is...ez meg bámulatosan sok.
Mad-v!
ugy rámlik 9 liter körül mutogat de tudom h ennek tragédia a fedcompija, szoval ma derül ki pontosan felöntöm a tankot, aztán kiszámolom...
Naplózva

Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #6895 Dátum: 2012.02.15 szerda, 08:29:25 »

Bunyek!
az a baj h elvileg kinti gázolajjal járok, és ezt is adalékolom. spuri+2T olaj. igy járok évek óta bámulatosan kevés fogyasztásokat produkáltam már az escorttal meg a focussal is...ez meg bámulatosan sok.
Mad-v!
ugy rámlik 9 liter körül mutogat de tudom h ennek tragédia a fedcompija, szoval ma derül ki pontosan felöntöm a tankot, aztán kiszámolom...

Hát akkor az elméletem nem állja meg a helyét és megbukott....de nem tudhattam hogy olyan szerencsés vagy hogy nem nálunk tankolsz.
Naplózva
Horry
Vendég
« Új hozzászólás #6896 Dátum: 2012.02.15 szerda, 09:46:43 »

Adagolóról olvastam, ezt találtam, érdekes és jó tudni!

A fejlesztések eredményeképpen 1998-ban a Bosch piacra dobta az ún. VP 29/30, VP 44-es szériákat.
 
 Érdekes technikai újítás az, hogy az adagolónak külön vezérlőegysége van (PSG5). Az ECU, Can-bus rendszeren keresztül kommunikál az adagolóval. A későbbi verziókban az adagoló hibatárolóját is ki lehet kérdezni.
Ez fontos a diagnosztika szempontjából, mert az adagoló nem minden hibakódot küld át az ECU-nak. A hibatároló lekérdezést akár kiszerelt adagolón is el lehet végezni.(Természetesen csak a Bosch Kts műszercsaláddal.)
Nagy különbség az előző rendszerhez képest, hogy az adagolóelem nem axiális, hanem radiális mozgást végez. Típustól függően 2-4 dugattyú található.
 
Ebből adódik az akár 1000bar-os végnyomás!
 
A mennyiségállító szelep, a szöghelyzet jeladó illetve az előtöltésállító mágnesszelep, egy egységet alkot az adagoló vezérlőegységével.
 
Ma már sok autómárka (Audi, BMW, Ford, Nissan, Opel, Rover stb.) használja ezeket az adagolókat, mivel magas végnyomása jó alternatívát kínált a Common-rail rendszer bevezetése előtt. A mennyiségi szabályzást mágnesszeleppel oldották meg. Az előtöltés állítás módját a EDC rendszerből vették át.
 
Előforduló hibák:
· PSG5 egyszerűen bemondja az unalmast. Ezt a részegységet javítani nem lehet így csak a csere marad…!
· Az előtöltés-szabályzó dugattyú berágódik, és az adagolóházat is tönkreteszi. Itt is csere van, mint javítási lehetőség! (Ez legtöbbször üzemanyag hibára utal. A gond az, hogy amíg az EDC adagoló elfut az adott, kúton tankolt gázolajjal, a VP már nem szereti azt. Vagyis nagyon érzékeny a rendszer a üzemanyag minőségére.)
 
 
Sajnos létezik az ún. PSG16-al szerelt VP44 is.
Ha ilyet látunk a kereskedésekben meneküljünk el!
 
Az adagoló nem javítható viszont 900 000Ft-ért már a miénk is lehet egy vadonatúj darab! Arról lehet felismerni a rendszert, hogy az adagolón 2 elektromos csatlakozó van egymással szembefordítva.
 
 
Mivel a VP javítás drága mulatság, megjelentek a piacon ügyeskezű elektronika javítók cégek.
Jómagam, ismerve a bonyolult javítástechnológiát és próbapadi beállítás menetét, nem tartom korrektnek a módszert.
 
Amikor a PSG megadja magát, nem kizárólag PSG-t kell cserélni hanem a mechanikai részeket is ellenőrizni kell. Nagyon ritka, ha nem kell máshoz is hozzányúlni! Nos, tettem már fel néhányszor olyan adagolót aminek a PSG-je javítva lett. NEM LETT JÓ! Igaz, hogy az autó beindul, működik de mindig maradtak zavaró hibák. Csörgő előtöltés hang, időnként felvillanó motorkontroll lámpa, bizonytalan alapjárat……
Jelenleg is van nálam egy autó amit kb. 6 hónapja a gazda megjavíttatott (Győrben). Eddig bírta, és már 2 hete birkóznak az újbóli talpraállítással. Ez már 2 le-felszerelés, autóhasználat kiesés.
Simán megérte volna megjavíttatni az adagolót rendesen.

« Utoljára szerkesztve: 2012.02.15 szerda, 09:53:15 írta Horry » Naplózva
hirdetesj2
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 749



E-mail
« Új hozzászólás #6897 Dátum: 2012.02.15 szerda, 12:09:36 »

és az hol van a mondeoban? tisztítható? kimérhető? ellenőrizhető valahogy? elvileg ez adja a jelet az adagolónak hogy megjött a +levegő, az adagoló meg elkezdi tolni befele a gázolajat...egyről beszélünk ugye?

Nekem mikor sz@r volt a MAP/kimostam féktisztítóval/, dobott hibakódot, de nem világított hibajelző! Tök szépen járt akkor is, csak nem volt semmi turbonyomás. Elviszem az angolét ha gondolod......
Naplózva

Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
hirdetesj2
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 749



E-mail
« Új hozzászólás #6898 Dátum: 2012.02.15 szerda, 12:13:27 »

Szia!

Az alábbi videjóban megtalálod hol van:

http://filmarchivum.fordalkatresz.com/player.php?c=2&v=turbocso.flv

Egész jó videó, tanulságos!
Naplózva

Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #6899 Dátum: 2012.02.15 szerda, 13:58:25 »

Egész jó videó, tanulságos!

 eljen
A múltkor valaki belinkelte, ővé az érdem, én csak megjegyeztem hol van  vigyor3
Naplózva
Oldalak: 1 ... 131 132 133 134 135 136 137 [138] 139 140 141 142 143 144 145 ... 324   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.054 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.