Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:15:53
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDDi motor
Oldalak:
1
...
259
260
261
262
263
264
265
[
266
]
267
268
269
270
271
272
273
...
324
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDDi motor (Megtekintve 5102546 alkalommal)
0 Felhasználó és 82 vendég van a témában
kornelkiss4
Vendég
Válasz: Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13250 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 21:58:08 »
Idézetet írta: GSR - 2015.02.01 vasárnap, 21:54:46
Nem.
Amiről te beszélsz az a nyomásos szabályzás, amikor a labda nyomással működik, ami a turbó nyomó oldaláról kapja a nyomást.
Tddi-n vákuumos szabályzású a WG szelep. Tehát egy motorvezérlő által szabályzott szolenoid mágnes szelepen keresztül jut több vagy kevesebb vákuum a WG szelepet mozgató membránra és így akkor nyit és annyira, amikor a motorvezérlő a MAP értékéből kivezérli.
Akkor nekem siman lehet, hogy a videon linkelt hibas map jel miatt az ecu hamarabb kinyitja a szelepet, mint kene, es nem epul fel a kivant nyomas.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13251 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 22:04:08 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.02.01 vasárnap, 21:58:08
Akkor nekem siman lehet, hogy a videon linkelt hibas map jel miatt az ecu hamarabb kinyitja a szelepet, mint kene, es nem epul fel a kivant nyomas.
Ezt a szoftver íróitól kéne megkérdezni, hogy hogyan írták meg.
Nekem továbbra az az érdekes, hogy te az értékekkel vagy elfoglalva, míg netcore azt mondja, hogy jól megy az autó és jobban is az övénél....aki nem foglalkozik a számokkal.
Ahogy a videón is látható volt úgy a MAP érték alá/fölé oda kellett volna rakni a turbo szabályzó szolenoid kivezérlését.
Ha a motorvezérlő veszi el a nyomást, akkor a MAP érték megszűnésénél 100%-ra nyitja a szolenoidot. Ha nem így van, akkor nem ez történik.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.02.01 vasárnap, 22:17:04 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kornelkiss4
Vendég
Válasz: Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13252 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 22:13:15 »
Idézetet írta: GSR - 2015.02.01 vasárnap, 22:04:08
Ezt a szoftver íróitól kéne megkérdezni, hogy hogyan írták meg.
Nekem továbbra az az érdekes, hogy te az értékekkel vagy elfoglalva, míg netcore azt mondja, hogy jól megy az autó és jobban is az övénél....aki nem foglalkozik a számokkal.
Jol megy, de legyen tokeletes.
Az ovebe van vagy 800k km, persze, hogy nem ugy megy.
Szerintem egy jo map-al mindenkeopen kell az enyembe.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13253 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 22:19:17 »
VGT az vákumos és kitöltési tényezővel vezérli a szolenoid szelepet ami a vákumot kezeli.
FGT(WG-es) az meg nyomásos, amin egy nyomásásos labda van amit IMAP-al vezérel a turbó kompresszor házáról..környéken sincs vákum.
Az Overboostot meg a szoftver csinálja és nem a turbó...több kaját ad adott nyomaték határnál.
VGT 1.3-at tölt FGT meg 1,2-1,3-at...1,5-ig boostolnak
MAX
, mint irtam bizonyos menetciklusokban.(elég ritkán,elég durva parkettán.)
«
Utoljára szerkesztve: 2015.02.01 vasárnap, 22:22:30 írta Bunyek
»
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13254 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 22:22:17 »
Idézetet írta: Bunyek - 2015.02.01 vasárnap, 22:19:17
VGT az vákumos és kitöltési tényezővel vezérli a szolenoid szelepet ami a vákumot kezeli.
FGT(WG-es) az meg nyomásos, amin egy nyomásásos labda van amit IMAP-al vezérel a turbó kompresszor házáról..környéken sincs vákum.
Az Overboostot meg a szoftver csinálja és nem a turbó...
több kaját ad adott nyomaték határnál
.
VGT 1.3-at tölt FGT meg 1,2-1,3-at...1,5-ig boostolnak
MAX
, mint irtam.
Így van, ezért füstöl.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13255 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 22:28:05 »
Idézetet írta: Bunyek - 2015.02.01 vasárnap, 22:19:17
VGT az vákumos és kitöltési tényezővel vezérli a szolenoid szelepet ami a vákumot kezeli.
FGT(WG-es) az meg nyomásos, amin egy nyomásásos labda van amit IMAP-al vezérel a turbó kompresszor házáról..környéken sincs vákum.
Az Overboostot meg a szoftver csinálja és nem a turbó...több kaját ad adott nyomaték határnál.
VGT 1.3-at tölt FGT meg 1,2-1,3-at...1,5-ig boostolnak
MAX
, mint irtam bizonyos menetciklusokban.(elég ritkán,elég durva parkettán.)
Oke, nekem wg-es van, de semmilyen parkettan se eri el az 1,5 bart, pedig hidd el probalkoztam vele rendesen. Fust persze van ilyenkor, mert kajat ad pluszba.
A rossz map szenzort lattad a videon, gondolom te is cserelned.
Naplózva
kupeti
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13256 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 06:40:08 »
Idézetet írta: Bunyek - 2015.02.01 vasárnap, 22:19:17
VGT az vákumos és kitöltési tényezővel vezérli a szolenoid szelepet ami a vákumot kezeli.
FGT(WG-es) az meg nyomásos, amin egy nyomásásos labda van amit IMAP-al vezérel a turbó kompresszor házáról..környéken sincs vákum.
Az Overboostot meg a szoftver csinálja és nem a turbó...több kaját ad adott nyomaték határnál.
VGT 1.3-at tölt FGT meg 1,2-1,3-at...1,5-ig boostolnak
MAX
, mint irtam bizonyos menetciklusokban.(elég ritkán,elég durva parkettán.)
Köszönöm. Ezt néztem én is. Nyomás a kompresszorházról. Mi az az IMAP? És hogy éri el a computer, hogy a wg ne szabályozzon le 1,3-nál, ha az egy viszonylag egyszerű szerkezet? Hogy szól bele?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13257 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 07:19:52 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.02.02 hétfő, 06:40:08
Köszönöm. Ezt néztem én is. Nyomás a kompresszorházról. Mi az az IMAP? És hogy éri el a computer, hogy a wg ne szabályozzon le 1,3-nál, ha az egy viszonylag egyszerű szerkezet? Hogy szól bele?
IMAP-nál nem éri el sehogy a motorvezérlő a szabályozást. Tőle függetlenül történik, fix nyomásnál (beállított rugóerő ellenében). Nincs beleszólása.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.02.02 hétfő, 07:54:53 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kupeti
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13258 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 08:11:12 »
Idézetet írta: GSR - 2015.02.02 hétfő, 07:19:52
IMAP-nál nem éri el sehogy a motorvezérlő a szabályozást. Tőle függetlenül történik, fix nyomásnál (beállított rugóerő ellenében). Nincs beleszólása.
Tehát úgymond mechanikus. Ebből kiindulva akkor soha nincs 1,5 bar, a rugó ereje állandó.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13259 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 08:15:50 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.02.02 hétfő, 08:11:12
Tehát úgymond mechanikus. Ebből kiindulva akkor soha nincs 1,5 bar, a rugó ereje állandó.
kb. nem tudom hogy jött ez a 1,5 bar
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13260 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 08:30:56 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.02.02 hétfő, 08:11:12
Tehát úgymond mechanikus. Ebből kiindulva akkor soha nincs 1,5 bar, a rugó ereje állandó.
Alapból nem értem, hogy mi ez a 1.5 szentírás.
A nyomásosnál annyi van max. amennyi be van állítva rugóerővel.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kupeti
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13261 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 08:56:46 »
Idézetet írta: GSR - 2015.02.02 hétfő, 08:30:56
Alapból nem értem, hogy mi ez a 1.5 szentírás.
A nyomásosnál annyi van max. amennyi be van állítva rugóerővel.
Itt ezt a 1,5 bart emlegetik, meg megy a hibakeresés, hogy miért nem tölt eleget..
Engem egyébként nem érdekel a számadat, az én autóm jó.
Azt kijelenthetjük hogy esetünkben az overboost sem létezik?
Naplózva
kupeti
Vendég
Válasz: Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13262 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 09:03:27 »
Idézetet írta: alf - 2015.02.01 vasárnap, 21:54:31
necsinald.
Akkor a MAP csak dísznek van? A fix is tudna akár 2bárt is.ugyanúgy vakumszelep vezérli.
A map azért van, hogy a computer tudjon róla, hogy mennyi a nyomás. Nem vákumszelep vezérli.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.02.02 hétfő, 09:07:04 írta kupeti
»
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13263 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 09:54:20 »
Idézetet írta: GSR - 2015.02.02 hétfő, 08:30:56
Alapból nem értem, hogy mi ez a 1.5 szentírás.
A nyomásosnál annyi van max. amennyi be van állítva rugóerővel.
már-már fárasztó
még a 2.2 155le tdci sem tölt 1,5-öt
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13264 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 10:28:01 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2015.02.02 hétfő, 09:54:20
már-már fárasztó
még a 2.2 155le tdci sem tölt 1,5-öt
nekem 1,5öt töltött a csip előtt is és utána is.és minden más autó amit diagoltam eddig az 1,5öt töltött.
és a TIS 2004 ben is benne van,hogy annyit kell töltsön.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13265 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 10:35:12 »
Idézetet írta: alf - 2015.02.02 hétfő, 10:28:01
nekem 1,5öt töltött a csip előtt is és utána is.és minden más autó amit diagoltam eddig az 1,5öt töltött.
és a TIS 2004 ben is benne van,hogy annyit kell töltsön.
amit meg én néztem eddig az összes vgt 1,3-at, a wg-sek meg 1,1-1,2-t töltöttek
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kupeti
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13266 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 11:29:03 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2015.02.02 hétfő, 10:35:12
amit meg én néztem eddig az összes vgt 1,3-at, a wg-sek meg 1,1-1,2-t töltöttek
Jó.., de búszttal?
Naplózva
kupeti
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13267 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 11:36:26 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2015.02.02 hétfő, 11:33:38
wg-s nem boostol, vgt-s meg ritka tddiben
De végre eljutottunk oda hogy nem boostol.
Ez volt a kérdésem az elején.
Köszönet érte.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13268 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 11:49:53 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.02.02 hétfő, 11:36:26
De végre eljutottunk oda hogy nem boostol.
Ez volt a kérdésem az elején.
Köszönet érte.
elolvastad amit irtam? akkor olvasd el megint. mindkettő tud overboostot.
Attól mert a wg kinyit még tud nagyobb nyomást csinálni a turbó, több anyaggal és kokszal, de stabilan kb 1,3-at tölt a rugó ellenében.
VGT is tud többet simán, pl ha túl szűkbe húzza a geomatriát, pl sz@r a labda,vagy elvan tekergetve valami nagy tuningmájszter miatt.
Na most egy turbót beállitani nem nagy dolog ha tudod mit csinálsz,van hozzá cuccod....egy fixhez sokminden nem kell, egy vgt-s már kicsit macerásabb, egy nyomásos vgt-hez meg rengeteg hajszál,mert kitéped mire jó lessz..
«
Utoljára szerkesztve: 2015.02.02 hétfő, 11:53:21 írta Bunyek
»
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13269 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 11:54:58 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2015.02.02 hétfő, 10:35:12
amit meg én néztem eddig az összes vgt 1,3-at, a wg-sek meg 1,1-1,2-t töltöttek
csak simán csapd fel a tis-t.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13270 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 12:10:50 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2015.02.02 hétfő, 09:54:20
már-már fárasztó
még a 2.2 155le tdci sem tölt 1,5-öt
pl ez csak 1 a sok közül ami fix és simán 1,5:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1455.msg520347#msg520347
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kupeti
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13271 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 12:14:14 »
Idézetet írta: Bunyek - 2015.02.02 hétfő, 11:49:53
elolvastad amit irtam? akkor olvasd el megint. mindkettő tud overboostot.
Attól mert a wg kinyit még tud nagyobb nyomást csinálni a turbó, több anyaggal és kokszal, de stabilan kb 1,3-at tölt a rugó ellenében.
VGT is tud többet simán, pl ha túl szűkbe húzza a geomatriát, pl sz@r a labda,vagy elvan tekergetve valami nagy tuningmájszter miatt.
Na most egy turbót beállitani nem nagy dolog ha tudod mit csinálsz,van hozzá cuccod....egy fixhez sokminden nem kell, egy vgt-s már kicsit macerásabb, egy nyomásos vgt-hez meg rengeteg hajszál,mert kitéped mire jó lessz..
Kétszer is elolvastam! Nem én írtam hogy nem tud overboostot, én kérdeztem hogy tud-e, és hogy hogyan.
Nyitott szeleppel?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13272 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 12:15:57 »
Idézetet írta: GSR - 2015.02.02 hétfő, 08:30:56
Alapból nem értem, hogy mi ez a 1.5 szentírás.
A nyomásosnál annyi van max. amennyi be van állítva rugóerővel.
Igen szentírás.Ami a TIS-ben van az az.Akit érdekel kikeresheti.Meg akinek van működő Tis-e.
A többieknek csak ennyi a múltból:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.msg926528#msg926528
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kupeti
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13273 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 12:18:46 »
Idézetet írta: alf - 2015.02.02 hétfő, 12:15:57
Igen szentírás.Ami a TIS-ben van az az.Akit érdekel kikeresheti.Meg akinek van működő Tis-e.
A többieknek csak ennyi a múltból:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.msg926528#msg926528
Itt nem a TDCI-ről van szó?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13274 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 12:19:35 »
Idézetet írta: alf - 2015.02.02 hétfő, 12:15:57
Igen szentírás.Ami a TIS-ben van az az.Akit érdekel kikeresheti.Meg akinek van működő Tis-e.
A többieknek csak ennyi a múltból:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.msg926528#msg926528
Szentírás....
Akkor elég sok rossz autó van.
Meg ugye mindenki hitelesített mérőeszközzel is méri?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kupeti
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13275 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 12:21:09 »
Idézetet írta: Bunyek - 2015.02.02 hétfő, 11:49:53
elolvastad amit irtam? akkor olvasd el megint. mindkettő tud overboostot.
Attól mert a wg kinyit még tud nagyobb nyomást csinálni a turbó, több anyaggal és kokszal, de stabilan kb 1,3-at tölt a rugó ellenében.
VGT is tud többet simán, pl ha túl szűkbe húzza a geomatriát, pl sz@r a labda,vagy elvan tekergetve valami nagy tuningmájszter miatt.
Na most egy turbót beállitani nem nagy dolog ha tudod mit csinálsz,van hozzá cuccod....egy fixhez sokminden nem kell, egy vgt-s már kicsit macerásabb, egy nyomásos vgt-hez meg rengeteg hajszál,mert kitéped mire jó lessz..
Hogyan tudom beállítani? Az enyém fix.
Vagy esetleg egy chiptuninggal egybekötve. Tudnál valakit aki megcsinálja?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13276 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 12:21:36 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.02.02 hétfő, 12:18:46
Itt nem a TDCI-ről van szó?
a feltett kérdésre válaszoltam.miszerint az összes dízel mondeónak tudnia kell az 1,5 baros töltőnyomást.Ugyanis már nem csak a tddi-t kérdőjelezte meg a Timi,hanem a tdci-ket is.
Ergo: az összes dízel mk3 1,5bar töltőnyomáson dolgozik.Aki mást mond vagy gondol,az nyugodtan csapja fel a TIS-t.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13277 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 12:22:47 »
Idézetet írta: GSR - 2015.02.02 hétfő, 12:19:35
Szentírás....
Akkor elég sok rossz autó van.
Meg ugye mindenki hitelesített mérőeszközzel is méri?
B+ Timi.A MAP-nál tökéletesebb mérőeszköz nem kell.és amit a ford mérnökök leírtak,azt te sem tudod megkérdőjelezni.bár te mindenre képes vagy.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13278 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 12:25:07 »
Idézetet írta: alf - 2015.02.02 hétfő, 12:22:47
B+ Timi.A MAP-nál tökéletesebb mérőeszköz nem kell.és amit a ford mérnökök leírtak,azt te sem tudod megkérdőjelezni.bár te mindenre képes vagy.....
A TIS-ben nem írják, hogy mivel mérik.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kupeti
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13279 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 12:25:11 »
Idézetet írta: alf - 2015.02.02 hétfő, 12:21:36
a feltett kérdésre válaszoltam.miszerint az összes dízel mondeónak tudnia kell az 1,5 baros töltőnyomást.Ugyanis már nem csak a tddi-t kérdőjelezte meg a Timi,hanem a tdci-ket is.
Ergo: az összes dízel mk3 1,5bar töltőnyomáson dolgozik.Aki mást mond vagy gondol,az nyugodtan csapja fel a TIS-t.
Illetve kellene hogy dolgozzon. Akkor viszont kezdődhet nálam is a hibakeresés. Elsőnek elkészítem a turbócső tesztelő készüléket.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13280 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 12:27:20 »
Nekem már szinte unalmas, hogy csak megyek az autómmal.....csak használom......csak megyek vele.....csak használom....
Ha sok időm lesz egyszer, veszek egy dízelt, hogy tudjak görcsölni
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13281 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 12:40:31 »
Idézetet írta: GSR - 2015.02.02 hétfő, 12:27:20
Nekem már szinte unalmas, hogy csak megyek az autómmal.....csak használom......csak megyek vele.....csak használom....
Ha sok időm lesz egyszer, veszek egy dízelt, hogy tudjak görcsölni
Ez nagyon tetszik.
Jól meggondoltad,hogy veszel egy dizilt
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13282 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 12:45:59 »
Idézetet írta: vagyokabajnok - 2015.02.02 hétfő, 12:40:31
Ez nagyon tetszik.
Jól meggondoltad,hogy veszel egy dizilt
Nincs nekem időm (és nem is lesz) görcsölni.....tehát?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13283 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 12:52:53 »
Idézetet írta: GSR - 2015.02.02 hétfő, 12:25:07
A TIS-ben nem írják, hogy mivel mérik.
de B+, IDS-el....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13284 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 12:57:13 »
Idézetet írta: GSR - 2015.02.02 hétfő, 12:27:20
Nekem már szinte unalmas, hogy csak megyek az autómmal.....csak használom......csak megyek vele.....csak használom....
Ha sok időm lesz egyszer, veszek egy dízelt, hogy tudjak görcsölni
elfogytak az észérvek....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13285 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 16:04:15 »
Idézetet írta: alf - 2015.02.02 hétfő, 12:57:13
elfogytak az észérvek....
Nálad? Nem baj....
ÉN sosem írok dízellel kapcsolatban észérveket, mert nincsenek.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13286 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 16:23:30 »
Idézetet írta: GSR - 2015.02.02 hétfő, 16:04:15
Nálad? Nem baj....
ÉN sosem írok dízellel kapcsolatban észérveket, mert nincsenek.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13287 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 20:01:37 »
Idézetet írta: alf - 2015.02.02 hétfő, 12:15:57
Igen szentírás.Ami a TIS-ben van az az.Akit érdekel kikeresheti.Meg akinek van működő Tis-e.
A többieknek csak ennyi a múltból:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.msg926528#msg926528
Szia!
Én szeretném megköszönni ezt a sok összegyűjtött infot, amit ebben a pár hsz-ban írtál, szerintem ez sokat segíthet mindenkinek, aki hasonló cipőben jár.
Nekem szerencsére pár hibalehetőség már ki van lőve a felsoroltak közül, ezért nem kell ilyen sok lehetőségen végigmenni, hogy mi lehet a hiba oka.
Holnap remélem lesz időm kipróbálni zárt WG szeleppel, akkor mér többet fogok tudni egy fokkal.
https://drive.google.com/file/d/0B5wCsfDUIpiwQ00wR0EzNjNMcWs/view?usp=sharing
Ma néztem a MAP értékeket, az egyes nyomás értékekhez milyen feszültségeknek kellene tartoznia? Mondjuk nem lenne rossz egy fizikai mérőt is berakni, hogy ki lehessen szűrni a MAP hibát. Az a baj, ha teszek bele egy bontottat, az lehet ugyanilyen rossz lesz, de lehet még rosszabb is akár.
A hibák között fel van sorolva a koszos MAP szenzor is... lehet ezeket tisztítani, vagy érdemes? Újat nincs "kedvem" venni, érthető okokból.
A lényeg, hogy addig nem nyugszok, amíg nem lesz meg az 1,5 bar
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13288 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 20:07:25 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.02.02 hétfő, 20:01:37
Szia!
Én szeretném megköszönni ezt a sok összegyűjtött infot, amit ebben a pár hsz-ban írtál, szerintem ez sokat segíthet mindenkinek, aki hasonló cipőben jár.
Nekem szerencsére pár hibalehetőség már ki van lőve a felsoroltak közül, ezért nem kell ilyen sok lehetőségen végigmenni, hogy mi lehet a hiba oka.
Holnap remélem lesz időm kipróbálni zárt WG szeleppel, akkor mér többet fogok tudni egy fokkal.
https://drive.google.com/file/d/0B5wCsfDUIpiwQ00wR0EzNjNMcWs/view?usp=sharing
Ma néztem a MAP értékeket, az egyes nyomás értékekhez milyen feszültségeknek kellene tartoznia? Mondjuk nem lenne rossz egy fizikai mérőt is berakni, hogy ki lehessen szűrni a MAP hibát. Az a baj, ha teszek bele egy bontottat, az lehet ugyanilyen rossz lesz, de lehet még rosszabb is akár.
A hibák között fel van sorolva a koszos MAP szenzor is... lehet ezeket tisztítani, vagy érdemes? Újat nincs "kedvem" venni, érthető okokból.
A lényeg, hogy addig nem nyugszok, amíg nem lesz meg az 1,5 bar
a map szenzor zárt.nyomást és hőfokot mér.nem érdemes és nem is tudod tisztítani.az csak olajos.csak rosszabb lesz,ha feleslegesen piszkálod.
Azt mond meg,mivel diagolod?mert a forscan tudja a jeladó feszültségét is mérni-akár rögzíteni is.vagy grafikont készít,és csekkolod a fesz változását a nyomáshoz.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13289 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 20:10:33 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.02.02 hétfő, 20:01:37
Szia!
Én szeretném megköszönni ezt a sok összegyűjtött infot, amit ebben a pár hsz-ban írtál, szerintem ez sokat segíthet mindenkinek, aki hasonló cipőben jár.
Nekem szerencsére pár hibalehetőség már ki van lőve a felsoroltak közül, ezért nem kell ilyen sok lehetőségen végigmenni, hogy mi lehet a hiba oka.
Holnap remélem lesz időm kipróbálni zárt WG szeleppel, akkor mér többet fogok tudni egy fokkal.
https://drive.google.com/file/d/0B5wCsfDUIpiwQ00wR0EzNjNMcWs/view?usp=sharing
Ma néztem a MAP értékeket, az egyes nyomás értékekhez milyen feszültségeknek kellene tartoznia? Mondjuk nem lenne rossz egy fizikai mérőt is berakni, hogy ki lehessen szűrni a MAP hibát. Az a baj, ha teszek bele egy bontottat, az lehet ugyanilyen rossz lesz, de lehet még rosszabb is akár.
A hibák között fel van sorolva a koszos MAP szenzor is... lehet ezeket tisztítani, vagy érdemes? Újat nincs "kedvem" venni, érthető okokból.
A lényeg, hogy addig nem nyugszok, amíg nem lesz meg az 1,5 bar
Ha gyújtáson indítás előtt megnézed a MAP értékét, akkor a légköri nyomáshoz (~ 1 bar) tartozó feszültség értéket látod.
Ebből már tudsz számolni, mert lineáris a szenzor.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13290 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 20:12:01 »
Idézetet írta: alf - 2015.02.02 hétfő, 20:07:25
a map szenzor zárt.nyomást és hőfokot mér.nem érdemes és nem is tudod tisztítani.az csak olajos.csak rosszabb lesz,ha feleslegesen piszkálod.
Azt mond meg,mivel diagolod?mert a forscan tudja a jeladó feszültségét is mérni-akár rögzíteni is.vagy grafikont készít,és csekkolod a fesz változását a nyomáshoz.
ugye egyelőre csak forDTC-vel csekkolom, ez is ír feszültséget is, illetve nyomást is, csak ugye nincs mihez hasonlítanom, ha lenne bent egy fizikai nyomásmérő, akkor legalább a MAP hibát ki lehetne zárni.
Ha meg nem lehet tisztítani, akkor gondolom ha nagyon trutyis, olajos, akkor csere egy bontottra?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13291 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 20:13:57 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.02.02 hétfő, 20:12:01
ugye egyelőre csak forDTC-vel csekkolom, ez is ír feszültséget is, illetve nyomást is, csak ugye nincs mihez hasonlítanom, ha lenne bent egy fizikai nyomásmérő, akkor legalább a MAP hibát ki lehetne zárni.
Ha meg nem lehet tisztítani, akkor gondolom ha nagyon trutyis, olajos, akkor csere egy bontottra?
Amíg nem dugul el teljesen, addig mér.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13292 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 20:14:53 »
Idézetet írta: GSR - 2015.02.02 hétfő, 20:10:33
Ha gyújtáson indítás előtt megnézed a MAP értékét, akkor a légköri nyomáshoz (~ 1 bar) tartozó feszültség értéket látod.
Ebből már tudsz számolni, mert lineáris a szenzor.
alapból 0,95-1 bar körül ingadozik alapjáraton, nagyjából jól mutatja a légköri nyomást, kérdés, hogy később is jól mér-e, vagy olyan nincs, hogy egy szakaszig jól mér, utána meg "csal"?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13293 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 20:19:37 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.02.02 hétfő, 20:14:53
alapból 0,95-1 bar körül ingadozik alapjáraton, nagyjából jól mutatja a légköri nyomást, kérdés, hogy később is jól mér-e, vagy olyan nincs, hogy egy szakaszig jól mér, utána meg "csal"?
Láttad?
"Ha gyújtáson
indítás előtt
megnézed a MAP értékét," ez a légköri ~ 1 bar-hoz tartozó feszültség érték.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.02.02 hétfő, 20:23:45 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13294 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 20:21:04 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.02.02 hétfő, 20:14:53
alapból 0,95-1 bar körül ingadozik alapjáraton, nagyjából jól mutatja a légköri nyomást, kérdés, hogy később is jól mér-e, vagy olyan nincs, hogy egy szakaszig jól mér, utána meg "csal"?
Nem könnyű veled..... Kíváncsi voltam ma estére mit találsz ki.
Írtam, lineáris szenzor.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13295 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 20:21:41 »
Idézetet írta: GSR - 2015.02.02 hétfő, 20:19:37
Láttad?
"Ha gyújtáson
indítás előtt
megnézed a MAP értékét,"
oké, holnap csekkolom!!
Naplózva
K.Imi
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13296 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 20:40:40 »
Hello!
Mit tudtok erről a rezonátorról? Tényleg érdekes lehet egyenes csővel kiváltani?
Üdv,
Imi
Naplózva
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13297 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 20:48:18 »
Idézetet írta: K.Imi - 2015.02.02 hétfő, 20:40:40
Hello!
Mit tudtok erről a rezonátorról? Tényleg érdekes lehet egyenes csővel kiváltani?
Üdv,
Imi
Én semmit, de annak azért van ott szerepe, nem?
Az iktató csövet kivel csináltatod, tudsz adni egy elérhetőséget?
Úgy néz ki az lenne az olcsóbb megoldás.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13298 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 21:19:12 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.02.02 hétfő, 20:12:01
ugye egyelőre csak forDTC-vel csekkolom, ez is ír feszültséget is, illetve nyomást is, csak ugye nincs mihez hasonlítanom, ha lenne bent egy fizikai nyomásmérő, akkor legalább a MAP hibát ki lehetne zárni.
Ha meg nem lehet tisztítani, akkor gondolom ha nagyon trutyis, olajos, akkor csere egy bontottra?
jótanács.mielőtt mindent kicserélsz az autón,először tedd fel a forscan egy laposra,és diagolj azzal.
nincs nagyon trutyis maf.olajos van.ott más nincs olajon kívül.az meg nem okoz neki gondot.
mégegyszer: laptop+forscan!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13299 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 21:22:31 »
Idézetet írta: alf - 2015.02.02 hétfő, 21:19:12
jótanács.mielőtt mindent kicserélsz az autón,először tedd fel a forscan egy laposra,és diagolj azzal.
nincs nagyon trutyis maf.olajos van.ott más nincs olajon kívül.az meg nem okoz neki gondot.
mégegyszer: laptop+forscan!
nem cserélek semmit.
eddig csak rossz alkatrészek lettek cserélve
ids-el volt csekkolva, igaz nem menet közben, ugye ott 3000 rpm-nél "megszakad" a map jel, van egy tippem mitől, szerintem ott már értéken kívül van a nyomás, túl alacsony. csak azért gondolok erre, mert fordtc-vel folyamatos a map jel, csak ugye kevés a nyomás.
Naplózva
Oldalak:
1
...
259
260
261
262
263
264
265
[
266
]
267
268
269
270
271
272
273
...
324
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ