Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:04:17 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 259 260 261 262 263 264 265 [266] 267 268 269 270 271 272 273 ... 324   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDDi motor  (Megtekintve 5113464 alkalommal)
0 Felhasználó és 36 vendég van a témában
kornelkiss4
Vendég
« Új hozzászólás #13250 Dátum: 2015.02.01 vasárnap, 21:58:08 »

Nem.
Amiről te beszélsz az a nyomásos szabályzás, amikor a labda nyomással működik, ami a turbó nyomó oldaláról kapja a nyomást.
 

Tddi-n vákuumos szabályzású a WG szelep. Tehát egy motorvezérlő által szabályzott szolenoid mágnes szelepen keresztül jut több vagy kevesebb vákuum a WG szelepet mozgató membránra és így akkor nyit és annyira, amikor a motorvezérlő a MAP értékéből kivezérli.

Akkor nekem siman lehet, hogy a videon linkelt hibas map jel miatt az ecu hamarabb kinyitja a szelepet, mint kene, es nem epul fel a kivant nyomas.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13251 Dátum: 2015.02.01 vasárnap, 22:04:08 »

Akkor nekem siman lehet, hogy a videon linkelt hibas map jel miatt az ecu hamarabb kinyitja a szelepet, mint kene, es nem epul fel a kivant nyomas.

Ezt a szoftver íróitól kéne megkérdezni, hogy hogyan írták meg.
Nekem továbbra az az érdekes, hogy te az értékekkel vagy elfoglalva, míg netcore azt mondja, hogy jól megy az autó és jobban is az övénél....aki nem foglalkozik a számokkal.



Ahogy a videón is látható volt úgy a MAP érték alá/fölé oda kellett volna rakni a turbo szabályzó szolenoid kivezérlését.
Ha a motorvezérlő veszi el a nyomást, akkor a MAP érték megszűnésénél 100%-ra nyitja a szolenoidot. Ha nem így van, akkor nem ez történik.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.01 vasárnap, 22:17:04 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kornelkiss4
Vendég
« Új hozzászólás #13252 Dátum: 2015.02.01 vasárnap, 22:13:15 »

Ezt a szoftver íróitól kéne megkérdezni, hogy hogyan írták meg.
Nekem továbbra az az érdekes, hogy te az értékekkel vagy elfoglalva, míg netcore azt mondja, hogy jól megy az autó és jobban is az övénél....aki nem foglalkozik a számokkal.

Jol megy, de legyen tokeletes.
Az ovebe van vagy 800k km, persze, hogy nem ugy megy.
Szerintem egy jo map-al mindenkeopen kell az enyembe.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #13253 Dátum: 2015.02.01 vasárnap, 22:19:17 »

VGT az vákumos és kitöltési tényezővel vezérli a szolenoid szelepet ami a vákumot kezeli.
FGT(WG-es) az meg nyomásos, amin egy nyomásásos labda van amit IMAP-al vezérel a turbó kompresszor házáról..környéken sincs vákum.
Az Overboostot meg a szoftver csinálja és nem a turbó...több kaját ad adott nyomaték határnál.
VGT 1.3-at tölt FGT meg 1,2-1,3-at...1,5-ig boostolnak MAX , mint irtam bizonyos menetciklusokban.(elég ritkán,elég durva parkettán.)
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.01 vasárnap, 22:22:30 írta Bunyek » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13254 Dátum: 2015.02.01 vasárnap, 22:22:17 »

VGT az vákumos és kitöltési tényezővel vezérli a szolenoid szelepet ami a vákumot kezeli.
FGT(WG-es) az meg nyomásos, amin egy nyomásásos labda van amit IMAP-al vezérel a turbó kompresszor házáról..környéken sincs vákum.
Az Overboostot meg a szoftver csinálja és nem a turbó...több kaját ad adott nyomaték határnál.
VGT 1.3-at tölt FGT meg 1,2-1,3-at...1,5-ig boostolnak MAX , mint irtam.

Így van, ezért füstöl.  eljen
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kornelkiss4
Vendég
« Új hozzászólás #13255 Dátum: 2015.02.01 vasárnap, 22:28:05 »

VGT az vákumos és kitöltési tényezővel vezérli a szolenoid szelepet ami a vákumot kezeli.
FGT(WG-es) az meg nyomásos, amin egy nyomásásos labda van amit IMAP-al vezérel a turbó kompresszor házáról..környéken sincs vákum.
Az Overboostot meg a szoftver csinálja és nem a turbó...több kaját ad adott nyomaték határnál.
VGT 1.3-at tölt FGT meg 1,2-1,3-at...1,5-ig boostolnak MAX , mint irtam bizonyos menetciklusokban.(elég ritkán,elég durva parkettán.)


Oke, nekem wg-es van, de semmilyen parkettan se eri el az 1,5 bart, pedig hidd el probalkoztam vele rendesen. Fust persze van ilyenkor, mert kajat ad pluszba.

A rossz map szenzort lattad a videon, gondolom te is cserelned.
Naplózva
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #13256 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 06:40:08 »

VGT az vákumos és kitöltési tényezővel vezérli a szolenoid szelepet ami a vákumot kezeli.
FGT(WG-es) az meg nyomásos, amin egy nyomásásos labda van amit IMAP-al vezérel a turbó kompresszor házáról..környéken sincs vákum.
Az Overboostot meg a szoftver csinálja és nem a turbó...több kaját ad adott nyomaték határnál.
VGT 1.3-at tölt FGT meg 1,2-1,3-at...1,5-ig boostolnak MAX , mint irtam bizonyos menetciklusokban.(elég ritkán,elég durva parkettán.)


Köszönöm. Ezt néztem én is. Nyomás a kompresszorházról. Mi az az IMAP? És hogy éri el a computer, hogy a wg ne szabályozzon le 1,3-nál, ha az egy viszonylag egyszerű szerkezet? Hogy szól bele?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13257 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 07:19:52 »

Köszönöm. Ezt néztem én is. Nyomás a kompresszorházról. Mi az az IMAP? És hogy éri el a computer, hogy a wg ne szabályozzon le 1,3-nál, ha az egy viszonylag egyszerű szerkezet? Hogy szól bele?

IMAP-nál nem éri el sehogy a motorvezérlő a szabályozást. Tőle függetlenül történik, fix nyomásnál (beállított rugóerő ellenében). Nincs beleszólása.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.02 hétfő, 07:54:53 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #13258 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 08:11:12 »

IMAP-nál nem éri el sehogy a motorvezérlő a szabályozást. Tőle függetlenül történik, fix nyomásnál (beállított rugóerő ellenében). Nincs beleszólása.

Tehát úgymond mechanikus. Ebből kiindulva akkor soha nincs 1,5 bar, a rugó ereje állandó.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #13259 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 08:15:50 »

Tehát úgymond mechanikus. Ebből kiindulva akkor soha nincs 1,5 bar, a rugó ereje állandó.
kb. nem tudom hogy jött ez a 1,5 bar
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13260 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 08:30:56 »

Tehát úgymond mechanikus. Ebből kiindulva akkor soha nincs 1,5 bar, a rugó ereje állandó.

Alapból nem értem, hogy mi ez a 1.5 szentírás.  nemtudom
A nyomásosnál annyi van max. amennyi be van állítva rugóerővel.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #13261 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 08:56:46 »

Alapból nem értem, hogy mi ez a 1.5 szentírás.  nemtudom
A nyomásosnál annyi van max. amennyi be van állítva rugóerővel.

Itt ezt a 1,5 bart emlegetik, meg megy a hibakeresés, hogy miért nem tölt eleget..
Engem egyébként nem érdekel a számadat, az én autóm jó.
Azt kijelenthetjük hogy esetünkben az overboost sem létezik?
Naplózva
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #13262 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 09:03:27 »

necsinald.
Akkor a MAP csak dísznek van? A fix is tudna akár 2bárt is.ugyanúgy vakumszelep vezérli.



A map azért van, hogy a computer tudjon róla, hogy mennyi a nyomás. Nem vákumszelep vezérli.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.02 hétfő, 09:07:04 írta kupeti » Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #13263 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 09:54:20 »

Alapból nem értem, hogy mi ez a 1.5 szentírás.  nemtudom
A nyomásosnál annyi van max. amennyi be van állítva rugóerővel.
már-már fárasztó nyes még a 2.2 155le tdci sem tölt 1,5-öt
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13264 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 10:28:01 »

már-már fárasztó nyes még a 2.2 155le tdci sem tölt 1,5-öt
nekem 1,5öt töltött a csip előtt is és utána is.és minden más autó amit diagoltam eddig az 1,5öt töltött.
és a TIS 2004 ben is benne van,hogy annyit kell töltsön. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #13265 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 10:35:12 »

nekem 1,5öt töltött a csip előtt is és utána is.és minden más autó amit diagoltam eddig az 1,5öt töltött.
és a TIS 2004 ben is benne van,hogy annyit kell töltsön. Wink
amit meg én néztem eddig az összes vgt 1,3-at, a wg-sek meg 1,1-1,2-t töltöttek
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #13266 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 11:29:03 »

amit meg én néztem eddig az összes vgt 1,3-at, a wg-sek meg 1,1-1,2-t töltöttek

Jó.., de búszttal? Wink
Naplózva
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #13267 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 11:36:26 »

wg-s nem boostol, vgt-s meg ritka tddiben

De végre eljutottunk oda hogy nem boostol. worship
Ez volt a kérdésem az elején.
Köszönet érte.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #13268 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 11:49:53 »

De végre eljutottunk oda hogy nem boostol. worship
Ez volt a kérdésem az elején.
Köszönet érte.

elolvastad amit irtam? akkor olvasd el megint. mindkettő tud overboostot.
Attól mert a wg kinyit még tud nagyobb nyomást csinálni a turbó, több anyaggal és kokszal, de stabilan kb 1,3-at tölt a rugó ellenében.
VGT is tud többet simán, pl ha túl szűkbe húzza a geomatriát, pl sz@r a labda,vagy elvan tekergetve valami nagy tuningmájszter miatt.
Na most egy turbót beállitani nem nagy dolog ha tudod mit csinálsz,van hozzá cuccod....egy fixhez sokminden nem kell, egy vgt-s már kicsit macerásabb, egy nyomásos vgt-hez meg rengeteg hajszál,mert kitéped mire jó lessz..
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.02 hétfő, 11:53:21 írta Bunyek » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13269 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 11:54:58 »

amit meg én néztem eddig az összes vgt 1,3-at, a wg-sek meg 1,1-1,2-t töltöttek
csak simán csapd fel a tis-t. Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13270 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 12:10:50 »

már-már fárasztó nyes még a 2.2 155le tdci sem tölt 1,5-öt
pl ez csak 1 a sok közül ami fix és simán 1,5:

http://mondeo.hu/index.php?topic=1455.msg520347#msg520347
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #13271 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 12:14:14 »

elolvastad amit irtam? akkor olvasd el megint. mindkettő tud overboostot.
Attól mert a wg kinyit még tud nagyobb nyomást csinálni a turbó, több anyaggal és kokszal, de stabilan kb 1,3-at tölt a rugó ellenében.
VGT is tud többet simán, pl ha túl szűkbe húzza a geomatriát, pl sz@r a labda,vagy elvan tekergetve valami nagy tuningmájszter miatt.
Na most egy turbót beállitani nem nagy dolog ha tudod mit csinálsz,van hozzá cuccod....egy fixhez sokminden nem kell, egy vgt-s már kicsit macerásabb, egy nyomásos vgt-hez meg rengeteg hajszál,mert kitéped mire jó lessz..

Kétszer is elolvastam! Nem én írtam hogy nem tud overboostot, én kérdeztem hogy tud-e, és hogy hogyan.
Nyitott szeleppel?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13272 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 12:15:57 »

Alapból nem értem, hogy mi ez a 1.5 szentírás.  nemtudom
A nyomásosnál annyi van max. amennyi be van állítva rugóerővel.
Igen szentírás.Ami a TIS-ben van az az.Akit érdekel kikeresheti.Meg akinek van működő Tis-e.

A többieknek csak ennyi a múltból:

http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.msg926528#msg926528
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #13273 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 12:18:46 »

Igen szentírás.Ami a TIS-ben van az az.Akit érdekel kikeresheti.Meg akinek van működő Tis-e.

A többieknek csak ennyi a múltból:

http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.msg926528#msg926528

Itt nem a TDCI-ről van szó?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13274 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 12:19:35 »

Igen szentírás.Ami a TIS-ben van az az.Akit érdekel kikeresheti.Meg akinek van működő Tis-e.

A többieknek csak ennyi a múltból:

http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.msg926528#msg926528

Szentírás....  Cheesy
Akkor elég sok rossz autó van.
Meg ugye mindenki hitelesített mérőeszközzel is méri?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #13275 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 12:21:09 »

elolvastad amit irtam? akkor olvasd el megint. mindkettő tud overboostot.
Attól mert a wg kinyit még tud nagyobb nyomást csinálni a turbó, több anyaggal és kokszal, de stabilan kb 1,3-at tölt a rugó ellenében.
VGT is tud többet simán, pl ha túl szűkbe húzza a geomatriát, pl sz@r a labda,vagy elvan tekergetve valami nagy tuningmájszter miatt.
Na most egy turbót beállitani nem nagy dolog ha tudod mit csinálsz,van hozzá cuccod....egy fixhez sokminden nem kell, egy vgt-s már kicsit macerásabb, egy nyomásos vgt-hez meg rengeteg hajszál,mert kitéped mire jó lessz..

Hogyan tudom beállítani? Az enyém fix.
Vagy esetleg egy chiptuninggal egybekötve. Tudnál valakit aki megcsinálja?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13276 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 12:21:36 »

Itt nem a TDCI-ről van szó?
a feltett kérdésre válaszoltam.miszerint az összes dízel mondeónak tudnia kell az 1,5 baros töltőnyomást.Ugyanis már nem csak a tddi-t kérdőjelezte meg a Timi,hanem a tdci-ket is.

Ergo: az összes dízel mk3 1,5bar töltőnyomáson dolgozik.Aki mást mond vagy gondol,az nyugodtan csapja fel a TIS-t. Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13277 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 12:22:47 »

Szentírás....  Cheesy
Akkor elég sok rossz autó van.
Meg ugye mindenki hitelesített mérőeszközzel is méri?
B+ Timi.A MAP-nál tökéletesebb mérőeszköz nem kell.és amit a ford mérnökök leírtak,azt te sem tudod megkérdőjelezni.bár te mindenre képes vagy..... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13278 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 12:25:07 »

B+ Timi.A MAP-nál tökéletesebb mérőeszköz nem kell.és amit a ford mérnökök leírtak,azt te sem tudod megkérdőjelezni.bár te mindenre képes vagy..... eplus2


A TIS-ben nem írják, hogy mivel mérik.  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #13279 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 12:25:11 »

a feltett kérdésre válaszoltam.miszerint az összes dízel mondeónak tudnia kell az 1,5 baros töltőnyomást.Ugyanis már nem csak a tddi-t kérdőjelezte meg a Timi,hanem a tdci-ket is.

Ergo: az összes dízel mk3 1,5bar töltőnyomáson dolgozik.Aki mást mond vagy gondol,az nyugodtan csapja fel a TIS-t. Wink wave

Illetve kellene hogy dolgozzon. Akkor viszont kezdődhet nálam is a hibakeresés. Elsőnek elkészítem a turbócső tesztelő készüléket.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13280 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 12:27:20 »

Nekem már szinte unalmas, hogy csak megyek az autómmal.....csak használom......csak megyek vele.....csak használom....
Ha sok időm lesz egyszer, veszek egy dízelt, hogy tudjak görcsölni  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #13281 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 12:40:31 »

Nekem már szinte unalmas, hogy csak megyek az autómmal.....csak használom......csak megyek vele.....csak használom....
Ha sok időm lesz egyszer, veszek egy dízelt, hogy tudjak görcsölni  eplus2
Ez nagyon tetszik. thumbup Jól meggondoltad,hogy veszel egy dizilt  wow1
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13282 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 12:45:59 »

Ez nagyon tetszik. thumbup Jól meggondoltad,hogy veszel egy dizilt  wow1

Nincs nekem időm (és nem is lesz) görcsölni.....tehát?  hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13283 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 12:52:53 »


A TIS-ben nem írják, hogy mivel mérik.  eplus2
de B+, IDS-el.... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13284 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 12:57:13 »

Nekem már szinte unalmas, hogy csak megyek az autómmal.....csak használom......csak megyek vele.....csak használom....
Ha sok időm lesz egyszer, veszek egy dízelt, hogy tudjak görcsölni  eplus2
elfogytak az észérvek.... eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13285 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 16:04:15 »

elfogytak az észérvek.... eplus2 eplus2 eplus2

Nálad? Nem baj....  nyes

ÉN sosem írok dízellel kapcsolatban észérveket, mert nincsenek.  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13286 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 16:23:30 »

Nálad? Nem baj....  nyes

ÉN sosem írok dízellel kapcsolatban észérveket, mert nincsenek.  eplus2
laugh
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kornelkiss4
Vendég
« Új hozzászólás #13287 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 20:01:37 »

Igen szentírás.Ami a TIS-ben van az az.Akit érdekel kikeresheti.Meg akinek van működő Tis-e.

A többieknek csak ennyi a múltból:

http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.msg926528#msg926528

Szia!

Én szeretném megköszönni ezt a sok összegyűjtött infot, amit ebben a pár hsz-ban írtál, szerintem ez sokat segíthet mindenkinek, aki hasonló cipőben jár.
Nekem szerencsére pár hibalehetőség már ki van lőve a felsoroltak közül, ezért nem kell ilyen sok lehetőségen végigmenni, hogy mi lehet a hiba oka.
Holnap remélem lesz időm kipróbálni zárt WG szeleppel, akkor mér többet fogok tudni egy fokkal.

https://drive.google.com/file/d/0B5wCsfDUIpiwQ00wR0EzNjNMcWs/view?usp=sharing

Ma néztem a MAP értékeket, az egyes nyomás értékekhez milyen feszültségeknek kellene tartoznia? Mondjuk nem lenne rossz egy fizikai mérőt is berakni, hogy ki lehessen szűrni a MAP hibát. Az a baj, ha teszek bele egy bontottat, az lehet ugyanilyen rossz lesz, de lehet még rosszabb is akár.
A hibák között fel van sorolva a koszos MAP szenzor is... lehet ezeket tisztítani, vagy érdemes? Újat nincs "kedvem" venni, érthető okokból.

A lényeg, hogy addig nem nyugszok, amíg nem lesz meg az 1,5 bar  hehe
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13288 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 20:07:25 »

Szia!

Én szeretném megköszönni ezt a sok összegyűjtött infot, amit ebben a pár hsz-ban írtál, szerintem ez sokat segíthet mindenkinek, aki hasonló cipőben jár.
Nekem szerencsére pár hibalehetőség már ki van lőve a felsoroltak közül, ezért nem kell ilyen sok lehetőségen végigmenni, hogy mi lehet a hiba oka.
Holnap remélem lesz időm kipróbálni zárt WG szeleppel, akkor mér többet fogok tudni egy fokkal.

https://drive.google.com/file/d/0B5wCsfDUIpiwQ00wR0EzNjNMcWs/view?usp=sharing

Ma néztem a MAP értékeket, az egyes nyomás értékekhez milyen feszültségeknek kellene tartoznia? Mondjuk nem lenne rossz egy fizikai mérőt is berakni, hogy ki lehessen szűrni a MAP hibát. Az a baj, ha teszek bele egy bontottat, az lehet ugyanilyen rossz lesz, de lehet még rosszabb is akár.
A hibák között fel van sorolva a koszos MAP szenzor is... lehet ezeket tisztítani, vagy érdemes? Újat nincs "kedvem" venni, érthető okokból.

A lényeg, hogy addig nem nyugszok, amíg nem lesz meg az 1,5 bar  hehe
a map szenzor zárt.nyomást és hőfokot mér.nem érdemes és nem is tudod tisztítani.az csak olajos.csak rosszabb lesz,ha feleslegesen piszkálod.
Azt mond meg,mivel diagolod?mert a forscan tudja a jeladó feszültségét is mérni-akár rögzíteni is.vagy grafikont készít,és csekkolod a fesz változását a nyomáshoz. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13289 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 20:10:33 »

Szia!

Én szeretném megköszönni ezt a sok összegyűjtött infot, amit ebben a pár hsz-ban írtál, szerintem ez sokat segíthet mindenkinek, aki hasonló cipőben jár.
Nekem szerencsére pár hibalehetőség már ki van lőve a felsoroltak közül, ezért nem kell ilyen sok lehetőségen végigmenni, hogy mi lehet a hiba oka.
Holnap remélem lesz időm kipróbálni zárt WG szeleppel, akkor mér többet fogok tudni egy fokkal.

https://drive.google.com/file/d/0B5wCsfDUIpiwQ00wR0EzNjNMcWs/view?usp=sharing

Ma néztem a MAP értékeket, az egyes nyomás értékekhez milyen feszültségeknek kellene tartoznia? Mondjuk nem lenne rossz egy fizikai mérőt is berakni, hogy ki lehessen szűrni a MAP hibát. Az a baj, ha teszek bele egy bontottat, az lehet ugyanilyen rossz lesz, de lehet még rosszabb is akár.
A hibák között fel van sorolva a koszos MAP szenzor is... lehet ezeket tisztítani, vagy érdemes? Újat nincs "kedvem" venni, érthető okokból.

A lényeg, hogy addig nem nyugszok, amíg nem lesz meg az 1,5 bar  hehe

Ha gyújtáson indítás előtt megnézed a MAP értékét, akkor a légköri nyomáshoz (~ 1 bar) tartozó feszültség értéket látod.
Ebből már tudsz számolni, mert lineáris a szenzor.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kornelkiss4
Vendég
« Új hozzászólás #13290 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 20:12:01 »

a map szenzor zárt.nyomást és hőfokot mér.nem érdemes és nem is tudod tisztítani.az csak olajos.csak rosszabb lesz,ha feleslegesen piszkálod.
Azt mond meg,mivel diagolod?mert a forscan tudja a jeladó feszültségét is mérni-akár rögzíteni is.vagy grafikont készít,és csekkolod a fesz változását a nyomáshoz. Wink

ugye egyelőre csak forDTC-vel csekkolom, ez is ír feszültséget is, illetve nyomást is, csak ugye nincs mihez hasonlítanom, ha lenne bent egy fizikai nyomásmérő, akkor legalább a MAP hibát ki lehetne zárni.
Ha meg nem lehet tisztítani, akkor gondolom ha nagyon trutyis, olajos, akkor csere egy bontottra?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13291 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 20:13:57 »

ugye egyelőre csak forDTC-vel csekkolom, ez is ír feszültséget is, illetve nyomást is, csak ugye nincs mihez hasonlítanom, ha lenne bent egy fizikai nyomásmérő, akkor legalább a MAP hibát ki lehetne zárni.
Ha meg nem lehet tisztítani, akkor gondolom ha nagyon trutyis, olajos, akkor csere egy bontottra?

Amíg nem dugul el teljesen, addig mér.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kornelkiss4
Vendég
« Új hozzászólás #13292 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 20:14:53 »

Ha gyújtáson indítás előtt megnézed a MAP értékét, akkor a légköri nyomáshoz (~ 1 bar) tartozó feszültség értéket látod.
Ebből már tudsz számolni, mert lineáris a szenzor.

alapból 0,95-1 bar körül ingadozik alapjáraton, nagyjából jól mutatja a légköri nyomást, kérdés, hogy később is jól mér-e, vagy olyan nincs, hogy egy szakaszig jól mér, utána meg "csal"?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13293 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 20:19:37 »

alapból 0,95-1 bar körül ingadozik alapjáraton, nagyjából jól mutatja a légköri nyomást, kérdés, hogy később is jól mér-e, vagy olyan nincs, hogy egy szakaszig jól mér, utána meg "csal"?

Láttad?

"Ha gyújtáson indítás előtt megnézed a MAP értékét,"   ez a légköri ~ 1 bar-hoz tartozó feszültség érték.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.02 hétfő, 20:23:45 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13294 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 20:21:04 »

alapból 0,95-1 bar körül ingadozik alapjáraton, nagyjából jól mutatja a légköri nyomást, kérdés, hogy később is jól mér-e, vagy olyan nincs, hogy egy szakaszig jól mér, utána meg "csal"?

Nem könnyű veled.....   Kíváncsi voltam ma estére mit találsz ki.  eplus2
Írtam, lineáris szenzor.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kornelkiss4
Vendég
« Új hozzászólás #13295 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 20:21:41 »

Láttad?

"Ha gyújtáson indítás előtt megnézed a MAP értékét,"

oké, holnap csekkolom!!  worship worship
Naplózva
K.Imi
Vendég
« Új hozzászólás #13296 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 20:40:40 »

Hello!

Mit tudtok erről a rezonátorról? Tényleg érdekes lehet egyenes csővel kiváltani?


Üdv,
Imi
Naplózva
kornelkiss4
Vendég
« Új hozzászólás #13297 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 20:48:18 »

Hello!

Mit tudtok erről a rezonátorról? Tényleg érdekes lehet egyenes csővel kiváltani?


Üdv,
Imi

Én semmit, de annak azért van ott szerepe, nem? Smiley
Az iktató csövet kivel csináltatod, tudsz adni egy elérhetőséget?
Úgy néz ki az lenne az olcsóbb megoldás.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13298 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 21:19:12 »

ugye egyelőre csak forDTC-vel csekkolom, ez is ír feszültséget is, illetve nyomást is, csak ugye nincs mihez hasonlítanom, ha lenne bent egy fizikai nyomásmérő, akkor legalább a MAP hibát ki lehetne zárni.
Ha meg nem lehet tisztítani, akkor gondolom ha nagyon trutyis, olajos, akkor csere egy bontottra?
jótanács.mielőtt mindent kicserélsz az autón,először tedd fel a forscan egy laposra,és diagolj azzal. Wink
nincs nagyon trutyis maf.olajos van.ott más nincs olajon kívül.az meg nem okoz neki gondot.
mégegyszer: laptop+forscan!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kornelkiss4
Vendég
« Új hozzászólás #13299 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 21:22:31 »

jótanács.mielőtt mindent kicserélsz az autón,először tedd fel a forscan egy laposra,és diagolj azzal. Wink
nincs nagyon trutyis maf.olajos van.ott más nincs olajon kívül.az meg nem okoz neki gondot.
mégegyszer: laptop+forscan!

nem cserélek semmit.
eddig csak rossz alkatrészek lettek cserélve Smiley
ids-el volt csekkolva, igaz nem menet közben, ugye ott 3000 rpm-nél "megszakad" a map jel, van egy tippem mitől, szerintem ott már értéken kívül van a nyomás, túl alacsony. csak azért gondolok erre, mert fordtc-vel folyamatos a map jel, csak ugye kevés a nyomás.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 259 260 261 262 263 264 265 [266] 267 268 269 270 271 272 273 ... 324   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.044 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.