Ford Mondeo Club Hungary
2025.04.08 kedd, 18:19:33
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
373
374
375
376
377
378
379
[
380
]
381
382
383
384
385
386
387
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 15209435 alkalommal)
0 Felhasználó és 22 vendég van a témában
ice850303
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18950 Dátum:
2012.07.16 hétfő, 12:58:41 »
Tiszt. Laszlo!
Egyaltalan nem vitaznek
csak leirtam mi hogy csinaltuk, nekem kijott motor engedes/kaszni emeles nelkul is. Minden ki lett cserelve szij is es gorgok is.
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18951 Dátum:
2012.07.16 hétfő, 14:30:03 »
Idézetet írta: ice850303 - 2012.07.16 hétfő, 12:58:41
Tiszt. Laszlo!
Egyaltalan nem vitaznek
csak leirtam mi hogy csinaltuk, nekem kijott motor engedes/kaszni emeles nelkul is. Minden ki lett cserelve szij is es gorgok is.
Tisztelt Fórumtárs!
Kiváncsivá tettél, szeretném ha részletesebben leirnád, hogy hogyan csináltátok. Nem miattam hanem azok miatt akik még előtte vannak a cserének. Szeretném megismerni ezt a módszert is, mert a jó pap is holtig tanul. Amit irtam a cseréről , csak annyit, hogy a szervizekben is igy csinálják. Fáradozásod előre is köszönöm.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
malay
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 180
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18952 Dátum:
2012.07.16 hétfő, 18:53:55 »
Támogatom az ötletet, mert én előtte vagyok.
Lehet, hogy a csavart meg kellene lazítani, azt fémfűrésszel levágni, azt Alf féle módon rövidebbel visszatenni
Idézetet írta: László - 2012.07.16 hétfő, 14:30:03
Tisztelt Fórumtárs!
Kiváncsivá tettél, szeretném ha részletesebben leirnád, hogy hogyan csináltátok. Nem miattam hanem azok miatt akik még előtte vannak a cserének. Szeretném megismerni ezt a módszert is, mert a jó pap is holtig tanul. Amit irtam a cseréről , csak annyit, hogy a szervizekben is igy csinálják. Fáradozásod előre is köszönöm.
Tisztelettel László!
Naplózva
2018. Galaxy MkIV. TDCI 2.0, 2014. Mondeo MKV TDCi2.0, Ex 2005. MKIII TDCi 2.0 130Le, EGR OFF, Generátor szabadonfutó
akela
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18953 Dátum:
2012.07.16 hétfő, 22:33:12 »
Idézetet írta: vomdeutsch - 2012.07.16 hétfő, 12:29:55
Nekem bevált.....
http://www.prowerdose.hu/
Irnál róla bővebben is? mióta használod,hogy szerzed be,mennyibe kerül stb.
Naplózva
ice850303
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18954 Dátum:
2012.07.17 kedd, 00:01:42 »
Idézetet írta: László - 2012.07.16 hétfő, 14:30:03
Tisztelt Fórumtárs!
Kiváncsivá tettél, szeretném ha részletesebben leirnád, hogy hogyan csináltátok. Nem miattam hanem azok miatt akik még előtte vannak a cserének. Szeretném megismerni ezt a módszert is, mert a jó pap is holtig tanul. Amit irtam a cseréről , csak annyit, hogy a szervizekben is igy csinálják. Fáradozásod előre is köszönöm.
Tisztelettel László!
Semmi extra nem volt, megemeltuk jobb elso kerek le, muanyag dobbetet leszed. Lelazitottuk a szijat, majd jott a szijtarcsa, aztan a generatort szabaditottuk le majd jott a komplett feszito. Aztan a fenti tamaszto gorgo amirol szo van. Anya csavart lecsavartuk majd kipattintottuk a kis femlemezt es lehuztuk a tocsavarrol a gorgot aztan a tavtartojat, ennyi. Semmi bonyolult nem volt benne. Annyi meg hogy konnyebben hozzaferjunk a generator es a feszito csavarjaihoz kiszedtuk a gazolajszurot.
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18955 Dátum:
2012.07.17 kedd, 06:33:30 »
Idézetet írta: ice850303 - 2012.07.17 kedd, 00:01:42
Semmi extra nem volt, megemeltuk jobb elso kerek le, muanyag dobbetet leszed. Lelazitottuk a szijat, majd jott a szijtarcsa, aztan a generatort szabaditottuk le majd jott a komplett feszito. Aztan a fenti tamaszto gorgo amirol szo van. Anya csavart lecsavartuk majd kipattintottuk a kis femlemezt es lehuztuk a tocsavarrol a gorgot aztan a tavtartojat, ennyi. Semmi bonyolult nem volt benne. Annyi meg hogy konnyebben hozzaferjunk a generator es a feszito csavarjaihoz kiszedtuk a gazolajszurot.
Tisztelt Fórumtárs!
A leirásod alapján, nagyon egyszerűnek tűnik. Köszönöm, hogy megosztottad velünk. Ha legközelebb cserélnem kell a görgőket, megpróbálom ezt a módszert. Mégegyszer köszönöm.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Doby
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 449
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18956 Dátum:
2012.07.17 kedd, 08:26:50 »
Sziasztok!
Én is megmérettem a kopogás miatt a résolajat. Semmi eltérés.
Szerintük a résolajmérés amúgy nem való semmire, úgysem lehet semmit megállapítani belőle, mert egy kezdetleges mérésről van szó, ami szinte semmit se mutat ki, csak egy tipikus hibát.
Természetesen egyből javasolták a csúcsok bevizsgálását (hivatalos delphi szerviz, ahol voltam), valamint hogy 100 ezer km alatt mint amennyi az én órámban van (ki tudja annyi-e valóban, de azt ők sem tudhatják…
), teljesen biztos hogy már nem jók a csúcsok, és javításra szorulnak 0-50 ezer Ft-os költségben.
Szóval most akkor mi a teendő?
Amennyiben bevizsgáltatom tuti mind a 4-re kihozzák hogy javítani kell, és ki is dobtam 200-at az ablakon…
Amennyiben nem, lehet nagyobb költséget okoz nekem valami csúcshiba....?
Vélemények? Tanácsok?
Köszönettel
Doby
Naplózva
MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy
Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18957 Dátum:
2012.07.17 kedd, 08:41:13 »
Idézetet írta: Doby - 2012.07.17 kedd, 08:26:50
Sziasztok!
Én is megmérettem a kopogás miatt a résolajat. Semmi eltérés.
Szerintük a résolajmérés amúgy nem való semmire, úgysem lehet semmit megállapítani belőle, mert egy kezdetleges mérésről van szó, ami szinte semmit se mutat ki, csak egy tipikus hibát.
Természetesen egyből javasolták a csúcsok bevizsgálását (hivatalos delphi szerviz, ahol voltam), valamint hogy 100 ezer km alatt mint amennyi az én órámban van (ki tudja annyi-e valóban, de azt ők sem tudhatják…
), teljesen biztos hogy már nem jók a csúcsok, és javításra szorulnak 0-50 ezer Ft-os költségben.
Szóval most akkor mi a teendő?
Amennyiben bevizsgáltatom tuti mind a 4-re kihozzák hogy javítani kell, és ki is dobtam 200-at az ablakon…
Amennyiben nem, lehet nagyobb költséget okoz nekem valami csúcshiba....?
Vélemények? Tanácsok?
Köszönettel
Doby
Beszèlj Vik-el és utána döntsél.A padon való bevizsgálás az a 100% ez igaz.De nálam mikor a poharazás után akkora volt az eltérés akkor nem bevizsgálás kellett hanem jött a 4 csere.Azért ér valamit.Ez olyan mint az Egr duhózás.A szerelők nem javasolják mi meg igen és kinek van igaza!.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18958 Dátum:
2012.07.17 kedd, 08:49:54 »
Idézetet írta: Doby - 2012.07.17 kedd, 08:26:50
Sziasztok!
Én is megmérettem a kopogás miatt a résolajat. Semmi eltérés.
Szerintük a résolajmérés amúgy nem való semmire, úgysem lehet semmit megállapítani belőle, mert egy kezdetleges mérésről van szó, ami szinte semmit se mutat ki, csak egy tipikus hibát.
Természetesen egyből javasolták a csúcsok bevizsgálását (hivatalos delphi szerviz, ahol voltam), valamint hogy 100 ezer km alatt mint amennyi az én órámban van (ki tudja annyi-e valóban, de azt ők sem tudhatják…
), teljesen biztos hogy már nem jók a csúcsok, és javításra szorulnak 0-50 ezer Ft-os költségben.
Szóval most akkor mi a teendő?
Amennyiben bevizsgáltatom tuti mind a 4-re kihozzák hogy javítani kell, és ki is dobtam 200-at az ablakon…
Amennyiben nem, lehet nagyobb költséget okoz nekem valami csúcshiba....?
Vélemények? Tanácsok?
Köszönettel
Doby
Csak akkor nyúlj hozzá ha csúnyán kopog, dadog, sokat eszik-füstöl, vagy letilt. Úgyértem ezek közül valamelyik. Ha nagyon kopog abból tud baj lenni mert rongálja a dugattyút. Ha kiszedeted bemérik, rádijesztenek és úgyis felújítás lesz belőle. De ezt hallani kellene, ez így csak találgatás. Mutasd meg valakinek.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18959 Dátum:
2012.07.17 kedd, 09:44:37 »
Idézetet írta: Doby - 2012.07.17 kedd, 08:26:50
Sziasztok!
Én is megmérettem a kopogás miatt a résolajat. Semmi eltérés.
Szerintük a résolajmérés amúgy nem való semmire, úgysem lehet semmit megállapítani belőle, mert egy kezdetleges mérésről van szó, ami szinte semmit se mutat ki, csak egy tipikus hibát.
Természetesen egyből javasolták a csúcsok bevizsgálását (hivatalos delphi szerviz, ahol voltam), valamint hogy 100 ezer km alatt mint amennyi az én órámban van (ki tudja annyi-e valóban, de azt ők sem tudhatják…
), teljesen biztos hogy már nem jók a csúcsok, és javításra szorulnak 0-50 ezer Ft-os költségben.
Szóval most akkor mi a teendő?
Amennyiben bevizsgáltatom tuti mind a 4-re kihozzák hogy javítani kell, és ki is dobtam 200-at az ablakon…
Amennyiben nem, lehet nagyobb költséget okoz nekem valami csúcshiba....?
Vélemények? Tanácsok?
Köszönettel
Doby
Mi a baja az autódnak? Hidegen kopog? vagy melegen is? Letilt?
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Doby
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 449
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18960 Dátum:
2012.07.17 kedd, 10:03:07 »
Idézetet írta: Styleair - 2012.07.17 kedd, 09:44:37
Mi a baja az autódnak? Hidegen kopog? vagy melegen is? Letilt?
Hidegen kopog. Melegen nem jellemző, néha mintha hallanám, de nem nagyon...
Le nem tilt, hibaüzenet nincs... Csak a kopogás induláskor 1-2-ben alacsony fordulatról gyorsításnál...
«
Utoljára szerkesztve: 2012.07.17 kedd, 10:17:50 írta Doby
»
Naplózva
MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy
Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18961 Dátum:
2012.07.17 kedd, 10:18:28 »
Idézetet írta: Doby - 2012.07.17 kedd, 10:03:07
Hidegen kopog. Melegen nem jellemző, néha mintha hallanám, de nem nagyon...
Le nem tilt, hibaüzenet nincs... Csak a kopogás indulások 1-2-ben alacsony fordulatról gyorsításnál...
valaki hallgassa már meg a fórumon.. Vagy vedd fel a hangját - mp3.
(kalibr. kódok rendben vannak? izzítógyertyák?)
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18962 Dátum:
2012.07.17 kedd, 11:13:21 »
Idézetet írta: Doby - 2012.07.17 kedd, 10:03:07
Hidegen kopog. Melegen nem jellemző, néha mintha hallanám, de nem nagyon...
Le nem tilt, hibaüzenet nincs... Csak a kopogás induláskor 1-2-ben alacsony fordulatról gyorsításnál...
Az én véleményem: Túl van lihegve a dolog, nincsen annak semmi baja!
Használd! Majd ha baja lesz, akkor vészüzemet dob, vagy legalább lesz hibakód.
Egy hiba azonban lehet: Halkan szól a rádiód!
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18963 Dátum:
2012.07.17 kedd, 11:23:37 »
Idézetet írta: Doby - 2012.07.17 kedd, 08:26:50
Sziasztok!
Én is megmérettem a kopogás miatt a résolajat. Semmi eltérés.
Szerintük a résolajmérés amúgy nem való semmire, úgysem lehet semmit megállapítani belőle, mert egy kezdetleges mérésről van szó, ami szinte semmit se mutat ki, csak egy tipikus hibát.
Természetesen egyből javasolták a csúcsok bevizsgálását (hivatalos delphi szerviz, ahol voltam), valamint hogy 100 ezer km alatt mint amennyi az én órámban van (ki tudja annyi-e valóban, de azt ők sem tudhatják…
), teljesen biztos hogy már nem jók a csúcsok, és javításra szorulnak 0-50 ezer Ft-os költségben.
Szóval most akkor mi a teendő?
Amennyiben bevizsgáltatom tuti mind a 4-re kihozzák hogy javítani kell, és ki is dobtam 200-at az ablakon…
Amennyiben nem, lehet nagyobb költséget okoz nekem valami csúcshiba....?
Vélemények? Tanácsok?
Köszönettel
Doby
A résolaj mérés része a ford gyári hibakersési eljárásának. Ha jól és gyártói előírásnak megfelelően csinálják (több fordulatszám tartományban, stb), információt ad a porlasztók állapotáról.
A porlasztási kép csak padon vizsgálható, kiszerelt állapotban
A kopogós járás pontatlan befecskendezésre utal, ami lehet kalibrációs hiba, koszolódás, kopás miatt.
Elvileg a porlasztó áramfelvételének időbeli lefutásának vizsgálata is információt adhat a nyitás minőségéről, ezáltal a pontatlan befecskendezésről (ld. totalcar.hu-n Novoth Tibor írásai).
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18964 Dátum:
2012.07.17 kedd, 11:44:10 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.07.17 kedd, 11:23:37
Elvileg a porlasztó áramfelvételének időbeli lefutásának vizsgálata is információt adhat a nyitás minőségéről, ezáltal a pontatlan befecskendezésről (ld. totalcar.hu-n Novoth Tibor írásai).
Azt a cikket én is olvastam. Tetszett.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48577
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18965 Dátum:
2012.07.17 kedd, 13:24:33 »
Idézetet írta: Styleair - 2012.07.17 kedd, 11:13:21
Az én véleményem: Túl van lihegve a dolog, nincsen annak semmi baja!
Használd! Majd ha baja lesz, akkor vészüzemet dob, vagy legalább lesz hibakód.
Egy hiba azonban lehet: Halkan szól a rádiód!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Doby
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 449
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18966 Dátum:
2012.07.17 kedd, 13:36:04 »
Idézetet írta: GiN - 2012.07.17 kedd, 10:18:28
valaki hallgassa már meg a fórumon.. Vagy vedd fel a hangját - mp3.
(kalibr. kódok rendben vannak? izzítógyertyák?)
Majd megpróbálok egy videót csinálni róla...
Amúgy izzitógyertya még az eredeti van benne, sose cseréltem...
Naplózva
MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy
Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18967 Dátum:
2012.07.17 kedd, 13:43:52 »
Idézetet írta: Doby - 2012.07.17 kedd, 13:36:04
Majd megpróbálok egy videót csinálni róla...
Amúgy izzitógyertya még az eredeti van benne, sose cseréltem...
Most a hangjától függetlenül..
Én ősszre kicserélném a helyedben. Hogy ne szakadjon bele, inkább Súrra vinném Ervinhez. Nekem is volt cserélve. "Másfél" rossz volt.
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Doby
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 449
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18968 Dátum:
2012.07.17 kedd, 13:48:35 »
Idézetet írta: GiN - 2012.07.17 kedd, 13:43:52
Most a hangjától függetlenül..
Én ősszre kicserélném a helyedben. Hogy ne szakadjon bele, inkább Súrra vinném Ervinhez. Nekem is volt cserélve. "Másfél" rossz volt.
Ezen már agyaltam én is, mert azt hallottam 80e a csereperiódus, de mások pedig azt mondták hogy elég akkor kicserélni, mikor elkezd rendetlenkedni...
Mennyi amúgy ennek kb az ára ha szabad kérdezni?
Naplózva
MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy
Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18969 Dátum:
2012.07.17 kedd, 13:50:28 »
Idézetet írta: Doby - 2012.07.17 kedd, 13:48:35
Ezen már agyaltam én is, mert azt hallottam 80e a csereperiódus, de mások pedig azt mondták hogy elég akkor kicserélni, mikor elkezd rendetlenkedni...
Mennyi amúgy ennek kb az ára ha szabad kérdezni?
1500 alatt van (/db), ha jól rémlik.
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Doby
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 449
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18970 Dátum:
2012.07.17 kedd, 13:58:44 »
Idézetet írta: GiN - 2012.07.17 kedd, 13:50:28
1500 alatt van (/db), ha jól rémlik.
Hát akkor azt lehet még most megcsináltatom hamarosan...
Naplózva
MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy
Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18971 Dátum:
2012.07.17 kedd, 14:00:43 »
Idézetet írta: GiN - 2012.07.17 kedd, 13:50:28
1500 alatt van (/db), ha jól rémlik.
Kedves Gergő!
Most már inkább 3000-3200 ft/db az eredeti gyári.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18972 Dátum:
2012.07.17 kedd, 14:16:08 »
Idézetet írta: László - 2012.07.17 kedd, 14:00:43
Kedves Gergő!
Most már inkább 3000-3200 ft/db az eredeti gyári.
Tisztelettel László!
Kedves László!
Ez a tetves infláció!?!
Köszi Doby nevében az árat.
üdv
G
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Doby
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 449
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18973 Dátum:
2012.07.17 kedd, 14:36:02 »
Idézetet írta: GiN - 2012.07.17 kedd, 14:16:08
Kedves László!
Ez a tetves infláció!?!
Köszi Doby nevében az árat.
üdv
G
Én is köszönöm az árat!
Naplózva
MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy
Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1435
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18974 Dátum:
2012.07.17 kedd, 14:56:40 »
Ma kerestem hibát, elvitte a cica a turbóhatást. Levegőcsövek átnéz, mivel Forge nem lehetne lukas, nem is az, rendben. Gázadásra az EGR dugó mögül fekete szutyok habzott fel. Talán átégett az EGR dugó? Pedig 1,5 mm-es S355-ös keménységű acéllemez.
Szétszedtem, EGR lezárt állapotban, de a dugó ép, mégis tettem be újat, közészorít, tökre lehúz megint a 2db 6-os anya dugókulccsal. Ide nem kell még plusz tömítés? A fémlap a két fémelem, EGR bejárat és cső csatlakozó közé van csak szorítva, ez elég? Nekem így kifújt.
Indításkor a szokott sípoló hang, kis fordulatnál. Leállít, légszűrő és turbó közti tömlő leszed, átnéz (az előbb ez kimaradt) nem lukas. Turbótengely kézzel megforgat, először akad kicsit, minimális kotyogást érzek, vagy sejtek, aztán már pörgethető. Korom mennyiség mutatóujjra rátapadva. Visszaszerel, próbaútra indul, csodában bízva.
Semmi változás. Kettesben 2 ezerig is pörgetem, és nincs turbó, régen ilyenkor maga alá gyűrte a betont.
Hazaér. Garázsba áll. Leül, szomorúság.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.07.17 kedd, 15:01:13 írta ezsolt
»
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18975 Dátum:
2012.07.17 kedd, 15:46:18 »
Idézetet írta: ezsolt - 2012.07.17 kedd, 14:56:40
Ma kerestem hibát, elvitte a cica a turbóhatást. Levegőcsövek átnéz, mivel Forge nem lehetne lukas, nem is az, rendben. Gázadásra az EGR dugó mögül fekete szutyok habzott fel. Talán átégett az EGR dugó? Pedig 1,5 mm-es S355-ös keménységű acéllemez.
Szétszedtem, EGR lezárt állapotban, de a dugó ép, mégis tettem be újat, közészorít, tökre lehúz megint a 2db 6-os anya dugókulccsal. Ide nem kell még plusz tömítés? A fémlap a két fémelem, EGR bejárat és cső csatlakozó közé van csak szorítva, ez elég? Nekem így kifújt.
Indításkor a szokott sípoló hang, kis fordulatnál. Leállít, légszűrő és turbó közti tömlő leszed, átnéz (az előbb ez kimaradt) nem lukas. Turbótengely kézzel megforgat, először akad kicsit, minimális kotyogást érzek, vagy sejtek, aztán már pörgethető. Korom mennyiség mutatóujjra rátapadva. Visszaszerel, próbaútra indul, csodában bízva.
Semmi változás. Kettesben 2 ezerig is pörgetem, és nincs turbó, régen ilyenkor maga alá gyűrte a betont.
Hazaér. Garázsba áll. Leül, szomorúság.
vákuumrendszer? turbó vákuumdob?
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48577
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18976 Dátum:
2012.07.17 kedd, 17:15:31 »
Idézetet írta: ezsolt - 2012.07.17 kedd, 14:56:40
Ma kerestem hibát, elvitte a cica a turbóhatást. Levegőcsövek átnéz, mivel Forge nem lehetne lukas, nem is az, rendben. Gázadásra az EGR dugó mögül fekete szutyok habzott fel. Talán átégett az EGR dugó? Pedig 1,5 mm-es S355-ös keménységű acéllemez.
Szétszedtem, EGR lezárt állapotban, de a dugó ép, mégis tettem be újat, közészorít, tökre lehúz megint a 2db 6-os anya dugókulccsal. Ide nem kell még plusz tömítés? A fémlap a két fémelem, EGR bejárat és cső csatlakozó közé van csak szorítva, ez elég? Nekem így kifújt.
Indításkor a szokott sípoló hang, kis fordulatnál. Leállít, légszűrő és turbó közti tömlő leszed, átnéz (az előbb ez kimaradt) nem lukas. Turbótengely kézzel megforgat, először akad kicsit, minimális kotyogást érzek, vagy sejtek, aztán már pörgethető. Korom mennyiség mutatóujjra rátapadva. Visszaszerel, próbaútra indul, csodában bízva.
Semmi változás. Kettesben 2 ezerig is pörgetem, és nincs turbó, régen ilyenkor maga alá gyűrte a betont.
Hazaér. Garázsba áll. Leül, szomorúság.
izzítójel nem világít?Ha nem,akkor nem égett ki az izzója?Indításkor ég a lámpája?
Egy hibakód olvasás nem ártana biztos ami biztos,egy turbónyomás mérés sem.Addig felesleges találgatni.Ha a turbót eltudod forgatni ujjal,akkor az valszeg működik is....talán valami apróság,mondjuk a vákumcsö eldurrant----ha vákumos.....
Ha ezért kerestél,bocsi,hogy nem hívtalak vissza,csak nyaralunk.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
mondeoPeti
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18977 Dátum:
2012.07.17 kedd, 19:54:57 »
Idézetet írta: alf - 2012.07.17 kedd, 17:15:31
izzítójel nem világít?Ha nem,akkor nem égett ki az izzója?Indításkor ég a lámpája?
Egy hibakód olvasás nem ártana biztos ami biztos,egy turbónyomás mérés sem.Addig felesleges találgatni.Ha a turbót eltudod forgatni ujjal,akkor az valszeg működik is....talán valami apróság,mondjuk a vákumcsö eldurrant----ha vákumos.....
Ha ezért kerestél,bocsi,hogy nem hívtalak vissza,csak nyaralunk.
csatlakoznek a problemahoz!
EGR-nel a a fem csovon korom. a hegesztesnel kiegett..
ero nem nagyon van az autoban neha 2500-ig sem!
Turbo tavaj szeptemberben cserelve Garet altal felujitottra. levegoszurot le ellenoriztem..
2500-tol ha ra lepek a gazra izzitojel es mar all is le az auto! kulcs elfordit,vissza gyujtasra es ujra jar! nem kell inditozni!
hiba kod P 0252
magasnyomasu pumpa kompletten tavaly nyaron cserelve! fogyasztas 2 dl-el nott az elmult 6 napban ahogy elkezdodott ez a jelenseg!
itt is szomorusag van!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48577
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18978 Dátum:
2012.07.17 kedd, 20:49:04 »
Idézetet írta: mondeoPeti - 2012.07.17 kedd, 19:54:57
csatlakoznek a problemahoz!
EGR-nel a a fem csovon korom. a hegesztesnel kiegett..
ero nem nagyon van az autoban neha 2500-ig sem!
Turbo tavaj szeptemberben cserelve Garet altal felujitottra. levegoszurot le ellenoriztem..
2500-tol ha ra lepek a gazra izzitojel es mar all is le az auto! kulcs elfordit,vissza gyujtasra es ujra jar! nem kell inditozni!
hiba kod P 0252
magasnyomasu pumpa kompletten tavaly nyaron cserelve! fogyasztas 2 dl-el nott az elmult 6 napban ahogy elkezdodott ez a jelenseg!
itt is szomorusag van!
nálad üza rendszeri gond van,és a javított szippancs körül kellene körülnézni-esetleg visszavinni oda ahol javították.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
mondeoPeti
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18979 Dátum:
2012.07.17 kedd, 23:05:55 »
Idézetet írta: alf - 2012.07.17 kedd, 20:49:04
nálad üza rendszeri gond van,és a javított szippancs körül kellene körülnézni-esetleg visszavinni oda ahol javították.....
Máshogy is jár a motor!
Az injektoroktol kicsit csattogosabb hang jon.
Az érdekesség az hogy ha szép lassan huzatom akkor nem jon limp mód, ha tempoztatom akkor 2-3-4- ben meg tudom járatni hogy elő jöjjön.
Ha ésszel vezetek akkor nem jon elő egyáltalán!!
A dinamikusabb vezetésnél kormol, a csak egyenletesen nyomom neki szürkén füstöl.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18980 Dátum:
2012.07.18 szerda, 00:00:57 »
Idézetet írta: mondeoPeti - 2012.07.17 kedd, 23:05:55
Máshogy is jár a motor!
Az injektoroktol kicsit csattogosabb hang jon.
Az érdekesség az hogy ha szép lassan huzatom akkor nem jon limp mód, ha tempoztatom akkor 2-3-4- ben meg tudom járatni hogy elő jöjjön.
Ha ésszel vezetek akkor nem jon elő egyáltalán!!
A dinamikusabb vezetésnél kormol, a csak egyenletesen nyomom neki szürkén füstöl.
porlasztókat kellene megnézni. Szürke füst=elégetlen üzemanyag rossz ütemben. Vagy sok, vagy nem jókor kapja.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
mondeoPeti
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18981 Dátum:
2012.07.18 szerda, 08:40:14 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.07.18 szerda, 00:00:57
porlasztókat kellene megnézni. Szürke füst=elégetlen üzemanyag rossz ütemben. Vagy sok, vagy nem jókor kapja.
Igen erre is gondolok többek között.
Szeptemberben lett 2 csúcs felújítva Kecelen. 2 delphi által felújított márciusban.
Decemberben volt frissítve a program rajta a tempomat beszerelesre után Vik által.
Azóta volt cserélve nyomo cső szelep és full görgo szett a generátor oldalon.
A pumpa az gyári felújított, nyomás szabályozó szelepekkel. Meg garancias...
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18982 Dátum:
2012.07.18 szerda, 08:55:30 »
Idézetet írta: mondeoPeti - 2012.07.18 szerda, 08:40:14
Igen erre is gondolok többek között.
Szeptemberben lett 2 csúcs felújítva Kecelen. 2 delphi által felújított márciusban.
Decemberben volt frissítve a program rajta a tempomat beszerelesre után Vik által.
Azóta volt cserélve nyomo cső szelep és full görgo szett a generátor oldalon.
A pumpa az gyári felújított, nyomás szabályozó szelepekkel. Meg garancias...
Ez mind szép és jó, de szürkén meg feketén Nem füstölhet, ha minden jó. Áz enyém még nem belevaló, felújított porlasztoval sem füstölt.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
mondeoPeti
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18983 Dátum:
2012.07.18 szerda, 10:48:59 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.07.18 szerda, 08:55:30
Ez mind szép és jó, de szürkén meg feketén Nem füstölhet, ha minden jó. Áz enyém még nem belevaló, felújított porlasztoval sem füstölt.
Akkor első körön be vizsgáltatom a csúcsokat.
Utánna a pumpa szelep irányába fordulok.
Egyébb lehetőség hiba okra?
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18984 Dátum:
2012.07.18 szerda, 14:00:26 »
Idézetet írta: mondeoPeti - 2012.07.18 szerda, 10:48:59
Akkor első körön be vizsgáltatom a csúcsokat.
Utánna a pumpa szelep irányába fordulok.
Egyébb lehetőség hiba okra?
kompresszióhiány
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1435
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18985 Dátum:
2012.07.18 szerda, 21:22:51 »
Idézetet írta: alf - 2012.07.17 kedd, 17:15:31
izzítójel nem világít?Ha nem,akkor nem égett ki az izzója?Indításkor ég a lámpája?
Egy hibakód olvasás nem ártana biztos ami biztos,egy turbónyomás mérés sem.Addig felesleges találgatni.Ha a turbót eltudod forgatni ujjal,akkor az valszeg működik is....talán valami apróság,mondjuk a vákumcsö eldurrant----ha vákumos.....
Ha ezért kerestél,bocsi,hogy nem hívtalak vissza,csak nyaralunk.
Alf! Én kérek bocsánatot a zavarásért!
Jó az izzítójel lámpája, de nem villog be.
A vákumcsövön van egy kis kopásnyom, de nem lyukas az sem.
Terhelésen sincs sehol kifújás, 2x is próbáltam. Valamiért elég haloványan adja át a gázpedál az akaratomat.
Lenyomom, és csak vontatottan gyorsul.
Relhist! A vákuum dobot hogy tudom megnézni? Pontosan mit nevezünk annak?
«
Utoljára szerkesztve: 2012.07.18 szerda, 21:38:25 írta ezsolt
»
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18986 Dátum:
2012.07.18 szerda, 21:31:34 »
Idézetet írta: ezsolt - 2012.07.18 szerda, 21:22:51
A vákuum dobot hogy tudom megnézni? Pontosan mit nevezünk annak?
A turbón van egy kis gömb alakú szerkezet, vákuum segítségével az állítja a geometriát.
Megnézni nehezebb. Az autószerelőnek van vákumgerjesztő-fogójuk, vagyis fel tudja pumpálni a vákuumot, és így meg lehetne nézni, vajon állít-é a geometrián, vagy nem.
Gondolom ilyened nincs, egyszerűbb lenne diaggal megnézni, hogy felépül-e rendesen a nyomás.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1435
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18987 Dátum:
2012.07.18 szerda, 21:53:07 »
Idézetet írta: Angel - 2012.07.18 szerda, 21:31:34
A turbón van egy kis gömb alakú szerkezet, vákuum segítségével az állítja a geometriát.
Megnézni nehezebb. Az autószerelőnek van vákumgerjesztő-fogójuk, vagyis fel tudja pumpálni a vákuumot, és így meg lehetne nézni, vajon állít-é a geometrián, vagy nem.
Gondolom ilyened nincs, egyszerűbb lenne diaggal megnézni, hogy felépül-e rendesen a nyomás.
Anno tavaly, még Kunmadarason Relhist csinált nekem egy mérést terheléskor, és fura dolgokat találtunk.
Itt vannak az adatok (Excel tábla) de nekem ez sajnos túl kínai, a részletes értelmezés nem sikerül.
http://s3.toldacuccot.hu/letoltes?sid=92ce22734ee23dfb7d8c860573aa8678&file=ezsolt.xls
Most meg be vagyunk lassulva, de rendesssenn
«
Utoljára szerkesztve: 2012.07.18 szerda, 21:56:31 írta ezsolt
»
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18988 Dátum:
2012.07.18 szerda, 21:54:58 »
Idézetet írta: ezsolt - 2012.07.18 szerda, 21:53:07
Anno tavaly, még Kunmadarason Relhist csinált nekem egy mérést terheléskor, és fura dolgokat találtunk.
Itt vannak az adatok (Excel tábla) de nekem ez sajnos túl kínai, a részletes értelmezés nem sikerül.
http://s3.toldacuccot.hu/letoltes?sid=92ce22734ee23dfb7d8c860573aa8678&file=ezsolt.xls
Most kéne megmérni... soknak van diagja...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18989 Dátum:
2012.07.18 szerda, 22:07:36 »
Idézetet írta: Angel - 2012.07.18 szerda, 21:31:34
Az autószerelőnek van vákumgerjesztő-fogójuk, vagyis fel tudja pumpálni a vákuumot
Az igen felpumpálják a vákumot, gerjesztő fogóval...
kézi vákumpumpára gondoltál nem?...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48577
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18990 Dátum:
2012.07.18 szerda, 22:26:59 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.07.18 szerda, 22:07:36
Az igen felpumpálják a vákumot, gerjesztő fogóval...
kézi vákumpumpára gondoltál nem?...
ha eléggé rágerjednek,szív is nekik vákumot....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18991 Dátum:
2012.07.18 szerda, 23:40:12 »
Idézetet írta: ezsolt - 2012.07.18 szerda, 21:53:07
Anno tavaly, még Kunmadarason Relhist csinált nekem egy mérést terheléskor, és fura dolgokat találtunk.
Itt vannak az adatok (Excel tábla) de nekem ez sajnos túl kínai, a részletes értelmezés nem sikerül.
http://s3.toldacuccot.hu/letoltes?sid=92ce22734ee23dfb7d8c860573aa8678&file=ezsolt.xls
Most meg be vagyunk lassulva, de rendesssenn
lusta a turbó.
vákuumdobot a turbó tetején találod, arra megy a vékony vákuumcső. Indítás után a vákuum felhúzza a geometria állító kart, leállításkor elengedi, gázadásra is reagál. Ellenőrizni kellene, hogy mennyire mozog szabadon a geometria szabályozás.
Amúgy meg kompresszió rendben van?
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18992 Dátum:
2012.07.19 csütörtök, 09:36:57 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.07.18 szerda, 22:07:36
Az igen felpumpálják a vákumot, gerjesztő fogóval...
kézi vákumpumpára gondoltál nem?...
Nyilván... 6x
megnyomja, oszt jóság van.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
jagxt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18993 Dátum:
2012.07.19 csütörtök, 13:27:31 »
Tisztelt forumozok! Meg tudja vki mondani,hogy mettöl meddig rakták a rövid csucsot a tdci mondeoba?(ilyennel szerelték az x-type okat) Meghalgatnék már 1 olyat amire azt mondják hogy jo. Lehet hogy csak nekem elviselhetetlen a kopogása?
«
Utoljára szerkesztve: 2012.07.19 csütörtök, 13:34:19 írta jagxt
»
Naplózva
splendidart
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18994 Dátum:
2012.07.20 péntek, 09:11:42 »
Eltelt két nap, hogy nem kérdeztem, remélem kipihentétek magatokat, itt az újabb kérdés:)
Egy kis tapasztalati tőkére lenne szükségem üzemanyag és az ellátó rendszerekkel kapcsolatban. Pl hogy mennyire városi legenda, hogy a Shell kútról tankolt gázolaj sokkal jobb, mint pl az Envi kút. Azt szokták mondani, hogy az a lényeg, hogy folyamatos legyen a fogyás a kúton, akkor nincs mocsok benne... Hát nálunk a Shell kúton nagyon kevesen tankolnak, az Envi kúton folyamatos a sorban állás... Hol az igazság?:S
Aztán a másik, hogy ez a porlasztócsúcs mizéria engem is elkapott, kapjon defektet, aki belém ültette.
Naszóval, itt már mindent hallottam, hogy hogyan lehet ezeket a mocskos csúcsokat óvni.
Már olyat is hallottam, hogy egy teletank gázolajra öntsek egy liter keverék benzint :S Hát ehhez én nem értek, de olyannak tűnik, minthogy teliholdkor kenjem be pipamocsokkal, mert az tuti jót tesz a porlasztócsúcsoknak.
Komolyan feltéve a kérdésem, van olyan mód, amivel kímélem a pcs-t? Akár vezetéstechnikailag, akár valami adalékkal, trükkökkel?
Remélem sikerült értelmesen feltennem a kérdésem... A (nálam értelmesebb-) választ előre is nagyon szépen köszönöm.
Naplózva
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18995 Dátum:
2012.07.20 péntek, 09:22:44 »
Idézetet írta: jagxt - 2012.07.19 csütörtök, 13:27:31
Tisztelt forumozok! Meg tudja vki mondani,hogy mettöl meddig rakták a rövid csucsot a tdci mondeoba?(ilyennel szerelték az x-type okat) Meghalgatnék már 1 olyat amire azt mondják hogy jo. Lehet hogy csak nekem elviselhetetlen a kopogása?
Facelift-től van rövid, ami kb. 2003 év vége (?)
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27057
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18996 Dátum:
2012.07.20 péntek, 09:29:26 »
Idézetet írta: splendidart - 2012.07.20 péntek, 09:11:42
Eltelt két nap, hogy nem kérdeztem, remélem kipihentétek magatokat, itt az újabb kérdés:)
Egy kis tapasztalati tőkére lenne szükségem üzemanyag és az ellátó rendszerekkel kapcsolatban. Pl hogy mennyire városi legenda, hogy a Shell kútról tankolt gázolaj sokkal jobb, mint pl az Envi kút. Azt szokták mondani, hogy az a lényeg, hogy folyamatos legyen a fogyás a kúton, akkor nincs mocsok benne... Hát nálunk a Shell kúton nagyon kevesen tankolnak, az Envi kúton folyamatos a sorban állás... Hol az igazság?:S
Aztán a másik, hogy ez a porlasztócsúcs mizéria engem is elkapott, kapjon defektet, aki belém ültette.
Naszóval, itt már mindent hallottam, hogy hogyan lehet ezeket a mocskos csúcsokat óvni.
Már olyat is hallottam, hogy egy teletank gázolajra öntsek egy liter keverék benzint :S Hát ehhez én nem értek, de olyannak tűnik, minthogy teliholdkor kenjem be pipamocsokkal, mert az tuti jót tesz a porlasztócsúcsoknak.
Komolyan feltéve a kérdésem, van olyan mód, amivel kímélem a pcs-t? Akár vezetéstechnikailag, akár valami adalékkal, trükkökkel?
Remélem sikerült értelmesen feltennem a kérdésem... A (nálam értelmesebb-) választ előre is nagyon szépen köszönöm.
Benzint biztos ne tölts bele. A CR szivattyút csak a gázolaj keni, annak ez biztos nem tenne jót hosszú távon.
Vannak adalékok, ki mire esküszik, azt tölti az autójába. Ezekről adagolós ismerős általánosságban annyit mondott, hogy még nem bizonyították be, hogy bármelyik is ártana a motornak.
Legegyszerűbb egy 2T motorolaj, mondjuk egy deci egy tank GO-hoz, azután Spuri adalék, istennyila, szóval van kismillió. Vannak még injektortisztító adalékok is, ezeket nem állandóan, hanem alkalomszerűen használjuk. Ebből is többféle, több módon használandó van.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1435
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18997 Dátum:
2012.07.20 péntek, 10:47:50 »
Idézetet írta: splendidart - 2012.07.20 péntek, 09:11:42
Eltelt két nap, hogy nem kérdeztem, remélem kipihentétek magatokat, itt az újabb kérdés:)
Egy kis tapasztalati tőkére lenne szükségem üzemanyag és az ellátó rendszerekkel kapcsolatban. Pl hogy mennyire városi legenda, hogy a Shell kútról tankolt gázolaj sokkal jobb, mint pl az Envi kút. Azt szokták mondani, hogy az a lényeg, hogy folyamatos legyen a fogyás a kúton, akkor nincs mocsok benne... Hát nálunk a Shell kúton nagyon kevesen tankolnak, az Envi kúton folyamatos a sorban állás... Hol az igazság?:S
Aztán a másik, hogy ez a porlasztócsúcs mizéria engem is elkapott, kapjon defektet, aki belém ültette.
Naszóval, itt már mindent hallottam, hogy hogyan lehet ezeket a mocskos csúcsokat óvni.
Már olyat is hallottam, hogy egy teletank gázolajra öntsek egy liter keverék benzint :S Hát ehhez én nem értek, de olyannak tűnik, minthogy teliholdkor kenjem be pipamocsokkal, mert az tuti jót tesz a porlasztócsúcsoknak.
Az autód adatait tedd be az aláírásodba, ahogy a többiek.
Komolyan feltéve a kérdésem, van olyan mód, amivel kímélem a pcs-t? Akár vezetéstechnikailag, akár valami adalékkal, trükkökkel?
Remélem sikerült értelmesen feltennem a kérdésem... A (nálam értelmesebb-) választ előre is nagyon szépen köszönöm.
A 2T motorolajos adalékolást megerősítem, kell, mert a magyar go igenis "száraz". A pcsúcs állapotromlása, azaz a magasnyomású szivattyú spénesedése gyakoribb ott, ahol gyér minőségű üzemanyagot tankolnak. Pl. az ukrán határ környéki használt Mondeók hamarabb kifeküdnek, ott több a pancsolt gázolaj..(nem is ukrán részről, hanem a magyar kannás viszonteladó felhígítja).... Másfelől néha nem árt adalékolni, de az általános diesel adalékok (pl. STP) nem jók a CR-be, nem is rosszak, csak pénzkidobás. Viszont nyugodtabb leszel, ha 2 havonta egyszer prémium üzemanyagot tankolsz, vagy gyakrabban benézel az ÖMV kúthoz. A kocsival pedig menni kell, és néha ki kell "kormolnod" a kipufogórendszert.
Benzint pedig a dízelbe semennyit SE! A pipamocsoknál jóval többet fog ártani....
Az autód adatait, ahogy a többiek - tedd ki az aláírásodba.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.07.20 péntek, 10:54:54 írta ezsolt
»
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18998 Dátum:
2012.07.20 péntek, 10:57:08 »
Idézetet írta: splendidart - 2012.07.20 péntek, 09:11:42
Aztán a másik, hogy ez a porlasztócsúcs mizéria engem is elkapott, kapjon defektet, aki belém ültette.
Naszóval, itt már mindent hallottam, hogy hogyan lehet ezeket a mocskos csúcsokat óvni.
Már olyat is hallottam, hogy egy teletank gázolajra öntsek egy liter keverék benzint :S Hát ehhez én nem értek, de olyannak tűnik, minthogy teliholdkor kenjem be pipamocsokkal, mert az tuti jót tesz a porlasztócsúcsoknak.
Komolyan feltéve a kérdésem, van olyan mód, amivel kímélem a pcs-t? Akár vezetéstechnikailag, akár valami adalékkal, trükkökkel?
Az adalékok tök jók. A gyártójuknak mindenképpen, mert bevételt hoz.
A 2T nem tűnik rossz ötletnek, meg a pro-tec tisztító, többen használták, úgymond sikerrel.
Nehéz rábizonyítani, mert én nem használok, és volt már vagy 3 alkalommal, hogy rossz üzemanyagot tankoltam, a motor rosszul ment, ingadozott a fordulat, sőt, utoljára villogott az izzításjelző. A következő tankolásnál nyom nélkül eltűnt. Ha használok ekkor valamilyen adalékot, akkor erre esküdtem volna, holott magától is megoldódott.
Ha kezelésről beszélünk, olyan nincs. Ha a csúcs rossz, azon adalék nem segít. Hanem a csere. Megelőzés... ez az, ami nem bizonyítható.
Van közöttünk, aki már kb 300e kilométernél jár, és nem használt adalékot. De el is játszhatunk a számokkal. Az STP adalék 1450, kb 1 tankhoz kell. A 300ekm kb 300 tankolás, azaz 300*1450... ennyiért kicserélheted a 4 injektort, meg tán még a szippancsot is.
A 2t más, az egy kis kenést ad - abból baj nem lehet. Hogy használ-e? A fene se tudja. Azért az 1600 bár elég érdekes dolog, ki tudja mi történik ott az olajjal - ami nem erre van kifejlesztve.
Szóval nagyjából hit kérdése, hogy mit választasz. Vagy félrerakod az adalékra szánt pénzt, és kb annyiból megveheted a csúcsokat, vagy adalékolsz, mint a fene.
A félút a 2t.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18999 Dátum:
2012.07.20 péntek, 11:08:00 »
Idézetet írta: jagxt - 2012.07.19 csütörtök, 13:27:31
Tisztelt forumozok! Meg tudja vki mondani,hogy mettöl meddig rakták a rövid csucsot a tdci mondeoba?(ilyennel szerelték az x-type okat) Meghalgatnék már 1 olyat amire azt mondják hogy jo. Lehet hogy csak nekem elviselhetetlen a kopogása?
Az enyém faceliftes, de FMBA motorkódú, és eu3-as. De nem tudom, milyen csúcs van benne... a motor eu3-as.
Viszont, az enyém halknak mondható, teljesen jó a hangja. Ha akarod, összefuthatunk.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oldalak:
1
...
373
374
375
376
377
378
379
[
380
]
381
382
383
384
385
386
387
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ