Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.10.05 szombat, 12:30:26 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 373 374 375 376 377 378 379 [380] 381 382 383 384 385 386 387 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14383304 alkalommal)
0 Felhasználó és 275 vendég van a témában
ice850303
Vendég
« Új hozzászólás #18950 Dátum: 2012.07.16 hétfő, 12:58:41 »

Tiszt. Laszlo!

Egyaltalan nem vitaznek Smiley csak leirtam mi hogy csinaltuk, nekem kijott motor engedes/kaszni emeles nelkul is. Minden ki lett cserelve szij is es gorgok is.  worship
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #18951 Dátum: 2012.07.16 hétfő, 14:30:03 »

Tiszt. Laszlo!

Egyaltalan nem vitaznek Smiley csak leirtam mi hogy csinaltuk, nekem kijott motor engedes/kaszni emeles nelkul is. Minden ki lett cserelve szij is es gorgok is.  worship
Tisztelt Fórumtárs!
Kiváncsivá tettél, szeretném ha részletesebben leirnád, hogy hogyan csináltátok. Nem miattam hanem azok miatt akik még előtte vannak a cserének. Szeretném megismerni ezt a módszert is, mert a jó pap is holtig tanul. Amit irtam a cseréről , csak annyit, hogy a szervizekben is igy csinálják. Fáradozásod előre is köszönöm. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
malay
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #18952 Dátum: 2012.07.16 hétfő, 18:53:55 »

Támogatom az ötletet, mert én előtte vagyok.
Lehet, hogy a csavart meg kellene lazítani, azt fémfűrésszel levágni, azt Alf féle módon rövidebbel visszatenni



Tisztelt Fórumtárs!
Kiváncsivá tettél, szeretném ha részletesebben leirnád, hogy hogyan csináltátok. Nem miattam hanem azok miatt akik még előtte vannak a cserének. Szeretném megismerni ezt a módszert is, mert a jó pap is holtig tanul. Amit irtam a cseréről , csak annyit, hogy a szervizekben is igy csinálják. Fáradozásod előre is köszönöm. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

2018. Galaxy MkIV. TDCI 2.0, 2014. Mondeo MKV TDCi2.0, Ex 2005. MKIII TDCi 2.0 130Le, EGR OFF, Generátor szabadonfutó
akela
Vendég
« Új hozzászólás #18953 Dátum: 2012.07.16 hétfő, 22:33:12 »

Nekem bevált.....http://www.prowerdose.hu/
Irnál róla bővebben is? mióta használod,hogy szerzed be,mennyibe kerül stb. worship
Naplózva
ice850303
Vendég
« Új hozzászólás #18954 Dátum: 2012.07.17 kedd, 00:01:42 »

Tisztelt Fórumtárs!
Kiváncsivá tettél, szeretném ha részletesebben leirnád, hogy hogyan csináltátok. Nem miattam hanem azok miatt akik még előtte vannak a cserének. Szeretném megismerni ezt a módszert is, mert a jó pap is holtig tanul. Amit irtam a cseréről , csak annyit, hogy a szervizekben is igy csinálják. Fáradozásod előre is köszönöm. wave
Tisztelettel László! worship

Semmi extra nem volt, megemeltuk jobb elso kerek le, muanyag dobbetet leszed. Lelazitottuk a szijat, majd jott a szijtarcsa, aztan a generatort szabaditottuk le majd jott a komplett feszito. Aztan a fenti tamaszto gorgo amirol szo van. Anya csavart lecsavartuk majd kipattintottuk a kis femlemezt es lehuztuk a tocsavarrol a gorgot aztan a tavtartojat, ennyi. Semmi bonyolult nem volt benne. Annyi meg hogy konnyebben hozzaferjunk a generator es a feszito csavarjaihoz kiszedtuk a gazolajszurot.
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #18955 Dátum: 2012.07.17 kedd, 06:33:30 »

Semmi extra nem volt, megemeltuk jobb elso kerek le, muanyag dobbetet leszed. Lelazitottuk a szijat, majd jott a szijtarcsa, aztan a generatort szabaditottuk le majd jott a komplett feszito. Aztan a fenti tamaszto gorgo amirol szo van. Anya csavart lecsavartuk majd kipattintottuk a kis femlemezt es lehuztuk a tocsavarrol a gorgot aztan a tavtartojat, ennyi. Semmi bonyolult nem volt benne. Annyi meg hogy konnyebben hozzaferjunk a generator es a feszito csavarjaihoz kiszedtuk a gazolajszurot.
Tisztelt Fórumtárs!
A leirásod alapján, nagyon egyszerűnek tűnik. Köszönöm, hogy megosztottad velünk. Ha legközelebb cserélnem kell a görgőket, megpróbálom ezt a módszert. Mégegyszer köszönöm. eljen
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #18956 Dátum: 2012.07.17 kedd, 08:26:50 »

Sziasztok!

Én is megmérettem a kopogás miatt a résolajat. Semmi eltérés.
Szerintük a résolajmérés amúgy nem való semmire, úgysem lehet semmit megállapítani belőle, mert egy kezdetleges mérésről van szó, ami szinte semmit se mutat ki, csak egy tipikus hibát.
Természetesen egyből javasolták a csúcsok bevizsgálását (hivatalos delphi szerviz, ahol voltam), valamint hogy 100 ezer km alatt mint amennyi az én órámban van (ki tudja annyi-e valóban, de azt ők sem tudhatják…  hehe ), teljesen biztos hogy már nem jók a csúcsok, és javításra szorulnak 0-50 ezer Ft-os költségben.  szomoru1
Szóval most akkor mi a teendő?
Amennyiben bevizsgáltatom tuti mind a 4-re kihozzák hogy javítani kell, és ki is dobtam 200-at az ablakon…
Amennyiben nem, lehet nagyobb költséget okoz nekem valami csúcshiba....?  rinya

Vélemények? Tanácsok?  help

Köszönettel
Doby
Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #18957 Dátum: 2012.07.17 kedd, 08:41:13 »

Sziasztok!

Én is megmérettem a kopogás miatt a résolajat. Semmi eltérés.
Szerintük a résolajmérés amúgy nem való semmire, úgysem lehet semmit megállapítani belőle, mert egy kezdetleges mérésről van szó, ami szinte semmit se mutat ki, csak egy tipikus hibát.
Természetesen egyből javasolták a csúcsok bevizsgálását (hivatalos delphi szerviz, ahol voltam), valamint hogy 100 ezer km alatt mint amennyi az én órámban van (ki tudja annyi-e valóban, de azt ők sem tudhatják…  hehe ), teljesen biztos hogy már nem jók a csúcsok, és javításra szorulnak 0-50 ezer Ft-os költségben.  szomoru1
Szóval most akkor mi a teendő?
Amennyiben bevizsgáltatom tuti mind a 4-re kihozzák hogy javítani kell, és ki is dobtam 200-at az ablakon…
Amennyiben nem, lehet nagyobb költséget okoz nekem valami csúcshiba....?  rinya

Vélemények? Tanácsok?  help

Köszönettel
Doby

Beszèlj Vik-el és utána döntsél.A padon való bevizsgálás az a 100% ez igaz.De nálam mikor a poharazás után akkora volt az eltérés akkor nem bevizsgálás kellett hanem jött a 4 csere.Azért ér valamit.Ez olyan mint az Egr duhózás.A szerelők nem javasolják mi meg igen és kinek van igaza!.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18958 Dátum: 2012.07.17 kedd, 08:49:54 »

Sziasztok!

Én is megmérettem a kopogás miatt a résolajat. Semmi eltérés.
Szerintük a résolajmérés amúgy nem való semmire, úgysem lehet semmit megállapítani belőle, mert egy kezdetleges mérésről van szó, ami szinte semmit se mutat ki, csak egy tipikus hibát.
Természetesen egyből javasolták a csúcsok bevizsgálását (hivatalos delphi szerviz, ahol voltam), valamint hogy 100 ezer km alatt mint amennyi az én órámban van (ki tudja annyi-e valóban, de azt ők sem tudhatják…  hehe ), teljesen biztos hogy már nem jók a csúcsok, és javításra szorulnak 0-50 ezer Ft-os költségben.  szomoru1
Szóval most akkor mi a teendő?
Amennyiben bevizsgáltatom tuti mind a 4-re kihozzák hogy javítani kell, és ki is dobtam 200-at az ablakon…
Amennyiben nem, lehet nagyobb költséget okoz nekem valami csúcshiba....?  rinya

Vélemények? Tanácsok?  help

Köszönettel
Doby

Csak akkor nyúlj hozzá ha csúnyán kopog, dadog, sokat eszik-füstöl, vagy letilt. Úgyértem ezek közül valamelyik. Ha nagyon kopog abból tud baj lenni mert rongálja a dugattyút. Ha kiszedeted bemérik, rádijesztenek és úgyis felújítás lesz belőle. De ezt hallani kellene, ez így csak találgatás. Mutasd meg valakinek.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #18959 Dátum: 2012.07.17 kedd, 09:44:37 »

Sziasztok!

Én is megmérettem a kopogás miatt a résolajat. Semmi eltérés.
Szerintük a résolajmérés amúgy nem való semmire, úgysem lehet semmit megállapítani belőle, mert egy kezdetleges mérésről van szó, ami szinte semmit se mutat ki, csak egy tipikus hibát.
Természetesen egyből javasolták a csúcsok bevizsgálását (hivatalos delphi szerviz, ahol voltam), valamint hogy 100 ezer km alatt mint amennyi az én órámban van (ki tudja annyi-e valóban, de azt ők sem tudhatják…  hehe ), teljesen biztos hogy már nem jók a csúcsok, és javításra szorulnak 0-50 ezer Ft-os költségben.  szomoru1
Szóval most akkor mi a teendő?
Amennyiben bevizsgáltatom tuti mind a 4-re kihozzák hogy javítani kell, és ki is dobtam 200-at az ablakon…
Amennyiben nem, lehet nagyobb költséget okoz nekem valami csúcshiba....?  rinya

Vélemények? Tanácsok?  help

Köszönettel
Doby


Mi a baja az autódnak? Hidegen kopog? vagy melegen is? Letilt?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #18960 Dátum: 2012.07.17 kedd, 10:03:07 »

Mi a baja az autódnak? Hidegen kopog? vagy melegen is? Letilt?
Hidegen kopog. Melegen nem jellemző, néha mintha hallanám, de nem nagyon...
Le nem tilt, hibaüzenet nincs... Csak a kopogás induláskor 1-2-ben alacsony fordulatról gyorsításnál...  szomoru1
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.17 kedd, 10:17:50 írta Doby » Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #18961 Dátum: 2012.07.17 kedd, 10:18:28 »

Hidegen kopog. Melegen nem jellemző, néha mintha hallanám, de nem nagyon...
Le nem tilt, hibaüzenet nincs... Csak a kopogás indulások 1-2-ben alacsony fordulatról gyorsításnál...  szomoru1
valaki hallgassa már meg a fórumon.. Vagy vedd fel a hangját - mp3.

(kalibr. kódok rendben vannak? izzítógyertyák?)
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #18962 Dátum: 2012.07.17 kedd, 11:13:21 »

Hidegen kopog. Melegen nem jellemző, néha mintha hallanám, de nem nagyon...
Le nem tilt, hibaüzenet nincs... Csak a kopogás induláskor 1-2-ben alacsony fordulatról gyorsításnál...  szomoru1
Az én véleményem: Túl van lihegve a dolog, nincsen annak semmi baja!
Használd! Majd ha baja lesz, akkor vészüzemet dob, vagy legalább lesz hibakód.

Egy hiba azonban lehet: Halkan szól a rádiód!  Wink
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #18963 Dátum: 2012.07.17 kedd, 11:23:37 »

Sziasztok!

Én is megmérettem a kopogás miatt a résolajat. Semmi eltérés.
Szerintük a résolajmérés amúgy nem való semmire, úgysem lehet semmit megállapítani belőle, mert egy kezdetleges mérésről van szó, ami szinte semmit se mutat ki, csak egy tipikus hibát.
Természetesen egyből javasolták a csúcsok bevizsgálását (hivatalos delphi szerviz, ahol voltam), valamint hogy 100 ezer km alatt mint amennyi az én órámban van (ki tudja annyi-e valóban, de azt ők sem tudhatják…  hehe ), teljesen biztos hogy már nem jók a csúcsok, és javításra szorulnak 0-50 ezer Ft-os költségben.  szomoru1
Szóval most akkor mi a teendő?
Amennyiben bevizsgáltatom tuti mind a 4-re kihozzák hogy javítani kell, és ki is dobtam 200-at az ablakon…
Amennyiben nem, lehet nagyobb költséget okoz nekem valami csúcshiba....?  rinya

Vélemények? Tanácsok?  help

Köszönettel
Doby

A résolaj mérés része a ford gyári hibakersési eljárásának. Ha jól és gyártói előírásnak megfelelően csinálják (több fordulatszám tartományban, stb), információt ad a porlasztók állapotáról.
A porlasztási kép csak padon vizsgálható, kiszerelt állapotban
A kopogós járás pontatlan befecskendezésre utal, ami lehet kalibrációs hiba, koszolódás, kopás miatt.
Elvileg a porlasztó áramfelvételének időbeli lefutásának vizsgálata is információt adhat a nyitás minőségéről, ezáltal a pontatlan befecskendezésről (ld. totalcar.hu-n Novoth Tibor írásai).
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18964 Dátum: 2012.07.17 kedd, 11:44:10 »

Elvileg a porlasztó áramfelvételének időbeli lefutásának vizsgálata is információt adhat a nyitás minőségéről, ezáltal a pontatlan befecskendezésről (ld. totalcar.hu-n Novoth Tibor írásai).

Azt a cikket én is olvastam. Tetszett.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #18965 Dátum: 2012.07.17 kedd, 13:24:33 »

Az én véleményem: Túl van lihegve a dolog, nincsen annak semmi baja!
Használd! Majd ha baja lesz, akkor vészüzemet dob, vagy legalább lesz hibakód.

Egy hiba azonban lehet: Halkan szól a rádiód!  Wink
eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #18966 Dátum: 2012.07.17 kedd, 13:36:04 »

valaki hallgassa már meg a fórumon.. Vagy vedd fel a hangját - mp3.

(kalibr. kódok rendben vannak? izzítógyertyák?)

Majd megpróbálok egy videót csinálni róla...
Amúgy izzitógyertya még az eredeti van benne, sose cseréltem...
Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #18967 Dátum: 2012.07.17 kedd, 13:43:52 »

Majd megpróbálok egy videót csinálni róla...
Amúgy izzitógyertya még az eredeti van benne, sose cseréltem...
Most a hangjától függetlenül..
Én ősszre kicserélném a helyedben. Hogy ne szakadjon bele, inkább Súrra vinném Ervinhez. Nekem is volt cserélve. "Másfél" rossz volt.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #18968 Dátum: 2012.07.17 kedd, 13:48:35 »

Most a hangjától függetlenül..
Én ősszre kicserélném a helyedben. Hogy ne szakadjon bele, inkább Súrra vinném Ervinhez. Nekem is volt cserélve. "Másfél" rossz volt.

Ezen már agyaltam én is, mert azt hallottam 80e a csereperiódus, de mások pedig azt mondták hogy elég akkor kicserélni, mikor elkezd rendetlenkedni...
Mennyi amúgy ennek kb az ára ha szabad kérdezni?
Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #18969 Dátum: 2012.07.17 kedd, 13:50:28 »

Ezen már agyaltam én is, mert azt hallottam 80e a csereperiódus, de mások pedig azt mondták hogy elég akkor kicserélni, mikor elkezd rendetlenkedni...
Mennyi amúgy ennek kb az ára ha szabad kérdezni?
1500 alatt van (/db), ha jól rémlik.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #18970 Dátum: 2012.07.17 kedd, 13:58:44 »

1500 alatt van (/db), ha jól rémlik.
Hát akkor azt lehet még most megcsináltatom hamarosan...
Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #18971 Dátum: 2012.07.17 kedd, 14:00:43 »

1500 alatt van (/db), ha jól rémlik.
Kedves Gergő!
Most már inkább 3000-3200 ft/db az eredeti gyári. wave
Tisztelettel László!
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #18972 Dátum: 2012.07.17 kedd, 14:16:08 »

Kedves Gergő!
Most már inkább 3000-3200 ft/db az eredeti gyári. wave
Tisztelettel László!
Kedves László!

Ez a tetves infláció!?!

Köszi Doby nevében az árat.
üdv
G
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #18973 Dátum: 2012.07.17 kedd, 14:36:02 »

Kedves László!

Ez a tetves infláció!?!

Köszi Doby nevében az árat.
üdv
G

Én is köszönöm az árat!  thumbup
Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #18974 Dátum: 2012.07.17 kedd, 14:56:40 »

Ma kerestem hibát, elvitte a cica a turbóhatást. Levegőcsövek átnéz, mivel Forge nem lehetne lukas, nem is az, rendben. Gázadásra az EGR dugó mögül fekete szutyok habzott fel. Talán átégett az EGR dugó? Pedig 1,5 mm-es S355-ös keménységű acéllemez.
Szétszedtem, EGR lezárt állapotban, de a dugó ép, mégis tettem be újat, közészorít, tökre lehúz megint a 2db 6-os anya dugókulccsal. Ide nem kell még plusz tömítés? A fémlap a két fémelem, EGR bejárat és cső csatlakozó közé van csak szorítva, ez elég? Nekem így kifújt.

Indításkor a szokott sípoló hang, kis fordulatnál. Leállít, légszűrő és turbó közti tömlő leszed, átnéz (az előbb ez kimaradt) nem lukas. Turbótengely kézzel megforgat, először akad kicsit, minimális kotyogást érzek, vagy sejtek, aztán már pörgethető. Korom mennyiség mutatóujjra rátapadva. Visszaszerel, próbaútra indul, csodában bízva.
Semmi változás. Kettesben 2 ezerig is pörgetem, és nincs turbó, régen ilyenkor maga alá gyűrte a betont.
Hazaér. Garázsba áll. Leül, szomorúság. rinya
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.17 kedd, 15:01:13 írta ezsolt » Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #18975 Dátum: 2012.07.17 kedd, 15:46:18 »

Ma kerestem hibát, elvitte a cica a turbóhatást. Levegőcsövek átnéz, mivel Forge nem lehetne lukas, nem is az, rendben. Gázadásra az EGR dugó mögül fekete szutyok habzott fel. Talán átégett az EGR dugó? Pedig 1,5 mm-es S355-ös keménységű acéllemez.
Szétszedtem, EGR lezárt állapotban, de a dugó ép, mégis tettem be újat, közészorít, tökre lehúz megint a 2db 6-os anya dugókulccsal. Ide nem kell még plusz tömítés? A fémlap a két fémelem, EGR bejárat és cső csatlakozó közé van csak szorítva, ez elég? Nekem így kifújt.

Indításkor a szokott sípoló hang, kis fordulatnál. Leállít, légszűrő és turbó közti tömlő leszed, átnéz (az előbb ez kimaradt) nem lukas. Turbótengely kézzel megforgat, először akad kicsit, minimális kotyogást érzek, vagy sejtek, aztán már pörgethető. Korom mennyiség mutatóujjra rátapadva. Visszaszerel, próbaútra indul, csodában bízva.
Semmi változás. Kettesben 2 ezerig is pörgetem, és nincs turbó, régen ilyenkor maga alá gyűrte a betont.
Hazaér. Garázsba áll. Leül, szomorúság. rinya
vákuumrendszer? turbó vákuumdob?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #18976 Dátum: 2012.07.17 kedd, 17:15:31 »

Ma kerestem hibát, elvitte a cica a turbóhatást. Levegőcsövek átnéz, mivel Forge nem lehetne lukas, nem is az, rendben. Gázadásra az EGR dugó mögül fekete szutyok habzott fel. Talán átégett az EGR dugó? Pedig 1,5 mm-es S355-ös keménységű acéllemez.
Szétszedtem, EGR lezárt állapotban, de a dugó ép, mégis tettem be újat, közészorít, tökre lehúz megint a 2db 6-os anya dugókulccsal. Ide nem kell még plusz tömítés? A fémlap a két fémelem, EGR bejárat és cső csatlakozó közé van csak szorítva, ez elég? Nekem így kifújt.

Indításkor a szokott sípoló hang, kis fordulatnál. Leállít, légszűrő és turbó közti tömlő leszed, átnéz (az előbb ez kimaradt) nem lukas. Turbótengely kézzel megforgat, először akad kicsit, minimális kotyogást érzek, vagy sejtek, aztán már pörgethető. Korom mennyiség mutatóujjra rátapadva. Visszaszerel, próbaútra indul, csodában bízva.
Semmi változás. Kettesben 2 ezerig is pörgetem, és nincs turbó, régen ilyenkor maga alá gyűrte a betont.
Hazaér. Garázsba áll. Leül, szomorúság. rinya
izzítójel nem világít?Ha nem,akkor nem égett ki az izzója?Indításkor ég a lámpája? vigyor3
Egy hibakód olvasás nem ártana biztos ami biztos,egy turbónyomás mérés sem.Addig felesleges találgatni.Ha a turbót eltudod forgatni ujjal,akkor az valszeg működik is....talán valami apróság,mondjuk a vákumcsö eldurrant----ha vákumos..... vigyor3
Ha ezért kerestél,bocsi,hogy nem hívtalak vissza,csak nyaralunk.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
mondeoPeti
Vendég
« Új hozzászólás #18977 Dátum: 2012.07.17 kedd, 19:54:57 »

izzítójel nem világít?Ha nem,akkor nem égett ki az izzója?Indításkor ég a lámpája? vigyor3
Egy hibakód olvasás nem ártana biztos ami biztos,egy turbónyomás mérés sem.Addig felesleges találgatni.Ha a turbót eltudod forgatni ujjal,akkor az valszeg működik is....talán valami apróság,mondjuk a vákumcsö eldurrant----ha vákumos..... vigyor3
Ha ezért kerestél,bocsi,hogy nem hívtalak vissza,csak nyaralunk.

csatlakoznek a problemahoz!
EGR-nel a a fem csovon korom. a hegesztesnel kiegett..
ero nem nagyon van az autoban neha 2500-ig sem!
Turbo tavaj szeptemberben cserelve Garet altal felujitottra. levegoszurot le ellenoriztem..
2500-tol ha ra lepek a gazra izzitojel es mar all is le az auto! kulcs elfordit,vissza gyujtasra es ujra jar! nem kell inditozni!
hiba kod P 0252
magasnyomasu pumpa kompletten tavaly nyaron cserelve! fogyasztas 2 dl-el nott az elmult 6 napban ahogy elkezdodott ez a jelenseg! Sad
itt is szomorusag van!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #18978 Dátum: 2012.07.17 kedd, 20:49:04 »

csatlakoznek a problemahoz!
EGR-nel a a fem csovon korom. a hegesztesnel kiegett..
ero nem nagyon van az autoban neha 2500-ig sem!
Turbo tavaj szeptemberben cserelve Garet altal felujitottra. levegoszurot le ellenoriztem..
2500-tol ha ra lepek a gazra izzitojel es mar all is le az auto! kulcs elfordit,vissza gyujtasra es ujra jar! nem kell inditozni!
hiba kod P 0252
magasnyomasu pumpa kompletten tavaly nyaron cserelve! fogyasztas 2 dl-el nott az elmult 6 napban ahogy elkezdodott ez a jelenseg! Sad
itt is szomorusag van!
nálad üza rendszeri gond van,és a javított szippancs körül kellene körülnézni-esetleg visszavinni oda ahol javították.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
mondeoPeti
Vendég
« Új hozzászólás #18979 Dátum: 2012.07.17 kedd, 23:05:55 »

nálad üza rendszeri gond van,és a javított szippancs körül kellene körülnézni-esetleg visszavinni oda ahol javították.....
Máshogy is jár a motor!
Az injektoroktol kicsit csattogosabb hang jon.
Az érdekesség az hogy ha szép lassan huzatom akkor nem jon limp mód, ha tempoztatom akkor 2-3-4- ben meg tudom járatni hogy elő jöjjön.
Ha ésszel vezetek akkor nem jon elő egyáltalán!!
A dinamikusabb vezetésnél kormol, a csak egyenletesen nyomom neki szürkén füstöl.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #18980 Dátum: 2012.07.18 szerda, 00:00:57 »

Máshogy is jár a motor!
Az injektoroktol kicsit csattogosabb hang jon.
Az érdekesség az hogy ha szép lassan huzatom akkor nem jon limp mód, ha tempoztatom akkor 2-3-4- ben meg tudom járatni hogy elő jöjjön.
Ha ésszel vezetek akkor nem jon elő egyáltalán!!
A dinamikusabb vezetésnél kormol, a csak egyenletesen nyomom neki szürkén füstöl.

porlasztókat kellene megnézni. Szürke füst=elégetlen üzemanyag rossz ütemben. Vagy sok, vagy nem jókor kapja.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
mondeoPeti
Vendég
« Új hozzászólás #18981 Dátum: 2012.07.18 szerda, 08:40:14 »

porlasztókat kellene megnézni. Szürke füst=elégetlen üzemanyag rossz ütemben. Vagy sok, vagy nem jókor kapja.
Igen erre is gondolok többek között.
Szeptemberben lett 2 csúcs felújítva Kecelen. 2 delphi által felújított márciusban.
Decemberben volt frissítve a program rajta a tempomat beszerelesre után Vik által.
Azóta volt cserélve nyomo cső szelep és full görgo szett a generátor oldalon.


A pumpa az gyári felújított, nyomás szabályozó szelepekkel. Meg garancias...
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #18982 Dátum: 2012.07.18 szerda, 08:55:30 »

Igen erre is gondolok többek között.
Szeptemberben lett 2 csúcs felújítva Kecelen. 2 delphi által felújított márciusban.
Decemberben volt frissítve a program rajta a tempomat beszerelesre után Vik által.
Azóta volt cserélve nyomo cső szelep és full görgo szett a generátor oldalon.


A pumpa az gyári felújított, nyomás szabályozó szelepekkel. Meg garancias...

Ez mind szép és jó, de szürkén meg feketén Nem füstölhet, ha minden jó. Áz enyém még nem belevaló, felújított porlasztoval sem füstölt.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
mondeoPeti
Vendég
« Új hozzászólás #18983 Dátum: 2012.07.18 szerda, 10:48:59 »

Ez mind szép és jó, de szürkén meg feketén Nem füstölhet, ha minden jó. Áz enyém még nem belevaló, felújított porlasztoval sem füstölt.

Akkor első körön be vizsgáltatom a csúcsokat.
Utánna a pumpa szelep irányába fordulok.
Egyébb lehetőség hiba okra?
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #18984 Dátum: 2012.07.18 szerda, 14:00:26 »

Akkor első körön be vizsgáltatom a csúcsokat.
Utánna a pumpa szelep irányába fordulok.
Egyébb lehetőség hiba okra?

kompresszióhiány
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #18985 Dátum: 2012.07.18 szerda, 21:22:51 »

izzítójel nem világít?Ha nem,akkor nem égett ki az izzója?Indításkor ég a lámpája? vigyor3
Egy hibakód olvasás nem ártana biztos ami biztos,egy turbónyomás mérés sem.Addig felesleges találgatni.Ha a turbót eltudod forgatni ujjal,akkor az valszeg működik is....talán valami apróság,mondjuk a vákumcsö eldurrant----ha vákumos..... vigyor3
Ha ezért kerestél,bocsi,hogy nem hívtalak vissza,csak nyaralunk.

Alf! Én kérek bocsánatot a zavarásért!
Jó az izzítójel lámpája, de nem villog be.
A vákumcsövön van egy kis kopásnyom, de nem lyukas az sem.
Terhelésen sincs sehol kifújás, 2x is próbáltam. Valamiért elég haloványan adja át a gázpedál az akaratomat.
Lenyomom, és csak vontatottan gyorsul.

Relhist! A vákuum dobot hogy tudom megnézni? Pontosan mit nevezünk annak?
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.18 szerda, 21:38:25 írta ezsolt » Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18986 Dátum: 2012.07.18 szerda, 21:31:34 »

A vákuum dobot hogy tudom megnézni? Pontosan mit nevezünk annak?

A turbón van egy kis gömb alakú szerkezet, vákuum segítségével az állítja a geometriát.
Megnézni nehezebb. Az autószerelőnek van vákumgerjesztő-fogójuk, vagyis fel tudja pumpálni a vákuumot, és így meg lehetne nézni, vajon állít-é a geometrián, vagy nem.
Gondolom ilyened nincs, egyszerűbb lenne diaggal megnézni, hogy felépül-e rendesen a nyomás.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #18987 Dátum: 2012.07.18 szerda, 21:53:07 »

A turbón van egy kis gömb alakú szerkezet, vákuum segítségével az állítja a geometriát.
Megnézni nehezebb. Az autószerelőnek van vákumgerjesztő-fogójuk, vagyis fel tudja pumpálni a vákuumot, és így meg lehetne nézni, vajon állít-é a geometrián, vagy nem.
Gondolom ilyened nincs, egyszerűbb lenne diaggal megnézni, hogy felépül-e rendesen a nyomás.

Anno tavaly, még Kunmadarason Relhist csinált nekem egy mérést terheléskor, és fura dolgokat találtunk.
Itt vannak az adatok (Excel tábla) de nekem ez sajnos túl kínai, a részletes értelmezés nem sikerül.

http://s3.toldacuccot.hu/letoltes?sid=92ce22734ee23dfb7d8c860573aa8678&file=ezsolt.xls

Most meg be vagyunk lassulva, de rendesssenn
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.18 szerda, 21:56:31 írta ezsolt » Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18988 Dátum: 2012.07.18 szerda, 21:54:58 »

Anno tavaly, még Kunmadarason Relhist csinált nekem egy mérést terheléskor, és fura dolgokat találtunk.
Itt vannak az adatok (Excel tábla) de nekem ez sajnos túl kínai, a részletes értelmezés nem sikerül.
http://s3.toldacuccot.hu/letoltes?sid=92ce22734ee23dfb7d8c860573aa8678&file=ezsolt.xls

Most kéne megmérni... soknak van diagja...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #18989 Dátum: 2012.07.18 szerda, 22:07:36 »

Az autószerelőnek van vákumgerjesztő-fogójuk, vagyis fel tudja pumpálni a vákuumot

Az igen felpumpálják a vákumot, gerjesztő fogóval... eplus2  wow1
kézi vákumpumpára gondoltál nem?... eplus2
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #18990 Dátum: 2012.07.18 szerda, 22:26:59 »

Az igen felpumpálják a vákumot, gerjesztő fogóval... eplus2  wow1
kézi vákumpumpára gondoltál nem?... eplus2
ha eléggé rágerjednek,szív is nekik vákumot.... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #18991 Dátum: 2012.07.18 szerda, 23:40:12 »

Anno tavaly, még Kunmadarason Relhist csinált nekem egy mérést terheléskor, és fura dolgokat találtunk.
Itt vannak az adatok (Excel tábla) de nekem ez sajnos túl kínai, a részletes értelmezés nem sikerül.

http://s3.toldacuccot.hu/letoltes?sid=92ce22734ee23dfb7d8c860573aa8678&file=ezsolt.xls

Most meg be vagyunk lassulva, de rendesssenn
lusta a turbó.
vákuumdobot a turbó tetején találod, arra megy a vékony vákuumcső. Indítás után a vákuum felhúzza a geometria állító kart, leállításkor elengedi, gázadásra is reagál. Ellenőrizni kellene, hogy mennyire mozog szabadon a geometria szabályozás.

Amúgy meg kompresszió rendben van?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18992 Dátum: 2012.07.19 csütörtök, 09:36:57 »

Az igen felpumpálják a vákumot, gerjesztő fogóval... eplus2  wow1
kézi vákumpumpára gondoltál nem?... eplus2

Nyilván... 6x  Wink megnyomja, oszt jóság van.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
jagxt
Vendég
« Új hozzászólás #18993 Dátum: 2012.07.19 csütörtök, 13:27:31 »

Tisztelt forumozok! Meg tudja vki mondani,hogy mettöl meddig rakták a rövid csucsot a tdci mondeoba?(ilyennel szerelték az x-type okat) Meghalgatnék már 1 olyat amire azt mondják hogy jo. Lehet hogy csak nekem elviselhetetlen a kopogása?
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.19 csütörtök, 13:34:19 írta jagxt » Naplózva
splendidart
Vendég
« Új hozzászólás #18994 Dátum: 2012.07.20 péntek, 09:11:42 »

Eltelt két nap, hogy nem kérdeztem, remélem kipihentétek magatokat, itt az újabb kérdés:)

Egy kis tapasztalati tőkére lenne szükségem üzemanyag és az ellátó rendszerekkel kapcsolatban. Pl hogy mennyire városi legenda, hogy a Shell kútról tankolt gázolaj sokkal jobb, mint pl az Envi kút. Azt szokták mondani, hogy az a lényeg, hogy folyamatos legyen a fogyás a kúton, akkor nincs mocsok benne... Hát nálunk a Shell kúton nagyon kevesen tankolnak, az Envi kúton folyamatos a sorban állás... Hol az igazság?:S

Aztán a másik, hogy ez a porlasztócsúcs mizéria engem is elkapott, kapjon defektet, aki belém ültette.
Naszóval, itt már mindent hallottam, hogy hogyan lehet ezeket a mocskos csúcsokat óvni.
Már olyat is hallottam, hogy egy teletank gázolajra öntsek egy liter keverék benzint :S Hát ehhez én nem értek, de olyannak tűnik, minthogy teliholdkor kenjem be pipamocsokkal, mert az tuti jót tesz a porlasztócsúcsoknak.
Komolyan feltéve a kérdésem, van olyan mód, amivel kímélem a pcs-t? Akár vezetéstechnikailag, akár valami adalékkal, trükkökkel?

Remélem sikerült értelmesen feltennem a kérdésem... A (nálam értelmesebb-) választ előre is nagyon szépen köszönöm.
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #18995 Dátum: 2012.07.20 péntek, 09:22:44 »

Tisztelt forumozok! Meg tudja vki mondani,hogy mettöl meddig rakták a rövid csucsot a tdci mondeoba?(ilyennel szerelték az x-type okat) Meghalgatnék már 1 olyat amire azt mondják hogy jo. Lehet hogy csak nekem elviselhetetlen a kopogása?
Facelift-től van rövid, ami kb. 2003 év vége (?)
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27018


E-mail
« Új hozzászólás #18996 Dátum: 2012.07.20 péntek, 09:29:26 »

Eltelt két nap, hogy nem kérdeztem, remélem kipihentétek magatokat, itt az újabb kérdés:)

Egy kis tapasztalati tőkére lenne szükségem üzemanyag és az ellátó rendszerekkel kapcsolatban. Pl hogy mennyire városi legenda, hogy a Shell kútról tankolt gázolaj sokkal jobb, mint pl az Envi kút. Azt szokták mondani, hogy az a lényeg, hogy folyamatos legyen a fogyás a kúton, akkor nincs mocsok benne... Hát nálunk a Shell kúton nagyon kevesen tankolnak, az Envi kúton folyamatos a sorban állás... Hol az igazság?:S

Aztán a másik, hogy ez a porlasztócsúcs mizéria engem is elkapott, kapjon defektet, aki belém ültette.
Naszóval, itt már mindent hallottam, hogy hogyan lehet ezeket a mocskos csúcsokat óvni.
Már olyat is hallottam, hogy egy teletank gázolajra öntsek egy liter keverék benzint :S Hát ehhez én nem értek, de olyannak tűnik, minthogy teliholdkor kenjem be pipamocsokkal, mert az tuti jót tesz a porlasztócsúcsoknak.
Komolyan feltéve a kérdésem, van olyan mód, amivel kímélem a pcs-t? Akár vezetéstechnikailag, akár valami adalékkal, trükkökkel?

Remélem sikerült értelmesen feltennem a kérdésem... A (nálam értelmesebb-) választ előre is nagyon szépen köszönöm.

Benzint biztos ne tölts bele. A CR szivattyút csak a gázolaj keni, annak ez biztos nem tenne jót hosszú távon.

Vannak adalékok, ki mire esküszik, azt tölti az autójába. Ezekről adagolós ismerős általánosságban annyit mondott, hogy még nem bizonyították be, hogy bármelyik is ártana a motornak. nyes

Legegyszerűbb egy 2T motorolaj, mondjuk egy deci egy tank GO-hoz, azután Spuri adalék, istennyila, szóval van kismillió. Vannak még injektortisztító adalékok is, ezeket nem állandóan, hanem alkalomszerűen használjuk. Ebből is többféle, több módon használandó van.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #18997 Dátum: 2012.07.20 péntek, 10:47:50 »

Eltelt két nap, hogy nem kérdeztem, remélem kipihentétek magatokat, itt az újabb kérdés:)

Egy kis tapasztalati tőkére lenne szükségem üzemanyag és az ellátó rendszerekkel kapcsolatban. Pl hogy mennyire városi legenda, hogy a Shell kútról tankolt gázolaj sokkal jobb, mint pl az Envi kút. Azt szokták mondani, hogy az a lényeg, hogy folyamatos legyen a fogyás a kúton, akkor nincs mocsok benne... Hát nálunk a Shell kúton nagyon kevesen tankolnak, az Envi kúton folyamatos a sorban állás... Hol az igazság?:S

Aztán a másik, hogy ez a porlasztócsúcs mizéria engem is elkapott, kapjon defektet, aki belém ültette.
Naszóval, itt már mindent hallottam, hogy hogyan lehet ezeket a mocskos csúcsokat óvni.
Már olyat is hallottam, hogy egy teletank gázolajra öntsek egy liter keverék benzint :S Hát ehhez én nem értek, de olyannak tűnik, minthogy teliholdkor kenjem be pipamocsokkal, mert az tuti jót tesz a porlasztócsúcsoknak.
Az autód adatait tedd be az aláírásodba, ahogy a többiek.
Komolyan feltéve a kérdésem, van olyan mód, amivel kímélem a pcs-t? Akár vezetéstechnikailag, akár valami adalékkal, trükkökkel?

Remélem sikerült értelmesen feltennem a kérdésem... A (nálam értelmesebb-) választ előre is nagyon szépen köszönöm.
A 2T motorolajos adalékolást megerősítem, kell, mert a magyar go igenis "száraz". A pcsúcs állapotromlása, azaz a magasnyomású szivattyú spénesedése gyakoribb ott, ahol gyér minőségű üzemanyagot tankolnak. Pl. az ukrán határ környéki használt Mondeók hamarabb kifeküdnek, ott több a pancsolt gázolaj..(nem is ukrán részről, hanem a magyar kannás viszonteladó felhígítja).... Másfelől néha nem árt adalékolni, de az általános diesel adalékok (pl. STP) nem jók a CR-be, nem is rosszak, csak pénzkidobás. Viszont nyugodtabb leszel, ha 2 havonta egyszer prémium üzemanyagot tankolsz, vagy gyakrabban benézel az ÖMV kúthoz. A kocsival pedig menni kell, és néha ki kell "kormolnod" a kipufogórendszert.
Benzint pedig a dízelbe semennyit SE! A pipamocsoknál jóval többet fog ártani....
Az autód adatait, ahogy a többiek - tedd ki az aláírásodba.
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.20 péntek, 10:54:54 írta ezsolt » Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18998 Dátum: 2012.07.20 péntek, 10:57:08 »

Aztán a másik, hogy ez a porlasztócsúcs mizéria engem is elkapott, kapjon defektet, aki belém ültette.
Naszóval, itt már mindent hallottam, hogy hogyan lehet ezeket a mocskos csúcsokat óvni.
Már olyat is hallottam, hogy egy teletank gázolajra öntsek egy liter keverék benzint :S Hát ehhez én nem értek, de olyannak tűnik, minthogy teliholdkor kenjem be pipamocsokkal, mert az tuti jót tesz a porlasztócsúcsoknak.
Komolyan feltéve a kérdésem, van olyan mód, amivel kímélem a pcs-t? Akár vezetéstechnikailag, akár valami adalékkal, trükkökkel?

Az adalékok tök jók. A gyártójuknak mindenképpen, mert bevételt hoz.
A 2T nem tűnik rossz ötletnek, meg a pro-tec tisztító, többen használták, úgymond sikerrel.
Nehéz rábizonyítani, mert én nem használok, és volt már vagy 3 alkalommal, hogy rossz üzemanyagot tankoltam, a motor rosszul ment, ingadozott a fordulat, sőt, utoljára villogott az izzításjelző. A következő tankolásnál nyom nélkül eltűnt. Ha használok ekkor valamilyen adalékot, akkor erre esküdtem volna, holott magától is megoldódott.
Ha kezelésről beszélünk, olyan nincs. Ha a csúcs rossz, azon adalék nem segít. Hanem a csere. Megelőzés... ez az, ami nem bizonyítható.
Van közöttünk, aki már kb 300e kilométernél jár, és nem használt adalékot. De el is játszhatunk a számokkal. Az STP adalék 1450, kb 1 tankhoz kell. A 300ekm kb 300 tankolás, azaz 300*1450... ennyiért kicserélheted a 4 injektort, meg tán még a szippancsot is.
A 2t más, az egy kis kenést ad - abból baj nem lehet. Hogy használ-e? A fene se tudja. Azért az 1600 bár elég érdekes dolog, ki tudja mi történik ott az olajjal - ami nem erre van kifejlesztve.
Szóval nagyjából hit kérdése, hogy mit választasz. Vagy félrerakod az adalékra szánt pénzt, és kb annyiból megveheted a csúcsokat, vagy adalékolsz, mint a fene.
A félút a 2t.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18999 Dátum: 2012.07.20 péntek, 11:08:00 »

Tisztelt forumozok! Meg tudja vki mondani,hogy mettöl meddig rakták a rövid csucsot a tdci mondeoba?(ilyennel szerelték az x-type okat) Meghalgatnék már 1 olyat amire azt mondják hogy jo. Lehet hogy csak nekem elviselhetetlen a kopogása?

Az enyém faceliftes, de FMBA motorkódú, és eu3-as. De nem tudom, milyen csúcs van benne... a motor eu3-as.
Viszont, az enyém halknak mondható, teljesen jó a hangja. Ha akarod, összefuthatunk.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oldalak: 1 ... 373 374 375 376 377 378 379 [380] 381 382 383 384 385 386 387 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.391 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.