Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.06.29 szombat, 23:57:36 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 [45] 46 47 48 49 50 51 52 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13817378 alkalommal)
0 Felhasználó és 92 vendég van a témában
Ákos85
Vendég
« Új hozzászólás #2200 Dátum: 2010.02.26 péntek, 17:40:01 »

Sziasztok! Megtudnátok azt mondani, hogy mikor p.csúcsot cserélnek és vele a fémcsöveket azokból új kell-e, vagy valahogy kilehet őket takarítani? Elég drágán adják őket ahhoz képest hogy kis fém csövecske. ( A 4db össz. 16e Ft) wave
Naplózva
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2201 Dátum: 2010.02.26 péntek, 18:21:05 »

És te miért csak most mondod, hogy sokat eszik a verdád a protec-től? Nem is panaszkodtál itt a TDCI fórumon.
14ekm-t mentél 8literes fogyasztással?
Remélem nem lesz igazam, de nem hinném,h a szűrőcsere segíteni fog....
 

Na megvannak az eredmények.
Most fogyott ki a 2. tank. Az 1. tank felénél lett feltéve a szabadonfutós generátor tárcsa.
Emiatt nem tudom, hogy a protec utáni szűrő cseréje vagy a tárcsa, szíj, feszítő csere miatt, de a fogyasztásom városi 6.7-re csökkent!!!!
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
virag
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


E-mail
« Új hozzászólás #2202 Dátum: 2010.02.26 péntek, 18:35:28 »

Sziasztok!

Az üzemanyag szűrő cseréjéhez  szeretném a segítségeteket kérni. Milyet vegyek hozzá Bosch-t Mann-t vagy valami mást? A kocsi 2004-ben készült, a motor 2000-es 130 le.
Szia
Csak azt tudom mondani amit nekem is a szerelő mondott csak a gyári  szűrőt vegyem mert elég drága a p.csúcs
Naplózva

Mondeo mk4 2.0 tdci 140le 2008.
Husqi
Vendég
« Új hozzászólás #2203 Dátum: 2010.02.26 péntek, 18:39:06 »

Automata vagy kézi ? eplus2

Szíjhajtásos mint a robogók. integet2
Naplózva
T0aD
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #2204 Dátum: 2010.02.26 péntek, 18:41:50 »

Hali

A napokban vásároltam egy  mondeo 2.0 TDCI dízelt 116 le. Remélem beválik az autó és hibamentesen fut majd.
Naplózva

Jelen: Ford Mondeo 2012 TDCI 2.0 140LE Kombi
Múlt:  Ford Mondeo 2004 TDCI 2.0 115LE Kombi
Husqi
Vendég
« Új hozzászólás #2205 Dátum: 2010.02.26 péntek, 18:43:20 »

Akkor vagy a motorból vagy a váltóból jön az olaj.Váltóból ha folyna az tiszta lenne nem?Mert ez elég fekete.Cromax oldalán van olyan főtengely szimering hogy első hátsó.Váltó felőli rész az melyik?
Naplózva
Husqi
Vendég
« Új hozzászólás #2206 Dátum: 2010.02.26 péntek, 18:47:08 »

Hali

A napokban vásároltam egy  mondeo 2.0 TDCI dízelt 116 le. Remélem beválik az autó és hibamentesen fut majd.

Üdv a mondisok közt.Hálás kis jószág.Ha foglalkozol vele sokat elmegy integet2
Naplózva
Jack
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


« Új hozzászólás #2207 Dátum: 2010.02.27 szombat, 11:42:52 »

Akkor vagy a motorból vagy a váltóból jön az olaj.Váltóból ha folyna az tiszta lenne nem?Mert ez elég fekete.Cromax oldalán van olyan főtengely szimering hogy első hátsó.Váltó felőli rész az melyik?

ha megoldódott a probléma, akkor szólj, hogy mi és hol eresztett, mert nekem is jön valahonnan, valószínűleg a váltóolaj, mert elég világos. Alul középen látni, hogy összefröcsköli, de hogy honnan...

(vki dobott egy linket képpel, sajnos a nevére nme emlékszem, mindenesetre nem onnan folyik nálam)
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #2208 Dátum: 2010.02.27 szombat, 11:45:54 »

ha megoldódott a probléma, akkor szólj, hogy mi és hol eresztett, mert nekem is jön valahonnan, valószínűleg a váltóolaj, mert elég világos. Alul középen látni, hogy összefröcsköli, de hogy honnan...

(vki dobott egy linket képpel, sajnos a nevére nme emlékszem, mindenesetre nem onnan folyik nálam)
Zolibácsi fórumtárs linkelt ilyen képet.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #2209 Dátum: 2010.02.27 szombat, 11:47:57 »

A generátor-segédszíj rendszer felől érkező, alapjáraton hallható csettegő hang lehet klímacsapágy probléma? Feszítő, görgők, tárcsa és szíj nemrég cserélve. Igaz a k.b.szott tárcsa már megint szól rendesen (gondolkodom szabadonfutós generátoron..)
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #2210 Dátum: 2010.02.27 szombat, 12:19:28 »

A generátor-segédszíj rendszer felől érkező, alapjáraton hallható csettegő hang lehet klímacsapágy probléma? Feszítő, görgők, tárcsa és szíj nemrég cserélve. Igaz a k.b.szott tárcsa már megint szól rendesen (gondolkodom szabadonfutós generátoron..)
A gyenge pont a feszítő gumiszilentjei.Azok csettegnek.Hiába nem rég cseréltetted.A klímacsapágy sistereg ha csereérett,de semmiképp nem csetteg. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #2211 Dátum: 2010.02.27 szombat, 14:41:08 »

A generátor-segédszíj rendszer felől érkező, alapjáraton hallható csettegő hang lehet klímacsapágy probléma? Feszítő, görgők, tárcsa és szíj nemrég cserélve. Igaz a k.b.szott tárcsa már megint szól rendesen (gondolkodom szabadonfutós generátoron..)
Próbáld meg kikapcsolt klímával járatni az autót, alapjáraton.
Majd kapcsold be a klímát. Nyitott ajtónál hallod meg a különbséget, valószínű, hogy a klíma csapágy lesz az a hang, ami zavar. Ezen már keresztülmentem, épp vezérlés csere után.
Még valami, Relhist! Írtam privit
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.27 szombat, 23:00:50 írta ezsolt » Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
T0aD
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #2212 Dátum: 2010.02.27 szombat, 19:24:50 »

Hali

A 2004 es faceliftes mondeomban állítólag nincs fedélzeti komputer. Az lenne a kérdésem hogy ha volna akkor hol a gombja?
Naplózva

Jelen: Ford Mondeo 2012 TDCI 2.0 140LE Kombi
Múlt:  Ford Mondeo 2004 TDCI 2.0 115LE Kombi
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #2213 Dátum: 2010.02.27 szombat, 19:31:03 »

Hali

A 2004 es faceliftes mondeomban állítólag nincs fedélzeti komputer. Az lenne a kérdésem hogy ha volna akkor hol a gombja?
Kormány oszlopon baloldalt kellene egy MODE feliratú gombnak lennie
Naplózva
T0aD
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #2214 Dátum: 2010.02.27 szombat, 19:54:14 »

köszi
Naplózva

Jelen: Ford Mondeo 2012 TDCI 2.0 140LE Kombi
Múlt:  Ford Mondeo 2004 TDCI 2.0 115LE Kombi
norberto31
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95


« Új hozzászólás #2215 Dátum: 2010.02.28 vasárnap, 20:39:49 »

PORLASZTÓ...BORZASZTÓ:Találtm egy cikket.Vélemény?
Tisztelt COMMON RAIL DIESEL autó használók és kiábrándultak
 
A közös-nyomócsöves dízel technológia bevezetése a 90-es évek közepén a benzinmotorokéhoz hasonló dinamikájú, gazdaságos és nagyon alacsony károsanyag-kibocsátású motorokat eredményezett. Mint minden jóért ezért is meg kell fizetni. A befecskendezés nyomása elérte az 1800-2000 PSI értéket, a porlasztó csúcsok furatai 100 mikron körüliek lettek és a magas nyomást előállító szivattyú egy precíziós műszerrel vetekedő technológiát képvisel. Ennek az ára, hogy az üzemanyag tisztaság és gyártástechnológia kritikusan fontossá vált. A hazai dízel üzemanyagok a térség országaihoz hasonlóan eléggé vegyes és nem egyenletes minőségűek, inkább hasonlítanak az Ausztrál sivatagi kutak, a Dél-Afrika vadonjaiban tankolható üzemanyag minőségére mint az EU fejlett országinak üzemanyagira. Ezzel szemben a gyártók és forgalmazók szinte kivétel nélkül az EU szabványoknak megfelelően próbálják az üzemeltetést megoldani. Nem csoda tehát, hogy márkától és évjárattól függetlenül egyre növekedik a garanciális időszak alatt porlasztócsúcs vagy/és üzemanyag szivattyú cserére szoruló járművek száma. Az általában 150-450 ezer forintos anyagköltségek miatt ez hatalmas terhet jelent garanciális időn túl a vevőnek. Hiába a motor előnyös viselkedése és a jobb vezethetőség, egy ilyen javítási költség árát nem hozza be a másfelől alacsonyabb üzemeltetési költség az autó teljes élettartama alatt sem. Számos jármű csak teljesítménycsökkent vagy sokat fogyaszt, füstöl mások le is állnak még 100.000 km futásteljesítmény előtt. Ez nem alapvető konstrukciós probléma mert aki szerencsés az 300.000 km alatt sem cserélteti a befecskendező rendszer egyetlen elemét sem. Tudni kell, hogy a common rail technológia nem a személyautókban hanem a kamionok és hajók motorjaiban kezdett befutni, ezek szerviz periódus 100.000 km vagy még több és leállásuk hatalmas veszteségeket okozhat. Van tehát megbízható modern dízelmotor amelynek hasonlóan hosszú élettartama van mint a régieknek. Mi végigtanulmányoztuk azokat a technológiákat amelyeket a nagy motorokban használnak és ezek egyes elemeit alkalmaztuk a személyautókra. Persze nem lehet átvenni változtatás nélkül a módszereket, hiszen egy hajómotor üzemanyag elékészítő rendszere sokszor nagyobb mint egy személyautó egész motorja.
 
Főleg Ausztrál és Kelet-Európai tapasztalatokra építettünk mivel ezeken a helyeken az üzemanyagok minőségi problémái azonosak a mienkkel és Ausztráliában egy terepjáró motorhibája akár halálos kimenetelű baleseteket okozhat a sivatagok mérete miatt. A Kelet-Európai piacon pedig sokan tankolnak bizonytalan eredetű üzemanyagokat de nagy távolságokat tesznek meg és jó járműgépészeti szakembereik vannak. Mi okozza a bajt?
 
1. A dízel üzemanyagok veszélyes szennyezése a tankokban tenyésző baktériumokból és a gyártás során az üzemanyagban kialakuló, lebegő aszfaltszemcsékből, úgynevezett aszfaltínókból áll. Hozzájön még a víztartalom és a forgalmazás és tárolás során megjelenő szennyezés.
 
2. Eddig a hagyományos dízeleknek ebből semmi problémája nem volt, mert a befecskendezés nyomása alacsony volt. Most olyan magas, hogy a szennyeződések egyszerűen forgácsolni kezdik a rendszer fém alkatrészeit, hasonlóan az ipari vízzel vágó berendezésekhez. Ez igaz arra is ha víz van elporlasztva az üzemanyagban mikronos méretű vízcseppek formájában. Ez is forgácsol mert rontja az üzemanyag homogenitását és kenőképességét.
 
3. Az üzemanyag gyártási technológiát nem tudjuk befolyásolni, pl. a Toyota D4D motorokkal Portugáliában is nagy baj van mert a mienkhez hasonló a dízel üzemanyag előállítási technológia.
 
4. Akár egyetlen, erősen szennyezett üzemanyag tankolás elég az adagolócsúcsok illetve az üzemanyag szivattyú meghibásodásához. Ha a rendszer magasnyomású részébe szemcsék vagy víz kerül, az első probléma észlelése után az üzemanyag befecskendezés pár hét alatt teljesen tönkremehet, a jármű gyenge, füstöl végül nem indul és leáll. A javítás költsége ekkor meghaladja általában a 200. 000 Ft-ot de sokszor ennek többszöröse is lehet. Ennek ellenére a legtöbb személyautóban nem lehet látni a szűrő alatti tartály belsejében kicsapódott szennyezést mert nem átlátszó a szűrőház alja. Pedig ha az lenne akkor gyors szűrőcserével néhány ezer forintnyi költséggel elejét lehetne venni a bajnak.
 
5. Az eltömődött szűrőket nem jelzi vissza semmi a vezetőnek idejében csak a vizet, azonban ha a szűrőben sok a lerakódás a szivattyú nagyobb negatív nyomással tudja csak a szállítást teljesíteni és ettől egyre több részecske átbújik a szűrő pórusain vagy egymással ütközve darabolódik addig amíg át nem fér. Egy ilyen szűrőrendszer csak a legnagyobb tisztaságú üzemanyagot képes hibátlanul szolgáltatni. Erre még rátevődik az a probléma is, hogy több autóforgalmazó is itthon a nyugat-európai csereperiódust alkalmazza az üzemanyag szűrőkre, emiatt szükségtelenül sok a meghibásodás még a garanciális időn belül is. Ez nem a gyártmány, a konstrukció hibája, ez az üzemanyag minőségének közvetlen következménye. A motorok anyagai és kopásállósága inkább javult mint romlott de igényesebbek lettek az üzemanyagra a nagy nyomás miatt.
 
6. A probléma széles körben ismert a világon és főleg a hajó és kamion motorokban nagyon jól megoldott. Átvehető illetve adaptálható kipróbált eljárások vannak főleg a Világ szegényebb országaiban futó haszongépjárművek esetében. Sok helyen pl. USA, Ausztrália, Dél-Afrika, az átalakításra szakosodott gyártók és beszerelő hálózatok alakultak ki pár év alatt. Nem tudjuk miért, a legtöbb hazai forgalmazó nem foglalkozik a megoldással, hanem az alkatrészeket cseréli, ami nem megoldás hanem a tünetek gyors megszüntetése átmenetileg. A vevőket pedig nem nyugtatja meg, hogy a garancia lejárása után bármikor lehet akár 0,5 milliós javítási költségük egy rossz tankolás miatt. Ezért kezd megrendülni a bizalom a modern dízelmotorok felhasználóiban. Véleményünk szerint ok nélkül, a műszaki problémát nem közlik az eladók a vevőkkel és ezért sokan becsapva érezik magukat ami formálisan igaz is. Mást kapnak mint amit ígértek. A mai motorok anyagtechnológiailag jobbak de a környezetszennyezés csökkentése miatt igényesebbek az üzemanyagokra mint a régiek. Nem lehet tudatlanul pálcát törni egy új de sok szempontból előnyösebb, igényesebb technológia fölött hiszen itt köztünk is vannak sokan akiknek szerencséjük volt a tankolással és nagyon megelégedettek. Az EU-ban is sikeresek általában ezek a motorok, a Mercedes pedig domináns az orosz nyerges vontató és haszongépjármű piacon a CDI dízelmotorjaival.
 
Ezért döntöttünk amellett, hogy megpróbáljuk a hazai felhasználóknak szolgáltatni a jól bevált megoldásokat és adaptáljuk az igényesebb üzemanyag elékészítő rendszereket személyautókra és kis-haszongépjárművekre is. Mint minden műszaki megoldást, ezt sem lehet kevés tudással és kellő kísérleti mérés nélkül megtenni. A tesztmotorunk egy 2007-ben gyártott, háromajtós Toyota Land Cruiser 3.0 D4D járműben volt/van. Az üzemanyag rendszer nyomásméréseit, a leszabályozási fordulaton való működést stb. ezen mértük be. Az autó 30.000 km futásteljesítmény előtt hibásodott meg a tipikus porlasztórendszer hibákkal. Átalakítottuk és azóta folyamatosan méréseket végzünk rajta, kifogástalanul működik. Felhasználtuk a Daimler, Chrysler, a Mercedes Benz cég tapasztalatát is miszerint a Vito CDI motorjaihoz kiegészítésként rendelhető egy opcionális előszűrő rendszer beszerelése. A kamionjaikban pedig eleve többfokozatú szűrőket ajánlanak.
 
A személyautókra adaptált megoldás legfontosabb követelményei:
 
1. A gyári rendszert teljesen meg kell hagyni de még a gyári üzemanyag szűrés előtt jelentősen javítani kell az üzemanyag homogenitását és csökkenteni kell a víztartalmat.
 
2. Az üzemanyag előtisztító rendszer áteresztő képessége a gyári szűrőjének többszöröse kell legyen, hogy ne terhelje túl a szivattyút.
 
3. Az alkatrész utánpótlás biztosított kell legyen országosan.
 
4. A költsége csupán töredéke legyen az adagolócsúcsok cseréjének.
 
5. A beépítés garantálja az üzemanyag tisztaságát legalább egy szerviz periódusra, betétcsere nélkül.
 
6. Használjuk fel a karosszérián meglévő gyári felfogási helyeket, lehetőleg ne fúrjuk meg a korrózióvédett lemezeket.
 
A megoldás olyan 10 mikronos előszűrő és vízleválasztó rendszer beépítése a meglévő gyári szűrő elé, amely legalább 15.000 km hosszan garantáltan jól működik. Az általunk beépítésre kerülő kétlépcsős üzemanyag szűrő rendszer széles körben kipróbált a kamion és hajómotor technikában, néhány gyártó, mint pl. a GMC Canada vagy a Mercedes Benz opcionális tartozékként alkalmazza is teher és személyautókban. A szűrő alja átlátszó, a vízvisszajelzés megoldható, lehet bele előmelegítőt is szerelni. Ha szükséges akkor egy rásegítő üzemanyag szivattyút is beépítünk a megfelelő nyomásértékek előállítása érdekében. Szolgáltatásunk főleg a Toyota, a Nissan, Mitsubishi, VW, BMW, Renault, Alfa Romeo, FIAT és Peugeot közös nyomócsöves dízelmotorjaira terjed ki de kérésre bármely járműre rövid határidő alatt adaptálni tudjuk. Kisteherautók és mikrobuszok motorjaira is jó megoldást tudunk nyújtani, különösen a Toyota Hiace, Hilux, Dyna, A Mitsubishi L200, L300, a Peugeot Partner és Boxer esetében de az üzemanyag előtisztítással nem rendelkező Mercedes típusokba is beszereljük utólag.
 
Kinek ajánljuk:
 
1. Mindenkinek akinek a gépjárművét javították garanciális időben adagoló csúcs csere, üzemanyagpumpa csere miatt vagy a járműve erősen kormoz és gyenge lett 100.000 km-nél alacsonyabb futásteljesítménynél. Azoknak akik gyakran tankolnak gyenge minőségű üzemanyagot és sokat járnak tőlünk délre vagy keletre.
 
2. Mindenkinek aki az új járművét meg akarja óvni az üzemanyag okozta rongálódástól és ebben a garanciát gyakorló eladóval megegyezett, aki a garanciát fenntartja.
 
3. Azoknak akiknek fontos a jármű hosszú élettartama és alacsony szerviz költsége. Azoknak akik sokat mennek a járművel.
 
Mikor lehet a beszerelés után is gond az üzemanyagrendszerrel:
 
1. Ha az üzemanyag rendszer már jelentősen elszennyeződött a rendszerünk a szűrő után lerakódott szennyeződések miatt hatástalan lehet, ezért új autókba és a beszerelés előtt kitisztított és rendbehozott üzemanyag rendszerű járművekbe ajánljuk elsősorban. A teljes üzemanyag rendszert át kell mosni a beszerelés előtt erre a célra kifejlesztett tisztító folyadékkal, pl. Wepp2030. Ezt a műveletet is elvégezhetjük külön kérésre, vagy ajánljuk az átmosást mielőtt beszereljük a szűrőket.
 
2. Nem hatékony a megoldás ha a gyári üzemanyagszűrő cseréjét nem végzik el az általunk ajánlott, gyakran rövidebb időnként, illetve ha az általunk beépített rendszerben a szűrőbetétet nem cserélik vagy a szennyeződést és vizet, ami szemmel is látható a rendszerünk átlátszó alján, nem engedik le.
 
3. Nem tudjuk kizárni az üzemanyag ellátó rendszer meghibásodását ha 5%-nál több biodízelt vagy más, nem szakszerűen adalékolt üzemanyagot tankolnak a gyári ajánlással ellentétben. Ekkor a porlasztókat nem a részecskeszűrés hanem maga az üzemanyag összetétele teszi tönkre.
 
4. Mi az üzemanyag minőségét tudjuk javítani az alkatrészekét nem. A már meghibásodott befecskendező alkatrészeket előbb cserélni kell. Ha magas a visszafolyás értéke vagy a motor legyengült, füstöl stb. Ekkor azonban ajánljuk, hogy a rendszer mosását az alkatrész csere előtt végezzék el.
 
5. Az elégtelen égésből származó csörgést nem javítja az üzemanyag minőségének javulása, az előtöltéstől, az üzemanyag viszkozitástól és összetételtől is függ, bár sokszor a kikopott porlasztócsúcsot is jelzi még a füstölés előtt. Ebben az esetben a szűrők beszerelése után a befecskendezés időzítését kell beállítani erre felkészült szervizben.
 
A beszerelés anyagköltsége 80.000-120.000 Ft típustól, motortérfogattól és fogyasztástól függően. A beszerelési költség, ami tartalmazza a felfogató állvány egyedi kialakítását, az üzemanyagcsöveket és fittingeket valamint a munkadíjat 60.000- 80.000 Ft között járműtípustól függően. Ez a költség kevesebb mint fele a szokásos adagolócsúcs cserének és hosszan garantálja a zavartalan működést. Az így felszerelt nyerges vontatók szerviz periódusa 100.000 km és nem cserélnek bennük adagolócsúcsokat több szerviz perióduson keresztül. A beszerelést jelenleg Pécsett és Budapesten tudjuk elvégezni. A szűrőbetét cseréjét később bármely autószerelő műhely el tudja végezni, a szűrőbetét országosan, valamint Európában, Afrikában, Amerikában és Ausztráliában egyaránt forgalmazott típusokat tartalmaz. Mivel az autók fogyasztási adatai és a szállítási sebességek szabják meg a szűrők típusát, a meglévő választékból nyomásmérések alapján választjuk ki a megfelelő típust. Ezért nem ajánlatos mérések nélkül megváltoztatni a szűrőbetét vagy a szűrőház típusát utólag. Az üzemanyag tisztaságára egy év, vagy két szűrőbetét csere időtartam garanciát vállalunk.
 
Reméljük elégedettebbek lesznek a common rail diesel technológiával akik ezt a megoldást választják, mint akik továbbra is kiteszik magukat a gyenge minőségű hazai üzemanyagok okozta károknak.
 
További információ:
 
supertech@dravanet.hu
Telefon / fax: 72 / 310-259
Tervező, szakértő és a téma koordinátora: Dr. Juhász Gábor 70 / 6364-397
Főmérnök: Dr. Niedetzky Csaba 20 / 9234-386

Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia Kombi Aut.
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #2216 Dátum: 2010.02.28 vasárnap, 23:50:15 »


Legközelebb rövidebb reklám hüleségeket linkelj be. Én akkor nyerítettem fel kínomban amikor 1800-2000PSI értékeket emlegetett a CR rendszernél mint nyomást. Ha ennyire utána néztek akkor van egy rossz hírem 1 bar= 14.5038PSI azaz 1800PSI kb 124 Bar Ehhez képest a mondeonak kb 1680bar a max CR nyomása. (Durva chipelésnél láttam már 1800bar-t is, na ott már hamar lett is utána csúcscsere) 1680bar nálam kb 24366 PSI amit ezek írnak hogy 1800PSI még egy SCI motornál is harmatos.
Nem garantálnak semmit ha valaki biót tankol. Nagyszerű már minden üzemanyagban 4% felett van a bikomponens. A 2,0TDCi porlasztócsúcs furata nem 100 hanem 180 mikron a 2,2TDCi-é 125 mikron. Kb ennyire vannak képben. JA még egy rossz hír: semmi difi nincs hazai üzemanyaggal mivel itthon is EU normást lehet kapni elég régen.
Inkább a gyári szűrőt előírás szerint kellene inkább cserélni.  Undecided
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #2217 Dátum: 2010.03.01 hétfő, 06:32:13 »

Ez egy nagyon szép történet....van benne szépség,jóság,gonoszság,mese,és happy end a vége....egy igazi love story. eplus2
De hát valamiből meg kell élni. eplus2
Naplózva
norberto31
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95


« Új hozzászólás #2218 Dátum: 2010.03.01 hétfő, 09:11:10 »

Legközelebb rövidebb reklám hüleségeket linkelj be. Én akkor nyerítettem fel kínomban amikor 1800-2000PSI értékeket emlegetett a CR rendszernél mint nyomást. Ha ennyire utána néztek akkor van egy rossz hírem 1 bar= 14.5038PSI azaz 1800PSI kb 124 Bar Ehhez képest a mondeonak kb 1680bar a max CR nyomása. (Durva chipelésnél láttam már 1800bar-t is, na ott már hamar lett is utána csúcscsere) 1680bar nálam kb 24366 PSI amit ezek írnak hogy 1800PSI még egy SCI motornál is harmatos.
Nem garantálnak semmit ha valaki biót tankol. Nagyszerű már minden üzemanyagban 4% felett van a bikomponens. A 2,0TDCi porlasztócsúcs furata nem 100 hanem 180 mikron a 2,2TDCi-é 125 mikron. Kb ennyire vannak képben. JA még egy rossz hír: semmi difi nincs hazai üzemanyaggal mivel itthon is EU normást lehet kapni elég régen.
Inkább a gyári szűrőt előírás szerint kellene inkább cserélni.  Undecided
Hát ha tényleg ilyen gáz akkor inkább töröld!Bocsi!
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia Kombi Aut.
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #2219 Dátum: 2010.03.01 hétfő, 12:12:04 »

JA még egy rossz hír: semmi difi nincs hazai üzemanyaggal mivel itthon is EU normást lehet kapni elég régen.
Inkább a gyári szűrőt előírás szerint kellene inkább cserélni.  Undecided

Ez biztos? Tényleg szeretnék megnyugodni.
A legtöbb helyről ezt hallom: ha behoznak egy autót - akármilyet - Magyarországra, és szerencsétlen először belekóstol a "hazaiba", kezdődnek rögtön a problémák. Elsősorban azok, amelyeknek közük van a gázolajhoz...
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #2220 Dátum: 2010.03.01 hétfő, 14:34:06 »

Na megvannak az eredmények.
Most fogyott ki a 2. tank. Az 1. tank felénél lett feltéve a szabadonfutós generátor tárcsa.
Emiatt nem tudom, hogy a protec utáni szűrő cseréje vagy a tárcsa, szíj, feszítő csere miatt, de a fogyasztásom városi 6.7-re csökkent!!!!

Az simán jó..
Örülök, h rendbe jött a verdád!
Már csak arra lennék kiváncsi, h a szabadonfutó javított-e a fogyasztásodon.
Közben nekem is visszaállt nagyjából a fogyasztásom. De városban még mindig kicsit többet eszik mint szokott.
A hosszútávú fogyasztásom viszont OK.
Voltunk síelni tetőboxxal 4 személy + csomagok (1100km) és ~6,3l lett az átlagom. Mondjuk csak Mo.-n mentem 130-140-el szlovénoknál nagyrészt 120km/h volt a tempo.

A szabadonfutós megoldáson én is gondolkodom, mert elkezdett nekem is hangosodni a zörgés a feszítő felöl,
még nem vészes, de félek, h lassan megadja magát, mert 65e km van a vasban és szerintem még nem cseréltek benne semmit.


Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
Motorcraft
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #2221 Dátum: 2010.03.01 hétfő, 15:28:17 »

Legközelebb rövidebb reklám hüleségeket linkelj be. Én akkor nyerítettem fel kínomban amikor 1800-2000PSI értékeket emlegetett a CR rendszernél mint nyomást. Ha ennyire utána néztek akkor van egy rossz hírem 1 bar= 14.5038PSI azaz 1800PSI kb 124 Bar Ehhez képest a mondeonak kb 1680bar a max CR nyomása. (Durva chipelésnél láttam már 1800bar-t is, na ott már hamar lett is utána csúcscsere) 1680bar nálam kb 24366 PSI amit ezek írnak hogy 1800PSI még egy SCI motornál is harmatos.
Nem garantálnak semmit ha valaki biót tankol. Nagyszerű már minden üzemanyagban 4% felett van a bikomponens. A 2,0TDCi porlasztócsúcs furata nem 100 hanem 180 mikron a 2,2TDCi-é 125 mikron. Kb ennyire vannak képben. JA még egy rossz hír: semmi difi nincs hazai üzemanyaggal mivel itthon is EU normást lehet kapni elég régen.
Inkább a gyári szűrőt előírás szerint kellene inkább cserélni.  Undecided


"""Inkább a gyári szűrőt előírás szerint kellene inkább cserélni.  """"""
Ha jól tudom az üzemanyagszűrő cseréje előírás szerint 40000km, én 20000km -enként cserélem és csak gyárira,
ennek ellenére 108000km- nél 2 csúcsom feküdt ki.
Szóval szerintem a szűrőcsere sem véd meg semmitől.
Egyébként az összes adagolós azt mondja hogy a Delpi rendszer egy kalap sz..
Szerintük a Bosch a király.
Ha jól tudom a Tdci Fiestákat Bosch rendszerel szerelték, a Ford szervizes unokatesóm szerint Fiestában még sosem cseréltek csúcsokat, Focusban és Mondeóban viszont rengeteget. Ez utóbbi mind kettő Delphi  technika.
Naplózva

Tel: 0670 3848399

Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Sport M6
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2222 Dátum: 2010.03.01 hétfő, 15:30:05 »


"""Inkább a gyári szűrőt előírás szerint kellene inkább cserélni.  """"""
Ha jól tudom az üzemanyagszűrő cseréje előírás szerint 40000km, én 20000km -enként cserélem és csak gyárira,
ennek ellenére 108000km- nél 2 csúcsom feküdt ki.
Szóval szerintem a szűrőcsere sem véd meg semmitől.
Egyébként az összes adagolós azt mondja hogy a Delpi rendszer egy kalap sz..
Szerintük a Bosch a király.
Ha jól tudom a Tdci Fiestákat Bosch rendszerel szerelték, a Ford szervizes unokatesóm szerint Fiestában még sosem cseréltek csúcsokat, Focusban és Mondeóban viszont rengeteget. Ez utóbbi mind kettő Delphi  technika.

1. a gyári előírás 60e km

2. Focus I-ben volt ford motor, Focus 2-ben már nem ford dízli van, hanem citoén, és pug motor..
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
balko
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1065



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2223 Dátum: 2010.03.01 hétfő, 15:41:05 »

Sziasztok!

Érdekelne,hogy mennyibe kerül az egr felsö tömitése???
Amikor le lett dugozva már akkor nem volt az igazi és most látom,hogy olajos...van ott olaj??
és az alsó csö is olajos,lehet ettöl???vagy????csö probléma??
Sok a kérdés várom a válaszokat 
Köszönöm
Naplózva

2002 TDCI ford mondeo 130le
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #2224 Dátum: 2010.03.01 hétfő, 15:52:06 »

Sziasztok!

Érdekelne,hogy mennyibe kerül az egr felsö tömitése???
Amikor le lett dugozva már akkor nem volt az igazi és most látom,hogy olajos...van ott olaj??
és az alsó csö is olajos,lehet ettöl???vagy????csö probléma??
Sok a kérdés várom a válaszokat 
Köszönöm
Egy tömítés filléres dolog akár simán kivághatod magadnak is. Semmi extra anyag követelmény nincsen automatáknál melegebb de ott se több mint 108 Celsius sima klingerit tömítés is Ok oda. Olaj persze hogy van benne mert némi olaj hordodik át a turbon keresztül de ez nem veszteség mert szépen vissza is hordódik a motorba.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #2225 Dátum: 2010.03.01 hétfő, 15:52:24 »

Sziasztok!

Érdekelne,hogy mennyibe kerül az egr felsö tömitése???
Amikor le lett dugozva már akkor nem volt az igazi és most látom,hogy olajos...van ott olaj??
és az alsó csö is olajos,lehet ettöl???vagy????csö probléma??
Sok a kérdés várom a válaszokat 
Köszönöm
cromaxnál 5-700ft.persze,hogy van ott olaj,a turbó szállítja!viszont kinn nem lehet-szüntesd meg!felülről lefelé összekenhet mindent az olaj.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #2226 Dátum: 2010.03.01 hétfő, 15:54:49 »

Egy tömítés filléres dolog akár simán kivághatod magadnak is. Semmi extra anyag követelmény nincsen automatáknál melegebb de ott se több mint 108 Celsius sima klingerit tömítés is Ok oda. Olaj persze hogy van benne mert némi olaj hordodik át a turbon keresztül de ez nem veszteség mert szépen vissza is hordódik a motorba.
Ő az egr és a szívósor közötti gumigyűrűre gondolt-szerintem. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #2227 Dátum: 2010.03.01 hétfő, 15:56:19 »


"""Inkább a gyári szűrőt előírás szerint kellene inkább cserélni.  """"""
Ha jól tudom az üzemanyagszűrő cseréje előírás szerint 40000km, én 20000km -enként cserélem és csak gyárira,
ennek ellenére 108000km- nél 2 csúcsom feküdt ki.
Szóval szerintem a szűrőcsere sem véd meg semmitől.
Egyébként az összes adagolós azt mondja hogy a Delpi rendszer egy kalap sz..
Szerintük a Bosch a király.
Ha jól tudom a Tdci Fiestákat Bosch rendszerel szerelték, a Ford szervizes unokatesóm szerint Fiestában még sosem cseréltek csúcsokat, Focusban és Mondeóban viszont rengeteget. Ez utóbbi mind kettő Delphi  technika.
Gázolajszűrőcsere gyári előírás 60ekm. Meg nem mindegy hogy hol tankolsz.
Naplózva
balko
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1065



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2228 Dátum: 2010.03.01 hétfő, 16:10:48 »

Igen összekente!!!!!

Arra gondoltam,egr és a szívósor között az az egy tömités....

Naplózva

2002 TDCI ford mondeo 130le
balko
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1065



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2229 Dátum: 2010.03.01 hétfő, 16:12:10 »

Stealt már beszéltünk résolajmérés ügyben,mikor tudnál beleszorítani az ídődbe?Huh?Huh?
Naplózva

2002 TDCI ford mondeo 130le
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2230 Dátum: 2010.03.01 hétfő, 17:41:10 »

Az simán jó..
Örülök, h rendbe jött a verdád!
Már csak arra lennék kiváncsi, h a szabadonfutó javított-e a fogyasztásodon.
Közben nekem is visszaállt nagyjából a fogyasztásom. De városban még mindig kicsit többet eszik mint szokott.
A hosszútávú fogyasztásom viszont OK.
Voltunk síelni tetőboxxal 4 személy + csomagok (1100km) és ~6,3l lett az átlagom. Mondjuk csak Mo.-n mentem 130-140-el szlovénoknál nagyrészt 120km/h volt a tempo.

A szabadonfutós megoldáson én is gondolkodom, mert elkezdett nekem is hangosodni a zörgés a feszítő felöl,
még nem vészes, de félek, h lassan megadja magát, mert 65e km van a vasban és szerintem még nem cseréltek benne semmit.




Nem tudom, hogy a szabadonfutó vagy a szűrőcsere. Mindkettő hihetetlennek tűnik, de ha már tippelnem kell akkor a szabadonfutó. A szűrőt nagyon nem érteném.
Örülök, hogy neked is rendbejött. Te is cseréltél szűrőt?
Mellesleg ez a mostani tankolásom még durvább lesz. 450 nél tartok 1/3-ad tanknál. Tudom hogy nem lineáris, de 250 km-nél szoktam itt tartani.
Ez lesz a rekord. És ebben van egy Pest-Szeged amikor úgy nyomtam neki ahogy csak bírtam. 150 és 200 közt végig.
« Utoljára szerkesztve: 2010.03.01 hétfő, 17:44:25 írta DomeSL » Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
teo
Vendég
« Új hozzászólás #2231 Dátum: 2010.03.01 hétfő, 20:13:33 »

Nem tudom, hogy a szabadonfutó vagy a szűrőcsere. Mindkettő hihetetlennek tűnik, de ha már tippelnem kell akkor a szabadonfutó. A szűrőt nagyon nem érteném.
Örülök, hogy neked is rendbejött. Te is cseréltél szűrőt?
Mellesleg ez a mostani tankolásom még durvább lesz. 450 nél tartok 1/3-ad tanknál. Tudom hogy nem lineáris, de 250 km-nél szoktam itt tartani.
Ez lesz a rekord. És ebben van egy Pest-Szeged amikor úgy nyomtam neki ahogy csak bírtam. 150 és 200 közt végig.

A megtakarítás nem lesz elég a gyorshajtási bírságra!  eplus2
Naplózva
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2232 Dátum: 2010.03.01 hétfő, 20:35:05 »

A megtakarítás nem lesz elég a gyorshajtási bírságra!  eplus2

Az igaz, de az élvezetért fizetni kell.  smile
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
bulis
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #2233 Dátum: 2010.03.02 kedd, 13:40:26 »

Sziasztok!

Új Mondeo tag vagyok és szeretném megkérdezni, hogy vásárlás után a kötelező olaj, szűrők mellett mi az amit cserélni illik és mire figyeljek.
Előre is köszönöm!
Üdv,
Laci
Naplózva

2005 MK3 Mondeo 2,0 TDCi Trend 130LE, Motór kód  N7BA
Lakóhely: Debrecen és környéke Smiley
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2234 Dátum: 2010.03.02 kedd, 14:05:32 »

Sziasztok!

Új Mondeo tag vagyok és szeretném megkérdezni, hogy vásárlás után a kötelező olaj, szűrők mellett mi az amit cserélni illik és mire figyeljek.
Előre is köszönöm!
Üdv,
Laci

Összes szűrő, olaj, más nem, csak ha rossz.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
bulis
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #2235 Dátum: 2010.03.02 kedd, 14:08:28 »

Köszi. összes szürő: olajszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő
Van még?

Összes szűrő, olaj, más nem, csak ha rossz.
Naplózva

2005 MK3 Mondeo 2,0 TDCi Trend 130LE, Motór kód  N7BA
Lakóhely: Debrecen és környéke Smiley
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2236 Dátum: 2010.03.02 kedd, 14:10:26 »

Köszi. összes szürő: olajszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő
Van még?


pollenszűrő?  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #2237 Dátum: 2010.03.02 kedd, 16:13:24 »

Nem tudom, hogy a szabadonfutó vagy a szűrőcsere. Mindkettő hihetetlennek tűnik, de ha már tippelnem kell akkor a szabadonfutó. A szűrőt nagyon nem érteném.
Örülök, hogy neked is rendbejött. Te is cseréltél szűrőt?
Mellesleg ez a mostani tankolásom még durvább lesz. 450 nél tartok 1/3-ad tanknál. Tudom hogy nem lineáris, de 250 km-nél szoktam itt tartani.
Ez lesz a rekord. És ebben van egy Pest-Szeged amikor úgy nyomtam neki ahogy csak bírtam. 150 és 200 közt végig.

Nem még nem cseréltem, de akkor most fogok majd olajcserével együtt. Utánna szétszedem a szűrőt és megnézem mi van benne....

Én is tudom,h nem lineáris, meg, hogy csak tájékoztató jellegű a szintjelző, de nekem teljesen megbolondult a szintjelzőm a protec óta.
Előtte minden telitankolás után kellett 100-120km,h megmozduljon a mutató, most meg 50-80km-nél megmozdul és 400km-nél meg már a fél alatt van.
Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
T0aD
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #2238 Dátum: 2010.03.02 kedd, 17:04:23 »

Sziasztok.

Tegnap hozhattam el a mondeomat a régi tulajdonostól. És máris itt a baj.
Reggeli hideg indításnál és délutáni hideg indításnál nem veszi be a rükvercet. De ha megyek vele kb:1-2 km-et akkor már nincs gáz. A szerelőim holnap megnézik a váltóolajat hátha az a baj.
Esetleg a részetekről ötlet?

2004 tdci 5 sebességes.
Milyen olaj jó a váltóba?
Naplózva

Jelen: Ford Mondeo 2012 TDCI 2.0 140LE Kombi
Múlt:  Ford Mondeo 2004 TDCI 2.0 115LE Kombi
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1611



« Új hozzászólás #2239 Dátum: 2010.03.02 kedd, 18:07:56 »

...Előtte minden telitankolás után kellett 100-120km,h megmozduljon a mutató, most meg 50-80km-nél megmozdul és 400km-nél meg már a fél alatt van.
Szerintem a protec letisztította a szintjelződet, most már nem akad, hanem jelzi a tényleges fogyást.
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2240 Dátum: 2010.03.02 kedd, 18:26:16 »

Nem még nem cseréltem, de akkor most fogok majd olajcserével együtt. Utánna szétszedem a szűrőt és megnézem mi van benne....

Én is tudom,h nem lineáris, meg, hogy csak tájékoztató jellegű a szintjelző, de nekem teljesen megbolondult a szintjelzőm a protec óta.
Előtte minden telitankolás után kellett 100-120km,h megmozduljon a mutató, most meg 50-80km-nél megmozdul és 400km-nél meg már a fél alatt van.


Pont nekem is ez történt. Rejtély. De most úgy tűnik megjavult.
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2241 Dátum: 2010.03.02 kedd, 18:28:50 »

Szerintem a protec letisztította a szintjelződet, most már nem akad, hanem jelzi a tényleges fogyást.
Lehet. Csak a fogyasztás is megnőt 1.5 literrel.
De most visszaesett.
Most már mégis azt hiszem hogy a szűrő csere miatt.
« Utoljára szerkesztve: 2010.03.02 kedd, 19:58:42 írta DomeSL » Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #2242 Dátum: 2010.03.02 kedd, 19:05:25 »

Sziasztok.

Tegnap hozhattam el a mondeomat a régi tulajdonostól. És máris itt a baj.
Reggeli hideg indításnál és délutáni hideg indításnál nem veszi be a rükvercet. De ha megyek vele kb:1-2 km-et akkor már nincs gáz. A szerelőim holnap megnézik a váltóolajat hátha az a baj.
Esetleg a részetekről ötlet?

2004 tdci 5 sebességes.
Milyen olaj jó a váltóba?
Javaslom, nézzetek szét itt:
http://www.fordmondeo.org/forum/showforum.php?fid/295/
A fordmondeo.org-on nemrég külön topiccsoport nyílt az MTX75 (és MMT6) váltók körüli problémáknak, köszönhetően egy, az MTX75 fejlesztésében részt vett szakértő csatlakozásának.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Asztalos Taki
Vendég
« Új hozzászólás #2243 Dátum: 2010.03.03 szerda, 03:24:00 »

szevasztok!

az a helyzet hogy az ember ott segit ahol tud,ha valakit erdekel kuplung jo aron az keressen meg batran garantalom olcsobban tudom adni mint a bolti ar!!!!!
de van egy kis buktatoja a dolognak,en angliaba elek es a postazas az egy par napot igenybe vesz. most csereltem januarba az enyimet de nem jartam jol utana mar banom, mert az alkatreszt ami beepitesre kerult majdnem feleert megtudttam volna venni. mar csak hogy egyszerubb legyen gondolkozni komplett szett korulbelul 130 ezertol lehetseges ez sajna egy picit mindig valtozik de nem nagy mertekben. ebben az arban a kinyomo,a kuplung tarcsa,es a kettostomegu lendkerek is benne van. batran forduljatok hozzam bizalommal.
Naplózva
gostrada
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1472

Tddi trendi traktor


E-mail
« Új hozzászólás #2244 Dátum: 2010.03.03 szerda, 19:31:36 »

Barátom tdci 2006 verdája megállt mint a szög!Jelenlegi hibafeltárás szerint.(baz megyei szervíz)  felkialtas Elszakadt az olajpumpát hajtó lánc  felkialtas
Az autó kifogástalan volt kívül belül.Pontosan betartott szervíz intervalumok,és csak gyári alkatrészekkel volt karbantartva.Aki nála gondosabb autó tulaj,az fényezi magát.
Az a leg gázabb az egészben,hogy mivel én már rengeteg km mentem ezzel a tipusal,bátran ajánlottam neki!
Erre az ő még szinte kamasz korú mondija egy ilyet produkál.
Nem tudom elképzelni hogy mi okozhatta ezt!Vajon a ford kifizeti a motor cserézést?
Tudna nekem valaki pü-zni valami robbantott ábrát a lánc és környékéről!Úgy érzem ebből most fel kell készülni rendesen,ha nem akarunk egy motort bukni!
Esetleg valakinek ötlete,hogy milyen szerelési hiba okozta ezt?

Naplózva

Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #2245 Dátum: 2010.03.03 szerda, 21:05:18 »

Barátom tdci 2006 verdája megállt mint a szög!Jelenlegi hibafeltárás szerint.(baz megyei szervíz)  felkialtas Elszakadt az olajpumpát hajtó lánc  felkialtas
Az autó kifogástalan volt kívül belül.Pontosan betartott szervíz intervalumok,és csak gyári alkatrészekkel volt karbantartva.Aki nála gondosabb autó tulaj,az fényezi magát.
Az a leg gázabb az egészben,hogy mivel én már rengeteg km mentem ezzel a tipusal,bátran ajánlottam neki!
Erre az ő még szinte kamasz korú mondija egy ilyet produkál.
Nem tudom elképzelni hogy mi okozhatta ezt!Vajon a ford kifizeti a motor cserézést?
Tudna nekem valaki pü-zni valami robbantott ábrát a lánc és környékéről!Úgy érzem ebből most fel kell készülni rendesen,ha nem akarunk egy motort bukni!
Esetleg valakinek ötlete,hogy milyen szerelési hiba okozta ezt?


Nem sokat látsz ebből,de a főtengelyről kapja a hajtást az is.Nehéz lesz ezt átnyomni a fordon,hogy fizesse ki.
Lehet,hogy már volt bontva a blokk és nemrakták össze becsülettel.... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #2246 Dátum: 2010.03.03 szerda, 21:29:36 »

Barátom tdci 2006 verdája megállt mint a szög!Jelenlegi hibafeltárás szerint.(baz megyei szervíz)  felkialtas Elszakadt az olajpumpát hajtó lánc  felkialtas
Az autó kifogástalan volt kívül belül.Pontosan betartott szervíz intervalumok,és csak gyári alkatrészekkel volt karbantartva.Aki nála gondosabb autó tulaj,az fényezi magát.
Az a leg gázabb az egészben,hogy mivel én már rengeteg km mentem ezzel a tipusal,bátran ajánlottam neki!
Erre az ő még szinte kamasz korú mondija egy ilyet produkál.
Nem tudom elképzelni hogy mi okozhatta ezt!Vajon a ford kifizeti a motor cserézést?
Tudna nekem valaki pü-zni valami robbantott ábrát a lánc és környékéről!Úgy érzem ebből most fel kell készülni rendesen,ha nem akarunk egy motort bukni!
Esetleg valakinek ötlete,hogy milyen szerelési hiba okozta ezt?


Nem volt olajzás, vagy mi? beszült? turbó is? Láttátok a leszakadt láncot?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
gostrada
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1472

Tddi trendi traktor


E-mail
« Új hozzászólás #2247 Dátum: 2010.03.04 csütörtök, 00:42:39 »

Nem sokat látsz ebből,de a főtengelyről kapja a hajtást az is.Nehéz lesz ezt átnyomni a fordon,hogy fizesse ki.
Lehet,hogy már volt bontva a blokk és nemrakták össze becsülettel.... Roll Eyes


Értettlenül áll mindenki az esett előtt,nem is hallottak még ilyenről!
Kíváncsi leszek a fejleményekre,meg fotóra,ha lesz esetleg.
Naplózva

Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #2248 Dátum: 2010.03.04 csütörtök, 07:41:31 »

Sziasztok! A következő hibajenséget produkálja a Mondeom( 2004-es, 2.0 TDCI 115LE, HJBC). Még hideg állapotban, mielőtt elérné a vízhőmérsékletjelző a normál tartományt, egyszer csak kikapcsol a visszajelző( a mutató lemegy abba az állásba mint amikor nincs a gyújtás ráadva ) és elmegy az erő a motorből. Nem akar húzni, kicsit dadog, rángat is gázadásra. Ha újraindítom a motort akkor rendbe jön.(legalább is eddig rendbe jött, 2x csinálta eddig munkába menet). Nem villog semmi a műszerfalon(ízzításjező, sem a motorfigyelmeztető lámpa) Valakinek valami tippje, hogy mi lehet a gond?

Megoldódott a probléma. A (CHT) hengerfejben lévő hőmérsékeltjeladó volt a hibás a jelenségért. (Legalább is most úgy néz ki.) Mióta ki lett cserélve megy a tütü smile Grin
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #2249 Dátum: 2010.03.04 csütörtök, 09:00:21 »

Értettlenül áll mindenki az esett előtt,nem is hallottak még ilyenről!
Kíváncsi leszek a fejleményekre,meg fotóra,ha lesz esetleg.
Nem csodálkozom hogy értetlenkednek. Ilyenről nem is lehet hallani sehol. Ez az abszolut nem tipikus hiba. Annak a láncnak el kell futni 5-600ekm-et is
Naplózva
Oldalak: 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 [45] 46 47 48 49 50 51 52 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.133 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.