Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.06.20 csütörtök, 14:01:48 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 54 55 56 57 58 59 60 [61] 62 63 64 65 66 67 68 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13721051 alkalommal)
0 Felhasználó és 91 vendég van a témában
Thoomee
Vendég
« Új hozzászólás #3000 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 19:58:12 »

Na ez a nem mindegy. Nagyon hálás vagyok a linkért, holnap az első dolgom lesz, hogy kérdezem a szervizt, hogy szerintük mi ez az árkülönbség.
Isten vagy!
Naplózva
kanyo.zoltan
Vendég
« Új hozzászólás #3001 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 22:01:49 »

Nagy valószínűséggel porlasztócsúcs csere előtt állsz. Csináltass egy poharazást is a csúcsokról, abból látni fogják hogy melyik halódik. Átmeneti olcsó megoldás lehet kb 10ekm-re a felprogramozás, de nem szerencsés mert dugó lyukadást is okozhat. Célszerű de drága mulatság cserélni mind a 4-et.

Sziasztok!

Ettől félek igazán, hogy csúcscsere... rinya Tudtok esetleg valakit ajánlani aki jó ebben és nem is annyira drága? Amúgy kb . mennyire jönne ki a csúcsok cseréje?

Üdv.
Naplózva
Tiboar24
Vendég
« Új hozzászólás #3002 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 22:16:32 »

ne aggódj én a második garnitura csúcsot veszem az elmúlt 1 évben ............................. falbav
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #3003 Dátum: 2010.04.27 kedd, 00:20:09 »

ne aggódj én a második garnitura csúcsot veszem az elmúlt 1 évben ............................. falbav

újat? mi volt elbazilikázva? szivattyú kimaradt?
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Meszike007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 821



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3004 Dátum: 2010.04.27 kedd, 14:35:39 »

Sziasztok!

Most mondta a szerelőm, hogy már lehet a porlasztócsúcsokhoz csak hegyet is kapni 13 ezer körülért, mert a FORD most szarban van, és ilyeneket is gyárt, mert már van rá kapacitása. Durva, 4 éve megvetették velem 65 ezer / darabért a gyári felújjítottat...

Nem semmi.
Naplózva

2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #3005 Dátum: 2010.04.27 kedd, 14:50:27 »

Sziasztok!

Most mondta a szerelőm, hogy már lehet a porlasztócsúcsokhoz csak hegyet is kapni 13 ezer körülért, mert a FORD most ***ban van, és ilyeneket is gyárt, mert már van rá kapacitása. Durva, 4 éve megvetették velem 65 ezer / darabért a gyári felújjítottat...

Nem semmi.
jó szerelőd lehet.  eplus2 A ford nem gyárt porlasztókat, sem csúcsokat, sem hegyet. Max a Delphi. korábban is lehetett alkatrészt kapni hozzájuk, a felújítással foglalkozók vajon mivel újítottak fel?
A felújításban szerintem nem az a lényeg, hogy van-e hozzá alkatrész vagy nincs, hanem hogy a végeredmény hozza-e a gyári paramétereket és van-e kalibrációs kódja. Mert a szétszedés-kicserél ez-az -összerak folyamatot magadnak otthon is meg tudnád csinálni.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Thoomee
Vendég
« Új hozzászólás #3006 Dátum: 2010.04.28 szerda, 07:01:28 »

Tiszteletem!

Megmondtam a szerviznek, hogy ezen a linken nem 85 000, hanem csak 30 000 ugyan az az alkatrész. Innen rendelték meg a cuccot, ma reggel érkezik meg elvileg, és délutánra kész a kocsim, ha minden jó megy, és nincs más baja. Örök hálám, ezzel megspóroltál nekem egy gyenge 60 000 Ft-ot.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #3007 Dátum: 2010.04.28 szerda, 10:43:53 »

Tiszteletem!

Megmondtam a szerviznek, hogy ezen a linken nem 85 000, hanem csak 30 000 ugyan az az alkatrész. Innen rendelték meg a cuccot, ma reggel érkezik meg elvileg, és délutánra kész a kocsim, ha minden jó megy, és nincs más baja. Örök hálám, ezzel megspóroltál nekem egy gyenge 60 000 Ft-ot.
Smiley  taps Remélem, nem néztek rád nagyon csúnyán, mert amit te megspóroltál azt az ő extraprofitjuk bánja (kiváncsi vagyok, hogy ők honnét szereték volna be)
Remélem, jó is lesz az alkatrész hozzá.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Thoomee
Vendég
« Új hozzászólás #3008 Dátum: 2010.04.28 szerda, 12:44:16 »

Smiley  taps Remélem, nem néztek rád nagyon csúnyán, mert amit te megspóroltál azt az ő extraprofitjuk bánja (kiváncsi vagyok, hogy ők honnét szereték volna be)
Remélem, jó is lesz az alkatrész hozzá.

Nem néztek sehogy, mert telefonon intéztük, majd ha ma megyek a kocsiért kiderül hogy néznek  vigyor3. Bementem a boltba személyesen is rákérdezni, mert itt Szegeden is van kirendeltségük, és ott azt mondták, hogy nem tudnak másmilyenről, csak ez az egy féle van, úgyhogy nagyon remélem hogy jó lesz.
Naplózva
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3009 Dátum: 2010.04.28 szerda, 13:09:11 »

Nem néztek sehogy, mert telefonon intéztük, majd ha ma megyek a kocsiért kiderül hogy néznek  vigyor3. Bementem a boltba személyesen is rákérdezni, mert itt Szegeden is van kirendeltségük, és ott azt mondták, hogy nem tudnak másmilyenről, csak ez az egy féle van, úgyhogy nagyon remélem hogy jó lesz.

Egyszer én is voltam a jónevű Szegedi szervízben fényszóró magasságot!!! állítani.
Az volt az utolsó alkalom, pedig 10 percre van a lakásomtól és 15 percre a munkahelyemtől. Úgy 5 éve lehetett.
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Thoomee
Vendég
« Új hozzászólás #3010 Dátum: 2010.04.28 szerda, 13:12:08 »

Egyszer én is voltam a jónevű Szegedi szervízben fényszóró magasságot!!! állítani.
Az volt az utolsó alkalom. Úgy 5 éve lehetett.
Én nem a Ford szervizben voltam, hanem egy tényleg jónevű maszek szervizben. Nem tudom, hogy honnan vették ezt a 85 000-et a 30 000 Ft-os alkatrészre, kíváncsi leszek a magyarázatra, amikor megyek az autóért, addig nem is akarok rosszat mondani róluk.
Naplózva
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3011 Dátum: 2010.04.28 szerda, 13:13:25 »

Én nem a Ford szervizben voltam, hanem egy tényleg jónevű maszek szervizben. Nem tudom, hogy honnan vették ezt a 85 000-et a 30 000 Ft-os alkatrészre, kíváncsi leszek a magyarázatra, amikor megyek az autóért, addig nem is akarok rosszat mondani róluk.

Ahhh. Bocsi. Sztornó az egész. Én a Ford szervízre gondoltam.
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Thoomee
Vendég
« Új hozzászólás #3012 Dátum: 2010.04.28 szerda, 13:42:07 »

Ahhh. Bocsi. Sztornó az egész. Én a Ford szervízre gondoltam.
Végülis egyik hozzászólásomban sem írtam konkrétan, hogy milyen szervizben van a kocsi, csak hogy ott van. Remélem lesz logiks magyarázatuk, nem szeretnék csalódni bennük.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3013 Dátum: 2010.04.28 szerda, 13:51:06 »

Végülis egyik hozzászólásomban sem írtam konkrétan, hogy milyen szervizben van a kocsi, csak hogy ott van. Remélem lesz logiks magyarázatuk, nem szeretnék csalódni bennük.

Attól tartok, hogy bár nem logikus, de lesz magyarázatuk, Te pedig fizetni fogsz...  szomoru1
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Paripa
Vendég
« Új hozzászólás #3014 Dátum: 2010.04.28 szerda, 14:01:26 »

Sziasztok! Ma átvettem a 2,2 TDCI Mondeómat  taps Elvileg minden rendben. Szépen megy jól gyorsul. Viszont az anyós ülésnél nem működik a magasság állítás. A motor pörög de nem emel. Ezt megemlítettem az elektromos rovatban is, mivel nem tudtam hová is tegyem a kérdést. Remélem egy darabig nem lesz gond vele.
Ha van tippetek, hogy hogyan lehetne ezt lehetőleg házilag megjavítani az jó lenne, mert kicsit alacsonyan ülök. És volt szó itt a fórumban valami dugózásról az is érdekelne.  worship
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3015 Dátum: 2010.04.28 szerda, 14:07:19 »

Sziasztok! Ma átvettem a 2,2 TDCI Mondeómat  taps Elvileg minden rendben. Szépen megy jól gyorsul. Viszont az anyós ülésnél nem működik a magasság állítás. A motor pörög de nem emel. Ezt megemlítettem az elektromos rovatban is, mivel nem tudtam hová is tegyem a kérdést. Remélem egy darabig nem lesz gond vele.
Ha van tippetek, hogy hogyan lehetne ezt lehetőleg házilag megjavítani az jó lenne, mert kicsit alacsonyan ülök. És volt szó itt a fórumban valami dugózásról az is érdekelne.  worship

eltört benne a műanyag fogaskerék. Valaki majd leírja, hogy a hol kapható réz-fogakerékkel lehet helyettesíteni. Dugózáshoz egy lemezt raknak be az egr-hez, azt is leírják majd, hogy milyen anyagból milyen méretű, milyen vastag lemez köll.

Sok sikert az autóhoz... integet2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #3016 Dátum: 2010.04.28 szerda, 14:17:48 »

Nincs azóta se normális megoldás az EGR dugózásra emisszió 4-es fokozatú mociknál?
Úgy értem a normálisat, hogy check engine világolás nélkül..
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #3017 Dátum: 2010.04.28 szerda, 14:22:06 »


Ha van tippetek, hogy hogyan lehetne ezt lehetőleg házilag megjavítani az jó lenne, mert kicsit alacsonyan ülök. És volt szó itt a fórumban valami dugózásról az is érdekelne.  worship
Most akkor te az anyósülésből vezetsz? csak nem valami oktatóautót vettél?  eplus2
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3018 Dátum: 2010.04.28 szerda, 14:22:39 »

Most akkor te az anyósülésből vezetsz? csak nem valami oktatóautót vettél?  eplus2


 taps taps 2funny
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48467



« Új hozzászólás #3019 Dátum: 2010.04.28 szerda, 15:39:41 »

Sziasztok! Ma átvettem a 2,2 TDCI Mondeómat  taps Elvileg minden rendben. Szépen megy jól gyorsul. Viszont az anyós ülésnél nem működik a magasság állítás. A motor pörög de nem emel. Ezt megemlítettem az elektromos rovatban is, mivel nem tudtam hová is tegyem a kérdést. Remélem egy darabig nem lesz gond vele.
Ha van tippetek, hogy hogyan lehetne ezt lehetőleg házilag megjavítani az jó lenne, mert kicsit alacsonyan ülök. És volt szó itt a fórumban valami dugózásról az is érdekelne.  worship
"Sziasztok vállalom Mondeo 2001-től, elektromos ülésmagasság állítóban elromló fogaskerék legyártását bronzból.
Akit érdekelnek a részletek Hívjon: 06-74/466604"
 vigyor3 Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Paripa
Vendég
« Új hozzászólás #3020 Dátum: 2010.04.28 szerda, 18:19:15 »

 nyes ha ha haaaa. Na jó elírtam me az agyam előrébb jár mint én  Wink Szal a lényeget értitek. Azóta az is feltűnt, hogy az anyós ülést egyáltalán nem lehet semerre mozdítani -a  kart felhúztam - de semmi eredmény. Szóval lassan majd kiderülnek a hibák szerintem. De nagyon élvezem. Ez luxus a Stilo után  taps
 
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3021 Dátum: 2010.04.28 szerda, 19:47:22 »

Sziasztok! Ma átvettem a 2,2 TDCI Mondeómat  taps Elvileg minden rendben. Szépen megy jól gyorsul. Viszont az anyós ülésnél nem működik a magasság állítás. A motor pörög de nem emel. Ezt megemlítettem az elektromos rovatban is, mivel nem tudtam hová is tegyem a kérdést. Remélem egy darabig nem lesz gond vele.
Ha van tippetek, hogy hogyan lehetne ezt lehetőleg házilag megjavítani az jó lenne, mert kicsit alacsonyan ülök. És volt szó itt a fórumban valami dugózásról az is érdekelne.  worship
asszem v.tamásnak van szakija a magasságállító javítására
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #3022 Dátum: 2010.04.28 szerda, 22:57:02 »

Sokan tesznek bele, én soha nem tettem bele egyikbe se (ez a 4. tdci-m, volt kettő Fiesta /1.4-1.6/ és két mondejo) és nem is fogok.

Én is ezen a véleményen vagyok az adalékokkal kapcsolatban, mindig is ezen voltam, de mindig hagyom magam rábeszélni ezekre a csoda löttyökre , de sajnos mindig rá kell jöjjek, h nem érdemes.
Most télen öntöttem a (fórumon mindenki által dicsért) protec adalékból a vasba és 2 tankolásig 1,5x annyit evett az autóm.
Kicsit paráztam csak be, hogy így marad....
Nem ok nélkül írja a gyár, h ne önts bele semmit.
 
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.28 szerda, 23:00:10 írta gtuby » Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1674


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #3023 Dátum: 2010.04.29 csütörtök, 09:38:48 »

Én is ezen a véleményen vagyok az adalékokkal kapcsolatban, mindig is ezen voltam, de mindig hagyom magam rábeszélni ezekre a csoda löttyökre , de sajnos mindig rá kell jöjjek, h nem érdemes.
Most télen öntöttem a (fórumon mindenki által dicsért) protec adalékból a vasba és 2 tankolásig 1,5x annyit evett az autóm.
Kicsit paráztam csak be, hogy így marad....
Nem ok nélkül írja a gyár, h ne önts bele semmit.
Nekünk meg tök jól fogyaszt mindkét verdánk adalékkal. Igaz lehet, hogy ugyan ennyit fogyasztana adalék nélkül is?
Na de ez az amit sohasem fogok kipróbálni. Nekem eddig bevált igaz, mint már írtam csak rövidtávú tapasztalatom van...
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Meszike007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 821



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3024 Dátum: 2010.04.29 csütörtök, 10:18:54 »

Igazad van, Delphi vagy BOSH gyárt, de egy éve nem lehetett kapcsi csak hegyeket!!

jó szerelőd lehet.  eplus2 A ford nem gyárt porlasztókat, sem csúcsokat, sem hegyet. Max a Delphi. korábban is lehetett alkatrészt kapni hozzájuk, a felújítással foglalkozók vajon mivel újítottak fel?
A felújításban szerintem nem az a lényeg, hogy van-e hozzá alkatrész vagy nincs, hanem hogy a végeredmény hozza-e a gyári paramétereket és van-e kalibrációs kódja. Mert a szétszedés-kicserél ez-az -összerak folyamatot magadnak otthon is meg tudnád csinálni.
Naplózva

2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
Quinczy
Vendég
« Új hozzászólás #3025 Dátum: 2010.04.29 csütörtök, 13:54:23 »

Sziasztok!
Mint sokan mások én is egy probléma megoldása miatt kérem a segítséget! Vásároltam egy 2005 Mondeot 130Le és mint kiderült turbó cserés volt a kocsi ... nah most elektromos turbó van rajta és ha kihuzatom akkor elkezd nyöszörögni, sípolni én az elektronikára gyanakszom csak nem tudom mit lehetne csinálni vele esetleg más ötlet vagy valakinek vmi hasonló probléma? jah és még egy alapjáraton elég hangos a motor vmi mint ha rezonálna a motorba de ha kicsit rálépek a gázra mondjuk 1000 fordulatnál elhaggya akkor szépen jár!
Naplózva
Csalinger
Vendég
« Új hozzászólás #3026 Dátum: 2010.04.29 csütörtök, 13:55:31 »

Sziasztok még új vagyok a mondeosok közt s akadt egy kis problémám  az önindítóval. a probléma abból ered  hogy indításkor  néha nem húzz be a a blendix falbav s  csak  felpörög  két-három  próbálkozás után elkapja s  nincs gond. Még az szokott segíteni ha nem indul hogy , berakom 1v2 be s megmozgatom az autót s akkor ismét nincs gond.
Elvittem párszor szerelőhöz s utána 3 hónapig nincs gond , de az a baj hogy ismétlődik a probléma. A legutóbbi szervizen azt mondták hogy, "kopik a kuplungtárcsa  s ez miatt telemegy kuplungporral a lendítőkerék s nem kap bele a blendix fogaskerék" ja s érdemes volna kicserélni a  kuplungszerkezete, kinyomót ,hidraulikát , s a lendítőkereket ami ugye kicsit zsebbe nyúlós téma.
Ezzel kapcsolatban várnék. tippeket ,információkat,stb. Vagy csak le húzós bulinak indul az egész?Huh???  
Előre is köszönöm a segítséget  
Naplózva
nandi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 123


E-mail
« Új hozzászólás #3027 Dátum: 2010.04.29 csütörtök, 13:59:16 »

Sziasztok még új vagyok a mondeosok közt s akadt egy kis problémám  az önindítóval. a probléma abból ered  hogy indításkor  néha nem húzz be a a blendix falbav s  csak  felpörög  két-három  próbálkozás után elkapja s  nincs gond. Még az szokott segíteni ha nem indul hogy , berakom 1v2 be s megmozgatom az autót s akkor ismét nincs gond.
Elvittem párszor szerelőhöz s utána 3 hónapig nincs gond , de az a baj hogy ismétlődik a probléma. A legutóbbi szervizen azt mondták hogy, "kopik a kuplungtárcsa  s ez miatt telemegy kuplungporral a lendítőkerék s nem kap bele a blendix fogaskerék" ja s érdemes volna kicserélni a  kuplungszerkezete, kinyomót ,hidraulikát , s a lendítőkereket ami ugye kicsit zsebbe nyúlós téma.
Ezzel kapcsolatban várnék. tippeket ,információkat,stb. Vagy csak le húzós bulinak indul az egész?Huh???  
Előre is köszönöm a segítséget  


Nekem is ugyanez volt a jelenség, és az lett a megoldás amit neked is javasoltak... (kuplungszett, lendkerék, kinyomócsere)
Szerintem jobb ha minél előbb megcsináltatod mert az önindítód is tönkremehet...
Naplózva

MKIII facelift 2004 Ghia érintőképernyős navi TDCi 130 LE M6
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #3028 Dátum: 2010.04.29 csütörtök, 15:15:31 »

Nekünk meg tök jól fogyaszt mindkét verdánk adalékkal. Igaz lehet, hogy ugyan ennyit fogyasztana adalék nélkül is?
Na de ez az amit sohasem fogok kipróbálni. Nekem eddig bevált igaz, mint már írtam csak rövidtávú tapasztalatom van...

Hát igen az lehet,h nem változna a fogyasztásod, ha elhagynád az adalékot...
Valószínűleg ártani nem árt, ezért ha jónak gondolod használd.

Olvastam egy tesztet ahol a prémium gázolajokat hasonlították össze és pár %-os különbségek voltak csak fogyasztásban(valamelyiknél nőtt) és teljesítményben... gyakorlatilag a mérési hibahatáron belül mozogtak a különbségek.
Az észlelhető különbség a károsanyag kibocsátásban volt, ott lényeges eltérés volt a sima és a prémium között, egyébként meg semmi.
Ügye azokban is adalék van és ha a nagy gyártók és finomítók nem tudnak kifejleszteni olyat amitől tényleg csökken, akkor kicsi a valószínűsége,h a magyar spuri (itt írhatnék bármi mást is) feltalálta volna a spanyol viaszt.
Nem akarok senkit lebeszélni róla, mert lehet,h tévedek, de nem hiszem...

Egyébként, hogy fogyasztanak az autóitok? (vázold nagyjából, h milyen körülmények közt)
mert elég nagy szórás van itt a fórumon a TDCI-k fogyasztásában....
Az enyém jellemzően hosszú utakra használva országúton 110-120-al 5,3-5,4l körül eszik! Mióta bent van a box kb.: 4dl-t esett a fogyasztásom.


« Utoljára szerkesztve: 2010.04.29 csütörtök, 15:20:36 írta gtuby » Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #3029 Dátum: 2010.04.29 csütörtök, 15:22:34 »

Sziasztok még új vagyok a mondeosok közt s akadt egy kis problémám  az önindítóval. a probléma abból ered  hogy indításkor  néha nem húzz be a a blendix falbav s  csak  felpörög  két-három  próbálkozás után elkapja s  nincs gond. Még az szokott segíteni ha nem indul hogy , berakom 1v2 be s megmozgatom az autót s akkor ismét nincs gond.
Elvittem párszor szerelőhöz s utána 3 hónapig nincs gond , de az a baj hogy ismétlődik a probléma. A legutóbbi szervizen azt mondták hogy, "kopik a kuplungtárcsa  s ez miatt telemegy kuplungporral a lendítőkerék s nem kap bele a blendix fogaskerék" ja s érdemes volna kicserélni a  kuplungszerkezete, kinyomót ,hidraulikát , s a lendítőkereket ami ugye kicsit zsebbe nyúlós téma.
Ezzel kapcsolatban várnék. tippeket ,információkat,stb. Vagy csak le húzós bulinak indul az egész?Huh???  
Előre is köszönöm a segítséget  

Előtte a bendixet azért nézesd meg, mert ha nem húz be, akkor az önindító hiba is lehet.
Kuplungot ellenőrizni lehet úgy, hogy járó motornál, álló helyzetben 4-be teszed és finoman engeded fel a kuplungot. Ha lefullad, jó a kuplungtárcsa.
A jelenséget okozhatja széthullot lendkerék is. Ez inkább okozója, mint a kopó kuplungtárcsa (az enyémben már elforgott a kuplungtárcsa, de még mindig indult rendesen). A hibás lendkeréknek üresben, felengedett kuplung melletti leállításnál erős csilingelő-csattogó hangja van, alapjáraton is csörömpölhet.
Ha nem bendix probléma, akkor készülhetsz a lendkerék-kuplungtárcsa-kinyomó cserére, ami kb. 250eFt.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #3030 Dátum: 2010.04.29 csütörtök, 15:38:54 »

Sziasztok!
Mint sokan mások én is egy probléma megoldása miatt kérem a segítséget! Vásároltam egy 2005 Mondeot 130Le és mint kiderült turbó cserés volt a kocsi ... nah most elektromos turbó van rajta és ha kihuzatom akkor elkezd nyöszörögni, sípolni én az elektronikára gyanakszom csak nem tudom mit lehetne csinálni vele esetleg más ötlet vagy valakinek vmi hasonló probléma? jah és még egy alapjáraton elég hangos a motor vmi mint ha rezonálna a motorba de ha kicsit rálépek a gázra mondjuk 1000 fordulatnál elhaggya akkor szépen jár!

Menj el a turbós ismerősömhöz: www.turbogyar.hu. Mondd, hogy a mondeoforumon ajánlották. Ki tudjátok próbálni cseredarabbal. Ha megvan a baja, akkor lesz rá megoldása is. Az elektronika javítható  Wink
Az alapjárati hangot a kettős tömegű szíjtárcsa adja. Feszítővel és szíjjal együtt cserélendő. Kb. 80 ezres költséget jelent, de ki tudja meddig lesz jó. Örök szívás. Alf mechanikus megoldást eszelt ki rá, én elektronikusat. Olvass vissza kicsit.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Thoomee
Vendég
« Új hozzászólás #3031 Dátum: 2010.04.29 csütörtök, 18:17:49 »

Sziasztok.

Ma nem túl jó híreket kaptam. Kicserélték a nyomástartó szelepet a kocsimban, és továbbra is rossz. Most hogy a nyomástartó szelep már jó, ki tudták próbálni a porlasztókat. Négyből 3 nem porlaszt. Elküldik őket egy helyre, ahol gondolom felújítják őket, most várom az árajánlatot erről. Azt mondták, hogy valószínűleg betankoltam valami szutykot, mert a szűrőm tele volt valami ganéval. Ez azért egy kicsit furcsa nekem, mivel 2 nappal azelőtt cseréltünk benne szűrőt, mielőtt oda vittem megcsináltatni, mivel először abban reménykedtem, hogy csak ez a baja... Ez ennyi idő alatt tele mehet valamivel?
Valaki tud esetleg porlasztókat nem túl drágáért, ha túl sokért akarnák ezeket felújítani? Még szétnézek itt is az adok veszek fórumon, de ha valaki tud valamit, akkor szóljon.
Köszi
Naplózva
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3032 Dátum: 2010.04.29 csütörtök, 19:39:04 »

Sziasztok.

Ma nem túl jó híreket kaptam. Kicserélték a nyomástartó szelepet a kocsimban, és továbbra is rossz. Most hogy a nyomástartó szelep már jó, ki tudták próbálni a porlasztókat. Négyből 3 nem porlaszt. Elküldik őket egy helyre, ahol gondolom felújítják őket, most várom az árajánlatot erről. Azt mondták, hogy valószínűleg betankoltam valami szutykot, mert a szűrőm tele volt valami ganéval. Ez azért egy kicsit furcsa nekem, mivel 2 nappal azelőtt cseréltünk benne szűrőt, mielőtt oda vittem megcsináltatni, mivel először abban reménykedtem, hogy csak ez a baja... Ez ennyi idő alatt tele mehet valamivel?
Valaki tud esetleg porlasztókat nem túl drágáért, ha túl sokért akarnák ezeket felújítani? Még szétnézek itt is az adok veszek fórumon, de ha valaki tud valamit, akkor szóljon.
Köszi

Gyanus. Lehet ha náluk veszed a nyomástartó szelepet akkor nem lett volna más baja.
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Thoomee
Vendég
« Új hozzászólás #3033 Dátum: 2010.04.29 csütörtök, 20:05:35 »

Gyanus. Lehet ha náluk veszed a nyomástartó szelepet akkor nem lett volna más baja.
Hát erre gondoltam én is. Most akkor hagynom kellett volna magam lehúzni? Ne már...
Naplózva
Thoomee
Vendég
« Új hozzászólás #3034 Dátum: 2010.04.29 csütörtök, 20:10:35 »

Most utánanéztem egy helyen új porlasztóknak. 52-54 000 Ft-ot mondtak rá attól függően, hogy milyen kell. A réginek a kódját kell majd kiderítenem hozzá. Ez jó ár új porlasztókért nem? A márkája Delphi.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #3035 Dátum: 2010.04.29 csütörtök, 22:05:21 »

Most utánanéztem egy helyen új porlasztóknak. 52-54 000 Ft-ot mondtak rá attól függően, hogy milyen kell. A réginek a kódját kell majd kiderítenem hozzá. Ez jó ár új porlasztókért nem? A márkája Delphi.
új vagy felújított? A régiek kódjai rajta vannak a porlasztók nyakán.

Az "elküldik egy helyre" nem szerencsés. Mielőtt elküldik, érdemes felírni minden kódot a porlasztók nyakáról. 
Minden részletét tisztázni kell a felújításnak:
- hova küldik
- visszakapod-e a porlasztót vagy másikat kapsz helyette
- lesz-e új kalibrációs kódjuk a felújítás után
- mennyibe kerül.

Javasolnám a Filep dieselt, de ők BP-n vagy székesfehérváron vannak.

Sajnos továbbra is az a tapsztalat, hogy a mondeo CR rendszerével kapcsolatos hibák esetén nem érdemes szabad kezet adni a szerviznek. Ott kell állni mellettük és minden hibakeresési lépést, mérési eredményt követni kell. Van konkrét hibakeresési algoritmus, az ettől eltérő dolog k.rvasokba tud kerülni (ld. eseted)

A "betankoltál valami taknyot" dolog miatti meghibásodás érdekes kérdés, mert az üa. rendszer magas nyomású részének meghibásodásához 4mikron méret alatti "taknyot" kell betankolni, de az nem fog a szűrőben látszani.
A szűrőben fennakadó takony esetén pedig a kenés nélküli szivattyúban képződő fémreszelék öli meg a porlasztókat, ennek nyoma van a szűrőben, valamint a poharazás során lefolyt üzemanyagban (kötelező vizsgálat!)
Ugyan ez a helyzet a benzin tankolásával is, kenés hiányában sérül a szivattyú.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Thoomee
Vendég
« Új hozzászólás #3036 Dátum: 2010.04.29 csütörtök, 22:22:55 »

új vagy felújított? A régiek kódjai rajta vannak a porlasztók nyakán.

Az "elküldik egy helyre" nem szerencsés. Mielőtt elküldik, érdemes felírni minden kódot a porlasztók nyakáról. 
Minden részletét tisztázni kell a felújításnak:
- hova küldik
- visszakapod-e a porlasztót vagy másikat kapsz helyette
- lesz-e új kalibrációs kódjuk a felújítás után
- mennyibe kerül.

Javasolnám a Filep dieselt, de ők BP-n vagy székesfehérváron vannak.

Sajnos továbbra is az a tapsztalat, hogy a mondeo CR rendszerével kapcsolatos hibák esetén nem érdemes szabad kezet adni a szerviznek. Ott kell állni mellettük és minden hibakeresési lépést, mérési eredményt követni kell. Van konkrét hibakeresési algoritmus, az ettől eltérő dolog k.rvasokba tud kerülni (ld. eseted)

A "betankoltál valami taknyot" dolog miatti meghibásodás érdekes kérdés, mert az üa. rendszer magas nyomású részének meghibásodásához 4mikron méret alatti "taknyot" kell betankolni, de az nem fog a szűrőben látszani.
A szűrőben fennakadó takony esetén pedig a kenés nélküli szivattyúban képződő fémreszelék öli meg a porlasztókat, ennek nyoma van a szűrőben, valamint a poharazás során lefolyt üzemanyagban (kötelező vizsgálat!)
Ugyan ez a helyzet a benzin tankolásával is, kenés hiányában sérül a szivattyú.

Új porlasztókra mondta ezt az árat nekem, és hozzátette az ember, hogy nem biztos, hogy jó ötlet felújítottat belerakni, mert lehet behal 40 000 km után, az újjal meg elmegy még akár több százezret is.

Hova küldik: Békéscsabán valami ezzel foglalkozó helyre, igazából fogalmam sincs, csak sodródok az árral.
Visszakapom, vagy másikat kapok helyette: Holnap megkérdezem, amikor árat mondanak.
Lesz-e új kalibrációs kódjuk a felújítás után: Ezt is megkérdezem holnap, bár nem igazán tudom, hogy ez mit jelent (nem értek az ilyenekhez)
Mennyibe kerül: Ezt is holnap mondják meg.

Én állhattam volna ott mellettük, nem sokat ért volna, sokszor fingom sincs mit csinálnak. Csak bízni tudok benne, hogy megcsinálnak minden vizsgálatot, és nem csinálnak nagyobb kárt, mint ami már van. Az az igazság, hogy a taxis apósom ajánlotta ezt a szervizt, hogy korrektek, és értenek hozzá, ezer éves autószerelő műhely. Remélem így is van.
Naplózva
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1674


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #3037 Dátum: 2010.04.30 péntek, 08:53:49 »



Egyébként, hogy fogyasztanak az autóitok? (vázold nagyjából, h milyen körülmények közt)
mert elég nagy szórás van itt a fórumon a TDCI-k fogyasztásában....
Az enyém jellemzően hosszú utakra használva országúton 110-120-al 5,3-5,4l körül eszik! Mióta bent van a box kb.: 4dl-t esett a fogyasztásom.
Nekem lent van a link a fogyasztásainkhoz. Szinte csak autópálya és országúton megyek az enyémmel 90-120 között, a párom megy dugóban is.
A doboz a teljesítményedet is megdobta rendesen? Nincs semmilyen negatív vonzata, pl füstölés, stb?
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Paripa
Vendég
« Új hozzászólás #3038 Dátum: 2010.04.30 péntek, 11:56:50 »

Üdv nektek mesterek! Élvezem a mondeózás gyönyöreit  nyes. A gép erős írtó jól megy. Viszont lassan de biztosan derülnek ki a hibák. ALF amit említettél, hogy valami hangot hallottál a motor bal oldalán az most tisztán hallható. Ma reggel hideg indításnál szépen elkezdett rezonálni valami. Viszont amikor már mentem vele és bemelegedett megszűnt a hang. Elmentem a rég bevált szerelőmhöz akit egy korrekt embernek tartok, és aszonta, hogy lehet feszítő csapágy ami kb 9ezer, de lehet götgő is ami 35eft. Mivel most használnom kell a gépet nem tudom letenni. De hamarosan elviszem olajcserére, és megcsináltatom ezt is. Viszont amiről beszéltetek a valaminek a dugózásáról mert, hogy akkor tartósabb lesz a gép jó lenne ha valaki vállalná, hogy megcsinálja. Nem tom milyen munka ez mennyire bonyolult, mennyire kell szétszedni a gépet hozzá. Ha valakinek kedve van az ilyen munkához szóljon megbeszéljük.  Grin És ami még mindíg fusztrál, hogy nem tom felemelni a vezető oldali ülést. Ha van aki ebben profi és relatív gyorsan javítható az is érdekelne. No meg nem tom, hogy az üzemanyag szűrő van e gyárilag a kocsiba  Wink ha igen azt hol kell cserélni. Bocsi, hogy tök hülye vagyok ehhez de hát így tanul az ember. laugh
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #3039 Dátum: 2010.04.30 péntek, 13:31:49 »

Üdv nektek mesterek! Élvezem a mondeózás gyönyöreit  nyes. A gép erős írtó jól megy. Viszont lassan de biztosan derülnek ki a hibák. ALF amit említettél, hogy valami hangot hallottál a motor bal oldalán az most tisztán hallható. Ma reggel hideg indításnál szépen elkezdett rezonálni valami. Viszont amikor már mentem vele és bemelegedett megszűnt a hang. Elmentem a rég bevált szerelőmhöz akit egy korrekt embernek tartok, és aszonta, hogy lehet feszítő csapágy ami kb 9ezer, de lehet götgő is ami 35eft. Mivel most használnom kell a gépet nem tudom letenni. De hamarosan elviszem olajcserére, és megcsináltatom ezt is. Viszont amiről beszéltetek a valaminek a dugózásáról mert, hogy akkor tartósabb lesz a gép jó lenne ha valaki vállalná, hogy megcsinálja. Nem tom milyen munka ez mennyire bonyolult, mennyire kell szétszedni a gépet hozzá. Ha valakinek kedve van az ilyen munkához szóljon megbeszéljük.  Grin És ami még mindíg fusztrál, hogy nem tom felemelni a vezető oldali ülést. Ha van aki ebben profi és relatív gyorsan javítható az is érdekelne. No meg nem tom, hogy az üzemanyag szűrő van e gyárilag a kocsiba  Wink ha igen azt hol kell cserélni. Bocsi, hogy tök hülye vagyok ehhez de hát így tanul az ember. laugh
Hajrá.
Az átvétel után érdemes cserélni olajat, olajszűrőt, gázolajszűrőt. És esetéeg légszűrőt, pollenszűrőt.
olajból 6L 5w30 kell.
Gázolajszűrőt csak gyárit érdemes venni, a cserénél a felszerelés előtt az újat fel kell tölteni gázolajjal.
A berregéssel a motor menetirány szerinti jobb oldaláról nem érdemes foglalkozni csak ha már nagyon erős, mert 80eFt a megoldás, viszont városi használatban gyorsan előjön megint.
A dugózás az EGR szelep kipufogó oldali lezárását jelenti, de előtte érdemes az EGR szelepet és a szívósort is megpucolni (kb 3 órás munka)
Magasságállító fogaskerékre Alf linkelt elérhetőséget, a kiszerelés nem ördöngősség.
A javításokhoz esetleg VIK forumtársat érdemes megkeresni, lehet elvállalja (szerelő az AutóFortban, de magánpraxisa is van Smiley )
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #3040 Dátum: 2010.04.30 péntek, 13:38:32 »

Új porlasztókra mondta ezt az árat nekem, és hozzátette az ember, hogy nem biztos, hogy jó ötlet felújítottat belerakni, mert lehet behal 40 000 km után, az újjal meg elmegy még akár több százezret is.

Hova küldik: Békéscsabán valami ezzel foglalkozó helyre, igazából fogalmam sincs, csak sodródok az árral.
Visszakapom, vagy másikat kapok helyette: Holnap megkérdezem, amikor árat mondanak.
Lesz-e új kalibrációs kódjuk a felújítás után: Ezt is megkérdezem holnap, bár nem igazán tudom, hogy ez mit jelent (nem értek az ilyenekhez)
Mennyibe kerül: Ezt is holnap mondják meg.

Én állhattam volna ott mellettük, nem sokat ért volna, sokszor fingom sincs mit csinálnak. Csak bízni tudok benne, hogy megcsinálnak minden vizsgálatot, és nem csinálnak nagyobb kárt, mint ami már van. Az az igazság, hogy a taxis apósom ajánlotta ezt a szervizt, hogy korrektek, és értenek hozzá, ezer éves autószerelő műhely. Remélem így is van.
Érdemes új porlasztókat beletenni a magasnyomású fémcsövekkel és a résolajcsővel együtt, valamint új szűrőt.
Előtte érdemes megnézni a régieket "poharazással" és a levett üzemanyagot megvizsgálni fémreszelékre, mert ha van fém benne, akkor a szivattyú is cserélendő, különben az új porlasztókat ismét megöli a fémreszelék.

A szkeptikusság azért ajánlott, mert a TDCi üzemanyag rendszer hibafeltárásának kötött menete van (kivéve egyértelmű hibáknál), főleg ha P0251-es hibakód van az ECU-ben. Ettől eltérő hibakeresés hibás eredményre vezethet, ami a nagyon költséges próba-szerencse tipusú hibamegoldásba torkollik.
Pl. a P0251-es hibakód feltárásánál az utolsó lépések egyike a poharazás, de mégis mindig ezzel kezdik és erre hivatkozva egyből a porlasztók cseréjét javasolják.
Ha ott vagy velük, és értelmes kérdéseket teszel fel, talán kevésbé húznak le.

Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #3041 Dátum: 2010.04.30 péntek, 13:54:42 »

Üdv nektek mesterek! Élvezem a mondeózás gyönyöreit  nyes. A gép erős írtó jól megy. Viszont lassan de biztosan derülnek ki a hibák. ALF amit említettél, hogy valami hangot hallottál a motor bal oldalán az most tisztán hallható. Ma reggel hideg indításnál szépen elkezdett rezonálni valami. Viszont amikor már mentem vele és bemelegedett megszűnt a hang. Elmentem a rég bevált szerelőmhöz akit egy korrekt embernek tartok, és aszonta, hogy lehet feszítő csapágy ami kb 9ezer, de lehet götgő is ami 35eft. Mivel most használnom kell a gépet nem tudom letenni. De hamarosan elviszem olajcserére, és megcsináltatom ezt is. Viszont amiről beszéltetek a valaminek a dugózásáról mert, hogy akkor tartósabb lesz a gép jó lenne ha valaki vállalná, hogy megcsinálja. Nem tom milyen munka ez mennyire bonyolult, mennyire kell szétszedni a gépet hozzá. Ha valakinek kedve van az ilyen munkához szóljon megbeszéljük.  Grin És ami még mindíg fusztrál, hogy nem tom felemelni a vezető oldali ülést. Ha van aki ebben profi és relatív gyorsan javítható az is érdekelne. No meg nem tom, hogy az üzemanyag szűrő van e gyárilag a kocsiba  Wink ha igen azt hol kell cserélni. Bocsi, hogy tök hülye vagyok ehhez de hát így tanul az ember. laugh

Csak csatlakozni tudok Relhist hozzászólásához: cseréld a szűrőket és az olajat. A gázolajszűrő a motortérbe van jobb oldalt (ha szembe állsz vele akkor bal), nem nehéz kicserélni, de ha azt sem tudod merre van, akkor inkább bízd hozzáértőre.
az EGR dugózáshoz meg annyit, hogy az sem nagy kunct, pláne, hogy szerintem tök fölöslegesen rak mindenki bele lemezt, elég kipucolni és a vákumcsövet ledugózni (Ha EUIII motorod van). Viszont az EGR-rel együtt érdemes szívósort tisztítani ami -ahogy Relhist is írta- időigényesebb feladat.
Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48467



« Új hozzászólás #3042 Dátum: 2010.04.30 péntek, 15:05:31 »

Csak csatlakozni tudok Relhist hozzászólásához: cseréld a szűrőket és az olajat. A gázolajszűrő a motortérbe van jobb oldalt (ha szembe állsz vele akkor bal), nem nehéz kicserélni, de ha azt sem tudod merre van, akkor inkább bízd hozzáértőre.
az EGR dugózáshoz meg annyit, hogy az sem nagy kunct, pláne, hogy szerintem tök fölöslegesen rak mindenki bele lemezt, elég kipucolni és a vákumcsövet ledugózni (Ha EUIII motorod van). Viszont az EGR-rel együtt érdemes szívósort tisztítani ami -ahogy Relhist is írta- időigényesebb feladat.
Nem elég csak a vákumcsövet lezárni,mert ha megnyílik az egr szelep,mert nem zár föl rendesen,akkor megette a fene.Kell az a lemezlap,az a biztos.Sőt,a rendőr.....,de én lemezt is raktam meg kis csapágygolyót a vákumcsőbe.... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48467



« Új hozzászólás #3043 Dátum: 2010.04.30 péntek, 15:07:20 »

Üdv nektek mesterek! Élvezem a mondeózás gyönyöreit  nyes. A gép erős írtó jól megy. Viszont lassan de biztosan derülnek ki a hibák. ALF amit említettél, hogy valami hangot hallottál a motor bal oldalán az most tisztán hallható. Ma reggel hideg indításnál szépen elkezdett rezonálni valami. Viszont amikor már mentem vele és bemelegedett megszűnt a hang. Elmentem a rég bevált szerelőmhöz akit egy korrekt embernek tartok, és aszonta, hogy lehet feszítő csapágy ami kb 9ezer, de lehet götgő is ami 35eft. Mivel most használnom kell a gépet nem tudom letenni. De hamarosan elviszem olajcserére, és megcsináltatom ezt is. Viszont amiről beszéltetek a valaminek a dugózásáról mert, hogy akkor tartósabb lesz a gép jó lenne ha valaki vállalná, hogy megcsinálja. Nem tom milyen munka ez mennyire bonyolult, mennyire kell szétszedni a gépet hozzá. Ha valakinek kedve van az ilyen munkához szóljon megbeszéljük.  Grin És ami még mindíg fusztrál, hogy nem tom felemelni a vezető oldali ülést. Ha van aki ebben profi és relatív gyorsan javítható az is érdekelne. No meg nem tom, hogy az üzemanyag szűrő van e gyárilag a kocsiba  Wink ha igen azt hol kell cserélni. Bocsi, hogy tök hülye vagyok ehhez de hát így tanul az ember. laugh
A jobb első ülés,ha semerre sem megy akkor nem az emelő fogaskerekével lesz gond,hanem inkább valami elektromos probléma lehet,pl szétcsúszott csatlakozó,vagy kipurcant bizti.Halásztelken van jó autóvillamosságis gyerek a főúton.... Wink wave

Az olaj és szűrőcserét csináltasd meg inkább a szakiddal,de az egr dugózást is megtudja csinálni biztosan!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #3044 Dátum: 2010.04.30 péntek, 17:22:18 »

Érdemes új porlasztókat beletenni a magasnyomású fémcsövekkel és a résolajcsővel együtt, valamint új szűrőt.
Előtte érdemes megnézni a régieket "poharazással" és a levett üzemanyagot megvizsgálni fémreszelékre, mert ha van fém benne, akkor a szivattyú is cserélendő, különben az új porlasztókat ismét megöli a fémreszelék.

A szkeptikusság azért ajánlott, mert a TDCi üzemanyag rendszer hibafeltárásának kötött menete van (kivéve egyértelmű hibáknál), főleg ha P0251-es hibakód van az ECU-ben. Ettől eltérő hibakeresés hibás eredményre vezethet, ami a nagyon költséges próba-szerencse tipusú hibamegoldásba torkollik.
Pl. a P0251-es hibakód feltárásánál az utolsó lépések egyike a poharazás, de mégis mindig ezzel kezdik és erre hivatkozva egyből a porlasztók cseréjét javasolják.
Ha ott vagy velük, és értelmes kérdéseket teszel fel, talán kevésbé húznak le.



Relhist uram! worship

Én még tudatlan setét pogány vagyok ezügyben.  eplus2 Lécci homályosíts fel, hogy mi is ennek a menete, mert nagyon érdekel!
 Roll Eyes Egyébként nálam is egyből a poharazással kezdték, aztán ahogy írtad: javasolták a porlasztók cseréjét, azzal, hogy lehet, hogy csak el van egy kicsit tömődve az 1. csúcs (ez sokkal többet engedett vissza, mint a többi). A GO-szűrőben nagyon enyhe fémreszelék volt.
A kérdésre, hogy kell-e magasnyomású szivattyút cserélni, azt mondták, hogy még most nem kell, ráérek ezen gondolkodni, ha már hibakódot dob...

Most viszont fogok egy karton brigéciolt meg féktisztítót, és nekiesek a szívósor tisztításának. Az EGR dugó már megvan.  eplus2

Gabe
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Thoomee
Vendég
« Új hozzászólás #3045 Dátum: 2010.04.30 péntek, 17:56:17 »

Érdemes új porlasztókat beletenni a magasnyomású fémcsövekkel és a résolajcsővel együtt, valamint új szűrőt.
Előtte érdemes megnézni a régieket "poharazással" és a levett üzemanyagot megvizsgálni fémreszelékre, mert ha van fém benne, akkor a szivattyú is cserélendő, különben az új porlasztókat ismét megöli a fémreszelék.

A szkeptikusság azért ajánlott, mert a TDCi üzemanyag rendszer hibafeltárásának kötött menete van (kivéve egyértelmű hibáknál), főleg ha P0251-es hibakód van az ECU-ben. Ettől eltérő hibakeresés hibás eredményre vezethet, ami a nagyon költséges próba-szerencse tipusú hibamegoldásba torkollik.
Pl. a P0251-es hibakód feltárásánál az utolsó lépések egyike a poharazás, de mégis mindig ezzel kezdik és erre hivatkozva egyből a porlasztók cseréjét javasolják.
Ha ott vagy velük, és értelmes kérdéseket teszel fel, talán kevésbé húznak le.


Én nem tudok folyamatosan mellettük lenni, kénytelen vagyok megbízni bennük.
Naplózva
Thoomee
Vendég
« Új hozzászólás #3046 Dátum: 2010.04.30 péntek, 18:04:02 »

Érdemes új porlasztókat beletenni a magasnyomású fémcsövekkel és a résolajcsővel együtt, valamint új szűrőt.
Előtte érdemes megnézni a régieket "poharazással" és a levett üzemanyagot megvizsgálni fémreszelékre, mert ha van fém benne, akkor a szivattyú is cserélendő, különben az új porlasztókat ismét megöli a fémreszelék.

A szkeptikusság azért ajánlott, mert a TDCi üzemanyag rendszer hibafeltárásának kötött menete van (kivéve egyértelmű hibáknál), főleg ha P0251-es hibakód van az ECU-ben. Ettől eltérő hibakeresés hibás eredményre vezethet, ami a nagyon költséges próba-szerencse tipusú hibamegoldásba torkollik.
Pl. a P0251-es hibakód feltárásánál az utolsó lépések egyike a poharazás, de mégis mindig ezzel kezdik és erre hivatkozva egyből a porlasztók cseréjét javasolják.
Ha ott vagy velük, és értelmes kérdéseket teszel fel, talán kevésbé húznak le.


Az én történetem úgy indult, hogy elkedett menet közben villogni az izzítást visszajelző lámpa. Később elkezdett akadozni is a motor ezzel egyidőben, majd mégkésőbb néha le is állt. Ezt mindig akkor csinálta, amikor intenzívebben gyorsultam vele. Elvittem kiolvastatni a hibát, azt mondták, hogy üzemanyag ellátás probléma. Kicseréltem naívan a szűrőt, hogy biztos az a gond. Persze, hogy nem az volt. Kis idő múltán megcsinálta azt, hogy menet közben elkezdett akadozni a motor, de nem kellett gyorsítani hozzá, ekkor már nem villogott az izzító lámpa. pár perc múlva elveszett minden erő a motorból, olyan volt, mint ha leállt volna egy henger. Félreálltam, leállítottam, többet nem indult be.
Így vontattuk a szervizbe. Hibaolvasás, az alapján megmérték a nagynyomású szivattyút, nem csinált nyomást. Elküldték egy helyre, ahol ezzel foglalkoznak, hogy megnézzék mi baja. Megállapították, hogy a szivattyúnak semmi baja, a nyomástartó szelep romlott el. Kicserélték, nyomás már van, viszont 3 porlasztó nem porlaszt. Most ezeket küldték el ugyan oda lellenőrizni, és az árajánlatot várom a javításra. Ez a folyamat így jól működött szerintetek? Lehet egyáltalán úgy tesztelni ezeket a dolgokat, hogy a porlasztó itt van, a kocsi meg ott? Meg ugyan ez a szivattyúval?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48467



« Új hozzászólás #3047 Dátum: 2010.04.30 péntek, 18:11:07 »

Az én történetem úgy indult, hogy elkedett menet közben villogni az izzítást visszajelző lámpa. Később elkezdett akadozni is a motor ezzel egyidőben, majd mégkésőbb néha le is állt. Ezt mindig akkor csinálta, amikor intenzívebben gyorsultam vele. Elvittem kiolvastatni a hibát, azt mondták, hogy üzemanyag ellátás probléma. Kicseréltem naívan a szűrőt, hogy biztos az a gond. Persze, hogy nem az volt. Kis idő múltán megcsinálta azt, hogy menet közben elkezdett akadozni a motor, de nem kellett gyorsítani hozzá, ekkor már nem villogott az izzító lámpa. pár perc múlva elveszett minden erő a motorból, olyan volt, mint ha leállt volna egy henger. Félreálltam, leállítottam, többet nem indult be.
Így vontattuk a szervizbe. Hibaolvasás, az alapján megmérték a nagynyomású szivattyút, nem csinált nyomást. Elküldték egy helyre, ahol ezzel foglalkoznak, hogy megnézzék mi baja. Megállapították, hogy a szivattyúnak semmi baja, a nyomástartó szelep romlott el. Kicserélték, nyomás már van, viszont 3 porlasztó nem porlaszt. Most ezeket küldték el ugyan oda lellenőrizni, és az árajánlatot várom a javításra. Ez a folyamat így jól működött szerintetek? Lehet egyáltalán úgy tesztelni ezeket a dolgokat, hogy a porlasztó itt van, a kocsi meg ott? Meg ugyan ez a szivattyúval?
természetesen lehet!

Az viszont felettéb furcsa,hogy amikor végleg leállt, már nem villogott az izzításjelző..... Roll Eyes  főleg,ha a csúcsok halnak be!


Amikor kicserélted a szűrőt,nem volt szivárgás a csúcsok körü?Esetleg a szűrő környékén?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #3048 Dátum: 2010.04.30 péntek, 18:41:57 »

természetesen lehet!

Az viszont felettéb furcsa,hogy amikor végleg leállt, már nem villogott az izzításjelző..... Roll Eyes  főleg,ha a csúcsok halnak be!


Amikor kicserélted a szűrőt,nem volt szivárgás a csúcsok körü?Esetleg a szűrő környékén?
Mivel tartósan így volt használva a leírás szerint lehet hogy a rossz csúcsok miatt az ECU már letiltotta a nagynyomásút. Lehet, hogy elég lett volna csak kiütni a tiltást Utána meg persze hogy rosszak voltak a csúcsok. Elég rossz indulatú ha azt állítom hogy elég lett volna a csúcs csere és előtte törölni az Összes hibakódot ? Én már láttam olyat aki halott ilyenről... Roll Eyes
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48467



« Új hozzászólás #3049 Dátum: 2010.04.30 péntek, 19:54:45 »

Mivel tartósan így volt használva a leírás szerint lehet hogy a rossz csúcsok miatt az ECU már letiltotta a nagynyomásút. Lehet, hogy elég lett volna csak kiütni a tiltást Utána meg persze hogy rosszak voltak a csúcsok. Elég rossz indulatú ha azt állítom hogy elég lett volna a csúcs csere és előtte törölni az Összes hibakódot ? Én már láttam olyat aki halott ilyenről... Roll Eyes

ja.... szomoru1
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 54 55 56 57 58 59 60 [61] 62 63 64 65 66 67 68 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.058 másodperc alatt készült el 20 lekéréssel.