Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.29 szerda, 14:03:09 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 726 727 728 729 730 731 732 [733] 734 735 736 737 738 739 740 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13516045 alkalommal)
0 Felhasználó és 19 vendég van a témában
waver
Vendég
« Új hozzászólás #36600 Dátum: 2015.02.23 hétfő, 11:55:47 »

ott csak a sűrítő kereket látod.a tengely másik végén lévő lapátokat hajtja a kipugáz.na ott mocskos,és azt kell letakarítani!
Nem a szűrt levegőtől koxosodik el a turbicsek... Cheesy

igaz... Smiley
szoval..ki foglalkozik ilyennel?mennyiért csinálja meg?mennyi idöbe kerül ? Cheesy (csak jelzem Nagykanizsán lakom.. )
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48458



« Új hozzászólás #36601 Dátum: 2015.02.23 hétfő, 11:59:12 »

igaz... Smiley
szoval..ki foglalkozik ilyennel?mennyiért csinálja meg?mennyi idöbe kerül ? Cheesy (csak jelzem Nagykanizsán lakom.. )
Ervin súron.de kereshetsz egy jó szakit a környéketeken is.nem olyan nagy ördőngősség,csak időtrabló....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26985


E-mail
« Új hozzászólás #36602 Dátum: 2015.02.23 hétfő, 12:00:06 »

Ervin súron.de kereshetsz egy jó szakit a környéketeken is.nem olyan nagy ördőngősség,csak időtrabló....

Meg azért nem jó úgy sem nekiállni, hogy nem tudja, mit és hogyan is kell csinálni. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48458



« Új hozzászólás #36603 Dátum: 2015.02.23 hétfő, 12:02:44 »

Meg azért nem jó úgy sem nekiállni, hogy nem tudja, mit és hogyan is kell csinálni. Smiley

AndyA
hát a szövegkörnyezetből arra egedek következtetni,hogy nem maga fogja csinálni,mert a légszűrő felől nehéz lesz kipuccantani. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
waver
Vendég
« Új hozzászólás #36604 Dátum: 2015.02.23 hétfő, 12:04:20 »

hát a szövegkörnyezetből arra egedek következtetni,hogy nem maga fogja csinálni,mert a légszűrő felől nehéz lesz kipuccantani. vigyor3

hát nem is... Smiley
tölem 190km-re lakik az ember ezek szerint aki csinál ilyet. Smiley elérhetöséget adna valaki?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48458



« Új hozzászólás #36605 Dátum: 2015.02.23 hétfő, 12:05:32 »

hát nem is... Smiley
tölem 190km-re lakik az ember ezek szerint aki csinál ilyet. Smiley elérhetöséget adna valaki?
elküldöm pü-ben.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
szergej1985
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 83


« Új hozzászólás #36606 Dátum: 2015.02.23 hétfő, 21:50:24 »

Sziasztok!

Észrevette, hogy az egyik injektornál kicsit áll a gázolaj szimeringen, a hollandit meghúzhatom óvatosan vagy inkább vigyem szervizbe?

Naplózva

Ford Mondeo MKIII TDCi 2.0 130Le MMT6 2003.03 5 ajtós
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #36607 Dátum: 2015.02.23 hétfő, 23:13:33 »

Sziasztok!

Észrevette, hogy az egyik injektornál kicsit áll a gázolaj szimeringen, a hollandit meghúzhatom óvatosan vagy inkább vigyem szervizbe?


meghúzhatod ha tudsz rajta húzni,meg esetleg a tömitést kikell cserélni.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48458



« Új hozzászólás #36608 Dátum: 2015.02.24 kedd, 06:19:48 »

meghúzhatod ha tudsz rajta húzni,meg esetleg a tömitést kikell cserélni.
a porlasztó körül,ugye? mert a hollandi alatt nincs tömítés,kúpra zár.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vaci78
Vendég
« Új hozzászólás #36609 Dátum: 2015.02.24 kedd, 14:03:00 »

Sziasztok!
Van valakinek beépítve Webasto állófűtés? Vagy valami kép róla, hogy hova kell beépíteni? Most sikerűlt hozzájutnom egyhez ki van próbálva, már csak a beépítésre vár, én úgy néztem, hogy csak a bal első kerék elé fér el a lökhárító mögött. Valaki tud infót róla hová van a gyári Webastó beszerelve?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48458



« Új hozzászólás #36610 Dátum: 2015.02.24 kedd, 14:08:23 »

Sziasztok!
Van valakinek beépítve Webasto állófűtés? Vagy valami kép róla, hogy hova kell beépíteni? Most sikerűlt hozzájutnom egyhez ki van próbálva, már csak a beépítésre vár, én úgy néztem, hogy csak a bal első kerék elé fér el a lökhárító mögött. Valaki tud infót róla hová van a gyári Webastó beszerelve?
az autó hasa alatt van majdnem a tűzfal alatt.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vaci78
Vendég
« Új hozzászólás #36611 Dátum: 2015.02.24 kedd, 14:16:21 »

Akkor ez is oda kell,hogy menjen, ahová az elektromos fűtésrásegítést szereltem? Azt egy éve szereltem be, de szerintem a gázolajos oda nem fér be, de lehet, hogy tévedek.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26985


E-mail
« Új hozzászólás #36612 Dátum: 2015.02.24 kedd, 14:18:06 »

az autó hasa alatt van majdnem a tűzfal alatt.

Meg a lökhárító sarkánál is van belőle valami, ahogy a rajzra emlékszem.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #36613 Dátum: 2015.02.24 kedd, 16:04:53 »

Akkor ez is oda kell,hogy menjen, ahová az elektromos fűtésrásegítést szereltem? Azt egy éve szereltem be, de szerintem a gázolajos oda nem fér be, de lehet, hogy tévedek.

Bocs, de minek neked 2 különböző kiegészítő fűtés? Gondolom a Webasto is a kocsi saját fűtésrendszerét "használja".
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26985


E-mail
« Új hozzászólás #36614 Dátum: 2015.02.24 kedd, 16:06:33 »

Bocs, de minek neked 2 különböző kiegészítő fűtés? Gondolom a Webasto is a kocsi saját fűtésrendszerét "használja".

Ez üzemanyagos állófűtés, ami akkor is megy, ha a motor nem jár.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #36615 Dátum: 2015.02.24 kedd, 16:12:27 »

Ez üzemanyagos állófűtés, ami akkor is megy, ha a motor nem jár.

AndyA

Azt értem, de nem a kocsi saját fűtésrendszerét használja? Ha igen, akkor bekapcsolja ezt, majd amikor az utasteret felfűtötte, akkor beindítja a motort, ami ugye melegített "vizet" kap. Akkor már feleslegessé vált az elektromos kiegészítő fűtés. De ő tudja.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26985


E-mail
« Új hozzászólás #36616 Dátum: 2015.02.24 kedd, 16:32:33 »

Azt értem, de nem a kocsi saját fűtésrendszerét használja? Ha igen, akkor bekapcsolja ezt, majd amikor az utasteret felfűtötte, akkor beindítja a motort, ami ugye melegített "vizet" kap. Akkor már feleslegessé vált az elektromos kiegészítő fűtés. De ő tudja.

És most ezért szerelje ki belőle és dobja a kukába...?  Wink

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Taki
Vendég
« Új hozzászólás #36617 Dátum: 2015.02.24 kedd, 16:35:45 »

Sziasztok!

Érdekelne hol, kitől és mennyiért lehetne szerezni 4db VALÓBAN bemért porlasztó-csúcsot szerezni?

 2.0 TDCi 2003 FMBA
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.24 kedd, 17:29:50 írta Taki » Naplózva
vaci78
Vendég
« Új hozzászólás #36618 Dátum: 2015.02.24 kedd, 17:11:10 »

Bocs, de minek neked 2 különböző kiegészítő fűtés? Gondolom a Webasto is a kocsi saját fűtésrendszerét "használja".
Hát igen az a tavalyi projekt volt, akkor nem jutottam hozzá jó árban webastóhoz mikor kerestem falbav, most meg itt van előttem, csak be kell szerelnem. Azért 5kw csak gyorsabban melegít, mint a 4 izzító,de azért még nem dobom kukába,egyenlőre csak kiszedem a biztosítékokat.
Ezt szeretném beépíteni: www.youtube.com/watch?v=pD52r9uYxk4&feature=youtu.be
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.24 kedd, 17:16:22 írta vaci78 » Naplózva
vaci78
Vendég
« Új hozzászólás #36619 Dátum: 2015.02.24 kedd, 17:13:16 »

Meg a lökhárító sarkánál is van belőle valami, ahogy a rajzra emlékszem.

AndyA
Hol lehet azt a rajzot meglelni?
Naplózva
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #36620 Dátum: 2015.02.24 kedd, 17:43:20 »

Hát igen az a tavalyi projekt volt, akkor nem jutottam hozzá jó árban webastóhoz mikor kerestem falbav, most meg itt van előttem, csak be kell szerelnem. Azért 5kw csak gyorsabban melegít, mint a 4 izzító,de azért még nem dobom kukába,egyenlőre csak kiszedem a biztosítékokat.
Ezt szeretném beépíteni: www.youtube.com/watch?v=pD52r9uYxk4&feature=youtu.be

https://www.google.hu/search?q=webasto+dw+50+electric&espv=2&biw=1366&bih=643&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=tqnsVLDrKOn4yQOqz4LwBQ&ved=0CCEQsAQ#imgdii=_&imgrc=iFF4XHpnfjD1WM%253A%3B09Lwnh5pqb6VmM%3Bhttp%253A%252F%252Fi404.photobucket.com%252Falbums%252Fpp125%252Fboyofabeach%252Fthemo2.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fforum.club8090.co.uk%252Fviewtopic.php%253Fp%253D7800638%2526sid%253Dde4db29a7092144edec6b144c6eaed82%3B875%3B587

Lehet ez segít.
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26985


E-mail
« Új hozzászólás #36621 Dátum: 2015.02.24 kedd, 17:57:47 »

Hol lehet azt a rajzot meglelni?

Az eTIS-ben.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #36622 Dátum: 2015.02.24 kedd, 22:41:18 »

Hát igen az a tavalyi projekt volt, akkor nem jutottam hozzá jó árban webastóhoz mikor kerestem falbav, most meg itt van előttem, csak be kell szerelnem. Azért 5kw csak gyorsabban melegít, mint a 4 izzító,de azért még nem dobom kukába,egyenlőre csak kiszedem a biztosítékokat.
Ezt szeretném beépíteni: www.youtube.com/watch?v=pD52r9uYxk4&feature=youtu.be

 eljen eljen

És most ezért szerelje ki belőle és dobja a kukába...?  Wink

AndyA

Nem mondtam, csak nem értem, hogy minek a másik, ha van az egyik. Mindenki azt szerel be az autójába, amit akar. Ha gépágyút akar, akkor azt, ha egy jakuzzit, akkor azt.  vigyor3
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48458



« Új hozzászólás #36623 Dátum: 2015.02.25 szerda, 06:14:38 »

eljen eljen

Nem mondtam, csak nem értem, hogy minek a másik, ha van az egyik. Mindenki azt szerel be az autójába, amit akar. Ha gépágyút akar, akkor azt, ha egy jakuzzit, akkor azt.  vigyor3
az egyik jobb mint a másik! Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Taki
Vendég
« Új hozzászólás #36624 Dátum: 2015.02.25 szerda, 07:13:58 »

Sziasztok!

Érdekelne hol, kitől és mennyiért lehetne szerezni 4db VALÓBAN bemért porlasztó-csúcsot szerezni?

 2.0 TDCi 2003 FMBA

Nincs ötlete senkinek?
Naplózva
vaci78
Vendég
« Új hozzászólás #36625 Dátum: 2015.02.25 szerda, 08:52:29 »

az egyik jobb mint a másik! Wink
Pont erre gondoltam én is vigyor3.
Ennek így kell lennie.

« Utoljára szerkesztve: 2015.02.25 szerda, 08:59:09 írta vaci78 » Naplózva
HENE
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 93


« Új hozzászólás #36626 Dátum: 2015.02.25 szerda, 10:38:01 »

Sziasztok!

Szerviz előtt állok és tanácsot kérnék, hogy melyik alkatrészt érdemes venni (zárójelben az árak)
Szíjtárcsa: Swag (19790Ft) Dayco (28850)
Hosszbordás szíjkészlet: SKF vagy Gates (ár ugyanannyi)
Szíjtárcsánál láttam eltérő tömegűeket: 2420g ill 2690g. Ez utalhat a minőségre?

Üdv: HENE
Naplózva

2006. 2.0 TDCI 130 LE M6 kombi
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #36627 Dátum: 2015.02.25 szerda, 10:59:47 »

Sziasztok!

Szerviz előtt állok és tanácsot kérnék, hogy melyik alkatrészt érdemes venni (zárójelben az árak)
Szíjtárcsa: Swag (19790Ft) Dayco (28850)
Hosszbordás szíjkészlet: SKF vagy Gates (ár ugyanannyi)
Szíjtárcsánál láttam eltérő tömegűeket: 2420g ill 2690g. Ez utalhat a minőségre?

Üdv: HENE

A főtengely szíjtárcsából a SWAG-ot én nem venném. Nekem is volt olyanom és azt kell, hogy mondjam, hogy egyet értek azokkal, akik azt mondják, hogy sz.r. Nekem most Bárdis van benn (majd kiderül, hogy milyen). A szíjból szerintem mindegy (asszem a Gates a "gyári").
Naplózva
Meszike007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 821



WWW E-mail
« Új hozzászólás #36628 Dátum: 2015.02.25 szerda, 11:04:57 »

Nincs ötlete senkinek?

Hát használtan nem vennék...
Sajna nincsenek jó tapasztalatok ..
Naplózva

2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #36629 Dátum: 2015.02.25 szerda, 11:09:27 »

Nincs ötlete senkinek?

Ha felhívod mk2-t, akkor neki lehet, hogy van porlasztója, amiben kevés km van, de beméretni neked kell. Ha nem jó, akkor visszaadja a pénzed. Nem árt, ha meg tudod neki mondani, hogy milyen a porlasztó. (az EJDR után levő szám. ezt meg tudod te is nézni, csak a motor felső burkolatát kell levenni. Akkor látható a porlasztón anélkül, hogy kiszerelnéd). A másik megoldás lehet, hogy elviszed pl a filepdieselhez és felújíttatod. Biztos, hogy a porlasztóid rosszak? Beméretted?
Naplózva
Gromie
Vendég
« Új hozzászólás #36630 Dátum: 2015.02.25 szerda, 13:17:10 »

Sziasztok!

Sajnos elég nagy gondban vagyok a 2002/04 2.0 TDCi Mondeommal (210e km). 4 szervízben voltam vele eddig, de senki nem tudta megcsinálni több mint egy év alatt. Nagyon szeretem az autót a gondjai ellenére is, mert kényelmes és a szívemhez nőtt és még mindig próbálom hinni, hogy lehet belőle egy jó autót varázsolni. Sajnos nem vagyok az a fajta ember, akikt hidegen hagynak a rendellenességek, zörgések, kattogások, ezért engem a következőkben ismertetett problémák eléggé idegesítenek, nem is csak azért, mert a vezetési élményt a nullával egyenlővé teszik, hanem azért is, mert folyton azon parázok, hogy ezek a gondok mit tesznek még tönkre a kocsin az idő múlásával.

Az autó problémáinak a 90%-a csak hidegben jelentkezik ennek megfelelően általában akkor amikor szervízben van, akkor nem észlelhetőek. Melegben nagyon jól működik minden (már várom a nyarat mint a messiást).
A gondok a következők lennének részletesen:

Az autó fordulatszáma hidegben (kb 15 fok alatt) ingadozik, úgy vettem észre, hogy minél hidegebb van, annál jobban. Úgy is sokszor van, hogy 800 és 2000! között periodikusan. Pont olyan, mintha valamitől belépne egy végtelen ciklusba, amit csak úgy tudok megszakítani, ha gázt adok (sokszor még úgy sem), vagy ha elindulok. Ha éppen nem ingadozik így, akkor is lehet érezni a folyamatos korrigálgatását az alapjáratnak, és a mutatón is lehet látni egy kis rezgést.
A fordulatszám egyébként a következőképpen alakul: mikor gázt adok, a fordulatszám megnő, majd mikor hirtelen elengedem, a fordulat lezuhan, akár az alapjárat alá is, majd onnan áll vissza. Az is előfordult már, hogy csak simán le is fulladt magától a kocsi üresben. Ezt úgy sikerült összehozni, hogy elinditottam reggel, és akartam egy nagyon kicsi gázt adni, hogy jobban melegedjen, jobb legyen a kenés (kb 1000 fordulat 5 másodpercig), majd mikor elengedtem a gázt, a motor egyszerűen leállt.
Mihelyst bemelegszik az autó (pont mire beérek a munkába: 25 perc kb) onnantól kezdve megszünik a probléma.

Hidegben valami csattog a motortérben. Ez egy folyamatosan hallható, kereplőhöz hasonló csattogás, ami véleményem szerint már túlmegy a normális határon. Senki nem tudja hogy mi lehet ez a hang, csak találgatnak (hidrotőke, porlasztócsúcs, stb), vagy többen csak legyintenek rá hogy ez az a "Fordos csattogás". Nem tudnám elképzelni, hogy ennek a kocsinak ilyen lenne a normális üzeme. Sok autót vezettem már, sokuk hangos is volt, de ilyen csattogást semelyiknél nem tapasztaltam még. Mikor erősebb gázt adok, akkor kb 1700ig elhallgat a csattogás, majd afelett újra előbukkan. Az az érdekes, hogy üresben nem igazán hallani gázadásra, csak terhelés alatt. Lehet hogy nem is a motorból jön? Akkor úgy is hallanám, ha üresben adnék gázt nem?
Mihelyst bemelegszik az autó, onnantól kezdve ez a probléma is megszűnik.

További adatok:
Hibakód nincs.
Motordiagnosztikán is voltam kétszer, azt mondták semmi baja a motornak.
Az egyik porlasztócsúcs ki lett tisztítva fél éve.
Kuplung, kinyomócsapágy, kettőstömegű cserélve.
Motorolaj: Ford Formula F 5w30, 8ezrenként cserélve.
A kocsi pöccre indul -8ban is kb, azzal nincs probléma.
Nem vettem észre füstölést sem.
Fogyasztása jó.
Ereje is van szerintem rendesen, de inkább csak 2000 felett, egyébként gyorsan fullad (pláne ha még ingadozik is az alapjárat)

Mi lehet a gondja a kocsinak? Mit tudnátok tanácsolni?

Bocs a hosszú írásért, üdv:
Gromie
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48458



« Új hozzászólás #36631 Dátum: 2015.02.25 szerda, 16:24:59 »

Sziasztok!

Sajnos elég nagy gondban vagyok a 2002/04 2.0 TDCi Mondeommal (210e km). 4 szervízben voltam vele eddig, de senki nem tudta megcsinálni több mint egy év alatt. Nagyon szeretem az autót a gondjai ellenére is, mert kényelmes és a szívemhez nőtt és még mindig próbálom hinni, hogy lehet belőle egy jó autót varázsolni. Sajnos nem vagyok az a fajta ember, akikt hidegen hagynak a rendellenességek, zörgések, kattogások, ezért engem a következőkben ismertetett problémák eléggé idegesítenek, nem is csak azért, mert a vezetési élményt a nullával egyenlővé teszik, hanem azért is, mert folyton azon parázok, hogy ezek a gondok mit tesznek még tönkre a kocsin az idő múlásával.

Az autó problémáinak a 90%-a csak hidegben jelentkezik ennek megfelelően általában akkor amikor szervízben van, akkor nem észlelhetőek. Melegben nagyon jól működik minden (már várom a nyarat mint a messiást).
A gondok a következők lennének részletesen:

Az autó fordulatszáma hidegben (kb 15 fok alatt) ingadozik, úgy vettem észre, hogy minél hidegebb van, annál jobban. Úgy is sokszor van, hogy 800 és 2000! között periodikusan. Pont olyan, mintha valamitől belépne egy végtelen ciklusba, amit csak úgy tudok megszakítani, ha gázt adok (sokszor még úgy sem), vagy ha elindulok. Ha éppen nem ingadozik így, akkor is lehet érezni a folyamatos korrigálgatását az alapjáratnak, és a mutatón is lehet látni egy kis rezgést.
A fordulatszám egyébként a következőképpen alakul: mikor gázt adok, a fordulatszám megnő, majd mikor hirtelen elengedem, a fordulat lezuhan, akár az alapjárat alá is, majd onnan áll vissza. Az is előfordult már, hogy csak simán le is fulladt magától a kocsi üresben. Ezt úgy sikerült összehozni, hogy elinditottam reggel, és akartam egy nagyon kicsi gázt adni, hogy jobban melegedjen, jobb legyen a kenés (kb 1000 fordulat 5 másodpercig), majd mikor elengedtem a gázt, a motor egyszerűen leállt.
Mihelyst bemelegszik az autó (pont mire beérek a munkába: 25 perc kb) onnantól kezdve megszünik a probléma.

Hidegben valami csattog a motortérben. Ez egy folyamatosan hallható, kereplőhöz hasonló csattogás, ami véleményem szerint már túlmegy a normális határon. Senki nem tudja hogy mi lehet ez a hang, csak találgatnak (hidrotőke, porlasztócsúcs, stb), vagy többen csak legyintenek rá hogy ez az a "Fordos csattogás". Nem tudnám elképzelni, hogy ennek a kocsinak ilyen lenne a normális üzeme. Sok autót vezettem már, sokuk hangos is volt, de ilyen csattogást semelyiknél nem tapasztaltam még. Mikor erősebb gázt adok, akkor kb 1700ig elhallgat a csattogás, majd afelett újra előbukkan. Az az érdekes, hogy üresben nem igazán hallani gázadásra, csak terhelés alatt. Lehet hogy nem is a motorból jön? Akkor úgy is hallanám, ha üresben adnék gázt nem?
Mihelyst bemelegszik az autó, onnantól kezdve ez a probléma is megszűnik.

További adatok:
Hibakód nincs.
Motordiagnosztikán is voltam kétszer, azt mondták semmi baja a motornak.
Az egyik porlasztócsúcs ki lett tisztítva fél éve.
Kuplung, kinyomócsapágy, kettőstömegű cserélve.
Motorolaj: Ford Formula F 5w30, 8ezrenként cserélve.
A kocsi pöccre indul -8ban is kb, azzal nincs probléma.
Nem vettem észre füstölést sem.
Fogyasztása jó.
Ereje is van szerintem rendesen, de inkább csak 2000 felett, egyébként gyorsan fullad (pláne ha még ingadozik is az alapjárat)

Mi lehet a gondja a kocsinak? Mit tudnátok tanácsolni?

Bocs a hosszú írásért, üdv:
Gromie
persze.mindjárt azzal kezdeném,hogy lekötném a generátorról a töltővezetéket próbára,sőt,akár a vezérlését is.
Ha megszűnik a gond,akkor a generátor okozza.Nem véletlenül mondom,gyakran volt már rá példa.Ugyan ilyen jelenséggel.

Ha a fulladás nem lenne,azt mondanám,hogy akku,generátor,vagy zárlatos nagyfogyasztó okozza,pl rossz izzítógyertya vagy kiegfűtés gyertya ha van.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Taki
Vendég
« Új hozzászólás #36632 Dátum: 2015.02.25 szerda, 17:12:08 »

Ha felhívod mk2-t, akkor neki lehet, hogy van porlasztója, amiben kevés km van, de beméretni neked kell. Ha nem jó, akkor visszaadja a pénzed. Nem árt, ha meg tudod neki mondani, hogy milyen a porlasztó. (az EJDR után levő szám. ezt meg tudod te is nézni, csak a motor felső burkolatát kell levenni. Akkor látható a porlasztón anélkül, hogy kiszerelnéd). A másik megoldás lehet, hogy elviszed pl a filepdieselhez és felújíttatod. Biztos, hogy a porlasztóid rosszak? Beméretted?

Üdv!

Januárban hazafelé jövet malackfarok... leállít indít, de már gyújtásnál is villogott... Sad
El szerelőhöz (3 hengerrel...) a héten került sorra bemérésen... Mind a 4 kukás... csoda hogy eddig mentek... bár 255km van a kocsiban, ez az első dieselem, így nem tudom, hogy mire számítsak élettartamban, de az mindig tudtam, hogy dieselnél több, mint a benzinesé, de azt nem gondoltam, hogy a porlasztók ilyen hamar beadják a kulcsot... (Előttem Pesti tulaja volt, szigorúan hosszas dugó-araszolós volt )... de akkor majd vissza kell szereznem a porlasztókat...
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #36633 Dátum: 2015.02.25 szerda, 17:24:26 »

Üdv!

Januárban hazafelé jövet malackfarok... leállít indít, de már gyújtásnál is villogott... Sad
El szerelőhöz (3 hengerrel...) a héten került sorra bemérésen... Mind a 4 kukás... csoda hogy eddig mentek... bár 255km van a kocsiban, ez az első dieselem, így nem tudom, hogy mire számítsak élettartamban, de az mindig tudtam, hogy dieselnél több, mint a benzinesé, de azt nem gondoltam, hogy a porlasztók ilyen hamar beadják a kulcsot... (Előttem Pesti tulaja volt, szigorúan hosszas dugó-araszolós volt )... de akkor majd vissza kell szereznem a porlasztókat...


A kocsiban vagy a műszeregységben? Sajnos nem mindegy.  Vannak itt páran akik 400ezer fölött járnak a gyári porlasztókkal.
Ha cseréled a porlasztókat akkor érdemes megnézni, hogy a GO szűrőben van -e fémreszelék......
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Taki
Vendég
« Új hozzászólás #36634 Dátum: 2015.02.25 szerda, 17:58:46 »



A kocsiban vagy a műszeregységben? Sajnos nem mindegy.  Vannak itt páran akik 400ezer fölött járnak a gyári porlasztókkal.
Ha cseréled a porlasztókat akkor érdemes megnézni, hogy a GO szűrőben van -e fémreszelék......

A műszeregységben...
Köszönöm a tippet ezt mindenképpen ellenőrizni fogjuk!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48458



« Új hozzászólás #36635 Dátum: 2015.02.25 szerda, 18:35:27 »

Üdv!

Januárban hazafelé jövet malackfarok... leállít indít, de már gyújtásnál is villogott... Sad
El szerelőhöz (3 hengerrel...) a héten került sorra bemérésen... Mind a 4 kukás... csoda hogy eddig mentek... bár 255km van a kocsiban, ez az első dieselem, így nem tudom, hogy mire számítsak élettartamban, de az mindig tudtam, hogy dieselnél több, mint a benzinesé, de azt nem gondoltam, hogy a porlasztók ilyen hamar beadják a kulcsot... (Előttem Pesti tulaja volt, szigorúan hosszas dugó-araszolós volt )... de akkor majd vissza kell szereznem a porlasztókat...
ilyen hamar?nem is tudni a valós futást....és az a 12év?azért én ezen már nem csodálkoznék annyira.elhiszem,hogy bosszant,de csodálkozni már semmin nem lehet ilyen korban....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Taki
Vendég
« Új hozzászólás #36636 Dátum: 2015.02.25 szerda, 20:20:14 »

ilyen hamar?nem is tudni a valós futást....és az a 12év?azért én ezen már nem csodálkoznék annyira.elhiszem,hogy bosszant,de csodálkozni már semmin nem lehet ilyen korban....

Mondjuk a futáson igazándiból azért nem hitetlenkedem, mert a főnökömnek is mk3-a van, ilyen idős, csak ő használta és abban mag 260 van...
De ezt nem kötözködésképpen mondtam!!!

De benzines használt-autóimnál azt tudom, hogy valóban nem szabad csodálkozni semmin...
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #36637 Dátum: 2015.02.25 szerda, 22:21:58 »

A műszeregységben...
Köszönöm a tippet ezt mindenképpen ellenőrizni fogjuk!
És akkor ha a 4 kuka akkor ott a szivattyú is rossz.Úgyhogy egy komplett felujítás lesz a végeredmény.Kb 320 e ft körül.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Gromie
Vendég
« Új hozzászólás #36638 Dátum: 2015.02.26 csütörtök, 08:10:22 »

persze.mindjárt azzal kezdeném,hogy lekötném a generátorról a töltővezetéket próbára,sőt,akár a vezérlését is.
Ha megszűnik a gond,akkor a generátor okozza.Nem véletlenül mondom,gyakran volt már rá példa.Ugyan ilyen jelenséggel.

Ha a fulladás nem lenne,azt mondanám,hogy akku,generátor,vagy zárlatos nagyfogyasztó okozza,pl rossz izzítógyertya vagy kiegfűtés gyertya ha van.

Köszönöm a tanácsot Alf, megprobáljuk a dolgot. Szerinted a csattogás is lehet hogy a generátor számlájára írható?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48458



« Új hozzászólás #36639 Dátum: 2015.02.26 csütörtök, 08:34:32 »

Köszönöm a tanácsot Alf, megprobáljuk a dolgot. Szerinted a csattogás is lehet hogy a generátor számlájára írható?
igen,mert emelheti az ecun keresztül a rendszernyomást.a csattogást meg a nyomás okozza.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Jalkin
Vendég
« Új hozzászólás #36640 Dátum: 2015.02.26 csütörtök, 09:09:18 »

Mondjuk a futáson igazándiból azért nem hitetlenkedem, mert a főnökömnek is mk3-a van, ilyen idős, csak ő használta és abban mag 260 van...
De ezt nem kötözködésképpen mondtam!!!

De benzines használt-autóimnál azt tudom, hogy valóban nem szabad csodálkozni semmin...

Erre azt tudom mondani,hogy nekünk a régebbiben 420ezer volt,amikor egy részeg **** miatt gtk-s lett. A porlasztok gyariak voltak. Az "ujabb"-ban "csak" 360ezer km van,szinten minden gyari... Smiley
Naplózva
benobalogh
Vendég
« Új hozzászólás #36641 Dátum: 2015.02.26 csütörtök, 11:43:35 »

Mire jutottál az autóddal? Ugyanezek a hibakódok vannak az enyémben is (2004, 2.2TDCI). P0200kivételével. Önindítóval nagyon nehezen indul be, sokszor több percig próbálom akkor sem. Tolás, húzás, gurítás után pedig alig kell egyszer átfordulni a motornak, és már jár is. (önindítózol amíg az olajnyomás felépül, utána 2-esben kupplung rá, és már jár is a motor)
Én arra gondolok, hogy indítózás alatt a nagy feszültségesés miatt (rossz test valahol) nem indul be.

Üdv! Még egyelőre nemsokra. Volt egy hibakódtörlés, ujrapróba, kábelek csatlakozók mozgatása széthuzása, kiderült hogy hengerfej hőmérséklet érzékelő hibát ír. Lett bele téve, most már van füst illetve köpködés, de még  mindig nem indul el. Ma várom az  ujabb kiolvasást.
 injektorok 16jegyű számát nem elég beírni a motorvezérlőbe? A lehetőséget felkínálja.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26985


E-mail
« Új hozzászólás #36642 Dátum: 2015.02.26 csütörtök, 12:00:03 »

Üdv! Még egyelőre nemsokra. Volt egy hibakódtörlés, ujrapróba, kábelek csatlakozók mozgatása széthuzása, kiderült hogy hengerfej hőmérséklet érzékelő hibát ír. Lett bele téve, most már van füst illetve köpködés, de még  mindig nem indul el. Ma várom az  ujabb kiolvasást.
 injektorok 16jegyű számát nem elég beírni a motorvezérlőbe? A lehetőséget felkínálja.

Ha PCS csere után nem írod be az újak kódjait, attól még el kell induljon, csak nem fog szépen járni.

A régiek kódjait újraírni is lehet, de azt meg magától nem felejti el csak úgy a cucc.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
hirdetesj2
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 749



E-mail
« Új hozzászólás #36643 Dátum: 2015.02.27 péntek, 09:35:02 »

Üdv! Még egyelőre nemsokra. Volt egy hibakódtörlés, ujrapróba, kábelek csatlakozók mozgatása széthuzása, kiderült hogy hengerfej hőmérséklet érzékelő hibát ír. Lett bele téve, most már van füst illetve köpködés, de még  mindig nem indul el. Ma várom az  ujabb kiolvasást.
 injektorok 16jegyű számát nem elég beírni a motorvezérlőbe? A lehetőséget felkínálja.

Mi arra jutottunk hogy ha zsír új akksival indítunk, vagy még egy másik akksival rábikázunk akkor jól indul. Remélem a hétvégén vagy a jövő hét elején le tudjuk majd kötni a generátort, meg a szivárgásokat meg tudjuk szüntetni. Aztán írok hogy mi lett.
Injektort még soha nem programoztam.
Naplózva

Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26985


E-mail
« Új hozzászólás #36644 Dátum: 2015.02.27 péntek, 09:36:56 »

Mi arra jutottunk hogy ha zsír új akksival indítunk, vagy még egy másik akksival rábikázunk akkor jól indul. Remélem a hétvégén vagy a jövő hét elején le tudjuk majd kötni a generátort, meg a szivárgásokat meg tudjuk szüntetni. Aztán írok hogy mi lett.
Injektort még soha nem programoztam.

Egyelőre jobb lesz, ha az akksi-generátor irányba keresed a megoldást. Amúgy is valószínűbb, hogy ott van, nem a PCS kódokat kell újraírni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
zsolti tar
Vendég
« Új hozzászólás #36645 Dátum: 2015.02.27 péntek, 17:22:40 »

Sziasztok ha menet közben villog az izzitó akkor az porlasztó lessz vajon ?
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #36646 Dátum: 2015.02.27 péntek, 17:32:26 »

Sziasztok ha menet közben villog az izzitó akkor az porlasztó lessz vajon ?


Lehet, de a villogáskori hibakód olvasás sokat fog segíteni.
Naplózva
sommik
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81


E-mail
« Új hozzászólás #36647 Dátum: 2015.02.27 péntek, 19:10:18 »

Helló

Egy kollegámnak van egy 2004-es 2000TDCI Mondeója és olyat csinál hogyha menet közbe jobban odalép a gázra kigyullad a motor check lámpa és elmegy a motor ereje. Ilyenkor menet közben újra indít és akkor minden ok. Találkozott már valaki ilyen jelenséggel?
Naplózva
Jalkin
Vendég
« Új hozzászólás #36648 Dátum: 2015.02.27 péntek, 19:22:11 »

Helló

Egy kollegámnak van egy 2004-es 2000TDCI Mondeója és olyat csinál hogyha menet közbe jobban odalép a gázra kigyullad a motor check lámpa és elmegy a motor ereje. Ilyenkor menet közben újra indít és akkor minden ok. Találkozott már valaki ilyen jelenséggel?

CMP jelado?
Naplózva
sommik
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81


E-mail
« Új hozzászólás #36649 Dátum: 2015.02.27 péntek, 20:18:59 »

CMP jelado?
Nem volt még nézve rajta semmi. Az is lehet, de egy hibakód olvasáskor annyit írt ki neki hogy üzemanyag ellátási probléma.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 726 727 728 729 730 731 732 [733] 734 735 736 737 738 739 740 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.07 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.