Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.10 vasárnap, 21:54:23 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14567174 alkalommal)
0 Felhasználó és 14 vendég van a témában
Getech2a
Vendég
« Új hozzászólás #350 Dátum: 2009.09.30 szerda, 12:59:35 »

Valószínűleg a turbócső enged valahol, szerviz 10-12 pénzért cseréli, vagy Te cseréled akkor olcsóbb.

Szia! na mivel mi is effajta problémára gynakszunk, így merült fel a kérdés, ha ráraknánk a turbonyomásméröt, akkor miféle értékekkel kéne találkozzunk.... igy ki tudnánk zárni a probléma okát... esetleg megtudhatom vhonnan, milyen intervallumban dolgozik a turbó, ha nincs hiba?
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #351 Dátum: 2009.09.30 szerda, 13:06:58 »

Szia! na mivel mi is effajta problémára gynakszunk, így merült fel a kérdés, ha ráraknánk a turbonyomásméröt, akkor miféle értékekkel kéne találkozzunk.... igy ki tudnánk zárni a probléma okát... esetleg megtudhatom vhonnan, milyen intervallumban dolgozik a turbó, ha nincs hiba?
ilyenkor a megnyilo repedt gumicsö miatt légköri + max 0,6 -0,7 bar a töltönyomás a légköri +1,5bar helyett
Naplózva
Getech2a
Vendég
« Új hozzászólás #352 Dátum: 2009.09.30 szerda, 13:20:21 »

ilyenkor a megnyilo repedt gumicsö miatt légköri + max 0,6 -0,7 bar a töltönyomás a légköri +1,5bar helyett

Köszönöm szépen a segitséget!

Másik kérdés, van aki tud segiteni olyan dologban késöbb, hogy tud szegényiteni az üzemanyagkeverésen? azaz relative kevesebb üzemanyagot adjon a motornak az üzemanyagrendszer.?
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #353 Dátum: 2009.09.30 szerda, 14:12:43 »

Köszönöm szépen a segitséget!

Másik kérdés, van aki tud segiteni olyan dologban késöbb, hogy tud szegényiteni az üzemanyagkeverésen? azaz relative kevesebb üzemanyagot adjon a motornak az üzemanyagrendszer.?
dizelnél szegényiteni? Miért? A dizel már eleve légfelesleggel dolgozik (már ha nem repedt a turbocsö) vagy nincs túlhúzott chippelése.
Naplózva
Getech2a
Vendég
« Új hozzászólás #354 Dátum: 2009.09.30 szerda, 15:14:21 »

dizelnél szegényiteni? Miért? A dizel már eleve légfelesleggel dolgozik (már ha nem repedt a turbocsö) vagy nincs túlhúzott chippelése.

Első: hiba ok lett repedt volt egy gumikönyökcső, cseréltük, a teljesitmény, minden ok lett.. kösz mégeccer a tippet.....
Azért kérdeztem a szegényitést, mert lehet késöbb szükség lesz rá.....
leirom a szitut, s vmi elméleti vélekedést kérek.....
szoal ami már létezik benzinmotorban.... A vízből lehet Brown gázt fejelszteni, benzinesnél ezt a gázt hozzákeverem a levegőhöz, majd ugy szívódik be a torokba, persze muszály szegényiteni ott a keveréket benzinszempontból.... amik velejároi a dolognak, gyorsuló égés, ami elögyujtásidözitéskorrekciot igényel... azon agyalok mikre lehet szükség, ha a hidrogéntechnologiát implantálni szeretném elektronikusan vezérelt dieselmotorhoz. az üzemanyagszegényités belátom lehet hülye kérdés volt, bár a fagyi próbája az evés... a hidrogénnel dusitott levegö legtöbbször gyorsabb égéshez vezet, ami azt jelenti a gyári gyujtásidőzités nem lesz jó... kérdés , ami felvetődik, hogy a gyári előtöltés megfelelő-e.(esetleg további kérdés a gyári elektronika tud-e kompenzálni az elötöltés idözitésén.)... ugyebár vszinüleg kopogásos égés veszi kezdetét, ami több hőt termel, de nagyobb teljesitményt viszont nem.....
Naplózva
Getech2a
Vendég
« Új hozzászólás #355 Dátum: 2009.09.30 szerda, 15:20:35 »

egy benyás karb mocinál a hidrós teknikai átépités 7,5l benzin fogyasztásról 5l-re redukálta a fogyasztást a teljesitményt 75le-ről 110le-re srófolta, ha ezt lehetne dieselbe implantolni, még kellemesebb fogyasztási ráták alakulnának ki, a pontosabb üzemanyagadagolás miatt.
2011 után a legujabb mercedes diesel (nem mindegyik) modellek elvileg rásegitő hidrogénfejelsztövel lesznek épitve (pontositva nitrogénhidroxy gázfejlesztövel), sajnos még kevés információt szivárogatattak ki belöle....
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #356 Dátum: 2009.09.30 szerda, 15:35:16 »

Első: hiba ok lett repedt volt egy gumikönyökcső, cseréltük, a teljesitmény, minden ok lett.. kösz mégeccer a tippet.....
Azért kérdeztem a szegényitést, mert lehet késöbb szükség lesz rá.....
leirom a szitut, s vmi elméleti vélekedést kérek.....
szoal ami már létezik benzinmotorban.... A vízből lehet Brown gázt fejelszteni, benzinesnél ezt a gázt hozzákeverem a levegőhöz, majd ugy szívódik be a torokba, persze muszály szegényiteni ott a keveréket benzinszempontból.... amik velejároi a dolognak, gyorsuló égés, ami elögyujtásidözitéskorrekciot igényel... azon agyalok mikre lehet szükség, ha a hidrogéntechnologiát implantálni szeretném elektronikusan vezérelt dieselmotorhoz. az üzemanyagszegényités belátom lehet hülye kérdés volt, bár a fagyi próbája az evés... a hidrogénnel dusitott levegö legtöbbször gyorsabb égéshez vezet, ami azt jelenti a gyári gyujtásidőzités nem lesz jó... kérdés , ami felvetődik, hogy a gyári előtöltés megfelelő-e.(esetleg további kérdés a gyári elektronika tud-e kompenzálni az elötöltés idözitésén.)... ugyebár vszinüleg kopogásos égés veszi kezdetét, ami több hőt termel, de nagyobb teljesitményt viszont nem.....
Te egy olyan dolgot kóstolgatsz,amire szerintem itt nem kapsz választ.Te leszel ennek az úttörője. vigyor3
Egyébként elképzelhető,hogy az ecu a tökéletesebb égés során letudja szabályozni a befecskendezett üzemanyagot(valamennyivel).......... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #357 Dátum: 2009.09.30 szerda, 15:39:04 »

Azt,h egy facelift utáni  mondeo euro 3-as vagy 4-es azt nehéz megmondani.
Jellemzően a magyarországi forgalombahelyezésű mondeók kb 2005.09 és 10. hónapig euro 3-asok, azaz vákumos a túrbó vezérlőjük.
A külföldről behozottak között általában már nagyobb számban találni elektronikusan vezérelt túrbóst azaz euro 4-est.
2005. 10.-hónaptol már nálunk is jellemzően elektromos turbóval árulták őket, még a 115 lovast is!  
Hát ez így nem egészen.
A facelift 2003.julius környékén jelent meg(ezt  angel napra vágja  hehe ),de már 2004es modelleket is szereltek eu3al is és eu4el is.
És ez igaz a 115 lovasokra is. Wink wave Lásd lejjebb Zsombi(faterja),és BTomi autójaik.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #358 Dátum: 2009.09.30 szerda, 16:37:01 »

... a hidrogénnel dusitott levegö legtöbbször gyorsabb égéshez vezet, ami azt jelenti a gyári gyujtásidőzités nem lesz jó... kérdés , ami felvetődik, hogy a gyári előtöltés megfelelő-e.(esetleg további kérdés a gyári elektronika tud-e kompenzálni az elötöltés idözitésén.)... ugyebár vszinüleg kopogásos égés veszi kezdetét, ami több hőt termel, de nagyobb teljesitményt viszont nem.....
A kopogásos egés akkor lép fel ha gyorsabb az éges. A benzines motoroknál az benzin kompressziotürésétöl függ (oktánszám) Valami hasonló a cetanszam a gázolajnál. Elméletileg a benzinmotoroknál nehezebb belöni az optimális tüzelöanyag egéslevegö arányt (stohiomeikus arány amit a lambda szonda figyel) de állitgatással belöhetö. A dizelnél az öngyulladás miatt elméletileg könnyü lenne, gyakorlatilag pl a TDCi-nél földi halandónak a lehetetlen kategoria. Mert pont a diseles kerregés csökkentése miatt igy is elég gyors kopogásszenzort kell alkalmazni. Szerintem ennek gyorsitása nélkül rettentö kopogos lenne a gyors hidrogén éges miatt. Szintén gond hogy a dizlik alacsony égesgömérsékletü motorok. A hidrogén megemeli az égéshöt ami magasabb NOX emissziot fog jelenteni.
Amúgy én nem vagyok a hidrogén ellen söt ez lesz a közeljövö tiszta üzemanyaga. Én pl szivesen vezetnék egy szerkezeti kerámiábol (amit ma még nem tudnak gyártani) készitett ezért hütést nem igénylö turbos hidrogén motort. Egyelöre a mostani dizlik nagyon csörömpölni fognak a hidrogéntöl. Szerintem a benzines kollégákat biztos érdekelni fogja mert a múlkor már az E85-be is belekaptak. A dizliknél meg ha ennél is kissebb lenne a fogyasztás akkor a végén még belepenészedik a go a tankba.
Naplózva
zubik77
Vendég
« Új hozzászólás #359 Dátum: 2009.09.30 szerda, 17:01:45 »


MONDEO DIESEL MOTOR KÉRDÉSEMRE elég kétségbe ejtö VÁLASZOKAT KAPTAM MIÉRT  GONDOLOM MÁS DIESEL EL IS ILYEN PROBLÉMÁK VANNAK NEKEM 1 2000 BENZINES AUDIM VAN 350000 KM HAJTOTAM EDDIG BELE 125000 EZEREL  VETTEM ÁLITOLAG  TEHÁT 475000 VAN BENE MOST 8 GYERTYA   2 GYUJTÁSELOSZTO 1 SZELEP SZÁRSZIMERINGET CSERÉLTEM A MOTORBA  OLYAN 30000 FT TEHÁT KÉRDEM ÉN  AKKOR MINEK VEGYEK DIESELT NEM ÉRI MEG MERT 6 L ESZIK DE 10 ANNYIT KEL RÁKÖLTENI AKKOR MELYIK ÉRI MEG?
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #360 Dátum: 2009.09.30 szerda, 17:06:58 »

MONDEO DIESEL MOTOR KÉRDÉSEMRE elég kétségbe ejtö VÁLASZOKAT KAPTAM MIÉRT  GONDOLOM MÁS DIESEL EL IS ILYEN PROBLÉMÁK VANNAK NEKEM 1 2000 BENZINES AUDIM VAN 350000 KM HAJTOTAM EDDIG BELE 125000 EZEREL  VETTEM ÁLITOLAG  TEHÁT 475000 VAN BENE MOST 8 GYERTYA   2 GYUJTÁSELOSZTO 1 SZELEP SZÁRSZIMERINGET CSERÉLTEM A MOTORBA  OLYAN 30000 FT TEHÁT KÉRDEM ÉN  AKKOR MINEK VEGYEK DIESELT NEM ÉRI MEG MERT 6 L ESZIK DE 10 ANNYIT KEL RÁKÖLTENI AKKOR MELYIK ÉRI MEG?

Megtaláltad a megoldást, járj az audival.  wave
(és kérlek, ne írj csupa nagybetűvel, ez az interneten kabálásnak minősül  worship )
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #361 Dátum: 2009.09.30 szerda, 17:16:38 »

MONDEO DIESEL MOTOR KÉRDÉSEMRE elég kétségbe ejtö VÁLASZOKAT KAPTAM MIÉRT  GONDOLOM MÁS DIESEL EL IS ILYEN PROBLÉMÁK VANNAK NEKEM 1 2000 BENZINES AUDIM VAN 350000 KM HAJTOTAM EDDIG BELE 125000 EZEREL  VETTEM ÁLITOLAG  TEHÁT 475000 VAN BENE MOST 8 GYERTYA   2 GYUJTÁSELOSZTO 1 SZELEP SZÁRSZIMERINGET CSERÉLTEM A MOTORBA  OLYAN 30000 FT TEHÁT KÉRDEM ÉN  AKKOR MINEK VEGYEK DIESELT NEM ÉRI MEG MERT 6 L ESZIK DE 10 ANNYIT KEL RÁKÖLTENI AKKOR MELYIK ÉRI MEG?

gondolj bele hogy egy trabival még jobban jártál volna...
Naplózva
Getech2a
Vendég
« Új hozzászólás #362 Dátum: 2009.09.30 szerda, 17:44:11 »

A kopogásos egés akkor lép fel ha gyorsabb az éges. A benzines motoroknál az benzin kompressziotürésétöl függ (oktánszám) Valami hasonló a cetanszam a gázolajnál. Elméletileg a benzinmotoroknál nehezebb belöni az optimális tüzelöanyag egéslevegö arányt (stohiomeikus arány amit a lambda szonda figyel) de állitgatással belöhetö. A dizelnél az öngyulladás miatt elméletileg könnyü lenne, gyakorlatilag pl a TDCi-nél földi halandónak a lehetetlen kategoria. Mert pont a diseles kerregés csökkentése miatt igy is elég gyors kopogásszenzort kell alkalmazni. Szerintem ennek gyorsitása nélkül rettentö kopogos lenne a gyors hidrogén éges miatt. Szintén gond hogy a dizlik alacsony égesgömérsékletü motorok. A hidrogén megemeli az égéshöt ami magasabb NOX emissziot fog jelenteni.
Amúgy én nem vagyok a hidrogén ellen söt ez lesz a közeljövö tiszta üzemanyaga. Én pl szivesen vezetnék egy szerkezeti kerámiábol (amit ma még nem tudnak gyártani) készitett ezért hütést nem igénylö turbos hidrogén motort. Egyelöre a mostani dizlik nagyon csörömpölni fognak a hidrogéntöl. Szerintem a benzines kollégákat biztos érdekelni fogja mert a múlkor már az E85-be is belekaptak. A dizliknél meg ha ennél is kissebb lenne a fogyasztás akkor a végén még belepenészedik a go a tankba.

hmmm A következő hetekben pont erről fogok diskurálni a hazai E85 KFT vel... tovább növelhető a bioetanollal üzemeltethető benzinmotor hatékonysága egy öteletem álltal.... ha érdekelni fogja őket a technology, akkor talán tovább is lép a dolog.... Egy biztos a károsanyag kibocsátása az automnak , ami ugyebár 25 éves (orion), éppen vetekszik a legujabb benyás autók kibocsátásával.... persze nekem nincs kat. a kipuffban..csak sportdob van Smiley). a benyásnál mivel nekem pl elforgatható az elosztófedél nincs gond a gyujtás korrekcióval. ami meg központi inj., vagy ujabb, ott ugy oldaottuk meg, hogy ahol lehetett, arrébbraktuk a jelvevőt. Smiley) jelen pillanatban úgy tűnik egy vegyesüzemü motor, ahol 40% hidropower van, nem károsodik még ugy sem a hengerfal, mint normál esetben, ahol a korom jelentős, s ez gyengiti az élettartamat.... sőt azt is elmondhatom, hogy olyan szintre gyorsitható az égéssebesség bizonyos esetekben, hogy a hőmérséklet kevésbé fog emelkedni, mint normál üzemben...
még egy érdekessége a dolognak, hogy a nitrohidroxy elöállítás "realtime", azaz valos időben történik vízből a gépkocsiba épitett HHO cellából. azaz nem kell megvásárolni a hidrogént..... Az durva szokott lenni, van, hogy 2. fokozatból 3 ba (90-100km/h) rakásnál a kerék még megnyikkan.  Smiley)
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #363 Dátum: 2009.09.30 szerda, 17:47:23 »

MONDEO DIESEL MOTOR KÉRDÉSEMRE elég kétségbe ejtö VÁLASZOKAT KAPTAM MIÉRT  GONDOLOM MÁS DIESEL EL IS ILYEN PROBLÉMÁK VANNAK NEKEM 1 2000 BENZINES AUDIM VAN 350000 KM HAJTOTAM EDDIG BELE 125000 EZEREL  VETTEM ÁLITOLAG  TEHÁT 475000 VAN BENE MOST 8 GYERTYA   2 GYUJTÁSELOSZTO 1 SZELEP SZÁRSZIMERINGET CSERÉLTEM A MOTORBA  OLYAN 30000 FT TEHÁT KÉRDEM ÉN  AKKOR MINEK VEGYEK DIESELT NEM ÉRI MEG MERT 6 L ESZIK DE 10 ANNYIT KEL RÁKÖLTENI AKKOR MELYIK ÉRI MEG?

Akkor van,amit még nem mondtak el.Ma,mo-n a piac el van árasztva 55e kmóra állású 150-200e km-t futott tdci mondikkal.Amik eddig hellyel közzel valószínű elgurultak különösebb javítás nélkül.Majd jön a vevő,hazaviszi, és csodálkozik,hogy a második héten jönnek elő a gondok.Köszönhető ez a "becsületes" neppereknek, aláásva a tipus image-t.Ez a felállás azonban igaz bármely tipusra.Ma,használt ,jó állapotú autót venni lutri a magyar piacon.Ez sem csak a mondira igaz.
Aztán ott vannak a szervíz hiénák.Azt is kicseréltetik a "palimadárral",aminek semmi köze a hiba megoldásához,ellenben jó sokba kerül.
Ennek az autónak is vannak hibái,mint minden másiknak.Vannak erényei is jócskán,amiért lehet szeretni.
Nem fogok neked számokkal dobálózni,de én A4 1.8 20v és A6 2.5TD (180LE) Triptronic Quattro után váltottam Mondeora!Nem bántam meg!

Még valami.
Nem fog téged senki győzködni,hogy vegyél tdci mondit.Érdeklődj,tájékozódj,és hozd meg magad a döntést,hogy milyet szeretnél venni.Aztán ha sikerült választanod,gyere ide és biztos lesz amiben tudunk majd neked segíteni(amennyiben kell)!
Üdv,alf  Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4954



E-mail
« Új hozzászólás #364 Dátum: 2009.09.30 szerda, 20:33:57 »

hmmm A következő hetekben pont erről fogok diskurálni a hazai E85 KFT vel... tovább növelhető a bioetanollal üzemeltethető benzinmotor hatékonysága egy öteletem álltal.... ha érdekelni fogja őket a technology, akkor talán tovább is lép a dolog.... Egy biztos a károsanyag kibocsátása az automnak , ami ugyebár 25 éves (orion), éppen vetekszik a legujabb benyás autók kibocsátásával.... persze nekem nincs kat. a kipuffban..csak sportdob van Smiley). a benyásnál mivel nekem pl elforgatható az elosztófedél nincs gond a gyujtás korrekcióval. ami meg központi inj., vagy ujabb, ott ugy oldaottuk meg, hogy ahol lehetett, arrébbraktuk a jelvevőt. Smiley) jelen pillanatban úgy tűnik egy vegyesüzemü motor, ahol 40% hidropower van, nem károsodik még ugy sem a hengerfal, mint normál esetben, ahol a korom jelentős, s ez gyengiti az élettartamat.... sőt azt is elmondhatom, hogy olyan szintre gyorsitható az égéssebesség bizonyos esetekben, hogy a hőmérséklet kevésbé fog emelkedni, mint normál üzemben...
még egy érdekessége a dolognak, hogy a nitrohidroxy elöállítás "realtime", azaz valos időben történik vízből a gépkocsiba épitett HHO cellából. azaz nem kell megvásárolni a hidrogént..... Az durva szokott lenni, van, hogy 2. fokozatból 3 ba (90-100km/h) rakásnál a kerék még megnyikkan.  Smiley)

Ne vedd rossz néven, de ez a TDCi topic, a talámányod itt OFF.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #365 Dátum: 2009.09.30 szerda, 21:31:03 »

Hát ez így nem egészen.
A facelift 2003.julius környékén jelent meg(ezt  angel napra vágja  hehe ),de már 2004es modelleket is szereltek eu3al is és eu4el is.
És ez igaz a 115 lovasokra is. Wink wave Lásd lejjebb Zsombi(faterja),és BTomi autójaik.

és én nem ezt mondtam??
Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #366 Dátum: 2009.09.30 szerda, 21:40:23 »

MONDEO DIESEL MOTOR KÉRDÉSEMRE elég kétségbe ejtö VÁLASZOKAT KAPTAM MIÉRT  GONDOLOM MÁS DIESEL EL IS ILYEN PROBLÉMÁK VANNAK NEKEM 1 2000 BENZINES AUDIM VAN 350000 KM HAJTOTAM EDDIG BELE 125000 EZEREL  VETTEM ÁLITOLAG  TEHÁT 475000 VAN BENE MOST 8 GYERTYA   2 GYUJTÁSELOSZTO 1 SZELEP SZÁRSZIMERINGET CSERÉLTEM A MOTORBA  OLYAN 30000 FT TEHÁT KÉRDEM ÉN  AKKOR MINEK VEGYEK DIESELT NEM ÉRI MEG MERT 6 L ESZIK DE 10 ANNYIT KEL RÁKÖLTENI AKKOR MELYIK ÉRI MEG?


Nem értelek! Ha eccer ennyire bejött neked az audi miért nem azt veszel? Mondeotol kicsivel drágábban már kapsz 1.9PDTDI-t hasonlo menetteljesitményekkel. Ha ennyire megbizható akkor csak az éri meg!
Kérdés megoldva!
Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
zubik77
Vendég
« Új hozzászólás #367 Dátum: 2009.09.30 szerda, 21:49:11 »

köszönöm a tanácsokat a segitséget nem bántani akarom a mondeot hisz van 1 FORD FOCUSOM IS de ebböl megint uj kocsi lesz   az audival futomü gondok voltak meg 2 szer annyi   az audi   ezt a km ora állást van olyan aki megtudja mondani valos e vagy tekergetet
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #368 Dátum: 2009.09.30 szerda, 23:36:13 »

Hát ez így nem egészen.
A facelift 2003.julius környékén jelent meg(ezt  angel napra vágja  hehe ),de már 2004es modelleket is szereltek eu3al is és eu4el is.
És ez igaz a 115 lovasokra is. Wink wave Lásd lejjebb Zsombi(faterja),és BTomi autójaik.

Pedig jól mondja. Az eu4-es motor 2003 szept 15-e után jelent meg, de a németeknél, meg nyugaton.
Az itthoni forgalombahelyezésűeket még jó darabig 3-assal szerelték. Én úgy tudtam, hogy 2005 jan 1 után már csak eu4-est lehetett forgalomba helyezni, de azóta találkoztam 2005 júniusi eu-3-as motorral... szóval a fene se tudja.
Akkor 2006 jan 1-től lett volna kötelező az eu4 ? Lehet.  Huh?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #369 Dátum: 2009.09.30 szerda, 23:37:31 »

köszönöm a tanácsokat a segitséget nem bántani akarom a mondeot hisz van 1 FORD FOCUSOM IS de ebböl megint uj kocsi lesz   az audival futomü gondok voltak meg 2 szer annyi   az audi   ezt a km ora állást van olyan aki megtudja mondani valos e vagy tekergetet
sajnos a mondenal is mint a többinél büntetlenül lehet tekergetni a km-et A tényleges kort csak gyakorlott szem tudja  megsaccolni kb-ra.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #370 Dátum: 2009.09.30 szerda, 23:45:17 »

Ne vedd rossz néven, de ez a TDCi topic, a talámányod itt OFF.
nem baj ez legalább érdekes és innovativ. Ami nem mondhato el a Lipótmezeji ápoltak xy.tali pótló topicjárol. Oda még se irhatja:-/
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4954



E-mail
« Új hozzászólás #371 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 08:31:18 »

nem baj ez legalább érdekes és innovativ. Ami nem mondhato el a Lipótmezeji ápoltak xy.tali pótló topicjárol. Oda még se irhatja:-/
Akkor pl. üzemanyagok topic. Neki is jó, mert nem csak mkIII dizlisek olvassák. Ott még a véleményemet is leírnám.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Getech2a
Vendég
« Új hozzászólás #372 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 08:49:56 »

Akkor pl. üzemanyagok topic. Neki is jó, mert nem csak mkIII dizlisek olvassák. Ott még a véleményemet is leírnám.

okok, nem akartam én zavarni senkit, ne értsétek félre... egyelőre a témát akkor a benzinmotorok 1.8-2.0 topikba terelem.... meg az üzemanyagok topikba, nem vettem észre, hogy van ilyen, ezer bocs....
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #373 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 11:06:49 »

okok, nem akartam én zavarni senkit, ne értsétek félre... egyelőre a témát akkor a benzinmotorok 1.8-2.0 topikba terelem.... meg az üzemanyagok topikba, nem vettem észre, hogy van ilyen, ezer bocs....
Én fogom követni, mert érdekes kísérlet lenne egy dízelbe betenni. Valószínű rendesen át kellene írni a vezérlését, mert csak úgy lehet kisebb üa. mennyiséget juttatni a hengerbe. Vagy átvered a gázpedál jeladókat.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #374 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 12:59:29 »

egy chiptuningos simán átirja az előtöltést,befecskendezési időt...ugyanezt csinálják ők is, csak ők a másik irányba... eplus2
de van egy alsó és felső határ értelemszerüen ,mivel 2ms-os a befecskendezési idő függ hogy hány ütemes a porlasztó.....ha mondjuk 5 ütemes a porlasztó sokkal kisebb a lehetőség csökkenteni a 4 pilot befecskendezést a fő ütemhez,mint pl egy 3 ütemesnél ahol értelemszerüen nagyobb a lehetőség adott idő intervallumban....
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #375 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 14:23:18 »

egy chiptuningos simán átirja az előtöltést,befecskendezési időt...ugyanezt csinálják ők is, csak ők a másik irányba... eplus2
de van egy alsó és felső határ értelemszerüen ,mivel 2ms-os a befecskendezési idő függ hogy hány ütemes a porlasztó.....ha mondjuk 5 ütemes a porlasztó sokkal kisebb a lehetőség csökkenteni a 4 pilot befecskendezést a fő ütemhez,mint pl egy 3 ütemesnél ahol értelemszerüen nagyobb a lehetőség adott idő intervallumban....
Ez rendben is van csak ő hidrogént akar behozni emiatt akarná szegényiteni a keveréket. Nem lehetne úgy csökkenteni a nyitási időket hogy ne kopogjon ezzel a vezérléssel a motor. Hidrogénes üzemhez túl lassú, de egy próbát megér ha valaki felajánlja neki a saját motorját probára, mert én ehhez már gyáva lennék.  A hidrogén azért elég gonosz gáz  szomoru1
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #376 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 16:58:20 »

Ez rendben is van csak ő hidrogént akar behozni emiatt akarná szegényiteni a keveréket. Nem lehetne úgy csökkenteni a nyitási időket hogy ne kopogjon ezzel a vezérléssel a motor. Hidrogénes üzemhez túl lassú, de egy próbát megér ha valaki felajánlja neki a saját motorját probára, mert én ehhez már gyáva lennék.  A hidrogén azért elég gonosz gáz  szomoru1

Ha 0-5000-ig felveszik rendesen a karakterisztikát akkor nem fog kopogni szerintem...
Csak azt nem értem hogy fog bejutni a hidrogén az égéstérbe TDCI-nél?
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #377 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 17:51:09 »

Ha 0-5000-ig felveszik rendesen a karakterisztikát akkor nem fog kopogni szerintem...
Csak azt nem értem hogy fog bejutni a hidrogén az égéstérbe TDCI-nél?
hozzá adhatja még a nagynyomású elött a gázolajhoz. De hogy 1680baron hogy hogy fog müködni arrol van egy sejtésem. Azt hiszem a cromaxnál vagy wyctornál fellendülne a CR csövek forgalma. Ugyanis 100% hogy fellépne a hidrogén korrozio. Ilyen nagy H2 tartalmu anyagok miatt van néha tüz nálunk. Az oka kicsit hosszu most mobilon érem csak el a forúmot akit érdekel annak priviben megirom.
Naplózva
floyd61
Vendég
« Új hozzászólás #378 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 17:54:19 »

Üdv. mindenkinek!
k.b 1 és 1/2 éve kibicelek ezen a fórumon, többé-kevésbbe napirenden vagyok az itt történö dolgokkal. Mondeom van 4 éve , 2002, októberi gyártás, 130LE TDCI, ghia limusin Wink most van 120 e ben. Elötte Sieram volt 2 L-es benzines worship több mint 10 évig. Az utóbbi idöben egyre több a gondom vele, sajnos , ha hozzászolnátok, tanacsot adnátok szivesen fogadnám.  Találkoztatok már ilyen problémával a fórumon jeletkezö többi "bajtársaimál" is(sanyi_bp; sz.z. csicsi...),, röviden:horvátország ,130 nál autopálya +pedál , auto megáll hiba jelzés    conf, újra indul semmi gond. kb 200 km megtétele után ugyanez  mf1. spiltben ford szerviz,  nem mondták meg hibakódot csak annyit hogy adagoló csere lesz, minim 700 euro . A gép müködőképes volt  igy inkább megkockáztattom hogy hazáig elgurulok valahogy.Azóta 5 kilot mentem vele, ha nem erőszakoskodok vele akkor minden rendben. Az itthoni mesterem megnézte (nem márkaszerviz), nem talált semmit. meghajtottuk (nem kellet sokat) villogó spirálnál a következö hibakód jött ki : a sokat emlegetett 0251 és 1211.. a második kisérletem pedig ,ugyancsak itt találtam a fórumon (napiszámláló nyomva utána gyújtás) , nem tudom  mond valamit ez jött ki 6A6E ?
Regebbi probléma,  inditás (hideg , meleg nem befolyásolja), beröffen, izzospirál villog és ugymarad (nem is kell figyeljem különösen mert nagyon csúnyán megy a motor) újra inditás és minden rendben , mintha semme sem történt volna.
Hozzátartozik az elözményekhez, amióta nélam van a kicsike kb 90e mentem vele , 1 szett izzógyertyacsere volt a tavaly ( akkor mejegyezte a mester , sok a városban közlekedés, valahova le van rakódva valami .Majd orvosolja ha sokat fog fogyasztani vagy füstölni fog),idén utazás elött szijak cseréje ,se elötte se utána gépház soha nem volt még ki sem nyitva (természetesen olajcsere , szürők meg amit ilyenkor kell cserélni). Még 1 észrevétel mielött befejezém mondandóm "folyamát",a fogyastás temaköréhez kapcsolodik. Ritkán nullázom le a fogyasztást 3-4 szer 1 évben átlagom az utóbbi idöben 5,3 körül van. Az autogumikról még nem találtam semmit  a fórumon (nem is kerestem igaz), az én tapasztalatom az "hogy amióta  M Energy saver gumikat használok" , kb 2 éve azóta csökkent le ennyire, 7-8 % megtakaritást tapasztaltam. Mégköszönöm a türelmét annak aki ezt a sokkmindent végig olvassa, aki pedig még válaszol annak többszörösen.
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.01 csütörtök, 17:58:13 írta floyd61 » Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #379 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 18:00:53 »

Üdv. mindenkinek!
k.b 1 és 1/2 éve kibicelek ezen a fórumon, többé-kevésbbe napirenden vagyok az itt történö dolgokkal. Mondeom van 4 éve , 2002, októberi gyártás, 130LE TDCI, ghia limusin Wink most van 120 e ben. Elötte Sieram volt 2 L-es benzines worship több mint 10 évig. Az utóbbi idöben egyre több a gondom vele, sajnos , ha hozzászolnátok, tanacsot adnátok szivesen fogadnám.  Találkoztatok már ilyen problémával a fórumon jeletkezö többi "bajtársaimál" is(sanyi_bp; sz.z. csicsi...),, röviden:horvátország ,130 nál autopálya +pedál , auto megáll hiba jelzés    conf, újra indul semmi gond. kb 200 km megtétele után ugyanez  mf1. spiltben ford szerviz,  nem mondták meg hobakódot csak annyit hogy adagoló csere lesz, minim 700 euro . A gép müködőképes volt  igy inkább megkockáztattom hogy hazáig elgurulok valahogy.Azóta 5 kilot mentem vele, ha nem erőszakoskodok vele akkor minden rendben. Az itthoni mesterem megnézte (nem márkaszerviz), nem talált semmit. meghajtottuk (nem kellet sokat) villogó spirálnál a következö hibakód jött ki : a sokat emlegetett 0251 és 1211.. a második kisérletem pedig ,ugyancsak itt találtam a fórumon (napiszámláló nyomva utána gyújtás) , nem tudom  mond valamit ez jött ki 6A6E ?
Regebbi probléma,  inditás (hideg , meleg nem befolyásolja), beröffen, izzospirál villog és ugymarad (nem is kell figyeljem különösen mert nagyon csúnyán megy a motor) újra inditás és minden rendben , mintha semme sem történt volna.
Hozzátartozik az elözményekhez, amióta nélam van a kicsike kb 90e mentem vele , 1 szett izzógyertyacsere volt a tavaly ( akkor mejegyezte a mester , sok a városban közlekedés, valahova le van rakódva valami .Majd orvosolja ha sokat fog fogyasztani vagy füstölni fog),idén utazás elött szijak cseréje ,se elötte se utána gépház soha nem volt még ki sem nyitva (természetesen olajcsere , szürők meg amit ilyenkor kell cserélni). Még 1 észrevétel mielött befejezém mondandóm "folyamát",a fogyastás temaköréhez kapcsolodik. Ritkán nullázom le a fogyasztást 3-4 szer 1 évben átlagom az utóbbi idöben 5,3 körül van. Az autogumikról még nem találtam semmit  a fórumon (nem is kerestem igaz), az én tapasztalatom az "hogy amióta  M Energy saver gumikat használok" , kb 2 éve azóta csökkent le ennyire, 7-8 % megtakaritást tapasztaltam. Mégköszönöm a türelmét annak aki ezt a sokkmindent végig olvassa, aki pedig még válaszol annak többszörösen.
Szépen sorban.
- A TDCiben nincs adagoló, szal majdnem biztos, le akartak húzni csak.
- A 6a6e a GAGE akart lenni, a műszertesztbe való belépést jelenti. itt megnézheted
- hibakódok:
Általános üzemanyag rendszer hiba (DTC P0251)
A TDCI vezérlése P0251-es hibával jelzi, ha a kívánt nyomást nem képes előállítani a
szivattyú. Ennek több féle oka is lehet, melyről az esetlegesen meglévő másik hibakód ad
tájékoztatást. Sárga lámpa kigyullad, és üzemanyag-rendszeri nyomás hibakódot dob az ecu,
motor megáll, rövid várakozás után elindul. Kis odafigyeléssel olcsó lehet orvosolni ezeket a
gondokat.
Keressünk első körben gázolajnyomokat, illetve bízzuk szakemberre a levegősödés feltárását.
További okok lehetnek:
- hiba az alacsony nyomású szakaszban (Go szűrő dugulás vagy levegősödés)
Általános hiba az üzemanyag-rendszeri nyomás probléma, ami lehet egyszerű szűrő
csereérettség, illetve a rosszul összerakott csatlakozások hibája, ahonnan fel tud levegősödni a
szivattyú.
- hiba a magas nyomású szakaszban
Jelentheti a szivattyú,vagy a nyomásszabályzó szelep meghibásodását, a résolajcsöveknél, ill.
a nagynyomású csöveknél lévő szivárgást. A magas nyomású szakasz ellenőrzését bízzuk
szakemberre a jellemzően 600-1200Bar-os nyomás miatt. A hibaforrás beazonosításához
üzemanyag nyomás mérés eredménye (indításkor, alapjáraton, menet közben) ad támpontot.
- nyomásállítási probléma (DTC P1211, P2291, P2288)
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #380 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 18:03:32 »

Üdv. mindenkinek!
k.b 1 és 1/2 éve kibicelek ezen a fórumon, többé-kevésbbe napirenden vagyok az itt történö dolgokkal. Mondeom van 4 éve , 2002, októberi gyártás, 130LE TDCI, ghia limusin Wink most van 120 e ben. Elötte Sieram volt 2 L-es benzines worship több mint 10 évig. Az utóbbi idöben egyre több a gondom vele, sajnos , ha hozzászolnátok, tanacsot adnátok szivesen fogadnám.  Találkoztatok már ilyen problémával a fórumon jeletkezö többi "bajtársaimál" is(sanyi_bp; sz.z. csicsi...),, röviden:horvátország ,130 nál autopálya +pedál , auto megáll hiba jelzés    conf, újra indul semmi gond. kb 200 km megtétele után ugyanez  mf1. spiltben ford szerviz,  nem mondták meg hibakódot csak annyit hogy adagoló csere lesz, minim 700 euro . A gép müködőképes volt  igy inkább megkockáztattom hogy hazáig elgurulok valahogy.Azóta 5 kilot mentem vele, ha nem erőszakoskodok vele akkor minden rendben. Az itthoni mesterem megnézte (nem márkaszerviz), nem talált semmit. meghajtottuk (nem kellet sokat) villogó spirálnál a következö hibakód jött ki : a sokat emlegetett 0251 és 1211.. a második kisérletem pedig ,ugyancsak itt találtam a fórumon (napiszámláló nyomva utána gyújtás) , nem tudom  mond valamit ez jött ki 6A6E ?
Regebbi probléma,  inditás (hideg , meleg nem befolyásolja), beröffen, izzospirál villog és ugymarad (nem is kell figyeljem különösen mert nagyon csúnyán megy a motor) újra inditás és minden rendben , mintha semme sem történt volna.
Hozzátartozik az elözményekhez, amióta nélam van a kicsike kb 90e mentem vele , 1 szett izzógyertyacsere volt a tavaly ( akkor mejegyezte a mester , sok a városban közlekedés, valahova le van rakódva valami .Majd orvosolja ha sokat fog fogyasztani vagy füstölni fog),idén utazás elött szijak cseréje ,se elötte se utána gépház soha nem volt még ki sem nyitva (természetesen olajcsere , szürők meg amit ilyenkor kell cserélni). Még 1 észrevétel mielött befejezém mondandóm "folyamát",a fogyastás temaköréhez kapcsolodik. Ritkán nullázom le a fogyasztást 3-4 szer 1 évben átlagom az utóbbi idöben 5,3 körül van. Az autogumikról még nem találtam semmit  a fórumon (nem is kerestem igaz), az én tapasztalatom az "hogy amióta  M Energy saver gumikat használok" , kb 2 éve azóta csökkent le ennyire, 7-8 % megtakaritást tapasztaltam. Mégköszönöm a türelmét annak aki ezt a sokkmindent végig olvassa, aki pedig még válaszol annak többszörösen.
Olajszűrő gond is lehet nemes egyszerűséggel.Szivárgás-falsszívás.Szivattyú előtt-után.Ezeket mindenképp első körben ellenőrizni kell! Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #381 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 18:04:10 »

Szépen sorban.
- A TDCiben nincs adagoló, szal majdnem biztos, le akartak húzni csak.
- A 6a6e a GAGE akart lenni, a műszertesztbe való belépést jelenti. itt megnézheted
- hibakódok:
Általános üzemanyag rendszer hiba (DTC P0251)
A TDCI vezérlése P0251-es hibával jelzi, ha a kívánt nyomást nem képes előállítani a
szivattyú. Ennek több féle oka is lehet, melyről az esetlegesen meglévő másik hibakód ad
tájékoztatást. Sárga lámpa kigyullad, és üzemanyag-rendszeri nyomás hibakódot dob az ecu,
motor megáll, rövid várakozás után elindul. Kis odafigyeléssel olcsó lehet orvosolni ezeket a
gondokat.
Keressünk első körben gázolajnyomokat, illetve bízzuk szakemberre a levegősödés feltárását.
További okok lehetnek:
- hiba az alacsony nyomású szakaszban (Go szűrő dugulás vagy levegősödés)
Általános hiba az üzemanyag-rendszeri nyomás probléma, ami lehet egyszerű szűrő
csereérettség, illetve a rosszul összerakott csatlakozások hibája, ahonnan fel tud levegősödni a
szivattyú.
- hiba a magas nyomású szakaszban
Jelentheti a szivattyú,vagy a nyomásszabályzó szelep meghibásodását, a résolajcsöveknél, ill.
a nagynyomású csöveknél lévő szivárgást. A magas nyomású szakasz ellenőrzését bízzuk
szakemberre a jellemzően 600-1200Bar-os nyomás miatt. A hibaforrás beazonosításához
üzemanyag nyomás mérés eredménye (indításkor, alapjáraton, menet közben) ad támpontot.
- nyomásállítási probléma (DTC P1211, P2291, P2288)

igen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #382 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 18:04:34 »

GÁZOlajszűrő gond is lehet nemes egyszerűséggel.Szivárgás-falsszívás.Szivattyú előtt-után.Ezeket mindenképp első körben ellenőrizni kell! Wink wave
Csak nehogy félreértés legyen belőle és gyorsba olajat cseréljen a csávó...  vigyor3
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #383 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 18:22:42 »

Üdv. mindenkinek!
k.b 1 és 1/2 éve kibicelek ezen a fórumon, többé-kevésbbe napirenden vagyok az itt történö dolgokkal. Mondeom van 4 éve , 2002, októberi gyártás, 130LE TDCI, ghia limusin Wink most van 120 e ben. Elötte Sieram volt 2 L-es benzines worship több mint 10 évig. Az utóbbi idöben egyre több a gondom vele, sajnos , ha hozzászolnátok, tanacsot adnátok szivesen fogadnám.  Találkoztatok már ilyen problémával a fórumon jeletkezö többi "bajtársaimál" is(sanyi_bp; sz.z. csicsi...),, röviden:horvátország ,130 nál autopálya +pedál , auto megáll hiba jelzés    conf, újra indul semmi gond. kb 200 km megtétele után ugyanez  mf1. spiltben ford szerviz,  nem mondták meg hibakódot csak annyit hogy adagoló csere lesz, minim 700 euro . A gép müködőképes volt  igy inkább megkockáztattom hogy hazáig elgurulok valahogy.Azóta 5 kilot mentem vele, ha nem erőszakoskodok vele akkor minden rendben. Az itthoni mesterem megnézte (nem márkaszerviz), nem talált semmit. meghajtottuk (nem kellet sokat) villogó spirálnál a következö hibakód jött ki : a sokat emlegetett 0251 és 1211.. a második kisérletem pedig ,ugyancsak itt találtam a fórumon (napiszámláló nyomva utána gyújtás) , nem tudom  mond valamit ez jött ki 6A6E ?
Regebbi probléma,  inditás (hideg , meleg nem befolyásolja), beröffen, izzospirál villog és ugymarad (nem is kell figyeljem különösen mert nagyon csúnyán megy a motor) újra inditás és minden rendben , mintha semme sem történt volna.
Hozzátartozik az elözményekhez, amióta nélam van a kicsike kb 90e mentem vele , 1 szett izzógyertyacsere volt a tavaly ( akkor mejegyezte a mester , sok a városban közlekedés, valahova le van rakódva valami .Majd orvosolja ha sokat fog fogyasztani vagy füstölni fog),idén utazás elött szijak cseréje ,se elötte se utána gépház soha nem volt még ki sem nyitva (természetesen olajcsere , szürők meg amit ilyenkor kell cserélni). Még 1 észrevétel mielött befejezém mondandóm "folyamát",a fogyastás temaköréhez kapcsolodik. Ritkán nullázom le a fogyasztást 3-4 szer 1 évben átlagom az utóbbi idöben 5,3 körül van. Az autogumikról még nem találtam semmit  a fórumon (nem is kerestem igaz), az én tapasztalatom az "hogy amióta  M Energy saver gumikat használok" , kb 2 éve azóta csökkent le ennyire, 7-8 % megtakaritást tapasztaltam. Mégköszönöm a türelmét annak aki ezt a sokkmindent végig olvassa, aki pedig még válaszol annak többszörösen.
A 0251 és a 1211 összefüggenek, a 1211 DTC jelzi, ha többször előfordult a 0251.
A P0251-re a fórumon találsz infót. szivárgás-akadály-csúcs-szivattyú mind lehet.

ITT postoltam a 0251ről szóló bulletint.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #384 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 19:33:10 »

Üdv. mindenkinek!
ugyancsak itt találtam a fórumon (napiszámláló nyomva utána gyújtás) , nem tudom  mond valamit ez jött ki 6A6E ?
vigyor3 gage,nem 6a6e! Cheesy
Az jó.Csak tovább kellett volna nyomkodni a napi számláló gombot,és már benn is lettél volna a teszt menüben! Grin Wink wave
Itt találsz róla infót!Itt is van mit olvasni! eljen http://mondeo.hu/index.php?topic=46.msg345985#msg345985
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #385 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 20:10:29 »

Üdv. mindenkinek!
k.b 1 és 1/2 éve kibicelek ezen a fórumon, többé-kevésbbe napirenden vagyok az itt történö dolgokkal. Mondeom van 4 éve , 2002, októberi gyártás, 130LE TDCI, ghia limusin Wink most van 120 e ben. Elötte Sieram volt 2 L-es benzines worship több mint 10 évig. Az utóbbi idöben egyre több a gondom vele, sajnos , ha hozzászolnátok, tanacsot adnátok szivesen fogadnám.  Találkoztatok már ilyen problémával a fórumon jeletkezö többi "bajtársaimál" is(sanyi_bp; sz.z. csicsi...),, röviden:horvátország ,130 nál autopálya +pedál , auto megáll hiba jelzés    conf, újra indul semmi gond. kb 200 km megtétele után ugyanez  mf1. spiltben ford szerviz,  nem mondták meg hibakódot csak annyit hogy adagoló csere lesz, minim 700 euro . A gép müködőképes volt  igy inkább megkockáztattom hogy hazáig elgurulok valahogy.Azóta 5 kilot mentem vele, ha nem erőszakoskodok vele akkor minden rendben. Az itthoni mesterem megnézte (nem márkaszerviz), nem talált semmit. meghajtottuk (nem kellet sokat) villogó spirálnál a következö hibakód jött ki : a sokat emlegetett 0251 és 1211.. a második kisérletem pedig ,ugyancsak itt találtam a fórumon (napiszámláló nyomva utána gyújtás) , nem tudom  mond valamit ez jött ki 6A6E ?
Regebbi probléma,  inditás (hideg , meleg nem befolyásolja), beröffen, izzospirál villog és ugymarad (nem is kell figyeljem különösen mert nagyon csúnyán megy a motor) újra inditás és minden rendben , mintha semme sem történt volna.
Hozzátartozik az elözményekhez, amióta nélam van a kicsike kb 90e mentem vele , 1 szett izzógyertyacsere volt a tavaly ( akkor mejegyezte a mester , sok a városban közlekedés, valahova le van rakódva valami .Majd orvosolja ha sokat fog fogyasztani vagy füstölni fog),idén utazás elött szijak cseréje ,se elötte se utána gépház soha nem volt még ki sem nyitva (természetesen olajcsere , szürők meg amit ilyenkor kell cserélni). Még 1 észrevétel mielött befejezém mondandóm "folyamát",a fogyastás temaköréhez kapcsolodik. Ritkán nullázom le a fogyasztást 3-4 szer 1 évben átlagom az utóbbi idöben 5,3 körül van. Az autogumikról még nem találtam semmit  a fórumon (nem is kerestem igaz), az én tapasztalatom az "hogy amióta  M Energy saver gumikat használok" , kb 2 éve azóta csökkent le ennyire, 7-8 % megtakaritást tapasztaltam. Mégköszönöm a türelmét annak aki ezt a sokkmindent végig olvassa, aki pedig még válaszol annak többszörösen.
És ugyan nincs összefüggés,de dugózd le az egr-t! vigyor3 Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #386 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 21:34:38 »

Elkezdtem ezt magyarítani, kellene kis szakmai hilfe.
Transfer pump?
Fuel injection pump?

Majd jövök még...  nyes
Naplózva
Getech2a
Vendég
« Új hozzászólás #387 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 21:42:08 »

Ha 0-5000-ig felveszik rendesen a karakterisztikát akkor nem fog kopogni szerintem...
Csak azt nem értem hogy fog bejutni a hidrogén az égéstérbe TDCI-nél?
A turbo elötti vákumot kell felhasználniaztán a turbo szépen betölti a levgövel együtt....
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #388 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 21:44:00 »

Elkezdtem ezt magyarítani, kellene kis szakmai hilfe.
Transfer pump?
Fuel injection pump?

Majd jövök még...  nyes

Átemelő szivattyú - továbbító szivattyű?
A másik meg lehet akár adagoló is vagy injektor vizsgáló készülék pumpával?
mit forditasz a környezet segitene
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #389 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 21:48:20 »

Átemelő szivattyú - továbbító szivattyű?
A másik meg lehet akár adagoló is vagy injektor vizsgáló készülék pumpával?
mit forditasz a környezet segitene
Van link a hsz-ben.  Wink
Ez 2 szivattyú a TDCiben, az egyik az AC, a másik a nagynyomású szippancs, csak nemtom melyik melyik...
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #390 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 22:16:05 »

Van link a hsz-ben.  Wink
Ez 2 szivattyú a TDCiben, az egyik az AC, a másik a nagynyomású szippancs, csak nemtom melyik melyik...

A tankba lesz az átemelő szivattyú 6 Bar ilyesmi, a motor hajtja a magasnyomásút
http://www.dieselservicesgj.com/fuel.htm illusztrációnak nem rossz?
http://www.genosgarage.com/GenosGarageTechArticles/TDRGuide_FuelTransferPump.pdf

« Utoljára szerkesztve: 2009.10.01 csütörtök, 22:23:20 írta fusim » Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #391 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 23:43:05 »

A turbo elötti vákumot kell felhasználniaztán a turbo szépen betölti a levgövel együtt....

és az a vákum majd beszivja a megfelelő mennyiségű hidrogént?  vagy valamivel beakarod nyomatni? mert akkor már nem vákum lessz, nem?
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #392 Dátum: 2009.10.02 péntek, 00:36:11 »

A turbo elötti vákumot kell felhasználniaztán a turbo szépen betölti a levgövel együtt....
a turbo elött légkörinyomás van és nem vákum
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #393 Dátum: 2009.10.02 péntek, 05:13:57 »

A turbo elötti vákumot kell felhasználniaztán a turbo szépen betölti a levgövel együtt....
Átutaztatni a gázt a fél autón?
Légszűrő-turbó-át a a motor alatt-cooler-egr-szívósor?
Akkor már miért nem a szívósorba?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #394 Dátum: 2009.10.02 péntek, 07:17:05 »

A tankba lesz az átemelő szivattyú 6 Bar ilyesmi, a motor hajtja a magasnyomásút
http://www.dieselservicesgj.com/fuel.htm illusztrációnak nem rossz?
http://www.genosgarage.com/GenosGarageTechArticles/TDRGuide_FuelTransferPump.pdf
Köszike, az átemelő (AC) szivattyú elméletileg olyasmi, mint a benzineseknél (TDDi-n ilyen volt) kinn a kasztni alján vanik.
Ezek szerint a transfer pump az AC, a fuel injection meg a magasnyomású.
Nem voltam csak biztos benne, köszönöm.  worship
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #395 Dátum: 2009.10.02 péntek, 07:21:45 »

Átutaztatni a gázt a fél autón?
Légszűrő-turbó-át a a motor alatt-cooler-egr-szívósor?
Akkor már miért nem a szívósorba?
ez egy fokkal jobb mint a gázolajhoz keverés, de igy is bonyolult megvalositani. : kb 3 barnak kellene lenni legalább a h2 nyomásnak és kellene még egy mennyiség szabályzás is hozzá .
Naplózva
Getech2a
Vendég
« Új hozzászólás #396 Dátum: 2009.10.02 péntek, 08:56:13 »

a turbo elött légkörinyomás van és nem vákum


a szivotorokban ugyebár nyomás uralkodik a turbo miatt..... ahol szívja a turbó a levegőt, ott meg a légköri nyomásnál alacsonyabb a nyomás, azaz ha a turbo szivoágába, vagy ahoz közel rakjuk a bevezetést, akkor a turbo be fogja tölteni a motorba, ne gondoljon senki extra nagy H2 mennyiségekre...itt max percenként 2-4l brown gazról van szó... a gázfejlesztést a turbó "húzása" kéne szabályozza.... persze ez még csak teoria, azért is figyelem a hozzászolásaitokat....
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #397 Dátum: 2009.10.02 péntek, 09:18:31 »

Köszike, az átemelő (AC) szivattyú elméletileg olyasmi, mint a benzineseknél (TDDi-n ilyen volt) kinn a kasztni alján vanik.
Ezek szerint a transfer pump az AC, a fuel injection meg a magasnyomású.
Nem voltam csak biztos benne, köszönöm.  worship
Jó lesz így.
De a TDCI-ben nincs AC, vagy ?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #398 Dátum: 2009.10.02 péntek, 09:27:50 »

Jó lesz így.
De a TDCI-ben nincs AC, vagy ?
Így kezdődött a TDDi-nél is.... És lett benne. Gondolom, ha van szó róla, akkor tutter lesz valami, max nem a hagyományos értelemben vett, de előnyomást készítő valami izébigyula.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #399 Dátum: 2009.10.02 péntek, 09:35:43 »


a szivotorokban ugyebár nyomás uralkodik a turbo miatt..... ahol szívja a turbó a levegőt, ott meg a légköri nyomásnál alacsonyabb a nyomás, azaz ha a turbo szivoágába, vagy ahoz közel rakjuk a bevezetést, akkor a turbo be fogja tölteni a motorba, ne gondoljon senki extra nagy H2 mennyiségekre...itt max percenként 2-4l brown gazról van szó... a gázfejlesztést a turbó "húzása" kéne szabályozza.... persze ez még csak teoria, azért is figyelem a hozzászolásaitokat....
Ha a töltőlevegőbe kötött H2-vel az lehet a gond, mint a hidegindító/féktisztító/felturbósodás jelenségekkel, azaz vezérlés nélkülivé, önjáróvá válhat a motor. Ennek kiküszöbölésére az üa mennyiséggel párhuzamosan kell szabályozni a h2 mennyiséget. A bekötési pont választásánál fontos, hogy a kétfajta hajtóanyag mennyisége időben egyszerre változzon. Ehhez szerintem az égéstérhez közel kell bekötni a töltőrendszerbe, mert különben jelentős időkésése lesz a h2 töltés szabályozásnak az üzemanyag szabályozáshoz képest. Gázelvételnél az üa. pumpa kvázi azonnal reagál, a H2 mennyiségét is csak ezzel párhuzamosan tudod szabályozni (különben jósolni kellene). A H2 turbó elé bekötése miatt a kétfajta hajtóanyag mennyisége  nem egyszerre változik a levegő kisebb nyomása és hoszabb útja miatt, így extrém esetben létrejöhetne a kontrollálhatatlan öngyulladás a H2 miatt.
További gond lehet a turbóval, hogy annak hőmérséklete elég extrém lehet, így az azon áthaladó H2 akár be is gyulladhat.
Az üa.rendszerbe kötés meg érdekes problémákat vet fel. Ha a TDCi-ben az alacsony nyomású oldalra kötünk gázt (vagy ha az levegősödik) a nagynyomású nem fogja tudni előállítani a szükséges nyomást mert a teljesítmény egy része a gáz összenyomására fog elmenni, továbbá a gáz hozzákeverése ronthatja a kenés hatásfokot.
A magasnyomású oldalra bekötés pedig a gázolaj és H2 azonos nyomását feltételezi, amihez kellene egy külön nagynyomású szivattyú a H2-nek, ami persze eszetlen drága lenne, mert 1600bar-on a H2 már szerintem cseppfolyós és forró, ha egyáltalán összenyomható annyira. Persze elképzelhető, hogy lehetne a magasnyomású üzemanyagba a benyás injektorokhoz hasonló módon belekeverni a H2-t (ugye a laborban használt vízsugár-szivattyúhoz hasonlóan), de továbbra is kérdés, mi történik az alacsony  nyomású H2-vel, ha találkozik az 50 fokos, átlagosan 1000bar nyomású gázolajjal...
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.086 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.