Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.09.28 szombat, 17:32:03 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14336678 alkalommal)
0 Felhasználó és 32 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48501



« Új hozzászólás #450 Dátum: 2009.10.08 csütörtök, 13:40:08 »

Sziasztok, érdeklődnék, hogy a bőr Recaro ülések ápolására melyik ápolószert ajánljátok?

Nagyáruházakban kapható, bőr kárpit tisztító folyadék.Ilyen fehér lötty,de a nevét nem tudom most.Az nadon jó,csak miután leápolod, picit csúszik az ülés.Viszont gyönyörű tőle, és védi a bőrt a repedezés ellen. eljen
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.08 csütörtök, 14:07:20 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #451 Dátum: 2009.10.08 csütörtök, 13:51:10 »

Nézz rá itt a szervíztervezetre: http://www.etis.ford.com/. Angel rakott fel korábban egy excel táblát az esedékes szervízmunkákról.. Meg kellene keresni...

http://angeltdci.atw.hu/mondeo_mk3_18_20_20tdci.xls

Ez meg az én szerelőm  vigyor3

http://angeltdci.atw.hu/KocsisOrsolya1.jpg
http://angeltdci.atw.hu/KocsisOrsolya2.jpg

Felmerül a kérdés, hogy kerül ő ide... megmondtom. Tőle kaptam az exel táblázatot.  worship
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Gabo
Vendég
« Új hozzászólás #452 Dátum: 2009.10.08 csütörtök, 14:23:07 »

Nagyáruházakban kapható, bőr kárpit tisztító folyadék.Ilyen fehér lötty,de a nevét nem tudom most.Az nadon jó,csak miután leápolod, picit csúszik az ülés.Viszont gyönyörű tőle, és védi a bőrt a repedezés ellen. eljen
Nekem van otthon, mert én most kentem be. De a nevét nem tudom, este, ha nem felejtem el megnézem.

Bár ez a beírás miért a TDCI motorok topicnál van?Huh?Huh??? Lali002, ez az utastér Smiley Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.08 csütörtök, 14:25:06 írta Gabo » Naplózva
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1674


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #453 Dátum: 2009.10.08 csütörtök, 14:42:27 »

http://angeltdci.atw.hu/mondeo_mk3_18_20_20tdci.xls

Ez meg az én szerelőm  vigyor3

http://angeltdci.atw.hu/KocsisOrsolya1.jpg
http://angeltdci.atw.hu/KocsisOrsolya2.jpg

Felmerül a kérdés, hogy kerül ő ide... megmondtom. Tőle kaptam az exel táblázatot.  worship

Köszi a táblázatot! A leányzó meg gyönyörű és még ez excelhez is ért Smiley
T.
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
lali002
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 66


E-mail
« Új hozzászólás #454 Dátum: 2009.10.08 csütörtök, 15:25:15 »

Köszönöm a választ! Máskor oda dobom fel! Wink
Naplózva

2006. Mondeo 2.2 ST Tdci (Performance Blue)
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1674


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #455 Dátum: 2009.10.08 csütörtök, 16:13:11 »

Sziasztok,
Indításkor a következő a jelenség: dob egy pára jellegű pamacsot a gép hidegen?
ez miért van, mi okozza?
Mellesleg nem füstöl, nem ad semmilyen hibajelet.
a gép: 2005/08-as eruro 3-as TDCI.
Köszi, T.
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #456 Dátum: 2009.10.08 csütörtök, 16:23:40 »

http://angeltdci.atw.hu/mondeo_mk3_18_20_20tdci.xls

Ez meg az én szerelőm  vigyor3

http://angeltdci.atw.hu/KocsisOrsolya1.jpg
http://angeltdci.atw.hu/KocsisOrsolya2.jpg

Felmerül a kérdés, hogy kerül ő ide... megmondtom. Tőle kaptam az exel táblázatot.  worship
Gondolom nem ezek a tételek voltak benne  eplus2 eplus2  nyes Wink
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
BJ121
Vendég
« Új hozzászólás #457 Dátum: 2009.10.08 csütörtök, 19:02:26 »

Sziasztok,
Indításkor a következő a jelenség: dob egy pára jellegű pamacsot a gép hidegen?
ez miért van, mi okozza?
Mellesleg nem füstöl, nem ad semmilyen hibajelet.
a gép: 2005/08-as eruro 3-as TDCI.
Köszi, T.

Amióta megvettem nekem is ezt csinálja, de csak kb. 10 és 20 fok között. Télen és nyáron nem jön elő csak tavasszal és összel...
Nekem azt mondta a szerelő, h csak pára.
Naplózva
Stefan
Vendég
« Új hozzászólás #458 Dátum: 2009.10.10 szombat, 23:09:18 »

Sziasztok!
Készülök venni diesel Mondeot 2001-2003-as évjáratok közt válogatok és arra lennék kíváncsi hogy meik motorral érdemes venni a 85 kw (115 LE) vagy 96 kw (130 LE)Huh?
Érdekelne, hogy meik a beváltabb, strapabiróbb, megbízhatóbb.
Előre is köszönöm a segitséget!!!

Egyébként nagyon király az oldal!!!  worship worship worship
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #459 Dátum: 2009.10.11 vasárnap, 00:16:35 »

Sziasztok!
Készülök venni diesel Mondeot 2001-2003-as évjáratok közt válogatok és arra lennék kíváncsi hogy meik motorral érdemes venni a 85 kw (115 LE) vagy 96 kw (130 LE)Huh?
Érdekelne, hogy meik a beváltabb, strapabiróbb, megbízhatóbb.
Előre is köszönöm a segitséget!!!

Egyébként nagyon király az oldal!!!  worship worship worship
Ajánlom figyelmedbe: http://mondeo.hu/index.php?page=93 ebben benne van a lényeg.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #460 Dátum: 2009.10.11 vasárnap, 12:52:05 »

Sziasztok!
Készülök venni diesel Mondeot 2001-2003-as évjáratok közt válogatok és arra lennék kíváncsi hogy meik motorral érdemes venni a 85 kw (115 LE) vagy 96 kw (130 LE)Huh?
Érdekelne, hogy meik a beváltabb, strapabiróbb, megbízhatóbb.
Előre is köszönöm a segitséget!!!

Egyébként nagyon király az oldal!!!  worship worship worship

Ha egy mód van rá, ne írd be két topicba! Mindegyiket olvassuk.

Itt már írtam pár dolgot, meg mások is.
http://mondeo.hu/index.php?topic=1455.msg463716#msg463716
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tomy
Vendég
« Új hozzászólás #461 Dátum: 2009.10.11 vasárnap, 21:09:44 »

Sziasztok!

Meg tudná valaki mondani, hogy 2003.07 tdci 130LE Mondeonak, nem faceliftes, 5 ajtósnak mennyi lehet az ET száma a felninek!
6,5Jx17-es van rajta és 8,5Jx17-et veszek rá csak nem vagyok biztos benne hogy minden stimmelni fog-legalább a kaszniból nem kellene, hogy kilógjon.
Valamint szeretném kicserélni a hátsó két lengéscsillapítót és nem tudom mi a típusa.
Köszi

Tamás
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48501



« Új hozzászólás #462 Dátum: 2009.10.12 hétfő, 05:52:13 »

Sziasztok!

Meg tudná valaki mondani, hogy 2003.07 tdci 130LE Mondeonak, nem faceliftes, 5 ajtósnak mennyi lehet az ET száma a felninek!
6,5Jx17-es van rajta és 8,5Jx17-et veszek rá csak nem vagyok biztos benne hogy minden stimmelni fog-legalább a kaszniból nem kellene, hogy kilógjon.
Valamint szeretném kicserélni a hátsó két lengéscsillapítót és nem tudom mi a típusa.
Köszi

Tamás
52,5
http://www.gumi-world.hu/alu_es_lemezfelni_kereses_autotipus_szerint
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ferec
Vendég
« Új hozzászólás #463 Dátum: 2009.10.12 hétfő, 12:01:33 »

Sziasztok!
Pár napja porlasztócsúcs cserén esett át az autó. Azóta nagyobb gázadásra füstöl. Egy picit füstje eddig is volt intenzívebb gyorsításnál, de most a mögöttem levőket füstfelhő teríti be. Mitől lehet ez?
Naplózva
mACSman
Vendég
« Új hozzászólás #464 Dátum: 2009.10.12 hétfő, 12:22:50 »

Sziasztok!
Pár napja porlasztócsúcs cserén esett át az autó. Azóta nagyobb gázadásra füstöl. Egy picit füstje eddig is volt intenzívebb gyorsításnál, de most a mögöttem levőket füstfelhő teríti be. Mitől lehet ez?
Egy motor újratanítás csak használhat neki:

"Csak hideg motornál szabad újratanítani - egyébként nem lesz hidegindítási programrész! Akkusaru leszed 10 percre. Minden fogyasztó kikapcsolva - belső világítás, fűtés, hűtés, rádió. Akkusaru visszakötve. Indít és alapjáraton melegedjen be a víz a "NORMAL" tartományba - nem kell függőlegesig várni csak a normal jelek között legyen a mutató. Gázfröccs padlógáz egy pillanatra. Utána a fordulatot megtartani 1250 es fordulaton 3 percet. Irány egy 8km-es próbaút minden sebességbe megjáratva motorfék gyorsítás minden legyen benne.
(8km után lezáródik a program és azt használja az ECU)
Tapasztalat szerint - Digitklímás MKII nél célszerű a klímát bekapcsolva tanítani - egyébként lesznek alapjárati gondok klímával vagy leáll)"

fusim tippje alapján.  wave
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48501



« Új hozzászólás #465 Dátum: 2009.10.12 hétfő, 12:36:39 »

Sziasztok!
Pár napja porlasztócsúcs cserén esett át az autó. Azóta nagyobb gázadásra füstöl. Egy picit füstje eddig is volt intenzívebb gyorsításnál, de most a mögöttem levőket füstfelhő teríti be. Mitől lehet ez?
Megkéne mérni a turbónyomást.Lehet,hogy kilukadt az egyik turbócsöved.A csúcs csereután sem szabad füstölnie.Ha jól csinálták.Úgy értem jót tettek bele és fel is lett progizva. Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48501



« Új hozzászólás #466 Dátum: 2009.10.12 hétfő, 12:37:22 »

Egy motor újratanítás csak használhat neki:

"Csak hideg motornál szabad újratanítani - egyébként nem lesz hidegindítási programrész! Akkusaru leszed 10 percre. Minden fogyasztó kikapcsolva - belső világítás, fűtés, hűtés, rádió. Akkusaru visszakötve. Indít és alapjáraton melegedjen be a víz a "NORMAL" tartományba - nem kell függőlegesig várni csak a normal jelek között legyen a mutató. Gázfröccs padlógáz egy pillanatra. Utána a fordulatot megtartani 1250 es fordulaton 3 percet. Irány egy 8km-es próbaút minden sebességbe megjáratva motorfék gyorsítás minden legyen benne.
(8km után lezáródik a program és azt használja az ECU)
Tapasztalat szerint - Digitklímás MKII nél célszerű a klímát bekapcsolva tanítani - egyébként lesznek alapjárati gondok klímával vagy leáll)"

fusim tippje alapján.  wave
Talán a benyásoknak! nyes Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ferec
Vendég
« Új hozzászólás #467 Dátum: 2009.10.12 hétfő, 12:41:14 »

Egy motor újratanítás csak használhat neki:

"Csak hideg motornál szabad újratanítani - egyébként nem lesz hidegindítási programrész! Akkusaru leszed 10 percre. Minden fogyasztó kikapcsolva - belső világítás, fűtés, hűtés, rádió. Akkusaru visszakötve. Indít és alapjáraton melegedjen be a víz a "NORMAL" tartományba - nem kell függőlegesig várni csak a normal jelek között legyen a mutató. Gázfröccs padlógáz egy pillanatra. Utána a fordulatot megtartani 1250 es fordulaton 3 percet. Irány egy 8km-es próbaút minden sebességbe megjáratva motorfék gyorsítás minden legyen benne.
(8km után lezáródik a program és azt használja az ECU)
Tapasztalat szerint - Digitklímás MKII nél célszerű a klímát bekapcsolva tanítani - egyébként lesznek alapjárati gondok klímával vagy leáll)"

fusim tippje alapján.  wave

Köszi megpróbálom!

Még egy kérdés: csúcs csere óta azt csinálja az autó, hogy ha ráadom a gyújtást központi zár bezár, ha leveszem kinyit. Levettem 10percre az akkusarut, de nem segített rajta.
Naplózva
mACSman
Vendég
« Új hozzászólás #468 Dátum: 2009.10.12 hétfő, 12:58:13 »

Köszi megpróbálom!

Még egy kérdés: csúcs csere óta azt csinálja az autó, hogy ha ráadom a gyújtást központi zár bezár, ha leveszem kinyit. Levettem 10percre az akkusarut, de nem segített rajta.
Akkor ott valamit elprogramoztak.
Csak 5 km/h sebesség felett kéne zárnia, ha rá van programozva.
A nyitás az teljesen OK.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #469 Dátum: 2009.10.12 hétfő, 13:11:06 »

Sziasztok!
Pár napja porlasztócsúcs cserén esett át az autó. Azóta nagyobb gázadásra füstöl. Egy picit füstje eddig is volt intenzívebb gyorsításnál, de most a mögöttem levőket füstfelhő teríti be. Mitől lehet ez?

A motortanítás a dízelnél nem pont olyan, mint a benzinesnél, mert sokkal hosszabb időt vesz, mint a benzinesnél.
Itt arról van szó, hogy a kopogásszenzor alapján finomítja a befecskenezést.
Ha kicseréllték a csúcsot, akkor újra kell azokat programozni. Ha ezt nem tették meg, akkor baj van, kb mintha rossz cipőméret.
Ha azt állítják, ehhez nincs kód, akkor az buhera csúcs, kár az egészért.
Ha viszont beprogramozták, akkor törlődtek a korrekciós adatok, azokat párezer kilométer alatt fogja hozzáátlagolni - addig ilyen lesz, és egyre inkább fog csökkenni.

A zárás - én még ilyet nem láttam. Ha kézzel kizárod, akkor mi van? Hagyja kizárni, vagy erőlteti a zárást?
Az autónál be lehet progizni, hogy 3 kmh-nél zárjon, de az más.
Van egy tippem. Lehet programozni, hogy zárásra melyik ajtót nyissa (csak a vezetőé, csomagtartó, stb).
Először programozd másképpen, majd ismét, ahogy szeretnéd. Ezzel talán meg tudod oldani.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
ferec
Vendég
« Új hozzászólás #470 Dátum: 2009.10.12 hétfő, 13:21:44 »


A zárás - én még ilyet nem láttam. Ha kézzel kizárod, akkor mi van? Hagyja kizárni, vagy erőlteti a zárást?
Az autónál be lehet progizni, hogy 3 kmh-nél zárjon, de az más.
Van egy tippem. Lehet programozni, hogy zárásra melyik ajtót nyissa (csak a vezetőé, csomagtartó, stb).
Először programozd másképpen, majd ismét, ahogy szeretnéd. Ezzel talán meg tudod oldani.


Mivel eddig is rossz volt a vezető oldali központi záram (csak kulccsal zárható, gombnyomásra bezár majd rögtön visszanyit mivel a vezető oldalit nem tudta bezárni) így most is csak bezár és visszanyit. De akkor is idegesítő Smiley
Megpróbálom amit írtál, ha nem sikerül visszaviszem a szervizbe.

Egyébként van olyanom, hogy állófűtés/hűtés. Vagyis csak majdnem az mert ha bekapcsolom jár a motor, de a kulcsot kivehetem és bezárhatom az ajtót. Távirányítóról működtethető. Nem tudom nem-e ez kavar be.
Belső visszapillantó mellett van egy kis antenna 2 leddel. Eddig villogtak, most már világítanak folyamatosan.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #471 Dátum: 2009.10.12 hétfő, 13:28:28 »

Mivel eddig is rossz volt a vezető oldali központi záram (csak kulccsal zárható, gombnyomásra bezár majd rögtön visszanyit mivel a vezető oldalit nem tudta bezárni) így most is csak bezár és visszanyit. De akkor is idegesítő Smiley
Megpróbálom amit írtál, ha nem sikerül visszaviszem a szervizbe.

Egyébként van olyanom, hogy állófűtés/hűtés. Vagyis csak majdnem az mert ha bekapcsolom jár a motor, de a kulcsot kivehetem és bezárhatom az ajtót. Távirányítóról működtethető. Nem tudom nem-e ez kavar be.
Belső visszapillantó mellett van egy kis antenna 2 leddel. Eddig villogtak, most már világítanak folyamatosan.

Ja, ez más. Ha rossz a zár, akkor az csinálja. De vidd vissza, ahogy Macsman írta, kínlódjanak ők.
Nála volt olyan, hogy 110-et átlépve csippant egyet  vigyor3 az autó... bug vagy fícsör?
Kiderült, véletlenül bekapcsolták  vigyor3 szóval fícsör.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mACSman
Vendég
« Új hozzászólás #472 Dátum: 2009.10.12 hétfő, 13:39:38 »

Ja, ez más. Ha rossz a zár, akkor az csinálja. De vidd vissza, ahogy Macsman írta, kínlódjanak ők.
Nála volt olyan, hogy 110-et átlépve csippant egyet  vigyor3 az autó... bug vagy fícsör?
Kiderült, véletlenül bekapcsolták  vigyor3 szóval fícsör.
Igen volt, sebesség határ átlépés figyelmeztető csippantás.  hehe
Kanyarban idegesítő is volt hogy csippantott.  nyes
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #473 Dátum: 2009.10.12 hétfő, 14:04:05 »

Igen volt, sebesség határ átlépés figyelmeztető csippantás.  hehe
Kanyarban idegesítő is volt hogy csippantott.  nyes

Azt kellett volna csinálni, hogy nem mész gyorsabban 110-nél  vigyor3
Persze nyilván autópályáról beszélünk! Meg a nagy lejtő  vigyor3
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
ferec
Vendég
« Új hozzászólás #474 Dátum: 2009.10.12 hétfő, 14:04:30 »

Ja, ez más. Ha rossz a zár, akkor az csinálja. De vidd vissza, ahogy Macsman írta, kínlódjanak ők.
Nála volt olyan, hogy 110-et átlépve csippant egyet  vigyor3 az autó... bug vagy fícsör?
Kiderült, véletlenül bekapcsolták  vigyor3 szóval fícsör.

Na úgy néz ki ez megoldódott. Az "állófűtés" érzékelőjét kikötöttem és vissza. Azóta nem csinálja ezt.
Viszont a nyomkodás közbe újabb fura dolgot vettem észre. Ha a világítást tompítottról távolságira kapcsolom, nem alszik ki a tompított izzó (vagyis fénycső mert xenon). Mi vezérli ezt?
Bocsi az off miatt, itt keztem el azért nem vittem át az elektromos topicba.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #475 Dátum: 2009.10.12 hétfő, 14:06:09 »

Na úgy néz ki ez megoldódott. Az "állófűtés" érzékelőjét kikötöttem és vissza. Azóta nem csinálja ezt.
Viszont a nyomkodás közbe újabb fura dolgot vettem észre. Ha a világítást tompítottról távolságira kapcsolom, nem alszik ki a tompított izzó (vagyis fénycső mert xenon). Mi vezérli ezt?
Bocsi az off miatt, itt keztem el azért nem vittem át az elektromos topicba.

És ez jól is van így. A xenon kb 2 másodperc alatt gyújt be. Sötétben akarsz kóricálni?  vigyor3
De nem csak a keszonosnál van így, hanem mindnél.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
ferec
Vendég
« Új hozzászólás #476 Dátum: 2009.10.12 hétfő, 14:09:28 »

És ez jól is van így. A xenon kb 2 másodperc alatt gyújt be. Sötétben akarsz kóricálni?  vigyor3
De nem csak a keszonosnál van így, hanem mindnél.
Ja, jogos. Már megvan másfél éve de még nem tünt fel Smiley
Naplózva
Tóth Péter
Vendég
« Új hozzászólás #477 Dátum: 2009.10.12 hétfő, 19:24:07 »

igen..kinyomó is...

kuplung+hidraulikus kinyomó+lendkerék:120 pénz

természetesen gyári újba...
______________________________________________________________________________________________.

Szia Quest!

Teljesen új tag révén most írok először! Lehet, hogy nem pont jó helyre. Ha tényleg nem előre is elnézést kérnék mindenkitől!

Olvastam rengeteg nagyon hasznos dolgot itt és ezt mind köszönöm, mert sok-sok segítséget nyújtott nekem!
Még 2007-ben vettem az autóm, 2003. decemberi gyártású 2.0 tdci és hála isten semmi komolyabb gond nem volt vele!
Az utóbbi időben viszont sajnos elkezdett zörögni a kettőstömegü és a kinyomócsapágy is ciripel! Nagyon sokat megyek így előre fel szeretnék készülni az aktuális cserére és láttam a fent beillesztett üzenet váltást!

Szó-Szó! engem is érdekelne a kuplung , kinyomó , lendkerék kombináció!


Akadna még belőle?


Előre is köszönöm!

Péter



Naplózva
gyengek
Vendég
« Új hozzászólás #478 Dátum: 2009.10.13 kedd, 15:55:34 »

Sziasztok!

Ma a következő történt:
 - gyújtás;
 - jelzőlámpák elalszanak;
 - indítás;
Eddig normál ügymenet, utána jöttek az érdekes dolgok.
1. kör:
 - motor be;
 - kb 1000-re a fordulatszám;
 - rögtön fordulat visszaesés;
 - motor lefullad;
 - sok szürke füst gomolyog hátul.
2. kör:
 - motor be;
 - kb 1000-re a fordulatszám;
 - rögtön fordulat visszaesés;
 - nagy gáz;
 - motor lefullad;
 - sok szürke füst gomolyog hátul.
3. kör:
 - motor be;
 - kb 1000-re a fordulatszám;
 - nagy gáz;
 - rögtön fordulat visszaesés;
 - motor lefullad;
 - sok szürke füst gomolyog hátul.
Ennyi.

Csütörtökön húzzuk be (Dominak megint hála worship ) Vik-hez. CMP elvileg nem lehet mert, nekem alapból szürke. Mondtak nekem gázpedálelektronika hibát, porlasztócsúcs hibát és gázolaj minőség hibát (mindig a kagylósnál tankolok, eddig nem volt hiba.). Fogyasztás teljesen jó 7.3 átlagban. Semmi jel nem utalt erre a hibára. EGR nincs dugózva. Tegnap egész nap mentem vele, este gond nélkül leáll.

Ötlet?
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.13 kedd, 15:57:45 írta gyengek » Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #479 Dátum: 2009.10.13 kedd, 16:34:06 »

Sziasztok!

Ma a következő történt:
 - gyújtás;
 - jelzőlámpák elalszanak;
 - indítás;
Eddig normál ügymenet, utána jöttek az érdekes dolgok.
1. kör:
 - motor be;
 - kb 1000-re a fordulatszám;
 - rögtön fordulat visszaesés;
 - motor lefullad;
 - sok szürke füst gomolyog hátul.
2. kör:
 - motor be;
 - kb 1000-re a fordulatszám;
 - rögtön fordulat visszaesés;
 - nagy gáz;
 - motor lefullad;
 - sok szürke füst gomolyog hátul.
3. kör:
 - motor be;
 - kb 1000-re a fordulatszám;
 - nagy gáz;
 - rögtön fordulat visszaesés;
 - motor lefullad;
 - sok szürke füst gomolyog hátul.
Ennyi.

Csütörtökön húzzuk be (Dominak megint hála worship ) Vik-hez. CMP elvileg nem lehet mert, nekem alapból szürke. Mondtak nekem gázpedálelektronika hibát, porlasztócsúcs hibát és gázolaj minőség hibát (mindig a kagylósnál tankolok, eddig nem volt hiba.). Fogyasztás teljesen jó 7.3 átlagban. Semmi jel nem utalt erre a hibára. EGR nincs dugózva. Tegnap egész nap mentem vele, este gond nélkül leáll.

Ötlet?

Ne legyen igazam, de dugattyú. Szerintem.

Mert:
Sok szürke füst=elégetlen üzemanyag=sok üzemanyag/kevés kompresszió.
Sok üzemanyag=áteresztő porlasztó ->csere
Kevés kompresszió->ld Domi esete.

Izzító, Check engine jelzés volt?

(a gép leinformált volt, mikor vetted? Túl sok a gond vele egy 2,2höz képest)
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #480 Dátum: 2009.10.13 kedd, 20:01:53 »

Időnként kb 1-1,5 percenként meleg motornál botlik egyet az alapjátatom, Kb 50 fordulatot, amit lehet érezni a kasztnin is, eddig nem csinált ilyet, valami ötlet?
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #481 Dátum: 2009.10.13 kedd, 20:12:18 »

Időnként kb 1-1,5 percenként meleg motornál botlik egyet az alapjátatom, Kb 50 fordulatot, amit lehet érezni a kasztnin is, eddig nem csinált ilyet, valami ötlet?
Ötletem nincs, hasonló jelenség nálam is van.
Vik szerint minden TDCi ingatja az alapjáratot.
Mivel neked meg nekem is új porlasztók vannak bent, nem lehet más, csak szivattyú oldali dolog. Az meg vagy vezérlés, vagy szabályozószelep.
Lehet, ki kellene cserélni az üa. hőfok jeladót, a nyomásszabályozót a szivattyún, kopogásérzékelőt, CHT szenzort, meg a többi alapjárati nyomás kialakításában szerepet játszó érzékelőket.  wave
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #482 Dátum: 2009.10.13 kedd, 20:15:35 »

Ötletem nincs, hasonló jelenség nálam is van.
Vik szerint minden TDCi ingatja az alapjáratot.
Mivel neked meg nekem is új porlasztók vannak bent, nem lehet más, csak szivattyú oldali dolog. Az meg vagy vezérlés, vagy szabályozószelep.
Lehet, ki kellene cserélni az üa. hőfok jeladót, a nyomásszabályozót a szivattyún, kopogásérzékelőt, CHT szenzort, meg a többi alapjárati nyomás kialakításában szerepet játszó érzékelőket.  wave

Nekem egy pár napja, talán egy hete csinálja. De az is lehet, hogy csak most vettem észre, hogy hüvösebb van és ha várni kell, jár a motor.
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4945



E-mail
« Új hozzászólás #483 Dátum: 2009.10.13 kedd, 20:51:12 »

Időnként kb 1-1,5 percenként meleg motornál botlik egyet az alapjátatom, Kb 50 fordulatot, amit lehet érezni a kasztnin is, eddig nem csinált ilyet, valami ötlet?
Nekem nyáron hidegen csinálta sokáig, azután egy hosszabb túra után elmúlt. Enyhe alapjárati ingadozás van, de ha Vik is azt mondja, hogy mindegyik ilyen, akkor teszek rá.
Neked sincs messze az Agip kút a XI. ker Hunyadi J, utcánál. Próbáld ki. Én legutóbb ott tankoltam, és meglepően finomodott a motor járása, hidegen sem csattog. Én nemigen hiszek az üzemanyagok közti különbségben, de most meglepődtem.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #484 Dátum: 2009.10.13 kedd, 20:56:15 »

Nekem nyáron hidegen csinálta sokáig, azután egy hosszabb túra után elmúlt. Enyhe alapjárati ingadozás van, de ha Vik is azt mondja, hogy mindegyik ilyen, akkor teszek rá.
Neked sincs messze az Agip kút a XI. ker Hunyadi J, utcánál. Próbáld ki. Én legutóbb ott tankoltam, és meglepően finomodott a motor járása, hidegen sem csattog. Én nemigen hiszek az üzemanyagok közti különbségben, de most meglepődtem.

Úgy látom másnak is csinálja, valószínüleg ez ilyen. Javarészt én is az AGIP-nál tankolok, a depo-val szemben, az esik útba, De megkóstolom következőre a Hunyadinál a kutat. integet2
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.13 kedd, 21:02:18 írta Gyurka » Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #485 Dátum: 2009.10.13 kedd, 21:31:29 »

Ötlet?

Nem jön be az izzításjelző is? és dobja vészüzemmódba? Ha igen akkor kezd beállni az EGR-ed.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #486 Dátum: 2009.10.13 kedd, 21:57:53 »

Nem jön be az izzításjelző is? és dobja vészüzemmódba? Ha igen akkor kezd beállni az EGR-ed.
szürke füsttel EGR?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #487 Dátum: 2009.10.13 kedd, 22:04:15 »

szürke füsttel EGR?
Igen A 2006-os már EuIV-es és nagyon vissza van szabályozva, ami csökkenti a füstölést de a szine is kicsit más.. Ha egy adott szöghibát érzékel a fedcomp akkor jön a vészüzemmód. Ilyenkor hol nyitott hol zárt állapotban áll be vagy félig. HA teljesen nyitva ragad be akkor be sem tud indulni. Ilyenkor inkább szürkés füst van. DE kell hozzá vészüzemmód is. Ha nincs akkor más a gond-
Naplózva
zsozso
Vendég
« Új hozzászólás #488 Dátum: 2009.10.13 kedd, 23:18:03 »

Sziaszto.
kező
Új tag lennék. És volna egy kérdésem felétek.

A problémám a követkeező.
Hideg indításkor kb: 2-5 percig hidegtől függően szürkés kékes füst jön a kipufogóból,, szaga mint ha elégetlen gázolaj lenne.
Ez a füstölés nyáron is jellemző vol.
Porlasztók ,bevizsgálava Ok.
Porlasztós  szaki szerint ez Mondeó hiba,  az intercooler-be v. a csövekbe lerakódó olajat felszívja ,és ez a hengerbe kerülve mivel nem képes összesűríteni elhajtja v. zsugorodik a halytóka. kb: 0.5-2mm-t.
És e miatt mivel a holtpont lentebb került az egyik hengerbe nem lessz tökéletes az égés. Szerinte e miatt füstöl, és csak hidgen. Melegen semmi probléma. Ha csak nincs e összefüggésbe  azzal,hogy kis gázadásnál, ez lehet bármolyen fokozatban rángat. Határozott gázadásnál semmi probléma.

Kérem ha valami infótok volna ezzel kapcsolatban légyszives írlyatok.
Köszi.

Naplózva
gyengek
Vendég
« Új hozzászólás #489 Dátum: 2009.10.13 kedd, 23:31:53 »

Nem jön be az izzításjelző is? és dobja vészüzemmódba? Ha igen akkor kezd beállni az EGR-ed.

Este lementem és újabb próbát tettem. Pöccre indult, de a fordulat folyamatosan változott (gázpedál érintése nélkül), illetve iszonyat traktor hang jön a motortérből. Indítás után egy pici szürke füst utána semmi. Semmilyen ikon nem világított a műszerfalon.
Naplózva
szuszu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 141


E-mail
« Új hozzászólás #490 Dátum: 2009.10.14 szerda, 09:13:14 »

Sziaszto.
kező
Új tag lennék. És volna egy kérdésem felétek.

A problémám a követkeező.
Hideg indításkor kb: 2-5 percig hidegtől függően szürkés kékes füst jön a kipufogóból,, szaga mint ha elégetlen gázolaj lenne.
Ez a füstölés nyáron is jellemző vol.
Porlasztók ,bevizsgálava Ok.
Porlasztós  szaki szerint ez Mondeó hiba,  az intercooler-be v. a csövekbe lerakódó olajat felszívja ,és ez a hengerbe kerülve mivel nem képes összesűríteni elhajtja v. zsugorodik a halytóka. kb: 0.5-2mm-t.
És e miatt mivel a holtpont lentebb került az egyik hengerbe nem lessz tökéletes az égés. Szerinte e miatt füstöl, és csak hidgen. Melegen semmi probléma. Ha csak nincs e összefüggésbe  azzal,hogy kis gázadásnál, ez lehet bármolyen fokozatban rángat. Határozott gázadásnál semmi probléma.

Kérem ha valami infótok volna ezzel kapcsolatban légyszives írlyatok.
Köszi.



Ne vegyél rá mérget, hogy nem porlasztó. Nekem hasonló gondra minden szaki csípőből porlasztót mondott, megmérték próbapadon és tényleg... (Nem tudom, hogy nálad miként vizsgálták őket, de a "szimpla" résolajmérés nem mutatja ki...) Persze nem akarom az ördögöt a falra festeni...
Naplózva

MK4 2.0 TDCi FL Tit-X
MK5 Hibrid Vignale
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #491 Dátum: 2009.10.14 szerda, 10:32:30 »

Sziaszto.

Porlasztós  szaki szerint ez Mondeó hiba,  az intercooler-be v. a csövekbe lerakódó olajat felszívja ,és ez a hengerbe kerülve mivel nem képes összesűríteni elhajtja v. zsugorodik a halytóka. kb: 0.5-2mm-t.
És e miatt mivel a holtpont lentebb került az egyik hengerbe nem lessz tökéletes az égés.
Te jó ég.  ijedt merges2 Jó kis vakítós szöveg. levele
Mégis hogy vizsgálták a porlasztókat? résolajmennyiség vizsgálattal? Mert az csak bizonyos hibákra jó.
Honnét kerül az intercoolerbe olyan mennyiségű olaj, hogy zavarja az égést? Fogy az olaj a kocsiból? A jó turbó pötyögteti ugyan az olajat, de ettől max. finom olajfilm keletkezik a töltőlevegő rendszerben.
A turbó felől töltőlevegő rendszerbe jutó, az égést befolyásoló mennyiségű olaj szélsőséges esetben az ún. felturbósodáshoz vezet, amikor a motor üzemanyag nélkül, a kenőolajat elégetve jár (és esik szét). Minden más szabályozatlan égés esetén a kopogásérzékelő jelzésére az ECU letiltja a motort.
Ha pontos diagnózist akarsz, vidd be a Filep Diesel Service-hez (székesfehérvár v. budapest), kiszerelve is tesztelik a porlasztókat.
És közben készítsd a pénzedet, mert cserés lesz a 4db porlasztó, a szűrő és a 4db CR cső.
A szürkés füst és az elégetlen gázolaj szag bizony elégetlen gázolajat jelent, az meg vagy áteresztő porlasztó (azért indulásnál, mert a porlasztó nem zár rendesen, álló motornál szép lassan elengedi a gázolajat az égéstérbe, indításkor ez távozik szürkés füstként).

Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #492 Dátum: 2009.10.14 szerda, 10:34:42 »

Este lementem és újabb próbát tettem. Pöccre indult, de a fordulat folyamatosan változott (gázpedál érintése nélkül), illetve iszonyat traktor hang jön a motortérből. Indítás után egy pici szürke füst utána semmi. Semmilyen ikon nem világított a műszerfalon.
ez gáz. ismered a gép előéletét? A múltkori fékolaj cseréből kinyomócsapágy csere lett. Ha jól emlékszem, néztük a kocsit valamelyik minitalin, feltűnő volt a friss motortéri kikenés és a fényes motortartó bak a jobb oldalon.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #493 Dátum: 2009.10.14 szerda, 10:35:58 »

Igen A 2006-os már EuIV-es és nagyon vissza van szabályozva, ami csökkenti a füstölést de a szine is kicsit más.. Ha egy adott szöghibát érzékel a fedcomp akkor jön a vészüzemmód. Ilyenkor hol nyitott hol zárt állapotban áll be vagy félig. HA teljesen nyitva ragad be akkor be sem tud indulni. Ilyenkor inkább szürkés füst van. DE kell hozzá vészüzemmód is. Ha nincs akkor más a gond-
Értem, nem tudok vele vitatkozni, mert nincs 2,2-es Egr tapasztalatom.  worship
EGR esetben az ECU tiltja a motort, itt meg valószínű nem ez van. A gond az, hogy porlasztók olyan mértékű hibája esetében, ami már szürke füsthöz vezet, az ECU-nek is jeleznie kellene, mert nem tudja a szivattyú elérni az üzemi nyomást az áteresztő porlasztó(k) miatt.
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.14 szerda, 10:38:07 írta Relhist » Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48501



« Új hozzászólás #494 Dátum: 2009.10.14 szerda, 10:37:12 »

Este lementem és újabb próbát tettem. Pöccre indult, de a fordulat folyamatosan változott (gázpedál érintése nélkül), illetve iszonyat traktor hang jön a motortérből. Indítás után egy pici szürke füst utána semmi. Semmilyen ikon nem világított a műszerfalon.
1 henger kimarad.Pcsúcs.Rosszabb esetben úgy jártál mint Domi. Lips Sealed
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #495 Dátum: 2009.10.14 szerda, 10:39:48 »

1 henger kimarad.Pcsúcs.Rosszabb esetben úgy jártál mint Domi. Lips Sealed
Ha üa. hiányában marad ki 1 henger, akkor nincs füst, igaz? Az enyém sem füstölt, mikor nem kapott elég üzemanyagot alapjáraton.
Ha kompresszió hiányában, akkor meg van, nem?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Mjoey
Vendég
« Új hozzászólás #496 Dátum: 2009.10.14 szerda, 10:56:57 »

Srácok, motorikusan 100-110 ezer kilometernél mit ellenőriznek a szervízben. ugy értem, hogy mikor vettem 94-95 ezernél az autót, akkor 80ezernél volt az uccsó német bejegyzés, hogy ford szervizben megnézték.(tudom hogy valszeg visszatekerték, de ezzel nem tudok mit kezdeni). Én akkor mikor megvettem, olyan 98 ezernél ismerőshöz vittem el, s akkor cseréltünk benne: olajszűrőt-olajat-go szűrőt-levegőszűrőt, volt magasnyomású felújítás, meg turbó is. Viszont 100ezres stempli igy most nincs a szervízkönyvben. Gondoltam, hogy most lassan eljövő 110 ezernél elviszem Vikhez, hogy nézze meg, de ha kb ugyan ezeket kéne cserézni, akkor nem sok értelmét látom. nagyon meg nem akarok most költségekbe verődni...

Egyszóval, van valami 110-ezernél, amit cserézni szoktak?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48501



« Új hozzászólás #497 Dátum: 2009.10.14 szerda, 11:02:38 »

Ha üa. hiányában marad ki 1 henger, akkor nincs füst, igaz? Az enyém sem füstölt, mikor nem kapott elég üzemanyagot alapjáraton.
Ha kompresszió hiányában, akkor meg van, nem?
Igen,gyanús a lukadás.
De az is lehet,hogy folyamatosan befolyik 1 csúcsnál a go.Csak akkor már lenne sárga lámpa üza nyomással. fejvakaras
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #498 Dátum: 2009.10.14 szerda, 11:07:11 »

Srácok, motorikusan 100-110 ezer kilometernél mit ellenőriznek a szervízben. ugy értem, hogy mikor vettem 94-95 ezernél az autót, akkor 80ezernél volt az uccsó német bejegyzés, hogy ford szervizben megnézték.(tudom hogy valszeg visszatekerték, de ezzel nem tudok mit kezdeni). Én akkor mikor megvettem, olyan 98 ezernél ismerőshöz vittem el, s akkor cseréltünk benne: olajszűrőt-olajat-go szűrőt-levegőszűrőt, volt magasnyomású felújítás, meg turbó is. Viszont 100ezres stempli igy most nincs a szervízkönyvben. Gondoltam, hogy most lassan eljövő 110 ezernél elviszem Vikhez, hogy nézze meg, de ha kb ugyan ezeket kéne cserézni, akkor nem sok értelmét látom. nagyon meg nem akarok most költségekbe verődni...

Egyszóval, van valami 110-ezernél, amit cserézni szoktak?
Nem kell 10eKm-ként ellenőrizni, 20e a szervizperiódus.
A normál szerviz olaj, olajszűrő, gázolajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere. szervoolaj szintjét, hűtőfolyadékot kell ellenőrizni.
120e-nél ellenőrizni kell a fékolaj forráspontját (ha 2 évnél régebbi az olaj, érdemes cserélni), fékbetétek és tárcsák és segédszíjak állapotát.

Miért volt turbó és CR szivattyú felújítás? akkor tuti nem 100ekm van benne...
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.14 szerda, 11:09:01 írta Relhist » Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #499 Dátum: 2009.10.14 szerda, 11:08:28 »

Igen,gyanús a lukadás.
De az is lehet,hogy folyamatosan befolyik 1 csúcsnál a go.Csak akkor már lenne sárga lámpa üza nyomással. fejvakaras
kellene lennie legalább egy p0251-nek, ami ugye azt takarja, hogy a szivattyú nem képes felépíteni a szükséges nyomást a szabályozó szelep tűréshatáron belüli nyitásával.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Oldalak: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.256 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.