Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.10.05 szombat, 17:24:50 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 384 385 386 387 388 389 390 [391] 392 393 394 395 396 397 398 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14387047 alkalommal)
francoe és 267 vendég van a témában
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #19500 Dátum: 2012.08.18 szombat, 12:48:31 »

Oppelbe 10W40 kell...
A kopelt inkább hagyjuk. Régebben két ECOTEC 1.6 16V kopott ki alólam. Azért az durva volt amit ott hivatalosan is beismer olajfogyasztásnak a opel. Hozta is gyakorlatban is, először nem is értettem hogy a szervizek után miért pakolják ki a számla mellé a pultra az olajos flakont  Undecided
Naplózva
fubu88
Vendég
« Új hozzászólás #19501 Dátum: 2012.08.18 szombat, 12:59:53 »

Nem mondtad nekik, hogy nem ladához kéred az olajat?
nem
de ha az 5w-40 est eszi akkor a 5w-30 ast még jobban fogja nem ?

Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19502 Dátum: 2012.08.18 szombat, 13:01:12 »

A kopelt inkább hagyjuk. Régebben két ECOTEC 1.6 16V kopott ki alólam. Azért az durva volt amit ott hivatalosan is beismer olajfogyasztásnak a opel. Hozta is gyakorlatban is, először nem is értettem hogy a szervizek után miért pakolják ki a számla mellé a pultra az olajos flakont  Undecided

Ez tényleg hihetetlen... de így van. (Az egyik ismerősöm a kopelnál egy bizonyos helyen dolgozik - fenn - és mennek át a kezei között az ilyen ügyek. Mesélt ezt-azt.)
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #19503 Dátum: 2012.08.18 szombat, 13:04:36 »

nem, de ha megrendeled, akkor kiderül, hogy jó-e Grin

zsír, kösz Cheesy
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #19504 Dátum: 2012.08.18 szombat, 13:09:06 »

nem
de ha az 5w-40 est eszi akkor a 5w-30 ast még jobban fogja nem ?


A ford motorjai alapból nem eszik az olajat. Abban a ritka esetben ha igen akkor ott nagyon véresnek kell már lenni a torkának. Ekkor már rakhatsz te bele akár bitument is az se fog segíteni. Találd meg inkább az okát hol eszi az olajat. Ez egy nagyon nagy baj előtti utolsó figyelmeztetés, mert hangsúlyozom az olajfogyasztás egyáltalán nem jellemző ezekre a motorokra.
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #19505 Dátum: 2012.08.18 szombat, 13:15:11 »

nem
de ha az 5w-40 est eszi akkor a 5w-30 ast még jobban fogja nem ?


Tisztelt Fórumtárs!
Nem fog többet enni az 5W30 olajból. Mindkét olaj viszkózitása egyforma csak az 5W40 olaj hőterhelhetőségi tényezője magasabb.
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #19506 Dátum: 2012.08.18 szombat, 13:19:53 »

Tisztelt Fórumtárs!
Nem fog többet enni az 5W30 olajból. Mindkét olaj viszkózitása egyforma csak az 5W40 olaj hőterhelhetőségi tényezője magasabb.
Tisztelettel László! worship

Tisztelt László!
Én úgy tudom a melegoldali viszkozitás miatt (30 v 40) melegen az 5w40 "vastagabb", és ettől akár (de nem feltétlenül) fogyaszthat többet a 30-asból. De ettől függetlenül én is inkább az 5w30 mellett teszem le a szavazatomat.

Szerk:
Ez tényleg hihetetlen... de így van. (Az egyik ismerősöm a kopelnál egy bizonyos helyen dolgozik - fenn - és mennek át a kezei között az ilyen ügyek. Mesélt ezt-azt.)

Mit szúrtak el ezeken a motorokon? (ha gondolod OFFban)
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #19507 Dátum: 2012.08.18 szombat, 13:23:55 »

Tisztelt Fórumtárs!
Nem fog többet enni az 5W30 olajból. Mindkét olaj viszkózitása egyforma csak az 5W40 olaj hőterhelhetőségi tényezője magasabb.
Tisztelettel László! worship

Ennyi... eljen
Azaz még akár jobb is lehet ha belegondolunk...de mivel a gyártó nem ezt irta elő ELVILEG nem bele való, de baj semmi nem lehet tőle...de tegyük azt ami bele való és mindenki megnyugszik és tud aludni éjjel.. eplus2
Tudok olyan TDDI-ről(haveré) aki ujkora óta 5W50 mobil olajat rak csak bele, 390.000km van a kocsiban olaszba jár sokat....hát az ő motorja sokkal szebben és csendesebben jár mint az enyém pedig nincs annyi benne, és semmi olajat nem eszik az sem...még az adagolója is gyári.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #19508 Dátum: 2012.08.18 szombat, 13:27:38 »

A kopelt inkább hagyjuk. Régebben két ECOTEC 1.6 16V kopott ki alólam. Azért az durva volt amit ott hivatalosan is beismer olajfogyasztásnak a opel. Hozta is gyakorlatban is, először nem is értettem hogy a szervizek után miért pakolják ki a számla mellé a pultra az olajos flakont  Undecided

mi benzines 1.6 16V combo 1000km alatt 1L-t evett meg...komplett motor generál..azóta semmit igaz 400.000 körül van benne legalább....diesel opelek(ISUZU motorosról beszélek) nem esznek semennyi olajat van pár opelünk onnan tudom.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #19509 Dátum: 2012.08.18 szombat, 13:42:16 »

mi benzines 1.6 16V combo 1000km alatt 1L-t evett meg...komplett motor generál..azóta semmit igaz 400.000 körül van benne legalább....diesel opelek(ISUZU motorosról beszélek) nem esznek semennyi olajat van pár opelünk onnan tudom.
Nekem szerencsém volt. " Csak" 3 decit evett meg 1000 km-ként a gyárilag elfogadhatónak ítélt 1 liter helyett. De akkor is ez azértelég durva. A dizel opelekről (ami nálam szóba jöhetne) meg annyit hogy még azt most se tudnak csinálni (lásd insignia CDTi-k)
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #19510 Dátum: 2012.08.18 szombat, 14:00:44 »

Nekem szerencsém volt. " Csak" 3 decit evett meg 1000 km-ként a gyárilag elfogadhatónak ítélt 1 liter helyett. De akkor is ez azértelég durva. A dizel opelekről (ami nálam szóba jöhetne) meg annyit hogy még azt most se tudnak csinálni (lásd insignia CDTi-k)

Telejesen igazad van hogy opel nem tud dieselt csinálni, ezért is irtam hogy ISUZU motoros opel...tehát nem a saját motorja....és az viszont egy igen jó motor..sőt..egybe beleraktam 300-at kb a mostaniban 290 van és semmi bajuk...az uj opel motoros opelünk 60.000 alatt már volt párszor szervizbe és a motorja olyan korrodált 1 évesen hogy a többi 4-6 éves opeleink különbül néznek ki...lejött Pestről valami nagy agyvelő megnézni és azt mondta ez nem garanciális...meg az hogy rohad az oldal ajtó mögött.....na itt jött a pillanat amikor a sötétebb énem kikivánkozott belőlem és helyre tegye a dolgokat...mindent ingyen megcsináltak egyből és kaptunk még plussz gari időt is.. eplus2
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23826


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #19511 Dátum: 2012.08.18 szombat, 16:01:11 »

Az asszony MKIII-asában 283ekm van. Mindig 20ekm-ként volt cserélve többnyire Ford 5w30-ra. 0 azaz nulla az olajfogyása.
nekünk sem eszi vigyor3 eljen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23826


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #19512 Dátum: 2012.08.18 szombat, 16:02:06 »

zsír, kösz Cheesy
sajna nem lehet rá mit mondani, vagy torzult a kép, vagy nem tudom vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23826


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #19513 Dátum: 2012.08.18 szombat, 16:04:37 »

Telejesen igazad van hogy opel nem tud dieselt csinálni, ezért is irtam hogy ISUZU motoros opel...tehát nem a saját motorja....és az viszont egy igen jó motor..sőt..egybe beleraktam 300-at kb a mostaniban 290 van és semmi bajuk...az uj opel motoros opelünk 60.000 alatt már volt párszor szervizbe és a motorja olyan korrodált 1 évesen hogy a többi 4-6 éves opeleink különbül néznek ki...lejött Pestről valami nagy agyvelő megnézni és azt mondta ez nem garanciális...meg az hogy rohad az oldal ajtó mögött.....na itt jött a pillanat amikor a sötétebb énem kikivánkozott belőlem és helyre tegye a dolgokat...mindent ingyen megcsináltak egyből és kaptunk még plussz gari időt is.. eplus2
azok sem saját motorjai, hanem veszik a fiat csoporttól
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #19514 Dátum: 2012.08.18 szombat, 16:05:44 »

azok sem saját motorjai, hanem veszik a fiat csoporttól

ki isuzu?  na hagyad már...köze nincs hozzá
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23826


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #19515 Dátum: 2012.08.18 szombat, 16:07:15 »

ki isuzu?  na hagyad már...köze nincs hozzá
nem, az opel a cdti-t
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #19516 Dátum: 2012.08.18 szombat, 16:27:31 »

nem, az opel a cdti-t

jaaaa....van opelnek saját motorja is...de az 1.3-as a multijet motor csak szerintem..többi saját ecotec
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #19517 Dátum: 2012.08.18 szombat, 16:31:07 »

Tisztelt Fórumtárs!
Nem fog többet enni az 5W30 olajból. Mindkét olaj viszkózitása egyforma csak az 5W40 olaj hőterhelhetőségi tényezője magasabb.
Tisztelettel László! worship
Kedves László!
A mi motorjainkban az olaj üzemi hőmérsékleten kb 90-100 fokos, ezen a hőfokon egy 5-40-es viszkozitása kb 15, míg az 5-30-asé általában 10 körüli (a gyári ford olajé talán 9.6) lényegesen eltér a kettő. Könnyeben szivattyúzható, kisebb az áramlási ellenállása, jobb a hűtő képessége az 5-30-nak, persze az olajfilm vékonyabb de ez a motor ehhez lett tervezve, ilyen illesztésekkel.
De a lényeg, hogy a viszkozitásuk messze nem egyforma, hiába csak a felső értékben térnek el.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #19518 Dátum: 2012.08.18 szombat, 16:38:13 »

jaaaa....van opelnek saját motorja is...de az 1.3-as a multijet motor csak szerintem..többi saját ecotec
Az is fiat... az van a suzukikban, opelekben, fiat puntókban....
Csak az 1.7-es motorok vannak az opelnél az isuzutól, mentem már olyannal, elég jók.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #19519 Dátum: 2012.08.18 szombat, 16:39:40 »

Az is fiat... az van a suzukikban, opelekben, fiat puntókban....
Csak az 1.7-es motorok vannak az opelnél az isuzutól, mentem már olyannal, elég jók.

erről beszéltünk... wave
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #19520 Dátum: 2012.08.18 szombat, 16:51:47 »

Hát én ugy tudom hogy 5W30 100C-on a melegoldali viszkozitása 9.3-12,5 mm2/s, az 5W40 pedig 12,5-16.3 mm2/s...ami a 40-es javára dönt szerintem...az 5W meg ugyanaz azzal fölös foglalkozni...plussz a 40-est magasabb környezeti hőmérsékleten lehet használni ebben is jobb...kb 10fokkal és egyre melegebbek a nyarak is ha belegondolunk... eplus2
de nagyon rámentetek erre az olaj témára látom... eplus2
Tegyen bele mindenki gyárit abból baj biztos nem lehet... wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.18 szombat, 16:55:34 írta Bunyek » Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #19521 Dátum: 2012.08.18 szombat, 16:55:30 »

erről beszéltünk... wave
majdnem...
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #19522 Dátum: 2012.08.18 szombat, 16:58:35 »

majdnem...

majdnem? ezt nem értem... szomoru1
Az 1.3-as a fiat multijet motor a többi opel saját az ujjaknál, és volt az isuzu motor ami már nincs opelnél...
én erről beszéltem...
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #19523 Dátum: 2012.08.18 szombat, 16:59:45 »

Hát én ugy tudom hogy 5W30 100C-on a melegoldali viszkozitása 9.3-12,5 mm2/s, az 5W40 pedig 12,5-16.3 mm2/s...ami a 40-es javára dönt szerintem...az 5W meg ugyanaz azzal fölös foglalkozni...plussz a 40-est magasabb környezeti hőmérsékleten lehet használni ebben is jobb...kb 10fokkal és egyre melegebbek a nyarak is ha belegondolunk... eplus2
de nagyon rámentetek erre az olaj témára látom... eplus2
Tegyen bele mindenki gyárit abból baj biztos nem lehet... wave
Hu... vigyor3 miben dönt a javára?   vigyor3  Wink
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #19524 Dátum: 2012.08.18 szombat, 17:05:42 »

majdnem? ezt nem értem... szomoru1
Az 1.3-as a fiat multijet motor a többi opel saját az ujjaknál, és volt az isuzu motor ami már nincs opelnél...
én erről beszéltem...
Igen Te erről, de Hzsolt szerintem még a fiat 1.9 CDTi-re is gondolt, aminek a megnövelt lökettérfogatú változatát használja mai nap is az opel.
Ez is egy jó motor..
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #19525 Dátum: 2012.08.18 szombat, 17:13:00 »

Kedves László!
A mi motorjainkban az olaj üzemi hőmérsékleten kb 90-100 fokos, ezen a hőfokon egy 5-40-es viszkozitása kb 15, míg az 5-30-asé általában 10 körüli (a gyári ford olajé talán 9.6) lényegesen eltér a kettő. Könnyeben szivattyúzható, kisebb az áramlási ellenállása, jobb a hűtő képessége az 5-30-nak, persze az olajfilm vékonyabb de ez a motor ehhez lett tervezve, ilyen illesztésekkel.
De a lényeg, hogy a viszkozitásuk messze nem egyforma, hiába csak a felső értékben térnek el.
Kedves Ervin!
Meghajlok az érveid előtt. worship Nem gondoltam hogy az üzemi  hőmérséklet tartományban kimutatható a viszkozitási különbség, hogy az 5W40 olaj sűrűbb ezen a hömérsékleten. Ebböl következik, hogy az 5w40 olaj magasabb hömérséklaten kezd hígulni. Abban viszont tökéletesen egyet értünk, hogy a Ford motorok az 5W30-as olajhoz lettek tervezve, és ezzel az olajjal kiválóan üzemelnek, olaj fogyasztás nélkül.
Tisztelettel László! wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.18 szombat, 17:15:56 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #19526 Dátum: 2012.08.18 szombat, 17:44:12 »

Tisztelt Fórumtárs!
A képen látható függőleges EGR-re menő turbócső tuti jó a gépedhez. Én viszont azt mondom nem bisztos, hogy jó megoldás egyenként és nem garnitúrában cserélni szilikonra a turbócsöveket. Részletesen leirtam ezzel kapcsolatos tapasztalataimat a WIKI-ben irt cikkekben. (turbó rendszer átalakitása I-II) A szilikon cső sokkal jobban birja a terhelést, nem tágul olyan mértékben mint az eredeti, gyenge minőségű egyszeres szöveterősitésű csövek. Igy az állandóan változó turbónyomás a maradék csöveket fogja erőteljesebben terhelni (jobban fognak tágulni) és hamarabb tönkre fog menni valamelyik csöved. Természetesen az anyagi források mindent felül irnak. Én most lecserélném egy használtra, és össze gyüjtve a suskát, egyszerre cserélném a rendszert szilikon csövekre. Az átalakitást igaz az MTX75 váltóval szerelt gépekhez irtam, de az elv az MMT6 váltóval szerelt gépeknél is alkalmazható. Nagyon kérlek ne érts félre, nem akarok okoskodni, csupán segíteni wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.18 szombat, 17:46:48 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #19527 Dátum: 2012.08.18 szombat, 18:01:40 »

Megtörtént ma az akadós kormányművem cseréje. Megszűnt a holtjátéka is, viszonylag könnyebben tekeredik is.


 taps
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19528 Dátum: 2012.08.18 szombat, 18:03:25 »

Megtörtént ma az akadós kormányművem cseréje. Megszűnt a holtjátéka is, viszonylag könnyebben tekeredik is.

És tisztább is lett  vigyor3
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #19529 Dátum: 2012.08.18 szombat, 18:45:00 »

Tisztelt Fórumtárs!
A képen látható függőleges EGR-re menő turbócső tuti jó a gépedhez. Én viszont azt mondom nem bisztos, hogy jó megoldás egyenként és nem garnitúrában cserélni szilikonra a turbócsöveket. Részletesen leirtam ezzel kapcsolatos tapasztalataimat a WIKI-ben irt cikkekben. (turbó rendszer átalakitása I-II) A szilikon cső sokkal jobban birja a terhelést, nem tágul olyan mértékben mint az eredeti, gyenge minőségű egyszeres szöveterősitésű csövek. Igy az állandóan változó turbónyomás a maradék csöveket fogja erőteljesebben terhelni (jobban fognak tágulni) és hamarabb tönkre fog menni valamelyik csöved. Természetesen az anyagi források mindent felül irnak. Én most lecserélném egy használtra, és össze gyüjtve a suskát, egyszerre cserélném a rendszert szilikon csövekre. Az átalakitást igaz az MTX75 váltóval szerelt gépekhez irtam, de az elv az MMT6 váltóval szerelt gépeknél is alkalmazható. Nagyon kérlek ne érts félre, nem akarok okoskodni, csupán segíteni wave
Tisztelettel László! worship


nagyon szépen köszönöm. Smiley egyáltalán nem vettem okoskodásnak.
hasznos információk voltak.
az a baj, hogy gyorsan kellett cselekednem, és így maradt a rizikó faktor. 1 órakor megrendeltem a szilikonost. reménykedek.  smile
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #19530 Dátum: 2012.08.18 szombat, 19:13:09 »

És tisztább is lett  vigyor3
eljen
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #19531 Dátum: 2012.08.18 szombat, 21:26:03 »

Igy az állandóan változó turbónyomás a maradék csöveket fogja erőteljesebben terhelni (jobban fognak tágulni) és hamarabb tönkre fog menni valamelyik csöved.

Én nem vagyok egy fizikaprofesszor, de ez qrvára nem stimmel, mert a rendszernyomás nem fog megváltozni attól, hogy kicserél egy turbócsövet erősebbre. Szerintem.
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19532 Dátum: 2012.08.18 szombat, 21:33:02 »

Én nem vagyok egy fizikaprofesszor, de ez qrvára nem stimmel, mert a rendszernyomás nem fog megváltozni attól, hogy kicserél egy turbócsövet erősebbre. Szerintem.

Persze, nincs ilyen veszély. A nyomás ugyanannyi, tök mindegy, milyen csöveken megy. Az adott szakaszra (ha nem lyukas valahol) ugyanakkora nyomás jut, akár vas csövek vannak a többi részen, akár harmonikázó gumi.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #19533 Dátum: 2012.08.18 szombat, 21:33:27 »

Megtörtént ma az akadós kormányművem cseréje. Megszűnt a holtjátéka is, viszonylag könnyebben tekeredik is.
[img width=800 height=455]http://gin.uw.hu/picture/kormanymu.jpg[/img

 taps

Grat. Én előtte állok még. Nem vett közületek valaki Miskolcon kormányműt az UNIXban, úgy hogy leadta a régit cseredarabként? Ha jól tudom, folyt valahol. Köszönettel tartozom neki.
Hozzám került, felújittattam, most vár beépitésre.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.19 vasárnap, 19:26:08 írta AndyA » Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #19534 Dátum: 2012.08.18 szombat, 23:10:38 »

.

Én sose merek ennyit beletölteni. OFF autónál beletettem, de kicsit sok volt, azt sok volt a simeringcsere is.
Az igaz, hogy közel 6 lityó fér el benne.
Nem értem mitől aggódsz mert 6 liter kell bele.Ha többet raksz bele akkor megy ki a szimering.Megveszem 5 és 1 literes flakonnal majd leengedés után bele mind a 6 liter és kész.a szint maxnál van azt hadd szóljon.leengedésnél szintugy maxnál van.Nem tudom melyik off autóba kell 6 liter mert ami nekem volt abba aKÁR benzines akár diesel volt 4 liter kellett.Ugyhogy csak neparázz nem lesz baj ha a gyári előírás ennyi.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #19535 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 04:37:50 »

ha jól értem visszahűl a motorhőmérsékleted.
ne hagyd a fenébe, mert nem üzemmeleg motor kopik a legerőteljesebben. olajköri és főköri termosztátcsere az első ilyen esetben.


Nem szeretném hagyni, mert engem is borzasztóan zavar.
Termosztátot már cseréltem (a vízpumpával együtt).
De mi az a olajköri termosztát? És hol találom? Időközben utánanéztem a wikin, és megtaláltam.
Köszi
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.19 vasárnap, 05:45:53 írta mcskot » Naplózva
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #19536 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 04:51:01 »

engem ez érdekel, hogy hol meg, hogy meg, milyen van elhelyezve. ha néhány képet lőnél és Izzó, Xenon, LED topicban megjelenítenéd, azt nagyra értékelném.  worship


Sajna, valamiért nem tudok képet betenni ide (még az avatarom sem megy fel).
De a Face-en megtalálsz, és a fényképeim között, az autó mappában ott van a gyönyörűm. Smiley
Ha te meg tudod oldani, nyugodtan másold be.
Naplózva
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #19537 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 04:58:17 »

Szia!

Én beszereltem, egyet értek veled, a 4.3-ból igen nehéz keveset csinálni, meg aztán ezt a cpomputered mutatja, vagy te méred?
15%-nál ne számolj többet, de motor járásában jobb lesz.
Amúgy meg mi a fenét csinálsz hogy ennyit eszik? Egyes ötven, aztán ötödik..?



Én mérem. A comp 3,7-3,8-at mutat.
Most a finom gyorsítás, korai váltás, és a már lentebb leírtakat alkalmazom.
De tervezem az általad felvázoltat is kipróbálni: 1-2-5. Kíváncsi vagyok rá, hoz-e valamit.
Naplózva
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #19538 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 05:04:51 »

Nem attól városi a fogyasztás, hogy 50-nel megyünk, hanem attól, hogy folyamatosan megállunk-elindulunk. 1500 kiló 50km/h-ra való felgyorsításához pedig ugyanakkora energia kell, akármilyen óvatosan nyomjuk is a gázt. Valós városi körülmények között egy hibrid/elektromos tud igazán spórolni, ami lassításkor nem elfűti, hanem eltárolja az energiát.

Nem tudom egyébként mi élvezet van ilyen extrém fogyasztás hajszolásában, illetve minek hozzá egy 2 literes dízel. Én 50-nél még nem kapcsolok 4-est sem, mert 1500 alatt nem érzi jól magát a motor.

 
Tökre igazad van. Nem gondoltam, hogy ilyen vihart kavarok.
Mindössze megosztani szerettem volna a saját tapasztalataimat (vagy egy másik végletet megmutatni).
Azért 2l dízel, mert ez van (meg ebbe fér el a 3 gyerekülés).
Naplózva
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #19539 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 05:15:04 »

Az a helyzet, hogy a srác egy vidéki települést jelölt meg lakhelyként. Érdekelne, hol megy ott városban... azt írja, 14 kilométert megy le (28 o-v).
Hát, ez minden, csak nem város. Nekem normális tempóval is megvan az 5 literes város (pest). Város? Egy fenét, van, amikor 50-100 kilométert is legurulok.
Szóval, amit ő ír, az valójában az országút. Csak nem akartam megsérteni, az adatait szétcincálni. Anno Zoli79 is csinált valami 4,18-as fogyit. Városról városra járt...
Az óvatos gázzal viszont lehet spórolni, hogy nem fékezel, hanem elveszed a gázt.

Mi értelme az extrém fogyinak? Neked és nekem semmi. Vennék egy 1,4-s fifit, oszt azzal mennék. Vagy robogóval, esetleg bringával.
De hát nem lehet mindenki olyan okos, mint te meg én (csak vicc), van aki másképp látja  wow1 Wink Így kerek a világ.

 
Jól látod: frankó nagy falu lenne ami 14 km hosszú. Smiley
Való igaz, Eger nem nagy város, de aki közlekedett már itt, az tudja, hogy a zöldhullám a fantasztikum kategóriájába tartozik.
Valaha én is hajszoltam az élvezeteket, de egy totálkáros 626-os (akkori áron 1,5M), gondolkodásra késztetett.
Azóta borzolom a kollégáim idegeit (és most már a tietekét is) a fogyasztási adatokkal.
A nyaralás előtti szaladgálás+Hévíz oda-vissza (pálya 120-130)+itthon még egy kicsi=4,16 (55l-1320km)
Az "adataimat" nem tudod szétcincálni, mert azok tények! (még akkor is, ha csak egy vidéki srác vagyok  szomoru1 )
Max arról tudunk beszélgetni, hogy megéri, v hogy káros-e.
De ha ennyire zavar, gondold nyugodtan azt, hogy "lehazudtam" 1-2 lityit belőle.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.19 vasárnap, 05:56:45 írta mcskot » Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #19540 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 05:53:38 »

Én nem vagyok egy fizikaprofesszor, de ez qrvára nem stimmel, mert a rendszernyomás nem fog megváltozni attól, hogy kicserél egy turbócsövet erősebbre. Szerintem.
Tisztelt Fórumtársak!
A rendszer nyomás nem is változik meg, csak a rugalmas felület lessz kisebb. A kisebb rugalmas felületen pedig relative nőni fog a nyomás. Nem mindegy, hogy a min és max között változó turbó nyomás mekkora felületen oszlik el. Gondoljatok az előregedett slagra, vagy rémálmaitokban az első keréken bekövetkezett szálszakadás hatására kitüremkedő külsőn, ami azután szétrobban. A rendszernyomás állandó mégis a leggyengébb ponton fog kilyukadni. Rugalmas felület alatt értem a gyenge minőségű tágulni képes gumi csöveket.
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.19 vasárnap, 06:07:04 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
malay
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #19541 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 07:23:16 »

Nem értem mitől aggódsz mert 6 liter kell bele.Ha többet raksz bele akkor megy ki a szimering.Megveszem 5 és 1 literes flakonnal majd leengedés után bele mind a 6 liter és kész.a szint maxnál van azt hadd szóljon.leengedésnél szintugy maxnál van.Nem tudom melyik off autóba kell 6 liter mert ami nekem volt abba aKÁR benzines akár diesel volt 4 liter kellett.Ugyhogy csak neparázz nem lesz baj ha a gyári előírás ennyi.

Nem aggódom, és edigi autóimba egyikbe se kellett 6l motorolaj. Egy OFF autóttöltöttem meg előírás szerint és kicsivel több lett. Lehet, hogy nem állt egyenesen az autó és nem folyt ki leengedésnél az összes olaj. Egyértelmű, hogy én hibáztam. Azóta kissé óvatosabb vagyok.
Naplózva

2018. Galaxy MkIV. TDCI 2.0, 2014. Mondeo MKV TDCi2.0, Ex 2005. MKIII TDCi 2.0 130Le, EGR OFF, Generátor szabadonfutó
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 937


E-mail
« Új hozzászólás #19542 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 07:24:05 »


 
Jól látod: frankó nagy falu lenne ami 14 km hosszú. Smiley
Való igaz, Eger nem nagy város, de aki közlekedett már itt, az tudja, hogy a zöldhullám a fantasztikum kategóriájába tartozik.
Valaha én is hajszoltam az élvezeteket, de egy totálkáros 626-os (akkori áron 1,5M), gondolkodásra késztetett.
Azóta borzolom a kollégáim idegeit (és most már a tietekét is) a fogyasztási adatokkal.
A nyaralás előtti szaladgálás+Hévíz oda-vissza (pálya 120-130)+itthon még egy kicsi=4,16 (55l-1320km)
Az "adataimat" nem tudod szétcincálni, mert azok tények! (még akkor is, ha csak egy vidéki srác vagyok  szomoru1 )
Max arról tudunk beszélgetni, hogy megéri, v hogy káros-e.
De ha ennyire zavar, gondold nyugodtan azt, hogy "lehazudtam" 1-2 lityit belőle.
Hát nem tudom, hogy csinálod ezt az extrém fogyikat. Nekem mondjuk TDDI-m van. Rengeteget próbáltam minden stílusban spórólni. Az eredmények pedig egy darabig csökkennek de utánna nem, egyszerüen gondolom a keverékképzés határait nem lehet becsapni. Nekem pálya 120-130 5,5-5,8 klímával +1liter. Város 6-7,5 és ez Budapest nem egy nyílegyenes út zöldhullámmal nem tudom lejjeb vinni akár alapjáraton megyek akár 1700körűl.  Sőt lehet, hogy az én autóm ilyen de kifejezetten utálja az alapjárat körűli működést még a fogyasztás is rosszabb mint kicsi monduk olyan 1700-1800 fordulat között. Én a fizikára gondolok egyszerüen a hengerek nem úgy szellőznek alpjárat körűl mint feljebb. Nem beszélve a rezonanciákról. Szerintem a kéttőmegű lendkerék marhára nem csípi 1000 fordulat körűl a terheléseket. És nem hiszem el, hogy 5-ben mondjuk 50 haladva alig észrevehető emelkedőn nem kellene jobban nyomni a pedált mint 4 ben nagyobb fordulaton nagyobb nyomatékkal dolgozó motornál. Ezek az én meglátásaim a saját autómmal ami ezeket tudja, Após így is ki van akadva, hogy 2l motor annyit fogyszt mint az ő 1,6 Golfja nem beszélve a menetdinamikai különbségről.
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #19543 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 09:23:45 »

helló
én is ugy mentem olajat venni hogy 5w-30 at veszek bele csak az autósboltban mondták hogy közel 200 ezer kilométerhez rakjak inkább 5w-40 est mert a 30 ast megfogja enni
hideg motornál néztem a szintet.


Mást nem mondott az autósboltos?  falbav
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #19544 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 09:35:53 »

Tisztelt Fórumtársak!
A rendszer nyomás nem is változik meg, csak a rugalmas felület lessz kisebb. A kisebb rugalmas felületen pedig relative nőni fog a nyomás. Nem mindegy, hogy a min és max között változó turbó nyomás mekkora felületen oszlik el. Gondoljatok az előregedett slagra, vagy rémálmaitokban az első keréken bekövetkezett szálszakadás hatására kitüremkedő külsőn, ami azután szétrobban. A rendszernyomás állandó mégis a leggyengébb ponton fog kilyukadni. Rugalmas felület alatt értem a gyenge minőségű tágulni képes gumi csöveket.
Tisztelettel László! worship
Kedves László
Nem relative fog nőni a nyomás hanem a kisebb rugalmas szakasz miatt gyorsabb fog felépülni, azaz kevesebb idő alatt. Az hogy igy kisebb mondjuk úgy delta (t)  idő alatt fog felépülni a nyomás az máshol is a műszaki világban valóban komoly gondok forrása szokott lenni. De konkrétan itt, a mondeo turbócsővénél többnyire mindig egy szakasz szokott eldúrrani. Ez a szakasz a TDCi motoroknél az ahol közel szokott lenni a klima csőhőz és ha nem durran el addig akkor 300ekm után biztos kidörzsölné. Ha ez cserélődik fémre (én megtettem az asszony gépén) , akkor én azt gondolom hogy nem igazán kell tartani attól hogy a többi szakaszon a gyorsabb nyomás felépülés (ami érezhetőnek valamennyire érezhető de azért nem számottevő) idő előtt meghibásodást okozhatna. Ez ne legyen aggodalom forrása.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #19545 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 09:45:00 »

Megtörtént ma az akadós kormányművem cseréje. Megszűnt a holtjátéka is, viszonylag könnyebben tekeredik is.

 taps

Mennyibe került a kormánymű? Milyen fajta/márka? Új vagy felújított? Munkadíj?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #19546 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 09:46:57 »



Sajna, valamiért nem tudok képet betenni ide (még az avatarom sem megy fel).
De a Face-en megtalálsz, és a fényképeim között, az autó mappában ott van a gyönyörűm. Smiley
Ha te meg tudod oldani, nyugodtan másold be.


pl.: kepfeltoltes.hu-ra vagy kephost, stb. feltöltöd a képet, a linket meg ide másolod.
Avatranál meg a kép méret ne haladja meg a megengedettet.  integet2

A fogyasztási hozzászólásokkal meg át kéne menni a "Fogyasztás" topicba.  worship wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.19 vasárnap, 09:49:35 írta Styleair » Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #19547 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 10:17:35 »

Mást nem mondott az autósboltos?  falbav
Ez tipikusan valami nő Lehetett vagy valami balfasz akinek valami baja van az eletevel...utalom az ilyen majmokat akik
azert mert volt kb.1 autoja amit mar ugy vett hogy ette az olajat aztan annyi a tapasztalata az autozas teren de magyaraz...
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #19548 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 10:36:19 »

Ez tipikusan valami nő Lehetett vagy valami balfasz akinek valami baja van az eletevel...utalom az ilyen majmokat akik
azert mert volt kb.1 autoja amit mar ugy vett hogy ette az olajat aztan annyi a tapasztalata az autozas teren de magyaraz...

Egyszer már írtam,hogy off autóba propeleres volt eltérő olajat tettem bele mint ami kellett volna és 1500km után eltünt a pálcáról  de szó szerint nem volt rajta semmi.Kénytelen voltam azonnal cserélni mielőtt a motor beáll.Saját tapasztalat.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #19549 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 12:07:59 »

Van itt a fórumon is olyan ember akinek a kocsija 5W30 olajból csak a liqui moly-t nem eszi a többit mind(ford,mobil,valvoline,stb amit próbált)...na ilyenkor mi van?  senki nem érti,meg hiszi el mégis ez a tény....csak 5W30 volt benne mindig...
Naplózva
Oldalak: 1 ... 384 385 386 387 388 389 390 [391] 392 393 394 395 396 397 398 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.406 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.