Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.10.05 szombat, 19:37:12 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 386 387 388 389 390 391 392 [393] 394 395 396 397 398 399 400 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14388618 alkalommal)
panses és 88 vendég van a témában
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #19600 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 09:47:07 »

az axiális csuklót is adják vele?
kompletten.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Jenci82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 553


E-mail
« Új hozzászólás #19601 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 10:08:42 »

pcs és motorvezérlés. de könnyedén lehet a 90-esből 130-ast csinálni


Értem.Tehát 4db pcs-be kerülne és motorvezérlés?Turbo nem különbözik?Lehet könnyedén lehetne,de nem olcsón.

Köszönöm a választ!
Naplózva

MK3 2.0 TDCI 115Le 2006.kombi Egr,Dpf off La-chip tuning
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #19602 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 10:20:40 »


Értem.Tehát 4db pcs-be kerülne és motorvezérlés?Turbo nem különbözik?Lehet könnyedén lehetne,de nem olcsón.

Köszönöm a választ!
A 90 lovas turbo nem ugyanaz mint a 130 lovas.Az utobbi változó geometriás az első meg fix.Bunyek tutin tud CHIP tuningot neked összehozni.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23826


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #19603 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 10:47:34 »

A 90 lovas turbo nem ugyanaz mint a 130 lovas.Az utobbi változó geometriás az első meg fix.Bunyek tutin tud CHIP tuningot neked összehozni.
ott már mind2-n ugyan az a változó geos turbo van.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23826


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #19604 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 10:48:21 »


Értem.Tehát 4db pcs-be kerülne és motorvezérlés?Turbo nem különbözik?Lehet könnyedén lehetne,de nem olcsón.

Köszönöm a választ!
porlasztócsúcs nem kell, az maradhat, csak egy chiptuning kell rá Wink ha gondolod tudunk innen ajánlani profi helyet, ahol garantált a siker Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
fubu88
Vendég
« Új hozzászólás #19605 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 15:24:51 »

nem rád írta, hanem az eladóra vigyor3
akkor én néztem el, és kérek elnézést
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #19606 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 16:33:58 »

Sziasztok, köszi az érdeklődést! 
Igen én csináltam, Egy kis dobozka, bal első torony mellé tettem, Egr pozíció érzékelőre y-ban rákötve, innen figyeli a pozicíót MAF - PCM áramkör megszakít MAF-tól a jel be az elektronikába, elektronikából meg ki a módosított jel a PCM-hez.
Saját autómon tesztelve kb 7000 km, már másik 2 autóban is fut. Az az adta az ihletet, hogy takarítottam az autót és néztem a könyvecskét, és azt olvasom, hogy az EUR IV kb 0,6 l többet fogyaszt. És mivel öregesen megyek néha gyorsításra fűstfelhő volt mögöttem. Aztán beszéltem még 1 emberrel a turbó elektronikát újjít fel, és mondta az a baj, hogy a koromtól turbó akad, és a megnövekedett teljesítményfelvétel miatt meghal az elektronika.
Na így most nincs korom,  relatíve tiszta marad minden. Természetesen tudok készíteni 23e forint, beépítve 25e. A következő gondolatom az hogy csinálok egy 2.0-át akinek rossz teljesen a EGR szelepe, vagy az őt müködtettő Evr, annak meg lehetne oldani hogy azok működését is leszimulálom a PCM-nek, így nem kell méregdrága alkatrészeket venni.

EUR IV

Most akkor hogy is van?
Az EGR dugózással kizárjuk a turbó és a motor "koromellátását"!? Igaz!?
Akkor ez az elektromos kütyü, csak arra szolgál, hogy ne dobjon a gép p401 hibakódot és ne kapcsolja a MIL lámpát? vagy van más funkciója is?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
öreg
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #19607 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 17:49:21 »

EUR IV

Most akkor hogy is van?
Az EGR dugózással kizárjuk a turbó és a motor "koromellátását"!? Igaz!?
Akkor ez az elektromos kütyü, csak arra szolgál, hogy ne dobjon a gép p401 hibakódot és ne kapcsolja a MIL lámpát? vagy van más funkciója is?

Így van erre jó, csak én nem szeretek égő Mil lámpával menni, ha valami más baj van akkor nem látom, + külföldön rendőr igazoltatáskor nézheti, már előfordult, és azt is látja hány km-t mentem égő Mil lámpával, oszt büntet.
És készül egy másik is ha valakinek EGR, Evr szelepek is rosszak azt is leszimulálom, és nem kell alkatrészt venni, így gazdaságosabb.
Meg a Full elektromost is megszeretném csinálni ami 2.0 DPF, 2.2 tdci motorokon van, egy ilyen szelep 100e huf, ha cserélni kell.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.20 hétfő, 17:56:34 írta öreg » Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19608 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 18:53:47 »

Így van erre jó, csak én nem szeretek égő Mil lámpával menni, ha valami más baj van akkor nem látom, + külföldön rendőr igazoltatáskor nézheti, már előfordult, és azt is látja hány km-t mentem égő Mil lámpával, oszt büntet.
És készül egy másik is ha valakinek EGR, Evr szelepek is rosszak azt is leszimulálom, és nem kell alkatrészt venni, így gazdaságosabb.
Meg a Full elektromost is megszeretném csinálni ami 2.0 DPF, 2.2 tdci motorokon van, egy ilyen szelep 100e huf, ha cserélni kell.

Hallod öreg Te aztán jól nyomod  Wink   Ezekre lesz kereslet.  Hogy látják azt, h mennyit mentél égő hiba lámpával?  Milyen géped van?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #19609 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 20:36:10 »

Így van erre jó, csak én nem szeretek égő Mil lámpával menni, ha valami más baj van akkor nem látom, + külföldön rendőr igazoltatáskor nézheti, már előfordult, és azt is látja hány km-t mentem égő Mil lámpával, oszt büntet.
És készül egy másik is ha valakinek EGR, Evr szelepek is rosszak azt is leszimulálom, és nem kell alkatrészt venni, így gazdaságosabb.
Meg a Full elektromost is megszeretném csinálni ami 2.0 DPF, 2.2 tdci motorokon van, egy ilyen szelep 100e huf, ha cserélni kell.

Azért ne essünk túlzásba, anélkül is van értelme annak amit alkottál!  worship
Az EGR szelep azért nem kerül 100e-be!
MIL lámpa, hogy ne égjen, ha le van dugózva az EGR, az jó gondolat, bár szerintem drága a megoldás.
BT-os ELM327+Androidos mobil. Leellenőrzöm, kiütöm, kész. Amúgy, hogy nézi meg a rendőr, hogy, hány km-t mentem MIL lámpával?
Az a verzió, lehet életképes ami azoknak készül, akiknek beszart az EGR, és újat kéne venni. Persze ha jó áron sikerül megcsinálni.

 integet2 worship taps wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #19610 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 21:07:08 »

Így van erre jó, csak én nem szeretek égő Mil lámpával menni, ha valami más baj van akkor nem látom, + külföldön rendőr igazoltatáskor nézheti, már előfordult, és azt is látja hány km-t mentem égő Mil lámpával, oszt büntet.
És készül egy másik is ha valakinek EGR, Evr szelepek is rosszak azt is leszimulálom, és nem kell alkatrészt venni, így gazdaságosabb.
Meg a Full elektromost is megszeretném csinálni ami 2.0 DPF, 2.2 tdci motorokon van, egy ilyen szelep 100e huf, ha cserélni kell.
szerintem drága a megoldásod.egy elm kb 6-7 e ft.Bunyek barátja Robi,a motorvezérlő programból "szeretné" kivenni az egr működtetését és figyelését.Na az profi megoldás lenne,de az sem kerülne ennyibe,hiszen egy csiptuningot 45ért ír.

Amúgy az ötlet és a kivitelezés jó,csak elkéstél úgy kb 6évet.Tudod miért? Mert ennyi idő alatt rájöttek a felhasználók,hogy egy forintot sem szabad beleölni a dugózáson kívül.Max egy elm327,de az meg milló másra is jó.

Nem kritika,ne vedd a lelkedre,ez csak az én véleményem. wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #19611 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 21:37:14 »

szerintem drága a megoldásod.egy elm kb 6-7 e ft.Bunyek barátja Robi,a motorvezérlő programból "szeretné" kivenni az egr működtetését és figyelését.Na az profi megoldás lenne,de az sem kerülne ennyibe,hiszen egy csiptuningot 45ért ír.

Amúgy az ötlet és a kivitelezés jó,csak elkéstél úgy kb 6évet.Tudod miért? Mert ennyi idő alatt rájöttek a felhasználók,hogy egy forintot sem szabad beleölni a dugózáson kívül.Max egy elm327,de az meg milló másra is jó.

Nem kritika,ne vedd a lelkedre,ez csak az én véleményem. wave
te már kaptál árat tőle???
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #19612 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 23:07:24 »

HHO:

Én voltam, aki beszereltetett HHO generátort, nos az eddigi méréseim alapján stabil 15 %-os csökkentést értem el, igaz 20-30at írt a gyártó, de én eleve pesszimistán számoltam, mert a CR motorok eleve alig esznek, és mivel sokat megyek, nekem így megtérül.

Annyi a tapasztalat még, hogy szerintem a kiegészítő elektronikát teljesen felesleges megvenni, mert igaz jobban megy az autó tőle, de jobban is eszik..Tisztelettel



Neked hogy helyezték el a szettet? Én nagyon sokat sz...tam vele. Képet légyszi.
Naplózva
öreg
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #19613 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 23:10:44 »

Hallod öreg Te aztán jól nyomod  Wink   Ezekre lesz kereslet.  Hogy látják azt, h mennyit mentél égő hiba lámpával?  Milyen géped van?

Szia

Sima 2.0 tdci 2006-os 130Le.
Naplózva
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #19614 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 23:18:50 »

engem ez érdekel, hogy hol meg, hogy meg, milyen van elhelyezve. ha néhány képet lőnél és Izzó, Xenon, LED topicban megjelenítenéd, azt nagyra értékelném.  worship


Na, sikerült. Az Izzó,Xenon, Led topiban megtalálod. Remélem segítettem. És remélem tetszik.  taps
Naplózva
öreg
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #19615 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 23:26:05 »

Azért ne essünk túlzásba, anélkül is van értelme annak amit alkottál!  worship
Az EGR szelep azért nem kerül 100e-be!
MIL lámpa, hogy ne égjen, ha le van dugózva az EGR, az jó gondolat, bár szerintem drága a megoldás.
BT-os ELM327+Androidos mobil. Leellenőrzöm, kiütöm, kész. Amúgy, hogy nézi meg a rendőr, hogy, hány km-t mentem MIL lámpával?
Az a verzió, lehet életképes ami azoknak készül, akiknek beszart az EGR, és újat kéne venni. Persze ha jó áron sikerül megcsinálni.

 integet2 worship taps wave


Szia

Én a full elektromos EGr árat írtam, most nézem 1697821 finis 105.614 ft. Ma esti ECAT ár
A sima 1333572 finis 74615 ft. Amire csináltam.
Az autó eltárolja, OBD -ből kiolvasható, bár nem minden műszer mutatja, van egy olyan PID "MIL-el megtett távolság "
Ugye ilyen nagy gyártásban nem gondolkozom, megalkottam magamnak, ha ráálnák és nem kézzel, hanem legyártattnák nyákokat kb 10e forintból kijönne.
Csak ahhoz többet kell befektetni.


Naplózva
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #19616 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 23:48:43 »

Nem attól városi a fogyasztás, hogy 50-nel megyünk, hanem attól, hogy folyamatosan megállunk-elindulunk. 1500 kiló 50km/h-ra való felgyorsításához pedig ugyanakkora energia kell, akármilyen óvatosan nyomjuk is a gázt. Valós városi körülmények között egy hibrid/elektromos tud igazán spórolni, ami lassításkor nem elfűti, hanem eltárolja az energiát.

Nem tudom egyébként mi élvezet van ilyen extrém fogyasztás hajszolásában, illetve minek hozzá egy 2 literes dízel. Én 50-nél még nem kapcsolok 4-est sem, mert 1500 alatt nem érzi jól magát a motor.


Ja, még erre szerettem volna válaszolni:
Minek nevezzem, ha városba közlekedem? Országútnak?
Csak azért, mert megpróbálom kiküszöbölni a káros városi körülményeket:
-a fékmániás, meg a lámpától lámpáig gyorsulgató aszfaltbetyárokat,
és megkísérelem a lehető legegyenletesebb haladást, attól az még város (így elkerülhető a 1,5t ismételt "elindítgatása").
A másik: pont az "elfüstölést" kerülöm meg az előre-látó/-gondolkodó vezetési stílussal, meg a motorfék használatával
(pont ezért nem szeretek autópályán járni, ott ugye nincs lehetőség ez utóbbira).
Biztosan nem felel meg az EU városi ciklikus fogyasztási normának az, ahogy vezetek,
de gondolom senki nem arra törekszik, hogy pár bürokratának megfeleljen.
Mi élvezet van benne? Hát pont az eredmények.
(ha képmutató akarnék lenni: kisebb fogyasztás-kisebb káros anyag kibocsátás, kisebb sebesség-kevesebb baleset, meg mit tudom én mi...)
Azért 2l dízel Mondeo, mert ez van (ebbe fér el a 3 gyerekülés Smiley )
A motor bírja (még egyelőre). De biztosan szerencsém van: az előző tulaj jól járatta be
(állítólag csak hosszabb utakra használta a család (van nekik vagy 4 Fordjuk)).
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #19617 Dátum: 2012.08.21 kedd, 00:13:17 »



Ja, még erre szerettem volna válaszolni:
Minek nevezzem, ha városba közlekedem? Országútnak?
Csak azért, mert megpróbálom kiküszöbölni a káros városi körülményeket:
-a fékmániás, meg a lámpától lámpáig gyorsulgató aszfaltbetyárokat,
és megkísérelem a lehető legegyenletesebb haladást, attól az még város (így elkerülhető a 1,5t ismételt "elindítgatása").
A másik: pont az "elfüstölést" kerülöm meg az előre-látó/-gondolkodó vezetési stílussal, meg a motorfék használatával
(pont ezért nem szeretek autópályán járni, ott ugye nincs lehetőség ez utóbbira).
Biztosan nem felel meg az EU városi ciklikus fogyasztási normának az, ahogy vezetek,
de gondolom senki nem arra törekszik, hogy pár bürokratának megfeleljen.
Mi élvezet van benne? Hát pont az eredmények.
(ha képmutató akarnék lenni: kisebb fogyasztás-kisebb káros anyag kibocsátás, kisebb sebesség-kevesebb baleset, meg mit tudom én mi...)
Azért 2l dízel Mondeo, mert ez van (ebbe fér el a 3 gyerekülés Smiley )
A motor bírja (még egyelőre). De biztosan szerencsém van: az előző tulaj jól járatta be
(állítólag csak hosszabb utakra használta a család (van nekik vagy 4 Fordjuk)).
Ha nem haragszol neked csak ennyi ezzel az élvezet én neked ehez sok sikert kivánok.Nekem azért más élmények vannak vele és az a fogyasztás is megfelel.Nekem is 3 gyerek van de én azért elelőzök 5 autót is ha kell egyszerre és nem érdekel ha 2 decivel nő ilyenkor a fogyasztás.azért élmény mikor gyorsul és 150-el suhan. taps
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #19618 Dátum: 2012.08.21 kedd, 00:23:07 »

Ha nem haragszol neked csak ennyi ezzel az élvezet én neked ehez sok sikert kivánok.Nekem azért más élmények vannak vele és az a fogyasztás is megfelel.Nekem is 3 gyerek van de én azért elelőzök 5 autót is ha kell egyszerre és nem érdekel ha 2 decivel nő ilyenkor a fogyasztás.azért élmény mikor gyorsul és 150-el suhan. taps


Nem kizáró ok!  nyes Max visszaspórolom.  eplus2
Ja, és egyetlen tempós előzéstől, még nem ugrik akkorát az átlag.
Nem tudom, hogy az utolsó hány km-ből számolja, de ha már vagy 1000-1500 óta 4.3 , simán belefér pár 5 autós előzés.

 
A fogyasztása nekem is megfelel (így Wink)
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=418404644862553&set=a.417868638249487.82024.100000790640800&type=3&theater
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.21 kedd, 00:37:00 írta mcskot » Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #19619 Dátum: 2012.08.21 kedd, 00:59:05 »

Hát eléggé gyanús...Ennyit városban lehetetlen...
Ez nem autó vezetés ráadásul erre sem időm nem lenne míg egy csomó dolgot elkell intézni a városban.Nem vagyunk egyformák de bakker ez vicc kategória számomra.Ez nem álvezetes autózás én ezt másnak hívom de mindegy lépjünk tovább.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #19620 Dátum: 2012.08.21 kedd, 01:22:32 »

Ez nem autó vezetés ráadásul erre sem időm nem lenne míg egy csomó dolgot elkell intézni a városban.Nem vagyunk egyformák de bakker ez vicc kategória számomra.Ez nem álvezetes autózás én ezt másnak hívom de mindegy lépjünk tovább.


Érdekes. De tudod mi a vicc:
-mivel a lámpák határozzák meg a haladás tempóját, az "élvezetesen" vezetők is pont ugyanakkor érnek a céljukhoz, mint én.
Feltéve, ha nem mennek át a piroson. wave Erre is van példa bőven (nyernek is vagy 2 mp-et. a következő pirosig!).
De most már, tényleg ennyi.
Mindenkitől bocsánatot kérek, akit felzaklattam a vezetési stílusommal!  worship
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #19621 Dátum: 2012.08.21 kedd, 05:30:53 »

Ez nem autó vezetés ráadásul erre sem időm nem lenne míg egy csomó dolgot elkell intézni a városban.Nem vagyunk egyformák de bakker ez vicc kategória számomra.Ez nem álvezetes autózás én ezt másnak hívom de mindegy lépjünk tovább.
Mindenkinek más nyújt élvezetet.  wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #19622 Dátum: 2012.08.21 kedd, 05:31:20 »



Érdekes. De tudod mi a vicc:
-mivel a lámpák határozzák meg a haladás tempóját, az "élvezetesen" vezetők is pont ugyanakkor érnek a céljukhoz, mint én.
Feltéve, ha nem mennek át a piroson. wave Erre is van példa bőven (nyernek is vagy 2 mp-et. a következő pirosig!).
De most már, tényleg ennyi.
Mindenkitől bocsánatot kérek, akit felzaklattam a vezetési stílusommal!  worship

Engem nem zaklattál fel.  integet2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #19623 Dátum: 2012.08.21 kedd, 09:48:57 »

te már kaptál árat tőle???

lejjebb írta.25!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #19624 Dátum: 2012.08.21 kedd, 09:52:07 »

Szia

Én a full elektromos EGr árat írtam, most nézem 1697821 finis 105.614 ft. Ma esti ECAT ár
A sima 1333572 finis 74615 ft. Amire csináltam.
Az autó eltárolja, OBD -ből kiolvasható, bár nem minden műszer mutatja, van egy olyan PID "MIL-el megtett távolság "
Ugye ilyen nagy gyártásban nem gondolkozom, megalkottam magamnak, ha ráálnák és nem kézzel, hanem legyártattnák nyákokat kb 10e forintból kijönne.
Csak ahhoz többet kell befektetni.



igen,van egy pid a mil- lampahoz,amit egy klikkel lehet nullazni bármikor! tehát mehet a zsandar ahová akar....
hozzáteszem se felszerelésük,se energiájuk nincs ilyesmivel foglalkozni a lesben álló trafizas mellett,mert az sokkal jovedelmezobb.egyedül a műszaki vizsgakor fix az ellenőrzés!
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.21 kedd, 09:55:24 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 27020


E-mail
« Új hozzászólás #19625 Dátum: 2012.08.21 kedd, 09:53:44 »

igen,van egy pid a mil- lampahoz,amit egy klikkel lehet nullazni bármikor! tehát mehet a zsandar ahová akar....

Amikor megállít az út szélén, erre nemigen lesz időd.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #19626 Dátum: 2012.08.21 kedd, 09:54:46 »

lejjebb írta.25!
már van azóta kevesebb, mint feléért ajánlat!
Amikor megállít az út szélén, erre nemigen lesz időd.

AndyA
egyetértek.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #19627 Dátum: 2012.08.21 kedd, 09:58:25 »

Amikor megállít az út szélén, erre nemigen lesz időd.

AndyA
mezei fakabát nem olvas neked obd-n!
honnan vesztek ilyen zöldséget?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19628 Dátum: 2012.08.21 kedd, 10:06:25 »

mezei fakabát nem olvas neked obd-n!
honnan vesztek ilyen zöldséget?

No, no... itthon még én sem láttam... de külföldön biz előfordul! Meg olyan is, hogy rádugja az odb-re, megnézi, mi van gyárilag az autóban, és megkérdi, hogy honnan a bőrszerkó vagy az ilyen-olyan átalakítás... kéri a számlát, meg a műbizonylatot... és ha nincs, jöhet a szopóroller.
Autós tali, egy régebbi modell. A srác egy vastag kupac műbizonylattal jár, a sok átalakítás miatt (osztrák tsávó).
Ha kinn elkezdik komolyabban nézegetni a dolgokat, akkor a buhera-verda tulajdonosának lesz egy (vagy több) rossz napja.
Én nem túl sok utólagos xenont láttam, osztrák v német táblával. Pontosabban, egyet se. Vajon miért? Lehet, hogy kinn leveszik a rendszámot.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #19629 Dátum: 2012.08.21 kedd, 10:07:05 »

mezei fakabát nem olvas neked obd-n!
honnan vesztek ilyen zöldséget?
korábban auslandot emlegették ilyen garázda rendőrségi intézkedés helyszínéül. ezzel kapcsolatos az ügy.  wave
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #19630 Dátum: 2012.08.21 kedd, 10:28:17 »

No, no... itthon még én sem láttam... de külföldön biz előfordul! Meg olyan is, hogy rádugja az odb-re, megnézi, mi van gyárilag az autóban, és megkérdi, hogy honnan a bőrszerkó vagy az ilyen-olyan átalakítás... kéri a számlát, meg a műbizonylatot... és ha nincs, jöhet a ***óroller.
Autós tali, egy régebbi modell. A srác egy vastag kupac műbizonylattal jár, a sok átalakítás miatt (osztrák tsávó).
Ha kinn elkezdik komolyabban nézegetni a dolgokat, akkor a buhera-verda tulajdonosának lesz egy (vagy több) rossz napja.
Én nem túl sok utólagos xenont láttam, osztrák v német táblával. Pontosabban, egyet se. Vajon miért? Lehet, hogy kinn leveszik a rendszámot.
lehet.de itthon ez urban legend!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #19631 Dátum: 2012.08.21 kedd, 10:29:40 »

korábban auslandot emlegették ilyen garázda rendőrségi intézkedés helyszínéül. ezzel kapcsolatos az ügy.  wave
külhon.nem hoz lázba...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 27020


E-mail
« Új hozzászólás #19632 Dátum: 2012.08.21 kedd, 10:32:11 »

No, no... itthon még én sem láttam... de külföldön biz előfordul! Meg olyan is, hogy rádugja az odb-re, megnézi, mi van gyárilag az autóban, és megkérdi, hogy honnan a bőrszerkó vagy az ilyen-olyan átalakítás... kéri a számlát, meg a műbizonylatot... és ha nincs, jöhet a ***óroller.
Autós tali, egy régebbi modell. A srác egy vastag kupac műbizonylattal jár, a sok átalakítás miatt (osztrák tsávó).
Ha kinn elkezdik komolyabban nézegetni a dolgokat, akkor a buhera-verda tulajdonosának lesz egy (vagy több) rossz napja.
Én nem túl sok utólagos xenont láttam, osztrák v német táblával. Pontosabban, egyet se. Vajon miért? Lehet, hogy kinn leveszik a rendszámot.

Annyi van, mint a szemét...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19633 Dátum: 2012.08.21 kedd, 10:33:19 »

lehet.de itthon ez urban legend!

Az. Ilyet még nem hallottam. Itthon, ha ilyen merül fel, akkor beviszik az autót kpm-re. Ilyet viszont már hallottam... és akkor jött a lista, hogy mit alakítgattak át.
Meg a csekk.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #19634 Dátum: 2012.08.21 kedd, 10:33:29 »

lehet.de itthon ez urban legend!
szerintem is.
Még egy "felkészült" vizsgaállomásnak is gondot jelent, hogy a 2004 (euroIV) előtti dízel fordokhoz OBD-n kapcsolódjon. Vicces lenne, hogy közúti ellenőrzés során a jard végigpróbálná a rendelkezésére álló n db diagnosztikai kütyüt, hogy hátha. A tuti egy bosch műszer lenne, de az daraba 1mFt felett van, ilyet tuti nem tesznek minden járőrkocsiba.
 integet2
(amúgy meg szerintem az első oldalablakok fóliázásába is azért nem kötnek bele gyakran, mert a rendelet nem a fóliát tiltja, hanem az átláthatóságot szabályozza, így a helyszínen kellene igazolnia, hogy nem megfelelő az üveg átláthatósága, ami meg nem szokott menni céleszköz hiányában)
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19635 Dátum: 2012.08.21 kedd, 10:33:56 »

Annyi van, mint a szemét...

Akkor nem figyelek eléggé.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19636 Dátum: 2012.08.21 kedd, 10:37:11 »

szerintem is.
Még egy "felkészült" vizsgaállomásnak is gondot jelent, hogy a 2004 (euroIV) előtti dízel fordokhoz OBD-n kapcsolódjon.

Hát ezt meg miért mondod... (bár a 2004-es évet nem értem, miért írod. akkor nem volt semmilyen kitüntetett váltás. Az eu4-es motor 2003 szeptembertől van. Az eu3-as meg kb 2005 jan 1-ig.)
Az enyém eu3-as. Rádugták, és minden ok lett... kb 3 másodperc alatt.

Amúgy az odb-n elég a szériaszámot lekérdezni, a többit adatbázisból szedhetné ki. Szerintem így is csinálják (felszereltség).
Hogy a mil lámpa időt méregetnék... hát azt én nem hiszem.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 27020


E-mail
« Új hozzászólás #19637 Dátum: 2012.08.21 kedd, 10:41:39 »

szerintem is.
Még egy "felkészült" vizsgaállomásnak is gondot jelent, hogy a 2004 (euroIV) előtti dízel fordokhoz OBD-n kapcsolódjon. Vicces lenne, hogy közúti ellenőrzés során a jard végigpróbálná a rendelkezésére álló n db diagnosztikai kütyüt, hogy hátha. A tuti egy bosch műszer lenne, de az daraba 1mFt felett van, ilyet tuti nem tesznek minden járőrkocsiba.
 integet2
(amúgy meg szerintem az első oldalablakok fóliázásába is azért nem kötnek bele gyakran, mert a rendelet nem a fóliát tiltja, hanem az átláthatóságot szabályozza, így a helyszínen kellene igazolnia, hogy nem megfelelő az üveg átláthatósága, ami meg nem szokott menni céleszköz hiányában)

Nem is úgy csinálják. Közlik, hogy gyia a járőrautó után, és beviszik az MA46-ba (bécsi "Mozaik utca") vagy valami hasonló helyre. Ott meg azután simán kidiagolják...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #19638 Dátum: 2012.08.21 kedd, 10:58:09 »

külhon.nem hoz lázba...
"Öreg" fórumtárs szvsz egy másodlagos indokként említette meg a külföldi MIL-es rendőri intézkedést.
Engem sem érint, mert nem járok külföldre, de elfogadom indoknak. Nem kritizálom.
Viszont a hibatörölgetés, még ha nem is megterhelő, de nálam balesetveszélyes -családom szerint. Mert menet közben teszem előszeretettel. Ők (gyanítom) finanszíroznák nekem a kütyüt, ha 10-ből még lehet alkudni vigyor3

Én magasztalom öreg alkotását  appl

Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19639 Dátum: 2012.08.21 kedd, 11:08:38 »

Én magasztalom öreg alkotását  appl

Én is. Ugyan a 25 elsőre nem tűnik kevésnek, de a chipes megoldás se csak 3e lesz... meg nem tudom, nem lesz vele úgy, mint a chippel? Ha rádugom a gyári műszerre, nem írja felül?
Amúgy meg, mire elkészült a szerkezet, jó sokat kellett vele dolgozni. Ez nem egy 5 perces project.
Megéri? Mindenesetre jobb ötlet, mint a hibakódot törölgetni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
öreg
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #19640 Dátum: 2012.08.21 kedd, 11:10:02 »

Sziasztok

Nem akartam ekkora lavinát elindítani, sem vitatkozni senkivel.
Végül arra a következtetésre jutottam, hogy nem kezdem el egyenlőre panelt gyártatni, hanem én rászánom az időt, és ha tényleg több fogy akkor legyártattatom. De addig is mindenkinek 10e forintért megcsinálom, +2e ért beépítem.



Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 27020


E-mail
« Új hozzászólás #19641 Dátum: 2012.08.21 kedd, 11:15:55 »

Tehát alap esetben PCM ad áramot a mágnesszelepnek, ami ráengedi a vákuumot az EGR szelepre, hogy megvalósúlt-e a nyitás fizikailag az EGR pozició érzékelőt nézi, hogy a vákuumnak megfelelően nyíilik-e ki.
Eddig jó, utána a beszívott levegő mennyiségét nézi különböző fordulatokon az EGr nyitásának megfelelően mennyivel csökken a beszívott levegő. Ha le lesz dugózva ez az amiatt ég a MIL. A mozgatás megtörténi, de több levegő megy a MAF-on kersztül mint kéne.
Én egy jól müködő rendszerről csináltam áramlási térképet, EGR pozicíókhoz viszonyítva. Mérve a beszívott levegőt ebből ki lehet számolni mennyi megy az EGR-en kipufon keresztül.
Így az EGR-ről nézem a poziciót abból számolom hány %-al kell csökennie a beszívott levegőnek és ezt kapja a PCM. Csak a füst helyett friss levegő jut be.

A MAF-nál mintha lenne jelentősége a beszívott levegő hőmérsékletének is. Ezzel csinál valamit a kütyüd?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
öreg
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #19642 Dátum: 2012.08.21 kedd, 11:17:53 »

Én is. Ugyan a 25 elsőre nem tűnik kevésnek, de a chipes megoldás se csak 3e lesz... meg nem tudom, nem lesz vele úgy, mint a chippel? Ha rádugom a gyári műszerre, nem írja felül?
Amúgy meg, mire elkészült a szerkezet, jó sokat kellett vele dolgozni. Ez nem egy 5 perces project.
Megéri? Mindenesetre jobb ötlet, mint a hibakódot törölgetni.

Köszönöm jól esik ha valaki értékeli a fáradozásomat worship, a programozás indokok miatt nem kezdtem én sem belenyúlni a gyári rendszerbe.
Csináltam pl Focus 1,6 tdci DPF kiiktatást, de gyári DPF nélküli programot tettem rá, plussz ott a külső biztitábla belsejébe tettem elektronikát. Mert az izzítás vezérlés más a 2 programnál, plussz más lábakat használ.
Így utána bármelyik szervízbe elmegy, és rátesznek műszert nem lesz gond.
Naplózva
öreg
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #19643 Dátum: 2012.08.21 kedd, 11:19:32 »

A MAF-nál mintha lenne jelentősége a beszívott levegő hőmérsékletének is. Ezzel csinál valamit a kütyüd?

AndyA

Ezekben a Maf-okban nincsen hőmérséklet érzékelő, az a MAP szenzor része, így lett TMAP.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #19644 Dátum: 2012.08.21 kedd, 12:47:38 »

Engem nem zaklattál fel.  integet2
Engem se mert különben nem gratuláltam volna de leírtam a véleményem.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #19645 Dátum: 2012.08.21 kedd, 12:57:04 »

No, no... itthon még én sem láttam... de külföldön biz előfordul! Meg olyan is, hogy rádugja az odb-re, megnézi, mi van gyárilag az autóban, és megkérdi, hogy honnan a bőrszerkó vagy az ilyen-olyan átalakítás... kéri a számlát, meg a műbizonylatot... és ha nincs, jöhet a ***óroller.
Autós tali, egy régebbi modell. A srác egy vastag kupac műbizonylattal jár, a sok átalakítás miatt (osztrák tsávó).
Ha kinn elkezdik komolyabban nézegetni a dolgokat, akkor a buhera-verda tulajdonosának lesz egy (vagy több) rossz napja.
Én nem túl sok utólagos xenont láttam, osztrák v német táblával. Pontosabban, egyet se. Vajon miért? Lehet, hogy kinn leveszik a rendszámot.
Addig örüljünk amíg itthon ilyen nincs.Képzeld hány chip tuning ugrana a rádugott gyári műszer miatt.A propelleres márkánál van hogy kiktatják a menet közbeni tv nézés tiltását.Itthon is láttam ezt hirdetésben kihangsúlyozva.kint egy műszerrel megtudja nézni a rendőr és a napja a polgárnak elvan szúrva.Bocs az OFF-ért.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19646 Dátum: 2012.08.21 kedd, 13:04:53 »

Addig örüljünk amíg itthon ilyen nincs.Képzeld hány chip tuning ugrana a rádugott gyári műszer miatt.A propelleres márkánál van hogy kiktatják a menet közbeni tv nézés tiltását.Itthon is láttam ezt hirdetésben kihangsúlyozva.kint egy műszerrel megtudja nézni a rendőr és a napja a polgárnak elvan szúrva.Bocs az OFF-ért.

Nekem mind1... se tévé, se chip... bár szerintem mindkettő magánügy, hadd döntse már el a júzer (a tv ugyan veszélyes, de azé' csak van annyi esze, hogy ne nézze, a csillagos márkánál is van ez a kiiktatás).
Azt se látom be, miért baj, ha rakok be bőrülést. Nyilván nem lopott...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26668


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #19647 Dátum: 2012.08.21 kedd, 13:05:10 »


Ha legközelebb megállít egy rendőr ausztriában, akkor majd megkérem, hogy frissítsen már a szoftveren...  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #19648 Dátum: 2012.08.21 kedd, 14:48:11 »

Érdekes. De tudod mi a vicc:
-mivel a lámpák határozzák meg a haladás tempóját, az "élvezetesen" vezetők is pont ugyanakkor érnek a céljukhoz, mint én.
Feltéve, ha nem mennek át a piroson. wave Erre is van példa bőven (nyernek is vagy 2 mp-et. a következő pirosig!).
De most már, tényleg ennyi.
Mindenkitől bocsánatot kérek, akit felzaklattam a vezetési stílusommal!  worship

Nézd, nyomni mindenki tudja neki, akár én is. Aztán vagy megy, vagy nem megy, de fogyaszt. Viszont takarékosan vezetni a mai viszonyok között nem kis feladat, és örülök, hogy neked sikerül. Mindez számomra azt mutatja, hogy az autó tudja ezt is, és ez jó, mert környezetkímélő (szemben az annyit reklámozott hibridekkel), és hogy te is pénztárca- és környezetkímélő módban közlekedsz, amiért hálás vagyok. Én azt mondom, hogy csak így tovább! A többiről inkább a fogyasztás topikban.
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #19649 Dátum: 2012.08.21 kedd, 14:48:36 »

Hát ezt meg miért mondod... (bár a 2004-es évet nem értem, miért írod. akkor nem volt semmilyen kitüntetett váltás. Az eu4-es motor 2003 szeptembertől van. Az eu3-as meg kb 2005 jan 1-ig.)
Az enyém eu3-as. Rádugták, és minden ok lett... kb 3 másodperc alatt.

Amúgy az odb-n elég a szériaszámot lekérdezni, a többit adatbázisból szedhetné ki. Szerintem így is csinálják (felszereltség).
Hogy a mil lámpa időt méregetnék... hát azt én nem hiszem.
merthogy a dízeleknél 2004-től kötelező az OBDII szabvány alkalmazása. A tdci mondeoknál - tapasztalatom szerint - a facelift-nél (azaz 2004-es modellév) volt az a határ, hogy stabilan megy OBDII protokollal.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Oldalak: 1 ... 386 387 388 389 390 391 392 [393] 394 395 396 397 398 399 400 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.326 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.