Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 18:38:24 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 385 386 387 388 389 390 391 [392] 393 394 395 396 397 398 399 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14660175 alkalommal)
0 Felhasználó és 129 vendég van a témában
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19550 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 12:19:27 »

Tisztelt Fórumtársak!
A rendszer nyomás nem is változik meg, csak a rugalmas felület lessz kisebb. A kisebb rugalmas felületen pedig relative nőni fog a nyomás.

Nem fog nőni. Ugyanakkora a felületre eső nyomás.

Válasz
Nem mindegy, hogy a min és max között változó turbó nyomás mekkora felületen oszlik el.

De, ebből a szempontból teljesen mind1.

Válasz
Gondoljatok az előregedett slagra, vagy rémálmaitokban az első keréken bekövetkezett szálszakadás hatására kitüremkedő külsőn, ami azután szétrobban. A rendszernyomás állandó mégis a leggyengébb ponton fog kilyukadni. Rugalmas felület alatt értem a gyenge minőségű tágulni képes gumi csöveket.

Igen, mindig a leggyengébb ponton fog kilyukadni, ez így van. De attól még nem kap nagyobb terhelést... ha veszed a slag 15. méterét, tegyük fel, itt a leggyengébb.
Ha kivágod ezt a szakaszt, és betoldod egy vadiúj, ugyanolyan hosszú csőbe, ami sokkal nagyobb nyomásra lett tervezve, pontosan ugyanakkora terhelést fog kapni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19551 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 12:24:57 »

Van itt a fórumon is olyan ember akinek a kocsija 5W30 olajból csak a liqui moly-t nem eszi a többit mind(ford,mobil,valvoline,stb amit próbált)...na ilyenkor mi van?  senki nem érti,meg hiszi el mégis ez a tény....csak 5W30 volt benne mindig...

Hát... van itt a fórumon egy csomó hihetetlen dolog. Ha utánajárunk, és ugyanolyan körülmények között kipróbáljuk, biz kiderül, hogy valójában nem is úgy van.
A tény számomra nem itt kezdődik, ez még csak a mendemonda.
A LM ettől lehet egy kicsit eltérő (a többi felsorolthoz képest) tulajdonságú, akár sűrűbb olaj, és máris megvan a megoldás, hogy miért nem eszi (ha így van).
Csodák nincsenek... Pont most írja az egyik srác, hogy a külföldi gázolajjal milyen sokat leautózott, ami valójában mol üzemanyag.
Az egyik ismerősöm azt állítja, a külföldi is tök ua mint a hazai, azért eszik kevesebbet, mert az ember külföldön nem rohangál annyira.
Hajlok az ő elméletére, külföldön én is jobb fogyikat produkálok. Magyar üzemanyaggal is...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #19552 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 14:03:38 »

Kedves László
Nem relative fog nőni a nyomás hanem a kisebb rugalmas szakasz miatt gyorsabb fog felépülni, azaz kevesebb idő alatt. Az hogy igy kisebb mondjuk úgy delta (t)  idő alatt fog felépülni a nyomás az máshol is a műszaki világban valóban komoly gondok forrása szokott lenni. De konkrétan itt, a mondeo turbócsővénél többnyire mindig egy szakasz szokott eldúrrani. Ez a szakasz a TDCi motoroknél az ahol közel szokott lenni a klima csőhőz és ha nem durran el addig akkor 300ekm után biztos kidörzsölné. Ha ez cserélődik fémre (én megtettem az asszony gépén) , akkor én azt gondolom hogy nem igazán kell tartani attól hogy a többi szakaszon a gyorsabb nyomás felépülés (ami érezhetőnek valamennyire érezhető de azért nem számottevő) idő előtt meghibásodást okozhatna. Ez ne legyen aggodalom forrása.
Tisztelt Fórumtárs!
Az adott kérdés nálam nem képezi aggodalom tárgyát, csupán megosztottam a társulattal a tapasztaltakat. A turbócső rendszeremet átalakitottam szilikon és fém cső kombinációra, egy kivétellel amit elsőre nem tudtam semmivel helyettesiteni. Ez a cső a MAP szenzor és a cooler közötti csőszakasz volt.(MTX75 váltónál) A rendszerben ez a cső kapta ugyazazt a nyomást mint a többi már átalakított cső, mégis jelentősen kidudorodott az üzemi turbónyomás alatt. Nem irtam volna ha nem a saját szememmel látom. A lánc esetében is a leggyengébb láncszem szakad el és a terhelés minden láncszemen egyforma. Részemről ezt az okfejtést lezárom. Más az elmélet és sokszor nagyon más a gyakorlat. Mindenesetre köszönöm az okfejtéseket. Később a kérdéses csövet megerősitettem, és a rendszer kifogástalanul teszi a dolgát.
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19553 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 14:08:03 »

...mégis jelentősen kidudorodott az üzemi turbónyomás alatt.

Az akkor is kidudorodik, ha full gyári csőrendszer van.

Válasz
Más az elmélet és sokszor nagyon más a gyakorlat.

Most szó nincs erről...

Itt még olyan lehet, hogy mivel szétszedted az egészet, megmozgattál mindent, és egy mikrorepedés akkor válik igazi repedéssé, vagy, azért itt csak egy remegő motorról van szó, ha az összes cső keményebb, sokkal nagyobb remegés-terhelés jut arra a kis szakaszra.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.19 vasárnap, 14:16:32 írta Angel » Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #19554 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 14:25:08 »

Az akkor is kidudorodik, ha full gyári csőrendszer van.

Most szó nincs erről...

Itt még olyan lehet, hogy mivel szétszedted az egészet, megmozgattál mindent, és egy mikrorepedés akkor válik igazi repedéssé, vagy, azért itt csak egy remegő motorról van szó, ha az összes cső keményebb, sokkal nagyobb remegés-terhelés jut arra a kis szakaszra.
Kedves Angel!
A probléma a multé! wave A rendszerem kiválóan teszi a dolgát. Minden érvelést köszönök. Nem kell mindenben egyettértenünk. Így  lehet tanulni.
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.19 vasárnap, 14:28:29 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Jenci82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 553


E-mail
« Új hozzászólás #19555 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 15:00:37 »

Sziasztok!Valaki le tudná nekem írni,hogy milyen különbségek vannak a 90Le és a 130Le motor között?2004 évjárat...

Köszönöm a válaszokat!
Naplózva

MK3 2.0 TDCI 115Le 2006.kombi Egr,Dpf off La-chip tuning
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #19556 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 15:43:57 »

Sziasztok!Valaki le tudná nekem írni,hogy milyen különbségek vannak a 90Le és a 130Le motor között?2004 évjárat...

Köszönöm a válaszokat!

40LE?!  Wink
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
fubu88
Vendég
« Új hozzászólás #19557 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 16:03:59 »

Ez tipikusan valami nő Lehetett vagy valami balfasz akinek valami baja van az eletevel...utalom az ilyen majmokat akik
azert mert volt kb.1 autoja amit mar ugy vett hogy ette az olajat aztan annyi a tapasztalata az autozas teren de magyaraz...


mielött okoskodsz legalább vissza olvashatnád hogy miről volt szó
igen első SAJÁT autóm  amit én vettem és nem apámét hajtom !
ja és kb 4 évig dolgoztam hivatásos soförként cégnél, mellete beugróként  ingolstadt ,stuttgart  és vissza  kb 2 hetente
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #19558 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 16:12:03 »

Hát... van itt a fórumon egy csomó hihetetlen dolog. Ha utánajárunk, és ugyanolyan körülmények között kipróbáljuk, biz kiderül, hogy valójában nem is úgy van.
A tény számomra nem itt kezdődik, ez még csak a mendemonda.
A LM ettől lehet egy kicsit eltérő (a többi felsorolthoz képest) tulajdonságú, akár sűrűbb olaj, és máris megvan a megoldás, hogy miért nem eszi (ha így van).
Csodák nincsenek... Pont most írja az egyik srác, hogy a külföldi gázolajjal milyen sokat leautózott, ami valójában mol üzemanyag.
Az egyik ismerősöm azt állítja, a külföldi is tök ua mint a hazai, azért eszik kevesebbet, mert az ember külföldön nem rohangál annyira.
Hajlok az ő elméletére, külföldön én is jobb fogyikat produkálok. Magyar üzemanyaggal is...

Hát teljesen igazad van mert ezen a fórumon aztán vannak mendemondák rendesen, meg olyanok akik az életben nem szereltek autót de oktatás tudnak tartani rendesen mindenből,de fingjuk sincs hogy működik egy motor...azt ha még szólsz téged hurrognak le mert nem ezt mondták,halloták vagy olvasták a google-ba vagy a neten egy idióta cikkben.....nembaj az autószerelők sem azért mondják hogy ez egy jó autó és neked jó legyen hanem mert arra költeni fogsz és reméli hogy nála....igy tényleg jó autó csak nem neked hanem neki...nézőpont kérdése.
Emlékszem amikor a fixet tettem be már lassan 5 éve, minden okos nyomta dumát én meg remegtem mint a nyárfalevél... eplus2
5 éve van bennt kb több mint 4 évig az 5-ös váltóval és most a 6-os váltóval...mikor levettük majdnem úgy nézett ki mint amikor beraktuk.
azóta pár embernek segitettem és lett berakva és egyről sem tudok hogy baja lenne..persze mindent összelehet tenni sz@rul és akkor nemis lessz jó.
Ja hát kb ott tartunk hogy a márkaszervizekben pl peugeot(konkrétan ott mondták mikor náluk telepitettem) már csak fix szettet lehet rendelni a kéttömegű helyett....na vajon miért?  azzal nem megy szét majd a váltó? 
Az a helyet amikor pl itt segitek valakinek akkor bizonyos szempontból a saját zsebemből veszem ki a pénzt és még hülyének is nézik az embert....kezdem unni már aszem..... szomoru1
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.19 vasárnap, 16:21:44 írta Bunyek » Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #19559 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 16:23:53 »

Sziasztok!Valaki le tudná nekem írni,hogy milyen különbségek vannak a 90Le és a 130Le motor között?2004 évjárat...

Köszönöm a válaszokat!
pcs és motorvezérlés. de könnyedén lehet a 90-esből 130-ast csinálni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #19560 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 16:24:24 »

mielött okoskodsz legalább vissza olvashatnád hogy miről volt szó
igen első SAJÁT autóm  amit én vettem és nem apámét hajtom !
ja és kb 4 évig dolgoztam hivatásos soförként cégnél, mellete beugróként  ingolstadt ,stuttgart  és vissza  kb 2 hetente
nem rád írta, hanem az eladóra vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #19561 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 16:45:48 »

Mennyibe került a kormánymű? Milyen fajta/márka? Új vagy felújított? Munkadíj?
Unixos volt, ez a manapság kapható felújított kormánymű Delco/Remy által. Betétdíjas. Nekem segítettek kedvezményesen megvenni, mert nem vagyok VIP a forgalmazónál. Bővebb info "Fordparts:D" kollégánál.
Munkadíj meg.. családban maradt.. így nem releváns. Esetleg a munkaidő érdekes még, ami a bölcső b@sztatásával is "csak" 2*2h volt. wave
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
öreg
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #19562 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 17:15:34 »

Tisztelt uraim, Elkészült az euro IV-es  EGR ledugózáshoz egy elektronika, figyeli az EGR pozicíót, majd módosítja a MAF jelet, így nem lesz dtc.
Előny sokkal kevesebb korom, kevesebb fogyasztás Wink, és több láthatatlan nitrogén oxid  Sad
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.19 vasárnap, 17:21:31 írta öreg » Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19563 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 17:30:03 »

Hát teljesen igazad van mert ezen a fórumon aztán vannak mendemondák rendesen, meg olyanok akik az életben nem szereltek autót de oktatás tudnak tartani rendesen mindenből,de fingjuk sincs hogy működik egy motor...azt ha még szólsz téged hurrognak le mert nem ezt mondták,halloták vagy olvasták a google-ba vagy a neten egy idióta cikkben...


Iiiigen, van közöttünk mindenféle. Van, aki jobban, van aki kevésbé érti a csíziót. De asszem mindannyiunkra elmondható, hogy tanultunk itt ezt-azt.
Az idióta netes cikkeknek megvan az előnye, hogy egy kicsit más szemszögből is nézzük a dolgokat. Itt szépen jól szétcincáljuk, és tán közelebb jutunk az igazsághoz.
Nem baj az, ha valakinek van véleménye...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #19564 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 17:37:23 »

Tisztelt uraim, Elkészült az euro IV-es  EGR ledugózáshoz egy elektronika, figyeli az EGR pozicíót, majd módosítja a MAF jelet, így nem lesz dtc.
Előny sokkal kevesebb korom, kevesebb fogyasztás Wink, és több láthatatlan nitrogén oxid  Sad
cuki, hogyé' mérik?
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
omilan03
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 61



E-mail
« Új hozzászólás #19565 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 17:56:17 »

Sziasztok!

Túl vagyok én is az EGR dugózáson, szívósor takarításon és 4 izzító cseréjén. Tökéletesen működik a rendszer, pozitívum, hogy már intezív gázadásra egy ici-pici füstpamacs jön a kipufogóból, mert előtte folyamatosan ment ki a füst a szekérből, mikor előztem és ráértem sasolni a gép hátulját a tükörben akkor láttam. Persze új erőre is kapott a gép, már 1500-tól húz az autó, előtte olyan 1800-as fordulatnál lódult meg az autó.
Egy problémám van csak, hogy ledugóztam az EGR-t, nem sokkal később motor hiba felvillant. Ilyenkor ki kellene ütni az EGR-t, hogy utána ne világítson. Kecskeméten lakom, és tudnátok-e olyan embert vagy szervízest, ahol ki lehet ütni a hibát Kecskeméten vagy környékén? 2006-os, 2.0 TDCi, 130 lovas gépről lenne szó.
Előre is köszönöm a segítségeteket és hogy le lett írva maga a karbantartás menete is! eljen worship Wink 
Naplózva

Mondeo MK3 2.0 TDCi Trend 5 ajtó 2006.11. , ferdehátú, MMT6 , EGR off, szabadonfutó fent, DPH Hoses
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #19566 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 17:56:36 »

Tisztelt uraim, Elkészült az euro IV-es  EGR ledugózáshoz egy elektronika, figyeli az EGR pozicíót, majd módosítja a MAF jelet, így nem lesz dtc.
Előny sokkal kevesebb korom, kevesebb fogyasztás Wink, és több láthatatlan nitrogén oxid  Sad
Tisztelt Fórumtárs!
Előszszőr is gratula. eljen A másik, kicsit bővebben megoszthatnád velünk a tudást, ne haljunk meg értetlenül. Te csináltad? Vagy csináltattad? Van e lehetőség a fórumtársaknak a beszerzésre és kb mennyiért? stb...stb...stb. Akár feltehetnéd a FAQ vagy a WIKI-be egy komplett cikk formájában. "Csak az a tudás ér valamit, amit mobilizálni tudunk, mondta egykoron, egy bölcs öreg."  Wink
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.19 vasárnap, 18:16:38 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #19567 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 18:03:21 »

Unixos volt, ez a manapság kapható felújított kormánymű Delco/Remy által. Betétdíjas. Nekem segítettek kedvezményesen megvenni, mert nem vagyok VIP a forgalmazónál. Bővebb info "Fordparts:D" kollégánál.
Munkadíj meg.. családban maradt.. így nem releváns. Esetleg a munkaidő érdekes még, ami a bölcső b@sztatásával is "csak" 2*2h volt. wave
Köszi a választ. 50% kedvezmény jár a VIP-eseknek?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #19568 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 18:05:58 »

Tisztelt uraim, Elkészült az euro IV-es  EGR ledugózáshoz egy elektronika, figyeli az EGR pozicíót, majd módosítja a MAF jelet, így nem lesz dtc.
Előny sokkal kevesebb korom, kevesebb fogyasztás Wink, és több láthatatlan nitrogén oxid  Sad
Te a Bunyek cimborája vagy?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #19569 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 18:09:48 »

Köszi a választ. 50% kedvezmény jár a VIP-eseknek?
Hogyan lehet valaki VIP tag? wow1 Kell e hozzá párt tagság? nyes Netán erkölcsi bizonyitvány?  taps
Tisztelettel László! wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.19 vasárnap, 18:13:55 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #19570 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 18:13:33 »

Sziasztok!

Túl vagyok én is az EGR dugózáson, szívósor takarításon és 4 izzító cseréjén. Tökéletesen működik a rendszer, pozitívum, hogy már intezív gázadásra egy ici-pici füstpamacs jön a kipufogóból, mert előtte folyamatosan ment ki a füst a szekérből, mikor előztem és ráértem sasolni a gép hátulját a tükörben akkor láttam. Persze új erőre is kapott a gép, már 1500-tól húz az autó, előtte olyan 1800-as fordulatnál lódult meg az autó.
Egy problémám van csak, hogy ledugóztam az EGR-t, nem sokkal később motor hiba felvillant. Ilyenkor ki kellene ütni az EGR-t, hogy utána ne világítson. Kecskeméten lakom, és tudnátok-e olyan embert vagy szervízest, ahol ki lehet ütni a hibát Kecskeméten vagy környékén? 2006-os, 2.0 TDCi, 130 lovas gépről lenne szó.
Előre is köszönöm a segítségeteket és hogy le lett írva maga a karbantartás menete is! eljen worship Wink 
Vegyál ELM 327 -es cuccot mert ha kiütik x km után újra felvillan.És ezzel még ellenőrizni is tudod a kocsit van-e hiba.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #19571 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 18:21:37 »

Köszi a választ. 50% kedvezmény jár a VIP-eseknek?
Azt nem tudom. Keressetek olyan ótószerelőt, aki állandóan be is szerez alkatrészt, nem csak beépít. neki bizti van kedvezménye a kereskedésekben.  integet2
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
omilan03
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 61



E-mail
« Új hozzászólás #19572 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 18:25:45 »

Vegyál ELM 327 -es cuccot mert ha kiütik x km után újra felvillan.És ezzel még ellenőrizni is tudod a kocsit van-e hiba.

Az jó, akkor valahogy beszerzem a cuccost. Köszönöm a segítséget!  vigyor3
Naplózva

Mondeo MK3 2.0 TDCi Trend 5 ajtó 2006.11. , ferdehátú, MMT6 , EGR off, szabadonfutó fent, DPH Hoses
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #19573 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 18:55:48 »

Az jó, akkor valahogy beszerzem a cuccost. Köszönöm a segítséget!  vigyor3
Tisztelt Fórumtárs!
Keresd privátban Relhistet vagy alfot. Ők tud segiteni, hogy hol és pontosan milyet szerezz be, ami fut is a gépeden. ELM 327 és ELM 327 között is van különbség. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.19 vasárnap, 18:57:26 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #19574 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 18:59:29 »

Van itt a fórumon is olyan ember akinek a kocsija 5W30 olajból csak a liqui moly-t nem eszi a többit mind(ford,mobil,valvoline,stb amit próbált)...na ilyenkor mi van?  senki nem érti,meg hiszi el mégis ez a tény....csak 5W30 volt benne mindig...

Mindenki csak a saját tapasztalatáról írhat, ahogy Te is. Jó lenne, ha mindenki táblázatba szedné, hogy mikor milyen olajjal futott, hány km-t, milyen gumikkal, stb. akkor a számok és a tények mutatnák a tendenciát, nem a csalóka emlékezet. Ilyen táblázatot készíthetne vki de nagyon profit, minden csereperiódussal, fogyasztással, grafikonokkal - és letölthetnénk, és vezetnénk...
Nálam eddig 6 olajcsere volt a gépen, ebből 2 alkalommal Valvoline, 4 alkalommal Ford olajat használtam fel. Mindig csak 5W30 volt. Egyikből sem fogyott soha semmi használat közben.
Egyszer hülye módon túltöltöttem, falbav hibaüzenetem is lett belőle, aztán sikerült vissza leszívni belőle.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.19 vasárnap, 19:02:01 írta ezsolt » Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19575 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 19:21:45 »

Hogyan lehet valaki VIP tag? wow1 Kell e hozzá párt tagság? nyes Netán erkölcsi bizonyitvány?  taps
Tisztelettel László! wave

Elég az is ha pár millióért vásárolsz évente az uniuxnál  nyes    talán
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.19 vasárnap, 19:25:16 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19576 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 19:24:37 »

Megtörtént ma az akadós kormányművem cseréje. Megszűnt a holtjátéka is, viszonylag könnyebben tekeredik is.
 taps
az axiális csuklót is adják vele?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #19577 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 19:27:27 »

Én nem vagyok egy fizikaprofesszor, de ez qrvára nem stimmel, mert a rendszernyomás nem fog megváltozni attól, hogy kicserél egy turbócsövet erősebbre. Szerintem.

De a nyomás felépülésének ideje változhat, és itt ez a nem mindegy. Ha a régi cső rugalmasabb, utána tud tágulni a növekvő nyomásnak, akkor lassabban fog menni. Ha egy merevebb csőre (optimális esetben teljesen merev, pl. vascsőre) cseréled, hamarabb "elér" a nyomás a motorig.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #19578 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 19:48:31 »

Sziasztok!Valaki le tudná nekem írni,hogy milyen különbségek vannak a 90Le és a 130Le motor között?2004 évjárat...

Köszönöm a válaszokat!
Csipsztuning utan oriasi kulonbsegek lesznek:)
Kellene a feancnak a 130lovas mikor van jobb eplus2
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


öreg
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #19579 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 20:10:35 »

Te a Bunyek cimborája vagy?

Nem tudom ki a Bunyek, nem ismerem.
Naplózva
öreg
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #19580 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 20:28:14 »

Tisztelt Fórumtárs!
Előszszőr is gratula. eljen A másik, kicsit bővebben megoszthatnád velünk a tudást, ne haljunk meg értetlenül. Te csináltad? Vagy csináltattad? Van e lehetőség a fórumtársaknak a beszerzésre és kb mennyiért? stb...stb...stb. Akár feltehetnéd a FAQ vagy a WIKI-be egy komplett cikk formájában. "Csak az a tudás ér valamit, amit mobilizálni tudunk, mondta egykoron, egy bölcs öreg."  Wink
Tisztelettel László! worship

Sziasztok, köszi az érdeklődést! 
Igen én csináltam, Egy kis dobozka, bal első torony mellé tettem, Egr pozíció érzékelőre y-ban rákötve, innen figyeli a pozicíót MAF - PCM áramkör megszakít MAF-tól a jel be az elektronikába, elektronikából meg ki a módosított jel a PCM-hez.
Saját autómon tesztelve kb 7000 km, már másik 2 autóban is fut. Az az adta az ihletet, hogy takarítottam az autót és néztem a könyvecskét, és azt olvasom, hogy az EUR IV kb 0,6 l többet fogyaszt. És mivel öregesen megyek néha gyorsításra fűstfelhő volt mögöttem. Aztán beszéltem még 1 emberrel a turbó elektronikát újjít fel, és mondta az a baj, hogy a koromtól turbó akad, és a megnövekedett teljesítményfelvétel miatt meghal az elektronika.
Na így most nincs korom,  relatíve tiszta marad minden. Természetesen tudok készíteni 23e forint, beépítve 25e. A következő gondolatom az hogy csinálok egy 2.0-át akinek rossz teljesen a EGR szelepe, vagy az őt müködtettő Evr, annak meg lehetne oldani hogy azok működését is leszimulálom a PCM-nek, így nem kell méregdrága alkatrészeket venni.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #19581 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 20:54:37 »

Sziasztok, köszi az érdeklődést! 
Igen én csináltam, Egy kis dobozka, bal első torony mellé tettem, Egr pozíció érzékelőre y-ban rákötve, innen figyeli a pozicíót MAF - PCM áramkör megszakít MAF-tól a jel be az elektronikába, elektronikából meg ki a módosított jel a PCM-hez.
Saját autómon tesztelve kb 7000 km, már másik 2 autóban is fut. Az az adta az ihletet, hogy takarítottam az autót és néztem a könyvecskét, és azt olvasom, hogy az EUR IV kb 0,6 l többet fogyaszt. És mivel öregesen megyek néha gyorsításra fűstfelhő volt mögöttem. Aztán beszéltem még 1 emberrel a turbó elektronikát újjít fel, és mondta az a baj, hogy a koromtól turbó akad, és a megnövekedett teljesítményfelvétel miatt meghal az elektronika.
Na így most nincs korom,  relatíve tiszta marad minden. Természetesen tudok készíteni 23e forint, beépítve 25e. A következő gondolatom az hogy csinálok egy 2.0-át akinek rossz teljesen a EGR szelepe, vagy az őt müködtettő Evr, annak meg lehetne oldani hogy azok működését is leszimulálom a PCM-nek, így nem kell méregdrága alkatrészeket venni.

Ez akkor a teljesen elektromos EGR-hez jó? A vákuumos vezérlésű, de elektromosan ellenőrzött EGR-re is lehet valami ilyesmi megoldás? (Vákuumszabályzónak kiadott jelet nézni, pozíció érzékelő helyett?)
Naplózva
öreg
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #19582 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 21:02:14 »

Ez akkor a teljesen elektromos EGR-hez jó? A vákuumos vezérlésű, de elektromosan ellenőrzött EGR-re is lehet valami ilyesmi megoldás? (Vákuumszabályzónak kiadott jelet nézni, pozíció érzékelő helyett?)

Ez a vákuumos vezérlésühőz jó.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #19583 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 21:23:52 »

Ez a vákuumos vezérlésühőz jó.


És mi a pozíció-érzékelő ilyenkor?

Szerk: A csatlakozó a végén csak pozíciót mér vagy áramlást is valahogy?
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #19584 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 21:26:55 »

Én nem vagyok egy fizikaprofesszor, de ez qrvára nem stimmel, mert a rendszernyomás nem fog megváltozni attól, hogy kicserél egy turbócsövet erősebbre. Szerintem.
nem is a rendszernyomás növekedéséről van szó. Sokkal inkább arról, hogy a nyomás állandóan változik a töltőlevegő csőrendszerben, ami stresszeli a csöveket. A leggyengébb szakasz az egr előtti rész, mert hosszú, változó átmérőjű és kanyarog. Ha ezt cseréled erősebbre, a következő leggyengébb fog megpusztulni.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19585 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 21:33:42 »

nem is a rendszernyomás növekedéséről van szó. Sokkal inkább arról, hogy a nyomás állandóan változik a töltőlevegő csőrendszerben, ami stresszeli a csöveket. A leggyengébb szakasz az egr előtti rész, mert hosszú, változó átmérőjű és kanyarog. Ha ezt cseréled erősebbre, a következő leggyengébb fog megpusztulni.

De nem erről volt szó, hanem hogy akkor a maradék cső gyorsabban megy majd tönkre.
Ha a leggyengébbet kicseréled, lehet hogy a többi soha nem fog tönkremenni. Nekem pl még mind gyári.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
öreg
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #19586 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 21:41:14 »

És mi a pozíció-érzékelő ilyenkor?

Szerk: A csatlakozó a végén csak pozíciót mér vagy áramlást is valahogy?

Tehát alap esetben PCM ad áramot a mágnesszelepnek, ami ráengedi a vákuumot az EGR szelepre, hogy megvalósúlt-e a nyitás fizikailag az EGR pozició érzékelőt nézi, hogy a vákuumnak megfelelően nyíilik-e ki.
Eddig jó, utána a beszívott levegő mennyiségét nézi különböző fordulatokon az EGr nyitásának megfelelően mennyivel csökken a beszívott levegő. Ha le lesz dugózva ez az amiatt ég a MIL. A mozgatás megtörténi, de több levegő megy a MAF-on kersztül mint kéne.
Én egy jól müködő rendszerről csináltam áramlási térképet, EGR pozicíókhoz viszonyítva. Mérve a beszívott levegőt ebből ki lehet számolni mennyi megy az EGR-en kipufon keresztül.
Így az EGR-ről nézem a poziciót abból számolom hány %-al kell csökennie a beszívott levegőnek és ezt kapja a PCM. Csak a füst helyett friss levegő jut be.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19587 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 21:47:56 »

Tehát alap esetben PCM ad áramot a mágnesszelepnek,

Ügyes.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #19588 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 21:51:59 »

Tehát alap esetben PCM ad áramot a mágnesszelepnek, ami ráengedi a vákuumot az EGR szelepre, hogy megvalósúlt-e a nyitás fizikailag az EGR pozició érzékelőt nézi, hogy a vákuumnak megfelelően nyíilik-e ki.
Eddig jó, utána a beszívott levegő mennyiségét nézi különböző fordulatokon az EGr nyitásának megfelelően mennyivel csökken a beszívott levegő. Ha le lesz dugózva ez az amiatt ég a MIL. A mozgatás megtörténi, de több levegő megy a MAF-on kersztül mint kéne.
Én egy jól müködő rendszerről csináltam áramlási térképet, EGR pozicíókhoz viszonyítva. Mérve a beszívott levegőt ebből ki lehet számolni mennyi megy az EGR-en kipufon keresztül.
Így az EGR-ről nézem a poziciót abból számolom hány %-al kell csökennie a beszívott levegőnek és ezt kapja a PCM. Csak a füst helyett friss levegő jut be.

 eljen
Így már minden tiszta, köszönöm!
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #19589 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 21:54:37 »

Nem tudom ki a Bunyek, nem ismerem.


Sorry, akkor nem az vagy akire gondoltam.  integet2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #19590 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 22:01:57 »

Hát nem tudom, hogy csinálod ezt az extrém fogyikat. Nekem mondjuk TDDI-m van. Rengeteget próbáltam minden stílusban spórólni. Az eredmények pedig egy darabig csökkennek de utánna nem, egyszerüen gondolom a keverékképzés határait nem lehet becsapni. Nekem pálya 120-130 5,5-5,8 klímával +1liter. Város 6-7,5 és ez Budapest nem egy nyílegyenes út zöldhullámmal nem tudom lejjeb vinni akár alapjáraton megyek akár 1700körűl.  Sőt lehet, hogy az én autóm ilyen de kifejezetten utálja az alapjárat körűli működést még a fogyasztás is rosszabb mint kicsi monduk olyan 1700-1800 fordulat között. Én a fizikára gondolok egyszerüen a hengerek nem úgy szellőznek alpjárat körűl mint feljebb. Nem beszélve a rezonanciákról. Szerintem a kéttőmegű lendkerék marhára nem csípi 1000 fordulat körűl a terheléseket. És nem hiszem el, hogy 5-ben mondjuk 50 haladva alig észrevehető emelkedőn nem kellene jobban nyomni a pedált mint 4 ben nagyobb fordulaton nagyobb nyomatékkal dolgozó motornál. Ezek az én meglátásaim a saját autómmal ami ezeket tudja, Após így is ki van akadva, hogy 2l motor annyit fogyszt mint az ő 1,6 Golfja nem beszélve a menetdinamikai különbségről.


A válasz egy része: 4. oldal #19458.
A pályán, nekem is magasabb: 4,8-5l (klíma nélkül). Ott nem tudom kihasználni a motorfék áldásait.
Az én meglátásom: egy profi pilóta, a teljes táv min 20-25%-át motorfékkel/gurítással "teszi gazdaságossá"!
És ezt csak pályán kívül lehet. Kb 2 évente ha felkeveredek a motorwayre.
Ami a fizikát illeti: nem nagyon gondolkodok róla (már általánosban is utáltam, kivéve a fénytant).
4.old #19461   Ma-holnap kipróbálom T.Janika módszerét (neki bejött: 1,9l a suzukival) 1-2-5.
De először letesztelem a HHO-t (holnapra kész leszek a beszereléssel), meg az EGR off-ot.  
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.20 hétfő, 01:00:34 írta mcskot » Naplózva
öreg
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #19591 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 22:22:51 »

eljen
Így már minden tiszta, köszönöm!

Szívesen
Naplózva
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #19592 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 23:17:49 »

Sziasztok, köszi az érdeklődést! 
Igen én csináltam, Egy kis dobozka, bal első torony mellé tettem, Egr pozíció érzékelőre y-ban rákötve, innen figyeli a pozicíót MAF - PCM áramkör megszakít MAF-tól a jel be az elektronikába, elektronikából meg ki a módosított jel a PCM-hez.
Természetesen tudok készíteni 23e forint, beépítve 25e. A következő gondolatom az hogy csinálok egy 2.0-át akinek rossz teljesen a EGR szelepe, vagy az őt müködtettő Evr, annak meg lehetne oldani hogy azok működését is leszimulálom a PCM-nek, így nem kell méregdrága alkatrészeket venni.


A több nitrogén oxid miatt, nem lesz baj a műszakin/zöldkártyán?
A beszerelés megoldható laikusok számára is (tudsz leírást adni hozzá)?
Ha nem, helyileg, hol szereled be?
Köszi!
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #19593 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 23:57:27 »

Az jó, akkor valahogy beszerzem a cuccost. Köszönöm a segítséget!  vigyor3
60km utan nalam ujra vilagit szoval a lampat kell kivenni Cheesy
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #19594 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 00:23:13 »



A több nitrogén oxid miatt, nem lesz baj a műszakin/zöldkártyán?
A beszerelés megoldható laikusok számára is (tudsz leírást adni hozzá)?
Ha nem, helyileg, hol szereled be?
Köszi!

A NOx miatt nem aggódnék. Többünknek le van vakolva az EGR szelep, és eddig mindenki átment a teszten. Másrészt az NOx kibocsátás dízeleknél nem akkora probléma, mint a benzineseknél, mivel az égés hömérséklete alacsonyabb. A probléma a leginkább a CO és a koromemisszió, amin az EGR ledugózása javít. Ja, és nem utolsó sorban a müvelet benne van a gyári szervízleírásban (Ford szervizek számára).
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #19595 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 01:09:54 »

A NOx miatt nem aggódnék. Többünknek le van vakolva az EGR szelep, és eddig mindenki átment a teszten. Másrészt az NOx kibocsátás dízeleknél nem akkora probléma, mint a benzineseknél, mivel az égés hömérséklete alacsonyabb. A probléma a leginkább a CO és a koromemisszió, amin az EGR ledugózása javít. Ja, és nem utolsó sorban a müvelet benne van a gyári szervízleírásban (Ford szervizek számára).



Ha már témánál vagyunk: mindenképpen hibát dob a dugózás után?
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #19596 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 01:46:38 »



Ha már témánál vagyunk: mindenképpen hibát dob a dugózás után?
Az EU4-ES igen.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #19597 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 06:25:59 »

Sziasztok, köszi az érdeklődést! 
Igen én csináltam, Egy kis dobozka, bal első torony mellé tettem, Egr pozíció érzékelőre y-ban rákötve, innen figyeli a pozicíót MAF - PCM áramkör megszakít MAF-tól a jel be az elektronikába, elektronikából meg ki a módosított jel a PCM-hez.
Saját autómon tesztelve kb 7000 km, már másik 2 autóban is fut. Az az adta az ihletet, hogy takarítottam az autót és néztem a könyvecskét, és azt olvasom, hogy az EUR IV kb 0,6 l többet fogyaszt. És mivel öregesen megyek néha gyorsításra fűstfelhő volt mögöttem. Aztán beszéltem még 1 emberrel a turbó elektronikát újjít fel, és mondta az a baj, hogy a koromtól turbó akad, és a megnövekedett teljesítményfelvétel miatt meghal az elektronika.
Na így most nincs korom,  relatíve tiszta marad minden. Természetesen tudok készíteni 23e forint, beépítve 25e. A következő gondolatom az hogy csinálok egy 2.0-át akinek rossz teljesen a EGR szelepe, vagy az őt müködtettő Evr, annak meg lehetne oldani hogy azok működését is leszimulálom a PCM-nek, így nem kell méregdrága alkatrészeket venni.
Tisztelt Fórumtárs!
A többiek nevében is köszönöm a megosztott információkat eljen eljen eljen
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
öreg
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #19598 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 07:51:32 »



A több nitrogén oxid miatt, nem lesz baj a műszakin/zöldkártyán?
A beszerelés megoldható laikusok számára is (tudsz leírást adni hozzá)?
Ha nem, helyileg, hol szereled be?
Köszi!

Ahogy a többiek írták már nem káros egyáltalán, normál esetben ha motortól nagyobb teljesítmény szükséges, amúgy is zárva van.
Tul. képpen 5 vezetéket kell bekötni, leírást tudok adni, forrasztani kell tudni, és a vezetéket nem összekeverni, + - felcserélése ellen védve van, de a ki bemenetek Nem, mint a PCM-nél.
Helyileg Pilisszentivánon lakom.
Naplózva
öreg
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #19599 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 08:00:24 »

Sziasztok!

Túl vagyok én is az EGR dugózáson, szívósor takarításon és 4 izzító cseréjén. Tökéletesen működik a rendszer, pozitívum, hogy már intezív gázadásra egy ici-pici füstpamacs jön a kipufogóból, mert előtte folyamatosan ment ki a füst a szekérből, mikor előztem és ráértem sasolni a gép hátulját a tükörben akkor láttam. Persze új erőre is kapott a gép, már 1500-tól húz az autó, előtte olyan 1800-as fordulatnál lódult meg az autó.
Egy problémám van csak, hogy ledugóztam az EGR-t, nem sokkal később motor hiba felvillant. Ilyenkor ki kellene ütni az EGR-t, hogy utána ne világítson. Kecskeméten lakom, és tudnátok-e olyan embert vagy szervízest, ahol ki lehet ütni a hibát Kecskeméten vagy környékén? 2006-os, 2.0 TDCi, 130 lovas gépről lenne szó.
Előre is köszönöm a segítségeteket és hogy le lett írva maga a karbantartás menete is! eljen worship Wink 

Szia!

Lehet neked is megoldás lenne az általam készített elektronika Smiley
"Tehát alap esetben PCM ad áramot a mágnesszelepnek, ami ráengedi a vákuumot az EGR szelepre, hogy megvalósúlt-e a nyitás fizikailag az EGR pozició érzékelőt nézi, hogy a vákuumnak megfelelően nyíilik-e ki.
Eddig jó, utána a beszívott levegő mennyiségét nézi különböző fordulatokon az EGr nyitásának megfelelően mennyivel csökken a beszívott levegő. Ha le lesz dugózva ez az amiatt ég a MIL. A mozgatás megtörténi, de több levegő megy a MAF-on kersztül mint kéne.
Én egy jól müködő rendszerről csináltam áramlási térképet, EGR pozicíókhoz viszonyítva. Mérve a beszívott levegőt ebből ki lehet számolni mennyi megy az EGR-en kipufon keresztül.
Így az EGR-ről nézem a poziciót abból számolom hány %-al kell csökennie a beszívott levegőnek és ezt kapja a PCM. Csak a füst helyett friss levegő jut be."
Naplózva
Oldalak: 1 ... 385 386 387 388 389 390 391 [392] 393 394 395 396 397 398 399 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.138 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.