Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.27 szerda, 01:58:40 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 653 654 655 656 657 658 659 [660] 661 662 663 664 665 666 667 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14684156 alkalommal)
0 Felhasználó és 62 vendég van a témában
Jani001
Vendég
« Új hozzászólás #32950 Dátum: 2014.07.03 csütörtök, 22:04:37 »

Visszavinném gariba. Undecided
Vissza vittem, holnap talán kiderül valami.Az a furcs, hogy egy működő képes kocsit vittem oda május 5.-én, hogy a hideg alapjárat nem egyenletes, és június 27.-én kaptam vissza, azóta mentem 800 km-t és megáll.
Naplózva
Jani001
Vendég
« Új hozzászólás #32951 Dátum: 2014.07.03 csütörtök, 22:05:34 »

Hát igen. Ez itt tipikusan a garanciális javítás szükségességének tipikus esete...

Keress egy kölcsönautót a görög úthoz, hogy mire hazajössz, pont össze tudják szögecselni a sajátodat.

AndyA
Május 5.-től  idáig nem tudták...
Naplózva
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #32952 Dátum: 2014.07.03 csütörtök, 22:21:50 »

Május 5.-től  idáig nem tudták...



Nem kapkodtak vele.Gondolom csak már a 20asokat a kezedből akkor amikor fizettél nekik... gun
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #32953 Dátum: 2014.07.03 csütörtök, 22:36:41 »

Sziasztok. Van egy kis szivárgási problémám. Az üzemanyag visszavezető csöveknél az egyik elosztó kis müanyag pöcöknél szivárog a gázolaj. A kérdésem az, hogy miként keressem ezt az alkatrészt? És ha valaki cserélte, akkor mennyire bonyolult? Köszi előre is.
Lehet ez lenne a jó oda nekem? https://cromax.hu/140000000-uzemanyagrendszer/140910000-uzemanyag-tartaly-cso-szuro/140910326-uzemanyagcso/13197-visszafolyo-cso-ford-transit-2002-2006-mondeo-2002-2007
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Jani001
Vendég
« Új hozzászólás #32954 Dátum: 2014.07.03 csütörtök, 22:54:47 »



Nem kapkodtak vele.Gondolom csak már a 20asokat a kezedből akkor amikor fizettél nekik... gun
Pontosan, megadjam a címüket?
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #32955 Dátum: 2014.07.03 csütörtök, 23:16:56 »

Vissza vittem, holnap talán kiderül valami.Az a furcs, hogy egy működő képes kocsit vittem oda május 5.-én, hogy a hideg alapjárat nem egyenletes, és június 27.-én kaptam vissza, azóta mentem 800 km-t és megáll.
Egy kérdés,teveled nem is közölték mi lesz a javítás tárgy,csak neki álltak maguktól??
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
zolika81
Vendég
« Új hozzászólás #32956 Dátum: 2014.07.04 péntek, 09:37:55 »

A generátor oldalra felmegy az 1637-es és 1640-es is.Nekem most az utóbbi van.Amit írtál az a gyári méret.

Köszönöm szépen mindenkinek!!!
Naplózva
jase
Vendég
« Új hozzászólás #32957 Dátum: 2014.07.04 péntek, 10:48:46 »

Nekem is csinálta egy időben. Az akku alatti testeket takarítsd meg az lehet segít.
Megoldódott a probléma, bár nem volt egyszerű...
A diag P1664 és P1665 hibakódot dobott, ami utánanézve elég sok mindenre utalhat.
Kezdtük a vezetétek, csövek átnézésével. Találtunk két csövet, melynek környékén szivárgás volt látható, ezt kicserélték, de a hiba nem oldódott meg.
Ezután következett, hogy újra lettek programozva a csúcsok (kvázi szoftverfrissítés), de a hiba továbbra is fenn állt. Immár olyannyira fenn állt, hogy érezhetően erőtlen volt a motor, füstölt. A műszerfalon semmi hibajelzés, de már csak a P1664 hibakód jött ki.
Ezután jött egy EGR szelep tisztítás és dugózás. A hibajelenség továbbra is fennáll, nem megy az autó, füstöl, rángat.
Elment a szerelő egy próbaútra és érezte ő is, hogy nem megy az autó és csúnyán füstöl. Ezután motorháztető kinyit, kövér gázfröccs és egy csúnya sziszegő hang hallatszott a hűtő körül. Ekkor vették észre, hogy a kb. 5 cm vastag levegő csövön egy kb. 7-8cm hosszú repedés van. Érdekes módon ez a sziszegő hang nem hallatszott az utastérben.
Na akkor gyorsan csőcsere és következett a próbaút. Na most ezt az érzést úgy kell elképzelni, mintha beültem volna egy 1.6-os sima dízelből egy 2000-es igazi turbó dízelbe. Tapadtam az ülésbe, nem füstölt és ami a legfontosabb, NEM RÁNGAT MÁR AZ AUTO taps
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #32958 Dátum: 2014.07.04 péntek, 13:12:36 »

Folytatódik a malacfarok villogás a turbó elektronika miatt. A következő hibakódokat írja:

Először írta a P0179A-t, de ezt csak az első alkalommal, illetve, ha lehúzott csatival indítom be.
Tegnap óta a P0132A-t írja. Reggel szétszedtem, átforrasztottam azt az átvezetőt ami laza volt (kis feszítésre le is szakadt). Ez után nem lett jó. Szétszedtem a motort és kitisztítottam. Ezután jó is lett.
Majd mentem vele 15 km-t és most P0132B kódot ír, leállítás után nem javul meg, de engedi törölni járó motornál, viszont egyből vissza ia írja.

Mi a phicsa lehet?
Naplózva
Jani001
Vendég
« Új hozzászólás #32959 Dátum: 2014.07.04 péntek, 13:58:01 »

Egy kérdés,teveled nem is közölték mi lesz a javítás tárgy,csak neki álltak maguktól??
De azzal kezdték,hogy valószínüleg porlasztós lesz.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #32960 Dátum: 2014.07.04 péntek, 13:58:37 »

Folytatódik a malacfarok villogás a turbó elektronika miatt. A következő hibakódokat írja:

Először írta a P0179A-t, de ezt csak az első alkalommal, illetve, ha lehúzott csatival indítom be.
Tegnap óta a P0132A-t írja. Reggel szétszedtem, átforrasztottam azt az átvezetőt ami laza volt (kis feszítésre le is szakadt). Ez után nem lett jó. Szétszedtem a motort és kitisztítottam. Ezután jó is lett.
Majd mentem vele 15 km-t és most P0132B kódot ír, leállítás után nem javul meg, de engedi törölni járó motornál, viszont egyből vissza ia írja.

Mi a phicsa lehet?
nekem a 132a-t akkor írta mikor túltöltött, a 132b-t mikor nem töltött be rendesen a turbóm. minkettő a geo rész miatt volt. a pucolás után sem lett jó, mint kiderült ott más baja is volt a geo-nak. viszont nekem volt egy olyan jelenségem, hogy amikor leakasztottam a kart róla, akkor jónak tűnt, de járó motornál már akadozott.
konkrétan nekem az volt a hibám, hogy a geo terelőlapátjainak a végei meg voltak görbülve. mind. mikor teljesen rászűkített, akkor így teljesen el is zárta a levegő útját. úgy gyorsultam, hogy nyomtam egy gázt, és amikor kezdtem felengedni, akkor indult meg a kocsi. a következp ilyennél malacfarok  falbav
geo részt raktam egy másikat, azóta tökéletes.

mivel tudtad megforrasztani? nekem van egy rossz elektronikám, amit kaptam cserébe, el is van szállva a 2 vékony szál, de nem fogja meg a forrasztóónt
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
siky
Vendég
« Új hozzászólás #32961 Dátum: 2014.07.04 péntek, 14:13:02 »

nekem a 132a-t akkor írta mikor túltöltött, a 132b-t mikor nem töltött be rendesen a turbóm. minkettő a geo rész miatt volt. a pucolás után sem lett jó, mint kiderült ott más baja is volt a geo-nak. viszont nekem volt egy olyan jelenségem, hogy amikor leakasztottam a kart róla, akkor jónak tűnt, de járó motornál már akadozott.
konkrétan nekem az volt a hibám, hogy a geo terelőlapátjainak a végei meg voltak görbülve. mind. mikor teljesen rászűkített, akkor így teljesen el is zárta a levegő útját. úgy gyorsultam, hogy nyomtam egy gázt, és amikor kezdtem felengedni, akkor indult meg a kocsi. a következp ilyennél malacfarok  falbav
geo részt raktam egy másikat, azóta tökéletes.

mivel tudtad megforrasztani? nekem van egy rossz elektronikám, amit kaptam cserébe, el is van szállva a 2 vékony szál, de nem fogja meg a forrasztóónt
Én is sokat küzdöttem vele, egy nagy cseppet tettem rá és az ott maradt.

Nekem a tisztítás előtt nem volt vele gond, talán kétszer ha volt turbó miatt malacfarok, de vészüzem egyszer sem. A tisztítást követő 5000 kilométer alatt sem volt semmi. Most meg ez van  falbav
Megnézem a geo-t, hogy mozog e rendesen járó motornál.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #32962 Dátum: 2014.07.04 péntek, 14:14:31 »

Én is sokat küzdöttem vele, egy nagy cseppet tettem rá és az ott maradt.
na az nem biztos, hogy úgy ott is marad
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
siky
Vendég
« Új hozzászólás #32963 Dátum: 2014.07.04 péntek, 14:23:39 »

na az nem biztos, hogy úgy ott is marad
Az a kis drót lesz a baj. Most megvizsgáltam nemműködés közben, és valamelyik végállásban úgymarad a vezérlő. Nekem most épp túltöltés állásban állt meg. Hazamegyek és megpróbálok valamit mókolni vele.
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #32964 Dátum: 2014.07.04 péntek, 16:52:26 »

Képek a turbóvezérlő-elektronika javításról. Kommentár később.

Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #32965 Dátum: 2014.07.04 péntek, 16:55:00 »

mivel tudtad megforrasztani? nekem van egy rossz elektronikám, amit kaptam cserébe, el is van szállva a 2 vékony szál, de nem fogja meg a forrasztóónt
Szerintem gyárilag ragasztva vannak a drótok és a rajta lévő ragasztórétegtől nem lehet forrasztani. Lereszeltem az érintkezők tetejét, bekentem forrasztózsírral, és nagy nehezen sikerült rávennem a cint, hogy maradjon ott. Miután egyszer ottmaradt, utána már nem megy el, lehet rakni bele a drótot  smile
Naplózva
Feketegyöngy
Vendég
« Új hozzászólás #32966 Dátum: 2014.07.04 péntek, 16:59:36 »

Egy oldallal ez előtt leírtam hogy csak gyári olajat használok és 15 ezrenként cserélem háááááááááhhh a kombájn szót nagyon kiszúrtátok óóó helyesírás istenei szerintem ti is vétetek helyesírási hibát de mind1
Egy pár dolog az 50 pontból kedves fórumtársak amit tudnia kell egy motorolajnak és amiben különböznek.
1.hőelvezetés
2.súrlódás csökkentése
3.motor tisztán tartása
4.tömítések kondicionálása
5.fém alkatrészek korrózióvédelme
Igen valóban a koromtól is színeződik az olaj de részben égéstől is feketedik be.
A motor kopásától is függ az olaj sűrűsége de gondolom ti ezt mind tudtátok fórum királyai
Ez az egész onnan indult ki hogy nagyképűen beírta az egyik fórumtárs hogy úgy unom már hogy elégedetlen
valaki a motorolajjal mit kell annak az olajnak tudnia hát ezeket egy egyszerű kérdést tettem fel erre bunkó módon válaszoltak
én is így tettem Taxis fórumtárs aztán jöttek a barátnőid és kiakadtak egy helyesírási hibán pff
kicsit elvan szállva magától egy két ember....... taps taps





Ugyan már leírták, de az olaj nem a megégéstől lesz fekete, sőt nekem a tdci-ben még mindig nem fekete, a td-ben már másnap az volt.
Ne a húsboltban, vagy a tesco-ban vásárolj olajat, és nem lesz vele bajod!
Te is nagy észkombány lehetsz. Nem is írom, hogy kombájn, mert ezek után nem vagyok biztos, hogy tudnád mi az.
Írd már be nekünk, ó mester azt az 50 okot, amit tudni kell az olajnak!
Ezt gondolom ugyanaz a "szerelő" mesélte, aki 10w40-et rakatott a kocsidba. hehe
Együtt jártatok kombányszerelő iskolába, vagy csak nyelvtan órára?

Naplózva
Tomi76
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 204



E-mail
« Új hozzászólás #32967 Dátum: 2014.07.04 péntek, 19:26:22 »

Sziasztok!

Kb. fél éve ledugóztam az Egr-t, viszont az utóbbi 1-2 hét alatt elég sűrűn (van amikor 60 km után törölnöm kell a hibakódot) világít a motor kontroll lámpa, ez a gyakoriság mennyire megszokott?

Köszi.

Tamás

 
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003.09 Turnier 2.0 TDCi Trend
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #32968 Dátum: 2014.07.04 péntek, 21:16:46 »

Sziasztok!

Kb. fél éve ledugóztam az Egr-t, viszont az utóbbi 1-2 hét alatt elég sűrűn (van amikor 60 km után törölnöm kell a hibakódot) világít a motor kontroll lámpa, ez a gyakoriság mennyire megszokott?

Köszi.

Tamás

Nincs benne rendszer. Nekem volt, hogy 500 km után újra kigyújtotta, most meg utoljára 60 ezerrel ezelőtt kellett törölnöm. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #32969 Dátum: 2014.07.04 péntek, 22:54:16 »

Egy oldallal ez előtt leírtam hogy csak gyári olajat használok és 15 ezrenként cserélem háááááááááhhh a kombájn szót nagyon kiszúrtátok óóó helyesírás istenei szerintem ti is vétetek helyesírási hibát de mind1
Egy pár dolog az 50 pontból kedves fórumtársak amit tudnia kell egy motorolajnak és amiben különböznek.
1.hőelvezetés
2.súrlódás csökkentése
3.motor tisztán tartása
4.tömítések kondicionálása
5.fém alkatrészek korrózióvédelme
Igen valóban a koromtól is színeződik az olaj de részben égéstől is feketedik be.
A motor kopásától is függ az olaj sűrűsége de gondolom ti ezt mind tudtátok fórum királyai
Ez az egész onnan indult ki hogy nagyképűen beírta az egyik fórumtárs hogy úgy unom már hogy elégedetlen
valaki a motorolajjal mit kell annak az olajnak tudnia hát ezeket egy egyszerű kérdést tettem fel erre bunkó módon válaszoltak
én is így tettem Taxis fórumtárs aztán jöttek a barátnőid és kiakadtak egy helyesírási hibán pff
kicsit elvan szállva magától egy két ember....... taps taps
Nem akarlak megsérteni de ezek nem érvek csak egy olaj prospektus marketing szövege. Az egyszerű helyzet az hogy egy szintetikus olaj (tény kísérlet nem TV shop) bőven 300ekm felett bírja anélkül hogy felbomolna molekula szerkezete (a labor kísérletet is azért fejezték be 300ekm-nek megfelelő futásteljesítmény felett mert bőven igazolta a várható élettartamot és nem azért mert "leromlott vagy "égett" lett volna az olaj). Közben csak annyi történt hogy az olajat folyamatosan szűrték mert egy jó olaj legfontosabb tulajdonsága kenésen kívül hogy szedje össze a mocskot. Ettől lesz fekete azonnal egy dizelben de gyakorlatilag szinte nem is lehet mérni kenőképesség változását. Az hogy pl 20ekm-ként gyári ajánlás szerint cserélni kell az olajat az az elszennyeződés miatt van. Tele lesz korommal, lehet benne egyéb  szilárd szennyeződés (fémreszelék) kerülhet bele víz (ez nagyon nagy baj már rövidtávon is az olajnak és motornak is) Ezeket mind ki lehetne szűrni az olajból de járműveknél nem éri meg egy ilyen komoly szűrési technika, inkább olajcsere. Gyári ajánlás szerint 5w30 a megfelelő olaj egy mondeo motornak.
Naplózva
Tomi76
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 204



E-mail
« Új hozzászólás #32970 Dátum: 2014.07.04 péntek, 23:02:52 »

Válasz
Nincs benne rendszer. Nekem volt, hogy 500 km után újra kigyújtotta, most meg utoljára 60 ezerrel ezelőtt kellett törölnöm.

AndyA


Köszönöm...

Tamás
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003.09 Turnier 2.0 TDCi Trend
siky
Vendég
« Új hozzászólás #32971 Dátum: 2014.07.04 péntek, 23:20:16 »

Nem akarlak megsérteni de ezek nem érvek csak egy olaj prospektus marketing szövege. Az egyszerű helyzet az hogy egy szintetikus olaj (tény kísérlet nem TV shop) bőven 300ekm felett bírja anélkül hogy felbomolna molekula szerkezete (a labor kísérletet is azért fejezték be 300ekm-nek megfelelő futásteljesítmény felett mert bőven igazolta a várható élettartamot és nem azért mert "leromlott vagy "égett" lett volna az olaj). Közben csak annyi történt hogy az olajat folyamatosan szűrték mert egy jó olaj legfontosabb tulajdonsága kenésen kívül hogy szedje össze a mocskot. Ettől lesz fekete azonnal egy dizelben de gyakorlatilag szinte nem is lehet mérni kenőképesség változását. Az hogy pl 20ekm-ként gyári ajánlás szerint cserélni kell az olajat az az elszennyeződés miatt van. Tele lesz korommal, lehet benne egyéb  szilárd szennyeződés (fémreszelék) kerülhet bele víz (ez nagyon nagy baj már rövidtávon is az olajnak és motornak is) Ezeket mind ki lehetne szűrni az olajból de járműveknél nem éri meg egy ilyen komoly szűrési technika, inkább olajcsere. Gyári ajánlás szerint 5w30 a megfelelő olaj egy mondeo motornak.
Ez egy korrekt válasz volt, remélem megérti a kolléga. Annyit tennék még hozzá, hogy gázolajjal is keveredik az idők során, ezért is kell a csere.
Naplózva
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #32972 Dátum: 2014.07.05 szombat, 08:08:03 »

üdv. Cseréltem résolaj visszavezető csövet, miután szivárgás jelét mutatta. Szuper az új,de kiderült, hogy a porlasztóba menő nagynyomásu cső mellett bugyog ki az üzemanyag.  rinya A kérdésem az, hogy előfordulhat-e, hogy csak lelazul vagy cserélni kéne a tömitést? Ezutobbi esetben mi is a pontos neve a tömitésnek és otthon is cserélhető-e vagy kell különleges szerszám!? Köszike.
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #32973 Dátum: 2014.07.05 szombat, 08:17:14 »

üdv. Cseréltem résolaj visszavezető csövet, miután szivárgás jelét mutatta. Szuper az új,de kiderült, hogy a porlasztóba menő nagynyomásu cső mellett bugyog ki az üzemanyag.  rinya A kérdésem az, hogy előfordulhat-e, hogy csak lelazul vagy cserélni kéne a tömitést? Ezutobbi esetben mi is a pontos neve a tömitésnek és otthon is cserélhető-e vagy kell különleges szerszám!? Köszike.
a nagynyomású csöveknél nincs tömítés, hanem kúpos a csatlakozás. próbálj óvatosan mozdítani a hollanderen
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #32974 Dátum: 2014.07.05 szombat, 11:25:28 »

a nagynyomású csöveknél nincs tömítés, hanem kúpos a csatlakozás. próbálj óvatosan mozdítani a hollanderen

Rendben, megprobálom. Ha esetleg ez nem segit, akkor lehet ilyen hollanderes csavart kapni!?
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32975 Dátum: 2014.07.05 szombat, 11:27:17 »

Rendben, megprobálom. Ha esetleg ez nem segit, akkor lehet ilyen hollanderes csavart kapni!?

Nagynyomású cső csere.
Aztán bízhatsz, hogy nem a befecskendező van kikopva.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #32976 Dátum: 2014.07.05 szombat, 13:21:35 »

Nagynyomású cső csere.
Aztán bízhatsz, hogy nem a befecskendező van kikopva.....

Reméljük. A gázolaj amugy az anya tetején a csö körül szivárog. Az anya alsó részénél száraz. Először a visszavezető volt gyanus, cseréltem, de ugyanugy gázolajos minden, akkor láttuk, hogy az anyánál jön.
A visszavezető 18ezer. Ez a nagynyomásu, két hengerre 4ezer. Ha csak a hollander lazult, akkor cserélem is.
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #32977 Dátum: 2014.07.05 szombat, 19:00:57 »

Reméljük. A gázolaj amugy az anya tetején a csö körül szivárog. Az anya alsó részénél száraz. Először a visszavezető volt gyanus, cseréltem, de ugyanugy gázolajos minden, akkor láttuk, hogy az anyánál jön.
A visszavezető 18ezer. Ez a nagynyomásu, két hengerre 4ezer. Ha csak a hollander lazult, akkor cserélem is.

Megprobáltam a meghuzós dolgot és ugy néz ki, hogy megoldotta. Mentem vele lájtos és "agresszivebb" tempóban is, de eddig száraz a dolog.
Viszont miután a motortér nagyon olajos, valaki esetleg tud tanácsot adni, hogy egy kisebb motormosást hogyan tudnék biztonságosan megvalósitani!?
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #32978 Dátum: 2014.07.05 szombat, 20:26:07 »

Megprobáltam a meghuzós dolgot és ugy néz ki, hogy megoldotta. Mentem vele lájtos és "agresszivebb" tempóban is, de eddig száraz a dolog.
Viszont miután a motortér nagyon olajos, valaki esetleg tud tanácsot adni, hogy egy kisebb motormosást hogyan tudnék biztonságosan megvalósitani!?

Brigéciol, szórófejes flakon, sok rongy és még több türelem...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32979 Dátum: 2014.07.05 szombat, 20:28:12 »

Az olajat nem a motoron belül kell tartani?  fejvakaras  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
siky
Vendég
« Új hozzászólás #32980 Dátum: 2014.07.05 szombat, 23:08:33 »

Az olajat nem a motoron belül kell tartani?  fejvakaras  vigyor3
Azt csak a kókler szerelők csináljak, akik elkérik az olajcsere árát, de nem csinálnak semmit  hehe
Naplózva
Feketegyöngy
Vendég
« Új hozzászólás #32981 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 12:46:53 »

Én egy hete dugóztam le 2 nap után kivillant kiüttettem belőle aztán vissza is jött a hibakód úgyhogy kivettem a dugózást


Sziasztok!

Kb. fél éve ledugóztam az Egr-t, viszont az utóbbi 1-2 hét alatt elég sűrűn (van amikor 60 km után törölnöm kell a hibakódot) világít a motor kontroll lámpa, ez a gyakoriság mennyire megszokott?

Köszi.

Tamás

 
Naplózva
Feketegyöngy
Vendég
« Új hozzászólás #32982 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 12:53:50 »

Értem és köszönöm az információt mitől függ az hogy hány ezer kilométerenként kell lecserélni az olajat mert ez már a harmadik verzió amit hallok 1. 10000km 2.15000km 3.amit most mondtál 20000km?

Nem akarlak megsérteni de ezek nem érvek csak egy olaj prospektus marketing szövege. Az egyszerű helyzet az hogy egy szintetikus olaj (tény kísérlet nem TV shop) bőven 300ekm felett bírja anélkül hogy felbomolna molekula szerkezete (a labor kísérletet is azért fejezték be 300ekm-nek megfelelő futásteljesítmény felett mert bőven igazolta a várható élettartamot és nem azért mert "leromlott vagy "égett" lett volna az olaj). Közben csak annyi történt hogy az olajat folyamatosan szűrték mert egy jó olaj legfontosabb tulajdonsága kenésen kívül hogy szedje össze a mocskot. Ettől lesz fekete azonnal egy dizelben de gyakorlatilag szinte nem is lehet mérni kenőképesség változását. Az hogy pl 20ekm-ként gyári ajánlás szerint cserélni kell az olajat az az elszennyeződés miatt van. Tele lesz korommal, lehet benne egyéb  szilárd szennyeződés (fémreszelék) kerülhet bele víz (ez nagyon nagy baj már rövidtávon is az olajnak és motornak is) Ezeket mind ki lehetne szűrni az olajból de járműveknél nem éri meg egy ilyen komoly szűrési technika, inkább olajcsere. Gyári ajánlás szerint 5w30 a megfelelő olaj egy mondeo motornak.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #32983 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 14:42:08 »

Sziasztok!

Kb. fél éve ledugóztam az Egr-t, viszont az utóbbi 1-2 hét alatt elég sűrűn (van amikor 60 km után törölnöm kell a hibakódot) világít a motor kontroll lámpa, ez a gyakoriság mennyire megszokott?

Köszi.

Tamás

 

Meg kell szokni. Nekem van,hogy 30, van, hogy 1000 km után dobja vissza. (igaz nekem EU IV-es motor van az autómban elektromos EGR-el). Havonta egyszer kitörlöm és kész. Viszont a szívosorom még mindig tiszta. Amikor megvettem már benne volt a dugó, azóta mentem vele kb 40e km-t és amikor izzítógyertyákat cseréltem, akkor megnéztem a szívósort és semmi kokszosodás, ugyanis azt a szmötyis cuccot nem vezeti vissza a motorba, ami a kipufogón keresztül távozik.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #32984 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 15:00:27 »

Én egy hete dugóztam le 2 nap után kivillant kiüttettem belőle aztán vissza is jött a hibakód úgyhogy kivettem a dugózást



Tedd vissza a dugót, és ne törödj a kóddal.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #32985 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 17:37:02 »

Én egy hete dugóztam le 2 nap után kivillant kiüttettem belőle aztán vissza is jött a hibakód úgyhogy kivettem a dugózást


Tedd vissza a dugót, vegyél egy ELM327-et, és Androidos telefonnal 1 perc alatt törlöd bármikor. Melegben, alacsony fordulatszámon járva gyakrabban kapcsolja a lámpát.

Olaj: 5w30 !
Gyári előírás 20e km-ként csere. Lehet rövidebb periódusonként is cserélni. Van aki 10, van aki 15 ezrenként cseréli. Ezt neked kell eldöntened!
Cserélheted 30 után is, de ahhoz taxisnak kell lenned.  Wink
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.06 vasárnap, 17:53:42 írta Styleair » Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #32986 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 17:43:16 »

Tedd vissza a dugót, vegyél egy ELM327-et, és Androidos telefonnal 1 perc alatt törlöd bármikor. Melegben, alacsony fordulatszámon járva gyakrabban kapcsolja a lámpát.

Olaj: 5w30 !
Gyári előírás 20e km-ként csere. Lehet rövidebb periódusonként is cserélni. Van aki 10, van aki 15 ezrenként cseréli. Ezt neked kell eldöntened!
Cserélheted 30 után is, de ahhoz taxisnak kell lenned.  Wink
taxis ráér 30-anként cseréni, mert az kímélő üzem
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32987 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 17:47:00 »

Sőt a taxis úgy cseréli az olajat, hogy arra amit korábban leengedett és kannában pihentette, hogy ne legyen fáradt.
Aztán ez a körfolyamat ismétlődik....
 eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.06 vasárnap, 17:48:48 írta GSR. » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
siky
Vendég
« Új hozzászólás #32988 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 17:47:45 »

Tedd vissza a dugót, vegyél egy ELM327-et, és Androidos telefonnal 1 perc alatt törlöd bármikor. Melegben, alacsony fordulatszámon járva gyakrabban kapcsolja a lámpát.

Olaj: 5w30 !
Gyári előírás 20e km-ként csere. Lehet rövidebb periódusonként is cserélni. Van aki 10, van aki 15 ezrenként cseréli. Ezt neked kell eldöntened!
Cserélheted 30 után is, de ahhoz taxisnak kell lenned.  Wink
Én 15 ezrenként cserélem  beka3 (igaz, hogy használtra, de az mindegy  eplus2)
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #32989 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 17:57:38 »

Én 15 ezrenként cserélem  beka3 (igaz, hogy használtra, de az mindegy  eplus2)
egy 10000-et futottra  eplus2
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #32990 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 18:08:36 »

Azt csak a kókler szerelők csináljak, akik elkérik az olajcsere árát, de nem csinálnak semmit  hehe

Értem a viccet, de csak hogy tudjuk, az az olaj gázolaj, nem motorolaj.  Wink A szivárgás miatt lett ilyen.
Brigecol van itthon,azzal mostam már motort. De vajon ha nem közelről nyomok rá gözborotvával, akkor az ártana!?Akkusarut levenném elötte.
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #32991 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 18:31:18 »

Tedd vissza a dugót, vegyél egy ELM327-et, és Androidos telefonnal 1 perc alatt törlöd bármikor. Melegben, alacsony fordulatszámon járva gyakrabban kapcsolja a lámpát.

Olaj: 5w30 !
Gyári előírás 20e km-ként csere. Lehet rövidebb periódusonként is cserélni. Van aki 10, van aki 15 ezrenként cseréli. Ezt neked kell eldöntened!
Cserélheted 30 után is, de ahhoz taxisnak kell lenned.  Wink

Ha jól tudom az olajcsere periódus nagyban függ a használat módjától is. Hogy hol használja leginkább az autót. Egyesek szerint, ha sokat pályázik, akkor jó a 20e, de ha sokat használja városban, akkor inkább rövidíteni célszerű a periódust 10-15e km-re.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #32992 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 22:58:01 »

Ha jól tudom az olajcsere periódus nagyban függ a használat módjától is. Hogy hol használja leginkább az autót. Egyesek szerint, ha sokat pályázik, akkor jó a 20e, de ha sokat használja városban, akkor inkább rövidíteni célszerű a periódust 10-15e km-re.
Így van.A gyári előírás 20e km.A kocsim német tulaja mindig 20e km-nt cserélte.Én mivel sok a város 13e után lecserélem.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
rudyka
Vendég
« Új hozzászólás #32993 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 23:56:01 »

Sziasztok! Allitolag malacfarkas kocsimnal teljes uzemanyagrendszer-tisztitaskell a tanktol az AC-n at a porlasztocsucsokig, ez a hivatalos eljaras az altalam regebben leirt szituban (eloszor malacfarok, utana annak megszunese, de emelkedon erolkodo motor es lassu verda). Ez komoly? falbav
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #32994 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 00:12:17 »

Sziasztok! Allitolag malacfarkas kocsimnal teljes uzemanyagrendszer-tisztitaskell a tanktol az AC-n at a porlasztocsucsokig, ez a hivatalos eljaras az altalam regebben leirt szituban (eloszor malacfarok, utana annak megszunese, de emelkedon erolkodo motor es lassu verda). Ez komoly? falbav
kezdjük az elején:Nincs AC a TDCI-ben!!!!Csak a magasnyomásu szivattyu szívja fel az üzemanyagot a tankból.A tanktisztítás csak a dolog egy része.Hibakódot kell olvasni,mert addig csak találgatás minden.Aztán ha a csúcsok rosszak akkor azokat is és velük együtt a szivattyút is felujítattod,vagy veszel ujjat.A felujítás olcsóbb kb 300e ft az uj majdnem a duplája.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
rudyka
Vendég
« Új hozzászólás #32995 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 07:59:41 »

kezdjük az elején:Nincs AC a TDCI-ben!!!!Csak a magasnyomásu szivattyu szívja fel az üzemanyagot a tankból.A tanktisztítás csak a dolog egy része.Hibakódot kell olvasni,mert addig csak találgatás minden.Aztán ha a csúcsok rosszak akkor azokat is és velük együtt a szivattyút is felujítattod,vagy veszel ujjat.A felujítás olcsóbb kb 300e ft az uj majdnem a duplája.
Koszi a valaszt. Volt hibakod olvasas, de nem adott hibat. Egy szerelo (nem kert egy vasat se, megnezte, nem atnezte) szerint MAF szenzor. Itthon mennyi bontoban? De amig egy joval ki nem probalom, meg se merem venni, megha olcso, akkor se. Meg tizezret se szeretek lehuzni a retyon. Udv!
Naplózva
tamasia
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101



E-mail
« Új hozzászólás #32996 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 08:06:47 »

Koszi a valaszt. Volt hibakod olvasas, de nem adott hibat. Egy szerelo (nem kert egy vasat se, megnezte, nem atnezte) szerint MAF szenzor. Itthon mennyi bontoban? De amig egy joval ki nem probalom, meg se merem venni, megha olcso, akkor se. Meg tizezret se szeretek lehuzni a retyon. Udv!

Szia!

Ha MAF szenzorra gyanakodsz, először próbáld meg kitisztítani. Van a FAQ-ban vagy a mondeoWikin leírás róla. Nem bonyolult, kb 5 perc, féktisztító kell csak hozzá (vagy valami oldószer, de a féktisztító a legkényelmesebb).

Nekem is kicsit rossz volt az alapjáratom, ez segített rajta. Egy próbát megér.
 wave
Naplózva

Mondeo Turnier MKIII f2 2006/11
2.0 TDCi 96 kW N7BA
18" | Llumar | DLD 500+ | Flipkey | EGR off | tempomat
rudyka
Vendég
« Új hozzászólás #32997 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 08:14:32 »

Szia!

Ha MAF szenzorra gyanakodsz, először próbáld meg kitisztítani. Van a FAQ-ban vagy a mondeoWikin leírás róla. Nem bonyolult, kb 5 perc, féktisztító kell csak hozzá (vagy valami oldószer, de a féktisztító a legkényelmesebb).

Nekem is kicsit rossz volt az alapjáratom, ez segített rajta. Egy próbát megér.
 wave
Nekem az alapjarat tokeletes. Mar malacfarok sincs, dehat sejted mekkora szopas emelkedon lassulo kocsival hazajonni Angliabol. Cheesy
A tisztitas megvolt, angol bontos lefujta, miutan nem talalt mafot nekem. Eloszor wd40-et akart fujni, de szoltam, hogy nem kene. Aztan eszbekapott, fektisztitot fujt.
Naplózva
tamasia
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101



E-mail
« Új hozzászólás #32998 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 08:21:46 »

Nekem az alapjarat tokeletes. Mar malacfarok sincs, dehat sejted mekkora szopas emelkedon lassulo kocsival hazajonni Angliabol. Cheesy
A tisztitas megvolt, angol bontos lefujta, miutan nem talalt mafot nekem. Eloszor wd40-et akart fujni, de szoltam, hogy nem kene. Aztan eszbekapott, fektisztitot fujt.
Képzeld el ugyanezt egy BMW-s esetén Smiley Haveromnak megállt a turbója az érdi emelkedőn és egy matiz megelőzte Smiley

Nincs esetleg valami obd scannered? Nekem van egy ebay-es elm327 BT-os obd scannerem, anno játéknak vettem, ~2e volt, de egész hasznosnak bizonyult. Nyilván nem profi cucc, de ki lehet vele jeleztetni a rail nyomást, esetleg az segítséget nyújthat. Lehet, hogy már nem tudja az előírt nyomást, de még nem áll be a vészüzem, mert még nem kritikusan alacsony.

Ha nem füstöl, akkor elvileg kap elég levegőt a motor.

(egyébként nekem kicsit jobban ment MAF tisztítás után)
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.07 hétfő, 08:35:38 írta tamasia » Naplózva

Mondeo Turnier MKIII f2 2006/11
2.0 TDCi 96 kW N7BA
18" | Llumar | DLD 500+ | Flipkey | EGR off | tempomat
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #32999 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 10:18:55 »

Nekem az alapjarat tokeletes. Mar malacfarok sincs, dehat sejted mekkora szopas emelkedon lassulo kocsival hazajonni Angliabol. Cheesy
A tisztitas megvolt, angol bontos lefujta, miutan nem talalt mafot nekem. Eloszor wd40-et akart fujni, de szoltam, hogy nem kene. Aztan eszbekapott, fektisztitot fujt.
A malacfarok rapszódikus,hol azonnal van,hol meg mész x km és utána váratlanul.Bocs,hogy kérdezem,de mit fújt le a bontós ha nem találta meg a MAF szenzort.???Neked van olyan hisz változó geometriás a turbód mivel 130 lovas a kocsid.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Oldalak: 1 ... 653 654 655 656 657 658 659 [660] 661 662 663 664 665 666 667 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.081 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.