Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 14:58:41 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 142 143 144 145 146 147 148 [149] 150 151 152 153 154 155 156 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5263730 alkalommal)
0 Felhasználó és 20 vendég van a témában
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7400 Dátum: 2015.07.12 vasárnap, 20:12:51 »

Ezzel egyetértek, mivel ha le van rakódva korommal, akkor nem bírja a szelep behúzni (befordítani) a lapátokat, ergo lassabban pörög fel a turbó... nekem tisztítás után lényegesen fürgébb lett az autó, s pont az alsó tartományban érezni ezt igazán.

Többek között ez is nagyon idegesít akkora turbo lyuk van hogy hihetetlen nagyon idegesítő 2000 fordulat alatt alig akar menni szerencsétlen hiába a chip tuning.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #7401 Dátum: 2015.07.12 vasárnap, 22:46:38 »

valamien kepen ki lehet e tisztitani a katalizatort mert motorolajas let ahogy szet ment a turbo aszt monta a szerelo hogy kikel egesem es sokat kel meni hogy kiegjen valami mas megoldas nincs_? ami kitisztitja es kart sem csinal?




Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #7402 Dátum: 2015.07.12 vasárnap, 22:57:47 »

Az nem segít azon, ha akad a geometria, és lassan / nem tudja behúzni alacsony fordulatszámnak megfelelő állásba a lapátokat. Ha nem akad, és ennek így kell működnie, akkor nem izgat a téma.

A tied meg eleg fiatal es hacsak nem allandoan rovid tavra hasznalod varosban, dugoban, akkor meg nem kellene koszosnak lennie a turbodnak. Az mk3at 270el adtam el, annak se volt semmi baja. A mostaniban 52van mielott meg lett "piszkalva" nem szerettem. Amugy a gyorsitaskori hullamzo gyorsulas akkor is elojohet, ha eppen regen kozben akarsz gyorsitsni. Ilyen nekem is elo szokott fordulni.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #7403 Dátum: 2015.07.12 vasárnap, 23:04:09 »

az elmúlt héten párszor nem akart beindulni a klíma. mi lehet az oka, mi döglődik benne? fúj, csak nem hideget, iilletve 6-8 bekapcs kell neki... utána megy leállításig...  Roll Eyes
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7404 Dátum: 2015.07.13 hétfő, 05:57:39 »

az elmúlt héten párszor nem akart beindulni a klíma. mi lehet az oka, mi döglődik benne? fúj, csak nem hideget, iilletve 6-8 bekapcs kell neki... utána megy leállításig...  Roll Eyes
kuplung
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #7405 Dátum: 2015.07.13 hétfő, 05:58:52 »

A tied meg eleg fiatal es hacsak nem allandoan rovid tavra hasznalod varosban, dugoban, akkor meg nem kellene koszosnak lennie a turbodnak. Az mk3at 270el adtam el, annak se volt semmi baja. A mostaniban 52van mielott meg lett "piszkalva" nem szerettem. Amugy a gyorsitaskori hullamzo gyorsulas akkor is elojohet, ha eppen regen kozben akarsz gyorsitsni. Ilyen nekem is elo szokott fordulni.

Viszonylag friss vásárlás, a szervizkönyv szerint évi 40ezer km-rel, szóval valószínűleg nem városban ment. Az mk3-ban 460 van, 90% autópálya és országút, és mégis kétszer is előjött a geometria-akadás, így ezen az alapon nem igazán tudom kizárni. Kérdés, hogy a pozíció-érzékelő mennyire tolerálná ennek a lassúságát, anélkül, hogy vészüzembe menne.
Hullámzással még nem találkoztam (regeneráció közben sem rémlik, hogy lett volna), egyedül ez az alacsony fordulati (mk3-hoz képest) lassú megindulás ami feltűnt.
Közben turkáltam a motor mögött, megtaláltam kézzel a labdáját. Gondolom az abból jövő kart le kéne akasztani a geometriáról, de fentről nem férek hozzá.
Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #7406 Dátum: 2015.07.13 hétfő, 09:45:26 »

Viszonylag friss vásárlás, a szervizkönyv szerint évi 40ezer km-rel, szóval valószínűleg nem városban ment. Az mk3-ban 460 van, 90% autópálya és országút, és mégis kétszer is előjött a geometria-akadás, így ezen az alapon nem igazán tudom kizárni. Kérdés, hogy a pozíció-érzékelő mennyire tolerálná ennek a lassúságát, anélkül, hogy vészüzembe menne.
Hullámzással még nem találkoztam (regeneráció közben sem rémlik, hogy lett volna), egyedül ez az alacsony fordulati (mk3-hoz képest) lassú megindulás ami feltűnt.
Közben turkáltam a motor mögött, megtaláltam kézzel a labdáját. Gondolom az abból jövő kart le kéne akasztani a geometriáról, de fentről nem férek hozzá.

Az hogy alacsony fordulaton lomhább, az sajna normális. Leginkább emiatt is lett az enyém megcsinálva, miután Tonyó jóvoltából kipróbálhattam egy gyárilag 163 lovas verziót. Nagy a különbség, hidd el. És nem a 23 ló meg a +20 Nm. Sokkal dinamikusabb lett az autó. Szerintem ha van rá lehetőséged, próbálj ki egyet, ha esetleg jössz minire, általában ott vagyok. De nem akarlak rábeszélni. A te döntésed. Aki eddig megcsináltatta, mindenki pozitív változásról számolt be.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
szemisun
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317



E-mail
« Új hozzászólás #7407 Dátum: 2015.07.13 hétfő, 10:23:25 »

Az hogy alacsony fordulaton lomhább, az sajna normális. Leginkább emiatt is lett az enyém megcsinálva, miután Tonyó jóvoltából kipróbálhattam egy gyárilag 163 lovas verziót. Nagy a különbség, hidd el. És nem a 23 ló meg a +20 Nm. Sokkal dinamikusabb lett az autó. Szerintem ha van rá lehetőséged, próbálj ki egyet, ha esetleg jössz minire, általában ott vagyok. De nem akarlak rábeszélni. A te döntésed. Aki eddig megcsináltatta, mindenki pozitív változásról számolt be.

csatlakozom az előttem szólóhoz! Én is upgradeltem és nem bántam meg!
Naplózva

tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #7408 Dátum: 2015.07.13 hétfő, 11:43:44 »

Lehet az lesz a vége. Most lett megokosítva az NX magyar nyelvvel, térképpel, a Converse+ is tervbe van véve, a végére lehet még ez is befér.
Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #7409 Dátum: 2015.07.13 hétfő, 11:51:54 »

Lehet az lesz a vége. Most lett megokosítva az NX magyar nyelvvel, térképpel, a Converse+ is tervbe van véve, a végére lehet még ez is befér.

Nekem van Converse+-om, de szerintem nem ad annyival többet, mint a motor optimalizálása. Digitális lesz az üzemanyag meg a hőmérséklet kijelzésed, ha van tempomatod, akkor azt jelzi, meg kiírja a hallgatott rádió/zene infoját, de elég kis helyen. Ja és a lámpabekapcsolás is látványos. De nem nagy cucc. Szerintem. Az hogy a navid jó, többet jelent.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #7410 Dátum: 2015.07.13 hétfő, 12:09:56 »

Nekem van Converse+-om, de szerintem nem ad annyival többet, mint a motor optimalizálása. Digitális lesz az üzemanyag meg a hőmérséklet kijelzésed, ha van tempomatod, akkor azt jelzi, meg kiírja a hallgatott rádió/zene infoját, de elég kis helyen. Ja és a lámpabekapcsolás is látványos. De nem nagy cucc. Szerintem. Az hogy a navid jó, többet jelent.

Már van, csak okosítani kéne. Hogy mutassa mindig a motor-hőmérsékletet, tolatóradarnál, hogy hol van, ami közel van, meg ilyenek. Azt is ugyanaz csinálja, mint a 163 lóerősítést.
Naplózva
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7411 Dátum: 2015.07.14 kedd, 06:41:25 »

Tudja valaki, hogy a turbo az egybe van a kipufogó sorral, vagy külön levehető?
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #7412 Dátum: 2015.07.14 kedd, 22:54:05 »

kuplung
kuplung vagy tárcsa? egyik 20e, a másik 100e.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7413 Dátum: 2015.07.15 szerda, 05:57:47 »

kuplung vagy tárcsa? egyik 20e, a másik 100e.
jajjhát.klímakuplung. nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #7414 Dátum: 2015.07.15 szerda, 15:28:18 »

2.0 tdci-nél intercooler szemből bal csatlakozásánàl jelentős olajsár mennyire elfogadható? Az alatta levő légterelő és a klíma hűtő sarka is olajsáros.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7415 Dátum: 2015.07.15 szerda, 18:43:06 »

2.0 tdci-nél intercooler szemből bal csatlakozásánàl jelentős olajsár mennyire elfogadható? Az alatta levő légterelő és a klíma hűtő sarka is olajsáros.
nem az. szomoru1
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #7416 Dátum: 2015.07.15 szerda, 22:40:13 »

jajjhát.klímakuplung. nyes
értem, de a kuplunktárcsa nem lehet ludas? az olcsóbb hiba lenne...
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #7417 Dátum: 2015.07.15 szerda, 23:55:00 »

nem az. szomoru1
Az jó mert legalább van miért levenni a lökhárítót Sad
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7418 Dátum: 2015.07.16 csütörtök, 06:01:00 »

értem, de a kuplunktárcsa nem lehet ludas? az olcsóbb hiba lenne...
nem valószínű,hogy cserélni kell.több mint esélyes,hogy csak a megfelelő légrést kell beállítani a kuplungtárcsán,és minden meg is javul.keress fel egy klímajavítót,és állíttasd be velük.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #7419 Dátum: 2015.07.16 csütörtök, 11:10:26 »

nem valószínű,hogy cserélni kell.több mint esélyes,hogy csak a megfelelő légrést kell beállítani a kuplungtárcsán,és minden meg is javul.keress fel egy klímajavítót,és állíttasd be velük.
na ezt nagyon köszi.  worship
Naplózva
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #7420 Dátum: 2015.07.16 csütörtök, 14:21:38 »

Ha mégis gallyra ment a klímakuplung, akkor lehet, hogy a (márka)szerviz le akar majd húzni, mondván, hogy ezt önmagában nem lehet cserélni/rendelni csak kompresszorral együtt egycsilliárd Ft-ért, de most csak neked kedvezménnyel félcsilliárd (igaz nem Fordnál, de velem megtörtént).  Ilyen esetben érdemes velük beszélni: http://cool4u.hu/ szokott lenni szinte minden típushoz külön klímakuplungjuk is (és a szervizesnél sokkal barátibb áron persze).

na ezt nagyon köszi.  worship
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #7421 Dátum: 2015.07.16 csütörtök, 16:24:11 »

2.0 tdci-nél intercooler szemből bal csatlakozásánàl jelentős olajsár mennyire elfogadható? Az alatta levő légterelő és a klíma hűtő sarka is olajsáros.

Szia!

Bilincs meghúzásával szerintem orvosolható. Műanyag csőről van szó, lágy "gumi" végződéssekkel a két végén.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #7422 Dátum: 2015.07.16 csütörtök, 16:24:46 »

Ha mégis gallyra ment a klímakuplung, akkor lehet, hogy a (márka)szerviz le akar majd húzni, mondván, hogy ezt önmagában nem lehet cserélni/rendelni csak kompresszorral együtt egycsilliárd Ft-ért, de most csak neked kedvezménnyel félcsilliárd (igaz nem Fordnál, de velem megtörtént).  Ilyen esetben érdemes velük beszélni: http://cool4u.hu/ szokott lenni szinte minden típushoz külön klímakuplungjuk is (és a szervizesnél sokkal barátibb áron persze).


cool4u -valóban jó megoldás. Lehet külön cserélni !
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #7423 Dátum: 2015.07.16 csütörtök, 16:28:11 »

Tudja valaki, hogy a turbo az egybe van a kipufogó sorral, vagy külön levehető?

Nincs annyira könnyen hozzáférhető helyen, hogy pikk-pakk levegyed. Ezen felül elég rendesen belehetnek állva a csavarok... Tömítéskészletet mindenképp vegyél hozzá a visszarakáshoz. Turbós cégek tudnak rendelni hozzá baráti áron. Jobb teszed, ha elviszed egy jó szakihoz aki leveszi, szétszedi, kitisztítja, aztán visszarakja tisztességesen. 4 óra alatt szerintem meglehet csinálni normálisan, ha kéznél van minden.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #7424 Dátum: 2015.07.16 csütörtök, 20:44:35 »

segitseget szeretnek kerni ford mondeo 2003 2000 tdci motor 2 db turbo ment szara 1 het alat mitol lehet mi lehet a gond a turbo tengely szakat szet minda 2 nel nagy feher fust es  alig tutam megalitani az autot mert kulcsrol nemalot le bekelet dogleszzem a motorolajat felszivta a turbo minda 2 db turbonal regel gyujtasnal kicsi kekes feher fust jot ki egyet tertem es elmulot a feher fust mi okozhatja elore is koszonom
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7425 Dátum: 2015.07.16 csütörtök, 22:28:36 »

segitseget szeretnek kerni ford mondeo 2003 2000 tdci motor 2 db turbo ment szara 1 het alat mitol lehet mi lehet a gond a turbo tengely szakat szet minda 2 nel nagy feher fust es  alig tutam megalitani az autot mert kulcsrol nemalot le bekelet dogleszzem a motorolajat felszivta a turbo minda 2 db turbonal regel gyujtasnal kicsi kekes feher fust jot ki egyet tertem es elmulot a feher fust mi okozhatja elore is koszonom

Ez a 4-es mondeo topicja.

Próbálj meg rendesen írni mert nehéz olvasni!

új turbó, felújított, bontott?  olajzása rendben van, kap olajat eleget? Olajnyomás?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7426 Dátum: 2015.07.17 péntek, 06:03:23 »

segitseget szeretnek kerni ford mondeo 2003 2000 tdci motor 2 db turbo ment szara 1 het alat mitol lehet mi lehet a gond a turbo tengely szakat szet minda 2 nel nagy feher fust es  alig tutam megalitani az autot mert kulcsrol nemalot le bekelet dogleszzem a motorolajat felszivta a turbo minda 2 db turbonal regel gyujtasnal kicsi kekes feher fust jot ki egyet tertem es elmulot a feher fust mi okozhatja elore is koszonom

nevegyél bontott xar turbót.....illetve nem elég a turbót kicserélni,hanem az olajcsöveit is kikell,mert van benne egy szűrő.ha az elvan dugulva,akkor azért mennek tönkre a turbóid.talán tisztítani is lehet.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7427 Dátum: 2015.07.17 péntek, 08:58:48 »

nevegyél bontott xar turbót.....illetve nem elég a turbót kicserélni,hanem az olajcsöveit is kikell,mert van benne egy szűrő.ha az elvan dugulva,akkor azért mennek tönkre a turbóid.talán tisztítani is lehet.
nincs benne szűrő
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7428 Dátum: 2015.07.17 péntek, 09:06:22 »

nincs benne szűrő
a nyomó oldalon az enyémben volt.kivágtam,szétszedtem,megnéztem.elvolt dugulva.vettem is abból is másikat.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7429 Dátum: 2015.07.17 péntek, 09:59:24 »

a nyomó oldalon az enyémben volt.kivágtam,szétszedtem,megnéztem.elvolt dugulva.vettem is abból is másikat.
mk3nal? Egy parat mar szedtem szet, meg bem talalkoztam vele
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7430 Dátum: 2015.07.17 péntek, 10:05:53 »

mk3nal? Egy parat mar szedtem szet, meg bem talalkoztam vele
igen,mk3.nekem olyan szűrő volt benn,mint a klíma szárítószűrője.legalábbis kívülről úgy nézett ki,a csőben egy kis alumínium préselt ház,benne a fémszita szűrő.sőt, a visszafolyó csőben is volt egy kis szitaszűrő,ott ahol a blokkhoz csavarozod.azt meg pláne tisztítani kell,mert a megégett olajsarat fogja fel ami a turbó tengelyétől érkezik.hasonló,mint a mosógépeknél a kis korong alakú szűrő a csatlakozóban.ez is fontos,mert ha eldugul a ráfolyó ágat is folytja,és ha kopott a siklócsapágy,akkor el is kezdi enni a turbó felől az olajat a gép.meg is nő a résolaj a turbócsőrendszerben.ezután szépen el is kezdenek a gumicsövek eldurrogni,mert felpuhítja a gumit az olaj.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7431 Dátum: 2015.07.17 péntek, 10:45:57 »

igen,mk3.nekem olyan szűrő volt benn,mint a klíma szárítószűrője.legalábbis kívülről úgy nézett ki,a csőben egy kis alumínium préselt ház,benne a fémszita szűrő.sőt, a visszafolyó csőben is volt egy kis szitaszűrő,ott ahol a blokkhoz csavarozod.azt meg pláne tisztítani kell,mert a megégett olajsarat fogja fel ami a turbó tengelyétől érkezik.hasonló,mint a mosógépeknél a kis korong alakú szűrő a csatlakozóban.ez is fontos,mert ha eldugul a ráfolyó ágat is folytja,és ha kopott a siklócsapágy,akkor el is kezdi enni a turbó felől az olajat a gép.meg is nő a résolaj a turbócsőrendszerben.ezután szépen el is kezdenek a gumicsövek eldurrogni,mert felpuhítja a gumit az olaj.
na ezekről csinálhattól volna képet vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
bozokigabi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 70



E-mail
« Új hozzászólás #7432 Dátum: 2015.07.19 vasárnap, 09:09:45 »

Turbó tisztítás nem fog megártani, az hogy fürgébb lesz az autó 100%, s nálam a hullámzó gyorsulás is megszűnt. Itt inkább az igényesség számít, hogy ki szedi szét, hogy rakja össze... 

Nem tudom másnak volt-e már ilyen tisztítás...?!



Sziasztok! Ezzel a hullámzó gyorsulással,lassan felépülő turbónyomással nekem is gondom van pedig gyári 163le. Igaz 217Ekm van már az "órájában" ezek szerint egy tisztítás az én turbómra is ráférhet már csak az a kérdés,hogy kivel és hol?! Pierburgot már cseréltem azóta nem olyan mint a teve..... Az gondolom megoldható,hogy le-felszerelést én csinálom a tisztogatást meg valami guru így elküldhetném bárhová az országba? Ha ajánlotok vkit aki korrekt azt megköszönöm. Másik problémám a részecskeszűrő előtti gyertya behalása persze pont nyaralás előtt 1nappal. Lehet vele gondom 3000km alatt vagy cseréltessem s.o.s.be? A kiút alatt 1 hibát dobott 5perc pihivel eltűnt.
Naplózva

mk4 kombi Ghia TXBA
Tsabi84
Vendég
« Új hozzászólás #7433 Dátum: 2015.07.19 vasárnap, 10:01:16 »

Sziasztok

Egy kis segítséget szeretnék kérni a vezérműszíj és vízpumpa cseréjével kapcsolatban. Nem rég vásároltunk egy 2009-es évjáratú kombi 2.0 TDCi (116Le, KLBA motorkód) Mondeot Ausztriában 196e km-rel. Tudomásom szerint 200e km-nél ki kell benne cserélni ezt. Ezen az oldalon (http://www.mister-auto.at/de/zahnriemensatz-mit-wasserpumpe/ford-mondeo-iv-turnier-2-0-tdci-115ps_v24458_g3096.html találtam vezérműszíj készletet vízpumpával több gyártótól is. Konkrét kérdésem az lenne ezzel kapcsolatban, hogy ezek a gyártók megbízhatóak-e, a készleten kívül szükség van-e még más alkatrészre is a cseréhez, illetve ha ezek a gyártók nem ajánlottak akkor milyen másikakat tudtok helyette javasolni?
Köszönöm előre is a segítségeteket.
Naplózva
majozo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 51


E-mail
« Új hozzászólás #7434 Dátum: 2015.07.19 vasárnap, 11:40:49 »

Hy!
Péntek éjjelre mentem dolgozni a kocsi csinált regent, majd még 15 km-et mentem.Másnap reggel a kulcs elforgatása után engine malfunkció(villáskulcs) mutatott a kijelző.Hibakód olvasás következett ami a P2453-at dobta.
Törlése a kódnak, majd mentem tankolni és hazaértem nem jelentkezett a hiba.Vissza kellett ugranom a kisboltba még semmi, visszafelé megint villáskulcs. Délután bemásztam a kocsi alá és megnéztem a DPF nyomás szenzorról jövő csöveket(amit pár hónapja cseréltem), leszedtem a szenzort és csatiját nem láttam semmi rendkívülit. Vissza minden, majd kulcs elforgat hiba még mindig.Hibakód törlés után kocsi beindít, a hiba nem jelentkezett. A kérdésem az lenne, hogy a kocsit ha fellép a hiba lehet e használni rövid ideig és még mi okozhatja a hibát(DPF nyomás szenzor csere, vagy más meghibásodás is okozhatja a hibát?).
Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv:
MZ
Naplózva

2008.05 MK4 TDCI 2.0 140 LE
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7435 Dátum: 2015.07.19 vasárnap, 11:40:57 »

Ugyan nem szedtük le a turbot, de megnéztük a geometria állítóját meg azt a kart is kipróbáltuk ami a geometriát állítja olyan lazán jár, hogy kizárt le legyen ragadva a turboja.  A geo szabályzó labdát kipróbáltuk egy másik autón az is tökéletesen működik.

Más ötlet? Feleslegesen nem bontjuk meg a turbot, olajat se viszi olyan tiszta a cső is.  Még vmi elektromos bajra gondolok ugye a labdán van egy csatlakozó is talán az kezdhet meghibásodni.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7436 Dátum: 2015.07.19 vasárnap, 11:44:23 »

Hy!
Péntek éjjelre mentem dolgozni a kocsi csinált regent, majd még 15 km-et mentem.Másnap reggel a kulcs elforgatása után engine malfunkció(villáskulcs) mutatott a kijelző.Hibakód olvasás következett ami a P2453-at dobta.
Törlése a kódnak, majd mentem tankolni és hazaértem nem jelentkezett a hiba.Vissza kellett ugranom a kisboltba még semmi, visszafelé megint villáskulcs. Délután bemásztam a kocsi alá és megnéztem a DPF nyomás szenzorról jövő csöveket(amit pár hónapja cseréltem), leszedtem a szenzort és csatiját nem láttam semmi rendkívülit. Vissza minden, majd kulcs elforgat hiba még mindig.Hibakód törlés után kocsi beindít, a hiba nem jelentkezett. A kérdésem az lenne, hogy a kocsit ha fellép a hiba lehet e használni rövid ideig és még mi okozhatja a hibát(DPF nyomás szenzor csere, vagy más meghibásodás is okozhatja a hibát?).
Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv:
MZ


Erre a hibára "Dízel részecskeszűrő differenciál nyomásszenzor áramkör tartomány/működés" Tehát a hiba az érzékelővel lesz. Nekem is hibásan mér a szenzor ez okozta a dpf problémáimat, de mióta meg van csinálva a dpf off semmi gondom. Smiley
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #7437 Dátum: 2015.07.19 vasárnap, 12:07:12 »

Sziasztok

Egy kis segítséget szeretnék kérni a vezérműszíj és vízpumpa cseréjével kapcsolatban. Nem rég vásároltunk egy 2009-es évjáratú kombi 2.0 TDCi (116Le, KLBA motorkód) Mondeot Ausztriában 196e km-rel. Tudomásom szerint 200e km-nél ki kell benne cserélni ezt. Ezen az oldalon (http://www.mister-auto.at/de/zahnriemensatz-mit-wasserpumpe/ford-mondeo-iv-turnier-2-0-tdci-115ps_v24458_g3096.html találtam vezérműszíj készletet vízpumpával több gyártótól is. Konkrét kérdésem az lenne ezzel kapcsolatban, hogy ezek a gyártók megbízhatóak-e, a készleten kívül szükség van-e még más alkatrészre is a cseréhez, illetve ha ezek a gyártók nem ajánlottak akkor milyen másikakat tudtok helyette javasolni?
Köszönöm előre is a segítségeteket.
Gyárilag Dayco van benn, de a Conti és a Gates is legalább olyan jó minőség, ezekkel nem tudsz mellényúlni.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #7438 Dátum: 2015.07.19 vasárnap, 12:18:15 »

Gyárilag Dayco van benn, de a Conti és a Gates is legalább olyan jó minőség, ezekkel nem tudsz mellényúlni.

Már rég néztem a Mister-auto oldalát, kiváncsiságból ránéztem, hogy az osztrák és a magyar árak mennyire vannak összhangban. Van ami megegyezik, de van eltérés is.

Pl.: az említett készlet:

Vízpumpa + fogasszíj készlet
GATES - Hiv.: KP15606XS

.at oldalon: 82,69 EUR
.hu oldalon: 40375 Ft

Azért van némi különbség...

Egyébként én GATES -készletet javaslom, német autómárkáknak a gyári beszállítója.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #7439 Dátum: 2015.07.19 vasárnap, 12:21:28 »

Ha nincs ismerősöd UNIX, Bárdi.. stb terén, akkor javaslom a www.alkatreszek.hu -oldalt. Mindent megtalálsz, nagyon jó áron, bizonyos összeg felett a kiszállítás is ingyenes.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Tsabi84
Vendég
« Új hozzászólás #7440 Dátum: 2015.07.19 vasárnap, 19:22:35 »

Már rég néztem a Mister-auto oldalát, kiváncsiságból ránéztem, hogy az osztrák és a magyar árak mennyire vannak összhangban. Van ami megegyezik, de van eltérés is.

Pl.: az említett készlet:

Vízpumpa + fogasszíj készlet
GATES - Hiv.: KP15606XS

.at oldalon: 82,69 EUR
.hu oldalon: 40375 Ft

Azért van némi különbség...

Egyébként én GATES -készletet javaslom, német autómárkáknak a gyári beszállítója.


Gyárilag Dayco van benn, de a Conti és a Gates is legalább olyan jó minőség, ezekkel nem tudsz mellényúlni.

Mindkettőtöknek nagyon szépen köszönöm a válaszát. Még annyi lenne a kérdésem, hogy a készleten kívül más alkatrészre lesz-e szükségem a cseréhez?
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #7441 Dátum: 2015.07.19 vasárnap, 19:32:29 »

Mindkettőtöknek nagyon szépen köszönöm a válaszát. Még annyi lenne a kérdésem, hogy a készleten kívül más alkatrészre lesz-e szükségem a cseréhez?
Ha még nem volt cserélve, ennyinél én már cserélném a generátor szíjat +feszítő+görgő+szabadonfutó+szíjtárcsa és vegyél jó minőségű alu barát fagyállót, ha már egyszer...
De csak a vezérlés cseréhez nem kell más, csak a szett és a pumpa.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
majozo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 51


E-mail
« Új hozzászólás #7442 Dátum: 2015.07.19 vasárnap, 20:41:16 »


Erre a hibára "Dízel részecskeszűrő differenciál nyomásszenzor áramkör tartomány/működés" Tehát a hiba az érzékelővel lesz. Nekem is hibásan mér a szenzor ez okozta a dpf problémáimat, de mióta meg van csinálva a dpf off semmi gondom. Smiley

Ma muszáj volt az autóval mennem. Kb 60 km-en 2x-er biztos de ingáb 3x regent csinált és olaj szervizet is dobott.A kijelző semmit nem mutatott. Jön a DE. Hazafelé mikor beindítottam a kocsit dobot motor kontrol lámpát a kijelző(kiolvasni nem volt időm) olaj szervizet is.
Jöttünk haza felé 1 regent elkezdett csinálni viszonylag hosszú ideig, de mielőtt befejezte volna dobta a Engin malfinkciot és erőtlenné vált a kocsi. Gyorsításnál 2000 fordulat fölé nem ment(gondolom védelem a motor számára), így nagy előzésekbe nem kellett kezdeni.Haza érve járó motornál hibakód olvasás és a P2463-at dobta.
Az előző hibának a hozadéka lehet gondolom.A DPF nyomás szenzort kéne kicserélnem és a hiba megszűnne?
Válaszokat előre is köszönöm!Eddig ciklikusan csinálta a regent kb 600 km-te.Így nem annyira merem használni a kocsit, pedig a héten kellene!

Üdv:
MZ
« Utoljára szerkesztve: 2015.07.19 vasárnap, 21:05:22 írta majozo » Naplózva

2008.05 MK4 TDCI 2.0 140 LE
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7443 Dátum: 2015.07.19 vasárnap, 21:18:24 »

Ma muszáj volt az autóval mennem. Kb 60 km-en 2x-er biztos de ingáb 3x regent csinált és olaj szervizet is dobott.A kijelző semmit nem mutatott. Jön a DE. Hazafelé mikor beindítottam a kocsit dobot motor kontrol lámpát a kijelző(kiolvasni nem volt időm) olaj szervizet is.
Jöttünk haza felé 1 regent elkezdett csinálni viszonylag hosszú ideig, de mielőtt befejezte volna dobta a Engin malfinkciot és erőtlenné vált a kocsi. Gyorsításnál 2000 fordulat fölé nem ment(gondolom védelem a motor számára), így nagy előzésekbe nem kellett kezdeni.Haza érve járó motornál hibakód olvasás és a P2463-at dobta.
Az előző hibának a hozadéka lehet gondolom.A DPF nyomás szenzort kéne kicserélnem és a hiba megszűnne?
Válaszokat előre is köszönöm!Eddig ciklikusan csinálta a regent kb 600 km-te.Így nem annyira merem használni a kocsit, pedig a héten kellene!

Üdv:
MZ

Igen valszeg a szenzorod a rossz falsot mér mint nekem ezért össze vissza indítja a regent.  Erre a hibára meg "Dízel részecskeszűrő túlterhelt" a hibakód tippre ismét a szenzor által rosszul mért érték.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #7444 Dátum: 2015.07.23 csütörtök, 23:25:49 »

2.0 tdci-nél intercooler szemből bal csatlakozásánàl jelentős olajsár mennyire elfogadható? Az alatta levő légterelő és a klíma hűtő sarka is olajsáros.
na, így néz ki a töltőlevegő cső alsó vége és annak környéke:


és a felső vége:

Az intercooler alsó részéről csöpögött valami olajszerű.

kicsit megtöröltem, meghúztam a bilincseket. Meglátjuk...
(szülhetne sünt, aki kitalálta a lökhárító dekli rögzítését.... Gondolom, eTIS szerint a művelet az első kerekek és a kerékjárati műanyagok kiszerelésével indul, mert ekkor lehet majdnem hozzáférni a fő rögzítő csavarokhoz)
« Utoljára szerkesztve: 2015.07.23 csütörtök, 23:29:59 írta Relhist » Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #7445 Dátum: 2015.07.24 péntek, 05:59:14 »

na, így néz ki a töltőlevegő cső alsó vége és annak környéke:


és a felső vége:

Az intercooler alsó részéről csöpögött valami olajszerű.

kicsit megtöröltem, meghúztam a bilincseket. Meglátjuk...
(szülhetne sünt, aki kitalálta a lökhárító dekli rögzítését.... Gondolom, eTIS szerint a művelet az első kerekek és a kerékjárati műanyagok kiszerelésével indul, mert ekkor lehet majdnem hozzáférni a fő rögzítő csavarokhoz)

Szia!

Ezeket a részeket már én is szereltem, egyszerűen utána kell húzni a bilincsnek. A leállító csappantyúnál viszont nem csak a csőnél "ereszt", hanem a csappantyú tengelyénél a mozgató mechanika felé is van valamennyi szivárgás, ezt megszűntetni nem igazán lehet.

Ha már töltőlevegő cső... akkor a turbó utáni ~10 cm-es gumicsőnél biztosan olajsáros. (ezt kitekert kormánynál oldalról is meglátni) Ford-nál ezt a gumicsövet csak a műanyag csővel együtt árulják "horror" áron. Megoldásként találtam PEUGEOT cikkszámon kapható turbó utáni gumicsővet, ami teljesen passzol és ~3000 Ft az ára. Ha ennyire belemerültél és kívűlről száraz "rendszert" szeretnél, akkor érdemes ezt is megnézned.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #7446 Dátum: 2015.07.24 péntek, 08:40:56 »

Szia!

Ezeket a részeket már én is szereltem, egyszerűen utána kell húzni a bilincsnek. A leállító csappantyúnál viszont nem csak a csőnél "ereszt", hanem a csappantyú tengelyénél a mozgató mechanika felé is van valamennyi szivárgás, ezt megszűntetni nem igazán lehet.

Ha már töltőlevegő cső... akkor a turbó utáni ~10 cm-es gumicsőnél biztosan olajsáros. (ezt kitekert kormánynál oldalról is meglátni) Ford-nál ezt a gumicsövet csak a műanyag csővel együtt árulják "horror" áron. Megoldásként találtam PEUGEOT cikkszámon kapható turbó utáni gumicsővet, ami teljesen passzol és ~3000 Ft az ára. Ha ennyire belemerültél és kívűlről száraz "rendszert" szeretnél, akkor érdemes ezt is megnézned.
köszönöm Smiley
Sajnos az mk3 tdci-nél a szilikon szett miatt nagyon hozzászoktam a száraz, olajsár mentes csövekhez.
A bilincsek meghúzása után megszűnt a gázelvételkor hallható sivítás.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #7447 Dátum: 2015.07.24 péntek, 08:59:32 »

köszönöm Smiley
Sajnos az mk3 tdci-nél a szilikon szett miatt nagyon hozzászoktam a száraz, olajsár mentes csövekhez.
A bilincsek meghúzása után megszűnt a gázelvételkor hallható sivítás.

Sajnos a cooler sarka meg szokott repedni... De reméljük nálad nem ez van...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7448 Dátum: 2015.07.24 péntek, 09:12:29 »

na, így néz ki a töltőlevegő cső alsó vége és annak környéke:
[img width=800 height=600]http://www.kephost.com/images/2015/07/23/DSCN2102.jpg

és a felső vége:
[img width=800 height=600]http://www.kephost.com/images/2015/07/23/DSCN2103.jpg
Az intercooler alsó részéről csöpögött valami olajszerű.

kicsit megtöröltem, meghúztam a bilincseket. Meglátjuk...
(szülhetne sünt, aki kitalálta a lökhárító dekli rögzítését.... Gondolom, eTIS szerint a művelet az első kerekek és a kerékjárati műanyagok kiszerelésével indul, mert ekkor lehet majdnem hozzáférni a fő rögzítő csavarokhoz)
a második képen az érzékelőtől folyik az olaj.egy kis "Ó" gyűrűt kell rajta cserélni,kb 10ft.....csak Vitont vegyél.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
majozo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 51


E-mail
« Új hozzászólás #7449 Dátum: 2015.07.24 péntek, 09:44:41 »

Ma muszáj volt az autóval mennem. Kb 60 km-en 2x-er biztos de ingáb 3x regent csinált és olaj szervizet is dobott.A kijelző semmit nem mutatott. Jön a DE. Hazafelé mikor beindítottam a kocsit dobot motor kontrol lámpát a kijelző(kiolvasni nem volt időm) olaj szervizet is.
Jöttünk haza felé 1 regent elkezdett csinálni viszonylag hosszú ideig, de mielőtt befejezte volna dobta a Engin malfinkciot és erőtlenné vált a kocsi. Gyorsításnál 2000 fordulat fölé nem ment(gondolom védelem a motor számára), így nagy előzésekbe nem kellett kezdeni.Haza érve járó motornál hibakód olvasás és a P2463-at dobta.
Az előző hibának a hozadéka lehet gondolom.A DPF nyomás szenzort kéne kicserélnem és a hiba megszűnne?
Válaszokat előre is köszönöm!Eddig ciklikusan csinálta a regent kb 600 km-te.Így nem annyira merem használni a kocsit, pedig a héten kellene!

Üdv:
MZ

Hy!
Tegnap megjött a DPF nyomásszenzor meg az olaj szűrővel együtt.
Ma kicserélem őket.
A szenzort kell resetelni csak, ha jó olvastam googles fordítások jóvoltából fordscennel. Akku sarut is érdemes ilyenkor leszedni?.Ehhez kellene egy kis segítség a menetéhez.A programot már letöltöttem!
Segítséget előre is köszönöm!
Üdv:
MZ
Naplózva

2008.05 MK4 TDCI 2.0 140 LE
Oldalak: 1 ... 142 143 144 145 146 147 148 [149] 150 151 152 153 154 155 156 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.06 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.