Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 16:04:55 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 203 204 205 206 207 208 209 [210] 211 212 213 214 215 216 217 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5257754 alkalommal)
0 Felhasználó és 257 vendég van a témában
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #10450 Dátum: 2017.02.26 vasárnap, 23:16:32 »

Hát Fl előtti az Siemens befecskendezős, az Fl utáni meg Delphi. Ebből kifolyólag gondolom a motorvezérlő más.
A fórumtárs szempontjából ez volt az érdekes, én nagyjából vázoltam a helyzetet. Szerkezetileg fogalmam nincs.  vigyor3

Alapvetően a motor tök ugyan az, csak a befecskendező más. Amúgy nem feltétlenül kell az ecu-nak is másnak lenni. De tegyük fel, hogy más az ecu, ekkor az adott ECU-nak megfelelő SW van rajta, ami ugyan azokat a paramétereket tartalmazza ami meghatározza, hogy hány LE az autó. Vagyis végül is mindegy melyik ECU-val van szerelve, ha az adott kombinációban volt erősebb, akkor egyszerűen, ha nem, akkor kicsit bonyolultabban lehet hozzájutni a LE-höz Cheesy Cheesy Cheesy
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #10451 Dátum: 2017.02.26 vasárnap, 23:25:45 »

Alapvetően a motor tök ugyan az, csak a befecskendező más. Amúgy nem feltétlenül kell az ecu-nak is másnak lenni. De tegyük fel, hogy más az ecu, ekkor az adott ECU-nak megfelelő SW van rajta, ami ugyan azokat a paramétereket tartalmazza ami meghatározza, hogy hány LE az autó. Vagyis végül is mindegy melyik ECU-val van szerelve, ha az adott kombinációban volt erősebb, akkor egyszerűen, ha nem, akkor kicsit bonyolultabban lehet hozzájutni a LE-höz Cheesy Cheesy Cheesy
Nagyjából ezt írtam én is, csak rövidebben. Cheesy
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #10452 Dátum: 2017.02.26 vasárnap, 23:28:41 »

Nagyjából ezt írtam én is, csak rövidebben. Cheesy

 nyes nyes
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10453 Dátum: 2017.02.27 hétfő, 20:04:24 »

Most próbáltam utánanézni a neten az izzítók szerepének a regenerálásban. Tényleg van köze hozzá, Alfnak igaza van,
Mondjuk azt nem tudom megerősíteni, hogy rossz izzítókkal füstölne regen alatt.
na már van is értékes infó az izzítás működéséről.

Ma reggel 1 fok,izzított 20 másodpercig,és izzított 5percig az indítás után! wow1
Melóból indulás 12fok, 20 másodperc izzítás indítás előtt,majd indítás után izzított 4 percig. wow1
Meleg motornál pedig csak addig izzít,amig el nem fordítom a gyujtáskulcsot indítózni.Aztán már nem.
Szóval jóval óriási a jelentősége az induláskori izzítás mellett a motor bemelegítése is. A forscan nem engedi 65fokos motorhűtővízhőmérséklet alatt a regent elindítani.Gyanítom,hogy eddig a hőfokig mehet az izzítás is a rendszer szerint is.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #10454 Dátum: 2017.02.27 hétfő, 20:30:55 »

na már van is értékes infó az izzítás működéséről.
Raktál egy ledet az utastérbe? Hol vitted be a vezetéket?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10455 Dátum: 2017.02.27 hétfő, 20:37:06 »

Raktál egy ledet az utastérbe? Hol vitted be a vezetéket?
persze.nem olvastad a cikket az faq-ba?kép is van.

A kesztyűtartó mögött megy ki a kábelköteg a motortérbe.
Kintről a motortartó bak felett bedugsz egy 2es tömör réz hegesztő elektródát  vigyor3 a tűzfalon,a gumidugón, és az amikor beér,nekimegy a kesztyűtartó dobozának.(nekem itt megy az összes tolatóradar érzékelő,a blokkolófejek kábelei,és már ez is,meg a zene is.)
Alul leereszted a BCM-et,és felnyúlsz a keszty.doboz mögé.Ott figyel a drót vége.Innentől már tudod.Behúzószál,madzag benn van.A motortérben szépen elvezetve a
hűtő felett,rögzítve.Az agyik végállomás a relé lábaira forrasztva,a másikon a led van.Az pedig a váltó alá került a kézifékkar fölé.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10456 Dátum: 2017.02.27 hétfő, 20:59:29 »

Köszi Alf, ez nagyon érdekes és meglepő eredmény.
Azt nézted esetleg, hogy melyik fázisban kezdi el fűteni az izzítókat? Mármint a forscan szerint fázisok közül.
persze.a felmelegítési fázisban,amikor megemeli a fordulatszámot-ekkor már izzít,és végig izzít,amíg be nem fejezia folyamatot.Ekkor kezdi leejteni a fordulatot.Az kb 20-25perc.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10457 Dátum: 2017.02.27 hétfő, 21:45:26 »

na már van is értékes infó az izzítás működéséről.

Szóval jóval óriási a jelentősége az induláskori izzítás mellett a motor bemelegítése is.
nem a motor bemelegítésében segít indítás után, hanem a hideg üzemnél az alapjárat egyenletességében segít.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kzrider
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 97


kakuk.zoltan@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10458 Dátum: 2017.02.28 kedd, 11:28:00 »

Sziasztok!
A leírás alapján kiépítésre került a dolog!Most csak gyorsan behúztam egy kábelt,és a műszerfal tövéhez tettem egy piros t5 ös ledet.Ha beszereztem egy olyan csinos ledet mint ami a leírásban van akkor majd átkötöm.Tökéletesen működik! Érdekes megfigyelni tényleg meddig ,és mikor izzít!
Még nem mentem az autóval ,de kíváncsi leszek mikor kapok így el egy regent! Köszönjük a leírást!  worship



na már van is értékes infó az izzítás működéséről.

Ma reggel 1 fok,izzított 20 másodpercig,és izzított 5percig az indítás után! wow1
Melóból indulás 12fok, 20 másodperc izzítás indítás előtt,majd indítás után izzított 4 percig. wow1
Meleg motornál pedig csak addig izzít,amig el nem fordítom a gyujtáskulcsot indítózni.Aztán már nem.
Szóval jóval óriási a jelentősége az induláskori izzítás mellett a motor bemelegítése is. A forscan nem engedi 65fokos motorhűtővízhőmérséklet alatt a regent elindítani.Gyanítom,hogy eddig a hőfokig mehet az izzítás is a rendszer szerint is.
img width=800 height=600]http://members.upc.hu/simontamas0229/hidegmotor.jpg[/img]
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.28 kedd, 11:48:43 írta Zsolteey » Naplózva

2009 MK4 Ford Mondeo Titanium X 2.0 TDCI (170 LE) morello
Fiat seicento Optimus
Toto00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #10459 Dátum: 2017.02.28 kedd, 12:25:57 »

Segítsetek légyszi!
Cserélném az izzítógyertyákat, de van két fajta méret is. Melyiket ajánljátok innen?
https://webshop.langauto.hu/List.aspx?G&22523&9900082&9900201&-1&5&8&-1&~/frmCarBrowser.aspx?IGCB|9|9|11|12
Naplózva

Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10460 Dátum: 2017.02.28 kedd, 15:25:17 »

Segítsetek légyszi!
Cserélném az izzítógyertyákat, de van két fajta méret is. Melyiket ajánljátok innen?
https://webshop.langauto.hu/List.aspx?G&22523&9900082&9900201&-1&5&8&-1&~/frmCarBrowser.aspx?IGCB|9|9|11|12

egyértelmű.NGK.ez a gyári is.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Jago1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 169



E-mail
« Új hozzászólás #10461 Dátum: 2017.02.28 kedd, 18:11:26 »

egyértelmű.NGK.ez a gyári is.
Nem a márka a kérdés,hanem a méret, van 8-as és van 10-es menetes.
Szerintem!
Naplózva

VALUTAVÁLTÁS KEDVEZÖ ÁRFOLYAMOKKAL !!
EUR USD CHF GBP HRK Stb...
+3670242067 9
2014.05 TDCI 2.0 140Le Titanium Power Shift
EX:2010.12 TDCI 2.0 115le  6,2l/100km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10462 Dátum: 2017.02.28 kedd, 18:34:18 »

Nem a márka a kérdés,hanem a méret, van 8-as és van 10-es menetes.
Szerintem!
m10x1
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Filewalker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125



E-mail
« Új hozzászólás #10463 Dátum: 2017.02.28 kedd, 19:41:15 »

Szedtetek már ki házilag izzító gyertyát? Én az 1,8-as fókában kicserélten, könnyen kijött, de ezt mondták is, mivel az még acél hengerfejes vagy mi. Van hozzá szerszámom, de parázok hogy beletörik...

Inkább úgy kérdezem, volt-e már valakinek gondja cserekor?

« Utoljára szerkesztve: 2017.02.28 kedd, 19:46:10 írta Filewalker » Naplózva

S-Max 2.0 Tdci 130 Le "Sea Grey" 2006
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10464 Dátum: 2017.02.28 kedd, 19:47:30 »

Szedtetek már ki házilag izzító gyertyát? Én az 1,8-as fókában kicserélten, könnyen kijött, de ezt mondták is, mivel az még acél hengerfejes vagy mi. Van hozzá szerszámom, de parázok hogy beletörik.
nekem 210e km nél úgy kijött mint a pitsa.sőt,még sokkal jobban.tényleg.nem kell tartani tőle,Ésszel,és érzéssel nyisd.Locsold be valami olajjal előtte és meleg motornál csináld.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Breaker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



« Új hozzászólás #10465 Dátum: 2017.03.01 szerda, 10:56:39 »

Sziasztok,

Tudtok abban segíteni hogy komplett vezérlést mikor kell cserélni? Német import 0 előélettel vettem akkor 150 volt benne. 2 év alatt 20ezret raktam bele, de persze ha 300rol tekerték vissza akkor mindegy Smiley
Egyszóval arra lennék kivancsi, hogy valahogy lehet e a szij allapotat ellenorizni hogy milyen kopott vagy zörög e valahol arendszer ha mar cserélni kéne stb. Márkaszervizben 200ezernél akarják cserélni, azt mondtak addig hagyjam.

Előre is köszi
Üdv
Breaker
Naplózva

Mondeo 2008/10 || 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW || 6-sebességes automata AWF21
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410



E-mail
« Új hozzászólás #10466 Dátum: 2017.03.01 szerda, 11:03:32 »

Sziasztok,

Tudtok abban segíteni hogy komplett vezérlést mikor kell cserélni? Német import 0 előélettel vettem akkor 150 volt benne. 2 év alatt 20ezret raktam bele, de persze ha 300rol tekerték vissza akkor mindegy Smiley
Egyszóval arra lennék kivancsi, hogy valahogy lehet e a szij allapotat ellenorizni hogy milyen kopott vagy zörög e valahol arendszer ha mar cserélni kéne stb. Márkaszervizben 200ezernél akarják cserélni, azt mondtak addig hagyjam.

Előre is köszi
Üdv
Breaker

Ha nem vagy biztos a futott km-ben, szerintem már hozzá is foghatsz a cseréhez!  nyes
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #10467 Dátum: 2017.03.01 szerda, 11:27:00 »

Sziasztok,

Tudtok abban segíteni hogy komplett vezérlést mikor kell cserélni? Német import 0 előélettel vettem akkor 150 volt benne. 2 év alatt 20ezret raktam bele, de persze ha 300rol tekerték vissza akkor mindegy Smiley
Egyszóval arra lennék kivancsi, hogy valahogy lehet e a szij allapotat ellenorizni hogy milyen kopott vagy zörög e valahol arendszer ha mar cserélni kéne stb. Márkaszervizben 200ezernél akarják cserélni, azt mondtak addig hagyjam.

Előre is köszi
Üdv
Breaker

Azonnal!
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #10468 Dátum: 2017.03.01 szerda, 11:36:00 »

nekem 210e km nél úgy kijött mint a pitsa.

Az hogy jön ki? Vagy ez valami kalandod Tibcsivel?  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #10469 Dátum: 2017.03.01 szerda, 14:45:46 »

Sziasztok,

Tudtok abban segíteni hogy komplett vezérlést mikor kell cserélni? Német import 0 előélettel vettem akkor 150 volt benne. 2 év alatt 20ezret raktam bele, de persze ha 300rol tekerték vissza akkor mindegy Smiley
Egyszóval arra lennék kivancsi, hogy valahogy lehet e a szij allapotat ellenorizni hogy milyen kopott vagy zörög e valahol arendszer ha mar cserélni kéne stb. Márkaszervizben 200ezernél akarják cserélni, azt mondtak addig hagyjam.

Előre is köszi
Üdv
Breaker
Két évvel ezelőtt.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10470 Dátum: 2017.03.01 szerda, 17:58:34 »

Az hogy jön ki? Vagy ez valami kalandod Tibcsivel?  nyes
A Tibinek pitsája van? Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10471 Dátum: 2017.03.01 szerda, 20:02:54 »

nem a motor bemelegítésében segít indítás után, hanem a hideg üzemnél az alapjárat egyenletességében segít.
ezt nekem is megírta a Tibi,de .
Ha ezzel "csak" egyenletesebb lesz az alapjárat,akkor mi alapján kapcsolja le?És nem fog tőle hamarabb melegedni a motor?
De igen.Hamarabb fog melegedni,és hőfokra kapcsolja le,pont mint az mk3,csak az hf hőmérsékletet mért.
szerintem,de nincs semmilyen írott anyagom róla....következtetés.így akár bármi is lehet... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10472 Dátum: 2017.03.01 szerda, 20:46:21 »

ezt nekem is megírta a Tibi,de .
Ha ezzel "csak" egyenletesebb lesz az alapjárat,akkor mi alapján kapcsolja le?És nem fog tőle hamarabb melegedni a motor?
De igen.Hamarabb fog melegedni,és hőfokra kapcsolja le,pont mint az mk3,csak az hf hőmérsékletet mért.
szerintem,de nincs semmilyen írott anyagom róla....következtetés.így akár bármi is lehet... vigyor3
nekem nem írta meg vigyor3

motorvezérlőben figyel több paramétert (leginkább motor és külsőhőmérsékletet) és abból tudja, hogy mikor meddig kell utóizzítson

de nem a melegítés miatt írták bele ezt a funkciót, hanem a motor egyenletes járását segítik vele elő.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10473 Dátum: 2017.03.01 szerda, 21:15:55 »

nekem nem írta meg vigyor3

motorvezérlőben figyel több paramétert (leginkább motor és külsőhőmérsékletet) és abból tudja, hogy mikor meddig kell utóizzítson

de nem a melegítés miatt írták bele ezt a funkciót, hanem a motor egyenletes járását segítik vele elő.
tehát hőmérsékletre kapcsol.ergo elkerülhetetlen a melegites funkció.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10474 Dátum: 2017.03.01 szerda, 21:40:48 »

tehát hőmérsékletre kapcsol.ergo elkerülhetetlen a melegites funkció.
látom meggyőzhetetlen vagy. egy működő egr többet segít a melegítésben mint a 4 izzító
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
ReFi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 663



« Új hozzászólás #10475 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 00:46:39 »

reggel melohelyre erve vettem eszre hogy regenel a draga, asszem ez volt a 4ik alkalom az elmult 13e alatt amikor eszleltem a dolgot, 5percet hagytam jarni abbol vagy 2-3percet emelt fordulattas es befejezte.
egyelore nem epitek be regen visszajelzo led-et.
Naplózva

alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10476 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 06:19:05 »

látom meggyőzhetetlen vagy. egy működő egr többet segít a melegítésben mint a 4 izzító
az mind1 is....de hőfokra kapcsol.ez az alapja.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #10477 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 06:58:34 »

Alfa, Te a henger izzító melegítésről írsz, vagy a motor bemelegedésről? Szerintem elbeszélés egymás mellett. De akkor megjegyzem, ha az égés a helyén zajlik, egyáltalán lezajlik, az a motor melegedését segíti. De nem jelentősen. Alapjáratról beszélünk.  beka3
tehát hőmérsékletre kapcsol.ergo elkerülhetetlen a melegites funkció.
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.02 csütörtök, 07:25:37 írta fecskebeka » Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Ohyeah
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



E-mail
« Új hozzászólás #10478 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 07:11:37 »

Sziasztok!

Leállitás után egr végzi az öntisztitást,  problémám az, hogy mostmár ez túlságosan hangos. Ezen lehet valahogy segiteni, pl. egr tisztitásásával? Vagy dugózás? Előre is köszönöm válaszokat.
Naplózva

2009 Mondeo MK4 2.0 TDCI 140 LE

Toto00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #10479 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 07:53:23 »

egyértelmű.NGK.ez a gyári is.

Na bakker persze, hogy az a legdrágább... a többi milyen? Bosch? Denso?
Naplózva

Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #10480 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 09:03:09 »

Sziasztok!

Leállitás után egr végzi az öntisztitást,  problémám az, hogy mostmár ez túlságosan hangos. Ezen lehet valahogy segiteni, pl. egr tisztitásásával? Vagy dugózás? Előre is köszönöm válaszokat.

Max tisztítás dugózás után is ugyanolyan hangos marad.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Breaker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



« Új hozzászólás #10481 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 09:07:27 »

Sziasztok!

Leállitás után egr végzi az öntisztitást,  problémám az, hogy mostmár ez túlságosan hangos. Ezen lehet valahogy segiteni, pl. egr tisztitásásával? Vagy dugózás? Előre is köszönöm válaszokat.
Szia,

Csak puszta kiváncsiságból érdekel, hogy miből áll az egr szelep tisztitási folyamat? hogyan tisztitja magát?

Köszi
Üdv
Breaker
Naplózva

Mondeo 2008/10 || 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW || 6-sebességes automata AWF21
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10482 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 09:24:20 »

Szia,

Csak puszta kiváncsiságból érdekel, hogy miből áll az egr szelep tisztitási folyamat? hogyan tisztitja magát?

Köszi
Üdv
Breaker
párszor nyit-zár egymás után a szelep leállítás után
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Breaker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



« Új hozzászólás #10483 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 12:50:10 »

párszor nyit-zár egymás után a szelep leállítás után

Ok köszi.
Naplózva

Mondeo 2008/10 || 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW || 6-sebességes automata AWF21
Toto00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #10484 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 13:40:11 »

Nem a márka a kérdés,hanem a méret, van 8-as és van 10-es menetes.
Szerintem!

Na ez jó. Honnan fogja tudni az az alkatrészkereskedésben kiszolgáló eladó, hogy nekem a 8-as vagy a 10-es kell ha mindkettőt feldobja a típushoz?
Naplózva

Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #10485 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 14:31:40 »

Na ez jó. Honnan fogja tudni az az alkatrészkereskedésben kiszolgáló eladó, hogy nekem a 8-as vagy a 10-es kell ha mindkettőt feldobja a típushoz?
Esetleg az alvázszám alapján?  heureka
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Toto00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #10486 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 15:14:19 »

Egy kis érdekesség.
Ugye elvileg a 140 és 163 LE változatok mindenben megyegyeznek. Ez alapján szintém feltoltam a kicsikét 140-ről 163 LE-re Powerford klubtárs segítségével.
Izzító csere előtt állok, ezért kutakodtam kicsit NGK honlapján. Ezt találtam:
http://http://www.ngkpartfinder.co.uk/car_commercial_search.php?type=GLOW%2520PLUGS&manufact=FORD&model=MONDEO%2520IV%2520%252807--%253E%2529&engine=2.0

Mi lehet a kettő izzítógyertya között a különbség???
Naplózva

Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #10487 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 15:15:56 »

Egy kis érdekesség.
Ugye elvileg a 140 és 163 LE változatok mindenben megyegyeznek. Ez alapján szintém feltoltam a kicsikét 140-ről 163 LE-re Powerford klubtárs segítségével.
Izzító csere előtt állok, ezért kutakodtam kicsit NGK honlapján. Ezt találtam:
http://http://www.ngkpartfinder.co.uk/car_commercial_search.php?type=GLOW%2520PLUGS&manufact=FORD&model=MONDEO%2520IV%2520%252807--%253E%2529&engine=2.0

Mi lehet a kettő izzítógyertya között a különbség???

Ez alapján sose fogjuk megtudni, mert a link szerintem csak nálad lokálban működött, így megosztva már nem...
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Toto00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #10488 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 15:23:43 »

Egy kis érdekesség.
Ugye elvileg a 140 és 163 LE változatok mindenben megyegyeznek. Ez alapján szintém feltoltam a kicsikét 140-ről 163 LE-re Powerford klubtárs segítségével.
Izzító csere előtt állok, ezért kutakodtam kicsit NGK honlapján. Ezt találtam:
http://http://www.ngkpartfinder.co.uk/car_commercial_search.php?type=GLOW%2520PLUGS&manufact=FORD&model=MONDEO%2520IV%2520%252807--%253E%2529&engine=2.0

Mi lehet a kettő izzítógyertya között a különbség???

Na akkor kimásolom:
FORD 2.0 MONDEO IV (07-->) GLOW PLUGS
Showing Recommended Products. Click on a red Part No to view full details.

Model Detail   Engine Type / Additional Info   Year   Part No   Stock No
MONDEO IV (07-->) 2.0   KLBA,LPBA,TYBA / TDCi 115   09/09 –>                           Y1005J   8939
MONDEO IV (07-->) 2.0   AZBA,N7DD,QXBA,QXBB / TDCi 130 & 140   02/07 –>   Y1005J   8939
MONDEO IV (07-->) 2.0   TXBA / TDCi 163   05/10 –>                                           Y8001AS   8851

Mint látjátok, a bevastagított elemek a cikkszámok. Hogyan lehet, hogy a 163 LE változathoz más izzítógyetya van?
Kis kutatás után azt találtam, hogy a Y1005J:
Feszültség 11 V
Menetméret M10 x 1,0
Kulcsnyílás 10,0 mm

Míg a Y8001AS:
Feszültség 5 V
Menetméret M8 x 1,0
Kulcsnyílás 8,0 mm

Gyártó honlapja szerint:
https://www.ngk.de/nc/en/product-finder/produktfinder/PKW/GLUEHKERZEN/FORD/MONDEO%20IV%20%20%282007%29/Y1005J/5557/
https://www.ngk.de/nc/en/product-finder/produktfinder/PKW/GLUEHKERZEN/FORD/MONDEO%20IV%20%20%282007%29/Y8001AS/5559/

Láng alkatrész kereső is más gyertyát dob fel a két változathoz motorhoz. Egyik az NKG d-power 56 (143LE), ez M10-es, a másik meg NKG d-power 58 (163LE) ez M8-as. Más-más méret, más-más ellenállás.

Akkor hogy is van ez?
Meg most akkor, ha power_ford felhúzta 140-ről 163-ra akkor nekem ezután a TXBA motorkódra kell keresnem a QXBA helyett?
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.02 csütörtök, 15:33:43 írta Toto00 » Naplózva

Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #10489 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 15:30:15 »

Egy kis érdekesség.
Ugye elvileg a 140 és 163 LE változatok mindenben megyegyeznek. Ez alapján szintém feltoltam a kicsikét 140-ről 163 LE-re Powerford klubtárs segítségével.
Izzító csere előtt állok, ezért kutakodtam kicsit NGK honlapján. Ezt találtam:
http://http://www.ngkpartfinder.co.uk/car_commercial_search.php?type=GLOW%2520PLUGS&manufact=FORD&model=MONDEO%2520IV%2520%252807--%253E%2529&engine=2.0

Mi lehet a kettő izzítógyertya között a különbség???
Ez adócsalás! Legalább ne teregesd ki a szennyest! Amúgy "állítólag" persze szigorúan csak kipróbálásra olyan 194 lóig lehet húzni ezt a motort. Kicsit visszavéve a teljesítményből, olyan 183-185 körülire minden gond nélkül "átírható" a sw.
MK5 esetében... de azt inkább a megfelelő helyre.   
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #10490 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 15:31:19 »

Na akkor kimásolom:
FORD 2.0 MONDEO IV (07-->) GLOW PLUGS
Showing Recommended Products. Click on a red Part No to view full details.

Model Detail   Engine Type / Additional Info   Year   Part No   Stock No
MONDEO IV (07-->) 2.0   KLBA,LPBA,TYBA / TDCi 115   09/09 –>                           Y1005J   8939
MONDEO IV (07-->) 2.0   AZBA,N7DD,QXBA,QXBB / TDCi 130 & 140   02/07 –>   Y1005J   8939
MONDEO IV (07-->) 2.0   TXBA / TDCi 163   05/10 –>                                           Y8001AS   8851

Mint látjátok, a bevastagított elemek a cikkszámok. Hogyan lehet, hogy a 163 LE változathoz más izzítógyetya van?
Kis kutatás után azt találtam, hogy a Y1005J:
Feszültség 11 V
Menetméret M10 x 1,0
Kulcsnyílás 10,0 mm

Míg a Y8001AS:
Feszültség 5 V
Menetméret M8 x 1,0
Kulcsnyílás 8,0 mm

Akkor hogy is van ez?
Meg most akkor, ha power_ford felhúzta 140-ről 163-ra akkor nekem ezután a TXBA motorkódra kell keresnem a QXBA helyett?

Attól hogy más lett a teljesítmény a motorkódod még nem változott. Az eredeti alapján kell alkatrészt választanod. Az meg elég egyértelmű.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Toto00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #10491 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 15:35:54 »

Attól hogy más lett a teljesítmény a motorkódod még nem változott. Az eredeti alapján kell alkatrészt választanod. Az meg elég egyértelmű.

Egy két linket még betettem az eredetibe.
De akkor sem értem, hogyan lehet fizikailag más a kettő izzító ha a motor ugyanaz?
Naplózva

Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #10492 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 15:44:14 »

Egy két linket még betettem az eredetibe.
De akkor sem értem, hogyan lehet fizikailag más a kettő izzító ha a motor ugyanaz?
Most néztem meg: nekem a törzskönyvöm, mint motorkód UFBA áll. Ez nincs benne a fenti idézetedben.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #10493 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 15:50:03 »

Egy két linket még betettem az eredetibe.
De akkor sem értem, hogyan lehet fizikailag más a kettő izzító ha a motor ugyanaz?
A QXBA az a FL előtti 140 lovas motor. FL után más kéne legyen a motorkód. Biztos, hogy neked QXBA?
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #10494 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 15:59:44 »

Most néztem meg: nekem a törzskönyvöm, mint motorkód UFBA áll. Ez nincs benne a fenti idézetedben.

Nekem is UFBA
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Toto00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #10495 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 16:00:11 »

A QXBA az a FL előtti 140 lovas motor. FL után más kéne legyen a motorkód. Biztos, hogy neked QXBA?
Bocsi elnéztem. Nekem is UFBA. De a téma szempontjából irreleváns h uxbb vagy ufba mert azokhoz ugyanaz valo
Naplózva

Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #10496 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 16:02:41 »

Bocsi elnéztem. Nekem is UFBA. De a téma szempontjából irreleváns h uxbb vagy ufba mert azokhoz ugyanaz valo

Az első fog kelleni, a 10mm-es. Szerintem. Nem tudom hol nézed, de szerintem a Cromaxnál egész jó áron van a gyári...
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.02 csütörtök, 16:07:46 írta titta » Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Toto00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #10497 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 16:03:46 »

Az első fog kelleni, a 10mm-es. Szerintem.
Biztos, hogy az kell. De akkor ezek szerint mégsem ugyanaz a két motor?
Naplózva

Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10498 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 16:05:19 »

Biztos, hogy az kell. De akkor ezek szerint mégsem ugyanaz a két motor?

tiednek mi a motorkódja forgalmi szerint?

fl-el változott az izzítórendszer, de nem igazán értem, hogy mire ez a nagy dilemma
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10499 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 16:07:37 »

Bocsi elnéztem. Nekem is UFBA. De a téma szempontjából irreleváns h uxbb vagy ufba mert azokhoz ugyanaz valo
nem

qxba/bb és ufba/bb be más kell
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: 1 ... 203 204 205 206 207 208 209 [210] 211 212 213 214 215 216 217 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.122 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.