Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:46:55
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
217
218
219
220
221
222
223
[
224
]
225
226
227
228
229
230
231
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5254905 alkalommal)
0 Felhasználó és 99 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11150 Dátum:
2017.06.09 péntek, 06:48:47 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.06.08 csütörtök, 23:18:18
na most jól megnyugtattál, nekem is onnan jött
Nem jelent semmit, beszállító még lehet másik....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Denny05
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11151 Dátum:
2017.06.09 péntek, 10:05:56 »
Sziasztok. 2000TDCI MK4 mondeom tegnap egy előzèsnèl megtorpant, majd hibaüzenet jelent meg. Engine malfunction. Leàllítàs utàn eltünt az üzenet, de kb 2000es fordulatnàl ùjra jelzett. 3-4hibaüzenet utàn felvillant a motorkòd làmpa. Az autó indul, egyenletesen jàr, felpörög a motor, de terhelèsre előjön az üzenet èn nem megy úgy a kocsi. Holnap viszem hibakòd olvasàsra csak nagyon idegesít mi lehet vele. Valakinek esetleg nem volt ilyen?
Naplózva
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11152 Dátum:
2017.06.09 péntek, 10:07:38 »
Idézetet írta: Denny05 - 2017.06.09 péntek, 10:05:56
Sziasztok. 2000TDCI MK4 mondeom tegnap egy előzèsnèl megtorpant, majd hibaüzenet jelent meg. Engine malfunction. Leàllítàs utàn eltünt az üzenet, de kb 2000es fordulatnàl ùjra jelzett. 3-4hibaüzenet utàn felvillant a motorkòd làmpa. Az autó indul, egyenletesen jàr, felpörög a motor, de terhelèsre előjön az üzenet èn nem megy úgy a kocsi. Holnap viszem hibakòd olvasàsra csak nagyon idegesít mi lehet vele. Valakinek esetleg nem volt ilyen?
Hibakódból majd kiderül. Nekem a koszos EGR beragadása miatt dobott ilyeneket véletlenszerűen. Kipucoltuk, azóta is jó.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Denny05
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11153 Dátum:
2017.06.09 péntek, 10:20:57 »
Idézetet írta: xrobe - 2017.06.09 péntek, 10:07:38
Hibakódból majd kiderül. Nekem a koszos EGR beragadása miatt dobott ilyeneket véletlenszerűen. Kipucoltuk, azóta is jó.
Bìzom benne h nekem is csak vmi ilyesmi dolog lesz. Köszi
Naplózva
1000
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 75
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11154 Dátum:
2017.06.09 péntek, 12:44:09 »
Üdv.Mk4 2.0 140le mondeo-t szeretnék venni napokon belül.A tapasztalatokra lennék kíváncsi miket nézzek az autón és mik a hátulütők.300e km futott autórol van szó.Köszönöm mindenkinek aki megtisztel hozzászólásával és nem azt írja hogy olvasgass a fórumon.
Naplózva
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11155 Dátum:
2017.06.09 péntek, 13:05:42 »
Idézetet írta: Denny05 - 2017.06.09 péntek, 10:20:57
Bìzom benne h nekem is csak vmi ilyesmi dolog lesz. Köszi
Majd a hibakóddal gyere vissza, aztán valaki megszakérti.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
pityu12
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 56
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11156 Dátum:
2017.06.09 péntek, 13:06:08 »
Idézetet írta: alf® - 2017.06.08 csütörtök, 17:56:21
normál.ha csak ekkor hallod,akkor semmi baj.az új is ilyen.a szerkezétéből adódóan van ez a koppanás a terhelés váltás hatásásra.
Hideg motornál hallom néha nagy ritkán ugyan ezt a pattanó hangot kicsit hangosabban (bár ez a többi zaj hiánya miatt tűnhet annak) főleg téli hidegben. Most nyáron nehéz előcsalni.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11157 Dátum:
2017.06.09 péntek, 17:22:56 »
Idézetet írta: 1000 - 2017.06.09 péntek, 12:44:09
Üdv.Mk4 2.0 140le mondeo-t szeretnék venni napokon belül.A tapasztalatokra lennék kíváncsi miket nézzek az autón és mik a hátulütők.300e km futott autórol van szó.Köszönöm mindenkinek aki megtisztel hozzászólásával és nem azt írja hogy olvasgass a fórumon.
300ekm.....ellenőrizd,hogy nincs-e túl nagy kartel gáz.turbónyomás megvan-e rendesen.fékek futómű,kormánymű.
hátulütők: ha valami xar rajta,az pénzbe fog kerülni.Így azt vagy alkudd bele,vagy kalkulálj egy kis félretett pénzzel.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11158 Dátum:
2017.06.10 szombat, 17:42:50 »
Erdekes a szivooldal kormolodasa normalisan mukodo es szoftveresen csalos dizelnel:
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2017/06/10/igy_tedd_tonkre_az_autod/
19:40 percnel, bocs, ha mar volt...
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Denny05
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11159 Dátum:
2017.06.10 szombat, 17:47:34 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.06.09 péntek, 06:48:47
Nem jelent semmit, beszállító még lehet másik....
Idézetet írta: xrobe - 2017.06.09 péntek, 13:05:42
Majd a hibakóddal gyere vissza, aztán valaki megszakérti.
Meg is lett a hiba. Légtömegmérő. Féktisztítóval àtfújkàltam, jobb lett mint volt de még mindíg nem jó. Lehet csere lesz.
Naplózva
Csaba8164
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 15
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11160 Dátum:
2017.06.10 szombat, 22:16:51 »
Sziasztok!
Tanácsot kérnék, hátha valaki tudja a választ:
A helyzet a következő, van egy majdnem 5 éves 1.6 TDCi Econetic MOndeo, külföldről hozattam tavalyi évben. AZ elmúlt két hónapban párszor leállt a motor, így elvittem egy szerelőhöz, akit egy jó Fordos ismerősőm javasolt nyugodt szívvel - azaz nem csak úgy bevittem egy ismeretlenhez.
A diagnosztika és a hibaüzenetek után kideürlt, hogy porlasztócsúcs hiba lehet, amit a bevizsgálás be is bizonyított; mind a négy rossz.
A héten ki is lettek cserélve gyárilag felújítottra, de a hibajelenségek a következőek:
- 2200-es fordulaton kicsit megorpan
- folyamatos menetnél (pl: 120-as tempónál) gyorsításkor motorhiba jelenik meg a kijelzőn, ami kb. 2 mp múlva el is tűnik, de a motor épphogy lead némi telejsítményt, ami arra elég, hogy biztonságosan lehúzódjak a leállóba. Újra indítom és mintha semmi nem történt volna megy megint. ÉS persze ugyanezt csinálja utána is. 0-ról való gyorsításnál, kihuzatva nem produkálja a motorhibát.
Visszavittem, és a hibaüzenet alapján magasnyomású rendszerrel lehet gond.
Azt is olvastam, meg modta a szerelő, hogy a porlasztók most "tanulófázisban vannak".
MI lehet a gond, a magasnyomású hiba jelenség mit is jelent?
KÖszi a válaszokat előre is.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11161 Dátum:
2017.06.11 vasárnap, 02:23:00 »
Idézetet írta: Csaba8164 - 2017.06.10 szombat, 22:16:51
Sziasztok!
Tanácsot kérnék, hátha valaki tudja a választ:
A helyzet a következő, van egy majdnem 5 éves 1.6 TDCi Econetic MOndeo, külföldről hozattam tavalyi évben. AZ elmúlt két hónapban párszor leállt a motor, így elvittem egy szerelőhöz, akit egy jó Fordos ismerősőm javasolt nyugodt szívvel - azaz nem csak úgy bevittem egy ismeretlenhez.
A diagnosztika és a hibaüzenetek után kideürlt, hogy porlasztócsúcs hiba lehet, amit a bevizsgálás be is bizonyított; mind a négy rossz.
A héten ki is lettek cserélve gyárilag felújítottra, de a hibajelenségek a következőek:
- 2200-es fordulaton kicsit megorpan
- folyamatos menetnél (pl: 120-as tempónál) gyorsításkor motorhiba jelenik meg a kijelzőn, ami kb. 2 mp múlva el is tűnik, de a motor épphogy lead némi telejsítményt, ami arra elég, hogy biztonságosan lehúzódjak a leállóba. Újra indítom és mintha semmi nem történt volna megy megint. ÉS persze ugyanezt csinálja utána is. 0-ról való gyorsításnál, kihuzatva nem produkálja a motorhibát.
Visszavittem, és a hibaüzenet alapján magasnyomású rendszerrel lehet gond.
Azt is olvastam, meg modta a szerelő, hogy a porlasztók most "tanulófázisban vannak".
MI lehet a gond, a magasnyomású hiba jelenség mit is jelent?
KÖszi a válaszokat előre is.
kéne a pontos hibakód, amit olyankor kiad
olyan, hogy tanulóüzemmód nincs, az csak leterelés
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11162 Dátum:
2017.06.11 vasárnap, 10:19:12 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.06.11 vasárnap, 02:23:00
kéne a pontos hibakód, amit olyankor kiad
olyan, hogy tanulóüzemmód nincs, az csak leterelés
Főleg nem a porlasztók (helyesen befecskendezők) tanulnak. A motorvezérlő tud(na) tanulni.
ui: MB dízeleknél van több üzemmódhoz tartozó adaptáció.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11163 Dátum:
2017.06.11 vasárnap, 14:24:10 »
Idézetet írta: Csaba8164 - 2017.06.10 szombat, 22:16:51
Sziasztok!
Tanácsot kérnék, hátha valaki tudja a választ:
A helyzet a következő, van egy majdnem 5 éves 1.6 TDCi Econetic MOndeo, külföldről hozattam tavalyi évben. AZ elmúlt két hónapban párszor leállt a motor, így elvittem egy szerelőhöz, akit egy jó Fordos ismerősőm javasolt nyugodt szívvel - azaz nem csak úgy bevittem egy ismeretlenhez.
A diagnosztika és a hibaüzenetek után kideürlt, hogy porlasztócsúcs hiba lehet, amit a bevizsgálás be is bizonyított; mind a négy rossz.
A héten ki is lettek cserélve gyárilag felújítottra, de a hibajelenségek a következőek:
- 2200-es fordulaton kicsit megorpan
- folyamatos menetnél (pl: 120-as tempónál) gyorsításkor motorhiba jelenik meg a kijelzőn, ami kb. 2 mp múlva el is tűnik, de a motor épphogy lead némi telejsítményt, ami arra elég, hogy biztonságosan lehúzódjak a leállóba. Újra indítom és mintha semmi nem történt volna megy megint. ÉS persze ugyanezt csinálja utána is. 0-ról való gyorsításnál, kihuzatva nem produkálja a motorhibát.
Visszavittem, és a hibaüzenet alapján magasnyomású rendszerrel lehet gond.
Azt is olvastam, meg modta a szerelő, hogy a porlasztók most "tanulófázisban vannak".
MI lehet a gond, a magasnyomású hiba jelenség mit is jelent?
KÖszi a válaszokat előre is.
az vészüzem.
a nagynyomású hiba szerintem a nagynyomású szivattyú hibája lehet,hiszen az nem lett felújítva, a csúcsok viszont attól mehettek tönkre,hogy a szivattyú televágta őket fémreszelékkel.szóval a nagynyomású szivattyú is felújítás előtt áll(hat).
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
1000
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 75
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11164 Dátum:
2017.06.11 vasárnap, 17:46:27 »
Idézetet írta: alf® - 2017.06.09 péntek, 17:22:56
300ekm.....ellenőrizd,hogy nincs-e túl nagy kartel gáz.turbónyomás megvan-e rendesen.fékek futómű,kormánymű.
hátulütők: ha valami xar rajta,az pénzbe fog kerülni.Így azt vagy alkudd bele,vagy kalkulálj egy kis félretett pénzzel.
Kb. 500e szánok még a gondokra.De ha lehet nem akarom rákölteni.
Naplózva
Csaba8164
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 15
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11165 Dátum:
2017.06.11 vasárnap, 18:18:16 »
Idézetet írta: alf® - 2017.06.11 vasárnap, 14:24:10
az vészüzem.
a nagynyomású hiba szerintem a nagynyomású szivattyú hibája lehet,hiszen az nem lett felújítva, a csúcsok viszont attól mehettek tönkre,hogy a szivattyú televágta őket fémreszelékkel.szóval a nagynyomású szivattyú is felújítás előtt áll(hat).
Koszonom a valaszokat!
Mennyibe kerülhet egy ilyen felújítás, mire számolják meg? Az új porlasztokat nem teheti tönkre 150 km menet alatt? Gondolom kímélve menjek vele - holnap viszem vissza?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11166 Dátum:
2017.06.11 vasárnap, 18:31:56 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.06.11 vasárnap, 10:19:12
Főleg nem a porlasztók (helyesen befecskendezők) tanulnak. A motorvezérlő tud(na) tanulni.
ui: MB dízeleknél van több üzemmódhoz tartozó adaptáció.
porlasztókról volt kérdés, én arra írtam hogy nincs öntanulás, azt hittem egyértelmű
motorvezérlő, váltóvezérlő tud "tanulni" de ahogy írod egyik se injektorral kapcsolatosan
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11167 Dátum:
2017.06.11 vasárnap, 18:46:43 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.06.11 vasárnap, 18:31:56
porlasztókról volt kérdés, én arra írtam hogy nincs öntanulás, azt hittem egyértelmű
motorvezérlő, váltóvezérlő tud "tanulni" de ahogy írod egyik se injektorral kapcsolatosan
Tudom mire írtad.
Befecskendező. Ezt több, mint egy porlasztó.
Nem azt írtam, hogy nem injektorral kapcsolatosan tanulnak, hanem pont igen. A Merci dízeleknél van több tartomány, ahol adaptáció történik. Az alap IMA kód beírása után is.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
szabze
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 13
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11168 Dátum:
2017.06.11 vasárnap, 19:49:24 »
Sziasztok!
Szeretnék kérdezni a nálam tapasztaltaktól! Egy 2011 évjáratú mk4 1.6TDCI econetik motorral szerelt autóról kérdeznék.
Hidegen pár percig alapjáraton egyenetlen a motor járása (kis zökkenések rángásokat érzek), és füstöl is . A füstölés elöbb megszünik mint az egyenetlen motor járás. Szoktam várni vele pár percet indulás eljött had melegedjen. Ettől függetlenül az autó és a motorja is rendesen müködik.
Valamint az izzítás visszajelzőkről kérdezném, hogy mikor kell jeleznie?
Egy hónapja van meg az autó, de még nem láttam , hogy jelzett volna indítás eljött.
Köszi!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11169 Dátum:
2017.06.11 vasárnap, 19:51:55 »
Idézetet írta: szabze - 2017.06.11 vasárnap, 19:49:24
Sziasztok!
Szeretnék kérdezni a nálam tapasztaltaktól! Egy 2011 évjáratú mk4 1.6TDCI econetik motorral szerelt autóról kérdeznék.
Hidegen pár percig alapjáraton egyenetlen a motor járása (kis zökkenések rángásokat érzek), és füstöl is . A füstölés elöbb megszünik mint az egyenetlen motor járás. Szoktam várni vele pár percet indulás eljött had melegedjen. Ettől függetlenül az autó és a motorja is rendesen müködik.
Valamint az izzítás visszajelzőkről kérdezném, hogy mikor kell jeleznie?
Egy hónapja van meg az autó, de még nem láttam , hogy jelzett volna indítás eljött.
Köszi!
Első körben ellenőrizni kell az izzítógyertyákat, szükség szerint cserélni.
Hiba volt ezt a motort választani.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
szabze
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 13
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11170 Dátum:
2017.06.11 vasárnap, 19:58:36 »
A izzító gyertyákat ma délután néztem meg. Egyik sem szakaszt és egyenként kipróbálva 30 A áramfelvétellel indul.
Viszont nem tudtam izzításra bírni az autót indítás eljött! De meleg is volt a motor.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11171 Dátum:
2017.06.11 vasárnap, 20:12:46 »
Idézetet írta: szabze - 2017.06.11 vasárnap, 19:58:36
A izzító gyertyákat ma délután néztem meg. Egyik sem szakaszt és egyenként kipróbálva 30 A áramfelvétellel indul.
Viszont nem tudtam izzításra bírni az autót indítás eljött! De meleg is volt a motor.
Átlagosan a cr +5°C felett nem előizzít. Viszont utána ha szükséges, működteti.
Ha jók az izzítók, akkor befecskendezőket kell elvinni próbapadi bevizsgálásra.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Denny05
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11172 Dátum:
2017.06.11 vasárnap, 20:17:08 »
Idézetet írta: szabze - 2017.06.11 vasárnap, 19:58:36
A izzító gyertyákat ma délután néztem meg. Egyik sem szakaszt és egyenként kipróbálva 30 A áramfelvétellel indul.
Viszont nem tudtam izzításra bírni az autót indítás eljött! De meleg is volt a motor.
Szia. Én is nemrèg vettem a mondeomat. Igaz az 2.0tdci de ugyan ezt tapasztaltam. Utàaolvastam és azt tudtam meg h hőmérsékletfüggő. Ilyen melegben nem izzìt. Amikor adod rà a gyujtàst figyeld meg h felvillan az izzìtàs fél màsodpercre.
Naplózva
KáZé
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 11
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11173 Dátum:
2017.06.11 vasárnap, 21:58:33 »
Tegnap autópályára történő felhajtás közben elég bő gázzal gyorsítottam, 4-es sebességfokozatot épp elváltottam 120 körül amikor becsippant és motorhibát jelzett a kocsi, valamint letiltott és nem tudtam gyorsítani, csak lassult. Pont be tudtam gurulni egy pihenőbe ahol leállítottam majd ujra beindítottam. Azóta nem jött újra a motorhiba üzenet. Sajnos hiba kódot nem tudok magamnak kiolvasni. Úgy olvastam itt a fórumon, hogy EGR szelep okozhat ilyen problémát. Viszont nem értem, hogy akkor azóta miért nem jött elő? Mi lehet a gond?
Naplózva
Mondeo MK4 kombi (2011), 2.0 fl, 163le, 340nm + chip
szabze
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 13
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11174 Dátum:
2017.06.11 vasárnap, 22:14:54 »
Idézetet írta: Denny05 - 2017.06.11 vasárnap, 20:17:08
Szia. Én is nemrèg vettem a mondeomat. Igaz az 2.0tdci de ugyan ezt tapasztaltam. Utàaolvastam és azt tudtam meg h hőmérsékletfüggő. Ilyen melegben nem izzìt. Amikor adod rà a gyujtàst figyeld meg h felvillan az izzìtàs fél màsodpercre.
Szia!
Már kerestem a műszerfalon, hogy hol van az izzítás visszajelző, de az elmúlt egy hónapban én nem láttam felvillanni. Annyira nem, hogy a helyét sem tudtam, hogy hol kellene néznem. Ma találtam meg közelről lámpával, hogy a fordulatszám mérő mutató tengelye felett középen keresendő. Lehet, hogy nem izzít környezeti hömérséklet miatt utóizzítást meg hiba miatt nem csinál?
Van értelme kiolvastatni a hivalkodókat?Az adhat erre választ?
Naplózva
zsolank
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 333
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11175 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 04:12:13 »
Idézetet írta: szabze - 2017.06.11 vasárnap, 22:14:54
Szia!
Már kerestem a műszerfalon, hogy hol van az izzítás visszajelző, de az elmúlt egy hónapban én nem láttam felvillanni. Annyira nem, hogy a helyét sem tudtam, hogy hol kellene néznem. Ma találtam meg közelről lámpával, hogy a fordulatszám mérő mutató tengelye felett középen keresendő. Lehet, hogy nem izzít környezeti hömérséklet miatt utóizzítást meg hiba miatt nem csinál?
Van értelme kiolvastatni a hivalkodókat?Az adhat erre választ?
Nekem FL elötti 2.0tdci van. Ledeztem az izzítórelét a dpf tisztítás miatt. Van izzítás ilyenkor is. legalább egy percig,miután jár még a motor.de nem jelzi ki a műszerfal
Naplózva
danidoki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 768
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11176 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 10:38:47 »
Srácok,
QXBA motorkódhoz melyik szíj való? Most 6Pk1846 van fenn (Ford logós), de a programok a 6Pk1842-őt hozzák. Logikus nyilván az előbbi, de azért gondoltam rákérdezek, ha már valaki cserélt.
Köszi!
Naplózva
Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11177 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 10:44:54 »
Idézetet írta: danidoki - 2017.06.12 hétfő, 10:38:47
Srácok,
QXBA motorkódhoz melyik szíj való? Most 6Pk1846 van fenn (Ford logós), de a programok a 6Pk1842-őt hozzák. Logikus nyilván az előbbi, de azért gondoltam rákérdezek, ha már valaki cserélt.
Köszi!
Nézesd ki gyári, Ford rajzból... lehet Laci be volt tintázva, és az utolsó számot elbaxta...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Peak
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 43
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11178 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 10:46:08 »
Kérdés: vajon tényleg olyan zavaróan hangos egy 2.0L TDCi motor egy Mondeoban, mint ahogy a népítéletben egyesek panaszkodnak rá?
A kipróbálás előtt vagyok, szubjektiv támpontokat vadászok, hogy mire figyeljek. Köszönöm!
Naplózva
Mondeo 2.0TDCi Titanium+ 163LE (2014/9)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11179 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 10:47:56 »
Idézetet írta: Peak - 2017.06.12 hétfő, 10:46:08
Kérdés: vajon tényleg olyan zavaróan hangos egy 2.0L TDCi motor egy Mondeoban, mint ahogy a népítéletben egyesek panaszkodnak rá?
A kipróbálás előtt vagyok, szubjektiv támpontokat vadászok, hogy mire figyeljek. Köszönöm!
Hülyeség. Ülj be más dízelbe is, vagy egy mk3 tdci-be. A dízel alapvetően kerregősebb, de pl. autópályán sokkal halkabb, ott a benzines már üvölt.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
danidoki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 768
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11180 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 11:27:32 »
Ford gyári rajzot hol találok? Egyszer más részegység kapcsán megtaláltam, de van olyan, hogy - ahogy a BMW-nél az ETK-n - végig tudok menni az egész autón?
Mert pld. Dayco a 1842 és 46-ot, a Conti a 1845-öt hozza. Szerintem így, hogy a Conti a 45-öt hozza, inkább a 46-os gyári méret lesz a nyerő, de tényleg lássuk a rajzot.
Köszi.
D.
Idézetet írta: Luk-ács Tomi - 2017.06.12 hétfő, 10:44:54
Nézesd ki gyári, Ford rajzból... lehet Laci be volt tintázva, és az utolsó számot elbaxta...
Naplózva
Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11181 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 11:33:43 »
Idézetet írta: danidoki - 2017.06.12 hétfő, 11:27:32
Ford gyári rajzot hol találok? Egyszer más részegység kapcsán megtaláltam, de van olyan, hogy - ahogy a BMW-nél az ETK-n - végig tudok menni az egész autón?
Mert pld. Dayco a 1842 és 46-ot, a Conti a 1845-öt hozza. Szerintem így, hogy a Conti a 45-öt hozza, inkább a 46-os gyári méret lesz a nyerő, de tényleg lássuk a rajzot.
Köszi.
D.
Vannak itt páran, akik hozzáférnek gyári rajzokhoz. De szerintem talán az is működik, hogyha írsz a nagyautós topikba, hogy alvázszám alapján segítsen megnézni melyik való bele.
Egyébként igen, az ecat alvázszám alapján csak azokat az alkatrészeket dobja fel, ami való az autóhoz.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mentatea
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 29
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11182 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 11:39:28 »
Idézetet írta: Peak - 2017.06.12 hétfő, 10:46:08
Kérdés: vajon tényleg olyan zavaróan hangos egy 2.0L TDCi motor egy Mondeoban, mint ahogy a népítéletben egyesek panaszkodnak rá?
A kipróbálás előtt vagyok, szubjektiv támpontokat vadászok, hogy mire figyeljek. Köszönöm!
A facelift utáni HDI-k már kifejezetten normális hanggal bírnak. Nem hangosak, a korábbi TDCi-kkel összevetve "üvölt" a különbség. Szerintem.
Meg jó az autó hangszigetelése.
Naplózva
Mondeo Turnier Mk4 FL 2012/06 2.0TDCI 163LE
Mondeo Turnier Mk5 FL 2021/11 Hybrid
Bonca
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 367
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11183 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 11:59:31 »
Idézetet írta: danidoki - 2017.06.12 hétfő, 10:38:47
Srácok,
QXBA motorkódhoz melyik szíj való? Most 6Pk1846 van fenn (Ford logós), de a programok a 6Pk1842-őt hozzák. Logikus nyilván az előbbi, de azért gondoltam rákérdezek, ha már valaki cserélt.
Köszi!
Hátha ez segít:
http://mondeo.hu/index.php?topic=24682.0
Bonca
Naplózva
2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11184 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 14:19:17 »
Idézetet írta: Peak - 2017.06.12 hétfő, 10:46:08
Kérdés: vajon tényleg olyan zavaróan hangos egy 2.0L TDCi motor egy Mondeoban, mint ahogy a népítéletben egyesek panaszkodnak rá?
A kipróbálás előtt vagyok, szubjektiv támpontokat vadászok, hogy mire figyeljek. Köszönöm!
Nekem az mk1 1.8 benzin után nem tűnik hangosabbnak, bár annak azért szebb hangja volt.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11185 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 15:05:20 »
Idézetet írta: Luk-ács Tomi - 2017.06.12 hétfő, 10:44:54
Nézesd ki gyári, Ford rajzból... lehet Laci be volt tintázva, és az utolsó számot elbaxta...
Csak nem azt feltételezted rólam, hogy én cseréltem ki?
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
G_B
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1162
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11186 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 15:06:46 »
Idézetet írta: danidoki - 2017.06.12 hétfő, 11:27:32
Ford gyári rajzot hol találok? Egyszer más részegység kapcsán megtaláltam, de van olyan, hogy - ahogy a BMW-nél az ETK-n - végig tudok menni az egész autón?
erre
gondolsz?
Naplózva
üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
Denny05
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11187 Dátum:
2017.06.13 kedd, 13:29:37 »
Idézetet írta: szabze - 2017.06.11 vasárnap, 22:14:54
Szia!
Már kerestem a műszerfalon, hogy hol van az izzítás visszajelző, de az elmúlt egy hónapban én nem láttam felvillanni. Annyira nem, hogy a helyét sem tudtam, hogy hol kellene néznem. Ma találtam meg közelről lámpával, hogy a fordulatszám mérő mutató tengelye felett középen keresendő. Lehet, hogy nem izzít környezeti hömérséklet miatt utóizzítást meg hiba miatt nem csinál?
Van értelme kiolvastatni a hivalkodókat?Az adhat erre választ?
Pròbàlj meg egy led tesztet ,hogy egyàltalàn jò e a visszajelző.
A fedélzeti computer ok gombjàt nyomjad folyamatosan majd eközben add rà a gyujtàst. Ok gombal tudsz léptetni.
Naplózva
Denny05
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11188 Dátum:
2017.06.13 kedd, 13:37:57 »
Idézetet írta: KáZé - 2017.06.11 vasárnap, 21:58:33
Tegnap autópályára történő felhajtás közben elég bő gázzal gyorsítottam, 4-es sebességfokozatot épp elváltottam 120 körül amikor becsippant és motorhibát jelzett a kocsi, valamint letiltott és nem tudtam gyorsítani, csak lassult. Pont be tudtam gurulni egy pihenőbe ahol leállítottam majd ujra beindítottam. Azóta nem jött újra a motorhiba üzenet. Sajnos hiba kódot nem tudok magamnak kiolvasni. Úgy olvastam itt a fórumon, hogy EGR szelep okozhat ilyen problémát. Viszont nem értem, hogy akkor azóta miért nem jött elő? Mi lehet a gond?
Szia.Nekem is ez volt nemrég. Légtömegmérő volt a bűnös. Vedd ki, tisztítsd meg aztàn hàtha.
Naplózva
danidoki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 768
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11189 Dátum:
2017.06.13 kedd, 23:53:42 »
Ez volt biza! Köszi.
Gyári nevezzük (ETK szerinti) cikkszámot megtaláltam, itt aftermarketben a Contit hozza 6Pk1845-öt, így valószínű, hogy ezt vagy a 46-os veszem, vagy a gyárit
.
Utóbbi van fenn egyébként, de látok rajta egy kb 2 mm-es sérülés az egyik szélénél, mintha be lenne szakadva egy kicsit. Ugye ezt nem látni, csak ha épp úgy álla a szíj, hogy fent van a hibás rész....
Idézetet írta: G_B - 2017.06.12 hétfő, 15:06:46
erre
gondolsz?
Naplózva
Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
zozo21
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 77
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11190 Dátum:
2017.06.14 szerda, 20:15:49 »
Idézetet írta: Denny05 - 2017.06.13 kedd, 13:37:57
Szia.Nekem is ez volt nemrég. Légtömegmérő volt a bűnös. Vedd ki, tisztítsd meg aztàn hàtha.
Szia, én is így jártam. 1 perc pihi után megint jó 2-3 hétig, majd egyre sűrűbben jött elő a megtorpanás - elgyengülés.
A megoldás EGR szelep kiégetése - 3000-3500 közti tartós folyamatos pörgetés kb 10 Km-en keresztül!
Utána soha nem jött elő
Naplózva
Mondeo Mk4 2.0 TDCi 140 kombi
szabze
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 13
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11191 Dátum:
2017.06.14 szerda, 21:42:24 »
Idézetet írta: Denny05 - 2017.06.13 kedd, 13:29:37
Pròbàlj meg egy led tesztet ,hogy egyàltalàn jò e a visszajelző.
A fedélzeti computer ok gombjàt nyomjad folyamatosan majd eközben add rà a gyujtàst. Ok gombal tudsz léptetni.
Szia! A kormányon lévő OK gombot kell folyamatosan nyomni miközben gyújtásra kapcsolom a kulccsal? A müszerfalba épített visszajelzőket így egyenként ki lehet próbálni?
Naplózva
szabze
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 13
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11192 Dátum:
2017.06.14 szerda, 22:07:26 »
Idézetet írta: zsolank - 2017.06.12 hétfő, 04:12:13
Nekem FL elötti 2.0tdci van. Ledeztem az izzítórelét a dpf tisztítás miatt. Van izzítás ilyenkor is. legalább egy percig,miután jár még a motor.de nem jelzi ki a műszerfal
Szia! Én is feltételeztem, hogy az utó izzítást nem jelzi a müszerfalon. Megtaláltam a motortér jobb oldalán az izzítás vezérlöjét ahonnét egyenként van levezetékezve a négy izzító gyertya. Innét próbáltan ki egyenként a gyertyákat csak rövid ideig és közben mértem az áramfelvételt. De hogy hogyan kell önálló müködésre bírni ezt a vezérlőt még nem tudom. Hideg motor indításakor kellene áramot mérnem a vezérlőnél, de erre még nem volt időm. Valamint az izzítás vezérlőben nincsenek érintkezők ha nem teljesen nyomtatott áramkörös a belselye. Így nem látható ha kapcsol. A vezérlő kap egy + egy - és a négy gyertyához tartó négy vezetéket valamint kettő vékony vezetéket. Feltételezem, hogy eszeken keresztül kap valamilyen feszültséget + vagy - de nem mértem találomra próbálgatni.
Naplózva
MM.
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 25
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11193 Dátum:
2017.06.14 szerda, 22:18:48 »
Üdv! 2.2 TDCi-n cserélt már valamelyikőtök EGR szelepet? Nem igazan látom hogy fogok hozzáférni...
Naplózva
2009 Mondeo Titanium-S 2.2TDCI (175ps)
szabze
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 13
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11194 Dátum:
2017.06.15 csütörtök, 12:26:09 »
Idézetet írta: Denny05 - 2017.06.13 kedd, 13:29:37
Pròbàlj meg egy led tesztet ,hogy egyàltalàn jò e a visszajelző.
A fedélzeti computer ok gombjàt nyomjad folyamatosan majd eközben add rà a gyujtàst. Ok gombal tudsz léptetni.
Köszi az infót! Kipróbáltam és a visszajelző müködik!
Még kérdezném, hogy miket lehet kiolvasni így? Van erről leírás valahol? Nekem az teljesen ismeretlen volt ez eddíg!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11195 Dátum:
2017.06.15 csütörtök, 16:40:09 »
Idézetet írta: MM. - 2017.06.14 szerda, 22:18:48
Üdv! 2.2 TDCi-n cserélt már valamelyikőtök EGR szelepet? Nem igazan látom hogy fogok hozzáférni...
szerintem aknáról a tűzfal felől odaférni...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
bozokigabi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 70
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11196 Dátum:
2017.06.15 csütörtök, 16:51:28 »
Sziasztok!
P2565 Turbófeltöltő töltőnyomás vezérlés helyzet érzékelő áramkör magas jelszint.
Ez pontosan mit jelent és,hogy javítható? Kb. 3 hónap alatt 2x dobott ilyen hibakódot. Előre is köszike!
Naplózva
mk4 kombi Ghia TXBA
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11197 Dátum:
2017.06.15 csütörtök, 21:08:16 »
Idézetet írta: Bonca - 2017.06.12 hétfő, 11:59:31
Hátha ez segít:
http://mondeo.hu/index.php?topic=24682.0
Bonca
Sziasztok!
Szerintem meg a 4 mm ekkora hosszban semmit sem jelent. A szíjfeszítő ezt tudja korrigálni.
Érdekességképpen: én épp most cseréltettem szíjfeszítőt, és generátor szabadonfutót. A jelenség, cicergő hang kezdetben, később induláskor fémes nyikkanás... A szíjfeszítőnek már nem volt ereje, csere után, lényegesen jobb lett, de végül a generátor szabadonfutó oldotta meg véglegesen a hang eltűnését.
Azóta síri csend, csak diesel "ketyegés", semmi ciripelés...
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
danidoki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 768
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11198 Dátum:
2017.06.15 csütörtök, 23:21:52 »
Üdv Kolléga,
köszönöm írásod!
Végül 6Pk1845 lett, ez se nem 42, se nem 46. Conti mérete is ez, de végül Gates lett. Benzincsőben soha, de szíjban merem venni, ráadásul nem made in china vagy Italy, hanem Belgium
A szabadonfutót én is tervezem majdan cserélni a kefékkel együtt, nekem csak télen hidegindításnál van hangja az első 1-2 percben.
Üdv.
D.
Idézetet írta: mondeofan - 2017.06.15 csütörtök, 21:08:16
Sziasztok!
Szerintem meg a 4 mm ekkora hosszban semmit sem jelent. A szíjfeszítő ezt tudja korrigálni.
Érdekességképpen: én épp most cseréltettem szíjfeszítőt, és generátor szabadonfutót. A jelenség, cicergő hang kezdetben, később induláskor fémes nyikkanás... A szíjfeszítőnek már nem volt ereje, csere után, lényegesen jobb lett, de végül a generátor szabadonfutó oldotta meg véglegesen a hang eltűnését.
Azóta síri csend, csak diesel "ketyegés", semmi ciripelés...
Naplózva
Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Denny05
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11199 Dátum:
2017.06.16 péntek, 11:40:13 »
Idézetet írta: szabze - 2017.06.15 csütörtök, 12:26:09
Köszi az infót! Kipróbáltam és a visszajelző müködik!
Még kérdezném, hogy miket lehet kiolvasni így? Van erről leírás valahol? Nekem az teljesen ismeretlen volt ez eddíg!
Szia. Nincs mit. Én is youtube-on szoktam nézegetni videókat a mondeóról és onnan lestem el
Naplózva
Oldalak:
1
...
217
218
219
220
221
222
223
[
224
]
225
226
227
228
229
230
231
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ