Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.30 kedd, 07:02:27 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 221 222 223 224 225 226 227 [228] 229 230 231 232 233 234 235 ... 296   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 4716871 alkalommal)
0 Felhasználó és 111 vendég van a témában
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #11350 Dátum: 2017.07.16 vasárnap, 18:31:31 »

Hát kPa-ba méri, ha jól emlékszem, de a diagramos nézetben 100-199ig van az Y tengelyen a skála.
Álló helyzetben felpörgetve 150kPa fölé, mozgásban pedig 180 volt a max.
A skála, ami 199ig van irva, az feljebb vált, ha tullépi a nyomás a 199!? Illetve az vettem észre, hogy minden gázadás elött a nyomás 1bar alá esik kb 0,8ra, majd onnan irány felfele.

Ja és álló helyzetben is kihozható a 2,5bar vagy csak terhelésnél? Illetve Ha pl álló helyzetben megemelem a fordulatot mondjuk 3000re és tartom fixen, akkor a nyomásnak is fixen egy értéken kell állnia a diagrammon, ugye!? 
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #11351 Dátum: 2017.07.16 vasárnap, 18:41:58 »

Ja és álló helyzetben is kihozható a 2,5bar vagy csak terhelésnél? Illetve Ha pl álló helyzetben megemelem a fordulatot mondjuk 3000re és tartom fixen, akkor a nyomásnak is fixen egy értéken kell állnia a diagrammon, ugye!? 
csak menet közben tudsz nyomást mérni a forscannel házilag.hanincs sebességjel,nincs 1,2nél nagyobb nyomás.
Nem kell azt grafikonon nézni,simán táblázatbna sokkal érthetőbb.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #11352 Dátum: 2017.07.16 vasárnap, 18:42:38 »

Hát kPa-ba méri, ha jól emlékszem, de a diagramos nézetben 100-199ig van az Y tengelyen a skála.
Álló helyzetben felpörgetve 150kPa fölé, mozgásban pedig 180 volt a max.
A skála, ami 199ig van irva, az feljebb vált, ha tullépi a nyomás a 199!? Illetve az vettem észre, hogy minden gázadás elött a nyomás 1bar alá esik kb 0,8ra, majd onnan irány felfele.
mozgásban 250 ig felkell mennie.ha nem-az a baj.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #11353 Dátum: 2017.07.16 vasárnap, 18:51:55 »

mozgásban 250 ig felkell mennie.ha nem-az a baj.


Akkor holnap menet közben megnézem ujra!
Egy kérdés még: ha megyek és 3ba tartok egy 2000es fordulatot, akkor a turbónyomás állandó értéken (2,5bar) kell álljon? Vagy csak ha padlózom és miközben gyorsul, csak akkor van meg a 2,5bar?
« Utoljára szerkesztve: 2017.07.16 vasárnap, 19:02:50 írta ManiMondeo » Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #11354 Dátum: 2017.07.16 vasárnap, 20:26:23 »



Akkor holnap menet közben megnézem ujra!
Egy kérdés még: ha megyek és 3ba tartok egy 2000es fordulatot, akkor a turbónyomás állandó értéken (2,5bar) kell álljon? Vagy csak ha padlózom és miközben gyorsul, csak akkor van meg a 2,5bar?
nem lesz állandó érték,mert folyamatosan változik.A maximumnak kell annyinak lennie.3asban padlózd le,ne csak 2000ig nyomd.
ha mégis a grafikon nézetet használod,az a maximumig fogja emelni a felső tartományhatárt.Tehát ott értelemszerű lesz a maximum nyomás.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #11355 Dátum: 2017.07.16 vasárnap, 20:36:08 »

nem lesz állandó érték,mert folyamatosan változik.A maximumnak kell annyinak lennie.3asban padlózd le,ne csak 2000ig nyomd.
ha mégis a grafikon nézetet használod,az a maximumig fogja emelni a felső tartományhatárt.Tehát ott értelemszerű lesz a maximum nyomás.


Rendben. Akkor keresek egy hosszu egyenest és lepadlózom. Azért tetszik a grafikon, mert az visszanézhető pontosan. Vagy a sima táblázatos is visszanézhető?
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #11356 Dátum: 2017.07.16 vasárnap, 21:07:04 »



Rendben. Akkor keresek egy hosszu egyenest és lepadlózom. Azért tetszik a grafikon, mert az visszanézhető pontosan. Vagy a sima táblázatos is visszanézhető?
vissza. alul az idővonalon húzgálhatod a csúszkádat..... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #11357 Dátum: 2017.07.16 vasárnap, 22:07:26 »

Mentsd le utána!
Bármikor megnézheted, táblázatosan, grafikonosan, műszeresen. Vagy meg is oszthatod, ha valaki izgatottan hajlandó bogarászni rajta.
Ja és üzem-meleg motornál erőltesd a gépet és utána meg a kellő járó motoros pihi leállás előtt. Még ha nem is izzk a rendszer.  kocsog vigyor2
Üdv! beka3



Rendben. Akkor keresek egy hosszu egyenest és lepadlózom. Azért tetszik a grafikon, mert az visszanézhető pontosan. Vagy a sima táblázatos is visszanézhető?
Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #11358 Dátum: 2017.07.16 vasárnap, 22:13:19 »

Mentsd le utána!
Bármikor megnézheted, táblázatosan, grafikonosan, műszeresen. Vagy meg is oszthatod, ha valaki izgatottan hajlandó bogarászni rajta.
Ja és üzem-meleg motornál erőltesd a gépet és utána meg a kellő járó motoros pihi leállás előtt. Még ha nem is izzk a rendszer.  kocsog vigyor2
Üdv! beka3

a maximális turbónyomás napi rutin.pont úgy kell csinálni,mint máskor.ennyire nem nagy dolog ez.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #11359 Dátum: 2017.07.17 hétfő, 01:09:59 »

Napi rutin? 1 kezemen meg tudom számolni, hányszor nyomtam padlót a TDCI-nek. Vagy nem csak akkor van max nyomás?

a maximális turbónyomás napi rutin.pont úgy kell csinálni,mint máskor.ennyire nem nagy dolog ez.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #11360 Dátum: 2017.07.17 hétfő, 07:38:08 »

Napi rutin? 1 kezemen meg tudom számolni, hányszor nyomtam padlót a TDCI-nek. Vagy nem csak akkor van max nyomás?


Miért csak padló gáznál lenne?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #11361 Dátum: 2017.07.17 hétfő, 10:58:46 »

Miért csak padló gáznál lenne?

Engem is érdekelne, hogy mikor van max nyomása? Hányas fordulatnál és csak gyorsitás (intenziv) esetén vagy adott sebesség tartásánál is azon a fordulaton!?
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #11362 Dátum: 2017.07.17 hétfő, 11:06:42 »

Engem is érdekelne, hogy mikor van max nyomása? Hányas fordulatnál és csak gyorsitás (intenziv) esetén vagy adott sebesség tartásánál is azon a fordulaton!?

Amikor a motorvezérlő szükségét érzi.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #11363 Dátum: 2017.07.17 hétfő, 12:47:04 »

Mentsd le utána!
Bármikor megnézheted, táblázatosan, grafikonosan, műszeresen. Vagy meg is oszthatod, ha valaki izgatottan hajlandó bogarászni rajta.
Ja és üzem-meleg motornál erőltesd a gépet és utána meg a kellő járó motoros pihi leállás előtt. Még ha nem is izzk a rendszer.  kocsog vigyor2
Üdv! beka3


Mindenképpen lementrm, mert legutobb épp elemezni akartam, amikor eltünt és maradt az üres grafikon.  falbav
Kiváncsi leszek meglesz-e a kellő nyomás!? Ha nincs, akkor ujabb csővizsgálat.  wave

Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #11364 Dátum: 2017.07.17 hétfő, 15:58:19 »

Én csak kérdeztem Smiley

Miért csak padló gáznál lenne?
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #11365 Dátum: 2017.07.17 hétfő, 17:00:34 »

Én csak kérdeztem Smiley

nem.nem pedál állás függvénye.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #11366 Dátum: 2017.07.17 hétfő, 20:02:55 »

Na akkor most már tudjuk mikor maximális az a nyomás.  eljen

Érzésem szerint hegynek felfelé nyomaték max közelében fordulatot tekintve hamarább felépül a turbónyomás, és nagyobb is lehetne a nyomás, mint gyorsan, nagyobb motor fordulatot elérve repesztve az autópályán.
És gondolom, ha eléri a megengedett max nyomsást, a turbó leszabályzás úgy is kisimítja a nyomás-motorfordulatszám görbét, de csökkenti is akár. Majd a turbó nem bír többet szállítani
Nem csak gázpedál, vagy motorfordulatszám függvénye, sokkal bonyolultabb, így nem is értek hozzá. eplus2
 beka3

nem.nem pedál állás függvénye.
Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #11367 Dátum: 2017.07.17 hétfő, 20:58:54 »

Nem csak gázpedál, vagy motorfordulatszám függvénye, sokkal bonyolultabb, így nem is értek hozzá. eplus2
Így van.  Wink
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #11368 Dátum: 2017.07.17 hétfő, 21:48:23 »

Megvolt a nyomásmérés. Többször is lepadlóztam, több sebességben is és minden esetben 2,5bar volt a nyomás. Szóval ott nincs gubanc elvileg.
Viszont ma, mikor csatlakoztam a géppel a kocsira, kiirt egy P0089-es hibakódot. Semmi előjele nem volt, tegnap is néztem a hibakódokat, de nem volt benne, motorhiba jelző nem világitott egyszer se és a motorban se észleltem semmit. Egyszerüen csak ott termett ez a hibakód. Lehetséges, hogy a nemrég történt motormosás ( olajosodás miatt kellett ) miatt a csatinál volt egy pillanatnyi érintkezéshiba!? Bár törölni nem tudom, ujraolvasásnál ujra ott van, de mindig azt irja, hogy most épp nem áll fent a hiba az ellenőrzéskor.
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #11369 Dátum: 2017.07.17 hétfő, 23:00:48 »

Na akkor most már tudjuk mikor maximális az a nyomás.  eljen

Érzésem szerint hegynek felfelé nyomaték max közelében fordulatot tekintve hamarább felépül a turbónyomás, és nagyobb is lehetne a nyomás, mint gyorsan, nagyobb motor fordulatot elérve repesztve az autópályán.
És gondolom, ha eléri a megengedett max nyomsást, a turbó leszabályzás úgy is kisimítja a nyomás-motorfordulatszám görbét, de csökkenti is akár. Majd a turbó nem bír többet szállítani
Nem csak gázpedál, vagy motorfordulatszám függvénye, sokkal bonyolultabb, így nem is értek hozzá. eplus2
 beka3


Ezt sokkal egyszerűbben leírtam.
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg1115943#msg1115943

Amúgy nem így van ahogy logikázol....
A turbó a fordulatszámának egy kis tartományában üzemel csak hasznosan.
Sem alatta sem felette nem működik jól.
Szóval hagyd a motorvezérlőre az irányítást.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #11370 Dátum: 2017.07.17 hétfő, 23:41:06 »

Azért egyben megállapdhatunk,  hogy az a motorvezérő valójában szabályozni próbál.   police
És nem mindig az van amit ő szeretne.

Akkor a turbó olyan mint a Thomas,  igaz?  eplus2
Múltkor a 2 éves fiam kérdezte. Mi ugat? Mondtam a szomszédban pincsi,  vagy mi. Visszakérdezett. Fincsi? Mondom p pincsi. Erre.  Akkor megesszük? Kérdezte.  Cheesy Gyermekl mosollyal hülyére vett.   laugh
 beka3
Ezt sokkal egyszerűbben leírtam.
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg1115943#msg1115943

Amúgy nem így van ahogy logikázol....
A turbó a fordulatszámának egy kis tartományában üzemel csak hasznosan.
Sem alatta sem felette nem működik jól.
Szóval hagyd a motorvezérlőre az irányítást.  wave
Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #11371 Dátum: 2017.07.17 hétfő, 23:48:57 »

Azért egyben megállapdhatunk,  hogy az a motorvezérő valójában szabályozni próbál.   police
És nem mindig az van amit ő szeretne.

Akkor a turbó olyan mint a Thomas,  igaz?  eplus2
Múltkor a 2 éves fiam kérdezte. Mi ugat? Mondtam a szomszédban pincsi,  vagy mi. Visszakérdezett. Fincsi? Mondom p pincsi. Erre.  Akkor megesszük? Kérdezte.  Cheesy Gyermekl mosollyal hülyére vett.   laugh
 beka3
Ebben nem tudok megállapodni.
A motorvezérlő szabályoz is (az eszközeivel) nemcsak próbál. wave
De, normál üzemben az van, ami "ő" szeretne. (A meghibásodást most hagyjuk.)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #11372 Dátum: 2017.07.18 kedd, 00:00:14 »

Akkor nem lenne időfaktor. Normál üzemben "eléri" amit szeretne. Akkor az motor vezérlő és szabályzó nem?  help
 
Ebben nem tudok megállapodni.
A motorvezérlő szabályoz is (az eszközeivel) nemcsak próbál. wave
De, normál üzemben az van, ami "ő" szeretne. (A meghibásodást most hagyjuk.)
Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #11373 Dátum: 2017.07.18 kedd, 07:16:11 »

Akkor nem lenne időfaktor. Normál üzemben "eléri" amit szeretne. Akkor az motor vezérlő és szabályzó nem?  help
 

Milyen időfaktor?
Van ám fizika is a dologban. Mondjuk amíg felpörög a turbina...stb.
Ez nyilván nem a motorvezérlőtől függ.
Vezérlő, ami kivezérli azt(azokat) a beavatkozó elem(eke)et, ami a szabályozást végrehajtja.
« Utoljára szerkesztve: 2017.07.18 kedd, 07:19:21 írta Bekre Pál » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #11374 Dátum: 2017.07.18 kedd, 07:47:28 »

Megvolt a nyomásmérés. Többször is lepadlóztam, több sebességben is és minden esetben 2,5bar volt a nyomás. Szóval ott nincs gubanc elvileg.
Viszont ma, mikor csatlakoztam a géppel a kocsira, kiirt egy P0089-es hibakódot. Semmi előjele nem volt, tegnap is néztem a hibakódokat, de nem volt benne, motorhiba jelző nem világitott egyszer se és a motorban se észleltem semmit. Egyszerüen csak ott termett ez a hibakód. Lehetséges, hogy a nemrég történt motormosás ( olajosodás miatt kellett ) miatt a csatinál volt egy pillanatnyi érintkezéshiba!? Bár törölni nem tudom, ujraolvasásnál ujra ott van, de mindig azt irja, hogy most épp nem áll fent a hiba az ellenőrzéskor.



Esetleg valaki tud valami biztatót erre!? Rákerestem a hibakódra, de egy találat volt, abban se lett kifejtve sajnos.  wave
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
fitipaldi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


« Új hozzászólás #11375 Dátum: 2017.07.18 kedd, 19:46:15 »


Esetleg valaki tud valami biztatót erre!? Rákerestem a hibakódra, de egy találat volt, abban se lett kifejtve sajnos.  wave


https://www.obd-codes.com/p0089
Naplózva

MK4 2013. 2.0 140 ... 163
MK4 2008. 2.0  115 le.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #11376 Dátum: 2017.07.18 kedd, 19:51:44 »

Megvolt a nyomásmérés. Többször is lepadlóztam, több sebességben is és minden esetben 2,5bar volt a nyomás. Szóval ott nincs gubanc elvileg.
Viszont ma, mikor csatlakoztam a géppel a kocsira, kiirt egy P0089-es hibakódot. Semmi előjele nem volt, tegnap is néztem a hibakódokat, de nem volt benne, motorhiba jelző nem világitott egyszer se és a motorban se észleltem semmit. Egyszerüen csak ott termett ez a hibakód. Lehetséges, hogy a nemrég történt motormosás ( olajosodás miatt kellett ) miatt a csatinál volt egy pillanatnyi érintkezéshiba!? Bár törölni nem tudom, ujraolvasásnál ujra ott van, de mindig azt irja, hogy most épp nem áll fent a hiba az ellenőrzéskor.


Álló motornál, gyújtáson nem engedi törölni? Ez furcsa, hiszen akkor ugye nincs nyomás kontroll és ezért nem is lehet hiba benne.
Így próbáltad törölni?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #11377 Dátum: 2017.07.18 kedd, 21:02:35 »

Álló motornál, gyújtáson nem engedi törölni? Ez furcsa, hiszen akkor ugye nincs nyomás kontroll és ezért nem is lehet hiba benne.
Így próbáltad törölni?

Na most megfogtál, mert nem tudom. Épp szervizbe mentem és mikor odaértem, akkor láttam, lehet még járt a motor.  Smiley
Holnap álló motornál is megteszem, hogy törlöm. Ha sikerül és nem jön vissza, akkor reménykedhetek egy pillanatnyi érintkezés kihagyásban!?
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #11378 Dátum: 2017.07.18 kedd, 21:07:55 »

Na most megfogtál, mert nem tudom. Épp szervizbe mentem és mikor odaértem, akkor láttam, lehet még járt a motor.  Smiley
Holnap álló motornál is megteszem, hogy törlöm. Ha sikerül és nem jön vissza, akkor reménykedhetek egy pillanatnyi érintkezés kihagyásban!?

Nem tudok jósolni.

Gázolajszűrő, nyomásszabályzó, elektromos csatlakozás.  Ezek közül bármelyikkel lehet probléma.
Ha komoly a gond én fenn áll huzamosabb ideig, tudni fogsz róla!
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #11379 Dátum: 2017.07.19 szerda, 07:29:58 »

Nem tudok jósolni.

Gázolajszűrő, nyomásszabályzó, elektromos csatlakozás.  Ezek közül bármelyikkel lehet probléma.
Ha komoly a gond én fenn áll huzamosabb ideig, tudni fogsz róla!

Esetleg tudsz egy képet feltölteni arról a nyomásszabályzóról!? Illetve a csatlakozójáról. Meg nézném, befujnám wd40el, hátha csak ennyi a gond.  worship
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #11380 Dátum: 2017.07.19 szerda, 07:43:20 »

Esetleg tudsz egy képet feltölteni arról a nyomásszabályzóról!? Illetve a csatlakozójáról. Meg nézném, befujnám wd40el, hátha csak ennyi a gond.  worship

Első körben mi újság a gázolajszűrővel?
(Ha elektromos hiba lenne, akkor a "performance" helyett "circuit fault" lenne a hibaüzenetben.)

A szabályzási probléma lehet (ahogyan korábban is írtam) szűrő dugulás, levegő -akár a FI visszatérőben-, szelep ragadás.
Nézd meg élő adatban a nyomás szabályozást, ha nagyon hullámzik.....akkor előbb utóbb lesz valami.

Megy -még- rendesen, 3000 rpm felett is?
« Utoljára szerkesztve: 2017.07.19 szerda, 07:49:59 írta Bekre Pál » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #11381 Dátum: 2017.07.19 szerda, 11:36:27 »

Első körben mi újság a gázolajszűrővel?
(Ha elektromos hiba lenne, akkor a "performance" helyett "circuit fault" lenne a hibaüzenetben.)

A szabályzási probléma lehet (ahogyan korábban is írtam) szűrő dugulás, levegő -akár a FI visszatérőben-, szelep ragadás.
Nézd meg élő adatban a nyomás szabályozást, ha nagyon hullámzik.....akkor előbb utóbb lesz valami.

Megy -még- rendesen, 3000 rpm felett is?

Üzemanyagszűrő 1000km-el ezelött (és amugy 10000ként) lett cserélve. Huz a kocsi, bár tény, hogy elfogy 3000 felett kissé az ereje és kormol is olyankor eléggé. A turbónyomást néztem, 2,5 bar és 4000ig csak 2,3ig megy le ahogy gyorsul a kocsi padlón.
Tudnál adni egy körülbelüli értéket, ami körül kellene mozognia a nyomásnak pl alapjáraton és egy körülbelüli maximumot, amit padlónál el kéne érnie!? Legutobb néztem a nyomást, de ezen értékek nélkül tanácstalan voltam. Annyit tudok, hogy alapjáraton meleg motornál kb 1000kPa volt a min és max közti eltérés! De ma mindenképp ránézek és megirom miket látok.  wave
« Utoljára szerkesztve: 2017.07.19 szerda, 11:39:43 írta ManiMondeo » Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #11382 Dátum: 2017.07.19 szerda, 12:27:49 »

Üzemanyagszűrő 1000km-el ezelött (és amugy 10000ként) lett cserélve. Huz a kocsi, bár tény, hogy elfogy 3000 felett kissé az ereje és kormol is olyankor eléggé. A turbónyomást néztem, 2,5 bar és 4000ig csak 2,3ig megy le ahogy gyorsul a kocsi padlón.
Tudnál adni egy körülbelüli értéket, ami körül kellene mozognia a nyomásnak pl alapjáraton és egy körülbelüli maximumot, amit padlónál el kéne érnie!? Legutobb néztem a nyomást, de ezen értékek nélkül tanácstalan voltam. Annyit tudok, hogy alapjáraton meleg motornál kb 1000kPa volt a min és max közti eltérés! De ma mindenképp ránézek és megirom miket látok.  wave

Lehet eddig én gondoltam, hogy nyilvánvalóan az üzemanyagnyomásról beszélünk. A hibakód arra vonatkozik, nem a töltőlevegő nyomásra.
Tehát a levegőnyomás figyelésed kb. annyi, mintha azt figyelnéd mikor nagyobb a szélzaj. Smiley
A railnyomás ingadozásáról beszéltem korábban, onnan ered a hibaüzenet.

Az ingadozás mértéke kilépett a tűrésmezőből.
Lehet nem mindig, de volt olyan és akkor generálta a hibaüzenetet. Biztosan tudod törölni álló motornál.
Az okokat is leírtam korábban. Attól, hogy új a szűrő még nem biztosíték semmire. Leragadó nyomás szabályzó is lehet, ez ugye szporadikus hiba (az elején biztosan), de lehet levegőbuborék a visszatérő ágban.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #11383 Dátum: 2017.07.19 szerda, 13:17:25 »

Lehet eddig én gondoltam, hogy nyilvánvalóan az üzemanyagnyomásról beszélünk. A hibakód arra vonatkozik, nem a töltőlevegő nyomásra.
Tehát a levegőnyomás figyelésed kb. annyi, mintha azt figyelnéd mikor nagyobb a szélzaj. Smiley
A railnyomás ingadozásáról beszéltem korábban, onnan ered a hibaüzenet.

Az ingadozás mértéke kilépett a tűrésmezőből.
Lehet nem mindig, de volt olyan és akkor generálta a hibaüzenetet. Biztosan tudod törölni álló motornál.
Az okokat is leírtam korábban. Attól, hogy új a szűrő még nem biztosíték semmire. Leragadó nyomás szabályzó is lehet, ez ugye szporadikus hiba (az elején biztosan), de lehet levegőbuborék a visszatérő ágban.....


A turbónyomást csak a kormolás miatt irtam.
Ma törlöm és ha nem jön vissza, akkor egyenlőre nem aggodalmaskodok, ha visszajön, akkor előbb egy üzemanyagszűrőt cseréltetek, és légtelenités, hátha valami nem stimm az ujjal, aztán ha nem az, akkor marad a szabályzó. Azt csak cserélni lehet vagy van annak is tisztitási lehetősége esetleg?

Mivel nem irtad, gondolom nincs leirva sehol, hogy mi a normális tartomány a nyomásingadozásnál!?
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #11384 Dátum: 2017.07.19 szerda, 15:29:26 »

A turbónyomást csak a kormolás miatt irtam.
Ma törlöm és ha nem jön vissza, akkor egyenlőre nem aggodalmaskodok, ha visszajön, akkor előbb egy üzemanyagszűrőt cseréltetek, és légtelenités, hátha valami nem stimm az ujjal, aztán ha nem az, akkor marad a szabályzó. Azt csak cserélni lehet vagy van annak is tisztitási lehetősége esetleg?

Mivel nem irtad, gondolom nincs leirva sehol, hogy mi a normális tartomány a nyomásingadozásnál!?

Gyári hibakeresési leírásban lehetséges, hogy meg van adva. Üzemi feltételekkel. (Nekem ilyen információm nincs.)

Az egyszerű módszer az, hogy ha a tűrésben benne van, akkor nincs hibakód és ha kívül esik -akár rövid időre is- akkor generál hibakódot.
Töröld, használd. Időnként olvasd ki, akár az elején sűrűbben.
A nyomásszabályozó ilyen esetben cserés szokott lenni. Ha sűrűsödik a probléma, akkor szkóppal a szelep áramfelvételét figyelve látható, hogy mikor szorul.

Nézd végig a befecskendezőktől a visszatérő csöveket, hátha látsz valamit ahol pl. levegőt szívhat be.... egy tipp.
« Utoljára szerkesztve: 2017.07.19 szerda, 15:31:24 írta Bekre Pál » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #11385 Dátum: 2017.07.19 szerda, 15:53:19 »

Gyári hibakeresési leírásban lehetséges, hogy meg van adva. Üzemi feltételekkel. (Nekem ilyen információm nincs.)

Az egyszerű módszer az, hogy ha a tűrésben benne van, akkor nincs hibakód és ha kívül esik -akár rövid időre is- akkor generál hibakódot.
Töröld, használd. Időnként olvasd ki, akár az elején sűrűbben.
A nyomásszabályozó ilyen esetben cserés szokott lenni. Ha sűrűsödik a probléma, akkor szkóppal a szelep áramfelvételét figyelve látható, hogy mikor szorul.

Nézd végig a befecskendezőktől a visszatérő csöveket, hátha látsz valamit ahol pl. levegőt szívhat be.... egy tipp.

Rendben, átnézem a csöveket is. Köszönöm a segitségedet!  worship
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #11386 Dátum: 2017.07.20 csütörtök, 05:49:44 »

Rendben, átnézem a csöveket is. Köszönöm a segitségedet!  worship

Sikerült törölni a hibakódot és eddig nem jött vissza. Lehet tényleg egy pillanatnyi kiesés volt, egyenlőre nem foglalkozom vele, pár naponta ránézek persze.  wave
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #11387 Dátum: 2017.07.20 csütörtök, 17:55:55 »

Na, holnap hajnalban indulnánk nyaralni. Erre ma elkezdett motorhibát dobálni az autó. Hol eltűnik, hol visszajön. Mindig motorfék üzemben jön elő.
Sikerült kiolvasni: P2297 - O2 Sensor Out of Range During Deceleration Bank 1, Sensor 1.
Motor teljesítmény csökkenést nem okoz szerencsére. Forscannal megnézve az oxigén érzékelő működik. Ha nyomom a gázt, akkor kb. 0,2V-ig megy le az érték, motorfékben pedig kiül 2,15V-ra.

Most akkor mi van? Lehet, hogy a 2,15V sok? Vajon mi a limit?
(néha 63,98V-ot is olvas a Forscan, de ez nem esik egybe a hiba jelentkezésével. Szerintem valami olvasási hiba csak)
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #11388 Dátum: 2017.07.20 csütörtök, 19:05:11 »

Na, holnap hajnalban indulnánk nyaralni. Erre ma elkezdett motorhibát dobálni az autó. Hol eltűnik, hol visszajön. Mindig motorfék üzemben jön elő.
Sikerült kiolvasni: P2297 - O2 Sensor Out of Range During Deceleration Bank 1, Sensor 1.
Motor teljesítmény csökkenést nem okoz szerencsére. Forscannal megnézve az oxigén érzékelő működik. Ha nyomom a gázt, akkor kb. 0,2V-ig megy le az érték, motorfékben pedig kiül 2,15V-ra.

Most akkor mi van? Lehet, hogy a 2,15V sok? Vajon mi a limit?
(néha 63,98V-ot is olvas a Forscan, de ez nem esik egybe a hiba jelentkezésével. Szerintem valami olvasási hiba csak)
Ki van repedve a turbócső.
Segítséget kérek srácok, hogy hogyan tudnám ezt a problémát holnap reggelig megoldani? Huh? worship falbav
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #11389 Dátum: 2017.07.20 csütörtök, 19:30:34 »

Ki van repedve a turbócső.
Segítséget kérek srácok, hogy hogyan tudnám ezt a problémát holnap reggelig megoldani? Huh? worship falbav

Melyik cső?

Szerintem szakszervíz marad, reggel 7-kor nyitnak, szerintem ott kell kezdened.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #11390 Dátum: 2017.07.20 csütörtök, 20:05:12 »

Ki van repedve a turbócső.
Segítséget kérek srácok, hogy hogyan tudnám ezt a problémát holnap reggelig megoldani? Huh? worship falbav

Kiveszed, zsírtalanít. Bandázs szalag vastagon, majd erős ragasztószalag.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #11391 Dátum: 2017.07.20 csütörtök, 20:05:35 »

Melyik cső?

Szerintem szakszervíz marad, reggel 7-kor nyitnak, szerintem ott kell kezdened.

Nem biztos, hogy van pont raktáron.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #11392 Dátum: 2017.07.20 csütörtök, 20:16:46 »

Kiveszed, zsírtalanít. Bandázs szalag vastagon, majd erős ragasztószalag.  wave
Milyen szalag pontosan?
Szürke ducktape van itthon, de olvastam másutt, hogy nem jó megoldás, mert nem bírja a hőt (sem).
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #11393 Dátum: 2017.07.20 csütörtök, 20:29:14 »

Nem biztos, hogy van pont raktáron.

Dehogynem. Budaörsi Petrányi, ráadásul nagyker is. Ilyen csövek mindig vannak.

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #11394 Dátum: 2017.07.20 csütörtök, 20:33:48 »

Milyen szalag pontosan?
Szürke ducktape van itthon, de olvastam másutt, hogy nem jó megoldás, mert nem bírja a hőt (sem).


Hát ott akkora hő nincs ám....

Bandázs, ez szövetes és kicsit rugalmas. Ez menjen alulra.



Ez kívülre:




Én már csináltam meg ideiglenesen töltőlevegő csövet, de amikor meg lett az új....gyakorlatilag maradhatott is volna.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #11395 Dátum: 2017.07.20 csütörtök, 20:34:45 »

Dehogynem. Budaörsi Petrányi, ráadásul nagyker is. Ilyen csövek mindig vannak.



Még azt sem tudjuk melyik cső...... vagy csak úgy kell kérni, hogy ilyenvigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #11396 Dátum: 2017.07.20 csütörtök, 20:59:53 »

Hát ott akkora hő nincs ám....

Bandázs, ez szövetes és kicsit rugalmas. Ez menjen alulra.



Ez kívülre:




Én már csináltam meg ideiglenesen töltőlevegő csövet, de amikor meg lett az új....gyakorlatilag maradhatott is volna.
Ilyenek vannak itthon, de inkább nem kísérletezek vele.
Inkább megyünk az asszony Jazzével. Ketten elférünk benne, igaz nem egy élmény azzal pályázni.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #11397 Dátum: 2017.07.20 csütörtök, 21:01:32 »

Dehogynem. Budaörsi Petrányi, ráadásul nagyker is. Ilyen csövek mindig vannak.


Úgy legyen! 7-kor nyit. Ha van nekik, a csere csak 10 perc, és hajrá.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #11398 Dátum: 2017.07.20 csütörtök, 21:07:52 »

Még azt sem tudjuk melyik cső...... vagy csak úgy kell kérni, hogy ilyenvigyor3
A cooler utáni utolsó cső. Függőleges, hosszú.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #11399 Dátum: 2017.07.20 csütörtök, 22:58:36 »

Egyébként melyik részen repedt el?

Úgy legyen! 7-kor nyit. Ha van nekik, a csere csak 10 perc, és hajrá.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Oldalak: 1 ... 221 222 223 224 225 226 227 [228] 229 230 231 232 233 234 235 ... 296   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.089 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.