Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 14:02:52
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
225
226
227
228
229
230
231
[
232
]
233
234
235
236
237
238
239
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5263576 alkalommal)
0 Felhasználó és 21 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11550 Dátum:
2017.07.29 szombat, 11:45:36 »
Idézetet írta: maximális - 2017.07.29 szombat, 11:28:20
Jól értem, ti dpf-es autóból láttok füstöt kijönni normál használat közben?
jon is. Mire megjartuk olaszorszagot az 1.5tdci euro5 fiesta lokose ugy 4 tenyernyi meretben volt kormos
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
maximális
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 64
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11551 Dátum:
2017.07.29 szombat, 12:27:01 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.07.29 szombat, 11:45:36
jon is. Mire megjartuk olaszorszagot az 1.5tdci euro5 fiesta lokose ugy 4 tenyernyi meretben volt kormos
Euro5-ös motor 1000km-en 5gr szilárd anyagot bocsáthat ki ezt szerintem nem nagyon kéne látni sem a levegőben az autó mögött, sem a lökhárítón. Normálisan működő autónál!
Én láttam már jó pár típus idegen autót, aminek a kipufogó cső vége belülről fém tiszta volt több 10000 km után is.
Ezzel nem vita lavinát szeretnék indítani, csak megkérdőjelezni a dpf szűrő hibátlan meglétét, ahol nagyobb gázadásokra füst látható.
Naplózva
S-MAX 2.0 TDCi Titanium 2006 DPF nélkül QXWB motorkód
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11552 Dátum:
2017.07.29 szombat, 12:40:29 »
Idézetet írta: maximális - 2017.07.29 szombat, 12:27:01
Euro5-ös motor 1000km-en 5gr szilárd anyagot bocsáthat ki ezt szerintem nem nagyon kéne látni sem a levegőben az autó mögött, sem a lökhárítón. Normálisan működő autónál!
Én láttam már jó pár típus idegen autót, aminek a kipufogó cső vége belülről fém tiszta volt több 10000 km után is.
Ezzel nem vita lavinát szeretnék indítani, csak megkérdőjelezni a dpf szűrő hibátlan meglétét, ahol nagyobb gázadásokra füst látható.
Én is láttam BMW-t (Nem keveset.) 160e kilométernél is.
Aztán utána szépen feketedett lassan, ahogy tovább nőtt a km....
A dpf sem tudja örökké, amit az elején....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
maximális
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 64
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11553 Dátum:
2017.07.29 szombat, 13:21:21 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.07.29 szombat, 12:40:29
Én is láttam BMW-t (Nem keveset.) 160e kilométernél is.
Aztán utána szépen feketedett lassan, ahogy tovább nőtt a km....
A dpf sem tudja örökké, amit az elején....
Ebben igazad van!
De ez:
http://www.dpf-reszecskeszuro-tisztitas.hu/wp/wp-content/uploads/2013/10/DPF-r%C3%A9szecske-sz%C5%B1r%C5%91-ut%C3%A1na.jpg
Csak akkor képes a kormot átengedni az előírtnál nagyobb mennyiségben ha már ilyen:
http://kcperformance.eu/images/articles/maintenance/part_02/DPF_Removal_002.jpg
Naplózva
S-MAX 2.0 TDCi Titanium 2006 DPF nélkül QXWB motorkód
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11554 Dátum:
2017.07.29 szombat, 14:16:59 »
Idézetet írta: maximális - 2017.07.29 szombat, 13:21:21
Ebben igazad van!
De ez:
http://www.dpf-reszecskeszuro-tisztitas.hu/wp/wp-content/uploads/2013/10/DPF-r%C3%A9szecske-sz%C5%B1r%C5%91-ut%C3%A1na.jpg
Csak akkor képes a kormot átengedni az előírtnál nagyobb mennyiségben ha már ilyen:
http://kcperformance.eu/images/articles/maintenance/part_02/DPF_Removal_002.jpg
Köszi....hidd el, tudom hogyan néz ki a szűrő.
Ha regeneráció után nem tisztul ki rendesen a szűrő utáni kipufogó rendszer, (az onnan akkor is tud távozni, amikor normál üzemben alacsonyabb a kiáramló kipufogó gáz és mivel lerakódás, így darabos is lehet) így maradhat korom későbbre....
«
Utoljára szerkesztve: 2017.07.29 szombat, 17:27:17 írta Bekre Pál
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11555 Dátum:
2017.07.29 szombat, 15:25:23 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.07.29 szombat, 14:16:59
Köszi....hidd el, tudom hogyan néz a szűrő.
És hogy? Kacsingat?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11556 Dátum:
2017.07.29 szombat, 17:28:35 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2017.07.29 szombat, 15:25:23
És hogy? Kacsingat?
Nem, mint egy kormos kémény....
«
Utoljára szerkesztve: 2017.07.29 szombat, 19:26:10 írta Bekre Pál
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kzrider
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 97
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11557 Dátum:
2017.07.29 szombat, 18:59:08 »
Sziasztok!
Abban szeretném kérni a segítségeteket,hogy mivel lehet a probléma!
Ma megérkeztünk Montenegróba!Út közben azt vettem észre ,hogy ha 5.-be vagy 6.-ba néha 4.-be is ,odaléptem neki a motor kicsit felpörgött és csak utána indult meg!Ha hatodikban volt és rányomtam,hogy gyorsítson fel a megjegyzett sebességre akkor is felpörgött és ki is kapcsolt rögtön a tempomat! Az első három fokozatban nem nagyon vettem észre a jelenséget!
Kuplungal lehet a probléma,hogy kezd elkopni ?Vagy esetleg valami más? Előzésnél kicsit kellemetlen amikor nem indul meg rögtön!
Előre is köszönöm a kommenteket!
Naplózva
2009 MK4 Ford Mondeo Titanium X 2.0 TDCI (170 LE) morello
Fiat seicento Optimus
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11558 Dátum:
2017.07.29 szombat, 19:29:45 »
Idézetet írta: kzrider - 2017.07.29 szombat, 18:59:08
Sziasztok!
Abban szeretném kérni a segítségeteket,hogy mivel lehet a probléma!
Ma megérkeztünk Montenegróba!Út közben azt vettem észre ,hogy ha 5.-be vagy 6.-ba néha 4.-be is ,odaléptem neki a motor kicsit felpörgött és csak utána indult meg!Ha hatodikban volt és rányomtam,hogy gyorsítson fel a megjegyzett sebességre akkor is felpörgött és ki is kapcsolt rögtön a tempomat! Az első három fokozatban nem nagyon vettem észre a jelenséget!
Kuplungal lehet a probléma,hogy kezd elkopni ?Vagy esetleg valami más? Előzésnél kicsit kellemetlen amikor nem indul meg rögtön!
Előre is köszönöm a kommenteket!
Csúszik a kuplung.
Ha haza akarsz vele jönni, akkor a nyugodt vezetési stílusra szokj rá gyorsan.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kzrider
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 97
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11559 Dátum:
2017.07.29 szombat, 19:33:37 »
Értem! Akkor csak óvatosan próbálok menni majd! De csak ki bírja ezt az 1000km nem ?
Ha cserére kerül a sor akkor elég csak a kuplungot cserélni?
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.07.29 szombat, 19:29:45
Csúszik a kuplung.
Ha haza akarsz vele jönni, akkor a nyugodt vezetési stílusra szokj rá gyorsan.
Naplózva
2009 MK4 Ford Mondeo Titanium X 2.0 TDCI (170 LE) morello
Fiat seicento Optimus
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11560 Dátum:
2017.07.29 szombat, 19:55:29 »
Idézetet írta: kzrider - 2017.07.29 szombat, 19:33:37
Értem! Akkor csak óvatosan próbálok menni majd! De csak ki bírja ezt az 1000km nem ?
Ha cserére kerül a sor akkor elég csak a kuplungot cserélni?
Kompletten szokták, logikus okokból.
(DMF, kuplungszett, kinyomócsapágy...esetleg hátsó főtengely szimmering, féltengely szimmeringek)
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Rebel 35
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11561 Dátum:
2017.07.29 szombat, 20:00:58 »
Idézetet írta: maximális - 2017.07.29 szombat, 12:27:01
Euro5-ös motor 1000km-en 5gr szilárd anyagot bocsáthat ki ezt szerintem nem nagyon kéne látni sem a levegőben az autó mögött, sem a lökhárítón. Normálisan működő autónál!
Én láttam már jó pár típus idegen autót, aminek a kipufogó cső vége belülről fém tiszta volt több 10000 km után is.
Ezzel nem vita lavinát szeretnék indítani, csak megkérdőjelezni a dpf szűrő hibátlan meglétét, ahol nagyobb gázadásokra füst látható.
Nekem most is fémtiszta belül a kipufogó és 200e felett járok jóval.
Naplózva
2.0 tdci Mondeo kombi Titanium 2013
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11562 Dátum:
2017.07.29 szombat, 20:14:03 »
Idézetet írta: maximális - 2017.07.29 szombat, 12:27:01
Euro5-ös motor 1000km-en 5gr szilárd anyagot bocsáthat ki ezt szerintem nem nagyon kéne látni sem a levegőben az autó mögött, sem a lökhárítón. Normálisan működő autónál!
Én láttam már jó pár típus idegen autót, aminek a kipufogó cső vége belülről fém tiszta volt több 10000 km után is.
Ezzel nem vita lavinát szeretnék indítani, csak megkérdőjelezni a dpf szűrő hibátlan meglétét, ahol nagyobb gázadásokra füst látható.
140ekm van benne, nem városi autó volt, mégis ilyen. van róla fotó is, igaz az még kint készült, utána került rá még1x annyi
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11563 Dátum:
2017.07.29 szombat, 20:22:41 »
Idézetet írta: Rebel 35 - 2017.07.29 szombat, 20:00:58
Nekem most is fémtiszta belül a kipufogó és
200e felett járok jóval
.
A kipufogó rendszer újra cserélési költségében?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Rebel 35
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11564 Dátum:
2017.07.29 szombat, 21:35:43 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.07.29 szombat, 20:22:41
A kipufogó rendszer újra cserélési költségében?
Héten feküdtem alá megnézni a parkradar csatiját és láttam hogy tök tiszta belül a kipufogó. . Amúgy én sem értem. .
Naplózva
2.0 tdci Mondeo kombi Titanium 2013
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11565 Dátum:
2017.07.29 szombat, 23:00:18 »
Idézetet írta: kzrider - 2017.07.29 szombat, 19:33:37
Értem! Akkor csak óvatosan próbálok menni majd! De csak ki bírja ezt az 1000km nem ?
Ha cserére kerül a sor akkor elég csak a kuplungot cserélni?
Bőven kibírja, ne izgulj, és lehet hogy egy időre el is múlik a csúszás
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kzrider
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 97
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11566 Dátum:
2017.07.30 vasárnap, 06:59:30 »
Köszi már kezdtem aggódni mit kezdek most itt vele!
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2017.07.29 szombat, 23:00:18
Bőven kibírja, ne izgulj, és lehet hogy egy időre el is múlik a csúszás
Naplózva
2009 MK4 Ford Mondeo Titanium X 2.0 TDCI (170 LE) morello
Fiat seicento Optimus
Ata62
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11567 Dátum:
2017.07.30 vasárnap, 10:35:04 »
Sziasztok!
Érdekes jelenségre lettem figyelmes.1,6 TDCI 115 Le.Menet közben sik terepen 5,de inkább 6-fokozatban úgy 2200 rpm nél tompa(nem csörgö,nem fémes) nem túl hangos kerepelő hang jön a motortérből(mintha valamilyen szelep kerepelne,nem a motór szelepek)kicsit lejebb veszem a gázt,akkor megszűnik,ha meg fokozatosan emelem a gázt akkor mintha picit erősödne a hang,majd megszűnik.1-4 fokozatban nem tudom előcsalni,meg üresben sem,akárhogy pörgetem is.Klíma nem megy ilyenkor.Hasonló ez a hang,mint mikor ventilátor lapáthoz ér valami.Van valami ötletetek erre?Nem a váltó felől jőn.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11568 Dátum:
2017.07.30 vasárnap, 10:42:14 »
Idézetet írta: Ata62 - 2017.07.30 vasárnap, 10:35:04
Sziasztok!
Érdekes jelenségre lettem figyelmes.1,6 TDCI 115 Le.Menet közben sik terepen 5,de inkább 6-fokozatban úgy 2200 rpm nél tompa(nem csörgö,nem fémes) nem túl hangos kerepelő hang jön a motortérből(mintha valamilyen szelep kerepelne,nem a motór szelepek)kicsit lejebb veszem a gázt,akkor megszűnik,ha meg fokozatosan emelem a gázt akkor mintha picit erősödne a hang,majd megszűnik.1-4 fokozatban nem tudom előcsalni,meg üresben sem,akárhogy pörgetem is.Klíma nem megy ilyenkor.Hasonló ez a hang,mint mikor ventilátor lapáthoz ér valami.Van valami ötletetek erre?Nem a váltó felől jőn.
elképzelhető, hogy az üza rendszer nyomásváltozását hallod,de ezt így csak Gyurcsók tudná neked megmondani.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11569 Dátum:
2017.07.30 vasárnap, 12:12:25 »
Idézetet írta: alf® - 2017.07.30 vasárnap, 10:42:14
elképzelhető, hogy az üza rendszer nyomásváltozását hallod,de ezt így csak Gyurcsók tudná neked megmondani.
De ő sajnos meghalt.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11570 Dátum:
2017.07.30 vasárnap, 12:13:08 »
Idézetet írta: matya007 - 2017.07.25 kedd, 21:12:04
Sziasztok,
Tudtok abban segíteni, hogy a képen megjelölt csövet hol tudnám beszerezni? Néztem cromax-on, Unixnál nem is találom, hátha valaki vett már valahol ilyet.
Előre is nagyon köszi, sziasztok
[img width=800 height=600]http://kephost.com/images/2017/07/25/intercoolercso.
Na, nekem pont lett volna egy. Egy hete, amikor nyaralásra indulás előtt turbócsövet vadásztam, egy gyárit szettet szereztem, ami a fekete fémcsőből és a két gumicsőből áll. Nekem a jobboldali kellett. A bekarikázott megmaradt.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.07.30 vasárnap, 19:22:22 írta alf®
»
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11571 Dátum:
2017.07.30 vasárnap, 12:47:55 »
Idézetet írta: Sakos - 2017.07.20 csütörtök, 17:55:55
Na, holnap hajnalban indulnánk nyaralni. Erre ma elkezdett motorhibát dobálni az autó. Hol eltűnik, hol visszajön. Mindig motorfék üzemben jön elő.
Sikerült kiolvasni: P2297 - O2 Sensor Out of Range During Deceleration Bank 1, Sensor 1.
Motor teljesítmény csökkenést nem okoz szerencsére. Forscannal megnézve az oxigén érzékelő működik. Ha nyomom a gázt, akkor kb. 0,2V-ig megy le az érték, motorfékben pedig kiül 2,15V-ra.
Most akkor mi van? Lehet, hogy a 2,15V sok? Vajon mi a limit?
(néha 63,98V-ot is olvas a Forscan, de ez nem esik egybe a hiba jelentkezésével. Szerintem valami olvasási hiba csak)
Érdekes, hogy a hiba kezd elmúlni. Egyre nehezebben jön elő. Most már csak nagyon hosszú motorfékes szakasz végén jön elő. Lehet a turbócső cserének ez valamilyen mellékhatása?
Ha valaki lenne szíves mérne nekem Forscan-nel egy PCM O2S11_V PID értéket? Az érdekelne, hogy milyen tartományban mozog, főleg motorfék üzemben.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Ata62
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11572 Dátum:
2017.07.30 vasárnap, 17:10:39 »
Idézetet írta: alf® - 2017.07.30 vasárnap, 10:42:14
elképzelhető, hogy az üza rendszer nyomásváltozását hallod,de ezt így csak Gyurcsók tudná neked megmondani.
Köszi szépen az infót.Sztem is elképzelhető,mivel mechanikusan nem venni észre semmit.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11573 Dátum:
2017.07.30 vasárnap, 19:22:47 »
Idézetet írta: Sakos - 2017.07.30 vasárnap, 12:13:08
Na, nekem pont lett volna egy. Egy hete, amikor nyaralásra indulás előtt turbócsövet vadásztam, egy gyárit szettet szereztem, ami a fekete fémcsőből és a két gumicsőből áll. Nekem a jobboldali kellett. A bekarikázott megmaradt.
de az övé szerintem nem olyan.neki nem 2.2
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11574 Dátum:
2017.07.30 vasárnap, 21:32:31 »
Idézetet írta: alf® - 2017.07.30 vasárnap, 19:22:47
de az övé szerintem nem olyan.neki nem 2.2
Tényleg más.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Filewalker
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 125
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11575 Dátum:
2017.07.31 hétfő, 00:01:15 »
Sziasztok!
Az elmúlt néhány napban nekem is beköszönt az Oli Serfice lámpa, olajcsere óta 9000 Km-t mentem, ennek 70 %-a autópálya. Gondoltam lefuttatok egy diagot, ezt kaptam:
Ez hogy lehetséges? Cseréljek olajat?
Naplózva
S-Max 2.0 Tdci 130 Le "Sea Grey" 2006
danidoki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 768
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11576 Dátum:
2017.07.31 hétfő, 10:01:55 »
Azt ki tudod olvasni, hogy a regenek között eltelt km mennyi volt? Meg nézz rá az olajszintre is. (Részecskeszűrős a tied?)
Idézetet írta: Filewalker - 2017.07.31 hétfő, 00:01:15
Sziasztok!
Az elmúlt néhány napban nekem is beköszönt az Oli Serfice lámpa, olajcsere óta 9000 Km-t mentem, ennek 70 %-a autópálya. Gondoltam lefuttatok egy diagot, ezt kaptam:
[img]http://kephost.com/images/2017/07/30/DPF.jpg
Ez hogy lehetséges? Cseréljek olajat?
«
Utoljára szerkesztve: 2017.07.31 hétfő, 18:49:22 írta alf®
»
Naplózva
Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11577 Dátum:
2017.07.31 hétfő, 16:29:51 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.07.29 szombat, 12:40:29
Én is láttam BMW-t (Nem keveset.) 160e kilométernél is.
Aztán utána szépen feketedett lassan, ahogy tovább nőtt a km....
A dpf sem tudja örökké, amit az elején....
Na ezt most elhiszem!
Pont eddig mendegélnek, mielőtt leégnek!
Lebeszélnél az N47... motorkódokról is?
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11578 Dátum:
2017.07.31 hétfő, 18:36:32 »
Idézetet írta: Llort Eht - 2017.07.31 hétfő, 16:29:51
Na ezt most elhiszem!
Pont eddig mendegélnek, mielőtt leégnek!
Lebeszélnél az N47... motorkódokról is?
Le bizony!
Nézd csak?
https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N47#Timing_chain_problems
De előfordul szívószelep a dugattyúban is és olvasd el az
Other issues
-t is.....
http://i.imgur.com/o2iFEke.jpg
Akkor inkább maradj a psa 2.0-nál.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11579 Dátum:
2017.07.31 hétfő, 18:49:12 »
Idézetet írta: Filewalker - 2017.07.31 hétfő, 00:01:15
Sziasztok!
Az elmúlt néhány napban nekem is beköszönt az Oli Serfice lámpa, olajcsere óta 9000 Km-t mentem, ennek 70 %-a autópálya. Gondoltam lefuttatok egy diagot, ezt kaptam:
[img]http://kephost.com/images/2017/07/30/DPF.
Ez hogy lehetséges? Cseréljek olajat?
igaza lehet Daninak.Biutosan van DPF-ed? 2006ban még nem volt....lásd BT.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Filewalker
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 125
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11580 Dátum:
2017.07.31 hétfő, 22:15:31 »
Idézetet írta: danidoki - 2017.07.31 hétfő, 10:01:55
Azt ki tudod olvasni, hogy a regenek között eltelt km mennyi volt? Meg nézz rá az olajszintre is. (Részecskeszűrős a tied?)
Természetesen részecskeszűrős, usb-s olvasóm van, a kapcsolós fajta. A "egenek között eltelt km mennyi volt" az melyik PID? Az ADBR?
Naplózva
S-Max 2.0 Tdci 130 Le "Sea Grey" 2006
danidoki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 768
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11581 Dátum:
2017.07.31 hétfő, 22:29:19 »
Én az e60 vs e90 vonalig figyelem jobban az 5erek és 3erek sorsát, szerintem a 163 LE-s M47d20 (Facelift előtti) 20d vagy az M54b30 még jó választás lehet. Sajnos előbbinél is szívósort illendő cserélni 200e után (de még mindig nem egy lánccserés, motorkivevős nagyságrendű történet), s nem egy gyorsulóbajnok, de ha már PUG Dw10-zel kell összehasonlítani, nem egy rossz alternatíva.
Benzines fronton M54b30 meg nekem érzetre nagyon jó kis benzinmotor, húz is mindenhol, csak hát nem diesel célra van, nomeg 200/300e felett már csipegeti az olajat. N motorkódtól felfelé már tervezett avultatás az egész. A gond az, hogy az e60/e61 egy betegágy tud lenni, nem is kicsit, az e90 meg nem alternatíva sem az ötöshöz, sem a Mondeohoz képest. Bocsánat, ha elkalandoztam
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.07.31 hétfő, 18:36:32
Le bizony!
Nézd csak?
https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N47#Timing_chain_problems
De előfordul szívószelep a dugattyúban is és olvasd el az
Other issues
-t is.....
http://i.imgur.com/o2iFEke.jpg
Akkor inkább maradj a psa 2.0-nál.
Naplózva
Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11582 Dátum:
2017.07.31 hétfő, 22:29:26 »
Idézetet írta: Filewalker - 2017.07.31 hétfő, 22:15:31
Természetesen részecskeszűrős, usb-s olvasóm van, a kapcsolós fajta. A "egenek között eltelt km mennyi volt" az melyik PID? Az ADBR?
Az lesz az.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Filewalker
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 125
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11583 Dátum:
2017.08.01 kedd, 11:41:47 »
Idézetet írta: alf® - 2017.07.31 hétfő, 18:49:12
igaza lehet Daninak.Biutosan van DPF-ed? 2006ban még nem volt....lásd BT.
Idő közben hazajöttünk vidékről, ma refggel már ezt láttam:
ADBR Pid-et nem tudok olvasni mert nem aktív (gondolom licensz kell hozzá), ma regisztrálok és megnézem.
Viszont az olajszint az maximumom van, cseréltessem?
Naplózva
S-Max 2.0 Tdci 130 Le "Sea Grey" 2006
danidoki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 768
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11584 Dátum:
2017.08.01 kedd, 14:48:14 »
Ha gondolod, keresd meg PowerFord-ot, neki gyári szoftvere van, egyből megmondja, hogy mik volt az általános km-ek a regenerációk között.
Ha jelzi, hogy oil service, akkor javallt az olajcsere, a 9e km után nem is árt, bár van, aki 20e km-ként cseréli. Biztos volt oil reset csere után?
Szerintem ha túl sokat regenerálna, akkor megemelkedne az olajszinted, a nívópálcán akár 0,5-1 cm-t is.
Hibaüzenetek között nem volt az, hogy "elhasználódott motorolaj" vagy "nem megfelelő motorolaj"?
Üdv.
D.
Idézetet írta: Filewalker - 2017.08.01 kedd, 11:41:47
Idő közben hazajöttünk vidékről, ma refggel már ezt láttam:
ADBR Pid-et nem tudok olvasni mert nem aktív (gondolom licensz kell hozzá), ma regisztrálok és megnézem.
Viszont az olajszint az maximumom van, cseréltessem?
Naplózva
Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
ve-ga45
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 121
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11585 Dátum:
2017.08.01 kedd, 17:47:17 »
Hali mindenkinek.
Sajna meg mindig problemäm van a regeneräcioval, a szerviz sem tudja elinditani. A regeneräciohoz a szükseges höfökot nem tudja elerni max 120 fok amire kepes.
A szerelö velemenye szerint ja es persze a diag is 300% os telitettseget ir szüröre. Vegyek uj szüröt vagy tisztitassam inkäbb müvi uton olyan ceggel aki ezzel foglalkozik??
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11586 Dátum:
2017.08.01 kedd, 18:31:00 »
Idézetet írta: ve-ga45 - 2017.08.01 kedd, 17:47:17
Hali mindenkinek.
Sajna meg mindig problemäm van a regeneräcioval, a szerviz sem tudja elinditani. A regeneräciohoz a szükseges höfökot nem tudja elerni max 120 fok amire kepes.
A szerelö velemenye szerint ja es persze a diag is 300% os telitettseget ir szüröre. Vegyek uj szüröt vagy tisztitassam inkäbb müvi uton olyan ceggel aki ezzel foglalkozik??
Nem mindig?
Már múltkor is leírtam, hogy lehet hibás hőmérő szonda az oka. Rá kell mérni lézeres hőmérővel a turbó előtti részre (az ott lévő hőmérő fontos) és megmérni a valós hőmérsékletet, akár kicsit pörgetve vagy terhelés után.
Ha a mért hőmérséklet magasabb (pedig kívül hidegebb is a kipufogó csonk) a vezérlő által érzékelt hőmérséklettel, akkor a hőmérő feltehetően kukás.
Amúgy meg üzem meleg motornál alapjáraton is 150-160 °C a kipufogógáz hőmérséklete. Tökre nem értem, hogy ezeket a dolgokat az a
szerelő
miért nem tudja?
Legalább mostanra már megnézhette volna egy másik jól működő autónál.....
A DPF szint egy számolt adat.
Gondold végig (de ezt is mondtam, mondtuk már korábban is) ha veszel egy új DPF-et, akkor azzal meg fog oldódni a hőmérséklet emelkedés? Ugye nem! Akkor miért ebben látod a megoldást?
Ki kell szűrni/zárni a hőmérő közölt értékét, hogy plauzibilis vagy nem. Ez a következő lépés..... (Többször nem írom le.
)
Naplózva
Imádom a dízeleket!
ve-ga45
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 121
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11587 Dátum:
2017.08.01 kedd, 20:35:19 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.01 kedd, 18:31:00
Nem mindig?
Már múltkor is leírtam, hogy lehet hibás hőmérő szonda az oka. Rá kell mérni lézeres hőmérővel a turbó előtti részre (az ott lévő hőmérő fontos) és megmérni a valós hőmérsékletet, akár kicsit pörgetve vagy terhelés után.
Ha a mért hőmérséklet magasabb (pedig kívül hidegebb is a kipufogó csonk) a vezérlő által érzékelt hőmérséklettel, akkor a hőmérő feltehetően kukás.
Amúgy meg üzem meleg motornál alapjáraton is 150-160 °C a kipufogógáz hőmérséklete. Tökre nem értem, hogy ezeket a dolgokat az a
szerelő
miért nem tudja?
Legalább mostanra már megnézhette volna egy másik jól működő autónál.....
A DPF szint egy számolt adat.
Gondold végig (de ezt is mondtam, mondtuk már korábban is) ha veszel egy új DPF-et, akkor azzal meg fog oldódni a hőmérséklet emelkedés? Ugye nem! Akkor miért ebben látod a megoldást?
Ki kell szűrni/zárni a hőmérő közölt értékét, hogy plauzibilis vagy nem. Ez a következő lépés..... (Többször nem írom le.
)
Az a baj hogy en ertem te mit mondasz, csak nem tudom neki ezt elmagyaräzni. Vagyis elmondta hogy tesztelte a hömeröt is es szerinte mivel a kipufogo gäz nem tud athaladni rendesen ezert nem melegszik fel ahogy kellene. 2500 km el ezelött csinältak mär egy regeneräciot akkor is csak mäsodjära sikerült, de utäna müködött rendesen. fel evel ezelött volt gondom az injektorokkal es a magasnyomäsu pumpaval. oda vezeti vissz, hogy mär akkor tele väghatta koromal es azota nem tisztul ki rendesen.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11588 Dátum:
2017.08.01 kedd, 20:48:31 »
Idézetet írta: ve-ga45 - 2017.08.01 kedd, 20:35:19
Az a baj hogy en ertem te mit mondasz, csak nem tudom neki ezt elmagyaräzni. Vagyis elmondta hogy tesztelte a hömeröt is es szerinte mivel a kipufogo gäz nem tud athaladni rendesen ezert nem melegszik fel ahogy kellene. 2500 km el ezelött csinältak mär egy regeneräciot akkor is csak mäsodjära sikerült, de utäna müködött rendesen. fel evel ezelött volt gondom az injektorokkal es a magasnyomäsu pumpaval. oda vezeti vissz, hogy mär akkor tele väghatta koromal es azota nem tisztul ki rendesen.
én mondtam anno, hogy megveszem
akkor most nem lennél ilyen gondban
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11589 Dátum:
2017.08.01 kedd, 21:23:42 »
Idézetet írta: ve-ga45 - 2017.08.01 kedd, 20:35:19
Az a baj hogy en ertem te mit mondasz, csak nem tudom neki ezt elmagyaräzni. Vagyis elmondta hogy tesztelte a hömeröt is es szerinte mivel a kipufogo gäz nem tud athaladni rendesen ezert nem melegszik fel ahogy kellene. 2500 km el ezelött csinältak mär egy regeneräciot akkor is csak mäsodjära sikerült, de utäna müködött rendesen. fel evel ezelött volt gondom az injektorokkal es a magasnyomäsu pumpaval. oda vezeti vissz, hogy mär akkor tele väghatta koromal es azota nem tisztul ki rendesen.
Tisztázzuk végre, hogy ki melyik hőmérő hőmérsékletéről beszél! Hogyan tesztelte a hőmérő(ke)t? Ez a magyar népmesékből egy részlet?
A regen elkezdéséhez a turbó utáni első hőmérő jele a mérvadó. Olyan nincs, hogy az nem melegszik fel a kipufogógáztól. (legfeljebb hamis értéket küld)
Hol nem tud áthaladni a kipufogó gáz rendesen? Ha el lenne nagyon tömődve a DPF, nem menne az autód sem.
A DPF előtt van egy katalizátor is.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11590 Dátum:
2017.08.01 kedd, 21:24:05 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.08.01 kedd, 20:48:31
én mondtam anno, hogy megveszem
akkor most nem lennél ilyen gondban
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11591 Dátum:
2017.08.01 kedd, 21:25:30 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.01 kedd, 21:23:42
Tisztázzuk végre, hogy ki melyik hőmérő hőmérsékletéről beszél! Hogyan tesztelte a hőmérő(ke)t? Ez a magyar népmesékből egy részlet?
A regen elkezdéséhez a turbó utáni első hőmérő jele a mérvadó. Olyan nincs, hogy az nem melegszik fel a kipufogógáztól. (legfeljebb hamis értéket küld)
Hol nem tud áthaladni a kipufogó gáz rendesen? Ha el lenne nagyon tömődve a DPF, nem menne az autód sem.
A DPF előtt van egy katalizátor is.
azt mondtad,többször nem írod le.lehet, elkéne engedni?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11592 Dátum:
2017.08.01 kedd, 21:35:53 »
Idézetet írta: alf® - 2017.08.01 kedd, 21:25:30
azt mondtad,többször nem írod le.lehet, elkéne engedni?
Nézd csak meg, mást írtam.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11593 Dátum:
2017.08.01 kedd, 21:41:48 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.01 kedd, 21:35:53
Nézd csak meg, mást írtam.
nemmondód?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Ata62
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11594 Dátum:
2017.08.01 kedd, 21:49:18 »
Sziasztok!
Egy ujabb kérdést szeretnék feltenni.Ma kiváncsiságból ELM-el(ForsCan)ránéztem,hogy van-e tárolt híba.Semmi nincs,csak a karosszéria modult jelzi hibásnak(híbakod az nincs)ezt viszont nem tudom értelmezni.Szerintetek mi lehet ez?Választ előre is köszi.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11595 Dátum:
2017.08.01 kedd, 22:06:42 »
Idézetet írta: Ata62 - 2017.08.01 kedd, 21:49:18
Sziasztok!
Egy ujabb kérdést szeretnék feltenni.Ma kiváncsiságból ELM-el(ForsCan)ránéztem,hogy van-e tárolt híba.Semmi nincs,csak a karosszéria modult jelzi hibásnak(híbakod az nincs)ezt viszont nem tudom értelmezni.Szerintetek mi lehet ez?Választ előre is köszi.
Minden rendesen működik? Ha igen, akkor tedd vissza a fiókba az ELM-et és autózz tovább nyugodtan.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Ata62
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11596 Dátum:
2017.08.01 kedd, 22:34:13 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.01 kedd, 22:06:42
Minden rendesen működik? Ha igen, akkor tedd vissza a fiókba az ELM-et és autózz tovább nyugodtan.
Köszi a választ.Ígen,minden rendesen működik.
Naplózva
velcsi80
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 229
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11597 Dátum:
2017.08.02 szerda, 09:16:38 »
Idézetet írta: kzrider - 2017.07.29 szombat, 18:59:08
Sziasztok!
Abban szeretném kérni a segítségeteket,hogy mivel lehet a probléma!
Ma megérkeztünk Montenegróba!Út közben azt vettem észre ,hogy ha 5.-be vagy 6.-ba néha 4.-be is ,odaléptem neki a motor kicsit felpörgött és csak utána indult meg!Ha hatodikban volt és rányomtam,hogy gyorsítson fel a megjegyzett sebességre akkor is felpörgött és ki is kapcsolt rögtön a tempomat! Az első három fokozatban nem nagyon vettem észre a jelenséget!
Kuplungal lehet a probléma,hogy kezd elkopni ?Vagy esetleg valami más? Előzésnél kicsit kellemetlen amikor nem indul meg rögtön!
Előre is köszönöm a kommenteket!
Szia!
Csúszik a kuplung. Ugyanez volt nekem is még 2-3 éve, akkor azt mondták érdemes ezt együtt cserélni a kettöstömegűvel. Így is lett, összesen 210.000 HUF-ot fizettem.
Naplózva
2010 Ford Galaxy Ghia 2.0 TDCi PowerShift
Breaker
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11598 Dátum:
2017.08.02 szerda, 22:54:35 »
Idézetet írta: Ata62 - 2017.08.01 kedd, 21:49:18
Sziasztok!
Egy ujabb kérdést szeretnék feltenni.Ma kiváncsiságból ELM-el(ForsCan)ránéztem,hogy van-e tárolt híba.Semmi nincs,csak a karosszéria modult jelzi hibásnak(híbakod az nincs)ezt viszont nem tudom értelmezni.Szerintetek mi lehet ez?Választ előre is köszi.
Nekem ilyen akkor volt amikor az egyik hatso izzofoglalat testzarlatos lett.
Minden karosszeriamodult bealarmozott, ablakemelő motort is stb, de minden rendben mukodott. Cromaxék vették észre, megcsinaltak aztán azóta nincs. Kb fel eve volt.
Naplózva
Mondeo 2008/10 || 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW || 6-sebességes automata AWF21
Ata62
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11599 Dátum:
2017.08.03 csütörtök, 09:25:42 »
Idézetet írta: Breaker - 2017.08.02 szerda, 22:54:35
Nekem ilyen akkor volt amikor az egyik hatso izzofoglalat testzarlatos lett.
Minden karosszeriamodult bealarmozott, ablakemelő motort is stb, de minden rendben mukodott. Cromaxék vették észre, megcsinaltak aztán azóta nincs. Kb fel eve volt.
Köszi az infót.Ezek szerint a karosszéria modulhoz elektromos dolgok tartoznak,mint pl világitás stb?Érdekelne,hogy karosszéria modul-hoz végül is mik tartoznak,meg úgy általában a modulokhoz.Van ezekről infó ?
Naplózva
Oldalak:
1
...
225
226
227
228
229
230
231
[
232
]
233
234
235
236
237
238
239
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ