Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 15:48:11
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
228
229
230
231
232
233
234
[
235
]
236
237
238
239
240
241
242
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5256272 alkalommal)
0 Felhasználó és 171 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11700 Dátum:
2017.08.17 csütörtök, 19:13:58 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2017.08.17 csütörtök, 19:09:35
Na de azt hogy? Eljut az endoszkóp a kipuff végétől a dobokon keresztül egész a dpfig?
Dehogy.
Szét kell kötni a katalizátor után vagy kicsavarom a hőmérséklet jeladót és a lyukon megy is be az endoszkóp....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11701 Dátum:
2017.08.17 csütörtök, 19:21:27 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.17 csütörtök, 19:13:58
Dehogy.
Szét kell kötni a katalizátor után vagy kicsavarom a hőmérséklet jeladót és a lyukon megy is be az endoszkóp....
Értem! Asszem beszerzek egy ilyen endoszkópot, mert talán van lehetőségem aknára állni, de csak kis időre, annyi talán elég. Ha a hőmérséklet érzékelőt kitekerem ( kis segitséget kérek, hogyan lehet kiszedni ) akkor onnan bedugva mindkét végére bemegy és látni a betétet?
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11702 Dátum:
2017.08.17 csütörtök, 21:48:12 »
Hétfőn megyek lambdaszonda cserére a P2297 - O2 Sensor Out of Range During Deceleration Bank 1, Sensor 1 hibakód miatt. Közben dolgozik bennem a kisördög, hogy mi van, ha nem is az érzékelő rossz. A következők aggasztanak
- a hiba egy regeneráció után jelentkezett először, illetve mindig regeneráció után változott a gyakorisága. A legutóbbi regen óta állandó lett.
- eddig nem zavart, de most kétségeim vannak, hogy mennyire normális, ha a regen alatt a motortérből valamennyi fehér füst jön, amikor pl. lámpánál állok.
- leállítás után enyhe égett szagot érzek. Régebben csak regeneráláskor volt ilyen szag.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11703 Dátum:
2017.08.18 péntek, 09:57:46 »
Elkalandozott a másik irányba a téma, de a kérdés még áll, hogy tudja-e valaki hol és milyen néven keressek szivósorhoz O gyűrűs tömités készletet?
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11704 Dátum:
2017.08.18 péntek, 10:19:22 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2017.08.18 péntek, 09:57:46
Elkalandozott a másik irányba a téma, de a kérdés még áll, hogy tudja-e valaki hol és milyen néven keressek szivósorhoz O gyűrűs tömités készletet?
Milyen néven
szívósor
tömítést?
A gyári sem lehet drága és ott a rajzon meg tudod mutatni hova kell.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11705 Dátum:
2017.08.18 péntek, 11:34:49 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.18 péntek, 10:19:22
Milyen néven
szívósor
tömítést?
A gyári sem lehet drága és ott a rajzon meg tudod mutatni hova kell.
Legutobb 135000ért adtak volna két O gyűrűt a vákuumszivattyúhoz, mert csak azzal együtt adják. Ezután félve megyek márkaszervizbe.
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11706 Dátum:
2017.08.18 péntek, 11:36:57 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.18 péntek, 10:19:22
Milyen néven
szívósor
tömítést?
Amugy igen, mert igy hiába keresem, semelyik shopban se találok.
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11707 Dátum:
2017.08.18 péntek, 11:45:37 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2017.08.18 péntek, 11:34:49
Legutobb 135000ért adtak volna két O gyűrűt a vákuumszivattyúhoz, mert csak azzal együtt adják. Ezután félve megyek márkaszervizbe.
Nem két O-gyűrűt kaptál volna, hanem egy komplett gyári új vákuumszivattyút.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11708 Dátum:
2017.08.18 péntek, 11:46:46 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2017.08.18 péntek, 11:36:57
Amugy igen, mert igy hiába keresem, semelyik shopban se találok.
Ezt is sikeresen majd neked a jövőhéten.
Kell a VIN pü-ben majd.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11709 Dátum:
2017.08.18 péntek, 12:18:41 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.18 péntek, 11:45:37
Nem két O-gyűrűt kaptál volna, hanem egy komplett gyári új vákuumszivattyút.
Tudom és épp ez a röhej, hogy külön nem adták a gyűrűket. Szerencsére megoldottam máshogy és szuper, de ez akkor is szomorú.
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11710 Dátum:
2017.08.18 péntek, 12:22:57 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.18 péntek, 11:46:46
Ezt is sikeresen majd neked a jövőhéten.
Kell a VIN pü-ben majd.
Elküldöm ma még azt.
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11711 Dátum:
2017.08.18 péntek, 13:42:44 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.18 péntek, 11:46:46
Ezt is sikeresen majd neked a jövőhéten.
Kell a VIN pü-ben majd.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11712 Dátum:
2017.08.18 péntek, 13:43:01 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2017.08.18 péntek, 12:22:57
Elküldöm ma még azt.
hova? HRO-ba?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11713 Dátum:
2017.08.18 péntek, 13:57:18 »
Idézetet írta: alf® - 2017.08.18 péntek, 13:43:01
hova? HRO-ba?
horvátba
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11714 Dátum:
2017.08.18 péntek, 14:43:33 »
Inkább csak privibe.
Na, amugy kicsit méricskéltem forscannel. Konkrétan a dpf differenciál nyomás értéket néztem. Álló kocsinál, alapjáraton 3,9, 2000nél 6, felküldve 4000re 15 volt az érték maximuma. Fogalmam sincs sajnos, hogy ezek jó értékek-e!?
Közben, amit eddig nem vettem észre, a 4000es felpörgetésnél, gázelvétel után halk, fordulatszám csökkenéssel együtt elhalkuló sipolás jött a motorból. 2000nél nem hallottam és miközbe nyomom a gázt nem hallatszik. Csak mikor elveszem a gázt. Ez turbóhiba vagy pedig valami kifujásnak a hangja? Előfordulhat a szivósornál ilyen sipoló hang, ahol amugy behalt a tömités sajna!?
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11715 Dátum:
2017.08.18 péntek, 15:12:55 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2017.08.18 péntek, 14:43:33
Inkább csak privibe.
Na, amugy kicsit méricskéltem forscannel. Konkrétan a dpf differenciál nyomás értéket néztem. Álló kocsinál, alapjáraton 3,9, 2000nél 6, felküldve 4000re 15 volt az érték maximuma. Fogalmam sincs sajnos, hogy ezek jó értékek-e!?
Közben, amit eddig nem vettem észre, a 4000es felpörgetésnél, gázelvétel után halk, fordulatszám csökkenéssel együtt elhalkuló sipolás jött a motorból. 2000nél nem hallottam és miközbe nyomom a gázt nem hallatszik. Csak mikor elveszem a gázt. Ez turbóhiba vagy pedig valami kifujásnak a hangja? Előfordulhat a szivósornál ilyen sipoló hang, ahol amugy behalt a tömités sajna!?
nekem álló kocsinál alapjáraton 0.9, 2000nél kb 3 és maxon 9.szóval biztos , hogy nincs kiégetve rendesen.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11716 Dátum:
2017.08.18 péntek, 15:22:54 »
Idézetet írta: alf® - 2017.08.18 péntek, 15:12:55
nekem álló kocsinál alapjáraton 0.9, 2000nél kb 3 és maxon 9.szóval biztos , hogy nincs kiégetve rendesen.
Ami szomoru, hogy 2x 550km-t pályáztam és csináltam egy statikus regent kb 100km-el ezelött. A gép szerint az utolsó regen 560km-el ezelött volt. Valószinüleg már nem képes kiégetni, ugye!? Csak érdekes, hogy ha lyukas (elvileg), akkor miért nem alacsonyak az értékek!?
Na és a sipolás? Arról ötlet?
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11717 Dátum:
2017.08.18 péntek, 17:17:09 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2017.08.18 péntek, 15:22:54
Ami szomoru, hogy 2x 550km-t pályáztam és csináltam egy statikus regent kb 100km-el ezelött. A gép szerint az utolsó regen 560km-el ezelött volt. Valószinüleg már nem képes kiégetni, ugye!? Csak érdekes, hogy ha lyukas (elvileg), akkor miért nem alacsonyak az értékek!?
Na és a sipolás? Arról ötlet?
valamilyen szinten normális.mindig van hangja a turbónak.innen ezt nem lehet megmondani.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11718 Dátum:
2017.08.18 péntek, 21:17:10 »
Idézetet írta: alf® - 2017.08.18 péntek, 17:17:09
valamilyen szinten normális.mindig van hangja a turbónak.innen ezt nem lehet megmondani.
Értem. Nekem csak uj volt most, eddig erre nem figyeltem fel, igaz nem is bőgettem a motort álló helyzetben.
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11719 Dátum:
2017.08.20 vasárnap, 13:32:23 »
Üdv!
Találtam tömitéskészletet a szivósorhoz talán. Mivel alakja a nagynak olyan, illetve 8 db O gyűrűs, ebből következtetek rá.
Szóval a kérdés, hogy ez az tutira?
https://cromax.hu/motor/hengerfej_es_alkatreszei/szelepfedel_tomitesei/szlepfedel_tomites_ford_focusc-maxmondeos-maxgalaxykuga_22347
Meg ez?
https://alkatreszek.hu/autotipus/ford_alkatreszek/mondeo/mondeo_iv_turnier_ba7_2007_03/22519/auto_motor_alkatreszek_tomitesek/szelepfedel_tomites_keszlet/osszes_termek/-_1
«
Utoljára szerkesztve: 2017.08.20 vasárnap, 13:41:10 írta ManiMondeo
»
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11720 Dátum:
2017.08.20 vasárnap, 14:18:13 »
Egy megfigyelés a Facelift előtti "regenerálást jelző led" működéséhez.
Tegnap este jöttem hazafelé, mivel az utolsó regenerálás több, mint 600km-rel ezelőtt volt, így figyeltem. El is indult egy regeneráláció (kb. 670km-rel a legutóbbi óta), a led nem világított. Folyamatos 80-100 közötti tempóval tudtam haladni.
Kaptam egy pirosat, és megállás után pár másodperccel a led világított, tehát úgy tűnik alapjáraton mégis csak mennek az izzítók regeneráció közben. Elindulás után a led elaludt, a regeneráció kb. 7km alatt zajlott le.
Így a led arra nem alkalmas, hogy minden regenerálást kijelezzen, de arra igen, hogy ne állítsd le véletlenül, ha épp megérkezel valahova. Persze figyelmesebb felhasználók, amúgy is képesek megállapítani a dolgot, de ha egyszerű megoldást szeretne, és nem szeretné, hogy megszakítsa a regent (pl. sok városi üzem), akkor megéri beépíteni a ledet.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11721 Dátum:
2017.08.20 vasárnap, 15:28:02 »
Idézetet írta: xrobe - 2017.08.20 vasárnap, 14:18:13
Egy megfigyelés a Facelift előtti "regenerálást jelző led" működéséhez.
Tegnap este jöttem hazafelé, mivel az utolsó regenerálás több, mint 600km-rel ezelőtt volt, így figyeltem. El is indult egy regeneráláció (kb. 670km-rel a legutóbbi óta), a led nem világított. Folyamatos 80-100 közötti tempóval tudtam haladni.
Kaptam egy pirosat, és megállás után pár másodperccel a led világított, tehát úgy tűnik alapjáraton mégis csak mennek az izzítók regeneráció közben. Elindulás után a led elaludt, a regeneráció kb. 7km alatt zajlott le.
Így a led arra nem alkalmas, hogy minden regenerálást kijelezzen, de arra igen, hogy ne állítsd le véletlenül, ha épp megérkezel valahova. Persze figyelmesebb felhasználók, amúgy is képesek megállapítani a dolgot, de ha egyszerű megoldást szeretne, és nem szeretné, hogy megszakítsa a regent (pl. sok városi üzem), akkor megéri beépíteni a ledet.
A kényszerjárati járásegyenletlenség kiegyenlítése miatt működtek az izzítók. Nem a regeneráció miatt.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11722 Dátum:
2017.08.20 vasárnap, 16:07:52 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.20 vasárnap, 15:28:02
A kényszerjárati járásegyenletlenség kiegyenlítése miatt működtek az izzítók. Nem a regeneráció miatt.
Lényeg, hogy jelzi!
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11723 Dátum:
2017.08.20 vasárnap, 16:14:54 »
Idézetet írta: xrobe - 2017.08.20 vasárnap, 16:07:52
Lényeg, hogy jelzi!
Ez regenerációtól független motorvezérlői funkció.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11724 Dátum:
2017.08.20 vasárnap, 20:25:57 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.20 vasárnap, 15:28:02
A kényszerjárati járásegyenletlenség kiegyenlítése miatt működtek az izzítók. Nem a regeneráció miatt.
mondod te.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11725 Dátum:
2017.08.20 vasárnap, 20:26:43 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.20 vasárnap, 16:14:54
Ez regenerációtól független motorvezérlői funkció.
faxt.véletlen....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11726 Dátum:
2017.08.21 hétfő, 12:27:41 »
Idézetet írta: alf® - 2017.08.20 vasárnap, 20:25:57
mondod te.
Pontosan.
A mérnökök meg megírták a szoftvert.
Ha szükségesnek tartja a vezérlő, akkor bármikor...azaz bármikor működtetheti az izzítógyertyákat kényszerüzemben. Mert csak ott beszélhetünk járáskiegyenlítésről.
ui: Képzeld, ilyen van azon a motoron is, ahol DPF sincs.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
ati84
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11727 Dátum:
2017.08.21 hétfő, 16:48:17 »
Sziasztok!
Leírnám én is egy tapasztalatom a regenerálást jelző ledről.
Az autó: 2012 Mondeo MK4 FL 2.0 TDCI
Múltkor mikor leparkoltam, vettem észre a pillanatnyi fogyasztáson, hogy regenerál, de a led nem világított. Megvártam míg végzett. Majd mikor később ismét útnak indultam, kb. 2 km múlva már világított a led, és a pillanatnyi fogyasztáson láttam, hogy ismét regenerál.
Az lenne a kérdésem, hogy akkor hogyan kell értelmezni ezt a ledet, mert sajnos nekem kb. 120-200 km-enként regenerál a led szerint! (és nem városban használom) De a múltkor elcsíptem, hogy nem csak akkor csinálja. Mi a véleményetek?
Köszi!
Naplózva
Peak
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 43
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11728 Dátum:
2017.08.21 hétfő, 17:27:08 »
Idézetet írta: ati84 - 2017.08.21 hétfő, 16:48:17
Sziasztok!
Leírnám én is egy tapasztalatom a regenerálást jelző ledről.
Az autó: 2012 Mondeo MK4 FL 2.0 TDCI
Múltkor mikor leparkoltam, vettem észre a pillanatnyi fogyasztáson, hogy regenerál, de a led nem világított. Megvártam míg végzett. Majd mikor később ismét útnak indultam, kb. 2 km múlva már világított a led, és a pillanatnyi fogyasztáson láttam, hogy ismét regenerál.
Az lenne a kérdésem, hogy akkor hogyan kell értelmezni ezt a ledet, mert sajnos nekem kb. 120-200 km-enként regenerál a led szerint! (és nem városban használom) De a múltkor elcsíptem, hogy nem csak akkor csinálja. Mi a véleményetek?
Köszi!
Segítenél kérlek, hogy hol található ez a bizonyos LED, amely mutatja mikor regenerál az autó?
Köszönöm!
Naplózva
Mondeo 2.0TDCi Titanium+ 163LE (2014/9)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11729 Dátum:
2017.08.21 hétfő, 17:34:01 »
Idézetet írta: Peak - 2017.08.21 hétfő, 17:27:08
Segítenél kérlek, hogy hol található ez a bizonyos LED, amely mutatja mikor regenerál az autó?
Köszönöm!
Ahová be van építve.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
ati84
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11730 Dátum:
2017.08.21 hétfő, 17:42:12 »
Idézetet írta: Peak - 2017.08.21 hétfő, 17:27:08
Segítenél kérlek, hogy hol található ez a bizonyos LED, amely mutatja mikor regenerál az autó?
Köszönöm!
Én építettem be ezen leírás alapján:
http://mondeo.hu/index.php?topic=25170.msg0;boardseen#new
Talán itt is hasznos a 10955. hozzászólás:
mondeo.hu/index.php?topic=1457.10950
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11731 Dátum:
2017.08.21 hétfő, 18:40:39 »
Idézetet írta: Sakos - 2017.08.17 csütörtök, 21:48:12
Hétfőn megyek lambdaszonda cserére a P2297 - O2 Sensor Out of Range During Deceleration Bank 1, Sensor 1 hibakód miatt. Közben dolgozik bennem a kisördög, hogy mi van, ha nem is az érzékelő rossz. A következők aggasztanak
- a hiba egy regeneráció után jelentkezett először, illetve mindig regeneráció után változott a gyakorisága. A legutóbbi regen óta állandó lett.
- eddig nem zavart, de most kétségeim vannak, hogy mennyire normális, ha a regen alatt a motortérből valamennyi fehér füst jön, amikor pl. lámpánál állok.
- leállítás után enyhe égett szagot érzek. Régebben csak regeneráláskor volt ilyen szag.
Meglepően könnyen kijött a régi szonda. A csere után azonnal megszűnt a motorhiba jelzés. Úgy tűnik minden rendben, semmi egyéb problémát nem láttunk. kopp-kopp.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11732 Dátum:
2017.08.21 hétfő, 21:05:11 »
Idézetet írta: Sakos - 2017.08.21 hétfő, 18:40:39
Meglepően könnyen kijött a régi szonda. A csere után azonnal megszűnt a motorhiba jelzés. Úgy tűnik minden rendben, semmi egyéb problémát nem láttunk. kopp-kopp.
A rendszer bonyolultabb annál, mintsem jó vagy rossz egy szenzor.
Lásd. pont lambda szondánál létezik az, hogy jól működik, de "lassul" és ezt a vezérlő már észreveszi.
Mondjuk lambda igazából benzines motoroknál fontos és lényeges. Dízelhez is berakták, de értelme semmi.
Viszont hibaüzenetet képes generálni....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11733 Dátum:
2017.08.22 kedd, 08:25:58 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.21 hétfő, 21:05:11
A rendszer bonyolultabb annál, mintsem jó vagy rossz egy szenzor.
Lásd. pont lambda szondánál létezik az, hogy jól működik, de "lassul" és ezt a vezérlő már észreveszi.
Mondjuk lambda igazából benzines motoroknál fontos és lényeges. Dízelhez is berakták, de értelme semmi.
Viszont hibaüzenetet képes generálni....
Ez a szenzor konkrétan rossz volt. Nem lassú, hanem rossz. A jelalak jó volt, csak az amplitúdó lett egyre kisebb. A kimenő jel már nem érte el a 2V-ot tartós motorfék üzemben sem.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.08.22 kedd, 08:28:04 írta Sakos
»
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11734 Dátum:
2017.08.22 kedd, 08:30:32 »
Idézetet írta: Sakos - 2017.08.22 kedd, 08:25:58
Ez a szenzor konkrétan rossz volt. Nem lassú, hanem rossz. A jelalak jó volt, csak az amplitúdó lett egyre kisebb. A kimenő jel már nem érte el a 2V-ot tartós motorfék üzemben sem.
Az egy dolog, hogy rossz jelet adott, de ez a jel egy dízeles autón mit tud változtatni?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11735 Dátum:
2017.08.22 kedd, 10:38:06 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2017.08.22 kedd, 08:30:32
Az egy dolog, hogy rossz jelet adott, de ez a jel egy dízeles autón mit tud változtatni?
A tulaj pénztárcájának a vastagságát
Még van egy tippem, hogy mit okozhatott, de nem akarom elkiabálni.
Valahol azt olvastam, hogy az EGR működésébe szól bele ez az érzékelő.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11736 Dátum:
2017.08.22 kedd, 10:38:27 »
Üdv!
Volna két kis kérdésem. Az egyik újfent DPF-es, hogy van-e fl elötti mondikban olyan hibajelzés, ami a dpf dugulását jelzi vagy csak simán letilt mikor már nagy a baj?
A másik az, hogy a szivósort le lehet-e venni házilag? És hogy kell-e mást is leszerelni hozzá, mint magát a szivosort, a karter csövet és az egr csövét? Illetve a szelepfedéllel egy egység-e vagy külön levehető? Tömitőgyűrűk cseréje a célom.
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11737 Dátum:
2017.08.22 kedd, 12:03:29 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2017.08.22 kedd, 08:30:32
Az egy dolog, hogy rossz jelet adott, de ez a jel egy dízeles autón mit tud változtatni?
Erre utaltam, hogy dízelnél nincs sok értelme lambda szondának, mert ott nem kell/lehet azt figyelni, amit és amiért a benzinesnél.
De beletették, hogy úgy nézzen ki mennyire kontrollált a rendszer.....és el lehessen adni.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11738 Dátum:
2017.08.22 kedd, 13:34:45 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2017.08.22 kedd, 10:38:27
Üdv!
Volna két kis kérdésem. Az egyik újfent DPF-es, hogy van-e fl elötti mondikban olyan hibajelzés, ami a dpf dugulását jelzi vagy csak simán letilt mikor már nagy a baj?
A másik az, hogy a szivósort le lehet-e venni házilag? És hogy kell-e mást is leszerelni hozzá, mint magát a szivosort, a karter csövet és az egr csövét? Illetve a szelepfedéllel egy egység-e vagy külön levehető? Tömitőgyűrűk cseréje a célom.
Motorhibát fog jelezni, ha eltömődöttnek érzi. Nálam már volt rá példa, olyankor alapjáraton 20kPa volt a nyomáskülönbség, menet közben 30 körül, de vészüzemben, amikor nem is lehet nagyon haladni vele.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11739 Dátum:
2017.08.22 kedd, 16:31:31 »
Idézetet írta: xrobe - 2017.08.22 kedd, 13:34:45
Motorhibát fog jelezni, ha eltömődöttnek érzi. Nálam már volt rá példa, olyankor alapjáraton 20kPa volt a nyomáskülönbség, menet közben 30 körül, de vészüzemben, amikor nem is lehet nagyon haladni vele.
Most bemértem menet közben is, ugy alapjárat 4 sebesség tartásnál 5, kigyorsitásnál 10, 3asban padlógáznál 27re ment fel.
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11740 Dátum:
2017.08.22 kedd, 16:36:45 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2017.08.22 kedd, 16:31:31
Most bemértem menet közben is, ugy alapjárat 4 sebesség tartásnál 5, kigyorsitásnál 10, 3asban padlógáznál 27re ment fel.
Még nem olyan vészes tapasztalataim szerint. Nekem most alapjáraton 0,5 kPa - 1,5 kPa között van, minél többet megyek vele regenerálás óta, annál több. Aztán regennél visszamegy 0,5 körülre. Hosszas padlógáznál nekem is felmegy 20 környékére.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11741 Dátum:
2017.08.22 kedd, 18:42:32 »
Idézetet írta: xrobe - 2017.08.22 kedd, 16:36:45
Még nem olyan vészes tapasztalataim szerint. Nekem most alapjáraton 0,5 kPa - 1,5 kPa között van, minél többet megyek vele regenerálás óta, annál több. Aztán regennél visszamegy 0,5 körülre. Hosszas padlógáznál nekem is felmegy 20 környékére.
Hát igen, itt a baj, hogy nekem 50km 3000fordulatos pályázás és azalatt lefutott regen utan 5km-el mérve volt 3,9 alapjáraton, vagyis 5-6x akkora a nyomás benne, vagyis igencsak sok korom nem képes már kiégni belőle semmilíen uton módon.
Holnap hivon egy normális dpf tisztitó céget és levetetem velük. Ha ép belül, akkor kitisztittatom, ha nem, akkor legalább tudom, hogy csereérett.
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11742 Dátum:
2017.08.22 kedd, 19:19:06 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2017.08.22 kedd, 18:42:32
Hát igen, itt a baj, hogy nekem 50km 3000fordulatos pályázás és azalatt lefutott regen utan 5km-el mérve volt 3,9 alapjáraton, vagyis 5-6x akkora a nyomás benne, vagyis igencsak sok korom nem képes már kiégni belőle semmilíen uton módon.
Holnap hivon egy normális dpf tisztitó céget és levetetem velük. Ha ép belül, akkor kitisztittatom, ha nem, akkor legalább tudom, hogy csereérett.
Közben kicserélődött az üa. nyomásszabályzó szelep szakadtas kábele ( köszönet Motorcraftnak az alkatrészért ) és mintha uj lenne a moci. Gázadásra igencsak harapós lett. Semmi erővisszaesés és fele annyi korom, ráadásul torpanás és hullámzásmentes gyorsulás, akár padlón is.
Még igaz jön egy kis szürke korom, de talán a dpf tisztitása ezt is orvosolja majd.
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11743 Dátum:
2017.08.22 kedd, 19:44:08 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2017.08.22 kedd, 19:19:06
Közben kicserélődött az üa. nyomásszabályzó szelep szakadtas kábele ( köszönet Motorcraftnak az alkatrészért ) és mintha uj lenne a moci. Gázadásra igencsak harapós lett. Semmi erővisszaesés és fele annyi korom, ráadásul torpanás és hullámzásmentes gyorsulás, akár padlón is.
Még igaz jön egy kis szürke korom, de talán a dpf tisztitása ezt is orvosolja majd.
Ha most jó a moci, akkor én várnék vele még egy regent. Hátha kikormolódik jobban, gondolom a hibás alkatrész miatt kormolt nagyon, és emiatt kapott az arcába a DPF is.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11744 Dátum:
2017.08.22 kedd, 20:12:29 »
Idézetet írta: xrobe - 2017.08.22 kedd, 19:44:08
Ha most jó a moci, akkor én várnék vele még egy regent. Hátha kikormolódik jobban, gondolom a hibás alkatrész miatt kormolt nagyon, és emiatt kapott az arcába a DPF is.
Igen, erre gyanakszom én is erősen. Pályán is hiába mentem 1200Kmt a hó elején, minden egyes előzéskor öntötte a kormot, igy esélye se volt tisztulni.
Nemsokára jön a kövi regen, ha a 600as periódust nézem, szóval kiderül mit tud tenni, de szerintem egy tisztitás nem árt azért neki.
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Bonca
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 367
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11745 Dátum:
2017.08.22 kedd, 21:01:35 »
Ilyen adalékkal kapcsolatban van tapasztalat? Minek a rovására teszi a dolgát?
http://jarmualkatresz.com/Uzemanyagadalek-dieselhez-DPF-tisztito-250ml-9994
Bonca
Naplózva
2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11746 Dátum:
2017.08.22 kedd, 21:09:04 »
Idézetet írta: Bonca - 2017.08.22 kedd, 21:01:35
Ilyen adalékkal kapcsolatban van tapasztalat? Minek a rovására teszi a dolgát?
http://jarmualkatresz.com/Uzemanyagadalek-dieselhez-DPF-tisztito-250ml-9994
Bonca
Ártani nem használ kategória.
Itt egy vicces és jól hangzó mondat, ami egyáltalán nem jó ha így lenne és nem is lehet...blablabla
"Előnye a folyamatos és teljes részecskeszűrő tisztítás – menet közben!"
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bonca
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 367
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11747 Dátum:
2017.08.22 kedd, 21:32:01 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.22 kedd, 21:09:04
Ártani nem használ kategória.
Itt egy vicces és jól hangzó mondat, ami egyáltalán nem jó ha így lenne és nem is lehet...blablabla
"Előnye a folyamatos és teljes részecskeszűrő tisztítás – menet közben!"
Főleg arra gondoltam, hogy egy termék, ami csak jót okoz, nekem gyanús. Pl. nem csökkenti a gázolaj kenőképességét? Hogyan csökkenti a korom égési hőmérsékletét 650 fokról 350-re? Mi a hátulütője? Büntetlenül nem lehet ennyire "jó"! Miért nincs egy teszt előtte/utána képekkel?
Bonca
Naplózva
2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11748 Dátum:
2017.08.22 kedd, 21:34:05 »
Idézetet írta: Bonca - 2017.08.22 kedd, 21:32:01
Főleg arra gondoltam, hogy egy termék, ami csak jót okoz, nekem gyanús. Pl. nem csökkenti a gázolaj kenőképességét? Hogyan csökkenti a korom égési hőmérsékletét 650 fokról 350-re? Mi a hátulütője? Büntetlenül nem lehet ennyire "jó"!
Miért nincs egy teszt előtte/utána képekkel?
Bonca
Miről szeretnél képeket?
Jól megcsinált PS képek meggyőznének téged?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bonca
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 367
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #11749 Dátum:
2017.08.22 kedd, 21:37:08 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.22 kedd, 21:34:05
Miről szeretnél képeket?
Jól megcsinált PS képek meggyőznének téged?
Igaz, úgyis kétkedve nézném. Gondolom, nincs itt sem olyan, aki készített valamilyen képet előtte, majd utána.
Bonca
Naplózva
2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Oldalak:
1
...
228
229
230
231
232
233
234
[
235
]
236
237
238
239
240
241
242
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ