Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:24:37 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 268 269 270 271 272 273 274 [275] 276 277 278 279 280 281 282 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5254349 alkalommal)
0 Felhasználó és 88 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13700 Dátum: 2019.10.10 csütörtök, 10:05:08 »

Sziasztok!

Mitől lehet itt olajos?

https://kepkuldes.com/image/eAgZJf

Olajtól, ami a töltőlevegővel érkezik.
Lehet repedés a cső "hullámos" részén.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
forki
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19



E-mail
« Új hozzászólás #13701 Dátum: 2019.10.10 csütörtök, 19:57:30 »

Sziasztok .Simán megoldható a kézipumpa beszerelése , leválasztod a gyári műagyag szívócsövet kicseréled gates gumi csőre közbe iktatod a kézi pumpát.Abban gyárilag van visszacsapó szelep igy a visszafolyás kizárva.Nálam működik rendesen- üdv.
szia,érdekelne hogy oldottad meg?
Naplózva
LunarSky
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15



E-mail
« Új hozzászólás #13702 Dátum: 2019.10.15 kedd, 09:06:16 »

Sziasztok!
Nagy kérés:
MK4 Mondeo 2011 facelift 2.0 TDCI UFBA motorkódú, üzemanyag szivattyú megkotlott, legalább is az első diagnózis szerint. Habzik a gázolaj és nincs nyomás.
Ja az út közepéről vasárnap kellett hazatrélerezni. Most itthon áll a kapunk belül a beállóban és nem igazán szeretnék újabb trélert fizetni a szervizig.
Van itt a közelben egy "egész hozzáértő szerelő" (szintén Fordos, csak Galaxy), szóval kikapta belőle a szivattyút és adott egy másikat, ami otthon volt neki, hogy próbáljam ki.
A szivattyú tengelyén van egy "pöckös hajtógyűrű", ami a vezérműtengelyben kialakított horonyba illeszkedik, onnan kapja a hajtást.
A baj az, hogy a fickó kiszedte ezt a gyűrűt a szivattyúval együtt, de ez az izé valószínű, hogy nem mindegy milyen irányban van benn, mert a két oldala nem teljesen egyforma.
A pöckös gyűrű egyik oldala tök sík, a másik oldalán a szélek egy kissé le vannak köszörülve.
A fickónak fogalma sincs, hogy a gyűrű melyik oldala melyik irányban volt  Shocked , nekem meg pláne, mert nem is láttam.
Erről lenne szó:

https://kepkuldes.com/image/eLu3pm
https://kepkuldes.com/image/eLuhgV

Meg tudnátok mondani, hogy melyik oldala (egyenes / kerekített), melyik irányba kellene nézzen (vezérműtengely / szivattyú) ?

Megj: Mondjuk az is lehet, bár fogalmam sincs, hogy gyárilag ilyen-e, avagy a kerekített szél esetleg kopás miatt lett, és akkor tök mind1 hogy rakom be.

Hálásan köszönöm előre is.
« Utoljára szerkesztve: 2019.10.15 kedd, 09:21:20 írta LunarSky » Naplózva

Mondeo MK 4 Turnier Titanium, 2.0 TDCI (2011), 140 Le, Lunar Sky
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #13703 Dátum: 2019.10.15 kedd, 09:39:08 »

Sziasztok!
Nagy kérés:
MK4 Mondeo 2011 facelift 2.0 TDCI UFBA motorkódú, üzemanyag szivattyú megkotlott, legalább is az első diagnózis szerint. Habzik a gázolaj és nincs nyomás.
Ja az út közepéről vasárnap kellett hazatrélerezni. Most itthon áll a kapunk belül a beállóban és nem igazán szeretnék újabb trélert fizetni a szervizig.
Van itt a közelben egy "egész hozzáértő szerelő" (szintén Fordos, csak Galaxy), szóval kikapta belőle a szivattyút és adott egy másikat, ami otthon volt neki, hogy próbáljam ki.
A szivattyú tengelyén van egy "pöckös hajtógyűrű", ami a vezérműtengelyben kialakított horonyba illeszkedik, onnan kapja a hajtást.
A baj az, hogy a fickó kiszedte ezt a gyűrűt a szivattyúval együtt, de ez az izé valószínű, hogy nem mindegy milyen irányban van benn, mert a két oldala nem teljesen egyforma.
A pöckös gyűrű egyik oldala tök sík, a másik oldalán a szélek egy kissé le vannak köszörülve.
A fickónak fogalma sincs, hogy a gyűrű melyik oldala melyik irányban volt  Shocked , nekem meg pláne, mert nem is láttam.
Erről lenne szó:

https://kepkuldes.com/image/eLu3pm
https://kepkuldes.com/image/eLuhgV

Meg tudnátok mondani, hogy melyik oldala (egyenes / kerekített), melyik irányba kellene nézzen (vezérműtengely / szivattyú) ?

Megj: Mondjuk az is lehet, bár fogalmam sincs, hogy gyárilag ilyen-e, avagy a kerekített szél esetleg kopás miatt lett, és akkor tök mind1 hogy rakom be.

Hálásan köszönöm előre is.
Szia!
Ebben a két videóban hátha találsz rá választ:
https://www.youtube.com/watch?v=d8uwq4owdi0&list=PLD8ueNliUx_VhO0ehgDvDuHsvm0YlZiKH&index=11
https://www.youtube.com/watch?v=01DXDt_vFBo&list=PLD8ueNliUx_VhO0ehgDvDuHsvm0YlZiKH&index=4

Illetve egy orosz motor szétszedős videó  vigyor3 :
https://www.youtube.com/watch?v=OFOJLZEA8rU&list=PLOM8HWaWt9h8bOLePpzPWexa3IzaWLXP3&index=7

Régebben láttam a vidiket, most nincs időm megnézni, de pörgesd végig, hátha a motor szétszedésnél látsz róla valamit.
« Utoljára szerkesztve: 2019.10.15 kedd, 09:45:52 írta xrobe » Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
LunarSky
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15



E-mail
« Új hozzászólás #13704 Dátum: 2019.10.15 kedd, 09:58:36 »

xrobe: Köszi linkeket, máris vizslatom   Smiley worship
Naplózva

Mondeo MK 4 Turnier Titanium, 2.0 TDCI (2011), 140 Le, Lunar Sky
forki
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19



E-mail
« Új hozzászólás #13705 Dátum: 2019.10.15 kedd, 17:25:51 »

Nekem ugyanez van,lelevegősödik  nemkap gázolajat!
Naplózva
LunarSky
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15



E-mail
« Új hozzászólás #13706 Dátum: 2019.10.15 kedd, 20:22:19 »

A nagynyomású szivattyú történethez:
A linkelt videókból sok minden nem derült ki, de a pöckös gyűrű valszeg nem véletlenül más egyik oldalon, mint a másikon. A köszörült szélek (gyaníthatóan) a könnyebb illesztés miatt van kialakítva, és a vezérmű tengely irányába néz (kopásnyomokból is következtethető). Amúgy ez most nagyon részletkérdés, mert a motor nem működését ez befolyásolja a legkevésbé.
Ami nálam a motor szarakodást illeti, az meg a nem a nagynyomású szivattyú, hanem - vizsgálatok alapján - a porlasztócsúcsok miatt nem működik  Angry. Ez még nagyobb gáz  Angry. Holnap kiszerelem, és viszem bevizsgálásra.
A probléma abból adódik, hogy a közös nyomócsőben (rail cső) nem épül fel az üzemanyag nyomás, hiába dolgozik a szivattyú megfelelően, mert az egyik, vagy több porlasztó csúcs állandóan nyitva van, amin így kvázi elszökik a befecskendezett gázolaj.
Naplózva

Mondeo MK 4 Turnier Titanium, 2.0 TDCI (2011), 140 Le, Lunar Sky
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #13707 Dátum: 2019.10.17 csütörtök, 10:32:46 »

A nagynyomású szivattyú történethez:
A linkelt videókból sok minden nem derült ki, de a pöckös gyűrű valszeg nem véletlenül más egyik oldalon, mint a másikon. A köszörült szélek (gyaníthatóan) a könnyebb illesztés miatt van kialakítva, és a vezérmű tengely irányába néz (kopásnyomokból is következtethető). Amúgy ez most nagyon részletkérdés, mert a motor nem működését ez befolyásolja a legkevésbé.
Ami nálam a motor szarakodást illeti, az meg a nem a nagynyomású szivattyú, hanem - vizsgálatok alapján - a porlasztócsúcsok miatt nem működik  Angry. Ez még nagyobb gáz  Angry. Holnap kiszerelem, és viszem bevizsgálásra.
A probléma abból adódik, hogy a közös nyomócsőben (rail cső) nem épül fel az üzemanyag nyomás, hiába dolgozik a szivattyú megfelelően, mert az egyik, vagy több porlasztó csúcs állandóan nyitva van, amin így kvázi elszökik a befecskendezett gázolaj.


Mennyi a km és milyen go. - al jársz?
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
LunarSky
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15



E-mail
« Új hozzászólás #13708 Dátum: 2019.10.17 csütörtök, 18:26:44 »

Mennyi a km és milyen go. - al jársz?
159 000 km
OMV (csak azzal, más szóba sem jöhet  Smiley)
Mondjuk f-o-s Delphi a rendszer, szóval azzal bármi megtörténhet.
Holnap kiderül mi van a porlasztócsúcsokkal, akkor vizsgálják be. Mondjuk pont itt, azt mondták, hogy lehet zárlatos is valamelyik porlasztócsúcs, és akkor az ECU mindent tilt.
Amikor próbáltuk most beindítani, pont 0 és 4 bar között volt a rail nyomás, 340 helyett  Shocked.
Gyanús, hogy egyik pillanatról a másikra állt meg, semmi előjele nem volt, se rángatás, se nehezen indulás, semmi.

Naplózva

Mondeo MK 4 Turnier Titanium, 2.0 TDCI (2011), 140 Le, Lunar Sky
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13709 Dátum: 2019.10.17 csütörtök, 18:50:07 »

159 000 km
OMV (csak azzal, más szóba sem jöhet  Smiley)
Mondjuk f-o-s Delphi a rendszer, szóval azzal bármi megtörténhet.
Holnap kiderül mi van a porlasztócsúcsokkal, akkor vizsgálják be. Mondjuk pont itt, azt mondták, hogy lehet zárlatos is valamelyik porlasztócsúcs, és akkor az ECU mindent tilt.
Amikor próbáltuk most beindítani, pont 0 és 4 bar között volt a rail nyomás, 340 helyett  Shocked.
Gyanús, hogy egyik pillanatról a másikra állt meg, semmi előjele nem volt, se rángatás, se nehezen indulás, semmi.



Nem tilt le az ECU mindent.
Ha nem jők a befecskendezők, attól még felépülhet a 250+bar.
Ha pedig valamelyik befecskendező annyira sokat enged vissza, hogy nem tud felépülni a szükséges rail nyomás, azt simán lehet ellenőrizni visszafolyás méréssel.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
quazanic
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #13710 Dátum: 2019.10.22 kedd, 10:36:04 »

Sziasztok

bocs ha hosszú lesz...

az utolsó olajcsere óta random megjelenik a P2263 hibakód, mellette jelen van a P0050. Az autó 2.0 TDCI, 144LE, 2011. ~280e km, eddig futóművön és olajcserén kívül semmit nem kellett javítani.
Mi lehet a gond?

Van hogy 140km/h tempomat közben jön, van hogy autópályáról letérve országuton  120nál bevillan a motor hiba jelzés, nyomok egy OK-t, majd marad a sárga i betü, csökkentett módba kapcsol az autó. Leállítás és újra indítás után a sárga jelzés eltűnik... Mindezt úgy hogy kb 6-700km-en át semmi gond, akár 160nal, akár a városban totyogva, semmi probléma. A hibát sem fordulattal, sem sebességgel nem tudom előhozni.

Hogy mi történt az elmúlt 1 hónapban (remélem segít a részletes leírás):

Olajcsere után 300km (rendes pályás és országúti közlekedés után) egyik reggel országúti előzéskor (100 km/h)
P00BD / P00BD(64) hibakód - MAF légtömegmérőszenzor hiba - sárga i betü, stb.
Hibatörlés után autó kb 100km/h sebességnél újra hibára fut, lassabb tempónál OK, fordulatszám mindegy
Légszűrőházat átnéztem, MAF szenzort féktisztítóval átfújtam ahogy javasolták, a megoldás a turbócső csere volt.

Turbócső csere után 100km - gyors (150) autópálya szakasz után országútra letérve (120)
P244C hibakód - a hőmérséklet túl alacsony a részecskeszűrő regenerálásához
Hiba kiüt
Mentem egy 30 percet 2400 fordulaton, a hiba többet nem jött elő.

600 km múlva (addig minden OK) autópályán 140km/h tempomat közben egyzer csak
P2263 / P2263(85) hibakód - turbocharger/supercharger boost pressure sensor
P0050(06) hibakód - heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 2 heater control circuit
Hiba kiüt - szervízbe bejelentkez

Részecskeszűrő és vaporizer tisztítás DPF szervízben Pesten
Állítólag a vaporizer el volt tömődve, de a szűrő közepesen szennyezett, a tisztítás után állítólag gyári állapot + garancia
Az autó hibamentes továbbra is, a korábbi hibák nem jönnek elő sem 160nál, sem lassan

700 km múlva autópályáról letérve kb 120nál
P2263 / P2263(85) hibakód - turbocharger/supercharger boost pressure sensor
P0050(C1) hibakód - heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 2 heater control circuit

Félreálltam, leállít, beindíd - sárga i betű aktív. Lekapcsoltam. 10 perc állás után indítás után a műszerfal hibamentes. Hibát nem ütöttem ki!

Szervízben nem látnak tárolt hibát... Mentek vele lassan, gyorsan, hazafelé én is teszteltem, semmi...

Most arra várok, hogy megint legyen hiba, remélhetőleg altív marad és úgy vigyem vissza (kérték hogy ne dugjam rá a kódolvasómat  -Bluetooth OBD2 univerzális hibakódolvasó AD-005)

Szerintetek mi lehet a gond? Javaslat?




« Utoljára szerkesztve: 2019.10.22 kedd, 11:23:43 írta quazanic » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13711 Dátum: 2019.10.22 kedd, 10:43:29 »

Sziasztok

bocs ha hosszú lesz...

az utolsó olajcsere óta random megjelenik a P2263 hibakód, mellette jelen van a P0050. Az autó 2.0 TDCI, 144LE, 2011. ~280e km, eddig futóművön és olajcserén kívül semmit nem kellett javítani.
Mi lehet a gond?

Van hogy 140km/h tempomat közben jön, van hogy autópályáról letérve országuton  120nál bevillan a motor hiba jelzés, nyomok egy OK-t, majd marad a sárga i betü, csökkentett módba kapcsol az autó. Leállítás és újra indítás után a sárga jelzés eltűnik... Mindezt úgy hogy kb 6-700km-en át semmi gond, akár 160nal, akár a városban totyogva, semmi probléma. A hibát sem fordulattal, sem sebességgel nem tudom előhozni.

Hogy mi történt az elmúlt 1 hónapban (remélem segít a részletes leírás):

Olajcsere után 300km (rendes pályás és országúti közlekedés után) egyik reggel országúti előzéskor (100 km/h)
P00BD / P00BD(64) hibakód - MAF légtömegmérőszenzor hiba - sárga i betü, stb.
Hibatörlés után autó kb 100km/h sebességnél újra hibára fut, lassabb tempónál OK, fordulatszám mindegy
Légszűrőházat átnéztem, MAF szenzort féktisztítóval átfújtam ahogy javasolták, a megoldás a turbócső csere volt.

Turbócső csere után 100km - gyors (150) autópálya szakasz után országútra letérve (120)
P244C hibakód - a hőmérséklet túl alacsony a részecskeszűrő regenerálásához
Hiba kiüt
Mentem egy 30 percet 2400 fordulaton, a hiba többet nem jött elő.

600 km múlva (addig minden OK) autópályán 140km/h tempomat közben egyzer csak
P2263 / P2263(85) hibakód - turbocharger/supercharger boost pressure sensor
P0050(06) hibakód - heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 2 heater control circuit
Hiba kiüt - szervízbe bejelentkez

Részecskeszűrő és vaporizer tisztítás DPF szervízben Pesten
Állítólag a vaporizer el volt tömődve, de a szűrő közepesen szennyezett, a tisztítás után állítólag gyári állapot + garancia
Az autó hibamentes továbbra is, a korábbi hibák nem jönnek elő sem 160nál, sem lassan

700 km múlva autópályáról letérve kb 120nál
P2263 / P2263(85) hibakód - turbocharger/supercharger boost pressure sensor
P0050(C1) hibakód - heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 2 heater control circuit

Félreálltam, leállít, beindíd - sárga i betű aktív. Lekapcsoltam. 10 perc állás után indítás után a műszerfal hibamentes. Hibát nem ütöttem ki!

Szervízben nem látnak tárolt hibát... Mentek vele lassan, gyorsan, hazafelé én is teszteltem, semmi...

Most arra várok, hogy megint legyen hiba, remélhetőleg altív marad és úgy vigyem vissza (kérték hogy ne dugjam rá a kínai kódolvasómat)

Szerintetek mi lehet a gond? Javaslat?





hát... ne dugd rá. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13712 Dátum: 2019.10.22 kedd, 11:05:50 »

Sziasztok

bocs ha hosszú lesz...

az utolsó olajcsere óta random megjelenik a P2263 hibakód, mellette jelen van a P0050. Az autó 2.0 TDCI, 144LE, 2011. ~280e km, eddig futóművön és olajcserén kívül semmit nem kellett javítani.
Mi lehet a gond?

Van hogy 140km/h tempomat közben jön, van hogy autópályáról letérve országuton  120nál bevillan a motor hiba jelzés, nyomok egy OK-t, majd marad a sárga i betü, csökkentett módba kapcsol az autó. Leállítás és újra indítás után a sárga jelzés eltűnik... Mindezt úgy hogy kb 6-700km-en át semmi gond, akár 160nal, akár a városban totyogva, semmi probléma. A hibát sem fordulattal, sem sebességgel nem tudom előhozni.

Hogy mi történt az elmúlt 1 hónapban (remélem segít a részletes leírás):

Olajcsere után 300km (rendes pályás és országúti közlekedés után) egyik reggel országúti előzéskor (100 km/h)
P00BD / P00BD(64) hibakód - MAF légtömegmérőszenzor hiba - sárga i betü, stb.
Hibatörlés után autó kb 100km/h sebességnél újra hibára fut, lassabb tempónál OK, fordulatszám mindegy
Légszűrőházat átnéztem, MAF szenzort féktisztítóval átfújtam ahogy javasolták, a megoldás a turbócső csere volt.

Turbócső csere után 100km - gyors (150) autópálya szakasz után országútra letérve (120)
P244C hibakód - a hőmérséklet túl alacsony a részecskeszűrő regenerálásához
Hiba kiüt
Mentem egy 30 percet 2400 fordulaton, a hiba többet nem jött elő.

600 km múlva (addig minden OK) autópályán 140km/h tempomat közben egyzer csak
P2263 / P2263(85) hibakód - turbocharger/supercharger boost pressure sensor
P0050(06) hibakód - heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 2 heater control circuit
Hiba kiüt - szervízbe bejelentkez

Részecskeszűrő és vaporizer tisztítás DPF szervízben Pesten
Állítólag a vaporizer el volt tömődve, de a szűrő közepesen szennyezett, a tisztítás után állítólag gyári állapot + garancia
Az autó hibamentes továbbra is, a korábbi hibák nem jönnek elő sem 160nál, sem lassan

700 km múlva autópályáról letérve kb 120nál
P2263 / P2263(85) hibakód - turbocharger/supercharger boost pressure sensor
P0050(C1) hibakód - heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 2 heater control circuit

Félreálltam, leállít, beindíd - sárga i betű aktív. Lekapcsoltam. 10 perc állás után indítás után a műszerfal hibamentes. Hibát nem ütöttem ki!

Szervízben nem látnak tárolt hibát... Mentek vele lassan, gyorsan, hazafelé én is teszteltem, semmi...

Most arra várok, hogy megint legyen hiba, remélhetőleg altív marad és úgy vigyem vissza (kérték hogy ne dugjam rá a kínai kódolvasómat)

Szerintetek mi lehet a gond? Javaslat?






Az egyik gond, hogy törlöd egy bizonytalan eszközzel a hibát szervíz előtt.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
quazanic
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #13713 Dátum: 2019.10.22 kedd, 11:23:00 »

Az egyik gond, hogy törlöd egy bizonytalan eszközzel a hibát szervíz előtt.


az utolsó eset óta nem töröltem a hibát, csak lehúztam a készüléket, sárga i betű még jelen volt, leállítottam az autót, vártam, indítottam, a jelzés eltűnt... Visszakerestem az eszközre neten: Bluetooth OBD2 univerzális hibakódolvasó AD-005 / diagbolt.hu
« Utoljára szerkesztve: 2019.10.22 kedd, 11:28:18 írta quazanic » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13714 Dátum: 2019.10.22 kedd, 12:31:54 »

az utolsó eset óta nem töröltem a hibát, csak lehúztam a készüléket, sárga i betű még jelen volt, leállítottam az autót, vártam, indítottam, a jelzés eltűnt... Visszakerestem az eszközre neten: Bluetooth OBD2 univerzális hibakódolvasó AD-005 / diagbolt.hu

Nem a lényeg.
Ha töröld hibát és úgy mész/mentél szervizbe, akkor törölted a generált hibaüzenetet és a keletkezési körülmény adatokat. (ezt nem is láthatod minden műszerrel)
Így tulajdonképpen a hiba keresés hátráltató, főleg ha éppen még nem is jelentkezett újra a hiba.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
quazanic
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #13715 Dátum: 2019.10.22 kedd, 13:00:15 »

Nem a lényeg.
Ha töröld hibát és úgy mész/mentél szervizbe, akkor törölted a generált hibaüzenetet és a keletkezési körülmény adatokat. (ezt nem is láthatod minden műszerrel)
Így tulajdonképpen a hiba keresés hátráltató, főleg ha éppen még nem is jelentkezett újra a hiba.

Ahogy mondod, pont ezért amikor utoljára hibát jelzett, csak kiolvastam a hibakódot, aztán eltávolítottam a készüléket, nem töröltem. A sárga i betű továbbra is jelen volt a műszerfalon. Ekkor leállítottam az autót. Vártam. Indítottam és eltűnt a műszerfalról a hibajel. Ezek után a kódolvasót nem dugtam rá, hanem vittem a szervízbe, de ott nem láttak tárolt hibát Sad .
A hibát pedig nem tudom előhozni, mert eddig random jön. Talán 6-700 km múlva megint lesz, és akkor pl. a regenerálásnál jön elő...

Egyébbként a hibakódok alapján, amiket produkál mi lehetne?
Esetleg a kódolvasóm bezavarhatta a rendszert? (a típusa alapján állítólag nem rossz)

Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13716 Dátum: 2019.10.22 kedd, 14:03:40 »

Ahogy mondod, pont ezért amikor utoljára hibát jelzett, csak kiolvastam a hibakódot, aztán eltávolítottam a készüléket, nem töröltem. A sárga i betű továbbra is jelen volt a műszerfalon. Ekkor leállítottam az autót. Vártam. Indítottam és eltűnt a műszerfalról a hibajel. Ezek után a kódolvasót nem dugtam rá, hanem vittem a szervízbe, de ott nem láttak tárolt hibát Sad .
A hibát pedig nem tudom előhozni, mert eddig random jön. Talán 6-700 km múlva megint lesz, és akkor pl. a regenerálásnál jön elő...

Egyébbként a hibakódok alapján, amiket produkál mi lehetne?
Esetleg a kódolvasóm bezavarhatta a rendszert? (a típusa alapján állítólag nem rossz)



Nem voltam egyértelmű ezek szerint.
Már az elején/elejétől nem  kellett volna kitötölni a hibatárolót...
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
quazanic
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #13717 Dátum: 2019.10.22 kedd, 14:39:04 »

Nem voltam egyértelmű ezek szerint.
Már az elején/elejétől nem  kellett volna kitötölni a hibatárolót...

Hát ezek után biztos nem fogom. Most várom a hibát és irány a szerviz.
A hibákról egyébként valami ötlet?
Naplózva
dicsra
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #13718 Dátum: 2019.10.27 vasárnap, 10:09:50 »

Üdv. mindenkinek.

Lassan megülyülök, de még bírom....
2.0 TDCI Euro5-os 2012-es 163 PS. az alany.
100 km-enként regenerál, mindegy milyen használat során ( autópálya, város, 120-al 160-al folyamatosan ) Porlasztók  bevizsgálva, turbócsövek, vákumcsövek bevizsgálva, párologtató szelep cserélve, nyomáskülömbségszenzor cserélve, csövei bevizsgálva.
èlö adat folyamatosan ment 2 régen között, kiderült, hogy szépen megy felfelé a DPF Load és DPF Soot, majd egyszercsak egyik pillanatról a másikra (tempomat folyamatos 120km/h) hírtelen felugrik 20% a Load és a Soot 30% -ot közben a nyomáskülömbség nem változik marad 4 -5 körül. Ezek után szintén folyamatosan egyesével emelkedik minden, majd egyszercsak ismét ugrik 15-20 százalékot fölfelé. 80 % Loadnál ugye elindul a regen, a höfokok teljesen jók a DPF elött450 körül az utána lévo 650 körül van kb 8-10 km alatt le is megy, vissza áll a Load 30% környékére a soot pedig 20% körülre és kezdödeik minden elöröl....
DPF az 3 ( érzékelös cagy szenzoros vagy mit tudom én )

Ötletek?

Köszönöm

Szia.Szeretnék érdeklődni hogy sikerült-e megoldást találi a problémádra? Az én autóm is pont ugyan ezt csinálja.Anyi hogy nekem a DPF szűrű is cserélve lett.Az autó regenerálás megkezdésénél iszonyatosan füstült és nem tudta megcsinálni a regenerálst..A DPF csere óta ez megszünt.Tökéletesen regenerál,nem füstöl, de 50-100 km-enként regenerál. DPF, dpf párologtató,nyomásérzékelő cserélve.Turbó geometri akadt,turbó felujitva.Minden 3szor átnézve,átellenőrizve. Valakinek öttlete?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13719 Dátum: 2019.10.27 vasárnap, 10:28:28 »

Szia.Szeretnék érdeklődni hogy sikerült-e megoldást találi a problémádra? Az én autóm is pont ugyan ezt csinálja.Anyi hogy nekem a DPF szűrű is cserélve lett.Az autó regenerálás megkezdésénél iszonyatosan füstült és nem tudta megcsinálni a regenerálst..A DPF csere óta ez megszünt.Tökéletesen regenerál,nem füstöl, de 50-100 km-enként regenerál. DPF, dpf párologtató,nyomásérzékelő cserélve.Turbó geometri akadt,turbó felujitva.Minden 3szor átnézve,átellenőrizve. Valakinek öttlete?
üzemanyagrendszeri hiba is okozhatja (csúcsok), az egr szelep hibás működése miatt is lehet több korom.A nyomáskülönbség érzékelő és a csöveinek a dugulása vagy szakadása is okozhatja.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
dicsra
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #13720 Dátum: 2019.10.27 vasárnap, 13:29:53 »

üzemanyagrendszeri hiba is okozhatja (csúcsok), az egr szelep hibás működése miatt is lehet több korom.A nyomáskülönbség érzékelő és a csöveinek a dugulása vagy szakadása is okozhatja.

Csúcsok rendben vannak nem kormol.Egyedül a légtömegmérő ami kicsit gyanús.1.9g/s ot mutat álló helyzetben gyujtáson álló motornál.De alapjáraton a normál 7-8g/s-ot.Hibatárolóban nincs hiba.Egr szelep működése normálisnak tűnik, csak a diagnosztika nem mutat előírt értéket..
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13721 Dátum: 2019.10.27 vasárnap, 13:40:09 »

Csúcsok rendben vannak nem kormol.Egyedül a légtömegmérő ami kicsit gyanús.1.9g/s ot mutat álló helyzetben gyujtáson álló motornál.De alapjáraton a normál 7-8g/s-ot.Hibatárolóban nincs hiba.Egr szelep működése normálisnak tűnik, csak a diagnosztika nem mutat előírt értéket..


Persze, hogy nem kormol, mert megfogja a DPF.....amit sűrűn telerak.
A MAF érték normális.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Valkof
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #13722 Dátum: 2019.10.29 kedd, 14:38:07 »

Sziasztok!
Ismét egy kis segítséget kérnék. 2008 Mk4 2.0 TDCI 140Le.
Indulás után amikor bemelegszik, 2000 fordulat felét : engine malfunction sárga motorhiba lámpa plussz visszaveszi a teljesítményt.
Hibakód kiolvasás eredménye :
Diagnosztikai eredmény
P003A:16-6C Turbófeltlt/Kopresszor nyomásszabályzó A helyzet
meghaladta a tanulási határt CMDTCs
P2263:73-68 Turbófeltlt/feltlt A" rendszer teljesítménye CMDTCs
P003A:16-6C Turbófeltlt/Kopresszor nyomásszabályzó A helyzet
meghaladta a tanulási határt Snapshot Data
P2263:73-68 Turbófeltlt/feltlt A" rendszer teljesítménye Snapshot Data
P2263 Turbófeltlt/feltlt A" rendszer teljesítménye FreezeFrame Mode2
Volt valakinek hasonló, mi okozhatja, miketet kéne első körben megnézni.
Kicsit tanácstalan vagyok ez az első dízel autóm :-)
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI qxba
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13723 Dátum: 2019.10.29 kedd, 16:26:52 »

Sziasztok!
Ismét egy kis segítséget kérnék. 2008 Mk4 2.0 TDCI 140Le.
Indulás után amikor bemelegszik, 2000 fordulat felét : engine malfunction sárga motorhiba lámpa plussz visszaveszi a teljesítményt.
Hibakód kiolvasás eredménye :
Diagnosztikai eredmény
P003A:16-6C Turbófeltlt/Kopresszor nyomásszabályzó A helyzet
meghaladta a tanulási határt CMDTCs
P2263:73-68 Turbófeltlt/feltlt A" rendszer teljesítménye CMDTCs
P003A:16-6C Turbófeltlt/Kopresszor nyomásszabályzó A helyzet
meghaladta a tanulási határt Snapshot Data
P2263:73-68 Turbófeltlt/feltlt A" rendszer teljesítménye Snapshot Data
P2263 Turbófeltlt/feltlt A" rendszer teljesítménye FreezeFrame Mode2
Volt valakinek hasonló, mi okozhatja, miketet kéne első körben megnézni.
Kicsit tanácstalan vagyok ez az első dízel autóm :-)
akadhat a geo a turbóban és az elektronika vészüzemre dobja a verdát.Tisztítással kellene kezdeni.De ha leakasztod a kart a turbóról,talán kézzel mozgatva érezni is lehet.Esetleg lukas is lehet a rendszer.Keress a gumi csöveken olajos foltot.Diaggal érdemes turbónyomást is mérni-ellenőrizni.
Jah...Vidd el szerelőhöz,aki ismeri a mondit.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Akoska02
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


E-mail
« Új hozzászólás #13724 Dátum: 2019.11.09 szombat, 12:29:08 »

Sziasztok,

Nemrég lettem egy Mondeo MKIV 2.0 tdci (163 le) Powershift tulajdonosa. Autópályán történő használatnál 140-re tempomat beállítva, és néha elkezd "bedadogni", rángatni. Csak egyenletes tempónál. Gyorsításnál, terhelésnél nem rángat, alapjáraton szintén nem. Városban sem jött elő még, nem füstöl, és teljesítményvesztést sem tapasztaltam. Ja, és hibakód sincs. Valakinek ötlet, hogy mi lehet a hiba oka?
Naplózva
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #13725 Dátum: 2019.11.10 vasárnap, 18:08:55 »

Sziasztok

akkor en is bejelentkezek ezzel a rangatosdi problemaval....

- 3 fokozat 60 km/h -22000 rpm ---rangat
- 4 fokozat  80km/h -1800 rpm ---rangat

Ez a jelenseg ahogy fenteb irtak csak egyenletes temponal van , ha elengedem a gazt, vagy epp gyorsitok a jelenseg megszunik. A hibakod amit kiolvastam:

P1335 - EGR position sensor minimum stop performace ---circuit voltage out of range
    Possible causes:
    - An electrical fault in the EGR control circuit
    - Sticking EGR valve

Gondolom elso korben raferne egy pucolas az EGR-re, de ez okozhat ilyen rangatos promlemakat vagy mashol is keresgeljek?

(2 hete van nalam az auto, eddig az olajcsere es szurok csereje, Pierburg szelepek pucolasa (esetleg probaljam meg oket felcserelni?) , MAF pucolas volt meg , de mem hozott semmi valtozast)

Ha valaki segitene otletekkel megkoszonnem worship



« Utoljára szerkesztve: 2019.11.10 vasárnap, 18:15:08 írta toby_as » Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13726 Dátum: 2019.11.10 vasárnap, 18:40:23 »

Sziasztok

akkor en is bejelentkezek ezzel a rangatosdi problemaval....

- 3 fokozat 60 km/h -22000 rpm ---rangat
- 4 fokozat  80km/h -1800 rpm ---rangat

Ez a jelenseg ahogy fenteb irtak csak egyenletes temponal van , ha elengedem a gazt, vagy epp gyorsitok a jelenseg megszunik. A hibakod amit kiolvastam:

P1335 - EGR position sensor minimum stop performace ---circuit voltage out of range
    Possible causes:
    - An electrical fault in the EGR control circuit
    - Sticking EGR valve

Gondolom elso korben raferne egy pucolas az EGR-re, de ez okozhat ilyen rangatos promlemakat vagy mashol is keresgeljek?

(2 hete van nalam az auto, eddig az olajcsere es szurok csereje, Pierburg szelepek pucolasa (esetleg probaljam meg oket felcserelni?) , MAF pucolas volt meg , de mem hozott semmi valtozast)

Ha valaki segitene otletekkel megkoszonnem worship




Próbáld meg ledugózni az egr-t,akkor kiderül, az okozza-e.Ill, érdemes lenne megpróbálni az egr adaptációs értékeit alaphelyzetbe állítani,ha van ilyen lehetőség.Forscan.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #13727 Dátum: 2019.11.10 vasárnap, 19:09:03 »

Próbáld meg ledugózni az egr-t,akkor kiderül, az okozza-e.Ill, érdemes lenne megpróbálni az egr adaptációs értékeit alaphelyzetbe állítani,ha van ilyen lehetőség.Forscan.
Koszi a valaszt, azota voltam megint az autonal, es igen van ilyen EGR adaptacios ertek reset. Meg is csinaltam , sot PCM tanult ertekeit is resetaltam ( anno MK1 es MK3-nal ez jo dolgokat csinalt, igaz benzinesnel)....holnap meglatjuk. A hibakod nem jott vissza a legutobbi torles ota de a rangatozast produkalta ma is, szoval igy nincs osszefugges. (vagyis rangatozik akkor is ha nincsen hibakod).
 

« Utoljára szerkesztve: 2019.11.10 vasárnap, 19:11:44 írta toby_as » Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13728 Dátum: 2019.11.10 vasárnap, 19:53:56 »

Koszi a valaszt, azota voltam megint az autonal, es igen van ilyen EGR adaptacios ertek reset. Meg is csinaltam , sot PCM tanult ertekeit is resetaltam ( anno MK1 es MK3-nal ez jo dolgokat csinalt, igaz benzinesnel)....holnap meglatjuk. A hibakod nem jott vissza a legutobbi torles ota de a rangatozast produkalta ma is, szoval igy nincs osszefugges. (vagyis rangatozik akkor is ha nincsen hibakod).
 


dugózd le.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #13729 Dátum: 2019.11.10 vasárnap, 21:28:19 »

dugózd le.
Talalok valahol leirast pontosan hova kel tenni a dugot? A neten megoszlanak a velemenyek hogy az EGR cso melyik vegere kel  lemez...vagy csak en nem ertem tisztan szomoru1 (uj nekem meg ez a disesel tema....)
Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13730 Dátum: 2019.11.10 vasárnap, 21:30:54 »

Talalok valahol leirast pontosan hova kel tenni a dugot? A neten megoszlanak a velemenyek hogy az EGR cso melyik vegere kel  lemez...vagy csak en nem ertem tisztan szomoru1 (uj nekem meg ez a disesel tema....)
bármelyik végére teheted a zárást.Ahol könnyebben kivitelezhető.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #13731 Dátum: 2019.11.11 hétfő, 17:26:47 »

bármelyik végére teheted a zárást.Ahol könnyebben kivitelezhető.
Megrendeltem a kis lezaro lemezt ebay-rol .... worship
Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #13732 Dátum: 2019.11.11 hétfő, 18:31:07 »

Megrendeltem a kis lezaro lemezt ebay-rol .... worship

Nekem van valahol egy.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #13733 Dátum: 2019.11.17 vasárnap, 19:06:48 »

Hetvegen megcsinaltam egy vezerles cseret illetve hosszbordas szij cseret (+gorgok).
Ezuton koszononet alf-nak a FAQ-ban levo QXBA vezerles csere leirasert,  worship, nagyon sokat segitett.

Amugy ha mar "szetbarmoltam" az autot leszedtem az EGR-t is, aldva az alulrol betervezett bizonyos harmadik csavar tervezomernoket. (eleg suru aldasokat kuldtem fele nyes). Vegul osszejott a dolog (alulrol fel meter hosszabitokkal megtoldva az 5-os negativ fejet). Kitakaritva (mint az uj), resetalva a betanult ertek, meglatjuk mi lesz belole...legalabbis amig megjon a megrendelt lezaro lemez. Azt a csavart nem raktam vissza, de gondolom nem problema?  (ahogy mintha olvastam volna hogy ujabb modeleknel mar nincs is).

Miutan kitakaritottam a 2 db nyomasatalakito szelepet (Pierburg) gondoltam felcserelem oket, mivel a turbo szabalyozoban elegge megviselt volt a szivacsdarab. Na azota mintha jobban ugrana a kocsi, de "fingik" mikor leall. falbav  Gondolom mar nem szazas , lehet a turbot sem szabalyozta mar jol? (vagy mukodhet jol a turbonal viszont fingik mint leallito? )
Most mar nincs kedvem visszacserelni hogy jobban erezzem a kulonbseget , de esetleg eleg lehet 1 db cserelni, vagy mindenkepp  parban kel?
« Utoljára szerkesztve: 2019.11.17 vasárnap, 19:34:08 írta toby_as » Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13734 Dátum: 2019.11.17 vasárnap, 19:57:30 »

Hetvegen megcsinaltam egy vezerles cseret illetve hosszbordas szij cseret (+gorgok).
Ezuton koszononet alf-nak a FAQ-ban levo QXBA vezerles csere leirasert,  worship, nagyon sokat segitett.

Amugy ha mar "szetbarmoltam" az autot leszedtem az EGR-t is, aldva az alulrol betervezett bizonyos harmadik csavar tervezomernoket. (eleg suru aldasokat kuldtem fele nyes). Vegul osszejott a dolog (alulrol fel meter hosszabitokkal megtoldva az 5-os negativ fejet). Kitakaritva (mint az uj), resetalva a betanult ertek, meglatjuk mi lesz belole...legalabbis amig megjon a megrendelt lezaro lemez. Azt a csavart nem raktam vissza, de gondolom nem problema?  (ahogy mintha olvastam volna hogy ujabb modeleknel mar nincs is).

Miutan kitakaritottam a 2 db nyomasatalakito szelepet (Pierburg) gondoltam felcserelem oket, mivel a turbo szabalyozoban elegge megviselt volt a szivacsdarab. Na azota mintha jobban ugrana a kocsi, de "fingik" mikor leall. falbav  Gondolom mar nem szazas , lehet a turbot sem szabalyozta mar jol? (vagy mukodhet jol a turbonal viszont fingik mint leallito? )
Most mar nincs kedvem visszacserelni hogy jobban erezzem a kulonbseget , de esetleg eleg lehet 1 db cserelni, vagy mindenkepp  parban kel?

A Pierburg csak egy gyártó neve, nem határoz meg alkatrészt.  vigyor3
Amúgy mit és hogyan "takarítottál" ki a szelepeken?  Az nem koszolódik és nem igazán javasolt bármit is belefújni.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #13735 Dátum: 2019.11.17 vasárnap, 20:23:25 »

A Pierburg csak egy gyártó neve, nem határoz meg alkatrészt.  vigyor3
Amúgy mit és hogyan "takarítottál" ki a szelepeken?  Az nem koszolódik és nem igazán javasolt bármit is belefújni.  wave
Igen olvastam hogy a Pierburg csak a gyarto , de ahogy olvastam sokan igy ismerik inkab ezert hasznaltam en is ezt az elnevezest (igazad van helytelenul).
Takaritani pedig csupan a 2 szivacsszeru szurot vettem ki illetve mostam at, nem fujtam belejuk semmit. Valahogy igy:
https://www.youtube.com/watch?v=3Mty5n9UpF4
Mondjuk nem igazan ertettem ez min is segit, de az teny hogy eleg koszosak voltak.
« Utoljára szerkesztve: 2019.11.17 vasárnap, 20:27:01 írta toby_as » Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #13736 Dátum: 2019.11.20 szerda, 13:25:46 »

Igen olvastam hogy a Pierburg csak a gyarto , de ahogy olvastam sokan igy ismerik inkab ezert hasznaltam en is ezt az elnevezest (igazad van helytelenul).
Takaritani pedig csupan a 2 szivacsszeru szurot vettem ki illetve mostam at, nem fujtam belejuk semmit. Valahogy igy:
https://www.youtube.com/watch?v=3Mty5n9UpF4
Mondjuk nem igazan ertettem ez min is segit, de az teny hogy eleg koszosak voltak.


Nem kell visszacserélned a Pierburgokat, mindkettő ugyanolyan. És igen, attól, hogy fojtószelep vezérlőként fingik még működhet jól geometria állítóként, mert teljesen már tartományban dolgoznak. Nekem is így ment vagy 2 évig a csere után, mire mindkettő rossz lett már.
« Utoljára szerkesztve: 2019.11.20 szerda, 13:29:09 írta fektoh » Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Dundun77
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


E-mail
« Új hozzászólás #13737 Dátum: 2019.11.30 szombat, 10:37:46 »

Sziasztok. Van egy kis gondom az autómmal, ami nagyon zavaró. Kíváncsi vagyok a véleményetekre.
Most vettem egy 2011-es 1.6 tdci mondeót 131 ezer km-el. Kuplung és a lendkerék frissen lett cserélve. Az első utam egy szerviz volt, ahol motorolaj, olaj, levegő és üzemanyag szűrők lettek cserélve. Másnap indultam 400 km-es útra ami oda vissza 800 km. Gondoltam jó lesz az autónak, mivel állítólag az elmúlt 8 hónapban épphogy használták. Az autópályán kezdtem el tapasztalni, hogy az autó remeg és egyenletesen tartott gázpedálnál néha megtorpan, enyhén köhög. Mikor megérkeztem a városba, akkor éreztem először hogy a piros lámpánál, álló helyzetben is remeg az autó. A fordulatszám egyenletes. Lassú gázadásnál 1500 és 2000-es fordulatszám között erőteljes a remegés. Hangra és érzetre olyan mintha egy henger nem menne.
A Fordra szakosodott szervizben gépre tették és megállapították hogy az 1-3-4 -es porlasztók nem jók. Más hibát nem írt. Kicserélték mind a négy porlasztót. A 3 -as hengerben már láthatóan állt az üzemanyag. Gyári porlasztók lettek beszerelve gyári üzemanyag szűrővel. Sajnos a probléma nem oldódott meg. A szerelő tanácsára elmentem aznap éjjel az autóval 100 km-t autópályán, de sajnos a remegés nem múlt el. A gép semmi hibát nem ír. Sőt most már ha bemelegszik, akkor van egy csörgős hang is ami akkor múlik el ha benyomom a kuplungot. A kettős tömegű lendkerékben 2500 km van.
Ha valakinek van valami ötlete, hogy mi okozhatja ezt a remegést, azt örömmel veszem.
Köszönök minden segítséget.
« Utoljára szerkesztve: 2019.11.30 szombat, 11:21:32 írta Dundun77 » Naplózva
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #13738 Dátum: 2019.12.09 hétfő, 18:35:10 »

bármelyik végére teheted a zárást.Ahol könnyebben kivitelezhető.
Tegnap elott ledugoztam az EGR-t. Ma mar jott is az elso hibakod:

P003A:16-28
Code: P003A - Turbocharger / Turbocharger A boost position control position programming limit exceeded

Additional fault symptoms:
- Circuit voltage above threshold.

LIMP modot nem produkalt eddig.....vettem egy uj ELM kabelt es azt probaltam ki mikor meglattam ezt az  uj hibakodot.

Kerdes hogy a dugozas miatt tortent vagy veletlen egybeeses?

« Utoljára szerkesztve: 2019.12.09 hétfő, 18:36:42 írta toby_as » Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #13739 Dátum: 2019.12.21 szombat, 22:07:48 »

Ismét elfogyasztott az autó egy turbócsövet. A szokásos elől középen feljövő "S" alakú cső. Kb 2 évet bírt, egyszerű utángyártott darab volt.

De legalább egyszer nagyon szabályosan közlekedtem Szekszárd-Bonyhád között. 90-nél többet nem ment az autó Cheesy
(Volt csilingelés, villogás, engine mailfunction, stb.)

Most ebay-es szilikonos hiperszuper erős került bele. Majd kiderül, hogy meddig fog tartani.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #13740 Dátum: 2019.12.21 szombat, 22:16:08 »


Már leadtam a rendelést a következő tartalékra. 11 euró.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #13741 Dátum: 2019.12.22 vasárnap, 04:32:04 »

Ismét elfogyasztott az autó egy turbócsövet. A szokásos elől középen feljövő "S" alakú cső. Kb 2 évet bírt, egyszerű utángyártott darab volt.

De legalább egyszer nagyon szabályosan közlekedtem Szekszárd-Bonyhád között. 90-nél többet nem ment az autó Cheesy
(Volt csilingelés, villogás, engine mailfunction, stb.)

Most ebay-es szilikonos hiperszuper erős került bele. Majd kiderül, hogy meddig fog tartani.

Miért nem bandázsoltad be feltevés előtt vagy után? soha nem menne tönkre

A 3-s nekem ugy van már többmint 4 éve és tökéletes a 4-t meg most fogom megcsinálni olajcserénél
« Utoljára szerkesztve: 2019.12.22 vasárnap, 04:35:07 írta rstwingo » Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Balcsix
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


E-mail
« Új hozzászólás #13742 Dátum: 2019.12.26 csütörtök, 23:24:51 »

Sziasztok!

Kinéztem egy 2.2-es TDCi (200 HP) 2011-es kombi Mondeot. Mire kell ezeknél odafigyelni vásárláskor, mi az amit mindenképp nézzek meg az "alap" dolgokon felül?
« Utoljára szerkesztve: 2019.12.26 csütörtök, 23:26:26 írta Balcsix » Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #13743 Dátum: 2019.12.26 csütörtök, 23:58:21 »

Miért nem bandázsoltad be feltevés előtt vagy után? soha nem menne tönkre

A 3-s nekem ugy van már többmint 4 éve és tökéletes a 4-t meg most fogom megcsinálni olajcserénél

Ha valahol valaminek engednie kell, akkor ez a cső legyen az. Akár út szélén is lehet cserélni pillanatok alatt egy csavarhúzóval.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Darus
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #13744 Dátum: 2019.12.27 péntek, 08:40:35 »

Szia!

Jobarátomnak ugyanezt a jelenséget produkálta ugyanez a tipus!
Mindent is kicseréltünk nem javult
Majd próba képpen utolsónak kicseréltük az Egr megkerülő szelep mozgató labdának a szabályzóját!
Nyomás átalakitó szelep
És láss csodát egyböl elmult
Hibakod nemvolt
Ugyanazt láttam gépen ki be nyitogatott az egr
Még azt is cseréltünk
10 pár ezres tétel  az utángyártott teljesen jó
A gyárit csomagolták:)
Gyári 50


Sziasztok!

Kínomban már nem tudok hova fordulni az autóm problémájával. 2011-es 2.2L 147KW (200LE)
Kb. eddig 500eft-ot költöttem el arra, hogy mindenféle himi-humi önjeloölt autószerelő megnézze azt amit én is meg tudok magamnak nézni az autón ház előtt.
A tünet a következő:
Korábban csak 6. sebességben autópályán 1800-2300 fordulat közt egy ugyan arra a ritmusra való rángatás lépett fel hibaként. csak abban az esetben, ha éppen hogy nyomtam a gázt sebességtartás céljából. Kezdtem gyanakodni magasnyomású pumpára+befecskendezőre, mivel azt gondoltam, nem kap elég üzemanyagot. Erre, semmiféle hibakódot nem hoz a rendszer.
A következő volt egy kipufogó nyomáskülönbség érzékelő csere, mert nem hozott értéket. Utána kb 1000km-e keresztül jó volt az autó. De újabban megint rángat és már mindegy milyen fokozatban van az autó 1800-2300 fordulat közt.
Arészecskeszűrő telítettsége 21%-os. Ezt is latba vetettem, mint hibaforrást. Ha túlzottan tele van,okozhat ilyet.
Most a legújabb méréseim eredményeképpen EGR szelepre gondolok. rángatásnál össze vissza értékeket mutat az EGR szelep pozíció szenzor és a fojtó-szelep is. Azt nem tudom mennyire normális jelenség, hogy az ECU tápfeszültsége időnként 0-ra esik.
Az erre vonatkozó méréseket mellékelem egy képen:


Tudna nekem ajánlani valaki egy specialistát, akivel össze tudnánk tenni a tapasztalatot és a tudást és végre megoldást tudnánk találni erre a problémára?
Köszönök minden nemű segítséget! Wink
Naplózva
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #13745 Dátum: 2019.12.31 kedd, 05:12:33 »

Szia!

Jobarátomnak ugyanezt a jelenséget produkálta ugyanez a tipus!
Mindent is kicseréltünk nem javult
Majd próba képpen utolsónak kicseréltük az Egr megkerülő szelep mozgató labdának a szabályzóját!
Nyomás átalakitó szelep
És láss csodát egyböl elmult
Hibakod nemvolt
Ugyanazt láttam gépen ki be nyitogatott az egr
Még azt is cseréltünk
10 pár ezres tétel  az utángyártott teljesen jó
A gyárit csomagolták:)
Gyári 50


Üdv.
Namost nekem a rángatást nem produkálja, de kb ugyanez a jelenség.
EGR nyit zár.

Tehát elindítom az autót hidegen,semmi baja. Üzemmelegen semmi baja. De ha leállítom,és visszahűl 40-60 közé,akkor elindítva néha néha beremeg az alapjárat. Ránéztem Forscannal, ilyenkor az EGR szelepet mozgatja, amiatt mint ha fulladozna.Nyomok 1-2 pici gázt és abbamarad, többé nem csinálja.
Üzemmelegen 100 ból 100 szor indítva nem csinálja.
Ledugózott EGR nél nem jelentkezik a hiba.
Új Deplhi EGR, Új Pierburg szelepek.
Szerintetek?

2.0 TDCI QXBA moci. 2010es mondi.

Amúgy jól megy, semmi gondom vele. CSak ez néha előjön.
Naplózva
wyzard
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 362


E-mail
« Új hozzászólás #13746 Dátum: 2020.01.08 szerda, 11:57:56 »

Sziasztok,

Ma volt méretni egy 2008-as 2.2-es dízel mondeo kombit, mert nem igazán éreztem az előzőhöz (140 LE) képest a 175 lovat.
~150 körüli értéket mértek, a mérést végző szerint 90%-ban a DPF-szűrő állapota, ami a 'fojtást' adja ilyenkor.

Az autó 20.000 km-enként márkaszervizben járt előttem, mindig minden cserélve volt, ami elő van írva vagy előjött, ezekről papír is van és le is ellenőriztettem korábban, tehát karban volt tartva az autó (250.000 km környékén jár).

A kérdésem az lenne, hogy hogyan és hol lehet ellenőriztetni a DPF tömítettségét, ill. gondolom lehet azért más is, turbócső meg ezer más dolog.
Tudtok Budapesten olyan helyet, ahol nem húzzák le rólam az autó árát a jelenség felderítésére? Ill. házilag mit lehet ellenőrizni?
USB-s diag eszköz meg laptop van, valamint akna. Smiley

Köszönöm előre is.  worship
Naplózva

2005 MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI 6 sebesség
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #13747 Dátum: 2020.01.08 szerda, 12:53:51 »

Sziasztok,

Ma volt méretni egy 2008-as 2.2-es dízel mondeo kombit, mert nem igazán éreztem az előzőhöz (140 LE) képest a 175 lovat.
~150 körüli értéket mértek, a mérést végző szerint 90%-ban a DPF-szűrő állapota, ami a 'fojtást' adja ilyenkor.

Az autó 20.000 km-enként márkaszervizben járt előttem, mindig minden cserélve volt, ami elő van írva vagy előjött, ezekről papír is van és le is ellenőriztettem korábban, tehát karban volt tartva az autó (250.000 km környékén jár).

A kérdésem az lenne, hogy hogyan és hol lehet ellenőriztetni a DPF tömítettségét, ill. gondolom lehet azért más is, turbócső meg ezer más dolog.
Tudtok Budapesten olyan helyet, ahol nem húzzák le rólam az autó árát a jelenség felderítésére? Ill. házilag mit lehet ellenőrizni?
USB-s diag eszköz meg laptop van, valamint akna. Smiley

Köszönöm előre is.  worship
Szia!
A DPF nyomáskülönbség szenzor által mért értéket meg tudod nézni ForScan-ben, meg van 1-2 számított érték a DPF telítődöttségével kapcsolatban.
Ha minden megvan hozzá, akkor érdemes megnézni, ezekből lehet következtetni a DPF állapotára.
Ha akna van, és le tudod szedni, akkor bele tudsz nézni esetleg, de szemre csak az látszik, ha nagy a baj szerintem.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
wyzard
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 362


E-mail
« Új hozzászólás #13748 Dátum: 2020.01.08 szerda, 16:39:37 »

Szia,

Rendben köszi, kiindulásnak tökéletes lesz.  worship

Szia!
A DPF nyomáskülönbség szenzor által mért értéket meg tudod nézni ForScan-ben, meg van 1-2 számított érték a DPF telítődöttségével kapcsolatban.
Ha minden megvan hozzá, akkor érdemes megnézni, ezekből lehet következtetni a DPF állapotára.
Ha akna van, és le tudod szedni, akkor bele tudsz nézni esetleg, de szemre csak az látszik, ha nagy a baj szerintem.
Naplózva

2005 MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI 6 sebesség
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #13749 Dátum: 2020.01.09 csütörtök, 17:59:54 »

Sziasztok

A kérdésem az lenne, hogy hogyan és hol lehet ellenőriztetni a DPF tömítettségét, ill. gondolom lehet azért más is, turbócső meg ezer más dolog.

USB-s diag eszköz meg laptop van, valamint akna. Smiley

Köszönöm előre is.  worship
Egy kis infó,ha diagolsz.
Kiindulásnak :
http://mondeo.hu/index.php?topic=4964.msg1110668#msg1110668
 wave
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Oldalak: 1 ... 268 269 270 271 272 273 274 [275] 276 277 278 279 280 281 282 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.055 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.