Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:47:11 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 282 283 284 285 286 287 288 [289] 290 291 292 293 294 295 296 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5254912 alkalommal)
0 Felhasználó és 101 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14400 Dátum: 2022.05.18 szerda, 14:00:29 »

Sziasztok,

a Forscan által kiolvasott CATEMP12 érték fizikailag melyik szenzorhoz tartozik? Zöld vagy kékvezetékes?   Embarrassed
Nem megy végbe a regen alacsony katalizátorhőmérséklet miatt, a CATEMP12 értéke pedig szinte folyamatosan 100C, néha felkúszik 103-105-re, aztán vissza 100-ra.
Egyszercsak mutat 230 körüli értéket, majd megint 100-at.

Sanszos, hogy a hőmérővel van gond?
igen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #14401 Dátum: 2022.05.18 szerda, 21:10:21 »

Sziasztok!

Az olajos hidrocsapágyat(motortartót) cserélem a kocsimban(2013as 2.0 Tdci). Ezek a jó nyomaték értékek?
Kasztnin 90Nm
Motoron 133Nm

Köszönöm!
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #14402 Dátum: 2022.05.22 vasárnap, 10:02:24 »

Sziasztok!
Régen nem jártam erre, közben az autóban lett 300ekm, az első futót kb 280-nál fel kellett újítani, a dpf-ben pedig a befecskendező komplett egységet kellett cserélni. Picit rohadt a bal eleje, egy bal eslős sárvédő megoldotta a kérdést Egyébként rendben, de.

Most bedobott egy engine failure üzenetet és elkezdett világítani a műszerfalon a check engine ikon. Újraindításnál az engine failure-t nem írja, de a sárga ikon világít.

A sárga ikon világítása csak azt jelenti, h megjegyezte a szgép és a szervízig elmehetek, igaz?

Köszi a választ előre is.
Naplózva
Breaker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



« Új hozzászólás #14403 Dátum: 2022.05.26 csütörtök, 20:37:35 »

Sziasztok,

Tegnap este hazafele kiirta a muszerfal az "Engine malfunction" feliratot + "transmission service required", azonban semmi hiba nem volt az autó menetkarakterisztikájában. Az automata váltó váltott, a motornak nem volt különös hangja. Leállitottam a motort majd ujra beindit és a hiba eltűnt. Nem jött elő semmi amig hazaértem (kb 10 perc). Láttam más légtömegmérőt irt hibajelenségnek erre, azonban neki megtorpant a teljesitmény nálam ilyen nincs. Esetleg másnak is előjött it a fórumon már?
Naplózva

Mondeo 2008/10 || 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW || 6-sebességes automata AWF21
net-work3@freemail.hu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #14404 Dátum: 2022.05.27 péntek, 18:14:36 »

Sziasztok a segitségeteket szeretném kérni hogy van e itt köztünk olyan akinek 140le rol 163le szoftolták az autoját?és dpfes a mondeoja?

A kérdésem az lenne és szoftoltatam és minden jól megy voltam kitisztitatni a dpfet meg a vaporaizert és utána csak 80 és 150en között regenerál visszavitem elinditotak egy tesztet és sikertelen volt nem tudta végigcsinálni közben meg azt mondták minden jó csináltasak szoftverfrisitést lehet az a gond azt szeretném tudni hogy másnak ha felhuzata normálisan müködik a dpfje vagy sem és tényleg a felhuzás csinálja a bajt elöre is köszönöm
Naplózva
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #14405 Dátum: 2022.05.27 péntek, 18:43:04 »

Sziasztok a segitségeteket szeretném kérni hogy van e itt köztünk olyan akinek 140le rol 163le szoftolták az autoját?és dpfes a mondeoja?

A kérdésem az lenne és szoftoltatam és minden jól megy voltam kitisztitatni a dpfet meg a vaporaizert és utána csak 80 és 150en között regenerál visszavitem elinditotak egy tesztet és sikertelen volt nem tudta végigcsinálni közben meg azt mondták minden jó csináltasak szoftverfrisitést lehet az a gond azt szeretném tudni hogy másnak ha felhuzata normálisan müködik a dpfje vagy sem és tényleg a felhuzás csinálja a bajt elöre is köszönöm

Szia
Bar az alairasodbol  nem derul ki hogy 2010 utani e a Mondeod, de a vaporizer es dpf kombobol arra kovetkeztetek, akkor viszont valoszinu DW10C motorod van amit nem kel szoftolni ahhoz hpgy 140-rol 163-ra atallisd. Egy szimpla atallitas az egesz es egy ABS reset(csak Focus-nal). Ha ezert fizettel akkor.....(siman Forscan-al meg lehet otthon csinalni....tobbszor megtettem mar oda vissza az enyemen).
Visszaterve a DPF-re semmiben sem befolyasolja a mukodeset, kiveve persze hogy ha a nagyobb megterheles kihoz/felerosit olyan hibat/hibakat amik azutan tonkrevagjak a DPF-et (pl jobban kormol hibas adagolo miatt).
Az enyem is 150 km utan regeneralt addig amig le nem dugoztam az EGR-t (azota 3-500 km, amugy szinte eszre sem veszem, csak a megemelkedett alapjaratbol gondolom hogy csinalja , addig meg szep fustot eregetett mikor elkezdte....tudom hogy errol volt adok /kapok itt mar , es tisztaban vagyok vele hogy az EGR szelep hazavagja majd magat emiatt de mindeki ugy csinalja ahogy gondolja wave
« Utoljára szerkesztve: 2022.05.29 vasárnap, 07:52:12 írta toby_as » Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
net-work3@freemail.hu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #14406 Dátum: 2022.05.27 péntek, 19:00:44 »

Szia
Bar az alairasodbol  nem derul ki hogy 2010 utani e a Mondeod, de a vaporizer es dpf kombobol arra kovetkeztetek, akkor viszont valoszinu DW10C motorod van amit nem kel szoftolni ahhoz hpgy 140-rol 163-ra atallisd. Egy szimpla atallitas az egesz es egy ABS reset. Ha ezert fizettel akkor.....(siman Forscan-al meg lehet otthon csinalni....tobbszor megtettem mar oda vissza az enyemen).
Visszaterve a DPF-re semmiben sem befolyasolja a mukodeset, kiveve persze hogy ha a nagyobb megterheles kihoz/felerosit olyan hibat/hibakat amik azutan tonkrevagjak a DPF-et (pl jobban kormol hibas adagolo miatt).
Az enyem is 150 km utan regeneralt addig amig le nem dugoztam az EGR-t (azota 3-500 km, amugy szinte eszre sem veszem, csak a megemelkedett alapjaratbol gondolom hogy csinalja , addig meg szep fustot eregetett mikor elkezdte....tudom hogy errol volt adok /kapok itt mar , es tisztaban vagyok vele hogy az EGR szelep hazavagja majd magat emiatt de mindeki ugy csinalja ahogy gondolja wave

Szia igen jol látod 2013 évégi az auto 2.0tdci  tehát akkor szerinted se oldja meg ezt a problemát egy szoftver frisités mert azt mondták ahol kitisztitatam a részecskeszüröt hogy szerintük az lehet a baj .mert egr dolgozik vapolézer uj szürö kitisztitva nem akkarnám elvesziteni a 163le ha márkaszervizbe frisitenék
Naplózva
net-work3@freemail.hu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #14407 Dátum: 2022.05.27 péntek, 19:28:08 »

Szia igen jol látod 2013 évégi az auto 2.0tdci  tehát akkor szerinted se oldja meg ezt a problemát egy szoftver frisités mert azt mondták ahol kitisztitatam a részecskeszüröt hogy szerintük az lehet a baj .mert egr dolgozik vapolézer uj szürö kitisztitva nem akkarnám elvesziteni a 163le ha márkaszervizbe frisitenék
Meg az a baj hogy nem tudja befejezni a regenerálást  és mindig probálja ujra ls ujra
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14408 Dátum: 2022.05.27 péntek, 21:51:51 »

Meg az a baj hogy nem tudja befejezni a regenerálást  és mindig probálja ujra ls ujra
javítani kell a hibát,és újra fog regenerálni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
net-work3@freemail.hu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #14409 Dátum: 2022.05.27 péntek, 21:58:55 »

javítani kell a hibát,és újra fog regenerálni.
azon vagyok csak nem tudom mi okoza ezt a jelenséget
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14410 Dátum: 2022.05.27 péntek, 22:14:35 »

azon vagyok csak nem tudom mi okoza ezt a jelenséget
hibakódolvasás sokat segít.
Nincs túl sok a változó.Nyomás különbség szenzor és csövei,hőmérők,hibás izzítógyertya a vaporizerben,eldugult vaporizer.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
net-work3@freemail.hu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #14411 Dátum: 2022.05.27 péntek, 22:22:29 »

hibakódolvasás sokat segít.
Nincs túl sok a változó.Nyomás különbség szenzor és csövei,hőmérők,hibás izzítógyertya a vaporizerben,eldugult vaporizer.
kitisztitam a részecskeszüröt vapolézert ráadásul szinte uj a vaporizer ahol kitisztitoták ott csináltaj egy teszt regenerálász 38percig ment 5másodperc helyet 120 másodpercre indult el le is futot a teszt és sikertelen let mert kifutott az idöböl és azt mondták szoftver frissités ha az se oldja meg akkor nem tudják mivel a vaporizer jo egr jo meg azt mondták minden jó de sikertelen a regenárálás ki fut az idöböl se motor kod semmi jelenség csak autopályán 80 és 150közt probálkozik ujra és ujra
Naplózva
net-work3@freemail.hu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #14412 Dátum: 2022.05.27 péntek, 22:25:02 »

hibakódolvasás sokat segít.
Nincs túl sok a változó.Nyomás különbség szenzor és csövei,hőmérők,hibás izzítógyertya a vaporizerben,eldugult vaporizer.
Meg attol tartok hogy elviszem szoftver frisitésre hogy nem oldodik meg a problémán + ugrik a 163le is
Naplózva
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #14413 Dátum: 2022.05.28 szombat, 09:20:37 »

Meg attol tartok hogy elviszem szoftver frisitésre hogy nem oldodik meg a problémán + ugrik a 163le is
A 163 loerot ahogy fentebb is irtam barmikor ujra be lehet kapcsolni hazilag is. Egy Forscan es egy Elm327 (kapcsolos) kel hozza. Amugy adaptacios ertekek torlese megvolt?  (hamar mindent kitisztitottak....). En azzal kezdenem egy ilyen nagytakaritas utan (de ehhez is forscan es ELM327 kel) smile Szerintem erdemes beszerezni egy adaptert (a forscan ugye ingyenes),  egy sima szervizes teszteles arabol siman megvan, nem beszeve arrol hogy mennyit sporolsz kesobb. Sajnos ezekhez a "modern" autokhoz ma mar elengedhetetlen az ilyesmi szvsz. wave
UI: forscan van telefonra is (par forint), en mindig tartok egy kabelt az autoban, otg-vel osszekotom a telefonnal es mar mehet is a teszt ha valami gubanc van...es hat valjuk be fordeknal sem olyan ritka hogy szukseg legyen belenezni az agyaba  eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2022.05.28 szombat, 09:29:05 írta toby_as » Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14414 Dátum: 2022.05.28 szombat, 09:35:59 »

kitisztitam a részecskeszüröt vapolézert ráadásul szinte uj a vaporizer ahol kitisztitoták ott csináltaj egy teszt regenerálász 38percig ment 5másodperc helyet 120 másodpercre indult el le is futot a teszt és sikertelen let mert kifutott az idöböl és azt mondták szoftver frissités ha az se oldja meg akkor nem tudják mivel a vaporizer jo egr jo meg azt mondták minden jó de sikertelen a regenárálás ki fut az idöböl se motor kod semmi jelenség csak autopályán 80 és 150közt probálkozik ujra és ujra
,de az izzítója is rendben van? nyomás különbség mérő és csövei,hőmérők.Van még egy csomó hibalehetőség.Megkell keresni a hibát.Innen ennyi a segítség....
Jah,és mi a túrónak kellene sw frissítés? Mindkét gyári sw regenerál.A 140es is és a 160as is.Ez marhaság.Pontosabban mellébeszéd.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
net-work3@freemail.hu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #14415 Dátum: 2022.05.28 szombat, 17:39:35 »

A 163 loerot ahogy fentebb is irtam barmikor ujra be lehet kapcsolni hazilag is. Egy Forscan es egy Elm327 (kapcsolos) kel hozza. Amugy adaptacios ertekek torlese megvolt?  (hamar mindent kitisztitottak....). En azzal kezdenem egy ilyen nagytakaritas utan (de ehhez is forscan es ELM327 kel) smile Szerintem erdemes beszerezni egy adaptert (a forscan ugye ingyenes),  egy sima szervizes teszteles arabol siman megvan, nem beszeve arrol hogy mennyit sporolsz kesobb. Sajnos ezekhez a "modern" autokhoz ma mar elengedhetetlen az ilyesmi szvsz. wave
UI: forscan van telefonra is (par forint), en mindig tartok egy kabelt az autoban, otg-vel osszekotom a telefonnal es mar mehet is a teszt ha valami gubanc van...es hat valjuk be fordeknal sem olyan ritka hogy szukseg legyen belenezni az agyaba  eplus2
Nekem van elm327em csak nem tudom hogy kell visszaalitani ebbe tudsz nekem segitenni kostonom
Naplózva
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #14416 Dátum: 2022.05.28 szombat, 20:47:27 »

Nekem van elm327em csak nem tudom hogy kell visszaalitani ebbe tudsz nekem segitenni kostonom

Itt van leirva az elv:
https://www.talkford.com/threads/upgrade-dw10c-2010-09-140-to-163-hp-by-elmconfig-ids.230281/

.....csak annyi hogy ELMconfigot es IDS-t  hasznal. Azert kuldtem a linket hogy lasd mit kel atallitani.
 
Forscan-al :
- change engine type in BCM to 61-I4 2.0 Diesel DW10 150/350 then save to BCM an IPC
- run the  PCM - Modul initialization/relearn from central configuration
- ABS initialization (focusnal ez is kel, de mondeonal szerintem nem)
              ---szerintem neked ez a lepes nem kel!  (ha megis akkor az ABS modul hibat fog adni)
- delete error codes

En igy csinaltam es bar nem mertem le padon, de a kulonbseg erezheto vigyor3. (ugyanugy ha visszaallitom az is erezheto - gyengebb lesz, foleg alacsonyab tartomanyban)

Nekem ugy tunt 163-an tobbet fogyaszt, es a mostani uzemanyag arak miatt visszaallitottam 140-re.... falbav

Fontos hogy az ELM jo minosegu kapcsolos legyen (MS+HS CAN), anelkul nem tudsz belepni a BCM -be hogy atallisd az Egine-t.

Itt latszik a teljes procedura (ABS initializalas nelkul, itt sem mutatja hogy kellene Mondeonal ez a plusz initializalas):
https://www.youtube.com/watch?v=ttl4yKAszKw

Sajat felelossegre!!!


« Utoljára szerkesztve: 2022.05.28 szombat, 21:21:58 írta toby_as » Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #14417 Dátum: 2022.05.28 szombat, 22:25:38 »

Itt van leirva az elv:
https://www.talkford.com/threads/upgrade-dw10c-2010-09-140-to-163-hp-by-elmconfig-ids.230281/

.....csak annyi hogy ELMconfigot es IDS-t  hasznal. Azert kuldtem a linket hogy lasd mit kel atallitani.
 
Forscan-al :
- change engine type in BCM to 61-I4 2.0 Diesel DW10 150/350 then save to BCM an IPC
- run the  PCM - Modul initialization/relearn from central configuration
- ABS initialization (focusnal ez is kel, de mondeonal szerintem nem)
              ---szerintem neked ez a lepes nem kel!  (ha megis akkor az ABS modul hibat fog adni)
- delete error codes

En igy csinaltam es bar nem mertem le padon, de a kulonbseg erezheto vigyor3. (ugyanugy ha visszaallitom az is erezheto - gyengebb lesz, foleg alacsonyab tartomanyban)

Nekem ugy tunt 163-an tobbet fogyaszt, es a mostani uzemanyag arak miatt visszaallitottam 140-re.... falbav

Fontos hogy az ELM jo minosegu kapcsolos legyen (MS+HS CAN), anelkul nem tudsz belepni a BCM -be hogy atallisd az Egine-t.

Itt latszik a teljes procedura (ABS initializalas nelkul, itt sem mutatja hogy kellene Mondeonal ez a plusz initializalas):
https://www.youtube.com/watch?v=ttl4yKAszKw

Sajat felelossegre!!!




Ez tök jó leírás, mehetne ba FAQ-ba.  wave
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
net-work3@freemail.hu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #14418 Dátum: 2022.05.28 szombat, 23:07:54 »

Itt van leirva az elv:
https://www.talkford.com/threads/upgrade-dw10c-2010-09-140-to-163-hp-by-elmconfig-ids.230281/

.....csak annyi hogy ELMconfigot es IDS-t  hasznal. Azert kuldtem a linket hogy lasd mit kel atallitani.
 
Forscan-al :
- change engine type in BCM to 61-I4 2.0 Diesel DW10 150/350 then save to BCM an IPC
- run the  PCM - Modul initialization/relearn from central configuration
- ABS initialization (focusnal ez is kel, de mondeonal szerintem nem)
              ---szerintem neked ez a lepes nem kel!  (ha megis akkor az ABS modul hibat fog adni)
- delete error codes

En igy csinaltam es bar nem mertem le padon, de a kulonbseg erezheto vigyor3. (ugyanugy ha visszaallitom az is erezheto - gyengebb lesz, foleg alacsonyab tartomanyban)

Nekem ugy tunt 163-an tobbet fogyaszt, es a mostani uzemanyag arak miatt visszaallitottam 140-re.... falbav

Fontos hogy az ELM jo minosegu kapcsolos legyen (MS+HS CAN), anelkul nem tudsz belepni a BCM -be hogy atallisd az Egine-t.

Itt latszik a teljes procedura (ABS initializalas nelkul, itt sem mutatja hogy kellene Mondeonal ez a plusz initializalas):
https://www.youtube.com/watch?v=ttl4yKAszKw

Sajat felelossegre!!!



Nagxon szepen koszonom a leirast es a segitséget
Naplózva
GKovacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476


« Új hozzászólás #14419 Dátum: 2022.05.30 hétfő, 13:22:09 »

A következő történt velem. Az autó egy 2.2 tdci. 1/4 tanknál hirtelen kiírta, hogy a megtehető km 0, majd vészüzembe kapcsolta a motort. Elgurultam egy benzinkútig, ahol kb 15 litert tankoltam. Újraindításkor jól mutatta a szintet (kb félig volt) és ment is rendesen. Elvittem szervízbe kiolvasták a hibákat és tüzelőanyag tartály jeladó cserére kaptam egy 200 000 Ft-os ajánlatot. Azt mondták csak gyári van.
Hülyeség ha esetleg bontóba keresnék ilyen alkatrészt?

GSR-ről tudtok valamit? Nagyon régen lépett be ide, esetleg beszélnék vele hátha van ötlete.

Köszi!
Naplózva

MK4 2.2 TDCI Titanium S
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #14420 Dátum: 2022.05.30 hétfő, 14:48:03 »

A következő történt velem. Az autó egy 2.2 tdci. 1/4 tanknál hirtelen kiírta, hogy a megtehető km 0, majd vészüzembe kapcsolta a motort. Elgurultam egy benzinkútig, ahol kb 15 litert tankoltam. Újraindításkor jól mutatta a szintet (kb félig volt) és ment is rendesen. Elvittem szervízbe kiolvasták a hibákat és tüzelőanyag tartály jeladó cserére kaptam egy 200 000 Ft-os ajánlatot. Azt mondták csak gyári van.
Hülyeség ha esetleg bontóba keresnék ilyen alkatrészt?

GSR-ről tudtok valamit? Nagyon régen lépett be ide, esetleg beszélnék vele hátha van ötlete.

Köszi!


GSR most a pride felvonulásra készül nagyon. Rá se ismernél… most inkább ne zavard.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
GKovacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476


« Új hozzászólás #14421 Dátum: 2022.05.30 hétfő, 21:25:07 »

GSR most a pride felvonulásra készül nagyon. Rá se ismernél… most inkább ne zavard.
Ugye csak véletlenül maradt le a  Wink...
Naplózva

MK4 2.2 TDCI Titanium S
Big_Qba
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 694


WWW E-mail
« Új hozzászólás #14422 Dátum: 2022.05.31 kedd, 09:24:58 »


Fontos hogy az ELM jo minosegu kapcsolos legyen (MS+HS CAN), anelkul nem tudsz belepni a BCM -be hogy atallisd az Egine-t.

Tudsz / tudtok ajánlani megbízható forrást?  worship
Naplózva

2003. 12. TDCi Ghia kombi 130Le
www.wysocki.hu
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14423 Dátum: 2022.05.31 kedd, 10:55:21 »

Tudsz / tudtok ajánlani megbízható forrást?  worship
https://www.aliexpress.com/item/1005003116796694.html
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Petya
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 141



E-mail
« Új hozzászólás #14424 Dátum: 2022.05.31 kedd, 16:30:46 »

Tisztelt Szaktársak!

Akinek esetleg lenne egy 2007-es, 1.8 TDCi-je, megköszönném, ha küldene egy képet a MAF szenzor csatijáról, úgy hogy látszódjanak a vezetékszínek.

Előre is köszönöm!

Üdv: Petya!
Naplózva

2005 Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia, 130 LE, MMT6, B5Y, Panther Black

ex: 1995 Ford Mondeo 2.0 Zetec, CLX -> GHIA
Big_Qba
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 694


WWW E-mail
« Új hozzászólás #14425 Dátum: 2022.06.01 szerda, 07:21:11 »

eljen köszi
Naplózva

2003. 12. TDCi Ghia kombi 130Le
www.wysocki.hu
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #14426 Dátum: 2022.06.01 szerda, 19:08:56 »

eljen köszi
Minek az neked a Tittanium 163 Le re van állítva.
Pénteki minire ha jössz, lesz nálam olvasó.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Big_Qba
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 694


WWW E-mail
« Új hozzászólás #14427 Dátum: 2022.06.01 szerda, 22:03:34 »

Minek az neked a Tittanium 163 Le re van állítva.
Pénteki minire ha jössz, lesz nálam olvasó.
worship Nem az állítás miatt venném. Gondoltam hasznos lenne egy ilyen kütyü. Péntek sajnos úgy tűnik most nem jó....  szomoru1
Naplózva

2003. 12. TDCi Ghia kombi 130Le
www.wysocki.hu
net-work3@freemail.hu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #14428 Dátum: 2022.06.03 péntek, 16:35:52 »

Sziasztok ma voltam a marka szervizbe hibafeltaras ugyben hogy sikertelen a dpf es azt mondtak minden rendben van jo minden adat akkor miert sikertelen es miert fut ki az idobol a legujabb szoft van rajta azt mondtak akkkr tenyleg ez lehet a baj higy felhuztak 140rol 163ra?van itt valaki akinek fel van huzva es tokeletesen regeneral ?koszonom
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #14429 Dátum: 2022.06.03 péntek, 19:34:15 »

Sziasztok ma voltam a marka szervizbe hibafeltaras ugyben hogy sikertelen a dpf es azt mondtak minden rendben van jo minden adat akkor miert sikertelen es miert fut ki az idobol a legujabb szoft van rajta azt mondtak akkkr tenyleg ez lehet a baj higy felhuztak 140rol 163ra?van itt valaki akinek fel van huzva es tokeletesen regeneral ?koszonom
nekem semmi baja, igaz új dpf+ új nyomáskül.szenzor+3db  új hőm.érzékelő+ új egr van benne, egyedül a vaporízer maradt az eredeti, de az meg tesztelve volt, és működött
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14430 Dátum: 2022.06.03 péntek, 20:52:57 »

Sziasztok ma voltam a marka szervizbe hibafeltaras ugyben hogy sikertelen a dpf es azt mondtak minden rendben van jo minden adat akkor miert sikertelen es miert fut ki az idobol a legujabb szoft van rajta azt mondtak akkkr tenyleg ez lehet a baj higy felhuztak 140rol 163ra?van itt valaki akinek fel van huzva es tokeletesen regeneral ?koszonom
semmi köze hozzá.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Tibcsu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #14431 Dátum: 2022.06.09 csütörtök, 06:26:37 »

Helló Mindenkinek!

Van egy 2010-es 2.2 TDCi (Q4BA 170Le) Mondeom 186.000 Kmes futásteljesítménnyel. Kb 4 éve Németországban vásároltam 1 idős úrtól aki ez első tulaja volt vezetett szervízkönyves.
Azóta kb 50.000 Km-es tettem meg vele minden komolyabb gond nélkül szépen tette a dolgát pár kopó alkatrész cserék kívül semmi extra.
Pár hónapja kezdte eleinte csak ritkán majd egyre gyakrabban hogy a motorból elmegy az erő és nem húz a kocsi.
Újraindítás nem segít, de ha pár órát pihen a kocsi akkor újra tökéletesen működik mind addig amíg ismét megmakacsolja magát, egyébként ilyenkor is szépen megy nem rángatja nem hagy ki a motor csak nincs benne erő.
Szerintem töltő levegő nyomás probléma, de esetleg valakinek valami ötlet vagy hasonló tapasztalat?
Előre is köszi a válaszokat!
Naplózva
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #14432 Dátum: 2022.06.09 csütörtök, 09:37:30 »

Helló Mindenkinek!

Van egy 2010-es 2.2 TDCi (Q4BA 170Le) Mondeom 186.000 Kmes futásteljesítménnyel. Kb 4 éve Németországban vásároltam 1 idős úrtól aki ez első tulaja volt vezetett szervízkönyves.
Azóta kb 50.000 Km-es tettem meg vele minden komolyabb gond nélkül szépen tette a dolgát pár kopó alkatrész cserék kívül semmi extra.
Pár hónapja kezdte eleinte csak ritkán majd egyre gyakrabban hogy a motorból elmegy az erő és nem húz a kocsi.
Újraindítás nem segít, de ha pár órát pihen a kocsi akkor újra tökéletesen működik mind addig amíg ismét megmakacsolja magát, egyébként ilyenkor is szépen megy nem rángatja nem hagy ki a motor csak nincs benne erő.
Szerintem töltő levegő nyomás probléma, de esetleg valakinek valami ötlet vagy hasonló tapasztalat?
Előre is köszi a válaszokat!

Szia!
Hibakód, vészüzem, füstölés nincs?
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14433 Dátum: 2022.06.09 csütörtök, 09:43:28 »

Helló Mindenkinek!

Van egy 2010-es 2.2 TDCi (Q4BA 170Le) Mondeom 186.000 Kmes futásteljesítménnyel. Kb 4 éve Németországban vásároltam 1 idős úrtól aki ez első tulaja volt vezetett szervízkönyves.
Azóta kb 50.000 Km-es tettem meg vele minden komolyabb gond nélkül szépen tette a dolgát pár kopó alkatrész cserék kívül semmi extra.
Pár hónapja kezdte eleinte csak ritkán majd egyre gyakrabban hogy a motorból elmegy az erő és nem húz a kocsi.
Újraindítás nem segít, de ha pár órát pihen a kocsi akkor újra tökéletesen működik mind addig amíg ismét megmakacsolja magát, egyébként ilyenkor is szépen megy nem rángatja nem hagy ki a motor csak nincs benne erő.
Szerintem töltő levegő nyomás probléma, de esetleg valakinek valami ötlet vagy hasonló tapasztalat?
Előre is köszi a válaszokat!
olvassák ki a hibakodot.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Tibcsu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #14434 Dátum: 2022.06.09 csütörtök, 18:51:05 »

Szia!
Hibakód, vészüzem, füstölés nincs?

Helló!
Se Check Engine, se vész üzem, se füst nincs! Holnap délután viszem hibakód olvasásra de így telefonon keresztül elmondott hiba jelenség alapján elég tanácstalannak tűnt a srác. wow1
Esetleg valaki tud Győrben egy Ford Gurut?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14435 Dátum: 2022.06.09 csütörtök, 19:03:15 »


Helló!
Se Check Engine, se vész üzem, se füst nincs! Holnap délután viszem hibakód olvasásra de így telefonon keresztül elmondott hiba jelenség alapján elég tanácstalannak tűnt a srác. wow1
Esetleg valaki tud Győrben egy Ford Gurut?
turbónyomást érdemes lenne ellenőrizni diaggal menet közben,terhelésen.Ha nincs meg a diaggal a 2,5bar,akkor ott a baj.
De lehet keresni olajos,olajsaras részeket a gumitömlőkön és bilincsein.Ha van,ott a hiba lehetőség.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Breaker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



« Új hozzászólás #14436 Dátum: 2022.07.01 péntek, 10:46:02 »

Sziasztok!

Tegnap hazafele jövet Deák térről egyszercsak felment 100+ fokra a motorhőmérséklet. Vácin 70el megyek, nem dugóban araszova. Félreálltam, a ventillátor visszahűti olyan 70-80ig, aztán kikapcsol. Elindultam és ujra megy föl 100 fölé. A tágulótartály tele van, a vizszint normális (rózsaszin van benne, nem zöld), valamivel a MAX jelzés alatt.

Van esetléeg ötletetek mi lehet még a vizhiány és a ventillátor mellett? Nem nagyon merek vele elgurulni a szervizbe sem.

Előre is köszi
Üdv
Breaker
« Utoljára szerkesztve: 2022.07.01 péntek, 10:50:33 írta Breaker » Naplózva

Mondeo 2008/10 || 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW || 6-sebességes automata AWF21
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410



E-mail
« Új hozzászólás #14437 Dátum: 2022.07.01 péntek, 20:11:10 »

Üdv. Van egy 2010-es 2.0 TDCI Mondeom, és az EGR-hez vezető csövön olajsár lerakódást vettem észre, de nem az EGR felőli oldalon, hanem a másik végén. AZ EGR kb 4 éve le van dugózva. Autószerelő ismerősöm megnézte a turbó vákuumcsövét (vagy valami csövet, nem értek hozzá) is, és abban is van olaj. Szerinte nemsokára gondom lesz a turbóval. Hívtam egy turbófelújítással foglalkozó szerelőt, de azt mondta ennek semmi köze a turbóhoz. Most kissé tanácstalan vagyok, hogy mit is csináljak, nem szeretném ha a turbó egyszer csak megadná magát. Van valami ötletetek? Motorban kb. 180.000km van, erőben nincs hiány, olajat nem eszi, hibát ez idáig nem tapasztaltam. Kb. 6 éve van nálam az autó.
Köszönöm a tanácsokat.
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14438 Dátum: 2022.07.01 péntek, 21:05:07 »

Üdv. Van egy 2010-es 2.0 TDCI Mondeom, és az EGR-hez vezető csövön olajsár lerakódást vettem észre, de nem az EGR felőli oldalon, hanem a másik végén. AZ EGR kb 4 éve le van dugózva. Autószerelő ismerősöm megnézte a turbó vákuumcsövét (vagy valami csövet, nem értek hozzá) is, és abban is van olaj. Szerinte nemsokára gondom lesz a turbóval. Hívtam egy turbófelújítással foglalkozó szerelőt, de azt mondta ennek semmi köze a turbóhoz. Most kissé tanácstalan vagyok, hogy mit is csináljak, nem szeretném ha a turbó egyszer csak megadná magát. Van valami ötletetek? Motorban kb. 180.000km van, erőben nincs hiány, olajat nem eszi, hibát ez idáig nem tapasztaltam. Kb. 6 éve van nálam az autó.
Köszönöm a tanácsokat.
az olaj bizonyos mennyiségig normális.A tömítettlenséget kell megszűntetni.Csövet cserélni ha lukas,bilincset megigazítani.Turbónyomást mérni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Breaker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



« Új hozzászólás #14439 Dátum: 2022.07.03 vasárnap, 11:14:34 »

Sziasztok,

A fenti problémával elmentem szervizbe, és azt mondták hogy elol a két hutoradiator olyan szennyezett hogy azert nem tudja leadni a hőt es ki kell oket tisztitani. A procedura az, hogy leszedik az elso lokost es kiszerelik mindket radiatort hogy kitisztitsák, de ehhez le kell engedni es ujra kell tolteni a klimat is. Kb egy szazasba kerul mindennel egyutt. 2 het mulvara kaptam idopontot, nem tudom volt e már valakinek ilyen karbantartása és hogy valoban ez a helyes irány.

Előre is köszi
Üdv
Breaker
Naplózva

Mondeo 2008/10 || 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW || 6-sebességes automata AWF21
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #14440 Dátum: 2022.07.05 kedd, 17:32:23 »

Nekem is kellett már tisztítani.
Nem kellett hozzá szétszedni semmit sem!

Felülről a klíma hűtője (=kondenztára) és a motor hűtője egy sötét színű szivacs szerű fedőlappal van lefedve.
Ez rá van ragasztva.
Ezt fonoman fel kell szedni (vágni, vagy tépni, izlés kérdése), s így a két hűtő közötti rés felülről hozzáférhetővé válik, így onnan ki is mosható.

Esetleg rovaroldószerrel meg lehet  segíteni.

A magas nyomású vizes takrítással csak óvatosan, mert el lehet hajlítani a lamellákat.

Szükség esetén elég legfeljebb az első lökhárítót levenni. Nekem le kellett venni úgy is, mert mögötte a zsalu szerkezet is törött volt, amit javítani kellett, de a hűtőket kiszerelni nem kellett!

A művelet után én a szivacsot nem rakattam vissza, nem hiányzik, de minőségi raggasztóval vissza lehet ragasztani.

Sziasztok,

A fenti problémával elmentem szervizbe, és azt mondták hogy elol a két hutoradiator olyan szennyezett hogy azert nem tudja leadni a hőt es ki kell oket tisztitani. A procedura az, hogy leszedik az elso lokost es kiszerelik mindket radiatort hogy kitisztitsák, de ehhez le kell engedni es ujra kell tolteni a klimat is. Kb egy szazasba kerul mindennel egyutt. 2 het mulvara kaptam idopontot, nem tudom volt e már valakinek ilyen karbantartása és hogy valoban ez a helyes irány.

Előre is köszi
Üdv
Breaker
Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #14441 Dátum: 2022.07.05 kedd, 17:46:10 »

Sziasztok!

A P0234-es hibakódnak mi lehet az oka? Azt tudom, hogy a turbó túltöltésével függ össze, de bizonytalan vagyok az ok miatt.

10 e km-el ezelőtt volt egy teljeskörű turbó felújítás, új mágnesszelepet is kapott akkor és új részecskeszűrőt, vaporizert is.
Nemrég kapott új akkumlátort is.

Ennek ellenére az autó viselkedésében nincs semmi szokatlan, a hiba csak nagyon ritkán jön elő, akkor is csak akkor, ha:
- kánikula van
- és megy a klíma
- és a kocsiban sokan vagyunk + a csomagok (=nagy a tömeg)
- és hosszú emelkedőn való gyorsítás miatt lepadlózom, s szinte e teljes fordulatszámtartományon végigforgatom a motort.

Ez a maximális terhelés kell neki, hogy a hiba megjelenjen, kb. az összes feltétel együttese kell. Ennél kisebb terhelésnél nem jön elő. Ekkor sem determinisztikus, szóval ilyenkor is inkább nem jelentkezik a hiba, nagyon kell küzdeni, hogy sikerüljön reprodukálni.

A kocsi újraindítása után az Engine Service Now magától eltűnik (MIL lámpa kialszik), de a Forscan-nel még ki lehet olvasni (gyújtás ki- és be után):
A jel a megengedhető tartományon kívül van.
A lekérdezés idején a DTC hibakód jelen van.
A hibajelző MIL lámpa nincs bekacsolvan ehhez a DTC hibakódhoz.

Nincs olajfogyasztás, hűtővíz rendben, nem füstől, szép hangja van, az erő is csak addig megy el, amíg a MIL lámpa világít, gondolom az átmeneti vészüzem miatt.

Van valakinek tippje, hogy miket nézessek meg?
Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #14442 Dátum: 2022.07.06 szerda, 06:36:46 »

Sziasztok!

A P0234-es hibakódnak mi lehet az oka? Azt tudom, hogy a turbó túltöltésével függ össze, de bizonytalan vagyok az ok miatt.

10 e km-el ezelőtt volt egy teljeskörű turbó felújítás, új mágnesszelepet is kapott akkor és új részecskeszűrőt, vaporizert is.
Nemrég kapott új akkumlátort is.

Ennek ellenére az autó viselkedésében nincs semmi szokatlan, a hiba csak nagyon ritkán jön elő, akkor is csak akkor, ha:
- kánikula van
- és megy a klíma
- és a kocsiban sokan vagyunk + a csomagok (=nagy a tömeg)
- és hosszú emelkedőn való gyorsítás miatt lepadlózom, s szinte e teljes fordulatszámtartományon végigforgatom a motort.

Ez a maximális terhelés kell neki, hogy a hiba megjelenjen, kb. az összes feltétel együttese kell. Ennél kisebb terhelésnél nem jön elő. Ekkor sem determinisztikus, szóval ilyenkor is inkább nem jelentkezik a hiba, nagyon kell küzdeni, hogy sikerüljön reprodukálni.

A kocsi újraindítása után az Engine Service Now magától eltűnik (MIL lámpa kialszik), de a Forscan-nel még ki lehet olvasni (gyújtás ki- és be után):
A jel a megengedhető tartományon kívül van.
A lekérdezés idején a DTC hibakód jelen van.
A hibajelző MIL lámpa nincs bekacsolvan ehhez a DTC hibakódhoz.

Nincs olajfogyasztás, hűtővíz rendben, nem füstől, szép hangja van, az erő is csak addig megy el, amíg a MIL lámpa világít, gondolom az átmeneti vészüzem miatt.

Van valakinek tippje, hogy miket nézessek meg?

Nem biztos, hogy a turbóval van a baj. 1 hibakód sok mindent lefed
Hirtelen ezt találtam:

P0234 - Turbófeltöltő / Töltő "A" túlmelegedés

Tartalom:
Lehetséges okok
Mikor észlelhető a kód?
Lehetséges tünetek
P0234 Leírás
P0234 Konkrét gyártmányokra vonatkozó információ

Lehetséges okok
A nyomásnövelő nyomásérzékelő kábelkötege nyitott vagy rövidre zárva van
A nyomásfok érzékelő áramkörének gyenge elektromos csatlakozása
Hibás nyomásfokozó érzékelő
Hibás Turbo / Super töltő
Motor túlhőmérséklete
A gyújtáskiesés meghaladja a kalibrált küszöbértéket
Hibás kopogásérzékelő (KS) Mit jelent ez?
Mikor észlelhető a kód?

Ez a diagnosztikai hibakód (DTC) P0234 lesz beállítva, ha a nyomásnövelő érzékelő jele az előre jelzett tartomány felett van.

Lehetséges tünetek
Motorfény világít (vagy a szerviz motor hamarosan figyelmeztető lámpája)

P0234 Leírás
A nyomásnövelő érzékelő reagál a szívócsatorna nyomásváltozására. Ezt a nyomást a turbófeltöltő hozza létre, és a gázpedál helyzetével (APP) és a motor fordulatszámával változik.
 A motorvezérlő modul (ECM) ezt az információt használja a barometrikus nyomás (BARO) érzékelő diagnosztizálásához és a motor túlmelegedés elleni védelméhez.
A nyomásnövelő érzékelő 5 voltos referencia áramkört, alacsony referencia áramkört és jeláramkört tartalmaz. A motorvezérlő modul (ECM) 5 volttal táplálja az 5 voltos referencia 2 áramkör nyomásfokozó érzékelőjét, és egy alacsony referencia áramkörön földet biztosít.
 A nyomásnövelő érzékelő jelet ad az ECM-nek egy jeláramkörön a nyomásváltozásokhoz képest. Az ECM a normál tartományon kívüli feszültségre figyeli a nyomásfokérzékelő jelét.
 Az ECM kiszámít egy előrejelzett értéket a töltőnyomás-érzékelő számára. Ezután az ECM összehasonlítja a várható értéket a tényleges jelhez.


P0234 Konkrét gyártmányokra vonatkozó információ
P0234 FORD turbófeltöltő / kompresszor „A” túlmelegedés

Ebből az derül ki, hogy nagy terhelésen vagy a nyomásszabályzó a közös csövön nem ad le megfelelő jelet, vagy pont azért ad rossz jelet, mert nem kap elég üzemanyagot , azért meg a nagynyomásún levő hozam szabályzó a felelős.
Kérdés még az, hogy mikor a turbót kicserélték, akkor csináltak-e adaptációs érték törlést, hogy újratanulja az értékeket, a már új turbóval

Én a sajátomon 290 ezernél cseréltem a nagynyomásún a hozamszabályzó szelepet a visszatérő meg a bejövő üzemanyag csöveket a szűrőtől a nagynyomásúig és a résolajcsövet.
Teljesen máskép viselkedik az auto, szebben,csendesebben jár és könnyebben indul.











Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #14443 Dátum: 2022.07.06 szerda, 09:56:03 »

Köszi a választ, legalább van egy irány, hogy miket kell ellenőrizni.

A turbó felújításos történetnél minden úgy történt, ahogyan a nagykönyvben meg van írva, minden ki lett tisztítvam, átmosva, a plsuz olajcsere is megtörtént.
Az adaptáció is törölve lett.

Még annyi, hogy a turbó bár nagyon ritkán, de alapjáratnál hallható, hogy megy, de ilyenkor egy kis gázfröcsre az alapjáratra való visszaláskor már lekapcsol.

Nem biztos, hogy a turbóval van a baj. 1 hibakód sok mindent lefed
Hirtelen ezt találtam:

P0234 - Turbófeltöltő / Töltő "A" túlmelegedés

Tartalom:
Lehetséges okok
Mikor észlelhető a kód?
Lehetséges tünetek
P0234 Leírás
P0234 Konkrét gyártmányokra vonatkozó információ

Lehetséges okok
A nyomásnövelő nyomásérzékelő kábelkötege nyitott vagy rövidre zárva van
A nyomásfok érzékelő áramkörének gyenge elektromos csatlakozása
Hibás nyomásfokozó érzékelő
Hibás Turbo / Super töltő
Motor túlhőmérséklete
A gyújtáskiesés meghaladja a kalibrált küszöbértéket
Hibás kopogásérzékelő (KS) Mit jelent ez?
Mikor észlelhető a kód?

Ez a diagnosztikai hibakód (DTC) P0234 lesz beállítva, ha a nyomásnövelő érzékelő jele az előre jelzett tartomány felett van.

Lehetséges tünetek
Motorfény világít (vagy a szerviz motor hamarosan figyelmeztető lámpája)

P0234 Leírás
A nyomásnövelő érzékelő reagál a szívócsatorna nyomásváltozására. Ezt a nyomást a turbófeltöltő hozza létre, és a gázpedál helyzetével (APP) és a motor fordulatszámával változik.
 A motorvezérlő modul (ECM) ezt az információt használja a barometrikus nyomás (BARO) érzékelő diagnosztizálásához és a motor túlmelegedés elleni védelméhez.
A nyomásnövelő érzékelő 5 voltos referencia áramkört, alacsony referencia áramkört és jeláramkört tartalmaz. A motorvezérlő modul (ECM) 5 volttal táplálja az 5 voltos referencia 2 áramkör nyomásfokozó érzékelőjét, és egy alacsony referencia áramkörön földet biztosít.
 A nyomásnövelő érzékelő jelet ad az ECM-nek egy jeláramkörön a nyomásváltozásokhoz képest. Az ECM a normál tartományon kívüli feszültségre figyeli a nyomásfokérzékelő jelét.
 Az ECM kiszámít egy előrejelzett értéket a töltőnyomás-érzékelő számára. Ezután az ECM összehasonlítja a várható értéket a tényleges jelhez.


P0234 Konkrét gyártmányokra vonatkozó információ
P0234 FORD turbófeltöltő / kompresszor „A” túlmelegedés

Ebből az derül ki, hogy nagy terhelésen vagy a nyomásszabályzó a közös csövön nem ad le megfelelő jelet, vagy pont azért ad rossz jelet, mert nem kap elég üzemanyagot , azért meg a nagynyomásún levő hozam szabályzó a felelős.
Kérdés még az, hogy mikor a turbót kicserélték, akkor csináltak-e adaptációs érték törlést, hogy újratanulja az értékeket, a már új turbóval

Én a sajátomon 290 ezernél cseréltem a nagynyomásún a hozamszabályzó szelepet a visszatérő meg a bejövő üzemanyag csöveket a szűrőtől a nagynyomásúig és a résolajcsövet.
Teljesen máskép viselkedik az auto, szebben,csendesebben jár és könnyebben indul.












Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14444 Dátum: 2022.07.06 szerda, 18:38:21 »


Még annyi, hogy a turbó bár nagyon ritkán, de alapjáratnál hallható, hogy megy, de ilyenkor egy kis gázfröcsre az alapjáratra való visszaláskor már lekapcsol.

forgasd még egy kicsit azt a nagykönyvet
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Breaker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



« Új hozzászólás #14445 Dátum: 2022.07.07 csütörtök, 00:48:31 »

Nekem is kellett már tisztítani.
Nem kellett hozzá szétszedni semmit sem!

Felülről a klíma hűtője (=kondenztára) és a motor hűtője egy sötét színű szivacs szerű fedőlappal van lefedve.
Ez rá van ragasztva.
Ezt fonoman fel kell szedni (vágni, vagy tépni, izlés kérdése), s így a két hűtő közötti rés felülről hozzáférhetővé válik, így onnan ki is mosható.

Esetleg rovaroldószerrel meg lehet  segíteni.

A magas nyomású vizes takrítással csak óvatosan, mert el lehet hajlítani a lamellákat.

Szükség esetén elég legfeljebb az első lökhárítót levenni. Nekem le kellett venni úgy is, mert mögötte a zsalu szerkezet is törött volt, amit javítani kellett, de a hűtőket kiszerelni nem kellett!

A művelet után én a szivacsot nem rakattam vissza, nem hiányzik, de minőségi raggasztóval vissza lehet ragasztani.


Köszi. Mielott ezt a muveletet meglépném, ellenoriztetem a termosztátot, hogy kinyit-e.
Normalis ido alatt megy fol uzemi homersekletre a motor es ott egy jo 10 percig oké, aztán hirtelen melegszik a veszélyes zónába. Ez most jött elő csak a dög melegben de nem az elso napon.
Naplózva

Mondeo 2008/10 || 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW || 6-sebességes automata AWF21
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #14446 Dátum: 2022.07.07 csütörtök, 08:19:48 »

forgasd még egy kicsit azt a nagykönyvet

Hülye kérdés, de a tartalommal volt gond, vagy a sok elgépeléssel, amit mobilról nyomkodva sajnos gyakran sikerül elkövetnem?

Egyébként azóta többször is próbáltam előídézni a P0234-et, mindenféle terheléssel, s egyáltalán nem jelentkezik a hiba azóta - bármit is csinálok.
Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14447 Dátum: 2022.07.07 csütörtök, 15:39:44 »

Hülye kérdés, de a tartalommal volt gond, vagy a sok elgépeléssel, amit mobilról nyomkodva sajnos gyakran sikerül elkövetnem?

Egyébként azóta többször is próbáltam előídézni a P0234-et, mindenféle terheléssel, s egyáltalán nem jelentkezik a hiba azóta - bármit is csinálok.
tartalommal. a turbó nem kapcsol sehova
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #14448 Dátum: 2022.07.07 csütörtök, 21:45:06 »

tartalommal. a turbó nem kapcsol sehova

Köszönöm, tévedtem. Nem vagyok autószerelő, csak laikus, az utóbbi 1 év kellemetlenségei jöttek csak ki belőlem.

A hang nekem a turbónak tűnt, de természetesen más is lehet, csak elkpézelésem sincs, hogy mivel keverem össze.

Ez is lehet, hogy baromság: elektromos szervó?

De igazából a P0234 oka érdekel.
Azóta ha megfeszülök ssm tudom reprodukálni. Vajon érdemes vele foglalkozni, vagy csak pillanatnyi elmebaj volt, s engedjem el?
Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14449 Dátum: 2022.07.07 csütörtök, 21:59:32 »

Köszönöm, tévedtem. Nem vagyok autószerelő, csak laikus, az utóbbi 1 év kellemetlenségei jöttek csak ki belőlem.

A hang nekem a turbónak tűnt, de természetesen más is lehet, csak elkpézelésem sincs, hogy mivel keverem össze.

Ez is lehet, hogy baromság: elektromos szervó?

De igazából a P0234 oka érdekel.
Azóta ha megfeszülök ssm tudom reprodukálni. Vajon érdemes vele foglalkozni, vagy csak pillanatnyi elmebaj volt, s engedjem el?
milyen turbó került rá?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: 1 ... 282 283 284 285 286 287 288 [289] 290 291 292 293 294 295 296 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.087 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.