Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.30 kedd, 06:54:11 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 ... 296   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 4716679 alkalommal)
0 Felhasználó és 89 vendég van a témában
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #500 Dátum: 2011.10.01 szombat, 10:58:19 »

6%-al kisebb légellenálást már lehet érezni. Akinek meg TDCI-je van az tudja hogy télen kell 8-9km míg bemelegszik. Jó dolog az.

Kíváncsi vagyok, így mennyivel előbb melegszik be. Esélyes, hogy jóval rövidebb úton.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zsoel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10594



« Új hozzászólás #501 Dátum: 2011.10.01 szombat, 12:40:05 »

Sokan mondják, hogy az a rács egy pharasztvakítás, de nekem is tetszik. Már a kb 2002-es 320d-ban benne volt.
Gondoljunk csak bele, gurulsz lefelé az alpokban, -20 fokban. Nyitott ráccsal úgy kihűlik a motor a menetszéltől, hogy ihaj. Így meg nem.
És biztos sokkal gyorsabban is melegszik be. Jó dolog az.

Az alpokban használj papírkartont a hűtő elé!  hehe
Naplózva

MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia! Smiley
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #502 Dátum: 2011.10.01 szombat, 19:17:52 »

Az alpokban használj papírkartont a hűtő elé!  hehe

Na ja...  wow1 vigyor3
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tome02
Vendég
« Új hozzászólás #503 Dátum: 2011.10.01 szombat, 20:49:36 »


Nem vagyok 1 nagy autószerelő de ezt átböngészve nem fedeztem fel különbséget a motorház alatt. (a blokk tuti ugyan az, max minimális eltérés lehet az elektronikában)

Ha így van akkor: 2 kerekű motoroknál létezik olyan hogy járműtérkép (gondolom itt is) az tér el. Ez pedig csak szoftveres. Motoroknál a járműtérkép módosítható szal már csak ki kell nyomozni hogy ennél tudják-e olyan egyszerűen mint a motoroknál...
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #504 Dátum: 2011.10.01 szombat, 21:28:23 »

Érdekes, hogy a 2,2-esnek (200) egészen más a váltókiosztása. Jóval hosszabbak a fokozatok.
Annyival hosszabbak a fokozatok, hogy egy hangyányival rövidebb a 6. a 2.2-nél....nem annyival, hogy számítson, csak azért írom, hogy ne legyél tévedésben. vigyor3  2.0-nál 2,116 a váltó+difi együttes lassítása míg a 2.2-nél 2,16  mind a kettőnél a 6.-at néztem.  wave  vigyor3
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #505 Dátum: 2011.10.01 szombat, 21:55:08 »

Annyival hosszabbak a fokozatok, hogy egy hangyányival rövidebb a 6. a 2.2-nél....nem annyival, hogy számítson, csak azért írom, hogy ne legyél tévedésben. vigyor3  2.0-nál 2,116 a váltó+difi együttes lassítása míg a 2.2-nél 2,16  mind a kettőnél a 6.-at néztem.  wave  vigyor3

2.2  2.0......  eltérés
6th0.540  0.789......  2%
5th0.652  0.943......  3,12%
4th0.838  0.868......  4,7%
3rd1.182  1.241......  3,3%
2nd1.905  1.952......  5,8%
1st3.385  3.583......  2,5%

Valójában tényleg nem a végső áttételt néztem. Ugye a 2.2-es 4-gyel, a 2.0-ás 2,682 (5-6), és 3,688 (1-4) szorzódik.
Az arány már a korrigált adatokkal van, nem az első 2 szám hányadosa.
Ez valóban nem akkora difi.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #506 Dátum: 2011.10.01 szombat, 23:23:17 »

2.2  2.0......  eltérés
6th0.540  0.789......  2%
5th0.652  0.943......  3,12%
4th0.838  0.868......  4,7%
3rd1.182  1.241......  3,3%
2nd1.905  1.952......  5,8%
1st3.385  3.583......  2,5%

Valójában tényleg nem a végső áttételt néztem. Ugye a 2.2-es 4-gyel, a 2.0-ás 2,682 (5-6), és 3,688 (1-4) szorzódik.
Az arány már a korrigált adatokkal van, nem az első 2 szám hányadosa.
Ez valóban nem akkora difi.
Nem baj, nekem még pont elég lesz.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #507 Dátum: 2011.10.02 vasárnap, 17:43:57 »

2.2  2.0......  eltérés
6th0.540  0.789......  2%
5th0.652  0.943......  3,12%
4th0.838  0.868......  4,7%
3rd1.182  1.241......  3,3%
2nd1.905  1.952......  5,8%
1st3.385  3.583......  2,5%

Valójában tényleg nem a végső áttételt néztem. Ugye a 2.2-es 4-gyel, a 2.0-ás 2,682 (5-6), és 3,688 (1-4) szorzódik.
Az arány már a korrigált adatokkal van, nem az első 2 szám hányadosa.
Ez valóban nem akkora difi.
De azért érdekes, hogy hosszabb a 2.0 váltója mint az erősebb 2.2-é. fejvakaras
A trend most minden márkánál a még hosszabb utolsó fokozat, az alacsonyabb fogyi és emisszió miatt.
Fordéknál biztos tudnak valamit, amit mások nem... eplus2  wilting
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Mezei
Vendég
« Új hozzászólás #508 Dátum: 2011.10.02 vasárnap, 20:33:35 »

Sziasztok!
2007. év végi TDCi Mondeonk van, 140 lovas, de az előző tulaj chiptuningot tett bele. Egyenletes tempónál a motor időnként akadozik, de csak kicsit (az utasok már nem szokták érezni), ezt kb. hetente megcsinálja. Ha egy ilyen "akadozós" időben épp benyomom a kuplungot - meg is áll a motor. A körforgalomban időnként ledudálják a hajamat, mert ilyenkor ugye nem sikerül kettesbe váltani, hanem egy picikét megállunk az út közepén. Kerestem hasonló problémát itt a fórumon, találtam egyet, ami szintén "darabos üzemanyag"-ról szól, de ott nem láttam, hogy a kuplung kinyomáskor megállt. Voltunk szervizben - semmi hibakód. Remélem, van rá megoldás, mert gyerek miatt biztonságos kocsinak vettük ezt a kombit, de hát így...
Üdv:
Mezei
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #509 Dátum: 2011.10.02 vasárnap, 20:39:54 »

Sziasztok!
2007. év végi TDCi Mondeonk van, 140 lovas, de az előző tulaj chiptuningot tett bele. Egyenletes tempónál a motor időnként akadozik, de csak kicsit (az utasok már nem szokták érezni), ezt kb. hetente megcsinálja. Ha egy ilyen "akadozós" időben épp benyomom a kuplungot - meg is áll a motor. A körforgalomban időnként ledudálják a hajamat, mert ilyenkor ugye nem sikerül kettesbe váltani, hanem egy picikét megállunk az út közepén. Kerestem hasonló problémát itt a fórumon, találtam egyet, ami szintén "darabos üzemanyag"-ról szól, de ott nem láttam, hogy a kuplung kinyomáskor megállt. Voltunk szervizben - semmi hibakód. Remélem, van rá megoldás, mert gyerek miatt biztonságos kocsinak vettük ezt a kombit, de hát így...
Üdv:
Mezei
Aki chippelte, biztos megvan az eredeti program nála, vissza kell tölteni, és megnézni, hogy úgy jó-e, ha igen, akkor még egy picit dolgozzon az újraírt verzión, ha már pénzt kért érte...
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #510 Dátum: 2011.10.02 vasárnap, 20:41:55 »

Sziasztok!
2007. év végi TDCi Mondeonk van, 140 lovas, de az előző tulaj chiptuningot tett bele. Egyenletes tempónál a motor időnként akadozik, de csak kicsit (az utasok már nem szokták érezni), ezt kb. hetente megcsinálja. Ha egy ilyen "akadozós" időben épp benyomom a kuplungot - meg is áll a motor. A körforgalomban időnként ledudálják a hajamat, mert ilyenkor ugye nem sikerül kettesbe váltani, hanem egy picikét megállunk az út közepén. Kerestem hasonló problémát itt a fórumon, találtam egyet, ami szintén "darabos üzemanyag"-ról szól, de ott nem láttam, hogy a kuplung kinyomáskor megállt. Voltunk szervizben - semmi hibakód. Remélem, van rá megoldás, mert gyerek miatt biztonságos kocsinak vettük ezt a kombit, de hát így...
Üdv:
Mezei

Nem biztos, hogy a chip miatt van.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #511 Dátum: 2011.10.03 hétfő, 09:27:17 »

Sziasztok!
2007. év végi TDCi Mondeonk van, 140 lovas, de az előző tulaj chiptuningot tett bele. Egyenletes tempónál a motor időnként akadozik, de csak kicsit (az utasok már nem szokták érezni), ezt kb. hetente megcsinálja. Ha egy ilyen "akadozós" időben épp benyomom a kuplungot - meg is áll a motor. A körforgalomban időnként ledudálják a hajamat, mert ilyenkor ugye nem sikerül kettesbe váltani, hanem egy picikét megállunk az út közepén. Kerestem hasonló problémát itt a fórumon, találtam egyet, ami szintén "darabos üzemanyag"-ról szól, de ott nem láttam, hogy a kuplung kinyomáskor megállt. Voltunk szervizben - semmi hibakód. Remélem, van rá megoldás, mert gyerek miatt biztonságos kocsinak vettük ezt a kombit, de hát így...
Üdv:
Mezei

Szia!

Milyen tempónál érezni ezt az akadozást? Véletlenül nem 1400-as fordulat körül?
Párunknak a fórumon csinálja ezt, viszont én még nem próbáltam ilyenkor kinyomni a kuplungot. Én legelőször egy szoftverfrissítést csináltatnék, kitudja melyik szoftver verzió van rajt.

Üdv.: Peti
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #512 Dátum: 2011.10.03 hétfő, 09:37:27 »

Beleolvastam ebbe a PDF dokumentumba, a műszaki adatoknál láttam hogy az  új Mondeo dieselek már Delphi befecskendező rendszerűek (2000 bar), ellenben a 2007.10- levők Siemens befecskendező rendszerűek (1600 bar).
Sajnos a Delphi-ről nem hallani olyan sok jót, még annyit sem mint a Siemensről. A bosch az élenjáró, azt vélik a Common rail "szakik".

Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Mezei
Vendég
« Új hozzászólás #513 Dátum: 2011.10.03 hétfő, 14:17:03 »

Szia!

Milyen tempónál érezni ezt az akadozást? Véletlenül nem 1400-as fordulat körül?
Párunknak a fórumon csinálja ezt, viszont én még nem próbáltam ilyenkor kinyomni a kuplungot. Én legelőször egy szoftverfrissítést csináltatnék, kitudja melyik szoftver verzió van rajt.

Üdv.: Peti

Szia!
A fordulatszámot nem figyeltem eddig, de tényleg az akadozást mindig lassúbb tempónál veszem észre. Sztem ezért is áll le a körforgalomnál, meg kereszteződésben, amikor lelassítunk. Ránézek legközelebb a fordulatszámra, lehet hogy ekörül van, (mondjuk autópályán eddig még tényleg nem állt meg kuplung kinyomásakor, na még csak az hiányozna). Megpróbáljuk, amiket javasoltak itt a fórumon.
Üdv:
Mezei
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #514 Dátum: 2011.10.03 hétfő, 16:50:19 »

Szia!
A fordulatszámot nem figyeltem eddig, de tényleg az akadozást mindig lassúbb tempónál veszem észre. Sztem ezért is áll le a körforgalomnál, meg kereszteződésben, amikor lelassítunk. Ránézek legközelebb a fordulatszámra, lehet hogy ekörül van, (mondjuk autópályán eddig még tényleg nem állt meg kuplung kinyomásakor, na még csak az hiányozna). Megpróbáljuk, amiket javasoltak itt a fórumon.
Üdv:
Mezei

3-nál a fórumon 4-ben érezhető leginkább az "akadozás" 50-es tempónál (1400-as fordulaton). Eddig sajnos még nem sikerült rájönnünk, hogy mitől lehet... a szervízek tanácstalanok, legalábbis ahol eddig jártunk.
Annyit észrevettünk hogy hűvösebb időben (25 fok alatt) kevésbé csinálja, sőt van hogy egyáltalán nem. Így ősszel hogy hidegebb van, már bizonyosabb lesz ez a ténymegállapítás. (hogy mi köze lehet a hőfokhoz??) Ebben a kérdésben várom hozzáértők segítségét, véleményét....

 

Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #515 Dátum: 2011.10.03 hétfő, 17:31:30 »

Újabb műszaki tartalom, magyarul:
http://www.fordmedia.eu/presskits/2006FordGalaxyS-MAX/docs/hungarian/05.pdf
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #516 Dátum: 2011.10.03 hétfő, 19:19:43 »

Beleolvastam ebbe a PDF dokumentumba, a műszaki adatoknál láttam hogy az  új Mondeo dieselek már Delphi befecskendező rendszerűek (2000 bar), ellenben a 2007.10- levők Siemens befecskendező rendszerűek (1600 bar).
Sajnos a Delphi-ről nem hallani olyan sok jót, még annyit sem mint a Siemensről. A bosch az élenjáró, azt vélik a Common rail "szakik".


Bocs, de csak a 2,0TDCi-k 2000baros Delphik. A 2.2TDCi 1800 baros Bosch. Ha azt nézem hogy az MKIII-nál 1600 baros (ami ténylegesen max 1680 bar szokott leni) Delphi befecskendezővel 273ekm után is hibátlan (igaz alacsonyabb CR nyomáson) így kb majdnem mindegy. Meg különben is hátha tanúlt a Deplhi korai 250CDI motork injektor fiaskójából.  Wink
Naplózva
zzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 279



« Új hozzászólás #517 Dátum: 2011.10.03 hétfő, 21:48:58 »

1,8 tdci-nek  (125le) milyen a befecskendező rendszere?
Naplózva

Fekete bálna
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #518 Dátum: 2011.10.04 kedd, 08:35:47 »

1,8 tdci-nek  (125le) milyen a befecskendező rendszere?


Szia!

Az általam belinkelt pdf-ben, az 5. oldalon találsz róla műszaki adatokat.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
glutamin
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38



E-mail
« Új hozzászólás #519 Dátum: 2011.10.04 kedd, 10:08:39 »

Hasznos kis összefoglaló. Végre van némi infó az 1.8-as tdci motoromról. A vezérműhajtásnál a lánc/fogazott szíj az mit jelent? Most akkor ez gondozásmentes láncot jelent vagy szíjat?
Naplózva

Mondi MK4 1.6 tdci
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #520 Dátum: 2011.10.04 kedd, 10:22:36 »

Hasznos kis összefoglaló. Végre van némi infó az 1.8-as tdci motoromról. A vezérműhajtásnál a lánc/fogazott szíj az mit jelent? Most akkor ez gondozásmentes láncot jelent vagy szíjat?

Az egyik motornál - talán a 2,0 - a két vezérműtengely között lánc a kapcsolat, az egészet szíjjal hajtják.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 279



« Új hozzászólás #521 Dátum: 2011.10.04 kedd, 10:25:39 »

Szia!

Az általam belinkelt pdf-ben, az 5. oldalon találsz róla műszaki adatokat.

Köszi!  wave
Naplózva

Fekete bálna
glutamin
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38



E-mail
« Új hozzászólás #522 Dátum: 2011.10.04 kedd, 10:43:18 »

Az enyém 1.8-as 8 szelepes. Gondolom ebben csak egy vezérműtengely van. Majd még próbálok infót begyűjteni.

Motorolaj kérdés: ezekbe a tdci-kbe 5W-30-as olajat javasolnak. Hány liter kellhet bele? 5 l elég talán bele nem?
Naplózva

Mondi MK4 1.6 tdci
zzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 279



« Új hozzászólás #523 Dátum: 2011.10.04 kedd, 10:56:20 »

Az enyém 1.8-as 8 szelepes. Gondolom ebben csak egy vezérműtengely van. Majd még próbálok infót begyűjteni.

Motorolaj kérdés: ezekbe a tdci-kbe 5W-30-as olajat javasolnak. Hány liter kellhet bele? 5 l elég talán bele nem?
azt hiszem ~ 5,4 liter a hivatalos feltöltési mennyiség, de gyakorlatban a meleg olajat kicsorgatva is 5 liter ment bele pálca középig.
ha már megvettem azért szoktam még önteni a hatodik literből is egy -két decit, de így már a felső szintig van az olaj!
mindenesetre legközelebb már csak 5 litert veszek a többit a korábbról megmaradttal egészítem ki, ha kell.
két olajcsere között egyébként egy kortyot sem kell utántölteni. smile
Naplózva

Fekete bálna
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #524 Dátum: 2011.10.04 kedd, 11:39:45 »

Az enyém 1.8-as 8 szelepes. Gondolom ebben csak egy vezérműtengely van. Majd még próbálok infót begyűjteni.

Motorolaj kérdés: ezekbe a tdci-kbe 5W-30-as olajat javasolnak. Hány liter kellhet bele? 5 l elég talán bele nem?

Azért írtam a 2.0-át... a tiéd szerintem szíjas, mint ahogy volt az orionban 1,8-as sima szívóként, majd mondeóban/sierrában td, és a fókában tddi,  tdci-ként.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
glutamin
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38



E-mail
« Új hozzászólás #525 Dátum: 2011.10.04 kedd, 11:46:42 »

Lehet, hogy most első alkalommal a szervizestől veszek olajat, ha kellően jó áron adja.
Naplózva

Mondi MK4 1.6 tdci
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #526 Dátum: 2011.10.04 kedd, 12:02:56 »

Lehet, hogy most első alkalommal a szervizestől veszek olajat, ha kellően jó áron adja.

Mi a fenének... a Wyctor kb 1000/literért adja. A Szervízben legalább a duplája lesz...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
frenki
Vendég
« Új hozzászólás #527 Dátum: 2011.10.04 kedd, 19:26:01 »

Az enyém 1.8-as 8 szelepes. Gondolom ebben csak egy vezérműtengely van. Majd még próbálok infót begyűjteni.

Motorolaj kérdés: ezekbe a tdci-kbe 5W-30-as olajat javasolnak. Hány liter kellhet bele? 5 l elég talán bele nem?

Hali!
Igen egy vezérműves. A főtengely, nagynyomású közt láncos meghajtás, a nagynyomású és a vezérműtengely közt szíj meghajtás. És egy db feszítőgörgő, semmi más.
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #528 Dátum: 2011.10.04 kedd, 19:39:03 »

Az enyém 1.8-as 8 szelepes. Gondolom ebben csak egy vezérműtengely van. Majd még próbálok infót begyűjteni.

Motorolaj kérdés: ezekbe a tdci-kbe 5W-30-as olajat javasolnak. Hány liter kellhet bele? 5 l elég talán bele nem?
A hivatalos töltési mennyiség 5.6 liter
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
lejszlo
Vendég
« Új hozzászólás #529 Dátum: 2011.10.04 kedd, 20:00:39 »

Sziasztok

Na nagyon besz0ptam valamit...

kb 2000 km-rel ezelőtt 170e-nél szólt a kocsi, olajcsere igénye van. Ez érdekes, mert 160e-nél volt cserélve. De mint megtudtam az enyém ellenörzi a viszkozitást, és ezért szólt már 10e km-rel az olajcsere után. Na lementem egy Fordra szakosodott műhelybe, mert ajánlották. Ott pont akciós volt az olajcsere. Ja, az enyém részecske szűrős 2.0 tdci. Mondom a szerelőnek, hogy ebbe biztos jó-e a sima olaj, mert ez DPF-es, és úgy tudom, hogy abba speckó olaj kell (amin rajta van, hogy ilyen motorhoz való). Azt mondta az ember, hogy nem kell vele foglalkozni. Ok mondom, csak ért hozzá. Olaj, szűrő cserélve. Erre most 172e km-nél azt mondja a kocsi: bimmbamm.. olajcsere! Na mondom remek...

Szóval a kérdés: jól tudtam-e, tényleg más olaj kell a DPF-es autóba? Ráadásul az infóm szerint 0W30 vagy 5W40. Amúgy eredeti Ford 5W30-as olajat kapott.
Ja, és városban sokat megyek, szegény be se melegszik, mire már meg is állok Sad

Köszi

Laci
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #530 Dátum: 2011.10.04 kedd, 20:23:18 »

Sokan mondják, hogy az a rács egy pharasztvakítás, de nekem is tetszik. Már a kb 2002-es 320d-ban benne volt.
Gondoljunk csak bele, gurulsz lefelé az alpokban, -20 fokban. Nyitott ráccsal úgy kihűlik a motor a menetszéltől, hogy ihaj. Így meg nem.
És biztos sokkal gyorsabban is melegszik be. Jó dolog az.

Nem sz0ptál be semmit: reseteld az olajcserére figyelmeztető kütyüt: gyújtásnál (nem járó motornál Wink ) fék és gáz padlóignyom, amíg nem jön az üzenet.
5W-30 ok.
Csak rövid városi út nem jó a gépnek: kb 1000km-enként parkettázd le egy 30-40km-es etapon.  Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
lejszlo
Vendég
« Új hozzászólás #531 Dátum: 2011.10.04 kedd, 20:25:17 »

Nem sz0ptál be semmit: reseteld az olajcserére figyelmeztető kütyüt: gyújtásnál (nem járó motornál Wink ) fék és gáz padlóignyom, amíg nem jön az üzenet.
5W-30 ok.
Csak rövid városi út nem jó a gépnek: kb 1000km-enként parkettázd le egy 30-40km-es etapon.  Wink


Igen így lett kiütve a Fordos csávónál is a jelzés.. de most ez, hogy 2e km után megint bejelez, ez csak jelent valamit nem? Hogy valami baja van a világ működésével nem? Ki tudom én ütni persze, csak kérdés, hogy mikor fog beállni tőle valami Sad

l
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #532 Dátum: 2011.10.05 szerda, 08:25:57 »

Igen így lett kiütve a Fordos csávónál is a jelzés.. de most ez, hogy 2e km után megint bejelez, ez csak jelent valamit nem? Hogy valami baja van a világ működésével nem? Ki tudom én ütni persze, csak kérdés, hogy mikor fog beállni tőle valami Sad

l
Én a nagytali előtt cseréltem olajat 4 nappal, tehát vagy 200km volt az olajban, nagytaliról hazafelé kiírta, hogy jólenne cserélni. Volt pár gyorsulás, meg igénybevétel ez tény, de 4 napos olajt nem fogok lecserélni, mentem vele még 10e. km-t, és utána lecseréltem, közben nem jött visza az olajcserés üzenet.
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
lejszlo
Vendég
« Új hozzászólás #533 Dátum: 2011.10.05 szerda, 09:09:57 »

Én a nagytali előtt cseréltem olajat 4 nappal, tehát vagy 200km volt az olajban, nagytaliról hazafelé kiírta, hogy jólenne cserélni. Volt pár gyorsulás, meg igénybevétel ez tény, de 4 napos olajt nem fogok lecserélni, mentem vele még 10e. km-t, és utána lecseréltem, közben nem jött visza az olajcserés üzenet.

De Neked a csere elott is sikitott mar, hogy cserelni kellene? Vagy csak ugy jott ki, hogy a szukseges olajcsere periodusod jott ki a 200km-es ut utan? Illetve neked van reszecske szurod?

En resetteltem ma reggel az olajcsere igent, jelenleg nem hisztizik... csak jo lenne megtudni, hogy tenyleg DPF-es olajat kellett-e volna bele tenni...

Laci
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #534 Dátum: 2011.10.05 szerda, 09:36:23 »

De Neked a csere elott is sikitott mar, hogy cserelni kellene? Vagy csak ugy jott ki, hogy a szukseges olajcsere periodusod jott ki a 200km-es ut utan? Illetve neked van reszecske szurod?

En resetteltem ma reggel az olajcsere igent, jelenleg nem hisztizik... csak jo lenne megtudni, hogy tenyleg DPF-es olajat kellett-e volna bele tenni...

Laci
A csere előtt nem szólt. 140e. vettem a gépet és 150e. cseréltem szóval a csereperiódus felénél, és utána sikított. Igen, az enyém is részecskeszűrős
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
lejszlo
Vendég
« Új hozzászólás #535 Dátum: 2011.10.05 szerda, 09:39:24 »

A csere előtt nem szólt. 140e. vettem a gépet és 150e. cseréltem szóval a csereperiódus felénél, és utána sikított. Igen, az enyém is részecskeszűrős

Na hat ez is erdekes akkor... alltiolag a DPF-esek ellenorzik az olaj viszkozitasat, es ezert jeleznek, ha nem megfelelo meg a csere periodus vege elott. Nekem is kb a felenel jelzett a multkor.

Neked veletlenul sem rangat 1400-as fordulatnal negyedikben varosban ugye? Smiley

Laci
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #536 Dátum: 2011.10.05 szerda, 09:41:08 »

Na hat ez is erdekes akkor... alltiolag a DPF-esek ellenorzik az olaj viszkozitasat, es ezert jeleznek, ha nem megfelelo meg a csere periodus vege elott. Nekem is kb a felenel jelzett a multkor.

Neked veletlenul sem rangat 1400-as fordulatnal negyedikben varosban ugye? Smiley

Laci
Azt szerencsére nem csinálja, és a klímahűtőm sem lyukadt még szét  Wink
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #537 Dátum: 2011.10.05 szerda, 10:12:48 »

Sziasztok

Tegnapi nap nézegettem az autóm ismét ELM-327-es interfésszel. A gázpedálhelyzet D illetve E pozíciója (így hozza a Scanmaster program), nem teljesen egyforma. (pl.: 4,0%- 4,5% , vagy 45,0%-45,8%). Kb ilyen eltérések vannak. Mi a véleményetek, ez jelentőséggel bírhat, a rángatásra?

Köszi
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #538 Dátum: 2011.10.05 szerda, 20:43:31 »

Sziasztok

Tegnapi nap nézegettem az autóm ismét ELM-327-es interfésszel. A gázpedálhelyzet D illetve E pozíciója (így hozza a Scanmaster program), nem teljesen egyforma. (pl.: 4,0%- 4,5% , vagy 45,0%-45,8%). Kb ilyen eltérések vannak. Mi a véleményetek, ez jelentőséggel bírhat, a rángatásra?

Köszi
AZ ELm327 nem a leghitelesebb forrás. Amúgy meg semmi rendkívüli nincs benne. 3 poti van 3 különböző helyzetben, pont azért hogy legyen redundancia.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #539 Dátum: 2011.10.15 szombat, 15:15:47 »

üdv!
az lenne a kérdésem, hogy mi lehet 2.0 tdci mk3-as vasammal?
mostanság 1-2 héten néha-néha (nem minden indításkor) gyújtás után felvillan a kézifék és az abs visszajelző lámpája egyszerre és 2 másodperc múlva el is alszik.
mit akar jelezni számomra?  Huh?  Roll Eyes
előre is köszi Wink
fékolajszint rendben?
Esetleg valamelyik hátsó abs jeladó ratyi....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kismio
Vendég
« Új hozzászólás #540 Dátum: 2011.10.30 vasárnap, 19:48:34 »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem hogy az EGR szelepet érdemes ledugózni?
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #541 Dátum: 2011.10.31 hétfő, 19:43:15 »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem hogy az EGR szelepet érdemes ledugózni?

Szia!

Mondeo IV-esed van?! 2.0 Tdci?

Én lefalaztam már az enyémet, mivel van olyan fordulatszámtartomány, aminek tartásánál rángat az autó, de nem változott semmit. Viszont hibakódot sem dobott... érdekes.

Kiváncsi lennék, hogy másnál dobna-e hibakódot?! Szakik szerint, kellene.

Üdv.: Peti
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Black
Vendég
« Új hozzászólás #542 Dátum: 2011.10.31 hétfő, 19:51:04 »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem hogy az EGR szelepet érdemes ledugózni?
Ügyesen föltetted a kérdést a kétszer is. Egyszer az MK3-ba, egyszer pedig az MK4 topicjába is, de még mindíg nem tudjuk, hogy milyen autód van.
Naplózva
tome02
Vendég
« Új hozzászólás #543 Dátum: 2011.11.01 kedd, 01:13:35 »

Tudom nem ide való (nem mondeo de ford)...

A céges autóról volna szó... 1 ford fiesta 1,4 tdci (2006) Reggelente furcsán indul. Izzítás, a megszokottnál hosszabb indítózás, beindul, füst kicsap, alapjárat ingadozik, ahogy melegszik beáll, és a füstölés is szépen abbamarad.

Szerintetek?
Szedjem szét szelektív hulladéknak, vagy mi van ezzel a xarral? Jó annyira nem gáz mintha 2x annyira gáz lenne...
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.01 kedd, 01:36:18 írta tome02 » Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #544 Dátum: 2011.11.01 kedd, 10:33:15 »

Tudom nem ide való (nem mondeo de ford)...

A céges autóról volna szó... 1 ford fiesta 1,4 tdci (2006) Reggelente furcsán indul. Izzítás, a megszokottnál hosszabb indítózás, beindul, füst kicsap, alapjárat ingadozik, ahogy melegszik beáll, és a füstölés is szépen abbamarad.

Szerintetek?
Szedjem szét szelektív hulladéknak, vagy mi van ezzel a xarral? Jó annyira nem gáz mintha 2x annyira gáz lenne...

Próbáld meg megtisztítani a maf szenzort... esetleg egy injektortisztítás.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #545 Dátum: 2011.11.01 kedd, 14:16:04 »

EGR szelep levételéhez, lefalazáshoz, tisztításhoz néhány tanács (2.0 Tdci 143Le-s változatnál):

Felülről 2 db 6-os és 2 db 5-ös csavarhoz hozzáférni viszonylag könnyedén, viszont maga a szelepet alulról is fogja egy 5-ös imbusz fejű csavar. Ehhez kizárólag aknából vagy emelőn férni hozzá, de azt is úgy, hogy 30-40-cm-es hosszabítással felnyúlva alulról... Én itthon magamnak csináltam, meg is szenvedtem vele. Egyébként ennek a plusz csavarnak túl sok jelentősége nincs, így is elég maszivan áll a szelep.

Lefalazás után semmit nem vettem észre.

Üdv.: Peti
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
tome02
Vendég
« Új hozzászólás #546 Dátum: 2011.11.01 kedd, 20:53:09 »

Próbáld meg megtisztítani a maf szenzort... esetleg egy injektortisztítás.

1 dolgot elfelejtettem írni... Már elég régóta csinálja hogy alapjáraton (mind1 hogy hideg vagy meleg) rángat... Szép egyenletes a hangja mégis van 1 külön ritmusú rángatása... Ha a klímát bepattintod még durvább...
Poén hogy ezt csinálja még 1 másik céges fiesta is... De az nem ennyire..

Adagoló?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #547 Dátum: 2011.11.01 kedd, 21:12:18 »

1 dolgot elfelejtettem írni... Már elég régóta csinálja hogy alapjáraton (mind1 hogy hideg vagy meleg) rángat... Szép egyenletes a hangja mégis van 1 külön ritmusú rángatása... Ha a klímát bepattintod még durvább...
Poén hogy ezt csinálja még 1 másik céges fiesta is... De az nem ennyire..

Adagoló?

Közös nyomócsöves... adagoló nem lehet.
Én biz megpróbálnám az üzemanyagos tisztító mókát is.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #548 Dátum: 2011.11.01 kedd, 21:58:37 »

EGR szelep levételéhez, lefalazáshoz, tisztításhoz néhány tanács (2.0 Tdci 143Le-s változatnál):

Felülről 2 db 6-os és 2 db 5-ös csavarhoz hozzáférni viszonylag könnyedén, viszont maga a szelepet alulról is fogja egy 5-ös imbusz fejű csavar. Ehhez kizárólag aknából vagy emelőn férni hozzá, de azt is úgy, hogy 30-40-cm-es hosszabítással felnyúlva alulról... Én itthon magamnak csináltam, meg is szenvedtem vele. Egyébként ennek a plusz csavarnak túl sok jelentősége nincs, így is elég maszivan áll a szelep.

Lefalazás után semmit nem vettem észre.

Üdv.: Peti
Itt nem küld hibajelet?
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #549 Dátum: 2011.11.01 kedd, 22:00:06 »

Itt nem küld hibajelet?
Majd 30-40km után fog    Undecided
Naplózva
Oldalak: 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 ... 296   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.071 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.