Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:02:14
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
4
5
6
7
8
9
10
[
11
]
12
13
14
15
16
17
18
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5253797 alkalommal)
0 Felhasználó és 49 vendég van a témában
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #500 Dátum:
2011.10.01 szombat, 10:58:19 »
Idézetet írta: stealt - 2011.10.01 szombat, 10:35:29
6%-al kisebb légellenálást már lehet érezni. Akinek meg TDCI-je van az tudja hogy télen kell 8-9km míg bemelegszik. Jó dolog az.
Kíváncsi vagyok, így mennyivel előbb melegszik be. Esélyes, hogy jóval rövidebb úton.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zsoel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 10594
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #501 Dátum:
2011.10.01 szombat, 12:40:05 »
Idézetet írta: Angel - 2011.10.01 szombat, 10:22:29
Sokan mondják, hogy az a rács egy pharasztvakítás, de nekem is tetszik. Már a kb 2002-es 320d-ban benne volt.
Gondoljunk csak bele, gurulsz lefelé az alpokban, -20 fokban. Nyitott ráccsal úgy kihűlik a motor a menetszéltől, hogy ihaj. Így meg nem.
És biztos sokkal gyorsabban is melegszik be. Jó dolog az.
Az alpokban használj papírkartont a hűtő elé!
Naplózva
MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia!
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #502 Dátum:
2011.10.01 szombat, 19:17:52 »
Idézetet írta: zsoel - 2011.10.01 szombat, 12:40:05
Az alpokban használj papírkartont a hűtő elé!
Na ja...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tome02
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #503 Dátum:
2011.10.01 szombat, 20:49:36 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.09.30 péntek, 21:34:34
http://www.talkford.com/topic/153086-technical-differencies-of-85kw-103kw-and-120kw-20tdci-engines/
http://www.thenewmondeo.fordmedia.eu/documents/FordMondeo_EU.pdf
a 38. oldaltól vannak motoradatok.
Nem vagyok 1 nagy autószerelő de ezt átböngészve nem fedeztem fel különbséget a motorház alatt. (a blokk tuti ugyan az, max minimális eltérés lehet az elektronikában)
Ha így van akkor: 2 kerekű motoroknál létezik olyan hogy járműtérkép (gondolom itt is) az tér el. Ez pedig csak szoftveres. Motoroknál a járműtérkép módosítható szal már csak ki kell nyomozni hogy ennél tudják-e olyan egyszerűen mint a motoroknál...
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #504 Dátum:
2011.10.01 szombat, 21:28:23 »
Idézetet írta: Angel - 2011.10.01 szombat, 10:15:59
Érdekes, hogy a 2,2-esnek (200) egészen más a váltókiosztása. Jóval hosszabbak a fokozatok.
Annyival hosszabbak a fokozatok, hogy egy hangyányival rövidebb a 6. a 2.2-nél....nem annyival, hogy számítson, csak azért írom, hogy ne legyél tévedésben.
2.0-nál 2,116 a váltó+difi együttes lassítása míg a 2.2-nél 2,16 mind a kettőnél a 6.-at néztem.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #505 Dátum:
2011.10.01 szombat, 21:55:08 »
Idézetet írta: Ervin - 2011.10.01 szombat, 21:28:23
Annyival hosszabbak a fokozatok, hogy egy hangyányival rövidebb a 6. a 2.2-nél....nem annyival, hogy számítson, csak azért írom, hogy ne legyél tévedésben.
2.0-nál 2,116 a váltó+difi együttes lassítása míg a 2.2-nél 2,16 mind a kettőnél a 6.-at néztem.
2.2
2.0
...
...
eltérés
6th
0.540
0.789
...
...
2%
5th
0.652
0.943
...
...
3,12%
4th
0.838
0.868
...
...
4,7%
3rd
1.182
1.241
...
...
3,3%
2nd
1.905
1.952
...
...
5,8%
1st
3.385
3.583
...
...
2,5%
Valójában tényleg nem a végső áttételt néztem. Ugye a 2.2-es 4-gyel, a 2.0-ás 2,682 (5-6), és 3,688 (1-4) szorzódik.
Az arány már a korrigált adatokkal van, nem az első 2 szám hányadosa.
Ez valóban nem akkora difi.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #506 Dátum:
2011.10.01 szombat, 23:23:17 »
Idézetet írta: Angel - 2011.10.01 szombat, 21:55:08
2.2
2.0
...
...
eltérés
6th
0.540
0.789
...
...
2%
5th
0.652
0.943
...
...
3,12%
4th
0.838
0.868
...
...
4,7%
3rd
1.182
1.241
...
...
3,3%
2nd
1.905
1.952
...
...
5,8%
1st
3.385
3.583
...
...
2,5%
Valójában tényleg nem a végső áttételt néztem. Ugye a 2.2-es 4-gyel, a 2.0-ás 2,682 (5-6), és 3,688 (1-4) szorzódik.
Az arány már a korrigált adatokkal van, nem az első 2 szám hányadosa.
Ez valóban nem akkora difi.
Nem baj, nekem még pont elég lesz.
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #507 Dátum:
2011.10.02 vasárnap, 17:43:57 »
Idézetet írta: Angel - 2011.10.01 szombat, 21:55:08
2.2
2.0
...
...
eltérés
6th
0.540
0.789
...
...
2%
5th
0.652
0.943
...
...
3,12%
4th
0.838
0.868
...
...
4,7%
3rd
1.182
1.241
...
...
3,3%
2nd
1.905
1.952
...
...
5,8%
1st
3.385
3.583
...
...
2,5%
Valójában tényleg nem a végső áttételt néztem. Ugye a 2.2-es 4-gyel, a 2.0-ás 2,682 (5-6), és 3,688 (1-4) szorzódik.
Az arány már a korrigált adatokkal van, nem az első 2 szám hányadosa.
Ez valóban nem akkora difi.
De azért érdekes, hogy hosszabb a 2.0 váltója mint az erősebb 2.2-é.
A trend most minden márkánál a még hosszabb utolsó fokozat, az alacsonyabb fogyi és emisszió miatt.
Fordéknál biztos tudnak valamit, amit mások nem...
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Mezei
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #508 Dátum:
2011.10.02 vasárnap, 20:33:35 »
Sziasztok!
2007. év végi TDCi Mondeonk van, 140 lovas, de az előző tulaj chiptuningot tett bele. Egyenletes tempónál a motor időnként akadozik, de csak kicsit (az utasok már nem szokták érezni), ezt kb. hetente megcsinálja. Ha egy ilyen "akadozós" időben épp benyomom a kuplungot - meg is áll a motor. A körforgalomban időnként ledudálják a hajamat, mert ilyenkor ugye nem sikerül kettesbe váltani, hanem egy picikét megállunk az út közepén. Kerestem hasonló problémát itt a fórumon, találtam egyet, ami szintén "darabos üzemanyag"-ról szól, de ott nem láttam, hogy a kuplung kinyomáskor megállt. Voltunk szervizben - semmi hibakód. Remélem, van rá megoldás, mert gyerek miatt biztonságos kocsinak vettük ezt a kombit, de hát így...
Üdv:
Mezei
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #509 Dátum:
2011.10.02 vasárnap, 20:39:54 »
Idézetet írta: Mezei - 2011.10.02 vasárnap, 20:33:35
Sziasztok!
2007. év végi TDCi Mondeonk van, 140 lovas, de az előző tulaj chiptuningot tett bele. Egyenletes tempónál a motor időnként akadozik, de csak kicsit (az utasok már nem szokták érezni), ezt kb. hetente megcsinálja. Ha egy ilyen "akadozós" időben épp benyomom a kuplungot - meg is áll a motor. A körforgalomban időnként ledudálják a hajamat, mert ilyenkor ugye nem sikerül kettesbe váltani, hanem egy picikét megállunk az út közepén. Kerestem hasonló problémát itt a fórumon, találtam egyet, ami szintén "darabos üzemanyag"-ról szól, de ott nem láttam, hogy a kuplung kinyomáskor megállt. Voltunk szervizben - semmi hibakód. Remélem, van rá megoldás, mert gyerek miatt biztonságos kocsinak vettük ezt a kombit, de hát így...
Üdv:
Mezei
Aki chippelte, biztos megvan az eredeti program nála, vissza kell tölteni, és megnézni, hogy úgy jó-e, ha igen, akkor még egy picit dolgozzon az újraírt verzión, ha már pénzt kért érte...
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #510 Dátum:
2011.10.02 vasárnap, 20:41:55 »
Idézetet írta: Mezei - 2011.10.02 vasárnap, 20:33:35
Sziasztok!
2007. év végi TDCi Mondeonk van, 140 lovas, de az előző tulaj chiptuningot tett bele. Egyenletes tempónál a motor időnként akadozik, de csak kicsit (az utasok már nem szokták érezni), ezt kb. hetente megcsinálja. Ha egy ilyen "akadozós" időben épp benyomom a kuplungot - meg is áll a motor. A körforgalomban időnként ledudálják a hajamat, mert ilyenkor ugye nem sikerül kettesbe váltani, hanem egy picikét megállunk az út közepén. Kerestem hasonló problémát itt a fórumon, találtam egyet, ami szintén "darabos üzemanyag"-ról szól, de ott nem láttam, hogy a kuplung kinyomáskor megállt. Voltunk szervizben - semmi hibakód. Remélem, van rá megoldás, mert gyerek miatt biztonságos kocsinak vettük ezt a kombit, de hát így...
Üdv:
Mezei
Nem biztos, hogy a chip miatt van.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #511 Dátum:
2011.10.03 hétfő, 09:27:17 »
Idézetet írta: Mezei - 2011.10.02 vasárnap, 20:33:35
Sziasztok!
2007. év végi TDCi Mondeonk van, 140 lovas, de az előző tulaj chiptuningot tett bele. Egyenletes tempónál a motor időnként akadozik, de csak kicsit (az utasok már nem szokták érezni), ezt kb. hetente megcsinálja. Ha egy ilyen "akadozós" időben épp benyomom a kuplungot - meg is áll a motor. A körforgalomban időnként ledudálják a hajamat, mert ilyenkor ugye nem sikerül kettesbe váltani, hanem egy picikét megállunk az út közepén. Kerestem hasonló problémát itt a fórumon, találtam egyet, ami szintén "darabos üzemanyag"-ról szól, de ott nem láttam, hogy a kuplung kinyomáskor megállt. Voltunk szervizben - semmi hibakód. Remélem, van rá megoldás, mert gyerek miatt biztonságos kocsinak vettük ezt a kombit, de hát így...
Üdv:
Mezei
Szia!
Milyen tempónál érezni ezt az akadozást? Véletlenül nem 1400-as fordulat körül?
Párunknak a fórumon csinálja ezt, viszont én még nem próbáltam ilyenkor kinyomni a kuplungot. Én legelőször egy szoftverfrissítést csináltatnék, kitudja melyik szoftver verzió van rajt.
Üdv.: Peti
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #512 Dátum:
2011.10.03 hétfő, 09:37:27 »
Beleolvastam ebbe a PDF dokumentumba, a műszaki adatoknál láttam hogy az új Mondeo dieselek már Delphi befecskendező rendszerűek (2000 bar), ellenben a 2007.10- levők Siemens befecskendező rendszerűek (1600 bar).
Sajnos a Delphi-ről nem hallani olyan sok jót, még annyit sem mint a Siemensről. A bosch az élenjáró, azt vélik a Common rail "szakik".
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Mezei
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #513 Dátum:
2011.10.03 hétfő, 14:17:03 »
Idézetet írta: mondeofan - 2011.10.03 hétfő, 09:27:17
Szia!
Milyen tempónál érezni ezt az akadozást? Véletlenül nem 1400-as fordulat körül?
Párunknak a fórumon csinálja ezt, viszont én még nem próbáltam ilyenkor kinyomni a kuplungot. Én legelőször egy szoftverfrissítést csináltatnék, kitudja melyik szoftver verzió van rajt.
Üdv.: Peti
Szia!
A fordulatszámot nem figyeltem eddig, de tényleg az akadozást mindig lassúbb tempónál veszem észre. Sztem ezért is áll le a körforgalomnál, meg kereszteződésben, amikor lelassítunk. Ránézek legközelebb a fordulatszámra, lehet hogy ekörül van, (mondjuk autópályán eddig még tényleg nem állt meg kuplung kinyomásakor, na még csak az hiányozna). Megpróbáljuk, amiket javasoltak itt a fórumon.
Üdv:
Mezei
Naplózva
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #514 Dátum:
2011.10.03 hétfő, 16:50:19 »
Idézetet írta: Mezei - 2011.10.03 hétfő, 14:17:03
Szia!
A fordulatszámot nem figyeltem eddig, de tényleg az akadozást mindig lassúbb tempónál veszem észre. Sztem ezért is áll le a körforgalomnál, meg kereszteződésben, amikor lelassítunk. Ránézek legközelebb a fordulatszámra, lehet hogy ekörül van, (mondjuk autópályán eddig még tényleg nem állt meg kuplung kinyomásakor, na még csak az hiányozna). Megpróbáljuk, amiket javasoltak itt a fórumon.
Üdv:
Mezei
3-nál a fórumon 4-ben érezhető leginkább az "akadozás" 50-es tempónál (1400-as fordulaton). Eddig sajnos még nem sikerült rájönnünk, hogy mitől lehet... a szervízek tanácstalanok, legalábbis ahol eddig jártunk.
Annyit észrevettünk hogy hűvösebb időben (25 fok alatt) kevésbé csinálja, sőt van hogy egyáltalán nem. Így ősszel hogy hidegebb van, már bizonyosabb lesz ez a ténymegállapítás. (hogy mi köze lehet a hőfokhoz??) Ebben a kérdésben várom hozzáértők segítségét, véleményét....
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #515 Dátum:
2011.10.03 hétfő, 17:31:30 »
Újabb műszaki tartalom, magyarul:
http://www.fordmedia.eu/presskits/2006FordGalaxyS-MAX/docs/hungarian/05.pdf
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #516 Dátum:
2011.10.03 hétfő, 19:19:43 »
Idézetet írta: mondeofan - 2011.10.03 hétfő, 09:37:27
Beleolvastam ebbe a PDF dokumentumba, a műszaki adatoknál láttam hogy az új Mondeo dieselek már Delphi befecskendező rendszerűek (2000 bar), ellenben a 2007.10- levők Siemens befecskendező rendszerűek (1600 bar).
Sajnos a Delphi-ről nem hallani olyan sok jót, még annyit sem mint a Siemensről. A bosch az élenjáró, azt vélik a Common rail "szakik".
Bocs, de csak a 2,0TDCi-k 2000baros Delphik. A 2.2TDCi 1800 baros Bosch. Ha azt nézem hogy az MKIII-nál 1600 baros (ami ténylegesen max 1680 bar szokott leni) Delphi befecskendezővel 273ekm után is hibátlan (igaz alacsonyabb CR nyomáson) így kb majdnem mindegy. Meg különben is hátha tanúlt a Deplhi korai 250CDI motork injektor fiaskójából.
Naplózva
zzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 279
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #517 Dátum:
2011.10.03 hétfő, 21:48:58 »
1,8 tdci-nek (125le) milyen a befecskendező rendszere?
Naplózva
Fekete bálna
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #518 Dátum:
2011.10.04 kedd, 08:35:47 »
Idézetet írta: zzoli - 2011.10.03 hétfő, 21:48:58
1,8 tdci-nek (125le) milyen a befecskendező rendszere?
Szia!
Az általam belinkelt pdf-ben, az 5. oldalon találsz róla műszaki adatokat.
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
glutamin
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 38
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #519 Dátum:
2011.10.04 kedd, 10:08:39 »
Hasznos kis összefoglaló. Végre van némi infó az 1.8-as tdci motoromról. A vezérműhajtásnál a lánc/fogazott szíj az mit jelent? Most akkor ez gondozásmentes láncot jelent vagy szíjat?
Naplózva
Mondi MK4 1.6 tdci
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #520 Dátum:
2011.10.04 kedd, 10:22:36 »
Idézetet írta: glutamin - 2011.10.04 kedd, 10:08:39
Hasznos kis összefoglaló. Végre van némi infó az 1.8-as tdci motoromról. A vezérműhajtásnál a lánc/fogazott szíj az mit jelent? Most akkor ez gondozásmentes láncot jelent vagy szíjat?
Az egyik motornál - talán a 2,0 - a két vezérműtengely között lánc a kapcsolat, az egészet szíjjal hajtják.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 279
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #521 Dátum:
2011.10.04 kedd, 10:25:39 »
Idézetet írta: mondeofan - 2011.10.04 kedd, 08:35:47
Szia!
Az általam belinkelt pdf-ben, az 5. oldalon találsz róla műszaki adatokat.
Köszi!
Naplózva
Fekete bálna
glutamin
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 38
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #522 Dátum:
2011.10.04 kedd, 10:43:18 »
Az enyém 1.8-as 8 szelepes. Gondolom ebben csak egy vezérműtengely van. Majd még próbálok infót begyűjteni.
Motorolaj kérdés: ezekbe a tdci-kbe 5W-30-as olajat javasolnak. Hány liter kellhet bele? 5 l elég talán bele nem?
Naplózva
Mondi MK4 1.6 tdci
zzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 279
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #523 Dátum:
2011.10.04 kedd, 10:56:20 »
Idézetet írta: glutamin - 2011.10.04 kedd, 10:43:18
Az enyém 1.8-as 8 szelepes. Gondolom ebben csak egy vezérműtengely van. Majd még próbálok infót begyűjteni.
Motorolaj kérdés: ezekbe a tdci-kbe 5W-30-as olajat javasolnak. Hány liter kellhet bele? 5 l elég talán bele nem?
azt hiszem ~ 5,4 liter a hivatalos feltöltési mennyiség, de gyakorlatban a meleg olajat kicsorgatva is 5 liter ment bele pálca középig.
ha már megvettem azért szoktam még önteni a hatodik literből is egy -két decit, de így már a felső szintig van az olaj!
mindenesetre legközelebb már csak 5 litert veszek a többit a korábbról megmaradttal egészítem ki, ha kell.
két olajcsere között egyébként egy kortyot sem kell utántölteni.
Naplózva
Fekete bálna
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #524 Dátum:
2011.10.04 kedd, 11:39:45 »
Idézetet írta: glutamin - 2011.10.04 kedd, 10:43:18
Az enyém 1.8-as 8 szelepes. Gondolom ebben csak egy vezérműtengely van. Majd még próbálok infót begyűjteni.
Motorolaj kérdés: ezekbe a tdci-kbe 5W-30-as olajat javasolnak. Hány liter kellhet bele? 5 l elég talán bele nem?
Azért írtam a 2.0-át... a tiéd szerintem szíjas, mint ahogy volt az orionban 1,8-as sima szívóként, majd mondeóban/sierrában td, és a fókában tddi, tdci-ként.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
glutamin
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 38
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #525 Dátum:
2011.10.04 kedd, 11:46:42 »
Lehet, hogy most első alkalommal a szervizestől veszek olajat, ha kellően jó áron adja.
Naplózva
Mondi MK4 1.6 tdci
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #526 Dátum:
2011.10.04 kedd, 12:02:56 »
Idézetet írta: glutamin - 2011.10.04 kedd, 11:46:42
Lehet, hogy most első alkalommal a szervizestől veszek olajat, ha kellően jó áron adja.
Mi a fenének... a Wyctor kb 1000/literért adja. A Szervízben legalább a duplája lesz...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
frenki
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #527 Dátum:
2011.10.04 kedd, 19:26:01 »
Idézetet írta: glutamin - 2011.10.04 kedd, 10:43:18
Az enyém 1.8-as 8 szelepes. Gondolom ebben csak egy vezérműtengely van. Majd még próbálok infót begyűjteni.
Motorolaj kérdés: ezekbe a tdci-kbe 5W-30-as olajat javasolnak. Hány liter kellhet bele? 5 l elég talán bele nem?
Hali!
Igen egy vezérműves. A főtengely, nagynyomású közt láncos meghajtás, a nagynyomású és a vezérműtengely közt szíj meghajtás. És egy db feszítőgörgő, semmi más.
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8174
+36309351663
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #528 Dátum:
2011.10.04 kedd, 19:39:03 »
Idézetet írta: glutamin - 2011.10.04 kedd, 10:43:18
Az enyém 1.8-as 8 szelepes. Gondolom ebben csak egy vezérműtengely van. Majd még próbálok infót begyűjteni.
Motorolaj kérdés: ezekbe a tdci-kbe 5W-30-as olajat javasolnak. Hány liter kellhet bele? 5 l elég talán bele nem?
A hivatalos töltési mennyiség 5.6 liter
Naplózva
2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
lejszlo
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #529 Dátum:
2011.10.04 kedd, 20:00:39 »
Sziasztok
Na nagyon besz0ptam valamit...
kb 2000 km-rel ezelőtt 170e-nél szólt a kocsi, olajcsere igénye van. Ez érdekes, mert 160e-nél volt cserélve. De mint megtudtam az enyém ellenörzi a viszkozitást, és ezért szólt már 10e km-rel az olajcsere után. Na lementem egy Fordra szakosodott műhelybe, mert ajánlották. Ott pont akciós volt az olajcsere. Ja, az enyém részecske szűrős 2.0 tdci. Mondom a szerelőnek, hogy ebbe biztos jó-e a sima olaj, mert ez DPF-es, és úgy tudom, hogy abba speckó olaj kell (amin rajta van, hogy ilyen motorhoz való). Azt mondta az ember, hogy nem kell vele foglalkozni. Ok mondom, csak ért hozzá. Olaj, szűrő cserélve. Erre most 172e km-nél azt mondja a kocsi: bimmbamm.. olajcsere! Na mondom remek...
Szóval a kérdés: jól tudtam-e, tényleg más olaj kell a DPF-es autóba? Ráadásul az infóm szerint 0W30 vagy 5W40. Amúgy eredeti Ford 5W30-as olajat kapott.
Ja, és városban sokat megyek, szegény be se melegszik, mire már meg is állok
Köszi
Laci
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #530 Dátum:
2011.10.04 kedd, 20:23:18 »
Idézetet írta: Angel - 2011.10.01 szombat, 10:22:29
Sokan mondják, hogy az a rács egy pharasztvakítás, de nekem is tetszik. Már a kb 2002-es 320d-ban benne volt.
Gondoljunk csak bele, gurulsz lefelé az alpokban, -20 fokban. Nyitott ráccsal úgy kihűlik a motor a menetszéltől, hogy ihaj. Így meg nem.
És biztos sokkal gyorsabban is melegszik be. Jó dolog az.
Nem sz0ptál be semmit: reseteld az olajcserére figyelmeztető kütyüt: gyújtásnál (nem járó motornál
) fék és gáz padlóignyom, amíg nem jön az üzenet.
5W-30 ok.
Csak rövid városi út nem jó a gépnek: kb 1000km-enként parkettázd le egy 30-40km-es etapon.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
lejszlo
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #531 Dátum:
2011.10.04 kedd, 20:25:17 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.10.04 kedd, 20:23:18
Nem sz0ptál be semmit: reseteld az olajcserére figyelmeztető kütyüt: gyújtásnál (nem járó motornál
) fék és gáz padlóignyom, amíg nem jön az üzenet.
5W-30 ok.
Csak rövid városi út nem jó a gépnek: kb 1000km-enként parkettázd le egy 30-40km-es etapon.
Igen így lett kiütve a Fordos csávónál is a jelzés.. de most ez, hogy 2e km után megint bejelez, ez csak jelent valamit nem? Hogy valami baja van a világ működésével nem? Ki tudom én ütni persze, csak kérdés, hogy mikor fog beállni tőle valami
l
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8174
+36309351663
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #532 Dátum:
2011.10.05 szerda, 08:25:57 »
Idézetet írta: lejszlo - 2011.10.04 kedd, 20:25:17
Igen így lett kiütve a Fordos csávónál is a jelzés.. de most ez, hogy 2e km után megint bejelez, ez csak jelent valamit nem? Hogy valami baja van a világ működésével nem? Ki tudom én ütni persze, csak kérdés, hogy mikor fog beállni tőle valami
l
Én a nagytali előtt cseréltem olajat 4 nappal, tehát vagy 200km volt az olajban, nagytaliról hazafelé kiírta, hogy jólenne cserélni. Volt pár gyorsulás, meg igénybevétel ez tény, de 4 napos olajt nem fogok lecserélni, mentem vele még 10e. km-t, és utána lecseréltem, közben nem jött visza az olajcserés üzenet.
Naplózva
2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
lejszlo
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #533 Dátum:
2011.10.05 szerda, 09:09:57 »
Idézetet írta: wyctor - 2011.10.05 szerda, 08:25:57
Én a nagytali előtt cseréltem olajat 4 nappal, tehát vagy 200km volt az olajban, nagytaliról hazafelé kiírta, hogy jólenne cserélni. Volt pár gyorsulás, meg igénybevétel ez tény, de 4 napos olajt nem fogok lecserélni, mentem vele még 10e. km-t, és utána lecseréltem, közben nem jött visza az olajcserés üzenet.
De Neked a csere elott is sikitott mar, hogy cserelni kellene? Vagy csak ugy jott ki, hogy a szukseges olajcsere periodusod jott ki a 200km-es ut utan? Illetve neked van reszecske szurod?
En resetteltem ma reggel az olajcsere igent, jelenleg nem hisztizik... csak jo lenne megtudni, hogy tenyleg DPF-es olajat kellett-e volna bele tenni...
Laci
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8174
+36309351663
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #534 Dátum:
2011.10.05 szerda, 09:36:23 »
Idézetet írta: lejszlo - 2011.10.05 szerda, 09:09:57
De Neked a csere elott is sikitott mar, hogy cserelni kellene? Vagy csak ugy jott ki, hogy a szukseges olajcsere periodusod jott ki a 200km-es ut utan? Illetve neked van reszecske szurod?
En resetteltem ma reggel az olajcsere igent, jelenleg nem hisztizik... csak jo lenne megtudni, hogy tenyleg DPF-es olajat kellett-e volna bele tenni...
Laci
A csere előtt nem szólt. 140e. vettem a gépet és 150e. cseréltem szóval a csereperiódus felénél, és utána sikított. Igen, az enyém is részecskeszűrős
Naplózva
2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
lejszlo
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #535 Dátum:
2011.10.05 szerda, 09:39:24 »
Idézetet írta: wyctor - 2011.10.05 szerda, 09:36:23
A csere előtt nem szólt. 140e. vettem a gépet és 150e. cseréltem szóval a csereperiódus felénél, és utána sikított. Igen, az enyém is részecskeszűrős
Na hat ez is erdekes akkor... alltiolag a DPF-esek ellenorzik az olaj viszkozitasat, es ezert jeleznek, ha nem megfelelo meg a csere periodus vege elott. Nekem is kb a felenel jelzett a multkor.
Neked veletlenul sem rangat 1400-as fordulatnal negyedikben varosban ugye?
Laci
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8174
+36309351663
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #536 Dátum:
2011.10.05 szerda, 09:41:08 »
Idézetet írta: lejszlo - 2011.10.05 szerda, 09:39:24
Na hat ez is erdekes akkor... alltiolag a DPF-esek ellenorzik az olaj viszkozitasat, es ezert jeleznek, ha nem megfelelo meg a csere periodus vege elott. Nekem is kb a felenel jelzett a multkor.
Neked veletlenul sem rangat 1400-as fordulatnal negyedikben varosban ugye?
Laci
Azt szerencsére nem csinálja, és a klímahűtőm sem lyukadt még szét
Naplózva
2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #537 Dátum:
2011.10.05 szerda, 10:12:48 »
Sziasztok
Tegnapi nap nézegettem az autóm ismét ELM-327-es interfésszel. A gázpedálhelyzet D illetve E pozíciója (így hozza a Scanmaster program), nem teljesen egyforma. (pl.: 4,0%- 4,5% , vagy 45,0%-45,8%). Kb ilyen eltérések vannak. Mi a véleményetek, ez jelentőséggel bírhat, a rángatásra?
Köszi
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #538 Dátum:
2011.10.05 szerda, 20:43:31 »
Idézetet írta: mondeofan - 2011.10.05 szerda, 10:12:48
Sziasztok
Tegnapi nap nézegettem az autóm ismét ELM-327-es interfésszel. A gázpedálhelyzet D illetve E pozíciója (így hozza a Scanmaster program), nem teljesen egyforma. (pl.: 4,0%- 4,5% , vagy 45,0%-45,8%). Kb ilyen eltérések vannak. Mi a véleményetek, ez jelentőséggel bírhat, a rángatásra?
Köszi
AZ ELm327 nem a leghitelesebb forrás. Amúgy meg semmi rendkívüli nincs benne. 3 poti van 3 különböző helyzetben, pont azért hogy legyen redundancia.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #539 Dátum:
2011.10.15 szombat, 15:15:47 »
Idézetet írta: zolas - 2011.10.15 szombat, 13:29:22
üdv!
az lenne a kérdésem, hogy mi lehet 2.0 tdci mk3-as vasammal?
mostanság 1-2 héten néha-néha (nem minden indításkor) gyújtás után felvillan a kézifék és az abs visszajelző lámpája egyszerre és 2 másodperc múlva el is alszik.
mit akar jelezni számomra?
előre is köszi
fékolajszint rendben?
Esetleg valamelyik hátsó abs jeladó ratyi....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kismio
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #540 Dátum:
2011.10.30 vasárnap, 19:48:34 »
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hogy az EGR szelepet érdemes ledugózni?
Naplózva
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #541 Dátum:
2011.10.31 hétfő, 19:43:15 »
Idézetet írta: kismio - 2011.10.30 vasárnap, 19:48:34
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hogy az EGR szelepet érdemes ledugózni?
Szia!
Mondeo IV-esed van?! 2.0 Tdci?
Én lefalaztam már az enyémet, mivel van olyan fordulatszámtartomány, aminek tartásánál rángat az autó, de nem változott semmit. Viszont hibakódot sem dobott... érdekes.
Kiváncsi lennék, hogy másnál dobna-e hibakódot?! Szakik szerint, kellene.
Üdv.: Peti
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Black
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #542 Dátum:
2011.10.31 hétfő, 19:51:04 »
Idézetet írta: kismio - 2011.10.30 vasárnap, 19:48:34
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hogy az EGR szelepet érdemes ledugózni?
Ügyesen föltetted a kérdést a kétszer is. Egyszer az MK3-ba, egyszer pedig az MK4 topicjába is, de még mindíg nem tudjuk, hogy milyen autód van.
Naplózva
tome02
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #543 Dátum:
2011.11.01 kedd, 01:13:35 »
Tudom nem ide való (nem mondeo de ford)...
A céges autóról volna szó... 1 ford fiesta 1,4 tdci (2006) Reggelente furcsán indul. Izzítás, a megszokottnál hosszabb indítózás, beindul, füst kicsap, alapjárat ingadozik, ahogy melegszik beáll, és a füstölés is szépen abbamarad.
Szerintetek?
Szedjem szét szelektív hulladéknak, vagy mi van ezzel a xarral? Jó annyira nem gáz mintha 2x annyira gáz lenne...
«
Utoljára szerkesztve: 2011.11.01 kedd, 01:36:18 írta tome02
»
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #544 Dátum:
2011.11.01 kedd, 10:33:15 »
Idézetet írta: tome02 - 2011.11.01 kedd, 01:13:35
Tudom nem ide való (nem mondeo de ford)...
A céges autóról volna szó... 1 ford fiesta 1,4 tdci (2006) Reggelente furcsán indul. Izzítás, a megszokottnál hosszabb indítózás, beindul, füst kicsap, alapjárat ingadozik, ahogy melegszik beáll, és a füstölés is szépen abbamarad.
Szerintetek?
Szedjem szét szelektív hulladéknak, vagy mi van ezzel a xarral? Jó annyira nem gáz mintha 2x annyira gáz lenne...
Próbáld meg megtisztítani a maf szenzort... esetleg egy injektortisztítás.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #545 Dátum:
2011.11.01 kedd, 14:16:04 »
EGR szelep levételéhez, lefalazáshoz, tisztításhoz néhány tanács (2.0 Tdci 143Le-s változatnál):
Felülről 2 db 6-os és 2 db 5-ös csavarhoz hozzáférni viszonylag könnyedén, viszont maga a szelepet alulról is fogja egy 5-ös imbusz fejű csavar. Ehhez kizárólag aknából vagy emelőn férni hozzá, de azt is úgy, hogy 30-40-cm-es hosszabítással felnyúlva alulról... Én itthon magamnak csináltam, meg is szenvedtem vele. Egyébként ennek a plusz csavarnak túl sok jelentősége nincs, így is elég maszivan áll a szelep.
Lefalazás után semmit nem vettem észre.
Üdv.: Peti
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
tome02
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #546 Dátum:
2011.11.01 kedd, 20:53:09 »
Idézetet írta: Angel - 2011.11.01 kedd, 10:33:15
Próbáld meg megtisztítani a maf szenzort... esetleg egy injektortisztítás.
1 dolgot elfelejtettem írni... Már elég régóta csinálja hogy alapjáraton (mind1 hogy hideg vagy meleg) rángat... Szép egyenletes a hangja mégis van 1 külön ritmusú rángatása... Ha a klímát bepattintod még durvább...
Poén hogy ezt csinálja még 1 másik céges fiesta is... De az nem ennyire..
Adagoló?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #547 Dátum:
2011.11.01 kedd, 21:12:18 »
Idézetet írta: tome02 - 2011.11.01 kedd, 20:53:09
1 dolgot elfelejtettem írni... Már elég régóta csinálja hogy alapjáraton (mind1 hogy hideg vagy meleg) rángat... Szép egyenletes a hangja mégis van 1 külön ritmusú rángatása... Ha a klímát bepattintod még durvább...
Poén hogy ezt csinálja még 1 másik céges fiesta is... De az nem ennyire..
Adagoló?
Közös nyomócsöves... adagoló nem lehet.
Én biz megpróbálnám az üzemanyagos tisztító mókát is.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #548 Dátum:
2011.11.01 kedd, 21:58:37 »
Idézetet írta: mondeofan - 2011.11.01 kedd, 14:16:04
EGR szelep levételéhez, lefalazáshoz, tisztításhoz néhány tanács (2.0 Tdci 143Le-s változatnál):
Felülről 2 db 6-os és 2 db 5-ös csavarhoz hozzáférni viszonylag könnyedén, viszont maga a szelepet alulról is fogja egy 5-ös imbusz fejű csavar. Ehhez kizárólag aknából vagy emelőn férni hozzá, de azt is úgy, hogy 30-40-cm-es hosszabítással felnyúlva alulról... Én itthon magamnak csináltam, meg is szenvedtem vele. Egyébként ennek a plusz csavarnak túl sok jelentősége nincs, így is elég maszivan áll a szelep.
Lefalazás után semmit nem vettem észre.
Üdv.: Peti
Itt nem küld hibajelet?
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #549 Dátum:
2011.11.01 kedd, 22:00:06 »
Idézetet írta: Ervin - 2011.11.01 kedd, 21:58:37
Itt nem küld hibajelet?
Majd 30-40km után fog
Naplózva
Oldalak:
1
...
4
5
6
7
8
9
10
[
11
]
12
13
14
15
16
17
18
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ