Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 14:54:34
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
26
27
28
29
30
31
32
[
33
]
34
35
36
37
38
39
40
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5263691 alkalommal)
0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1600 Dátum:
2013.03.20 szerda, 18:11:14 »
Idézetet írta: iwan - 2013.03.20 szerda, 11:06:17
hali,
2.0 140ló tdci, 180Ekmmel.
hány km-ként érdemes az olajat cserélni? kivárjam a 20E km-t, vagy azért illil már korábban.
üdw,iwan
Kérdés az, hogy van-e dpfed?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1601 Dátum:
2013.03.20 szerda, 19:49:36 »
Idézetet írta: iwan - 2013.03.20 szerda, 11:06:17
hali,
2.0 140ló tdci, 180Ekmmel.
hány km-ként érdemes az olajat cserélni? kivárjam a 20E km-t, vagy azért illil már korábban.
üdw,iwan
ha sok a város akkor semmiképp.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
iwan
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1602 Dátum:
2013.03.20 szerda, 20:28:23 »
helló,
huahh, thx.
40% Bp. DPF van.
üdw,iwan
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1603 Dátum:
2013.03.20 szerda, 20:35:42 »
Idézetet írta: iwan - 2013.03.20 szerda, 20:28:23
helló,
huahh, thx.
40% Bp. DPF van.
üdw,iwan
Én a dpfes mondeóban 10enként cseréltem.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1604 Dátum:
2013.03.20 szerda, 20:48:04 »
Idézetet írta: iwan - 2013.03.20 szerda, 20:28:23
helló,
huahh, thx.
40% Bp. DPF van.
üdw,iwan
akkor max 15. de majd a 4-es tulajok megmondják.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1605 Dátum:
2013.03.20 szerda, 20:58:13 »
Idézetet írta: iwan - 2013.03.20 szerda, 11:06:17
hali,
2.0 140ló tdci, 180Ekmmel.
hány km-ként érdemes az olajat cserélni? kivárjam a 20E km-t, vagy azért illil már korábban.
üdw,iwan
Amíg bp-n laktam, 10E-ként cseréltem. (mindig nyiszákolt 5-8E km-enként, hogy oil service)
Azóta 20E-ként. (nincs is oil service üzenetetm 2 éve...)
Ha elmegy az autód 15-18E km-t oil service üzenet nélkül, akkor sztem nyugodtan cserélj 20E-ként.
180E-nél cserélj vezérlést, meg vízpumpát.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Arabic
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1606 Dátum:
2013.03.20 szerda, 23:50:04 »
Idézetet írta: SzJani - 2013.03.20 szerda, 20:58:13
Amíg bp-n laktam, 10E-ként cseréltem. (mindig nyiszákolt 5-8E km-enként, hogy oil service)
Azóta 20E-ként. (nincs is oil service üzenetetm 2 éve...)
Ha elmegy az autód 15-18E km-t oil service üzenet nélkül, akkor sztem nyugodtan cserélj 20E-ként.
180E-nél cserélj vezérlést, meg vízpumpát.
na most aztán kaptál hideget meleget...
Naplózva
iwan
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1607 Dátum:
2013.03.21 csütörtök, 08:54:42 »
Idézetet írta: SzJani - 2013.03.20 szerda, 20:58:13
Amíg bp-n laktam, 10E-ként cseréltem. (mindig nyiszákolt 5-8E km-enként, hogy oil service)
Azóta 20E-ként. (nincs is oil service üzenetetm 2 éve...)
Ha elmegy az autód 15-18E km-t oil service üzenet nélkül, akkor sztem nyugodtan cserélj 20E-ként.
180E-nél cserélj vezérlést, meg vízpumpát.
Jogos.
Szerviz üzenet nincs. (de megnézem a gépkönyvet, mit kellene látnom:D)
Elvileg "nagy szerviz" után vettem. De csak munkalap van a cseréről. Meg lehet valahogy állapítani (gyári szám, szemmel, bhogy), hogy valóban volt-e cserélve? Nem hivatalos ford szerviz...
Naplózva
Arabic
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1608 Dátum:
2013.03.21 csütörtök, 08:59:41 »
Idézetet írta: iwan - 2013.03.21 csütörtök, 08:54:42
Jogos.
Szerviz üzenet nincs. (de megnézem a gépkönyvet, mit kellene látnom:D)
Elvileg "nagy szerviz" után vettem. De csak munkalap van a cseréről. Meg lehet valahogy állapítani (gyári szám, szemmel, bhogy), hogy valóban volt-e cserélve? Nem hivatalos ford szerviz...
áfa miatt én is ilyet kapok, de megbízok a szakiban. nem hiszem hogy gond lenne, de persze vannak karók meg varjúk...
Naplózva
iwan
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1609 Dátum:
2013.03.21 csütörtök, 09:07:19 »
Idézetet írta: Arabic - 2013.03.21 csütörtök, 08:59:41
áfa miatt én is ilyet kapok, de megbízok a szakiban. nem hiszem hogy gond lenne, de persze vannak karók meg varjúk...
igen, dettó. csak hát a bizonyosság jó lenne:D
Te szakid hol van/ki?
Kéne rendes szerelő nekem is a géphez. Ford szervizzel rossz a tapasztalat...Bár jöhet olyan tipp is, hátha...
Naplózva
Arabic
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1610 Dátum:
2013.03.21 csütörtök, 09:29:18 »
Idézetet írta: iwan - 2013.03.21 csütörtök, 09:07:19
igen, dettó. csak hát a bizonyosság jó lenne:D
Te szakid hol van/ki?
Kéne rendes szerelő nekem is a géphez. Ford szervizzel rossz a tapasztalat...Bár jöhet olyan tipp is, hátha...
van egy ex-ford szerelő pilisvörösváron, ő nagyon jó... BL-Autó kft, Balla László, (sajna nekem néha messze van)
van egy mázsa tér, X.ker, DNS autószerelő, opel-ford-volvo-pözső-hunyadi-kia vonalon jó, ezeknek dolgozik be. (ők ugye elhozzák a melót 6-12e Ft/óráért, ő meg 3-5eFt/óráért meg is csinálja) van fényezője, karosszériás műhelye, fékpad, szomszédban autóvillamosság, másik szomszéd alvázvédős, kicsit arrébb hengerfejes, stb. mindent megcsinálnak és jó fej az öreg. hozott alkatrészt is beépítenek, (nekem a termosztát csere, a hátsó tárcsa és betét csere, került 13.000 forintba)
Naplózva
iwan
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1611 Dátum:
2013.03.21 csütörtök, 10:55:39 »
Idézetet írta: Arabic - 2013.03.21 csütörtök, 09:29:18
van egy ex-ford szerelő pilisvörösváron, ő nagyon jó... BL-Autó kft, Balla László, (sajna nekem néha messze van)
van egy mázsa tér, X.ker, DNS autószerelő, opel-ford-volvo-pözső-hunyadi-kia vonalon jó, ezeknek dolgozik be. (ők ugye elhozzák a melót 6-12e Ft/óráért, ő meg 3-5eFt/óráért meg is csinálja) van fényezője, karosszériás műhelye, fékpad, szomszédban autóvillamosság, másik szomszéd alvázvédős, kicsit arrébb hengerfejes, stb. mindent megcsinálnak és jó fej az öreg. hozott alkatrészt is beépítenek, (nekem a termosztát csere, a hátsó tárcsa és betét csere, került 13.000 forintba)
thx
Naplózva
Arabic
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1612 Dátum:
2013.03.21 csütörtök, 12:28:41 »
Idézetet írta: iwan - 2013.03.21 csütörtök, 10:55:39
thx
Balla Laci, 06309995584
DNS 06703958039 06203334224 (ez utóbbi 24 órás ügyelet+autómentő is, ha nem veszik fel, akkor sms)
Naplózva
iwan
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1613 Dátum:
2013.03.21 csütörtök, 20:55:24 »
Idézetet írta: Arabic - 2013.03.21 csütörtök, 12:28:41
Balla Laci, 06309995584
DNS 06703958039 06203334224 (ez utóbbi 24 órás ügyelet+autómentő is, ha nem veszik fel, akkor sms)
Naplózva
medvegyev
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 72
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1614 Dátum:
2013.03.22 péntek, 14:00:52 »
Na megvan ez első hivatalos fogyasztási adatom, elég csúnyán "zabál" a gép és még hazudik is.
1080km 100% Budapest fele dugó/fele esti kevés lámpás jól haladás
28km/h átlag
5.0l/100 a gép szerint
6.1/100 a kút és a számológép szerint.
Ha jól emlékszem, valahogy lehet ezt a fogyasztás mérést kalibráltatni +/-15%-ban, valaki tudja, hogy hogyan?
Naplózva
Ford Mondeo MK4 1.8 TDCi Trend
Arabic
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1615 Dátum:
2013.03.22 péntek, 14:02:29 »
Idézetet írta: medvegyev - 2013.03.22 péntek, 14:00:52
Na megvan ez első hivatalos fogyasztási adatom, elég csúnyán "zabál" a gép és még hazudik is.
1080km 100% Budapest fele dugó/fele esti kevés lámpás jól haladás
28km/h átlag
5.0l/100 a gép szerint
6.1/100 a kút és a számológép szerint.
Ha jól emlékszem, valahogy lehet ezt a fogyasztás mérést kalibráltatni +/-15%-ban, valaki tudja, hogy hogyan?
nekem kb 0,4-07 liter a csalás...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1616 Dátum:
2013.03.22 péntek, 14:13:09 »
Idézetet írta: medvegyev - 2013.03.22 péntek, 14:00:52
Na megvan ez első hivatalos fogyasztási adatom, elég csúnyán "zabál" a gép és még hazudik is.
1080km 100% Budapest fele dugó/fele esti kevés lámpás jól haladás
28km/h átlag
5.0l/100 a gép szerint
6.1/100 a kút és a számológép szerint.
Ha jól emlékszem, valahogy lehet ezt a fogyasztás mérést kalibráltatni +/-15%-ban, valaki tudja, hogy hogyan?
szakszervizben.valszeg a gumi méret van rosszul beállítva.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1617 Dátum:
2013.03.22 péntek, 16:14:10 »
Idézetet írta: alf - 2013.03.22 péntek, 14:13:09
szakszervizben.valszeg a gumi méret van rosszul beállítva.
Ha ez lenne, akkor a km számláló csalna. Viszont ez ugyanúgy befolyásolná a számolt fogyasztást is, hiszen azt is az autó által mutatott km érték alapján kalkuláljuk.
Egyébként meg el kell fogadni, hogy csal valamennyit. Kalibrálni nem lehet. Szerintem valamennyivel pontosabb,mint az MK3-volt. Az kb. 10%-ot csalt, ez kevesebbet.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1618 Dátum:
2013.03.22 péntek, 17:38:23 »
Idézetet írta: medvegyev - 2013.03.22 péntek, 14:00:52
Na megvan ez első hivatalos fogyasztási adatom, elég csúnyán "zabál" a gép és még hazudik is...
Szerintem ezek az átlag értékek (legalább is nálam) nem érnek semmit. Én általában 1 dologra szoktam figyelni (a fogyasztás szempontjából): a napi számláló szerint megtett km és a tankolt üzianyag.
Nekem csak "kis buta" ghiám van, az átlag sebesség kb. 52-56 km/h között, az átlagfogyi 6,3-6,5 között mutat. A hőmérő viszont egész megbízható.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1619 Dátum:
2013.03.22 péntek, 18:26:13 »
Idézetet írta: Sakos - 2013.03.22 péntek, 16:14:10
Ha ez lenne, akkor a km számláló csalna. Viszont ez ugyanúgy befolyásolná a számolt fogyasztást is, hiszen azt is az autó által mutatott km érték alapján kalkuláljuk.
Egyébként meg el kell fogadni, hogy csal valamennyit. Kalibrálni nem lehet. Szerintem valamennyivel pontosabb,mint az MK3-volt. Az kb. 10%-ot csalt, ez kevesebbet.
es tudjuk,hogy csal? akár csalhat is
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1620 Dátum:
2013.03.22 péntek, 18:48:28 »
Idézetet írta: alf - 2013.03.22 péntek, 18:26:13
es tudjuk,hogy csal? akár csalhat is
Nem azt mondom, hogy nem csal. De a gumiméret esetleges helytelen beállítása miatt nem lesz pontatlanabb az átlagfogyasztásmérő. Tehát annak a helyes beállítása sem fog szemernyit sem javítani.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
potyo57
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1621 Dátum:
2013.03.22 péntek, 18:53:31 »
Idézetet írta: alf - 2013.03.22 péntek, 18:26:13
es tudjuk,hogy csal? akár csalhat is
nekem is csal csak többet mutat mint amit fogyaszt
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1622 Dátum:
2013.03.22 péntek, 20:12:58 »
Idézetet írta: Sakos - 2013.03.22 péntek, 18:48:28
Nem azt mondom, hogy nem csal. De a gumiméret esetleges helytelen beállítása miatt nem lesz pontatlanabb az átlagfogyasztásmérő. Tehát annak a helyes beállítása sem fog szemernyit sem javítani.
már miért ne?Más utat fog mérni.Megváltozik az egyik adat.Persze,hogy az átlagfogyimérő is mást fog mutatni!Mint ahogy a számolt is!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1623 Dátum:
2013.03.22 péntek, 21:53:43 »
Urak,
öntsünk tiszta vizet a pohárba.
A fedkomp által jelzett fogyasztás érték és a valós, számolt fogyasztási érték közötti különbség (csalás) mértéke attól függ, hogy mennyire egyenletes terheléssel kocsikázzátok ki a tank benzint.
Ha megtankolnád fullra, s sík terepen mennél konstans pl 120-szal szélmentes időben sík terepen 1000-1100 km-t, akkor a fedkomp kb a valós értéket jelzi.
(én régebben szórakozgattam ilyesmivel, nekem majdnem sikerült 0.1 különbséget kihozni)
Ha a fele üzem dugó, a másik meg csordogálós, akkor a szakaszok hibái a végén összeadódnak, ebből jön ki a 0-1 liter különbség.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1624 Dátum:
2013.03.23 szombat, 10:34:08 »
Idézetet írta: SzJani - 2013.03.22 péntek, 21:53:43
Urak,
öntsünk tiszta vizet a pohárba.
A fedkomp által jelzett fogyasztás érték és a valós, számolt fogyasztási érték közötti különbség (csalás) mértéke attól függ, hogy mennyire egyenletes terheléssel kocsikázzátok ki a tank benzint.
Ha megtankolnád fullra, s sík terepen mennél konstans pl 120-szal szélmentes időben sík terepen 1000-1100 km-t, akkor a fedkomp kb a valós értéket jelzi.
(én régebben szórakozgattam ilyesmivel, nekem majdnem sikerült 0.1 különbséget kihozni)
Ha a fele üzem dugó, a másik meg csordogálós, akkor a szakaszok hibái a végén összeadódnak, ebből jön ki a 0-1 liter különbség.
Öntsünk!
Miért mér pontosabban egyenletes haladásnál, mint változó terhelésnél? Milyen műszaki oka van?
A motorvezérlő pontosan tudhatja, hogy mennyi üzemanyagot fecskendez be az adott pillanatban (nyomás, befecskendezési idő alapján) és ezeket az adatokat kumulálja. Hogy a túróba befolyásolja az adott pillantanyi értéket az, hogy előtte 500km-rel is hasonló volt az üzemállapot?
Nem azt mondom, hogy nem mér pontosabban, ha egyben autózod le a tankot, de semmi akadálya nem lenne, hogy mindig pontosan mérjen.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1625 Dátum:
2013.03.23 szombat, 10:36:41 »
Idézetet írta: alf - 2013.03.22 péntek, 20:12:58
már miért ne?Más utat fog mérni.Megváltozik az egyik adat.Persze,hogy az átlagfogyimérő is mást fog mutatni!Mint ahogy a számolt is!
Alf! Ne legyél már ilyen értetlen.
A kolléga arra panaszkodott, hogy a kijelzett és a számolt fogyasztás eltér. Ezen a gumiméret beállítás nem fog változtatni semmilyen irányban.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1626 Dátum:
2013.03.23 szombat, 11:33:52 »
Idézetet írta: Sakos - 2013.03.23 szombat, 10:36:41
Alf! Ne legyél már ilyen értetlen.
A kolléga arra panaszkodott, hogy a kijelzett és a számolt fogyasztás eltér. Ezen a gumiméret beállítás nem fog változtatni semmilyen irányban.
pedig értetlenség esete áll fenn.
ha átírják a gumimereteket,azzal csak a kijelzett atlagfogyi változhat,a mért nem!!!!
ha eddig 1liter volt a különbség,az lehet a meretvaltas után csak fel liter lesz.nyilván pontos sosem lesz tapasztalatbol.érted?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
csfe
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1627 Dátum:
2013.03.23 szombat, 12:11:47 »
Sziasztok!
Nemrég vettem egy 2008-as 1.8tdci 125Le-s Mondeót. Mivel használt autó, gondoltam, hogy lesz esetleg olyan dolog amit javítani, cserélni kell. Hosszú távra tervezek vele és szeretném teljesen rendberakni. Máris van valami ami elég kellemetlen. Bizonyos esetekben nem indul be az autó. Kontroll lámpa nem ég, a motor nem füstöl, ha beindul nagyon szépen jár, nem akadozik, jól húz, tehát látszólag a motornak nincs baja. /Néha hallok erősebb kerregést alacsony fordulaton kis gázadáskor/. A kilométer óra 121000-nél van, ami hihető az állapotát tekintve. Leginkább olyan mintha az indításgátló megakadályozná a beindítást. Van amikor hatodikra, van amikor huszadikra indul be és utána ketyeg mintha mi sem történt volna. A jelenség rövid szakaszok megtétele után viszonylag hideg motor hőmérsékletnél történik.
Van valaki aki tapasztalt hasonlót vagy van esetleg ötlete, hogy mi lehet a hiba?
Előre is köszi a választ!
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1628 Dátum:
2013.03.23 szombat, 13:25:12 »
Idézetet írta: alf - 2013.03.23 szombat, 11:33:52
pedig értetlenség esete áll fenn.
ha átírják a gumimereteket,azzal csak a kijelzett atlagfogyi változhat,a mért nem!!!!
ha eddig 1liter volt a különbség,az lehet a meretvaltas után csak fel liter lesz.nyilván pontos sosem lesz tapasztalatbol.érted?
Ha átírod a gumiméretet, akkor a mért átlagfogyi is változik, hiszen ugyanazon a távon más megtett km értéket fog mutatni a napi számláló.
Vagy te honnan veszed a megtett km-t, GPS-ből? Mert én bizony a tankolt litert osztom el a napi számláló által mutatott távolsággal.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.03.23 szombat, 13:27:25 írta Sakos
»
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1629 Dátum:
2013.03.23 szombat, 13:49:35 »
Idézetet írta: csfe - 2013.03.23 szombat, 12:11:47
Sziasztok!
Nemrég vettem egy 2008-as 1.8tdci 125Le-s Mondeót. Mivel használt autó, gondoltam, hogy lesz esetleg olyan dolog amit javítani, cserélni kell. Hosszú távra tervezek vele és szeretném teljesen rendberakni. Máris van valami ami elég kellemetlen. Bizonyos esetekben nem indul be az autó. Kontroll lámpa nem ég, a motor nem füstöl, ha beindul nagyon szépen jár, nem akadozik, jól húz, tehát látszólag a motornak nincs baja. /Néha hallok erősebb kerregést alacsony fordulaton kis gázadáskor/. A kilométer óra 121000-nél van, ami hihető az állapotát tekintve. Leginkább olyan mintha az indításgátló megakadályozná a beindítást. Van amikor hatodikra, van amikor huszadikra indul be és utána ketyeg mintha mi sem történt volna. A jelenség rövid szakaszok megtétele után viszonylag hideg motor hőmérsékletnél történik.
Van valaki aki tapasztalt hasonlót vagy van esetleg ötlete, hogy mi lehet a hiba?
Előre is köszi a választ!
Szia!
Üdv a club-ban és gratula az autóhoz.
Nekem tavaly július óta van ilyen gépen, mint NEked!
Hasonlókat én is tapasztaltam az elején. Sokszor eljátszotta, h nem indult el elsőre. Én is az indításgátlóról olvastam hasonló tüneteket... erre is gondoltam, meg több ember beszéltem, akiknek szintén volt ilyen panasza, de nem csak 1.8-nál. Ők azt mondták, h az időjárás is befolyásolja, a levegő páratartalma meg a hőmérséklet egyaránt. Sajnos ezt el kell fogadni, h ilyen téren kicsit kényesek. De nekem pár hónap után ez elment.
Max arra leszek kíváncsi, h nyáron eljátsza-e velem még ezt.
Tudom idegesítő, de ne foglalkozz vele. Talán elmegy nálad is.
Én megoldást nem találtam rá.
Sok sikert hozzá!!
üdv:
Balázs
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
csfe
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1630 Dátum:
2013.03.23 szombat, 14:21:43 »
Idézetet írta: doszi_zeg - 2013.03.23 szombat, 13:49:35
Szia!
Üdv a club-ban és gratula az autóhoz.
Nekem tavaly július óta van ilyen gépen, mint NEked!
Hasonlókat én is tapasztaltam az elején. Sokszor eljátszotta, h nem indult el elsőre. Én is az indításgátlóról olvastam hasonló tüneteket... erre is gondoltam, meg több ember beszéltem, akiknek szintén volt ilyen panasza, de nem csak 1.8-nál. Ők azt mondták, h az időjárás is befolyásolja, a levegő páratartalma meg a hőmérséklet egyaránt. Sajnos ezt el kell fogadni, h ilyen téren kicsit kényesek. De nekem pár hónap után ez elment.
Max arra leszek kíváncsi, h nyáron eljátsza-e velem még ezt.
Tudom idegesítő, de ne foglalkozz vele. Talán elmegy nálad is.
Én megoldást nem találtam rá.
Sok sikert hozzá!!
üdv:
Balázs
Szia Balázs,
Köszi a választ.
Én mindenképpen szeretnék utánajárni, hogy mi lehet a probléma mert főként a feleségem viszi erre-arra a gyerekeket és nem szeretnék neki kellemetlenségeket.
Csak van valami megoldás?!
Üdv.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1631 Dátum:
2013.03.23 szombat, 15:10:17 »
Idézetet írta: doszi_zeg - 2013.03.23 szombat, 13:49:35
Én megoldást nem találtam rá
több autót kell tartani. egyet szárazra, egyet vizesre, meg hidegre melegre
amúgy biztos van megoldás. nehogymá ne induljon mindig 1 kocsi. ez olyan, mint mikor azt mondják, h jó a termosztát, de mégsem melegszik be a motor rendesen
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1632 Dátum:
2013.03.23 szombat, 15:35:19 »
Idézetet írta: doszi_zeg - 2013.03.23 szombat, 13:49:35
Sajnos ezt el kell fogadni, h ilyen téren kicsit kényesek.
Kicsit kényes, hogy csak 20.-ra indul be?
Te aztán elég megengedő vagy.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1633 Dátum:
2013.03.23 szombat, 15:35:58 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.03.23 szombat, 15:10:17
több autót kell tartani. egyet szárazra, egyet vizesre, meg hidegre melegre
amúgy biztos van megoldás. nehogymá ne induljon mindig 1 kocsi. ez olyan, mint mikor azt mondják, h jó a termosztát, de mégsem melegszik be a motor rendesen
Mondom nálam el elmúlt. Aztán, h még előjön-e....
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1634 Dátum:
2013.03.23 szombat, 15:37:57 »
Idézetet írta: Sakos - 2013.03.23 szombat, 15:35:19
Kicsit kényes, hogy csak 20.-ra indul be?
Te aztán elég megengedő vagy.
Nekem nem 20.-ra.
Nekem max 4.-re indult be... de mondom ez még az elején volt aztán elmúlt.
Azért vagyok megengedő, m senki nem tudott rá mit mondani. Sokan tapasztalták ezt, de senki nem találta meg a megoldást és eddig mindenkitől azt hallottam, h beletörődött, majd aztán később már nem is tapasztalták.
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1635 Dátum:
2013.03.23 szombat, 15:40:51 »
Idézetet írta: csfe - 2013.03.23 szombat, 14:21:43
Szia Balázs,
Köszi a választ.
Én mindenképpen szeretnék utánajárni, hogy mi lehet a probléma mert főként a feleségem viszi erre-arra a gyerekeket és nem szeretnék neki kellemetlenségeket.
Csak van valami megoldás?!
Üdv.
Ha megtalálod a megoldást, akkor írd meg, m párunkat érdekelne.
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1636 Dátum:
2013.03.23 szombat, 15:53:12 »
Idézetet írta: doszi_zeg - 2013.03.23 szombat, 15:37:57
Nekem nem 20.-ra.
Nekem max 4.-re indult be... de mondom ez még az elején volt aztán elmúlt.
Azért vagyok megengedő, m senki nem tudott rá mit mondani. Sokan tapasztalták ezt, de senki nem találta meg a megoldást és eddig mindenkitől azt hallottakm, h beletörődött, majd aztán később már nem is tapasztalták.
Megint ott tartunk, hogy jó ez az 1.8 tdci...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1637 Dátum:
2013.03.23 szombat, 16:20:29 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.03.23 szombat, 15:53:12
Megint ott tartunk, hogy jó ez az 1.8 tdci...
Ezt amúgy nem csak 1.8-októl hallottam. 2.0-es is mondta már...de nem emlékszem ki.....
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1638 Dátum:
2013.03.23 szombat, 16:23:25 »
Idézetet írta: doszi_zeg - 2013.03.23 szombat, 16:20:29
Ezt amúgy nem csak 1.8-októl hallottam. 2.0-es is mondta már...de nem emlékszem ki.....
Ha akár csak 2.ra indulna bármelyik tdcis a családban, az menne a lecsóba...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1639 Dátum:
2013.03.23 szombat, 16:36:12 »
Idézetet írta: Sakos - 2013.03.23 szombat, 13:25:12
Ha átírod a gumiméretet, akkor a mért átlagfogyi is változik, hiszen ugyanazon a távon más megtett km értéket fog mutatni a napi számláló.
Vagy te honnan veszed a megtett km-t, GPS-ből? Mert én bizony a tankolt litert osztom el a napi számláló által mutatott távolsággal.
és miből gondolod,hogy a változás teljesen arányos lesz?Egy dolgot lehet állítani,az a gumiméret.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1640 Dátum:
2013.03.23 szombat, 16:43:52 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.03.23 szombat, 16:23:25
Ha akár csak 2.ra indulna bármelyik tdcis a családban, az menne a lecsóba...
Nekem ebből kell kihoznom a maximumot, mivel nem tehetem meg azt hogy lecsóba küldjem!
Ezért vagyok kitartó és türelmes vele!!!
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1641 Dátum:
2013.03.23 szombat, 16:51:59 »
Idézetet írta: doszi_zeg - 2013.03.23 szombat, 16:43:52
Nekem ebből kell kihoznom a maximumot, mivel nem tehetem meg azt hogy lecsóba küldjem!
Ezért vagyok kitartó és türelmes vele!!!
Vennék másikat az árából...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1642 Dátum:
2013.03.23 szombat, 18:22:06 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.03.23 szombat, 16:51:59
Vennék másikat az árából...
Sztem már csak egy 2misit v. max 2.2-t adnának érte, abból nem tudom kijönne-e egy jobb....
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1643 Dátum:
2013.03.23 szombat, 18:24:03 »
Idézetet írta: doszi_zeg - 2013.03.23 szombat, 18:22:06
Sztem már csak egy 2misit v. max 2.2-t adnának érte, abból nem tudom kijönne-e egy jobb....
Sajnos a 2 misi is már egy álomösszeg, bőven...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1644 Dátum:
2013.03.23 szombat, 18:27:12 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.03.23 szombat, 18:24:03
Sajnos a 2 misi is már egy álomösszeg, bőven...
AZt mondod... lehet, nem tudom. De nézegettem a használt autó.hu-n, h kb. ennyiért dobálják most őket. 1.8-as, 160ezer km meg a koruk is kb. megegyező. De persze ezekből valszeg lealkudnak bőven.....
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1645 Dátum:
2013.03.23 szombat, 20:43:19 »
Idézetet írta: alf - 2013.03.23 szombat, 16:36:12
és miből gondolod,hogy a változás teljesen arányos lesz?Egy dolgot lehet állítani,az a gumiméret.
Miért ne lenne arányos? A fedkomp is a távolsággal osztja az elfogyasztott üzemanyagot. Ráadásul ha valami, akkor a távolságmérés baromi pontos.
Értem én, hogy mást nem lehet állítani, de ettől a gumiméret módosítás nem megoldás. Főleg, hogy semmi nem utal rá, hogy ne lenne jól beállítva.
Ha csak az ülésmagasságot lehetne állítani, attól sem javulna meg az átlagfogyasztás mérés.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1646 Dátum:
2013.03.23 szombat, 20:54:26 »
Idézetet írta: Sakos - 2013.03.23 szombat, 20:43:19
Ráadásul ha valami, akkor a távolságmérés baromi pontos.
...ha a gumiméret jól van beállítva. De ha rosszul, akkor többet/kevesebbet fog mutatni.
És már változik is a pillanatnyi fogyi (mutatott érték). Szerintem Alf erre gondolt.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
gezaguszti
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 186
Ford mániás érdeklődő
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1647 Dátum:
2013.03.23 szombat, 20:57:48 »
Idézetet írta: doszi_zeg - 2013.03.23 szombat, 16:43:52
Nekem ebből kell kihoznom a maximumot, mivel nem tehetem meg azt hogy lecsóba küldjem!
Ezért vagyok kitartó és türelmes vele!!!
A gyújtáskapcsoló betét kontakthibája is okoz ilyen problémákat. Nekem egy másik típuson még akkumulátor cserét is javasoltak, mire egy kevésbé sintér autóvillamossági szerelő kiderítette, hogy egy 2000-ft-os betét kell a gyújtáskapcsolóm aljába. Egy próbát megér szerintem.
Naplózva
Ford Mondeo MK-II 1.8 TD
Ford Transit 2.2 TDCI 3300
Ford Mondeo MK-IV 2.0 TDCI
Ford Mondeo MK-V 2.0 TDCI Titánium jelenleg
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1648 Dátum:
2013.03.23 szombat, 21:27:01 »
Idézetet írta: Sakos - 2013.03.23 szombat, 20:43:19
Miért ne lenne arányos? A fedkomp is a távolsággal osztja az elfogyasztott üzemanyagot. Ráadásul ha valami, akkor a távolságmérés baromi pontos.
Értem én, hogy mást nem lehet állítani, de ettől a gumiméret módosítás nem megoldás. Főleg, hogy semmi nem utal rá, hogy ne lenne jól beállítva.
Ha csak az ülésmagasságot lehetne állítani, attól sem javulna meg az átlagfogyasztás mérés.
akkorjolvanakkor.nemakarodmegerteni.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1649 Dátum:
2013.03.23 szombat, 21:27:37 »
Idézetet írta: Angel - 2013.03.23 szombat, 20:54:26
...ha a gumiméret jól van beállítva. De ha rosszul, akkor többet/kevesebbet fog mutatni.
És már változik is a pillanatnyi fogyi (mutatott érték). Szerintem Alf erre gondolt.
nyilván
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Oldalak:
1
...
26
27
28
29
30
31
32
[
33
]
34
35
36
37
38
39
40
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ