Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 16:26:24
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
36
37
38
39
40
41
42
[
43
]
44
45
46
47
48
49
50
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5259747 alkalommal)
0 Felhasználó és 313 vendég van a témában
Arabic
Vendég
Válasz: TDCi motorok újoncnak
«
Új hozzászólás #2100 Dátum:
2013.09.05 csütörtök, 14:00:38 »
Idézetet írta: SzJani - 2013.09.05 csütörtök, 11:18:30
Tomikám...
Ilyeneket ne írj, hogy motoros csavarhúzó, mert annyira röhögök, hogy sztem ki kell vennem 1 nap szabit...
elektromodulovácsku
inkább segíts szegény párán, látod, már csak prüszköli a kifejezéseket...
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2101 Dátum:
2013.09.09 hétfő, 18:59:52 »
Ma láttam egy egynyócat, mix-xxx volt a rendszáma...
Azt leszámítva, hogy egynyóc, még ráadásul egy opelos vezette...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Arabic
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2102 Dátum:
2013.09.10 kedd, 09:44:53 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.09.09 hétfő, 18:59:52
Ma láttam egy egynyócat, mix-xxx volt a rendszáma...
Azt leszámítva, hogy egynyóc, még ráadásul egy opelos vezette...
és mocskosul elpörkölt melletted mi? teeee... állami húson nevelt kakas, nehogy pörkölt legyél egyszer
Naplózva
developer
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 122
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2103 Dátum:
2013.09.12 csütörtök, 23:54:56 »
Kéne egy kis segítség
. Hány liter hűtőfolyadék kell a 2.0 TDCi-be? (2008 103kW)
Naplózva
2008 MKIV 2.0 TDCI Ghia Turnier
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2104 Dátum:
2013.09.13 péntek, 12:01:54 »
Idézetet írta: developer - 2013.09.12 csütörtök, 23:54:56
Kéne egy kis segítség
. Hány liter hűtőfolyadék kell a 2.0 TDCi-be? (2008 103kW)
fullra asszem 10 nél picit több.készülj 10 literrel,nagyot nem tudsz hibázni.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.09.13 péntek, 12:03:59 írta alf
»
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
developer
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 122
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2105 Dátum:
2013.09.14 szombat, 19:46:44 »
Idézetet írta: alf - 2013.09.13 péntek, 12:01:54
fullra asszem 10 nél picit több.készülj 10 literrel,nagyot nem tudsz hibázni.
köszi az infót! a 10 liter 5l superplus + 5l ioncserélt vizet jelent vagy 10 + 10-et?
Naplózva
2008 MKIV 2.0 TDCI Ghia Turnier
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2106 Dátum:
2013.09.14 szombat, 21:48:46 »
Idézetet írta: developer - 2013.09.14 szombat, 19:46:44
köszi az infót! a 10 liter 5l superplus + 5l ioncserélt vizet jelent vagy 10 + 10-et?
hofok fuggo. olvasd el milyen keveresi aranyba milyen hofokot tud. ezt a te kivanalmaid alapjan allitsd be.
en mindig -35 -re lovok
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2107 Dátum:
2013.09.15 vasárnap, 11:06:58 »
Idézetet írta: developer - 2013.09.14 szombat, 19:46:44
köszi az infót! a 10 liter 5l superplus + 5l ioncserélt vizet jelent vagy 10 + 10-et?
ha keverőset veszel,akkor 5+5 de minusz 30fölé lődd be.
ha olyat veszel ami -30as,akkor azt egy az egyben rakd-10liter.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
developer
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 122
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2108 Dátum:
2013.09.15 vasárnap, 20:13:17 »
Idézetet írta: alf - 2013.09.15 vasárnap, 11:06:58
ha keverőset veszel,akkor 5+5 de minusz 30fölé lődd be.
ha olyat veszel ami -30as,akkor azt egy az egyben rakd-10liter.
Köszi az infókat.
A Ford Superplus Premium fagyálló azt írja, hogy: "1L desztillált vízhez (ioncserélt vizhez), Ford Superplus Premium 1L fagyálló -37°C-ig jó". Magyarul, akkor 1-1-hez kell keverni és jó vagyok hőfokban is.
Naplózva
2008 MKIV 2.0 TDCI Ghia Turnier
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2109 Dátum:
2013.09.15 vasárnap, 20:59:36 »
Idézetet írta: developer - 2013.09.15 vasárnap, 20:13:17
Köszi az infókat.
A Ford Superplus Premium fagyálló azt írja, hogy: "1L desztillált vízhez (ioncserélt vizhez), Ford Superplus Premium 1L fagyálló -37°C-ig jó". Magyarul, akkor 1-1-hez kell keverni és jó vagyok hőfokban is.
Csapvíz lesz az...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2110 Dátum:
2013.09.15 vasárnap, 21:03:26 »
Idézetet írta: developer - 2013.09.15 vasárnap, 20:13:17
Köszi az infókat.
A Ford Superplus Premium fagyálló azt írja, hogy: "1L desztillált vízhez (ioncserélt vizhez), Ford Superplus Premium 1L fagyálló -37°C-ig jó". Magyarul, akkor 1-1-hez kell keverni és jó vagyok hőfokban is.
na ebben nem vagyok biztos. Van elvileg egy keverési táblázat rakta.
Naplózva
atyo
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2111 Dátum:
2013.09.23 hétfő, 19:46:42 »
Engen erdekelne Siemens VDO (mostani Continental) porlasztokat felujito
ceg cime.Nem csak a csucsokrol lenne szo hanem,a pieezoelektromos reszerol is.(A kocsi 1.8 TDCI. )Elore is koszike.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2112 Dátum:
2013.09.23 hétfő, 19:57:02 »
Idézetet írta: atyo - 2013.09.23 hétfő, 19:46:42
Engen erdekelne Siemens VDO (mostani Continental) porlasztokat felujito
ceg cime.Nem csak a csucsokrol lenne szo hanem,a pieezoelektromos reszerol is.(A kocsi 1.8 TDCI. )Elore is koszike.
Pl filepdiesel. Van szervizük Bp-n és Sz fehérváron.
http://www.filepdiesel.hu/index1.php?menu=kapcsolat
Naplózva
lazlo
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2113 Dátum:
2013.09.30 hétfő, 22:06:46 »
Sziasztok,
Új vagyok még a fordok világában és tervezgetem egy 2009 es mondeo vásárlását.
Az lenne a kérdésem hogy két fajta 2.0 TDCi motor között mi a különbség azon kívül hogy LE ben van?
Mikre érdemes odafigyelni vásárláskor?
Köszi,
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2114 Dátum:
2013.09.30 hétfő, 22:17:11 »
Idézetet írta: lazlo - 2013.09.30 hétfő, 22:06:46
Sziasztok,
Új vagyok még a fordok világában és tervezgetem egy 2009 es mondeo vásárlását.
Az lenne a kérdésem hogy két fajta 2.0 TDCi motor között mi a különbség azon kívül hogy LE ben van?
Mikre érdemes odafigyelni vásárláskor?
Köszi,
A kulonbseg a loero. Ugyan az a moci.
Allapotot vegyel ne km-t. Vizsgaltasd at. Feszes futomu. Jo valto. Nincs zorej es komfortos vezetes.
Naplózva
lazlo
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2115 Dátum:
2013.09.30 hétfő, 22:20:36 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.09.30 hétfő, 22:17:11
A kulonbseg a loero. Ugyan az a moci.
Allapotot vegyel ne km-t. Vizsgaltasd at. Feszes futomu. Jo valto. Nincs zorej es komfortos vezetes.
Köszönöm!
Közben találtam egy leírást mikor milyen motor frissítések jöttek ki.
A kipufogó mennyire hajlamos a meghibásodásra?
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2116 Dátum:
2013.10.01 kedd, 00:03:37 »
Idézetet írta: lazlo - 2013.09.30 hétfő, 22:20:36
Köszönöm!
Közben találtam egy leírást mikor milyen motor frissítések jöttek ki.
A kipufogó mennyire hajlamos a meghibásodásra?
nekem 2008-as, már 110eKm, de semmi. A dieselek amúgy sem eszik a kiput, mert kevesebb a pára.
Naplózva
PensaCola
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 242
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2117 Dátum:
2013.10.01 kedd, 11:30:51 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.10.01 kedd, 00:03:37
nekem 2008-as, már 110eKm, de semmi. A dieselek amúgy sem eszik a kiput, mert kevesebb a pára.
Nekem detto, ugyan csak 100eKm, de egy rozsdapötty senincsen
Naplózva
MKIV 1.8 TDCi 125 LE Ghia Executive, 18" 5Y
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2118 Dátum:
2013.10.01 kedd, 15:11:15 »
Idézetet írta: PensaCola - 2013.10.01 kedd, 11:30:51
Nekem detto, ugyan csak 100eKm, de egy rozsdapötty senincsen
A kipuffon? Föntről nem látszik.
De azért menj már alá...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
mobster
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 633
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2119 Dátum:
2013.10.01 kedd, 15:13:20 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.10.01 kedd, 15:11:15
A kipuffon? Föntről nem látszik.
De azért menj már alá...
Nekem 290ezer km, de még sosem néztem, hogy rozsdás-e
Naplózva
2005 MK3 4 door/2.0 TD
Ci
/ghia/ford p-box/163Le 380nm/tempomat/6 gang/esp/egr off/black eye/ túl a 260 ezren
krisztian
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 276
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2120 Dátum:
2013.10.01 kedd, 15:25:37 »
Idézetet írta: mobster - 2013.10.01 kedd, 15:13:20
Nekem 290ezer km, de még sosem néztem, hogy rozsdás-e
Nekem a mk3 315ekm semmi rozsda nem volt a kipuffon. Nos a mk4-nek már van vmi felületi rozsdaféle...
Naplózva
MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
PensaCola
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 242
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2121 Dátum:
2013.10.01 kedd, 15:38:34 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.10.01 kedd, 15:11:15
A kipuffon? Föntről nem látszik.
De azért menj már alá...
Alulról is szoktam nézni, sót a kipufogóvéget krómpasztával felszoktam polírozni és csillog mint Salamon thöke.
Naplózva
MKIV 1.8 TDCi 125 LE Ghia Executive, 18" 5Y
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2122 Dátum:
2013.10.01 kedd, 15:48:52 »
Idézetet írta: mobster - 2013.10.01 kedd, 15:13:20
Nekem 290ezer km, de még sosem néztem, hogy rozsdás-e
erről van szó. Ha kilukad úgyis lehet majd hallani.
De megsúgom: tiszta rozsda az egész...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2123 Dátum:
2013.10.02 szerda, 22:20:30 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.10.01 kedd, 15:48:52
erről van szó. Ha kilukad úgyis lehet majd hallani.
De megsúgom: tiszta rozsda az egész...
nem teljesen, a benzinesé igen a diesel viszont jóval kevesebb párával dolgozik, így a kipu rendszer nagyon sok km-t bír ki. Nyilván egy picit itt-ott rozsdásodik, de tizedannyira sem mint a benzinesek
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2124 Dátum:
2013.10.02 szerda, 22:25:44 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.10.02 szerda, 22:20:30
nem teljesen, a benzinesé igen a diesel viszont jóval kevesebb párával dolgozik, így a kipu rendszer nagyon sok km-t bír ki. Nyilván egy picit itt-ott rozsdásodik, de tizedannyira sem mint a benzinesek
Kipróbáltad? Működik?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2125 Dátum:
2013.10.02 szerda, 22:35:09 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.02 szerda, 22:25:44
Kipróbáltad? Működik?
jaja, amikor a benzinesemnek másodszor foltozták a kipuját, akkor meg is kérdeztem a kipust. persze lehet rozsdamentes kiput is használni, ami szintén nem tart örökké, hacsak nem saválló is, de akkor a kipu rendszer bazi drága lesz hirtelen.
Naplózva
mobster
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 633
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2126 Dátum:
2013.10.03 csütörtök, 00:04:10 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.10.01 kedd, 15:48:52
erről van szó. Ha kilukad úgyis lehet majd hallani.
De megsúgom: tiszta rozsda az egész...
Egyszer nyáron leszakadt a 406-omon a kipufogódob. Az is dízel volt. 1hónap múlva megemeltük fékcsere miatt. Végignéztem az alján, és akkor láttam, hogy a dobot csak a 2 gumigyűrű tartja. Hang elváltozás nem volt. Csak indításnál, meg leállításnál kopogás. Már azt hittem a lendkerekem szharaxik
Naplózva
2005 MK3 4 door/2.0 TD
Ci
/ghia/ford p-box/163Le 380nm/tempomat/6 gang/esp/egr off/black eye/ túl a 260 ezren
krisztian
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 276
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2127 Dátum:
2013.10.04 péntek, 08:15:47 »
Lehet, sőt biztos volt téma. Olajat milyet? 5w30 vs. 5w40.
Nekem mk3: először 5w30 ment 2x aztán ráálltam az 5w40re. Nekem jobb lett a tapasztalatom szerint, már csak ha azt nézem, hogy halkabb lett a motor. Még K&N 57i direktszűrővel is .
Most mk4: Olajcsere érik és itt is ráállok majd a bűvös 10e km / olajcserés periódusra, de szívem szerint megint az 5w40nél maradnék.
Sőt: Nem tudom, hogy tudjátok e, de sokan adalékot adnak a gázolajba, de nem a szokásos injektor tisztító stb., stb., hanem a 2 ütemű motornak szánt adalékot. Jobb az égés, halkabb a motor, kevesebb füst és minimális fogyasztás csökkenés. Szerintetek? Modernebb merci motorokba is teszik és bevállt.
Naplózva
MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2128 Dátum:
2013.10.04 péntek, 12:00:47 »
Idézetet írta: krisztian - 2013.10.04 péntek, 08:15:47
Lehet, sőt biztos volt téma. Olajat milyet? 5w30 vs. 5w40.
Nekem mk3: először 5w30 ment 2x aztán ráálltam az 5w40re. Nekem jobb lett a tapasztalatom szerint, már csak ha azt nézem, hogy halkabb lett a motor. Még K&N 57i direktszűrővel is .
Most mk4: Olajcsere érik és itt is ráállok majd a bűvös 10e km / olajcserés periódusra, de szívem szerint megint az 5w40nél maradnék.
Sőt: Nem tudom, hogy tudjátok e, de sokan adalékot adnak a gázolajba, de nem a szokásos injektor tisztító stb., stb., hanem a 2 ütemű motornak szánt adalékot. Jobb az égés, halkabb a motor, kevesebb füst és minimális fogyasztás csökkenés. Szerintetek? Modernebb merci motorokba is teszik és bevállt.
5w30
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2129 Dátum:
2013.10.04 péntek, 21:01:59 »
Idézetet írta: alf - 2013.10.04 péntek, 12:00:47
5w30
5w40
Naplózva
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2130 Dátum:
2013.10.04 péntek, 21:11:03 »
Idézetet írta: krisztian - 2013.10.04 péntek, 08:15:47
Lehet, sőt biztos volt téma. Olajat milyet? 5w30 vs. 5w40.
Nekem mk3: először 5w30 ment 2x aztán ráálltam az 5w40re. Nekem jobb lett a tapasztalatom szerint, már csak ha azt nézem, hogy halkabb lett a motor. Még K&N 57i direktszűrővel is .
Most mk4: Olajcsere érik és itt is ráállok majd a bűvös 10e km / olajcserés periódusra, de szívem szerint megint az 5w40nél maradnék.
Sőt: Nem tudom, hogy tudjátok e, de sokan adalékot adnak a gázolajba, de nem a szokásos injektor tisztító stb., stb., hanem a 2 ütemű motornak szánt adalékot. Jobb az égés, halkabb a motor, kevesebb füst és minimális fogyasztás csökkenés. Szerintetek? Modernebb merci motorokba is teszik és bevállt.
Én ritkán szoktam ezt az adalékot az autóhoz adni, így sok tapasztalatom nincs, de talán halkabb a motor... talán!
De édesapám használja rendesen és Ő állítja, hogy pár tizedet tényleg javított a fogyasztáson, de azért 1 litert nem. Hogy halkabb lett neki azt nem tudom, m alapból egy brümmögő terepjáró!!!
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2131 Dátum:
2013.10.04 péntek, 21:11:50 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.10.04 péntek, 21:01:59
5w40
Ez érdekelne, h tényleg jobb a kocsinak?!
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2132 Dátum:
2013.10.04 péntek, 21:13:55 »
Idézetet írta: doszi_zeg - 2013.10.04 péntek, 21:11:50
Ez érdekelne, h tényleg jobb a kocsinak?!
a 30 vs 40 a legmagasabb hőmérsékleti tartományt jelenti, amig az olaj megtartja a viszkozitását, SAE tulajdonságait. Az alsó szám 5 vs10..., pedig a leghidegebbet, amitől a SAE tulajdonságait már hozza.
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2133 Dátum:
2013.10.04 péntek, 21:50:15 »
Idézetet írta: doszi_zeg - 2013.10.04 péntek, 21:11:50
Ez érdekelne, h tényleg jobb a kocsinak?!
Azt mondják, hogy az olaj is egy alkatrész, ami ugyanúgy méretezve van. Üzemi hőfokon csak a w utáni szám érdekes. Márpedig a Ford motor 30-as melegoldali viszkozitásra van tervezve. Olyasmi ez, mintha valamilyen alkatrészből más méretet rakna bele az ember, mert okosabb, mint a gyári mérnökök. Ha tényleg okosabb és tudja, hogy mit csinál, akkor persze hajrá.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2134 Dátum:
2013.10.05 szombat, 10:10:23 »
Idézetet írta: Sakos - 2013.10.04 péntek, 21:50:15
Azt mondják, hogy az olaj is egy alkatrész, ami ugyanúgy méretezve van. Üzemi hőfokon csak a w utáni szám érdekes. Márpedig a Ford motor 30-as melegoldali viszkozitásra van tervezve. Olyasmi ez, mintha valamilyen alkatrészből más méretet rakna bele az ember, mert okosabb, mint a gyári mérnökök. Ha tényleg okosabb és tudja, hogy mit csinál, akkor persze hajrá.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2135 Dátum:
2013.10.05 szombat, 13:15:55 »
Idézetet írta: krisztian - 2013.10.04 péntek, 08:15:47
Lehet, sőt biztos volt téma. Olajat milyet? 5w30 vs. 5w40.
Nekem mk3: először 5w30 ment 2x aztán ráálltam az 5w40re. Nekem jobb lett a tapasztalatom szerint, már csak ha azt nézem, hogy halkabb lett a motor. Még K&N 57i direktszűrővel is .
Most mk4: Olajcsere érik és itt is ráállok majd a bűvös 10e km / olajcserés periódusra, de szívem szerint megint az 5w40nél maradnék.
Sőt: Nem tudom, hogy tudjátok e, de sokan adalékot adnak a gázolajba, de nem a szokásos injektor tisztító stb., stb., hanem a 2 ütemű motornak szánt adalékot. Jobb az égés, halkabb a motor, kevesebb füst és minimális fogyasztás csökkenés. Szerintetek? Modernebb merci motorokba is teszik és bevállt.
10.000 km ként olajat cserélni pénzkidobás+baromság. Kivéve ha minden km-t csak városba teszel meg
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2136 Dátum:
2013.10.05 szombat, 20:36:35 »
Idézetet írta: Sakos - 2013.10.04 péntek, 21:50:15
Azt mondják, hogy az olaj is egy alkatrész, ami ugyanúgy méretezve van. Üzemi hőfokon csak a w utáni szám érdekes. Márpedig a Ford motor 30-as melegoldali viszkozitásra van tervezve. Olyasmi ez, mintha valamilyen alkatrészből más méretet rakna bele az ember, mert okosabb, mint a gyári mérnökök. Ha tényleg okosabb és tudja, hogy mit csinál, akkor persze hajrá.
Majdnem igaz. Ennek az alkatrésznek a tulajdonságát a SAE szabvány adja, a magasabb üzemi hőfok, pedig kedvezőbb nyáron. Téli üzemben ugyebár a kissebb szám a lényeg. A gyárak minimum határokat szabnak meg. Te se tankolj az autódba prémium üzemanyagot vagy valami elemt oktánszámút, mert a gyár nem ezt írta le. Ugyanakkor mindenki tankol és mondja is, hogy jobb ez vagy az. Az olajd detto. A gyári ford fékbetétnél és féktárcsánál is van jobb és ha teheted, akkor azt veszed.
Szóval azt 5w40 megfelelő SAE a nyerő.
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.10.05 szombat, 13:15:55
10.000 km ként olajat cserélni pénzkidobás+baromság. Kivéve ha minden km-t csak városba teszel meg
Szerintem nem az olaj kb 8-10eKm-ig tartja meg a SAE szerinti paramétereit, majd a SAE tulajdonságoknak megfelelő tűrési tartományban működik a következő 5-6eKm-n. A maradék 4-5eKm már csak a marketing. Szóval szerintem érdemes 10eKm-ként olajat cserélni.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2137 Dátum:
2013.10.05 szombat, 20:42:44 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.10.05 szombat, 20:36:35
Majdnem igaz. Ennek az alkatrésznek a tulajdonságát a SAE szabvány adja, a magasabb üzemi hőfok, pedig kedvezőbb nyáron. Téli üzemben ugyebár a kissebb szám a lényeg. A gyárak minimum határokat szabnak meg. Te se tankolj az autódba prémium üzemanyagot vagy valami elemt oktánszámút, mert a gyár nem ezt írta le. Ugyanakkor mindenki tankol és mondja is, hogy jobb ez vagy az. Az olajd detto. A gyári ford fékbetétnél és féktárcsánál is van jobb és ha teheted, akkor azt veszed.
Szóval azt 5w40 megfelelő SAE a nyerő.
Szerintem nem az olaj kb 8-10eKm-ig tartja meg a SAE szerinti paramétereit, majd a SAE tulajdonságoknak megfelelő tűrési tartományban működik a következő 5-6eKm-n. A maradék 4-5eKm már csak a marketing. Szóval szerintem érdemes 10eKm-ként olajat cserélni.
"Szerintem nem az olaj kb 8-10eKm-ig tartja meg a SAE szerinti paramétereit, majd a SAE tulajdonságoknak megfelelő tűrési tartományban működik a következő 5-6eKm-n. A maradék 4-5eKm már csak a marketing. Szóval szerintem érdemes 10eKm-ként olajat cserélni."
Egyetértek. Mindig minden autómban 10e km után dobom le az olajat.....
Benzines autóban.
Dízelnél pedig ugye még jobban használódik az olaj a szennyeződésektől.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.10.05 szombat, 20:44:43 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2138 Dátum:
2013.10.05 szombat, 20:56:47 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.05 szombat, 20:42:44
"Szerintem nem az olaj kb 8-10eKm-ig tartja meg a SAE szerinti paramétereit, majd a SAE tulajdonságoknak megfelelő tűrési tartományban működik a következő 5-6eKm-n. A maradék 4-5eKm már csak a marketing. Szóval szerintem érdemes 10eKm-ként olajat cserélni."
Egyetértek. Mindig minden autómban 10e km után dobom le az olajat.....
Benzines autóban.
Dízelnél pedig ugye még jobban használódik az olaj a szennyeződésektől.
valamit nem tudni azért.
a fullszintetikus olajok sokkal tovább bírják mint 20e km.ezek akár 100e km után sem veszítik el a megfelelő tulajdonságaikat.Egyetlen ellensége van és ez szab gátat a csereperiódusnak.az pedig a szennyeződés,képtelenség kiszűrni a keletkező szennyet.ezért van "csak" pár tízezerben meghatározva a csereintervallum,és nem azért mert tönkremegy az olaj,vagy megváltozik a viszkozitása,vagy a kenőképessége.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2139 Dátum:
2013.10.05 szombat, 21:00:55 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.05 szombat, 20:42:44
"Szerintem nem az olaj kb 8-10eKm-ig tartja meg a SAE szerinti paramétereit, majd a SAE tulajdonságoknak megfelelő tűrési tartományban működik a következő 5-6eKm-n. A maradék 4-5eKm már csak a marketing. Szóval szerintem érdemes 10eKm-ként olajat cserélni."
Egyetértek. Mindig minden autómban 10e km után dobom le az olajat.....
Benzines autóban.
Dízelnél pedig ugye még jobban használódik az olaj a szennyeződésektől.
A dieselnél a túrbó is fontos tényező, mert oda nem akármilyen minősségű olaj kell
Idézetet írta: alf - 2013.10.05 szombat, 20:56:47
valamit nem tudni azért.
a fullszintetikus olajok sokkal tovább bírják mint 20e km.ezek akár 100e km után sem veszítik el a megfelelő tulajdonságaikat.Egyetlen ellensége van és ez szab gátat a csereperiódusnak.az pedig a szennyeződés,képtelenség kiszűrni a keletkező szennyet.ezért van "csak" pár tízezerben meghatározva a csereintervallum,és nem azért mert tönkremegy az olaj,vagy megváltozik a viszkozitása,vagy a kenőképessége.
A szintetikus sem bírja tovább. Azonban a szintetikusnak más kenési/sűrűségi tulajdonságai vannak, ezért csak olyan járgányba szabad belerakni, amibe azt terveztek. Az ásványi helyett max félszintet lehet rakni a motor károsodása nélkül és egyéb olajfojás, füstölés... dolgok nélkül
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2140 Dátum:
2013.10.05 szombat, 21:03:30 »
Idézetet írta: alf - 2013.10.05 szombat, 20:56:47
valamit nem tudni azért.
a fullszintetikus olajok sokkal tovább bírják mint 20e km.ezek akár 100e km után sem veszítik el a megfelelő tulajdonságaikat.Egyetlen ellensége van és ez szab gátat a csereperiódusnak.az pedig a szennyeződés,képtelenség kiszűrni a keletkező szennyet.ezért van "csak" pár tízezerben meghatározva a csereintervallum,és nem azért mert tönkremegy az olaj,vagy megváltozik a viszkozitása,vagy a kenőképessége.
Valóban.......a laboratóriumban, közel ideális körülmények között.
De az autók motorjai nem ott és úgy működnek.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2141 Dátum:
2013.10.05 szombat, 21:03:41 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.10.05 szombat, 21:00:55
A dieselnél a túrbó is fontos tényező, mert oda nem akármilyen minősségű olaj kell
A szintetikus sem bírja tovább. Azonban a szintetikusnak más kenési/sűrűségi tulajdonságai vannak, ezért csak olyan járgányba szabad belerakni, amibe azt terveztek. Az ásványi helyett max félszintet lehet rakni a motor károsodása nélkül és egyéb olajfojás, füstölés... dolgok nélkül
pedig de.Stealt igazolja ezen állításomat!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2142 Dátum:
2013.10.05 szombat, 21:04:49 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.05 szombat, 21:03:30
Valóban.......a laboratóriumban, közel ideális körülmények között.
De az autók motorjai nem ott és úgy működnek.
erről beszélek.
ha betudnának építeni egy bőrönd nagyságú 2mikronos szűrőt,akkor az olajcsereperiódus is közelíthetne a 100e felé simán.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2143 Dátum:
2013.10.05 szombat, 21:08:35 »
Idézetet írta: alf - 2013.10.05 szombat, 21:04:49
erről beszélek.
ha betudnának építeni egy bőrönd nagyságú 2mikronos szűrőt,akkor az olajcsereperiódus is közelíthetne a 100e felé simán.
Csak azon a szűrőn nem tudna átmenni annyi olaj, amennyit a szivattyú tol (viszkozitási tulajdonságok miatt se)....óriási lenne a fojtás a rendszerben, ami viszont kenési elégtelenségekhez vezet, ami meg motorkopáshoz. Biztos megérné spórolni a pár ezer forintos olajon....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2144 Dátum:
2013.10.05 szombat, 21:11:45 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.05 szombat, 21:08:35
Csak azon a szűrőn nem tudna átmenni annyi olaj, amennyit a szivattyú tol (viszkozitási tulajdonságok miatt se)....óriási lenne a fojtás a rendszerben, ami viszont kenési elégtelenségekhez vezet, ami meg motorkopáshoz. Biztos megérné spórolni a pár ezer forintos olajon....
Nyilván nagyobb szivattyú is lenne benne...
Nem azt mondom, hogy az 50 e kmes peridósu normális, de a 10e meg kevés. Bár a dpfesen ennyi időközönként cseréltem, de ott ugye volt hőfok rendesen, arról nem is beszélve, hogy ott még gázolaj is kerulhetett bele.
Smaxiban nincs eddig kétszer cseréltem olajat, de ennél lehet marad a 20e kmes periódus...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2145 Dátum:
2013.10.05 szombat, 21:13:20 »
Idézetet írta: alf - 2013.10.05 szombat, 21:04:49
erről beszélek.
ha betudnának építeni egy bőrönd nagyságú 2mikronos szűrőt,akkor az olajcsereperiódus is közelíthetne a 100e felé simán.
szerintem nem, mert a levegő és a hőmérséklet folyamatosan rombolja az olajat. Ha kibontasz egy olajat, hagyod egy évig álni (szűrővel a tetején(, majd berakod a kocsiba, akkor a mocid egyszer csak beadja a kulcsot. Az olaj is oxidálódik.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2146 Dátum:
2013.10.05 szombat, 21:15:54 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.05 szombat, 21:08:35
Csak azon a szűrőn nem tudna átmenni annyi olaj, amennyit a szivattyú tol (viszkozitási tulajdonságok miatt se)....óriási lenne a fojtás a rendszerben, ami viszont kenési elégtelenségekhez vezet, ami meg motorkopáshoz. Biztos megérné spórolni a pár ezer forintos olajon....
ez egy fikció volt,amin semmi értelme agyalni.
amúgy meg pont nem azon a pár ezer ft-on múlik,hanem azon a néhány tonna használtolaj nem terhelné a környezetet évente világszerte.
Vannak cégek akik egyébként foglalkoznak nagyban a használt olaj centrifugálásával.újrahasznosítás.semmi értelme eldobni a jóminőségű nagymennyiségű használt olajat.
közben megtaláltam Stealt hsz-ét is a témában:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.msg723535#msg723535
Szóval nagyon nem mind1,hogy 10-20-vagy esetleg 30e km-enként van a csereciklus.( a bmw-nél már 30ekm)
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2147 Dátum:
2013.10.05 szombat, 21:19:42 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.10.05 szombat, 21:13:20
szerintem nem, mert a levegő és a hőmérséklet folyamatosan rombolja az olajat. Ha kibontasz egy olajat, hagyod egy évig álni (szűrővel a tetején(, majd berakod a kocsiba, akkor a mocid egyszer csak beadja a kulcsot. Az olaj is oxidálódik.
nebeszélj!
és azokkal mi történik,akik 1000literes műanyagkannában veszik a motorolajat,kinyitják,és a vége bőven 1 év után fogy el.
ne viccelj már! Te jártál már így?az nem elég,hogy hallottad a szomszédod báttyának a barátjától.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2148 Dátum:
2013.10.05 szombat, 21:23:33 »
Idézetet írta: alf - 2013.10.05 szombat, 21:15:54
ez egy fikció volt,amin semmi értelme agyalni.
amúgy meg pont nem azon a pár ezer ft-on múlik,hanem azon a néhány tonna használtolaj nem terhelné a környezetet évente világszerte.
Vannak cégek akik egyébként foglalkoznak nagyban a használt olaj centrifugálásával.újrahasznosítás.semmi értelme eldobni a jóminőségű nagymennyiségű használt olajat.
közben megtaláltam Stealt hsz-ét is a témában:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.msg723535#msg723535
Szóval nagyon nem mind1,hogy 10-20-vagy esetleg 30e km-enként van a csereciklus.( a bmw-nél már 30ekm)
Terhelésfüggő az olajcsere periódus már régóta sok VAG-nál és a BMW-nél, de még jó pár MB-nél is. Persze szigorú az olaj előírás ha ilyen a konstrukció.
A szennyezésről....
Ami olajat lecserélünk autókban, az semmi. Nagy részét elégetik már, közel optimálisan...nem füstöl...kormol...stb.
Évente ennek a lecserélt olajnak -ami valahogy mindig újra van hasznosítva- a sokszorosa folyik bele hajókról a tengerbe! Az a probléma, mert ott nincs újrahasznosítás....
Nem a járművek és a velük járó járulékos anyagok a probléma a környezetvédelemben. Sajnos sok más.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2149 Dátum:
2013.10.05 szombat, 21:30:21 »
Idézetet írta: alf - 2013.10.05 szombat, 21:19:42
nebeszélj!
és azokkal mi történik,akik 1000literes műanyagkannában veszik a motorolajat,kinyitják,és a vége bőven 1 év után fogy el.
ne viccelj már! Te jártál már így?az nem elég,hogy hallottad a szomszédod báttyának a barátjától.....
én ez egy olajmérnők tudására alapozom, akvel ezeket beszélgettem néhány éve. Részemről mindenki akkor cseréli amikor akarja, de én 10e Km után fogom.
Naplózva
Oldalak:
1
...
36
37
38
39
40
41
42
[
43
]
44
45
46
47
48
49
50
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ