Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.30 kedd, 09:27:30 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 [43] 44 45 46 47 48 49 50 ... 296   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 4720118 alkalommal)
0 Felhasználó és 113 vendég van a témában
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #2100 Dátum: 2013.09.05 csütörtök, 14:00:38 »

Tomikám...
Ilyeneket ne írj, hogy motoros csavarhúzó, mert annyira röhögök, hogy sztem ki kell vennem 1 nap szabit...  nyes
elektromodulovácsku  eplus2

inkább segíts szegény párán, látod, már csak prüszköli a kifejezéseket... vigyor3
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2101 Dátum: 2013.09.09 hétfő, 18:59:52 »

Ma láttam egy egynyócat, mix-xxx volt a rendszáma...

Azt leszámítva, hogy egynyóc, még ráadásul egy opelos vezette...

 eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #2102 Dátum: 2013.09.10 kedd, 09:44:53 »

Ma láttam egy egynyócat, mix-xxx volt a rendszáma...

Azt leszámítva, hogy egynyóc, még ráadásul egy opelos vezette...

 eplus2
és mocskosul elpörkölt melletted mi? teeee... állami húson nevelt kakas, nehogy pörkölt legyél egyszer  eplus2
Naplózva
developer
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



« Új hozzászólás #2103 Dátum: 2013.09.12 csütörtök, 23:54:56 »

Kéne egy kis segítség help. Hány liter hűtőfolyadék kell a 2.0 TDCi-be? (2008 103kW)
Naplózva

2008 MKIV 2.0 TDCI Ghia Turnier
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2104 Dátum: 2013.09.13 péntek, 12:01:54 »

Kéne egy kis segítség help. Hány liter hűtőfolyadék kell a 2.0 TDCi-be? (2008 103kW)
fullra asszem 10 nél picit több.készülj 10 literrel,nagyot nem tudsz hibázni.
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.13 péntek, 12:03:59 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
developer
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



« Új hozzászólás #2105 Dátum: 2013.09.14 szombat, 19:46:44 »

fullra asszem 10 nél picit több.készülj 10 literrel,nagyot nem tudsz hibázni.

köszi az infót! a 10 liter 5l superplus + 5l ioncserélt vizet jelent vagy 10 + 10-et?  worship
Naplózva

2008 MKIV 2.0 TDCI Ghia Turnier
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2106 Dátum: 2013.09.14 szombat, 21:48:46 »

köszi az infót! a 10 liter 5l superplus + 5l ioncserélt vizet jelent vagy 10 + 10-et?  worship

hofok fuggo. olvasd el milyen keveresi aranyba milyen hofokot tud. ezt a te kivanalmaid alapjan allitsd be.
en mindig -35 -re lovok
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2107 Dátum: 2013.09.15 vasárnap, 11:06:58 »

köszi az infót! a 10 liter 5l superplus + 5l ioncserélt vizet jelent vagy 10 + 10-et?  worship
ha keverőset veszel,akkor 5+5 de minusz 30fölé lődd be.
ha olyat veszel ami -30as,akkor azt egy az egyben rakd-10liter.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
developer
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



« Új hozzászólás #2108 Dátum: 2013.09.15 vasárnap, 20:13:17 »

ha keverőset veszel,akkor 5+5 de minusz 30fölé lődd be.
ha olyat veszel ami -30as,akkor azt egy az egyben rakd-10liter.

Köszi az infókat. worship A Ford Superplus Premium fagyálló azt írja, hogy: "1L desztillált vízhez (ioncserélt vizhez), Ford Superplus Premium 1L fagyálló -37°C-ig jó". Magyarul, akkor 1-1-hez kell keverni és jó vagyok hőfokban is. Cool
Naplózva

2008 MKIV 2.0 TDCI Ghia Turnier
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2109 Dátum: 2013.09.15 vasárnap, 20:59:36 »

Köszi az infókat. worship A Ford Superplus Premium fagyálló azt írja, hogy: "1L desztillált vízhez (ioncserélt vizhez), Ford Superplus Premium 1L fagyálló -37°C-ig jó". Magyarul, akkor 1-1-hez kell keverni és jó vagyok hőfokban is. Cool

Csapvíz lesz az...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2110 Dátum: 2013.09.15 vasárnap, 21:03:26 »

Köszi az infókat. worship A Ford Superplus Premium fagyálló azt írja, hogy: "1L desztillált vízhez (ioncserélt vizhez), Ford Superplus Premium 1L fagyálló -37°C-ig jó". Magyarul, akkor 1-1-hez kell keverni és jó vagyok hőfokban is. Cool

na ebben nem vagyok biztos. Van elvileg egy keverési táblázat rakta.
Naplózva
atyo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


E-mail
« Új hozzászólás #2111 Dátum: 2013.09.23 hétfő, 19:46:42 »

Engen erdekelne Siemens VDO (mostani Continental) porlasztokat felujito
ceg cime.Nem csak a csucsokrol lenne szo hanem,a pieezoelektromos reszerol is.(A kocsi 1.8 TDCI. )Elore is koszike.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2112 Dátum: 2013.09.23 hétfő, 19:57:02 »

Engen erdekelne Siemens VDO (mostani Continental) porlasztokat felujito
ceg cime.Nem csak a csucsokrol lenne szo hanem,a pieezoelektromos reszerol is.(A kocsi 1.8 TDCI. )Elore is koszike.

Pl filepdiesel. Van szervizük Bp-n és Sz fehérváron. http://www.filepdiesel.hu/index1.php?menu=kapcsolat
Naplózva
lazlo
Vendég
« Új hozzászólás #2113 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 22:06:46 »

Sziasztok,

Új vagyok még a fordok világában és tervezgetem egy 2009 es mondeo vásárlását.
Az lenne a kérdésem hogy két fajta 2.0 TDCi motor között mi a különbség azon kívül hogy LE ben van?

Mikre érdemes odafigyelni vásárláskor?

Köszi,
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2114 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 22:17:11 »

Sziasztok,

Új vagyok még a fordok világában és tervezgetem egy 2009 es mondeo vásárlását.
Az lenne a kérdésem hogy két fajta 2.0 TDCi motor között mi a különbség azon kívül hogy LE ben van?

Mikre érdemes odafigyelni vásárláskor?

Köszi,

A kulonbseg a loero. Ugyan az a moci.

Allapotot vegyel ne km-t. Vizsgaltasd at. Feszes futomu. Jo valto. Nincs zorej es komfortos vezetes.
Naplózva
lazlo
Vendég
« Új hozzászólás #2115 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 22:20:36 »

A kulonbseg a loero. Ugyan az a moci.

Allapotot vegyel ne km-t. Vizsgaltasd at. Feszes futomu. Jo valto. Nincs zorej es komfortos vezetes.

Köszönöm! worship
Közben találtam egy leírást mikor milyen motor frissítések jöttek ki.
A kipufogó mennyire hajlamos a meghibásodásra?
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2116 Dátum: 2013.10.01 kedd, 00:03:37 »

Köszönöm! worship
Közben találtam egy leírást mikor milyen motor frissítések jöttek ki.
A kipufogó mennyire hajlamos a meghibásodásra?


nekem 2008-as, már 110eKm, de semmi. A dieselek amúgy sem eszik a kiput, mert kevesebb a pára.
Naplózva
PensaCola
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 242



« Új hozzászólás #2117 Dátum: 2013.10.01 kedd, 11:30:51 »

nekem 2008-as, már 110eKm, de semmi. A dieselek amúgy sem eszik a kiput, mert kevesebb a pára.
Nekem detto, ugyan csak 100eKm, de egy rozsdapötty senincsen  vigyor3
Naplózva

MKIV  1.8  TDCi  125 LE  Ghia Executive, 18" 5Y
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2118 Dátum: 2013.10.01 kedd, 15:11:15 »

Nekem detto, ugyan csak 100eKm, de egy rozsdapötty senincsen  vigyor3

A kipuffon? Föntről nem látszik.  eplus2 De azért menj már alá...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
mobster
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 633



E-mail
« Új hozzászólás #2119 Dátum: 2013.10.01 kedd, 15:13:20 »

A kipuffon? Föntről nem látszik.  eplus2 De azért menj már alá...
Nekem 290ezer km, de még sosem néztem, hogy rozsdás-e  beka3
Naplózva

2005 MK3 4 door/2.0 TDCi/ghia/ford p-box/163Le 380nm/tempomat/6 gang/esp/egr off/black eye/ túl a 260 ezren
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #2120 Dátum: 2013.10.01 kedd, 15:25:37 »

Nekem 290ezer km, de még sosem néztem, hogy rozsdás-e  beka3
Nekem a mk3 315ekm semmi rozsda nem volt a kipuffon. Nos a mk4-nek már van vmi felületi rozsdaféle...
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
PensaCola
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 242



« Új hozzászólás #2121 Dátum: 2013.10.01 kedd, 15:38:34 »

A kipuffon? Föntről nem látszik.  eplus2 De azért menj már alá...
falbav Alulról is szoktam nézni, sót a kipufogóvéget krómpasztával felszoktam polírozni és csillog mint Salamon thöke.
Naplózva

MKIV  1.8  TDCi  125 LE  Ghia Executive, 18" 5Y
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2122 Dátum: 2013.10.01 kedd, 15:48:52 »

Nekem 290ezer km, de még sosem néztem, hogy rozsdás-e  beka3

erről van szó. Ha kilukad úgyis lehet majd hallani.

De megsúgom: tiszta rozsda az egész...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2123 Dátum: 2013.10.02 szerda, 22:20:30 »

erről van szó. Ha kilukad úgyis lehet majd hallani.

De megsúgom: tiszta rozsda az egész...

nem teljesen, a benzinesé igen a diesel viszont jóval kevesebb párával dolgozik, így a kipu rendszer nagyon sok km-t bír ki. Nyilván egy picit itt-ott rozsdásodik, de tizedannyira sem mint a benzinesek
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2124 Dátum: 2013.10.02 szerda, 22:25:44 »

nem teljesen, a benzinesé igen a diesel viszont jóval kevesebb párával dolgozik, így a kipu rendszer nagyon sok km-t bír ki. Nyilván egy picit itt-ott rozsdásodik, de tizedannyira sem mint a benzinesek

Kipróbáltad? Működik?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2125 Dátum: 2013.10.02 szerda, 22:35:09 »

Kipróbáltad? Működik?

jaja, amikor a benzinesemnek másodszor foltozták a kipuját, akkor meg is kérdeztem a kipust. persze lehet rozsdamentes kiput is használni, ami szintén nem tart örökké, hacsak nem saválló is, de akkor a kipu rendszer bazi drága lesz hirtelen.
Naplózva
mobster
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 633



E-mail
« Új hozzászólás #2126 Dátum: 2013.10.03 csütörtök, 00:04:10 »

erről van szó. Ha kilukad úgyis lehet majd hallani.

De megsúgom: tiszta rozsda az egész...
Egyszer nyáron leszakadt a 406-omon a kipufogódob. Az is dízel volt. 1hónap múlva megemeltük fékcsere miatt. Végignéztem az alján, és akkor láttam, hogy a dobot csak a 2 gumigyűrű tartja. Hang elváltozás nem volt. Csak indításnál, meg leállításnál kopogás. Már azt hittem a lendkerekem szharaxik  Tongue
Naplózva

2005 MK3 4 door/2.0 TDCi/ghia/ford p-box/163Le 380nm/tempomat/6 gang/esp/egr off/black eye/ túl a 260 ezren
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #2127 Dátum: 2013.10.04 péntek, 08:15:47 »

Lehet, sőt biztos volt téma. Olajat milyet? 5w30 vs. 5w40.
Nekem mk3: először 5w30 ment 2x aztán ráálltam az 5w40re. Nekem jobb lett a tapasztalatom szerint, már csak ha azt nézem, hogy halkabb lett a motor. Még K&N 57i direktszűrővel is .  eplus2
Most mk4: Olajcsere érik és itt is ráállok majd a bűvös 10e km / olajcserés periódusra, de szívem szerint megint az 5w40nél maradnék.

Sőt: Nem tudom, hogy tudjátok e, de sokan adalékot adnak a gázolajba, de nem a szokásos injektor tisztító stb., stb., hanem a 2 ütemű motornak szánt adalékot. Jobb az égés, halkabb a motor, kevesebb füst és minimális fogyasztás csökkenés. Szerintetek? Modernebb merci motorokba is teszik és bevállt.
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2128 Dátum: 2013.10.04 péntek, 12:00:47 »

Lehet, sőt biztos volt téma. Olajat milyet? 5w30 vs. 5w40.
Nekem mk3: először 5w30 ment 2x aztán ráálltam az 5w40re. Nekem jobb lett a tapasztalatom szerint, már csak ha azt nézem, hogy halkabb lett a motor. Még K&N 57i direktszűrővel is .  eplus2
Most mk4: Olajcsere érik és itt is ráállok majd a bűvös 10e km / olajcserés periódusra, de szívem szerint megint az 5w40nél maradnék.

Sőt: Nem tudom, hogy tudjátok e, de sokan adalékot adnak a gázolajba, de nem a szokásos injektor tisztító stb., stb., hanem a 2 ütemű motornak szánt adalékot. Jobb az égés, halkabb a motor, kevesebb füst és minimális fogyasztás csökkenés. Szerintetek? Modernebb merci motorokba is teszik és bevállt.
5w30
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2129 Dátum: 2013.10.04 péntek, 21:01:59 »

5w30


5w40
Naplózva
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #2130 Dátum: 2013.10.04 péntek, 21:11:03 »

Lehet, sőt biztos volt téma. Olajat milyet? 5w30 vs. 5w40.
Nekem mk3: először 5w30 ment 2x aztán ráálltam az 5w40re. Nekem jobb lett a tapasztalatom szerint, már csak ha azt nézem, hogy halkabb lett a motor. Még K&N 57i direktszűrővel is .  eplus2
Most mk4: Olajcsere érik és itt is ráállok majd a bűvös 10e km / olajcserés periódusra, de szívem szerint megint az 5w40nél maradnék.

Sőt: Nem tudom, hogy tudjátok e, de sokan adalékot adnak a gázolajba, de nem a szokásos injektor tisztító stb., stb., hanem a 2 ütemű motornak szánt adalékot. Jobb az égés, halkabb a motor, kevesebb füst és minimális fogyasztás csökkenés. Szerintetek? Modernebb merci motorokba is teszik és bevállt.
Én ritkán szoktam ezt az adalékot az autóhoz adni, így sok tapasztalatom nincs, de talán halkabb a motor... talán!
De édesapám használja rendesen és Ő állítja, hogy pár tizedet tényleg javított a fogyasztáson, de azért 1 litert nem. Hogy halkabb lett neki azt nem tudom, m alapból egy brümmögő terepjáró!!!  eplus2
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #2131 Dátum: 2013.10.04 péntek, 21:11:50 »

5w40
Ez érdekelne, h tényleg jobb a kocsinak?!  nyes
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2132 Dátum: 2013.10.04 péntek, 21:13:55 »

Ez érdekelne, h tényleg jobb a kocsinak?!  nyes

a 30 vs 40 a legmagasabb hőmérsékleti tartományt jelenti, amig az olaj megtartja a viszkozitását, SAE tulajdonságait. Az alsó szám 5 vs10..., pedig a leghidegebbet, amitől a SAE tulajdonságait már hozza.
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #2133 Dátum: 2013.10.04 péntek, 21:50:15 »

Ez érdekelne, h tényleg jobb a kocsinak?!  nyes
Azt mondják, hogy az olaj is egy alkatrész, ami ugyanúgy méretezve van. Üzemi hőfokon csak a w utáni szám érdekes. Márpedig a Ford motor  30-as melegoldali viszkozitásra van tervezve. Olyasmi ez, mintha valamilyen alkatrészből más méretet rakna bele az ember, mert okosabb, mint a gyári mérnökök. Ha tényleg okosabb és tudja, hogy mit csinál, akkor persze hajrá.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2134 Dátum: 2013.10.05 szombat, 10:10:23 »

Azt mondják, hogy az olaj is egy alkatrész, ami ugyanúgy méretezve van. Üzemi hőfokon csak a w utáni szám érdekes. Márpedig a Ford motor  30-as melegoldali viszkozitásra van tervezve. Olyasmi ez, mintha valamilyen alkatrészből más méretet rakna bele az ember, mert okosabb, mint a gyári mérnökök. Ha tényleg okosabb és tudja, hogy mit csinál, akkor persze hajrá.
worship
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2135 Dátum: 2013.10.05 szombat, 13:15:55 »

Lehet, sőt biztos volt téma. Olajat milyet? 5w30 vs. 5w40.
Nekem mk3: először 5w30 ment 2x aztán ráálltam az 5w40re. Nekem jobb lett a tapasztalatom szerint, már csak ha azt nézem, hogy halkabb lett a motor. Még K&N 57i direktszűrővel is .  eplus2
Most mk4: Olajcsere érik és itt is ráállok majd a bűvös 10e km / olajcserés periódusra, de szívem szerint megint az 5w40nél maradnék.

Sőt: Nem tudom, hogy tudjátok e, de sokan adalékot adnak a gázolajba, de nem a szokásos injektor tisztító stb., stb., hanem a 2 ütemű motornak szánt adalékot. Jobb az égés, halkabb a motor, kevesebb füst és minimális fogyasztás csökkenés. Szerintetek? Modernebb merci motorokba is teszik és bevállt.
10.000 km ként olajat cserélni pénzkidobás+baromság.  Kivéve ha minden km-t csak városba teszel meg
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2136 Dátum: 2013.10.05 szombat, 20:36:35 »

Azt mondják, hogy az olaj is egy alkatrész, ami ugyanúgy méretezve van. Üzemi hőfokon csak a w utáni szám érdekes. Márpedig a Ford motor  30-as melegoldali viszkozitásra van tervezve. Olyasmi ez, mintha valamilyen alkatrészből más méretet rakna bele az ember, mert okosabb, mint a gyári mérnökök. Ha tényleg okosabb és tudja, hogy mit csinál, akkor persze hajrá.

Majdnem igaz. Ennek az alkatrésznek a tulajdonságát a SAE szabvány adja, a magasabb üzemi hőfok, pedig kedvezőbb nyáron. Téli üzemben ugyebár a kissebb szám a lényeg. A gyárak minimum határokat szabnak meg. Te se tankolj az autódba prémium üzemanyagot vagy valami elemt oktánszámút, mert a gyár nem ezt írta le. Ugyanakkor mindenki tankol és mondja is, hogy jobb ez vagy az. Az olajd detto. A gyári ford fékbetétnél és féktárcsánál is van jobb és ha teheted, akkor azt veszed.

Szóval azt 5w40 megfelelő SAE a nyerő.

10.000 km ként olajat cserélni pénzkidobás+baromság.  Kivéve ha minden km-t csak városba teszel meg

Szerintem nem az olaj kb 8-10eKm-ig tartja meg a SAE szerinti paramétereit, majd a SAE tulajdonságoknak megfelelő tűrési tartományban működik a következő 5-6eKm-n. A maradék 4-5eKm már csak a marketing. Szóval szerintem érdemes 10eKm-ként olajat cserélni.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2137 Dátum: 2013.10.05 szombat, 20:42:44 »

Majdnem igaz. Ennek az alkatrésznek a tulajdonságát a SAE szabvány adja, a magasabb üzemi hőfok, pedig kedvezőbb nyáron. Téli üzemben ugyebár a kissebb szám a lényeg. A gyárak minimum határokat szabnak meg. Te se tankolj az autódba prémium üzemanyagot vagy valami elemt oktánszámút, mert a gyár nem ezt írta le. Ugyanakkor mindenki tankol és mondja is, hogy jobb ez vagy az. Az olajd detto. A gyári ford fékbetétnél és féktárcsánál is van jobb és ha teheted, akkor azt veszed.

Szóval azt 5w40 megfelelő SAE a nyerő.

Szerintem nem az olaj kb 8-10eKm-ig tartja meg a SAE szerinti paramétereit, majd a SAE tulajdonságoknak megfelelő tűrési tartományban működik a következő 5-6eKm-n. A maradék 4-5eKm már csak a marketing. Szóval szerintem érdemes 10eKm-ként olajat cserélni.

"Szerintem nem az olaj kb 8-10eKm-ig tartja meg a SAE szerinti paramétereit, majd a SAE tulajdonságoknak megfelelő tűrési tartományban működik a következő 5-6eKm-n. A maradék 4-5eKm már csak a marketing. Szóval szerintem érdemes 10eKm-ként olajat cserélni."

Egyetértek. Mindig minden autómban 10e km után dobom le az olajat..... eljen
Benzines autóban.
Dízelnél pedig ugye még jobban használódik az olaj a szennyeződésektől.
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.05 szombat, 20:44:43 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2138 Dátum: 2013.10.05 szombat, 20:56:47 »

"Szerintem nem az olaj kb 8-10eKm-ig tartja meg a SAE szerinti paramétereit, majd a SAE tulajdonságoknak megfelelő tűrési tartományban működik a következő 5-6eKm-n. A maradék 4-5eKm már csak a marketing. Szóval szerintem érdemes 10eKm-ként olajat cserélni."

Egyetértek. Mindig minden autómban 10e km után dobom le az olajat..... eljen
Benzines autóban.
Dízelnél pedig ugye még jobban használódik az olaj a szennyeződésektől.
valamit nem tudni azért.

a  fullszintetikus olajok sokkal tovább bírják mint 20e km.ezek akár 100e km után sem veszítik el a megfelelő tulajdonságaikat.Egyetlen ellensége van és ez szab gátat a csereperiódusnak.az pedig a szennyeződés,képtelenség kiszűrni a keletkező szennyet.ezért van "csak" pár tízezerben meghatározva a csereintervallum,és nem azért mert tönkremegy az olaj,vagy megváltozik a viszkozitása,vagy a kenőképessége.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2139 Dátum: 2013.10.05 szombat, 21:00:55 »

"Szerintem nem az olaj kb 8-10eKm-ig tartja meg a SAE szerinti paramétereit, majd a SAE tulajdonságoknak megfelelő tűrési tartományban működik a következő 5-6eKm-n. A maradék 4-5eKm már csak a marketing. Szóval szerintem érdemes 10eKm-ként olajat cserélni."

Egyetértek. Mindig minden autómban 10e km után dobom le az olajat..... eljen
Benzines autóban.
Dízelnél pedig ugye még jobban használódik az olaj a szennyeződésektől.


A dieselnél a túrbó is fontos tényező, mert oda nem akármilyen minősségű olaj kell

valamit nem tudni azért.

a  fullszintetikus olajok sokkal tovább bírják mint 20e km.ezek akár 100e km után sem veszítik el a megfelelő tulajdonságaikat.Egyetlen ellensége van és ez szab gátat a csereperiódusnak.az pedig a szennyeződés,képtelenség kiszűrni a keletkező szennyet.ezért van "csak" pár tízezerben meghatározva a csereintervallum,és nem azért mert tönkremegy az olaj,vagy megváltozik a viszkozitása,vagy a kenőképessége.

A szintetikus sem bírja tovább. Azonban a szintetikusnak más kenési/sűrűségi tulajdonságai vannak, ezért csak olyan járgányba szabad belerakni, amibe azt terveztek. Az ásványi helyett max félszintet lehet rakni a motor károsodása nélkül és egyéb olajfojás, füstölés... dolgok nélkül
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2140 Dátum: 2013.10.05 szombat, 21:03:30 »

valamit nem tudni azért.

a  fullszintetikus olajok sokkal tovább bírják mint 20e km.ezek akár 100e km után sem veszítik el a megfelelő tulajdonságaikat.Egyetlen ellensége van és ez szab gátat a csereperiódusnak.az pedig a szennyeződés,képtelenség kiszűrni a keletkező szennyet.ezért van "csak" pár tízezerben meghatározva a csereintervallum,és nem azért mert tönkremegy az olaj,vagy megváltozik a viszkozitása,vagy a kenőképessége.

Valóban.......a laboratóriumban, közel ideális körülmények között.
De az autók motorjai nem ott és úgy működnek.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2141 Dátum: 2013.10.05 szombat, 21:03:41 »

A dieselnél a túrbó is fontos tényező, mert oda nem akármilyen minősségű olaj kell

A szintetikus sem bírja tovább. Azonban a szintetikusnak más kenési/sűrűségi tulajdonságai vannak, ezért csak olyan járgányba szabad belerakni, amibe azt terveztek. Az ásványi helyett max félszintet lehet rakni a motor károsodása nélkül és egyéb olajfojás, füstölés... dolgok nélkül

pedig de.Stealt igazolja ezen állításomat! Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2142 Dátum: 2013.10.05 szombat, 21:04:49 »

Valóban.......a laboratóriumban, közel ideális körülmények között.
De az autók motorjai nem ott és úgy működnek.  wave
erről beszélek.
ha betudnának építeni egy bőrönd nagyságú 2mikronos szűrőt,akkor az olajcsereperiódus is közelíthetne a 100e felé simán.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2143 Dátum: 2013.10.05 szombat, 21:08:35 »

erről beszélek.
ha betudnának építeni egy bőrönd nagyságú 2mikronos szűrőt,akkor az olajcsereperiódus is közelíthetne a 100e felé simán.

Csak azon a szűrőn nem tudna átmenni annyi olaj, amennyit a szivattyú tol (viszkozitási tulajdonságok miatt se)....óriási lenne a fojtás a rendszerben, ami viszont kenési elégtelenségekhez vezet, ami meg motorkopáshoz. Biztos megérné spórolni a pár ezer forintos olajon....  Smiley
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2144 Dátum: 2013.10.05 szombat, 21:11:45 »

Csak azon a szűrőn nem tudna átmenni annyi olaj, amennyit a szivattyú tol (viszkozitási tulajdonságok miatt se)....óriási lenne a fojtás a rendszerben, ami viszont kenési elégtelenségekhez vezet, ami meg motorkopáshoz. Biztos megérné spórolni a pár ezer forintos olajon....  Smiley

Nyilván nagyobb szivattyú is lenne benne... vigyor3

Nem azt mondom, hogy az 50 e kmes peridósu normális, de a 10e meg kevés. Bár a dpfesen ennyi időközönként cseréltem, de ott ugye volt hőfok rendesen, arról nem is beszélve, hogy ott még gázolaj is kerulhetett bele.

Smaxiban nincs eddig kétszer cseréltem olajat, de ennél lehet marad a 20e kmes periódus...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2145 Dátum: 2013.10.05 szombat, 21:13:20 »

erről beszélek.
ha betudnának építeni egy bőrönd nagyságú 2mikronos szűrőt,akkor az olajcsereperiódus is közelíthetne a 100e felé simán.

szerintem nem, mert a levegő és a hőmérséklet folyamatosan rombolja az olajat. Ha kibontasz egy olajat, hagyod egy évig álni (szűrővel a tetején(, majd berakod a kocsiba, akkor a mocid egyszer csak beadja a kulcsot. Az olaj is oxidálódik.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2146 Dátum: 2013.10.05 szombat, 21:15:54 »

Csak azon a szűrőn nem tudna átmenni annyi olaj, amennyit a szivattyú tol (viszkozitási tulajdonságok miatt se)....óriási lenne a fojtás a rendszerben, ami viszont kenési elégtelenségekhez vezet, ami meg motorkopáshoz. Biztos megérné spórolni a pár ezer forintos olajon....  Smiley
ez egy fikció volt,amin semmi értelme agyalni.
amúgy meg pont nem azon a pár ezer ft-on múlik,hanem azon a néhány tonna használtolaj nem terhelné a környezetet évente világszerte.
Vannak cégek akik egyébként foglalkoznak nagyban a használt olaj centrifugálásával.újrahasznosítás.semmi értelme eldobni a jóminőségű nagymennyiségű használt olajat.
közben megtaláltam Stealt hsz-ét is a témában: http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.msg723535#msg723535

Szóval nagyon nem mind1,hogy 10-20-vagy esetleg 30e km-enként van a csereciklus.( a bmw-nél már 30ekm)
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2147 Dátum: 2013.10.05 szombat, 21:19:42 »

szerintem nem, mert a levegő és a hőmérséklet folyamatosan rombolja az olajat. Ha kibontasz egy olajat, hagyod egy évig álni (szűrővel a tetején(, majd berakod a kocsiba, akkor a mocid egyszer csak beadja a kulcsot. Az olaj is oxidálódik.
nebeszélj! wow1

és azokkal mi történik,akik 1000literes műanyagkannában veszik a motorolajat,kinyitják,és a vége bőven 1 év után fogy el.

ne viccelj már! Te jártál már így?az nem elég,hogy hallottad a szomszédod báttyának a barátjától..... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2148 Dátum: 2013.10.05 szombat, 21:23:33 »

ez egy fikció volt,amin semmi értelme agyalni.
amúgy meg pont nem azon a pár ezer ft-on múlik,hanem azon a néhány tonna használtolaj nem terhelné a környezetet évente világszerte.
Vannak cégek akik egyébként foglalkoznak nagyban a használt olaj centrifugálásával.újrahasznosítás.semmi értelme eldobni a jóminőségű nagymennyiségű használt olajat.
közben megtaláltam Stealt hsz-ét is a témában: http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.msg723535#msg723535

Szóval nagyon nem mind1,hogy 10-20-vagy esetleg 30e km-enként van a csereciklus.( a bmw-nél már 30ekm)

Terhelésfüggő az olajcsere periódus már régóta sok VAG-nál és a BMW-nél, de még jó pár MB-nél is. Persze szigorú az olaj előírás ha ilyen a konstrukció.

A szennyezésről....
Ami olajat lecserélünk autókban, az semmi. Nagy részét elégetik már, közel optimálisan...nem füstöl...kormol...stb.
Évente ennek a lecserélt olajnak -ami valahogy mindig újra van hasznosítva- a sokszorosa folyik bele hajókról a tengerbe! Az a probléma, mert ott nincs újrahasznosítás....

Nem a járművek és a velük járó járulékos anyagok a probléma a környezetvédelemben. Sajnos sok más.....  Sad
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2149 Dátum: 2013.10.05 szombat, 21:30:21 »

nebeszélj! wow1

és azokkal mi történik,akik 1000literes műanyagkannában veszik a motorolajat,kinyitják,és a vége bőven 1 év után fogy el.

ne viccelj már! Te jártál már így?az nem elég,hogy hallottad a szomszédod báttyának a barátjától..... vigyor3

én ez egy olajmérnők tudására alapozom, akvel ezeket beszélgettem néhány éve. Részemről mindenki akkor cseréli amikor akarja, de én 10e Km után fogom.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 [43] 44 45 46 47 48 49 50 ... 296   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.064 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.