Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:13:27 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 42 43 44 45 46 47 48 [49] 50 51 52 53 54 55 56 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5263486 alkalommal)
0 Felhasználó és 20 vendég van a témában
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #2400 Dátum: 2013.11.16 szombat, 18:41:48 »

nekem fészlift előtti DPF van,és egészen pontosan 5w30 és a következő specifikációnak kell megfelelnie: WSS-M2C913-B
míg a sima DPF nélküli olaj 5w30 spec: WSS-M2C913-A

Még továbbra is azt állítom ,hogy nem sima.Te milyet kell használj?
Már írtam az előbb, a sima feketét.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2401 Dátum: 2013.11.16 szombat, 18:42:51 »

Már írtam az előbb, a sima feketét.
nyes

ja,bocs,hogy nem figyeltem....... hehe

a könyved mit ír?

ne mond,hogy sima feketét! falbav eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #2402 Dátum: 2013.11.16 szombat, 19:05:49 »

nyes

ja,bocs,hogy nem figyeltem....... hehe

a könyved mit ír?

ne mond,hogy sima feketét! falbav eplus2
Hát, hol is kezdjem... vegyél elő egy a sima fekete cimkés 5W-30 ford olaj flakont. A címkén két megfelelés van az ACEA A5/B5 és a WSS-M2C913-C. Nekem meg pont ez van írva  a gépkönyvbe.   Wink wave
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2403 Dátum: 2013.11.16 szombat, 20:01:01 »

Hát, hol is kezdjem... vegyél elő egy a sima fekete cimkés 5W-30 ford olaj flakont. A címkén két megfelelés van az ACEA A5/B5 és a WSS-M2C913-C. Nekem meg pont ez van írva  a gépkönyvbe.   Wink wave
worship worship worship

ezek szerint mégis spéci az az olaj.Kimondottan ahhoz a motorhoz fejlesztve.még akkor is ha sima fekete.... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #2404 Dátum: 2013.11.16 szombat, 20:10:43 »

worship worship worship

ezek szerint mégis spéci az az olaj.Kimondottan ahhoz a motorhoz fejlesztve.még akkor is ha sima fekete.... eplus2
Persze speciális olaj mindenkinek. Én pont többek között az olaj miatt rágtam be a szagszervizre. Ha ezt a teljesen átlagos olajat 3x-os áron számlázták de volt pofájuk még 6,5 liter feltüntetni a számlán akkor amikor 6 liter megy a motorba.  falbav Más disznóságról nem is beszélve.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2405 Dátum: 2013.11.16 szombat, 20:37:18 »

worship worship worship

ezek szerint mégis spéci az az olaj.Kimondottan ahhoz a motorhoz fejlesztve.még akkor is ha sima fekete.... eplus2

Az 5w-30 minden dpfes specifikációnak megfelel!!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #2406 Dátum: 2013.11.16 szombat, 21:40:36 »

Az 5w-30 minden dpfes specifikációnak megfelel!!
És az 5w40?
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2407 Dátum: 2013.11.16 szombat, 21:49:59 »

És az 5w40?

Nem csak ezek a számok lényegesek.
Jó az 5W-40 is, ha ugyanazokat tudja, mint a 30-as. De akkor drágább lesz.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #2408 Dátum: 2013.11.16 szombat, 22:09:15 »

Nem csak ezek a számok lényegesek.
Jó az 5W-40 is, ha ugyanazokat tudja, mint a 30-as. De akkor drágább lesz.....
Nos drága is volt ... Cheesy
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #2409 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 10:47:21 »

nekem fészlift előtti DPF van,és egészen pontosan 5w30 és a következő specifikációnak kell megfelelnie: WSS-M2C913-B
míg a sima DPF nélküli olaj 5w30 spec: WSS-M2C913-A

Még továbbra is azt állítom ,hogy nem sima.Te milyet kell használj?


Szerintem a tiédbe már C-s kell......nem?
A tiédbe is C-s kell, csak amikor a gépkönyvet nyomtatták még nem volt olyan.  falbav
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #2410 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 12:50:51 »

Sziasztok!

Fórumtársak segítségét szeretném kérni. (2.0 tdci-ről lévén szó)



A képen látható módon a turbó "rámenő" műanyag csőnél "csöpög" az olaj, valószínűleg attól olajos a turbó utáni kb 10 cm-es gumicső.
Olajcserekor féktisztítóval letisztítottam teljesen, majd rá 2-3ezer km-re megnézve, ugyanezt tapasztaltam. Fordos szerelő szerint, az összes ilyen, ne foglalkozzak vele.

Megnéznétek nálatok milyen? (Teljesen balra kitekert kormánynál, jobb oldalról frankón lehet fényképet készíteni.)

Köszönöm!

ÜDv.: Peti
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #2411 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 12:52:10 »

Húha, ez elég nagy kép lett.

Küldöm inkább a linket:

http://kepkezelo.com/images/5g0jmokggotp2s2wwzq1.jpg
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2412 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 13:13:27 »

És az 5w40?
Olyat nem tennék bele, mert nem abba való.....nem fog beállni a motor tőle meg semmi.., de minden illesztést már a vékonyabb olajhoz terveztek, ezért sokkal később indul el az olajzás pár helyen ha vastagabb olajjal nyomod. Hosszú távon nem előnyös, meg fogyiban is rosszabb.
5W-30 kell bele.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #2413 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 14:03:53 »

Olyat nem tennék bele, mert nem abba való.....nem fog beállni a motor tőle meg semmi.., de minden illesztést már a vékonyabb olajhoz terveztek, ezért sokkal később indul el az olajzás pár helyen ha vastagabb olajjal nyomod. Hosszú távon nem előnyös, meg fogyiban is rosszabb.
5W-30 kell bele.

Eddig azt tapasztaltam h halkabb és finomabb a járása. Lehet rosszabban kezd el olajozni ahogyan kell. Egyenlőre fogyiban is rendben van.
De ha nem lesz jó akk írok majd!
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #2414 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 12:40:11 »

Húha, ez elég nagy kép lett.

Küldöm inkább a linket:

http://kepkezelo.com/images/5g0jmokggotp2s2wwzq1.jpg

Sziasztok!

Megtudná nekem nézni valaki?!

Köszi
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2415 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 12:44:04 »

Sziasztok!

Megtudná nekem nézni valaki?!

Köszi

Én megnéztem. Még valamit?  eplus2



(majdnem mind így néz ki.....amiben van már km)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2416 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 12:51:55 »

Sziasztok!

Megtudná nekem nézni valaki?!

Köszi

Szóval elvileg a csövön nem ilyen bilincsnek kellene lennie, hanem rugós csőbilincsnek... Nekem ugyanígy csöpögött egy műanyag turbócső. Utánahúztunk, de nem segített. Végül jópénzért lecseréltem, és a szereléskor ott voltam. Na aztóa nem csöpög, viszont változást sem tapasztalok.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2417 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 12:56:02 »

Szóval elvileg a csövön nem ilyen bilincsnek kellene lennie, hanem rugós csőbilincsnek... Nekem ugyanígy csöpögött egy műanyag turbócső. Utánahúztunk, de nem segített. Végül jópénzért lecseréltem, és a szereléskor ott voltam. Na aztóa nem csöpög, viszont változást sem tapasztalok.

A turbó szívó oldaláról csöpög oda a gumicsőre. A szívó oldal pedig műanyag, ahogy te is írtad.
PSA......így szeretlek.  falbav
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2418 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 12:58:01 »

A turbó szívó oldaláról csöpög oda a gumicsőre. A szívó oldal pedig műanyag, ahogy te is írtad.
PSA......így szeretlek.  falbav
Hát nem mondom, hogy tökéletes megoldás, de a gumicső is xar, szóval...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2419 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 13:18:36 »

Olyat nem tennék bele, mert nem abba való.....nem fog beállni a motor tőle meg semmi.., de minden illesztést már a vékonyabb olajhoz terveztek, ezért sokkal később indul el az olajzás pár helyen ha vastagabb olajjal nyomod. Hosszú távon nem előnyös, meg fogyiban is rosszabb.
5W-30 kell bele.


már vitáztunk ezen és még mindig nincs egyetértés. Ugyebár a kicsi szám a hőmérséklet amikor az olaj már nyújtja a kenési tulajdonságait: 5W
a nagyob szám, meg a felső hőmérséklet, amin még nyújtja 40. Vagyis azt jelenti, hogy az 5w-30 és a 5w40 ugyan azon a hőmérsékleten kezdi el nyújtani a tulajdonságait, de a 40w magasabb hőmérsékletig nyújtja. A kenési képességek pedig a SAE (meg van még néhány) azonosító alapján vannak leírva. Vagyis, ha SAE megfelelő, akkor én inkább az 5w-40-est javaslom, mert nyáron sokkal magasabb hőmérsékletig jó. Biztos, hogy az 5w-30 meg olcsóbb, tehát ha tavasszal is váltani kell olajat, akkor télre 5w-30, nyárra, meg 5w-40.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2420 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 13:38:36 »

már vitáztunk ezen és még mindig nincs egyetértés. Ugyebár a kicsi szám a hőmérséklet amikor az olaj már nyújtja a kenési tulajdonságait: 5W
a nagyob szám, meg a felső hőmérséklet, amin még nyújtja 40. Vagyis azt jelenti, hogy az 5w-30 és a 5w40 ugyan azon a hőmérsékleten kezdi el nyújtani a tulajdonságait, de a 40w magasabb hőmérsékletig nyújtja. A kenési képességek pedig a SAE (meg van még néhány) azonosító alapján vannak leírva. Vagyis, ha SAE megfelelő, akkor én inkább az 5w-40-est javaslom, mert nyáron sokkal magasabb hőmérsékletig jó. Biztos, hogy az 5w-30 meg olcsóbb, tehát ha tavasszal is váltani kell olajat, akkor télre 5w-30, nyárra, meg 5w-40.


Ezt valaki elmagyarázhatná, mert szerintem nem ilyen egyszerű a kérdés...

Ha a második szám fokot jelent, akkor majdnem mindegy, hogy 30, vagy 40, mert ez üzemmeleg motornál jóval efölött van az olaj általában, télen is, nyáron is...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2421 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 14:05:08 »

Ezt valaki elmagyarázhatná, mert szerintem nem ilyen egyszerű a kérdés...

Ha a második szám fokot jelent, akkor majdnem mindegy, hogy 30, vagy 40, mert ez üzemmeleg motornál jóval efölött van az olaj általában, télen is, nyáron is...
nem épp celsiust jelent az a szám vigyor3 üzemmeleg motornál az olaj 100+ fokos celsiusban. ez inkább egy viszonyszám, amivel egymáshoz viszonyítják az olajakat
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2422 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 19:00:41 »

már vitáztunk ezen és még mindig nincs egyetértés. Ugyebár a kicsi szám a hőmérséklet amikor az olaj már nyújtja a kenési tulajdonságait: 5W
a nagyob szám, meg a felső hőmérséklet, amin még nyújtja 40. Vagyis azt jelenti, hogy az 5w-30 és a 5w40 ugyan azon a hőmérsékleten kezdi el nyújtani a tulajdonságait, de a 40w magasabb hőmérsékletig nyújtja. A kenési képességek pedig a SAE (meg van még néhány) azonosító alapján vannak leírva. Vagyis, ha SAE megfelelő, akkor én inkább az 5w-40-est javaslom, mert nyáron sokkal magasabb hőmérsékletig jó. Biztos, hogy az 5w-30 meg olcsóbb, tehát ha tavasszal is váltani kell olajat, akkor télre 5w-30, nyárra, meg 5w-40.

Nem kell egyetértés.. Wink
Tény hogy üzemi hőfokon (kb 100 fokos olaj) a ford 5W-30 olajnak 9,6 körüli a viszkozitása bármilyen 5W-40 nek meg 14-18 körüli...qrva nagy különbség.
Az hogy 20 fok van kint vagy 30 ?? olyan szempontból tök mindegy hogy a 100 fokos olajad hogyan áramlik az olajzó rendszerben és mekkora ellenállásal.
Nyáron is 5W-30 kell bele ez miatt.
 wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2423 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 19:13:33 »

A tiédbe is C-s kell, csak amikor a gépkönyvet nyomtatták még nem volt olyan.  falbav
2010ben?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
atyo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


E-mail
« Új hozzászólás #2424 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 19:43:55 »

Udv.   
Csak 1 kerdes,sajna nem kapcsolpdik az olajtemahoz.Szoval kinek van jol mukodo felujitott gazolajporlasztoja,es ismer olyan ceget aki ezzel foglalkozik.Siemens VDO piezos porlasztokat szeretnek felujittattni.Elore is koszonom.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2425 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 19:45:49 »

2010ben?

Igen.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2426 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 20:07:37 »

Udv.   
Csak 1 kerdes,sajna nem kapcsolpdik az olajtemahoz.Szoval kinek van jol mukodo felujitott gazolajporlasztoja,es ismer olyan ceget aki ezzel foglalkozik.Siemens VDO piezos porlasztokat szeretnek felujittattni.Elore is koszonom.
www.filepdiesel.hu
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2427 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 20:43:55 »

Nem kell egyetértés.. Wink
Tény hogy üzemi hőfokon (kb 100 fokos olaj) a ford 5W-30 olajnak 9,6 körüli a viszkozitása bármilyen 5W-40 nek meg 14-18 körüli...qrva nagy különbség.
Az hogy 20 fok van kint vagy 30 ?? olyan szempontból tök mindegy hogy a 100 fokos olajad hogyan áramlik az olajzó rendszerben és mekkora ellenállásal.
Nyáron is 5W-30 kell bele ez miatt.
 wave

 worship

jaja, ez a jó a fórumon, hogy lehet csevegni a dolgokról. Én úgy tudtam, hogy a viszkozitást a SAE írja le. Ha nem a SAE írja le, akkor mi értelme a SAE-nak.

idézet:
"A motorolajok viszkozitási osztályokba történő besorolását a SAE (Society of Automotive Engineers, USA) J 300 szabvány határozza meg.
Léteznek egyfokozatú- és többfokozatú viszkozitási osztályok. Az egyfokozatú (monograde) olajok egyetlen adott viszkozitás osztály előírásait teljesítik.
Motorikus üzemre használható ún. nyári fokozatok (növekvő viszkozitási sorrendben): SAE 30, SAE 40, SAE 50, (SAE 60). Az egyfokozatú nyári olajokat általában dízel hajómotorokban és mezőgazdasági gépekben alkalmazzák.
A téli fokozatok: SAE 0W, SAE 5W, SAE 10W, SAE 15W, ahol a legjobb hidegindíthatóságot a SAE 0W, a legkedvezőtlenebbet a SAE 15W jelöli. (Lásd a táblázat szivattyúzhatósági határhőmérséklet oszlopát.) A SAE 10W viszkozitási osztály már általában rész-szintetikus, míg a SAE 5W, SAE 0W fokozatok kizárólag szintetikus alapolaj felhasználásával valósíthatók meg.
A járműipar igényeit a többfokozatú (multigrade) olajok biztosítják, amelyek évszaktól függetlenül garantálják a hidegindíthatósági és az üzemmeleg állapotokhoz szükséges követelmények teljesülését. A többfokozatúak között beszélhetünk szűk (pl. 15W-30) és tág (pl. 5W-50) viszkozitás osztályú termékekről."

forrás:
http://www.cepsa.hu/node/78
Naplózva
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #2428 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 22:01:24 »

már vitáztunk ezen és még mindig nincs egyetértés. Ugyebár a kicsi szám a hőmérséklet amikor az olaj már nyújtja a kenési tulajdonságait: 5W
a nagyob szám, meg a felső hőmérséklet, amin még nyújtja 40. Vagyis azt jelenti, hogy az 5w-30 és a 5w40 ugyan azon a hőmérsékleten kezdi el nyújtani a tulajdonságait, de a 40w magasabb hőmérsékletig nyújtja. A kenési képességek pedig a SAE (meg van még néhány) azonosító alapján vannak leírva. Vagyis, ha SAE megfelelő, akkor én inkább az 5w-40-est javaslom, mert nyáron sokkal magasabb hőmérsékletig jó. Biztos, hogy az 5w-30 meg olcsóbb, tehát ha tavasszal is váltani kell olajat, akkor télre 5w-30, nyárra, meg 5w-40.

akkor inkább 0W40 mert az meg hidegben és melegben is jobb
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2429 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 22:27:58 »

akkor inkább 0W40 mert az meg hidegben és melegben is jobb

ez tény, csak az ár sem mindegy.

10w30  10 fabatka
5w30  12 fabatka
5w40  15 fabatka (ez szerintem már csak ful synt-ben van)
0w40 20 fabatka (csak synt-ben van)
0w50 30 fabatka(csak synt-ben van)

Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #2430 Dátum: 2013.11.19 kedd, 09:19:14 »

worship

jaja, ez a jó a fórumon, hogy lehet csevegni a dolgokról. Én úgy tudtam, hogy a viszkozitást a SAE írja le. Ha nem a SAE írja le, akkor mi értelme a SAE-nak.

idézet:
"A motorolajok viszkozitási osztályokba történő besorolását a SAE (Society of Automotive Engineers, USA) J 300 szabvány határozza meg.
Léteznek egyfokozatú- és többfokozatú viszkozitási osztályok. Az egyfokozatú (monograde) olajok egyetlen adott viszkozitás osztály előírásait teljesítik.
Motorikus üzemre használható ún. nyári fokozatok (növekvő viszkozitási sorrendben): SAE 30, SAE 40, SAE 50, (SAE 60). Az egyfokozatú nyári olajokat általában dízel hajómotorokban és mezőgazdasági gépekben alkalmazzák.
A téli fokozatok: SAE 0W, SAE 5W, SAE 10W, SAE 15W, ahol a legjobb hidegindíthatóságot a SAE 0W, a legkedvezőtlenebbet a SAE 15W jelöli. (Lásd a táblázat szivattyúzhatósági határhőmérséklet oszlopát.) A SAE 10W viszkozitási osztály már általában rész-szintetikus, míg a SAE 5W, SAE 0W fokozatok kizárólag szintetikus alapolaj felhasználásával valósíthatók meg.
A járműipar igényeit a többfokozatú (multigrade) olajok biztosítják, amelyek évszaktól függetlenül garantálják a hidegindíthatósági és az üzemmeleg állapotokhoz szükséges követelmények teljesülését. A többfokozatúak között beszélhetünk szűk (pl. 15W-30) és tág (pl. 5W-50) viszkozitás osztályú termékekről."

forrás:
http://www.cepsa.hu/node/78

Ez igaz, csak az nem, hogy a számok celsius fokokat jelentenének úgy ahogy leírtad.
Ott az igazság szerintem amit Ervin is írt. A motornak (üzemi hőfokon) adott viszkozitású kenőanyag kell. Ez nálunk 30-as. A 40-es nem jobb vagy rosszabb, hanem más. Nem ehhez a motorhoz való, hacsak nem extrém használati körülmények között.

Persze mindenki azt önt bele amit akar. De ha csak mendemondák, hallomás, féligazságok meg félremagyarázások alapján teszi, azt elég nagy felelőtlenségnek tartom.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Benedek
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2518


S-max Trend 2,0 TDCI


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2431 Dátum: 2013.11.19 kedd, 22:10:45 »

Sziasztok!
Euro 5-ös 2010es TDCI (túlnyomó részt városi használatban lévő autó) EGR szelep ledugózása megoldja a lekormozódó turbó rendszer problémáit? Huh?
Lekormozódó rendszer tisztítására mit javasoltok? Tapasztalat? ProTec?
 worship
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.19 kedd, 22:13:11 írta Benedek » Naplózva

MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2432 Dátum: 2013.11.19 kedd, 22:37:09 »

Sziasztok!
Euro 5-ös 2010es TDCI (túlnyomó részt városi használatban lévő autó) EGR szelep ledugózása megoldja a lekormozódó turbó rendszer problémáit? Huh?
Lekormozódó rendszer tisztítására mit javasoltok? Tapasztalat? ProTec?
 worship

Az hogy kormozódik le?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Benedek
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2518


S-max Trend 2,0 TDCI


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2433 Dátum: 2013.11.19 kedd, 22:52:01 »

Az hogy kormozódik le?
Új vagyok a Dízel fronton  Undecided nem értek hozzá...  pias
De a turbó lapát nem úgy viselkedik ahogy kell..VIK kolléga kiolvasta hibakódot. A motor hiba alapján (ha jól értettem  Roll Eyes ) akkor a sok városi döcögős használatból kifolyólag a turbó gyorsabban kormozódik...
(Én ezeket a szavakat "értettem"...  szomoru1)
Naplózva

MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2434 Dátum: 2013.11.19 kedd, 23:28:06 »

Ez igaz, csak az nem, hogy a számok celsius fokokat jelentenének úgy ahogy leírtad.
Ott az igazság szerintem amit Ervin is írt. A motornak (üzemi hőfokon) adott viszkozitású kenőanyag kell. Ez nálunk 30-as. A 40-es nem jobb vagy rosszabb, hanem más. Nem ehhez a motorhoz való, hacsak nem extrém használati körülmények között.

Persze mindenki azt önt bele amit akar. De ha csak mendemondák, hallomás, féligazságok meg félremagyarázások alapján teszi, azt elég nagy felelőtlenségnek tartom.

lehet, hogy én értem még mindig félre a dolgot, de a viszkozitás bazira nem egyenlő az anyag sűrűségével, sőt nagyobb viszkozitású szintetikus lehet akár hígabb is. Az én értelmezésem szerint a SAE XwY esetében az X mutatja, hogy mely alsó hőmérsékleten hozza az adott olaj a viszkozitási értékét és az Y mutatja, hogy melyik az a legmagasabb üzemi olajhőmérséklet, amíg azt meg is tartja. A cikket elolvasva én még mindig így értem. Sőt ha jól emlékszem pont azt mondta annó több szerelő is, hogy az a lényeg, ha egy autót kőolaj kenésűre terveztek, akkor ne rakj bele szintetikusat, mert bár jobb a viszkozitása, a tömítése nem ugyan az, azonban ha az autót szintetikusra tervezték, akkor ilyen probléma nincs.

Nem vagyok olajmérnök, csak megosztom azt, amit ezekről eddig tapasztaltam.
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #2435 Dátum: 2013.11.20 szerda, 07:55:29 »

Az én értelmezésem szerint a SAE XwY esetében az X mutatja, hogy mely alsó hőmérsékleten hozza az adott olaj a viszkozitási értékét és az Y mutatja, hogy melyik az a legmagasabb üzemi olajhőmérséklet, amíg azt meg is tartja.

Nem tudom hol olvasod ezt. Szerintem totális hülyeség.

Ezeket olvasd.
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-oil-viszkozitas-mazda-0w-5w-10w.html
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
laikus
Vendég
« Új hozzászólás #2436 Dátum: 2013.11.20 szerda, 09:00:20 »

Új vagyok a Dízel fronton  Undecided nem értek hozzá...  pias
De a turbó lapát nem úgy viselkedik ahogy kell..VIK kolléga kiolvasta hibakódot. A motor hiba alapján (ha jól értettem  Roll Eyes ) akkor a sok városi döcögős használatból kifolyólag a turbó gyorsabban kormozódik...
(Én ezeket a szavakat "értettem"...  szomoru1)

Én csak laikus vagyok worship, de szerintem a sok városi,döcögős használattól az EGR szelep kormolódik inkább, nem a turbó ... már amennyit hallottam erről a témáról eddig
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2437 Dátum: 2013.11.21 csütörtök, 00:24:20 »


itt olvasom: http://www.cepsa.hu/node/78
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #2438 Dátum: 2013.11.21 csütörtök, 08:56:14 »

Én itt még csak hasonlót sem látok, mint amit írtál.

Ezt ellenben igen:

A szervizelőírások egyértelműen tartalmazzák a motorgyártó javaslatát. Ettől való eltérés általában nem indokolt.

Alkalmazható-e a korábbitól (előírttól) eltérő viszkozitású motorolaj?
Egyes esetekben igen. Például versenyszerű használat esetén
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2439 Dátum: 2013.11.21 csütörtök, 09:02:35 »

Én itt még csak hasonlót sem látok, mint amit írtál.

Ezt ellenben igen:

A szervizelőírások egyértelműen tartalmazzák a motorgyártó javaslatát. Ettől való eltérés általában nem indokolt.

Alkalmazható-e a korábbitól (előírttól) eltérő viszkozitású motorolaj?
Egyes esetekben igen. Például versenyszerű használat esetén


A téma annyiból vicces, hogy pl. ez a motor van a peugeotokban is... mint HDI. Na ott szinte biztos vagyok, hogy a gyári előírás nem 5w-30.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2440 Dátum: 2013.11.21 csütörtök, 10:41:25 »

A téma annyiból vicces, hogy pl. ez a motor van a peugeotokban is... mint HDI. Na ott szinte biztos vagyok, hogy a gyári előírás nem 5w-30.

Pedig de... csak az 5w30-at, és egyes esetben a 0w30-at írja elő. A 10W nem jó bele.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #2441 Dátum: 2013.11.21 csütörtök, 12:26:32 »

Pedig de... csak az 5w30-at, és egyes esetben a 0w30-at írja elő. A 10W nem jó bele.
Meg a 40 sem szerintem.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2442 Dátum: 2013.11.21 csütörtök, 12:50:00 »

Meg a 40 sem szerintem.

Csak azt a kettőt ajánlja, amit írtam.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #2443 Dátum: 2013.11.25 hétfő, 18:26:12 »

Pedig de... csak az 5w30-at, és egyes esetben a 0w30-at írja elő. A 10W nem jó bele.
Afrikában ahol ritka a -15 fok ott jó a 10W is viszont nem jó 5W30 a 30 miatt
azt nem gondolnám hogy más illesztésű motorokat gyártanak , de rémélem a polémia jó állapotban lévő motorokról szól mert a kopott motornál ezek nem feltétlenül igaz kijelentések de ha az árát nem nézzük akkor Mo. 0W40 olajat kellene használni néha van nagyon hideg -25 ekkor (0w) néha van nagyon meleg +40 ekkor kell W40 és nem a celziusz miat csak véletlen a két szám egybeesése, de ha +40fokban üzöd mint állat akkor kell a w50 is
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #2444 Dátum: 2013.11.25 hétfő, 18:50:18 »

nagyon meleg +40 ekkor kell W40 és nem a celziusz miat
Akkor mi miatt? Mert ez az aprócska részlet véletlenül kimaradt az érvelésből.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2445 Dátum: 2013.11.25 hétfő, 20:22:51 »

Afrikában ahol ritka a -15 fok ott jó a 10W is viszont nem jó 5W30 a 30 miatt
azt nem gondolnám hogy más illesztésű motorokat gyártanak

Nem. Ott más olajat kell használni. Talán pont 10W40-et. De meg tudom nézni, ha érdekel...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2446 Dátum: 2013.11.26 kedd, 00:06:04 »

Afrikában ahol ritka a -15 fok ott jó a 10W is viszont nem jó 5W30 a 30 miatt
azt nem gondolnám hogy más illesztésű motorokat gyártanak , de rémélem a polémia jó állapotban lévő motorokról szól mert a kopott motornál ezek nem feltétlenül igaz kijelentések de ha az árát nem nézzük akkor Mo. 0W40 olajat kellene használni néha van nagyon hideg -25 ekkor (0w) néha van nagyon meleg +40 ekkor kell W40 és nem a celziusz miat csak véletlen a két szám egybeesése, de ha +40fokban üzöd mint állat akkor kell a w50 is
W40ben a 40 nem a 40D fokot jelenti, ahogy az 5W sem az 5 fokot. Amúgy szerintem ezt a témát kiveséztük.
Naplózva
medvegyev
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


« Új hozzászólás #2447 Dátum: 2013.11.26 kedd, 10:39:54 »

DNS autószervíz, Mázsa utca 4 talán, régen opel márkaszervíz voltak, most ford, opel peugeot, nissan flottát szerelnek. gyorsak és jó áron dolgoznak, a telefonos kommunikációjukon lehetne persz javítani. Dienes István a góré: 70395 8039, 20333 4224

vagy pilisvörösvár
Balla Laci, régen a ford solymárnál dolgozott, Mk3-asa van csak eléggé  el van havazva állandóan...  06309995584

Szia Arabic!

Köszi az infót, de ezek a DNS-esek elérhetetlenek, hívtam már őket minden számon de semmi.

http://www.dnsgroup.hu/index.php?page=kapcsolat#
http://aranyoldalak.hu/budapest/autoszervizek/64841/DNS_Group_Kft./hirdetes.mtt?id=64841

Pilisvörösvár egy kicsit messze lenne, más ötlet?

Üdv.:
Med

Naplózva

Ford Mondeo MK4 1.8 TDCi Trend
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #2448 Dátum: 2013.11.26 kedd, 12:52:42 »

...Amúgy szerintem ezt a témát kiveséztük.

Anno kaptam egy castrol-os sráctól egy "alapok" nevű file-t. Tényleg a kenéstechnikai alapfogalmakról szó, ezért gondolom sok egyéb helyen is megtalálható, de ha gondoljátok, fel tudom ajánlani népgazdasági hasznosításra.
Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #2449 Dátum: 2013.11.26 kedd, 14:40:57 »

Szia Arabic!

Köszi az infót, de ezek a DNS-esek elérhetetlenek, hívtam már őket minden számon de semmi.

http://www.dnsgroup.hu/index.php?page=kapcsolat#
http://aranyoldalak.hu/budapest/autoszervizek/64841/DNS_Group_Kft./hirdetes.mtt?id=64841

Pilisvörösvár egy kicsit messze lenne, más ötlet?

Üdv.:
Med


bocs, nem voltam, igazából a DNS-nél az működik hogy odamész és mindent elmond megmond, de telefonon valóban nem nagy élmény velük beszélni.  esetleg keresd GSR kollégát itt a fórumon, faberteam.hu az én amutóm is náluk van most
Naplózva
Oldalak: 1 ... 42 43 44 45 46 47 48 [49] 50 51 52 53 54 55 56 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.046 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.