Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:08:57
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
42
43
44
45
46
47
48
[
49
]
50
51
52
53
54
55
56
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5263471 alkalommal)
0 Felhasználó és 15 vendég van a témában
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2400 Dátum:
2013.11.16 szombat, 18:41:48 »
Idézetet írta: alf - 2013.11.16 szombat, 18:35:06
nekem fészlift előtti DPF van,és egészen pontosan 5w30 és a következő specifikációnak kell megfelelnie: WSS-M2C913-
B
míg a sima DPF nélküli olaj 5w30 spec: WSS-M2C913-
A
Még továbbra is azt állítom ,hogy nem sima.Te milyet kell használj?
Már írtam az előbb, a sima feketét.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2401 Dátum:
2013.11.16 szombat, 18:42:51 »
Idézetet írta: stealt - 2013.11.16 szombat, 18:41:48
Már írtam az előbb, a sima feketét.
ja,bocs,hogy nem figyeltem.......
a könyved mit ír?
ne mond,hogy sima feketét!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2402 Dátum:
2013.11.16 szombat, 19:05:49 »
Idézetet írta: alf - 2013.11.16 szombat, 18:42:51
ja,bocs,hogy nem figyeltem.......
a könyved mit ír?
ne mond,hogy sima feketét!
Hát, hol is kezdjem... vegyél elő egy a sima fekete cimkés 5W-30 ford olaj flakont. A címkén két megfelelés van az ACEA A5/B5 és a WSS-M2C913-C. Nekem meg pont ez van írva a gépkönyvbe.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2403 Dátum:
2013.11.16 szombat, 20:01:01 »
Idézetet írta: stealt - 2013.11.16 szombat, 19:05:49
Hát, hol is kezdjem... vegyél elő egy a sima fekete cimkés 5W-30 ford olaj flakont. A címkén két megfelelés van az ACEA A5/B5 és a WSS-M2C913-C. Nekem meg pont ez van írva a gépkönyvbe.
ezek szerint mégis spéci az az olaj.Kimondottan ahhoz a motorhoz fejlesztve.még akkor is ha sima fekete....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2404 Dátum:
2013.11.16 szombat, 20:10:43 »
Idézetet írta: alf - 2013.11.16 szombat, 20:01:01
ezek szerint mégis spéci az az olaj.Kimondottan ahhoz a motorhoz fejlesztve.még akkor is ha sima fekete....
Persze speciális olaj mindenkinek. Én pont többek között az olaj miatt rágtam be a szagszervizre. Ha ezt a teljesen átlagos olajat 3x-os áron számlázták de volt pofájuk még 6,5 liter feltüntetni a számlán akkor amikor 6 liter megy a motorba.
Más disznóságról nem is beszélve.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2405 Dátum:
2013.11.16 szombat, 20:37:18 »
Idézetet írta: alf - 2013.11.16 szombat, 20:01:01
ezek szerint mégis spéci az az olaj.Kimondottan ahhoz a motorhoz fejlesztve.még akkor is ha sima fekete....
Az 5w-30 minden dpfes specifikációnak megfelel!!
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
krisztian
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 276
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2406 Dátum:
2013.11.16 szombat, 21:40:36 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.11.16 szombat, 20:37:18
Az 5w-30 minden dpfes specifikációnak megfelel!!
És az 5w40?
Naplózva
MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2407 Dátum:
2013.11.16 szombat, 21:49:59 »
Idézetet írta: krisztian - 2013.11.16 szombat, 21:40:36
És az 5w40?
Nem csak ezek a számok lényegesek.
Jó az 5W-40 is, ha ugyanazokat tudja, mint a 30-as. De akkor drágább lesz.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
krisztian
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 276
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2408 Dátum:
2013.11.16 szombat, 22:09:15 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.16 szombat, 21:49:59
Nem csak ezek a számok lényegesek.
Jó az 5W-40 is, ha ugyanazokat tudja, mint a 30-as. De akkor drágább lesz.....
Nos drága is volt ...
Naplózva
MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2409 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 10:47:21 »
Idézetet írta: alf - 2013.11.16 szombat, 18:35:06
nekem fészlift előtti DPF van,és egészen pontosan 5w30 és a következő specifikációnak kell megfelelnie: WSS-M2C913-
B
míg a sima DPF nélküli olaj 5w30 spec: WSS-M2C913-
A
Még továbbra is azt állítom ,hogy nem sima.Te milyet kell használj?
Szerintem a tiédbe már C-s kell......nem?
A tiédbe is C-s kell, csak amikor a gépkönyvet nyomtatták még nem volt olyan.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2410 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 12:50:51 »
Sziasztok!
Fórumtársak segítségét szeretném kérni. (2.0 tdci-ről lévén szó)
A képen látható módon a turbó "rámenő" műanyag csőnél "csöpög" az olaj, valószínűleg attól olajos a turbó utáni kb 10 cm-es gumicső.
Olajcserekor féktisztítóval letisztítottam teljesen, majd rá 2-3ezer km-re megnézve, ugyanezt tapasztaltam. Fordos szerelő szerint, az összes ilyen, ne foglalkozzak vele.
Megnéznétek nálatok milyen? (Teljesen balra kitekert kormánynál, jobb oldalról frankón lehet fényképet készíteni.)
Köszönöm!
ÜDv.: Peti
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2411 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 12:52:10 »
Húha, ez elég nagy kép lett.
Küldöm inkább a linket:
http://kepkezelo.com/images/5g0jmokggotp2s2wwzq1.jpg
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2412 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 13:13:27 »
Idézetet írta: krisztian - 2013.11.16 szombat, 21:40:36
És az 5w40?
Olyat nem tennék bele, mert nem abba való.....nem fog beállni a motor tőle meg semmi.., de minden illesztést már a vékonyabb olajhoz terveztek, ezért sokkal később indul el az olajzás pár helyen ha vastagabb olajjal nyomod. Hosszú távon nem előnyös, meg fogyiban is rosszabb.
5W-30 kell bele.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
krisztian
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 276
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2413 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 14:03:53 »
Idézetet írta: Ervin - 2013.11.17 vasárnap, 13:13:27
Olyat nem tennék bele, mert nem abba való.....nem fog beállni a motor tőle meg semmi.., de minden illesztést már a vékonyabb olajhoz terveztek, ezért sokkal később indul el az olajzás pár helyen ha vastagabb olajjal nyomod. Hosszú távon nem előnyös, meg fogyiban is rosszabb.
5W-30 kell bele.
Eddig azt tapasztaltam h halkabb és finomabb a járása. Lehet rosszabban kezd el olajozni ahogyan kell. Egyenlőre fogyiban is rendben van.
De ha nem lesz jó akk írok majd!
Naplózva
MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2414 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 12:40:11 »
Idézetet írta: mondeofan - 2013.11.17 vasárnap, 12:52:10
Húha, ez elég nagy kép lett.
Küldöm inkább a linket:
http://kepkezelo.com/images/5g0jmokggotp2s2wwzq1.jpg
Sziasztok!
Megtudná nekem nézni valaki?!
Köszi
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2415 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 12:44:04 »
Idézetet írta: mondeofan - 2013.11.18 hétfő, 12:40:11
Sziasztok!
Megtudná nekem nézni valaki?!
Köszi
Én megnéztem. Még valamit?
(majdnem mind így néz ki.....amiben van már km)
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2416 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 12:51:55 »
Idézetet írta: mondeofan - 2013.11.18 hétfő, 12:40:11
Sziasztok!
Megtudná nekem nézni valaki?!
Köszi
Szóval elvileg a csövön nem ilyen bilincsnek kellene lennie, hanem rugós csőbilincsnek... Nekem ugyanígy csöpögött egy műanyag turbócső. Utánahúztunk, de nem segített. Végül jópénzért lecseréltem, és a szereléskor ott voltam. Na aztóa nem csöpög, viszont változást sem tapasztalok.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2417 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 12:56:02 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.11.18 hétfő, 12:51:55
Szóval elvileg a csövön nem ilyen bilincsnek kellene lennie, hanem rugós csőbilincsnek... Nekem ugyanígy csöpögött egy műanyag turbócső. Utánahúztunk, de nem segített. Végül jópénzért lecseréltem, és a szereléskor ott voltam. Na aztóa nem csöpög, viszont változást sem tapasztalok.
A turbó szívó oldaláról csöpög oda a gumicsőre. A szívó oldal pedig műanyag, ahogy te is írtad.
PSA......így szeretlek.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2418 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 12:58:01 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.18 hétfő, 12:56:02
A turbó szívó oldaláról csöpög oda a gumicsőre. A szívó oldal pedig műanyag, ahogy te is írtad.
PSA......így szeretlek.
Hát nem mondom, hogy tökéletes megoldás, de a gumicső is xar, szóval...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2419 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 13:18:36 »
Idézetet írta: Ervin - 2013.11.17 vasárnap, 13:13:27
Olyat nem tennék bele, mert nem abba való.....nem fog beállni a motor tőle meg semmi.., de minden illesztést már a vékonyabb olajhoz terveztek, ezért sokkal később indul el az olajzás pár helyen ha vastagabb olajjal nyomod. Hosszú távon nem előnyös, meg fogyiban is rosszabb.
5W-30 kell bele.
már vitáztunk ezen és még mindig nincs egyetértés. Ugyebár a kicsi szám a hőmérséklet amikor az olaj már nyújtja a kenési tulajdonságait: 5W
a nagyob szám, meg a felső hőmérséklet, amin még nyújtja 40. Vagyis azt jelenti, hogy az 5w-30 és a 5w40 ugyan azon a hőmérsékleten kezdi el nyújtani a tulajdonságait, de a 40w magasabb hőmérsékletig nyújtja. A kenési képességek pedig a SAE (meg van még néhány) azonosító alapján vannak leírva. Vagyis, ha SAE megfelelő, akkor én inkább az 5w-40-est javaslom, mert nyáron sokkal magasabb hőmérsékletig jó. Biztos, hogy az 5w-30 meg olcsóbb, tehát ha tavasszal is váltani kell olajat, akkor télre 5w-30, nyárra, meg 5w-40.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2420 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 13:38:36 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.11.18 hétfő, 13:18:36
már vitáztunk ezen és még mindig nincs egyetértés. Ugyebár a kicsi szám a hőmérséklet amikor az olaj már nyújtja a kenési tulajdonságait: 5W
a nagyob szám, meg a felső hőmérséklet, amin még nyújtja 40. Vagyis azt jelenti, hogy az 5w-30 és a 5w40 ugyan azon a hőmérsékleten kezdi el nyújtani a tulajdonságait, de a 40w magasabb hőmérsékletig nyújtja. A kenési képességek pedig a SAE (meg van még néhány) azonosító alapján vannak leírva. Vagyis, ha SAE megfelelő, akkor én inkább az 5w-40-est javaslom, mert nyáron sokkal magasabb hőmérsékletig jó. Biztos, hogy az 5w-30 meg olcsóbb, tehát ha tavasszal is váltani kell olajat, akkor télre 5w-30, nyárra, meg 5w-40.
Ezt valaki elmagyarázhatná, mert szerintem nem ilyen egyszerű a kérdés...
Ha a második szám fokot jelent, akkor majdnem mindegy, hogy 30, vagy 40, mert ez üzemmeleg motornál jóval efölött van az olaj általában, télen is, nyáron is...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2421 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 14:05:08 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.11.18 hétfő, 13:38:36
Ezt valaki elmagyarázhatná, mert szerintem nem ilyen egyszerű a kérdés...
Ha a második szám fokot jelent, akkor majdnem mindegy, hogy 30, vagy 40, mert ez üzemmeleg motornál jóval efölött van az olaj általában, télen is, nyáron is...
nem épp celsiust jelent az a szám
üzemmeleg motornál az olaj 100+ fokos celsiusban. ez inkább egy viszonyszám, amivel egymáshoz viszonyítják az olajakat
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2422 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 19:00:41 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.11.18 hétfő, 13:18:36
már vitáztunk ezen és még mindig nincs egyetértés. Ugyebár a kicsi szám a hőmérséklet amikor az olaj már nyújtja a kenési tulajdonságait: 5W
a nagyob szám, meg a felső hőmérséklet, amin még nyújtja 40. Vagyis azt jelenti, hogy az 5w-30 és a 5w40 ugyan azon a hőmérsékleten kezdi el nyújtani a tulajdonságait, de a 40w magasabb hőmérsékletig nyújtja. A kenési képességek pedig a SAE (meg van még néhány) azonosító alapján vannak leírva. Vagyis, ha SAE megfelelő, akkor én inkább az 5w-40-est javaslom, mert nyáron sokkal magasabb hőmérsékletig jó. Biztos, hogy az 5w-30 meg olcsóbb, tehát ha tavasszal is váltani kell olajat, akkor télre 5w-30, nyárra, meg 5w-40.
Nem kell egyetértés..
Tény hogy üzemi hőfokon (kb 100 fokos olaj) a ford 5W-30 olajnak 9,6 körüli a viszkozitása bármilyen 5W-40 nek meg 14-18 körüli...qrva nagy különbség.
Az hogy 20 fok van kint vagy 30 ?? olyan szempontból tök mindegy hogy a 100 fokos olajad hogyan áramlik az olajzó rendszerben és mekkora ellenállásal.
Nyáron is 5W-30 kell bele ez miatt.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2423 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 19:13:33 »
Idézetet írta: Sakos - 2013.11.17 vasárnap, 10:47:21
A tiédbe is C-s kell, csak amikor a gépkönyvet nyomtatták még nem volt olyan.
2010ben?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
atyo
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2424 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 19:43:55 »
Udv.
Csak 1 kerdes,sajna nem kapcsolpdik az olajtemahoz.Szoval kinek van jol mukodo felujitott gazolajporlasztoja,es ismer olyan ceget aki ezzel foglalkozik.Siemens VDO piezos porlasztokat szeretnek felujittattni.Elore is koszonom.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2425 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 19:45:49 »
Idézetet írta: alf - 2013.11.18 hétfő, 19:13:33
2010ben?
Igen.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2426 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 20:07:37 »
Idézetet írta: atyo - 2013.11.18 hétfő, 19:43:55
Udv.
Csak 1 kerdes,sajna nem kapcsolpdik az olajtemahoz.Szoval kinek van jol mukodo felujitott gazolajporlasztoja,es ismer olyan ceget aki ezzel foglalkozik.Siemens VDO piezos porlasztokat szeretnek felujittattni.Elore is koszonom.
www.filepdiesel.hu
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2427 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 20:43:55 »
Idézetet írta: Ervin - 2013.11.18 hétfő, 19:00:41
Nem kell egyetértés..
Tény hogy üzemi hőfokon (kb 100 fokos olaj) a ford 5W-30 olajnak 9,6 körüli a viszkozitása bármilyen 5W-40 nek meg 14-18 körüli...qrva nagy különbség.
Az hogy 20 fok van kint vagy 30 ?? olyan szempontból tök mindegy hogy a 100 fokos olajad hogyan áramlik az olajzó rendszerben és mekkora ellenállásal.
Nyáron is 5W-30 kell bele ez miatt.
jaja, ez a jó a fórumon, hogy lehet csevegni a dolgokról. Én úgy tudtam, hogy a viszkozitást a SAE írja le. Ha nem a SAE írja le, akkor mi értelme a SAE-nak.
idézet:
"A motorolajok viszkozitási osztályokba történő besorolását a SAE (Society of Automotive Engineers, USA) J 300 szabvány határozza meg.
Léteznek egyfokozatú- és többfokozatú viszkozitási osztályok. Az egyfokozatú (monograde) olajok egyetlen adott viszkozitás osztály előírásait teljesítik.
Motorikus üzemre használható ún. nyári fokozatok (növekvő viszkozitási sorrendben): SAE 30, SAE 40, SAE 50, (SAE 60). Az egyfokozatú nyári olajokat általában dízel hajómotorokban és mezőgazdasági gépekben alkalmazzák.
A téli fokozatok: SAE 0W, SAE 5W, SAE 10W, SAE 15W, ahol a legjobb hidegindíthatóságot a SAE 0W, a legkedvezőtlenebbet a SAE 15W jelöli. (Lásd a táblázat szivattyúzhatósági határhőmérséklet oszlopát.) A SAE 10W viszkozitási osztály már általában rész-szintetikus, míg a SAE 5W, SAE 0W fokozatok kizárólag szintetikus alapolaj felhasználásával valósíthatók meg.
A járműipar igényeit a többfokozatú (multigrade) olajok biztosítják, amelyek évszaktól függetlenül garantálják a hidegindíthatósági és az üzemmeleg állapotokhoz szükséges követelmények teljesülését. A többfokozatúak között beszélhetünk szűk (pl. 15W-30) és tág (pl. 5W-50) viszkozitás osztályú termékekről."
forrás:
http://www.cepsa.hu/node/78
Naplózva
potyo57
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2428 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 22:01:24 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.11.18 hétfő, 13:18:36
már vitáztunk ezen és még mindig nincs egyetértés. Ugyebár a kicsi szám a hőmérséklet amikor az olaj már nyújtja a kenési tulajdonságait: 5W
a nagyob szám, meg a felső hőmérséklet, amin még nyújtja 40. Vagyis azt jelenti, hogy az 5w-30 és a 5w40 ugyan azon a hőmérsékleten kezdi el nyújtani a tulajdonságait, de a 40w magasabb hőmérsékletig nyújtja. A kenési képességek pedig a SAE (meg van még néhány) azonosító alapján vannak leírva. Vagyis, ha SAE megfelelő, akkor én inkább az 5w-40-est javaslom, mert nyáron sokkal magasabb hőmérsékletig jó. Biztos, hogy az 5w-30 meg olcsóbb, tehát ha tavasszal is váltani kell olajat, akkor télre 5w-30, nyárra, meg 5w-40.
akkor inkább 0W40 mert az meg hidegben és melegben is jobb
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2429 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 22:27:58 »
Idézetet írta: potyo57 - 2013.11.18 hétfő, 22:01:24
akkor inkább 0W40 mert az meg hidegben és melegben is jobb
ez tény, csak az ár sem mindegy.
10w30 10 fabatka
5w30 12 fabatka
5w40 15 fabatka (ez szerintem már csak ful synt-ben van)
0w40 20 fabatka (csak synt-ben van)
0w50 30 fabatka(csak synt-ben van)
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2430 Dátum:
2013.11.19 kedd, 09:19:14 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.11.18 hétfő, 20:43:55
jaja, ez a jó a fórumon, hogy lehet csevegni a dolgokról. Én úgy tudtam, hogy a viszkozitást a SAE írja le. Ha nem a SAE írja le, akkor mi értelme a SAE-nak.
idézet:
"A motorolajok viszkozitási osztályokba történő besorolását a SAE (Society of Automotive Engineers, USA) J 300 szabvány határozza meg.
Léteznek egyfokozatú- és többfokozatú viszkozitási osztályok. Az egyfokozatú (monograde) olajok egyetlen adott viszkozitás osztály előírásait teljesítik.
Motorikus üzemre használható ún. nyári fokozatok (növekvő viszkozitási sorrendben): SAE 30, SAE 40, SAE 50, (SAE 60). Az egyfokozatú nyári olajokat általában dízel hajómotorokban és mezőgazdasági gépekben alkalmazzák.
A téli fokozatok: SAE 0W, SAE 5W, SAE 10W, SAE 15W, ahol a legjobb hidegindíthatóságot a SAE 0W, a legkedvezőtlenebbet a SAE 15W jelöli. (Lásd a táblázat szivattyúzhatósági határhőmérséklet oszlopát.) A SAE 10W viszkozitási osztály már általában rész-szintetikus, míg a SAE 5W, SAE 0W fokozatok kizárólag szintetikus alapolaj felhasználásával valósíthatók meg.
A járműipar igényeit a többfokozatú (multigrade) olajok biztosítják, amelyek évszaktól függetlenül garantálják a hidegindíthatósági és az üzemmeleg állapotokhoz szükséges követelmények teljesülését. A többfokozatúak között beszélhetünk szűk (pl. 15W-30) és tág (pl. 5W-50) viszkozitás osztályú termékekről."
forrás:
http://www.cepsa.hu/node/78
Ez igaz, csak az nem, hogy a számok celsius fokokat jelentenének úgy ahogy leírtad.
Ott az igazság szerintem amit Ervin is írt. A motornak (üzemi hőfokon) adott viszkozitású kenőanyag kell. Ez nálunk 30-as. A 40-es nem jobb vagy rosszabb, hanem más. Nem ehhez a motorhoz való, hacsak nem extrém használati körülmények között.
Persze mindenki azt önt bele amit akar. De ha csak mendemondák, hallomás, féligazságok meg félremagyarázások alapján teszi, azt elég nagy felelőtlenségnek tartom.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Benedek
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2518
S-max Trend 2,0 TDCI
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2431 Dátum:
2013.11.19 kedd, 22:10:45 »
Sziasztok!
Euro 5-ös 2010es TDCI (túlnyomó részt városi használatban lévő autó) EGR szelep ledugózása megoldja a lekormozódó turbó rendszer problémáit?
Lekormozódó rendszer tisztítására mit javasoltok? Tapasztalat? ProTec?
«
Utoljára szerkesztve: 2013.11.19 kedd, 22:13:11 írta Benedek
»
Naplózva
MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2432 Dátum:
2013.11.19 kedd, 22:37:09 »
Idézetet írta: Benedek - 2013.11.19 kedd, 22:10:45
Sziasztok!
Euro 5-ös 2010es TDCI (túlnyomó részt városi használatban lévő autó) EGR szelep ledugózása megoldja a lekormozódó turbó rendszer problémáit?
Lekormozódó rendszer tisztítására mit javasoltok? Tapasztalat? ProTec?
Az hogy kormozódik le?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Benedek
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2518
S-max Trend 2,0 TDCI
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2433 Dátum:
2013.11.19 kedd, 22:52:01 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.11.19 kedd, 22:37:09
Az hogy kormozódik le?
Új vagyok a Dízel fronton
nem értek hozzá...
De a turbó lapát nem úgy viselkedik ahogy kell..VIK kolléga kiolvasta hibakódot. A motor hiba alapján (ha jól értettem
) akkor a sok városi döcögős használatból kifolyólag a turbó gyorsabban kormozódik...
(Én ezeket a szavakat "értettem"...
)
Naplózva
MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2434 Dátum:
2013.11.19 kedd, 23:28:06 »
Idézetet írta: Sakos - 2013.11.19 kedd, 09:19:14
Ez igaz, csak az nem, hogy a számok celsius fokokat jelentenének úgy ahogy leírtad.
Ott az igazság szerintem amit Ervin is írt. A motornak (üzemi hőfokon) adott viszkozitású kenőanyag kell. Ez nálunk 30-as. A 40-es nem jobb vagy rosszabb, hanem más. Nem ehhez a motorhoz való, hacsak nem extrém használati körülmények között.
Persze mindenki azt önt bele amit akar. De ha csak mendemondák, hallomás, féligazságok meg félremagyarázások alapján teszi, azt elég nagy felelőtlenségnek tartom.
lehet, hogy én értem még mindig félre a dolgot, de a viszkozitás bazira nem egyenlő az anyag sűrűségével, sőt nagyobb viszkozitású szintetikus lehet akár hígabb is. Az én értelmezésem szerint a SAE XwY esetében az X mutatja, hogy mely alsó hőmérsékleten hozza az adott olaj a viszkozitási értékét és az Y mutatja, hogy melyik az a legmagasabb üzemi olajhőmérséklet, amíg azt meg is tartja. A cikket elolvasva én még mindig így értem. Sőt ha jól emlékszem pont azt mondta annó több szerelő is, hogy az a lényeg, ha egy autót kőolaj kenésűre terveztek, akkor ne rakj bele szintetikusat, mert bár jobb a viszkozitása, a tömítése nem ugyan az, azonban ha az autót szintetikusra tervezték, akkor ilyen probléma nincs.
Nem vagyok olajmérnök, csak megosztom azt, amit ezekről eddig tapasztaltam.
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2435 Dátum:
2013.11.20 szerda, 07:55:29 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.11.19 kedd, 23:28:06
Az én értelmezésem szerint a SAE XwY esetében az X mutatja, hogy mely alsó hőmérsékleten hozza az adott olaj a viszkozitási értékét és az Y mutatja, hogy melyik az a legmagasabb üzemi olajhőmérséklet, amíg azt meg is tartja.
Nem tudom hol olvasod ezt. Szerintem totális hülyeség.
Ezeket olvasd.
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-oil-viszkozitas-mazda-0w-5w-10w.html
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
laikus
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2436 Dátum:
2013.11.20 szerda, 09:00:20 »
Idézetet írta: Benedek - 2013.11.19 kedd, 22:52:01
Új vagyok a Dízel fronton
nem értek hozzá...
De a turbó lapát nem úgy viselkedik ahogy kell..VIK kolléga kiolvasta hibakódot. A motor hiba alapján (ha jól értettem
) akkor a sok városi döcögős használatból kifolyólag a turbó gyorsabban kormozódik...
(Én ezeket a szavakat "értettem"...
)
Én csak laikus vagyok
, de szerintem a sok városi,döcögős használattól az EGR szelep kormolódik inkább, nem a turbó ... már amennyit hallottam erről a témáról eddig
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2437 Dátum:
2013.11.21 csütörtök, 00:24:20 »
Idézetet írta: Sakos - 2013.11.20 szerda, 07:55:29
Nem tudom hol olvasod ezt. Szerintem totális hülyeség.
Ezeket olvasd.
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-oil-viszkozitas-mazda-0w-5w-10w.html
itt olvasom:
http://www.cepsa.hu/node/78
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2438 Dátum:
2013.11.21 csütörtök, 08:56:14 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.11.21 csütörtök, 00:24:20
itt olvasom:
http://www.cepsa.hu/node/78
Én itt még csak hasonlót sem látok, mint amit írtál.
Ezt ellenben igen:
A szervizelőírások egyértelműen tartalmazzák a motorgyártó javaslatát. Ettől való eltérés általában nem indokolt.
Alkalmazható-e a korábbitól (előírttól) eltérő viszkozitású motorolaj?
Egyes esetekben igen. Például versenyszerű használat esetén
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2439 Dátum:
2013.11.21 csütörtök, 09:02:35 »
Idézetet írta: Sakos - 2013.11.21 csütörtök, 08:56:14
Én itt még csak hasonlót sem látok, mint amit írtál.
Ezt ellenben igen:
A szervizelőírások egyértelműen tartalmazzák a motorgyártó javaslatát. Ettől való eltérés általában nem indokolt.
Alkalmazható-e a korábbitól (előírttól) eltérő viszkozitású motorolaj?
Egyes esetekben igen. Például versenyszerű használat esetén
A téma annyiból vicces, hogy pl. ez a motor van a peugeotokban is... mint HDI. Na ott szinte biztos vagyok, hogy a gyári előírás nem 5w-30.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2440 Dátum:
2013.11.21 csütörtök, 10:41:25 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.11.21 csütörtök, 09:02:35
A téma annyiból vicces, hogy pl. ez a motor van a peugeotokban is... mint HDI. Na ott szinte biztos vagyok, hogy a gyári előírás nem 5w-30.
Pedig de... csak az 5w30-at, és egyes esetben a 0w30-at írja elő. A 10W nem jó bele.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2441 Dátum:
2013.11.21 csütörtök, 12:26:32 »
Idézetet írta: Angel - 2013.11.21 csütörtök, 10:41:25
Pedig de... csak az 5w30-at, és egyes esetben a 0w30-at írja elő. A 10W nem jó bele.
Meg a 40 sem szerintem.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2442 Dátum:
2013.11.21 csütörtök, 12:50:00 »
Idézetet írta: Sakos - 2013.11.21 csütörtök, 12:26:32
Meg a 40 sem szerintem.
Csak azt a kettőt ajánlja, amit írtam.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
potyo57
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2443 Dátum:
2013.11.25 hétfő, 18:26:12 »
Idézetet írta: Angel - 2013.11.21 csütörtök, 10:41:25
Pedig de... csak az 5w30-at, és egyes esetben a 0w30-at írja elő. A 10W nem jó bele.
Afrikában ahol ritka a -15 fok ott jó a 10W is viszont nem jó 5W30 a 30 miatt
azt nem gondolnám hogy más illesztésű motorokat gyártanak , de rémélem a polémia jó állapotban lévő motorokról szól mert a kopott motornál ezek nem feltétlenül igaz kijelentések de ha az árát nem nézzük akkor Mo. 0W40 olajat kellene használni néha van nagyon hideg -25 ekkor (0w) néha van nagyon meleg +40 ekkor kell W40 és nem a celziusz miat csak véletlen a két szám egybeesése, de ha +40fokban üzöd mint állat akkor kell a w50 is
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2444 Dátum:
2013.11.25 hétfő, 18:50:18 »
Idézetet írta: potyo57 - 2013.11.25 hétfő, 18:26:12
nagyon meleg +40 ekkor kell W40 és nem a celziusz miat
Akkor mi miatt? Mert ez az aprócska részlet véletlenül kimaradt az érvelésből.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2445 Dátum:
2013.11.25 hétfő, 20:22:51 »
Idézetet írta: potyo57 - 2013.11.25 hétfő, 18:26:12
Afrikában ahol ritka a -15 fok ott jó a 10W is viszont nem jó 5W30 a 30 miatt
azt nem gondolnám hogy más illesztésű motorokat gyártanak
Nem. Ott más olajat kell használni. Talán pont 10W40-et. De meg tudom nézni, ha érdekel...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2446 Dátum:
2013.11.26 kedd, 00:06:04 »
Idézetet írta: potyo57 - 2013.11.25 hétfő, 18:26:12
Afrikában ahol ritka a -15 fok ott jó a 10W is viszont nem jó 5W30 a 30 miatt
azt nem gondolnám hogy más illesztésű motorokat gyártanak , de rémélem a polémia jó állapotban lévő motorokról szól mert a kopott motornál ezek nem feltétlenül igaz kijelentések de ha az árát nem nézzük akkor Mo. 0W40 olajat kellene használni néha van nagyon hideg -25 ekkor (0w) néha van nagyon meleg +40 ekkor kell W40 és nem a celziusz miat csak véletlen a két szám egybeesése, de ha +40fokban üzöd mint állat akkor kell a w50 is
W40ben a 40 nem a 40D fokot jelenti, ahogy az 5W sem az 5 fokot. Amúgy szerintem ezt a témát kiveséztük.
Naplózva
medvegyev
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 72
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2447 Dátum:
2013.11.26 kedd, 10:39:54 »
Idézetet írta: Arabic - 2013.11.14 csütörtök, 15:07:26
DNS autószervíz, Mázsa utca 4 talán, régen opel márkaszervíz voltak, most ford, opel peugeot, nissan flottát szerelnek. gyorsak és jó áron dolgoznak, a telefonos kommunikációjukon lehetne persz javítani. Dienes István a góré: 70395 8039, 20333 4224
vagy pilisvörösvár
Balla Laci, régen a ford solymárnál dolgozott, Mk3-asa van csak eléggé el van havazva állandóan... 06309995584
Szia Arabic!
Köszi az infót, de ezek a DNS-esek elérhetetlenek, hívtam már őket minden számon de semmi.
http://www.dnsgroup.hu/index.php?page=kapcsolat#
http://aranyoldalak.hu/budapest/autoszervizek/64841/DNS_Group_Kft./hirdetes.mtt?id=64841
Pilisvörösvár egy kicsit messze lenne, más ötlet?
Üdv.:
Med
Naplózva
Ford Mondeo MK4 1.8 TDCi Trend
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2448 Dátum:
2013.11.26 kedd, 12:52:42 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.11.26 kedd, 00:06:04
...Amúgy szerintem ezt a témát kiveséztük.
Anno kaptam egy castrol-os sráctól egy "alapok" nevű file-t. Tényleg a kenéstechnikai alapfogalmakról szó, ezért gondolom sok egyéb helyen is megtalálható, de ha gondoljátok, fel tudom ajánlani népgazdasági hasznosításra.
Naplózva
Arabic
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #2449 Dátum:
2013.11.26 kedd, 14:40:57 »
Idézetet írta: medvegyev - 2013.11.26 kedd, 10:39:54
Szia Arabic!
Köszi az infót, de ezek a DNS-esek elérhetetlenek, hívtam már őket minden számon de semmi.
http://www.dnsgroup.hu/index.php?page=kapcsolat#
http://aranyoldalak.hu/budapest/autoszervizek/64841/DNS_Group_Kft./hirdetes.mtt?id=64841
Pilisvörösvár egy kicsit messze lenne, más ötlet?
Üdv.:
Med
bocs, nem voltam, igazából a DNS-nél az működik hogy odamész és mindent elmond megmond, de telefonon valóban nem nagy élmény velük beszélni. esetleg keresd GSR kollégát itt a fórumon, faberteam.hu az én amutóm is náluk van most
Naplózva
Oldalak:
1
...
42
43
44
45
46
47
48
[
49
]
50
51
52
53
54
55
56
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ