Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 14:57:32 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 56 57 58 59 60 61 62 [63] 64 65 66 67 68 69 70 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5263713 alkalommal)
0 Felhasználó és 16 vendég van a témában
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #3100 Dátum: 2014.01.22 szerda, 21:20:55 »

Nekem meg már mindenki ígérte, de nincs. hehe

Ha az EGR-nek nem lenne alul az a "felesleges" 5-dik felfogató csavarja még szerelhető is lenne felülről, de emiatt csak aknából...s, úgy sem egyszerűen férni hozzá. A maradék 4 csavart jó helyre sikerült tenniük, az alsót vissza sem tettem, teljesen felesleges...
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3101 Dátum: 2014.01.22 szerda, 21:22:34 »

Ki jár nem úgy!?  eplus2

A dízelesek... laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3102 Dátum: 2014.01.22 szerda, 21:23:44 »

Ha az EGR-nek nem lenne alul az a "felesleges" 5-dik felfogató csavarja még szerelhető is lenne felülről, de emiatt csak aknából...s, úgy sem egyszerűen férni hozzá. A maradék 4 csavart jó helyre sikerült tenniük, az alsót vissza sem tettem, teljesen felesleges...

Azért ez így könnyelmű kijelentés, hogy felesleges. A mérnökök kicsivel több időt foglalkoztak vele, hogy mi miért és hogyan legyen hol.
Lehet a valamilyen rezonancia miatt is lehetnek "feleslegesnek" tűnő rögzítések.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3103 Dátum: 2014.01.22 szerda, 21:25:02 »

A dízelesek... laugh

Hát látod ez az......... ők még 3000 alatt is durván szennyezik levegőt! Még jó, hogy nem forgatják jobban!   eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3104 Dátum: 2014.01.22 szerda, 21:31:15 »

Nekem is több már mint 1 éve...

Egyetlen hátrányát gondolom: regenkor elvileg onnan szívna meleg levegőt, hogy még magasabb legyen a kipufogógáz hőmérséklet...
vigyor3 Csökkenti a kipufogógáz hőmérsékletét azzal, hogy fojtja az égést az oxigén nélküli égéstermék hengerbe juttatásával.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3105 Dátum: 2014.01.22 szerda, 21:32:25 »

Hát látod ez az......... ők még 3000 alatt is durván szennyezik levegőt! Még jó, hogy nem forgatják jobban!   eplus2
Már 3000-nél is 185 minek gyorsabban.. eplus2
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3106 Dátum: 2014.01.22 szerda, 21:35:35 »

Csak a büdi dízeleknek!  eplus2

Ez a dízel jövő. ( a kép szigorúan titkos)

ez az,de lesz benyásnak is fejlesztés...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3107 Dátum: 2014.01.22 szerda, 21:37:19 »

Nekem is több már mint 1 éve...

Egyetlen hátrányát gondolom: regenkor elvileg onnan szívna meleg levegőt, hogy még magasabb legyen a kipufogógáz hőmérséklet...
rosszul gondolod.a kipuff felöl sokkal nagyobb a nyomás.sosem áramlik visszafelé.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3108 Dátum: 2014.01.22 szerda, 21:38:08 »

Tapasztalatom szerint autópályán is ugyanúgy aktívan regenerál a rendszer, csak nehezebb észrevenni. Talán 3000-es fordulaton van passzív kiégetés, de ki jár úgy tartósan.
én szoktam.... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #3109 Dátum: 2014.01.22 szerda, 21:40:55 »

én szoktam.... eplus2
És akkor 200-al mész?
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3110 Dátum: 2014.01.22 szerda, 21:43:05 »

Néhány észrevétel a ma esti dolgokhoz:
- DPF fúróval kifúrás= gugli: DPF delete (2 collos csővel átütik, sw-esen kiírtják)
- passzív regeneráció: 550C foktól indul, facelift előtti 2.2 TDCi-nél ez 6.ban 110km/h-tól megvan, 140-150 felett megint van aktív regen, mert ott már annyival több a korom, hogy annyi nem bír kiégni passzív módon, tehát az ideális tartomány a 110-140.
- EGR dugózás: megcsináltam valóban, semmi különbséget nem érzek, sztem placebo.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3111 Dátum: 2014.01.22 szerda, 21:43:55 »

És akkor 200-al mész?
az kizárt dolog! én ilyet nem mondtam..... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3112 Dátum: 2014.01.22 szerda, 21:45:43 »

És akkor 200-al mész?

Nem, negyedikben 130-al.  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #3113 Dátum: 2014.01.22 szerda, 21:50:45 »

Nem, negyedikben 130-al.  eplus2
Nice...  eljen  taps
PS: nem rendeznek mostanában olyan humorfesztivál félét, ahol a Markos-Nádos duó befutott?
Tomikám, beneveznélek!
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3114 Dátum: 2014.01.22 szerda, 22:23:13 »

Nice...  eljen  taps
PS: nem rendeznek mostanában olyan humorfesztivál félét, ahol a Markos-Nádos duó befutott?
Tomikám, beneveznélek!

És egy személyben lennék mindkettő?  laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #3115 Dátum: 2014.01.22 szerda, 22:53:02 »

És egy személyben lennék mindkettő?  laugh
Nem, választhatnál magadnak párt a GSR-Alf-Stiller és társai csapatból... Cheesy
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
kovacsgergo
Vendég
« Új hozzászólás #3116 Dátum: 2014.01.23 csütörtök, 00:03:28 »

Mesterek! Jol veszem ki innen es a kezelesibol, hogy a regeneralasra a muszerfalon/fed. szamitogepen semmi jelzes nincsen? Valaki irta nem reg, hogy jol johetne egy "exakt" cikk ebbol. Smiley En ugranek ra, mint gyongytyuk a takonyra... Cheesy
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3117 Dátum: 2014.01.23 csütörtök, 00:41:44 »

Mesterek! Jol veszem ki innen es a kezelesibol, hogy a regeneralasra a muszerfalon/fed. szamitogepen semmi jelzes nincsen? Valaki irta nem reg, hogy jol johetne egy "exakt" cikk ebbol. Smiley En ugranek ra, mint gyongytyuk a takonyra... Cheesy

Nincs. Ha lenne, mindig arra figyelnél.
Olyan, mint a klasszikus szobatermosztát. Ha van, mindenki azt csavargatja... Smiley
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #3118 Dátum: 2014.01.23 csütörtök, 16:23:07 »

Néhány észrevétel a ma esti dolgokhoz:
- DPF fúróval kifúrás= gugli: DPF delete (2 collos csővel átütik, sw-esen kiírtják)
- passzív regeneráció: 550C foktól indul, facelift előtti 2.2 TDCi-nél ez 6.ban 110km/h-tól megvan, 140-150 felett megint van aktív regen, mert ott már annyival több a korom, hogy annyi nem bír kiégni passzív módon, tehát az ideális tartomány a 110-140.
- EGR dugózás: megcsináltam valóban, semmi különbséget nem érzek, sztem placebo.

Nem vitatkozni akarok, csak a személyes tapasztalatomat megosztani. Autópálya, 130-as tempó 6.-ban. Sík úton egyszer csak felmegy a pill. fogyasztás 13-14 literre, és stabilan tartja jópár km-en keresztül, majd vissza 6,5-7 literre. Mi ez ha nem aktív regeneráció?
A másik ilyen esetem még újkorában volt. Miskolc oda-vissza a fent említett tempóban. Alig értünk vissza Budapestre, amikor nekiállt regenerálni.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3119 Dátum: 2014.01.23 csütörtök, 16:26:18 »

Nem vitatkozni akarok, csak a személyes tapasztalatomat megosztani. Autópálya, 130-as tempó 6.-ban. Sík úton egyszer csak felmegy a pill. fogyasztás 13-14 literre, és stabilan tartja jópár km-en keresztül, majd vissza 6,5-7 literre. Mi ez ha nem aktív regeneráció?
A másik ilyen esetem még újkorában volt. Miskolc oda-vissza a fent említett tempóban. Alig értünk vissza Budapestre, amikor nekiállt regenerálni.

Szembeszél...  vigyor3

Egyébként nekem rendszeresen éjszaka a garázsba beálláskor kezdte meg, mikor jöttünk haza a Balcsiról...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
papione
Vendég
« Új hozzászólás #3120 Dátum: 2014.01.23 csütörtök, 16:46:43 »

Nem vitatkozni akarok, csak a személyes tapasztalatomat megosztani. Autópálya, 130-as tempó 6.-ban. Sík úton egyszer csak felmegy a pill. fogyasztás 13-14 literre, és stabilan tartja jópár km-en keresztül, majd vissza 6,5-7 literre. Mi ez ha nem aktív regeneráció?
A másik ilyen esetem még újkorában volt. Miskolc oda-vissza a fent említett tempóban. Alig értünk vissza Budapestre, amikor nekiállt regenerálni.

A "jópár km." az mennyi lehetett? Gondolom ekkor adagol go-t.

Azért kérdezem, mert nemegyszer tapasztaltam, hogy pont akkor regenerál, mikor hazaérek (megy a hűtőventi meg egy kettőt rángat  wow1)

Ilyenkor megyek egy ajándékkőrt, csak tudnom kellene, hány kört tegyek még többletet adagol!?

Sajna nekem nincs pillanatnyi fogyasztásom.  falbav

Üdv.
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #3121 Dátum: 2014.01.23 csütörtök, 21:28:42 »

A "jópár km." az mennyi lehetett? Gondolom ekkor adagol go-t.

Azért kérdezem, mert nemegyszer tapasztaltam, hogy pont akkor regenerál, mikor hazaérek (megy a hűtőventi meg egy kettőt rángat  wow1)

Ilyenkor megyek egy ajándékkőrt, csak tudnom kellene, hány kört tegyek még többletet adagol!?

Sajna nekem nincs pillanatnyi fogyasztásom.  falbav

Üdv.
Jó kérdés. Már kezdem kiismerni az autó szokásait. Szerintem ha kevés van a tankban, akkor inkább nem regenerál. Viszont rendszeres, hogy teletankolás után 10km-en belül nekiáll.
Azt is tudom, hogy hazafelé úton hol jön rá a kimehetnék. Annál a lámpánál ránézek a pill. fogyimérőre és ha látom az kb. 1,5l/h értéket, akkor tudom, hogy regenerál. Ilyenkor teszek egy 15km-es kitérőt. Pont ennyi kell. 1-2km-rel hazaérkezés előtt hagyja abba.
Amikor megvettem többször előfordult, hogy regenerálás közben leállítottam, illetve alapjáraton hagytam befejezni, Akkor 5e km után dobta a Service oil hibaüzenetet. Azóta a kb. a dupláját mentem ugyanolyan körülmények között, de ügyelve a regenerációra, és sem hibakódott nem dobot, sem az olajszint nem emelkedett szemernyit sem.
Kb. 4-500 km-enként regenerál, ha esik, ha fúj.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
SWB transit
Vendég
« Új hozzászólás #3122 Dátum: 2014.01.23 csütörtök, 22:36:36 »

akkor ezt is tedd meg.meg fogsz lepőődni:

A tankhoz(kb 100l ?) adj fél liter 2 ütemű szintetikus motorolajat.Hihetelten csendes járású lesz tőle a moci.
Ma átestem egy EGR szelep cserén, mert a kompúter asszonta hogy az rossz. Persze az autó úgyanúgy csörgedezik néha mint előtte, de legalább az EGR új. Mentünk a szerelővel egy kört, persze csőgázon(nem akkor csörög) és szerinte ez ilyen. én meg tudom ,hogy két hónapja még nem volt ilyen, no mindegy. Illetve nem is annyira, mert már az idén több dugattyú átégéssel megállt 2.2 tdcit javítottak, ami pont a csúcsok helytelen működése miatt történt. Mondták még Szeleczkyék, hogy szoftverfrissítés javíthatna a helyzeten, de éppen most kaptak új diag cuccokat és éppen k**ra nem kommunikál a központi szerverrel, így pont egy frissítés alatt szállt el, na én erre nem lennék kíváncsi. Úgyhogy nekem meggyőződésem hogy valamelyik csúcs nem ok. kérdésem, hogy van-e olyan aki menet közben tudja diagolni és akkor hátha kiderül, hogy milyen problémám van.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3123 Dátum: 2014.01.23 csütörtök, 22:53:03 »

Nem vitatkozni akarok, csak a személyes tapasztalatomat megosztani. Autópálya, 130-as tempó 6.-ban. Sík úton egyszer csak felmegy a pill. fogyasztás 13-14 literre, és stabilan tartja jópár km-en keresztül, majd vissza 6,5-7 literre. Mi ez ha nem aktív regeneráció?
A másik ilyen esetem még újkorában volt. Miskolc oda-vissza a fent említett tempóban. Alig értünk vissza Budapestre, amikor nekiállt regenerálni.

Igen, csak én 95%-ban autópályázom, Te meg sztem nem. Amit írtam, az erre az esetre igaz.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3124 Dátum: 2014.01.23 csütörtök, 22:56:06 »

Ma átestem egy EGR szelep cserén, mert a kompúter asszonta hogy az rossz. Persze az autó úgyanúgy csörgedezik néha mint előtte, de legalább az EGR új. Mentünk a szerelővel egy kört, persze csőgázon(nem akkor csörög) és szerinte ez ilyen. én meg tudom ,hogy két hónapja még nem volt ilyen, no mindegy. Illetve nem is annyira, mert már az idén több dugattyú átégéssel megállt 2.2 tdcit javítottak, ami pont a csúcsok helytelen működése miatt történt. Mondták még Szeleczkyék, hogy szoftverfrissítés javíthatna a helyzeten, de éppen most kaptak új diag cuccokat és éppen k**ra nem kommunikál a központi szerverrel, így pont egy frissítés alatt szállt el, na én erre nem lennék kíváncsi. Úgyhogy nekem meggyőződésem hogy valamelyik csúcs nem ok. kérdésem, hogy van-e olyan aki menet közben tudja diagolni és akkor hátha kiderül, hogy milyen problémám van.

Nem kötekedni akarok, de az nem diagnosztika, hogy a comp kiírja, hogy rossz az EGR, s erre azt cserélik.
Ha csörög, én visszakérném a régit, s semmit nem fizetnék...
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SWB transit
Vendég
« Új hozzászólás #3125 Dátum: 2014.01.23 csütörtök, 23:24:45 »

Nem kötekedni akarok, de az nem diagnosztika, hogy a comp kiírja, hogy rossz az EGR, s erre azt cserélik.
Ha csörög, én visszakérném a régit, s semmit nem fizetnék...

nem is veszem kötekedésnek, hiszen ez a fórum pont arról szól, hogy osszuk meg a tapasztalatokat, így segítve egymáson. Az EGR mondjuk valóban *** lehetett, mert emiatt már volt csökkentett üzemmódom is. törölték aztán megint ez jött ki. A szerelő sem monda, hogy tutira ez a baj, csak annyit, hogy ez biztosan sz*r. Aztán megyünk tovább. Na én ezt nem akarnám, mert ennyi erővel beviszem a sarki fűszeresnek aztán addig cserélgeti a 100 ezres cuccokat amíg egyszer majd jó lesz. pont ezért vittem szervízbe ahol "értenek" hozzá. Remélem van valaki aki tud olyan diagost aki menet közben méri az értékeket és látja mi változik amikor csörög. Lehet, hogy ezt én csak naívan gondolom, de remélem létezik ilyen.
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #3126 Dátum: 2014.01.24 péntek, 08:41:41 »

nem is veszem kötekedésnek, hiszen ez a fórum pont arról szól, hogy osszuk meg a tapasztalatokat, így segítve egymáson. Az EGR mondjuk valóban *** lehetett, mert emiatt már volt csökkentett üzemmódom is. törölték aztán megint ez jött ki. A szerelő sem monda, hogy tutira ez a baj, csak annyit, hogy ez biztosan sz*r. Aztán megyünk tovább. Na én ezt nem akarnám, mert ennyi erővel beviszem a sarki fűszeresnek aztán addig cserélgeti a 100 ezres cuccokat amíg egyszer majd jó lesz. pont ezért vittem szervízbe ahol "értenek" hozzá. Remélem van valaki aki tud olyan diagost aki menet közben méri az értékeket és látja mi változik amikor csörög. Lehet, hogy ezt én csak naívan gondolom, de remélem létezik ilyen.

Hol laksz?
Pesten tudom ajánlani Vik-et. Nagyon érti a dolgát....ő tényleg szerelő és nem egy alkatrész cserélgető.  vigyor3
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #3127 Dátum: 2014.01.24 péntek, 09:30:19 »

Jó kérdés. Már kezdem kiismerni az autó szokásait. Szerintem ha kevés van a tankban, akkor inkább nem regenerál. Viszont rendszeres, hogy teletankolás után 10km-en belül nekiáll.
Azt is tudom, hogy hazafelé úton hol jön rá a kimehetnék. Annál a lámpánál ránézek a pill. fogyimérőre és ha látom az kb. 1,5l/h értéket, akkor tudom, hogy regenerál. Ilyenkor teszek egy 15km-es kitérőt. Pont ennyi kell. 1-2km-rel hazaérkezés előtt hagyja abba.
Amikor megvettem többször előfordult, hogy regenerálás közben leállítottam, illetve alapjáraton hagytam befejezni, Akkor 5e km után dobta a Service oil hibaüzenetet. Azóta a kb. a dupláját mentem ugyanolyan körülmények között, de ügyelve a regenerációra, és sem hibakódott nem dobot, sem az olajszint nem emelkedett szemernyit sem.
Kb. 4-500 km-enként regenerál, ha esik, ha fúj.

Igaz, 2.0 tdci-ről lévén szó, de én láttam már BOSCH KTS diaggal a DPF körüli adatokat kiírva.. Látható volt olyan, hogy:
Utolsó regeneráció óta eltelt idő és km, átlagosan megtett km két regen körül, sikertelen regek száma... ezeket mind tárolja az ECU.

Nálam 650 km volt az átlagos megtett km két regeneráció között, s erre mondta a szerelő, hogy ez átlagosnak mondható ennél az autónál.

Ahogy észreveszem, általában tankonként 1-szer, max 2-szer szokott előfordulni, szóval valahol úgy 600-700 km közt, de ez ténylegesen a használattól függ... s,mivel pillanatnyi fogyasztásmérőm nincs, így csak az autó hangjából, viselkedéséből veszem észre.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3128 Dátum: 2014.01.24 péntek, 09:38:11 »

Igaz, 2.0 tdci-ről lévén szó, de én láttam már BOSCH KTS diaggal a DPF körüli adatokat kiírva.. Látható volt olyan, hogy:
Utolsó regeneráció óta eltelt idő és km, átlagosan megtett km két regen körül, sikertelen regek száma... ezeket mind tárolja az ECU.

Nálam 650 km volt az átlagos megtett km két regeneráció között, s erre mondta a szerelő, hogy ez átlagosnak mondható ennél az autónál.

Ahogy észreveszem, általában tankonként 1-szer, max 2-szer szokott előfordulni, szóval valahol úgy 600-700 km közt, de ez ténylegesen a használattól függ... s,mivel pillanatnyi fogyasztásmérőm nincs, így csak az autó hangjából, viselkedéséből veszem észre.

nekem pl a pill.fogyasztás olyan nagyon meg sem ugrott, amikor regenerált...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #3129 Dátum: 2014.01.24 péntek, 14:10:27 »

Már 3000-nél is 185 minek gyorsabban.. eplus2
Inkább 165 lesz az 6.-ban (más az áttétel mint a III-asnál). Tartos 3000 körüli használat esetén tényleg alig van aktiv regenerálás csak passziv.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #3130 Dátum: 2014.01.24 péntek, 14:13:37 »

nekem pl a pill.fogyasztás olyan nagyon meg sem ugrott, amikor regenerált...
Nálam kb 1,5 literrel több ha regenerál, de akkor autopályán csinálja vagy 30-40km-en keresztül. 
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #3131 Dátum: 2014.01.24 péntek, 14:26:32 »

Nálam kb 1,5 literrel több ha regenerál, de akkor autopályán csinálja vagy 30-40km-en keresztül. 

én b@zira nem tudom, hogy mikor regenerál, igaz még csak 3 és fél éve (70eKm) hajtom.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3132 Dátum: 2014.01.24 péntek, 17:56:39 »

Jó kérdés. Már kezdem kiismerni az autó szokásait. Szerintem ha kevés van a tankban, akkor inkább nem regenerál. Viszont rendszeres, hogy teletankolás után 10km-en belül nekiáll.
Azt is tudom, hogy hazafelé úton hol jön rá a kimehetnék. Annál a lámpánál ránézek a pill. fogyimérőre és ha látom az kb. 1,5l/h értéket, akkor tudom, hogy regenerál. Ilyenkor teszek egy 15km-es kitérőt. Pont ennyi kell. 1-2km-rel hazaérkezés előtt hagyja abba.
Amikor megvettem többször előfordult, hogy regenerálás közben leállítottam, illetve alapjáraton hagytam befejezni, Akkor 5e km után dobta a Service oil hibaüzenetet. Azóta a kb. a dupláját mentem ugyanolyan körülmények között, de ügyelve a regenerációra, és sem hibakódott nem dobot, sem az olajszint nem emelkedett szemernyit sem.
Kb. 4-500 km-enként regenerál, ha esik, ha fúj.
én nem tudom,hogy az elmúlt 1évben 20e km alatt mennyit regenerált.sosem mentem többet,hogy befejezze,és a szint havonta 1x ellenőrizve nem változott egyáltalán.Szervíz felirat 1x sem jött.Egyet vettem észre néhányszor,amikor alapjáraton többet mutat a pillanatnyi.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3133 Dátum: 2014.01.24 péntek, 17:57:46 »

én nem tudom,hogy az elmúlt 1évben 20e km alatt mennyit regenerált.sosem mentem többet,hogy befejezze,és a szint havonta 1x ellenőrizve nem változott egyáltalán.Szervíz felirat 1x sem jött.Egyet vettem észre néhányszor,amikor alapjáraton többet mutat a pillanatnyi.

Mert a motor eszi az olajat!  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #3134 Dátum: 2014.01.24 péntek, 17:59:03 »

én nem tudom,hogy az elmúlt 1évben 20e km alatt mennyit regenerált.sosem mentem többet,hogy befejezze,és a szint havonta 1x ellenőrizve nem változott egyáltalán.Szervíz felirat 1x sem jött.Egyet vettem észre néhányszor,amikor alapjáraton többet mutat a pillanatnyi.

Nálam új még a paripa és csak sacc 3000-et tettem bele, de ez alatt egyszer vettem észre az M7-esen.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3135 Dátum: 2014.01.24 péntek, 18:00:50 »

Mert a motor eszi az olajat!  eplus2
wow1 eszi a motorod az olajat? nyes

és még csak gázolaj szaga sincs a motorolajnak. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3136 Dátum: 2014.01.24 péntek, 18:10:21 »

nem is veszem kötekedésnek, hiszen ez a fórum pont arról szól, hogy osszuk meg a tapasztalatokat, így segítve egymáson. Az EGR mondjuk valóban *** lehetett, mert emiatt már volt csökkentett üzemmódom is. törölték aztán megint ez jött ki. A szerelő sem monda, hogy tutira ez a baj, csak annyit, hogy ez biztosan sz*r. Aztán megyünk tovább. Na én ezt nem akarnám, mert ennyi erővel beviszem a sarki fűszeresnek aztán addig cserélgeti a 100 ezres cuccokat amíg egyszer majd jó lesz. pont ezért vittem szervízbe ahol "értenek" hozzá. Remélem van valaki aki tud olyan diagost aki menet közben méri az értékeket és látja mi változik amikor csörög. Lehet, hogy ezt én csak naívan gondolom, de remélem létezik ilyen.
Szia!
A diagprogik legtöbbje tud élőadatokat olvasni.Turbónyomás,üzemanyagrendszeri nyomás,hőmérsékletek,stb.Sőt még a csúcsok visszafolyását is tudja mérni,ebből még az állapotukra is lehet következtetni,illetve ha túl nagy eltérést mutatnak,akkor érdemes megnézetni őket itt: www.filepdiesel.hu ! Ide elmehetsz akkor is ha megnyugtatna a vizsgálata a csúcsoknak.Nem olcsó,asszem 6e/db,de kapsz róla jegyzőkönyvet,és szaktanácsokkal is ellátnak.
Tudom pl nullázni az egr mintavételezési idejét,és értékeit,illetve a DPF szűrénél ugyan ezt,plusz tud a progi indítani egy 60perces passzív regenerációt.

Szóval,ha kijössz halásztelekre valamikor(akár a 7végén),akkor tudok neked ebben segíteni.Hansúlyozom ez nem gyári,így adódhatnak hiányosságai vagy olyan funkciók,amik nem érhetőek el.A melóhelyen ezt már nem tudom megcsinálni,hogy kimegyek a városba furikázni-diagolni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3137 Dátum: 2014.01.24 péntek, 18:18:11 »

Szia!
A diagprogik legtöbbje tud élőadatokat olvasni.Turbónyomás,üzemanyagrendszeri nyomás,hőmérsékletek,stb.Sőt még a csúcsok visszafolyását is tudja mérni,ebből még az állapotukra is lehet következtetni,illetve ha túl nagy eltérést mutatnak,akkor érdemes megnézetni őket itt: www.filepdiesel.hu ! Ide elmehetsz akkor is ha megnyugtatna a vizsgálata a csúcsoknak.Nem olcsó,asszem 6e/db,de kapsz róla jegyzőkönyvet,és szaktanácsokkal is ellátnak.
Tudom pl nullázni az egr mintavételezési idejét,és értékeit,illetve a DPF szűrénél ugyan ezt,plusz tud a progi indítani egy 60perces passzív regenerációt.

Szóval,ha kijössz halásztelekre valamikor(akár a 7végén),akkor tudok neked ebben segíteni.Hansúlyozom ez nem gyári,így adódhatnak hiányosságai vagy olyan funkciók,amik nem érhetőek el.A melóhelyen ezt már nem tudom megcsinálni,hogy kimegyek a városba furikázni-diagolni.

Alf! Szerintem az a 2.2 tdci nem pug motor!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3138 Dátum: 2014.01.24 péntek, 18:19:57 »

Alf! Szerintem az a 2.2 tdci nem pug motor!
Talán nem lényeges a diag szempontjából.Forscan szerintemtudja,de ha nem ,akkor Focom tuti.

2008as tranyó.shimán! Wink
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.24 péntek, 18:21:28 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3139 Dátum: 2014.01.24 péntek, 19:16:22 »

Alf! Szerintem az a 2.2 tdci nem pug motor!

De.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engine
"Based on the PSA DW12 engine[citation needed] and with a capacity of 2179 cc, this engine was released in April 2008 by Ford in the Mk IV Mondeo, soon following in the Ford S-Max and Ford Galaxy."

http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_EW/DW_engine#DW12
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #3140 Dátum: 2014.01.25 szombat, 10:00:16 »

én b@zira nem tudom, hogy mikor regenerál, igaz még csak 3 és fél éve (70eKm) hajtom.
Engem nem kellene hogy érdekeljen, hogy mikor regenerál mert nálam már nem lehet olajhígulás a külső go befecskendezéses dpf miatt és nem is ugrik meg olyan látványosan mint nálad, de én azért csak  észrevettem egy párszor. De szerintem én is csak azért vettem észre eddig  mert én majdnem mindig ugyanolyan  egyenletes hosszú távokat és azonos tempoval megyek.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #3141 Dátum: 2014.01.25 szombat, 10:16:02 »

Az a transzporter azért jó, mert hosszú utakat megy. Folyamatosan üzem meleg, olajnyomás szabályzott max.......stb.
Nincs benne sok hidegindítás, rövid út, sok alapjárat és ilyen "káros" hatások.

2007-2010-ig volt egy Hyundai i30 1.6 crdi üzemben a Bp-i és Debreceni repülőtér között transzportnak beállítva. Minden nap 2x oda vissza 3 éven keresztül. Több, mint 900e km volt a kocsiban. Motorja bontatlan, csak kúton tankolt.... semmi trükk. Szinte ki sem hűlt, mindig ment az autó.

Ez megerősítem. Én is szinte kizárólag kb 200km-es távokra használtam az MKIII-at is és most a IV-est is. Az MKIII-ban 300ekm van most és minden eredeti benne ( az első lökhárító és a hűtők kivételével mert az anno elvitte egy kutya, ja meg az EGR szelep ami garanciába lett cserélve de azóta  van dugózva azzal sincs már gond) Amikor megjött a IV-es akkor 250ekm volt a III-asban és inkább az asszony benzines köszörűjét adtuk el és azóta Ő használja mert annyira egyben van még mindig a III-as. Mivel az asszony hajtja ezért néha én is megnézem meg végig túrok rajta egy diagnosztikát és látszik hogy azóta se nagyon romlott az állapot. Nekem ezért az a véleményem ha valami csak autópályázik vagy csak hosszú útra használt akkor annál a futás teljesítményt nyugodtan lehet felezni de inkább harmadolni egy elsősorban rövidtávra használthoz képest.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #3142 Dátum: 2014.01.25 szombat, 17:08:05 »

Engem nem kellene hogy érdekeljen, hogy mikor regenerál mert nálam már nem lehet olajhígulás a külső go befecskendezéses dpf miatt és nem is ugrik meg olyan látványosan mint nálad, de én azért csak  észrevettem egy párszor. De szerintem én is csak azért vettem észre eddig  mert én majdnem mindig ugyanolyan  egyenletes hosszú távokat és azonos tempoval megyek.

én eléggé vegyesen használom. Hétközben inkább város, hétvégén meg autópálya
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #3143 Dátum: 2014.01.27 hétfő, 09:18:30 »

Ma reggeli érdekes történés. -6 fok, a haj még mindig tart, beülök a járgányba, gyújtás (az izzító fel sem villan), indítózás, tekeri, nem indul, meglepődik. Majd kétszer-hármszor gyújtás le/fel (izzító még mindig nem villan fel) indítózik, pörög-pörög, beindul nyögve, majd leáll. megint izzítózás, megint ugyan az, majd egyszer csak elindul, néhány másodpercig döcögve jár és aztán minden rendben. OMV prémium van benne.

Van a nagyérdeműnek bármi 5lete?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3144 Dátum: 2014.01.27 hétfő, 10:56:40 »

Ma reggeli érdekes történés. -6 fok, a haj még mindig tart, beülök a járgányba, gyújtás (az izzító fel sem villan), indítózás, tekeri, nem indul, meglepődik. Majd kétszer-hármszor gyújtás le/fel (izzító még mindig nem villan fel) indítózik, pörög-pörög, beindul nyögve, majd leáll. megint izzítózás, megint ugyan az, majd egyszer csak elindul, néhány másodpercig döcögve jár és aztán minden rendben. OMV prémium van benne.

Van a nagyérdeműnek bármi 5lete?
hideg volt ma reggel,na! vigyor3 nálunk -10
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.27 hétfő, 11:01:28 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3145 Dátum: 2014.01.27 hétfő, 10:59:02 »

Ma reggeli érdekes történés. -6 fok, a haj még mindig tart, beülök a járgányba, gyújtás (az izzító fel sem villan), indítózás, tekeri, nem indul, meglepődik. Majd kétszer-hármszor gyújtás le/fel (izzító még mindig nem villan fel) indítózik, pörög-pörög, beindul nyögve, majd leáll. megint izzítózás, megint ugyan az, majd egyszer csak elindul, néhány másodpercig döcögve jár és aztán minden rendben. OMV prémium van benne.

Van a nagyérdeműnek bármi 5lete?

Az üzemanyagszűrőd a motortében van?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #3146 Dátum: 2014.01.27 hétfő, 11:30:25 »

Az üzemanyagszűrőd a motortében van?

jó kérdés. Mindig a Vik cserélte, szóval azt sem tudom ebben hogyan néz ki. Utoljára az Alfa 75-ösömön cseréltem én. Merre keressem?

hideg volt ma reggel,na! vigyor3 nálunk -10
nyes jaja, de akkor miért nem izzított?  Huh?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3147 Dátum: 2014.01.27 hétfő, 11:38:33 »

jó kérdés. Mindig a Vik cserélte, szóval azt sem tudom ebben hogyan néz ki. Utoljára az Alfa 75-ösömön cseréltem én. Merre keressem?
 nyes jaja, de akkor miért nem izzított?  Huh?

Beraktam egy képet róla pár hsz-el ezelőtt. ha olyan, nézd meg, hogy az a bizonyos légtelenítő csavar vissza van-e tekerve...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3148 Dátum: 2014.01.27 hétfő, 11:46:03 »

Beraktam egy képet róla pár hsz-el ezelőtt. ha olyan, nézd meg, hogy az a bizonyos légtelenítő csavar vissza van-e tekerve...

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #3149 Dátum: 2014.01.27 hétfő, 12:54:42 »

Beraktam egy képet róla pár hsz-el ezelőtt. ha olyan, nézd meg, hogy az a bizonyos légtelenítő csavar vissza van-e tekerve...

köszi. Ez a moci melyik részén van? mondjuk elég nagy ahoz, hogy megtaláljam Smiley
Naplózva
Oldalak: 1 ... 56 57 58 59 60 61 62 [63] 64 65 66 67 68 69 70 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.126 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.