Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:13:26 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 124 125 126 127 128 129 130 [131] 132 133 134 135 136 137 138 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5254073 alkalommal)
0 Felhasználó és 88 vendég van a témában
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #6500 Dátum: 2015.01.23 péntek, 21:46:57 »

Meg szeretném még kérdezni, első hátsó féktárcsánál hány mm a határ, ahol már cserélni kell?Ugyanez a fékbetéten, úgy hallottanm nincs benne mechanikus kopás visszajelző, ami surlódik és így jelez.

Betéteken meg érzed/látod. Nekem 4mm alatt repül, de én extrapreventív alkat vagyok...

Van akiknek csak 200dB fölött zavarja az ostoba fülét, nekik a javítóműhelyben szoktak szólni, mikor lőkös/hűtőcserére viszi, -mert beledurrant valakibe- hogy padon jársz hüje!
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.23 péntek, 22:05:58 írta Tonyo » Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
bayliner
Vendég
« Új hozzászólás #6501 Dátum: 2015.01.24 szombat, 10:34:42 »

További kérdés kezdős mondeóstól, hosszbordás szíj, görgő, feszítő cseréje felújítása megoldhatóe ha cak a bal első lámpát szerelem ki s onna elérhető, vagy le kell bontani alulról a motortakaró lemezt, s onnan lehet jobban hozzáférni?Várok választ még feszítő, görgő csapágy, felújítás kérdésében, vagy mindenki fogja s veszi a gyárit dobozból?
Naplózva
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #6502 Dátum: 2015.01.24 szombat, 10:59:04 »

Alf:

A 2.2-en ugyanakkora turbo van mint a 2 literes tdci-n?
H jól tudom 17-es turbo van rajta.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6503 Dátum: 2015.01.24 szombat, 11:20:18 »

Alf:

A 2.2-en ugyanakkora turbo van mint a 2 literes tdci-n?
H jól tudom 17-es turbo van rajta.
szerintem nem.többet is forog.de csak utána kellene nézni.az biztos,hogy mk3 nál sem ugyan olyan.szerintem mk4nél sem.

a mérete tutira stimmel egyébként,ha erre vonatkozott a kérdés.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6504 Dátum: 2015.01.24 szombat, 11:22:29 »

További kérdés kezdős mondeóstól, hosszbordás szíj, görgő, feszítő cseréje felújítása megoldhatóe ha cak a bal első lámpát szerelem ki s onna elérhető, vagy le kell bontani alulról a motortakaró lemezt, s onnan lehet jobban hozzáférni?Várok választ még feszítő, görgő csapágy, felújítás kérdésében, vagy mindenki fogja s veszi a gyárit dobozból?

a bal első lámpa mügül? wow1 ott a légszűrő és az akkumlátor van....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #6505 Dátum: 2015.01.24 szombat, 11:37:26 »

szerintem nem.többet is forog.de csak utána kellene nézni.az biztos,hogy mk3 nál sem ugyan olyan.szerintem mk4nél sem.

a mérete tutira stimmel egyébként,ha erre vonatkozott a kérdés.

Méretre voltam kíváncsi a vezérlése biztos más.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6506 Dátum: 2015.01.24 szombat, 12:21:17 »

szerintem nem.többet is forog.de csak utána kellene nézni.az biztos,hogy mk3 nál sem ugyan olyan.szerintem mk4nél sem.

a mérete tutira stimmel egyébként,ha erre vonatkozott a kérdés.

Az mk3-nál ugyanaz a turbó a 2.0 és 2.2-őn. Csak többet forog a2.2 esetében.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6507 Dátum: 2015.01.24 szombat, 12:32:02 »

Az mk3-nál ugyanaz a turbó a 2.0 és 2.2-őn. Csak többet forog a2.2 esetében.
szerintem nem.amikor kerestem a mondimra turbót,ott még a cikkszáma is más volt.Egyszer Ervinnel is beszéltem,hogy nem teljesen egyeznek.a csatlakozási pontjai egyeznek mindenhol.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6508 Dátum: 2015.01.24 szombat, 13:03:40 »

szerintem nem.amikor kerestem a mondimra turbót,ott még a cikkszáma is más volt.Egyszer Ervinnel is beszéltem,hogy nem teljesen egyeznek.a csatlakozási pontjai egyeznek mindenhol.

Anno pont az Ervin mondta, hogy ugyanaz a cikkszám. Persze, lehet, hogy tévedett.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #6509 Dátum: 2015.01.24 szombat, 15:43:22 »

szerintem nem.amikor kerestem a mondimra turbót,ott még a cikkszáma is más volt....

MB-nél vannak olyan alkatrészek, amelyek teljesen ugyanazok, de eltérő a cikkszámuk. Ott az eltérő kategória lehet a nyitja az eltérésnek, de a mondeo vs s-max viszonylatban nem tudom ez mennyire indokolná.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6510 Dátum: 2015.01.24 szombat, 16:09:57 »

Anno pont az Ervin mondta, hogy ugyanaz a cikkszám. Persze, lehet, hogy tévedett.
ez a 2.2
https://cromax.hu/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220506-turbofeltolto/111370-turbofeltolto-ford-mondeo-2004-2007-2_2td-normal-turbo


ezek a 2.0
https://cromax.hu/ford/mondeo-2000-2007-/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220506-turbofeltolto/?limitstart=0
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #6511 Dátum: 2015.01.24 szombat, 16:42:45 »

szerintem nem.amikor kerestem a mondimra turbót,ott még a cikkszáma is más volt.Egyszer Ervinnel is beszéltem,hogy nem teljesen egyeznek.a csatlakozási pontjai egyeznek mindenhol.
Igen, különböznek minimálisan, de felszerelhető egyik a másik helyett, kb nem lehet észrevenni semmit üzem közben.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6512 Dátum: 2015.01.24 szombat, 17:20:35 »

Igen, különböznek minimálisan, de felszerelhető egyik a másik helyett, kb nem lehet észrevenni semmit üzem közben.
worship eljen wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #6513 Dátum: 2015.01.24 szombat, 18:12:03 »

Méretre voltam kíváncsi a vezérlése biztos más.

Cserélni akarod? Vagy miért fontos ez?  Huh?
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #6514 Dátum: 2015.01.24 szombat, 18:23:11 »

Cserélni akarod? Vagy miért fontos ez?  Huh?

Nem dehogy is. Csak érdekel pl a turbo nyomást lehet-e emelni 2.5 fölé mint ahogy alfnak megy 2.7 baron.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.24 szombat, 18:27:19 írta Szlobi » Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6515 Dátum: 2015.01.24 szombat, 18:25:31 »

Igen, különböznek minimálisan, de felszerelhető egyik a másik helyett, kb nem lehet észrevenni semmit üzem közben.

Akkor jó...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #6516 Dátum: 2015.01.24 szombat, 18:30:09 »

Nem dehogy is. Csak érdekel pl a turbo nyomást lehet-e emelni 2.5 fölé.
Azt hallottam, hogy eme motorokat, csak úgy, nem lehet piszkálni felé... Azért nem "piszkálta(ta)m" az ex-et...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #6517 Dátum: 2015.01.24 szombat, 18:43:12 »

Nem dehogy is. Csak érdekel pl a turbo nyomást lehet-e emelni 2.5 fölé mint ahogy alfnak megy 2.7 baron.

Át lehet íratni a motorvezérlő sw-t. Konszolidáltan kb. 160Le 380nm lesz. Cca. 50-60 pénz... Ezekre a mocikra már minden "csipesnek" megvan a remapja... Föl lehet húzni állat módon is, de az NEM LESZ TARTÓS! Előbbi esetben is emelkedik a töltőnyomás, ez hordozhat magában minimális kockázatot, ezt európai helyeken el is mondják átírás előtt.

Rajtad áll csak!  wave

Előző autóim mind írottak voltak, mindegyiken "light" program volt, elégedett is voltam az eredménnyel, de mostanit pl. még eccer sem jutott eszembe optimalizáltatni, tök jó így ahogy van! 
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #6518 Dátum: 2015.01.24 szombat, 19:34:44 »

Át lehet íratni a motorvezérlő sw-t. Konszolidáltan kb. 160Le 380nm lesz. Cca. 50-60 pénz... Ezekre a mocikra már minden "csipesnek" megvan a remapja... Föl lehet húzni állat módon is, de az NEM LESZ TARTÓS! Előbbi esetben is emelkedik a töltőnyomás, ez hordozhat magában minimális kockázatot, ezt európai helyeken el is mondják átírás előtt.

Rajtad áll csak!  wave

Előző autóim mind írottak voltak, mindegyiken "light" program volt, elégedett is voltam az eredménnyel, de mostanit pl. még eccer sem jutott eszembe optimalizáltatni, tök jó így ahogy van! 

Világos nem akarom én állat módon csak ugye motoszkál az ember fejébe, ha már van ilyen lehetőség, akkor miért ne használná ki. Smiley Még úgyse most akarom, majd tél után 160-170 ló közé szokták belőni, ahogy olvastam a tuning cégek honlapján nekem az teljesen megfelel.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #6519 Dátum: 2015.01.24 szombat, 20:00:12 »

Át lehet íratni a motorvezérlő sw-t. Konszolidáltan kb. 160Le 380nm lesz. Cca. 50-60 pénz... Ezekre a mocikra már minden "csipesnek" megvan a remapja... Föl lehet húzni állat módon is, de az NEM LESZ TARTÓS! Előbbi esetben is emelkedik a töltőnyomás, ez hordozhat magában minimális kockázatot, ezt európai helyeken el is mondják átírás előtt.

Rajtad áll csak!  wave

Előző autóim mind írottak voltak, mindegyiken "light" program volt, elégedett is voltam az eredménnyel, de mostanit pl. még eccer sem jutott eszembe optimalizáltatni, tök jó így ahogy van! 
Miért, nálad mennyi az annyi?
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #6520 Dátum: 2015.01.24 szombat, 20:09:24 »

Miért, nálad mennyi az annyi?

gyári 120KW / 163Le
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6521 Dátum: 2015.01.24 szombat, 20:10:57 »

gyári 120KW / 163Le

Pedig azt a 115-ből húzták fel... hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #6522 Dátum: 2015.01.24 szombat, 20:20:12 »

Pedig azt a 115-ből húzták fel... hehe

 nezze ez így született.

Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #6523 Dátum: 2015.01.24 szombat, 20:29:18 »

gyári 120KW / 163Le
Szvsz, az összes MK4 FL 2.0tdci "előbb-utóbb" 163 ló lesz.... Cheesy
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #6524 Dátum: 2015.01.24 szombat, 20:54:53 »

Szvsz, az összes MK4 FL 2.0tdci "előbb-utóbb" 163 ló lesz.... Cheesy

jaja, mert onnan fojtották vissza mindet Smiley  nyes
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #6525 Dátum: 2015.01.24 szombat, 20:59:22 »

jaja, mert onnan fojtották vissza mindet Smiley  nyes
Nem fojtották, csak mást "gondolnak", míg 163 lovasak nem lesznek...  Grin
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #6526 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 00:31:12 »

Nem fojtották, csak mást "gondolnak", míg 163 lovasak nem lesznek...  Grin


 nyes
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6527 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 08:59:26 »

Át lehet íratni a motorvezérlő sw-t. Konszolidáltan kb. 160Le 380nm lesz. Cca. 50-60 pénz... Ezekre a mocikra már minden "csipesnek" megvan a remapja... Föl lehet húzni állat módon is, de az NEM LESZ TARTÓS! Előbbi esetben is emelkedik a töltőnyomás, ez hordozhat magában minimális kockázatot, ezt európai helyeken el is mondják átírás előtt.

Rajtad áll csak!  wave

Előző autóim mind írottak voltak, mindegyiken "light" program volt, elégedett is voltam az eredménnyel, de mostanit pl. még eccer sem jutott eszembe optimalizáltatni, tök jó így ahogy van! 
20% nem a világ.annyit még simán elvisel hiba nélkül a verda.és a gyári sw-nél minden esetben jobb egy "optimalizálás".még akkor is,ha a 140le-ből lett 163. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6528 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 09:01:45 »

Világos nem akarom én állat módon csak ugye motoszkál az ember fejébe, ha már van ilyen lehetőség, akkor miért ne használná ki. Smiley Még úgyse most akarom, majd tél után 160-170 ló közé szokták belőni, ahogy olvastam a tuning cégek honlapján nekem az teljesen megfelel.
egy turbócsere felesleges.Amit tudni kell a turbódnak azt tudja is.még akkor is,ha 0,2 bar-al emelnék a nyomást-akkor is.
Hiába tennél rá 2.2est turbót,az sem töltene többet,mint amennyit az sw-ben emelnek.annyit tud a 2.0 turbó is.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
bozokigabi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 70



E-mail
« Új hozzászólás #6529 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 11:06:20 »

Sziasztok! Vezérlés csere elött vagyok és lenne néhány kérdés amit ti jobban tudtok.
1. Milyen gyártmányú vezérlést vegyek(gyári, gyárival egyenértékü lehetőleg gyártót is írjatok)
2. 20ekm helyett én 15nél cserélem az olajat,a golaj sz. milyen gyakran cseréljem?(én 30ekmenként gondoltam gyárira) de ha van jobb opció várom.
3. Sokat olvasok sw frissitésről. Kell-e nekem ilyesmibe gondolkodnom egy 2010es 200ekm körüli mondinál? Van valami változás az akkori és mostani sw között ha igen hol lehet ezt okosba megcsináltatni és kivel?
További szép napokat!
Naplózva

mk4 kombi Ghia TXBA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6530 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 11:14:58 »

Sziasztok! Vezérlés csere elött vagyok és lenne néhány kérdés amit ti jobban tudtok.
1. Milyen gyártmányú vezérlést vegyek(gyári, gyárival egyenértékü lehetőleg gyártót is írjatok)
2. 20ekm helyett én 15nél cserélem az olajat,a golaj sz. milyen gyakran cseréljem?(én 30ekmenként gondoltam gyárira) de ha van jobb opció várom.
3. Sokat olvasok sw frissitésről. Kell-e nekem ilyesmibe gondolkodnom egy 2010es 200ekm körüli mondinál? Van valami változás az akkori és mostani sw között ha igen hol lehet ezt okosba megcsináltatni és kivel?
További szép napokat!
1.gyári,skf,gates,dayco
2. 60e km
3. amíg nincs probléma,addig felesleges.csak szakszervízben.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #6531 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 12:40:12 »

20% nem a világ.annyit még simán elvisel hiba nélkül a verda.és a gyári sw-nél minden esetben jobb egy "optimalizálás".még akkor is,ha a 140le-ből lett 163. Wink

Depontugyanarról beszélünk!  eljen

Egy program írója, -nem ugyanaz aki rátölti a "bótban"- mindig a gyári tűréstartományon belül tolja ki ügyesen a határokat a "zöld" mező felső szélébe, mind a performansz, mind a nyomaték tekintetében. Ezeket a remapokat aztán különböző külföldi csatornákon (általában Olaszo.) keresztül vásárolják meg honfitársaink és töltik föl a userek nagy örömére. Itthon 2 embert tudok, aki ír is Fordokhoz vezérlő sw-t, egyikkel évekig dolgoztam együtt. Sok tanulságos esetet mesélt, erre egy oldal is kevés lenne.

Programozni sokan tudnak itthon is, de azok lethojják a Fordot, a nagysuska a rallyban és teherfuvarozásban van.
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6532 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 12:54:34 »

20% nem a világ.annyit még simán elvisel hiba nélkül a verda.és a gyári sw-nél minden esetben jobb egy "optimalizálás".még akkor is,ha a 140le-ből lett 163. Wink

Háát... így legyen. Tudni kell, hogy pl az adott váltó mekkora nyomatékot bír el... pl az oppel omega váltója 250Nm-ert, a motor meg pont ennyit ad le...
Az mk3 ótómata is 300 Nm-ert tud leadni, a motort vissza is fogták, az automatánál emlékeim szerint 300 Nm-ert ad le a 2.0.
Nap mint nap látok transit szerű járgányokat a 3 literes dízellel. A váltó nem bírja... úgy törnek a fogaskerekek, mint a ropi.
Na itt aztán nincs tartalék, sőt. Ha erre még ráadnál 20%-ot, pár hónap múlva cserés lenne.
Nyilván a 2.0-ást lehet húzni, de hogy a 2-2-est meddig... a fene se tudja.
És ez csak az egyik része a hajtásláncnak.
A gyorsulóbajnokok úgy cserélgetik a féltengelyeket, mint mi a légszűrőt, vagy még sűrűbben.
Van egy hondás, neki kb 10 gyorsulást bír ki egy féltengely.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6533 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 14:19:17 »

Háát... így legyen. Tudni kell, hogy pl az adott váltó mekkora nyomatékot bír el... pl az oppel omega váltója 250Nm-ert, a motor meg pont ennyit ad le...
Az mk3 ótómata is 300 Nm-ert tud leadni, a motort vissza is fogták, az automatánál emlékeim szerint 300 Nm-ert ad le a 2.0.
Nap mint nap látok transit szerű járgányokat a 3 literes dízellel. A váltó nem bírja... úgy törnek a fogaskerekek, mint a ropi.
Na itt aztán nincs tartalék, sőt. Ha erre még ráadnál 20%-ot, pár hónap múlva cserés lenne.
Nyilván a 2.0-ást lehet húzni, de hogy a 2-2-est meddig... a fene se tudja.
És ez csak az egyik része a hajtásláncnak.
A gyorsulóbajnokok úgy cserélgetik a féltengelyeket, mint mi a légszűrőt, vagy még sűrűbben.
Van egy hondás, neki kb 10 gyorsulást bír ki egy féltengely.
Lehet tudni.
pl:
Az én autóm 175ló a Stealté meg 205.A váltónk MTX6-os.Akkor bírja?
Vagy az összes fl utáni 140lovas vs 163 lovas.Bírja vagy nem?
Gyosulóbajnokok?kik közülünk a gyorsulóbajnokok?
Mk3 as mondim 5éve lett csippelve,egy fogaskerék és egy féltengely sem ment rajta tönkre.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6534 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 14:21:36 »

Depontugyanarról beszélünk!  eljen

Egy program írója, -nem ugyanaz aki rátölti a "bótban"- mindig a gyári tűréstartományon belül tolja ki ügyesen a határokat a "zöld" mező felső szélébe, mind a performansz, mind a nyomaték tekintetében. Ezeket a remapokat aztán különböző külföldi csatornákon (általában Olaszo.) keresztül vásárolják meg honfitársaink és töltik föl a userek nagy örömére. Itthon 2 embert tudok, aki ír is Fordokhoz vezérlő sw-t, egyikkel évekig dolgoztam együtt. Sok tanulságos esetet mesélt, erre egy oldal is kevés lenne.

Programozni sokan tudnak itthon is, de azok lethojják a Fordot, a nagysuska a rallyban és teherfuvarozásban van.
a sásdi Robi rally autókat épített korábban,és 0-ról írta a szűz ecut.Akkor vajon tud rendesen programot írni?Hülyeséget nem csinál,még ha kérnéd sem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6535 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 14:30:47 »

Lehet tudni.
pl:
Az én autóm 175ló a Stealté meg 205.A váltónk MTX6-os.Akkor bírja?
Vagy az összes fl utáni 140lovas vs 163 lovas.Bírja vagy nem?
Gyosulóbajnokok?kik közülünk a gyorsulóbajnokok?
Mk3 as mondim 5éve lett csippelve,egy fogaskerék és egy féltengely sem ment rajta tönkre.

200
Nyomatékról beszélünk... és nyilván a 2,2-ről, mert talán ua a váltó mindkettőben.
A 2.0 bírja... de a 2,2-esnél mennyi tartalék van? Azaz, mekkora nyomatékot bír a váltó? 450 Nm? 500? Én nem tudom.
A bírja ezt jelenti, ami nem teljesen ua, hogy ha túlterheltem, de mégsem lett baja x éve.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6536 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 15:08:04 »

200
Nyomatékról beszélünk... és nyilván a 2,2-ről, mert talán ua a váltó mindkettőben.
A 2.0 bírja... de a 2,2-esnél mennyi tartalék van? Azaz, mekkora nyomatékot bír a váltó? 450 Nm? 500? Én nem tudom.
A bírja ezt jelenti, ami nem teljesen ua, hogy ha túlterheltem, de mégsem lett baja x éve.
Ha bírja x éve akár túlterhelve is,akkor az bizony bírja.ennyire 1xű.Az smaxi most is 500Nm körül van.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6537 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 15:17:31 »

Ha bírja x éve akár túlterhelve is,akkor az bizony bírja.ennyire 1xű.Az smaxi most is 500Nm körül van.

Álmaidban...  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6538 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 16:13:08 »

Álmaidban...  eplus2

Miért? az már gyárilag tud 420?-at. +20% az pont annyi.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6539 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 17:06:02 »

Miért? az már gyárilag tud 420?-at. +20% az pont annyi.
így van.és akkor nem számoltál a túltöltéssel.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6540 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 17:13:45 »

Miért? az már gyárilag tud 420?-at. +20% az pont annyi.

Most pont annyi vagy körül?  vigyor3
420 + 20% = 504  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6541 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 17:14:27 »

Most pont annyi vagy körül?  vigyor3
420 + 20% = 504  Cool

Cheesy akkor is a tiéd az utolsó szó.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6542 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 17:17:16 »

Cheesy akkor is a tiéd az utolsó szó.

 mf2

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6543 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 18:04:44 »

így van.és akkor nem számoltál a túltöltéssel.....

Chipnél még van túltöltés?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #6544 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 18:09:13 »

Háát... így legyen. Tudni kell, hogy pl az adott váltó mekkora nyomatékot bír el... pl az oppel omega váltója 250Nm-ert, a motor meg pont ennyit ad le...
Az mk3 ótómata is 300 Nm-ert tud leadni, a motort vissza is fogták, az automatánál emlékeim szerint 300 Nm-ert ad le a 2.0.
Nap mint nap látok transit szerű járgányokat a 3 literes dízellel. A váltó nem bírja... úgy törnek a fogaskerekek, mint a ropi.
Na itt aztán nincs tartalék, sőt. Ha erre még ráadnál 20%-ot, pár hónap múlva cserés lenne.
Nyilván a 2.0-ást lehet húzni, de hogy a 2-2-est meddig... a fene se tudja.
És ez csak az egyik része a hajtásláncnak.
A gyorsulóbajnokok úgy cserélgetik a féltengelyeket, mint mi a légszűrőt, vagy még sűrűbben.
Van egy hondás, neki kb 10 gyorsulást bír ki egy féltengely.

A váltók eléggé rendesen túl vannak méretezve. Minimum a névleges legnagyobb nyomatékú motor dupláját bírják el, de sokszor még ennél is többet. Persze papíron a legnagyobb motorral szerelt nyomatékát írják oda. Logikusan belegondolva, nem olyan fogaskerekeket rakna bele, ami csak azt bírja, ugye ezt nem hiszi senki.

Nézzetek néha Discovery-t, meg Doq, mert néha vannak érdekes műsorok, vagy érdemes utána olvasni is.
Naplózva
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #6545 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 18:21:42 »

Chipnél még van túltöltés?

Én majd szeretnék 2.5 helyett 2.7-et, ha engedi a chippes ürge. Smiley
Alfnál úgy tudom van szintén 2.7-re.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6546 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 18:23:00 »

A váltók eléggé rendesen túl vannak méretezve. Minimum a névleges legnagyobb nyomatékú motor dupláját bírják el, de sokszor még ennél is többet. Persze papíron a legnagyobb motorral szerelt nyomatékát írják oda. Logikusan belegondolva, nem olyan fogaskerekeket rakna bele, ami csak azt bírja, ugye ezt nem hiszi senki.

Biztos, hogy nem bírja ki... nemhogy a dupláját, de még másfélszeresét sem.
Ismerős tuningolt autót, kiszámolták, mekkora lesz a nyomaték, és erősen keresték azt a váltót, ami kibírja...
Anno a lotus omegába is másik váltót raktak, nem azt, ami a sima omegákban van - a nyomaték miatt.
Más azt kibírni, hogy 2-3 évig használod, meg más az, amikor az autó élettartamára van méretezve.

Egy kicsit a gyakorlatból: heti 2-3 váltót látok, ami nem bírta a nyomatékot... mindig dízel, és mindig törnek le a fogak, mint a ropi.
A két francia márka.

Szóval, sokszor még azt sem bírja ki, amire tervezték.

A váltónál megvan az a legnagyobb nyomaték, amit elbír, és nem a legnagyobb motor nyomatéka számít.

Nagyon sokszor a gyári tuningcég (pl amg) írja, hogy a motor tudna mondjuk 700Nm-ert, de a motort lekorlátozták 600-ra, mert ennyit bír a váltó.
Ha a ford a gyári érték 2,5x-ösét bírná, akkor a merci ezeket építené be, én nem alázná magát nyomatékcsökkentéssel.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6547 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 18:23:21 »

A váltók eléggé rendesen túl vannak méretezve. Minimum a névleges legnagyobb nyomatékú motor dupláját bírják el, de sokszor még ennél is többet. Persze papíron a legnagyobb motorral szerelt nyomatékát írják oda. Logikusan belegondolva, nem olyan fogaskerekeket rakna bele, ami csak azt bírja, ugye ezt nem hiszi senki.

Nézzetek néha Discovery-t, meg Doq, mert néha vannak érdekes műsorok, vagy érdemes utána olvasni is.

Nehogy azt hidd, hogy az általad írt mértékben túl vannak méretezve.
Manapság csak annyira vannak méretezve, amennyire kell.

Minden csak akkora és olyan egy autóban, ami minimum szükséges.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6548 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 18:23:46 »

Én majd szeretnék 2.5 helyett 2.7-et, ha engedi a chippes ürge. Smiley
Alfnál úgy tudom van szintén 2.7-re.

Hajrá...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #6549 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 19:31:20 »

Nehogy azt hidd, hogy az általad írt mértékben túl vannak méretezve.
Manapság csak annyira vannak méretezve, amennyire kell.

Minden csak akkora és olyan egy autóban, ami minimum szükséges.
Nem tudom, melyik van a Mondóban, de tényleg nincs túlméretezve.
http://www.getrag.com/media/media/press/english/2012_2/2012_02_01_presskit_6dct450/Press_information_6DCT450.pdf
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
Oldalak: 1 ... 124 125 126 127 128 129 130 [131] 132 133 134 135 136 137 138 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.114 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.