Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:04:51
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
124
125
126
127
128
129
130
[
131
]
132
133
134
135
136
137
138
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5263751 alkalommal)
0 Felhasználó és 25 vendég van a témában
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6500 Dátum:
2015.01.23 péntek, 21:46:57 »
Idézetet írta: bayliner - 2015.01.22 csütörtök, 23:52:07
Meg szeretném még kérdezni, első hátsó féktárcsánál hány mm a határ, ahol már cserélni kell?Ugyanez a fékbetéten, úgy hallottanm nincs benne mechanikus kopás visszajelző, ami surlódik és így jelez.
Betéteken meg érzed/látod. Nekem 4mm alatt repül, de én extrapreventív alkat vagyok...
Van akiknek csak 200dB fölött zavarja az ostoba fülét, nekik a javítóműhelyben szoktak szólni, mikor lőkös/hűtőcserére viszi, -mert beledurrant valakibe- hogy padon jársz hüje!
«
Utoljára szerkesztve: 2015.01.23 péntek, 22:05:58 írta Tonyo
»
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
bayliner
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6501 Dátum:
2015.01.24 szombat, 10:34:42 »
További kérdés kezdős mondeóstól, hosszbordás szíj, görgő, feszítő cseréje felújítása megoldhatóe ha cak a bal első lámpát szerelem ki s onna elérhető, vagy le kell bontani alulról a motortakaró lemezt, s onnan lehet jobban hozzáférni?Várok választ még feszítő, görgő csapágy, felújítás kérdésében, vagy mindenki fogja s veszi a gyárit dobozból?
Naplózva
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6502 Dátum:
2015.01.24 szombat, 10:59:04 »
Alf:
A 2.2-en ugyanakkora turbo van mint a 2 literes tdci-n?
H jól tudom 17-es turbo van rajta.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6503 Dátum:
2015.01.24 szombat, 11:20:18 »
Idézetet írta: Szlobi - 2015.01.24 szombat, 10:59:04
Alf:
A 2.2-en ugyanakkora turbo van mint a 2 literes tdci-n?
H jól tudom 17-es turbo van rajta.
szerintem nem.többet is forog.de csak utána kellene nézni.az biztos,hogy mk3 nál sem ugyan olyan.szerintem mk4nél sem.
a mérete tutira stimmel egyébként,ha erre vonatkozott a kérdés.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6504 Dátum:
2015.01.24 szombat, 11:22:29 »
Idézetet írta: bayliner - 2015.01.24 szombat, 10:34:42
További kérdés kezdős mondeóstól, hosszbordás szíj, görgő, feszítő cseréje felújítása megoldhatóe ha cak a bal első lámpát szerelem ki s onna elérhető, vagy le kell bontani alulról a motortakaró lemezt, s onnan lehet jobban hozzáférni?Várok választ még feszítő, görgő csapágy, felújítás kérdésében, vagy mindenki fogja s veszi a gyárit dobozból?
a bal első lámpa mügül?
ott a légszűrő és az akkumlátor van....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6505 Dátum:
2015.01.24 szombat, 11:37:26 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.24 szombat, 11:20:18
szerintem nem.többet is forog.de csak utána kellene nézni.az biztos,hogy mk3 nál sem ugyan olyan.szerintem mk4nél sem.
a mérete tutira stimmel egyébként,ha erre vonatkozott a kérdés.
Méretre voltam kíváncsi a vezérlése biztos más.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6506 Dátum:
2015.01.24 szombat, 12:21:17 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.24 szombat, 11:20:18
szerintem nem.többet is forog.de csak utána kellene nézni.az biztos,hogy mk3 nál sem ugyan olyan.szerintem mk4nél sem.
a mérete tutira stimmel egyébként,ha erre vonatkozott a kérdés.
Az mk3-nál ugyanaz a turbó a 2.0 és 2.2-őn. Csak többet forog a2.2 esetében.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6507 Dátum:
2015.01.24 szombat, 12:32:02 »
Idézetet írta: Angel - 2015.01.24 szombat, 12:21:17
Az mk3-nál ugyanaz a turbó a 2.0 és 2.2-őn. Csak többet forog a2.2 esetében.
szerintem nem.amikor kerestem a mondimra turbót,ott még a cikkszáma is más volt.Egyszer Ervinnel is beszéltem,hogy nem teljesen egyeznek.a csatlakozási pontjai egyeznek mindenhol.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6508 Dátum:
2015.01.24 szombat, 13:03:40 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.24 szombat, 12:32:02
szerintem nem.amikor kerestem a mondimra turbót,ott még a cikkszáma is más volt.Egyszer Ervinnel is beszéltem,hogy nem teljesen egyeznek.a csatlakozási pontjai egyeznek mindenhol.
Anno pont az Ervin mondta, hogy ugyanaz a cikkszám. Persze, lehet, hogy tévedett.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6509 Dátum:
2015.01.24 szombat, 15:43:22 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.24 szombat, 12:32:02
szerintem nem.amikor kerestem a mondimra turbót,ott még a cikkszáma is más volt....
MB-nél vannak olyan alkatrészek, amelyek teljesen ugyanazok, de eltérő a cikkszámuk. Ott az eltérő kategória lehet a nyitja az eltérésnek, de a mondeo vs s-max viszonylatban nem tudom ez mennyire indokolná.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6510 Dátum:
2015.01.24 szombat, 16:09:57 »
Idézetet írta: Angel - 2015.01.24 szombat, 13:03:40
Anno pont az Ervin mondta, hogy ugyanaz a cikkszám. Persze, lehet, hogy tévedett.
ez a 2.2
https://cromax.hu/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220506-turbofeltolto/111370-turbofeltolto-ford-mondeo-2004-2007-2_2td-normal-turbo
ezek a 2.0
https://cromax.hu/ford/mondeo-2000-2007-/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220506-turbofeltolto/?limitstart=0
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6511 Dátum:
2015.01.24 szombat, 16:42:45 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.24 szombat, 12:32:02
szerintem nem.amikor kerestem a mondimra turbót,ott még a cikkszáma is más volt.Egyszer Ervinnel is beszéltem,hogy nem teljesen egyeznek.a csatlakozási pontjai egyeznek mindenhol.
Igen, különböznek minimálisan, de felszerelhető egyik a másik helyett, kb nem lehet észrevenni semmit üzem közben.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6512 Dátum:
2015.01.24 szombat, 17:20:35 »
Idézetet írta: Ervin - 2015.01.24 szombat, 16:42:45
Igen, különböznek minimálisan, de felszerelhető egyik a másik helyett, kb nem lehet észrevenni semmit üzem közben.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6513 Dátum:
2015.01.24 szombat, 18:12:03 »
Idézetet írta: Szlobi - 2015.01.24 szombat, 11:37:26
Méretre voltam kíváncsi a vezérlése biztos más.
Cserélni akarod? Vagy miért fontos ez?
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6514 Dátum:
2015.01.24 szombat, 18:23:11 »
Idézetet írta: Tonyo - 2015.01.24 szombat, 18:12:03
Cserélni akarod? Vagy miért fontos ez?
Nem dehogy is. Csak érdekel pl a turbo nyomást lehet-e emelni 2.5 fölé mint ahogy alfnak megy 2.7 baron.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.01.24 szombat, 18:27:19 írta Szlobi
»
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6515 Dátum:
2015.01.24 szombat, 18:25:31 »
Idézetet írta: Ervin - 2015.01.24 szombat, 16:42:45
Igen, különböznek minimálisan, de felszerelhető egyik a másik helyett, kb nem lehet észrevenni semmit üzem közben.
Akkor jó...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6516 Dátum:
2015.01.24 szombat, 18:30:09 »
Idézetet írta: Szlobi - 2015.01.24 szombat, 18:23:11
Nem dehogy is. Csak érdekel pl a turbo nyomást lehet-e emelni 2.5 fölé.
Azt hallottam, hogy eme motorokat, csak úgy, nem lehet piszkálni felé... Azért nem "piszkálta(ta)m" az ex-et...
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6517 Dátum:
2015.01.24 szombat, 18:43:12 »
Idézetet írta: Szlobi - 2015.01.24 szombat, 18:23:11
Nem dehogy is. Csak érdekel pl a turbo nyomást lehet-e emelni 2.5 fölé mint ahogy alfnak megy 2.7 baron.
Át lehet íratni a motorvezérlő sw-t. Konszolidáltan kb. 160Le 380nm lesz. Cca. 50-60 pénz... Ezekre a mocikra már minden "csipesnek" megvan a remapja... Föl lehet húzni állat módon is, de az NEM LESZ TARTÓS! Előbbi esetben is emelkedik a töltőnyomás, ez hordozhat magában minimális kockázatot, ezt európai helyeken el is mondják átírás előtt.
Rajtad áll csak!
Előző autóim mind írottak voltak, mindegyiken "light" program volt, elégedett is voltam az eredménnyel, de mostanit pl. még eccer sem jutott eszembe optimalizáltatni, tök jó így ahogy van!
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6518 Dátum:
2015.01.24 szombat, 19:34:44 »
Idézetet írta: Tonyo - 2015.01.24 szombat, 18:43:12
Át lehet íratni a motorvezérlő sw-t. Konszolidáltan kb. 160Le 380nm lesz. Cca. 50-60 pénz... Ezekre a mocikra már minden "csipesnek" megvan a remapja... Föl lehet húzni állat módon is, de az NEM LESZ TARTÓS! Előbbi esetben is emelkedik a töltőnyomás, ez hordozhat magában minimális kockázatot, ezt európai helyeken el is mondják átírás előtt.
Rajtad áll csak!
Előző autóim mind írottak voltak, mindegyiken "light" program volt, elégedett is voltam az eredménnyel, de mostanit pl. még eccer sem jutott eszembe optimalizáltatni, tök jó így ahogy van!
Világos nem akarom én állat módon csak ugye motoszkál az ember fejébe, ha már van ilyen lehetőség, akkor miért ne használná ki.
Még úgyse most akarom, majd tél után 160-170 ló közé szokták belőni, ahogy olvastam a tuning cégek honlapján nekem az teljesen megfelel.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6519 Dátum:
2015.01.24 szombat, 20:00:12 »
Idézetet írta: Tonyo - 2015.01.24 szombat, 18:43:12
Át lehet íratni a motorvezérlő sw-t. Konszolidáltan kb. 160Le 380nm lesz. Cca. 50-60 pénz... Ezekre a mocikra már minden "csipesnek" megvan a remapja... Föl lehet húzni állat módon is, de az NEM LESZ TARTÓS! Előbbi esetben is emelkedik a töltőnyomás, ez hordozhat magában minimális kockázatot, ezt európai helyeken el is mondják átírás előtt.
Rajtad áll csak!
Előző autóim mind írottak voltak, mindegyiken "light" program volt, elégedett is voltam az eredménnyel, de mostanit pl. még eccer sem jutott eszembe optimalizáltatni, tök jó így ahogy van!
Miért, nálad mennyi az annyi?
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6520 Dátum:
2015.01.24 szombat, 20:09:24 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2015.01.24 szombat, 20:00:12
Miért, nálad mennyi az annyi?
gyári 120KW / 163Le
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6521 Dátum:
2015.01.24 szombat, 20:10:57 »
Idézetet írta: Tonyo - 2015.01.24 szombat, 20:09:24
gyári 120KW / 163Le
Pedig azt a 115-ből húzták fel...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6522 Dátum:
2015.01.24 szombat, 20:20:12 »
Idézetet írta: BT - 2015.01.24 szombat, 20:10:57
Pedig azt a 115-ből húzták fel...
ez így született.
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6523 Dátum:
2015.01.24 szombat, 20:29:18 »
Idézetet írta: Tonyo - 2015.01.24 szombat, 20:09:24
gyári 120KW / 163Le
Szvsz, az összes MK4 FL 2.0tdci "előbb-utóbb" 163 ló lesz....
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6524 Dátum:
2015.01.24 szombat, 20:54:53 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2015.01.24 szombat, 20:29:18
Szvsz, az összes MK4 FL 2.0tdci "előbb-utóbb" 163 ló lesz....
jaja, mert onnan fojtották vissza mindet
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6525 Dátum:
2015.01.24 szombat, 20:59:22 »
Idézetet írta: KOTTA - 2015.01.24 szombat, 20:54:53
jaja, mert onnan fojtották vissza mindet
Nem fojtották, csak mást "gondolnak", míg 163 lovasak nem lesznek...
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6526 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 00:31:12 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2015.01.24 szombat, 20:59:22
Nem fojtották, csak mást "gondolnak", míg 163 lovasak nem lesznek...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6527 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 08:59:26 »
Idézetet írta: Tonyo - 2015.01.24 szombat, 18:43:12
Át lehet íratni a motorvezérlő sw-t. Konszolidáltan kb. 160Le 380nm lesz. Cca. 50-60 pénz... Ezekre a mocikra már minden "csipesnek" megvan a remapja... Föl lehet húzni állat módon is, de az NEM LESZ TARTÓS! Előbbi esetben is emelkedik a töltőnyomás, ez hordozhat magában minimális kockázatot, ezt európai helyeken el is mondják átírás előtt.
Rajtad áll csak!
Előző autóim mind írottak voltak, mindegyiken "light" program volt, elégedett is voltam az eredménnyel, de mostanit pl. még eccer sem jutott eszembe optimalizáltatni, tök jó így ahogy van!
20% nem a világ.annyit még simán elvisel hiba nélkül a verda.és a gyári sw-nél minden esetben jobb egy "optimalizálás".még akkor is,ha a 140le-ből lett 163.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6528 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 09:01:45 »
Idézetet írta: Szlobi - 2015.01.24 szombat, 19:34:44
Világos nem akarom én állat módon csak ugye motoszkál az ember fejébe, ha már van ilyen lehetőség, akkor miért ne használná ki.
Még úgyse most akarom, majd tél után 160-170 ló közé szokták belőni, ahogy olvastam a tuning cégek honlapján nekem az teljesen megfelel.
egy turbócsere felesleges.Amit tudni kell a turbódnak azt tudja is.még akkor is,ha 0,2 bar-al emelnék a nyomást-akkor is.
Hiába tennél rá 2.2est turbót,az sem töltene többet,mint amennyit az sw-ben emelnek.annyit tud a 2.0 turbó is.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
bozokigabi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 70
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6529 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 11:06:20 »
Sziasztok! Vezérlés csere elött vagyok és lenne néhány kérdés amit ti jobban tudtok.
1. Milyen gyártmányú vezérlést vegyek(gyári, gyárival egyenértékü lehetőleg gyártót is írjatok)
2. 20ekm helyett én 15nél cserélem az olajat,a golaj sz. milyen gyakran cseréljem?(én 30ekmenként gondoltam gyárira) de ha van jobb opció várom.
3. Sokat olvasok sw frissitésről. Kell-e nekem ilyesmibe gondolkodnom egy 2010es 200ekm körüli mondinál? Van valami változás az akkori és mostani sw között ha igen hol lehet ezt okosba megcsináltatni és kivel?
További szép napokat!
Naplózva
mk4 kombi Ghia TXBA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6530 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 11:14:58 »
Idézetet írta: bozokigabi - 2015.01.25 vasárnap, 11:06:20
Sziasztok! Vezérlés csere elött vagyok és lenne néhány kérdés amit ti jobban tudtok.
1. Milyen gyártmányú vezérlést vegyek(gyári, gyárival egyenértékü lehetőleg gyártót is írjatok)
2. 20ekm helyett én 15nél cserélem az olajat,a golaj sz. milyen gyakran cseréljem?(én 30ekmenként gondoltam gyárira) de ha van jobb opció várom.
3. Sokat olvasok sw frissitésről. Kell-e nekem ilyesmibe gondolkodnom egy 2010es 200ekm körüli mondinál? Van valami változás az akkori és mostani sw között ha igen hol lehet ezt okosba megcsináltatni és kivel?
További szép napokat!
1.gyári,skf,gates,dayco
2. 60e km
3. amíg nincs probléma,addig felesleges.csak szakszervízben.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6531 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 12:40:12 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.25 vasárnap, 08:59:26
20% nem a világ.annyit még simán elvisel hiba nélkül a verda.és a gyári sw-nél minden esetben jobb egy "optimalizálás".még akkor is,ha a 140le-ből lett 163.
Depontugyanarról beszélünk!
Egy program írója, -nem ugyanaz aki rátölti a "bótban"- mindig a gyári tűréstartományon belül tolja ki ügyesen a határokat a "zöld" mező felső szélébe, mind a performansz, mind a nyomaték tekintetében. Ezeket a remapokat aztán különböző külföldi csatornákon (általában Olaszo.) keresztül vásárolják meg honfitársaink és töltik föl a userek nagy örömére. Itthon 2 embert tudok, aki ír is Fordokhoz vezérlő sw-t, egyikkel évekig dolgoztam együtt. Sok tanulságos esetet mesélt, erre egy oldal is kevés lenne.
Programozni sokan tudnak itthon is, de azok lethojják a Fordot, a nagysuska a rallyban és teherfuvarozásban van.
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6532 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 12:54:34 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.25 vasárnap, 08:59:26
20% nem a világ.annyit még simán elvisel hiba nélkül a verda.és a gyári sw-nél minden esetben jobb egy "optimalizálás".még akkor is,ha a 140le-ből lett 163.
Háát... így legyen. Tudni kell, hogy pl az adott váltó mekkora nyomatékot bír el... pl az oppel omega váltója 250Nm-ert, a motor meg pont ennyit ad le...
Az mk3 ótómata is 300 Nm-ert tud leadni, a motort vissza is fogták, az automatánál emlékeim szerint 300 Nm-ert ad le a 2.0.
Nap mint nap látok transit szerű járgányokat a 3 literes dízellel. A váltó nem bírja... úgy törnek a fogaskerekek, mint a ropi.
Na itt aztán nincs tartalék, sőt. Ha erre még ráadnál 20%-ot, pár hónap múlva cserés lenne.
Nyilván a 2.0-ást lehet húzni, de hogy a 2-2-est meddig... a fene se tudja.
És ez csak az egyik része a hajtásláncnak.
A gyorsulóbajnokok úgy cserélgetik a féltengelyeket, mint mi a légszűrőt, vagy még sűrűbben.
Van egy hondás, neki kb 10 gyorsulást bír ki egy féltengely.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6533 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 14:19:17 »
Idézetet írta: Angel - 2015.01.25 vasárnap, 12:54:34
Háát... így legyen. Tudni kell, hogy pl az adott váltó mekkora nyomatékot bír el... pl az oppel omega váltója 250Nm-ert, a motor meg pont ennyit ad le...
Az mk3 ótómata is 300 Nm-ert tud leadni, a motort vissza is fogták, az automatánál emlékeim szerint 300 Nm-ert ad le a 2.0.
Nap mint nap látok transit szerű járgányokat a 3 literes dízellel. A váltó nem bírja... úgy törnek a fogaskerekek, mint a ropi.
Na itt aztán nincs tartalék, sőt. Ha erre még ráadnál 20%-ot, pár hónap múlva cserés lenne.
Nyilván a 2.0-ást lehet húzni, de hogy a 2-2-est meddig... a fene se tudja.
És ez csak az egyik része a hajtásláncnak.
A gyorsulóbajnokok úgy cserélgetik a féltengelyeket, mint mi a légszűrőt, vagy még sűrűbben.
Van egy hondás, neki kb 10 gyorsulást bír ki egy féltengely.
Lehet tudni.
pl:
Az én autóm 175ló a Stealté meg 205.A váltónk MTX6-os.Akkor bírja?
Vagy az összes fl utáni 140lovas vs 163 lovas.Bírja vagy nem?
Gyosulóbajnokok?kik közülünk a gyorsulóbajnokok?
Mk3 as mondim 5éve lett csippelve,egy fogaskerék és egy féltengely sem ment rajta tönkre.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6534 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 14:21:36 »
Idézetet írta: Tonyo - 2015.01.25 vasárnap, 12:40:12
Depontugyanarról beszélünk!
Egy program írója, -nem ugyanaz aki rátölti a "bótban"- mindig a gyári tűréstartományon belül tolja ki ügyesen a határokat a "zöld" mező felső szélébe, mind a performansz, mind a nyomaték tekintetében. Ezeket a remapokat aztán különböző külföldi csatornákon (általában Olaszo.) keresztül vásárolják meg honfitársaink és töltik föl a userek nagy örömére. Itthon 2 embert tudok, aki ír is Fordokhoz vezérlő sw-t, egyikkel évekig dolgoztam együtt. Sok tanulságos esetet mesélt, erre egy oldal is kevés lenne.
Programozni sokan tudnak itthon is, de azok lethojják a Fordot, a nagysuska a rallyban és teherfuvarozásban van.
a sásdi Robi rally autókat épített korábban,és 0-ról írta a szűz ecut.Akkor vajon tud rendesen programot írni?Hülyeséget nem csinál,még ha kérnéd sem.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6535 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 14:30:47 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.25 vasárnap, 14:19:17
Lehet tudni.
pl:
Az én autóm 175ló a Stealté meg 205.A váltónk MTX6-os.Akkor bírja?
Vagy az összes fl utáni 140lovas vs 163 lovas.Bírja vagy nem?
Gyosulóbajnokok?kik közülünk a gyorsulóbajnokok?
Mk3 as mondim 5éve lett csippelve,egy fogaskerék és egy féltengely sem ment rajta tönkre.
200
Nyomatékról beszélünk... és nyilván a 2,2-ről, mert talán ua a váltó mindkettőben.
A 2.0 bírja... de a 2,2-esnél mennyi tartalék van? Azaz, mekkora nyomatékot bír a váltó? 450 Nm? 500? Én nem tudom.
A bírja ezt jelenti, ami nem teljesen ua, hogy ha túlterheltem, de mégsem lett baja x éve.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6536 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 15:08:04 »
Idézetet írta: Angel - 2015.01.25 vasárnap, 14:30:47
200
Nyomatékról beszélünk... és nyilván a 2,2-ről, mert talán ua a váltó mindkettőben.
A 2.0 bírja... de a 2,2-esnél mennyi tartalék van? Azaz, mekkora nyomatékot bír a váltó? 450 Nm? 500? Én nem tudom.
A bírja ezt jelenti, ami nem teljesen ua, hogy ha túlterheltem, de mégsem lett baja x éve.
Ha bírja x éve akár túlterhelve is,akkor az bizony bírja.ennyire 1xű.Az smaxi most is 500Nm körül van.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6537 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 15:17:31 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.25 vasárnap, 15:08:04
Ha bírja x éve akár túlterhelve is,akkor az bizony bírja.ennyire 1xű.Az smaxi most is 500Nm körül van.
Álmaidban...
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6538 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 16:13:08 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.25 vasárnap, 15:17:31
Álmaidban...
Miért? az már gyárilag tud 420?-at. +20% az pont annyi.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6539 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 17:06:02 »
Idézetet írta: Angel - 2015.01.25 vasárnap, 16:13:08
Miért? az már gyárilag tud 420?-at. +20% az pont annyi.
így van.és akkor nem számoltál a túltöltéssel.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6540 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 17:13:45 »
Idézetet írta: Angel - 2015.01.25 vasárnap, 16:13:08
Miért? az már gyárilag tud 420?-at. +20% az pont annyi.
Most pont annyi vagy körül?
420 + 20% = 504
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6541 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 17:14:27 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.25 vasárnap, 17:13:45
Most pont annyi vagy körül?
420 + 20% = 504
akkor is a tiéd az utolsó szó.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6542 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 17:17:16 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.25 vasárnap, 17:14:27
akkor is a tiéd az utolsó szó.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6543 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 18:04:44 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.25 vasárnap, 17:06:02
így van.és akkor nem számoltál a túltöltéssel.....
Chipnél még van túltöltés?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6544 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 18:09:13 »
Idézetet írta: Angel - 2015.01.25 vasárnap, 12:54:34
Háát... így legyen. Tudni kell, hogy pl az adott váltó mekkora nyomatékot bír el... pl az oppel omega váltója 250Nm-ert, a motor meg pont ennyit ad le...
Az mk3 ótómata is 300 Nm-ert tud leadni, a motort vissza is fogták, az automatánál emlékeim szerint 300 Nm-ert ad le a 2.0.
Nap mint nap látok transit szerű járgányokat a 3 literes dízellel. A váltó nem bírja... úgy törnek a fogaskerekek, mint a ropi.
Na itt aztán nincs tartalék, sőt. Ha erre még ráadnál 20%-ot, pár hónap múlva cserés lenne.
Nyilván a 2.0-ást lehet húzni, de hogy a 2-2-est meddig... a fene se tudja.
És ez csak az egyik része a hajtásláncnak.
A gyorsulóbajnokok úgy cserélgetik a féltengelyeket, mint mi a légszűrőt, vagy még sűrűbben.
Van egy hondás, neki kb 10 gyorsulást bír ki egy féltengely.
A váltók eléggé rendesen túl vannak méretezve. Minimum a névleges legnagyobb nyomatékú motor dupláját bírják el, de sokszor még ennél is többet. Persze papíron a legnagyobb motorral szerelt nyomatékát írják oda. Logikusan belegondolva, nem olyan fogaskerekeket rakna bele, ami csak azt bírja, ugye ezt nem hiszi senki.
Nézzetek néha Discovery-t, meg Doq, mert néha vannak érdekes műsorok, vagy érdemes utána olvasni is.
Naplózva
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6545 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 18:21:42 »
Idézetet írta: Angel - 2015.01.25 vasárnap, 18:04:44
Chipnél még van túltöltés?
Én majd szeretnék 2.5 helyett 2.7-et, ha engedi a chippes ürge.
Alfnál úgy tudom van szintén 2.7-re.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6546 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 18:23:00 »
Idézetet írta: KOTTA - 2015.01.25 vasárnap, 18:09:13
A váltók eléggé rendesen túl vannak méretezve. Minimum a névleges legnagyobb nyomatékú motor dupláját bírják el, de sokszor még ennél is többet. Persze papíron a legnagyobb motorral szerelt nyomatékát írják oda. Logikusan belegondolva, nem olyan fogaskerekeket rakna bele, ami csak azt bírja, ugye ezt nem hiszi senki.
Biztos, hogy nem bírja ki... nemhogy a dupláját, de még másfélszeresét sem.
Ismerős tuningolt autót, kiszámolták, mekkora lesz a nyomaték, és erősen keresték azt a váltót, ami kibírja...
Anno a lotus omegába is másik váltót raktak, nem azt, ami a sima omegákban van - a nyomaték miatt.
Más azt kibírni, hogy 2-3 évig használod, meg más az, amikor az autó élettartamára van méretezve.
Egy kicsit a gyakorlatból: heti 2-3 váltót látok, ami nem bírta a nyomatékot... mindig dízel, és mindig törnek le a fogak, mint a ropi.
A két francia márka.
Szóval, sokszor még azt sem bírja ki, amire tervezték.
A váltónál megvan az a legnagyobb nyomaték, amit elbír, és nem a legnagyobb motor nyomatéka számít.
Nagyon sokszor a gyári tuningcég (pl amg) írja, hogy a motor tudna mondjuk 700Nm-ert, de a motort lekorlátozták 600-ra, mert ennyit bír a váltó.
Ha a ford a gyári érték 2,5x-ösét bírná, akkor a merci ezeket építené be, én nem alázná magát nyomatékcsökkentéssel.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6547 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 18:23:21 »
Idézetet írta: KOTTA - 2015.01.25 vasárnap, 18:09:13
A váltók eléggé rendesen túl vannak méretezve.
Minimum a névleges legnagyobb nyomatékú motor dupláját bírják el
, de sokszor még ennél is többet. Persze papíron a legnagyobb motorral szerelt nyomatékát írják oda. Logikusan belegondolva, nem olyan fogaskerekeket rakna bele, ami csak azt bírja, ugye ezt nem hiszi senki.
Nézzetek néha Discovery-t, meg Doq, mert néha vannak érdekes műsorok, vagy érdemes utána olvasni is.
Nehogy azt hidd, hogy az általad írt mértékben túl vannak méretezve.
Manapság csak annyira vannak méretezve, amennyire kell.
Minden csak akkora és olyan egy autóban, ami minimum szükséges.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6548 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 18:23:46 »
Idézetet írta: Szlobi - 2015.01.25 vasárnap, 18:21:42
Én majd szeretnék 2.5 helyett 2.7-et, ha engedi a chippes ürge.
Alfnál úgy tudom van szintén 2.7-re.
Hajrá...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
nagytomi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1096
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6549 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 19:31:20 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.25 vasárnap, 18:23:21
Nehogy azt hidd, hogy az általad írt mértékben túl vannak méretezve.
Manapság csak annyira vannak méretezve, amennyire kell.
Minden csak akkora és olyan egy autóban, ami minimum szükséges.
Nem tudom, melyik van a Mondóban, de tényleg nincs túlméretezve.
http://www.getrag.com/media/media/press/english/2012_2/2012_02_01_presskit_6dct450/Press_information_6DCT450.pdf
Naplózva
2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
Oldalak:
1
...
124
125
126
127
128
129
130
[
131
]
132
133
134
135
136
137
138
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ