Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:22:16
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo II.
>
V6 motor
Oldalak:
1
...
93
94
95
96
97
98
99
[
100
]
101
102
103
104
105
106
107
...
142
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: V6 motor (Megtekintve 2217182 alkalommal)
0 Felhasználó és 16 vendég van a témában
BeG 2.5/V6
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4950 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 06:57:20 »
Idézetet írta: Geeboy - 2012.07.01 vasárnap, 21:50:12
Helló BeG!
Nekem is ilyen felnim van!
De ahogy látom neked nem 15 colos, hanem nagyobb.
Neked milyen szinü a géped, mert így sötétben nem igazán lehet rá jönni.
Naplózva
Geeboy
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 881
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4951 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 07:13:35 »
Idézetet írta: BeG 2.5/V6 - 2012.07.02 hétfő, 06:57:20
De ahogy látom neked nem 15 colos, hanem nagyobb.
Neked milyen szinü a géped, mert így sötétben nem igazán lehet rá jönni.
A kerèk 17"-os, a színe indigò kék. Az a kèkes -lilás színû.
Naplózva
Ford Mondeo 2.5 V6 hatchback 1996.10
"Mindig gondold meg mit teszel, lehet hogy ez az utolsó döntésed!"
DANJO
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 213
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4952 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 11:05:26 »
Idézetet írta: drof - 2012.07.01 vasárnap, 20:14:48
Ha a bölcső teljes áttervezése nem számít annak, akkor tényleg nem változtattak.
A bölcsőt csak annyiban tervezték át, hogy a lengőkarnak megfeleljen a felfogatása. A többi része egy az egyben megegyezik. Tudom, mert nemrég csináltattam ST bölcsőt automatáshoz, és akkor minden körbe lett mérve rajta.
Naplózva
- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4953 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 11:09:37 »
Idézetet írta: DANJO - 2012.07.02 hétfő, 11:05:26
A bölcsőt csak annyiban tervezték át, hogy a lengőkarnak megfeleljen a felfogatása. A többi része egy az egyben megegyezik. Tudom, mert nemrég csináltattam ST bölcsőt automatáshoz, és akkor minden körbe lett mérve rajta.
Így van. De áttervezett bölcső nélkül a hajadra kenheted az erősebb lengőkart, meg a hozzá tervezett 17-es felnit is, mert az ST lengőkar csak az ST bölcsőre megy fel.
Naplózva
DANJO
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 213
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4954 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 13:31:52 »
Idézetet írta: drof - 2012.07.02 hétfő, 11:09:37
Így van. De áttervezett bölcső nélkül a hajadra kenheted az erősebb lengőkart, meg a hozzá tervezett 17-es felnit is, mert az ST lengőkar csak az ST bölcsőre megy fel.
Nyilván nem megy fel. Ettől még nem lett a bölcső se erősebb, se jobb, csak az adott lengőkarnak megfelelő csatlakozást alakítottak ki bele. Az alap problémánál maradva: a lengőkar rögzítésétől/szilentjeitől eltekintve a futómű ugyanaz. Ugyanazok a gömbfejek, ugyanaz a kormánymű van benne, ugyanazokkal az összekötőkkel, lengéscsillapítóval, keresztstabilizátorral, mint egy átlag V6-ban.
Naplózva
- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4955 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 14:43:00 »
Idézetet írta: DANJO - 2012.07.02 hétfő, 13:31:52
Nyilván nem megy fel. Ettől még nem lett a bölcső se erősebb, se jobb, csak az adott lengőkarnak megfelelő csatlakozást alakítottak ki bele. Az alap problémánál maradva: a lengőkar rögzítésétől/szilentjeitől eltekintve a futómű ugyanaz. Ugyanazok a gömbfejek, ugyanaz a kormánymű van benne, ugyanazokkal az összekötőkkel, lengéscsillapítóval, keresztstabilizátorral, mint egy átlag V6-ban.
Gátlókban nem vagyok biztos, nekem az keményebbnek tűnt.
Naplózva
DANJO
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 213
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4956 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 16:18:27 »
Idézetet írta: drof - 2012.07.02 hétfő, 14:43:00
Gátlókban nem vagyok biztos, nekem az keményebbnek tűnt.
A sportosság miatt lehet. Bár gyárilag ültetve is van valamennyit. A megnövekedett felniméret miatt ható erőket ez mégse kompenzálja a futóműn. Ahhoz más kormánymű, más gömbfejek kellenének.
Naplózva
- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4957 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 17:43:54 »
Idézetet írta: DANJO - 2012.07.02 hétfő, 16:18:27
A sportosság miatt lehet. Bár gyárilag ültetve is van valamennyit. A megnövekedett felniméret miatt ható erőket ez mégse kompenzálja a futóműn. Ahhoz más kormánymű, más gömbfejek kellenének.
Mármint, hogy az enyémbe átrakva tűntek keményebbnek.
Naplózva
DANJO
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 213
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4958 Dátum:
2012.07.03 kedd, 11:57:39 »
Idézetet írta: drof - 2012.07.02 hétfő, 17:43:54
Mármint, hogy az enyémbe átrakva tűntek keményebbnek.
Akkor a gátlódat úgy hívják, hogy XS7J 18K045 CA (ST200 gátló). Valóban keményebb (mondjuk árban is
).
Naplózva
- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4959 Dátum:
2012.07.03 kedd, 13:04:34 »
Idézetet írta: DANJO - 2012.07.03 kedd, 11:57:39
Akkor a gátlódat úgy hívják, hogy XS7J 18K045 CA (ST200 gátló). Valóban keményebb (mondjuk árban is
).
Pattog is, mint a kecskeszhar.
Naplózva
szuperhangya
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4960 Dátum:
2012.07.03 kedd, 13:30:13 »
Idézetet írta: drof - 2012.07.03 kedd, 13:04:34
Pattog is, mint a kecskeszhar.
kölcsönadom a gyereket...a második hányás után már nem is akarnád annyira....
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4961 Dátum:
2012.07.03 kedd, 13:41:40 »
Idézetet írta: szuperhangya - 2012.07.03 kedd, 13:30:13
kölcsönadom a gyereket...a második hányás után már nem is akarnád annyira....
A gyereket.
Naplózva
szuperhangya
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4962 Dátum:
2012.07.03 kedd, 14:33:57 »
Idézetet írta: drof - 2012.07.03 kedd, 13:41:40
A gyereket.
így van..néha bosszantson mást is...
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4963 Dátum:
2012.07.03 kedd, 15:12:42 »
Idézetet írta: szuperhangya - 2012.07.03 kedd, 14:33:57
így van..néha bosszantson mást is...
Mármint, hogy a gyereket raknám ki a 2. behányás után az autóból, nem a kemény gátló/rugót.
Aki nem bírja a kiképzést, az menjen mással, ne velem. Főleg, hogy nem is az én gyerekem.
Naplózva
szuperhangya
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4964 Dátum:
2012.07.03 kedd, 15:34:48 »
Idézetet írta: drof - 2012.07.03 kedd, 15:12:42
Mármint, hogy a gyereket raknám ki a 2. behányás után az autóból, nem a kemény gátló/rugót.
Aki nem bírja a kiképzést, az menjen mással, ne velem. Főleg, hogy nem is az én gyerekem.
Majd rájössz....
...bár már én is többre tartom a kényelmet mint a sportos kanyarodást...
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4965 Dátum:
2012.07.03 kedd, 15:48:34 »
Idézetet írta: szuperhangya - 2012.07.03 kedd, 15:34:48
Majd rájössz....
...bár már én is többre tartom a kényelmet mint a sportos kanyarodást...
szerintem a te gyereked sosem fogja őt meghatni ...
Naplózva
szuperhangya
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4966 Dátum:
2012.07.03 kedd, 19:27:06 »
Idézetet írta: yooccoo - 2012.07.03 kedd, 15:48:34
szerintem a te gyereked sosem fogja őt meghatni ...
hát na...
Naplózva
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4967 Dátum:
2012.07.19 csütörtök, 12:36:57 »
Ha a motor közlekedés utáni üzemmeleg állapotban 85 fokos álló helyzetben, kánikulában mérve (diag szoftverrel) az nem kevéske kicsit? Ilyenkor ha jól emlékszem az O betű alja körül van a hőfokmutató, de menetközben az N-t takargatja csak. Az O-t sosem lépi át. Még nem csekkoltam, hogy a termosztát nyitva van-e mindig, de ha azt modjátok nem jó így, akkor lépek az ügyben.
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4968 Dátum:
2012.07.19 csütörtök, 12:48:53 »
Idézetet írta: Rocco - 2012.07.19 csütörtök, 12:36:57
Ha a motor közlekedés utáni üzemmeleg állapotban 85 fokos álló helyzetben, kánikulában mérve (diag szoftverrel) az nem kevéske kicsit? Ilyenkor ha jól emlékszem az O betű alja körül van a hőfokmutató, de menetközben az N-t takargatja csak. Az O-t sosem lépi át. Még nem csekkoltam, hogy a termosztát nyitva van-e mindig, de ha azt modjátok nem jó így, akkor lépek az ügyben.
Szia!
Ha 82 celsius fokos termosztát van benne, akkor normális, nálam is így volt. Ezt a termosztátot hívják a szakzsargonban nyári termosztátnak. Gyártótól függően létezik több hőfokkal gyártott termosztát, gyáriban, ha jól emlékszem csak 2 féle van.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4969 Dátum:
2012.07.19 csütörtök, 13:05:44 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2012.07.19 csütörtök, 12:48:53
Szia!
Ha 82 celsius fokos termosztát van benne, akkor normális, nálam is így volt. Ezt a termosztátot hívják a szakzsargonban nyári termosztátnak. Gyártótól függően létezik több hőfokkal gyártott termosztát, gyáriban, ha jól emlékszem csak 2 féle van.
Én még nem láttam 82 fokos termosztátot V6-ban. Tudtommal 82 fokos a sor4-ekbe való, V6-ba csak 88 és 93 fokos van.
De javíts ki, ha tévedek.
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4970 Dátum:
2012.07.19 csütörtök, 13:08:36 »
Idézetet írta: drof - 2012.07.19 csütörtök, 13:05:44
Én még nem láttam 82 fokos termosztátot V6-ban. Tudtommal 82 fokos a sor4-ekbe való, V6-ba csak 88 és 93 fokos van.
De javíts ki, ha tévedek.
Szia!
Ezért irtam, hogy gyártó függő! Én mikor vettem az enyémhez, akkor találkoztam 82 celsius fokossal. Nem gyáriról, utángyártottról beszélek.
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4971 Dátum:
2012.07.19 csütörtök, 13:10:30 »
Idézetet írta: drof - 2012.07.19 csütörtök, 13:05:44
Én még nem láttam 82 fokos termosztátot V6-ban. Tudtommal 82 fokos a sor4-ekbe való, V6-ba csak 88 és 93 fokos van.
De javíts ki, ha tévedek.
én sor4-be se láttam még ...
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4972 Dátum:
2012.07.19 csütörtök, 13:10:39 »
Idézetet írta: Rocco - 2012.07.19 csütörtök, 12:36:57
Ha a motor közlekedés utáni üzemmeleg állapotban 85 fokos álló helyzetben, kánikulában mérve (diag szoftverrel) az nem kevéske kicsit? Ilyenkor ha jól emlékszem az O betű alja körül van a hőfokmutató, de menetközben az N-t takargatja csak. Az O-t sosem lépi át. Még nem csekkoltam, hogy a termosztát nyitva van-e mindig, de ha azt modjátok nem jó így, akkor lépek az ügyben.
Én kevésnek tartom. Lehetséges, hogy Kusti által írtaknak megfelelően 82-es termoszod van, az hozza a 84-85 fokot.
88 fokos 90 fokon tartja a mocit, 93 fokos meg 95-ön.
Nyár-tél ilyen szempontból mindegy, mert a termosz mindig ugyan akkor nyit és az ECU tartja ugyan azt az üzemi hőfokot (ha kell, akkor venti beavatkozással). Szal normál állapotú hűtőrendszer esetén télen-nyáron ugyan annyi az üzemi hőfok alapjáraton, álló helyzetben, csukott mocitetőnél.
Én semmiképpen sem tartom egészségesnek a 85 fokos üzemi hőfokot V6-nál. Normál tartományba esik, de 90-re van tervezve, a többi periféria is arra van optimailzálva. Én tennék bele egy új, 88-as termoszt. Ártani nem árt, nem drága és nem is felesleges, mert inkább most cseréld ki, mint mondjuk télen a -20 fokban, ha éppen akkor marad niytva végleg.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4973 Dátum:
2012.07.19 csütörtök, 13:14:39 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2012.07.19 csütörtök, 13:08:36
Szia!
Ezért irtam, hogy gyártó függő! Én mikor vettem az enyémhez, akkor találkoztam 82 celsius fokossal. Nem gyáriról, utángyártottról beszélek.
Jah, értem! Attól, hogy én nem láttam, még létezik.
Valahol régen olvastam, hogy sivatagi klímára (napi átlaghőm 30 fok feletti) javasolt a kisebb hőfokú termosz. Itthon biztosan nem indokolt. Én sarkköri termosszal járok 1 éve, ami 95 fokon tartja a rendszert. Ebben a kutya melegben is 95 fok és hidegben gyorsabban melegszik. 85 fok szerintem kicsit kevés, de semmi esetre sem abnormális. Feltétlen beavatkozást nem igényel, de jobb a békesség.
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4974 Dátum:
2012.07.19 csütörtök, 14:34:52 »
Idézetet írta: drof - 2012.07.19 csütörtök, 13:14:39
Jah, értem! Attól, hogy én nem láttam, még létezik.
Valahol régen olvastam, hogy sivatagi klímára (napi átlaghőm 30 fok feletti) javasolt a kisebb hőfokú termosz. Itthon biztosan nem indokolt. Én sarkköri termosszal járok 1 éve, ami 95 fokon tartja a rendszert. Ebben a kutya melegben is 95 fok és hidegben gyorsabban melegszik. 85 fok szerintem kicsit kevés, de semmi esetre sem abnormális. Feltétlen beavatkozást nem igényel, de jobb a békesség.
Benne van az igazság abban amit leírtál, annyiban egészíteném ki, hogy nyáron, főleg amilyen mostanában van 40 celsius, ilyenkor jobb az alacsonyabb hőfokú termosztát, főleg aki sokat jár városi forgalomban és sokat kényszerül araszolni, mert ezzel a ventillt is lehet kimélni, nem kell neki egyfolytában menni. Télen pedig a magasabb hőfok az ajánlottabb egyértelműen az optimálisabb üzemi hőfok elérése miatt, na és a fűtésen is érezhető, ha magasabb hőfokú termosztát van a rendszerben. Ettől függetlenül én sem cserélgetem a termosztátot
A termosztáton megadott hőfok, egyébként a termosztát nyitáskezdetét jelöli, tehát egy 88 fokos termosztát kb. 92 fokon vagy még magasabb hőfokon van teljesen nyitva és amikor már ez is kevés, akkor jön a ventillátor szerepe.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4975 Dátum:
2012.07.19 csütörtök, 22:22:36 »
Mi a különbség Magyarország és a NYEU között? Ebay-en beírom, hogy Cosworth és komoly versenytechnikai kiegészítők jönnek fel. Vaterán beírom hogy Cosworth és Matchbox-ok, makettek jönnek fel.
Naplózva
szuperhangya
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4976 Dátum:
2012.07.19 csütörtök, 22:27:43 »
Idézetet írta: drof - 2012.07.19 csütörtök, 22:22:36
Mi a különbség Magyarország és a NYEU között? Ebay-en beírom, hogy Cosworth és komoly versenytechnikai kiegészítők jönnek fel. Vaterán beírom hogy Cosworth és Matchbox-ok, makettek jönnek fel.
hát mert itt inkább csak játékautók formájában ismerik,nem?
Naplózva
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4977 Dátum:
2012.07.20 péntek, 14:05:45 »
Na végre egy egész elfogadható felvétel. Élőben azért mélyebb és rotyogósabb. Nem lehet betelni vele
http://www.youtube.com/watch?v=gcMDEObFERo
És a 8.3-as fogyasztás 5 emberrel, roskadásik megpakolva, hegyvidékes tájakon (kb 15% várossal) mégjobban növeli az elégedettségem végre az autóval.
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4978 Dátum:
2012.07.20 péntek, 14:24:10 »
Idézetet írta: Rocco - 2012.07.20 péntek, 14:05:45
Na végre egy egész elfogadható felvétel. Élőben azért mélyebb és rotyogósabb. Nem lehet betelni vele
http://www.youtube.com/watch?v=gcMDEObFERo
És a 8.3-as fogyasztás 5 emberrel, roskadásik megpakolva, hegyvidékes tájakon (kb 15% várossal) mégjobban növeli az elégedettségem végre az autóval.
A szomszédok is biztosan nem győznek betelni vele
egyébként jó
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4979 Dátum:
2012.07.20 péntek, 14:32:57 »
Idézetet írta: Rocco - 2012.07.20 péntek, 14:05:45
Na végre egy egész elfogadható felvétel. Élőben azért mélyebb és rotyogósabb. Nem lehet betelni vele
http://www.youtube.com/watch?v=gcMDEObFERo
És a 8.3-as fogyasztás 5 emberrel, roskadásik megpakolva, hegyvidékes tájakon (kb 15% várossal) mégjobban növeli az elégedettségem végre az autóval.
Valóban szépen szól. Menyire zavaró vagy élvezhető a kasztniban tartós 3500 fordulat környékén, mondjuk autópályán?
Naplózva
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4980 Dátum:
2012.07.20 péntek, 15:40:19 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2012.07.20 péntek, 14:32:57
Valóban szépen szól. Menyire zavaró vagy élvezhető a kasztniban tartós 3500 fordulat környékén, mondjuk autópályán?
Alig hallatszik be (kivéve, ha minden ablak le van tekerve). Bár engem akkor sem zavarna egy többhengeres muzsika, ha bent is hangos lenne.
Kívülről sem hiszem, hogy zavaró, mert bár elég nyitott a rendszer, kultúráltan közelekedve egyáltalán nem dúrva, viszont jellegzetes, sokan forgatják a fejüket, meg lesnek utána. Persze, ha valaki autópályán jön mögöttem az más tészta, akkor komolyabb hangorkánról számoltak be
De a beltérben utazóknak nem tűnt fel, hogy olyan hard lenne, sőt.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.07.20 péntek, 15:43:32 írta Rocco
»
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4981 Dátum:
2012.07.20 péntek, 15:42:29 »
Idézetet írta: Rocco - 2012.07.20 péntek, 15:40:19
Alig hallatszik be (kivéve, ha minden ablak le van tekerve). Bár engem akkor sem zavarna egy többhengeres muzsika, ha bent is hangos lenne.
Kívülről sem hiszem, hogy zavaró, mert bár elég nyitott a rendszer, kultúráltan közelekedve egyáltalán nem dúrva, viszont jellegzetes, sokan forgatják a fejüket, meg lesnek utána. Persze, ha valaki autópályán jön mögöttem az más tészta, akkor komolyabb hangorkánról számoltak be
Akkor jól sikerült a hangolása. Te csináltad?
Naplózva
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4982 Dátum:
2012.07.20 péntek, 15:53:19 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2012.07.20 péntek, 15:42:29
Akkor jól sikerült a hangolása. Te csináltad?
Nem tudok hegeszteni, úgyhogy kipufogósra bíztam a megvalósítást. Abból indultam ki, hogy egy többhengeres motor hangja akkor sem dobhártyaszaggató, ha nincs végdob (kultúrált közlekedést feltételezve). Így hátul csak cső van Y-ban. Így jobban kijön a rotyogás, meg a kis pukkanások. A csúnya magas hangokat pedig az átömlős középdob tünteti el, de nem a gyári, mert az nem volt teljesen egyenes átömlésű (a végein van némi üres kamra és a kivezetés el van tolva a közepéhez képest emlékeim szerint). A 3. katalizátor kivágása a frekvenciákon nem változtatott, csak a hang erejét emelte egy fokkal.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.07.20 péntek, 18:39:25 írta Rocco
»
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4983 Dátum:
2012.07.20 péntek, 17:58:08 »
Idézetet írta: Rocco - 2012.07.20 péntek, 15:53:19
Nem tudok hegeszteni, úgyhogy kipufogósra bíztam a megvalósítást. Abból indultam ki, hogy egy többhengeres motor hangja akkor sem dobhártyaszaggató, ha nincs dob (kultúrált közlekedést feltételezve). Így hátul csak cső van Y-ban. Így jobban kijön a rotyogás, meg a kis pukkanások. A csúnya magas hangokat pedig az átömlős középdob tünteti el, de nem a gyári, mert az nem volt teljesen egyenes átömlésű (a végein van némi üres kamra és a kivezetés el van tolva a közepéhez képest emlékeim szerint). A 3. katalizátor kivágása a frekvenciákon nem változtatott, csak a hang erejét emelte egy fokkal.
Értelek, lényeg, hogy jól sikerült. Régebben egy Corvette-t csináltam és levolt véve a kipufogó rendszer, csak a csonkok voltak rajt, kiváncsiságból beröffentettem, hát majdnem összedőlt a műhely, remegtek a falak a tető. Szóval nem semmit szólt a V 8, egyébként nálam az a csúcs, még a V10-12 hengeresek sem szólnak olyan szépen.
Naplózva
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4984 Dátum:
2012.07.20 péntek, 18:38:15 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2012.07.20 péntek, 17:58:08
Értelek, lényeg, hogy jól sikerült. Régebben egy Corvette-t csináltam és levolt véve a kipufogó rendszer, csak a csonkok voltak rajt, kiváncsiságból beröffentettem, hát majdnem összedőlt a műhely, remegtek a falak a tető. Szóval nem semmit szólt a V 8, egyébként nálam az a csúcs, még a V10-12 hengeresek sem szólnak olyan szépen.
Hát igen, még a V8 azért nekem is közel áll a szívemhez.
http://www.youtube.com/watch?v=E0q6cwDr8u0&list=FLooDPv3LrPFEco6fatwSJXQ&index=40&feature=plpp_video
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4985 Dátum:
2012.07.20 péntek, 18:53:58 »
Idézetet írta: Rocco - 2012.07.20 péntek, 15:53:19
Nem tudok hegeszteni, úgyhogy kipufogósra bíztam a megvalósítást. Abból indultam ki, hogy egy többhengeres motor hangja akkor sem dobhártyaszaggató, ha nincs végdob (kultúrált közlekedést feltételezve). Így hátul csak cső van Y-ban. Így jobban kijön a rotyogás, meg a kis pukkanások. A csúnya magas hangokat pedig az átömlős középdob tünteti el, de nem a gyári, mert az nem volt teljesen egyenes átömlésű (a végein van némi üres kamra és a kivezetés el van tolva a közepéhez képest emlékeim szerint). A 3. katalizátor kivágása a frekvenciákon nem változtatott, csak a hang erejét emelte egy fokkal.
És az ecut utána csipeltétek? mert biztos elszaladt pár ló egy ekkora átalakítás után.
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4986 Dátum:
2012.07.20 péntek, 19:09:17 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.07.20 péntek, 18:53:58
És az ecut utána csipeltétek? mert biztos elszaladt pár ló egy ekkora átalakítás után.
Nem a lovak szoktak eltűnni, ha felszabadítod a kipufogó folytását, hiszen szabadabban forog a motor, hanem a nyomaték.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4987 Dátum:
2012.07.20 péntek, 19:27:53 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2012.07.20 péntek, 19:09:17
Nem a lovak szoktak eltűnni, ha felszabadítod a kipufogó folytását, hiszen szabadabban forog a motor, hanem a nyomaték.
Együtt tűnnek el. lehet hogy szabadabban pörög, de nincs meg a motornak az optimalizált fojtása ahhoz hogy elérje a gyárilag maxim teljesítményt. így csak a motor fog előbb elkopni...
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4988 Dátum:
2012.07.20 péntek, 19:36:41 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.07.20 péntek, 19:27:53
Együtt tűnnek el. lehet hogy szabadabban pörög, de nincs meg a motornak az optimalizált fojtása ahhoz hogy elérje a gyárilag maxim teljesítményt. így csak a motor fog előbb elkopni...
Azt nem értem, hogy mitől kopna el hamarabb, hiszen nincs extrém terhelésnek kitéve, fordulatszám növekedés sem következik belőle a (chipeléssel ellentétben, mert ott a leszabályzási fordulatot is emelik a gyárihoz képest) meg a kenőrendszer sem módosúl ettől, csak a hengerek benzin levegő keverékkel való feltöltése lesz gyorsabb, jobb.
Naplózva
szuperhangya
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4989 Dátum:
2012.07.20 péntek, 20:39:27 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2012.07.20 péntek, 19:36:41
Azt nem értem, hogy mitől kopna el hamarabb, hiszen nincs extrém terhelésnek kitéve, fordulatszám növekedés sem következik belőle a (chipeléssel ellentétben, mert ott a leszabályzási fordulatot is emelik a gyárihoz képest) meg a kenőrendszer sem módosúl ettől, csak a hengerek benzin levegő keverékkel való feltöltése lesz gyorsabb, jobb.
Amikor rocco dobjai fel lettek rakva az új rendszerrel együtt,semmi erő eltűnést nem tapasztaltam.Az inkább most van...
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4990 Dátum:
2012.07.20 péntek, 21:42:39 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2012.07.20 péntek, 19:36:41
Azt nem értem, hogy mitől kopna el hamarabb, hiszen nincs extrém terhelésnek kitéve, fordulatszám növekedés sem következik belőle a (chipeléssel ellentétben, mert ott a leszabályzási fordulatot is emelik a gyárihoz képest) meg a kenőrendszer sem módosúl ettől, csak a hengerek benzin levegő keverékkel való feltöltése lesz gyorsabb, jobb.
Levegő-üzemanyag arány megváltozik (nem a jobbik irányba), szívás és kipufogás üteme, megváltozik. Vagy az kipu rendszer hangolva lett a levegő szűrő áteresztő képességéhez? vagy szemre megállapítja, na az új kipurndszerhez ez a direktszűrő pont biztosítja a megfelelő levegő és üzemanyag mennyiséget? katalizátor kiütve, lamda milyen fals adatokat küld dúsíts, szegényíts? Másik dolog minden rendszernek kell, hogy legyen egy bizonyos fojtása, hogy az adott típusú motor megfelelően működjön, mégpedig akkora fojtás, amekkorát a gyári optimalizálás megkíván. Szorri de én ebben a fűl tuningban nem hiszek.
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4991 Dátum:
2012.07.20 péntek, 21:48:26 »
Idézetet írta: szuperhangya - 2012.07.20 péntek, 20:39:27
Amikor rocco dobjai fel lettek rakva az új rendszerrel együtt,semmi erő eltűnést nem tapasztaltam.Az inkább most van...
Persze mert a hangja még azt az érzetet kelti hogy jobban is megy. Ezek már nem ladák, itt már komoly mérnöki munkákat borítanak fel az ilyen átalakításokkal....
De nem is érdekel, mindenki azt csinál az autójával amit akar
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
szuperhangya
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4992 Dátum:
2012.07.20 péntek, 22:07:00 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.07.20 péntek, 21:48:26
Persze mert a hangja még azt az érzetet kelti hogy jobban is megy. Ezek már nem ladák, itt már komoly mérnöki munkákat borítanak fel az ilyen átalakításokkal....
De nem is érdekel, mindenki azt csinál az autójával amit akar
Egy frászt.Jobban nem ment,a gyári rendszer megmaradt pontosabban az eredetileg alatta levő st rendszer alapján lettek az új csövek hajlítva.De még tavaly raktam fel róla képet.Átmérő nem lett változtatva,csak a rozsdamentes dobok kerültek fel a gyáriak helyett+egy új katalizátor.Szép mélyebb lett a hangja,ami még a családot sem zavarja.Pont olyan lett,amilyenre gondoltam.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.07.20 péntek, 22:11:30 írta szuperhangya
»
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4993 Dátum:
2012.07.20 péntek, 23:15:51 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.07.20 péntek, 21:48:26
Persze mert a hangja még azt az érzetet kelti hogy jobban is megy. Ezek már nem ladák, itt már komoly mérnöki munkákat borítanak fel az ilyen átalakításokkal....
De nem is érdekel, mindenki azt csinál az autójával amit akar
Igaz TD-re kicsit hülye dolog sport dobot rakni, de nekem speciel bejött. Nem bőg, isten ments, csak szépen csendben és mélyen duruzsol, amit igazából csak hátul lehet hallani, vagy messzebb az autótól. Viszont ha egy hangyaf*szányit is, de dinamikusabb tőle az öreg. (nem a hang miatt, azt belül jóformán nem is hallani
)
A donor is TD volt, logikusan, azon egy Remus dob volt, nah annak nagyon klassz hangja volt. Szintén csendes, de sportos.
(eredeti dobnak tűnik, meg azért az osztrákoknál a kínai Rémes dob nem olyan elterjedt
)
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4994 Dátum:
2012.07.20 péntek, 23:42:47 »
Idézetet írta: szuperhangya - 2012.07.20 péntek, 22:07:00
Egy frászt.Jobban nem ment,a gyári rendszer megmaradt pontosabban az eredetileg alatta levő st rendszer alapján lettek az új csövek hajlítva.De még tavaly raktam fel róla képet.Átmérő nem lett változtatva,csak a rozsdamentes dobok kerültek fel a gyáriak helyett+egy új katalizátor.Szép mélyebb lett a hangja,ami még a családot sem zavarja.Pont olyan lett,amilyenre gondoltam.
Sajnos meg is adta magát a motor. Vagy az nem attól lett? (most nem a véredet szívom) Jó Jó st rendszer de más nem volt st... ott már erősített főtengely, erősített hajtókar, dugattyúk, más légbeszívás, más befecsi, más ecu...
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4995 Dátum:
2012.07.20 péntek, 23:45:45 »
Idézetet írta: [ Error ] - 2012.07.20 péntek, 23:15:51
Igaz TD-re kicsit hülye dolog sport dobot rakni, de nekem speciel bejött. Nem bőg, isten ments, csak szépen csendben és mélyen duruzsol, amit igazából csak hátul lehet hallani, vagy messzebb az autótól. Viszont ha egy hangyaf*szányit is, de dinamikusabb tőle az öreg. (nem a hang miatt, azt belül jóformán nem is hallani
)
A donor is TD volt, logikusan, azon egy Remus dob volt, nah annak nagyon klassz hangja volt. Szintén csendes, de sportos.
(eredeti dobnak tűnik, meg azért az osztrákoknál a kínai Rémes dob nem olyan elterjedt
)
Csak egz biyonzos ford tartománzba max a syámok mást mondanának egz mérés alkalmával. A fasyba eyyel ay osztrák laptopal
bocsi a z, y miatt
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4996 Dátum:
2012.07.20 péntek, 23:57:23 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.07.20 péntek, 18:53:58
És az ecut utána csipeltétek? mert biztos elszaladt pár ló egy ekkora átalakítás után.
Csak ennyi módosítás után még semmi szükség programozásra. A fojtás nem csökken hátrányos mértékben a hátsódobok levételével és 3ból 1 kati eltávolításával. Nagyobb átmérőjű rendszernél, új leömlőkkel már egész más a helyzet. Ennyi könnyítés még nem ront, max picit javít a helyzeten.
De erősen gondolkozom egy fékpadi mérésen. Tudtok ajánlani erre bevált helyet?
«
Utoljára szerkesztve: 2012.07.22 vasárnap, 15:06:55 írta Rocco
»
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4997 Dátum:
2012.07.21 szombat, 00:03:17 »
Idézetet írta: Rocco - 2012.07.20 péntek, 23:57:23
Csak ennyi módosítás után még semmi szükség programozásra. A folytás nem csökken hátrányos mértékben a hátsódobok levételével és 3ból 1 kati eltávolításával. Nagyobb átmérőjű rendszernél, új leömlőkkel már egész más a helyzet. Ennyi könnyítés még nem ront, max picit javít a helyzeten.
De erősen gondolkozom egy fékpadi mérésen. Tudtok ajánlani erre bevált helyet?
http://www.autokorbel.hu/teljesitmenymeres.html
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
szuperhangya
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4998 Dátum:
2012.07.21 szombat, 00:06:27 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.07.20 péntek, 23:42:47
Sajnos meg is adta magát a motor. Vagy az nem attól lett? (most nem a véredet szívom) Jó Jó st rendszer de más nem volt st... ott már erősített főtengely, erősített hajtókar, dugattyúk, más légbeszívás, más befecsi, más ecu...
a kipufnak nem sok köze volt hozzá...én meg nem akarlak bántani,de inkább ne írj már hülyeséget.Szerinted attól,hogy a gyári kialakítás szerint lett megcsinálva egy kipufogó,gyári mérettel stb. miért menne szét?A vérszívás helyett inkább gondolkozz egy kicsit.A szimpla véhat kipuf. rendszer is kétdobos,csak a baloldali dob átmenő,annak nincs kivezetése,arról a jobb oldalira megy egy cső és annyi.Az előző autómból például szimplán ki lett vágva és csak a jobboldali volt bekötve.De biztos emiatt mentem neki a villanyoszlopnak,mert az tehetett mindenről.A motor se ment tönkre,csak momentán a 24 szelepből és a hat hengerből olyan 20-22 szelep és 5 henger működik rendesen.A hiba ok az,hogy az alapjárati rugója eltört és az 5. hengernél kötött ki...de bizonyára ez is a kipufogó hibája...az egyéb st motoros változtatásokról való leírást megtalálod drof egyik hsz-ben.Ami emlékeim szerint tartalmazza azt,hogy a közhiedelemmel ellentétben nincs is olyan sok eltérés...
«
Utoljára szerkesztve: 2012.07.21 szombat, 00:08:59 írta szuperhangya
»
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #4999 Dátum:
2012.07.21 szombat, 00:17:26 »
hogy ti mennyi hülyeséget össze tudtok hordani ebben a topikban...
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Oldalak:
1
...
93
94
95
96
97
98
99
[
100
]
101
102
103
104
105
106
107
...
142
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ