Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.24 szerda, 00:57:52 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 142   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: V6 motor  (Megtekintve 2035319 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Dátum: 2009.08.30 vasárnap, 18:07:01 »

V6 motor
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #1 Dátum: 2009.08.31 hétfő, 18:05:45 »

Hali!
 Beszéltem a szerelővel, mert mondtátok, hogy 300ezernél vezérlés csere. Azt mondta, ha kell, akkor kell, ne akarjam megvárni, amíg "csörögni" kezd, mert ez hülyeség. Mondjuk nem is gondoltam ilyenre. Cserélt már valaki vezérlést, és tud nekem hozzávetőleges árat mondani?
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #2 Dátum: 2009.09.01 kedd, 07:27:38 »

Hali!
 Beszéltem a szerelővel, mert mondtátok, hogy 300ezernél vezérlés csere. Azt mondta, ha kell, akkor kell, ne akarjam megvárni, amíg "csörögni" kezd, mert ez hülyeség. Mondjuk nem is gondoltam ilyenre. Cserélt már valaki vezérlést, és tud nekem hozzávetőleges árat mondani?

Nyugodtan megvárhatod amíg csörögni kezd. Nekem MK I V6-nál szervízkönyv szerint 160.000-nél cserélték először, mert csörgött. Utána 410.000-nél cseréltettem én. 45e volt az anyagköltség, baráttal együtt raktuk be. Nem nagy meló, ha van szakértő. Ha még nem csináltál ilyet, akkor bízd szerelőre. Így is 90e lesz max. az egész mutatvány.

Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #3 Dátum: 2009.09.01 kedd, 09:29:35 »

 Hali!

Nem tudom, hogy ebben volt-e cserélve már, és nem örülnék, ha megállna, inkább elé megyek a problémának. Mindenképp a szerelőm csinálná, én nem bütykölök, ő meg jól dolgozik, korrekt srác, nem is viszem soha máshoz az autót. Én attól féltem, hogy csak az anyagköltség 100 fölött lesz, de így már jobban hangzik.
Kösz az infót! worship
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #4 Dátum: 2009.09.01 kedd, 09:41:20 »

Hali!

Nem tudom, hogy ebben volt-e cserélve már, és nem örülnék, ha megállna, inkább elé megyek a problémának. Mindenképp a szerelőm csinálná, én nem bütykölök, ő meg jól dolgozik, korrekt srác, nem is viszem soha máshoz az autót. Én attól féltem, hogy csak az anyagköltség 100 fölött lesz, de így már jobban hangzik.
Kösz az infót! worship

Nem kell félni, ez nem áll be. Mivel láncos, nem tud elaszakadni. Jellemzően az szokott lenni, hogy megnyúlnak a láncszemek és az csörög. Szakadásról még soha nem hallottam.
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #5 Dátum: 2009.09.01 kedd, 12:15:17 »

Kérdés:

Az EGR le van dugózva. Egy ideje EGR szelep hibát jelez a diag. Ez nem is lenne baj, mert le van dugózva. De mostanában az alapjárati motor kuplung kinyomáskor felemeli a fordulatot 1800-2000 köré és ott tartja 3-4 mp-ig és csak utána kezdi el visszaejteni guruló motornál 950-re, állónál 750-re.

Eddig ezt nem csinálta. Lehetséges, hogy a rossz EGR bezavar az alapjárati motornak? (az egyébként jó, nem búg).

Vagy inkább az alapjárati motor hibásodhatott meg?

Fontos infó: csak guruló autónál csinálja, állónál nem. Ha álló helyzetben felpörgetem a motort, akkor 1mp után egyből leejti alapjáratra. wow1

Valakinek valami ötlete?
Naplózva
trombonist
Vendég
« Új hozzászólás #6 Dátum: 2009.09.01 kedd, 12:59:01 »

Kérdés: [...]

Fontos infó: csak guruló autónál csinálja, állónál nem. Ha álló helyzetben felpörgetem a motort, akkor 1mp után egyből leejti alapjáratra. wow1

Valakinek valami ötlete?

Szia!

Elképzelhető, hogy a tempomat rendetlenkedik? Úgy rémlik, mintha valakinek lett volna már hasonló gondja az utólagosan beszerelt tempomat miatt.
A sebességjelet ahonnét kapja, esetleg valami kontakt?

Üdv!
trombonist
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #7 Dátum: 2009.09.01 kedd, 13:03:47 »

Szia!

Elképzelhető, hogy a tempomat rendetlenkedik? Úgy rémlik, mintha valakinek lett volna már hasonló gondja az utólagosan beszerelt tempomat miatt.
A sebességjelet ahonnét kapja, esetleg valami kontakt?

Üdv!
trombonist

Nem hiszem, hogy a tempomat lenne. Az egyrészt benne van 4 hónapja és csak most jelentkezett a probléma, másrészt az említett márkatársnak sem a tempomat okozta a hibát.

Azért köszi a tippet. integet2
Naplózva
trombonist
Vendég
« Új hozzászólás #8 Dátum: 2009.09.01 kedd, 13:08:44 »

Sziasztok!

Kérdés:
A drága jó V6-om újabban érdekesen indul. Mindig beindul elsőre, de néha pöcc-röff, néha 3-4 másodperc indítózás után. Van úgy, hogy: nyihihi-röff (ez az optimális), máskor meg nyihihi-nyihihi-nyihihi-nyihihi-nyihihi-röff. Fontos megfigyelés lehet, hogy minden esetben, amikor nehezen indul (de csak akkor!) benzinszagot lehet érezni az utastérben!

Mindezt hőmérséklettől függetlenül. Ebben van külön CHECK ENGINE - lámpa, az nem jelez hibát sem gyújtás ráadás után, sem pedig menet közben. Gyújtás ráadáskor hallani szép halkan az AC-t, ami el azután el is hallgat. Motor indít, CHECK ENGINE kialszik, és onnantól minden üzemszerű. Alapjárat mindig stabil, remekül húz, nem fogyaszt sokat. Szóval minden jónak tűnik, leszámítva, hogy néha kissé "kényelmesen" indul.

Tippek, ötletek?

Köszönettel, üdv!
trombonist
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #9 Dátum: 2009.09.01 kedd, 13:12:22 »

Sziasztok!

Kérdés:
A drága jó V6-om újabban érdekesen indul. Mindig beindul elsőre, de néha pöcc-röff, néha 3-4 másodperc indítózás után. Van úgy, hogy: nyihihi-röff (ez az optimális), máskor meg nyihihi-nyihihi-nyihihi-nyihihi-nyihihi-röff. Fontos megfigyelés lehet, hogy minden esetben, amikor nehezen indul (de csak akkor!) benzinszagot lehet érezni az utastérben!

Mindezt hőmérséklettől függetlenül. Ebben van külön CHECK ENGINE - lámpa, az nem jelez hibát sem gyújtás ráadás után, sem pedig menet közben. Gyújtás ráadáskor hallani szép halkan az AC-t, ami el azután el is hallgat. Motor indít, CHECK ENGINE kialszik, és onnantól minden üzemszerű. Alapjárat mindig stabil, remekül húz, nem fogyaszt sokat. Szóval minden jónak tűnik, leszámítva, hogy néha kissé "kényelmesen" indul.

Tippek, ötletek?

Köszönettel, üdv!
trombonist

Sok lehet neki a benya (túl dús) és amiatt nem indulhat elsőre...
Naplózva
trombonist
Vendég
« Új hozzászólás #10 Dátum: 2009.09.01 kedd, 13:17:30 »

Sok lehet neki a benya (túl dús) és amiatt nem indulhat elsőre...
Szia!

Ez nekem is eszembe jutott. Nade mitől lehet sok neki? Kizárólag indításkor... Merre keressem a hibát? Hőmérséklet jeladók, üzemanyag-nyomás szabályzó, alapjárati motor? Esetleg vákuumcsövek? - Vagy midezeket egyszerre, ebben a sorrendben?  nyes falbav rinya Huh?

Üdv!
trombonist
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #11 Dátum: 2009.09.01 kedd, 13:57:09 »

Szia!

Ez nekem is eszembe jutott. Nade mitől lehet sok neki? Kizárólag indításkor... Merre keressem a hibát? Hőmérséklet jeladók, üzemanyag-nyomás szabályzó, alapjárati motor? Esetleg vákuumcsövek? - Vagy midezeket egyszerre, ebben a sorrendben?  nyes falbav rinya Huh?

Üdv!
trombonist

AC nyomhat túl sokat, vagy a vezérléssel lehet valami, mert akkor csinál ilyet, ha leállítás után marad benya ott, ahol nem kellene, vagy ha az AC túl sokat nyom neki az elején és fuldoklik tőle.
Füst nincs indításkor?
Naplózva
trombonist
Vendég
« Új hozzászólás #12 Dátum: 2009.09.01 kedd, 14:13:33 »

AC nyomhat túl sokat, vagy a vezérléssel lehet valami, mert akkor csinál ilyet, ha leállítás után marad benya ott, ahol nem kellene, vagy ha az AC túl sokat nyom neki az elején és fuldoklik tőle.
Füst nincs indításkor?
Szia!

Egyáltalán nincs füst indításkor se, beindulás után se, menet közben se.
Nem vettem észre összefüggést a leállításokkal kapcsolatban sem. Szóval melegen leállítom - melegen indítom, hidegen leállítom - hidegen indítom, stb... Vagy ha melegen állítom le este, és reggel hidegen indítom, szóval nincs semmi összefüggés, egyszer így indul, másszor úgy...

De mitől nyomhat sokat az AC? És miért csak indításnál? Valahol kéne lennie egy visszafolyó vezetéknek, hogy a fölösleget visszavezesse a tankba. Mert az AC egyébként is mindig többet nyom, mint szükséges. A fölösleg meg visszafolyik a tankba. (Kevesebbet nem nyomhat, mert akkor egyrészt nem lenne tartalék egy hirtelen gázadásnál, másrészt mindig szegény keverékkel üzemelne a motor.) 
Nomeg indításnál is, minden autón, függetlenül a motor hőmérsékletétől, a gyújtás ráadásakor mindig ugyanannyi ideig búg az AC.
Ezért van egy benzinnyomás-szabályzó még az injektorok előtt, ami mindig meghatározott értéken tartja a benzinnyomást. Bármennyit is nyomjon az AC, a fölösleget visszaküldi a tankba.

Szóval lehet, hogy ebben a visszamenő vezetékben valahol dugulás van? - Ezt igazolhatná a benzinszag.
Vagy valahol valamiért levegősödik az üzemanyagrendszer?

Üdv!
trombonist
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.01 kedd, 14:23:40 írta trombonist » Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #13 Dátum: 2009.09.01 kedd, 14:25:10 »



Szóval lehet, hogy ebben a visszamenő vezetékben valahol dugulás van? - Ezt igazolhatná a benzinszag.
Vagy valahol valamiért levegősödik az üzemanyagrendszer?

Üdv!
trombonist

Lehetséges.
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #14 Dátum: 2009.09.02 szerda, 00:33:36 »

Ma a 13.kerben a Béke úton a villamosra felszállva stíröltem egy ezüst, ST optikás, sedan V6-ot. Nem ST, sokküllős felnije volt. RemovedUser, nem te voltál?
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #15 Dátum: 2009.09.02 szerda, 08:09:01 »

Kérdés:

Ha nincs más hibakód, akkor én megpucolnám az alapjárati motort, és ha továbbra is fennáll, akkor jönnék vissza!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #16 Dátum: 2009.09.02 szerda, 08:11:09 »

Merre keressem a hibát? Hőmérséklet jeladók, üzemanyag-nyomás szabályzó, alapjárati motor? Esetleg vákuumcsövek?

Akár, akár, akár... Diag! Ha van hibakód, akkor okosabb leszel. Egyébként sziszeg a tank, amikor kinyitod a fedelét?
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
takee
Vendég
« Új hozzászólás #17 Dátum: 2009.09.02 szerda, 08:32:57 »

Ha nincs más hibakód, akkor én megpucolnám az alapjárati motort, és ha továbbra is fennáll, akkor jönnék vissza!

Jó ötlet!  wow1 worship
Tegnap kipróbáltam, hogy mi történik az alapjárati motor kiiktatásakor. Természetesen alapjárat leesés (500 rpm) és szervó működés közbeni lefulladás volt az eredmény. Szóval az alapjárati motor lesz a ludas, nem az EGR.

Köszi a tippeket mindenkinek.
Naplózva
trombonist
Vendég
« Új hozzászólás #18 Dátum: 2009.09.02 szerda, 13:50:09 »

Akár, akár, akár... Diag! Ha van hibakód, akkor okosabb leszel. Egyébként sziszeg a tank, amikor kinyitod a fedelét?
Szia!

Nem, nem sosem sziszeg a tanksapi. Volt, hogy iszonyat kánikulában mentem vele országúton tartósan, majd megálltam és nem indult. Na, kocsiból ki, tanksapka leteker, de semmi szisszenés. Más alkalommal, miután egy nap alatt a teljes tankot kijártam, újbóli tankolásnál megintcsak nem szisszent. Szóval elvileg a tank szellőzik, ahogy kell. És noname kúton sosem tankolok, általában a Szentendrei úti nagy OMW-nél (hagyományos) 95-öst kap a kocsi.

Hibakódot még nem olvas(tat)tam ki. Takee-val nézegettük a diag.-csatlakozót, ő azt mondja, nem hasonlít sem az MKI-re, sem az MKII-re. Az autó - a gyári kézikönyve szerint - OBDII-t használ.  fejvakaras
De ha lenne valamilyen eltárolt hibakód, azt jelezné nekem a műszerfalon a check engine lámpa, nemde? - Motor indulás után szépen kialszik, és menet közben sem világít...

Valamelyikőtök tud nekem segíteni hibakódot olvasni? Vagy élből menjek el egy márkaszervizbe?

Még arra gondoltam, esetleg gyertyahiba. Mert én alapvetően nem hajtom a verdát, 2-3000-res fordulaton járkálok vele, lehet, hogy kicsit kormosak a gyertyák? (Az előző tulaj - elmondása szerint - 100ezer km-nél cserélte ki a gyári gyertyákat szintén gyári platina gyertyákra. Most 164ezer km van a kocsiban, tehát 64ezer a gyertyákban.)

Másfél hónapja van meg a kocsi, és csak egy hete kezdte ezt a hibát produkálni. Lehet, hogy az előző tulaj jobban hajtotta, nálam meg a komótosabb üzem következményeként elkezdett kiülni valahová valami dzsuva?

Köszi a tippet!
Üdv!
trombonist
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #19 Dátum: 2009.09.02 szerda, 14:36:28 »



Másfél hónapja van meg a kocsi, és csak egy hete kezdte ezt a hibát produkálni. Lehet, hogy az előző tulaj jobban hajtotta, nálam meg a komótosabb üzem következményeként elkezdett kiülni valahová valami dzsuva?

Köszi a tippet!
Üdv!
trombonist

Ha ki kell kormolni, hozd el hozzám és majd én jól kikormolom.

A csatija tényleg nem OBDII-es, nekem MK I-ben is az volt és most is az van, de ez nem az a forma és nem az a méret.

Ki kéne deríteni, milyen interfész csati kell hozzá...
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #20 Dátum: 2009.09.02 szerda, 14:39:49 »

Szia!

Nem, nem sosem sziszeg a tanksapi. Volt, hogy iszonyat kánikulában mentem vele országúton tartósan, majd megálltam és nem indult. Na, kocsiból ki, tanksapka leteker, de semmi szisszenés. Más alkalommal, miután egy nap alatt a teljes tankot kijártam, újbóli tankolásnál megintcsak nem szisszent. Szóval elvileg a tank szellőzik, ahogy kell. És noname kúton sosem tankolok, általában a Szentendrei úti nagy OMW-nél (hagyományos) 95-öst kap a kocsi.

Nekem eddig minden autómnál, beleértve a jópár cégest is, amit tankoltam mindig sziszegett a tanksapka...

Ebben az esetben érdemes egy gyertya, és kábelszett cserét megejteni... De hézagállítás az minimum, ideig óráig az is megoldás, sőt akkor legalább megtudod a tutit, ha javulást tapasztalsz.

És néha 4-ben 3000-es fordulaton kormolj egy 5-6 percet! Wink
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
trombonist
Vendég
« Új hozzászólás #21 Dátum: 2009.09.02 szerda, 19:55:32 »

Ha ki kell kormolni, hozd el hozzám és majd én jól kikormolom.

A csatija tényleg nem OBDII-es, nekem MK I-ben is az volt és most is az van, de ez nem az a forma és nem az a méret.

Ki kéne deríteni, milyen interfész csati kell hozzá...
Szia!

Mindjárt gondoltam, hogy lesz jelentkező, aki megkergesse a Contourt...  taps  (És tippem is volt rá, hogy ki lesz az...  integet2)

Az a gond, hogy én egyáltalán nem értek a számítógépes cuccokhoz, az autóról meg égen-földön nincs semmi info. Esetleg TIS CD? - de olyanom sincs...

Üdv!
trombonist
Naplózva
trombonist
Vendég
« Új hozzászólás #22 Dátum: 2009.09.02 szerda, 20:04:35 »

Nekem eddig minden autómnál, beleértve a jópár cégest is, amit tankoltam mindig sziszegett a tanksapka...
Szia!

Akkor eszerint az volna a normális, ha sziszegne? Nekem meg még soha egyik autóm se sziszegett a tanksapkánál, pedig én is vezetek fűt-fát...
De ha sziszeg, akkor az azt jelenti, hogy nem jó a tank szellőzése és ahogy csökken a benzinszint, vákuum keletkezik.  fejvakaras
(Tudomásom szerint ezekben a modernebb - környezetbarát - autókban a tankból kiáramló benzingőzök egy aktívszenes szűrőtartályon keresztül távoznak a szabadba. Ezért nem érzünk sose benzinszagot a kocsi közelében, még nagy melegben sem. - Ellentétben a régi szép időkkel, amikor nagy hőségben minden benzines autó tanksapkája közelében benzinszag volt. Ott ugyanis tényleg csak a tanksapkán keresztül kapott levegőt a tank.)

Hogy kicsit élvezzem is a hibafeltárást, a napokban kicsit jobban meghajtom a verdát...  hehe

Üdv!
trombonist
Naplózva
GoFerrari
Vendég
« Új hozzászólás #23 Dátum: 2009.09.02 szerda, 20:32:32 »

Hát nem sikerült beszkennelni de beírom h mit ir a Ford a sima V6 és az ST200 között.

-Higher power output 151kw (205ps)
-Revised camshafts wit modifited valve timing
-Revised intake pipe
-Modifited exhaust pipes
-Compression ratio 10,25:1
-Sintered and forged connecting rods
-Emissions standard D4

Lehet h nem tudtam vele ujdonságot irni,de hátha

Naplózva
GoFerrari
Vendég
« Új hozzászólás #24 Dátum: 2009.09.02 szerda, 20:38:32 »

Szia!

Nem, nem sosem sziszeg a tanksapi. Volt, hogy iszonyat kánikulában mentem vele országúton tartósan, majd megálltam és nem indult. Na, kocsiból ki, tanksapka leteker, de semmi szisszenés. Más alkalommal, miután egy nap alatt a teljes tankot kijártam, újbóli tankolásnál megintcsak nem szisszent. Szóval elvileg a tank szellőzik, ahogy kell. És noname kúton sosem tankolok, általában a Szentendrei úti nagy OMW-nél (hagyományos) 95-öst kap a kocsi.

Hibakódot még nem olvas(tat)tam ki. Takee-val nézegettük a diag.-csatlakozót, ő azt mondja, nem hasonlít sem az MKI-re, sem az MKII-re. Az autó - a gyári kézikönyve szerint - OBDII-t használ.  fejvakaras
De ha lenne valamilyen eltárolt hibakód, azt jelezné nekem a műszerfalon a check engine lámpa, nemde? - Motor indulás után szépen kialszik, és menet közben sem világít...

Valamelyikőtök tud nekem segíteni hibakódot olvasni? Vagy élből menjek el egy márkaszervizbe?

Még arra gondoltam, esetleg gyertyahiba. Mert én alapvetően nem hajtom a verdát, 2-3000-res fordulaton járkálok vele, lehet, hogy kicsit kormosak a gyertyák? (Az előző tulaj - elmondása szerint - 100ezer km-nél cserélte ki a gyári gyertyákat szintén gyári platina gyertyákra. Most 164ezer km van a kocsiban, tehát 64ezer a gyertyákban.)

Másfél hónapja van meg a kocsi, és csak egy hete kezdte ezt a hibát produkálni. Lehet, hogy az előző tulaj jobban hajtotta, nálam meg a komótosabb üzem következményeként elkezdett kiülni valahová valami dzsuva?

Köszi a tippet!
Üdv!
trombonist

Nekem is sziszeg...De semmi baja Smiley
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #25 Dátum: 2009.09.02 szerda, 21:22:24 »

Hát nem sikerült beszkennelni de beírom h mit ir a Ford a sima V6 és az ST200 között.

-Higher power output 151kw (205ps)
-Revised camshafts wit modifited valve timing
-Revised intake pipe
-Modifited exhaust pipes
-Compression ratio 10,25:1
-Sintered and forged connecting rods
-Emissions standard D4

Lehet h nem tudtam vele ujdonságot irni,de hátha



Ti sem értitek, azért nem fordítjátok le? fejvakaras
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
GoFerrari
Vendég
« Új hozzászólás #26 Dátum: 2009.09.03 csütörtök, 07:42:05 »

Ti sem értitek, azért nem fordítjátok le? fejvakaras

Aki kiváncsi rá az ugyis lefordítja.... www.webforditas.hu  smile
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #27 Dátum: 2009.09.04 péntek, 15:42:05 »

4 liter olaj kell összesen a motorba?
Nekem kb 6.000km alatt ment le a felére a szint. Ez normális?
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

takee
Vendég
« Új hozzászólás #28 Dátum: 2009.09.04 péntek, 17:08:15 »

4 liter olaj kell összesen a motorba?
Nekem kb 6.000km alatt ment le a felére a szint. Ez normális?

5.5 liter kell bele.
Nem normális, 10.000 alatt mehet le max. a feléig a sávozásnak. De már az is sok.
Naplózva
GoFerrari
Vendég
« Új hozzászólás #29 Dátum: 2009.09.04 péntek, 17:48:14 »

4 liter olaj kell összesen a motorba?
Nekem kb 6.000km alatt ment le a felére a szint. Ez normális?

Szerintem nem olyan sok vészesen.Mikor a napokban 20000 km után lecseréltem az olajat,a minimum fölött volt mégl,pedig nem volt hozzáöntve.
Szerintem elég 5 literest venni,mert jól kicsepegtettem,plusz pár másodpercre beinditottam h nyomja ki jól az olajat akkor is pont elég volt 5 liter és kb max-min között van félúton.

« Utoljára szerkesztve: 2009.09.04 péntek, 17:50:38 írta GoFerrari » Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #30 Dátum: 2009.09.04 péntek, 18:49:05 »

Szerintem nem olyan sok vészesen.Mikor a napokban 20000 km után lecseréltem az olajat,a minimum fölött volt mégl,pedig nem volt hozzáöntve.
Szerintem elég 5 literest venni,mert jól kicsepegtettem,plusz pár másodpercre beinditottam h nyomja ki jól az olajat akkor is pont elég volt 5 liter és kb max-min között van félúton.



Két dolgot csinálsz csak rosszul, ami most nem baj, csak később bosszulja majd meg magát.

Ad 1: Olajcsere-periódus a  gyári előírások szerint (0 km-es autóra vonatkozóan) 15.000km. Na most ehhez képest a 20.000 az nagyon rossz döntés, ennyi idős autónál nem véletlenül javasolják 10.000-ként.

Ad 2: Az olajszintnek mindig a maximumon kell lennie, mert (mivel nem száraz kartelles az autó) erős kanyarokban pont az a fél-1 liter hiányzik a teknőből és nem lesz megfelelő a kenés, aminek hosszútávon súlyos következményei lesznek.

Persze a te döntésed hogyan bánsz az autóddal, de másoknak ne adj ilyen helytelen tanácsokat.

Csak zárójelben: Az MK I V6-om 502.000km-et ment el felújítás nélkül, rendesen betartva az olajcsere és szervízszabályokat. Ekkor 10.000 km alatt evett meg 9 deci olajat.
Ehhez képest Rocco-nál meglehetősen sok a 6.000 km alatti 5 deci olajfogyasztás. (már ha nincs benne 350.000 km)
Naplózva
imi111
Vendég
« Új hozzászólás #31 Dátum: 2009.09.04 péntek, 18:58:43 »

Nem hiszem, hogy a tempomat lenne. Az egyrészt benne van 4 hónapja és csak most jelentkezett a probléma, másrészt az említett márkatársnak sem a tempomat okozta a hibát.

Azért köszi a tippet. integet2
Szia!
Sikerült kiderítened mitöl emelkedik az alapjáratod?
Naplózva
GoFerrari
Vendég
« Új hozzászólás #32 Dátum: 2009.09.04 péntek, 19:15:01 »

Két dolgot csinálsz csak rosszul, ami most nem baj, csak később bosszulja majd meg magát.

Ad 1: Olajcsere-periódus a  gyári előírások szerint (0 km-es autóra vonatkozóan) 15.000km. Na most ehhez képest a 20.000 az nagyon rossz döntés, ennyi idős autónál nem véletlenül javasolják 10.000-ként.

Ad 2: Az olajszintnek mindig a maximumon kell lennie, mert (mivel nem száraz kartelles az autó) erős kanyarokban pont az a fél-1 liter hiányzik a teknőből és nem lesz megfelelő a kenés, aminek hosszútávon súlyos következményei lesznek.

Persze a te döntésed hogyan bánsz az autóddal, de másoknak ne adj ilyen helytelen tanácsokat.

Csak zárójelben: Az MK I V6-om 502.000km-et ment el felújítás nélkül, rendesen betartva az olajcsere és szervízszabályokat. Ekkor 10.000 km alatt evett meg 9 deci olajat.
Ehhez képest Rocco-nál meglehetősen sok a 6.000 km alatti 5 deci olajfogyasztás. (már ha nincs benne 350.000 km)

Tanácsot nem adtam,csak annyit irtam h nem vészes egy ilyen korú autónál.Én így csináltam ennyi.(bevallom nem szándékosan). Ki is javasolja 10000 ként? Te? Maximumon kell tartani,ne haragudj ez hülyeség.Inkább te ne adj ilyen tanácsot senkinek.
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.04 péntek, 19:17:18 írta GoFerrari » Naplózva
pbalage
Vendég
« Új hozzászólás #33 Dátum: 2009.09.04 péntek, 19:47:51 »

Üdv mindenkinek, szerintem kár ezen ilyen hevesen vitatkozni, véleményem szerint érdemes 10 ezrenként vagy évente lecserélni az olajat és csak a gyár szerint előírt cuccokat használni, mert még ha sokat is használja akkor sem nagy plussz költség és biztos, hogy meghálálja a motor, én már több autómba tettem 200 ezer körüli km-t, és a motorjával soha egyiknek sem volt gondom, remélem a Mondeo-val sem lesz  smile az olajszint meg max és min között mindíg elegendő. Mivel ezt a motort a 90-es évek eljén, közepén fejlesztették és csak mostanában találták ki a 30-40 e km-es szervízintervallumokat, ezért mindenképpen érdemes az akkori viszonyoknak megfelelően olajat cserélni, ami 10 e km. (szerintem)  smile
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.04 péntek, 19:50:39 írta pbalage » Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #34 Dátum: 2009.09.05 szombat, 08:10:19 »

4 liter olaj kell összesen a motorba?
Nekem kb 6.000km alatt ment le a felére a szint. Ez normális?

Az lenne az ideális, ami szinte csak a Ford motorokra igaz a piacon, hogy nem eszik semmit, de az, ami nálad elfogyott egyáltalán nem vészes, és még foglalkozni sem kell vele. Ez jó, ha 2,5dl-t jelent, mivel a minimum, és a maximum közt alig van 0,5l...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #35 Dátum: 2009.09.05 szombat, 08:12:54 »

Két dolgot csinálsz csak rosszul, ami most nem baj, csak később bosszulja majd meg magát.

Ebben igazad van, csak a második hiba, az nem amit írtál! Nincs sok a min, és max között, így ebből nem lesz baj. Sőt, ha a szint alá esik, és még a pálca belelóg, talán még akkor sem feltétlenül jelez a visszajelző, kivéve extrém helyeken...
A második hiba, hogy olaj nélkül egy tized másodpercet sem mehet a motor!!!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
takee
Vendég
« Új hozzászólás #36 Dátum: 2009.09.05 szombat, 14:01:07 »

Szia!
Sikerült kiderítened mitöl emelkedik az alapjáratod?
Még nem.
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #37 Dátum: 2009.09.05 szombat, 14:02:42 »

Ebben igazad van, csak a második hiba, az nem amit írtál! Nincs sok a min, és max között, így ebből nem lesz baj. Sőt, ha a szint alá esik, és még a pálca belelóg, talán még akkor sem feltétlenül jelez a visszajelző, kivéve extrém helyeken...
A második hiba, hogy olaj nélkül egy tized másodpercet sem mehet a motor!!!

Na ez meg külön igaz!

A min és a max között nem 1 liter a különbség? wow1
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #38 Dátum: 2009.09.05 szombat, 16:28:05 »

Az lenne az ideális, ami szinte csak a Ford motorokra igaz a piacon, hogy nem eszik semmit, de az, ami nálad elfogyott egyáltalán nem vészes, és még foglalkozni sem kell vele. Ez jó, ha 2,5dl-t jelent, mivel a minimum, és a maximum közt alig van 0,5l...

Sziasztok!

Én ezt találtam a Moni III kezelésiben a min-max közötti olajmennyiségre vonatkozóan. A dizli nem semmi.

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Üdv: V.Tamás
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #39 Dátum: 2009.09.05 szombat, 20:10:53 »

Én tapasztalat alapján azt észleltem, hogy a min és a max között 1 liter van a V6 nál. Olajcserénél ez jött ki.

Megnéztem, miért emelkedik az alapjárat.  Diag már kiírja az alkapjárati motor hibát is az EGR mellett.

Kipucoltam, de semmi javulás----csere lesz. pias
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #40 Dátum: 2009.09.06 vasárnap, 18:13:12 »

5.5 liter kell bele.
Nem normális, 10.000 alatt mehet le max. a feléig a sávozásnak. De már az is sok.


Nem jól írtam. A Min. max közötti szakasz felénél volt, és 1liter utántöltésével maxig lett. És nem 6000, alatt, hanem 11.000 alatt fogyott ennyi, csak nem emlékeztem a kilóméterállásra, és homályos fotón néztem utána.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

takee
Vendég
« Új hozzászólás #41 Dátum: 2009.09.06 vasárnap, 21:05:18 »

És nem 6000, alatt, hanem 11.000 alatt fogyott ennyi, csak nem emlékeztem a kilóméterállásra, és homályos fotón néztem utána.

Persze, tudjuk, nem is eszi az olajat, meg hibátlan, garázsban tartott, nem dohányzó, női tulajdonostól, rendszeresen szervizelve, keveset futott...
jajjnemár smile
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #42 Dátum: 2009.09.06 vasárnap, 21:30:17 »

Persze, tudjuk, nem is eszi az olajat, meg hibátlan, garázsban tartott, nem dohányzó, női tulajdonostól, rendszeresen szervizelve, keveset futott...
jajjnemár smile


Az enyém nem hibátlan, nem tartották garázsban, dohányoztak benne, nem nőé volt, tényleg rendszeresen szervizelték, most lesz benne 297ezer... És én így is szeretem! vigyor3
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #43 Dátum: 2009.09.06 vasárnap, 23:14:17 »

Persze, tudjuk, nem is eszi az olajat, meg hibátlan, garázsban tartott, nem dohányzó, női tulajdonostól, rendszeresen szervizelve, keveset futott...
jajjnemár smile

De eszi: 5 deci/10.000, kb 160.000km van a mociban.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #44 Dátum: 2009.09.07 hétfő, 09:08:50 »

Hali!
 Eljött végre a tankolás ideje, így kiszámolhattam a fogyasztást. 10,1 liter lett a matek vége. Szerintem ez elég jó eredmény, mert sokat ingázok a melóhelyre (3,5km-re van), plusz mivel nemrég vettem a gépet, ezért benne van az "ismerkedés" is.
 És egyszer-egyszer azért elnehezül a jobb lábam, erről nehéz leszokni! eplus2
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #45 Dátum: 2009.09.07 hétfő, 09:16:31 »

Már felvetettem a vezérműlánc témát, hogy cseréljem-e 300ezernél, vagy sem. Mivel 280ezernél a volt tulaj cég megcsináltatta a 300ezres nagyszervízt(megvan a számla), ahol elvileg ugye cserélni kellett volna a láncot, ha az az előírás. A márkaszervíz viszont nem cserélte, nincs ilyen tétel a számlán. Az merült fel bennem, hogy esetleg már korábban cserélték (mert újkora óta a cégnél volt, és végig szervizelték), ebben az esetben ez benne van a rendszerükben, és ezért nem cserélték a 300ezres szervíznél. Az én kérdésem az, hogy én utána tudok-e nézni ennek a dolognak? help
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #46 Dátum: 2009.09.07 hétfő, 09:34:27 »


Az enyém nem hibátlan, nem tartották garázsban, dohányoztak benne, nem nőé volt, tényleg rendszeresen szervizelték, most lesz benne 297ezer... És én így is szeretem! vigyor3

 nyes
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #47 Dátum: 2009.09.07 hétfő, 09:38:18 »

De eszi: 5 deci/10.000, kb 160.000km van a mociban.

Az 5 deci az korrekt, tűréshatáron belül van bőven.  smile

Órán ellenőrizted, hogy nem porgették-e? Csak azért kérdem, mert az enyémben 182.000 km-van (hiteles, matrica érintetlen, szervízkönyvvel vettem) és 0.5-1 deci olajat kajál olajcserék között (10.000km), ami szerintem tök normális.
Az 5 deci sem sok, csak 160.000km-hez képest kicsit magasnak tűnik. (hajtod mint állat, mi? taps)
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #48 Dátum: 2009.09.07 hétfő, 09:40:23 »

Már felvetettem a vezérműlánc témát, hogy cseréljem-e 300ezernél, vagy sem. Mivel 280ezernél a volt tulaj cég megcsináltatta a 300ezres nagyszervízt(megvan a számla), ahol elvileg ugye cserélni kellett volna a láncot, ha az az előírás. A márkaszervíz viszont nem cserélte, nincs ilyen tétel a számlán. Az merült fel bennem, hogy esetleg már korábban cserélték (mert újkora óta a cégnél volt, és végig szervizelték), ebben az esetben ez benne van a rendszerükben, és ezért nem cserélték a 300ezres szervíznél. Az én kérdésem az, hogy én utána tudok-e nézni ennek a dolognak? help

Pénzért? Persze! wow1 taps
Keresd fel a márkaszervízt a kocsival egy átnézésre (pár ezer forint) és akkor kérd el a szervízelőzményeit. Ha jó arcok, odaadják...
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #49 Dátum: 2009.09.07 hétfő, 10:21:52 »

Pénzért? Persze! wow1 taps
Keresd fel a márkaszervízt a kocsival egy átnézésre (pár ezer forint) és akkor kérd el a szervízelőzményeit. Ha jó arcok, odaadják...


Oké! Kösz! Elvileg van minimális ismerettségem egy közeli szervízben. eljen Az a pár ezer forint meg még így is jobban hangzik, mint a vezérléscsere. taps
Naplózva
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 142   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.07 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.