Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 12:19:45
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo II.
>
V6 motor
Oldalak:
1
...
116
117
118
119
120
121
122
[
123
]
124
125
126
127
128
129
130
...
142
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: V6 motor (Megtekintve 2213078 alkalommal)
0 Felhasználó és 31 vendég van a témában
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6100 Dátum:
2013.04.03 szerda, 12:33:27 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.04.01 hétfő, 19:01:53
Az abs egy aktív rendszer, csak akkor működik, ha valamelyik kerék sebessége a megengedett határon túl különbözik a többiétől, tehát ez a statikus terhelésre nem szabályoz. Az EBV szerintem a hátsó kerekek fékezéskori megcsúszását és ezáltal az autó kifarolását akadályozza meg, de ha telepakolod cementes zsákkal a csomagtartót és kövérék is beülnek hátra, nem enged többlet féknyomást a hátsó tengelynek. Ezt viszont egy egyszerű mechanikus szeleppel és karral a fékerőszabályzó megteszi, igazából ezt egy rendesen méretezett mech. fékerőszabi is megtenné, de gondolom jobban működik elektronikusan felügyelve, emellett plusz 1 3 betűs is van az extralistán.
Egyébként ez amit én keresek fékerőszabályzó, ez sem valószínű, hogy terheléstől függően szabályozna. Hiszen nincsen semmivel kapcsolatban a fékvezetéken kívül. Valószínűleg azért alkalmazták, mert hátul is viszonylag nagy tárcsák vannak, és ez a szelep állandó csökkentett nyomást enged hátra, különben túl sok fékerő jutna oda. Érdekes megoldás, nem is így oldották meg már az újabb generációnál, de még ebből a kombin sem.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.04.03 szerda, 12:35:25 írta Dávid
»
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
hubi86
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6101 Dátum:
2013.04.03 szerda, 13:25:02 »
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy 1.8 benzines ghia mondeoba bele lehet-e varázsolni az st200 motorját.
Ha igen, akkor mit kellene cserélni az autón.
Találtam egy motort komplett elektronikával, légtömegmérővel.
Remélem van valakinek ilyen tapasztalat...
Naplózva
nando33
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6102 Dátum:
2013.04.03 szerda, 17:57:36 »
Sziasztok urak. Többen kérdezték ,hogy mi a helyzet az autóval. Először is köszönöm a tippeket és a tanácsokat mindenkinek.Nos kijelenthetem a szerelem még tart és tartani is fog! Kérdésre válaszolva az autó vétel ára 300e volt 240-nél megállt.1997-es. A probléma a következő volt a gyertya nem volt betekerve rendesen és nem is belevaló volt egyik darab sem. teljes gyújtás kábelek lettek cserélve,első szilentek,és vadonat új lengés csillapítók. ez 120e-be került,ebből az anyag 85ezer. nos vannak még problémák de most ezek is meglesznek oldva. kb még 120e körül kell költeni,így mondjuk 500ezerből lesz meg a gép. Kérdésem is van katalizátor kivétele és középső dobbal való helyettesítés? Sport légszűrő milyet vegyek, Chip tuning? Szeretnék kihozni belőle 200lóerőt. Köszönöm a segítségeteket.
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6103 Dátum:
2013.04.03 szerda, 18:36:40 »
Idézetet írta: nando33 - 2013.04.03 szerda, 17:57:36
Sziasztok urak. Többen kérdezték ,hogy mi a helyzet az autóval. Először is köszönöm a tippeket és a tanácsokat mindenkinek.Nos kijelenthetem a szerelem még tart és tartani is fog! Kérdésre válaszolva az autó vétel ára 300e volt 240-nél megállt.1997-es. A probléma a következő volt a gyertya nem volt betekerve rendesen és nem is belevaló volt egyik darab sem. teljes gyújtás kábelek lettek cserélve,első szilentek,és vadonat új lengés csillapítók. ez 120e-be került,ebből az anyag 85ezer. nos vannak még problémák de most ezek is meglesznek oldva. kb még 120e körül kell költeni,így mondjuk 500ezerből lesz meg a gép. Kérdésem is van katalizátor kivétele és középső dobbal való helyettesítés? Sport légszűrő milyet vegyek, Chip tuning? Szeretnék kihozni belőle 200lóerőt. Köszönöm a segítségeteket.
Vegyél rá egy st folytószelepet, meg csippelesd meg, felmegy 200 fölé is.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6104 Dátum:
2013.04.03 szerda, 18:41:36 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.04.03 szerda, 18:36:40
Vegyél rá egy st folytószelepet, meg csippelesd meg, felmegy 200 fölé is.
Csak nehogy aztán elmenjen utána teljesítménymérésre, mert sírva fakad, hogy az ST fojtószeleppel és a chippeléssel 163 lovas lett.
200 fölé? A fentiekkel? Muhahaha.
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6105 Dátum:
2013.04.03 szerda, 18:53:26 »
Idézetet írta: drof - 2013.04.03 szerda, 18:41:36
Csak nehogy aztán elmenjen utána teljesítménymérésre, mert sírva fakad, hogy az ST fojtószeleppel és a chippeléssel 163 lovas lett.
200 fölé? A fentiekkel? Muhahaha.
Nekem padon mérve csipp előtt 152 volt, utána 187, gyári konfigurációval. Igaz mk3.
Az mk2 v6 csak st folytószelepet kapott, meg az st számítógépét, de látványos volt a különbség.
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6106 Dátum:
2013.04.03 szerda, 18:59:29 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.04.03 szerda, 18:53:26
Nekem padon mérve csipp előtt 152 volt, utána 187, gyári konfigurációval. Igaz mk3.
Az mk2 v6 csak st folytószelepet kapott, meg az st számítógépét, de látványos volt a különbség.
biztos csak ezt?
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6107 Dátum:
2013.04.03 szerda, 19:01:54 »
Idézetet írta: drof - 2013.04.03 szerda, 18:41:36
Csak nehogy aztán elmenjen utána teljesítménymérésre, mert sírva fakad, hogy az ST fojtószeleppel és a chippeléssel 163 lovas lett.
200 fölé? A fentiekkel? Muhahaha.
hallod ...
hát ezért cseréltünk motort?
csak fo
ly
tószelepet (sic!) meg számítógépet kellett volna cserélnünk
hogy mi milyen hüjék vagyunk
Naplózva
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6108 Dátum:
2013.04.03 szerda, 19:29:30 »
Idézetet írta: yooccoo - 2013.04.03 szerda, 19:01:54
hallod ...
hát ezért cseréltünk motort?
csak fo
ly
tószelepet (sic!) meg számítógépet kellett volna cserélnünk
hogy mi milyen hüjék vagyunk
Ugyanmár.. leállítod, lendületesen rátekerve a kulcsot újra elindítod, és máris plusz 10 lóerő!!
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
vzoli
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6109 Dátum:
2013.04.03 szerda, 19:30:27 »
Idézetet írta: yooccoo - 2013.04.03 szerda, 18:59:29
biztos csak ezt?
Az mk3 csak programot. Az mk2 nem lett mérve, mert ott computer hiba miatt lett a 2.5st ecu belerakva, és mivel eléggé @lett, még a légszűrő ház, maf, csövek, gazbovden tartó is a folytószelep mellett. Utána jobban vette a fordulatot fickósabb lett.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6110 Dátum:
2013.04.03 szerda, 20:05:18 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.04.03 szerda, 18:53:26
Nekem padon mérve csipp előtt 152 volt, utána 187, gyári konfigurációval. Igaz mk3.
Az mk2 v6 csak st folytószelepet kapott, meg az st számítógépét, de látványos volt a különbség.
Akkor gondold csak el, milyen lett volna, ha kap egy komplett ST motort nagyobb injektorokkal, polír szívócsonkkal, könnyebb lendkerékkel és mondjuk egy hengerenkénti leömlőpárral. Na az már bőven 200 felett van. És azt már lehet hova chippelni utána.
Ha józan paraszti ésszel átgondolod: ha csak a fojtószelep (fojtani csak pontosan szabad, nehogy túlélje.....) és chip lenne a 171-205 le között a különbség, akkor a gyárban se xaroztak volna a többi apróság áttervezésével.
Akinek meg nem elég a gyári paci, az vegyen slick gumit. Érezhető lesz a teljesítményleadás változása (száraz aszfalton persze).
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6111 Dátum:
2013.04.03 szerda, 20:06:09 »
Idézetet írta: yooccoo - 2013.04.03 szerda, 19:01:54
hallod ...
hát ezért cseréltünk motort?
csak fo
ly
tószelepet (sic!) meg számítógépet kellett volna cserélnünk
hogy mi milyen hüjék vagyunk
Há' bammeg, csak most szóltak a Tudor-ok. Fene se tudta, hogy a fojtószelepben lakik a cserebogárlárva.
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6112 Dátum:
2013.04.03 szerda, 20:11:07 »
Idézetet írta: drof - 2013.04.03 szerda, 20:06:09
Há' bammeg, csak most szóltak a Tudor-ok. Fene se tudta, hogy a fojtószelepben lakik a cserebogárlárva.
van tartalék fojtószeleped, ugye?
kőne
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6113 Dátum:
2013.04.03 szerda, 23:56:56 »
Idézetet írta: drof - 2013.04.03 szerda, 20:05:18
Akkor gondold csak el, milyen lett volna, ha kap egy komplett ST motort nagyobb injektorokkal, polír szívócsonkkal, könnyebb lendkerékkel és mondjuk egy hengerenkénti leömlőpárral. Na az már bőven 200 felett van. És azt már lehet hova chippelni utána.
Ha józan paraszti ésszel átgondolod: ha csak a fojtószelep (fojtani csak pontosan szabad, nehogy túlélje.....) és chip lenne a 171-205 le között a különbség, akkor a gyárban se xaroztak volna a többi apróság áttervezésével.
Akinek meg nem elég a gyári paci, az vegyen slick gumit. Érezhető lesz a teljesítményleadás változása (száraz aszfalton persze).
Azért el is olyan olvasod néha amire írsz vagy csak írsz?
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6114 Dátum:
2013.04.04 csütörtök, 07:54:08 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.04.03 szerda, 23:56:56
Azért
el is olyan olvasod
néha amire írsz vagy csak írsz?
Az hagyján! Még azt is elolvasom, amit írok.
Mire gondolsz egyébként? Arra válaszoltam, hogy érezted a különbséget a fojtószelep és az ECU csere után. Na most ha érezted azt az 5 plusz virtuális lovat, akkor a plusz 36-ot még annál is jobban érezted volna, ugyebár.
Biztos érezhető volt a plusz levegő és az ST ECU miatti (többnyire azért placebo) rugalmasság növekedés, de hogy erősebb nem lett a verda, azt borítékolom. A több lóhoz ugyanis nem elegendő a többlet levegő, többlet üzemanyag, jobb légáramlás és kisebb tehetetlenségű lendkerék is kell.
Azt ne gondoljuk már komolyan, hogy egy 40-60 ezer forintos remappingtól és egy szélesebb fójtószeleptől 200 ló fölé ugrik a gyárilag 171 (mára valahol 155 és 165 közötti) lovas motor, mert ez nettó nonszensz. Jobb eseteben érhető el a chipszhez "garantált" 185.
Visszatérve a kérdésedre: igaz, hogy abban a hsz-ben, amire konkrétan válaszoltam nem írod, hogy 200 fölé ment a csere után a tiéd, viszont pár órával korábban ezt javasoltad:
"Vegyél rá egy st folytószelepet, meg csippelesd meg, felmegy 200 fölé is."
Na ez így, ilyen formában nem igaz. Erre írtam, hogy
"ha csak a fojtószelep és chip lenne a 171-205 le között a különbség, akkor a gyárban se xaroztak volna a többi apróság áttervezésével."
Szerintem mindenki értette, aki akarta.
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6115 Dátum:
2013.04.04 csütörtök, 07:57:05 »
Idézetet írta: drof - 2013.04.04 csütörtök, 07:54:08
Szerintem mindenki értette, aki akarta.
én nem akartam érteni, de kénytelen voltam
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6116 Dátum:
2013.04.04 csütörtök, 07:59:49 »
Idézetet írta: yooccoo - 2013.04.04 csütörtök, 07:57:05
én nem akartam érteni, de kénytelen voltam
Van, akinek nincs választása....
Naplózva
szuperhangya
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6117 Dátum:
2013.04.04 csütörtök, 08:29:45 »
Idézetet írta: drof - 2013.04.04 csütörtök, 07:59:49
Van, akinek nincs választása....
gyorsan add el nekem a fojtószeleped....múlt héten a kollegám elvitte egy kis országjárásra az autót,9 literes fogyasztást hozott ki belőle (~1000 km,nagyrészt autópályán) Mivel én nem autópályázok,ez jó vagy nem jó?Ha hinni lehet neki akkor pestről szegedre egy óra+10 perc alatt ért le,az átlagban olyan 160-170-et ment (és miért ne hinnék neki?)
«
Utoljára szerkesztve: 2013.04.04 csütörtök, 08:33:44 írta szuperhangya
»
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6118 Dátum:
2013.04.04 csütörtök, 08:30:00 »
Idézetet írta: drof - 2013.04.04 csütörtök, 07:54:08
Az hagyján! Még azt is elolvasom, amit írok.
Mire gondolsz egyébként? Arra válaszoltam, hogy érezted a különbséget a fojtószelep és az ECU csere után. Na most ha érezted azt az 5 plusz virtuális lovat, akkor a plusz 36-ot még annál is jobban érezted volna, ugyebár.
Biztos érezhető volt a plusz levegő és az ST ECU miatti (többnyire azért placebo) rugalmasság növekedés, de hogy erősebb nem lett a verda, azt borítékolom. A több lóhoz ugyanis nem elegendő a többlet levegő, többlet üzemanyag, jobb légáramlás és kisebb tehetetlenségű lendkerék is kell.
Azt ne gondoljuk már komolyan, hogy egy 40-60 ezer forintos remappingtól és egy szélesebb fójtószeleptől 200 ló fölé ugrik a gyárilag 171 (mára valahol 155 és 165 közötti) lovas motor, mert ez nettó nonszensz. Jobb eseteben érhető el a chipszhez "garantált" 185.
Visszatérve a kérdésedre: igaz, hogy abban a hsz-ben, amire konkrétan válaszoltam nem írod, hogy 200 fölé ment a csere után a tiéd, viszont pár órával korábban ezt javasoltad:
"Vegyél rá egy st folytószelepet, meg csippelesd meg, felmegy 200 fölé is."
Na ez így, ilyen formában nem igaz. Erre írtam, hogy
"ha csak a fojtószelep és chip lenne a 171-205 le között a különbség, akkor a gyárban se xaroztak volna a többi apróság áttervezésével."
Szerintem mindenki értette, aki akarta.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Mondeo_V6_engine
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6119 Dátum:
2013.04.04 csütörtök, 08:45:31 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.04.04 csütörtök, 08:30:00
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Mondeo_V6_engine
nahát akkor ha már a szöveg elejét megtaláltad, akkor olvasd tovább is, többek között ott szerepel a módosított vezérműtengely is
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6120 Dátum:
2013.04.04 csütörtök, 09:37:35 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.04.04 csütörtök, 08:30:00
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Mondeo_V6_engine
Remek cikk ez! Ebben is benne van sokminden, ami kell még az erősebb autóhoz. A nagyobb fojtószelep és a más ECU is. Meg sok egyéb, ami nelkül az említettek semmit nem érnek. De azért összefoglalom - sokadjára - neked is, mert látom, hogy vóna' rá igény.
ST200:
- dupla bemeneti nyílású légszűrőház,
- szélesebb pillangószelep ház (SVT),
- polírozott szívócsonk (elsődleges és másodlagos egyaránt "Extrude honing" kezelést kapott),
- nagyobb (zöld) injektorok,
- polírozott felső és alsó torkok (UIM, LIM)
- könnyített lendkerék,
- módosított vezérműtengely,
- módosított ECU, (nevezhetjük chippelésnek is)
- rövidített áttételű váltó (mert anélkül semmit nem ér a több ló)
- gyorsabb gázcseréjű kipufogórendszer (nem, nem az optika miatt duplacsövű).
Ez kellett ahhoz, hogy a 171 lóból 205 legyen. A 220Nm-ből pedig 235Nm.
A fizikája így néz ki: Bejön a több levegő, a MAF megméri. A több levegő gyorsabban lecsúszik a polírozott járatokon. Az ECU a MAF jele alapján a több levegőhöz hozzáadja a több üzemanyagot (amit a sima injektorokon keresztül nem tudna a szűk keresztmettszet miatt). A gyertyák begyújtanak, a módosított vezérműtengely által korábban nyitott szelepeken beömlő keverék elég és gyorsabban távozik (szintén a módosított vezérműtengely által korábban nyitott kipuffogó szelepeken át). A gázok bekerülnek a gyorsabban gázcserélő kipuffba és már csak annyi van hátra, hogy a könnyebb lendkerék hamarabb vegye a fordulatot, amit aztán át tud adni a rövidebb váltón át a kerekekre.
Na most a fojtószelep és az ECU kicserélésével 2 dolog történik. 1. Fizikailag szegényedik a keverék, mivel a sima V6 ECU nem tudja kezelni a sima V6 injektorokkal a többletlevegőt, a bejuttatott plusz levegő csak a keveréket szegényíti. 2. A felhasználó örül, hogy erősebbnek érzi az autóját, akárcsak a hangosabb sportkipufogóval.
Ha már cikkezünk, ne a wikipédiát citáljuk. Van olyan oldal is, ahol tudják, hogy miről beszélnek.
http://www.talkford.com/topic/135938-25v6-and-st200-svt-engine-differences/
Külön felhívnám a figyelmet az írás végén található megjegyzésre: "Source: Ford Motor Company"
Én meggyőzhető vagyok minden témában, de azt speciel velem nem fogod elhitetni, hogy a fojtószelep és az ECU cserével érezhetően jobban megy az MK2 V6. Van benne némi tapasztalatom. Meg páran vannak még itt, akik foglalkoztak ST motorral (ST alkatrészek apránkénti beszerelésével is sima V6-ba). Szerintem őket sem fogod tudni meggyőzni.
Az alapvető levegőoldali + ECU tuningról pedig itt egy alapmű mindenki okulására. Arról van benne szó, hogy a szívó/kipufogó oldali tuning önmagában miért okoz teljesítménycsökkenést, miért kell hozzá normális chip a teljesítménynövekedés eléréséhez illetve, hogy miért nem jó az, ha csak 1-2 elemet cserélünk egy komplex rendszerben.
És ez csak egy gagyi kommersz TV-show, ennél sokkal komolyabb tuningműhelyek ugyan ezt szajkózzák mindenhol.
http://www.youtube.com/watch?v=SOsEuScaT78
Naplózva
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6121 Dátum:
2013.04.04 csütörtök, 09:59:45 »
Idézetet írta: drof - 2013.04.04 csütörtök, 09:37:35
Remek cikk ez! Ebben is benne van sokminden, ami kell még az erősebb autóhoz. A nagyobb fojtószelep és a más ECU is. Meg sok egyéb, ami nelkül az említettek semmit nem érnek. De azért összefoglalom - sokadjára - neked is, mert látom, hogy vóna' rá igény.
ST200:
......
Nem szervesen tartozik a témához, de ha már meg lett említve a rövidebb váltó: az mekkora szentségtörés és/vagy baromság lenne, továbbá lehet-e vele pl. kisebb fogyasztást elérni, ha a hosszabb áttételezésű váltót dobunk egy ST200-ba? Nemsokára végre egyben lesz rá a pénz, hogy végre elhozhassam, és nem sportautóként akarom használni, inkább valami túraautó-féleségnek.. akkor meg inkább picit alacsonyabb fordulat, meg alacsonyabb fogyasztás jó lenne. Kiutálnátok innen egy ilyen változtatással?
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6122 Dátum:
2013.04.04 csütörtök, 10:12:37 »
Idézetet írta: thomyka - 2013.04.04 csütörtök, 09:59:45
Nem szervesen tartozik a témához, de ha már meg lett említve a rövidebb váltó: az mekkora szentségtörés és/vagy baromság lenne, továbbá lehet-e vele pl. kisebb fogyasztást elérni, ha a hosszabb áttételezésű váltót dobunk egy ST200-ba?
Szerintem értelme nincsen, az dinamizmus érzését vesztenéd el vele.
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6123 Dátum:
2013.04.04 csütörtök, 10:25:38 »
Idézetet írta: drof - 2013.04.04 csütörtök, 09:37:35
Remek cikk ez! Ebben is benne van sokminden, ami kell még az erősebb autóhoz. A nagyobb fojtószelep és a más ECU is. Meg sok egyéb, ami nelkül az említettek semmit nem érnek. De azért összefoglalom - sokadjára - neked is, mert látom, hogy vóna' rá igény.
ezzel még több lóerőt lehet kicsikarni belőle
http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/gumi_felni_disztarcsa/felni/ford_mondeo_st200_gyari_alufelni_garnitura_1736181071.html
(csak az az ütős súly ne vóna rajta ...)
Naplózva
Janny
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 965
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6124 Dátum:
2013.04.04 csütörtök, 11:38:17 »
Idézetet írta: drof - 2013.04.04 csütörtök, 07:54:08
...
Biztos érezhető volt a plusz levegő és az ST ECU miatti (többnyire azért placebo) rugalmasság növekedés, de hogy erősebb nem lett a verda, azt borítékolom. A több lóhoz ugyanis nem elegendő a többlet levegő, többlet üzemanyag, jobb légáramlás és kisebb tehetetlenségű lendkerék is kell.
...
Namost én kipucoltam a szívósort, így jobb lett a légáramlás. Lehet, hogy egyszer nem 5ezerért tankolok, hanem nyomok egy tele tankot, hogy több üzemanyagot kapjon az autó. Aztán felrakok rá egy
elektromos turbót
, meg az ST kipufogónál is olcsóbb és szebb hangot adó
turbó betétet
, szerintetek így meglesz a 200 ló az én 2,0 Zetec mocimmal?
Idézetet írta: drof - 2013.04.04 csütörtök, 09:37:35
Az alapvető levegőoldali + ECU tuningról pedig itt egy alapmű mindenki okulására. Arról van benne szó, hogy a szívó/kipufogó oldali tuning önmagában miért okoz teljesítménycsökkenést, miért kell hozzá normális chip a teljesítménynövekedés eléréséhez illetve, hogy miért nem jó az, ha csak 1-2 elemet cserélünk egy komplex rendszerben.
Szerintem próbáld ki! Cseréld le az autódban az ECU-t és a folytószelepet egy simára, járj vele egy kicsit! Érezhetően gyengébb lesz a géped! Márpedig, ahogy matekból tanultuk, ha nem tudod bebizonyítani, hogy A+B=C, akkor bizonyítsd be, hogy C-B=A, és ezzel máris bebizonyítottad az első állításodat is! (A peremfeltételek elhanyagolása mellett!)
Naplózva
MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6125 Dátum:
2013.04.04 csütörtök, 11:45:11 »
Idézetet írta: Janny - 2013.04.04 csütörtök, 11:38:17
Szerintem próbáld ki! Cseréld le az autódban az ECU-t és a folytószelepet egy simára, járj vele egy kicsit! Érezhetően gyengébb lesz a géped! Márpedig, ahogy matekból tanultuk, ha nem tudod bebizonyítani, hogy A+B=C, akkor bizonyítsd be, hogy C-B=A, és ezzel máris bebizonyítottad az első állításodat is! (A peremfeltételek elhanyagolása mellett!)
Ez jó, ezt tetszik!
Naplózva
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6126 Dátum:
2013.04.04 csütörtök, 13:08:47 »
Idézetet írta: drof - 2013.04.04 csütörtök, 09:37:35
Meg páran vannak még itt, akik foglalkoztak ST motorral (ST alkatrészek apránkénti beszerelésével is sima V6-ba). Szerintem őket sem fogod tudni meggyőzni.
Csak jutnék már el odáig, hogy kipróbálhassam... Most a fék miatt áll, mert nem találok sehol, senkinél ilyen fékerőszabályzót, amit lentebb említettem. Nem tudjátok véletlenül, hogy konkrétan amiben nincs, ott mi látja el helyette a feladatot, vagy máshova van beiktatva? Csak mert MKII-ből néztem már mind3-féle felépítményű V6ot, amikben nem volt a ilyen megoldás ott ahol nekem... Ugyanebben az évjáratban is néztem. Újonnan csak végszükség esetén veszem meg ezt.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.04.04 csütörtök, 13:19:22 írta Dávid
»
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6127 Dátum:
2013.04.04 csütörtök, 13:21:00 »
Idézetet írta: Dávid - 2013.04.04 csütörtök, 13:08:47
Csak jutnék már el odáig, hogy kipróbálhassam... Most a fék miatt áll, mert nem találok sehol, senkinél ilyen fékerőszabályzót, amit lentebb említettem. Nem tudjátok véletlenül, hogy konkrétan amiben nincs, ott mi látja el helyette a feladatot, vagy máshova van beiktatva? Csak mert MKII-ből néztem már mind3-féle felépítményű V6ot, amikben nem volt a ilyen megoldás ott ahol nekem... Ugyanebben az évjáratban is néztem. Újonnan csak végszükség esetén veszem meg ezt.
Kell az oda? Helyettesítsd csővel, és kész.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6128 Dátum:
2013.04.04 csütörtök, 14:10:10 »
Idézetet írta: Dávid - 2013.04.04 csütörtök, 13:08:47
Csak jutnék már el odáig, hogy kipróbálhassam... Most a fék miatt áll, mert nem találok sehol, senkinél ilyen fékerőszabályzót, amit lentebb említettem. Nem tudjátok véletlenül, hogy konkrétan amiben nincs, ott mi látja el helyette a feladatot, vagy máshova van beiktatva? Csak mert MKII-ből néztem már mind3-féle felépítményű V6ot, amikben nem volt a ilyen megoldás ott ahol nekem... Ugyanebben az évjáratban is néztem. Újonnan csak végszükség esetén veszem meg ezt.
gondolom éppen ezen okból van több féle abs fejegység...
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6129 Dátum:
2013.04.04 csütörtök, 14:13:14 »
Idézetet írta: thomyka - 2013.04.04 csütörtök, 09:59:45
Nem szervesen tartozik a témához, de ha már meg lett említve a rövidebb váltó: az mekkora szentségtörés és/vagy baromság lenne, továbbá lehet-e vele pl. kisebb fogyasztást elérni, ha a hosszabb áttételezésű váltót dobunk egy ST200-ba? Nemsokára végre egyben lesz rá a pénz, hogy végre elhozhassam, és nem sportautóként akarom használni, inkább valami túraautó-féleségnek.. akkor meg inkább picit alacsonyabb fordulat, meg alacsonyabb fogyasztás jó lenne. Kiutálnátok innen egy ilyen változtatással?
Ekkora f@szságot
kell az neked?
Idézetet írta: drof - 2013.04.04 csütörtök, 13:21:00
Kell az oda? Helyettesítsd csővel, és kész.
Felesleges.....
Idézetet írta: astor72 - 2013.04.04 csütörtök, 14:10:10
gondolom éppen ezen okból van több féle abs fejegység...
Most komolyan ezért áll az autó
Ott van benne az ebv. Én kipróbálnám a helyében azzal amit javasoltam 500ft/db elmegy egy üres útra, nyom egy satut, és ha a hátulja előbb blokkol mint az orra akkor kell.......
«
Utoljára szerkesztve: 2013.04.04 csütörtök, 14:15:30 írta Kalap ur
»
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6130 Dátum:
2013.04.04 csütörtök, 14:25:43 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2013.04.04 csütörtök, 14:13:14
Ekkora f@szságot
kell az neked?
Tudod, nagyon hozzászoktam már a TD-hez, hogy olyan jó keveset zabál, meg 130nál csak 3000-et forog.. Egy kis nosztalgia átmentés a ST-be
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6131 Dátum:
2013.04.04 csütörtök, 14:52:49 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2013.04.04 csütörtök, 14:13:14
Most komolyan ezért áll az autó
Ott van benne az ebv. Én kipróbálnám a helyében azzal amit javasoltam 500ft/db elmegy egy üres útra, nyom egy satut, és ha a hátulja előbb blokkol mint az orra akkor kell.......
Amit javasoltál (24mm), az feleolyan hosszú sincs mint a szelep(60mm), így emiatt sem tudná kiváltani. Anno a mérnökök nem valószínű, hogy azért tették be ezt a nyomásszabályzót, mert elfelejtették mire való az ABS meg az EBV, hanem több mint valószínű, hogy az enyémben lévő fékvezérlés valamilyen okból igényli ezt a megoldást.
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6132 Dátum:
2013.04.04 csütörtök, 15:15:24 »
Idézetet írta: Dávid - 2013.04.04 csütörtök, 14:52:49
Amit javasoltál (24mm), az feleolyan hosszú sincs mint a szelep(60mm), így emiatt sem tudná kiváltani. Anno a mérnökök nem valószínű, hogy azért tették be ezt a nyomásszabályzót, mert elfelejtették mire való az ABS meg az EBV, hanem több mint valószínű, hogy az enyémben lévő fékvezérlés valamilyen okból igényli ezt a megoldást.
Azt a kiváltásra javasoltam, nem a helyettesítésre... Nem fogsz olyat találni bontottat
te tudod, de azért olvasd el etzold 175 oldalát. Az csak azért lehet a korai mk2 modellekben ha a vezérlő beadja a kulcsot tudd használni az autód EBV nélkül is..... ne pördülj ki minden egyes fékezésnél
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
nando33
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6133 Dátum:
2013.04.04 csütörtök, 18:41:03 »
Sziasztok urak!
Az igazat megvallva okosabb nem lettem. Na már most ha kiveszem a katalizátort nyerek vele kb 8-10 lóerőt? Igen a chippel + 10% így elvileg a 170 lenne 185ló. persze egy 1997-es moci már nem tud 170 lóerőt produkálni sajnos. Elvileg sport légszűrő is dob mondjuk 5 lovat a pakliba. Nem szeretnék vitába szállni senkivel mert nem vagyok nagy menő de azért egy picit utána néztem a dolognak. Mondjuk kezdenék egy henger fej polírral meg ugye a motor kikönnyítése. Leömlőktől egy Remus rendszer,és ezek után chip tuning. Ez már tuti 200 de lehet,hogy több is egy picit. Na nem tudom??? Viszont ez tényleg nem 40-50 ezer mert ennyiből nem lehet 200 pacit csinálni,azt vegyük alapul,hogy egy normális jól működő chip tuning 50e-be kerül. A henger fej polír meg a kikönnyítés kb egy 100-120e, a kipufogó rendszer alsó hangon és jutányosan egy 80-100e-be kerül.Nem kell nagy tudás az értékek összeadásához ez kb.250 ezer. Valóban nagy különbség van az st és az alap v6 között,terméseztessen vétel árban is,bár több helyen írták,hogy az st egy picit túl van árazva. Most néztem egy népszerű autó kereskedő portálon 2000 évjárat 1.099.000 Ft szerintem 1 milláért simán vihető. Az én esetemben 500 ezernél megáll a verda ekkor egy tényleg jó állapotú alap v6 lesz,DE kb így mennek a jó állapotúak esetleg 6-650e. Persze még éppen működő szartalicskát lehet venni már 100-150ezerért,de ezt inkább felejtős. Ha mondjuk én ehhez hasonló utat választok akkor 700 körül megáll és elérem a kívánt eredményt. Legalább is remélem. És persze még az elektronikáról nem is szóltam mert ahhoz totál hülye vagyok.De itt már el kellene gondolkodnom egy motor cserén egy st használt motor 130körül mozog + elektronikus részek de ugye nem tudom milyen a motor? Valószínűleg ez a művelet is 200-250 körül mozoghat szerintem, persze ezek az én számításaim és nem feltétlenül így van de a tuning a JÓ tuning nem olcsó mulatság.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.04.04 csütörtök, 18:44:32 írta nando33
»
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6134 Dátum:
2013.04.04 csütörtök, 19:31:21 »
Idézetet írta: nando33 - 2013.04.04 csütörtök, 18:41:03
Ha jót akarsz magadnak, akkor nem állsz neki tuningolni, hanem veszel egy ST motort váltóval együtt angol vagy német autóból.
Tapasztalat mondatja ezt velem.
Naplózva
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6135 Dátum:
2013.04.04 csütörtök, 19:45:39 »
Idézetet írta: nando33 - 2013.04.04 csütörtök, 18:41:03
Sziasztok urak!
Az igazat megvallva okosabb nem lettem. Na már most ha kiveszem a katalizátort nyerek vele kb 8-10 lóerőt? Igen a chippel + 10% így elvileg a 170 lenne 185ló. persze egy 1997-es moci már nem tud 170 lóerőt produkálni sajnos. Elvileg sport légszűrő is dob mondjuk 5 lovat a pakliba. Nem szeretnék vitába szállni senkivel mert nem vagyok nagy menő de azért egy picit utána néztem a dolognak. Mondjuk kezdenék egy henger fej polírral meg ugye a motor kikönnyítése. Leömlőktől egy Remus rendszer,és ezek után chip tuning. Ez már tuti 200 de lehet,hogy több is egy picit. Na nem tudom???
Nem. Felejtsd el ezeket a légszűrő +5, meg katalizátor kivétel +10, sportdob +10, csipsztuning +10% marhaságokat... Már csak ezekkel +40lóerős lenne, láthatod, hogy irreális. Motorkikönnyítés??
Drof írását olvasd el mégegyszer. Azon felül ha 200 paci fölé akarsz menni, akkor lehet hengerfejet portolni, nagyobb szelepek, kompressziónövelés, mégdurvább veztengelyek, mégnagyobb injektorok, és a legvégén egy új program teljesítménymérő padon tökéletesítgetve. Aztán lehet hengerfejezgetni időnként, mert sz*r a tömítés, és eleve rossz a hátsó hengersor hűtése..
«
Utoljára szerkesztve: 2013.04.04 csütörtök, 19:47:44 írta Dávid
»
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Janny
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 965
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6136 Dátum:
2013.04.04 csütörtök, 19:46:14 »
Idézetet írta: nando33 - 2013.04.04 csütörtök, 18:41:03
Sziasztok urak!
Van ám annyi, alapból 200le feletti autó még az ST200-on kívül, ha mindenképp 200 ló a cél...
Ha mindenképp Ford kell, itt van ez:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/explorer/ford_explorer_4.0_-_v6-6674922
Ha a gyártó mindegy:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/omega_b/opel_omega_b_3.0_mv6_sport-6751732
http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/omega/opel_omega_3.0_mv6_mv6-6697942
http://www.hasznaltauto.hu/auto/chrysler/vision/chrysler_vision_3.5_automata-6713372
Ezek 500e HUF alatt megvásárolható, magyar rendszámos kosik. De van még jópár béka Sorpio is, 2,9-es V6os, az is 200 paci feletti.
Végig csak teljesítménynövelésről, és a "bűvös" 200le-s határ átlépéséről beszélsz, ezért gondoltam csak mutogatni akarod, hogy neked van 200 lovas kocsid. A nyomatéknövelésről, a váltóáttételezésről, a sportosságról szó nem esett.
(Bár igencsak kélem, hogy az általad összepakolt cuccokkal elérnéd a 200 lovat - de nincs tapasztalat.)
Naplózva
MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6137 Dátum:
2013.04.04 csütörtök, 21:13:08 »
Idézetet írta: Janny - 2013.04.04 csütörtök, 19:46:14
Van ám annyi, alapból 200le feletti autó még az ST200-on kívül, ha mindenképp 200 ló a cél...
Ha mindenképp Ford kell, itt van ez:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/explorer/ford_explorer_4.0_-_v6-6674922
Ha a gyártó mindegy:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/omega_b/opel_omega_b_3.0_mv6_sport-6751732
http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/omega/opel_omega_3.0_mv6_mv6-6697942
http://www.hasznaltauto.hu/auto/chrysler/vision/chrysler_vision_3.5_automata-6713372
Ezek 500e HUF alatt megvásárolható, magyar rendszámos kosik. De van még jópár béka Sorpio is, 2,9-es V6os, az is 200 paci feletti.
Végig csak teljesítménynövelésről, és a "bűvös" 200le-s határ átlépéséről beszélsz, ezért gondoltam csak mutogatni akarod, hogy neked van 200 lovas kocsid. A nyomatéknövelésről, a váltóáttételezésről, a sportosságról szó nem esett.
(Bár igencsak kélem, hogy az általad összepakolt cuccokkal elérnéd a 200 lovat - de nincs tapasztalat.)
Ezekert a lepukkant szarokert epeszu ember nem ad penzt
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6138 Dátum:
2013.04.04 csütörtök, 22:58:17 »
Idézetet írta: Janny - 2013.04.04 csütörtök, 19:46:14
Van ám annyi, alapból 200le feletti autó még az ST200-on kívül, ha mindenképp 200 ló a cél...
Ha mindenképp Ford kell, itt van ez:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/explorer/ford_explorer_4.0_-_v6-6674922
Ha a gyártó mindegy:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/omega_b/opel_omega_b_3.0_mv6_sport-6751732
http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/omega/opel_omega_3.0_mv6_mv6-6697942
http://www.hasznaltauto.hu/auto/chrysler/vision/chrysler_vision_3.5_automata-6713372
Ezek 500e HUF alatt megvásárolható, magyar rendszámos kosik. De van még jópár béka Sorpio is, 2,9-es V6os, az is 200 paci feletti.
Végig csak teljesítménynövelésről, és a "bűvös" 200le-s határ átlépéséről beszélsz, ezért gondoltam csak mutogatni akarod, hogy neked van 200 lovas kocsid. A nyomatéknövelésről, a váltóáttételezésről, a sportosságról szó nem esett.
(Bár igencsak kélem, hogy az általad összepakolt cuccokkal elérnéd a 200 lovat - de nincs tapasztalat.)
Mind igaz amit írsz. Viszont ne felejtsük el, hogy mekkora tömeget kell mozgatni 200+ lóval. Egy Explorer vagy egy Omega MV6 nem tudja azt nyújtani mint az ST200. Más karakterek, más dinamikával.
Naplózva
nando33
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6139 Dátum:
2013.04.04 csütörtök, 23:26:49 »
Köszi a választ kedves Jaany,de ezekért az autókért egy forintot sem fizetnék mégpedig azért mert ezek széthullott fostalicskák és még az 500ezres vételárhoz kellene csapni másik 400ezret,hogy alap állapotba kerüljenek így pedig már szinte megvehetném azt az st mondit a használt autóról 1miláért. Egyébként mint írtam szeretem ezt az autót és valószínűleg még sokáig nem adom el. Ezért is költök rá ennyit,de így legalább tudom,hogy jó és üzembiztos kocsim van és tényleg kivan cserélve az amit ki kell cserélni. Egyébként így is nagyon,nagyon elégedett vagyok a teljesítményével igazi Grand Turismo nem hagyott cserben hosszú emelkedőknél sem és pár meglepetést is tudtam vele okozni egész komoly pár éve gyártott autóknak. Igazából a cél az volt ,hogy jó állapotba kerüljön az autó amit megérdemel ez már szinte megvan,nem csak nyomni akarom neki hanem megadni azt ami neki jár,hogy ő is adhasson nekem: a vezetési élmény amit egy jól működő v6 adhat. A tunnigról csak annyit mondanék,hogy ésszerű pénzügyi keretek közt a legtöbbet kihozni a gépből. Szerintem ha nem is 200 de 180-190 közé feltudom húzni káros hatások nélkül. Szerintem ha meg lesz a 180-190 ló paci egy olyan omegát szarrá verek vele.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.04.04 csütörtök, 23:32:20 írta nando33
»
Naplózva
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6140 Dátum:
2013.04.05 péntek, 00:06:59 »
Idézetet írta: nando33 - 2013.04.04 csütörtök, 23:26:49
Köszi a választ kedves Jaany,de ezekért az autókért egy forintot sem fizetnék mégpedig azért mert ezek széthullott fostalicskák és még az 500ezres vételárhoz kellene csapni másik 400ezret,hogy alap állapotba kerüljenek így pedig már szinte megvehetném azt az st mondit a használt autóról 1miláért. Egyébként mint írtam szeretem ezt az autót és valószínűleg még sokáig nem adom el. Ezért is költök rá ennyit,de így legalább tudom,hogy jó és üzembiztos kocsim van és tényleg kivan cserélve az amit ki kell cserélni. Egyébként így is nagyon,nagyon elégedett vagyok a teljesítményével igazi Grand Turismo nem hagyott cserben hosszú emelkedőknél sem és pár meglepetést is tudtam vele okozni egész komoly pár éve gyártott autóknak. Igazából a cél az volt ,hogy jó állapotba kerüljön az autó amit megérdemel ez már szinte megvan,nem csak nyomni akarom neki hanem megadni azt ami neki jár,hogy ő is adhasson nekem: a vezetési élmény amit egy jól működő v6 adhat. A tunnigról csak annyit mondanék,hogy ésszerű pénzügyi keretek közt a legtöbbet kihozni a gépből. Szerintem ha nem is 200 de 180-190 közé feltudom húzni káros hatások nélkül. Szerintem ha meg lesz a 180-190 ló paci egy olyan omegát szarrá verek vele.
Viszont ha még sikerül is olcsó pénzből kihozni valamit {eleve 500-ért egy V6-os is olyan, hogy rá kell költeni 2-300ezret, hogy a kötelező baromságokat megcsináltasd rajta, esetleg repedt lökhárítók cseréje, vagy küszöb/kerékív csere; elég kicsi az esély, hogy törésmentes, az meg még plusz galibákat tud okozni.. Ilyenkor már ott tartasz, hogy 7-800k elment (plusz átírás), és még csak akkor a tuning}, akkor is -ill. igazán az olcsó tuning esetén- minden egyes plusz lóerővel durván exponenciális módon rövidíted a gép életét. Plusz 30 lóerő, az mínusz 150ezer km. Rossz esetben pár hónapon belül széthullik/besül/bármi egyéb lesz vele, és akkor ott vagy, hogy van egy bódéd használhatatlan motorral.
Vagy ha már olcsón kell, akkor egy ez:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Sierra_RS_Cosworth#2wd_Sierra_Sapphire_RS_Cosworth
? Bár ebből meg egy jó állapotú drágább mint az ST200.
Áh, vegyél ST200 motort meg lábakat, oszt jónapot
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Tamas0711
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6141 Dátum:
2013.04.05 péntek, 03:00:29 »
Idézetet írta: thomyka - 2013.04.05 péntek, 00:06:59
Viszont ha még sikerül is olcsó pénzből kihozni valamit {eleve 500-ért egy V6-os is olyan, hogy rá kell költeni 2-300ezret, hogy a kötelező baromságokat megcsináltasd rajta, esetleg repedt lökhárítók cseréje, vagy küszöb/kerékív csere; elég kicsi az esély, hogy törésmentes, az meg még plusz galibákat tud okozni.. Ilyenkor már ott tartasz, hogy 7-800k elment (plusz átírás), és még csak akkor a tuning}, akkor is -ill. igazán az olcsó tuning esetén- minden egyes plusz lóerővel durván exponenciális módon rövidíted a gép életét. Plusz 30 lóerő, az mínusz 150ezer km. Rossz esetben pár hónapon belül széthullik/besül/bármi egyéb lesz vele, és akkor ott vagy, hogy van egy bódéd használhatatlan motorral.
Vagy ha már olcsón kell, akkor egy ez:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Sierra_RS_Cosworth#2wd_Sierra_Sapphire_RS_Cosworth
? Bár ebből meg egy jó állapotú drágább mint az ST200.
Áh, vegyél ST200 motort meg lábakat, oszt jónapot
Ki kell álljak Nando33 mellett, teljesen megértem hogy ragaszkodik az autójához.Nekem egy 94-es V6-om van és idén kábelezték újra, új bosch gyújtás cakk-pakk + bosch silver s4 aksi, droftól leömlők+szervószivattyú, új hűtő+gyári vízsövek, már egy hete várom a formát aki ígérte hogy visszük gépműhelybe a motort teljesen szétkapják és teljes felújítás+ csak is kizárólag Victor Reinz tömítés, mk3-as féknyergek,fékbetét+focus st 170 tárcsa, új lengéscsillapítók elöl hátul(sachs), azt ha minden megvan akkor VEMS vezérlő.Mindent egybevéve simán vetekszik egy használt ST200 árával, de lesz egy 0km-es autóm.Engem pont nem érdekel hogy mennyi ló lesz a végén csak az hogy szolgáljon ki még 15-20 évig.Nem akarok thomyka vitatkozni de ennek a végletekig lebutított motornak az élettartamát nem befolyásolja +30-40 paci, annál inkább a hidegindítások száma, a sok rövidtáv, a nem megfelelő motorolaj és cseréjének elhanyagolása, a nem rendeltetésszerű üzemeltetés, a nem megfelelő alkatrészek használata.Ha szakszerű és tudatos egy tuning és 15e km helyett 10e km ként cserélsz olajat akkor igenis kimegy a világból is.Én ha tehetem még őszhajúan(25éves vagyok) is szeretném néha meghajtani a vasat, hétvégente lemosni, visszagondolni a sok-sok megtett km-re.Hát mi ez ha nem szerelem?
Van akinek a kocsi eszköz, valakinek társ az utazáshoz!
«
Utoljára szerkesztve: 2013.04.05 péntek, 09:36:51 írta Tamas0711
»
Naplózva
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6142 Dátum:
2013.04.05 péntek, 10:16:03 »
Idézetet írta: Tamas0711 - 2013.04.05 péntek, 03:00:29
Ki kell álljak Nando33 mellett, teljesen megértem hogy ragaszkodik az autójához.Nekem egy 94-es V6-om van és idén kábelezték újra, új bosch gyújtás cakk-pakk + bosch silver s4 aksi, droftól leömlők+szervószivattyú, új hűtő+gyári vízsövek, már egy hete várom a formát aki ígérte hogy visszük gépműhelybe a motort teljesen szétkapják és teljes felújítás+ csak is kizárólag Victor Reinz tömítés, mk3-as féknyergek,fékbetét+focus st 170 tárcsa, új lengéscsillapítók elöl hátul(sachs), azt ha minden megvan akkor VEMS vezérlő.Mindent egybevéve simán vetekszik egy használt ST200 árával, de lesz egy 0km-es autóm.Engem pont nem érdekel hogy mennyi ló lesz a végén csak az hogy szolgáljon ki még 15-20 évig.Nem akarok thomyka vitatkozni de ennek a végletekig lebutított motornak az élettartamát nem befolyásolja +30-40 paci, annál inkább a hidegindítások száma, a sok rövidtáv, a nem megfelelő motorolaj és cseréjének elhanyagolása, a nem rendeltetésszerű üzemeltetés, a nem megfelelő alkatrészek használata.Ha szakszerű és tudatos egy tuning és 15e km helyett 10e km ként cserélsz olajat akkor igenis kimegy a világból is.Én ha tehetem még őszhajúan(25éves vagyok) is szeretném néha meghajtani a vasat, hétvégente lemosni, visszagondolni a sok-sok megtett km-re.Hát mi ez ha nem szerelem?
Van akinek a kocsi eszköz, valakinek társ az utazáshoz!
Hát ha nem a lóerővadászat a cél, akkor ez így simán jó
Ha nem szerettem volna bele egy ST200-ba, akkor a mostani TD-t rántanám fel gyári állapotra..
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6143 Dátum:
2013.04.05 péntek, 14:24:19 »
Elvileg ha nincs hátul, akkor a motortérben található a hátsó kerekek fékerő-szabályzója. Nincsen valakinél fénykép amin ez látszódhat, vagy alkatrészprogramban le tudná csekkolni valaki?
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6144 Dátum:
2013.04.05 péntek, 14:28:43 »
Idézetet írta: Dávid - 2013.04.05 péntek, 14:24:19
Elvileg ha nincs hátul, akkor a motortérben található a hátsó kerekek fékerő-szabályzója. Nincsen valakinél fénykép amin ez látszódhat, vagy alkatrészprogramban le tudná csekkolni valaki?
ha jól informálódtam nem rég, valahol a vezérlő környékén dekkol.
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Tamas0711
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6145 Dátum:
2013.04.05 péntek, 14:50:29 »
Idézetet írta: thomyka - 2013.04.05 péntek, 10:16:03
Hát ha nem a lóerővadászat a cél, akkor ez így simán jó
Ha nem szerettem volna bele egy ST200-ba, akkor a mostani TD-t rántanám fel gyári állapotra..
Tudtam én hogy megértesz.Mellesleg az asszony se olcsó mégsem dobom ki(egyenlöre)
.Ha jól tudom az új Zentai drift Focus egy duratec v6-ot kap ikerturbókkal meg sok finomsággal kb. 500hp lesz, az biztos nem megy 5-600e km-t.
Naplózva
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6146 Dátum:
2013.04.05 péntek, 16:56:51 »
Idézetet írta: Tamas0711 - 2013.04.05 péntek, 14:50:29
Tudtam én hogy megértesz.Mellesleg az asszony se olcsó mégsem dobom ki(egyenlöre)
.Ha jól tudom az új Zentai drift Focus egy duratec v6-ot kap ikerturbókkal meg sok finomsággal kb. 500hp lesz, az biztos nem megy 5-600e km-t.
Az asszony is baromi gyorsan elhasználódik, ha túlzottan búgatod
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Tamas0711
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6147 Dátum:
2013.04.06 szombat, 14:16:55 »
Idézetet írta: thomyka - 2013.04.05 péntek, 16:56:51
Az asszony is baromi gyorsan elhasználódik, ha túlzottan búgatod
Az már biztos is!
Naplózva
Tamas0711
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6148 Dátum:
2013.04.15 hétfő, 12:23:10 »
Sziasztok!
A szervópumpa cseréhez csak a konzolt kell levenni ami alatt van a pumpa, szervócső le, szíj le, pumpa cserél és vissza minden?Vagy van valami turpisság?
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #6149 Dátum:
2013.04.15 hétfő, 15:36:48 »
Idézetet írta: Tamas0711 - 2013.04.15 hétfő, 12:23:10
Sziasztok!
A szervópumpa cseréhez csak a konzolt kell levenni ami alatt van a pumpa, szervócső le, szíj le, pumpa cserél és vissza minden?Vagy van valami turpisság?
Szíj, motortartó bak (konzol), szíjtárcsa, cső, aztán a pumpa. Szíjtárcsát addig lazítsd ki,a míg rajta van a szíj.
Naplózva
Oldalak:
1
...
116
117
118
119
120
121
122
[
123
]
124
125
126
127
128
129
130
...
142
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ