Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 08:10:54
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo I.
>
Fék, ABS
Oldalak:
1
2
[
3
]
4
5
6
7
8
9
10
...
12
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS (Megtekintve 300210 alkalommal)
0 Felhasználó és 9 vendég van a témában
misi107
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #100 Dátum:
2010.07.14 szerda, 15:01:20 »
Idézetet írta: Csocso - 2010.07.14 szerda, 11:52:19
azok meg gyariak, szemre jol neznek ki a dugattyuk is, tomitettek, mozognak rendesen.
Azért kérdezem,mert ha még nem tetted meg,nem ártana egy kimondottan fékes szakival megnézetni.Idővel azok is kopnak és okozhatnak hibát.Általában a féloldalas betétkopás szokott lenni az első jel,aztán ha nagyon ki van kopva a dugattyú mehet bele fékpor és akkor a szorulástól kezdve mindent csinál,ráadásként menet közben is meg-meg szorulhat,extrém terhelésnek kitéve a tárcsát.De ez csak tipp,elég pénzes móka,bár itteni bontós tagtól is lehet venni kevés km-t futott komplett nyerget (ha ez a nyűgje persze).Viszont az élet múlik/múlhat rajta.Nekem a jobbhátsó fékem ragad be,megnéztem,kipucoltam és akkor is.Szemre minden jó...de a szerelő azt is meglátja amit én nem.
Naplózva
Csocso
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #101 Dátum:
2010.07.14 szerda, 16:20:47 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.07.14 szerda, 15:01:20
Azért kérdezem,mert ha még nem tetted meg,nem ártana egy kimondottan fékes szakival megnézetni.Idővel azok is kopnak és okozhatnak hibát.Általában a féloldalas betétkopás szokott lenni az első jel,aztán ha nagyon ki van kopva a dugattyú mehet bele fékpor és akkor a szorulástól kezdve mindent csinál,ráadásként menet közben is meg-meg szorulhat,extrém terhelésnek kitéve a tárcsát.De ez csak tipp,elég pénzes móka,bár itteni bontós tagtól is lehet venni kevés km-t futott komplett nyerget (ha ez a nyűgje persze).Viszont az élet múlik/múlhat rajta.Nekem a jobbhátsó fékem ragad be,megnéztem,kipucoltam és akkor is.Szemre minden jó...de a szerelő azt is meglátja amit én nem.
Koszi Misi, amint tudom elviszem egy fekszakihoz
Naplózva
jakuzaaa
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #102 Dátum:
2010.08.05 csütörtök, 16:09:33 »
Üdv.
A fékkopás visszajelzőm világít (így vettem meg nem régen), és már azt is kiderítettem, hogy miért. Az egyik fékbetétről hiányzik a csatlakozó és így nincs bedugva. Kérdésem az, hogy simán saruval összekössem-e, vagy lehet venni külön csatlakozót? A betét még jó állapotban van, ezért azt még nem akarom cserélni. Ez a csatlakozás polaritás függő, vagy mindegy hogy kötöm?
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #103 Dátum:
2010.08.07 szombat, 12:17:30 »
Idézetet írta: jakuzaaa - 2010.08.05 csütörtök, 16:09:33
Üdv.
A fékkopás visszajelzőm világít (így vettem meg nem régen), és már azt is kiderítettem, hogy miért. Az egyik fékbetétről hiányzik a csatlakozó és így nincs bedugva. Kérdésem az, hogy simán saruval összekössem-e, vagy lehet venni külön csatlakozót? A betét még jó állapotban van, ezért azt még nem akarom cserélni. Ez a csatlakozás polaritás függő, vagy mindegy hogy kötöm?
Hiányzik, mert nem visszajelzős, vagy mert leszakadt?
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Guci07
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #104 Dátum:
2010.08.07 szombat, 14:31:53 »
Idézetet írta: Joe - 2010.08.07 szombat, 12:17:30
Hiányzik, mert nem visszajelzős, vagy mert leszakadt?
Nálam is hasonló volt, az egyik oldalon leszakadt, a másikon meg hiányzik a csati.Én egyszerűsítettem a dolgon, kivettem az aws-ből az izzót.
Naplózva
jakuzaaa
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #105 Dátum:
2010.08.08 vasárnap, 23:48:44 »
Idézetet írta: Joe - 2010.08.07 szombat, 12:17:30
Hiányzik, mert nem visszajelzős, vagy mert leszakadt?
A vezeték meg van, csak a csatlakozó szakadt le a fékbetét felől jövő végéről.
Guci07-nak:
Az AWS-ből nem akarom kivenni az izzót, mert annyira nem zavar így hogy tudom mi a hiba. Meg nem vagyok híve az ilyennek. Meg szeretném csinálni, hogy használható legyen a visszajelző.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #106 Dátum:
2010.08.09 hétfő, 16:41:51 »
Idézetet írta: jakuzaaa - 2010.08.08 vasárnap, 23:48:44
A vezeték meg van, csak a csatlakozó szakadt le a fékbetét felől jövő végéről.
Guci07-nak:
Az AWS-ből nem akarom kivenni az izzót, mert annyira nem zavar így hogy tudom mi a hiba. Meg nem vagyok híve az ilyennek. Meg szeretném csinálni, hogy használható legyen a visszajelző.
Nem láttam még ilyet, de kis sarukkal nem lehet bekötni az ellendarabba?
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Guci07
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #107 Dátum:
2010.08.09 hétfő, 20:50:35 »
Idézetet írta: jakuzaaa - 2010.08.08 vasárnap, 23:48:44
A vezeték meg van, csak a csatlakozó szakadt le a fékbetét felől jövő végéről.
Guci07-nak:
Az AWS-ből nem akarom kivenni az izzót, mert annyira nem zavar így hogy tudom mi a hiba. Meg nem vagyok híve az ilyennek. Meg szeretném csinálni, hogy használható legyen a visszajelző.
Persze érthető. Én csak azért javasoltamm, mert nekem vannak jelenleg sokkal égetőbb problémáim, így erre nem jutot. Amúgy azért is jó kivenni, mert ha folyamat világít, akkor megolvaszthatja az aws burkolatát. (többek között ezért is kellett lecserélnem a saját aws em egy másikra)
Naplózva
mondi095
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #108 Dátum:
2010.10.16 szombat, 19:37:51 »
Idézetet írta: Csocso - 2010.07.14 szerda, 07:47:08
Hello Mindenki,
kis segitsegre lenne szuksegem, mert teljesen tanacstalan vagyok mar.
Mk1, '96.06. havi a kocsi es az utobbi 5000km-en mar harmadszor csereltem fektarcsat a kovetkezo jelenseg miatt: a csere utani kb. ezredik km-t kovetoen 60 felett ugy elkezd razni a fek, mintha teljesen szettapostam volna a tarcsat. Kicsereltem az osszes lengokar-szilentet es valamennyi gumi bisz***t az elso futomunel, kormanynal es a hatso futomunel is, a jelenseg pedig ismet szomoritja az eletem.
A tarcsacsere utan minden szep es jo, az elso ezer km-ig kb.
Ha lenne valami otletetek, hogy mi okozhatja ezt illetve mit tehetnek ellene, szivesen vennem. Ja, a fek nincs szettaposva
Koszi es udv
Csocso
P.S.: elnezest mindenkitol a hosszu hallgatas miatt
Szia! Sikerült azóta felderítened a hiba okát?
Nekem detto ugyanazt csinálja! Erős fékezésnél, nagy sebességnél berázza a kasznit (kis teljesítményű fékezésnél, érezni hogy egyenetlenül fog.
Első féktárcsák cseréje (igaz, bontósat vettem:). első féktárcsák beszabályozása (volt benne, vagy 0.05 mm eltérés) fékbetét csere. A gumik nem lehetnek, mert már lett cserélve az egész garnitúra és előtte is ugyanezt játszotta.
Arra gondolok, hogy esetleg a futómű kapott valamikor (az elődömnél) egy pofont? Vagy az ABS rendetlenkedik (ezt azért kizárnám, mert ha gurul a kocsi, akkor is érezni a fordulatonkénti hol erősebb, hol gyengébb fékhatást.
Ha valaki tudja a megoldást, szívesen veszem.
Naplózva
sanyka77
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #109 Dátum:
2010.10.17 vasárnap, 09:16:34 »
:worship:Ahoj! Nekem is hasonló hibám volt az autón, nagy sebességről lassítva kirázta a kezemből a kormányt, pedig elől-hátul új tárcsát raktam fel, új betétekkel. Csak hát olcsó húsnak híg a leve! Autószerelő ismerőseim tanácsára, (meg az autóalkatrész-boltos megkérdezése után), nemrég vettem rá kicsit jobb minőségüeket azóta hibátlanul működik! Most TEXTAR van rajta.
Naplózva
sanyka77
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #110 Dátum:
2010.10.17 vasárnap, 09:25:27 »
:worship:Ahoj! Viszont nekem is lenne egy tegnap felmerült hibával kapcsolatos kérdésem! Kerékcsapágyat cseréltem a bal elején. A fékrendszert nem bontottam meg, csak a nyerget vettem le a csonk-álványról. Mégis felpuhult a fékpedál! A jelenség az, hogy amikor először rátaposok a pedálra padlóig bemegy, második-harmadik nyomásra pedig kő kemény és hibátlanul fékezi az autót. Már átlégtelenítettem, főfékhengert cseréltem gyorsba, mégis a jelenség megmarad. Mi lehet a baj?
Naplózva
Csocso
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #111 Dátum:
2010.10.18 hétfő, 06:10:54 »
Jo reggelt Mindenkinek!
Egyelore ugy tunik, hogy sikerult megoldani a fekproblemat, de nem akartam meg megirni, mert nem mentem meg csak kb. 1500-2000km-t es nem vagyok biztos benne, hogy valoban meg is oldodott.
Szal most kicsereltem a beteteket es fel lettek szabalyozva a tarcsak. Ettol nem vartam csodat, mert nem gondoltam sose, hogy nem lehet normalis minosegu tarcsat venni mostanaban, viszont a szaki szerint ujabban csak ilyen meloi vannak. Vadonatuj Brembo tarcsam igy fel lett szabalyozva. Megjegyzeskent hozzatennem, hogy az elozo Brembo tarcsaimmal 80ezer km-t mentem mindenfele hasonlo jelenseg nelkul...
A szaki elmondasa alapjan ujabban teljesen mindegy, hogy milyen gyartmany, milyen nagysagu a tacsa, vadonatuj kocsikkal mennek hozza szabalyoztatni es utana erdekes modon helyrejon mindegyiknel a fek...
De eppen ezert mondom, meg szkeptikus vagyok, hogy valoban ez lett volna a problema oka, bar a jelenseg eddig a tarcsa csereket kovetoen 1000km-en belul kezdodott es ezen mar tul vagyok. A remeny hal meg utoljara...
Futomu hiba viszont ki lett zarva, mint ahogy korabban is irtam, minden ki lett cserelve ujra, feltengelyek, gatlok jok, beallitas gyari ertekeken, gumik jok, felnik jok, szal semmi olyan nincs, ami okozhatna ezt.
Megyek meg par ezer km-t es jelentkezem ujra.
Udv!
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #112 Dátum:
2010.10.19 kedd, 08:30:12 »
Idézetet írta: mondi095 - 2010.10.16 szombat, 19:37:51
Szia! Sikerült azóta felderítened a hiba okát?
Nekem detto ugyanazt csinálja! Erős fékezésnél, nagy sebességnél berázza a kasznit (kis teljesítményű fékezésnél, érezni hogy egyenetlenül fog.
Első féktárcsák cseréje (igaz, bontósat vettem:). első féktárcsák beszabályozása (volt benne, vagy 0.05 mm eltérés) fékbetét csere. A gumik nem lehetnek, mert már lett cserélve az egész garnitúra és előtte is ugyanezt játszotta.
Arra gondolok, hogy esetleg a futómű kapott valamikor (az elődömnél) egy pofont? Vagy az ABS rendetlenkedik (ezt azért kizárnám, mert ha gurul a kocsi, akkor is érezni a fordulatonkénti hol erősebb, hol gyengébb fékhatást.
Ha valaki tudja a megoldást, szívesen veszem.
Én itt szilent problémára gyanakodnék. Nekem is volt ilyen, és az oldotta meg.
Ha a kormányt rázza, akkor fék!
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #113 Dátum:
2010.10.19 kedd, 08:32:07 »
Idézetet írta: sanyka77 - 2010.10.17 vasárnap, 09:25:27
:worship:Ahoj! Viszont nekem is lenne egy tegnap felmerült hibával kapcsolatos kérdésem! Kerékcsapágyat cseréltem a bal elején. A fékrendszert nem bontottam meg, csak a nyerget vettem le a csonk-álványról. Mégis felpuhult a fékpedál! A jelenség az, hogy amikor először rátaposok a pedálra padlóig bemegy, második-harmadik nyomásra pedig kő kemény és hibátlanul fékezi az autót. Már átlégtelenítettem, főfékhengert cseréltem gyorsba, mégis a jelenség megmarad. Mi lehet a baj?
Vmit mégis sikerült csinálni...
Én vmi tömítetlenségre tippelnék. Meg kéne nézni a fékcsöveket is!
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
sanyka77
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #114 Dátum:
2010.10.19 kedd, 23:55:03 »
:worship:Aholy! Ha tömítetlenség lenne, második nyomásra sem lenne kemény szerintem. De már végignéztem a rendszert, nincs szivárgás! Mit gondoltok ABS-hez lehet köze? Mondjuk megdöglöttek a kerékszenzoraim, és valaidióta jelet küld a központnak, ami simán meghülyült? Vagy inkább ne kombináljak? Vagy a hátsó tárcsafékek nem működnek tökéletesen? Egy kis oxidáció a dugattyúk környékén és esetleg szorul valami? 15 éve javítok autót, de ilyennel nem találkoztam még!
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #115 Dátum:
2010.10.20 szerda, 08:43:36 »
Idézetet írta: sanyka77 - 2010.10.19 kedd, 23:55:03
:worship:Aholy! Ha tömítetlenség lenne, második nyomásra sem lenne kemény szerintem. De már végignéztem a rendszert, nincs szivárgás! Mit gondoltok ABS-hez lehet köze? Mondjuk megdöglöttek a kerékszenzoraim, és valaidióta jelet küld a központnak, ami simán meghülyült? Vagy inkább ne kombináljak? Vagy a hátsó tárcsafékek nem működnek tökéletesen? Egy kis oxidáció a dugattyúk környékén és esetleg szorul valami? 15 éve javítok autót, de ilyennel nem találkoztam még!
Ha tömítetlenség van, akkor a második-harmadikra felkeményedik.
Ha a jeladó nem működik, akkor általában az ABS sem. De bármi lehet...
Az új Transitnál van ilyen, amivel járok. Ott is kettőt nyomok, ha súly van a platón, mert először taknyosan fog. Egy haver mondta, hogy neki megcsinálták végleg, ennél még küszködnek, azaz itt felénk a szervíz nem ért hozzá. Kipucolták a hátsó féket, illetve megjáratták a dugattyúkat, és egy ideig jó volt. Sztem csak ki kéne cserélni a dugattyúkat, és kész. Kicsit be is fog...
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Csocso
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #116 Dátum:
2010.10.20 szerda, 10:50:13 »
Idézetet írta: sanyka77 - 2010.10.19 kedd, 23:55:03
:worship:Aholy! Ha tömítetlenség lenne, második nyomásra sem lenne kemény szerintem. De már végignéztem a rendszert, nincs szivárgás! Mit gondoltok ABS-hez lehet köze? Mondjuk megdöglöttek a kerékszenzoraim, és valaidióta jelet küld a központnak, ami simán meghülyült? Vagy inkább ne kombináljak? Vagy a hátsó tárcsafékek nem működnek tökéletesen? Egy kis oxidáció a dugattyúk környékén és esetleg szorul valami? 15 éve javítok autót, de ilyennel nem találkoztam még!
Az ABS jeladohoz annyit tennek hozza, hogy en a bal hatsot csaptam szet gatlocserenel. Jelzi is a hibat, ellenben rendesen mukodik a tobbi kereknel...
Egyetlen baja van ezeknek a hatso jeladoknak, hogy 50ezertol indul az ara, bontottat lehetetlen kiszedni a helyerol, igy amig nem talalok erre a celra ennyi penzt, addig ugy kell vezetni, hogy ne kelljen az ABS segitsegere szorulni...
A felpuhulas miatt en korulneznek a szervotartalynal is, hatha ott leledzik valami tomitetlenseg.
Naplózva
jimvincent
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #117 Dátum:
2010.10.24 vasárnap, 10:08:32 »
Hali!
Az előműszakin a szaki azt mondta, hogy a kézifék mérésénél a jobb oldali gyengébb. Nem értem hogy lehet gyengébb, megnéztem ezt az agyament bowdenezést, egyforma kellene, hogy legyen. Egyformán jó vagy egyformán rossz. Nem?
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #118 Dátum:
2010.10.24 vasárnap, 11:03:18 »
Idézetet írta: jimvincent - 2010.10.24 vasárnap, 10:08:32
Hali!
Az előműszakin a szaki azt mondta, hogy a kézifék mérésénél a jobb oldali gyengébb. Nem értem hogy lehet gyengébb, megnéztem ezt az agyament bowdenezést, egyforma kellene, hogy legyen. Egyformán jó vagy egyformán rossz. Nem?
Szerintem nem biztos.Azért a bowdenek sem egyformán nyúlnak.
Naplózva
Guci07
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #119 Dátum:
2010.10.24 vasárnap, 12:56:32 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.10.24 vasárnap, 11:03:18
Szerintem nem biztos.Azért a bowdenek sem egyformán nyúlnak.
Nekem 28% az eltérés a kettő közt. Most következik a koplett fékcsere(mondjuk nálam a betétek is szarok már)
Naplózva
jimvincent
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #120 Dátum:
2010.10.24 vasárnap, 13:14:47 »
A betétek most voltak (fél éve) cserélve. A tárcsákat szabályoztattam emiatt, bár nem is igazi szabályozás volt, csak egyenesre húzás, mert egy éve lettek cserélve.
Naplózva
Akiee
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #121 Dátum:
2010.10.30 szombat, 19:29:42 »
van pár kérdésem ide is.
A 93'-as TD Kombi mondeoba elég mélyen fog a fékpedál,majdnem hogy félig be tudom nyomni amikor elkezd fékezni az autó. Első tárcsák picit vékonyak,de nem vészesen. Ha párszor kicsit fékezek rövid időn belül egymás után,akkor valamivel jobban megkeményedik a pedál. Hátsó dob az okés. Valakinek van ötlete,hogy mitől lehet ez? (Fékmunkahengerre gyanakszok). Másik kérdés: Huzamossabb 130 feletti tempónál kigyullad az ABS visszajelző a műszerfalon. Az autó leállítása, újraindítása után tűnik csak el. (egyébként elöl /65-ös hátul /70-es gumik vannak). Ez miért van? Kösz előre
Naplózva
sanyka77
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #122 Dátum:
2010.10.30 szombat, 20:42:55 »
Hali!
Túlságosan nem értek hozzá, de szerintem az ABS jeladók a kerekek közötti fordulatszám eltérést figyelik, így elképzelhető hogy a gumik miatt csinálja ezt a jelenséget! A gumiméretben a /65 vagy a / 70 a futófelület szélességének a %-os hányadát jelzi. Ez a gumiabroncs oldalmagassága. Tehát ha a gumi mérete pl.:195/70R15 elöl, és 195/65R15 hátul akkor a hátsó kerekeknek nagyobb a fordulatszámuk, mivel kisebb az átmérőjük! 120-nál már lehet bezavarja a vezérlő egységet és hibát észlel! A fékre pedig vagy levegős a rendszer, vagy valami kosz került a főfékhenger fenékszelepéhez és nem zár el. Én speciel nem rég ezzel szívtam! Kitakarítottam, és most hibátlanul működik! Azt azért nézd meg, hogy nem szivárog-e valahol a fékrendszer. Az is tud hasonló galibát okozni!
Naplózva
Akiee
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #123 Dátum:
2010.10.30 szombat, 22:23:18 »
Idézetet írta: sanyka77 - 2010.10.30 szombat, 20:42:55
Hali!
Túlságosan nem értek hozzá, de szerintem az ABS jeladók a kerekek közötti fordulatszám eltérést figyelik, így elképzelhető hogy a gumik miatt csinálja ezt a jelenséget! A gumiméretben a /65 vagy a / 70 a futófelület szélességének a %-os hányadát jelzi. Ez a gumiabroncs oldalmagassága. Tehát ha a gumi mérete pl.:195/70R15 elöl, és 195/65R15 hátul akkor a hátsó kerekeknek nagyobb a fordulatszámuk, mivel kisebb az átmérőjük! 120-nál már lehet bezavarja a vezérlő egységet és hibát észlel! A fékre pedig vagy levegős a rendszer, vagy valami kosz került a főfékhenger fenékszelepéhez és nem zár el. Én speciel nem rég ezzel szívtam! Kitakarítottam, és most hibátlanul működik! Azt azért nézd meg, hogy nem szivárog-e valahol a fékrendszer. Az is tud hasonló galibát okozni!
Köszi a gyors választ
. Egyébkén elöl 195/65r14 hátul 195/70r14-es kereken gurul az autó. Fékolajat pedig nemrég cseréltük, már elég fekete volt az olaj, szerelő csinálta, és csere elött és után is megmaradt a rossz fékhatás, de sztem nem levegős ha csere után se mult el a hiba. Lehet hogy koszos a munkahenger, majd valamikor aláfekszünk és megbuherjük/kipucoljuk és meglátjuk h mi lesz
Naplózva
ocsigep1
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1629
...
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #124 Dátum:
2010.11.07 vasárnap, 13:05:03 »
Idézetet írta: Akiee - 2010.10.30 szombat, 22:23:18
Köszi a gyors választ
. Egyébkén elöl 195/65r14 hátul 195/70r14-es kereken gurul az autó. Fékolajat pedig nemrég cseréltük, már elég fekete volt az olaj, szerelő csinálta, és csere elött és után is megmaradt a rossz fékhatás, de sztem nem levegős ha csere után se mult el a hiba. Lehet hogy koszos a munkahenger, majd valamikor aláfekszünk és megbuherjük/kipucoljuk és meglátjuk h mi lesz
a gyári váltóméret szerintem a te kocsidhoz 195/60R14.
Az alap a 185/65R14.
Főleg a /70-esed nem a legkorrektebb már.
Naplózva
MKI 2.0i
ocsigep1
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1629
...
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #125 Dátum:
2010.11.07 vasárnap, 13:07:30 »
Idézetet írta: ocsigep1 - 2010.11.07 vasárnap, 13:05:03
a gyári váltóméret szerintem a te kocsidhoz 195/60R14.
Az alap a 185/65R14.
Főleg a /70-esed nem a legkorrektebb már.
van a neten több kalkulátor, itt egy:
http://www.autogumibolt.hu/ebolt/szolgaltatas/valtomeret/
A /70-re azt írja, hogy nem ajánlott.
Naplózva
MKI 2.0i
Csocso
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #126 Dátum:
2010.11.08 hétfő, 14:32:38 »
Idézetet írta: Akiee - 2010.10.30 szombat, 22:23:18
Köszi a gyors választ
. Egyébkén elöl 195/65r14 hátul 195/70r14-es kereken gurul az autó. Fékolajat pedig nemrég cseréltük, már elég fekete volt az olaj, szerelő csinálta, és csere elött és után is megmaradt a rossz fékhatás, de sztem nem levegős ha csere után se mult el a hiba. Lehet hogy koszos a munkahenger, majd valamikor aláfekszünk és megbuherjük/kipucoljuk és meglátjuk h mi lesz
Azt ugye tudod, hogy a futomu geometria ezekkel az eltero magassagu gumikkal koszonoviszonyban sincs a gyari ertekekkel?
Naplózva
Akiee
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #127 Dátum:
2010.11.08 hétfő, 15:04:55 »
Idézetet írta: Csocso - 2010.11.08 hétfő, 14:32:38
Azt ugye tudod, hogy a futomu geometria ezekkel az eltero magassagu gumikkal koszonoviszonyban sincs a gyari ertekekkel?
ŐŐ erről nem tudtam. Azért van hátúl /70-es mert igy nem ér le az alja mindig
De ez okozthat több próblémát is h elöl 65, hátul 70-es van?
Naplózva
Csocso
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #128 Dátum:
2010.11.08 hétfő, 15:42:48 »
Idézetet írta: Akiee - 2010.11.08 hétfő, 15:04:55
ŐŐ erről nem tudtam. Azért van hátúl /70-es mert igy nem ér le az alja mindig
De ez okozthat több próblémát is h elöl 65, hátul 70-es van?
Mivel nem eltero magassagu gumikra lett tervezve a futomu, gyakorlatilag az autod menettulajdonsagait valtoztatod meg ezzel, ugymint kanyarveteli tulajdonsagok, stabilitas, stb., nem beszelve arrol, ha pl. kanyarban kell fekezned. Ilyenkor teljesen maskepp fest a terheles. Szoval nem egeszseges, ha megnezed az autodhoz a leirast, akkor lathatod, hogy sehol sem szerepel a hasznalhato gumimereteknel kulonbozo magassagu kompozicio.
De ezzel a modszerrel ugy haritottad el most azt a hibat, hogy leer az alja, mintha a radiot hangositottad volna fol, hogy ne halld a kerregest a motorbol...
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #129 Dátum:
2010.11.08 hétfő, 16:00:42 »
Idézetet írta: Akiee - 2010.11.08 hétfő, 15:04:55
ŐŐ erről nem tudtam. Azért van hátúl /70-es mert igy nem ér le az alja mindig
De ez okozthat több próblémát is h elöl 65, hátul 70-es van?
A gyári méretek: 185/65R14, 195/60R14, vagy R15...
Ez akár a futóműnek is megterhelő lehet...
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Akiee
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #130 Dátum:
2010.11.08 hétfő, 22:42:35 »
Idézetet írta: Csocso - 2010.11.08 hétfő, 15:42:48
Mivel nem eltero magassagu gumikra lett tervezve a futomu, gyakorlatilag az autod menettulajdonsagait valtoztatod meg ezzel, ugymint kanyarveteli tulajdonsagok, stabilitas, stb., nem beszelve arrol, ha pl. kanyarban kell fekezned. Ilyenkor teljesen maskepp fest a terheles. Szoval nem egeszseges, ha megnezed az autodhoz a leirast, akkor lathatod, hogy sehol sem szerepel a hasznalhato gumimereteknel kulonbozo magassagu kompozicio.
De ezzel a modszerrel ugy haritottad el most azt a hibat, hogy leer az alja, mintha a radiot hangositottad volna fol, hogy ne halld a kerregest a motorbol...
Háát végülis azt már észrevettem h az autónak mindig a seggge indul meg egy-egy tempósabb kanyarvételnél, esőzéskor,de ezt eddig a kombi karosszériára fogtam, meg a nehéz farra.Kösz az infókat Jó tudni
Naplózva
Gabesz85
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 229
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #131 Dátum:
2010.11.10 szerda, 08:36:26 »
Helló
Segítsetek ha kiveszem az ABS biztijét akkor az autóval ugye nem lehet baj?Az ABS-em valamiért hamarabb kapcsol mint ahogy kéne.
Naplózva
93 2.0 benzin GLX
2003.12 2.0 TDCI GHIA ZETEC-S
Rob
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #132 Dátum:
2010.11.11 csütörtök, 08:43:42 »
Egy ideig nekem is elöl 195/60/R15 méretű gumi volt, hátul pedig 195/65/R15. A kerületben ez 1,5%-os eltérés, de semmi bajt nem okozott a menettulajdonságokban, viszont az enyém 4x4-es és ez már dolgoztathatja a középső diffit. Most már mindenhol 195/65/R15 van.
Érdekes, hogy elöl sokkal jobban kopik a gumi, majd a hátsók mennek előre.
A pótkerék téligumis. Egyszer volt valami kis gubanc a futóműben és folyamatosan (azt hiszem) balra húzott. Egy jobb első defekt és a téligumis pótkerékre cserélés után tökéletes lett az iránytartás. Ennyit tesz az eltérő gumi azonos tengelyen.
Naplózva
Csocso
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #133 Dátum:
2010.11.17 szerda, 09:37:27 »
Idézetet írta: Csocso - 2010.10.18 hétfő, 06:10:54
Jo reggelt Mindenkinek!
Egyelore ugy tunik, hogy sikerult megoldani a fekproblemat, de nem akartam meg megirni, mert nem mentem meg csak kb. 1500-2000km-t es nem vagyok biztos benne, hogy valoban meg is oldodott.
Szal most kicsereltem a beteteket es fel lettek szabalyozva a tarcsak. Ettol nem vartam csodat, mert nem gondoltam sose, hogy nem lehet normalis minosegu tarcsat venni mostanaban, viszont a szaki szerint ujabban csak ilyen meloi vannak. Vadonatuj Brembo tarcsam igy fel lett szabalyozva. Megjegyzeskent hozzatennem, hogy az elozo Brembo tarcsaimmal 80ezer km-t mentem mindenfele hasonlo jelenseg nelkul...
A szaki elmondasa alapjan ujabban teljesen mindegy, hogy milyen gyartmany, milyen nagysagu a tacsa, vadonatuj kocsikkal mennek hozza szabalyoztatni es utana erdekes modon helyrejon mindegyiknel a fek...
De eppen ezert mondom, meg szkeptikus vagyok, hogy valoban ez lett volna a problema oka, bar a jelenseg eddig a tarcsa csereket kovetoen 1000km-en belul kezdodott es ezen mar tul vagyok. A remeny hal meg utoljara...
Futomu hiba viszont ki lett zarva, mint ahogy korabban is irtam, minden ki lett cserelve ujra, feltengelyek, gatlok jok, beallitas gyari ertekeken, gumik jok, felnik jok, szal semmi olyan nincs, ami okozhatna ezt.
Megyek meg par ezer km-t es jelentkezem ujra.
Udv!
Nos, sikerult kb. 4000km-t megtennem a javitas ota es sajnos ismet elokerult a jelenseg. Fekezeskor 80 es 60km/h kozott ujra raz a kormany es emiatt az egesz auto. Ismetelten teljesen tanacstalan vagyok, hogy mi okozhatja ezt. Kozben felkerultek a teli gumik is, termeszetesen centirozassal, felniket is megnezettem, hogy nem ott van-e valami gubanc, de rendben vannak. A teli gumik vadonatujak, a 42. heten keszultek, tehat ez sem okozhatja a problemat. A futomu meg mindig gyari ertekeket mutat, kormany szinten rendben, nem fekeztem el a tarcsakat, sot, meg igazabol fekezesem se volt nagyon.
Kezdek ettol teljesen kesz lenni, mint a matek lecke...
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #134 Dátum:
2010.11.17 szerda, 10:28:59 »
Idézetet írta: Csocso - 2010.11.17 szerda, 09:37:27
Nos, sikerult kb. 4000km-t megtennem a javitas ota es sajnos ismet elokerult a jelenseg. Fekezeskor 80 es 60km/h kozott ujra raz a kormany es emiatt az egesz auto. Ismetelten teljesen tanacstalan vagyok, hogy mi okozhatja ezt. Kozben felkerultek a teli gumik is, termeszetesen centirozassal, felniket is megnezettem, hogy nem ott van-e valami gubanc, de rendben vannak. A teli gumik vadonatujak, a 42. heten keszultek, tehat ez sem okozhatja a problemat. A futomu meg mindig gyari ertekeket mutat, kormany szinten rendben, nem fekeztem el a tarcsakat, sot, meg igazabol fekezesem se volt nagyon.
Kezdek ettol teljesen kesz lenni, mint a matek lecke...
ha egy tárcsa elkezdett ütni, akkor hiába szabályoztatod fel, újra elkezdi
brembo-ból van sok hamisítvány, de sok más, kevésbé márkás tárcsa is megteszi
Naplózva
Csocso
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #135 Dátum:
2010.11.17 szerda, 11:46:11 »
Idézetet írta: yooccoo - 2010.11.17 szerda, 10:28:59
ha egy tárcsa elkezdett ütni, akkor hiába szabályoztatod fel, újra elkezdi
brembo-ból van sok hamisítvány, de sok más, kevésbé márkás tárcsa is megteszi
a mostani tarcsa elott 2 garnitura tarcsat csereltem ugyanezen jelenseg miatt, azok nem voltak es lettek felszabalyozva, megis detto ugyanez az eredmeny volt, csak nem 4000, hanem 1000-2000km-en belul...
Lassan mar tobb, mint 1 eve tart ez a kalvaria es meg senki, de senki nem tudott rajonni, hogy mitol van. Mar neha neha ott tartok, hogy hagyom igy es bosszankodva, de megprobalok egyutt elni vele...
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #136 Dátum:
2010.11.17 szerda, 14:43:26 »
Idézetet írta: Csocso - 2010.11.17 szerda, 11:46:11
a mostani tarcsa elott 2 garnitura tarcsat csereltem ugyanezen jelenseg miatt, azok nem voltak es lettek felszabalyozva, megis detto ugyanez az eredmeny volt, csak nem 4000, hanem 1000-2000km-en belul...
Lassan mar tobb, mint 1 eve tart ez a kalvaria es meg senki, de senki nem tudott rajonni, hogy mitol van. Mar neha neha ott tartok, hogy hagyom igy es bosszankodva, de megprobalok egyutt elni vele...
Én is ezt tettem, aztán bekopott....
Kérdések: mindent ugyan ott csináltatsz? Mindig ugyan az a szerelő intézi? Mindig zsír új tárcsa megy fel, új betétekkel? Most a téli gumi lecserélése után jött elő?
Milyenek is a felni/gumi méretek?(téli-nyári)
Futóművet is mindig ugyan ott állíttatsz?
Nincs vmi oltári kátyú ott messzi földön, vagy vmi beálló egyenetlenség, ami ide vezethet?
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Csocso
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #137 Dátum:
2010.11.17 szerda, 15:45:36 »
Idézetet írta: Joe - 2010.11.17 szerda, 14:43:26
Én is ezt tettem, aztán bekopott....
Kérdések: mindent ugyan ott csináltatsz? Mindig ugyan az a szerelő intézi? Mindig zsír új tárcsa megy fel, új betétekkel? Most a téli gumi lecserélése után jött elő?
Milyenek is a felni/gumi méretek?(téli-nyári)
Futóművet is mindig ugyan ott állíttatsz?
Nincs vmi oltári kátyú ott messzi földön, vagy vmi beálló egyenetlenség, ami ide vezethet?
A valaszok:
mindent ugyan ott csináltatsz? Mindig ugyan az a szerelő intézi? >> altalaban igen, de most itt Sofiaban az itteni Ford kereskedo cserelte ki az osszes szilentet es gumicuccot a futomunel, itt is allittattam naluk. De otthon mindig ugyanazok csinaljak a kocsit, a futomuvet otthon is megmerettem ket kulonbozo muhelyben is...
Mindig zsír új tárcsa megy fel, új betétekkel? >> igen, en veszem oket.
Most a téli gumi lecserélése után jött elő? >> nem, elotte is megvolt, remeltem, hogy azert jott vissza, mert talan a gumiknak fott le a kave (kb. 60ezret mentek eddig - van meg 4-5mm felulet rajtuk), de nem ez volt a baj.
Milyenek is a felni/gumi méretek?(téli-nyári) >> gyari 15 collos lemezfelnik, 195/65R15-os gumikkal, a nyari Pirelli P6 volt, a teli Michelin Alpin A4.
Futóművet is mindig ugyan ott állíttatsz? >> lasd fentebb, kikerulendo, hogy esetleg egy rossz muszer miatt szivjak...
Nincs vmi oltári kátyú ott messzi földön, vagy vmi beálló egyenetlenség, ami ide vezethet? >> itt Sofiaban es Bulgariaban tulajdonkeppen csak katyuk vannak, kb. olyan utak, ami utan a regi Bartok Bela utat olyan simanak erzed, mint a billiard asztalt... De emiatt nem lehet, mert mar ugy vezetek, mint a postas, csak fel szemmel nem a hazszamot nezem, hanem az aknakat. Emiatt sikerul is kikerulgetnem oket, erre kulon ugyelek.
Most minden cserelt cucc gyarira lett cserelve, kiveve a tarcsakat. Azokat csak azert nem, mert amikor megvettem, mar razott a gyari tarcsa, mint allat es a tulaj elmondasa alapjan 20ezer km volt benne, akkor csereltem Brembora es lett 80ezer gond nelkuli km-em. Viszont amiota az lefutott, gyakorlatilag az azota cserelt tarcsakkal jon elo mindig ugyanugy ez a razas... Ami Ha veszek egy sz@r tarcsat (volt sajnos rajta egy ilyen par, mar nem emlekszem a markajara) es az vetemedik el par km utan, akkor nincs benne semmi meglepo, olcso hus es kesz. De az, hogy mar a Brembo se birjon ki 3000 + 4000km-t, ez mar hihetetlen szamomra.
Naplózva
ocsigep1
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1629
...
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #138 Dátum:
2010.12.10 péntek, 15:58:21 »
Tegnap piros lámpához közeledve kicsit határozottabban fékeztem, mire nekikezdett kattogni az ABS veszettül, száraz úton, de oly módon, hogy nem bökögette a talpam! Csak a kattogás-sorozatot hallottam veszettül, igaz, így utólag nem 100%-ban volt a hang klasszik (eddig tapasztalt) MK1 ABS kattogás.
Ma reggel esett 7-8centi hó, amit az utcánkban jól letapostak a nálamnál korábban kelők. Elindulok, mondom a családnak, kapaszkodjanak, tesztelem az út csúszósságát. Beletaposok a jeges felületen a fékbe, hát semmi ABS! Érzetre befogott az összes fék, és azzal a lendülettel szép lassan nekicsúsztunk a járdaszegélynek.
Akinek van infója, legyen szíves hozzon kicsit képbe engem ezzel az ABS-témával kapcsolatban.
Danke
ui: Joe és Misi, én szívesen olvasok többféle megközelítést is
Naplózva
MKI 2.0i
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #139 Dátum:
2010.12.10 péntek, 16:27:06 »
Idézetet írta: ocsigep1 - 2010.12.10 péntek, 15:58:21
Az ABS lámpa felvillan, illetve elalszik miután indítasz?
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
ocsigep1
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1629
...
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #140 Dátum:
2010.12.10 péntek, 22:25:38 »
Idézetet írta: Joe - 2010.12.10 péntek, 16:27:06
Az ABS lámpa felvillan, illetve elalszik miután indítasz?
igen, lámpa-ügyileg minden OK-nak néz ki
Naplózva
MKI 2.0i
misi107
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #141 Dátum:
2010.12.11 szombat, 02:51:27 »
Idézetet írta: ocsigep1 - 2010.12.10 péntek, 15:58:21
Tegnap piros lámpához közeledve kicsit határozottabban fékeztem, mire nekikezdett kattogni az ABS veszettül, száraz úton, de oly módon, hogy nem bökögette a talpam! Csak a kattogás-sorozatot hallottam veszettül, igaz, így utólag nem 100%-ban volt a hang klasszik (eddig tapasztalt) MK1 ABS kattogás.
Ma reggel esett 7-8centi hó, amit az utcánkban jól letapostak a nálamnál korábban kelők. Elindulok, mondom a családnak, kapaszkodjanak, tesztelem az út csúszósságát. Beletaposok a jeges felületen a fékbe, hát semmi ABS! Érzetre befogott az összes fék, és azzal a lendülettel szép lassan nekicsúsztunk a járdaszegélynek.
Akinek van infója, legyen szíves hozzon kicsit képbe engem ezzel az ABS-témával kapcsolatban.
Danke
ui: Joe és Misi, én szívesen olvasok többféle megközelítést is
esetleg az abs jeladók nem lettek trutyisak?
Naplózva
ocsigep1
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1629
...
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #142 Dátum:
2010.12.11 szombat, 11:45:34 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.12.11 szombat, 02:51:27
esetleg az abs jeladók nem lettek trutyisak?
Megnézem.
Bár még nem tudom, hol, és azt se, hogyan néznek ki ezek a jeladók.
1994-es gyártású mondeommal jellemzően nincs és nem is volt semmi baj, így nagyjából sose kellett semmit se csináljak vele a vezetésen és üzemeltetésen kívül
Éltem/élem az autót HASZNÁLÓk kényelmes életét. Anno a kocsidról véve az ötletet a hátsó üléssor cseréjekor is mire én kettőt mozdultam, kedves barátom pikk-pakk, ki- és becsavarozta az ülést a leírásod alapján.
Naplózva
MKI 2.0i
misi107
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #143 Dátum:
2010.12.11 szombat, 11:59:07 »
Idézetet írta: ocsigep1 - 2010.12.11 szombat, 11:45:34
Megnézem.
Bár még nem tudom, hol, és azt se, hogyan néznek ki ezek a jeladók.
1994-es gyártású mondeommal jellemzően nincs és nem is volt semmi baj, így nagyjából sose kellett semmit se csináljak vele a vezetésen és üzemeltetésen kívül
Éltem/élem az autót HASZNÁLÓk kényelmes életét. Anno a kocsidról véve az ötletet a hátsó üléssor cseréjekor is mire én kettőt mozdultam, kedves barátom pikk-pakk, ki- és becsavarozta az ülést a leírásod alapján.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #144 Dátum:
2010.12.13 hétfő, 10:01:15 »
Idézetet írta: ocsigep1 - 2010.12.11 szombat, 11:45:34
...Bár még nem tudom, hol, és azt se, hogyan néznek ki ezek a jeladók...
Első keréknél a
jeladó
. Kicsit közeli kép, a kerék hátulja felől fényképelve.
A hátsó keréknél váltózó az elhelyezkedése, függően, hogy 4/5 ajtós avagy kombi a kocsi.
Sok sikert, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
TZS
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1410
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #145 Dátum:
2010.12.13 hétfő, 10:18:24 »
Idézetet írta: ocsigep1 - 2010.12.10 péntek, 22:25:38
igen, lámpa-ügyileg minden OK-nak néz ki
Ha a lámpa kialszik akkor áramkörileg és érzékelőügyileg rendben kell, hogy legyen a dolog (nincs szakadás). Szerintem két dolog lehet. Vagy egyszerrre csúszott mind a négy kerék a havon, ez kis sebességnél, csúszós úton, hirtelen, erős fékezésnél előfordul, ebben az esetben ugye a renccer nem érez forgáskülönbséget a kerekek között. A másik, hogy az egyik kerékérzékelő beázik, koszos, kilazult stb. és hibát jelet ad. A blokkolásgátló legjobb tesztje, az egyik kerékkel menj rá egy csúszós felületre (hó, jég, sár, útpadka, fű), a másikkal maradj a száraz aszfalton és akkor fékezz egy erősebbet.
Naplózva
2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC
"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
ocsigep1
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1629
...
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #146 Dátum:
2010.12.13 hétfő, 18:46:39 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2010.12.13 hétfő, 10:01:15
Első keréknél a
jeladó
. Kicsit közeli kép, a kerék hátulja felől fényképelve.
A hátsó keréknél váltózó az elhelyezkedése, függően, hogy 4/5 ajtós avagy kombi a kocsi.
Sok sikert, Üdv, HegeGabi.
ok, köszi. Szemrevételezés lészen.
Naplózva
MKI 2.0i
ocsigep1
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1629
...
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #147 Dátum:
2010.12.13 hétfő, 18:47:45 »
Idézetet írta: TZS - 2010.12.13 hétfő, 10:18:24
Ha a lámpa kialszik akkor áramkörileg és érzékelőügyileg rendben kell, hogy legyen a dolog (nincs szakadás). Szerintem két dolog lehet. Vagy egyszerrre csúszott mind a négy kerék a havon, ez kis sebességnél, csúszós úton, hirtelen, erős fékezésnél előfordul, ebben az esetben ugye a renccer nem érez forgáskülönbséget a kerekek között. A másik, hogy az egyik kerékérzékelő beázik, koszos, kilazult stb. és hibát jelet ad. A blokkolásgátló legjobb tesztje, az egyik kerékkel menj rá egy csúszós felületre (hó, jég, sár, útpadka, fű), a másikkal maradj a száraz aszfalton és akkor fékezz egy erősebbet.
TZS, logikusan hangzik, amit írsz! Záros időn belül ki fogom tudni próbálni, az biztos!
Naplózva
MKI 2.0i
ocsigep1
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1629
...
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #148 Dátum:
2010.12.14 kedd, 20:22:47 »
Idézetet írta: ocsigep1 - 2010.12.13 hétfő, 18:47:45
TZS, logikusan hangzik, amit írsz! Záros időn belül ki fogom tudni próbálni, az biztos!
Ma reggel széjjelkattogtattam ezt a fránya ABS-t
Minden faxán működött, úgy érzésre.
Megint itt a jóöreg "vicces" szituációk sorozata a dimbes-dombos városi kisutcákban
Sajna meg kell állapítsam, ez az orrnehéz mk1 nem éppen a havas hegyi rallyutak hétpróbás ördöge
A téligumi biztos ér valamit, de az abs folyamat működött, a kipörgés is sűrűn megvolt (nincs asr a gépben). Próbáltam egyet kézifékezni egy parkolóban, hát vagy négyszer váltott irányt a mondeo, mire egyenesbe bírtam állítani! Nejem nem szórakozott oly jól, mint én
Naplózva
MKI 2.0i
yooccoo
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #149 Dátum:
2010.12.15 szerda, 07:12:34 »
Idézetet írta: ocsigep1 - 2010.12.14 kedd, 20:22:47
Ma reggel széjjelkattogtattam ezt a fránya ABS-t
Minden faxán működött, úgy érzésre.
Megint itt a jóöreg "vicces" szituációk sorozata a dimbes-dombos városi kisutcákban
Sajna meg kell állapítsam, ez az orrnehéz mk1 nem éppen a havas hegyi rallyutak hétpróbás ördöge
A téligumi biztos ér valamit, de az abs folyamat működött, a kipörgés is sűrűn megvolt (nincs asr a gépben). Próbáltam egyet kézifékezni egy parkolóban, hát vagy négyszer váltott irányt a mondeo, mire egyenesbe bírtam állítani! Nejem nem szórakozott oly jól, mint én
nem nejjel kell az ilyet csinálni
Naplózva
Oldalak:
1
2
[
3
]
4
5
6
7
8
9
10
...
12
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ