Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 23:35:24 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 49 50 51 52 53 54 55 [56] 57 58 59 60 61 62 63 ... 114   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 1937136 alkalommal)
0 Felhasználó és 12 vendég van a témában
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2750 Dátum: 2012.01.13 péntek, 21:56:08 »

Halihó!
Az automnak inditás után nem alszik el a töltés jelző lámpája, mértem müszerrel és nem is tölt!  Kis gázadásra is semmi, de ha lepadlozom akkor megindol a töltés, elalszik a lámpa és 14,2-vel tölt. Mi lehet a hiba oka? Elég zavaro és nem is kiméletes az állandó padlogáz inditás után. Szénkefét, diódahidat, és töltés szabályzó relét már cseréltem benne.
Elöre is köszi a segitséget!

hát mielőbb javítsd meg, vagy nézz egy új generátort, mert sok padlógázas hidegindítás és nem a töltés lesz a legnagyobb gondod...
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #2751 Dátum: 2012.01.13 péntek, 22:33:15 »

Nézegetem kívűlről-előlről az üvegen át, de az enyémben csak a foncsorozott -látszólag nem rész darabokból felépített idomnak tünő - tükör részt látom a 4 kocka alakú lyukkal melyekbe régen a prizma volt akasztva. Az általad említett fényterelő kanalakat nem látom, ha csak nem a tükör oldalfalaira érted. Mondjuk évekkel ezelőtt dobtam ki a prizmát belőle és tettem rá a vésett üveget, nem emlékszem már belűlről mit láttam. Vagy lehet, hogy már akkor sem volt benne?

Az egy fényterelő kupak, közvetlenül az izzó előtt.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2752 Dátum: 2012.01.14 szombat, 20:20:46 »

Tud segíteni valaki?
Van a Mondiból egy indexrelé az asztalomon. Rákötöttem egy számítógép tápegység pozitív és negatív lábát a megfelelő lábakra, de nem kattog.
Rossz a relé, vagy ez így nem fog működni? Kellene neki terhelés is a 3. lábára (izzók) a működéséhez, vagy nem jó neki a kompóter tápegysége?
Köszi, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2753 Dátum: 2012.01.14 szombat, 20:27:17 »

Tud segíteni valaki?
Van a Mondiból egy indexrelé az asztalomon. Rákötöttem egy számítógép tápegység pozitív és negatív lábát a megfelelő lábakra, de nem kattog.
Rossz a relé, vagy ez így nem fog működni? Kellene neki terhelés is a 3. lábára (izzók) a működéséhez, vagy nem jó neki a kompóter tápegysége?
Köszi, Üdv, HegeGabi.
ha nem megy a gép, akkor nem is ad ki feszültséget asszem. auto akksiról próbáld

jah, meg valami terhelés is kell rá. lásd ha kiég egy index izzó
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #2754 Dátum: 2012.01.14 szombat, 21:10:40 »

Tud segíteni valaki?
Van a Mondiból egy indexrelé az asztalomon. Rákötöttem egy számítógép tápegység pozitív és negatív lábát a megfelelő lábakra, de nem kattog.
Rossz a relé, vagy ez így nem fog működni? Kellene neki terhelés is a 3. lábára (izzók) a működéséhez, vagy nem jó neki a kompóter tápegysége?
Köszi, Üdv, HegeGabi.

Ha lehúztam hátul a lámpa csatlakozóját, és úgy kezdtem indexelésbe, akkor kétszeres sebességgel kattogott. Nagyon ki van számolva a relé terhelésre, szerintem az időzítőt ahoz lövik be, hogy pont hány wattot zabál az összes rá aggatott izzó. Ezzel szabályozza az időzítőjét.
Szóval terhelést kell ráadnod hogy kattogjon, és abból sem mindegy, hogy mennyit. Plusz bónusz kérdés, hogy a "kattogást", azaz az időzítést nem-e a biztosítéktáblában/kapcsolóban/máshol oldja-e meg. Hisz ez csak egy relé. azaz az a célja, hogy ha azt mondják neki, hogy most A-t és B-t zárd össze, akkor összezárja. Ha nyitást parancsolnak, akkor ő szétkapcsol. DE persze nem tudom, nem volt még szétszedve egyik sem a kezembe, sé még egy kapcsolási rajzot sem találok róla.
Mindenesetre tapasztalatom szerint tény, hogy a terheléstől sok függ. El volt égve a test hátul a lámpáknál, így ha index közben fékre léptem, kétszeres sebességgel villogott. Lehúztam hátul a lámpáról a csatlakozót, akkor szintén folyamatosan kétszeres sebességgel ment. Nem volt kiterhelve a hátsó index, így nem is megfelelően működött.

Szóval a leg célravezetőbb az lenne, ha be tudnád dobni egy működő kocsiba kipróbálni, hogy "kattog-e". Vagy ha mindenképpen számítógép tápról akarod működtetni, akkor próbálj meg rákötni egy lámpát. Mindegy mit, max. más sebességgel fog kattogni - ha kattogni fog.
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #2755 Dátum: 2012.01.15 vasárnap, 10:41:53 »

Mekkora meló AWS-t csinálni a gépjárműbe?
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2756 Dátum: 2012.01.15 vasárnap, 11:32:36 »

Mekkora meló AWS-t csinálni a gépjárműbe?
Nagy. Kérdezd Fusim-ot, vagy nézd meg az erről a műveletről készített cikkét.
Naplózva
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #2757 Dátum: 2012.01.15 vasárnap, 11:39:46 »

Ma volt időm megnézni hogy megoldható-e az elektronyos ablak bekötése. És megállapítottam hogy 6 db vezeték megy az ajtókba.  nyes
A kérdés: Beköthetem vagy kell szerválnom kábeleket az ajtóba is?
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2758 Dátum: 2012.01.15 vasárnap, 15:19:03 »

Mekkora meló AWS-t csinálni a gépjárműbe?

ajjaj... ahogy HegeGabi is írta... de megmondom Neked őszintén, hogy ha én (így utólag készülnék ilyesmire) csak a fagyásjelzőt, az üzemanyagszint jelzőt, szélvédőmosó folyadék szint jelzőét, olaj/hűtővíz szintjelzőt, meg az ajtónyitást kötném be. esetleg még a fékpofa kopás visszajelzőt. de a lámpák működést figyelő dobozt (nálam ráadásul francia termék) úgy vágnám ki, mint azt a bizonyos macskát... jó, nálam ugye MK2 5 ajtósból jött MK1 kombiba, de akkor is horror... 3. féklámpánál can-bus jeladó kéne, mert nem tetszik neki a nem MK2-es, előlre LED-es helyzetjelzőnél szintén hibát mutat, oda 2db can-bus jeladó kéne, plusz mikor nem volt hajlandó világítani a jobb első lámpa, minden szétszerelés-kicserélés-mérés-idegzabálás után kiderült, hogy az ellenörző doboz hülyült meg, lecsatlakoztattam, finoman földhözvágtam és már világított is a lámpa...  falbav
(az AWS-ből, meg egyszerűen kivenném a 4db lámpákat jelző izzót...)
kevesebb gondom volt előtte, mint utána, de szépen világít a kis Mondit ábrázoló sziluett Smiley (kb. nekem ennyi a pozitívumom, meg a hópehely, meg hogy felvillan minden gyújtáskor...  vigyor3)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #2759 Dátum: 2012.01.15 vasárnap, 15:59:08 »

Valaki nem válal ilyet??? 1.8TD-be
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #2760 Dátum: 2012.01.15 vasárnap, 16:41:45 »

INDEX-hez:

Ha LED-es index van, akkor a rendszer a kis fogyasztás miatt (20W helyett 0.5W) úgy érzékeli, hogy kiment az izzó és nagy sebességgel villogtat. Ezért egy nagy hőteherbírású kb. 10W-os ellenállást kell párhuzamosan bekötni az LED-ek mellé.

Ez úgy látszik annyira gyári opció, hogy eme hekkelés miatt vizsgán a kezembe nyomták a LED-es izzókat. Végülis jogos, így nem lehet észrevenni, ha kiment az izzó. A biztonság mellett meg az szól, hogy a LED-es izzó nem megy ki és jóval nagyobb a fényereje (az SMD LED-esnek).
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2761 Dátum: 2012.01.15 vasárnap, 20:27:52 »

Ma volt időm megnézni hogy megoldható-e az elektronyos ablak bekötése. És megállapítottam hogy 6 db vezeték megy az ajtókba.  nyes
A kérdés: Beköthetem vagy kell szerválnom kábeleket az ajtóba is?
bekötheted ...
csak nem lesz hova Cheesy

kell a köteg ...
Naplózva
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #2762 Dátum: 2012.01.16 hétfő, 05:36:50 »

bekötheted ...
csak nem lesz hova Cheesy

kell a köteg ...

Zsíííír.  vigyor3 Szinte éreztem hogy nem fog könnyen menni. Elég az ajtóban kicserélni vagy kell a padló is?
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2763 Dátum: 2012.01.16 hétfő, 07:35:41 »

Zsíííír.  vigyor3 Szinte éreztem hogy nem fog könnyen menni. Elég az ajtóban kicserélni vagy kell a padló is?
a padlót le kell csekkolni, hogy mi van benn
lehetséges, hogy elég az ajtóban cserélni
Naplózva
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #2764 Dátum: 2012.01.16 hétfő, 08:38:58 »

a padlót le kell csekkolni, hogy mi van benn
lehetséges, hogy elég az ajtóban cserélni

Mit kell rajta nézni és hol?
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #2765 Dátum: 2012.01.16 hétfő, 09:29:47 »

ajjaj... ahogy HegeGabi is írta... de megmondom Neked őszintén, hogy ha én (így utólag készülnék ilyesmire) csak a fagyásjelzőt, az üzemanyagszint jelzőt, szélvédőmosó folyadék szint jelzőét, olaj/hűtővíz szintjelzőt, meg az ajtónyitást kötném be. esetleg még a fékpofa kopás visszajelzőt. de a lámpák működést figyelő dobozt (nálam ráadásul francia termék) úgy vágnám ki, mint azt a bizonyos macskát... jó, nálam ugye MK2 5 ajtósból jött MK1 kombiba, de akkor is horror... 3. féklámpánál can-bus jeladó kéne, mert nem tetszik neki a nem MK2-es, előlre LED-es helyzetjelzőnél szintén hibát mutat, oda 2db can-bus jeladó kéne, plusz mikor nem volt hajlandó világítani a jobb első lámpa, minden szétszerelés-kicserélés-mérés-idegzabálás után kiderült, hogy az ellenörző doboz hülyült meg, lecsatlakoztattam, finoman földhözvágtam és már világított is a lámpa...  falbav
(az AWS-ből, meg egyszerűen kivenném a 4db lámpákat jelző izzót...)
kevesebb gondom volt előtte, mint utána, de szépen világít a kis Mondit ábrázoló sziluett Smiley (kb. nekem ennyi a pozitívumom, meg a hópehely, meg hogy felvillan minden gyújtáskor...  vigyor3)

Nagyjából igen. Én meg sem kíséreltem a lámpadobozt bekötni, mert minek. MK I-esemben gyári AWS volt, ott működött minden. A mostaniba én raktam be utólag.

Lámpa visszajelző nincs, de minek is kellene? Arra van a garázs fala, hogy lássam, nem ég valami, aminek kellene.

Ajtónyitó: Hm, bármelyik ajtóra világít az összes piktogram, mert nincs gyári riasztó, ahonnan az AWS veszi a jelet. Hatalmas érvágás, ha világít, akkor meg kell néznem a tükörben, hogy melyik maradt nyitva. Jajjistenem.

Fék: Azt azért észre szoktam venni, ha elkopott a betét.

Szal amit érdemes bekötni, aza  hőmérséklet pelyhek, a folyadékszintek és az ajtók.

Nekem 1 napig tartott, nem akkora meló, ha gyári a fedcomp, onnan levehető majd minden jel. integet2
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2766 Dátum: 2012.01.16 hétfő, 09:36:25 »

Mit kell rajta nézni és hol?
Ezt így elmondani nem könnyű. Egyszerűbb, ha meglenne a hozzávaló leírásod, kapcsolásod.
Jut eszembe, még az is lehet, hogy ilyeneket is tudok adni, papíron. Smiley
Elvileg a vezetőoldali A oszlopban levő fekete csatiban meg kell nézni, hogy az 5-ös és 11-es láb megvan-e. Ha az oszlopon levő aljzatban megvan a tüske, akkor nem kell padlókábel köteget cserélni.
Az ajtóban levő csatlakozóban forgatással lehet látni, hogy van-e ellendarab a tüskéhez. Ha van, akkor örül, csak motor kell az ajtóba. Ha nincs, akkor kell kábelköteg, vagy kábelbehúzás.
Ez a kép az A oszlopon levő aljzatokról készült.

Üdv, HegeGabi.
Naplózva
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #2767 Dátum: 2012.01.16 hétfő, 09:48:32 »

Ezt így elmondani nem könnyű. Egyszerűbb, ha meglenne a hozzávaló leírásod, kapcsolásod.
Jut eszembe, még az is lehet, hogy ilyeneket is tudok adni, papíron. Smiley
Elvileg a vezetőoldali A oszlopban levő fekete csatiban meg kell nézni, hogy az 5-ös és 11-es láb megvan-e. Ha az oszlopon levő aljzatban megvan a tüske, akkor nem kell padlókábel köteget cserélni.
Az ajtóban levő csatlakozóban forgatással lehet látni, hogy van-e ellendarab a tüskéhez. Ha van, akkor örül, csak motor kell az ajtóba. Ha nincs, akkor kell kábelköteg, vagy kábelbehúzás.
Ez a kép az A oszlopon levő aljzatokról készült.

Üdv, HegeGabi.
Köszönöm. Holnap megnézem. Szereztem haynes féle bekötési kapcs. rajzot.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2768 Dátum: 2012.01.16 hétfő, 10:52:41 »

... Szereztem haynes féle bekötési kapcs. rajzot.
Lehet, hogy kevés lesz. Majd elválik.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2769 Dátum: 2012.01.16 hétfő, 13:19:27 »

Mekkora meló AWS-t csinálni a gépjárműbe?
Jut eszembe, ha netán érdekel mégis valakit egy AWS bepattintása a gépébe, akkor van hozzá való kábelkészletem, amit a meglévő mellé kell behúzni. Lehet, hogy nem minden csatlakozó van meg, de amennyi kábelem otthon van, biztos össze tudjuk legózni, ha magad jössz érte.
Ja, és még van hozzá nagyobbik szintjeladós ablakmosófolyadék tartályom is.
Egyebet nem tudok adni (kijelző, hűtőfolyadékszintjelző, olajszintjelző, fagyérzékelő, lámpamodul, ...).
A cuccos Dunakeszin van, keress pü-ben.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #2770 Dátum: 2012.01.16 hétfő, 14:20:12 »

Ezt így elmondani nem könnyű. Egyszerűbb, ha meglenne a hozzávaló leírásod, kapcsolásod.
Jut eszembe, még az is lehet, hogy ilyeneket is tudok adni, papíron. Smiley
Elvileg a vezetőoldali A oszlopban levő fekete csatiban meg kell nézni, hogy az 5-ös és 11-es láb megvan-e. Ha az oszlopon levő aljzatban megvan a tüske, akkor nem kell padlókábel köteget cserélni.
Az ajtóban levő csatlakozóban forgatással lehet látni, hogy van-e ellendarab a tüskéhez. Ha van, akkor örül, csak motor kell az ajtóba. Ha nincs, akkor kell kábelköteg, vagy kábelbehúzás.
Ez a kép az A oszlopon levő aljzatokról készült.

Üdv, HegeGabi.
Én már utánanéztem. Nem kell nyes
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
schumacher8
Vendég
« Új hozzászólás #2771 Dátum: 2012.01.17 kedd, 16:06:26 »

Biztos, hogy Mk1-ed van?
Csak mert a fedkompnak és az órának nem ugyanaz a csatija Mk1 esetén. Vagy kábelvágás volt ott és forrasztás, vagy nem tudom, mit néztél.

Most akkor a lámpába van motor, csak a magasságállító tekerő nincs a helyén a fényszóró kapcsoló mellett? Ha ez utóbbi, elég egy kapcsoló és motor a lámpába, ha van a lámpában csatlakozó a motorhoz.
20e?!?! Már újat kapsz 11-12e körül, igaz abban nem biztos, hogy van motor. Nézzél szét vaterán, van nem tökéletesen ép lámpa motorral 3-5e környékén. Kiszed belőle kábel és motor, berámol tiedbe, mindenki örül. Szerintem.

A tükörhöz megy csati, vagy a rádiókeret panel mögött van csatlakozó az állítóhoz? Egyébként egyáltalán nem biztos, hogy volt a kocsin fűthető elektromos tükör a gyárból kigurulva, lehet, hogy csak a kábel van benne az autóban. Meg kéne nézni, hogy mit tartalmazott a kocsi a futószalagról leérkezve. Ezt meg lehet lesni alvázszám alapján.
Még annyi, hogy a profilodban szerkeszd meg az aláírásodat, és rakd bele a kocsid típusát is, könnyebben kapsz segítséget, és nem kell minden kérdésnél beírnod, hogy milyen járgányod van.

Üdv, HegeGabi.



MK1
NAA az van h az óra bevan rakva meg a csati  is de ott csak plusz minusz megy a többi kábel elvan vágva ami egybe van gége csővel az óra kábelével Cheesy a lámpám meg már matt szóval egész csere,de a lámpában nincs motor mert volt törve és úgy gondolták ezek szerint hogy nem költenek állíthatósra szerintem.... de csatlakozóban van kábel ami a fényszorhoz megy, megy kábel az állítóhoz meg megvan a helye is lent bal lábnál ahol van a lámpa kapcsoló és a fényerősség állító között...csak állítható lámpa kell meg egy kapcsoló:)
a tükrök azok után gyártottak még Cheesy szóval abból gondolom hogy az volt benme régen. mert az ajtóban van kábel,és a rádió konzol mögött is van csati..meg látszik hogy nem olyan takaró kupakkal van elfedve ez a két megmaradt hely mint a gyáriban meg ha gyárilag nem lett volna benne eltük. akkor a középkonzolon nem lenne lyuk...Cheesy
na de hol tudom megnézni alvázszám alapján?
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2772 Dátum: 2012.01.17 kedd, 20:49:37 »

...
na de hol tudom megnézni alvázszám alapján?
Microcat. Küldj pü.-ben számot, megnézem, ha ráérek.
Naplózva
Guci07
Vendég
« Új hozzászólás #2773 Dátum: 2012.01.18 szerda, 13:37:00 »

Kérlek erősítsetek meg, ha nem akkor cáfoljatok taps
Ha jól emlékszek a szellőzésnél ha nem megy az 1, 2,3-as fokozat csak a 4. akkor az az előtét ellenállás hiba igaz?
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2774 Dátum: 2012.01.18 szerda, 13:55:16 »

Kérlek erősítsetek meg, ha nem akkor cáfoljatok taps
Ha jól emlékszek a szellőzésnél ha nem megy az 1, 2,3-as fokozat csak a 4. akkor az az előtét ellenállás hiba igaz?
Elvileg.
Csere, és ha beigazolódott, akkor "gyakorlatilag" lesz.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2775 Dátum: 2012.01.18 szerda, 14:55:16 »

Kérlek erősítsetek meg, ha nem akkor cáfoljatok taps
Ha jól emlékszek a szellőzésnél ha nem megy az 1, 2,3-as fokozat csak a 4. akkor az az előtét ellenállás hiba igaz?

Igen, én is úgy tudom. Lévén, hogy a 4. fokozat már megkerüli az ellenállást és direktbe nyomja a delejt a ventilátornak. (gondolom én Smiley )
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Guci07
Vendég
« Új hozzászólás #2776 Dátum: 2012.01.18 szerda, 15:02:52 »

Igen, én is úgy tudom. Lévén, hogy a 4. fokozat már megkerüli az ellenállást és direktbe nyomja a delejt a ventilátornak. (gondolom én Smiley )


Oksi, akkor csere és meglátjuk. Köszönöm!
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #2777 Dátum: 2012.01.19 csütörtök, 12:34:28 »

Biztos az lesz. Cseréld ki, vagy rakj bele masik hőbiztosítékot. Viszont meg kéne nézni a venti csapàgyazását, mert nem véletlen megy tönkre
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Guci07
Vendég
« Új hozzászólás #2778 Dátum: 2012.01.19 csütörtök, 18:27:52 »

Biztos az lesz. Cseréld ki, vagy rakj bele masik hőbiztosítékot. Viszont meg kéne nézni a venti csapàgyazását, mert nem véletlen megy tönkre

Rendben,azt is megvizsgálom akkor. Mégegyszer köszönöm!
Naplózva
schumacher8
Vendég
« Új hozzászólás #2779 Dátum: 2012.01.20 péntek, 17:50:10 »

ma kivettem az aksit és alatta megy egy kábel köteg ami a bizt-táblához megy az aksi mellett,na nekem ahoz hozzá van szigetelő szalagozva két hőmérő mint ami van a vízhűtőn is 1db na abból nekem még 2db van azon kívül...vki???mire van? mert hőmérséklet kijelzőm nincs a kocsiban...:/ és lebontottam a szigetelőszalagot oké hogy kb fél méter hosszú a kábel (gondolom azért lett fel tekerve rá mert lógott) de amúgy meg megy tovább a gége csőben a szálai a két hőérzékelőnek...
Naplózva
Apanya
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116



E-mail
« Új hozzászólás #2780 Dátum: 2012.01.22 vasárnap, 12:06:52 »

   Sziasztok!

  Az üzemanyagszint mérő óráról kérdeznék!Van az autóban benzin,de a problémám az, hogy ha kb.10-15 liter körül van benne akkor leesik a mutató az E alá.Tehát ha a piroshoz ér utána.(A piros jelzésig szerintem tökéletesen működik.Persze ha fékezek,akkor elindul fölfelé a mutató, de aztán visszaesik ugyanúgy!)Kérdésem a következő!
  Hol és milyen értékeket kell mérjek multiméterrel, hogy meg tudjam állapítani,mi is lehet a hiba oka!(az üzemanyag tank jeladó, vagy a műszerfalban lévő óra a ludas?)Ugyanis van a kocsiban üzemanyag jelző piktogram (AWS)Ami persze jelez,néha-néha.ami nagyon furcsa,de már megszoktam,mert mutatta a mennyiséget a másik óra.Jelenleg a napi számláló alapján közlekedem, de a para a seg...ben van

   Már ki volt szedve a tank visszajelzőm,és lám akkor normálisan működött, tehát ezért nem értem mi lehet a baj,esetleg valahol kontakt hiba?Járt már így valaki?Bár befújtam mindent WD-40 el!(és ugye megjegyzem a mai üzemanyag árak,és a kis fizetés miatt nem sikeül teletankolni...)
Esetleg mégis a tankban lévő jeladó lehet a ludas?
 Üdv:Jenő
Naplózva

1993 Mk1 mondeo turnier GHIA 2.0
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2781 Dátum: 2012.01.22 vasárnap, 12:14:53 »

   Sziasztok!

  Az üzemanyagszint mérő óráról kérdeznék!Van az autóban benzin,de a problémám az, hogy ha kb.10-15 liter körül van benne akkor leesik a mutató az E alá.Tehát ha a piroshoz ér utána.(A piros jelzésig szerintem tökéletesen működik.Persze ha fékezek,akkor elindul fölfelé a mutató, de aztán visszaesik ugyanúgy!)Kérdésem a következő!
  Hol és milyen értékeket kell mérjek multiméterrel, hogy meg tudjam állapítani,mi is lehet a hiba oka!(az üzemanyag tank jeladó, vagy a műszerfalban lévő óra a ludas?)Ugyanis van a kocsiban üzemanyag jelző piktogram (AWS)Ami persze jelez,néha-néha.ami nagyon furcsa,de már megszoktam,mert mutatta a mennyiséget a másik óra.Jelenleg a napi számláló alapján közlekedem, de a para a seg...ben van

   Már ki volt szedve a tank visszajelzőm,és lám akkor normálisan működött, tehát ezért nem értem mi lehet a baj,esetleg valahol kontakt hiba?Járt már így valaki?Bár befújtam mindent WD-40 el!(és ugye megjegyzem a mai üzemanyag árak,és a kis fizetés miatt nem sikeül teletankolni...)
Esetleg mégis a tankban lévő jeladó lehet a ludas?
 Üdv:Jenő
hát lehet.Nekem 3-szor fogyott ki a benzinem a tankcsere után,mert a mutató akkor is mutatott,amikor már elfogyott a nafta...A szerelő becsületére legyen mondva,mindig hozott benzint (volt,hogy taxissal küldött...) negyedik nekifutásra jó lett.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2782 Dátum: 2012.01.22 vasárnap, 12:15:33 »

   Sziasztok!

  Az üzemanyagszint mérő óráról kérdeznék!Van az autóban benzin,de a problémám az, hogy ha kb.10-15 liter körül van benne akkor leesik a mutató az E alá.
most mondjam azt, hogy típus hiba?
a tank kialakítása miatt van így...bár az is igaz, hogy fél tankig sem arányosan jelzett eddig egy kijelzőm sem...
fél tanktól lefelé nagyjából hiteles, egészen addig a szakaszig, amíg te leírod.
azt javaslom, ha teheted, dobj be egy kannát a kocsiba és figyeld meg az órát...
nekem ha már nagyon kevés volt benne, elindult visszafelé az óra...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #2783 Dátum: 2012.01.22 vasárnap, 12:15:48 »

Sziasztok!

A hozzáértőktől érdeklődnék: az MKII-es mondeo központi zár motorja jó az MKI-be?

Köszönettel: BluElite
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2784 Dátum: 2012.01.22 vasárnap, 13:47:52 »

Sziasztok!

A hozzáértőktől érdeklődnék: az MKII-es mondeo központi zár motorja jó az MKI-be?

Köszönettel: BluElite

Szia,

Nem, nekem egy MK2-es donor központija ment volna át az MK1-esembe (kombi), de máshol vannak már a MK2-esnél a furatok/méretek, ill. maga a zárszerkezet is más. (hátra be lehet barmolni, nekem bele is barmolta egy paraszt, de jelenleg a két hátsó ajtó zár, az első jobbos semmit nem csinál, a balos pedig ki-be nyit-zár és végül nyitva marad  szomoru1 - és villamosságszerelőnek mondja magát, sőt tele van munkával !!! undorító...)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2785 Dátum: 2012.01.23 hétfő, 11:12:05 »

Van a Mondiból egy indexrelé az asztalomon. Rákötöttem egy számítógép tápegység pozitív és negatív lábát a megfelelő lábakra, de nem kattog.
...
Jelentem, megoldottam, köszönöm a segítségeteket.
Megterheltem a kimenetet egy 21W-os izzóval, kattog a dolog.
Viszont kérném az elektronikában nálam jártasabbak segítségét, ha tudnak segíteni.

Megépítettem az autópályaindexet (http://www.***mondeo.hu/fitting/mindex_am/mindex_am.htm (csillagok helyére n d s) ) lekicsinyített smd formátumban.
Próba alkalmával az derült ki, hogy ez egyik irányba - bal - tökéletesen működik, picit kibillentve a kart hozza a kb. 3 kattanást (asztalon, 1 izzóval próbáltam, úgy 6-ot kattan), rendesen kapcsolva az iránykart folyamatosan megy a villogás.
A jobbik irányba csak a folyamatos kattogás megy akkor is amikor rendesen kapcsolom az iránykart, és akkor is csak addig megy a relékattogás, amíg tartom a kart a picibillentésben. Remélem érthető a problémám, ha nem, írjatok.
Mi, vagy melyik alkatrész lehet a hiba, vagy hol lehet a forrasztási probléma? Minden aminek kell érintkezik azzal, amivel kell, ellenőriztem multiméterrel. Tehát szerintem vagy alkatrész hibás, vagy valamit nem jól csináltam - de mit?

A cuccos.

Köszi a segítséget előre is, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #2786 Dátum: 2012.01.23 hétfő, 11:20:02 »

Szia!

Ugyan nem értek túlságosan az elektronikához, de egy kérdés: Az IC-k tuti jók? Ha sokat, hosszú ideig forrasztgatod őket, hajlamosak tönkremenni.
Még egy javaslat: már régen használtam ilyesmit, de elérhetőek elektronikai szimulációs szoftverek. Ezekhez van alkatrész tár is, amelyet feltöltöttek a kereskedelemben is kapható alkatrészekkel, azoknak mindenféle, katalógusokban is szereplő tulajdonságaival. Lehet hogy megéri egy ilyennel ellenőrizni a kapcsolás működőképességét, mielőtt pénzt és időt szánsz a megvalósításra. Aztán ha működik, hajrá. Akkor már csak arra kell figyelni, nehogy fordítva rajzold fel a kapcsolási rajzot a lemezre. Bár ezek az eszközök már tudnak olyat is, hogy elkészítik a méretpontos nyák tervet. Amit aztán kinyomtathatsz fóliára, és rávasalhatod a lemezre.  smile

Üdvözlettel: BluElite
Naplózva
Pisti84
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


e.sz.pisti@gmail.com
« Új hozzászólás #2787 Dátum: 2012.01.25 szerda, 23:02:19 »

Sziasztok! Nem tudjátok hol találok valami leírást, hogyan kell a fűtés és klímakonzolt átalakítani olyanra, mint a képen?
Naplózva

'94 Turnier 2.0 Ghia
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2788 Dátum: 2012.01.25 szerda, 23:30:16 »

Sziasztok! Nem tudjátok hol találok valami leírást, hogyan kell a fűtés és klímakonzolt átalakítani olyanra, mint a képen?

sehol.
nem elég a kezelőpanel cseréje, hanem kábelkötegek és egy csomó nyalánkság is cserére szorul. persze, ha nem fontos, hogy működjön is, akkor egyszerű, bár nem hiszem, hogy csak azt akarnád...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2789 Dátum: 2012.01.26 csütörtök, 09:17:12 »

Sziasztok! Nem tudjátok hol találok valami leírást, hogyan kell a fűtés és klímakonzolt átalakítani olyanra, mint a képen?
Hát nem tudom, de ez szerintem fake. Ismereteim szerint az Mk1-nek nem ilyen a digitklima panelje, sőt az Mk2-é sem ilyen, hanem inkább ilyen:


Mk1-ről hirtelen nem is találtam képet, de biztos van valakinek.
Naplózva
Pisti84
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


e.sz.pisti@gmail.com
« Új hozzászólás #2790 Dátum: 2012.01.26 csütörtök, 09:41:59 »

Hát nem tudom, de ez szerintem fake. Ismereteim szerint az Mk1-nek nem ilyen a digitklima panelje, sőt az Mk2-é sem ilyen, hanem inkább ilyen:


Mk1-ről hirtelen nem is találtam képet, de biztos van valakinek.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_16v_glx_4x4_osszkerekhajtasdigit_klim-5444009
Itt találtam, mivel autókereskedés hírdeti így rá se tudok kérdezni a dologra. Mondjuk Bp-en van, akár meg is lehetne nézni.
Naplózva

'94 Turnier 2.0 Ghia
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2791 Dátum: 2012.01.26 csütörtök, 10:24:49 »

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_16v_glx_4x4_osszkerekhajtasdigit_klim-5444009
Itt találtam, mivel autókereskedés hírdeti így rá se tudok kérdezni a dologra. Mondjuk Bp-en van, akár meg is lehetne nézni.
Ez alapján már nem tűnik fotosoppoltnak, de nem tudtam, hogy Mk1-nek van gyárilag is ilyen kialakítású fűtéskonzolja. Nem tűnik rossznak.
Lehet, hogy hétvégén elmegyek megnézni Smiley.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2792 Dátum: 2012.01.26 csütörtök, 14:14:23 »

Ez alapján már nem tűnik fotosoppoltnak, de nem tudtam, hogy Mk1-nek van gyárilag is ilyen kialakítású fűtéskonzolja. Nem tűnik rossznak.
Lehet, hogy hétvégén elmegyek megnézni Smiley.
ez az mk1 gyári:
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Pocska
Vendég
« Új hozzászólás #2793 Dátum: 2012.01.26 csütörtök, 17:22:23 »

Sziasztok!

Mi lehet a gond a következő jelenségnél? Kinyitom az ajtót és a központi zár azonnal visszazárja. Ha netán gyorsan kinyitom az ajtót akkor meg addig nyitja zárja, amíg nem csukom be az ajtót, és zárt pozícióban megáll. 
Tudtok segíteni mi lehet ennek az oka?


Üdv: Pocska
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2794 Dátum: 2012.01.26 csütörtök, 17:28:46 »

Sziasztok!

Mi lehet a gond a következő jelenségnél? Kinyitom az ajtót és a központi zár azonnal visszazárja. Ha netán gyorsan kinyitom az ajtót akkor meg addig nyitja zárja, amíg nem csukom be az ajtót, és zárt pozícióban megáll. 
Tudtok segíteni mi lehet ennek az oka?


Üdv: Pocska
az egyik zárad meg van szorulva.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #2795 Dátum: 2012.01.26 csütörtök, 17:39:28 »

Ha már zár..nekem olyat csinál...hogy anyós oldalról könnyedén nyitom zárom,de a vezetőoldalról már nem..onnan csak zárni könnyű ..nyitásnál sokáig kell játszanom a zárral...
olajzás segíthet rajta vagy nagyobb a baj?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2796 Dátum: 2012.01.26 csütörtök, 17:43:08 »

Ha már zár..nekem olyat csinál...hogy anyós oldalról könnyedén nyitom zárom,de a vezetőoldalról már nem..onnan csak zárni könnyű ..nyitásnál sokáig kell játszanom a zárral...
olajzás segíthet rajta vagy nagyobb a baj?
sajnos nagyobb. a zárhengerben lamellák vannak ,amik a sok használattól kikopnak.
cseréld ki a két zárat, vagy vegyél távcsocsót.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #2797 Dátum: 2012.01.26 csütörtök, 17:46:47 »

sajnos nagyobb. a zárhengerben lamellák vannak ,amik a sok használattól kikopnak.
cseréld ki a két zárat, vagy vegyél távcsocsót.

Én is erre gondoltam...távkapcs...

De mondeohoz is jók ezek az utólagos riasztós cumok vagy ehhez valami gyári kell?
valakitől azt hallottam ,hogy levegős a központija a mondeoknak
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2798 Dátum: 2012.01.26 csütörtök, 17:51:11 »

Én is erre gondoltam...távkapcs...

De mondeohoz is jók ezek az utólagos riasztós cumok vagy ehhez valami gyári kell?
valakitől azt hallottam ,hogy levegős a központija a mondeoknak
azt az  embert, aki ezt mondta, kerüld el nyes
nem levegős. egyébként pl. a bicskakulcsokhoz kapható vezérlő egység tudja a levegős kp. zárat is vezérelni.
sőt! nekem csak úgy működik, hogy levegős vezérlésre van állítva, mert így ad elég hosszú impulzust.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2799 Dátum: 2012.01.26 csütörtök, 18:11:52 »

Ha már zár..nekem olyat csinál...hogy anyós oldalról könnyedén nyitom zárom,de a vezetőoldalról már nem..onnan csak zárni könnyű ..nyitásnál sokáig kell játszanom a zárral...
olajzás segíthet rajta vagy nagyobb a baj?

nekem ugyan ez volt.....
Aztán másoltattam 1 új kulcsot mivel a régin már szinte nem is látszott a mintázat.....
Azóta minden rendben....
Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
Oldalak: 1 ... 49 50 51 52 53 54 55 [56] 57 58 59 60 61 62 63 ... 114   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.081 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.