Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 02:47:45 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 61 62 63 64 65 66 67 [68] 69 70 71 72 73 74 75 ... 114   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 1937479 alkalommal)
0 Felhasználó és 38 vendég van a témában
koszitibor
Vendég
« Új hozzászólás #3350 Dátum: 2012.06.05 kedd, 18:48:44 »

Megméred, hogy mekkora az ellenállása a hibásnak vélt kábelnek (multiméter).

Aztán lehet, hogy gyertya lesz belőle, nekem is volt ilyen. Nekiláttam, hogy a jól működő kocsiban szemrevételezzem a gyertyák színét és állapotát, majd visszatéve őket, előjött az említett hibád. Mint kiderült, porcelán tört egy gyertyán, a ki- vagy be- szereléskor.


igen köszönöm a segitséget  megvan a hiba. Kishilyán szétszedtem a motort és kiderült hogy a gyertya ment tönkre, pedig nincs benne 4000 km -se. nesze neked jo minöség. azért köszönöm a segitséget.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #3351 Dátum: 2012.06.05 kedd, 21:00:53 »

Ez is egy 93-as kocsiból lett kiszedve. De viszont a hűtő venti csati se stimmel.
Ez az én kocsimba volt: http://kepfeltoltes.hu/view/120605/DSC_0301_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ezek vannak a szerzett motorkábelen (feltételezem hogy ezek mennek a ventihez, de vastagabb vezetékek is): http://kepfeltoltes.hu/view/120605/DSC_0300_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Úgyhogy összesítve van egy kis ovál csatim és egy venti csatim ami nem stimmel.  falbav rinya
az nem lehet, hogy az egy automata kábelkötege?
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #3352 Dátum: 2012.06.06 szerda, 06:52:07 »

az nem lehet, hogy az egy automata kábelkötege?
HegeGabitól kaptam a motorkábelt és azt mondta hogy kézi váltós a donor. Közben tegnap kimértem a csatikban lévő vezetékek hova mennek.

BK/YE: motortéri biztitáblánál lévő testkábel.
BK/GN: motortéri biztitáblánál lévő testkábel.
BK/VT: Utastéri oválcsatiba megy amihez a fékpedál csati van szigetelve (elméletileg hátra megy valahova, azt nem tudtam megnézni, lehet hogy a benzintankhoz).
BK/BU: hűtőventilátor R5 nagy zöld relé 9-es láb
VT/YE: lambda-szonda jeladó berendezés 13-as biztosíték (15A)

A másik amiről feltételezem hogy a hűtőventi motorhoz megy, ott az egyik a hűtőventi relé(R5 nagy zöld relé) 5 lábához a másik a fűtőventi relé 5 lábához megy. Az én motorkábelem meg ami a hűtőventi csatija azon mind a kettő a hűtőventi relé 2 lábához megy.
Naplózva
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #3353 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 12:36:11 »

Kezdenek megoldódni a kábelcsere problémák viszont most a riasztóval vagyok bajba. Aki tud segítsen a helyzet a következő. Tudni kell hogy a két első ajtóba cserélnem kellett ajtózárakat 4 lábasról 6 lábasra (gondolom itt lehet a bibi). Mikor visszaraktam a riasztó vezetékeit úgy mint az előzőben volt akkor a távirányítóval csak bezárni tudom a kocsit nyitni nem. Viszont a 2 db 12 V relé kattan, de semmi nyitás csak kulccsal viszont a riasztó attól még "éles" marad. Mit kéne még megnéznem?  help
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3354 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 15:09:10 »

Kezdenek megoldódni a kábelcsere problémák viszont most a riasztóval vagyok bajba. Aki tud segítsen a helyzet a következő. Tudni kell hogy a két első ajtóba cserélnem kellett ajtózárakat 4 lábasról 6 lábasra (gondolom itt lehet a bibi). Mikor visszaraktam a riasztó vezetékeit úgy mint az előzőben volt akkor a távirányítóval csak bezárni tudom a kocsit nyitni nem. Viszont a 2 db 12 V relé kattan, de semmi nyitás csak kulccsal viszont a riasztó attól még "éles" marad. Mit kéne még megnéznem?  help

Újraprogramozás megvolt a távirányítóval?
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #3355 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 17:02:58 »

Újraprogramozás megvolt a távirányítóval?

 falbav idiota NEEEM!!!  falbav
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3356 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 18:03:01 »

falbav idiota NEEEM!!!  falbav

Akkor hátha. Wink
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Hanzsi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


hanzsigyuri@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3357 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 14:09:19 »

Helló Mindenkinek!

Úgy érzem, elérkezett az idő egy generátor felújításra. Villognak a fényeim, és hangos "dübögés" hallható a generátor felől...
A felújítást nem én csinálnám, de én szeretném vinni a szakihoz az új alkatrészeket. Az volna a kérdésem, mit kell ilyenkor cserélni, mire kell odafigyelni?
A Mondeo Wikin olvastam a szénkefék cseréjéről, de sajnos a kép, melyen a cikkszám látható lenne, hiányzik. Tudja valaki ezt a számot? Hány csapágy cserélendő a generátorban, és mi a típusa ezeknek? Ugyanaz mint a feszítőgörgőké? Van más cserélendő alkatrész?

Várom tanácsaitokat,

Köszönettel:
Hanzsi
Naplózva

''Aki kitart a saját hülyesége mellett, egy nap bölccsé válik''

'94 MK I sedan, 1.8 TD - 13 éve velem
'05 MK3 turnier, 2.0 - '17 febr. 17 óta
meg néhány Sierra, többnyire darabokban
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #3358 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 14:16:11 »

Helló Mindenkinek!

Úgy érzem, elérkezett az idő egy generátor felújításra. Villognak a fényeim, és hangos "dübögés" hallható a generátor felől...
A felújítást nem én csinálnám, de én szeretném vinni a szakihoz az új alkatrészeket. Az volna a kérdésem, mit kell ilyenkor cserélni, mire kell odafigyelni?
A Mondeo Wikin olvastam a szénkefék cseréjéről, de sajnos a kép, melyen a cikkszám látható lenne, hiányzik. Tudja valaki ezt a számot? Hány csapágy cserélendő a generátorban, és mi a típusa ezeknek? Ugyanaz mint a feszítőgörgőké? Van más cserélendő alkatrész?

Várom tanácsaitokat,

Köszönettel:
Hanzsi

Szia!

Amikor nekem a fesszabályzó vagy mi miatt szét lett döntve, én is felújíttattam. Csapágyak, szénkefék. Cikkszámot sajnos nem tudok, de szerintem ha bemész a bárdihoz, lánghoz, vagy ilyen helyekre, a motorszám ismeretében tudják majd mi kell neked. Vagy a szerelőd szétkapja a generátort, és a régi csapágyakon megnézed a számot, aztán az skf-nél kérsz ugyanolyat. Szerintem, de biztos vannak más vélemények is.

Üdvözlettel: BluELite

Naplózva
Hanzsi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


hanzsigyuri@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3359 Dátum: 2012.06.12 kedd, 15:37:29 »

Szia!

Amikor nekem a fesszabályzó vagy mi miatt szét lett döntve, én is felújíttattam. Csapágyak, szénkefék. Cikkszámot sajnos nem tudok, de szerintem ha bemész a bárdihoz, lánghoz, vagy ilyen helyekre, a motorszám ismeretében tudják majd mi kell neked. Vagy a szerelőd szétkapja a generátort, és a régi csapágyakon megnézed a számot, aztán az skf-nél kérsz ugyanolyat. Szerintem, de biztos vannak más vélemények is.

Üdvözlettel: BluELite




Ez is egy jó kérdés, hogy így a 18. éve felé érdemes-e kicserélni a fesz. szabályzót is, hogy ne kelljen kétszer szétszedni?
SKF-ben megbízom, de kefe ügyben szeretnék gyárit bele, ezért érdekelne a cikk szám, ami a kicsi képen nem olvasható.

Köszi a választ, körvonalazódik már azért a történet.

Hanzsi
Naplózva

''Aki kitart a saját hülyesége mellett, egy nap bölccsé válik''

'94 MK I sedan, 1.8 TD - 13 éve velem
'05 MK3 turnier, 2.0 - '17 febr. 17 óta
meg néhány Sierra, többnyire darabokban
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3360 Dátum: 2012.06.12 kedd, 19:57:14 »


Ez is egy jó kérdés, hogy így a 18. éve felé érdemes-e kicserélni a fesz. szabályzót is, hogy ne kelljen kétszer szétszedni?
SKF-ben megbízom, de kefe ügyben szeretnék gyárit bele, ezért érdekelne a cikk szám, ami a kicsi képen nem olvasható.

Köszi a választ, körvonalazódik már azért a történet.

Hanzsi

Szerintem érdemes cserélni, de olyan tartósat, mint a 18 éves, nem lehet már kapni... Sad Az még arra készült, hogy működjön, a mostaniak pedig arra, hogy sűrűn cseréld őket...
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #3361 Dátum: 2012.06.13 szerda, 14:37:33 »

 wave
Mi lehet a gond a világítással ha gyújtáson jobbra tekerve nincs semmi reakció (csipogás, helyzet, tompított, táv.). Viszont a balra "park-ra" állítom akkor az elsőnél van belső világításom (műszerfal, kilincs stb), a másodiknál meg van külső világításom de csak elől (tompított,refi)?
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3362 Dátum: 2012.06.13 szerda, 17:17:30 »

wave
Mi lehet a gond a világítással ha gyújtáson jobbra tekerve nincs semmi reakció (csipogás, helyzet, tompított, táv.). Viszont a balra "park-ra" állítom akkor az elsőnél van belső világításom (műszerfal, kilincs stb), a másodiknál meg van külső világításom de csak elől (tompított,refi)?

Valami nagyon össze van keverve, vagy a kapcsolód nem passzol a kábelköteghez. A "park jobb-bal" csak 0-ás állásban világíthat (amikor a rádió sem kap áramot), a helyzetjelző kulcs nélkül és gyújtásnál is világíthat, a többi csak gyújtáson. (műszerfal és rendszám világítás csak a helyzetjelzőnél és a többinél van, parknál nincsen.
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
dokkancs
Vendég
« Új hozzászólás #3363 Dátum: 2012.06.15 péntek, 15:57:08 »

Sziasztok!

1993-as 2.0 benzines Mondeom van.
Több, mint fél éve szenvedek már ugyanazzal a  problémával.
Röviden: Rángat a kocsi, elsősorban alacsony (1500 alatti) fordulaton. Főleg akkor, ha hirtelen gázt adok alacsony fordulatról.
Kb olyan, mintha egy henger kihagyna néha.

Előzménye van a sztorinak:
Úgy kezdődött, hogy alacsony fordulaton rángatott a kocsi, aztán ez először nem érdekelt.
Utána, viszont elkezdett akkor is rángatni, ha bármelyik sebességben nagyobb gázt adtam hirtelen.
De úgy, hogy ha tövig nyomtam a gázt pl 90-nél 5-ösben, akkor mintha teljesen nem ment volna az egyik henger, és persze nem is gyorsult a kocsi.
A szervizben megtisztogatták a gyertyákat, stb, aztán tök jó lett. Kb 1 hétig, aztán pár nap alatt visszaesett az azelőtti szintre a dolog.
Ezután kicserélték a gyújtótrafót, és nagyon pöpecül működött.
De megint 1 hétig tartott a boldogság, mert újra előjött ugyanúgy a probléma.
Végül a gyújtókábeleket cserélték ki, mert hogy azok már szét voltak égve.
Na ezután tényleg megjavult a dolog, egész sok ideig (1-2 hónap)
Most azonban megint rángatózik, bár egyelőre csak alacsony fordulaton.
De attól félek, hogy ugyanabba az irányba haladok.

Többen mondták, hogy ez biztos gyújtásprobléma.
Lehet, hogy valamelyik új alkatrész elromlott ez alatt a rövid idő alatt? Esetleg valami más az ok?
Van aki azt mondta, hogy az is lehet, hogy ha szarok voltak a kábelek, akkor az elronthatta az új gyújtótrafót, mert visszarúgott túlfeszültséget a kábel a trafónak, vagy valami hasonló. Ez lehetséges?
A gyertyák nem tűnnek rossznak (a szervizesek szerint).

Hátha van valakinek ötlete Smiley Nagyon örülnék neki. Most már nagyon érdekelne, hogy mi a fene lehet ez.
Előre is köszönöm a segítséget!

Zoli
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #3364 Dátum: 2012.06.15 péntek, 16:12:06 »

Van aki azt mondta, hogy az is lehet, hogy ha szarok voltak a kábelek, akkor az elronthatta az új gyújtótrafót, mert visszarúgott túlfeszültséget a kábel a trafónak, vagy valami hasonló. Ez lehetséges?
A gyertyák nem tűnnek rossznak (a szervizesek szerint).
ez a legvalószínűbb ...

A gyertyák nem tűnnek rossznak (a szervizesek szerint).
ha találomra akarunk alkatrészt cserélgetni, jöhetsz hozzám is, töredék áron csinálom meg neked, mint szervizben ..
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #3365 Dátum: 2012.06.15 péntek, 19:34:54 »

ez a legvalószínűbb ...
ha találomra akarunk alkatrészt cserélgetni, jöhetsz hozzám is, töredék áron csinálom meg neked, mint szervizben ..

micsoda egy szervizek vannak az agyam eldobom, az ilyenek hol tanulták a szakmát  falbav
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3366 Dátum: 2012.06.16 szombat, 00:22:27 »

micsoda egy szervizek vannak az agyam eldobom, az ilyenek hol tanulták a szakmát  falbav

Nem tanulták. Főleg nem mesterember mellett. Tapasztalat sincs. Van számítógép, az kidobja a hibát, kidobja a cserélendő alkatrész cikkszámát és kicserélik, ha máshogy nem megy (pedig ott a célszerszám halom) kalapáccsal és feszítővassal...
Éppen kijönnek a suliból ahol semmit nem tanítanak és már veszik is fel őket a márkaszervizekbe. Ott "tanulnak", csak nem ott kéne - vagy kéne, de nem akarnak, mert nekik nem számít...  szomoru1

Azért ásom magam is bele a szerelgetésekbe, célirányosan a Mondeo-ba, hogy ne kelljen senkihez vinni, ha nem fontos, mert az új alkatrészen kívül csak rontanak az autón...
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3367 Dátum: 2012.06.18 hétfő, 10:23:22 »

...
A szervizben megtisztogatták a gyertyákat, stb, aztán tök jó lett. Kb 1 hétig, aztán pár nap alatt visszaesett az azelőtti szintre a dolog.
Ezután kicserélték a gyújtótrafót, és nagyon pöpecül működött.
...
Végül a gyújtókábeleket cserélték ki, mert hogy azok már szét voltak égve.
...
Ez volt a baj.
Alapesetben rossz a gyertyád - ugyanez volt a bibi nálam is, gyertya cserélve lett (mind a 4!), meg is javult minden, azóta pöpec.
A trafót nem igazán szokták cserélni, inkább a gyertyát 30-40e km-enként kell cserélni (Haynes 30e mérföldenkénti vagy 3 évenkénti cserét ír), és minden 2. gyertyacserénél ajánlott a kábelszett is - illetve gyertyacserénként ellenőrizni az egyes kábelek ellenállását és a lidércfény játékot sötétben.

Tehát nálad az volt a baj, hogy a legelején nem cseréltek gyertyát, hanem "javították".
Szóval szerintem gyertyák csere, és reménykedés, hogy nem ment teljesen tönkre az új kábelszett és trafó.
Naplózva
dokkancs
Vendég
« Új hozzászólás #3368 Dátum: 2012.06.19 kedd, 17:33:09 »

Köszönöm az ötleteket mindenkinek!

A szervizben megmondtam, hogy cseréljék ki a gyertyákat, meg a trafót is garanciával biztos ami biztos.
A kábelek meg amúgy is vadi újak.
Egyelőre jól teljesít a Mondeo mester Smiley
Remélem nem jön elő a probléma!
Köszi mindenkinek!

Ez volt a baj.
Alapesetben rossz a gyertyád - ugyanez volt a bibi nálam is, gyertya cserélve lett (mind a 4!), meg is javult minden, azóta pöpec.
A trafót nem igazán szokták cserélni, inkább a gyertyát 30-40e km-enként kell cserélni (Haynes 30e mérföldenkénti vagy 3 évenkénti cserét ír), és minden 2. gyertyacserénél ajánlott a kábelszett is - illetve gyertyacserénként ellenőrizni az egyes kábelek ellenállását és a lidércfény játékot sötétben.

Tehát nálad az volt a baj, hogy a legelején nem cseréltek gyertyát, hanem "javították".
Szóval szerintem gyertyák csere, és reménykedés, hogy nem ment teljesen tönkre az új kábelszett és trafó.
Naplózva
mereszk
Vendég
« Új hozzászólás #3369 Dátum: 2012.06.21 csütörtök, 15:18:27 »

Szevasztok!
96'-os 1.8TD manuális klímás mondeomnak nem kapcsol ba a klímája
Azt sikerült kideríteni hogy a biztosíték / relé táblán lévő R3 relé nem kap testet az "elektronik control unit"-tól, mi ennek a relének a szerepe?
Az egyik kapcsolási rajzon az van írva hogy a "Wide Open Thorttle relay" tehát padlógázon lekapcsolja  a kompresszort. Ha csak ennyi szerepe van, akkor elvileg simán átkötöm és ezzel megoldódik a probléma. De lehet hogy más szerepe is van.
Tud erről valaki valamit?
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #3370 Dátum: 2012.06.21 csütörtök, 15:29:39 »

Szevasztok!
96'-os 1.8TD manuális klímás mondeomnak nem kapcsol ba a klímája
Azt sikerült kideríteni hogy a biztosíték / relé táblán lévő R3 relé nem kap testet az "elektronik control unit"-tól, mi ennek a relének a szerepe?
Az egyik kapcsolási rajzon az van írva hogy a "Wide Open Thorttle relay" tehát padlógázon lekapcsolja  a kompresszort. Ha csak ennyi szerepe van, akkor elvileg simán átkötöm és ezzel megoldódik a probléma. De lehet hogy más szerepe is van.
Tud erről valaki valamit?
fel van töltve?
kábelek a helyükön?
Naplózva
mereszk
Vendég
« Új hozzászólás #3371 Dátum: 2012.06.21 csütörtök, 16:09:50 »

fel van töltve?
kábelek a helyükön?

Elvileg minden OK rajta.  A relé a +12V tápfeszet megapja a gyujtás relé felől, az electronik control unit felől viszont nincs meg a szükséges test.
Naplózva
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3372 Dátum: 2012.06.22 péntek, 11:49:50 »

Elvileg minden OK rajta.  A relé a +12V tápfeszet megapja a gyujtás relé felől, az electronik control unit felől viszont nincs meg a szükséges test.

Én úgy emléxem ,hogy csak annyi a szerepe ,hogy Padlógázon lekapcsolja a Klímát....
Ha ezt nem teszi meg akkor vagy a vezérlés bolondult meg vagy valami nem kerek az adagoló tetején lévő gázkar helyzetérzékelő potméter-rel.....
Ha amúgy semmi hibád nincs adj neki fix testet oszt joccakát.....
Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3373 Dátum: 2012.06.22 péntek, 12:57:44 »

Szevasztok!
96'-os 1.8TD manuális klímás mondeomnak nem kapcsol ba a klímája
Azt sikerült kideríteni hogy a biztosíték / relé táblán lévő R3 relé nem kap testet az "elektronik control unit"-tól, mi ennek a relének a szerepe?
Az egyik kapcsolási rajzon az van írva hogy a "Wide Open Thorttle relay" tehát padlógázon lekapcsolja  a kompresszort. Ha csak ennyi szerepe van, akkor elvileg simán átkötöm és ezzel megoldódik a probléma. De lehet hogy más szerepe is van.
Tud erről valaki valamit?

Elvileg csak az a szerepe, hogy magát a klímakompresszort lövi le...
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Guci07
Vendég
« Új hozzászólás #3374 Dátum: 2012.06.22 péntek, 21:33:46 »

Na eljött az én időm is Cheesy Amióta megvan a kocsi a tempomat nem szuperál. A jelenség: felnyomom 50-70 közti sebességre, a gombot megnyomom a tempomat ellenőrző lámpája felvillan. Na eddig megvagyok, azonban nem hajlandó tartani a sebességet,egyáltalán, így csak világít. Tempomat motor része cserélve scorpióra( a motor rész csak, mivel az egyezik, az elektronika az már nem) de nincs változás. Mi halhatott oda? Valaki mondjon ötletet légyszi. Amire én gyanakszok: a sebesség jeladó lehet elpusztult, de megmondom őszintén nem tudom hol van az mk1-ben ilyen. Hozzászólásokat várok  Cheesy
Naplózva
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #3375 Dátum: 2012.06.22 péntek, 22:43:28 »

Na eljött az én időm is Cheesy Amióta megvan a kocsi a tempomat nem szuperál. A jelenség: felnyomom 50-70 közti sebességre, a gombot megnyomom a tempomat ellenőrző lámpája felvillan. Na eddig megvagyok, azonban nem hajlandó tartani a sebességet,egyáltalán, így csak világít. Tempomat motor része cserélve scorpióra( a motor rész csak, mivel az egyezik, az elektronika az már nem) de nincs változás. Mi halhatott oda? Valaki mondjon ötletet légyszi. Amire én gyanakszok: a sebesség jeladó lehet elpusztult, de megmondom őszintén nem tudom hol van az mk1-ben ilyen. Hozzászólásokat várok  Cheesy

Bowdennel minden oké?
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3376 Dátum: 2012.06.23 szombat, 01:15:04 »

Na eljött az én időm is Cheesy Amióta megvan a kocsi a tempomat nem szuperál. A jelenség: felnyomom 50-70 közti sebességre, a gombot megnyomom a tempomat ellenőrző lámpája felvillan. Na eddig megvagyok, azonban nem hajlandó tartani a sebességet,egyáltalán, így csak világít. Tempomat motor része cserélve scorpióra( a motor rész csak, mivel az egyezik, az elektronika az már nem) de nincs változás. Mi halhatott oda? Valaki mondjon ötletet légyszi. Amire én gyanakszok: a sebesség jeladó lehet elpusztult, de megmondom őszintén nem tudom hol van az mk1-ben ilyen. Hozzászólásokat várok  Cheesy

Úgy tudom, hogy a váltószerkezeten van a VSS jeladó. Bár ha a km órád működik, akkor nem hiszem, hogy ez lenne a baj. Kuplung és fék pedál kapcsolók jók? (nem kizárt, hogy azok egyből leállítják a tempomatot)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #3377 Dátum: 2012.06.23 szombat, 01:23:05 »

Úgy tudom, hogy a váltószerkezeten van a VSS jeladó. Bár ha a km órád működik, akkor nem hiszem, hogy ez lenne a baj. Kuplung és fék pedál kapcsolók jók? (nem kizárt, hogy azok egyből leállítják a tempomatot)
akkor a visszajelző sem világítana.
sanszos, hogy a tempomat nem kapja meg a vss lelet. az meg a motortéri kábelkötegről van leágaztatva. ettál a km óra még működhet, mert nem egy körön vannak...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Guci07
Vendég
« Új hozzászólás #3378 Dátum: 2012.06.23 szombat, 08:42:58 »

akkor a visszajelző sem világítana.
sanszos, hogy a tempomat nem kapja meg a vss lelet. az meg a motortéri kábelkötegről van leágaztatva. ettál a km óra még működhet, mert nem egy körön vannak...

Bowden tökéletesen mozog. A kapcsolók is okés. Astor72 segíts kicsit nekem, mit vizsgáljak, hol keressem a másik jeladót és a vezetéket? Amúgy a tempomatvezérlőben is két vss chip vagy mi van.
Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3379 Dátum: 2012.06.23 szombat, 13:51:21 »

Bowden tökéletesen mozog. A kapcsolók is okés. Astor72 segíts kicsit nekem, mit vizsgáljak, hol keressem a másik jeladót és a vezetéket? Amúgy a tempomatvezérlőben is két vss chip vagy mi van.

Ha nem lenne VSS jel, akkor nem kapcsolná a tempomatot (nem lenne visszajelzés, mert csak akkor aktív, ha 40-es sebességjelet kap a modul). Ugyanez igaz a lekapcsolós dolgokra (féklámpa/fék/kuplung/kipörgésgátló, ha van). Magában az egységben lesz ott a hiba. A villanymotor megfelelően lett beleszerkesztve? Nincs a környékeden valakinek tempomatos gépe, aki hajlandó lenne kipróbálásra kölcsönadni a modulját? Viszonylag egyszerű kikapni bármelyikből, csak meg kellene győződni, hogy az-e a hiba. Ha tuti, akkor van egy komplett modulom (igaz, bowden nélkül, de tökéletesen működő).
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
Guci07
Vendég
« Új hozzászólás #3380 Dátum: 2012.06.23 szombat, 14:35:07 »

Ha nem lenne VSS jel, akkor nem kapcsolná a tempomatot (nem lenne visszajelzés, mert csak akkor aktív, ha 40-es sebességjelet kap a modul). Ugyanez igaz a lekapcsolós dolgokra (féklámpa/fék/kuplung/kipörgésgátló, ha van). Magában az egységben lesz ott a hiba. A villanymotor megfelelően lett beleszerkesztve? Nincs a környékeden valakinek tempomatos gépe, aki hajlandó lenne kipróbálásra kölcsönadni a modulját? Viszonylag egyszerű kikapni bármelyikből, csak meg kellene győződni, hogy az-e a hiba. Ha tuti, akkor van egy komplett modulom (igaz, bowden nélkül, de tökéletesen működő).
Nem gondolnám, hogy hibás lenne a motor, mert szépen forog meg minden, a rugó is elég erős benne.Kiakaszt néha a kocsi Cheesy
Naplózva
Pisti84
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


e.sz.pisti@gmail.com
« Új hozzászólás #3381 Dátum: 2012.06.23 szombat, 19:22:54 »

Kigyulladt a karbantartást jelző lámpám és ki szeretném kapcsolni, de nincs ott a kesztyűtartóban a kapcsoló, ahol a kezelési könyv írja. Hol keressem? Huh?

Sztornó! Megtaláltam és még golyóstoll sem kellett hozzá.  taps
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.23 szombat, 19:28:51 írta Pisti84 » Naplózva

'94 Turnier 2.0 Ghia
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #3382 Dátum: 2012.06.23 szombat, 19:41:47 »

Kigyulladt a karbantartást jelző lámpám és ki szeretném kapcsolni, de nincs ott a kesztyűtartóban a kapcsoló, ahol a kezelési könyv írja. Hol keressem? Huh?

Sztornó! Megtaláltam és még golyóstoll sem kellett hozzá.  taps

Hol volt? Cheesy
Naplózva
Pisti84
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


e.sz.pisti@gmail.com
« Új hozzászólás #3383 Dátum: 2012.06.23 szombat, 19:59:20 »

Hol volt? Cheesy

Ott van, csak nem a kesztyűtartóban. Ki kell venni vagy jól kinyitni és ott van mögötte, még a csavarkulcs is rajta van a gombon, simán meg lehet nyomni, nem tudom mért kellene a golyóstoll...
Naplózva

'94 Turnier 2.0 Ghia
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3384 Dátum: 2012.06.23 szombat, 21:29:24 »

Ott van, csak nem a kesztyűtartóban. Ki kell venni vagy jól kinyitni és ott van mögötte, még a csavarkulcs is rajta van a gombon, simán meg lehet nyomni, nem tudom mért kellene a golyóstoll...

Hol olvastad a golyóstollat? Az MK2-es AWS olyan csak. (nekem az van, ott magán az AWS-en van egy pici lyuk) Cheesy (MK1-nél nem az AWS panelon van reset, hanem ott ahol írtad, ugye Smiley )
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Pisti84
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


e.sz.pisti@gmail.com
« Új hozzászólás #3385 Dátum: 2012.06.23 szombat, 21:47:24 »

Hol olvastad a golyóstollat? Az MK2-es AWS olyan csak. (nekem az van, ott magán az AWS-en van egy pici lyuk) Cheesy (MK1-nél nem az AWS panelon van reset, hanem ott ahol írtad, ugye Smiley )

Pedig a kezelési könyv golyóstollat ír. Nézd meg! nyes
http://mondeo.hu/ftp/pdf/kezelesi/mondeo_1_kezelesi.pdf
Naplózva

'94 Turnier 2.0 Ghia
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3386 Dátum: 2012.06.23 szombat, 22:01:47 »

Pedig a kezelési könyv golyóstollat ír. Nézd meg! nyes
http://mondeo.hu/ftp/pdf/kezelesi/mondeo_1_kezelesi.pdf

értenek hozzá...  falbav ez alapján cserélj kereket és tuti kiesik 2 km múlva...  vigyor3
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #3387 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 00:40:30 »

Ha nem lenne VSS jel, akkor nem kapcsolná a tempomatot (nem lenne visszajelzés, mert csak akkor aktív, ha 40-es sebességjelet kap a modul). Ugyanez igaz a lekapcsolós dolgokra (féklámpa/fék/kuplung/kipörgésgátló, ha van). Magában az egységben lesz ott a hiba. A villanymotor megfelelően lett beleszerkesztve? Nincs a környékeden valakinek tempomatos gépe, aki hajlandó lenne kipróbálásra kölcsönadni a modulját? Viszonylag egyszerű kikapni bármelyikből, csak meg kellene győződni, hogy az-e a hiba. Ha tuti, akkor van egy komplett modulom (igaz, bowden nélkül, de tökéletesen működő).
nyes
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Guci07
Vendég
« Új hozzászólás #3388 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 11:22:51 »

Nem gondolnám, hogy hibás lenne a motor, mert szépen forog meg minden, a rugó is elég erős benne.Kiakaszt néha a kocsi Cheesy

Javítom a hozzászólásomat. A motor rossz füstöl (mostanában ez van műsoron úgy látszik szomoru1). Kipróbálom a másik két motorom és meglátjuk mi lesz. Innentl kezdve tuti mechanikus a gond és nem elektronikus. Ezzel is előrébb vagyok. Köszönöm a segítséget taps
Naplózva
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #3389 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 11:43:04 »

Javítom a hozzászólásomat. A motor rossz füstöl (mostanában ez van műsoron úgy látszik szomoru1). Kipróbálom a másik két motorom és meglátjuk mi lesz. Innentl kezdve tuti mechanikus a gond és nem elektronikus. Ezzel is előrébb vagyok. Köszönöm a segítséget taps

Ilyen könnyen veszed, hogy motort kell cserélned? Cheesy Én majdnem felakasztottam magam, de azóta (kopp kopp kopp) semmi baja.. Smiley
Naplózva
Guci07
Vendég
« Új hozzászólás #3390 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 12:01:18 »

Ilyen könnyen veszed, hogy motort kell cserélned? Cheesy Én majdnem felakasztottam magam, de azóta (kopp kopp kopp) semmi baja.. Smiley

Nem veszem könnyen, de van még kettő Scorpio motorom, de ha azok sem lesznek jók akkor élek DANJO felajánlásával és megveszem az övét. Megmondom őszintén én sokkal jobban kiakadtam a kigyulladt ajtókábelkötegemen, mert azt azért elég sűrűn használom, főleg így nyáron. De azóta legalább nem fázok gun
Naplózva
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #3391 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 12:03:44 »

Nem veszem könnyen, de van még kettő Scorpio motorom, de ha azok sem lesznek jók akkor élek DANJO felajánlásával és megveszem az övét. Megmondom őszintén én sokkal jobban kiakadtam a kigyulladt ajtókábelkötegemen, mert azt azért elég sűrűn használom, főleg így nyáron. De azóta legalább nem fázok gun

Nekem egyszer a padló kábelköteg egy darabja égett el Cheesy Kigyulladt a hátsó ülés hátulja. 6.000 forintért cserélt köteget az autóvillamosságis.. Smiley Hazamegyek én is akarok venni egy kis poroltót.. Smiley Miért gyulladt ki neked?
Naplózva
Guci07
Vendég
« Új hozzászólás #3392 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 12:06:16 »

Nekem egyszer a padló kábelköteg egy darabja égett el Cheesy Kigyulladt a hátsó ülés hátulja. 6.000 forintért cserélt köteget az autóvillamosságis.. Smiley Hazamegyek én is akarok venni egy kis poroltót.. Smiley Miért gyulladt ki neked?

Megmondom őszintén fogalmam sincs. Csak húztam fel az ablakot és egyszer csak éreztem valami nem kóser. Gyújtás le és a kapcsolót kiszedtem a helyéről. Azóta nem megy az ablakom sehova. De a központim még működik benne.
Naplózva
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #3393 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 12:24:15 »

Megmondom őszintén fogalmam sincs. Csak húztam fel az ablakot és egyszer csak éreztem valami nem kóser. Gyújtás le és a kapcsolót kiszedtem a helyéről. Azóta nem megy az ablakom sehova. De a központim még működik benne.

Az szép lehetett.. Klímád van? Cheesy
Naplózva
Guci07
Vendég
« Új hozzászólás #3394 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 13:44:33 »

Az szép lehetett.. Klímád van? Cheesy

Van, de nincs.... Gyárilag megvan benne, de a klímakompresszoron nincs szíj, mert be van rohadva.... A gondos előző gazda. De megvan minden alkatrészem hozzá, csak hol időm nincs, hol pénzem. De majd télre összerakom:) Amúgy van el.tetőablakom, nekem nem sokat segít de van és az a fontos. Én leginkább esőben szeretem a tetőablakot Cheesy
Naplózva
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #3395 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 14:14:51 »

Van, de nincs.... Gyárilag megvan benne, de a klímakompresszoron nincs szíj, mert be van rohadva.... A gondos előző gazda. De megvan minden alkatrészem hozzá, csak hol időm nincs, hol pénzem. De majd télre összerakom:) Amúgy van el.tetőablakom, nekem nem sokat segít de van és az a fontos. Én leginkább esőben szeretem a tetőablakot Cheesy

Nekem is van, de nincs klímám.. Valahol likas, de nincs pénzem megnézetni Cheesy
Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3396 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 18:14:24 »

Nekem is van, de nincs klímám.. Valahol likas, de nincs pénzem megnézetni Cheesy

Hagy csatlakozzak már hozzátok. Van klímám (utólag beszerelt). Cserélnem kellett egy kidörzsölt csövet, gondoltam, most tavasszal már megtöltöm, de hamarosan motorcsere/átépítés, aztán sajnálnám az eleregetett gázt (vagy akkor szivassam le, aztán menjek ugyanoda vissza megtölteni, de akkor is körülményes). Egy szó, mint száz: nekem is van (digitális vezérléses) klímám, csak minek...  idiota Télig már csak kihúzom orosz klímával, meg üléshűtéssel egy szál gatyában.   hehe
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3397 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 19:31:38 »

Hagy csatlakozzak már hozzátok. Van klímám (utólag beszerelt). Cserélnem kellett egy kidörzsölt csövet, gondoltam, most tavasszal már megtöltöm, de hamarosan motorcsere/átépítés, aztán sajnálnám az eleregetett gázt (vagy akkor szivassam le, aztán menjek ugyanoda vissza megtölteni, de akkor is körülményes). Egy szó, mint száz: nekem is van (digitális vezérléses) klímám, csak minek...  idiota Télig már csak kihúzom orosz klímával, meg üléshűtéssel egy szál gatyában.   hehe

Az enyémen nem szedtük szét a rendszert motorcserekor. Kompresszor leszed, felköt és utána mehet vissza. Feltéve, hogy nem Zetec/V6 csere lesz, mert ott kompresszor csere  is kell talán.
Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3398 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 22:52:33 »

Az enyémen nem szedtük szét a rendszert motorcserekor. Kompresszor leszed, felköt és utána mehet vissza. Feltéve, hogy nem Zetec/V6 csere lesz, mert ott kompresszor csere  is kell talán.

Zetec/V6 csere... Egész klímarendszer cserélődik a motorral... a hőcserélő radiátor körül pedig kicserélődik a fűtésdoboz vákuumosról elektronyosra. smile
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3399 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 06:19:07 »

Nem veszem könnyen, de van még kettő Scorpio motorom, de ha azok sem lesznek jók akkor élek DANJO felajánlásával és megveszem az övét. Megmondom őszintén én sokkal jobban kiakadtam a kigyulladt ajtókábelkötegemen, mert azt azért elég sűrűn használom, főleg így nyáron. De azóta legalább nem fázok gun

Nah, még a végén Mondeo Cosworth is lesz a táborunkban? Wink

A klímához annyit teszek hozzá, hogy nekem áldás, mivel nem suhanok úgy, mint Ti, lévén, hogy TD és lomha. (ez relatív persze, egy 2 litereshez/V6-hoz képest az, de többi "nemautó"-hoz képest viszont rakéta Cheesy ) Meg én egyszer ha beindítom, jóformán le sem állítom, max, ha 5 percnél tovább kell valahol lennem. Smiley Ha viszont városi ide-oda, 1 óra alatt 15 elintéznivaló, akkor NDK klímázok én is. (lehúzott ablak, atléta Grin )
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Oldalak: 1 ... 61 62 63 64 65 66 67 [68] 69 70 71 72 73 74 75 ... 114   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.09 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.