Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.27 szerda, 02:08:19 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 ... 114   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 1945058 alkalommal)
0 Felhasználó és 8 vendég van a témában
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #700 Dátum: 2010.01.10 vasárnap, 15:23:44 »

worship megnézem
ha a relé a rossz adj egy címet és küldök.Ha a duda,a cromaxnál valami 2.5-3e az utángyártott.
Naplózva
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #701 Dátum: 2010.01.10 vasárnap, 17:43:27 »

ha a relé a rossz adj egy címet és küldök.Ha a duda,a cromaxnál valami 2.5-3e az utángyártott.
okés, de majd csak szerdán leszek a "vas" közelébe.  vigyor3
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #702 Dátum: 2010.01.10 vasárnap, 18:53:13 »

okés, de majd csak szerdán leszek a "vas" közelébe.  vigyor3
privátban v. mélben,telefonon bármikor megtalálsz...gondoltam már rá én is,hogy a duplakürtre kellene lecserélni a gyárit.a kocsog román kamionosok is hallják már meg...
Naplózva
astor72
Vendég
« Új hozzászólás #703 Dátum: 2010.01.10 vasárnap, 19:02:13 »

privátban v. mélben,telefonon bármikor megtalálsz...gondoltam már rá én is,hogy a duplakürtre kellene lecserélni a gyárit.a kocsog román kamionosok is hallják már meg...
nekem az van nyes
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #704 Dátum: 2010.01.10 vasárnap, 19:04:38 »

nekem az van nyes
gyáriból van kettő v. ez a cromaxos dupla v. valami más?
Naplózva
astor72
Vendég
« Új hozzászólás #705 Dátum: 2010.01.10 vasárnap, 19:13:14 »

gyáriból van kettő v. ez a cromaxos dupla v. valami más?
két gyári.
elötte légkürt volt, csak elment a kompim...
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #706 Dátum: 2010.01.10 vasárnap, 19:15:11 »

két gyári.
elötte légkürt volt, csak elment a kompim...
aha...az se rossz..egy skoda favoritba szereltem be kamion légkürtöt...amikor kipróbáltuk majdnem kiestem az autóból..
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #707 Dátum: 2010.01.12 kedd, 10:53:37 »

a barna relé az ülésfűtésé.
a lilával rövidre zárt a fékkopás visszajelzője
a kéziféknél levő csatikkal kapcsolatban csak tippem van, de szerintem ezek közül az egyik a lengéscsillapító állító kapcsolóé egy másik lehet az automata váltóé.
Köszi az infót. A relére rájöttem a hétvégén, a lilát köszi.
A többi szerintem meg nem jó, mert mint kiderült, manuális váltós volt a kocsi (ettől még lehet, hogy be van vezetékelve, ha eredetileg automata volt a kocsi, csak meghibásodás miatt kicserélték - ez lehetséges?),  és 4 ajtós, nem kombi. Az lcs kapcsoló csak kombiban van információm szerint.
Vagy már ez a kocsi is buherált volt? Meg kéne szerezni az alvázszámot és utánanézni.
De köszi, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
mondi095
Vendég
« Új hozzászólás #708 Dátum: 2010.01.12 kedd, 14:40:32 »

Sziasztok!
Szeretném kiiktatni a mosás közbeni ablaktörlés funkciót, most spriccelés után, eléggé szerencsétlen módon, azonnal indulnak a lapátok.
Erre kérnék tőletek ésszerű megoldást (kapcsolási rajzot, relé kikötést) ami célra vezet.
Köszönöm!
Naplózva
astor72
Vendég
« Új hozzászólás #709 Dátum: 2010.01.12 kedd, 14:53:34 »

Sziasztok!
Szeretném kiiktatni a mosás közbeni ablaktörlés funkciót, most spriccelés után, eléggé szerencsétlen módon, azonnal indulnak a lapátok.
Erre kérnék tőletek ésszerű megoldást (kapcsolási rajzot, relé kikötést) ami célra vezet.
Köszönöm!
fordítva állsz a dologhoz...
eredetileg az ablakmosó tartálynál a spricicsövek gumikönyökében van egy visszacsapó szelep, ami arra szolgál, hogy a csövekből ne follyon vissza a víz, így amikor meghúzod az ablakmosó karját, azonnal jön a nafta. ezt álltalában dugulás miatt szokták kibelezni...szerezz ilyen könyököt, amiben benne van a golyós szelep és meg van oldva a gondod..
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #710 Dátum: 2010.01.12 kedd, 14:55:30 »

fordítva állsz a dologhoz...
eredetileg az ablakmosó tartálynál a spricicsövek gumikönyökében van egy visszacsapó szelep, ami arra szolgál, hogy a csövekből ne follyon vissza a víz, így amikor meghúzod az ablakmosó karját, azonnal jön a nafta. ezt álltalában dugulás miatt szokták kibelezni...szerezz ilyen könyököt, amiben benne van a golyós szelep és meg van oldva a gondod..
szerintem inkább az a gondja, hogy még majdnem el sem éri a víz az ablakot, máris indul a kar
kvázi szárazon töröl
Naplózva
astor72
Vendég
« Új hozzászólás #711 Dátum: 2010.01.12 kedd, 15:04:34 »

szerintem inkább az a gondja, hogy még majdnem el sem éri a víz az ablakot, máris indul a kar
kvázi szárazon töröl
igen én is így értettem...
ezért kellene bele a visszacsapó szelep...
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #712 Dátum: 2010.01.12 kedd, 15:16:48 »

igen én is így értettem...
ezért kellene bele a visszacsapó szelep...
nekem van benne, mégis elindul hamarabb a lapát
Naplózva
astor72
Vendég
« Új hozzászólás #713 Dátum: 2010.01.12 kedd, 15:19:55 »

nekem van benne, mégis elindul hamarabb a lapát
akkó passzolok... Wink
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #714 Dátum: 2010.01.12 kedd, 17:33:23 »

Sziasztok!
Szeretném kiiktatni a mosás közbeni ablaktörlés funkciót, most spriccelés után, eléggé szerencsétlen módon, azonnal indulnak a lapátok.
Erre kérnék tőletek ésszerű megoldást (kapcsolási rajzot, relé kikötést) ami célra vezet.
Köszönöm!
ötlet,amit én is alkalmazok pont ugyanezért:amikor meghúzod a kart,akkor egy icurka-picurkát lefelé is húzd és akkor nem indul el az ablaktörlés csak spriccelés.Előbb-utóbb ki lehet tapasztalni,hogy meddig kell lefelé húzni.
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.12 kedd, 17:40:57 írta misi107 » Naplózva
mondi095
Vendég
« Új hozzászólás #715 Dátum: 2010.01.12 kedd, 18:17:02 »

fordítva állsz a dologhoz...
eredetileg az ablakmosó tartálynál a spricicsövek gumikönyökében van egy visszacsapó szelep, ami arra szolgál, hogy a csövekből ne follyon vissza a víz, így amikor meghúzod az ablakmosó karját, azonnal jön a nafta. ezt álltalában dugulás miatt szokták kibelezni...szerezz ilyen könyököt, amiben benne van a golyós szelep és meg van oldva a gondod..
worship

Köszönöm válaszod!
Kezdeném egy kis történettel.
A napokban volt szerencsém bemászni a tartály alá (mert ugye csak alulról férni hozzá) falbav. Az ok:
A spricc pont a vezető felőli oldalon csak a szélvédő alsó tömítését mosta, miközben a másik vígan a tetőablakomat próbálta tisztogatni:)
Első ötlet: fúvókák kitisztítása. Mivel a motorháztető belső burkolatának megbontásáról ebben a hidegben lemondtam, csak egy vékony rézdróttal erőszakoltam meg a likát. Könnyedén belement és persze a k hiba sem szűnt meg.
Amit tapasztaltam, hogy a próbálgatás közben jóval nagyobb tócsa keletkezett az autó alatt, mint feltételezhető a fúvókák által. a folyás helye a hűtőfolyadék tartály alatt került meghatározásra.
Tartály ki, cső elvág-(-nám, ha nem maradt volna azonnal egy arasznyi a tenyeremben:). Lehet, hogy a fagyálló folyadék ilyen agresszív, mert csak azon a szakaszon tapasztaltam kikeményedést.
A csövet kicseréltem egészen a motorházfedélbe felvezető hajlatig, az ablakmosó tartályon lévő kis pipától kezdve (aminek átfújása közben jöttem rá, hogy műkszik a visszacsapó szelepCheesy.
A spriccelés így már működik. Igaz, hogy a négyből az egyik csak-csak rosszalkodik, de majd tavasszal kezelésbe veszem. Most megelégszem azzal, hogy az a gyengécske is fellő a lapát fölé.

Amúgy mottónak is beírhatnám és szerintem átlátod, hogy ez a megoldás miért nem felel meg nekem: Nincs olyan gyors szivattyú, ami előbb szállítana folyadékot, minthogy bedugod a konnektorba.
Naplózva
mondi095
Vendég
« Új hozzászólás #716 Dátum: 2010.01.12 kedd, 18:57:02 »

akkó passzolok... Wink

Yooccoo! Astor!
Helyes a gondolat menet! taps
Remélem nem uttatlak Benneteket!
Anno a két Ladámon nem volt ilyen problémám  eljen:spricc, majd törlés, amikor én szeretném (ugye ott még visszacsapó szelep sem volt:)
Uno, Vento, Jetta, ezeken könnyűszerrel kiiktattam (a Ventónál pl. a relé egyik lábának felhajtásával) a tervezők által komfort emelésének kigondolt (de nem átgondolt) találmányt.
Mostanában jöttek rá( szerintem nem maguktól:), hogy jó lenne megoldani a lapát késleltetett indítását, ezt némely típusba beépítették pl Fókusz(?)
Ettől függetlenül előfordul, hogy a luzer elfelejti kicserélni a nyári folyadékot, mondjuk abban az esetben a szétfagyás veszélye áll fent. Jobbik eset, ha a bennmaradt nyárit higítja a télivel, aminek következménye a kásásodás. Erre akkor jön rá a szerencsétlen, amikor a legnagyobb szükség lenne a mosásra, fagypont körüli hőmérséklet, szitáló eső, mikor is az első törlésre vékony és átlátszatlan jéghártya vonja be a szélvédőt. Persze a téli folyadék ezt könnyűszerrel feloldaná csak hát nem jön az átkozott. Ha minden a legnagyobb gondossággal lett felkészítve a télre, akkor is jöhet a hó, vagy ónos eső, ami útját állja a vízsugárnak.
Szerintem ismerős a történet Roll Eyes
Szóval engedtessék meg, hogy én döntsem el: akkor töröljek, amikor már vizuálisan és megfelelő mennyiségben ott a folyadék a szélvédőmön, esetleg lecsurogva a lapátokra.
Különben csak a karcok számát növelem de drasztikusan gun gun. Olyan ez, mint aki egy száraz ronggyal törli át a kocsiját. Per pillanat szép fényes lesz a kaszni, de kenés nélkül hamar látható és tartós lesz a nem kívánatos mellékhatás (lsd naponta puccos taxik, egy-két év múlva)
Karosszérián csupán esztétika, szélvédőn akár életveszély!
Naplózva
mondi095
Vendég
« Új hozzászólás #717 Dátum: 2010.01.12 kedd, 19:11:20 »

ötlet,amit én is alkalmazok pont ugyanezért:amikor meghúzod a kart,akkor egy icurka-picurkát lefelé is húzd és akkor nem indul el az ablaktörlés csak spriccelés.Előbb-utóbb ki lehet tapasztalni,hogy meddig kell lefelé húzni.
Köszönöm válaszod! Kedves vagy de sajnos nekem nem működik a javaslatoddal. Akármerre húzom a kart, mindig bekapcsol a törlés (lefelé ugye ott a pillanat törlés funkció is:) Nektek is a bajuszkapcsolón elforgatható, hatfokozatú gyűrű szolgál az ütemszabályozásra?

Szóval a problémám továbbra is megoldásra vár.
Elektromos rajzot esetleg nem tud valaki. help help help
 Letöltöttem a netről Egy  Ford Mondeo 92' javítási kézikönyvet de annyira rossz a minősége, hogy a kapcsolási rajzokat nem tudom olvasni.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #718 Dátum: 2010.01.12 kedd, 19:43:25 »

Köszönöm válaszod! Kedves vagy de sajnos nekem nem működik a javaslatoddal. Akármerre húzom a kart, mindig bekapcsol a törlés (lefelé ugye ott a pillanat törlés funkció is:) Nektek is a bajuszkapcsolón elforgatható, hatfokozatú gyűrű szolgál az ütemszabályozásra?

Szóval a problémám továbbra is megoldásra vár.
Elektromos rajzot esetleg nem tud valaki. help help help
 Letöltöttem a netről Egy  Ford Mondeo 92' javítási kézikönyvet de annyira rossz a minősége, hogy a kapcsolási rajzokat nem tudom olvasni.
Persze.Azért írtam,hogy ki kell tapasztalni,mennyire húzod lefelé (tényleg csak egy kicsit...) Szóval próbálkozni kell...nekem mind a két autómnál működött ez a dolog.Én is utáltam,amikor szárazon ment a lapát,főleg nyáron poros üvegnél.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #719 Dátum: 2010.01.13 szerda, 09:26:41 »

Üdv Néktek!

Lenne két kérdésem, hátha tud valaki valami infót adni nekem.
Az utasülés lábterében az A oszlop aljában található csatlakozóhalmazról tud valaki olyat, hogy az egyes csatik lábai milyen készülékhez menő kábeleket takarnak? Lehet erről valami infó a neten? Annyit már tudok, hogy az a 4-es csati, ami a bal oldaliban nincs, az az ülésfűtéshez és motoros üléshez tartozik.
Másik. Hallott/látott már valaki olyat, hogy "küszöblámpa"? Ez mit takarhat, van valakinek róla képe?

Köszi, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #720 Dátum: 2010.01.13 szerda, 09:46:33 »

Sziasztok!
Szeretném kiiktatni a mosás közbeni ablaktörlés funkciót, most spriccelés után, eléggé szerencsétlen módon, azonnal indulnak a lapátok.
Erre kérnék tőletek ésszerű megoldást (kapcsolási rajzot, relé kikötést) ami célra vezet.
Köszönöm!

Másik megoldás: A motortérben lévő csövet kivezetni a lapátok alá, ledugózni, és kilyukasztani pár helyen. Így rögtön a lapát alá megy a lötyi. Wink
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
klembike
Vendég
« Új hozzászólás #721 Dátum: 2010.01.13 szerda, 19:45:06 »

Sziasztok segitsetek picit!Lehet nem elektromos a dolog de az automon néhány napj a hütöventillátor külön utakon jár ugy tünik!A viz höfokmérön a mutato alig akar felmenni azután ha felér mindig kapcsolgat a ventilator.Az egész hütö melegnek tünik lehet hogy termosztát probléma támadt?
Naplózva
TiriczSoft
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52


E-mail
« Új hozzászólás #722 Dátum: 2010.01.13 szerda, 20:27:19 »

ötlet,amit én is alkalmazok pont ugyanezért:amikor meghúzod a kart,akkor egy icurka-picurkát lefelé is húzd és akkor nem indul el az ablaktörlés csak spriccelés.Előbb-utóbb ki lehet tapasztalni,hogy meddig kell lefelé húzni.
Őrült poros volt ma a Mondim, és semmiképp nem szerettem volna szárazon töröltetni az ablaktörlővel. Kipróbáltam ezt a picit lefelé és úgy hátra módszert. Marha jól működik!!!!! Cheesy Köszi!!!! Cheesy
Valahol tudatalatt már nagyon vártam egy ilyen tippre, csak bennem még nem fogalmazódott meg ilyen konkrétan a dolog. Smiley
Naplózva

'94, MK1, 1.6, CLX, ABS, AC, 2xlufi, Hatchback
TiriczSoft
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52


E-mail
« Új hozzászólás #723 Dátum: 2010.01.13 szerda, 20:30:38 »

Sziasztok segitsetek picit!Lehet nem elektromos a dolog de az automon néhány napj a hütöventillátor külön utakon jár ugy tünik!A viz höfokmérön a mutato alig akar felmenni azután ha felér mindig kapcsolgat a ventilator.Az egész hütö melegnek tünik lehet hogy termosztát probléma támadt?
Csak akkor kapcsolgat a venti, amikor már bemelegedett a motor, vagy bekapcsol hidegen is?
Naplózva

'94, MK1, 1.6, CLX, ABS, AC, 2xlufi, Hatchback
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #724 Dátum: 2010.01.13 szerda, 21:10:40 »

Őrült poros volt ma a Mondim, és semmiképp nem szerettem volna szárazon töröltetni az ablaktörlővel. Kipróbáltam ezt a picit lefelé és úgy hátra módszert. Marha jól működik!!!!! Cheesy Köszi!!!! Cheesy
Valahol tudatalatt már nagyon vártam egy ilyen tippre, csak bennem még nem fogalmazódott meg ilyen konkrétan a dolog. Smiley
Örülök,hogy segíthettem!  angel
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #725 Dátum: 2010.01.13 szerda, 21:12:40 »

Sziasztok segitsetek picit!Lehet nem elektromos a dolog de az automon néhány napj a hütöventillátor külön utakon jár ugy tünik!A viz höfokmérön a mutato alig akar felmenni azután ha felér mindig kapcsolgat a ventilator.Az egész hütö melegnek tünik lehet hogy termosztát probléma támadt?
Előfordulhat.Mindenesetre nézd meg a vezetékeket is a csatlakozóknál.Hajlamosak megtörni és zárlatosnak lenni.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #726 Dátum: 2010.01.14 csütörtök, 12:51:56 »

Sziasztok segitsetek picit!Lehet nem elektromos a dolog de az automon néhány napj a hütöventillátor külön utakon jár ugy tünik!A viz höfokmérön a mutato alig akar felmenni azután ha felér mindig kapcsolgat a ventilator.Az egész hütö melegnek tünik lehet hogy termosztát probléma támadt?

Így első tippre felakadt a termosztát...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #727 Dátum: 2010.01.16 szombat, 09:00:11 »

Sziasztok!

Úgy emlékszem, volt ilyesmiről már szó, de -boccs- nem találom: Tegnap 95-ös évjáratu MKI-es benzines kombimban bedöglöttek a  fűtő-hűtő ventillátor lassu fokozatai. Csak maximumon megy. Hol és hogyan keressem a hibát?

Feri
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #728 Dátum: 2010.01.16 szombat, 09:43:23 »

Sziasztok!

Úgy emlékszem, volt ilyesmiről már szó, de -boccs- nem találom: Tegnap 95-ös évjáratu MKI-es benzines kombimban bedöglöttek a  fűtő-hűtő ventillátor lassu fokozatai. Csak maximumon megy. Hol és hogyan keressem a hibát?

Feri
nekem össze volt égve akapcsoló hátulja és a csere oldotta meg
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #729 Dátum: 2010.01.16 szombat, 10:07:44 »

Sziasztok!

Úgy emlékszem, volt ilyesmiről már szó, de -boccs- nem találom: Tegnap 95-ös évjáratu MKI-es benzines kombimban bedöglöttek a  fűtő-hűtő ventillátor lassu fokozatai. Csak maximumon megy. Hol és hogyan keressem a hibát?

Feri
vagy az vagy az ellenálláslétra égett szét.Azt a ventillátornál találod meg.
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #730 Dátum: 2010.01.16 szombat, 10:09:17 »

Sziasztok!

Úgy emlékszem, volt ilyesmiről már szó, de -boccs- nem találom: Tegnap 95-ös évjáratu MKI-es benzines kombimban bedöglöttek a  fűtő-hűtő ventillátor lassu fokozatai. Csak maximumon megy. Hol és hogyan keressem a hibát?

Feri

Szia!

Nekem az elöző (nem Ford) autómban volt ilyen gondom, ott az ellenállás híd ment tönkre. A ventillátor kapcsoló segítségével változtatod, hogy melyik ellenálláson keresztűl jusson az áram a szellőztető motorra. Ha az ellenállás elfáradt, megszakad a tekercselése - ezt ki lehet mérni, vagy lámpázni. A nem Ford autómon ez a kesztűtartó alatt, közel a ventillátor motornál volt és 2 csavar kihajtásával kiemelhető volt a helyéről.
Kollégám Mondi I-én is azt kellett cserélni, amikor ilyen gondjai voltak.

Üdv:  integet2
Naplózva
astor72
Vendég
« Új hozzászólás #731 Dátum: 2010.01.16 szombat, 14:03:46 »

Sziasztok!

Úgy emlékszem, volt ilyesmiről már szó, de -boccs- nem találom: Tegnap 95-ös évjáratu MKI-es benzines kombimban bedöglöttek a  fűtő-hűtő ventillátor lassu fokozatai. Csak maximumon megy. Hol és hogyan keressem a hibát?

Feri
itt nézzd meg.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #732 Dátum: 2010.01.16 szombat, 15:54:36 »

Sziasztok!

Úgy emlékszem, volt ilyesmiről már szó, de -boccs- nem találom: Tegnap 95-ös évjáratu MKI-es benzines kombimban bedöglöttek a  fűtő-hűtő ventillátor lassu fokozatai. Csak maximumon megy. Hol és hogyan keressem a hibát?

Feri
itt meg magyarul.....
http://www.***.hu/fitting/heat_res/heat_res.htm
Naplózva
martoni
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #733 Dátum: 2010.01.18 hétfő, 10:38:11 »

Sziasztok!

Segítségre volna szükségem egy elektromos hiba fellépése miatt. Autóm egy 1996-os MKI-es TD Ghia Mondeo. Indítás után nem minden esetben kapott tápot a magnó, ill. bizonyos hangerő elérése esetén ütemesen kb. 2 másodpercenként hol kapott hol nem. Az autó leállítása majd újraindítása után a tápellátás helyre jött, de a közepes hangerőnél történő ütemes tápelvétel megmaradt. Hol keressem a hibát egyáltalán, minden biztosíték rendben?
Volt már egy hasonló hiba az első világítással is, akkor az utastérben a bal első oszlopnál egy elektromos dobozzal volt hiba (állítólag onnan megy a vezeték tovább a kis autószimbólumhoz is).

Előre is köszönöm!

István.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #734 Dátum: 2010.01.18 hétfő, 12:38:29 »

Sziasztok!

Segítségre volna szükségem egy elektromos hiba fellépése miatt. Autóm egy 1996-os MKI-es TD Ghia Mondeo. Indítás után nem minden esetben kapott tápot a magnó, ill. bizonyos hangerő elérése esetén ütemesen kb. 2 másodpercenként hol kapott hol nem. Az autó leállítása majd újraindítása után a tápellátás helyre jött, de a közepes hangerőnél történő ütemes tápelvétel megmaradt. Hol keressem a hibát egyáltalán, minden biztosíték rendben?
Volt már egy hasonló hiba az első világítással is, akkor az utastérben a bal első oszlopnál egy elektromos dobozzal volt hiba (állítólag onnan megy a vezeték tovább a kis autószimbólumhoz is).

Előre is köszönöm!

István.

Vmi testelési probléma lesz...
Neki kell ugrani, és átbogarászni a vezetékeket a fejegység mögött. Jobb ötlet hirtelen nincs...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
astor72
Vendég
« Új hozzászólás #735 Dátum: 2010.01.18 hétfő, 12:43:08 »

Sziasztok!

Segítségre volna szükségem egy elektromos hiba fellépése miatt. Autóm egy 1996-os MKI-es TD Ghia Mondeo. Indítás után nem minden esetben kapott tápot a magnó, ill. bizonyos hangerő elérése esetén ütemesen kb. 2 másodpercenként hol kapott hol nem. Az autó leállítása majd újraindítása után a tápellátás helyre jött, de a közepes hangerőnél történő ütemes tápelvétel megmaradt. Hol keressem a hibát egyáltalán, minden biztosíték rendben?
Volt már egy hasonló hiba az első világítással is, akkor az utastérben a bal első oszlopnál egy elektromos dobozzal volt hiba (állítólag onnan megy a vezeték tovább a kis autószimbólumhoz is).

Előre is köszönöm!

István.
Nem vagyok benne biztos, hogy a tápellátással van a gondod. Az is lehet, hogy rövidzárlati védelem miatt csinálja. És ez vonatkozik a hangszóró kábelekre is. De ha nem ez, akkor is valami kontakt hiba lesz...
Naplózva
martoni
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #736 Dátum: 2010.01.18 hétfő, 14:07:40 »

Köszönöm! A magnó rövidzár elleni védelmére gondolsz? Talán be lett csípve egy hangszóróvezeték vagy ilyesmi? Csak körülbelül közepes hangerőnél csinálja ezt a jelenséget...
Naplózva
martoni
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #737 Dátum: 2010.01.18 hétfő, 14:10:14 »

Vmi testelési probléma lesz...
Neki kell ugrani, és átbogarászni a vezetékeket a fejegység mögött. Jobb ötlet hirtelen nincs...


Köszönöm! Milyen fejegységre gondolsz? Hol van?
Naplózva
astor72
Vendég
« Új hozzászólás #738 Dátum: 2010.01.18 hétfő, 14:20:24 »


Köszönöm! Milyen fejegységre gondolsz? Hol van?
fejegység alatt a magnót értjuk. azzal kezdd, hogy kiveszed a magnódat és mögötte bogarászol egy kicsit. átnézed a csatlakozókat és a vezetékek szigetelését. Azt nem tudom, hogy gyári magnód van-e vagy másik. ha nem gyári, a hibalehetőség még több...
Naplózva
martoni
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #739 Dátum: 2010.01.18 hétfő, 14:35:28 »

fejegység alatt a magnót értjuk. azzal kezdd, hogy kiveszed a magnódat és mögötte bogarászol egy kicsit. átnézed a csatlakozókat és a vezetékek szigetelését. Azt nem tudom, hogy gyári magnód van-e vagy másik. ha nem gyári, a hibalehetőség még több...


A gyári magnó kezdte ezt a hibát már kis hangerőn is. Vettem egy új CD-s LG magnót, ez már csak közepes hangerőn csinálja.
Naplózva
astor72
Vendég
« Új hozzászólás #740 Dátum: 2010.01.18 hétfő, 14:40:00 »


A gyári magnó kezdte ezt a hibát már kis hangerőn is. Vettem egy új CD-s LG magnót, ez már csak közepes hangerőn csinálja.
akkor szerintem hangszóró rövidzár lesz...
Ha hangerő függő, akkor a hangszórók valamelyikénél lesz a gond, mert elvileg akkor a nagyobb rezonanciánál jön elő...
de ez csak tipp...
Naplózva
martoni
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #741 Dátum: 2010.01.18 hétfő, 15:16:49 »

akkor szerintem hangszóró rövidzár lesz...
Ha hangerő függő, akkor a hangszórók valamelyikénél lesz a gond, mert elvileg akkor a nagyobb rezonanciánál jön elő...
de ez csak tipp...

Le tudom szakaszolni, ha hangszóróhiba az egyenkénti kiválsztással?! Ha jól gondolom. A bal ajtómba belement egy hókotró...a hangszóró szól, lehet mégis sérült?
Naplózva
astor72
Vendég
« Új hozzászólás #742 Dátum: 2010.01.18 hétfő, 15:20:40 »

Le tudom szakaszolni, ha hangszóróhiba az egyenkénti kiválsztással?! Ha jól gondolom. A bal ajtómba belement egy hókotró...a hangszóró szól, lehet mégis sérült?
lehet, hogy sérült a szigetelés... az ajtó kábelcsatlakozókat tekerd le egyenként. a sérülttel kezdd.
Naplózva
martoni
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #743 Dátum: 2010.01.18 hétfő, 15:24:21 »

lehet, hogy sérült a szigetelés... az ajtó kábelcsatlakozókat tekerd le egyenként. a sérülttel kezdd.


Köszönöm, megpróbálom! :-)
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #744 Dátum: 2010.01.20 szerda, 15:01:36 »

Sziasztok!
Szeretném kiiktatni a mosás közbeni ablaktörlés funkciót, most spriccelés után, eléggé szerencsétlen módon, azonnal indulnak a lapátok.
Erre kérnék tőletek ésszerű megoldást (kapcsolási rajzot, relé kikötést) ami célra vezet.
Köszönöm!

én amikor lemegyek az autóhoz, egy 3 literes öblítős flakonban viszek le vizet, és azzal locsolom le alaposan a szélvédőt
 felkialtas télen a leghidegebb vízzel, nyáron pedig a legforróbb vízzel, ami a csapból kijön  felkialtas
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #745 Dátum: 2010.01.20 szerda, 15:07:59 »

én amikor lemegyek az autóhoz, egy 3 literes öblítős flakonban viszek le vizet, és azzal locsolom le alaposan a szélvédőt
 felkialtas télen a leghidegebb vízzel, nyáron pedig a legforróbb vízzel, ami a csapból kijön  felkialtas

Fanatikus vagy, de nem ijedek meg, mert tudom, hogy hétköznap PUG van, a Mondeo pedig csak max hétvégi paripa... hehe eplus2
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #746 Dátum: 2010.01.20 szerda, 23:47:09 »

Fanatikus vagy, de nem ijedek meg, mert tudom, hogy hétköznap PUG van, a Mondeo pedig csak max hétvégi paripa... hehe eplus2

nem, hétköznap bicigli van, de éppen ma estem egy hatalmasat, gyalogossebességgel a félcentis havon, ezért holnap gyaloglás lesz
persze a PUG is megvan, ahhoz meg az asszony ragaszkodik, az az ő mániája
Naplózva
mondi095
Vendég
« Új hozzászólás #747 Dátum: 2010.01.22 péntek, 16:49:28 »

Persze.Azért írtam,hogy ki kell tapasztalni,mennyire húzod lefelé (tényleg csak egy kicsit...) Szóval próbálkozni kell...nekem mind a két autómnál működött ez a dolog.Én is utáltam,amikor szárazon ment a lapát,főleg nyáron poros üvegnél.
Köszi, kipróbáltam!
 Nekem elég bizonytalan ez a kar lejjebb húzási dolog. Van, hogy nem indul el a törlés és akkor tudok "extra" vizet tolni a szélvédőre de tízből háromszor azonnal résen van az elektronika és a megszokott módon, 3x szorgalmasan  végigsimogatja az ablakot.
A másik, ha befejezem a spriccnyizést, mindenképpen rátöröl (3x), tehát a befagyott fúvóka, folyadékhiány, csőrepedés (anyámtyúkja:) ellen továbbra sem biztos a védelem.
A karcok meg csak szaporodnak duhos2
Naplózva
Mormoghy
Vendég
« Új hozzászólás #748 Dátum: 2010.01.23 szombat, 13:16:46 »

Üdv Mindenkinek!
Meg tudná nekem valaki mondani a képen látható csatlakozó bekötési sorrendjét. Ez egy 1.8-as Zetec injektor sor csatlakozója. Ügyes ember átkábelezte, aztán elakadt..... A négy injektor, a trafó és a levegő hőmérséklet mérő szenzor van rajta, ha minden igaz. Köszi!

Naplózva
TiriczSoft
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52


E-mail
« Új hozzászólás #749 Dátum: 2010.01.23 szombat, 15:56:20 »

Üdv Mindenkinek!
Meg tudná nekem valaki mondani a képen látható csatlakozó bekötési sorrendjét. Ez egy 1.8-as Zetec injektor sor csatlakozója. Ügyes ember átkábelezte, aztán elakadt..... A négy injektor, a trafó és a levegő hőmérséklet mérő szenzor van rajta, ha minden igaz. Köszi!
Na asszem, tényleg nekiesek annak a cikknek. Csak ne kéne a fotókhoz megint széthányni a kocsit...

Pontosítanék: Injektorok, pillangószelep helyzet érzékelő poti, vízhőfok jeladó, alapjárati motor, és vezérmű-tengely pozíció jeladó.
Haynes bácsi könyvéből talán ki tudod bogarászni a vezetékszínek alapján, hogy melyik mi. Nagy meló lesz!
De ahogy látom, ez a köteg nagyon szét van kapva. Még ha sikerül is rendesen bekötni... hogy fogod visszatenni a helyére? Meg mik azok a csúnya szigszalagozások? Azzal van leszigetelve?
Szerintem keress egy komplett kábelköteget valahol, mondjuk bontóban, ezt meg nyilvánítsuk halottnak!
Én már nem nagyon merném betenni a sajátomba.
Miért lett szétkapva? Rosszak voltak a szigetelések?
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.23 szombat, 16:01:16 írta TiriczSoft » Naplózva

'94, MK1, 1.6, CLX, ABS, AC, 2xlufi, Hatchback
Oldalak: 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 ... 114   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.072 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.