Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.26 péntek, 09:14:19 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 ... 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS  (Megtekintve 583711 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
takee
Vendég
« Új hozzászólás #50 Dátum: 2009.11.23 hétfő, 13:50:42 »




Első körben nyugodj meg, a javítás max a 10%-a lesz annak amit írtál. Másodszor SOHA, de soha ne menj szakszervízbe.

A hibajelenség alapján kontakt hiba van valahol az érzékelő(k) és az ABS egység között.
Vagyis nagy valószínűséggel egy WD-40-es kúra megoldja a dolgot ingyen, csak minden elektromos csatlakozást szét kell szedni és bekenni, kitisztítani.

Ha komolyabb a baj, akkor csere lesz. Bontottan szerezhetsz bárhol, ha MK II az autó, akkor "mk2" márkatársat keresd itt a fórumon, ő tud segíteni. Ha MK III, akkor irány a Cromax bontott oldala, ott a minap láttam egy egységet pár tízezerért.


Semmi ok a pánikra. integet2
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #51 Dátum: 2009.11.23 hétfő, 13:52:35 »

A hiba lámpa ég, ABS nem működik. Illetve néha, nagyon ritkán egy ideig ismét hajlandó működni, aztán újra elmegy.
Saját magad is ellenőrizheted a kontaktokat, az első érzékelők a műanyag doblemez alatt, a hátsók a hátsó ölés alatt csatlakoznak.  wave
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #52 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 15:02:45 »

Hany deci fekfolyadek kell mk II V6 -ba,ha elol-hatul ABS van? Holnap csere lesz...
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #53 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 15:58:12 »

Hany deci fekfolyadek kell mk II V6 -ba,ha elol-hatul ABS van? Holnap csere lesz...

Hentes most cserélt a TDben, 1l elég volt.
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #54 Dátum: 2009.11.27 péntek, 01:16:41 »

Hentes most cserélt a TDben, 1l elég volt.

Köfi worship
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #55 Dátum: 2009.11.27 péntek, 12:20:24 »

Egy BMW 318i, 1996-os autóm van. Elvittem a szerelőhöz kéziféket javíttatni, mert nem fogott. Az autón elől-hátul tárcsafékek vannak, ezt mondtam én, de a szerelő azt mondja, nem, a kéziféknek van külön dobfék, és vegyek egy szett fékpofát dobfékhez.
Ezt megtettem, ki is cserélte (állítólag, és azóta fog a kézifék is), de azóta sem tudom, hogy van-e hátul dobfék, és hol helyezkedik el, mert én csak a tárcsaféket látom.

Ezen a BMW-n, mint talán a legtöbb, hátul tárcsafékes autóban mindkét hátsó keréken két fékberendezés van. Egyszer az üzemi tárcsafék, amelyet ön is látott, egyszer pedig egy kis átmérőjű (160 mm) dobfék, amely a rögzítőfék szerepét látja el.
Ha alaposan megnézte már az első és hátsó tárcsákat, talán önnek is feltűnt, mennyivel laposabbak az elsők. Nem véletlen, ebben a konstrukcióban a kézifék pofái a tárcsa belsejében helyezkednek el. Belső falának feszülve az egész úgy működik, mint egy szimpla dobfék.
Természetesen a két rendszer egymástól független, a tárcsafék nyergének munkahengereit a hidraulikus főfékhenger működteti, a dobfék pofáit pedig a bovden által működtetett kis kar feszíti szét.
Ha ön műszaki érdeklődésű, és még nem látott ilyet, javaslom, legközelebb maradjon a szerelő mellett a munka idejére, ha megteheti. Érdekes szerkezet, egyszer látni kell.


MIIII VVVAAAANNNN?Huh?Huh?Huh?Huh??

Akkor a miénken is ilyen lenne a kézifék? És emiatt nem segít rajta a tárcsa+betét csere?
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #56 Dátum: 2009.11.27 péntek, 12:26:10 »

Ezen a BMW-n, mint talán a legtöbb, hátul tárcsafékes autóban mindkét hátsó keréken két fékberendezés van. Egyszer az üzemi tárcsafék, amelyet ön is látott, egyszer pedig egy kis átmérőjű (160 mm) dobfék, amely a rögzítőfék szerepét látja el.
Ha alaposan megnézte már az első és hátsó tárcsákat, talán önnek is feltűnt, mennyivel laposabbak az elsők. Nem véletlen, ebben a konstrukcióban a kézifék pofái a tárcsa belsejében helyezkednek el. Belső falának feszülve az egész úgy működik, mint egy szimpla dobfék.
Természetesen a két rendszer egymástól független, a tárcsafék nyergének munkahengereit a hidraulikus főfékhenger működteti, a dobfék pofáit pedig a bovden által működtetett kis kar feszíti szét.
Ha ön műszaki érdeklődésű, és még nem látott ilyet, javaslom, legközelebb maradjon a szerelő mellett a munka idejére, ha megteheti. Érdekes szerkezet, egyszer látni kell.[/i]

MIIII VVVAAAANNNN?Huh?Huh?Huh?Huh??

Akkor a miénken is ilyen lenne a kézifék? És emiatt nem segít rajta a tárcsa+betét csere?

Nem, a miénken a tárcsafék dugattyúját tolja ki a krézifékbowden...
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #57 Dátum: 2009.11.27 péntek, 12:28:40 »

Nem, a miénken a tárcsafék dugattyúját tolja ki a krézifékbowden...

Így van.

Én már láttam ilyet is olyat is.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
takee
Vendég
« Új hozzászólás #58 Dátum: 2009.11.27 péntek, 13:13:28 »

Nem, a miénken a tárcsafék dugattyúját tolja ki a krézifékbowden...

Akkó mégsem vagyok annyira almafabéka a Mondeohoz...
Már megijedtem vigyor3
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #59 Dátum: 2009.11.29 vasárnap, 19:36:59 »

Valakinek ki van/volt akadva a féknyeregből a kézifékkötél.  (talán Ferqo?)
A leírásomat szeretném azzal javítani, hogy a kréziféket nem kell segítővel nyomatni, tegnap visszaakasztottam a sajátomat, ment egyedül is.  wave
Naplózva
astor72
Vendég
« Új hozzászólás #60 Dátum: 2009.11.29 vasárnap, 19:42:58 »

Valakinek ki van/volt akadva a féknyeregből a kézifékkötél.  (talán Ferqo?)
A leírásomat szeretném azzal javítani, hogy a kréziféket nem kell segítővel nyomatni, tegnap visszaakasztottam a sajátomat, ment egyedül is.  wave

Ezek szerint, nem kell kiakasztani az automatát?
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #61 Dátum: 2009.11.29 vasárnap, 19:45:11 »

Ezek szerint, nem kell kiakasztani az automatát?
Nem.
Naplózva
astor72
Vendég
« Új hozzászólás #62 Dátum: 2009.11.29 vasárnap, 19:46:58 »

Nem.

Ez jó hír..
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #63 Dátum: 2009.11.30 hétfő, 06:53:08 »

Valakinek ki van/volt akadva a féknyeregből a kézifékkötél.  (talán Ferqo?)
A leírásomat szeretném azzal javítani, hogy a kréziféket nem kell segítővel nyomatni, tegnap visszaakasztottam a sajátomat, ment egyedül is.  wave
SZia Tádé!
Továbbra sem a féknyeregből van kiakadva a kötél, ott a helyén van, hanem a középdob felett akadt széjjel vmi, nem volt idő/alkalom/lehetőség a múlthéten, talán ezen a héten rendbekerülnek a dolgok.
De azért köszönöm.
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #64 Dátum: 2009.11.30 hétfő, 07:18:29 »

SZia Tádé!
Továbbra sem a féknyeregből van kiakadva a kötél, ott a helyén van, hanem a középdob felett akadt széjjel vmi, nem volt idő/alkalom/lehetőség a múlthéten, talán ezen a héten rendbekerülnek a dolgok.
De azért köszönöm.
Üdv
A múlt hetem káosz volt, szorri, valóban mondtad, hogy rendbe volt. (saját magamra emlékeztem, én tudtam, hogy az enyém ott bibis...  vigyor3 )
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #65 Dátum: 2009.11.30 hétfő, 13:12:50 »

A múlt hetem káosz volt, szorri, valóban mondtad, hogy rendbe volt. (saját magamra emlékeztem, én tudtam, hogy az enyém ott bibis...  vigyor3 )
OK  wave
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #66 Dátum: 2009.12.14 hétfő, 16:34:37 »

 help help help help help help help help help help help help help help help help help help
Most egy órája elindoltam a kocsival egy oda -vissza 10km-es távra. Kb a 6-ik kméternél úgy elment a fékem, hőgy csak pislogtam. Olyan, mintha valami beszorult volna a taposólemez, meg a pedál közé. 2centit tudok nyomni a féken. Fékhatás minimális, úgyhogy kellő rátartással  (követési távolság) hazaevickéltem. Garázsbe tolatva egyszercak egy pillanatra jó volt, majd megint kemény. Hol kezdjek kutakodni? hátha volt már ilyen valakinek?  Befagyott? Kosz került a tárcsa meg a betét közé? Egyszerre mindkét oldalon? Nem hiszem. Tehát: help help help
Most kicsit lépek, mert a hugomnak is befhosott a világítása, megnézem, oszt gyüvök. Addíg írjatok csak, írjatok!!!
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.14 hétfő, 16:36:11 írta Flyfish (Chornitzer Miklós) » Naplózva
astor72
Vendég
« Új hozzászólás #67 Dátum: 2009.12.14 hétfő, 16:52:13 »

help help help help help help help help help help help help help help help help help help
Most egy órája elindoltam a kocsival egy oda -vissza 10km-es távra. Kb a 6-ik kméternél úgy elment a fékem, hőgy csak pislogtam. Olyan, mintha valami beszorult volna a taposólemez, meg a pedál közé. 2centit tudok nyomni a féken. Fékhatás minimális, úgyhogy kellő rátartással  (követési távolság) hazaevickéltem. Garázsbe tolatva egyszercak egy pillanatra jó volt, majd megint kemény. Hol kezdjek kutakodni? hátha volt már ilyen valakinek?  Befagyott? Kosz került a tárcsa meg a betét közé? Egyszerre mindkét oldalon? Nem hiszem. Tehát: help help help
Most kicsit lépek, mert a hugomnak is befhosott a világítása, megnézem, oszt gyüvök. Addíg írjatok csak, írjatok!!!

Szerintem és még egyszer mondom, szerintem a fékrásegítő körül lesz a gubanc. Amit leírtál, az olyan, mint amikor gyujtás nélkül próbál fékezni az ember. Nem nagyon vagyok otthon a témában, de lehet lecsúszott valami vákumcsöved.. De persze vannak itt nálam sokkal jobban hozzáértő emberkék és mesterek, ezt csak józan paraszti ésszel kombináltam ki... Wink
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #68 Dátum: 2009.12.14 hétfő, 17:13:17 »

Szerintem és még egyszer mondom, szerintem a fékrásegítő körül lesz a gubanc. Amit leírtál, az olyan, mint amikor gyujtás nélkül próbál fékezni az ember. Nem nagyon vagyok otthon a témában, de lehet lecsúszott valami vákumcsöved.. De persze vannak itt nálam sokkal jobban hozzáértő emberkék és mesterek, ezt csak józan paraszti ésszel kombináltam ki... Wink

De milyen helyesen! A szervód megy el, valahol ereszt a kör, vagy elmozdul egy tömítés.... szomoru1
Naplózva
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #69 Dátum: 2009.12.14 hétfő, 17:33:37 »

Szerintem és még egyszer mondom, szerintem a fékrásegítő körül lesz a gubanc. Amit leírtál, az olyan, mint amikor gyujtás nélkül próbál fékezni az ember. Nem nagyon vagyok otthon a témában, de lehet lecsúszott valami vákumcsöved.. De persze vannak itt nálam sokkal jobban hozzáértő emberkék és mesterek, ezt csak józan paraszti ésszel kombináltam ki... Wink
Megjöttem. Nem olyan mint amikor járó motor nélkül fékezek. Rosszabb. Szervó nélkül is be tudom nyomni a pedált, csak nagyon nyomni kell. Most viszont "szinte" be sem tudom nyomni, csak 1-2 centit és kemény, mintha egy deszkát taposnék.
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #70 Dátum: 2009.12.14 hétfő, 17:37:04 »

Megjöttem. Nem olyan mint amikor járó motor nélkül fékezek. Rosszabb. Szervó nélkül is be tudom nyomni a pedált, csak nagyon nyomni kell. Most viszont "szinte" be sem tudom nyomni, csak 1-2 centit és kemény, mintha egy deszkát taposnék.

Akkor meg levegős a rendszer. Fékfolyadék csere mikó' vót'? 2 évente kötelező, mert vagy levegős lesz a sok erős fékezéstől, vagy csomós a kevés használattól. integet2
Naplózva
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #71 Dátum: 2009.12.14 hétfő, 17:43:22 »

Akkor meg levegős a rendszer. Fékfolyadék csere mikó' vót'? 2 évente kötelező, mert vagy levegős lesz a sok erős fékezéstől, vagy csomós a kevés használattól. integet2
Nem vót, de készülök rá. Keveset fékezek? Kizárt dolog, hiszen taposom a verdát, onnan meg is kell állni. Meg aztán egy fékolaj nem "romlik" el egyik pillanatról a másikra. Inkább akkor valami vákuum dolog lehet. Na vazze! Mire én azt megtalálom. ...és persze a legjobbkor. Vasárnapra már mínusz 10 nappal, 18 éjszaka. wow1
Naplózva
Mobidik
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1941


MK II 1,8 TD.


E-mail
« Új hozzászólás #72 Dátum: 2009.12.14 hétfő, 19:18:58 »

Nem vót, de készülök rá. Keveset fékezek? Kizárt dolog, hiszen taposom a verdát, onnan meg is kell állni. Meg aztán egy fékolaj nem "romlik" el egyik pillanatról a másikra. Inkább akkor valami vákuum dolog lehet. Na vazze! Mire én azt megtalálom. ...és persze a legjobbkor. Vasárnapra már mínusz 10 nappal, 18 éjszaka. wow1
Minden képp a rásegítő körül lehet a gubanc.
Vagy a rásegítés ment el, vagy a munkahenger szált el. szomoru1 SZERINTEM!
Naplózva

Otthonom a nagyvilág, vallásom a jó cselekedet.
astor72
Vendég
« Új hozzászólás #73 Dátum: 2009.12.14 hétfő, 19:26:56 »

Nem vót, de készülök rá. Keveset fékezek? Kizárt dolog, hiszen taposom a verdát, onnan meg is kell állni. Meg aztán egy fékolaj nem "romlik" el egyik pillanatról a másikra. Inkább akkor valami vákuum dolog lehet. Na vazze! Mire én azt megtalálom. ...és persze a legjobbkor. Vasárnapra már mínusz 10 nappal, 18 éjszaka. wow1
Szerintem először a vákumot kellene leellenőrizni...
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #74 Dátum: 2009.12.14 hétfő, 19:27:47 »

Nem vót, de készülök rá.

Én is készülök rá már 1 hónapja. Anyag megvan, na de ilyen hidegben? ÁÁÁ majd tavasszal.... taps
Naplózva
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #75 Dátum: 2009.12.14 hétfő, 20:06:22 »

Minden képp a rásegítő körül lehet a gubanc.
Vagy a rásegítés ment el, vagy a munkahenger szált el. szomoru1 SZERINTEM!
Akkor rohadjon rá az ég! SZERINTEM!!! (valamelyik nap megnézem, kössz)
Naplózva
Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #76 Dátum: 2009.12.14 hétfő, 20:38:09 »

Megjöttem. Nem olyan mint amikor járó motor nélkül fékezek. Rosszabb. Szervó nélkül is be tudom nyomni a pedált, csak nagyon nyomni kell. Most viszont "szinte" be sem tudom nyomni, csak 1-2 centit és kemény, mintha egy deszkát taposnék.

Vagy főfékhenger lábszelep, vagy öreg a fékolaj, és befagyott a benne lévő víz.
Naplózva
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #77 Dátum: 2009.12.14 hétfő, 20:45:37 »

Vagy főfékhenger lábszelep, vagy öreg a fékolaj, és befagyott a benne lévő víz.
Csupa olyan dolog, amit ilyenkor a legjobb szerelni. Fölvidítottatok.
Naplózva
astor72
Vendég
« Új hozzászólás #78 Dátum: 2009.12.14 hétfő, 20:49:00 »

Csupa olyan dolog, amit ilyenkor a legjobb szerelni. Fölvidítottatok.

Bocsi, de te kérdezted... Wink

Naplózva
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #79 Dátum: 2009.12.14 hétfő, 20:51:42 »

Bocsi, de te kérdezted... Wink


Oké! Vágom! Wink
Naplózva
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #80 Dátum: 2009.12.15 kedd, 14:29:40 »

Megvan a hiba!  Vákuumdobtól megy le egy ujjnyi vastag cső a szívósorhoz.  Annak a végén a (szívósor felőli) kiis műanyag csövecske eddíg bírta. MK2nél vettem egyet bontva 2500.-ért. Cromaxba 9150.-   wow1 wow1 wow1
    "...mi kerül ezen a széken 3500 forintba?"  (aki nem látta ezt a Márkus László kabarét az hagyja figyelmen kívűl az utolsó sort!)
Naplózva
zoller
Vendég
« Új hozzászólás #81 Dátum: 2009.12.16 szerda, 17:46:28 »

Sziasztok!

A kérdés a következő: hátsó tárcsaféknél a fékdugattyún levő tekerős állító micsoda az önbeálló, vagy be kell állítani? A tünet a következő, a bal hátsó nem akar fogni, kézfékkel , de szerintem rendesen sem. Most volt szétszedve, hogy a kézifékbowdent leáboljam befagyás ellen. Amikor szedtem szét, a jobb oldali szorult,  a másik nem, most meg fog. Mindkettőt visszatekertem teljesen, lehet hogy nem kellett volna?
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #82 Dátum: 2009.12.16 szerda, 20:45:01 »

Sziasztok!

A kérdés a következő: hátsó tárcsaféknél a fékdugattyún levő tekerős állító micsoda az önbeálló, vagy be kell állítani? A tünet a következő, a bal hátsó nem akar fogni, kézfékkel , de szerintem rendesen sem. Most volt szétszedve, hogy a kézifékbowdent leáboljam befagyás ellen. Amikor szedtem szét, a jobb oldali szorult,  a másik nem, most meg fog. Mindkettőt visszatekertem teljesen, lehet hogy nem kellett volna?
Én most vagyok túl egy fékbetét cserén+tárcsa szabályozáson, úgy tudom az önbeálló, a betétcserénél visszatekered, amikor kopik szép lassan tekeredik kifele. Ha te most betekerted, akkor szerintem idő kell neki, hogy újra önbeálljon, vagy szétszeded és kitekered addig amíg a betét éppen be tud menni a helyére. De nem vagyok autószerelő, tapasztalatom nem sok etéren, de sztem ez működhet.
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
zoller
Vendég
« Új hozzászólás #83 Dátum: 2009.12.17 csütörtök, 12:24:05 »

Letisztult a problémám, sajnos! Nagyon úgy tűnik, hogy a kézifék mechanika tönkrement a féknyeregben. Van erre megoldás a féknyereg komplett cseréjén kívül?
Naplózva
sanci
Vendég
« Új hozzászólás #84 Dátum: 2010.02.03 szerda, 22:12:37 »

Üdv mindenkinek! integet2

Mondeo II, 1,8 b,'97. a kicsike. Első elinduláskor az ABS vezérlőegységtől nagyon hangos zaj hallatszik, ami 3 másodpercig tart. Azután már nem hallatszik a következő indulásoknál. A hangos zajt ismét tapasztaltam amikor csúszós úton fékeztem (ABS működésbe lépet).Az ABS normálisan működik,érződik a pedálon is, és szerelőm szerint is, csak az a zaj az idegölő. Van-e valami "gyógymód" erre vagy a vezérlőegység kuka? Huh? Nagyon drága az új és a bontott meg nem biztos, hogy nem fog így viselkedni.

Örvendek, hogy a klubban lehetek taps
Naplózva
Abrosz.
Vendég
« Új hozzászólás #85 Dátum: 2010.03.08 hétfő, 20:48:18 »

Üdv!

Véleményeket, konstruktív ötleteket várnék: adott egy MKII V6, első féktárcsa csere, cost-saving okból: LPR márka, állítólag centírozott. Kb. 2000km után fékezésnél rázza az autó elejét. Fékhatásmérés szerint papíron rendben, valójában nem.

Első féktárcsa csere, rázás megszűnik. Újabb kb. 1500-2000km-ig jó, majd megint jön a rázás fékezéskor.

Ezeknek ennyi lenne az élettartamuk? Mit nem csinálok jól, azon kívül, hogy utángyártott féktárcsát vettem?

Szakszervízben rakták fel, de egy ilyet azért elég nehéz elrontani, ráadásul 2x egymás után, nem?

köszi
A
Naplózva
zoller
Vendég
« Új hozzászólás #86 Dátum: 2010.03.08 hétfő, 20:55:35 »

Üdv!

Véleményeket, konstruktív ötleteket várnék: adott egy MKII V6, első féktárcsa csere, cost-saving okból: LPR márka, állítólag centírozott. Kb. 2000km után fékezésnél rázza az autó elejét. Fékhatásmérés szerint papíron rendben, valójában nem.

Első féktárcsa csere, rázás megszűnik. Újabb kb. 1500-2000km-ig jó, majd megint jön a rázás fékezéskor.

Ezeknek ennyi lenne az élettartamuk? Mit nem csinálok jól, azon kívül, hogy utángyártott féktárcsát vettem?

Szakszervízben rakták fel, de egy ilyet azért elég nehéz elrontani, ráadásul 2x egymás után, nem?

köszi
A

Rázhat ott más is. Nekem is rázott, aztán kopogott is, majd a szétszakadt toronyszilent cseréje után érdekes módon nem ráz. Most a másik oldal kezdi.  Csak egy tipp. De ha a régivel jó volt.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #87 Dátum: 2010.03.08 hétfő, 21:42:15 »

Üdv!

Véleményeket, konstruktív ötleteket várnék: adott egy MKII V6, első féktárcsa csere, cost-saving okból: LPR márka, állítólag centírozott. Kb. 2000km után fékezésnél rázza az autó elejét. Fékhatásmérés szerint papíron rendben, valójában nem.

Első féktárcsa csere, rázás megszűnik. Újabb kb. 1500-2000km-ig jó, majd megint jön a rázás fékezéskor.

Ezeknek ennyi lenne az élettartamuk? Mit nem csinálok jól, azon kívül, hogy utángyártott féktárcsát vettem?

Szakszervízben rakták fel, de egy ilyet azért elég nehéz elrontani, ráadásul 2x egymás után, nem?

köszi
A
nekem nincs jó tapasztalatom az lpr-rel, egyebet nem tudok
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Topford
Vendég
« Új hozzászólás #88 Dátum: 2010.03.10 szerda, 21:18:43 »

Sziasztok,

ABS -el van problémám, illetve nem is tudom, hogy probléma-e.

Van egy Mk2 mondeom, inditáskor teljesen normálisan elalszik az ABS visszajelző. Viszont szerintem sokszor indokolatlanúl működésbe lép...pl csorgok a piroslámpa felé, és picit fékezek....már kerreg is. Nagyobb fékezéseknél tökéletesen működik, de kissebb jelentéktelen lassitásnál is működésbe lép.

Tapasztalt már valaki ilyet?
Naplózva
zoller
Vendég
« Új hozzászólás #89 Dátum: 2010.03.11 csütörtök, 09:09:05 »

Sziasztok,

ABS -el van problémám, illetve nem is tudom, hogy probléma-e.

Van egy Mk2 mondeom, inditáskor teljesen normálisan elalszik az ABS visszajelző. Viszont szerintem sokszor indokolatlanúl működésbe lép...pl csorgok a piroslámpa felé, és picit fékezek....már kerreg is. Nagyobb fékezéseknél tökéletesen működik, de kissebb jelentéktelen lassitásnál is működésbe lép.

Tapasztalt már valaki ilyet?

Én egyszer tapasztaltam, amikor alaposan kimosattam a kerékjáratokat, és valószínűleg beázott valamelyik csatlakozó. Nagy sebességnél rendben volt a dolog, de megállni nem ott akart, ahol én. Nem volt kellemes. Két nap meleg garázsban állás után elmúlt szerencsére. A problémát a jeladók kábeleinél, csatlakozóinál keresném...
Naplózva
reho
Vendég
« Új hozzászólás #90 Dátum: 2010.03.11 csütörtök, 10:25:50 »

Sziasztok,

Mostanában azt tapasztalom, hogy néha fel-fel villan a kézifék visszajelzője. Jellemzően hirtelen gyorsításkor vagy egy-egy lendületesebb jobb kanyarkor. Megnéztem a fékolaj szintemet: kb félúton van a max és a min között, a min-hez talán közelebb. Mi lehet ez még azon kívül, hogy lötyög a fékolaj? Kopásjelző? De annak nem fékezéskor kéne világítania?
Naplózva
zoller
Vendég
« Új hozzászólás #91 Dátum: 2010.03.11 csütörtök, 10:34:22 »

Sziasztok,

Mostanában azt tapasztalom, hogy néha fel-fel villan a kézifék visszajelzője. Jellemzően hirtelen gyorsításkor vagy egy-egy lendületesebb jobb kanyarkor. Megnéztem a fékolaj szintemet: kb félúton van a max és a min között, a min-hez talán közelebb. Mi lehet ez még azon kívül, hogy lötyög a fékolaj? Kopásjelző? De annak nem fékezéskor kéne világítania?

Lötyög a fékolaj! Töltsd fel, aztán elmúlik. De azért nézz utána, miért fogyott le. Fékbetétek állapota, stb. Esetleg a kuplungod halódik, az is fogyasztja szépen.
Naplózva
reho
Vendég
« Új hozzászólás #92 Dátum: 2010.03.11 csütörtök, 10:41:50 »

Lötyög a fékolaj! Töltsd fel, aztán elmúlik. De azért nézz utána, miért fogyott le. Fékbetétek állapota, stb. Esetleg a kuplungod halódik, az is fogyasztja szépen.
Legutóbb amikor eldurrant az egyik fékcsövem és teljesen elfogyott a fékolaj, akkor nem jelzett vissza - szóval lehet, hogy nem is jó a visszajelző. Más oka nem lehet ennek?
Naplózva
zoller
Vendég
« Új hozzászólás #93 Dátum: 2010.03.11 csütörtök, 11:27:12 »

Lehet, hogy van más oka is, azt nem tudom. De az biztos, hogy amikor nekem a kuplung ette az olajat, akkor csinált ilyet.
Naplózva
reho
Vendég
« Új hozzászólás #94 Dátum: 2010.03.11 csütörtök, 11:51:24 »

Lehet, hogy van más oka is, azt nem tudom. De az biztos, hogy amikor nekem a kuplung ette az olajat, akkor csinált ilyet.
És mi volt a megoldás? Teljes kuplung felújítás? Kinyomócsapágy csere? Az olaj ilyenkor hova kerül? Bele a kuplungba? Mert kicsit furán viselkedik az autó, rángat.

Egyébként most sehogysem tudom előidézni, hiába kanyargok, fékezek, gyorsítok - ez miatt sem az olaj lötyögésére gondolok.
« Utoljára szerkesztve: 2010.03.12 péntek, 12:58:52 írta reho » Naplózva
papesz
Vendég
« Új hozzászólás #95 Dátum: 2010.03.15 hétfő, 17:45:58 »

Üdv!

Véleményeket, konstruktív ötleteket várnék: adott egy MKII V6, első féktárcsa csere, cost-saving okból: LPR márka, állítólag centírozott. Kb. 2000km után fékezésnél rázza az autó elejét. Fékhatásmérés szerint papíron rendben, valójában nem.

Első féktárcsa csere, rázás megszűnik. Újabb kb. 1500-2000km-ig jó, majd megint jön a rázás fékezéskor.

Ezeknek ennyi lenne az élettartamuk? Mit nem csinálok jól, azon kívül, hogy utángyártott féktárcsát vettem?

Szakszervízben rakták fel, de egy ilyet azért elég nehéz elrontani, ráadásul 2x egymás után, nem?

köszi
szia most olvastam amit írtál a féktárcsa cseréről hát én is ugyanígy jártam 6 hónap alatt 3 garnitúra LPR utána 1 garnitúra gyári és megoldódott a probléma, már túl vagyok 5000 km. és minden ok
Naplózva
papesz
Vendég
« Új hozzászólás #96 Dátum: 2010.03.15 hétfő, 17:51:14 »

Sziasztok van egy olyan gondom hogy gyújtás ráadás után 2 villan az ABS visszajelző és utána égve marad. Valaki már tapasztalt ilyet? Ha igen mi a megoldás.Kösz
Naplózva
zoller
Vendég
« Új hozzászólás #97 Dátum: 2010.03.15 hétfő, 19:35:29 »

És mi volt a megoldás? Teljes kuplung felújítás? Kinyomócsapágy csere? Az olaj ilyenkor hova kerül? Bele a kuplungba? Mert kicsit furán viselkedik az autó, rángat.

Egyébként most sehogysem tudom előidézni, hiába kanyargok, fékezek, gyorsítok - ez miatt sem az olaj lötyögésére gondolok.

Kinyomócsapágy csere. Abból veszed észre, hogy fékolaj csöpög a motor és a váltó találkozásánál. Az enyém már akkor olyan volt, amikor megvettem, még 10000 km belement, mire megadta magát. Olyankor nem emel ki, pumpálni kell, illetve gyorsan felenged magától.
Ahhoz, hogy lötyögéskor villogjon, elég jól a min vonalig le kell foggyon, sőt inkább még egy picit alá. De akkor sincs gáz még, van benne tartalék bőven.

De ha nem birod előidézni, nem biztos, hogy ez okozza. Ha van kopásjelződ, az is lehet, vagy valami abs hiba. Esetleg a kézifékkar kapcsolója, az is eléggé érzékeny.
Naplózva
reho
Vendég
« Új hozzászólás #98 Dátum: 2010.03.16 kedd, 07:54:02 »

Kinyomócsapágy csere. Abból veszed észre, hogy fékolaj csöpög a motor és a váltó találkozásánál. Az enyém már akkor olyan volt, amikor megvettem, még 10000 km belement, mire megadta magát. Olyankor nem emel ki, pumpálni kell, illetve gyorsan felenged magától.
Ahhoz, hogy lötyögéskor villogjon, elég jól a min vonalig le kell foggyon, sőt inkább még egy picit alá. De akkor sincs gáz még, van benne tartalék bőven.

De ha nem birod előidézni, nem biztos, hogy ez okozza. Ha van kopásjelződ, az is lehet, vagy valami abs hiba. Esetleg a kézifékkar kapcsolója, az is eléggé érzékeny.
Köszi, egyébként azóta sem tudtam előidézni...  Huh? Na majd az idő megoldja...
Naplózva
papesz
Vendég
« Új hozzászólás #99 Dátum: 2010.03.20 szombat, 21:41:34 »

Ma végre sikerült megoldanom a dobfék cserét tárcsafékre (MK2hátsó) könnyebb volt mint gondoltam, ha bárki próbálkozna csak ajánlani tudom eljen
Naplózva
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 ... 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.067 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.