Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.29 hétfő, 04:04:12 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 ... 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS  (Megtekintve 584254 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Flash76
Vendég
« Új hozzászólás #100 Dátum: 2010.04.30 péntek, 20:34:16 »

Sziasztok
Már régebben írtam az ABS problémámról kb 2 éve , de most újra felteszem a kérdést ha már külön topikja van neki Cheesy:D:D
Írom mi is történik : a visszajelző lámpa indítás után kb 3 mp és kialszik , érzékelők mind a 4 keréknél kimérve , működnek , diagnosztika minden hibátlan semmi hibajelzés.
A kerekek mégis blokkolnak !!! Enyhén vizes úton lehet azt érezni hogy nem teljesen úgy viselkedik mint egy sima fék mert itt a pedál nem egyenletesen megy lefelé hanem kisebb szakaszonként " enyhén ugrál"  blokkolás közben. " pontosan nem tudom leírni de olyan mintha nem rúgna vissza "
Ford szervizbe azt mondták menjek máshova Cheesy:D:D elvittem egy olyan emberhez Pécsen akire azt mondták hogy ö nagyon vágja a ABS hibákat 1 hétig volt ott majd , örült hogy megismertük egymást de a hibára nem jött rá:D:D:D
Egy ismerős azt mondta cseréljek fékolajat , az lehet megoldja a problémám.
Szerintetek az segítene ? Vagy esetleg valami tipp Huh?
Remélem valakinek van valami ötlete Cheesy:D
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #101 Dátum: 2010.05.02 vasárnap, 14:59:41 »

Sziasztok
Szerintetek az segítene ? Vagy esetleg valami tipp Huh?
Remélem valakinek van valami ötlete Cheesy:D
Szia! AZ enyém is ilyen, ropog a pedál, de vissza nem rúg. Biztos hogy áll a kerél? Kívülről nézte vki, hogy megáll? vagy érzed hogy csúszik?
Pl satu, kormány elfordít és kérdés, hogy  megy az autó előre (kerél blokkolt) vagy fordul a kormányzásnak megfelelően (működik az ABS).
Nem nézlek ostobának, csak  a leírásodból nem derülki hogy, ezeket néztétek-e.
A fékolajat 2-3 évente illik kompletten cserélni, mert bevizesedik, abból meg a nagy meleg hatására gőz lesz, az meg olyan, mint amikor belevegősődik a rendszer. De ABS hibát az szerintem nem okoz.
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #102 Dátum: 2010.05.02 vasárnap, 15:21:21 »

Üdv Mondeosok!
Nekem most lett cserélve fékolaj, muszáj volt, mert a szerelő beledugta a tartályba a mérőkéjét, az beugrott pirosba és közölte velem, hogy több a víz a rendszerbe, mint az olaj, úgyhogy csere, de azonnal  falbav
ABS-hibát azonban nem jelzett a kocsi! Sőt, mikor okos anyuka két kocsi közül kitolta elém a babakocsit (természetesen kanyarban) és utána nézett körül, beletapostam a fékbe, a pedál recegett, a kocsi meg megállt, mint a szög (hála Istennek!) és nem csúszott meg a kerék! Esetemben a rossz fékolaj nem volt összefüggésben az ABS-sel, szerencsére. smile
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #103 Dátum: 2010.05.02 vasárnap, 16:35:23 »

Üdv Mondeosok!
Nekem most lett cserélve fékolaj, muszáj volt, mert a szerelő beledugta a tartályba a mérőkéjét, az beugrott pirosba és közölte velem, hogy több a víz a rendszerbe, mint az olaj, úgyhogy csere, de azonnal  falbav
ABS-hibát azonban nem jelzett a kocsi! Sőt, mikor okos anyuka két kocsi közül kitolta elém a babakocsit (természetesen kanyarban) és utána nézett körül, beletapostam a fékbe, a pedál recegett, a kocsi meg megállt, mint a szög (hála Istennek!) és nem csúszott meg a kerék! Esetemben a rossz fékolaj nem volt összefüggésben az ABS-sel, szerencsére. smile
Miért lenne köze hozzá? ABS hibához jeladó hiba kellene, vagy abs relé hiba kellene. Mondeoknál nincs a fékolaj minőségéről visszajelzés. Vizes fékolajjal viszont nem fél méterrel a másik lökhárítója előtt hanem 20 centivel utána szokás megállni.
Naplózva
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #104 Dátum: 2010.05.03 hétfő, 03:08:28 »

Miért lenne köze hozzá? ABS hibához jeladó hiba kellene, vagy abs relé hiba kellene. Mondeoknál nincs a fékolaj minőségéről visszajelzés. Vizes fékolajjal viszont nem fél méterrel a másik lökhárítója előtt hanem 20 centivel utána szokás megállni.

Üdv!
Flash76 ismerősének a felvetésére próbáltam reagálni, bár nem vagyok szaki, azt azért tudom, hogy az ABS mire való, és hogy a fékhez annyiban van köze, hogy ne csússzanak meg a kerekek.  wave A fékolajjal talán azért volt szerencsém, mert nem nyáron, melegben történt az eset, hanem mínuszokban.... Fékolajcsere után határozottabb lett a fékteljesítmény, bár előtte se volt ganaj, pedig jó sok víz volt benne......állítólag... ijedt
Naplózva
zoller
Vendég
« Új hozzászólás #105 Dátum: 2010.05.03 hétfő, 08:19:06 »

Sziasztok!

Ha már itt tartunk, ABS-es verdában hogyan kell fékolajat cserélni? Kell valamit matatni az ABS körül is, vagy a hagyományos módon kell légteleníteni?
Naplózva
Flash76
Vendég
« Új hozzászólás #106 Dátum: 2010.05.03 hétfő, 08:30:46 »

Üdv!
Flash76 ismerősének a felvetésére próbáltam reagálni, bár nem vagyok szaki, azt azért tudom, hogy az ABS mire való, és hogy a fékhez annyiban van köze, hogy ne csússzanak meg a kerekek.  wave A fékolajjal talán azért volt szerencsém, mert nem nyáron, melegben történt az eset, hanem mínuszokban.... Fékolajcsere után határozottabb lett a fékteljesítmény, bár előtte se volt ganaj, pedig jó sok víz volt benne......állítólag... ijedt
Még ezen a héten megejtem a  fékolaj cserét lesz ami lesz veszíteni nem veszitek semmit de már senkinek sincs más ötlete.Úgyis régen volt cserélve az tuti , használtam vettem 4 éve és én nem cseréltem le azóta.  Majd megírom jobb lett-e Cheesy
Naplózva
Flash76
Vendég
« Új hozzászólás #107 Dátum: 2010.05.03 hétfő, 08:37:48 »

Sziasztok!

Ha már itt tartunk, ABS-es verdában hogyan kell fékolajat cserélni? Kell valamit matatni az ABS körül is, vagy a hagyományos módon kell légteleníteni?
Szia én ugy tudom nem " de javítsatok ki ha tévedek "  veszel más színű fékolajat , mint ami benne van most , kezded: bal hátsó , jobb hátsó,bal első , jobb első " persze ha szemből nézed " addig kell pumpálni mindegyiknél amíg az ,új színű fékolaj nem jön. Figyelni kell a fékolajtartály folyamatos utántöltésére nehogy leürüljön mert akkor levegős lesz.Ha mindegyiknél az új jön és figyeltél nehogy kifogyjon a tartály akkor kész is vagy és nem levegős a rendszer.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #108 Dátum: 2010.05.03 hétfő, 11:07:46 »

Szia én ugy tudom nem " de javítsatok ki ha tévedek "  veszel más színű fékolajat , mint ami benne van most , kezded: bal hátsó , jobb hátsó,bal első , jobb első " persze ha szemből nézed " addig kell pumpálni mindegyiknél amíg az ,új színű fékolaj nem jön. Figyelni kell a fékolajtartály folyamatos utántöltésére nehogy leürüljön mert akkor levegős lesz.Ha mindegyiknél az új jön és figyeltél nehogy kifogyjon a tartály akkor kész is vagy és nem levegős a rendszer.
de az összes fékolaj egy színű nem?? csak a réginek már más a színe??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #109 Dátum: 2010.05.03 hétfő, 11:57:43 »

Üdv Mondeosok!
Én is úgy tudom, elég a hagyományos módszer. Mikor a kocsimon csinálták szervízben, természetesen résen voltam - a kerekek sorrendjét nem tudom, mert én nyomkodtam a pedált a kocsiban. Azt viszont a lelkemre kötötték, hogy ha lenyomom a pedált vagy pumpálom, véletlenül se nyomjam le teljesen padlóig, csak kb félútig. Nem derült ki számomra, hogy ez miért fontos, de biztosan nem véletlenül mondták....... Shocked
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #110 Dátum: 2010.05.03 hétfő, 12:49:47 »

de az összes fékolaj egy színű nem?? csak a réginek már más a színe??
Vhol belefutottam a kettes mondeo szervíz periódusaiba. Szakszervízes ciklusokra gondolok. Ott különböző színűek a folyadékok, azért hogy ellenőrízthető legyen, hogy megtörtént-e a 10-20-50e km-es szervíz. Vélhetőleg a színeknek más jelentősége nincs. Boltban úgysem szín alapján veszed, kapod a fékolajat, illetve a "sarki fűszeres" jellegű autósboltokban biztos nem.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #111 Dátum: 2010.05.03 hétfő, 12:55:43 »

Üdv Mondeosok!
Én is úgy tudom, elég a hagyományos módszer. Mikor a kocsimon csinálták szervízben, természetesen résen voltam - a kerekek sorrendjét nem tudom, mert én nyomkodtam a pedált a kocsiban. Azt viszont a lelkemre kötötték, hogy ha lenyomom a pedált vagy pumpálom, véletlenül se nyomjam le teljesen padlóig, csak kb félútig. Nem derült ki számomra, hogy ez miért fontos, de biztosan nem véletlenül mondták....... Shocked
Én meg úgy emlékszem az volt a fontos, hogy: szóltak lenyomtam, lennt tartottam, szóltak felengedtem, közben értelemszerűen nyitották, lenyomott állapotnál zárták a légtelenítőcsavart, különben levegőt szív vissza a rendszer,  ha jól gondolom.

ui: megnéztem, tapasztaltam tegnap nekem is visszarúgja a pedált, de ez nem annyira visszarúgás, inkább ropogásnak mondanám. Illetve olyankor érzek visszarúgás félét, amikor jövök le a hegyről kissé nyomom a féket, és egy gödör, huppanó megtréfálja az ABS-t. Ilyenkor felkeményedik a fék, sokkal fentebb fog, sokkal harapósabb lesz, mindaddig amig meg nem állok a pirosnál, akkor felengedem a pedált, "roppan" egy nagyot, és minden a régi.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #112 Dátum: 2010.05.03 hétfő, 16:20:04 »

Én meg úgy emlékszem az volt a fontos, hogy: szóltak lenyomtam, lennt tartottam, szóltak felengedtem, közben értelemszerűen nyitották, lenyomott állapotnál zárták a légtelenítőcsavart, különben levegőt szív vissza a rendszer,  ha jól gondolom.

ui: megnéztem, tapasztaltam tegnap nekem is vis***úgja a pedált, de ez nem annyira vis***úgás, inkább ropogásnak mondanám. Illetve olyankor érzek vis***úgás félét, amikor jövök le a hegyről kissé nyomom a féket, és egy gödör, huppanó megtréfálja az ABS-t. Ilyenkor felkeményedik a fék, sokkal fentebb fog, sokkal harapósabb lesz, mindaddig amig meg nem állok a pirosnál, akkor felengedem a pedált, "roppan" egy nagyot, és minden a régi.


Azt vágom, miért kell nyomkodni és nyomva tartani a fékpedált légtelenítéskor, csak az nem tiszta, miért csak félig kellett lenyomnom a fékpedált nemtudom
Naplózva
_Jani
Vendég
« Új hozzászólás #113 Dátum: 2010.05.03 hétfő, 16:40:34 »

Azt vágom, miért kell nyomkodni és nyomva tartani a fékpedált légtelenítéskor, csak az nem tiszta, miért csak félig kellett lenyomnom a fékpedált nemtudom
A főfékmunkahengernek az elején mozog a dugattyú, ha továbbnyomod akkor jó eséllyel ereszteni fog utána, mert a be nem kopott részen megsérül a szimering.  integet2
Naplózva
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #114 Dátum: 2010.05.03 hétfő, 17:24:42 »

A főfékmunkahengernek az elején mozog a dugattyú, ha továbbnyomod akkor jó eséllyel ereszteni fog utána, mert a be nem kopott részen megsérül a szimering.  integet2


Köszi szépen Mjani! worship
Most már ezt is tudom...... taps
És még mennyi dolog van, amit nem........ szomoru1   Na, majd idővel okosodok köztetek!!!!! Wink
Naplózva
nyufi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9



E-mail
« Új hozzászólás #115 Dátum: 2010.05.08 szombat, 09:29:12 »

Üdv Mindenkinek !

Szükségem lenne egy kis segítségre. Van egy MK2 mondeóm. Gondoltam kicserélem a féktárcsákat és betéteket. Autó felemel, kerék levesz, féknyereg levesz,
fékbetét kiszed. Utána leakartam venni a féktárcsát de nem jön le. Van valakinek ötlete miért nem ?

Előre is köszönöm a válaszokat !  worship
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2005 2.0 benzines, ferdehátú
Flash76
Vendég
« Új hozzászólás #116 Dátum: 2010.05.08 szombat, 10:04:13 »

Üdv Mindenkinek !

Szükségem lenne egy kis segítségre. Van egy MK2 mondeóm. Gondoltam kicserélem a féktárcsákat és betéteket. Autó felemel, kerék levesz, féknyereg levesz,
fékbetét kiszed. Utána leakartam venni a féktárcsát de nem jön le. Van valakinek ötlete miért nem ?

Előre is köszönöm a válaszokat !  worship
Szia
Saját tapasztalatom tudom elmondani erről.
Próbálkoztunk mindenféle rozsdamaró + egyéb vegyi agyagok, siker nulla!
Jött a második megoldás kicsit agresszív beavatkozás de működött, jóóó nagy kalapács és addig ütöda tárcsát amig darabokba  nem jön le , ettől még a többi része ott marad de a nagyobb része lejött  , most jön a Flex + vágókorong amivel több helyen majdnem teljesen átvágod , és akkor jöhet a kalapács meg a vágó és addig ütögeted amíg a maradék szintén  darabokba nem jön le.
Nekem csak így sikerült, de ha valakinek ment máshogy én is szívesen meghallgatom hogy hogyan.
Naplózva
zoller
Vendég
« Új hozzászólás #117 Dátum: 2010.05.08 szombat, 10:05:17 »

Ha az elsőrő van szó, és már jó régen rajta van, akkor van egy autószerelő ismerősöm által ajánott és bevált módszer. Kormány kiteker, féktárcsát forgat, kalapácssa határozottan ütöget. Ha össze van gyógyuva, ez a megodás. És álítólag nem is fetétlenül egy darabban jön le. Nekem lejött.

Naplózva
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #118 Dátum: 2010.05.08 szombat, 15:00:49 »

Üdv Mondeosok!
Mi haverom kocsiján (igaz, az egy Sierra) tornásztunk kicsit emiatt, csak az volt a gond, hogy úgy kellett leszedni a tárcsát, hogy vissza is lehessen rakni. Melegítettük, míg dög forró nem lett, aztán kesztyű, kalapács, körbeforgatás közben óvatosan ütögettük, végül megadta magát. Persze, előtte mi is befújkodtuk mindenféle lónyállal, hátha segít, de a büdösön kívül nem volt más eredménye.  vigyor3
Naplózva
nyufi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9



E-mail
« Új hozzászólás #119 Dátum: 2010.05.13 csütörtök, 21:16:20 »

Üdv Mindenkinek !

Szükségem lenne egy kis segítségre. Van egy MK2 mondeóm. Gondoltam kicserélem a féktárcsákat és betéteket. Autó felemel, kerék levesz, féknyereg levesz,
fékbetét kiszed. Utána leakartam venni a féktárcsát de nem jön le. Van valakinek ötlete miért nem ?

Előre is köszönöm a válaszokat !  worship
Mivel leszedni nem tudtam elvittem egy futóműveshez. Szegénykém oldalanként 20 percig ütötte egy rettentő Samuval, mire megadta magát a féktárcsa és leugrott mind a kettő. Már fent figyelnek a újak. Az ötleteket mindenkinek köszönöm ! worship
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2005 2.0 benzines, ferdehátú
Tomszy
Vendég
« Új hozzászólás #120 Dátum: 2010.05.16 vasárnap, 12:12:28 »

Sziasztok, végigolvastam a fórumot. ABS-emmel van probléma, volt már egy ilyen kérdés, de válasz nem érkezett rá sajnos. A hiba a következő:

Autó beindítás után ha elindulok hangos nyikorgás érkezik az ABS felől, pár sec-ig tart. Fékezésnél ha blokkoltatom a kerekeket szintén fellép a hang, nagyon idegesítő. Mi lehet a probléma?

Köszi
Naplózva
Dan
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


E-mail
« Új hozzászólás #121 Dátum: 2010.05.16 vasárnap, 16:20:24 »

Üdv mindenkinek!

Dízel Mk2-es kombim van. Lassan eljön az idő a hátsó fékek felújítására. Olvastam itt a hátsó fékdob tárcsásításáról. Mi kell hozzá?

Elég egy pár tárcsa, 1 pár kombi féknyereg, új fékcső, kézifék-kötél? Vagy egyebek is kellenek, mondjuk hátsó agy, vagy ilyesmi?

Köszi.
-Dan.-
Naplózva
Evo
Vendég
« Új hozzászólás #122 Dátum: 2010.05.18 kedd, 20:35:17 »

Hali Tisztelt Nagyérdemű!

Olyan problémával ki találkozott már, hogy gyorsításnál néha be-bevillan az ABS visszajelző.
Fékolaj szint lehet probléma? Max. és min. között van, de erősebben stagnál a min. felé.
Mi a lehetséges ok?
Naplózva
avibus
Vendég
« Új hozzászólás #123 Dátum: 2010.05.19 szerda, 15:07:41 »

 :help:Üdv mindenkinek! Mondeo II-es kombi 1998-as évjárathoz keresek jobb hátsó bontott féknyerget. köszönet előre is! help
Naplózva
Mobidik
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1941


MK II 1,8 TD.


E-mail
« Új hozzászólás #124 Dátum: 2010.05.23 vasárnap, 12:50:48 »

Hali Tisztelt Nagyérdemű!

Olyan problémával ki találkozott már, hogy gyorsításnál néha be-bevillan az ABS visszajelző.
Fékolaj szint lehet probléma? Max. és min. között van, de erősebben stagnál a min. felé.
Mi a lehetséges ok?
Tölcs fel maxig, és ha továbbra is megmaradt a probléma, lehet tovább keresni.  szomoru1
Ha megszünt, kehet örvendeni. nyes
Naplózva

Otthonom a nagyvilág, vallásom a jó cselekedet.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #125 Dátum: 2010.05.23 vasárnap, 14:33:26 »

:help:Üdv mindenkinek! Mondeo II-es kombi 1998-as évjárathoz keresek jobb hátsó bontott féknyerget. köszönet előre is! help
ha jól emlékszem, talán Spanner kínál komplett hátsó futóművet
Naplózva
frakel
Vendég
« Új hozzászólás #126 Dátum: 2010.06.17 csütörtök, 09:15:29 »

Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. MK II 1.8 TD Mondeom hétfő óta világit az ABS és a fékvisszajező lámpája. 2 napig még elindulás után 2-3 perc mulva elaludtak a visszajelzők, megálláskor újra elkezdtek égni, de szerdától már folyamatosan égnek. Végigolvastam a forumot megoldások után, akksisaruk éjszakára levettem, csatlakozok elől-hátul wd-vel befújtam, fék és kormányszervo olaj ellenőrzés megcsináltam (maximumon mindkettő)
Szakszervízvbe csak végső esetben vinném, mivel annyi pénzem nincs.
Tudnátok valami ötletet adni, hogy mit tudnék én még megnézni?
 
Előre is köszönök minden segítséget!
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.18 péntek, 11:41:35 írta frakel » Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #127 Dátum: 2010.07.07 szerda, 11:45:27 »

Szia
Saját tapasztalatom tudom elmondani erről.
Próbálkoztunk mindenféle rozsdamaró + egyéb vegyi agyagok, siker nulla!
Jött a második megoldás kicsit agresszív beavatkozás de működött, jóóó nagy kalapács és addig ütöda tárcsát amig darabokba  nem jön le , ettől még a többi része ott marad de a nagyobb része lejött  , most jön a Flex + vágókorong amivel több helyen majdnem teljesen átvágod , és akkor jöhet a kalapács meg a vágó és addig ütögeted amíg a maradék szintén  darabokba nem jön le.
Nekem csak így sikerült, de ha valakinek ment máshogy én is szívesen meghallgatom hogy hogyan.

Jujj a barbár mindenit. Flex?

Megvan ennek a technikája: 1kg-os, vagy nagyobb kalapács kell. A tárcsa közepének (agy) felső részét kell ütni. 1 nagy ütés, tárcsa elforgatása 180 fokkal, aztán ugyanezt 2x-3x, majd 1 nagy ütés és tárcsa elforgatása 90 fokkal és ezt még 4x-5x megismételni 90 fokonként. (üt-forgat-üt-forgat)
Utána tárcsa belső részére 2 nagy ütés alul és felül. Ezután egy nagy ütés belülről bárhová a tárcsára és már repül is egy darabban a tárcsa.
Naplózva
jimvincent
Vendég
« Új hozzászólás #128 Dátum: 2010.07.18 vasárnap, 08:15:58 »


Féktárcsa ügyében csak annyira vagyok otthon, hogy nekem hála a teremtőnek egyszerűen lejött. Ami apropója volt a levételének az az, hogy a bal hátsó fékdugattyú szorult egyszer, azt pucolással és javítókészlettel megoldottuk.

 Most a másik oldalon melegedett be betyáros módon, de igazából mindegyik kerék meleg. Tette azt otthontól 100 km.-re. Kerék le, befújkáltam és utána nem volt nagy gond, hazamentem vele. Kérdésem az, hogy valahol az ABS megtisztítását is írta valaki, lehet, hogy nekem ez csinálja a grimbuszt? Sokat is eszik, nomeg mintha fognának a fékek a kelleténél jobban, csak egy-egy néha megragad.
Naplózva
Attesz
Vendég
« Új hozzászólás #129 Dátum: 2010.07.23 péntek, 19:32:57 »

Sziasztok van egy Mondeo 2-em 2000.08-havi 1.8i glx kicseréltük a hátso fékbetétet de a kézifékem nemigazán lett jobb és nem találjuk,hogy hol kel beállitani valaki tudna segiteni?Huh?Huh?Huh?Huh? falbav
Naplózva
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #130 Dátum: 2010.07.23 péntek, 22:20:06 »

Sziasztok van egy Mondeo 2-em 2000.08-havi 1.8i glx kicseréltük a hátso fékbetétet de a kézifékem nemigazán lett jobb és nem találjuk,hogy hol kel beállitani valaki tudna segiteni?Huh?Huh?Huh?Huh? falbav

Üdv!
Úgy tudom (úgy mondták), hogy a kézifékkötél önbeálló, ha nem működik jól, akkor csere. Nekem Mk II 1998-as van. Még nem kellett cserélnem.  wave
Naplózva
jancsika69
Vendég
« Új hozzászólás #131 Dátum: 2010.11.09 kedd, 20:32:01 »

Üdv! Adott egy MkII 97 es Ford Mondeo limuzin. Nem jó a kézifékem, nem fog semmit. Szerintetek hogy kezdjek neki a hiba kiküszöbölésére?
Naplózva
Attesz
Vendég
« Új hozzászólás #132 Dátum: 2010.11.10 szerda, 07:29:42 »

Köszi a segítséget  worship
Naplózva
Nyiri
Vendég
« Új hozzászólás #133 Dátum: 2010.11.10 szerda, 08:09:08 »

Üdv! Adott egy MkII 97 es Ford Mondeo limuzin. Nem jó a kézifékem, nem fog semmit. Szerintetek hogy kezdjek neki a hiba kiküszöbölésére?

Talán kézifékkötél. Berohadt, elszakadt. Mivel elég szabadon van és fém simán elhasználódik és korrodál.
Naplózva
astor72
Vendég
« Új hozzászólás #134 Dátum: 2010.11.10 szerda, 10:53:03 »

Üdv! Adott egy MkII 97 es Ford Mondeo limuzin. Nem jó a kézifékem, nem fog semmit. Szerintetek hogy kezdjek neki a hiba kiküszöbölésére?
a kézifék kar önbeállója is lehet beragadva.
Naplózva
jancsika69
Vendég
« Új hozzászólás #135 Dátum: 2010.11.11 csütörtök, 18:10:12 »

a kézifék kar önbeállója is lehet beragadva.

 Azt hol találom meg, vagy hogy tudom a kézifék körüli burkot felvenni, hogy lássak be oda?
Naplózva
astor72
Vendég
« Új hozzászólás #136 Dátum: 2010.11.11 csütörtök, 20:08:16 »

Azt hol találom meg, vagy hogy tudom a kézifék körüli burkot felvenni, hogy lássak be oda?
a kardánboxot is ki kell kapni. a könyöklőben van 3 csavar a hamutaró két oldalán egy-egy és a box előre nyúló részén 2-2 csavar. ha ezeket kiszedted, a hamutartót kihúzod, onnan ki tudod pattintani a váltószoknyát. kézifékkart felhúzod amennyire tudod, aztán mehet a bűvészkedés...
Naplózva
jancsika69
Vendég
« Új hozzászólás #137 Dátum: 2010.11.11 csütörtök, 20:24:03 »

a kardánboxot is ki kell kapni. a könyöklőben van 3 csavar a hamutaró két oldalán egy-egy és a box előre nyúló részén 2-2 csavar. ha ezeket kiszedted, a hamutartót kihúzod, onnan ki tudod pattintani a váltószoknyát. kézifékkart felhúzod amennyire tudod, aztán mehet a bűvészkedés...

köszönöm, holnap megprobálom!
Naplózva
mobe
Vendég
« Új hozzászólás #138 Dátum: 2010.11.12 péntek, 20:44:02 »

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni! Következő jelenség tapasztalható, fékezéskor az autó teljesen berázkódik. 80tól kezdi, majd mikor 60ra lassul már a műszerfalon elhelyezett tárgyak is lepotyognak. A első futómű a közelmúltban került felújításra, többek között az említett hiba jelenség miatt. Ki lettek cserélve a fékbetétek, a szilentek, a kutyacsontok, valamint akkor fel lett szabályozva a féktárcsa is. A hiba jelenség elmúlt egy kis időre, kb. 2000 km után újra elő jött. ezek után új  féktárcsa került beszerelésre. A fékdugattyúkat megjárattam. A hiba megint elmúlt, majd ezek után kezdtünk mindent elölről, fékezéskor majdnem szét esik az autó. Most már lövésem sincs! Valami tanács jól jönne! Köszönettel MB.
Naplózva
astor72
Vendég
« Új hozzászólás #139 Dátum: 2010.11.12 péntek, 21:17:48 »

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni! Következő jelenség tapasztalható, fékezéskor az autó teljesen berázkódik. 80tól kezdi, majd mikor 60ra lassul már a műszerfalon elhelyezett tárgyak is lepotyognak. A első futómű a közelmúltban került felújításra, többek között az említett hiba jelenség miatt. Ki lettek cserélve a fékbetétek, a szilentek, a kutyacsontok, valamint akkor fel lett szabályozva a féktárcsa is. A hiba jelenség elmúlt egy kis időre, kb. 2000 km után újra elő jött. ezek után új  féktárcsa került beszerelésre. A fékdugattyúkat megjárattam. A hiba megint elmúlt, majd ezek után kezdtünk mindent elölről, fékezéskor majdnem szét esik az autó. Most már lövésem sincs! Valami tanács jól jönne! Köszönettel MB.
a megvetemedett féktárcsát teljesen fölösleges szabályoztatni, mert csak ideig-óráig lesz jó. az anyag szerkezete is megváltozik, ezért a hullámossága visszatér.
tipikus hiba féktárcsa cserénél, ha a tárcsa felfekvési területét az agyon nem takarítják le tisztességesen. így nem fekszik fel rendesen a tárcsa és félrekopik.
megnézném még a féknyergek rögzítőpontjait. lehet naív felvetés, de lehet, hogy ki van lazulva a csavarja... így elsőre ennyi jutott eszembe..
Naplózva
jancsika69
Vendég
« Új hozzászólás #140 Dátum: 2010.11.13 szombat, 13:33:49 »

Leszereltem ma a két hátsó tambult, alatta amit találtam a két feradoból mind két felől a kéziféké el van kopva elégé, ha bár nem értek hozzá. Az a feradó amelyikre a kézifék kábel rá megy azon 3 mm es ferado van , a másik félíven pedig 5 mm. A hátsó jobb kézifékkábel be van ragadva, ha felhúzom és vissza engedem úgy marad, a másik tökéletesen mükszik. Az önbeállót nem kaptam sehol, hogy szemügyre vegyem. Most nem tudom, hogyan tovább, hogy a kézifékemet a halálból visszahozzam, hogy valami keveset legalább fogjon... Valami ötletetek?
Naplózva
jancsika69
Vendég
« Új hozzászólás #141 Dátum: 2010.11.15 hétfő, 09:42:55 »

megtudná valaki mondani. Hogy a hátsó kézifék kábel külön van a jobb a baltól vagy egybe van kötve?
Naplózva
Zseby
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 591


0620/938-9837


E-mail
« Új hozzászólás #142 Dátum: 2010.11.16 kedd, 20:50:23 »

megtudná valaki mondani. Hogy a hátsó kézifék kábel külön van a jobb a baltól vagy egybe van kötve?

Szia!!

Külön van 2 kábal
Naplózva

MK4 2011.11  2.0 TDci Titanium
Pethy_V6
Vendég
« Új hozzászólás #143 Dátum: 2010.11.30 kedd, 14:19:08 »

Halihó!

Srácok, van egy zsír új fékbetétszettem előre, a Bárdiból, Mintex márkájú, újonnan 11.000Ft, csak most csak nektek (ha kell vkinek) 6500.-ért odaadom....

Nah valaki??? angel

30/831-6011
Naplózva
oldsaman
Vendég
« Új hozzászólás #144 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 15:37:56 »

Szervusztok .  wave

Jó állapot-e , ha fékezek , talán 2 cm-t ha nyomok , mintha satuzni akarnék . Igaz ma vettem , nem ismerem még , de ABS ilyen ? Vagy betetét csere kell ? Vagy szervíz ? Előre is köszi  a válaszokat .

Naplózva
Isu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 257


2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)


« Új hozzászólás #145 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 15:42:08 »

Szervusztok .  wave

Jó állapot-e , ha fékezek , talán 2 cm-t ha nyomok , mintha satuzni akarnék . Igaz ma vettem , nem ismerem még , de ABS ilyen ? Vagy betetét csere kell ? Vagy szervíz ? Előre is köszi  a válaszokat .



hát vagy újak a betétek és/vagy tárcsák vagy nyári gumi van fent még mindig avagy mindkettő. (vagy havon vagy jégen fékeztél)
Naplózva

ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia Smiley
oldsaman
Vendég
« Új hozzászólás #146 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 15:48:13 »

hát vagy újak a betétek és/vagy tárcsák vagy nyári gumi van fent még mindig avagy mindkettő. (vagy havon vagy jégen fékeztél)

Köszi , pontosabban írom , nem satuzva áll meg , hanem mintha padlóig nyomnám a pedált , hirtelen gyors lassulás . Egyébként télik a gumik , és hómentes részen . Lehet akkor semmi baja ?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #147 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 15:51:51 »

Köszi , pontosabban írom , nem satuzva áll meg , hanem mintha padlóig nyomnám a pedált , hirtelen gyors lassulás . Egyébként télik a gumik , és hómentes részen . Lehet akkor semmi baja ?
ha az abs működik, akkor kerregő hangot hallasz és "rugdossa" a lábad a pedálon keresztül.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
oldsaman
Vendég
« Új hozzászólás #148 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 15:54:33 »

ha az abs működik, akkor kerregő hangot hallasz és "rugdossa" a lábad a pedálon keresztül.

Hang nem volt , nem rugdosott , de kb 30-40-el mentem , ma ez volt a csúcs sebességem  rinya Akkor lehet szervíz lesz , köszi .
Naplózva
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #149 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 15:57:42 »

Hang nem volt , nem rugdosott , de kb 30-40-el mentem , ma ez volt a csúcs sebességem  rinya Akkor lehet szervíz lesz , köszi .
Akkor padlózd le a fékpedált, hogy csússzon a kerék, lesz ott rugdosás.
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 ... 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.068 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.