Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 12:43:32 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19 ... 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS  (Megtekintve 625674 alkalommal)
0 Felhasználó és 9 vendég van a témában
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #550 Dátum: 2012.07.29 vasárnap, 08:25:47 »

Harmadrészt, a hibaüzenetet az ECU küldi az izzóra. Amíg az ECU tárolja a hibát, addig világít a lámpa. Akkor is, ha a hiba már nem áll fent és az ABS üzemel. Pl: trutyi megy az egyik érzékelő alá, majd kimegy. Az ECU napokkal tovább jelezheti a hibát, az ABS mégis üzemel kifogástalanul.
ez csak annyiban nem igaz, hogy minden indításnál teszteli a rendszer az ABS-t, így  a "napokkal tovább" nem ül,
ez nálam úgy működik/működött, hogy ment közben ABS lámpa ON, motor le, üzletbe be, vissza, motor indít, lámpa OFF, majd menet közben ON

üdv
ui: a légzsákos infót, magam is kételkedve olvastam, de nincs kellő rálátásom,így nem akartam beleokoskodni
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Evo
Vendég
« Új hozzászólás #551 Dátum: 2012.07.29 vasárnap, 17:16:22 »

Az jó, mert ez a ritkább, viszont a komolyabb nyereg. Ha esetleg érdekel van hozzá gyári Motorcraft betétem, origin csomagolásában, új ára 24000Ft én 10000Ft-t odaadom. Üdv. Kusti1

Hmm, érdekelni érdekel.
Ő hátsó lenne igaz?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #552 Dátum: 2012.07.29 vasárnap, 18:15:23 »

Hmm, érdekelni érdekel.
Ő hátsó lenne igaz?
Első
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #553 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 09:30:39 »

Hmm, érdekelni érdekel.
Ő hátsó lenne igaz?
Szia! Nem, ez első fékbetét. wave
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #554 Dátum: 2012.08.01 szerda, 15:56:33 »

Sziasztok!

Ha a kocsin nem működik az ABS akkor átengedik műszakin igaz?
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #555 Dátum: 2012.08.01 szerda, 16:17:45 »

A "tiltja az egész rendszert" inkább feltételezésen alapul. Egyrészt semmi értelme (az utas légzsák miért ne nyíljon, ha a vezetőjé kontaktos? Dögöljön meg az utas is, ha már lúd lesz ebédre? Értelmetlen.) másrészt nem hiszem, hogy aki ezt leírta nemrég, az empirikus úton ki is próbálta volna a teljes tiltást.

Harmadrészt, a hibaüzenetet az ECU küldi az izzóra. Amíg az ECU tárolja a hibát, addig világít a lámpa. Akkor is, ha a hiba már nem áll fent és az ABS üzemel. Pl: trutyi megy az egyik érzékelő alá, majd kimegy. Az ECU napokkal tovább jelezheti a hibát, az ABS mégis üzemel kifogástalanul.
 
A fékkopás visszajelző is sárgán jelez, de a fék attól még fog, van még ferodol meg tárcsa is.

Nem véletlenek a színek az óracsoportban. Sárga figyelmeztet, hogy valami nem kerek, piros figyelmeztet, hogy valami üzemképtelen.
tavaly kipróbáltam volna,de pont előtte cseréltem az átvezető szalagot... eplus2
viszont az utasoldali feszítő működött az enyém nem.Na ezt miért?
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #556 Dátum: 2012.08.01 szerda, 16:22:38 »

tavaly kipróbáltam volna,de pont előtte cseréltem az átvezető szalagot... eplus2
viszont az utasoldali feszítő működött az enyém nem.Na ezt miért?

Mert xar volt talán? hehe
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #557 Dátum: 2012.08.01 szerda, 16:39:17 »

Sziasztok!

Ha a kocsin nem működik az ABS akkor átengedik műszakin igaz?

Nem. HA ég a visszajelző lámpa, akkor nem engedik át. (A biztonsági felszereléseknek, pl. ABS, légzsák, pótféklámpa nem kötelező az autóban lenni, de ha be van szerelve, akkor kötelező működni. -> Általában ha nem működik az ABS, barbár módon ki szokták szedni a visszajelző izzót a műszerfalból, és már át is megy... )
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #558 Dátum: 2012.08.01 szerda, 16:46:18 »

Sziasztok!

Ha a kocsin nem működik az ABS akkor átengedik műszakin igaz? Wink
Persze, ha egy másik autón mérik a féket, amelyiken jó, különben felejtős. nyes Szerinted biztonsági berendezés hibás működése megfelel műszakin? smile
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #559 Dátum: 2012.08.01 szerda, 16:51:58 »

Nem. HA ég a visszajelző lámpa, akkor nem engedik át. (A biztonsági felszereléseknek, pl. ABS, légzsák, pótféklámpa nem kötelező az autóban lenni, de ha be van szerelve, akkor kötelező működni. -> Általában ha nem működik az ABS, barbár módon ki szokták szedni a visszajelző izzót a műszerfalból, és már át is megy... )
eljen
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #560 Dátum: 2012.08.01 szerda, 17:21:54 »

Nem. HA ég a visszajelző lámpa, akkor nem engedik át. (A biztonsági felszereléseknek, pl. ABS, légzsák, pótféklámpa nem kötelező az autóban lenni, de ha be van szerelve, akkor kötelező működni. -> Általában ha nem működik az ABS, barbár módon ki szokták szedni a visszajelző izzót a műszerfalból, és már át is megy... )

Ahogy mondod. Ha a légzsákkal van gond, átkötik az izzításra, vagy valami másra. Ha full egyszerre szűnik meg az ABS vagy a légzsák, esetleg olaj, egyéb fénye, akkor ott már lehet gyanakodni...
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
drof
Vendég
« Új hozzászólás #561 Dátum: 2012.08.01 szerda, 17:46:46 »

Sziasztok!

Ha a kocsin nem működik az ABS akkor átengedik műszakin igaz?

+4ezer és át. nyes
Naplózva
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #562 Dátum: 2012.08.01 szerda, 18:50:54 »

+4ezer és át. nyes

Ezt így konkrétan nem akartam leírni de ez így van.  hehe
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #563 Dátum: 2012.08.01 szerda, 22:36:53 »

+4ezer és át. nyes

Azt tudom, hogy úgy átmegy, de nem úgy akarjuk áttolni.
Csak ha addig nem sikerül megoldást találni rá akkor mi van azért kérdeztem.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #564 Dátum: 2012.08.01 szerda, 22:38:09 »

Persze, ha egy másik autón mérik a féket, amelyiken jó, különben felejtős. nyes Szerinted biztonsági berendezés hibás működése megfelel műszakin? smile

Hát attól, hogy nem működik az ABS attól még a fék működik.
Tehát a padon jó értéket produkál.
A pad nem tudja, hogy ABS-el fékezel vagy anélkül.
Ezért gondoltam, hogy át tud menni úgy is.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #565 Dátum: 2012.08.01 szerda, 22:53:28 »

Hát attól, hogy nem működik az ABS attól még a fék működik.
Tehát a padon jó értéket produkál.
A pad nem tudja, hogy ABS-el fékezel vagy anélkül.
Ezért gondoltam, hogy át tud menni úgy is.

ennyi. kikell venni az izzót azt helló....
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #566 Dátum: 2012.08.02 csütörtök, 07:59:35 »

ennyi. kikell venni az izzót azt helló....

 vigyor3

Azért megnézzük, hogy mi lehet a baja.
Unokaöcsémé az autó. Minap megnéztem és blokkol mind a négy kerék.
Szerintetek hol keressük a hibát. Olvastam régebben, hogy van biztsoítékja.
Azt pl. hol találom?
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #567 Dátum: 2012.08.02 csütörtök, 08:10:09 »

vigyor3

Azért megnézzük, hogy mi lehet a baja.
Unokaöcsémé az autó. Minap megnéztem és blokkol mind a négy kerék.
Szerintetek hol keressük a hibát. Olvastam régebben, hogy van biztsoítékja.
Azt pl. hol találom?
a biztosítéktáblán
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #568 Dátum: 2012.08.02 csütörtök, 08:13:36 »

vigyor3

Azért megnézzük, hogy mi lehet a baja.
Unokaöcsémé az autó. Minap megnéztem és blokkol mind a négy kerék.
Szerintetek hol keressük a hibát. Olvastam régebben, hogy van biztsoítékja.
Azt pl. hol találom?
hehe
úgy tudom, hogy a kipörgésgátlóval egy biztosítékon van, ami a 22-es a belső táblán
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #569 Dátum: 2012.08.02 csütörtök, 09:36:04 »

hehe
úgy tudom, hogy a kipörgésgátlóval egy biztosítékon van, ami a 22-es a belső táblán

Köszi. Bár a TD-ben nincs kipörgésgátló.   rinya
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #570 Dátum: 2012.08.02 csütörtök, 09:42:26 »

Köszi. Bár a TD-ben nincs kipörgésgátló.   rinya
attól még a 22-es biztosíték lesz ... Cheesy
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #571 Dátum: 2012.08.02 csütörtök, 09:43:41 »

attól még a 22-es biztosíték lesz ... Cheesy
Köszi. Bár a TD-ben nincs kipörgésgátló.   rinya

pont írni akartam  Cheesy
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #572 Dátum: 2012.08.02 csütörtök, 09:46:36 »

Hát attól, hogy nem működik az ABS attól még a fék működik.
Tehát a padon jó értéket produkál.
A pad nem tudja, hogy ABS-el fékezel vagy anélkül.
Ezért gondoltam, hogy át tud menni úgy is.
Igazad van, csak ne vegyék észre, hogy nem jó az ABS.
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #573 Dátum: 2012.08.02 csütörtök, 09:57:23 »

attól még a 22-es biztosíték lesz ... Cheesy

Naná.   vigyor3
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
Evo
Vendég
« Új hozzászólás #574 Dátum: 2012.08.03 péntek, 12:41:44 »

Szia! Nem, ez első fékbetét. wave
Az pont nem szükségeltetik nekem Smiley
Köszi azért!
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #575 Dátum: 2012.08.03 péntek, 12:53:03 »

Az pont nem szükségeltetik nekem Smiley
Köszi azért!
Nincs mit köszönnöd. wave
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #576 Dátum: 2012.08.03 péntek, 13:16:23 »

Nincs mit köszönnöd. wave
nekem viszont szükségeltetik
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
drof
Vendég
« Új hozzászólás #577 Dátum: 2012.08.03 péntek, 13:26:06 »

nekem viszont szükségeltetik

Köszönnöd? vigyor3
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #578 Dátum: 2012.08.03 péntek, 13:43:09 »

Köszönnöd? vigyor3
miaz
jah, fékbetét. vilótól szereztem igazi nagyot
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #579 Dátum: 2012.08.03 péntek, 13:44:39 »

Köszönnöd? vigyor3
Talán, inkább a betét szükségeltetik számára. smile
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #580 Dátum: 2012.08.03 péntek, 13:45:45 »

miaz
jah, fékbetét. vilótól szereztem igazi nagyot
Ment pü. wave
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #581 Dátum: 2012.08.05 vasárnap, 20:46:18 »

Fejlemények ABS ügyben, kicseréltem a hibásnak vélt jobb első jeladót. Első próbalkörnél ismét volt hiba lámpa.  Sad
DE: azóta mentem jópárszor, és vmi változás azért csak akad, eddig rendszeresen ropogott az fék/ABS kis sebességű fékezésnél, főleg jobbra kanyarodásnál, most ez nincs, legalábbis eddig még nem fordult elő. És a hiba lámpa is jellemzően gyorsításkor gyullad ki, elképzelhetőnek tartom, hogy az ASR huncutkodik. Az a kérdésem, hogy ki lehet-e iktatni az ASR-t úgy, hogy közben az ABS működése megmarad?
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #582 Dátum: 2012.08.05 vasárnap, 21:04:47 »

Fejlemények ABS ügyben, kicseréltem a hibásnak vélt jobb első jeladót. Első próbalkörnél ismét volt hiba lámpa.  Sad
DE: azóta mentem jópárszor, és vmi változás azért csak akad, eddig rendszeresen ropogott az fék/ABS kis sebességű fékezésnél, főleg jobbra kanyarodásnál, most ez nincs, legalábbis eddig még nem fordult elő. És a hiba lámpa is jellemzően gyorsításkor gyullad ki, elképzelhetőnek tartom, hogy az ASR huncutkodik. Az a kérdésem, hogy ki lehet-e iktatni az ASR-t úgy, hogy közben az ABS működése megmarad?

ki. van rá kapcsoló. ha másként nem, akkor ott megoldható.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #583 Dátum: 2012.08.05 vasárnap, 21:10:59 »

ki. van rá kapcsoló. ha másként nem, akkor ott megoldható.
Most hogy mondod, ki is kapcsoltam, de úgyanúgy bedobta a hibalámpát, ööö akkor valszeg mégsem az a baja.
De ha mégis ki szeretném iktatni, mit ahogy vannak gyorsulás és "az én életembe ne szóljon bele tronika" fanok, akik kiiktatták, azok hogyan csinálták? Csak a gázpedál bovden kicserélésével, vagy volt vmi egyéb trükk? relé ki?vagy komplett ABS/ASR ki?
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #584 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 00:17:15 »

Most hogy mondod, ki is kapcsoltam, de úgyanúgy bedobta a hibalámpát, ööö akkor valszeg mégsem az a baja.
De ha mégis ki szeretném iktatni, mit ahogy vannak gyorsulás és "az én életembe ne szóljon bele tronika" fanok, akik kiiktatták, azok hogyan csinálták? Csak a gázpedál bovden kicserélésével, vagy volt vmi egyéb trükk? relé ki?vagy komplett ABS/ASR ki?
attól függ, mit akarsz kiiktatni.
ha csak az asr-t egyszerűbb, ha a kapcsoló mögött mókerolsz.
mivel minden egyes gyújtás ráadásnál aktív. ha ezt nem akarod, akkor direktbe kell kötni és olyan, mint ha mindig ki lenne kapcsolva.
ha az abs-t is ki akarod iktatni, akkor a biztosíték kiszedéstől  mechanikai átalakításig széles a választék...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Kázsmér
Vendég
« Új hozzászólás #585 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 22:41:05 »

Sziasztok!
Szeretnék kérni némi segítséget,
ABS problémám lenne az autómon, mégpedig hogy valamiért nem használja a fékerő elosztót fékezéskor.
Ha indítom az autót az abs jel folyamatosan világít és fékezésnél blokkolnak a kerekek viszont a fékpedált szabályozza (mocorog fékezéskor).
A stekkerek össze vannak dugva (bár nem húzgáltam le őket, lehet hogy érintkezési gondok?)
valakinek valami ötlet?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #586 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 23:36:35 »

Sziasztok!
Szeretnék kérni némi segítséget,
ABS problémám lenne az autómon, mégpedig hogy valamiért nem használja a fékerő elosztót fékezéskor.
Ha indítom az autót az abs jel folyamatosan világít és fékezésnél blokkolnak a kerekek viszont a fékpedált szabályozza (mocorog fékezéskor).
A stekkerek össze vannak dugva (bár nem húzgáltam le őket, lehet hogy érintkezési gondok?)
valakinek valami ötlet?
első körben ellenőrizd a biztosítékot és a kerékméreteidet.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #587 Dátum: 2012.08.07 kedd, 08:22:17 »

első körben ellenőrizd a biztosítékot és a kerékméreteidet.

Biztije okés.
A kerékméret elöl 195/60 hátul 195/65   R15.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
drof
Vendég
« Új hozzászólás #588 Dátum: 2012.08.07 kedd, 10:11:51 »

Biztije okés.
A kerékméret elöl 195/60 hátul 195/65   R15.

ABS

Érted?
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #589 Dátum: 2012.08.07 kedd, 10:22:57 »

ABS

Érted?

Na, ezt egy kicsit részletesebben kifejtem:
Az ABS/ESP(/ASR/TCS akart lenni) úgy működik, hogy folyamatosan összehasonlítgatja a 4 kerék fordulatszámát. Elméletben kellene egy 5. kerék, ami szabadon fut, és erről veszed a sebesség alapjelét, de mivel nincs, így mindig fékezésnél a leggyorsabban forgó, gyorsításnál a leglassabban forgó kerék fordulatszáma lesz az alapjel. Van egy minimális tűrése (talán 1-2%), és ha a fordulatszám különbség ennél nagyobb, akkor a biztonsági rendszer aktiválja magát.

Na és akkor itt a lényeg neked: Mivel nem ugyanakkora a 4 kereked átmérője (az oldalfala átmérőben 10%al nagyobb a hátsónak, mint az elsőnek), fals értékeket kap a computer, amit nem bír felfogni, nem érti meg, azt hiszi, hogy meghibásodott valami a rendszerben. AZ ABS tömb maga a fékszervód után van, integrálva a fékerőelosztás és minden más is hogy szépen tudjon dolgozni, így minden probléma itt kezdődhet.

Megoldás: 4 egyforma kereket felraksz (nem mintára, hanem méretre egyformát), esetleg akku saru levesz had felejtsen a comp (bár az ABS comp azt hiszem nehezebben felejt, több óra amire kireseteli magát, viszont elég gyorsan tanul az új értékekből, szóval lehet hülyeség), és újra próbál.
+ Ha leveszed a kerekeket, nézd meg a gerjesztőgyűrűket (kis fogas tárcsa a féktárcsa mötött), hogy meg van-e minden foga, a fogak közé nem ékelődött be szemét, ilyesmi.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.07 kedd, 11:54:50 írta Janny » Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #590 Dátum: 2012.08.07 kedd, 10:38:14 »

Na, ezt egy kicsit részletesebben kifejtem:
Az ABS/ESP úgy működik, hogy folyamatosan összehasonlítgatja a 4 kerék fordulatszámát. Elméletben kellene egy 5. kerék, ami szabadon fut, és erről veszed a sebesség alapjelét, de mivel nincs, így mindig fékezésnél a leggyorsabban forgó, gyorsításnál a leglassabban forgó kerék fordulatszáma lesz az alapjel. Van egy minimális tűrése (talán 1-2%), és ha a fordulatszám különbség ennél nagyobb, akkor a biztonsági rendszer aktiválja magát.

Na és akkor itt a lényeg neked: Mivel nem ugyanakkora a 4 kereked átmérője (az oldalfala átmérőben 10%al nagyobb a hátsónak, mint az elsőnek), fals értékeket kap a computer, amit nem bír felfogni, nem érti meg, azt hiszi, hogy meghibásodott valami a rendszerben. AZ ABS tömb maga a fékszervód után van, integrálva a fékerőelosztás és minden más is hogy szépen tudjon dolgozni, így minden probléma itt kezdődhet.

Megoldás: 4 egyforma kereket felraksz (nem mintára, hanem méretre egyformát), esetleg akku saru levesz had felejtsen a comp (bár az ABS comp azt hiszem nehezebben felejt, több óra amire kireseteli magát, viszont elég gyorsan tanul az új értékekből, szóval lehet hülyeség), és újra próbál.
+ Ha leveszed a kerekeket, nézd meg a gerjesztőgyűrűket (kis fogas tárcsa a féktárcsa mötött), hogy meg van-e minden foga, a fogak közé nem ékelődött be szemét, ilyesmi.

Köszi, megnézzük ugyanakkora méretű kerekekkel.
Illetve a szemetet is.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #591 Dátum: 2012.08.07 kedd, 10:42:07 »

ABS

Érted?

Ezt most nem értem.   rinya
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
drof
Vendég
« Új hozzászólás #592 Dátum: 2012.08.07 kedd, 10:53:58 »

Ezt most nem értem.   rinya

Janny már kifejtette az imént. integet2
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #593 Dátum: 2012.08.07 kedd, 20:00:22 »

Janny már kifejtette az imént. integet2

Hát nem tudom, hogy volt-e köze az eltérő méretű kerekeknek a dologhoz (bár valószínű).
Mindenesetre kapott négy egyforma kereket.
A bal első jeladó volt koszos. Ki lett cserélve és azóta minden okés.   vigyor3
Köszönjük a segítséget.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
Kázsmér
Vendég
« Új hozzászólás #594 Dátum: 2012.08.07 kedd, 20:46:07 »

Hát nem tudom, hogy volt-e köze az eltérő méretű kerekeknek a dologhoz (bár valószínű).
Mindenesetre kapott négy egyforma kereket.
A bal első jeladó volt koszos. Ki lett cserélve és azóta minden okés.   vigyor3
Köszönjük a segítséget.

Köszönjük a segítséget !
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #595 Dátum: 2012.08.14 kedd, 21:28:05 »

Megoldódótt az ABS problémám. Kicseréltem a rossz jobb első jeladót, hiba lámpa maradt, az indokoltalan ABS működés megszűnt. Végül majdnem elütőttem egy biciklist (én néztem be, de akkor éppen nem működött az ABS, és bexartam, tapostam a féket, csúszott a gumi) és akkor elhatároztam a végére járok, ismét Ford Solymár hibakód olvasás, direkt úgy mentem, hogy világított a lámpa, a motor járt, úgy hagytam a parkolóban, pótkulccsal bezártam, bementem lejelentkezni stb, de a diagnosztikához le kellett állítani a motort, utána lámpa nuku. De mind a 4 érzékelőre szakadást/hibát tárolt a vezérlő, (lehetésges ok a futóműállításnál, ráadott gyújtásnál egy-egy kereket megforgatva a rendszer hibát tárol, ugyanis lábon ilyen élethelyzet nincs), hiba törlés után 20 percet kavarogtunk Solymár rissz-rossz földútjain, de se hibalámpa, se hiba. Úgy jöttem el, hogy megint hiába voltam itt, kidobott pénz, de azóta sem volt hibalámpa, úgy tűnik ez kavart be. Szóval azóta működik az ABS. Illetve annyi hibát találtak, hogy a kipörgésgátló "motorjában" a pótméter nem érzékel fullgázt, csak kb 75%ig megy föl, miközben a pillangószelep teljesen kinyit.Cserébe a légzsákokkal szívok, de az meg az elektromos topik
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #596 Dátum: 2012.08.14 kedd, 21:35:29 »

Megoldódótt az ABS problémám. Kicseréltem a rossz jobb első jeladót, hiba lámpa maradt, az indokoltalan ABS működés megszűnt. Végül majdnem elütőttem egy biciklist (én néztem be, de akkor éppen nem működött az ABS, és bexartam, tapostam a féket, csúszott a gumi) és akkor elhatároztam a végére járok, ismét Ford Solymár hibakód olvasás, direkt úgy mentem, hogy világított a lámpa, a motor járt, úgy hagytam a parkolóban, pótkulccsal bezártam, bementem lejelentkezni stb, de a diagnosztikához le kellett állítani a motort, utána lámpa nuku. De mind a 4 érzékelőre szakadást/hibát tárolt a vezérlő, (lehetésges ok a futóműállításnál, ráadott gyújtásnál egy-egy kereket megforgatva a rendszer hibát tárol, ugyanis lábon ilyen élethelyzet nincs), hiba törlés után 20 percet kavarogtunk Solymár rissz-rossz földútjain, de se hibalámpa, se hiba. Úgy jöttem el, hogy megint hiába voltam itt, kidobott pénz, de azóta sem volt hibalámpa, úgy tűnik ez kavart be. Szóval azóta működik az ABS. Illetve annyi hibát találtak, hogy a kipörgésgátló "motorjában" a pótméter nem érzékel fullgázt, csak kb 75%ig megy föl, miközben a pillangószelep teljesen kinyit.Cserébe a légzsákokkal szívok, de az meg az elektromos topik

Most aztán megjárod a poklot az elektronikával.  szomoru1 Remélem most már teljesen meggyógyult az ABS, vészhelyzetben tényleg sokat tud segíteni.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #597 Dátum: 2012.08.14 kedd, 23:01:03 »

Most aztán megjárod a poklot az elektronikával.  szomoru1 Remélem most már teljesen meggyógyult az ABS, vészhelyzetben tényleg sokat tud segíteni.

A téligumi híve nem vagy, de az ABS-é igen?  hehe érdekes hozzá állás  taps beka3
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #598 Dátum: 2012.08.15 szerda, 01:27:17 »

A téligumi híve nem vagy, de az ABS-é igen? 
Én meg inkább pont a fordítottja
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #599 Dátum: 2012.08.15 szerda, 02:48:34 »

A téligumi híve nem vagy, de az ABS-é igen?  hehe érdekes hozzá állás  taps beka3

Nem vagyok a híve de jó ha van. Tudnék nélküle élni ahogy eddig is de megkönnyíti a vészhelyzetben való korrigálást (ez igaz a téli gumira is Wink). Szerintem nagyon jó találmány, ABS nélküli kocsiban megtalálni azt a pontot hogy a legjobb fékerőd legyen a kerekek blokkolása nélkül azért megerőltető, és vészhelyzetben a legtöbb ember csak benyomja a féket amég csak tudja és csak csúszik a végzete felé és reménykedik hogy megáll. Ellenben az ABS-es autóban csak a kormányzásra kell koncentrálni mert a fékezést az autó végzi, még egy olyan embernek is jobbak az esélyei aki nem igazán jó sofőr. Nyilván benne van a pakliban a fékút megnövekedése, de ugye valamit valamiért.

Eddig 11 autó fordult meg a kezem közt hosszabb-rövidebb időre. De a amiket a legtöbb ideig vezettem azok mind ABS nélküliek voltak egészen mostanáig. Lehetséges hogy csak a mondinak van a legjobb féke az eddigiek közül és beleivódott az agyamba hogy ABS = jó fék.  Smiley

A téli gumi témát meg szerintem kiveséztük teljesen. Amennyit én használom a kocsit télen arra fölösleges.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19 ... 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.036 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.