Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 17:02:20
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo II.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
22
23
24
25
26
27
28
[
29
]
30
31
32
33
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 742729 alkalommal)
0 Felhasználó és 17 vendég van a témában
deerman
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1400 Dátum:
2015.07.21 kedd, 22:38:24 »
Idézetet írta: ricsi4x - 2015.07.21 kedd, 19:12:15
Sziasztok,
98-as MK2-es kombi Mondeom van . Hátsó rugót szeretném kicserélni . Hogy kezdjek hozzá mi a legegyszerűbb módszer rá ?
És még egy másik problémám is van. Mikor bőgázzal gyorsítok akkor mintha rázna az eleje minimálisan és mikor már 110 fölött megyek és fékezek egy nagyot akkor is rázz elég rendesen ( de csak az elején a fékezésnek később nem ) új tárcsák betétek vannak elől, lengéscsillapító se régi. Mi okozhatja a problémát ha egy minimálisat lóg a stabilizátor ( kutyacsont ) az okozhatja ezeket a problémákat ?
Előre is köszi
Üdv.
Ricsi
Hi!
Ha felemeled a hátulját (simán az emelési ponton), és kiveszed a lengőkar csavarját a csonkállvány alján, kicsit megrúgod kifelé a kereket, már szinte szabadon is van a rugó.A lengőkart lenyomod, és hátra ki tudod emelni belőle, majd lehúzod a tehermentesítő babáról. Visszafelé húzd le kicsit a felső gumiágyat, hogy ne legyen letapadva, Beleilleszted az új rugó tetejét, és együtt tolod vissza, úgy könnyebb beforgatni a helyére. A rugó nem mindegy, hogy áll, jelölve van a teteje. A lengőkarban a fészek nekem tele volt sárral, de szerencsére nem rohadt el alatta. A rugó aljára kell egy passzentos műanyag tömlődarab, hogy ne fém a fémen ücsörögjön, na azt nemigen adják hozzá, de jó, ha megvan. Célszerű kicsit lekezelgetni a lengőkart, mert esélyes, hogy nem gyári a felület a rugófészekben.
Valamivel alátámasztod a lengőkart (én egy kisebb orsós emelővel tettem) és ráengeded az autót. Szükség szerint igazgatni kell, hogy a kerékagy a helyére találjon. Nekem 2x100 kg-nyi családtagot be kellett ültetnem a csomagtartóba, mert a kocsi súlya nem volt elég
Csavar vissza, és kész.
Ha aknán csinálod, egy óra alatt megvan a két oldal. (ha nem aknán csinálod, nem tudom, le tudod-e húzni a rugót)
Ja, azt elfelejtettem, hogy a stabilizátor is le kell kötni.
Nem nagy mutatvány, de természetesen csak akkor állj neki, ha van hozzá kellő affinitásod, minimális gépipari szakismereted, gyakorlatod. Használj védőfelszerelést, mindig vesd meg a lábad, és ne tedd a macskát a mikrohullámú sütőbe... stb. stb!
.A kerékrázás lehet féltengely probléma is, vagy kotyogó gömbfej. Van, hogy féktárcsacserénél agyatlanul szétverik a kerékagyat, és hiába új a tárcsa, ütni fog. De van egy rakás más lehetőség is. Az a remegés egy élég komplex, és megosztó tünet.
Naplózva
ricsi4x
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1401 Dátum:
2015.07.22 szerda, 08:53:25 »
Idézetet írta: deerman - 2015.07.21 kedd, 22:38:24
Hi!
Ha felemeled a hátulját (simán az emelési ponton), és kiveszed a lengőkar csavarját a csonkállvány alján, kicsit megrúgod kifelé a kereket, már szinte szabadon is van a rugó.A lengőkart lenyomod, és hátra ki tudod emelni belőle, majd lehúzod a tehermentesítő babáról. Visszafelé húzd le kicsit a felső gumiágyat, hogy ne legyen letapadva, Beleilleszted az új rugó tetejét, és együtt tolod vissza, úgy könnyebb beforgatni a helyére. A rugó nem mindegy, hogy áll, jelölve van a teteje. A lengőkarban a fészek nekem tele volt sárral, de szerencsére nem rohadt el alatta. A rugó aljára kell egy passzentos műanyag tömlődarab, hogy ne fém a fémen ücsörögjön, na azt nemigen adják hozzá, de jó, ha megvan. Célszerű kicsit lekezelgetni a lengőkart, mert esélyes, hogy nem gyári a felület a rugófészekben.
Valamivel alátámasztod a lengőkart (én egy kisebb orsós emelővel tettem) és ráengeded az autót. Szükség szerint igazgatni kell, hogy a kerékagy a helyére találjon. Nekem 2x100 kg-nyi családtagot be kellett ültetnem a csomagtartóba, mert a kocsi súlya nem volt elég
Csavar vissza, és kész.
Ha aknán csinálod, egy óra alatt megvan a két oldal. (ha nem aknán csinálod, nem tudom, le tudod-e húzni a rugót)
Ja, azt elfelejtettem, hogy a stabilizátor is le kell kötni.
Nem nagy mutatvány, de természetesen csak akkor állj neki, ha van hozzá kellő affinitásod, minimális gépipari szakismereted, gyakorlatod. Használj védőfelszerelést, mindig vesd meg a lábad, és ne tedd a macskát a mikrohullámú sütőbe... stb. stb!
.A kerékrázás lehet féltengely probléma is, vagy kotyogó gömbfej. Van, hogy féktárcsacserénél agyatlanul szétverik a kerékagyat, és hiába új a tárcsa, ütni fog. De van egy rakás más lehetőség is. Az a remegés egy élég komplex, és megosztó tünet.
Hi,
Kösz szépen a segítséget ! Így fogom csinálni !
Akkor valószínűleg féltengely lesz a probléma, mert néha mintha kopogna mikor alászedve tolatok. De gondolom ezzel még jó darabig el tudok járkálni nem szükséges most a csere?
Köszi
Ricsi
Naplózva
Pepus1985
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 72
torony csapágy
«
Új hozzászólás #1402 Dátum:
2015.09.21 hétfő, 09:03:05 »
Sziasztok!
Köszönöm h csatlakozhattam
Egy olyan kérdésem lenne hogy lengéscsillapitót meg torony csapágyat meg szilentet cseréltem, és az lenne a kérdés hogy összeszerelés után a torony szilentnek szorosan kell rajta lennie vagy a csapágy miatt kézzel forgathatónak kell lennie összerakás után.
Lehet nem írtam le érthetően ezért előre is bocsi.
A válaszokat előre is köszönöm.
Naplózva
2006 Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCI 116 le.
HegeGabi
Vendég
Válasz: torony csapágy
«
Új hozzászólás #1403 Dátum:
2015.09.21 hétfő, 11:43:21 »
Idézetet írta: Pepus1985 - 2015.09.21 hétfő, 09:03:05
Sziasztok!
Köszönöm h csatlakozhattam
Egy olyan kérdésem lenne hogy lengéscsillapitót meg torony csapágyat meg szilentet cseréltem, és az lenne a kérdés hogy összeszerelés után a torony szilentnek szorosan kell rajta lennie vagy a csapágy miatt kézzel forgathatónak kell lennie összerakás után.
Lehet nem írtam le érthetően ezért előre is bocsi.
A válaszokat előre is köszönöm.
Szerintem nem lehet vagy így vagy úgy megoldani. Az anya rászorul amennyire kell, és kész.
Ennek ellenére azért szerintem kézzel is mozgathatónak kell lennie, mivel ha bakon áll a kocsi, nincs rajta kerék, akkor tudod mozgatni - azaz fordul jobbra/balra a rendszer.
Naplózva
Pepus1985
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 72
Válasz: torony csapágy
«
Új hozzászólás #1404 Dátum:
2015.09.21 hétfő, 14:28:47 »
Szia!
Köszi a választ. Vissza raktam a régi szilentet is és mikor meghúztam a csavart akkor ugyan olyan lett mint az újjal. Szal most kicsit tanácstalan vagyok. De lehet ha össze rakom akkor meg jó lesz.
Idézetet írta: HegeGabi - 2015.09.21 hétfő, 11:43:21
Szerintem nem lehet vagy így vagy úgy megoldani. Az anya rászorul amennyire kell, és kész.
Ennek ellenére azért szerintem kézzel is mozgathatónak kell lennie, mivel ha bakon áll a kocsi, nincs rajta kerék, akkor tudod mozgatni - azaz fordul jobbra/balra a rendszer.
Naplózva
2006 Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCI 116 le.
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: torony csapágy
«
Új hozzászólás #1405 Dátum:
2015.09.21 hétfő, 14:55:13 »
Idézetet írta: Pepus1985 - 2015.09.21 hétfő, 14:28:47
Szia!
Köszi a választ. Vissza raktam a régi szilentet is és mikor meghúztam a csavart akkor ugyan olyan lett mint az újjal. Szal most kicsit tanácstalan vagyok. De lehet ha össze rakom akkor meg jó lesz.
nem kell hogy tudd kézzel mozgatni
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
HegeGabi
Vendég
Válasz: torony csapágy
«
Új hozzászólás #1406 Dátum:
2015.09.22 kedd, 09:18:41 »
Idézetet írta: GinJoy - 2015.09.21 hétfő, 14:55:13
nem kell hogy tudd kézzel mozgatni
Most már én is tudom.
Naplózva
Pepus1985
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 72
Válasz: torony csapágy
«
Új hozzászólás #1407 Dátum:
2015.09.22 kedd, 09:42:21 »
Szia!
Köszike a segítséget
Idézetet írta: GinJoy - 2015.09.21 hétfő, 14:55:13
nem kell hogy tudd kézzel mozgatni
Naplózva
2006 Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCI 116 le.
joker1982
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1408 Dátum:
2015.12.02 szerda, 17:42:53 »
hello tud segíteni valaki hogy lehet-e mozdulnija a segédváz keretnek kormányzáskor
Naplózva
voto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 549
AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1409 Dátum:
2015.12.03 csütörtök, 07:52:51 »
Idézetet írta: joker1982 - 2015.12.02 szerda, 17:42:53
hello tud segíteni valaki hogy lehet-e mozdulnija a segédváz keretnek kormányzáskor
NEM....
Naplózva
'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1410 Dátum:
2015.12.03 csütörtök, 08:46:59 »
Idézetet írta: joker1982 - 2015.12.02 szerda, 17:42:53
hello tud segíteni valaki hogy lehet-e mozdulnija a segédváz keretnek kormányzáskor
Úristen! Dehogy. Ha mozog, akkor komoly a gebasz.
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
joker1982
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1411 Dátum:
2015.12.03 csütörtök, 16:59:21 »
üdv lehet hogy tévesen írtam kérdeztem,a motor amire rá van fogatva-4db csavar fogja fel az alvázhoz,gumi szillentek vannak ott,kormányzásra 3-4mm et mozdul,koppanó hangja van
Naplózva
joker1982
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1412 Dátum:
2015.12.03 csütörtök, 19:15:31 »
meg találtam első híd,futó mű tartó bölcső a neve amit eddig nem tudtam,a kérdés még él ennek abölcsőnek a szilentjének lehet mozdulnia 3-4mm-et?
Naplózva
zsolesz2.0
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 101
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1413 Dátum:
2015.12.04 péntek, 10:16:10 »
Idézetet írta: joker1982 - 2015.12.03 csütörtök, 19:15:31
meg találtam első híd,futó mű tartó bölcső a neve amit eddig nem tudtam,a kérdés még él ennek abölcsőnek a szilentjének lehet mozdulnia 3-4mm-et?
Szia. Nem szabad! Csere. Én csak gyárit találtam,de ha találsz utángyártottat valahol, akkor írd meg nekem is.
Naplózva
1998 MK2 2.0 GLX kombi. Eddig tetszik!!! :-)
joker1982
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1414 Dátum:
2015.12.04 péntek, 18:51:58 »
Idézetet írta: zsolesz2.0 - 2015.12.04 péntek, 10:16:10
Szia. Nem szabad! Csere. Én csak gyárit találtam,de ha találsz utángyártottat valahol, akkor írd meg nekem is.
ok,kérdeztem ma nekem is csak gyárit találtak hozzá a hátsót 5300ért,az elsőt 3200ért/db áron ajánlották.
Naplózva
zsolesz2.0
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 101
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1415 Dátum:
2015.12.04 péntek, 20:02:25 »
Idézetet írta: joker1982 - 2015.12.04 péntek, 18:51:58
ok,kérdeztem ma nekem is csak gyárit találtak hozzá a hátsót 5300ért,az elsőt 3200ért/db áron ajánlották.
Nézd meg a mindenamiford.hu oldalon, András nekem valamivel kedvezőbb árakat mondott.
Naplózva
1998 MK2 2.0 GLX kombi. Eddig tetszik!!! :-)
balais
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 176
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1416 Dátum:
2015.12.25 péntek, 21:50:36 »
sziasztok
kopogott a futómü elöl hátul.
elvittem szervizbe,kicserélte az első stabilizátor rúd szilentjeit,a lengőkar szimeringeit,a gömbfejeket
hátul a stab pálcákat,a stab rúd szilentjeit.
kifizettem,hazavittem,otthon vettem észre hogy a drága szerelő letépte a dob betét müanyagjait és nem rakta vissza,
vissza mentem reklamálni,persze tagadta hogy vot rajta ossze vesztünk,ott hagytam.
másnap reggel beülök az autóba,elindulok és nyikorog elöl,nyikorog hátul
minden úthibánál nyikorog
nyöszörög
nagyon zavaró
mit lehet tenni?
mármint a nyikorgással
Naplózva
mk2 '98. 2.0 5 ajtós cuirass
tranyowrc
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 96
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1417 Dátum:
2016.02.01 hétfő, 18:58:59 »
Sziasztok valaki csinált már olyat hogy futómű festés +alvázvédőzés mennyire szedtétek szét? Vagy esetleg ha csináltattátok mennyi volt (osztrák mondi nem rohadt csak rozsdás de az eléggé)
Naplózva
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1418 Dátum:
2016.02.02 kedd, 08:31:17 »
Idézetet írta: tranyowrc - 2016.02.01 hétfő, 18:58:59
Sziasztok valaki csinált már olyat hogy futómű festés +alvázvédőzés mennyire szedtétek szét? Vagy esetleg ha csináltattátok mennyi volt (osztrák mondi nem rohadt csak rozsdás de az eléggé)
Ha ügyi vagy, elég a kerekeket leszerelni.
Bár a festésnél a "fedett" pontokat nem fogod tudni lefesteni.
Egy ismerősöm körbejárta az alvázvédőztetés témát.
Ahol korrektül megcsinálják, 70 papírt kértek volna érte.
Megcsinálta otthon, garázsban.
Nem nehéz csak koszos
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
tranyowrc
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 96
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1419 Dátum:
2016.02.02 kedd, 09:20:55 »
Idézetet írta: Caruso - 2016.02.02 kedd, 08:31:17
Ha ügyi vagy, elég a kerekeket leszerelni.
Bár a festésnél a "fedett" pontokat nem fogod tudni lefesteni.
Egy ismerősöm körbejárta az alvázvédőztetés témát.
Ahol korrektül megcsinálják, 70 papírt kértek volna érte.
Megcsinálta otthon, garázsban.
Nem nehéz csak koszos
És a rozsdát hogyszedtele ? Rozsdamaró vagy drótkefe? Gondolom nemvolt neki otthon homokszoroja
Naplózva
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1420 Dátum:
2016.02.03 szerda, 08:37:35 »
Idézetet írta: tranyowrc - 2016.02.02 kedd, 09:20:55
És a rozsdát hogyszedtele ? Rozsdamaró vagy drótkefe? Gondolom nemvolt neki otthon homokszoroja
Drótkefe, rozsdamaró, benzines lemosás, rozsdaátalakító, alvázvéfőzés
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
aty12
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 99
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1421 Dátum:
2016.02.27 szombat, 14:52:48 »
Sziasztok az lenne a kérdésem hogy 16" os felnivel elfér-e a 205/65 ös gumi??
Naplózva
97' Mk2 kombi 2.0 Ghia,EGR off,gázos lengők,JBL hifi,új gyári vízlehúzók,17" alu papucsok,
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1422 Dátum:
2016.02.27 szombat, 14:58:10 »
Idézetet írta: aty12 - 2016.02.27 szombat, 14:52:48
Sziasztok az lenne a kérdésem hogy 16" os felnivel elfér-e a 205/65 ös gumi??
Élőben nem próbáltam, de az már nagyon necces méret. Ugyanez /55-ösben viszont gyári méret is volt, azt javasolnám helyette.
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
aty12
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 99
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1423 Dátum:
2016.02.27 szombat, 15:12:15 »
Idézetet írta: thomyka - 2016.02.27 szombat, 14:58:10
Élőben nem próbáltam, de az már nagyon necces méret. Ugyanez /55-ösben viszont gyári méret is volt, azt javasolnám helyette.
köszi a gyors választ
Naplózva
97' Mk2 kombi 2.0 Ghia,EGR off,gázos lengők,JBL hifi,új gyári vízlehúzók,17" alu papucsok,
deerman
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1424 Dátum:
2016.02.27 szombat, 19:26:35 »
Idézetet írta: aty12 - 2016.02.27 szombat, 15:12:15
köszi a gyors választ
Cseh kollégáktól "merítve":
(bocs,de nem sikerül helyes sortöréssel bemásolnom)
14“ 6.0x14“ ET35 185/65 195/60 195/65 205/60
185/65
15“ 7.0x15“ ET35 195/50 205/50 205/55 215/50
195/60 205/55
6.0x15“ ET34 195/60 205/55
6.0x15“ ET40 195/60 205/50 205/55
7.0x15“ ET38 195/60 205/55
16“ 6.5x16“ ET40 205/45 205/50
205/50
6.0x16“ ET46 205/50
6.5x16“ ET40 205/50 205/45
7.0x16“ ET35 205/45 205/50 225/45
17“ 7.5x17“ ET38 215/40 245/35
«
Utoljára szerkesztve: 2016.02.27 szombat, 20:22:21 írta deerman
»
Naplózva
balais
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 176
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1425 Dátum:
2016.03.06 vasárnap, 12:29:53 »
Sziasztok
A bal első csapágyat szeretném kicserélni
Nincs valami leírás hogy hogy kell.
Nehéz kicserélni Mk2es Mondeon?
Nem Rég lett cserélve a Balos féltengely.
Naplózva
mk2 '98. 2.0 5 ajtós cuirass
HegeGabi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1426 Dátum:
2016.03.09 szerda, 15:32:43 »
Idézetet írta: balais - 2016.03.06 vasárnap, 12:29:53
Sziasztok
A bal első csapágyat szeretném kicserélni
Nincs valami leírás hogy hogy kell.
Nehéz kicserélni Mk2es Mondeon?
Nem Rég lett cserélve a Balos féltengely.
Tengelycsonk autóról le, satuban samut neki.
Egyébként présgép használatával sokkal könnyebb a dolog.
Naplózva
deerman
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1427 Dátum:
2016.03.09 szerda, 16:23:55 »
Idézetet írta: balais - 2016.03.06 vasárnap, 12:29:53
Sziasztok
A bal első csapágyat szeretném kicserélni
Nincs valami leírás hogy hogy kell.
Nehéz kicserélni Mk2es Mondeon?
Nem Rég lett cserélve a Balos féltengely.
Ha rákeresel a jutubon, találsz egy csomó ilyen videót. Más márka, más tipus, de Fordos is van... a metódus gyakorlatilag ugyanaz minden átlagos fronthajtású autónál. (az orosz meg lengyel kartársak megoldásai általában életszerűbbek magyar szemmel.
)
Naplózva
aty12
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 99
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1428 Dátum:
2016.03.18 péntek, 19:25:09 »
Sziasztok úgy döntöttem megültetem a drágaszágom orrát 4 cm-t,valaki tud tanácsot adni ez ügyben van e valami hátulütője illetve be fér e utána egy 16 os felni ?
köszi
Naplózva
97' Mk2 kombi 2.0 Ghia,EGR off,gázos lengők,JBL hifi,új gyári vízlehúzók,17" alu papucsok,
Makos
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 104
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1429 Dátum:
2016.03.29 kedd, 17:54:36 »
Idézetet írta: aty12 - 2016.03.18 péntek, 19:25:09
Sziasztok úgy döntöttem megültetem a drágaszágom orrát 4 cm-t,valaki tud tanácsot adni ez ügyben van e valami hátulütője illetve be fér e utána egy 16 os felni ?
köszi
Járdaszegélyeket meredekebb fel járókat kerülni kell, ha gátlót is keményítesz oda a kényelem. Rövidebb élet tartalmúak lesznek a kapcsolódó alkatrészek.
Naplózva
'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko
mikroferi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1430 Dátum:
2016.04.27 szerda, 11:21:10 »
Sziasztok!
Bal hátsó kerékcsapágy néha kanyarban búgó hangot ad, megérett gondolom a cserére. A kérdésem az lenne, hogy ezt csak komplett aggyal együtt lehet cserélni, vagy van olcsóbb megoldás is?
Naplózva
deerman
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1431 Dátum:
2016.04.27 szerda, 12:06:14 »
Idézetet írta: mikroferi - 2016.04.27 szerda, 11:21:10
Sziasztok!
Bal hátsó kerékcsapágy néha kanyarban búgó hangot ad, megérett gondolom a cserére. A kérdésem az lenne, hogy ezt csak komplett aggyal együtt lehet cserélni, vagy van olcsóbb megoldás is?
Ha egyforma az autónk (szerintem az) akkor komplett hátsóagyat tudsz venni. Nagyon tud fájni az ára. Én mikor kicseréltem nemrég, szétvágtam kíváncsiságból a rosszat. A látottak alapján szerintem azért ment tönkre, mert megkeményedett benne a zsír, és már nem jutott el a külső sor golyóhoz. meg némi kosz is beférkőzött. Ha egy kellően hosszú injekciós tűvel adtam volna neki a tömítőgallér mellett bejuttatva zsírt, az életmentő lett volna. Ha még csak búg, de nem kotyog, érdemes volna megpróbálnod. Sokat lehet tolni vele a csere időpontját.
Ha mégis csereérett, én itt a clubban Szergej1985 kartárs segítségével vettem a Rollingnál 713678700 cikkszámon. Az ő 25% kedvezményével kb. 26E volt az ára. Az FAG készletben SKF csapágy volt, ami fura, de pozitív meglepi volt. Viszont nem volt benne a négy felfogatócsavar, pedig jó lett volna mert azokat eléggé megerőszakoltam, mikor leszereltem.
Mivel a tied '97-es, lehet, hogy nem ilyen a csapágyad, hanem külső ABS érzékelős, akkor nem jó a cikkszám. A korábbi változatnál az abs érzékelő oldalról "támad", külön van. Az újabbiknál a csatlakozó a csapágyegység zárt fekete műanyag burkolatának homlokfelületén van.
Rossz hír, hogy árban nincs releváns különbség.
Az olcsó kínait nem mertem megvenni, viszont így újabb 18 évre le van róla a gond. (az egyik oldalon)
«
Utoljára szerkesztve: 2016.04.27 szerda, 12:46:26 írta deerman
»
Naplózva
mikroferi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1432 Dátum:
2016.04.29 péntek, 04:47:11 »
Idézetet írta: deerman - 2016.04.27 szerda, 12:06:14
Ha egyforma az autónk (szerintem az) akkor komplett hátsóagyat tudsz venni. Nagyon tud fájni az ára. Én mikor kicseréltem nemrég, szétvágtam kíváncsiságból a rosszat. A látottak alapján szerintem azért ment tönkre, mert megkeményedett benne a zsír, és már nem jutott el a külső sor golyóhoz. meg némi kosz is beférkőzött. Ha egy kellően hosszú injekciós tűvel adtam volna neki a tömítőgallér mellett bejuttatva zsírt, az életmentő lett volna. Ha még csak búg, de nem kotyog, érdemes volna megpróbálnod. Sokat lehet tolni vele a csere időpontját.
Ha mégis csereérett, én itt a clubban Szergej1985 kartárs segítségével vettem a Rollingnál 713678700 cikkszámon. Az ő 25% kedvezményével kb. 26E volt az ára. Az FAG készletben SKF csapágy volt, ami fura, de pozitív meglepi volt. Viszont nem volt benne a négy felfogatócsavar, pedig jó lett volna mert azokat eléggé megerőszakoltam, mikor leszereltem.
Mivel a tied '97-es, lehet, hogy nem ilyen a csapágyad, hanem külső ABS érzékelős, akkor nem jó a cikkszám. A korábbi változatnál az abs érzékelő oldalról "támad", külön van. Az újabbiknál a csatlakozó a csapágyegység zárt fekete műanyag burkolatának homlokfelületén van.
Rossz hír, hogy árban nincs releváns különbség.
Az olcsó kínait nem mertem megvenni, viszont így újabb 18 évre le van róla a gond. (az egyik oldalon)
Köszönöm a kimerítő választ!
Igazából nem is vagyok benne 100%,hogy kerékcsapágy, mert felemeltem, nem kotyog, nem lóg, szépen halkan forog, csak kanyarban NÉHA nagyon hangos búgó hangot ad valami. De csak ritkán. Egyenesben semmi nem hallatszik.
Ezt elmondtam a szerelőmnek, aki szerint ez csak az lehet, de azért futok még egy pár kört a kocsi alatt, mielőtt bombázom a csapágyat. Mégegyszer köszi. Egyébként mekkora történet ennek a cseréje?
Naplózva
deerman
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1433 Dátum:
2016.04.29 péntek, 10:47:24 »
Idézetet írta: mikroferi - 2016.04.29 péntek, 04:47:11
Köszönöm a kimerítő választ!
Igazából nem is vagyok benne 100%,hogy kerékcsapágy, mert felemeltem, nem kotyog, nem lóg, szépen halkan forog, csak kanyarban NÉHA nagyon hangos búgó hangot ad valami. De csak ritkán. Egyenesben semmi nem hallatszik.
Ezt elmondtam a szerelőmnek, aki szerint ez csak az lehet, de azért futok még egy pár kört a kocsi alatt, mielőtt bombázom a csapágyat. Mégegyszer köszi. Egyébként mekkora történet ennek a cseréje?
Nem nagy was ist das kicserélni. Ennek a komplett kerékagyas megoldásnak pont az a koncepciója, hogy minimális szakértelemmel szerelhető legyen. Ha az eredeti van még benne, akkor a négy felfogócsavarral lehet kicsit elszórakozni. Jó találmány a Torx amíg csak összerakni kell egy kocsit, de youngtimer korosztályos összegyógyult cuccoknál csak a legjobb minőségű csavar és kulcs konstellációja garantálja az oldhatóságot. Más esetekben könnyen előkerül a kalapács-vágó kombó vagy a hegesztőapparát.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1434 Dátum:
2016.04.29 péntek, 13:49:23 »
Idézetet írta: mikroferi - 2016.04.27 szerda, 11:21:10
Sziasztok!
Bal hátsó kerékcsapágy néha kanyarban búgó hangot ad, megérett gondolom a cserére. A kérdésem az lenne, hogy ezt csak komplett aggyal együtt lehet cserélni, vagy van olcsóbb megoldás is?
Biztos, hogy hátsó?
Milyen irányú kanyarban?
(Nekem olyan volt, hogy balra kanyarban (körforgalom) búgott. Biztos laza a jobb kerékagy anya. Nem volt. Mint kiderült, a bal kerékagy anya volt laza, és azért búgott bal kanyarban, mert akkor kisebb volt a terhelése, tudott mozogni az agy. Ráhúztak, megszűnt.)
Naplózva
Dolfi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1435 Dátum:
2016.05.23 hétfő, 10:19:42 »
Sziasztok!
Nemrég vagyok tulajdonosa egy MK2-esnek; elég leharcolt állapotban jutottam hozzá, és korábban nem volt hasonló autóm...
Kérdeznélek Titeket, hogy az, hogy a kocsi eléggé ráz rossz minőségű úton, az egy normál tulajdonsága a típusnak, azaz új autó korában is ilyen volt, vagy
valamelyik alkatrész cseréje javít a dolgon?
Azt mondták már pl. hogy a hátsó szilentek közül van, ami csere érett; nem tudom, hogy azoknak van-e köze a rázáshoz.
Előre is köszönöm, ha tudtok segíteni!
Dolfi
Naplózva
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1436 Dátum:
2016.05.24 kedd, 08:21:31 »
Idézetet írta: Dolfi - 2016.05.23 hétfő, 10:19:42
Sziasztok!
Nemrég vagyok tulajdonosa egy MK2-esnek; elég leharcolt állapotban jutottam hozzá, és korábban nem volt hasonló autóm...
Kérdeznélek Titeket, hogy az, hogy a kocsi eléggé ráz rossz minőségű úton, az egy normál tulajdonsága a típusnak, azaz új autó korában is ilyen volt, vagy
valamelyik alkatrész cseréje javít a dolgon?
Azt mondták már pl. hogy a hátsó szilentek közül van, ami csere érett; nem tudom, hogy azoknak van-e köze a rázáshoz.
Előre is köszönöm, ha tudtok segíteni!
Dolfi
Elég sok mindentől rázhat, sok féle rázás is lehet.
Gumi rossz, centrírozás rossz, szilent(ek) kivan(nak), lengéscsillapító kaput ... Az út rossz!
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Dolfi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1437 Dátum:
2016.05.24 kedd, 08:54:34 »
Idézetet írta: Caruso - 2016.05.24 kedd, 08:21:31
Elég sok mindentől rázhat, sok féle rázás is lehet.
Gumi rossz, centrírozás rossz, szilent(ek) kivan(nak), lengéscsillapító kaput ... Az út rossz!
Köszi szépen a gyors infót, Caruso. A gumi tényleg nem éppen új, meg elég kemény fajta is: Bridgestone, viszont frissen volt centrírozva, meg a centrír csak nagyobb sebességeknél számíthat. A lengéscsillapító tényleg nem új, de bevizsgáltattam: és nem kaputt. Az út rossz valóban, de ez adottság, nem lehet rajta változtatni: az autó dolga, hogy többé-kevésbé kikompenzálja...
Igazából számomra az egyik nagy kérdés, hogy a szilentek sokat számítanak-e a rázásban. Megvettem hátra mind a 2x6 darabot, csak nem nagyon akad, aki berakná: állítólag nagyon munkás dolog. De tényleg, mit fogok érezni, ha az összes leharcolt hátsó szilentemet jó minőségű újra cserélem?
Naplózva
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1438 Dátum:
2016.05.25 szerda, 09:55:12 »
Idézetet írta: Dolfi - 2016.05.24 kedd, 08:54:34
Köszi szépen a gyors infót, Caruso. A gumi tényleg nem éppen új, meg elég kemény fajta is: Bridgestone, viszont frissen volt centrírozva, meg a centrír csak nagyobb sebességeknél számíthat. A lengéscsillapító tényleg nem új, de bevizsgáltattam: és nem kaputt. Az út rossz valóban, de ez adottság, nem lehet rajta változtatni: az autó dolga, hogy többé-kevésbé kikompenzálja...
Igazából számomra az egyik nagy kérdés, hogy a szilentek sokat számítanak-e a rázásban. Megvettem hátra mind a 2x6 darabot, csak nem nagyon akad, aki berakná: állítólag nagyon munkás dolog. De tényleg, mit fogok érezni, ha az összes leharcolt hátsó szilentemet jó minőségű újra cserélem?
Vannak nálam nagyobb szakértők, de én úgy vélem, a szilent arra van, hogy "kíméljék" egymást a kapcsolódó alkatrészek. Eléggé kicsi a "rugóútja" egy szilentnek, így kevéssé hiszem, hogy az út minőség érzetének javításában jelentős szereppel bírna. Arra van a lengéscsillapító.
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1439 Dátum:
2016.05.25 szerda, 10:07:13 »
Idézetet írta: Caruso - 2016.05.25 szerda, 09:55:12
Vannak nálam nagyobb szakértők, de én úgy vélem, a szilent arra van, hogy "kíméljék" egymást a kapcsolódó alkatrészek. Eléggé kicsi a "rugóútja" egy szilentnek, így kevéssé hiszem, hogy az út minőség érzetének javításában jelentős szereppel bírna. Arra van a lengéscsillapító.
Egy rendesen kiszopósodott szilent pár mm-t tud lötyögni. Ha azt nézzük, hogy a kombi hátsó futóművében van vagy 5 lengőkar oldalanként, ha ott a szilentek többsége lötyög, akkor az egész futómű csak lifeg. Össze-vissza fog kacsázni a kerék tőle, bizonytalan lesz az egész autó mozgása. Meglepően sokat tud számítani, hogy azok milyen állapotban vannak.
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1440 Dátum:
2016.05.26 csütörtök, 08:28:43 »
Idézetet írta: thomyka - 2016.05.25 szerda, 10:07:13
Egy rendesen kiszopósodott szilent pár mm-t tud lötyögni. Ha azt nézzük, hogy a kombi hátsó futóművében van vagy 5 lengőkar oldalanként, ha ott a szilentek többsége lötyög, akkor az egész futómű csak lifeg. Össze-vissza fog kacsázni a kerék tőle, bizonytalan lesz az egész autó mozgása. Meglepően sokat tud számítani, hogy azok milyen állapotban vannak.
Nna! Megmondtam én, hogy vannak nálam okosabbak!
Ezek xint az én szilentjeim rendben vannak, mert semmi ilyesmit nem tapasztalok.
Bár ez kissé szemantikai vitának tűnik, de a szilentek kikopása "lifegése" nagyobb mozgást eredményez, mint a "rázás".
Ezért mondtam, amit mondtam.
UFF
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1441 Dátum:
2016.05.26 csütörtök, 09:25:37 »
Idézetet írta: Caruso - 2016.05.26 csütörtök, 08:28:43
Bár ez kissé szemantikai vitának tűnik, de a szilentek kikopása "lifegése" nagyobb mozgást eredményez, mint a "rázás".
Csak egyetérteni tudok
Mondjuk tényleg csak azon múlik a dolog, hogy mi mindent értünk a rázás alatt. Nálam hátul van már valami nyűg, állapotfelmérésen bemért érték alapján még teljesen rendben voltak a hátsó lengéscsillapítók, viszont az M0-ról a 6-os útra lekanyarodva az M1 felől elég durva jelenséget produkált a futómű; van ott pár sárga keresztborda, hogy mostmáraztánlassítstebarom, na azokon még 40-es tempó alatt áthajtva is pár másodpercig pattogott a kerék tovább, arra rá lehet mondani, hogy rázott a fotómű. Vannak bent azóta új lengéscsillapítók, beszámolok majd róla hogy mit csinál ha legközelebb arra járok
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Dolfi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1442 Dátum:
2016.05.26 csütörtök, 11:35:31 »
Köszi szépen a sok hasznos infót. Én igazából nem súlyos futóműbajokra keresek orvoslást, pusztán kényelmetlenségre: szóval hol helyezkedik el egy MK2-es Mondi "útkisimítás" terén egy Trabant és egy Merci közötti skálán; és miért ott, ahol? Rugók, lengéscsillapítók, szilentek?
Nálam nem érződnek stabilitási gondok a futóműnél, de a szilenteket kicseréltetem, már eldöntöttem. Majd megírom, hogy tapasztaltam-e bármiféle változást a kocsin.
Nagyon kíváncsi vagyok, Thomyka, a tapasztalataidra az új lengéscsillapítóval... Jók ezek az infók, erre is jó a fórum: az ilyen 15 éves járgányoknál szinte semmilyen alkatrész nem 100%-os, úgyhogy nehéz megmondani, hogy valami jelenségnek pontosan milyen alkatrész hibája az oka, vagy melyiké leginkább. A szerelők is gyakran csak találgatnak: kicserélnek valamit, aztán kipróbálják, hogy javított-e a helyzeten...
Naplózva
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1443 Dátum:
2016.05.28 szombat, 20:32:14 »
Idézetet írta: Dolfi - 2016.05.26 csütörtök, 11:35:31
Köszi szépen a sok hasznos infót. Én igazából nem súlyos futóműbajokra keresek orvoslást, pusztán kényelmetlenségre: szóval hol helyezkedik el egy MK2-es Mondi "útkisimítás" terén egy Trabant és egy Merci közötti skálán; és miért ott, ahol? Rugók, lengéscsillapítók, szilentek?
Nálam nem érződnek stabilitási gondok a futóműnél, de a szilenteket kicseréltetem, már eldöntöttem. Majd megírom, hogy tapasztaltam-e bármiféle változást a kocsin.
Nagyon kíváncsi vagyok, Thomyka, a tapasztalataidra az új lengéscsillapítóval... Jók ezek az infók, erre is jó a fórum: az ilyen 15 éves járgányoknál szinte semmilyen alkatrész nem 100%-os, úgyhogy nehéz megmondani, hogy valami jelenségnek pontosan milyen alkatrész hibája az oka, vagy melyiké leginkább. A szerelők is gyakran csak találgatnak: kicserélnek valamit, aztán kipróbálják, hogy javított-e a helyzeten...
No. Jártam ma arra. Nagyjából ugyanúgy berezonál az egész futómű mint régen, úgyhogy igen, tényleg remeg-rezonál-vibrál-lötyög a futómű, ha a szilentek már kellőképp halottak
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Dolfi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1444 Dátum:
2016.06.01 szerda, 11:02:34 »
Idézetet írta: thomyka - 2016.05.28 szombat, 20:32:14
No. Jártam ma arra. Nagyjából ugyanúgy berezonál az egész futómű mint régen, úgyhogy igen, tényleg remeg-rezonál-vibrál-lötyög a futómű, ha a szilentek már kellőképp halottak
Köszi szépen a hasznos infót. Megvan az összes (2×6) szilentem hátra, csak egyelőre nem találtam szerelőt, akinek volna kapacitása berakosgatni őket a helyükre. De ami késik, nem múlik, és ha kész lesz, beszámolok itt a tapasztaltakról.
Naplózva
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1445 Dátum:
2016.06.01 szerda, 11:26:23 »
Idézetet írta: Dolfi - 2016.06.01 szerda, 11:02:34
Köszi szépen a hasznos infót. Megvan az összes (2×6) szilentem hátra, csak egyelőre nem találtam szerelőt, akinek volna kapacitása berakosgatni őket a helyükre. De ami késik, nem múlik, és ha kész lesz, beszámolok itt a tapasztaltakról.
Biztos, hogy sokkal jobb lesz, nyugi.
Nekem amikor csak az első lengőkarban lévőket cserélték, akkor is éreztem, hogy pontosabb lett a kormányzás, meg nem kopogott annyira az úthibáknál.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
aty12
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 99
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1446 Dátum:
2016.06.13 hétfő, 20:24:22 »
Idézetet írta: Dolfi - 2016.05.23 hétfő, 10:19:42
Sziasztok!
Nemrég vagyok tulajdonosa egy MK2-esnek; elég leharcolt állapotban jutottam hozzá, és korábban nem volt hasonló autóm...
Kérdeznélek Titeket, hogy az, hogy a kocsi eléggé ráz rossz minőségű úton, az egy normál tulajdonsága a típusnak, azaz új autó korában is ilyen volt, vagy
valamelyik alkatrész cseréje javít a dolgon?
Azt mondták már pl. hogy a hátsó szilentek közül van, ami csere érett; nem tudom, hogy azoknak van-e köze a rázáshoz.
Előre is köszönöm, ha tudtok segíteni!
Dolfi
Hali én kb 2 éve küszködtem a rázással,remegéssel kicseréltem az összes szilentet lengéscsillapítót egyszóval mindent ami lehetségesnem történt semmi változás!! Elvittem kb a 10 .ik helyre futómű centír véget szegeden a kovács autó szervizbe és láss csodát megszűnt mindenféle probléma megy mint a vaj...
Naplózva
97' Mk2 kombi 2.0 Ghia,EGR off,gázos lengők,JBL hifi,új gyári vízlehúzók,17" alu papucsok,
Dolfi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1447 Dátum:
2016.06.14 kedd, 09:02:42 »
Idézetet írta: aty12 - 2016.06.13 hétfő, 20:24:22
Hali én kb 2 éve küszködtem a rázással,remegéssel kicseréltem az összes szilentet lengéscsillapítót egyszóval mindent ami lehetségesnem történt semmi változás!! Elvittem kb a 10 .ik helyre futómű centír véget szegeden a kovács autó szervizbe és láss csodát megszűnt mindenféle probléma megy mint a vaj...
Ó, köszi szépen az infót.
Mit jelent az, hogy futómű centír? Én eddig csak a felni centírozásáról hallottam...
Naplózva
aty12
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 99
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1448 Dátum:
2016.06.14 kedd, 19:16:04 »
Idézetet írta: Dolfi - 2016.06.14 kedd, 09:02:42
Ó, köszi szépen az infót.
Mit jelent az, hogy futómű centír? Én eddig csak a felni centírozásáról hallottam...
Futómű és felni centírozás
Naplózva
97' Mk2 kombi 2.0 Ghia,EGR off,gázos lengők,JBL hifi,új gyári vízlehúzók,17" alu papucsok,
koridor
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 72
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1449 Dátum:
2016.06.23 csütörtök, 11:16:06 »
Hátsó rugót érdemes használtan venni?
Naplózva
2000 márciusi, kék 5 ajtos, 1.8 benzines GLX
Oldalak:
1
...
22
23
24
25
26
27
28
[
29
]
30
31
32
33
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ