Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:06:16 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 [31] 32 33   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 743449 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1500 Dátum: 2017.04.20 csütörtök, 13:07:50 »

A lengéscsillapitó garanciájához tud igazolást adni?Annyi elég nekem, nomeg hogy ne kókler legyen.Érd teljesen jó,hazai pálya..Esetleg meg tudod kérdezni,mennyiért cserél két első gátlót,és hogy le tudja e igazolni a beszerelést?
feleslegesen hajtod ezt a garanciát...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1501 Dátum: 2017.04.20 csütörtök, 13:14:43 »

A lengéscsillapitó garanciájához tud igazolást adni?Annyi elég nekem, nomeg hogy ne kókler legyen.Érd teljesen jó,hazai pálya..Esetleg meg tudod kérdezni,mennyiért cserél két első gátlót,és hogy le tudja e igazolni a beszerelést?

Szerintem is felesleges a garira hajtani, de te tudod.
Privátban elküldöm a szerelő számát, oszt beszélj vele.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1502 Dátum: 2017.04.20 csütörtök, 14:10:25 »

Szerintem is felesleges a garira hajtani, de te tudod.
Privátban elküldöm a szerelő számát, oszt beszélj vele.
garanciához kéne új porvédő, gumibaba, stb, amit nem biztos, hogy mindenki meg fog venni egy 20 éves autóba...

azon felül a garancia olyan, hogy beadod a rosszat és 4-6 hónap alatt elbírálják, hogy jogos-e. addig meg úgyis venni kell másikat
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #1503 Dátum: 2017.04.21 péntek, 11:06:21 »

feleslegesen hajtod ezt a garanciát...
Igaz.asszem letojom, egy- két évet kibir, végülis nem off roadozok..Bár a pesti utakon majdnem ugyanaz... gun
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #1504 Dátum: 2017.04.21 péntek, 11:07:13 »

Szerintem is felesleges a garira hajtani, de te tudod.
Privátban elküldöm a szerelő számát, oszt beszélj vele.
Köszi! Dumáltam vele,tényleg normális,és helyben van..
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1505 Dátum: 2017.04.25 kedd, 12:58:57 »

Uraim!
Megszólalt a jobb első csapágyam. Meg is rendeltem, rávettem magam a cserére.
Van valakinek tapasztalata, ötlete, tanácsa, varázsigéje, kölcsön varjúhája a cseréhez?
Építő jelleggel persze.
Utána szívesen megosztom a tapasztalataimat.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1506 Dátum: 2017.04.25 kedd, 13:44:38 »

Uraim!
Megszólalt a jobb első csapágyam. Meg is rendeltem, rávettem magam a cserére.
Van valakinek tapasztalata, ötlete, tanácsa, varázsigéje, kölcsön varjúhája a cseréhez?
Építő jelleggel persze.
Utána szívesen megosztom a tapasztalataimat.

Nekem még a TD-n cserélte az akkori szerelőm a vizsga alkalmával együtt. A végén megmutatta a problémát: le kellett flexelnie nagy részét, aztán melengetni meg kalapálnia izomból még 10-20 percig mire sikerült leimádkoznia. Ő se fogadott volna rá, hogy végül sikerül leszednie. Úgyhogy kívánok ennél sokkal egyszerűbb megoldást! Cheesy
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #1507 Dátum: 2017.04.25 kedd, 13:55:12 »

Uraim!
Megszólalt a jobb első csapágyam. Meg is rendeltem, rávettem magam a cserére.
Van valakinek tapasztalata, ötlete, tanácsa, varázsigéje, kölcsön varjúhája a cseréhez?
Építő jelleggel persze.
Utána szívesen megosztom a tapasztalataimat.

Nekem is az volt cserélve de a csapágy külső gyűrűje csak hegesztés után indult meg....persze addigra már minden más kihullott-szétesett a kalapácsos módszertől. hehe Szóval a lényeg hogy előfordulhat hogy extrém hőhatás fog kelleni hogy lejöjjön.
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1508 Dátum: 2017.04.27 csütörtök, 21:14:15 »

Uraim!
Megszólalt a jobb első csapágyam. Meg is rendeltem, rávettem magam a cserére.
Van valakinek tapasztalata, ötlete, tanácsa, varázsigéje, kölcsön varjúhája a cseréhez?
Építő jelleggel persze.
Utána szívesen megosztom a tapasztalataimat.
Nemrég cseréltem, pont a jobb elsőt. Azt mondhatom, könnyedén szétjött minden. Egyedül a gólyalábat rögzítő M12-es csavart szakítottam le, ott előkerült a fúrógép, meg a menetfúró.
Otthoni szakszerű kókányoláskor sokszor az viszi el a legtöbb időt, míg megtalálod vagy megalkotod a legalkalmasabb vasdarabot, amivel ki meg be tudod ütni a dolgokat. Próbálj olyan eszközt készíteni, amivel középpontosan tudsz erőt közvetíteni. Nekem sokszor segít a gyűjtőszenvedélyem. Akadnak a ládáimban még kétcollos csőszerelvények, meg akár 50 mm-es csapágygolyók is. Az ilyesmik jól jönnek alkalmi célszerszámok megalkotásakor.
Meg van tízkilós kalapácsom is, meg darusín darabom is alátámasztásnak. Nehéz úgy kiütni valamit, ha nincs egy massziv, kellően nagy felületű alátámasztásod.
Be úgy is rakhatod a csapágyat, hogy 110 fokra felmelegíted a csonkállványt, és belepottyan a csapágy. Így csak akkor szabad, ha tudod mérni a hőfokát, legalább egy infra hőmérővel, mert ha nagyon túlsütöd, kisül a zsír meg a porvédők a csapágyból.Sok szerviz is így rakja be,  csak automata indukciós melegítővel.
Apróságnak tűnhet, de a furatban, ahová a csapágy megy, nem lehet semmilyen alakhiba. Elég, ha valahol nyomot hagy benne egy eltévedt kalapácsütés, és az már pontszerűen nyomja a csapággyűrűt, és egy repedés kezdőpontja lehet. Az ilyeneket ki kell csiszolni.
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1509 Dátum: 2017.04.28 péntek, 08:08:59 »

Köszönöm a segítségeket.
Látom, fel kell kötnöm a gatyám.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1510 Dátum: 2017.05.15 hétfő, 08:34:53 »

Nos, megtörtént a csapágycsere.
Végig úgy voltam vele, hogy a jobb elsőről van szó. Jobb kanyarnál ugye elhallgatott a búgás, így adta magát.
Meglepő módon a bal oldali volt a rossz.
Ketten, 4 óra alatt, prés nélkül sikerült abszolválni a cserét.
5leteket itt is kaptam, ezeket köszönöm.
Végre lehet beszélgetni az autóban  Wink
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1511 Dátum: 2017.05.15 hétfő, 09:26:54 »


Végre lehet beszélgetni az autóban  Wink

Ugye de jó?!
És most majd új zajokat fogsz felfedezni!  Wink
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1512 Dátum: 2017.05.15 hétfő, 09:35:38 »

Ugye de jó?!
És most majd új zajokat fogsz felfedezni! Wink

Biztos vagyok benne  nyes
Annyi "haszna" volt a dolognak, hogy rendesen átrázta az autót. Még a magnó díszkerete is leesett.
Most elkezdem a leghangosabb felől zajtalanítani az elemeket.
A végén lesz egy halk Rolls-Royce-m.  nyes
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #1513 Dátum: 2017.05.20 szombat, 13:12:20 »

Sziasztok!

A szerelőn szerint szileneket kell cserélnem. Találtam is a cromaxnál, de dilemmám lett:kétéle méretet ír a lengőkarhoz, egyformán az én évjáratomhoz:48 és 54 mm-est. létezik, hogy lengőkaronként egy ilyen és egy olyan kell bele?Annyit tudok, hogy összesen a stabilizátorrúddal együtt 6 db szilent kell, a stabiba kettő, és a lengőkarokba 4..
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1514 Dátum: 2017.05.20 szombat, 21:21:04 »

Sziasztok!

A szerelőn szerint szileneket kell cserélnem. Találtam is a cromaxnál, de dilemmám lett:kétéle méretet ír a lengőkarhoz, egyformán az én évjáratomhoz:48 és 54 mm-est. létezik, hogy lengőkaronként egy ilyen és egy olyan kell bele?Annyit tudok, hogy összesen a stabilizátorrúddal együtt 6 db szilent kell, a stabiba kettő, és a lengőkarokba 4..
Az első/első lehet kétféle. Mérd meg. Könnyű hozzáférni. Csak imádkozni kell egyet a kerék mellett. :-)
Hivatalosan '99 08.15.-ig 48mm, onnantól az utolső széria 54 mm.
 A cromaxos stabilizátor szilenttel én beszoptam. Nem olyan mint az eredeti, más bilincs kellene hozzá, de azt meg nem tudtak adni...
Nem reklámozni akarom, de a kovácsautónak sokkal jobbak az árai, és a hozzáállásuk is más.
Ha már volt cserélve (valószínű, mert ennyit nem bír ki), és csavarok alulról vannak becsavarva, nem nagy truváj a csere. Ha felülről, akkor kicsit melósabb...a szerelődnek. Wink
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.20 szombat, 21:29:21 írta deerman » Naplózva
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #1515 Dátum: 2017.05.22 hétfő, 09:19:43 »

Az első/első lehet kétféle. Mérd meg. Könnyű hozzáférni. Csak imádkozni kell egyet a kerék mellett. :-)
Hivatalosan '99 08.15.-ig 48mm, onnantól az utolső széria 54 mm.
 A cromaxos stabilizátor szilenttel én beszoptam. Nem olyan mint az eredeti, más bilincs kellene hozzá, de azt meg nem tudtak adni...
Nem reklámozni akarom, de a kovácsautónak sokkal jobbak az árai, és a hozzáállásuk is más.
Ha már volt cserélve (valószínű, mert ennyit nem bír ki), és csavarok alulról vannak becsavarva, nem nagy truváj a csere. Ha felülről, akkor kicsit melósabb...a szerelődnek. Wink

Köszi! Holnap alánézek. A lengőkarokba egyformák kellenek?Tehát mind a 4 db egyforma?
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1516 Dátum: 2017.05.22 hétfő, 15:23:37 »

Köszi! Holnap alánézek. A lengőkarokba egyformák kellenek?Tehát mind a 4 db egyforma?
Nem. a hátsója másmilyen: a cromax száma 5710
Naplózva
puffin__lekvar
Vendég
« Új hozzászólás #1517 Dátum: 2017.05.22 hétfő, 18:40:51 »

Köszi! Holnap alánézek. A lengőkarokba egyformák kellenek?Tehát mind a 4 db egyforma?
Elore nem,hogy lutyo kartars is irta.Ha nem akarsz veszodni,lehet kapni muanyag szilenteket is..Tobbet birnak de veszt egy kicsit a komfortossagbol.Vegso megoldas a halalon kivul az st szett,de ahhoz keretet is cserelni kell de orokelet ( majdnem) meg egy nap...
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1518 Dátum: 2017.05.22 hétfő, 19:37:04 »

Elore nem,hogy lutyo kartars is irta.Ha nem akarsz veszodni,lehet kapni muanyag szilenteket is..Tobbet birnak de veszt egy kicsit a komfortossagbol.Vegso megoldas a halalon kivul az st szett,de ahhoz keretet is cserelni kell de orokelet ( majdnem) meg egy nap...
Poliuretánra gondolsz? Nem kicsit veszít a komfortosságából, kifejezetten kemény lesz, egy csomó zajt meg rezgést bevisz ezeken a fhos utakon. Szerintem nem utcai autóba való. És kib.tt drága. Én legalábbis inkább cserélgetem ezeket néhány évente. Elöl nem nagy gáz. Hangsúlyozom: szerintem!
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1519 Dátum: 2017.05.23 kedd, 10:20:59 »

Poliuretánra gondolsz? Nem kicsit veszít a komfortosságából, kifejezetten kemény lesz, egy csomó zajt meg rezgést bevisz ezeken a fhos utakon. Szerintem nem utcai autóba való. És kib.tt drága. Én legalábbis inkább cserélgetem ezeket néhány évente. Elöl nem nagy gáz. Hangsúlyozom: szerintem!

Akkor már érdemesebb venni két új alsó lengőkart kompletten - néha egész jó áron vannak. És akkor nem kell szórakozni a méretekkel túl sokat, meg a szilentek ki- meg bepréselgetésével.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #1520 Dátum: 2017.05.23 kedd, 15:42:58 »

Akkor már érdemesebb venni két új alsó lengőkart kompletten - néha egész jó áron vannak. És akkor nem kell szórakozni a méretekkel túl sokat, meg a szilentek ki- meg bepréselgetésével.

ha én is ki tudom cserélni őket, akkor valószinüleg jobb, mert a munkadíj kb 20000 a szilentekre...
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #1521 Dátum: 2017.05.23 kedd, 18:10:15 »

Poliuretánra gondolsz? Nem kicsit veszít a komfortosságából, kifejezetten kemény lesz, egy csomó zajt meg rezgést bevisz ezeken a fhos utakon. Szerintem nem utcai autóba való. És kib.tt drága. Én legalábbis inkább cserélgetem ezeket néhány évente. Elöl nem nagy gáz. Hangsúlyozom: szerintem!

No igen, a pur szilent igazából versenyzőknek való, arra meg a mondeo nem az igazi(meg én se)..Maradok a hagyományosnál. nekem kimondottan tetszik a hajós feelingje.
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
puffin__lekvar
Vendég
« Új hozzászólás #1522 Dátum: 2017.05.23 kedd, 18:22:59 »

ha én is ki tudom cserélni őket, akkor valószinüleg jobb, mert a munkadíj kb 20000 a szilentekre...
Én akkor álltam le a szilent-gömbfej cserékkel,amikor rájöttem,hogy a lengőkar darabja 10e újonnan,a gömbfej+szilent meg 12000...(4_évvel ezelőtti ár) és csak cserélni kell,nem kell ki-préselni a szilenteket.Így meg akár otthon is lehet cserélni csak ha felül vannak a csavarfejek kell egy pár centit lejjebb engedni a keretet.A szerelők is sokszor fordítva teszik vissza a csavarokat,megkönnyítendő a következő cserét.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1523 Dátum: 2017.05.23 kedd, 20:25:26 »

ha én is ki tudom cserélni őket, akkor valószinüleg jobb, mert a munkadíj kb 20000 a szilentekre...

Nem egy nehéz feladat, érdemes annyira felbakolni az autó elejét, hogy kényelmesen hozzá lehessen férni alulról is a csavarokhoz (meg persze fixen is, hogy ne essen a fejünkre a kocsi). A külső gömbfej rögzítőcsavarját kell kiszedni, meg a két szilent csavarját. Ha nincsenek berohadva, akkor gyerekjáték.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #1524 Dátum: 2017.05.25 csütörtök, 12:17:03 »

Én akkor álltam le a szilent-gömbfej cserékkel,amikor rájöttem,hogy a lengőkar darabja 10e újonnan,a gömbfej+szilent meg 12000...(4_évvel ezelőtti ár) és csak cserélni kell,nem kell ki-préselni a szilenteket.Így meg akár otthon is lehet cserélni csak ha felül vannak a csavarfejek kell egy pár centit lejjebb engedni a keretet.A szerelők is sokszor fordítva teszik vissza a csavarokat,megkönnyítendő a következő cserét.

Köszi, egyre inkább a komplett cserén gondolkodok....
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #1525 Dátum: 2017.05.25 csütörtök, 12:17:46 »

Nem egy nehéz feladat, érdemes annyira felbakolni az autó elejét, hogy kényelmesen hozzá lehessen férni alulról is a csavarokhoz (meg persze fixen is, hogy ne essen a fejünkre a kocsi). A külső gömbfej rögzítőcsavarját kell kiszedni, meg a két szilent csavarját. Ha nincsenek berohadva, akkor gyerekjáték.

A hétvégén csinálok időt, és aláfexem...
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
znk
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24



E-mail
« Új hozzászólás #1526 Dátum: 2017.06.16 péntek, 22:55:49 »

Szevasztok!
Sajna nem értek kellően az autókhoz, ezért kérném tanácsotokat. Első kerekektől (főleg jobb első) hallok kopogásokat már kisebb útegyenlőtlenségeknél is. Továbbá kuplungoláskor, és hirtelen gázadáskor. Ha nem egyenesen tolatok -néha- erős recsegő hangot hallok. Előremenetben teljesen kitekert kormánynál is már hallottam egyszer ezt a recsegést. Út közben még nem recsegett, csak a kopogást hallani.
Ismerős szerint ezzel még sokáig el lehet menni, de ettől nem nyugodtam meg, főleg, h nyáron sokat szeretnék autózni.
Menjek vele minél elöbb szerelőhöz, v nem vészes? A cserét gondolom nem úszom meg.
Magyarul a kérdésem az lenne, h a helyemben mit tennétek? Smiley
Köszi
Árpi
Naplózva

Mondeo mkII 1.8 Turnier B+LPG
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #1527 Dátum: 2017.06.17 szombat, 06:44:14 »

Szevasztok!
Sajna nem értek kellően az autókhoz, ezért kérném tanácsotokat. Első kerekektől (főleg jobb első) hallok kopogásokat már kisebb útegyenlőtlenségeknél is. Továbbá kuplungoláskor, és hirtelen gázadáskor. Ha nem egyenesen tolatok -néha- erős recsegő hangot hallok. Előremenetben teljesen kitekert kormánynál is már hallottam egyszer ezt a recsegést. Út közben még nem recsegett, csak a kopogást hallani.
Ismerős szerint ezzel még sokáig el lehet menni, de ettől nem nyugodtam meg, főleg, h nyáron sokat szeretnék autózni.
Menjek vele minél elöbb szerelőhöz, v nem vészes? A cserét gondolom nem úszom meg.
Magyarul a kérdésem az lenne, h a helyemben mit tennétek? Smiley
Köszi
Árpi

Hali!

Én mennék vele szerelőhöz minél hamarabb.Így elmondás alapján elég nehéz behatárolni mi kopoghat , lehet a stab összekötő más néven "kutyacsont" a ludas akkor ez nem vészes , de lehet az alsó gömbtámasz is....na ha az szétugrik akkor a kerék kifordul és akkor addig mentél nem tovább.A recsegést nagy valószínűséggel a féltengelycsukló adja.Gumiharang ellenőrzés hogy nem szakadt e ki , mert ha igen és bejutott a dzsuva akkor rövid életű lesz a csukló.Szóval a lényeg hogy egy teljes futómű átnézés nem ártana.
Naplózva
znk
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24



E-mail
« Új hozzászólás #1528 Dátum: 2017.06.18 vasárnap, 12:33:06 »

Hali!

Én mennék vele szerelőhöz minél hamarabb.Így elmondás alapján elég nehéz behatárolni mi kopoghat , lehet a stab összekötő más néven "kutyacsont" a ludas akkor ez nem vészes , de lehet az alsó gömbtámasz is....na ha az szétugrik akkor a kerék kifordul és akkor addig mentél nem tovább.A recsegést nagy valószínűséggel a féltengelycsukló adja.Gumiharang ellenőrzés hogy nem szakadt e ki , mert ha igen és bejutott a dzsuva akkor rövid életű lesz a csukló.Szóval a lényeg hogy egy teljes futómű átnézés nem ártana.
Koszi! Rám hoztad a frászt, holnap hívom a szerelőt:)
Naplózva

Mondeo mkII 1.8 Turnier B+LPG
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #1529 Dátum: 2017.07.20 csütörtök, 11:53:47 »

Triviálisnak hangozhat a kérdésem(im), de sajna a szerelőm szabin van, és két alkarész nem világos:
-bal külső összekötő (ez a kormányösszekötő gömbfej lehet?)
-hátsó híd szilentek (ezekből van 2-2 db, tehát összesen 4 db)?
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1530 Dátum: 2017.07.20 csütörtök, 21:21:36 »

Triviálisnak hangozhat a kérdésem(im), de sajna a szerelőm szabin van, és két alkarész nem világos:
-bal külső összekötő (ez a kormányösszekötő gömbfej lehet?)
-hátsó híd szilentek (ezekből van 2-2 db, tehát összesen 4 db)?

Elöl inkább csak nyomtávrúd van, jobb és bal, semmi több. A végein gömbcsuklókkal (külső-belső)
Hátul sok-sok szilentblokk van ( a kombiban 14 db + a kanyarstabilizátor) !! Kissé szabadon értelmezve többet is nevezhetsz hídszilentnek, de ez így igazából nem pontos.
MIért kérdezed?
« Utoljára szerkesztve: 2017.07.20 csütörtök, 21:23:12 írta deerman » Naplózva
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #1531 Dátum: 2017.07.21 péntek, 16:00:00 »

Elöl inkább csak nyomtávrúd van, jobb és bal, semmi több. A végein gömbcsuklókkal (külső-belső)
Hátul sok-sok szilentblokk van ( a kombiban 14 db + a kanyarstabilizátor) !! Kissé szabadon értelmezve többet is nevezhetsz hídszilentnek, de ez így igazából nem pontos.
MIért kérdezed?


megnézettem a futóműveket,és felírták mik  szarok bennük..ezeket nem értem teljesen, emiatt érdekesek az anyagbeszerzés miatt..
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1532 Dátum: 2017.07.21 péntek, 21:51:25 »

megnézettem a futóműveket,és felírták mik  szarok bennük..ezeket nem értem teljesen, emiatt érdekesek az anyagbeszerzés miatt..
Az első futómű nem nagy ügy. Ott leginkább a kutyacsontnak is nevezett (bár a mi autónkban ez hosszabb, mint amilyenről a becenevét kapta) dolog szokott tönkremenni. Az is értelmezhető összekötőnek, mert a lengőkart és a stabilizátort köti össze. Csak viszonylag ártalmatlanul, de hangosan kopog, ha beteg.
Lehet a kormány gömbfej, az szintén elég véges élettartamú, főleg a külső, de azt könnyű cserélni. A belsőt neccesebb szakszerűen kiszerelni. Sokan megoldják a helyén, de úgy agyonterhelik a kormánymű belsejét, ami veszélyes játék. Egy belső gömbfej amúgy kiszolgál két-három külsőt a legtöbb autónál, mert az gyakorlatilag csak szögben mozog, de nem forog.
A lengőkar végén levő talpas gömbfej sem örökéletű, a helyén, az autót felemelve, csak akkor érezni a hibát, ha már nagyon kopott. Menet közben az is hangos kopogással hívja fel magára a figyelmet.
Egyik sem jelentős tétel, nem érdemes nagyon spórolni a minőségen. Sőt, ahogy korábban már többektől is elhangzott, praktikus alternatíva a komplett lengőkar csere, szilentestől, gömbfejestől.

A hátsó híd szilentjeit cserélni viszont elég nagy szopás. Nem maga a szilent csere, hanem mire a munkapadra kerül. Nekem több is gatya volt közülük. A csavarok leginkább levágva jönnek ki, eredetit már nem nagyon kapsz helyettük, gondolni kell a szakszerű helyettesítésükre. Az excentarcsavar (az is elhullott a csatában, mert teljesen rágyógyult a szilent acélperseje) amivel a hátsó terpesztést állítod, elég drága mulatság. Csak a cromaxnál találtam (meg a Fordnál, ugyanannyiért, cirka 5-6E.Ft)
A többi csavart én ilyennel pótoltam:  https://www.fabory.com/hu/kotoelemek/hatlapu-termekek/hatlapfeju-csavar-peremmel-din-6921-acel-jobb-feluletkezeletlen-10-9-m12x70/p/04132120070
Ezeknek is sokszáz Forint darabja. Maguk a szilentek olyan 2E Ft-ot kóstálnak, csak sok van belőlük.
Ha már beavatkozás van, szerintem nem érdemes szelektálni, érdemes komplexen cserélni. Elég bonyi a hátsóhíd, hamarabb elkezdi miatta enni a gumit, mint az első futómű hibái miatt.
Ja, és erről is írtak már többen korábban: a nagy lemez hosszelengőkar szeret elgörbülni. Ezzel szintén elviszi a geometriát. A javítás alkalmával fontos kiegyengetni. teljesen síknak kell lennie. Ha szerencséd van a tied még a csonkállványról lecsavarozható fajta, azt sokkal könnyebb kikalapálni. Nekem már egyben van. Elég sokat vakarództam vele.

A gömbfejek és szilentek cseréje (elöl-hátul) bámulatos javulást bír okozni ! Főleg, ha a futómúgeometria is be van állítva utána.
Naplózva
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #1533 Dátum: 2017.07.24 hétfő, 08:44:05 »

Az első futómű nem nagy ügy. Ott leginkább a kutyacsontnak is nevezett (bár a mi autónkban ez hosszabb, mint amilyenről a becenevét kapta) dolog szokott tönkremenni. Az is értelmezhető összekötőnek, mert a lengőkart és a stabilizátort köti össze. Csak viszonylag ártalmatlanul, de hangosan kopog, ha beteg.
Lehet a kormány gömbfej, az szintén elég véges élettartamú, főleg a külső, de azt könnyű cserélni. A belsőt neccesebb szakszerűen kiszerelni. Sokan megoldják a helyén, de úgy agyonterhelik a kormánymű belsejét, ami veszélyes játék. Egy belső gömbfej amúgy kiszolgál két-három külsőt a legtöbb autónál, mert az gyakorlatilag csak szögben mozog, de nem forog.
A lengőkar végén levő talpas gömbfej sem örökéletű, a helyén, az autót felemelve, csak akkor érezni a hibát, ha már nagyon kopott. Menet közben az is hangos kopogással hívja fel magára a figyelmet.
Egyik sem jelentős tétel, nem érdemes nagyon spórolni a minőségen. Sőt, ahogy korábban már többektől is elhangzott, praktikus alternatíva a komplett lengőkar csere, szilentestől, gömbfejestől.

A hátsó híd szilentjeit cserélni viszont elég nagy szopás. Nem maga a szilent csere, hanem mire a munkapadra kerül. Nekem több is gatya volt közülük. A csavarok leginkább levágva jönnek ki, eredetit már nem nagyon kapsz helyettük, gondolni kell a szakszerű helyettesítésükre. Az excentarcsavar (az is elhullott a csatában, mert teljesen rágyógyult a szilent acélperseje) amivel a hátsó terpesztést állítod, elég drága mulatság. Csak a cromaxnál találtam (meg a Fordnál, ugyanannyiért, cirka 5-6E.Ft)
A többi csavart én ilyennel pótoltam:  https://www.fabory.com/hu/kotoelemek/hatlapu-termekek/hatlapfeju-csavar-peremmel-din-6921-acel-jobb-feluletkezeletlen-10-9-m12x70/p/04132120070
Ezeknek is sokszáz Forint darabja. Maguk a szilentek olyan 2E Ft-ot kóstálnak, csak sok van belőlük.
Ha már beavatkozás van, szerintem nem érdemes szelektálni, érdemes komplexen cserélni. Elég bonyi a hátsóhíd, hamarabb elkezdi miatta enni a gumit, mint az első futómű hibái miatt.
Ja, és erről is írtak már többen korábban: a nagy lemez hosszelengőkar szeret elgörbülni. Ezzel szintén elviszi a geometriát. A javítás alkalmával fontos kiegyengetni. teljesen síknak kell lennie. Ha szerencséd van a tied még a csonkállványról lecsavarozható fajta, azt sokkal könnyebb kikalapálni. Nekem már egyben van. Elég sokat vakarództam vele.

A gömbfejek és szilentek cseréje (elöl-hátul) bámulatos javulást bír okozni ! Főleg, ha a futómúgeometria is be van állítva utána.

Köszi a kimerítő választ!
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1534 Dátum: 2017.08.28 hétfő, 13:44:59 »

Uraim!
Tegnapi túrámon vettem észre, hogy fékezéskor el akar kanyarodni az autó.
Vagy inkább húz egyet oldal irányba.
Vagy valami ilyesmi.
Nem tartósan csak a fékezés megkezdésekor.
Éppen ezért gondolom, hogy szilent vagy gömbfej.
Kérnék segítséget, merre induljak el.
Köszönöm szépen!
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
csalibacsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #1535 Dátum: 2017.09.29 péntek, 21:16:30 »

sziasztok.mk2.1.8 benzin combi,kuplung csere után nem mutat semmit a km.ora...oka?
Naplózva
Kiss Zoltán
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24


E-mail
« Új hozzászólás #1536 Dátum: 2017.10.08 vasárnap, 09:29:52 »

Sziasztok! Egy olyan kérdésem volna, hogy mennyi olaj kell egy hátsó lengéscsillapítóba? Ford mondeo, 1997, 1.8 benzin, lépcsőshátú, RKB motorkód
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1537 Dátum: 2017.10.08 vasárnap, 11:02:04 »

Sziasztok! Egy olyan kérdésem volna, hogy mennyi olaj kell egy hátsó lengéscsillapítóba? Ford mondeo, 1997, 1.8 benzin, lépcsőshátú, RKB motorkód
mivan? vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1538 Dátum: 2017.10.08 vasárnap, 11:31:12 »

mivan? vigyor3
a következő kérdés a gáz mennyiségre fog vonatkozni.Jobb lesz ha felkészülsz. nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1539 Dátum: 2017.10.08 vasárnap, 11:43:42 »

a következő kérdés a gáz mennyiségre fog vonatkozni.Jobb lesz ha felkészülsz. nyes
egyik haveromnak adta elő a szerelőjük, hogy miután megpörgette a toronycsapágyat és hangja van, majd cserélni kell, utána jött, hogy a lengéscsillapítót is felöntötte olajjal. persze szerelés nyomát nem lehetett látni, sár, por állt az összes csavaron, azon dugókulcs nem járt vigyor3 de a mai napig oda hordják az autóikat vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1540 Dátum: 2017.11.07 kedd, 14:34:51 »

Tisztelt Uraim!
Hogy állapíthatom meg az első futóműben, melyik gömbcsukló haldoklik?
Próbáltam rángatni aknában, de meg sem mozdultak, azonban szűk kanyarnál mint
ha ki akarna alólam fordulni a kerék + fékezésnél balra ránt az autó eleje, gyorsításnál jobbra.
Ja, és a bal első gumi, belső felét elkezdte enni.
Megköszönöm a szakértő hozzászólásokat!
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #1541 Dátum: 2017.11.07 kedd, 15:36:28 »

Tisztelt Uraim!
Hogy állapíthatom meg az első futóműben, melyik gömbcsukló haldoklik?
Próbáltam rángatni aknában, de meg sem mozdultak, azonban szűk kanyarnál mint
ha ki akarna alólam fordulni a kerék + fékezésnél balra ránt az autó eleje, gyorsításnál jobbra.
Ja, és a bal első gumi, belső felét elkezdte enni.
Megköszönöm a szakértő hozzászólásokat!

Hali! Mindenképp a bal oldali kormányösszekötő külső gömbfej és az alsó gömbtámasz ellenőrzését javasolnám.A gumi belső fele azért kopik mert elment a kerékösszetartásod azon az oldalon.Gyanítom a többi felsorolt problémát is ez okozza.Illetve amit a szűk kanyarról írtál azt biztos ez okozza , nekem is ilyen amikor cserélek valamit és még elgurulok a futómű beállításra.Elkezdek kanyarodni és saját magát képes alászedni teljesen.Gondolom neked is valami ilyen érzeted van.
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1542 Dátum: 2017.11.08 szerda, 08:18:24 »

Hali! Mindenképp a bal oldali kormányösszekötő külső gömbfej és az alsó gömbtámasz ellenőrzését javasolnám.A gumi belső fele azért kopik mert elment a kerékösszetartásod azon az oldalon.Gyanítom a többi felsorolt problémát is ez okozza.Illetve amit a szűk kanyarról írtál azt biztos ez okozza , nekem is ilyen amikor cserélek valamit és még elgurulok a futómű beállításra.Elkezdek kanyarodni és saját magát képes alászedni teljesen.Gondolom neked is valami ilyen érzeted van.

Jobban jellemezted, mint én! Igen, magát szedi alá  nyes
Köszönöm, megnézem.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
arpo77
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #1543 Dátum: 2017.11.09 csütörtök, 08:55:11 »

Sziasztok!

A következő kérdésem lenne. Egy szervízben cserélték a következő alkatrészeket: 2 első kerék csapágy, jobb oldali lengőkar, balnoldali lengőkar szilentek, stabilizátor pálca mindkét oldalon, stabilizátor rúd szilentek. Pár nap múlva alánéztem az autónak és láttam, hogy a bal oldali lengőkar szilent egyik átmanőcsavarja nem fentről lefelé áll hanem lentről fel és pár mm re van a váltó blokkjától. Visszavittem a szervízbe, hogy az úgy nem jó szerintem, erre azt mondták, hogy így volt benne, lehet hogy gyárilag nem így kellene lennie de mikor odavittem így volt. Kérdésemre, hogy akkor ebből nem lesz baj, azt mondták ha eddig nem volt ezután se lesz valószínűleg. Segítsetek már, hogy annak a csavarnak tényleg úgy kell állnia? Másnál is így áll? Nincs valakinek egy robbantott ábrája egy mk2 első futóművéről? (99-es mk2 5 ajtós benzines) Elhiszem én hogy így könnyebb szerelni mert nem kell leengedni a futóművet, vagyleszedni a váltót, de nem vagyok teljesen meggyőzve. Köszönöm előre is a válaszokat!
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1544 Dátum: 2017.11.09 csütörtök, 09:44:57 »

Sziasztok!

A következő kérdésem lenne. Egy szervízben cserélték a következő alkatrészeket: 2 első kerék csapágy, jobb oldali lengőkar, balnoldali lengőkar szilentek, stabilizátor pálca mindkét oldalon, stabilizátor rúd szilentek. Pár nap múlva alánéztem az autónak és láttam, hogy a bal oldali lengőkar szilent egyik átmanőcsavarja nem fentről lefelé áll hanem lentről fel és pár mm re van a váltó blokkjától. Visszavittem a szervízbe, hogy az úgy nem jó szerintem, erre azt mondták, hogy így volt benne, lehet hogy gyárilag nem így kellene lennie de mikor odavittem így volt. Kérdésemre, hogy akkor ebből nem lesz baj, azt mondták ha eddig nem volt ezután se lesz valószínűleg. Segítsetek már, hogy annak a csavarnak tényleg úgy kell állnia? Másnál is így áll? Nincs valakinek egy robbantott ábrája egy mk2 első futóművéről? (99-es mk2 5 ajtós benzines) Elhiszem én hogy így könnyebb szerelni mert nem kell leengedni a futóművet, vagyleszedni a váltót, de nem vagyok teljesen meggyőzve. Köszönöm előre is a válaszokat!

Ímhol e!
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
arpo77
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #1545 Dátum: 2017.11.09 csütörtök, 09:55:18 »


Köszönöm, de ebből nem látom ki hogy hogyan kéne állni a csavarnak
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1546 Dátum: 2017.11.09 csütörtök, 10:12:05 »

Köszönöm, de ebből nem látom ki hogy hogyan kéne állni a csavarnak

Ha az alsó lengőkarok belső szilentjeinek a csavarjairól van szó, akkor az ábrán jól látható módon (5-ös pontnál) fentről megy bele a csavar. Az elsőt takarja a lengéscsillapító alja, de az is ugyanúgy megy.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
arpo77
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #1547 Dátum: 2017.11.09 csütörtök, 10:37:18 »

Ha az alsó lengőkarok belső szilentjeinek a csavarjairól van szó, akkor az ábrán jól látható módon (5-ös pontnál) fentről megy bele a csavar. Az elsőt takarja a lengéscsillapító alja, de az is ugyanúgy megy.

Igen az amit takar a lengéscsillapító na az van nekem alulról felfelé, létezik, hogy úgy találták ki, hogy a lengőkar cseréhez teljesen le kelljen engedni a teljes futóművet, vagy a váltót leszedni?
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.09 csütörtök, 10:40:39 írta arpo77 » Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1548 Dátum: 2017.11.09 csütörtök, 10:55:47 »

Igen az amit takar a lengéscsillapító na az van nekem alulról felfelé, létezik, hogy úgy találták ki, hogy a lengőkar cseréhez teljesen le kelljen engedni a teljes futóművet, vagy a váltót leszedni?

Meg lehet oldani anélkül is, én még a TD-n cseréltem egyszer elöl lengőkarokat, és nem rémlik, hogy nagyon szét kellett volna hozzá borítani az autó elejét, kifért a csavar anélkül is. Na most még két eset lehetséges: a dízelnél arrébb van a váltóház, vagy lehet még baj nálad a motor-/váltótartó bakokkal. Azok ha nullára szét vannak hullva, akkor akár 3-4(-sokkaltöbb) centivel is lejjebb engedhetik a blokkot a kelleténél.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
arpo77
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #1549 Dátum: 2017.11.09 csütörtök, 11:12:40 »

Meg lehet oldani anélkül is, én még a TD-n cseréltem egyszer elöl lengőkarokat, és nem rémlik, hogy nagyon szét kellett volna hozzá borítani az autó elejét, kifért a csavar anélkül is. Na most még két eset lehetséges: a dízelnél arrébb van a váltóház, vagy lehet még baj nálad a motor-/váltótartó bakokkal. Azok ha nullára szét vannak hullva, akkor akár 3-4(-sokkaltöbb) centivel is lejjebb engedhetik a blokkot a kelleténél.


Az lehet, hogy amiatt ilyen mert dízel rugó van elôl és így jóval magasabban áll az eleje?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 [31] 32 33   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.038 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.