Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 12:24:08 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 ... 149   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 2565883 alkalommal)
0 Felhasználó és 12 vendég van a témában
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #100 Dátum: 2009.09.17 csütörtök, 12:55:34 »

Ez lenne az?
nyes
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #101 Dátum: 2009.09.17 csütörtök, 18:06:21 »

Megoldódott az üzemanyagszint jeladó.  szomoru1
Csere. Leakadt az úszója, de annyira, hogy hiába nyulkáltam könyékig a tankban, nem találtam meg.  falbav
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #102 Dátum: 2009.09.17 csütörtök, 18:10:23 »

Megoldódott az üzemanyagszint jeladó.  szomoru1
Csere. Leakadt az úszója, de annyira, hogy hiába nyulkáltam könyékig a tankban, nem találtam meg.  falbav
Elégetted az olajjal együtt...... Roll Eyes idiota nevetes1
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #103 Dátum: 2009.09.17 csütörtök, 18:15:57 »

Elégetted az olajjal együtt...... Roll Eyes idiota nevetes1
Akkora cumi volt.  falbav
Ahogy néztem, ezt leginkább leszedett tankkal csinálják, mert a csövektől nem jön ki a cumó felfelé az utastér felé.
Átmenetileg megoldottam a dolgot, a hosszú csöveket lerövidítettem, és gumicsővel kötöttem össze. (halkan most én is elmondanék egy fíl de difrenszet, asszony risszrossz puntojában ez teljesen jól meg van oldva)
Nemsoká jön az "új" Szunditól, de ahhoz már valceg leveszem a tankot. Lesz kis tisztogatás benn, meg összerakás. Remélem, semmi olyat nem kell majd megbolygatni, ami később xarabb lesz...
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #104 Dátum: 2009.09.17 csütörtök, 19:06:09 »

Megoldódott az üzemanyagszint jeladó.  szomoru1
Csere. Leakadt az úszója, de annyira, hogy hiába nyulkáltam könyékig a tankban, nem találtam meg.  falbav

Savas volt a gázolaj és leoldotta az úszód!  eplus2
Naplózva
deiske
Vendég
« Új hozzászólás #105 Dátum: 2009.09.17 csütörtök, 19:55:38 »

Köszönöm!
Át kellett olvasnom vagy 3x az előző eszmefuttatásaitokat, de nem világos miről írtok.
Most akkó' mivaaan? wow1
A rádió 1 órás időzítése, a sajátja, azaz a rádióba van beépítve, nem az autó adja neki, jól gondolom?
A "egyszerű cél Timer Modul" a kapcsolási rajzon keresendő, azaz ilyen van az autóban, vagy ez elektronikai boltban vásárolandó időzítő modul?
A "2007R" na ez vajon miii ?
Fusim! Az automata ablak modul MKII -ben is van? (Gondolkodom, hogy veszek egy MkII Haynest, mert ez így kissé vakrepülés, az MKI alapján találgatni)
Üdv
Ez kell neked :http://www.btinternet.com/~madmole/Reference/SmegsPages.html#No%20Key%20Windows   No-Key Window. Kulcs kézben, bal 1 kinyit ablak működik, becsuk ablak megáll.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #106 Dátum: 2009.09.17 csütörtök, 20:25:05 »

Ez kell neked :http://www.btinternet.com/~madmole/Reference/SmegsPages.html#No%20Key%20Windows   No-Key Window. Kulcs kézben, bal 1 kinyit ablak működik, becsuk ablak megáll.
Szia!
Köszönöm!!!!
Ötletnek is jó, gondolatébresztőnek pláne,  majd meglátjuk mi sül ki belőle.
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
deiske
Vendég
« Új hozzászólás #107 Dátum: 2009.09.17 csütörtök, 20:32:30 »

Szia!
Köszönöm!!!!
Ötletnek is jó, gondolatébresztőnek pláne,  majd meglátjuk mi sül ki belőle.
Üdv
Én megcsináltam, nálam működik. Az előző vasban OFF Scorpio alap volt.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #108 Dátum: 2009.09.17 csütörtök, 20:47:29 »

Én megcsináltam, nálam működik. Az előző vasban OFF Scorpio alap volt.
Az ajtónyitás helyett akarok vmi más engedélyező/indító jelet, vagy időzítő lesz, vagy még kitalálom, de én is ilyesmiben gondolkodtam, csak előbb informálodni akarok, ne kelljen ismét feltalálni a csőben a likat, pláne ha már 1x ezt vki megtette előttem.
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #109 Dátum: 2009.09.18 péntek, 09:49:33 »

Az 1 érintős leengedésre gondoltam.
"megy a ajtóban lévő relére is emiatt"  az MKI -ben nem volt ilyen relé az ajtóban, ugye? legalábbis a kapcsolási rajzon én csak az 1 érintős leengedés reléjét láttam.
A Conradot néztem, de mintha vagy az idővel, vagy a kapcsolható árammal nem lettem volna kibékülve, de ha az ablaknak van saját reléje, ami bírja, akkor csak egy okos időtag kell és megoldható minden
Üdv

Amit én linkeltem céget, az foglalkozik olyan modullal, ami 4 ablakos, tehát mindegyiket húzza, és egyben az összes autómata lesz le-fel... De ez pár éves adat, kérdezd meg tőlük!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
b.dani
Vendég
« Új hozzászólás #110 Dátum: 2009.09.18 péntek, 12:38:53 »

Savas volt a gázolaj és leoldotta az úszód!  eplus2

Sziasztok!
Nekem is van gondom az üzemanyagszinttel: a kompjúter nem mutat semmit, csak vonalakat a megtehető kilométereknél.
Lemerült pár napja az akksi, tölteni kellett, azóta csinálja... Mi lehet vele? Észhez lehet téríteni?
Jó lenne nem lebontani hozzá a fél autót!  Undecided
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #111 Dátum: 2009.09.18 péntek, 15:03:56 »

Sziasztok!
Nekem is van gondom az üzemanyagszinttel: a kompjúter nem mutat semmit, csak vonalakat a megtehető kilométereknél.
Lemerült pár napja az akksi, tölteni kellett, azóta csinálja... Mi lehet vele? Észhez lehet téríteni?
Jó lenne nem lebontani hozzá a fél autót!  Undecided

Tankolj bele és nullázd újra
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #112 Dátum: 2009.09.18 péntek, 15:33:01 »

Beszéltem ma a Vilcomppal. Van egy Unimas 2p nevű dupla reléjük (ezt már írtam korábban is) Meg tudják oldani, hogy ne csak 2x4 percet tudjon, hanem akár 2x8 ill 2x16 percet, csak ilyenkor a beállítás lépcsői is változnak (azaz nem lehet milisec alapon időt beállítani),de itt ez nem baj
Meg tudják oldani, hogy az eltűnö 12 V legyen az indító jel, azaz amikor leveszem a gyújtást, meg tudják oldani, hogy ha lezárom az autót akkor az időtag se engedje az ablakot. Ezekre az egyszerű programozásokra 5-800 Ft felárat mondtak, egészen jól hangzik szerintem, a készülék alapára 3800 Ft+500 Ft egy 40A relé. Meg egy kis kábelezés, elhelyezés.
Meg még ki kell okosodnom, a kp zár vezérlő jelei, vezetékei, kábelei tekintetében, de talán az MkI alapján menni fog.
Üdf
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
b.dani
Vendég
« Új hozzászólás #113 Dátum: 2009.09.18 péntek, 15:49:58 »

Tankoltam, de hogy lehet nullázni???
R gombra nem csinál semmit.. mindent tudok nullázni (átlagfogy, megtett km,...), csak azt nem!
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #114 Dátum: 2009.09.18 péntek, 16:28:27 »

Tankoltam, de hogy lehet nullázni???
R gombra nem csinál semmit.. mindent tudok nullázni (átlagfogy, megtett km,...), csak azt nem!

Sok 5letem nincs Sad esetleg meg kéne próbálni kiszedni a fedcompot és a csatit lehúzni pár percre, hátha észhez tér. Alul középen kis csavarhúzó - betekerve szigszalaggal, hogy nyomot ne hagyjon. Aksi le volt kötve töltéskor?
Naplózva
b.dani
Vendég
« Új hozzászólás #115 Dátum: 2009.09.18 péntek, 16:31:08 »

Sok 5letem nincs Sad esetleg meg kéne próbálni kiszedni a fedcompot és a csatit lehúzni pár percre, hátha észhez tér. Alul középen kis csavarhúzó - betekerve szigszalaggal, hogy nyomot ne hagyjon. Aksi le volt kötve töltéskor?

Nem volt lekötve, de az óra is megállt, szóval nem nagyon kapott áramot.
Na megyek is kipróbálom amit mondtál!
Köszi!
Naplózva
b.dani
Vendég
« Új hozzászólás #116 Dátum: 2009.09.18 péntek, 16:39:08 »

Sok 5letem nincs Sad esetleg meg kéne próbálni kiszedni a fedcompot és a csatit lehúzni pár percre, hátha észhez tér. Alul középen kis csavarhúzó - betekerve szigszalaggal, hogy nyomot ne hagyjon. Aksi le volt kötve töltéskor?

Király vagy!!!!
Lekötöttem, aztán vissza és már megy is!  KÖSZI!
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #117 Dátum: 2009.09.18 péntek, 17:12:40 »

Király vagy!!!!
Lekötöttem, aztán vissza és már megy is!  KÖSZI!


1 üveg vörösbor lesz a következő minitalin  wave smile
Naplózva
b.dani
Vendég
« Új hozzászólás #118 Dátum: 2009.09.18 péntek, 19:17:27 »

1 üveg vörösbor lesz a következő minitalin  wave smile

Megdumáltuk!  worship
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #119 Dátum: 2009.09.19 szombat, 09:23:55 »

Ide írom a folytatást, de akár mehetett vona a humor topicba is.

Szóval át kellett alakítsam kicsit az üzemanyagszint jeladót.
Tegnap reggel megyek melóba, éreztem, hogy elkezd fogyni a verda ereje. Kinyomott kuplungnál le is állt. Szal levegőt kezdett papikázni a csatlakozásoknál. Sebaj, felpumpálom, megyaz alapon mentem tovább. Székesfehérvártól 20km-re már kb 2-3 km-enként már meg kellett álni pumpálni. Volt útközben egy motoros, valószínűleg jó nagyokat röhögött rajtam, helyet cseréltünk vagy 5x Fehérvárig, megelőztem, leálltam pumpálni, ő elklattyogott mellettem, megelőztem, stb.
Székesfehérváron hiába ugrottam ki a pirosnál pumpálni, a nagyobb kereszteződéseknél rendszeresen megállt. Ezt persze mindenki értékelte reggel 6 előtt, munkába menet...
Bekűzdöttem magam melóba, összedobtam egy átmeneti tankot.

Szívóág a kanna alján, visszafolyó középtájt, ahogy a nagykönyvben meg van írva.
Szépen lelégtelenítettem, ahogy kell, majd büszkén indulok haza.
Előzés közben lefullad.   falbav
Motorháztető nyit, turka, gázolajpumpa kemény.   Huh? Turizok a csöveknél, hallom, veszettül csattog a leállítószelep. Az adagolócserénél provizóre rásodort kábel hol kapcsolt, holnem. Megigazítom, gyí tovább.
Tatabánya határa, a változatosság kedvéért lefulladok. Kerestem már a gyufát, hogy felgyújtom. Pumpa puha, újabb kérdőjel a fejem fölött. Kiderül, hogy az átmeneti búvárcsöveket fordítva kötöttem be, félkannánál a félig leeresztett szívócső levegőre futott.
Azthiszem, a hétvégén mindenképpen le kell vegyem a tankot.   vigyor3
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #120 Dátum: 2009.09.19 szombat, 09:32:51 »


Azthiszem, a hétvégén mindenképpen le kell vegyem a tankot.   vigyor3

Látom szereted bonyolítani a dolgokat Wink Kifér a tankjeladó a nyíláson, helyre kell rakni a csöveket a koszt - ha van a tankban - a szűrő majd elintézi. Leszedésnél le fognak törni a védőlemez csavarok a kaszniról, be van gyógyulva minden csavar, szívóágra készülj csavarlazító legyen a fegyvered!
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #121 Dátum: 2009.09.19 szombat, 10:00:59 »

Látom szereted bonyolítani a dolgokat Wink Kifér a tankjeladó a nyíláson, helyre kell rakni a csöveket a koszt - ha van a tankban - a szűrő majd elintézi. Leszedésnél le fognak törni a védőlemez csavarok a kaszniról, be van gyógyulva minden csavar, szívóágra készülj csavarlazító legyen a fegyvered!
Én próbálkoztam, de nekem nem ment. A rugós izémicsoda nyomja felfelé az egész hóbelebancot, meg a csövek a luktól még kilógnak vagy 5 cm-t.  rinya
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #122 Dátum: 2009.09.19 szombat, 18:59:53 »

Én próbálkoztam, de nekem nem ment. A rugós izémicsoda nyomja felfelé az egész hóbelebancot, meg a csövek a luktól még kilógnak vagy 5 cm-t.  rinya

A benzinesnél is hasonló a cucc csak ott van egy AC. Hovononak karácsony napján cseréltünk AC-t - csak a pumpát a jeladós rész maradt. Kocogtatni kell a leszorítót és elfordul.  WD40 csavarlazító kell.
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #123 Dátum: 2009.09.19 szombat, 20:23:53 »

A benzinesnél is hasonló a cucc csak ott van egy AC. Hovononak karácsony napján cseréltünk AC-t - csak a pumpát a jeladós rész maradt. Kocogtatni kell a leszorítót és elfordul.  WD40 csavarlazító kell.
A szétszedéssel nem volt gondom, a csöveket nem tudtam kiforgatni.

Kicseréltem ma azt a tróger jeladót.
A tank 2 pántját leoldottam, az első részét lebillentettem a tanknak. Leszedni teljesen sajna nem tudtam, a kipöffentő útban volt, illetve a töltőcsonkot nem tudtam kiszekálni.
Barbár módon a kasztniban lévő lyuk kb egy 10cm-es szakaszát finoman felhajtogattam, így sikerült a csöveket alápréselni. Összerakás után 1x még megviccelt hazafelé, vmi eldugította ott lenn (nem elképzelhetetlen, hogy az elszabadult úszó vagy valami, de ezt orvosolva már tünetmentes volt az utolsó 15km. Halelúja.
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #124 Dátum: 2009.09.21 hétfő, 09:26:04 »

A szétszedéssel nem volt gondom, a csöveket nem tudtam kiforgatni.

Kicseréltem ma azt a tróger jeladót.
A tank 2 pántját leoldottam, az első részét lebillentettem a tanknak. Leszedni teljesen sajna nem tudtam, a kipöffentő útban volt, illetve a töltőcsonkot nem tudtam kiszekálni.
Barbár módon a kasztniban lévő lyuk kb egy 10cm-es szakaszát finoman felhajtogattam, így sikerült a csöveket alápréselni. Összerakás után 1x még megviccelt hazafelé, vmi eldugította ott lenn (nem elképzelhetetlen, hogy az elszabadult úszó vagy valami, de ezt orvosolva már tünetmentes volt az utolsó 15km. Halelúja.

Lehet 1szerűbb lett volna a csöveket megrövidíteni, hogy kiférjen legközelebb is!
Naplózva
avokado
Vendég
« Új hozzászólás #125 Dátum: 2009.09.23 szerda, 12:49:53 »

...
Bekűzdöttem magam melóba, összedobtam egy átmeneti tankot.

...

Az a legszebb ahogy a kanna rogzitve van a biztonsagi ovvel! Gyerekules nem volt?! nyes nyes nyes
(tudom, hogy kepet nem idezunk, de ez "pici, occo")
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #126 Dátum: 2009.09.25 péntek, 09:30:55 »

A benzinesnél is hasonló a cucc csak ott van egy AC. Hovononak karácsony napján cseréltünk AC-t - csak a pumpát a jeladós rész maradt. Kocogtatni kell a leszorítót és elfordul.  WD40 csavarlazító kell.

Ac-t úgy szedtem már ki, mint más a nívópálcát. eplus2
Nekem a jeladót kellett helyretenni egy barbár után, és tök jó lett! eljen nyes
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Novy
Vendég
« Új hozzászólás #127 Dátum: 2009.09.25 péntek, 21:39:00 »

Ma este lettem figyelmes arra, hogy ha 2-re zárom le kocsit leriaszt felvillannak irányjelzők. Ha utána egyszer nyomom meg a gombot a távirányítón akkor csak a vezető oldalit kellene nyitnia. De most kinyitja azt és a jobb hátsót is. Mi lehet a probléma? Ha nem kettőre zárom akkor minden jól működik...
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #128 Dátum: 2009.09.25 péntek, 22:02:54 »

Ma este lettem figyelmes arra, hogy ha 2-re zárom le kocsit leriaszt felvillannak irányjelzők. Ha utána egyszer nyomom meg a gombot a távirányítón akkor csak a vezető oldalit kellene nyitnia. De most kinyitja azt és a jobb hátsót is. Mi lehet a probléma? Ha nem kettőre zárom akkor minden jól működik...

Kezdenek érkezni a hideg téli ST-k Wink WD40 mehet az ajócsatikba meg némi fehér zsír, hogy ne jusson be nedvesség. Az ajtóban lévő csatik beáztathatják a zármotorokat - elporladt kábelbevezető gumidugók miatt azoknak sziloplaszt vagy szilikongumi szigetelés mehet. Beázás van a jobb lábtérbe -- ott van a riasztó és zárközpont. Megbetegedtek az ajtószenzorok - ablakfűtést nyomvatartod gyújtást ráadod és nyitogatod az ajtókat - timer modulnak dingelnie kell amelyiknél nem dengel ott a baj.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #129 Dátum: 2009.09.26 szombat, 07:54:22 »

Kezdenek érkezni a hideg téli ST-k Wink WD40 mehet az ajócsatikba meg némi fehér zsír, hogy ne jusson be nedvesség. Az ajtóban lévő csatik beáztathatják a zármotorokat - elporladt kábelbevezető gumidugók miatt azoknak sziloplaszt vagy szilikongumi szigetelés mehet. Beázás van a jobb lábtérbe -- ott van a riasztó és zárközpont. Megbetegedtek az ajtószenzorok - ablakfűtést nyomvatartod gyújtást ráadod és nyitogatod az ajtókat - timer modulnak dingelnie kell amelyiknél nem dengel ott a baj.
Az enyém mióta megvettük így működik, hogy egy nyomásra a jobb elsőt+jobb hátsót nyitja. Ha nem nyílik a jobb hátsó, akkor egyáltalán nem nyílik, marad a benyúlok, kilincselek, de utána ismét megy. Wd40 nem segített, néha csinálja, együtt élek vele.
Fusim! A fehér zsír alatt szilikon zsírra gondolsz? (pl Szilor)
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #130 Dátum: 2009.09.26 szombat, 08:00:11 »

Az enyém mióta megvettük így működik, hogy egy nyomásra a jobb elsőt+jobb hátsót nyitja. Ha nem nyílik a jobb hátsó, akkor egyáltalán nem nyílik, marad a benyúlok, kilincselek, de utána ismét megy. Wd40 nem segített, néha csinálja, együtt élek vele.
Fusim! A fehér zsír alatt szilikon zsírra gondolsz? (pl Szilor)
Üdv

Ford fehér zsír Wink nem akartam írni a vazelint ; Oda jó lenne hátra egy másik motor mert kárpittépés lesz belőle ha nem nyilik 1x
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #131 Dátum: 2009.09.26 szombat, 08:11:03 »

Ford fehér zsír Wink nem akartam írni a vazelint ; Oda jó lenne hátra egy másik motor mert kárpittépés lesz belőle ha nem nyilik 1x
A kallantyú nem nyit minden esetben? Érdekes módon a dupla zárat nyitja, csak utána marad zárva.
Ha a vazelin jó akkor a szilikon zsír is megteszi, lényeg a víz zárás.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Novy
Vendég
« Új hozzászólás #132 Dátum: 2009.09.26 szombat, 13:09:10 »

Az enyém mióta megvettük így működik, hogy egy nyomásra a jobb elsőt+jobb hátsót nyitja. Ha nem nyílik a jobb hátsó, akkor egyáltalán nem nyílik, marad a benyúlok, kilincselek, de utána ismét megy. Wd40 nem segített, néha csinálja, együtt élek vele.
Fusim! A fehér zsír alatt szilikon zsírra gondolsz? (pl Szilor)
Üdv

Az enyém néha nyitja a jobb hátsót néha nem ma nézegettem, mikor milyen kedve van Huh? A vezető oldalit mindig kinyitja...
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #133 Dátum: 2009.09.26 szombat, 21:07:05 »

Az enyém néha nyitja a jobb hátsót néha nem ma nézegettem, mikor milyen kedve van Huh? A vezető oldalit mindig kinyitja...

Bal hátsó zárcsere - francia vacak vaeco cucc - vagy marad a kárpittépés egyszer csak. Esetleg építs be valami vésznyitó kábelt a kárpitba a becsapó műanyag alá
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #134 Dátum: 2009.09.27 vasárnap, 08:59:58 »

Sziasztok!
Kérdésem lenne  lambda szondával kapcsolatban.
Széthúztam a csatlakozót és úgy indítottam be az autót, nem volt semmi változás, ez jelent vmit, vagy annyira nem szól bele drasztikusan a vezérlésbe, hogy ez érzékelhető legyen. Sokat nem próbálgattam, nehogy berottyantson vmi (pl kataliza, vagy mittudomén), alapjárat ua, gázadásra ugyanúgy vette a fordulatot.
Alló motornál a 2 fehér között tudtam 5,5 Ohmot mérni, a másik két láb között semmit, ez így jó vagy megellett a szonda?
A lambda szonda állapota egyáltalán mérhető sima multiméterrel?
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #135 Dátum: 2009.09.27 vasárnap, 09:09:31 »

Szerintem az a szonda nem jó.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #136 Dátum: 2009.09.27 vasárnap, 19:45:45 »

Szerintem az a szonda nem jó.
Kicsit utána olvastam, egyszerűbb mint hülyeségeket kérdezni.
A szonda másik két "lába" között ohmikusan nem lehet mérni semmit, mert az galván elemként működik. Az etalon oxigén szint és a mért közötti értéket mV ban "adja meg", azaz mérni max feszültséget lehet a két pont között, viszont ez multiméterrel kevésbe, oszciloszkóppal vagy célműszerrel ellenőrizhető, diagnosztizálható.
Lambda élettartamról 120-150 e km-t írtak, utána már necces, elöregszik, pontatlan lesz stb, de érdemes azért diagnosztizálni, mint vaktában lövöldözni, mert elég drága.
Írták, hogy rossz lambda esetén az ecu beállít egy értéket, és azon megy az autó, ez általában a hideg üzemállapot körüli, enyhén "szivatós" üzemmód körül mozog, ezért fogyaszt sokat a rossz szondás autó.
Kipróbáltam ma a széthúzott csatlakozóval való közlekedést, nagy különbség nincs, de talán (mondom talán) érzékelhető vmi, kicsit lassabban ugrik gázadásra, (talán), sokat nem mentem vele.
Méricskéltem hideg/meleg motor mellett, jöttek a mV-ok összevissza, nem sokat tudtam leszűrni belőle. Hidegen emelt fordulatra emelkedett a feszó, meleg motornál összevissza szaladgáltak a számok, leolvashatatlanul. (A motor hőnek annyi jelentősége van, hogy a széthúzott csatin nem ment a szonda fűtése sem, viszont a meleg motornál valszeg elég meleg volt a szonda.)
Valszeg diag lesz, meg csere.
 A katalizátor állapotról hogyan lehet infót kapni? csak a ződkártya?
Üdv, Ferqó
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #137 Dátum: 2009.09.27 vasárnap, 22:11:50 »

meleg motornál összevissza szaladgáltak a számok, leolvashatatlanul.

Ez jónak tűnik, mert a szonda lényege, hogy ne legyen lusta! Nyilván az aktualitás miatt...
Amit rögtön csinálj meg, az a komputer reset, és az újra tanítás, mert hibakódod biztos van, ami bezavarhat.

Nem emléxem a konkrét gondodra, esetleg belinkelnéd, vagy egy pár szóban leírnád?

Katalizátort nagyon sehogy sem tudsz megnézni, csak a zöldkártyán tippelni...(bár itt elég valószínű választ fogsz kapni az állapotáról)
Széthúzott csatival nem állt le?
Ha a szonda rossz, akkor a plusz üa-tól fulladásos, robbanékony(jobban fog menni, de nem feltétlenül rugalmasabban) és sokat fogyasztó vigyor3 tulajdonságokkal fog bírni az autó...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #138 Dátum: 2009.09.28 hétfő, 07:13:41 »

Szia Joe!
AZért nem emlékszel mert nem nagyon írtam még le, a gondom a következő: a motor 1800-2500 f/ perc körüli fordulaton rángat, hideg/meleg motornál, egyárant, fokozat függetlenül, DE: csak akkor, ha egyenletesen megyek, azaz se nem gyorsítok, se nem lassítok.
Ami játszik: gyertyában sacc 45e km van, de Nagy autóékbál 60e km-t mondtak, így gyertyákat megvettem, de a dobozban pihennek, olaj+szűrők csere a napokban. Tempomat szerelés után, amikor akku le és vissza megvolt tapasztaltam azt, hogy pár km erejéig nem rángatott, utána mintha benyalna vmi hibakódot, és ismét rángat. Lényegében akku le fel után jó  sacc 10-30 km erejéig, tudom vegyem le 30 kmenként a sarut :-))
Viszont lehúzott szondával, mintha nem rángatott volna, ami arra utal a hogy a fenti fordszám tartományban szegény a keverék, (szerintem).
Az autóban 180e km van+amit visszatekertek, szerintem sem lambdát, sem katalizát még nem cseréltek még benne, árakat néztem  wow1, ha nem muszáj én sem tenném.
Lehúzott szondával nem állt le, de az is igaz, hogy nem menet közben húztam szét.
És szinte ugyanúgy járt a motor szondával és nélküle. Hát ennyi. Néztem az Injektor.hu-t, érdi szakműhely, 15e Ft körül van egy bevizsgálás hibafeltárás. az sem kevés. Kérdés: egy hibakód kiolvasás vmi kisműheéyben segíthet-e? vagy érdemesebb szakműhellyel nézetni. Vagy márkaszervíz inkább?
Üdv,Ferqó
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #139 Dátum: 2009.09.28 hétfő, 07:20:25 »

Kérdés: egy hibakód kiolvasás vmi kisműheéyben segíthet-e? vagy érdemesebb szakműhellyel nézetni. Vagy márkaszervíz inkább?
Szerintem keress olyan autóvillamosságist, akinek van oszcilloszkópja, azon babán be tudják mérni.
Kérjenek érte 3000Ft-ot, és kész.
szerk

Esetleg ha van a környéken valakinek ELM327-es diagkütyüje, az is rajzolja, amit kell...
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.28 hétfő, 07:23:05 írta Tádé » Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #140 Dátum: 2009.09.28 hétfő, 08:06:04 »

Szia Joe!
AZért nem emlékszel mert nem nagyon írtam még le, a gondom a következő: a motor 1800-2500 f/ perc körüli fordulaton rángat, hideg/meleg motornál, egyárant, fokozat függetlenül, DE: csak akkor, ha egyenletesen megyek, azaz se nem gyorsítok, se nem lassítok.
Ami játszik: gyertyában sacc 45e km van, de Nagy autóékbál 60e km-t mondtak, így gyertyákat megvettem, de a dobozban pihennek, olaj+szűrők csere a napokban. Tempomat szerelés után, amikor akku le és vissza megvolt tapasztaltam azt, hogy pár km erejéig nem rángatott, utána mintha benyalna vmi hibakódot, és ismét rángat. Lényegében akku le fel után jó  sacc 10-30 km erejéig, tudom vegyem le 30 kmenként a sarut :-))
Viszont lehúzott szondával, mintha nem rángatott volna, ami arra utal a hogy a fenti fordszám tartományban szegény a keverék, (szerintem).
Az autóban 180e km van+amit visszatekertek, szerintem sem lambdát, sem katalizát még nem cseréltek még benne, árakat néztem  wow1, ha nem muszáj én sem tenném.
Lehúzott szondával nem állt le, de az is igaz, hogy nem menet közben húztam szét.
És szinte ugyanúgy járt a motor szondával és nélküle. Hát ennyi. Néztem az Injektor.hu-t, érdi szakműhely, 15e Ft körül van egy bevizsgálás hibafeltárás. az sem kevés. Kérdés: egy hibakód kiolvasás vmi kisműheéyben segíthet-e? vagy érdemesebb szakműhellyel nézetni. Vagy márkaszervíz inkább?
Üdv,Ferqó

Ez inkább gyújtás, meg dugulás probléma, viszont az, hogy a reset javít rajta az vmi jeladót is jelenthet. A főoldalon találsz linket a diagnosztizálásról, próbáld meg Te magad! Egyébként egy kis autóvillamosságis is kiolvassa 1500-2000HUF-ért, és az bőven jó, hogy azzal gyere vissza! nyes
Nekem 30ekm után mindig behaltak a gyertyák. Ha még nem cserélted, és szándékozol, akkor csakis kábelekkel együtt.
Nézz szét a főoldalon, és menj végig a cikkeken...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #141 Dátum: 2009.09.28 hétfő, 08:32:08 »

Szia Joe!
AZért nem emlékszel mert nem nagyon írtam még le, a gondom a következő: a motor 1800-2500 f/ perc körüli fordulaton rángat, hideg/meleg motornál, egyárant, fokozat függetlenül, DE: csak akkor, ha egyenletesen megyek, azaz se nem gyorsítok, se nem lassítok.
Ami játszik: gyertyában sacc 45e km van, de Nagy autóékbál 60e km-t mondtak, így gyertyákat megvettem, de a dobozban pihennek, olaj+szűrők csere a napokban. Tempomat szerelés után, amikor akku le és vissza megvolt tapasztaltam azt, hogy pár km erejéig nem rángatott, utána mintha benyalna vmi hibakódot, és ismét rángat. Lényegében akku le fel után jó  sacc 10-30 km erejéig, tudom vegyem le 30 kmenként a sarut :-))
Viszont lehúzott szondával, mintha nem rángatott volna, ami arra utal a hogy a fenti fordszám tartományban szegény a keverék, (szerintem).
Az autóban 180e km van+amit visszatekertek, szerintem sem lambdát, sem katalizát még nem cseréltek még benne, árakat néztem  wow1, ha nem muszáj én sem tenném.
Lehúzott szondával nem állt le, de az is igaz, hogy nem menet közben húztam szét.
És szinte ugyanúgy járt a motor szondával és nélküle. Hát ennyi. Néztem az Injektor.hu-t, érdi szakműhely, 15e Ft körül van egy bevizsgálás hibafeltárás. az sem kevés. Kérdés: egy hibakód kiolvasás vmi kisműheéyben segíthet-e? vagy érdemesebb szakműhellyel nézetni. Vagy márkaszervíz inkább?
Üdv,Ferqó

Lambda és légtömegmérő csere lesz ebből szerintem
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #142 Dátum: 2009.09.28 hétfő, 12:55:27 »

Köszönöm mindenknek, megnézem a magam uram módszert, de valszeg keresek vki megbízhatót.
Vik tud dignosztizálni, van műszere? Vagy inkább kérdezzem őt?
A gyújtókábel hiba szerintem nem adott fordulaton jelentkezne, hanem mindenhol, szerintem, és sajna az is egy 10000 Ft os kanyar lenne, és max próbálgatásnak jó, kicsit sajnálnám rá a pénzt. A légtömegmérőnek van vmi házilagos tesztelési módszere?
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #143 Dátum: 2009.09.28 hétfő, 14:05:10 »

A légtömegmérőnek van vmi házilagos tesztelési módszere?
Nincs. Hogy d.g.ljön bele!  falbav
Annyi az én tapasztalatom, hogy segítségként tudom azt mondani, digitmultival is lehet tesztelni a lambdaszonda helyes működését. Illetve helytelent, ami nem biztos, hogy szondahibára utal. Menet közben a lambdaszondán mért feszültségnek 0.2V és 0.9V között kell ugrálnia, 4szögjelként. Tehát pontosítva. Haladsz mondjuk 50 km/h-val, akkor a digitmulti azt fogja jelezni, hogy 0.235-0.326-0.289-0.765-0.826-0.874-0.810-0.543-0.321-...stb. Fel le ugrál, mint egy 4szögjel.
Miután motordiagnosztikán ezt láttam, és ott meg is találtuk a hiobáját a kocsimnak, már tudom, mit kell nézni, és az írásaidból kiveszem, hogy ez neked sem jelenthet gondot.
Egyébként nálam az volt a gond, hogy 2500 rpm alatt minden rendben volt, e fölött meg öntötte be a benzint a rendszer, és volt, hogy 1 V fölé is felment a digitmulti. Hibás volt a légtömegmérő, és nem rossz, ezért a hibakód az volt, hogy rossz a lambdaszonda érték, ezért kétszer is cseréltek szondát  falbav szomoru1 , mígnem a motordiagnosztikán rájöttek a turpisságra, légtömegmérőcsere után (Ford szeleczkynél ezt 38e Ft-ért akarták adni) jó lett minden.

Sok sikert, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #144 Dátum: 2009.09.28 hétfő, 14:09:36 »

digitmultival is lehet tesztelni a lambdaszonda helyes működését. Illetve helytelent, ami nem biztos, hogy szondahibára utal. Menet közben a lambdaszondán mért feszültségnek 0.2V és 0.9V között kell ugrálnia, 4szögjelként.
(Ez minden verdán ilyen, vagy Mondeospecifikus? Asszony offjának kűzdök a lambdájával...)
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #145 Dátum: 2009.09.28 hétfő, 19:19:13 »

(Ez minden verdán ilyen, vagy Mondeospecifikus? Asszony offjának kűzdök a lambdájával...)
Szia!
Gugliba beírod: lambda szonda működése, az első 5 találatban lévőket végig olvasod, és elég sok mindent megtudsz róla, főleg az injektor.hu-n van egy jó cikk, (nem mellesleg van 10% mondeo clubos kedvzmény náluk)
Egyébként nem mondeo specifikus a dolog, a lambda ad ilyen jelet, azt meg nem a Ford gyártja, hanem Boschtól....mittudoménmégkiig.
HegeGabi hol csináltattátok a motor diagot? Tanulságos amirt végig jártál!

Ja és még vmi eszembe jutott ma, esetleg egy halódó félben lévő kuplung elgyengült rugói+egy kopott hajtáslánc nem tud ilyen rángatást produkálni? A kuplungomnak lassan vége, nagyon fennt fog, és erősebb emelkedőn való nagy gázos elindulásánál már meg tud csúszni, a hajtásláncban meg van 180e km+amit eltekergettek, tahát kopás, lógás, lötyögés már bizton van benne.
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #146 Dátum: 2009.09.28 hétfő, 19:29:21 »

Köszönöm mindenknek, megnézem a magam uram módszert, de valszeg keresek vki megbízhatót.
Vik tud dignosztizálni, van műszere? Vagy inkább kérdezzem őt?
A gyújtókábel hiba szerintem nem adott fordulaton jelentkezne, hanem mindenhol, szerintem, és sajna az is egy 10000 Ft os kanyar lenne, és max próbálgatásnak jó, kicsit sajnálnám rá a pénzt. A légtömegmérőnek van vmi házilagos tesztelési módszere?
Üdv

Vik is tud segíteni!
Gyújtókábel produkál pont ilyen hibákat is! Csak gyertyát ne cserélj, mert az pénzkidobás!!!
Légtömegmérőt természetesen tudod otthon is tesztelni. A legegyszerűbb, ha lehúzod alapjáraton, és akkor el kezd dadogni a motor. Ha nem teszi, akkor egy vélhető hibaforrás. Másik megoldás, keresel egy klubtársat a környékeden(tudva, hogy 38eHUF megéri próbálkozni!), és kicserélitek a légtömegmérőket egy körre...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #147 Dátum: 2009.09.28 hétfő, 20:34:19 »

PATS hibakódok
Naplózva
trombonist
Vendég
« Új hozzászólás #148 Dátum: 2009.09.28 hétfő, 21:54:03 »

[...]
Szia!

Az előző autóimon megtanultam, hogy nem mindennel érdemes házilag próbálkozni. A motordiagnosztika jellemzően ez az a kategória. Mert nagyon összetett a rendszer, egy hibajelenséget több tucat alkatrész is okozhat. Mire azokat házilag kiméricskéled (ha értesz is hozzá), még megrendelgeted az alkatrészt (amiről kiderül, hogy mégsem olyan való bele, vagy már valaki valamit gányolt és ezért a gyári eredeti nem jó bele, stb.)... Aztán kicserélgeted a hibásnak vélt alkatrészeket, ha szerencséd van, még jó is lesz.

A próbálgatás-kérdezgetés közben motorhibásan közlekedtél a kocsival, ami egy csomó más alkatrésznek sem jó (például a katalizátor - pláne ilyen tizenéves korban - elég kényes a helyes keverékképzésre és a helyes gyújtásra). A rángató-kihagyó motor csúnyán (és persze fölöslegesen) cibálja magát a motorfelfüggesztést, a kuplungot, a váltót, a féltengelyeket, a futóművet, a kormányművet, stb.-stb.... A próbautakon egy csomó benzint fogyasztottál fölöslegesen. És mennyi időd ráment? A telefonálgatások az alkatrészboltokba, az utánajárás, maga a szerelés, miegymás.

Hacsak nem egyértelmű és otthon is megoldható a probléma, én motorhibával mindig a Beszéékhez (injektor.hu) megyek. Drágán dolgoznak, de amikor megláttam a munkájukat, meg is értettem, hogy miért.

Üdv!
trombonist
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.28 hétfő, 21:55:55 írta trombonist » Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #149 Dátum: 2009.09.29 kedd, 07:31:19 »

Üdv!
trombonist
Szia!
Köszönöm az infókat. Sok idő még nem ment rá, és annyira azért nem rángat, hogy komoly bajt okozzon, de értem mire célzol.
Találgatni, fölöslegesen vásárolni nem akarok, ezeket a köröket már játszogattam az előző Fiestámmal, elég volt, itt ilyennel nem próbálkozok.
Sok a rossz tapasztalat az okos szerelőkkel, flegma márkaszervízekkel (lsd. amit HegeGabi írt, tipikus, 2 lambda csere után derül ki, hogy maf, maffa meg...), az injektro.hu lesz a kiszemelt, pláne most hogy írtad, hogy jó velük a tapasztalat, bár drágák, ezt én is láttam a honlapjukon.
Viszont néha érdemes tájékozódni, kérdezősködni, mert sok pénzt, időt lehet spórolni, persze elmaffni is.(pro és kontra)
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 ... 149   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.039 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.