Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 17:17:59 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 ... 149   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 2566229 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
takee
Vendég
« Új hozzászólás #200 Dátum: 2009.10.06 kedd, 12:36:36 »

A gyertya hogy okozhatja azt, hogy áthúz a kábelem? Ez szerintem a szigetelés gyengeségétől vagy ugye a fizikai behatásoktól lehet csak. Nem jól gondolom?
Nem tudom, nem szakértek hozzá. Csak azt tudom, amit itt olvastam erről. Itt az járja, hogy a kettő együtt cserélendő, mert a rossz hamar leírja a jót, aztán kezdheted elölről.
Tapasztalatom nincs (kopp-kopp-kopp), eddig mindig együtt cseréltem őket.
Naplózva
GoFerrari
Vendég
« Új hozzászólás #201 Dátum: 2009.10.06 kedd, 12:39:22 »

Nem tudom, nem szakértek hozzá. Csak azt tudom, amit itt olvastam erről. Itt az járja, hogy a kettő együtt cserélendő, mert a rossz hamar leírja a jót, aztán kezdheted elölről.
Tapasztalatom nincs (kopp-kopp-kopp), eddig mindig együtt cseréltem őket.

Tapasztalatom van.Csak gyertyát cseréltem.Tök jó minden. Smiley
Nem kétkedni akarok,de nekem fejben nem állt össze h miért kell párban cserélni.Hogy tudhat 1 gyertya 1 kábelt kinyirni,vagy akár fordítva?
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.06 kedd, 12:41:38 írta GoFerrari » Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #202 Dátum: 2009.10.06 kedd, 12:41:43 »

Tapasztalatom van.Csak gyertyát cseréltem.Tök jó minden. Smiley


HÁÁllellujjaaaaa!
Naplózva
reho
Vendég
« Új hozzászólás #203 Dátum: 2009.10.06 kedd, 13:18:40 »

Nem kétkedni akarok,de nekem fejben nem állt össze h miért kell párban cserélni.Hogy tudhat 1 gyertya 1 kábelt kinyirni,vagy akár fordítva?
Hát ezaz ami nekem se tiszta. A kábelen megy az áram a gyertyába és kész. Ami ott sérülhet az a szigetelés amitől letestel gyújtás helyett (nálam perpill ez a szitu) vagy megtörik a kábel és szakadás van benne amitől megint nem jut el a delej a gyertyába. Esetleg a gyertya végén oxidáció ami még növelheti az ellenállást, de ezt egy tisztítás elvileg orvosolja meg nem is tartom olyan valószínű hibának.

Na mindegy, még 2 óra és kiderül, hogy csak a kábeleim szarok, vagy van más is problemám is. De mindenképpen jön a héten egy diag is, mert a zöldkártyán is csak erős rásegítéssel ment át Smiley
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #204 Dátum: 2009.10.06 kedd, 14:06:33 »

Hát ezaz ami nekem se tiszta. A kábelen megy az áram a gyertyába és kész. Ami ott sérülhet az a szigetelés amitől letestel gyújtás helyett (nálam perpill ez a szitu) vagy megtörik a kábel és szakadás van benne amitől megint nem jut el a delej a gyertyába. Esetleg a gyertya végén oxidáció ami még növelheti az ellenállást, de ezt egy tisztítás elvileg orvosolja meg nem is tartom olyan valószínű hibának.

Na mindegy, még 2 óra és kiderül, hogy csak a kábeleim sz@rok, vagy van más is problemám is. De mindenképpen jön a héten egy diag is, mert a zöldkártyán is csak erős rásegítéssel ment át Smiley

A miértet én sem tom. Keress rá itt a fórumon a témára, párszor már kivesészték ezt a szakik, hogy mi mit és hogyan ronthat el.
Naplózva
reho
Vendég
« Új hozzászólás #205 Dátum: 2009.10.06 kedd, 16:22:53 »

Na mindegy, még 2 óra és kiderül, hogy csak a kábeleim sz@rok, vagy van más is problemám is.
szomoru1 hát naná, hogy pont nem olyan kábelt hoztak az autósboltba, mint ami az enyémbe való... Remélem másodikra sikerül eltalálniuk.
Naplózva
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #206 Dátum: 2009.10.06 kedd, 18:04:33 »

szomoru1 hát naná, hogy pont nem olyan kábelt hoztak az autósboltba, mint ami az enyémbe való... Remélem másodikra sikerül eltalálniuk.
Én adok Neked kölcsön kábelköteget, meg gyertyagarnitúrát (gyári mindkettő) hogy kiszűrd a hibát, mielőtt nagybevásárlást csinálsz. Elérhetőségeimet megtalálod, pl.: az aláírásomban.
Naplózva
Mobidik
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1941


MK II 1,8 TD.


E-mail
« Új hozzászólás #207 Dátum: 2009.10.06 kedd, 19:26:01 »

Háát, túl szabadon nem tudnak ott lógni. Ha arra gondolsz, hogy rátettem-e azt a kis műanyag összefogót, akkor azt kell mondjam, igen, rajta volt.

Nyáron volt egy generátor felújításom, az lehet, hogy az vágta tönkre a kábeleket?
Ha jól tudom, szilikon kábelek szoktak elöregedni. Lehet, sokat állt a polcon a boltba. szomoru1
Naplózva

Otthonom a nagyvilág, vallásom a jó cselekedet.
reho
Vendég
« Új hozzászólás #208 Dátum: 2009.10.06 kedd, 19:51:58 »

Én adok Neked kölcsön kábelköteget, meg gyertyagarnitúrát (gyári mindkettő) hogy kiszűrd a hibát, mielőtt nagybevásárlást csinálsz. Elérhetőségeimet megtalálod, pl.: az aláírásomban.

Köszi a felajánlást, mostmár megrendeltem a kábelgarnitúrát, nem akarom visszamondani. Utánna meg mindenképpen megy diag-ra az autó.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #209 Dátum: 2009.10.06 kedd, 20:14:17 »

Sziasztok!
Én is megejtettem a hétvégén a gyertya+kábelcserét, csakhogy elkövettem azt a hibát, hogy találtam más hibát, amit orvosoltam, így nem tudom mitől, de sokkal jobb lett az autó. Tud ez gyorsulni is wze! Kiderült, hogy a gázbovden eléggé nagy holtjátékkal csatlakozik a pillangószelepre, azaz ha elkezdem nyomni a pedált, nem reagál rögtön, csak egy kicsit később. Állítottam rajta, elég sokat kellett, vagy 4-5 ricnivel kijebb kellet húzni a bovdenházat, hogy végre ne lógjon annyira a kábel, többet nem akartam, nehogy hidegben meg gond legyen a rövidebb kábel.
Aztán próbaút gyanánt hazajöttünk Érdről, anyóséktól, és nagyon jól ment az autó, de nem mertem elkiabálni, mert úgy járok mint régen, (egy kis bütyköléstől az embere rögtön azt hiszi jobban megy az autója, pedig abszolút pszichikai a dolog, mert volt, hogy nem is motorikusan berháltam, mégis jobb lett)
Ma viszont ismét mentem az autóval (nem röhög!, itthon dolgozok, van hogy egész héten áll az autó a ház előtt), és ma is nagyon jól ment, csak úgy füstöltek volna a gumik, ha nincs kipörgésgátló  nyes.
Valszeg azért mindkét dolog játszik, a pedál mozgása/mozgatása is teljesen más érzés, és a tempomat is mintha késlekedés nélkül kapcsolna, korábban amikor bekapcsoltam mintha egy kicsit "gondolkodott" volna a rendszer.
Egyszóval most megy, mint állat!
Viszont, a gyertyakábeles bulihoz, hozzáfűzőleg jutott olyan eszembe, hogy a Sógorom a Zasztavájukon úgy oldotta meg a szikrázás gondot, hogy ráhúzott egy szilikoncsövet. Autószerelő mondta, hogy nagyon eke megoldás, de működött. Tudom, hogy a Mondeónál marha nagy cső kellene, de talán felhasítva rá lehetne húzni, és megfelelően elforgatva talán nem húz át.
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
reho
Vendég
« Új hozzászólás #210 Dátum: 2009.10.07 szerda, 10:03:37 »

Hát a kábelcsere nem oldotta meg a problémámat...  rinya mostmár azthiszem abbahagyom a bütykölést és elviszem egy szakemberhez.
Naplózva
reho
Vendég
« Új hozzászólás #211 Dátum: 2009.10.07 szerda, 12:08:30 »

Hát a kábelcsere nem oldotta meg a problémámat...  rinya mostmár azthiszem abbahagyom a bütykölést és elviszem egy szakemberhez.
Nem hagyott nyugodni... szerencsére!!! Lekaptam a MAF-ot és a dobozt és hát mit látok??? A pillangószelep-helyzet érzékelőről le van csúszva a csatlakozó!  falbav

Visszadugtam és most repül is mint a kismadár! Az új kábelszettel még az a kicsi fulladása sincs meg, juhéé! Azthittem ha ez a csati le van húzva be se indul a gép, ennek ellenére egész sokat elmentem vele...

Tanulság: a WD40 csúszik! Tehát mindig győződjünk meg róla, hogy visszacsattintottunk minden csatlakozót a WD-40-ezés után, mert könnyen leugrik.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #212 Dátum: 2009.10.07 szerda, 12:10:56 »

Nem hagyott nyugodni... szerencsére!!! Lekaptam a MAF-ot és a dobozt és hát mit látok??? A pillangószelep-helyzet érzékelőről le van csúszva a csatlakozó!  falbav

Visszadugtam és most repül is mint a kismadár! Az új kábelszettel még az a kicsi fulladása sincs meg, juhéé! Azthittem ha ez a csati le van húzva be se indul a gép, ennek ellenére egész sokat elmentem vele...

Tanulság: a WD40 csúszik! Tehát mindig győződjünk meg róla, hogy visszacsattintottunk minden csatlakozót a WD-40-ezés után, mert könnyen leugrik.
Hurrá hurrá!  Wink
És az új kábel világít a sötétben?
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
reho
Vendég
« Új hozzászólás #213 Dátum: 2009.10.07 szerda, 12:14:16 »

Hurrá hurrá!  Wink
És az új kábel világít a sötétben?
Este megnézem van-e DISCO a motortérben...
Vicces, de amikor kimentem most az autóhoz, a motorháztető tele volt legyekkel - na mondom, ez végleg megdöglött, már ellepték a legyek is  hehe
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #214 Dátum: 2009.10.07 szerda, 12:26:59 »

...
Vicces, de amikor kimentem most az autóhoz, a motorháztető tele volt legyekkel - na mondom, ez végleg megdöglött, már ellepték a legyek is  hehe
LOL
Naplózva
Jokepu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


n.a. n.a.
E-mail
« Új hozzászólás #215 Dátum: 2009.10.10 szombat, 23:09:54 »

Üdv mindenkinek!

13 év után újra Fordos lettem, és örülök ennek a kis fórumnak. Úgy látom, szerethető autó a Mondeo!

Most vettem egy MondeoII-t és lenne rajta egy-két kipofozni való. A legsürgősebb gondom, hogy halott a hűtővíz hőmérője! Nagyon zavar, hogy egy ismeretlen gépnél nem kapom meg ezt az akár sorsdöntő információt, hogy milyen hőfokon dolgozk a motor!

Segítsetek, hol, és hogyan kezdjem a diagnosztikát: -hőjeladó teszt, -műszer teszt...

Amit még látok: sötét a műszerfal-világítás, a rádió, és a szivargyújtó is (talán van összefüggés).

Üdv: CsT
Naplózva

Mk5 2.0 TDCi Turnier '14
takee
Vendég
« Új hozzászólás #216 Dátum: 2009.10.11 vasárnap, 13:42:55 »


Amit még látok: sötét a műszerfal-világítás, a rádió, és a szivargyújtó is (talán van összefüggés).

Üdv: CsT

Biztosíték táblán (vezetőoldali lábtérben) keresd meg a kiégett biztosítékot.
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #217 Dátum: 2009.10.12 hétfő, 12:16:42 »

@ Fusim:

Végre volt időm berakni az AWS-t. De egy dolog nem stimmel. A kiegyenlítőtartály folyamatosan jelez. A folyadékszint oké, ha rövidre zárom kialszik. Hogyan kell pontosan kinéznie ennek az egésznek? Az érzékelő mit érzékel? Nyomást vagy fényerősséget-árnyékot? Azért kérdem, mert ahova bemegy az érzékelő, ott nincs folyadék, az a rész zárt a tartály alján (egy hüvelybe megy be, ami belenyúlik a tartály aljába, de nem érintkezik a vízzel, így nyomást sem érzékelhet).

Lehetséges, hogy az én gyári tartályom (bár van hely az érzékelőnek) nem lett kialakítva az érzékelőhöz? Úgy értem, hogy annak a folyadékba kellene belemennie? Ha igen, akkor fúrjam ki az érzékelő tetejénél a tartályt, hogy kapjon folyadékot-nyomást? help
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #218 Dátum: 2009.10.12 hétfő, 12:35:50 »

@ Fusim:

Végre volt időm berakni az AWS-t. De egy dolog nem stimmel. A kiegyenlítőtartály folyamatosan jelez. A folyadékszint oké, ha rövidre zárom kialszik. Hogyan kell pontosan kinéznie ennek az egésznek? Az érzékelő mit érzékel? Nyomást vagy fényerősséget-árnyékot? Azért kérdem, mert ahova bemegy az érzékelő, ott nincs folyadék, az a rész zárt a tartály alján (egy hüvelybe megy be, ami belenyúlik a tartály aljába, de nem érintkezik a vízzel, így nyomást sem érzékelhet).

Lehetséges, hogy az én gyári tartályom (bár van hely az érzékelőnek) nem lett kialakítva az érzékelőhöz? Úgy értem, hogy annak a folyadékba kellene belemennie? Ha igen, akkor fúrjam ki az érzékelő tetejénél a tartályt, hogy kapjon folyadékot-nyomást? help
a tartály alján a hely mindegyiknek megvan, a tieden is de nem ilyenre lett kialakítva, le van vakdugózva, hogy a szintjelző nélkül se follyon ki a víz. ott ki kell fúrni függőlegesen, és akkor a víz zárja rövidre, ha pedig alacsony a szint, akkor nem tudja zárni, és világít a visszajelző. vagy veszel egy másik tartályt, amin rajta volt eredetileg a szintjelző. legalábbis off-on ilyen volt
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.12 hétfő, 12:37:52 írta GinJoy » Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #219 Dátum: 2009.10.12 hétfő, 12:37:05 »

@ Fusim:

Végre volt időm berakni az AWS-t. De egy dolog nem stimmel. A kiegyenlítőtartály folyamatosan jelez. A folyadékszint oké, ha rövidre zárom kialszik. Hogyan kell pontosan kinéznie ennek az egésznek? Az érzékelő mit érzékel? Nyomást vagy fényerősséget-árnyékot? Azért kérdem, mert ahova bemegy az érzékelő, ott nincs folyadék, az a rész zárt a tartály alján (egy hüvelybe megy be, ami belenyúlik a tartály aljába, de nem érintkezik a vízzel, így nyomást sem érzékelhet).

Lehetséges, hogy az én gyári tartályom (bár van hely az érzékelőnek) nem lett kialakítva az érzékelőhöz? Úgy értem, hogy annak a folyadékba kellene belemennie? Ha igen, akkor fúrjam ki az érzékelő tetejénél a tartályt, hogy kapjon folyadékot-nyomást? help

Optikai az érzékelés, tölts bele kicsit több vizet mint a max kb 1 centi hátha elalszik volt már ilyen. Pucold ki a lyukat meg a szondát is.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #220 Dátum: 2009.10.12 hétfő, 12:38:35 »

Optikai az érzékelés, tölts bele kicsit több vizet mint a max kb 1 centi hátha elalszik volt már ilyen. Pucold ki a lyukat meg a szondát is.
optikai? azt a mindenit. minek kell megbonyolítani...
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
takee
Vendég
« Új hozzászólás #221 Dátum: 2009.10.12 hétfő, 13:44:51 »

Optikai az érzékelés, tölts bele kicsit több vizet mint a max kb 1 centi hátha elalszik volt már ilyen. Pucold ki a lyukat meg a szondát is.

Én is erre gyanakodtam. Raktam bele több vizet, mert MK I-nél az volt a baja + 2 deci víztől kialudt a jelzőlámpa, de itt az sem segített.Próbáltam azt is, hogy a szondát a kezembe vettem és letakartam, de akkor sem aludt ki. Emiatt vetettem el az optikai lehetőséget. De ezek szerint mégis ott van a bibi. Na most akkor vagy a szonda nem jó (koszos, vagy behalt), vagy a tartály azon része koszos, ahol a  szonda van.....

Na még próbálkozom szabadidőmben.

Köszi a válaszokat mindkettőtökek! wave
Naplózva
Mobidik
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1941


MK II 1,8 TD.


E-mail
« Új hozzászólás #222 Dátum: 2009.10.13 kedd, 20:53:54 »

Botor kérdés: Van rá esély, hogy az 1,8 TD glx felszereltségnél be van kábelezve az első ablak fűtés?
Naplózva

Otthonom a nagyvilág, vallásom a jó cselekedet.
Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #223 Dátum: 2009.10.13 kedd, 21:01:05 »

Botor kérdés: Van rá esély, hogy az 1,8 TD glx felszereltségnél be van kábelezve az első ablak fűtés?

Még, mielött kacérkodnál a fűthető szélvédővel, nézdd meg szort fénynél és erősen havas fehér visszatükröződésnél, nehogy ütólag megbándd! Én nem szerettem, kimondottan zavart. integet2
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #224 Dátum: 2009.10.13 kedd, 21:04:18 »

Botor kérdés: Van rá esély, hogy az 1,8 TD glx felszereltségnél be van kábelezve az első ablak fűtés?
Szerintem csak egy relé hiányzik, nekem az Mk1nél be volt. Csatija a menetirány szerinti jobb sarkában a pollenszűrő mellett, a kapcsoló csatija pedig a "vakdugóba" dugva.  wave
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #225 Dátum: 2009.10.13 kedd, 21:14:35 »

Még, mielött kacérkodnál a fűthető szélvédővel, nézdd meg szort fénynél és erősen havas fehér visszatükröződésnél, nehogy ütólag megbándd! Én nem szerettem, kimondottan zavart. integet2

Fagyos reggeleken másokat vacogva, ablakot kapargatva látni miközben te ülsz a fűtött ülésben a fűtött szélvédő mögött...... azért annyira nem is zavaró az a sok kis tükröződő fémcsík.... integet2
Naplózva
zsombi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395


« Új hozzászólás #226 Dátum: 2009.10.14 szerda, 09:53:21 »

Botor kérdés: Van rá esély, hogy az 1,8 TD glx felszereltségnél be van kábelezve az első ablak fűtés?

az enyém clx és benne van kábelestől, szélvédőstől. igaz, német cégautó volt, talán extraként rendelték hozzá.
(és szerintem hasznosabb, mint amennyire néha zavaróak a szálak)
Naplózva

1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
astor72
Vendég
« Új hozzászólás #227 Dátum: 2009.10.14 szerda, 10:01:52 »

Botor kérdés: Van rá esély, hogy az 1,8 TD glx felszereltségnél be van kábelezve az első ablak fűtés?

őlcsóbb megoldás a takaróponyva. holnaptól lesz akcióban az aldiban  nyes
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #228 Dátum: 2009.10.14 szerda, 14:36:44 »

őlcsóbb megoldás a takaróponyva. holnaptól lesz akcióban az aldiban  nyes

Olcsóbbnak olcsóbb, csak menet közben kicsit zavarja a kilátást....... vigyor3
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #229 Dátum: 2009.10.14 szerda, 15:02:01 »

A múlt héten lemostam a kocsit kézi mosóban (gépibe nem járok). Jó dolog ez a forró viasz, szépen lepereg utána a víz az üvegről (is), csak aztán hétvégén mentem sötétedés után esőben, és olyan fátyolos volt az üveg, hogy xart se láttam  wow1 , amikor szemből jöttek. Monjduk az egy éves Ford abléaktörlők se végzik valami fényesen a dolgukat, lehet, hogy muszáj lesz beruháznom egy garnitúra Championsra. Eddig az összes autómon azt használtam, és nagyon meg voltam elégedve vele. Mondjuk én vigyázni is szoktam rá, felhajtom télen-nyáron, és a jeget se azzal próbálom lekaparni.
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #230 Dátum: 2009.10.14 szerda, 15:23:22 »

A múlt héten lemostam a kocsit kézi mosóban (gépibe nem járok). Jó dolog ez a forró viasz, szépen lepereg utána a víz az üvegről (is), csak aztán hétvégén mentem sötétedés után esőben, és olyan fátyolos volt az üveg, hogy xart se láttam  wow1 , amikor szemből jöttek. Monjduk az egy éves Ford abléaktörlők se végzik valami fényesen a dolgukat, lehet, hogy muszáj lesz beruháznom egy garnitúra Championsra. Eddig az összes autómon azt használtam, és nagyon meg voltam elégedve vele. Mondjuk én vigyázni is szoktam rá, felhajtom télen-nyáron, és a jeget se azzal próbálom lekaparni.

Száradás után töröld át üvegtisztítóval az ablakot. Ha ezután is fátyolos, akkor belülről kellene megtisztítani hasonló módszerrel nyes
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #231 Dátum: 2009.10.14 szerda, 16:36:59 »

Száradás után töröld át üvegtisztítóval az ablakot. Ha ezután is fátyolos, akkor belülről kellene megtisztítani hasonló módszerrel nyes


Ez a terv. vigyor3 És, ha már veszem a fáradtságot, akkor letakarítom belül is.
Naplózva
astor72
Vendég
« Új hozzászólás #232 Dátum: 2009.10.14 szerda, 19:53:34 »

A vaxról engem is ez a tünet szoktatott le... nyes
Naplózva
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #233 Dátum: 2009.10.17 szombat, 12:28:09 »

A múlt héten lemostam a kocsit kézi mosóban (gépibe nem járok). Jó dolog ez a forró viasz, szépen lepereg utána a víz az üvegről (is), csak aztán hétvégén mentem sötétedés után esőben, és olyan fátyolos volt az üveg, hogy xart se láttam  wow1 , amikor szemből jöttek. Monjduk az egy éves Ford abléaktörlők se végzik valami fényesen a dolgukat, lehet, hogy muszáj lesz beruháznom egy garnitúra Championsra. Eddig az összes autómon azt használtam, és nagyon meg voltam elégedve vele. Mondjuk én vigyázni is szoktam rá, felhajtom télen-nyáron, és a jeget se azzal próbálom lekaparni.
Akkor én, mint egykori kézimosós kisfőnök, elárulom neked mi az, amit viasznak neveznek és kábítják vele a népet. Ennek a hivatalos neve: száradás gyorsító. Azért van, hogy a srácoknak könnyebb legyen szárazra törölni a kocsit. De ugye ezt a mosó pénzért veszi, olyan jól nem megy a szekér, hogy ajándékba adjuk. Ergo: Neked felkínáljuk, mint "csodaszer" és Te meg is veszed. Viszont a rendszeres használatától valóban marad egy filmréteg a fényezésen és szépen lepereg a víz. Nem rossz dolog. Ha legközelebb mész mosatni, szólj nekik, hogy a szélvédődre ne permetezzenek! (mert ezt ugyebár kézzel, egy gurulós kis tartályból teszik) Néhány mosás után magától eltűnik a fátyolosodás. (Egyébként ezt is szélvédője válogatja)
Naplózva
gitka1
Vendég
« Új hozzászólás #234 Dátum: 2009.10.17 szombat, 20:15:05 »

Sziasztok.Segitséget szeretnék kérni,a  digit klíma az MK-2-ben megzavarodott.A hőmérséklet beállításhoz képest nem megfelelően fűt.Van hogy pl.22 C-nál hideget fuj be de az autóban hideg van,lejebb állítom a hőfokot és akkor kezd meleget fujni.De volt olyan is hogy a beállított hőfokhoz képest sokkal forróbb levegőt fujt.Össze vissza működik.Kérlek benneteket ha valaki tud rá megoldást írjon .Köszi. rinya
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #235 Dátum: 2009.10.17 szombat, 20:23:25 »

Sziasztok.Segitséget szeretnék kérni,a  digit klíma az MK-2-ben megzavarodott.A hőmérséklet beállításhoz képest nem megfelelően fűt.Van hogy pl.22 C-nál hideget fuj be de az autóban hideg van,lejebb állítom a hőfokot és akkor kezd meleget fujni.De volt olyan is hogy a beállított hőfokhoz képest sokkal forróbb levegőt fujt.Össze vissza működik.Kérlek benneteket ha valaki tud rá megoldást írjon .Köszi. rinya
Az óra (fedkomp) mellett a műszerfal kereten látsz egy kör alakú kivágást vízszintes ráccsal, az mögött van egy propelleres hőmérséklet érzékelő. Meg kellene tisztítani és kipróbálni. Általában ez szokott a baja lenni.
Naplózva
gitka1
Vendég
« Új hozzászólás #236 Dátum: 2009.10.18 vasárnap, 10:39:30 »

Az óra (fedkomp) mellett a műszerfal kereten látsz egy kör alakú kivágást vízszintes ráccsal, az mögött van egy propelleres hőmérséklet érzékelő. Meg kellene tisztítani és kipróbálni. Általában ez szokott a baja lenni.
SZia köszi a választ. Megnézem a hőmérséklet érzékelőt, megtaláltam a klímatesztet és a 24-25-ös hibakódot irta ki.Ennek tudatában mi llehet a baj?
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #237 Dátum: 2009.10.18 vasárnap, 11:00:41 »

SZia köszi a választ. Megnézem a hőmérséklet érzékelőt, megtaláltam a klímatesztet és a 24-25-ös hibakódot irta ki.Ennek tudatában mi llehet a baj?
Uh, ez vezérléshiba. Sajna nem tom, van-e külön vezérlője, bár Fordékat ismerve tutter, sztem azt a vezérlőt kellene cserélni.
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #238 Dátum: 2009.10.18 vasárnap, 15:12:56 »

Akkor én, mint egykori kézimosós kisfőnök, elárulom neked mi az, amit viasznak neveznek és kábítják vele a népet. Ennek a hivatalos neve: száradás gyorsító. Azért van, hogy a srácoknak könnyebb legyen szárazra törölni a kocsit. De ugye ezt a mosó pénzért veszi, olyan jól nem megy a szekér, hogy ajándékba adjuk. Ergo: Neked felkínáljuk, mint "csodaszer" és Te meg is veszed. Viszont a rendszeres használatától valóban marad egy filmréteg a fényezésen és szépen lepereg a víz. Nem rossz dolog. Ha legközelebb mész mosatni, szólj nekik, hogy a szélvédődre ne permetezzenek! (mert ezt ugyebár kézzel, egy gurulós kis tartályból teszik) Néhány mosás után magától eltűnik a fátyolosodás. (Egyébként ezt is szélvédője válogatja)

Már nem mindenhol tartályból adják külön. IMMO pl. a sor végén fújja a kocsira a mosóberendezésből "forró viasz" néven. Gurulós tartályból csak a felnimosó és rovaroldó adalékot fújják.

Egyébként aki járt már külföldön normális mosóban, az tudja milyen az igazi forró viasz. Először is forró, másodszor trutyis állagú, nem folyékony, és világosbarna-sárgás színű.

És nem 200-300 forintba kerül, mint itthon, hanem 1200-1300-ba.

De itthon minden máshogy van egy kicsit........
Naplózva
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #239 Dátum: 2009.10.18 vasárnap, 17:17:21 »

Már nem mindenhol tartályból adják külön. IMMO pl. a sor végén fújja a kocsira a mosóberendezésből "forró viasz" néven. Gurulós tartályból csak a felnimosó és rovaroldó adalékot fújják.

Egyébként aki járt már külföldön normális mosóban, az tudja milyen az igazi forró viasz. Először is forró, másodszor trutyis állagú, nem folyékony, és világosbarna-sárgás színű.

És nem 200-300 forintba kerül, mint itthon, hanem 1200-1300-ba.

De itthon minden máshogy van egy kicsit........
Én kézi mosóról beszélek!!!
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #240 Dátum: 2009.10.18 vasárnap, 17:19:41 »

Én kézi mosóról beszélek!!!
kézi mosóban sem csak vödörből mosnak. sok helyen van, hogy a pisztolyból jön a trutyi is, mert valamit át lehet kapcsolni, hogy mi jöjjön . víz, vagy mosószer
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #241 Dátum: 2009.10.18 vasárnap, 17:28:00 »

kézi mosóban sem csak vödörből mosnak. sok helyen van, hogy a pisztolyból jön a trutyi is, mert valamit át lehet kapcsolni, hogy mi jöjjön . víz, vagy mosószer
Lassan OFF-olunk, de még leírom:
a mosás menete a következő: magasnyomású borotvával "lenagyolják" a vastag koszt, majd szivaccsal, vödörből kap egy samponos mosást. Aztán sima slaggal leöblítik a habot és ha kérik a "viasz"-t, akkor azt egy külön kis gurulós tartályból rápermetezik. Ezután újabb slagolás és máris látványosan pereg le a víz. Aztán megy előre "szárazolásra". (vileda-val visszatörlik) Ennyi egy külső mosás. Ebbe persze beletartozik az ajtó és csomagtartó falcok mosása is.
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #242 Dátum: 2009.10.19 hétfő, 09:46:11 »

Lassan OFF-olunk, de még leírom:
a mosás menete a következő: magasnyomású borotvával "lenagyolják" a vastag koszt, majd szivaccsal, vödörből kap egy samponos mosást. Aztán sima slaggal leöblítik a habot és ha kérik a "viasz"-t, akkor azt egy külön kis gurulós tartályból rápermetezik. Ezután újabb slagolás és máris látványosan pereg le a víz. Aztán megy előre "szárazolásra". (vileda-val visszatörlik) Ennyi egy külső mosás. Ebbe persze beletartozik az ajtó és csomagtartó falcok mosása is.

Bár ez már tényleg OFF  vigyor3, de én olyan kézimosóba járok, ahol én mosom a kocsit. 4 fokozat van: 1.Nagynyomású mosás, 2.Öblítés, 3.Forró viasz 4.Fényesítő öblítés. Azt nem tudom, hogy mi az, amit ők "Forró viasz"-ként adnak, de mindegy.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #243 Dátum: 2009.10.19 hétfő, 17:00:53 »

Sziasztok,

Gyári Motorcraft gyújtáskábel helyett milyet ajánlotok? Ami most van benne az mindössze 12ekm-t futott és úgy világít éjszaka, mint a karácsonyfa - és a motor is ennek megfeleőlen fulladozik nagyobb gázadástól. Létezik, hogy ennyi km alatt ilyet produkál a gyújtáskábel?

Helyette csakis gyárit. Hogy miért együtt, az már elhangzott: a régi tönkre teheti(!) az újat. Ha nem akarsz próbálkozni, akkor betartod, ha igen, akkor veszel vmi mást...
Viszont csakis gyárit szeret az autó, ez tény. A Ford ezekre egy igen érzékeny jószág, és ráadásul már lassan olcsóbbak a gyári cuccok, mint az utángyártottak.

És hogy miért teszi tönkre: mert a Ford a saját gyári alkatrészeit gyártatja, és viszonylag gyakran cseréli a beszállítóit, ami azt eredményezheti, hogy a korábban cserélt gyertya nem fog összeilleni a most újonnan vett kábelekkel.......
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #244 Dátum: 2009.10.19 hétfő, 17:01:48 »

Tapasztalatom van.Csak gyertyát cseréltem.Tök jó minden. Smiley
Nem kétkedni akarok,de nekem fejben nem állt össze h miért kell párban cserélni.Hogy tudhat 1 gyertya 1 kábelt kinyirni,vagy akár fordítva?


Mások megszívták, nem is kevesen. Ezért a jó tanács. Wink
Indok egyel lejjebb.
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #245 Dátum: 2009.10.19 hétfő, 17:06:42 »

Azthittem ha ez a csati le van húzva be se indul a gép, ennek ellenére egész sokat elmentem vele...

Az az érzékelő is csak adatokat kezel. Ha nem kap a komputer adatot, akkor kreál magának, illetve reagál bizonyos esetekben. Ebben az esetben adtad a gázt, a komputer nem kapott infót, hogy jön a levegő, csak érzékelte, és hirtelen reagált, azaz adagolta a benzint. Ez igen balesetveszélyes is tud lenni...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
GoFerrari
Vendég
« Új hozzászólás #246 Dátum: 2009.10.19 hétfő, 17:58:50 »

Mások megszívták, nem is kevesen. Ezért a jó tanács. Wink
Indok egyel lejjebb.

Engem zavarnak az olyan dolgok amit igazán műszaki oldalról nem tudunk megindokolni,csak így van és kész,és azt tényként kezeljük.Értem h páran megszívták,de mit is?De legalább annyi ember van aki nem is hallott erröl... Mint ahogy írtam,nem akarom kétségbevonni más segítő szándékát,de sokszor nem tényeken,tapasztolatokon alapul.Remélem nincs harag.  integet2

« Utoljára szerkesztve: 2009.10.19 hétfő, 18:03:13 írta GoFerrari » Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #247 Dátum: 2009.10.19 hétfő, 18:03:57 »

Engem zavarnak az olyan dolgok amit igazán műszaki oldalról nem tudunk megindokolni,csak így van és kész,és azt tényként kezeljük.Értem h páran megszívták,de mit is?De legalább annyi ember van aki nem is hallott erröl... Mint ahogy írtam,nem akarom kétségbevonni más segítő szándékát,de sokszor nem tényeken alapul.Remélem nincs harag.  integet2



Ha a gyertya pólusai összeégtek (az egyik véglet), van nem megfelelő a hézag, ez tönkreteheti a kábelt, mert nagyobb áramot húz, és a drót elég.
A rossz kábel hogy tehet tönkre egy gyertyát? Szerintem sehogy... olyan lehet, hogy a szikra a hibás kábelben is keletkezik, nem tökéletes az égés, a gyertya kormos lesz, de ettől még nem megy tönkre.
A kábelt érdemes minden második gyertyacserénél cserélni. Egyszerre a gyertyával. Nem drága egyik sem.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
GoFerrari
Vendég
« Új hozzászólás #248 Dátum: 2009.10.19 hétfő, 18:15:42 »

Ha a gyertya pólusai összeégtek (az egyik véglet), van nem megfelelő a hézag, ez tönkreteheti a kábelt, mert nagyobb áramot húz, és a drót elég.
A rossz kábel hogy tehet tönkre egy gyertyát? Szerintem sehogy... olyan lehet, hogy a szikra a hibás kábelben is keletkezik, nem tökéletes az égés, a gyertya kormos lesz, de ettől még nem megy tönkre.
A kábelt érdemes minden második gyertyacserénél cserélni. Egyszerre a gyertyával. Nem drága egyik sem.

Egyet beszélünk,minden 2. gyertyacsere akkor párban
Naplózva
Jokepu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


n.a. n.a.
E-mail
« Új hozzászólás #249 Dátum: 2009.10.20 kedd, 00:28:26 »

Biztosíték táblán (vezetőoldali lábtérben) keresd meg a kiégett biztosítékot.

...Megvolt. A vízhőfok jelző műszeremen nem segített. (Gyújtáskor a műszer elkezd felfelé kúszni, majd megáll még jóval a fehér mező előtt, és mindvégíg ott is marad. Mikor leveszem a gyújtást a mutató visszaáll a koppanásig balra.)
Kérem segítsetek, hogy merre induljak el. Melyik a jeladója, hogyan kell tesztelni a műszert illetve hogyan kell kimérni a jeladót?

Ígérem, ahogy sikerül vennem egy "Így csináld" könyvet, nem kérdezek ilyeneket!

Üdv: CsT
Naplózva

Mk5 2.0 TDCi Turnier '14
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 ... 149   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.039 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.