Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 18:18:54 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 57 58 59 60 61 62 63 [64] 65 66 67 68 69 70 71 ... 149   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 2567576 alkalommal)
0 Felhasználó és 75 vendég van a témában
svega
Vendég
« Új hozzászólás #3150 Dátum: 2012.04.27 péntek, 11:25:36 »

Köszi szépen.
Tegnap megvettem hozzá az alkatrészeket (relé, mikrokapcsolók), csak nem tudom, hogy mikor lesz időm összeütni és esetleg belerámolni a verdába a cuccost.
A panel 9. emeletén nehéz kocsit szétbontani, a parkolóban pedig nem könnyű delej nélkül forrasztani Grin.

Üdv, HegeGabi.
Mikrokapcsolók? Kettőt vettél? Mindkét ülést figyeltetni akarod? Egy tipp: ha azt akarod, hogy az egyik ülés lenyitása is kapcsolja a lámpát, akkor párhuzamosan kösd a mikrokapcsolókat, ha viszont mindkettőnél, akkor sorba. Bocs, ha nyilvánvalót írtam.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3151 Dátum: 2012.04.27 péntek, 11:37:21 »

én vettem 1300-ért szivargyújtós pákát  eljen

Ami annyira bevált, hogy ingyen tukmálod minden jöttmentre.  taps

Vettem én is anno, de nagyon harmatgyenge a tudása a bentihez képest.
Naplózva
Zsemb
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 92


zsemberi9@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3152 Dátum: 2012.04.27 péntek, 12:06:41 »

Sziasztok!

Volna egy kis gondom...a 2-es mondikámat elkezdtem ledezni...tolató lámpa, ködlámpa, helyzetjelző, beltér világítás...és itt megakadtam :/ az első beltér világítás marha jól működik, mert ott szofita izzó van, bele is raktam egy 12 ledes szofita izzó, úgy világít mintha nappal lenne Cheesy
De a probléma ott kezdődik hogy a hátsó üléseknél lévő lámpa meg a csomagtér világítás az már nem szofita hanem bajonettzáras pici gömb izzó...vettem bele ilyen foglalatú ledes izzót és egyszerűen nem akar világítani, pedig ugyan az a foglalat, ugyanúgy vannak az érintkezők rajta minden :S

Az utas tér még annyira nem is izgatna mert az első szofita szinte bevilágítja a hátsó üléssort is, de viszont kombim van és a csomagtér világítás elég gyenge így...azt szeretném megoldani mindenféleképpen anélkül hogy fúrkálnom kelljen, mert ledszalaggal meg tudnám oldani, ha nem muszáj nem tenném, ha már ott van a lámpatest...
Valakinek van valami ötlete miért nem világíthat?

Köszi előre is! Smiley
Naplózva

Ford Mondeo MK3 1.8 Sci 130Le Titanium
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #3153 Dátum: 2012.04.27 péntek, 12:15:38 »

Ami annyira bevált, hogy ingyen tukmálod minden jöttmentre.  taps

Vettem én is anno, de nagyon harmatgyenge a tudása a bentihez képest.
ugye ha nem 2--es, 3-as ónt használnál, akkor talán működne nálad is  hehe
meg nem arra van, hogy műanyagozz ...
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3154 Dátum: 2012.04.27 péntek, 12:20:28 »

Valakinek van valami ötlete miért nem világíthat?

Üdv a ledes problémaklubban. A hiba oka, hogy Ford fordított polaritást használ a bajonettes izzóknál. 2 dolgot tehetsz. Vagy a vezetékeket cseréled fel (nem ajánlom, mert 3 van 2 poz 1 neg arányban), vagy az izzóban fordítasz polaritást.

Utóbbiról kérdezd AndyA kollégát. Én is nekiálltam, de elfogyott a türelmem és egy 3. verziót választottam.

Nevezetesen befaragtam egy 12 smd ledes szofittát a hátsó búrába, kifúrtam a lábait és rákötöttem a gyári vezetékekre. Egyrészt nagyobb a fényerő, másrészt épp ehhez volt kedvem.
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.27 péntek, 12:31:39 írta drof » Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3155 Dátum: 2012.04.27 péntek, 12:20:56 »

ugye ha nem 2--es, 3-as ónt használnál, akkor talán működne nálad is  hehe
meg nem arra van, hogy műanyagozz ...

Mi az az ón? Kell a forrasztáshoz? hehe
Naplózva
Zsemb
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 92


zsemberi9@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3156 Dátum: 2012.04.27 péntek, 12:24:07 »

Üdv a ledes pr4oblémaklubban. A hiba oka, hogy Ford fordított polarítást használ a bajonettes izzóknál. 2 dolgot tehetsz. Vagy a vezetékeket cseréled fel (nem ajánlom, mert 3 van 2 poz 1 neg arnyban), vagy az izzóban fordítasz polaritást.

Utóbbiról kérdezd AndA kollégát. Én is nekiálltam, de elfogyott a türelmem és egy 3.  verziót választottam.

Nevezetesen befaragtam egy 12 smd ledes szofittát a hátsó búrába, kifúrtam a lábait és rákötöttem a gyári vezetékekre. Egyrészt nagyobb a fényerő, másrészt épp ehhez volt kedvem.

Hát köszönöm a tippet majd utána érdeklődök Smiley
Naplózva

Ford Mondeo MK3 1.8 Sci 130Le Titanium
Ferkó
Vendég
« Új hozzászólás #3157 Dátum: 2012.04.27 péntek, 16:40:07 »

Sziasztok!

Nem nem szoktam írni de sokat olvasok, ma bekötöttem az univerzális riasztót központi + csomagtér ajtó vezérléssel. Ha valaki elakad segítek.

t.Feri
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #3158 Dátum: 2012.04.27 péntek, 16:42:11 »

Sziasztok!

Nem nem szoktam írni de sokat olvasok, ma bekötöttem az univerzális riasztót központi + csomagtér ajtó vezérléssel. Ha valaki elakad segítek.

t.Feri

Gratulálok, és köszönjük a felajánlást.  worship integet2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
gpepe
Vendég
« Új hozzászólás #3159 Dátum: 2012.04.27 péntek, 17:08:27 »

Sziasztok!

Nem nem szoktam írni de sokat olvasok, ma bekötöttem az univerzális riasztót központi + csomagtér ajtó vezérléssel. Ha valaki elakad segítek.

t.Feri

Szia!
Korábban irtam (kb 5-7 sorral felfelé)
Tudnál segíteni?
Naplózva
Ferkó
Vendég
« Új hozzászólás #3160 Dátum: 2012.04.27 péntek, 17:38:24 »

Szia!
Korábban irtam (kb 5-7 sorral felfelé)
Tudnál segíteni?

ha  felrakod a kapcsolási rajzot igen , pár dolog nem világos az ábrán acc hova kösse az ember?

Naplózva
gpepe
Vendég
« Új hozzászólás #3161 Dátum: 2012.04.27 péntek, 17:54:43 »

ha  felrakod a kapcsolási rajzot igen , pár dolog nem világos az ábrán acc hova kösse az ember?


Hát ezaz!
Ennyi kapcsolási rajz van hozzá, amit az ebay-en adtak (láthatod te is)
ezért kellene a segítség!
Naplózva
Ferkó
Vendég
« Új hozzászólás #3162 Dátum: 2012.04.27 péntek, 19:31:27 »

Hát ezaz!
Ennyi kapcsolási rajz van hozzá, amit az ebay-en adtak (láthatod te is)
ezért kellene a segítség!
Nyugi meg van.orange /narancs/:üres

                                weiss /FEHÉR/: záró jel

                                gELB /sárga/: + vagy - betáp attól függ melyik kell zárójelnek

                                orange sch /narancs-fekete: üres
                   
                                weiss sch /fehér-fekete/ : nyitó jel

                                gelb/sch /sárga-fekete/ : +vagy -betáp  attól függ melyik kell nyitó jelnek

                                 schwarz / fekete/ : - test

                                 rot/sch /vörös fekete/ :+12v kapcsolsz bármire pl :hátsó csomi zár

                                 rot /vörös/: +12 állandó AKkSIRA

                                 rosa /rózsaszín /:lásd vörös fekete csak negatív vezérlésbe

                                 BRAUN /BARNA/ LI-RE INDEX JOBB - INDEX BAL 

                                 grün /zöld/:kOMFORT PL ABLAKEMELŐ MODULHOZ

Igazából ennyi.






 

                               
Naplózva
gpepe
Vendég
« Új hozzászólás #3163 Dátum: 2012.04.27 péntek, 20:22:41 »

Nyugi meg van.orange /narancs/:üres

                                weiss /FEHÉR/: záró jel

                                gELB /sárga/: + vagy - betáp attól függ melyik kell zárójelnek

                                orange sch /narancs-fekete: üres
                   
                                weiss sch /fehér-fekete/ : nyitó jel

                                gelb/sch /sárga-fekete/ : +vagy -betáp  attól függ melyik kell nyitó jelnek

                                 schwarz / fekete/ : - test

                                 rot/sch /vörös fekete/ :+12v kapcsolsz bármire pl :hátsó csomi zár

                                 rot /vörös/: +12 állandó AKkSIRA

                                 rosa /rózsaszín /:lásd vörös fekete csak negatív vezérlésbe

                                 BRAUN /BARNA/ LI-RE INDEX JOBB - INDEX BAL 

                                 grün /zöld/:kOMFORT PL ABLAKEMELŐ MODULHOZ

Igazából ennyi.




Köszi
Azt hiszem menni fog
Köszi mégegyszer

 

                               
Naplózva
Ferkó
Vendég
« Új hozzászólás #3164 Dátum: 2012.04.27 péntek, 21:19:10 »


A csomagtartó zárnál , a kuLcsos csatlakozónál kell a 3 pólusból a külső szélre testet adni , az vezérlő szál nem kell lerelézni, de ha külön akarod kapcsolni a hátsó ajtót akkor is ha a többi zárva van / mert cent. zár módban nem tudod ha oda adsz jelet ahova írtam/ én úgy csináltam + vezérlő szál a modulból  relé és a csomi motorhoz pozitív kapcsolású vezeték kell a reléről, narancs fekete (2db van amelyiken nem mérsz semmit oda kell a szál a motoron ) persze ez a kapcsolás riasztó függő
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3165 Dátum: 2012.04.28 szombat, 02:14:36 »

Gratulálok, és köszönjük a felajánlást.  worship integet2

Csatlakozom és köszönöm a többiek nevében is !  Wink worship
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
midas
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76


norbert2074
E-mail
« Új hozzászólás #3166 Dátum: 2012.04.28 szombat, 15:32:46 »

Sziasztok.Volna egy kisebb problémám.A sebességőm nem mindig müködik.Van mikor leesik nullára és abban a pillanatban felvillan az üzemanyag szintjelző lámpája (mintha kevés lenne a benzin benne) és ugyanugy felvillan amikor helyreáll a sebesség mérőm.Már voltam szerlőnél és azt mondta a sebesség jeladó,hát ki is cseréltem de nem az a problémája.Motordiagnosztikán is voltam és semmi. Sajna nem tom mit csináljak vele.Nekem elég fura a két dolog egyszerre,nem tudom mi közük lehet egymáshoz,de ha valaki már találkozot ilyenel az léci segitsen.Lehet a müszerfalnál is problémás,a csatlakozóknál? Köszi a segitséget.Ja és a riasztóm sem müködik és távirányitóval nem megy a központi zár sem ( ma reggel óta Sad ).
Naplózva

Mk2 97-es, 1.6-os 90Le lépcsőshátú
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3167 Dátum: 2012.04.28 szombat, 18:18:56 »

Sziasztok.Volna egy kisebb problémám.A sebességőm nem mindig müködik.Van mikor leesik nullára és abban a pillanatban felvillan az üzemanyag szintjelző lámpája (mintha kevés lenne a benzin benne) és ugyanugy felvillan amikor helyreáll a sebesség mérőm.Már voltam szerlőnél és azt mondta a sebesség jeladó,hát ki is cseréltem de nem az a problémája.Motordiagnosztikán is voltam és semmi. Sajna nem tom mit csináljak vele.Nekem elég fura a két dolog egyszerre,nem tudom mi közük lehet egymáshoz,de ha valaki már találkozot ilyenel az léci segitsen.Lehet a müszerfalnál is problémás,a csatlakozóknál? Köszi a segitséget.Ja és a riasztóm sem müködik és távirányitóval nem megy a központi zár sem ( ma reggel óta Sad ).

Benzinlámpa nélkül én is sebességjelet mondanék neked, de így az óraegységgel, vagy a hozzá csatlakozó nyákfóliával van a gond. A két dolog szervesen összetartozik. MK1-es Mondeo-nál a visszajelzés az egérmoziban van. Ő nézi a tank jelét, és szól, ha nem találja elegendőnek. Az Mk2-nél már az óracsoportra került a visszajelző lámpa. Maga az alacsony szintet a km-óra óraegységének (MK1-Mk2-ben az óracsoport külön egységekből épül fel) a nyákján lévő elektronika dolgozza fel, és küldi a jelet a lámpára. Ergo, ha ott valami zárlat, hiba van, valóban a sebességkijelzéssel és az alacsonyszint kijelzésével egyszerre vannak gondok.  wave
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
svega
Vendég
« Új hozzászólás #3168 Dátum: 2012.04.28 szombat, 18:45:30 »

Sziasztok.Volna egy kisebb problémám.A sebességőm nem mindig müködik.Van mikor leesik nullára és abban a pillanatban felvillan az üzemanyag szintjelző lámpája (mintha kevés lenne a benzin benne) és ugyanugy felvillan amikor helyreáll a sebesség mérőm.Már voltam szerlőnél és azt mondta a sebesség jeladó,hát ki is cseréltem de nem az a problémája.Motordiagnosztikán is voltam és semmi. Sajna nem tom mit csináljak vele.Nekem elég fura a két dolog egyszerre,nem tudom mi közük lehet egymáshoz,de ha valaki már találkozot ilyenel az léci segitsen.Lehet a müszerfalnál is problémás,a csatlakozóknál? Köszi a segitséget.Ja és a riasztóm sem müködik és távirányitóval nem megy a központi zár sem ( ma reggel óta Sad ).
Műszerfalburkolat leszed, óracsoport kiszed, óracsoport átlátszó fedele lepattint, 25 torx kulccsal a km óra kiszerel. Amikor kihúzod, 6 csatlakozó tüske csúszik ki a nyákból. Ezek: plusz, minusz, sebességjel, üzemanyagszintjel, üzemanyaghiánylámpa, üzemanyagmutató. Ezek valamelyikének az érintkezése bizonytalan, finom papírral megcsiszol, majd helyretesz. S a hiba elmúllott. Ingyé.
Naplózva
midas
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76


norbert2074
E-mail
« Új hozzászólás #3169 Dátum: 2012.04.28 szombat, 19:24:44 »

Köszönöm a segitséget mindenkinek ,holnap megpróbálom "megjavitani" Smiley
Naplózva

Mk2 97-es, 1.6-os 90Le lépcsőshátú
Ribizke
Vendég
« Új hozzászólás #3170 Dátum: 2012.05.01 kedd, 00:14:40 »

Sziasztok!
Kis gondom adódott '97-es 2.0 Zetec-kel... A gyújtás ráadásától kezdve a félautómata klíma kikapcsolt állapotban is állandóan működteti a ventillátort (lábtérre), de csak az üres zöld kijelzőt adja, ill nem lehet bekapcsolni, sem hőfokot, sem semmit állítani rajta. Ezzel együtt a fedkomp úgy funkcionál, mintha nem lenne állandó feszkója (elfelejt mindent, ha leveszem a gyújtást), az időt sem mutizza alapból és a riasztó visszajelző ledje sem villog... Valaki valami 5lettel elő tud állni, h mit és hol keressek hiba gyanánt?? Előre is köszönöm.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3171 Dátum: 2012.05.01 kedd, 10:51:17 »

Sziasztok!
Kis gondom adódott '97-es 2.0 Zetec-kel... A gyújtás ráadásától kezdve a félautómata klíma kikapcsolt állapotban is állandóan működteti a ventillátort (lábtérre), de csak az üres zöld kijelzőt adja, ill nem lehet bekapcsolni, sem hőfokot, sem semmit állítani rajta. Ezzel együtt a fedkomp úgy funkcionál, mintha nem lenne állandó feszkója (elfelejt mindent, ha leveszem a gyújtást), az időt sem mutizza alapból és a riasztó visszajelző ledje sem villog... Valaki valami 5lettel elő tud állni, h mit és hol keressek hiba gyanánt?? Előre is köszönöm.

Ez elég sok probléma egyszerre. Nem kapott túltöltést bikázásnál vagy hasonló? Valami hazavágta vagy megpörkölhette az elektromos rendszert.
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Ribizke
Vendég
« Új hozzászólás #3172 Dátum: 2012.05.01 kedd, 15:49:44 »

Ez elég sok probléma egyszerre. Nem kapott túltöltést bikázásnál vagy hasonló? Valami hazavágta vagy megpörkölhette az elektromos rendszert.
Nos, úgy történt, hogy mivel a gép sötétlila, kicseréltem az összes belső világító lámpát kék ledre (kilincsvilágítás, ablakemelő, lábtér, gombok, kapcsolók, rádió világítása, AWS kocsi ikonja) Bekerült hátsó üléshez is lábtérvilágítás. (a műszerfal digitálissá tétele/ledesítése van tervben) Épp a fedkomp világításának cseréje van/volt és megkértem a barátnőm, hogy nézze meg este, milyen is lett. A burkolat nem volt még vissza téve a fedkompra és valszeg fordítva dugta rá a csatit. Mondta, hogy vagy 2 mp-re felkapcsolt a műszerfal, a középkonzol, az AWs összes világítása. Innen kezdve észlelődik a hiba.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3173 Dátum: 2012.05.01 kedd, 16:14:04 »

Nos, úgy történt, hogy mivel a gép sötétlila, kicseréltem az összes belső világító lámpát kék ledre (kilincsvilágítás, ablakemelő, lábtér, gombok, kapcsolók, rádió világítása, AWS kocsi ikonja) Bekerült hátsó üléshez is lábtérvilágítás. (a műszerfal digitálissá tétele/ledesítése van tervben) Épp a fedkomp világításának cseréje van/volt és megkértem a barátnőm, hogy nézze meg este, milyen is lett. A burkolat nem volt még vissza téve a fedkompra és valszeg fordítva dugta rá a csatit. Mondta, hogy vagy 2 mp-re felkapcsolt a műszerfal, a középkonzol, az AWs összes világítása. Innen kezdve észlelődik a hiba.

Biztosíték hiba. Nem égett ki teljesen, csak elvékonyodott, így nem visz át elég áramot. Belső világítás biztosítékát cseréld ki.

Én is jártam már így.

Elektromos hibánál minden esetben a  biztosítékok ellenőrzésével kezdünk, mivel minden gyári áramkör átmegy legalább egyen. Ez azért spec. eset, mert szemmel alig vehető észre a biztosíték hibája, de csere után helyreáll minden.
Naplózva
Ribizke
Vendég
« Új hozzászólás #3174 Dátum: 2012.05.01 kedd, 16:15:53 »

Biztosíték hiba. Nem égett ki teljesen, csak elvékonyodott, így nem visz át elég áramot. Belső világítás biztosítékát cseréld ki.

Én is jártam már így.

Elektromos hibánál minden esetben a  biztosítékok ellenőrzésével kezdünk, mivel minden gyári áramkör átmegy legalább egyen. Ez azért spec. eset, mert szemmel alig vehető észre a biztosíték hibája, de csere után helyreáll minden.
köszi, 15 perc és mondom az eredményt Smiley
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3175 Dátum: 2012.05.01 kedd, 16:17:39 »

köszi, 15 perc és mondom az eredményt Smiley

[ ] A. Se kép se hang
[ ] B. Nem változott semmi
[ ] C. Megjavult!  worship
[ ] D. Kigyulladt az autó!  rinya
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #3176 Dátum: 2012.05.01 kedd, 16:24:41 »

[ ] A. Se kép se hang
[ ] B. Nem változott semmi
[ ] C. Megjavult!  worship
[ ] D. Kigyulladt az autó!  rinya

Pihent agy vagy te is.  nyes
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Ribizke
Vendég
« Új hozzászólás #3177 Dátum: 2012.05.01 kedd, 16:43:29 »

köszi, 15 perc és mondom az eredményt Smiley
Hogy lehetek ilyen balga... sötétben nem voltam kipróbálni és azóta nem használtam a kocsit... köszönöm a segítséget!!! Problem +oldva Smiley
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3178 Dátum: 2012.05.01 kedd, 16:45:43 »

Hogy lehetek ilyen balga... sötétben nem voltam kipróbálni és azóta nem használtam a kocsit... köszönöm a segítséget!!! Problem +oldva Smiley

[ ] A. Se kép se hang
[ ] B. Nem változott semmi
[X] C. Megjavult!   worship
[ ] D. Kigyulladt az autó!   rinya
Naplózva
Ribizke
Vendég
« Új hozzászólás #3179 Dátum: 2012.05.01 kedd, 16:48:22 »

[ ] A. Se kép se hang                   ...a fejemben...
[ ] B. Nem változott semmi          ...ez nem változott...
[X] C. Megjavult!   worship        ...a kocsi megjavult...
[ ] D. Kigyulladt az autó!   rinya ...kigyulladtak a fények...
Cheesy:D:D
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3180 Dátum: 2012.05.01 kedd, 16:50:39 »

Hogy lehetek ilyen balga... sötétben nem voltam kipróbálni és azóta nem használtam a kocsit... köszönöm a segítséget!!! Problem +oldva Smiley

 eljen
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3181 Dátum: 2012.05.01 kedd, 16:51:13 »

Cheesy:D:D
D? kigyulladt?  eplus2
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3182 Dátum: 2012.05.01 kedd, 18:52:47 »

[ ] A. Se kép se hang
[ ] B. Nem változott semmi
[X] C. Megjavult!   worship
[ ] D. Kigyulladt az autó!   rinya

 2funny
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
siky
Vendég
« Új hozzászólás #3183 Dátum: 2012.05.02 szerda, 13:32:53 »

Itt is hello mindenkinek!

Van egy elektromos kérdésem is, mégpedig a pillangószelep potméterről (TPS sensor):

Azt olvastam itt:
http://mondeo.hu/wiki/index.php/G%C3%A1zped%C3%A1l_%C3%A1ll%C3%A1s_%C3%A9rz%C3%A9kel%C5%91_-_TPS_szenzor
hogy a TPS szenzor kimenetén alap állásban 0,4 voltnak kell lennie álló motornál. Nos az enyémen 0,95 volt van álló, és 1,00 volt van járó motornál. Ez normális szerintetek? Max álláson 4,75 volt van, ez a leírás szerint normális.

Az információra egy másik topikban leírt váltóprobléma miatt van szükségem, melyről bővebben itt:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1441.msg658648#msg658648

 help
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3184 Dátum: 2012.05.02 szerda, 13:56:19 »


Measure Volt
Connect the black (negative) lead to a CLEAN engine part (ground)
Set the multimeter to the range that allows measurement of 0-15V (usually that will be 20V. Only DC will work.
Use a set of pliers to force the pin THROUGH the middle lead.
Connect the TPS to the connector
Connect the red lead to the pin
Switch on the ignition, but DO NOT START THE ENGINE.
The multimeter should read at least 0.4V.
Move the throttle SLOWLY through its entire range while watching the multimeter:
When the throttle is full open, the meter should read 4.2V or more. (max 5V).
Go through this process several times, as slowly as possible. You should see 0.01V steps.

Measure Ohm
With the TPS taken of the throttle body:

Look inside the connector on the TPS and you will see the letters A-C
Connect the black lead to A
Connect the Red lead to B
Set the multimeter to Ohm and 200K range
The display should read 0.5 Ohm's, turn the actuator in the TPS and it should gradually climb to 3.5 Ohm's.
The readout should, at all times, follow the linear motion of the throttle. If, the throttle is slowly opened, the readout should NEVER drop. If the throttle is slowly closed, the readout should NEVER rise. Not even for a short blip. If it falls to 0 at any given time, that is a 100% sure fire way to tell the TPS is gone.

Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #3185 Dátum: 2012.05.02 szerda, 14:26:55 »

Measure Volt
Connect the black (negative) lead to a CLEAN engine part (ground)
Set the multimeter to the range that allows measurement of 0-15V (usually that will be 20V. Only DC will work.
Use a set of pliers to force the pin THROUGH the middle lead.
Connect the TPS to the connector
Connect the red lead to the pin
Switch on the ignition, but DO NOT START THE ENGINE.
The multimeter should read at least 0.4V.
Move the throttle SLOWLY through its entire range while watching the multimeter:
When the throttle is full open, the meter should read 4.2V or more. (max 5V).
Go through this process several times, as slowly as possible. You should see 0.01V steps.

Measure Ohm
With the TPS taken of the throttle body:

Look inside the connector on the TPS and you will see the letters A-C
Connect the black lead to A
Connect the Red lead to B
Set the multimeter to Ohm and 200K range
The display should read 0.5 Ohm's, turn the actuator in the TPS and it should gradually climb to 3.5 Ohm's.
The readout should, at all times, follow the linear motion of the throttle. If, the throttle is slowly opened, the readout should NEVER drop. If the throttle is slowly closed, the readout should NEVER rise. Not even for a short blip. If it falls to 0 at any given time, that is a 100% sure fire way to tell the TPS is gone.



Köszönöm, hogy bemásoltad angolul amit belinkeltem magyarul  vigyor3
Annyi a különbség, hogy a magyarban nincs benne, hogy "legalább". De mennyi legfeljebb?
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3186 Dátum: 2012.05.02 szerda, 16:22:32 »

Köszönöm, hogy bemásoltad angolul amit belinkeltem magyarul  vigyor3
Annyi a különbség, hogy a magyarban nincs benne, hogy "legalább". De mennyi legfeljebb?

Pedig pont ez a lényeg. At least, vagyis 0.4, vagy több. A maximum 0.9V tudtommal. Ha felette van, azt már nyitott állapotnak érzékeli az ECU és dúsít.
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #3187 Dátum: 2012.05.02 szerda, 16:46:12 »

Pedig pont ez a lényeg. At least, vagyis 0.4, vagy több. A maximum 0.9V tudtommal. Ha felette van, azt már nyitott állapotnak érzékeli az ECU és dúsít.

Hát nekem 1,00V az alap feszültség... Mi tévő legyek?
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3188 Dátum: 2012.05.02 szerda, 16:47:43 »

Hát nekem 1,00V az alap feszültség... Mi tévő legyek?

Keress egy másik potit és próbáld meg azzal.

Nekem van 2-ő is, egy ST200-hoz, egy meg sima V6-hoz.

Az neked elvileg nem jau. szomoru1

Szerk: Nem a lúfaxt nem, hisz neked is V6-od van. Gyere el, próbáld ki.
Multimétert hozzál, az enyém eltört.
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #3189 Dátum: 2012.05.02 szerda, 22:10:25 »

Keress egy másik potit és próbáld meg azzal.

Nekem van 2-ő is, egy ST200-hoz, egy meg sima V6-hoz.

Az neked elvileg nem jau. szomoru1

Szerk: Nem a lúfaxt nem, hisz neked is V6-od van. Gyere el, próbáld ki.
Multimétert hozzál, az enyém eltört.

Köszönöm, megyek szívesen! De hova menjek? Az adatlapodból nem derült ki  Huh?
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3190 Dátum: 2012.05.02 szerda, 22:19:55 »

Köszönöm, megyek szívesen! De hova menjek? Az adatlapodból nem derült ki  Huh?

Pü.
Naplózva
Isu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 257


2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)


« Új hozzászólás #3191 Dátum: 2012.05.04 péntek, 09:49:13 »

Sziasztok!

Vízhőfok probléma... még mindig.
1 hete kicseréltem a termosztátot (gates), de változatlan a helyzet, azaz elkezd bemelegedni a motor, kúszik felfelé a hőmérő, de még az "N" betű előtt egyszercsak visszaesik. Utána egy 2-3 perc múlva megint elkezd kúszni felfelé és ha jó napja van, akkor beáll valahol a normál tartományba. De, ha leállítom a motort és rögtön újraindítom, akkor kezdődik az egész előröl. A motor jól működik, ahogy szokott bemelegszik és az alapjárat beáll 900-ra, nem is ingadozik utána soha, túlfogyasztásom sincsen. Elolvastam a wiki-n a hűtőrendszer leírást és abból arra következtetek, hogy az alsó jeladót kellene cserélnem.
Jól gondolom?
Naplózva

ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia Smiley
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3192 Dátum: 2012.05.04 péntek, 10:30:06 »

Sziasztok!

Vízhőfok probléma... még mindig.
1 hete kicseréltem a termosztátot (gates), de változatlan a helyzet, azaz elkezd bemelegedni a motor, kúszik felfelé a hőmérő, de még az "N" betű előtt egyszercsak visszaesik. Utána egy 2-3 perc múlva megint elkezd kúszni felfelé és ha jó napja van, akkor beáll valahol a normál tartományba. De, ha leállítom a motort és rögtön újraindítom, akkor kezdődik az egész előröl. A motor jól működik, ahogy szokott bemelegszik és az alapjárat beáll 900-ra, nem is ingadozik utána soha, túlfogyasztásom sincsen. Elolvastam a wiki-n a hűtőrendszer leírást és abból arra következtetek, hogy az alsó jeladót kellene cserélnem.
Jól gondolom?

Igen, nagy valószínűséggel a vízhőfok jeladó a ludas. Ha még az sem oldja meg a problémát a vezeték vagy műszeregység gond lehetne. Ahogy írtad, hogy minden jó, alapjárat is okés, nem forr a víz, nem dolgozik állandóan a ventilátor, akkor a jeladóra teszem a voksomat. Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Isu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 257


2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)


« Új hozzászólás #3193 Dátum: 2012.05.04 péntek, 13:42:49 »

Igen, nagy valószínűséggel a vízhőfok jeladó a ludas. Ha még az sem oldja meg a problémát a vezeték vagy műszeregység gond lehetne. Ahogy írtad, hogy minden jó, alapjárat is okés, nem forr a víz, nem dolgozik állandóan a ventilátor, akkor a jeladóra teszem a voksomat. Smiley

OK, köszi! Közben megnéztem , h majd hogy férek hozzá és akkor láttam, h az alsó jeladótól megy még lejjebb egy vezeték egy másik jeladóhoz, ami a motorblokkba van betekerve. Az mi?? Nem lehet h az a rossz?
Naplózva

ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia Smiley
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #3194 Dátum: 2012.05.04 péntek, 13:47:00 »

OK, köszi! Közben megnéztem , h majd hogy férek hozzá és akkor láttam, h az alsó jeladótól megy még lejjebb egy vezeték egy másik jeladóhoz, ami a motorblokkba van betekerve. Az mi?? Nem lehet h az a rossz?
a termosztátházban két jeladó van, az egyik a compúterhez megy, a másik a műszeregységhez
Naplózva
Isu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 257


2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)


« Új hozzászólás #3195 Dátum: 2012.05.04 péntek, 18:02:32 »

a termosztátházban két jeladó van, az egyik a compúterhez megy, a másik a műszeregységhez
OK, azt értem és meg is találtam viszont ahogyan írtam az alsó jeladótól megy még lejjebb egy vezeték egy másik jeladóhoz, ami a motorblokkba van betekerve. Az mi?? Annak nem lehet köze ehhez?
Naplózva

ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia Smiley
siky
Vendég
« Új hozzászólás #3196 Dátum: 2012.05.05 szombat, 08:19:28 »

KÖZPONTIZÁR KÉRDÉS

'98-as mondeomba akartam beépíteni távirányítós kp-zárat, mert eddig csak kulccsal működött. Vettem is egy noname bicskakulcsos vezérlőt amiből 8 kábel lóg ki:

12V bemenet
GND bemenet
12V kimenet, ZÁRÁSRA 0V de csak egy pillanatig, amúgy folyamatos a 12V
12V kimenet, NYITÁSRA 0V de csak egy pillanatig, amúgy folyamatos a 12V
fix 3V
fix 3V
fix 3V
fix 3V

Az utolsó 4 kábel nem tudom mire jó...

Az autón a kp-zár stekkerén 8 db kábel van. Ebből 5 darab test, melyből az egyik nyitáskor 12 voltot ad, de ha rákötök 12 voltot akkor zárlat keletkezik. Másik hármon 0,17 volt van, a maradékon semmi.

Ez alapján a távirányítós vezérlő biztos, hogy nem jó a mondimhoz, de a mondi kp-zárjának a működése is egy kicsit furcsa nekem. Ez alapján a bekötési leírás alapján próbáltam eljárni, de nekem teljesen más (fent leírt) kábeleim vannak:

http://invitel.hu/csaplartind/taarol/mk1/uujproba.html

 help help help
Naplózva
Ferkó
Vendég
« Új hozzászólás #3197 Dátum: 2012.05.06 vasárnap, 09:07:54 »

KÖZPONTIZÁR KÉRDÉS

'98-as mondeomba akartam beépíteni távirányítós kp-zárat, mert eddig csak kulccsal működött. Vettem is egy noname bicskakulcsos vezérlőt amiből 8 kábel lóg ki:

12V bemenet
GND bemenet
12V kimenet, ZÁRÁSRA 0V de csak egy pillanatig, amúgy folyamatos a 12V
12V kimenet, NYITÁSRA 0V de csak egy pillanatig, amúgy folyamatos a 12V
fix 3V
fix 3V
fix 3V
fix 3V

Az utolsó 4 kábel nem tudom mire jó...

Az autón a kp-zár stekkerén 8 db kábel van. Ebből 5 darab test, melyből az egyik nyitáskor 12 voltot ad, de ha rákötök 12 voltot akkor zárlat keletkezik. Másik hármon 0,17 volt van, a maradékon semmi.

Ez alapján a távirányítós vezérlő biztos, hogy nem jó a mondimhoz, de a mondi kp-zárjának a működése is egy kicsit furcsa nekem. Ez alapján a bekötési leírás alapján próbáltam eljárni, de nekem teljesen más (fent leírt) kábeleim vannak:

http://invitel.hu/csaplartind/taarol/mk1/uujproba.html  Nem köthetsz rá 12v-ot mert nyugalmi helyzetben test van és zárlat lesz , vált pozitív és negatív között ,a központi vezérlőre kell negatív vagy pozitív szintvezérlést kötni attól függ mit kér

 help help help
Naplózva
cx24gti
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37



E-mail
« Új hozzászólás #3198 Dátum: 2012.05.06 vasárnap, 11:46:15 »

Sziasztok

Rögtön az elején némi segítségre lenne szükségem. Kezdek túljutni az autóvásárlás okozta sokkon... (1.8 td kombi 97')
Nem volt benne előtöltésszabályzó motor. Már van, de ugyanúgy nem csinál semmit. Motorka szét össze; ép és működik is. Merre érdemes keresni a vezérléséért felelős eszközt? esetleg van-e külön reléje ami befoshat? vagy valami amit nem tettem meg azon túl hogy rádugtam a csatijára és beszereltem a helyére...

előre is köszi...

2. kevésbé fontos dolog ködlámpának van kábele de nincs kapcsolója ez így normális?

Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3199 Dátum: 2012.05.06 vasárnap, 13:27:12 »

2. kevésbé fontos dolog ködlámpának van kábele de nincs kapcsolója ez így normális?

Normális, a gyárban kihagyták belőle a ködlámpát, a felszereltségi szinthez megfelelően, de a kábelköteget nem bántották. Ez Neked jó, mert csak ködlámpára lesz szükséged. A ködlámpát úgy lehet bekapcsolni, hogy a lámpakapcsolót eltekered mondjuk helyzetjelzőre és utána kifelé kell a gombot húzni. 1 kifelé katt az első ködlámpa, 2 kifelé katt az első ködlámpa és hátsó ködzárófény. Ha neked csak egyet kattan kifelé és az a hátsót kapcsolja, akkor egy megfelelő lámpakapcsolóra is szükséged lesz. Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Oldalak: 1 ... 57 58 59 60 61 62 63 [64] 65 66 67 68 69 70 71 ... 149   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.09 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.