Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.30 kedd, 03:58:32 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 82 83 84 85 86 87 88 [89] 90 91 92 93 94 95 96 ... 149   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 2312836 alkalommal)
0 Felhasználó és 52 vendég van a témában
kovaimi
Vendég
« Új hozzászólás #4400 Dátum: 2013.01.25 péntek, 22:18:19 »

Szerdán Budakeszin dolgoztam,láttam egy gyönyörű angyalszem optikás mondit, olyan szép volt majd ki ugrottam a csilingelő autó üléséből, meglátni és megszeretni angel
Naplózva
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #4401 Dátum: 2013.01.25 péntek, 22:50:02 »

nem hiszem, hogy ezek miatt nem működik az utólagos vezérlő. alapvetően két dolgot kellene kideríteni.
1. a vezérlőt a mondeo vezérlésére melyik bekötés szerint kell aplikálni.
2. melyik szálakra kell rákötni.
Az MK2 negatív vezérléssel működik,legalábbis a testre reagál,ha 12V-ot kap zárlat keletkezik.A bekötési rajz alapján jó helyen van minden,mégis,csak nyit,de nem zár a távirányítóval. guluszem1
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #4402 Dátum: 2013.01.25 péntek, 23:18:43 »

Az MK2 negatív vezérléssel működik,legalábbis a testre reagál,ha 12V-ot kap zárlat keletkezik.A bekötési rajz alapján jó helyen van minden,mégis,csak nyit,de nem zár a távirányítóval. guluszem1
hmm...
akkor nevezd át központi nyitónak és akkor már kész is van, mert annak működik vigyor3
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #4403 Dátum: 2013.01.25 péntek, 23:38:40 »

Sziasztok!
Vettem a géphez üléseket ,ajtókárpitot stb.
Az enyémek elég kopottak voltak már ez meg plüs ,szép állapotú, és ülésfűtéses.  nyes
Az autómban nincs bent az ülésfűtésnek a vezetékezése ,ezért be szeretném kábelezni. help
A kérdésem az lenne ,hogy az ülésfűtés kapcsolója nyomógonb ,vagy nyomókapcsoló mert még nem néztem meg.
Ill honnan tudok fix 12v-ot levenni ami teljesítményben is bírja, és honnan tudok kapcsolt (gyújtáskapcsoló) 12v-ot levenni. help
Esetleg van valami buktatója ennek amire oda kell figyelni?
Köszönöm előre is.
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #4404 Dátum: 2013.01.26 szombat, 00:20:01 »

Sziasztok!
Vettem a géphez üléseket ,ajtókárpitot stb.
Az enyémek elég kopottak voltak már ez meg plüs ,szép állapotú, és ülésfűtéses.  nyes
Az autómban nincs bent az ülésfűtésnek a vezetékezése ,ezért be szeretném kábelezni. help
A kérdésem az lenne ,hogy az ülésfűtés kapcsolója nyomógonb ,vagy nyomókapcsoló mert még nem néztem meg.
Ill honnan tudok fix 12v-ot levenni ami teljesítményben is bírja, és honnan tudok kapcsolt (gyújtáskapcsoló) 12v-ot levenni. help
Esetleg van valami buktatója ennek amire oda kell figyelni?
Köszönöm előre is.

biztos vagy benne, hogy nincs bekábelezve?
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #4405 Dátum: 2013.01.26 szombat, 00:48:36 »

biztos vagy benne, hogy nincs bekábelezve?
igen
Nincs se az ülés alatt se a kapcsolók helyén kábel
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4406 Dátum: 2013.01.26 szombat, 10:05:31 »

Az MK2 negatív vezérléssel működik,legalábbis a testre reagál,ha 12V-ot kap zárlat keletkezik.A bekötési rajz alapján jó helyen van minden,mégis,csak nyit,de nem zár a távirányítóval. guluszem1
Előre bocsátom, nem vagyok jó Mk2-ben. Ezen felül csak okoskodni akarok, nem biztos, hogy célravezető, amit írok Grin.
Foglaljuk össze. Van egy Mondid, amiben van központizár. Belülről mindkét első kilincs zárja és nyitja is az összes ajtót. Kulccsal is tudod használni - jobb oldal mindig nyitja és csukja, míg a vezető oldal mindig nyitja, de nem mindig zárja.
Jó az összesítésem?
Tehát. Ebbe a kocsiba raktál egy távirányító modult. Ezzel a távmodullal tudod nyitni a kocsit, de zárni nem. Egyáltalán nem, vagy csak nem mindig, mint a kulccsal?
Hova vannek helyileg bekötve a távmodul kábelei? A kp-i vezérlő mellé, v. az egyik ajtóba, v. a bal lábtérnél a biztitábla környékére, v. egyéb?

Kezdjük az elején. Ha nem mindig zár, akkor ott valahol valami kontakt hiba lesz. Vagy a kábelekben valahol, vagy magában a kulcsérzékelőben. Ezt zárszerkezet cserével tudod kizárni, ahogy Error javasolta.

Viszont véleményem szerint előbbi ellenére kéne, hogy vezérelje az utólagos távmodul a zárást. Biztos, hogy jó kábele lett a megfelelő kábelre kötve? Ezt le kéne ellenőrizni - de gondolom már megtetted.

Visszaolvasva valószínűleg az lesz, hogy zárcsere, vagy legalábbis tesztelni vele. Ugyanis szerintem az érzékelő nem áll a helyzet magaslatán. Miután kinyitott, valahogy úgy áll be, hogy nem lesz érintkezés benne, tehát nem mutatja a kp-i egység felé, hogy nyitva a kocsi, lehet zárni. Valami kopás vagy mi lehet benne. Egy másik egységet próbálj ki, hátha tényleg az lesz a ludas, ha kulccsal is csinálja.
Egy próbát megér, ha van rá lehetőséged, hogy a közelben van szívélyes bontós, aki ad kölcsön egy zárat.
Szerintem.

Üdv, HegeGabi.
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.26 szombat, 10:14:31 írta HegeGabi » Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4407 Dátum: 2013.01.27 vasárnap, 06:30:07 »

Sziasztok!
Vettem a géphez üléseket ,ajtókárpitot stb.
Az enyémek elég kopottak voltak már ez meg plüs ,szép állapotú, és ülésfűtéses.  nyes
Az autómban nincs bent az ülésfűtésnek a vezetékezése ,ezért be szeretném kábelezni. help
A kérdésem az lenne ,hogy az ülésfűtés kapcsolója nyomógonb ,vagy nyomókapcsoló mert még nem néztem meg.
Ill honnan tudok fix 12v-ot levenni ami teljesítményben is bírja, és honnan tudok kapcsolt (gyújtáskapcsoló) 12v-ot levenni. help
Esetleg van valami buktatója ennek amire oda kell figyelni?
Köszönöm előre is.

Szia !

MK2-nél már nyomógomb, nem kapcsoló. MK1-nél a ülések műanyag takaróin voltak elhelyezve a nyomókapcsolók(!), de cserélte a gyár, gondolom azért, mert lábbal, beszállásnál nem volt nehéz megnyomni és bekapcsolni. (tapasztalat - főleg a "bedobom magam" típusú emberek "rúgták" meg a kapcsolókat, nekem tönkre is ment a jobbos, majd ""szerelő-szerelő""-höz hordásnál a balos is)
Tehát ott már nyomógomb (ami világít is, sőt sziluett megvilágítása is van Cheesy) lövi be a relét, ami adja a delejt a fűtőpárnáknak. Ill. mikor felhevült, le is lövi automatikusan. (MK1-nél is volt relé, de az túlmelegedés ellen lőtt le, ha jól emlékszem, bár pluszba mindkettő párnájában van/volt hőgomba is...)
Tehát Neked mindenképpen szükséged lesz a kapcsolók csatijaira, az ülések csatijaira és a relék aljzatára is, relékkel. (meg egy halom kábelre) Ha gyári megoldást akarsz. Smiley
Lényegében a "legegyszerűbb" a műszerfali és padlótéri kábelköteg cserélése ülésfűtésesre. Csak az igen-igen nagy meló.
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #4408 Dátum: 2013.01.27 vasárnap, 08:56:51 »

Előre bocsátom, nem vagyok jó Mk2-ben. Ezen felül csak okoskodni akarok, nem biztos, hogy célravezető, amit írok Grin.
Foglaljuk össze. Van egy Mondid, amiben van központizár. Belülről mindkét első kilincs zárja és nyitja is az összes ajtót. Kulccsal is tudod használni - jobb oldal mindig nyitja és csukja, míg a vezető oldal mindig nyitja, de nem mindig zárja.
Jó az összesítésem?
Tehát. Ebbe a kocsiba raktál egy távirányító modult. Ezzel a távmodullal tudod nyitni a kocsit, de zárni nem. Egyáltalán nem, vagy csak nem mindig, mint a kulccsal?
Hova vannek helyileg bekötve a távmodul kábelei? A kp-i vezérlő mellé, v. az egyik ajtóba, v. a bal lábtérnél a biztitábla környékére, v. egyéb?


Van egy Mondim,amiben van központi zár.Jobb oldalról kilinccsel és kulccsal egyaránt működik a nyitás és a zárás is.Bal oldalról csak néha.Tuti,hogy a bal oldali zár érzékelője rossz,mert ha jó lenne,akkor működne a központi a bal oldalról is.Viszont,ha jobb oldalról tudom vezérelni kulccsal és kilinccsel egyaránt,akkor a távmodulnak miért zavar be,hogy a bal oldali zárnak rossz a nyitásérzékelője?Ki fogom próbálni egy másik zárral,aztán meglátjuk,hátha megoldódik a probléma.
A távmodul egyébként a központi zár "agyára" van rákötve.A bal oldali ajtóra is próbáltam kötni,ott egyáltalán nem működött,majd ha lesz rá időm,megpróbálom a jobb oldali ajtóra kötni,megnézem,úgy mit csinál.Jelenleg úgy áll a dolog,hogy nyitni nyit,de nem zár.
Naplózva
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #4409 Dátum: 2013.01.27 vasárnap, 11:02:58 »

Szia !

MK2-nél már nyomógomb, nem kapcsoló. MK1-nél a ülések műanyag takaróin voltak elhelyezve a nyomókapcsolók(!), de cserélte a gyár, gondolom azért, mert lábbal, beszállásnál nem volt nehéz megnyomni és bekapcsolni. (tapasztalat - főleg a "bedobom magam" típusú emberek "rúgták" meg a kapcsolókat, nekem tönkre is ment a jobbos, majd ""szerelő-szerelő""-höz hordásnál a balos is)
Tehát ott már nyomógomb (ami világít is, sőt sziluett megvilágítása is van Cheesy) lövi be a relét, ami adja a delejt a fűtőpárnáknak. Ill. mikor felhevült, le is lövi automatikusan. (MK1-nél is volt relé, de az túlmelegedés ellen lőtt le, ha jól emlékszem, bár pluszba mindkettő párnájában van/volt hőgomba is...)
Tehát Neked mindenképpen szükséged lesz a kapcsolók csatijaira, az ülések csatijaira és a relék aljzatára is, relékkel. (meg egy halom kábelre) Ha gyári megoldást akarsz. Smiley
Lényegében a "legegyszerűbb" a műszerfali és padlótéri kábelköteg cserélése ülésfűtésesre. Csak az igen-igen nagy meló.
Köszi a választ!
Tehát akkor van egy öntartása a relének és az üléspárnánban van egy hőérzékelő ami vezérli a relét és ki be kapcsolja a párnát? Huh?
Mk1 nél pedig hőgomba kapcsolgatta ami az ülésen belül volt? Ez így egyszerűbbnek hangzik.
Megvannak a csatlakozók is ,csak a kábelkorbács nincs meg.
Na most megnézem a nyomókat ,kiméregetem.
Valahogy meg kell oldanom ha már megvettem szomoru1
Köszi mégegyszer! worship
Ha valakinek van még esetleg valami infója, ötlete legyen szíves segítsen! help
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4410 Dátum: 2013.01.27 vasárnap, 15:33:46 »

...
Ha valakinek van még esetleg valami infója, ötlete legyen szíves segítsen! help
Szerezz kapcs.rajzot.
 Smiley

Van egy Mondim,amiben van központi zár.Jobb oldalról kilinccsel és kulccsal egyaránt működik a nyitás és a zárás is.Bal oldalról csak néha.Tuti,hogy a bal oldali zár érzékelője rossz,mert ha jó lenne,akkor működne a központi a bal oldalról is.Viszont,ha jobb oldalról tudom vezérelni kulccsal és kilinccsel egyaránt,akkor a távmodulnak miért zavar be,hogy a bal oldali zárnak rossz a nyitásérzékelője?Ki fogom próbálni egy másik zárral,aztán meglátjuk,hátha megoldódik a probléma.
A távmodul egyébként a központi zár "agyára" van rákötve.A bal oldali ajtóra is próbáltam kötni,ott egyáltalán nem működött,majd ha lesz rá időm,megpróbálom a jobb oldali ajtóra kötni,megnézem,úgy mit csinál.Jelenleg úgy áll a dolog,hogy nyitni nyit,de nem zár.
Valószínűleg valami érintkezési anomália lehet ott a bal ajtódnál az érzékelőben, ezért is nem tud megfelelően mindig működni kulccsal, és valószínűsítem, hogy a táv megoldás ezért nem zár.
Egy bal oldali záregység csere próbát meg kéne ejteni, és akkor a kulcsos zárás probléma is megoldódhatna.
Szerintem.
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.27 vasárnap, 15:38:10 írta HegeGabi » Naplózva
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #4411 Dátum: 2013.01.27 vasárnap, 22:11:04 »

Szia !

MK2-nél már nyomógomb, nem kapcsoló. MK1-nél a ülések műanyag takaróin voltak elhelyezve a nyomókapcsolók(!), de cserélte a gyár, gondolom azért, mert lábbal, beszállásnál nem volt nehéz megnyomni és bekapcsolni. (tapasztalat - főleg a "bedobom magam" típusú emberek "rúgták" meg a kapcsolókat, nekem tönkre is ment a jobbos, majd ""szerelő-szerelő""-höz hordásnál a balos is)
Tehát ott már nyomógomb (ami világít is, sőt sziluett megvilágítása is van Cheesy) lövi be a relét, ami adja a delejt a fűtőpárnáknak. Ill. mikor felhevült, le is lövi automatikusan. (MK1-nél is volt relé, de az túlmelegedés ellen lőtt le, ha jól emlékszem, bár pluszba mindkettő párnájában van/volt hőgomba is...)
Tehát Neked mindenképpen szükséged lesz a kapcsolók csatijaira, az ülések csatijaira és a relék aljzatára is, relékkel. (meg egy halom kábelre) Ha gyári megoldást akarsz. Smiley
Lényegében a "legegyszerűbb" a műszerfali és padlótéri kábelköteg cserélése ülésfűtésesre. Csak az igen-igen nagy meló.
Utánajártam a dolognak!
Nem nyomógomb hanem mégis nyomókapcsoló és 2 szál megy rá ami be ill ki kapcsolja a relét.
Megy még két vékony szál ami a két gim lámpat vezérli (sziluett ill bekapcsolt állapot jelző).
Az ülésbe is csak 2 szál megy (+ - 12V) tehát az ülésen belül van a hőfokszabályzás megoldva.
A relét vezérlem a nyomókapcsolóval amit táplálok egy gyujtás alatt aktív vezetékkel ,a főáramköri részt meg a szivargyújtóról táplálom a relé érintkezőin keresztül. taps
Hál' Istennek nem bonyolították meg annyira. vigyor3 worship
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4412 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 09:05:26 »

...a főáramköri részt meg a szivargyújtóról táplálom a relé érintkezőin keresztül. taps
Ezt én hanyagolnám.
A szivargyújtónak 15A a biztije, az ülésfűtés pedig 30A-est igényel.

Akkor már inkább kösd be a beltéri biztitábla megfelelő helyére az ülésfűtés reléjének betápját (és rakd be a 30A-es biztit, mert az valszeg nem lesz benne, mivel nem volt ülésfűtés a kocsidban).
Naplózva
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #4413 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 09:43:35 »

Ezt én hanyagolnám.
A szivargyújtónak 15A a biztije, az ülésfűtés pedig 30A-est igényel.

Akkor már inkább kösd be a beltéri biztitábla megfelelő helyére az ülésfűtés reléjének betápját (és rakd be a 30A-es biztit, mert az valszeg nem lesz benne, mivel nem volt ülésfűtés a kocsidban).
Értem! Köszönöm!
Esetleg nem tudod hányadik az a bizti a táblán? Vagy üres a helye mivel nem ülésfűtéses a gép?
Most nem vagyok a kocsinál, hogy megnézzem!
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4414 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 13:08:25 »

Értem! Köszönöm!
Esetleg nem tudod hányadik az a bizti a táblán? Vagy üres a helye mivel nem ülésfűtéses a gép?
Most nem vagyok a kocsinál, hogy megnézzem!
Szerintem üres lesz a helye.
Ez alapján megtalálod, és talán még a kábelt is be tudod gyűrni a megfelelő csati megfelelő helyére - ha találsz bontott sarus kábelt.
És - ugyan nem teljes, de - talán ez is jól jöhet neked.

Szerk.: Annyi még lenne, hogy ezek a képek a '98-'99-es évjáratú autók kábelezéséből vannak. Ha jól tudom, '98.07. havában volt változtatás. Ha neked ez előtti a kocsid, akkor ott mások lesznek a dolgok, pl. a bizti az F8-as, és a motortéri táblában találod meg. És a relére menő másik kábel sem a gyújtáskapcsolótól jön, hanem a belső táblától.
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.28 hétfő, 13:13:10 írta HegeGabi » Naplózva
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #4415 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 14:20:32 »

Szerintem üres lesz a helye.
Ez alapján megtalálod, és talán még a kábelt is be tudod gyűrni a megfelelő csati megfelelő helyére - ha találsz bontott sarus kábelt.
És - ugyan nem teljes, de - talán ez is jól jöhet neked.

Szerk.: Annyi még lenne, hogy ezek a képek a '98-'99-es évjáratú autók kábelezéséből vannak. Ha jól tudom, '98.07. havában volt változtatás. Ha neked ez előtti a kocsid, akkor ott mások lesznek a dolgok, pl. a bizti az F8-as, és a motortéri táblában találod meg. És a relére menő másik kábel sem a gyújtáskapcsolótól jön, hanem a belső táblától.
Húúúú!
Ez tényleg jól jöhet! Nagyon szépen köszönöm!!!! worship worship
Honnan tudhatom meg ,hogy melyik havi az autóm? Bár 2005 jún. óta hajtom de nem tudom mert a forgalmiba sincs benne. Huh?
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #4416 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 21:05:10 »


Valószínűleg valami érintkezési anomália lehet ott a bal ajtódnál az érzékelőben, ezért is nem tud megfelelően mindig működni kulccsal, és valószínűsítem, hogy a táv megoldás ezért nem zár.
Egy bal oldali záregység csere próbát meg kéne ejteni, és akkor a kulcsos zárás probléma is megoldódhatna.
Szerintem.
Köszönöm a tippet.Megpróbálom.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4417 Dátum: 2013.01.29 kedd, 09:00:16 »

Honnan tudhatom meg ,hogy melyik havi az autóm?
Alvázszámból pl. Smiley
(pü.-ben küld el.)
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4418 Dátum: 2013.01.29 kedd, 17:16:03 »

Utánajártam a dolognak!
Nem nyomógomb hanem mégis nyomókapcsoló és 2 szál megy rá ami be ill ki kapcsolja a relét.
Megy még két vékony szál ami a két gim lámpat vezérli (sziluett ill bekapcsolt állapot jelző).
Az ülésbe is csak 2 szál megy (+ - 12V) tehát az ülésen belül van a hőfokszabályzás megoldva.
A relét vezérlem a nyomókapcsolóval amit táplálok egy gyujtás alatt aktív vezetékkel ,a főáramköri részt meg a szivargyújtóról táplálom a relé érintkezőin keresztül. taps
Hál' Istennek nem bonyolították meg annyira. vigyor3 worship

Nem az a nyomógomb ami nem "ragad be" és a nyomókapcsoló a ami "beragad"? Vagy utóbbi a sima kapcsoló? Hülyének is kell lenni... Grin
(annyit viszont tudok, hogy nem gim lámpa, hanem LED ami felpislant Cheesy )
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #4419 Dátum: 2013.01.29 kedd, 18:56:36 »

Nem az a nyomógomb ami nem "ragad be" és a nyomókapcsoló a ami "beragad"? Vagy utóbbi a sima kapcsoló? Hülyének is kell lenni... Grin
(annyit viszont tudok, hogy nem gim lámpa, hanem LED ami felpislant Cheesy )
Tökéletessen igazad van..... taps polaritásérzékeny úgyhogy led worship Wink
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
tibi mondeó
Vendég
« Új hozzászólás #4420 Dátum: 2013.01.30 szerda, 09:59:33 »

Sziasztok van egy mondeo2.Segítséget szeretnék kérni.A gondom az üzemanyag szivattyú nem kap csak 6voltott és így nem megy,már minden relét, biztosítékot ,csatlakozót,vezetéket megnéztünk minden jó.Ha kap12 voltot direktbe akkor megy.A megszakító kapcsoló is be van kapcsolva.
Naplózva
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #4421 Dátum: 2013.01.30 szerda, 15:23:03 »

Sziasztok!
Honnan tudnék az autómhoz kapcsolási rajzot szerezni?
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
gsziki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 440



E-mail
« Új hozzászólás #4422 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 09:22:31 »

Sziasztok!
Honnan tudnék az autómhoz kapcsolási rajzot szerezni?
Ha küldessz egy email címet kapsz egy gyönyörű könyvet és ott bogarászhatsz! Smiley
Naplózva

2002 2L Tdci 131Ló ZetecS,Full bőr,automata,navi,gyári multimédia beépített VHS lejátszóval,gyári hifi,stb.
gsziki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 440



E-mail
« Új hozzászólás #4423 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 09:27:21 »

Hali!

Segítség kellene!
A héten elég sokat utánfutóztam és gyanítom,hogy beázhatott a dugalj a vonóhorgon,mert elment a helyzetjelzőm és a műszerfal világításom is!
Átnéztem az összes biztit a motortérben is és a beltéri kapcsolótáblán és minden fajin.
Szétszedtem a lámpakapcsolót atomjaira és annyit láttam,hogy a csatlakozónál a bal felső láb meg van pörkölődve,de a kapcsolón belül semmi.

Ötlet valakitől?

Naplózva

2002 2L Tdci 131Ló ZetecS,Full bőr,automata,navi,gyári multimédia beépített VHS lejátszóval,gyári hifi,stb.
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4424 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 09:53:21 »

Hali!

Segítség kellene!
A héten elég sokat utánfutóztam és gyanítom,hogy beázhatott a dugalj a vonóhorgon,mert elment a helyzetjelzőm és a műszerfal világításom is!
Átnéztem az összes biztit a motortérben is és a beltéri kapcsolótáblán és minden fajin.
Szétszedtem a lámpakapcsolót atomjaira és annyit láttam,hogy a csatlakozónál a bal felső láb meg van pörkölődve,de a kapcsolón belül semmi.

Ötlet valakitől?



Nem hiszem, hogy az eső okozta volna.
Elég sokunknak ugyanez a gondja esőtől függetlenül.
Én pl. kicseréltem a stekkert és azóta semmi gond.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
gsziki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 440



E-mail
« Új hozzászólás #4425 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 10:27:15 »

Nem hiszem, hogy az eső okozta volna.
Elég sokunknak ugyanez a gondja esőtől függetlenül.
Én pl. kicseréltem a stekkert és azóta semmi gond.

Mármint a vonóhorog dugaljra gondolsz?
Naplózva

2002 2L Tdci 131Ló ZetecS,Full bőr,automata,navi,gyári multimédia beépített VHS lejátszóval,gyári hifi,stb.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4426 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 13:39:47 »

Hali!

Segítség kellene!
A héten elég sokat utánfutóztam és gyanítom,hogy beázhatott a dugalj a vonóhorgon,mert elment a helyzetjelzőm és a műszerfal világításom is!
Átnéztem az összes biztit a motortérben is és a beltéri kapcsolótáblán és minden fajin.
Szétszedtem a lámpakapcsolót atomjaira és annyit láttam,hogy a csatlakozónál a bal felső láb meg van pörkölődve,de a kapcsolón belül semmi.

Ötlet valakitől?
Hali!

Ugyanez problémáról volt értekezés nemrég az Mk1 részben, itt. Olvasgass, hátha neked is segítségedre tud lenni.

Üdv, HegeGabi.
Naplózva
gsziki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 440



E-mail
« Új hozzászólás #4427 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 13:47:34 »

Hali!

Ugyanez problémáról volt értekezés nemrég az Mk1 részben, itt. Olvasgass, hátha neked is segítségedre tud lenni.

Üdv, HegeGabi.

Köszi megnéztem.Lehet csatit kellene másikat vennem?
Esetleg kimérni nem lehet hibát autóvillanyásszal?
Naplózva

2002 2L Tdci 131Ló ZetecS,Full bőr,automata,navi,gyári multimédia beépített VHS lejátszóval,gyári hifi,stb.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4428 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 13:58:22 »

Köszi megnéztem.Lehet csatit kellene másikat vennem?
Esetleg kimérni nem lehet hibát autóvillanyásszal?
Inkább sarut, amit a csatiban kicserélsz.
De ki lehet mérni, de mit mérne ki a szaki? Azt, hogy hol érintkezik, hol meg nem? Smiley Mozgasd a kábelt, ugyanarra jutsz vele.
De te tudod.
Naplózva
gsziki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 440



E-mail
« Új hozzászólás #4429 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 19:57:45 »

Inkább sarut, amit a csatiban kicserélsz.
De ki lehet mérni, de mit mérne ki a szaki? Azt, hogy hol érintkezik, hol meg nem? Smiley Mozgasd a kábelt, ugyanarra jutsz vele.
De te tudod.

Megoldódott a probléma!
A lámpakapcsolónál nem kontaktolt rendesen az egyik láb ami a piros vezetékhez csatlakozott,de
megreparáltam!
A végeredmény felért egy orgazmussal! taps
Naplózva

2002 2L Tdci 131Ló ZetecS,Full bőr,automata,navi,gyári multimédia beépített VHS lejátszóval,gyári hifi,stb.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4430 Dátum: 2013.02.01 péntek, 10:12:03 »

Megoldódott a probléma!
A lámpakapcsolónál nem kontaktolt rendesen az egyik láb ami a piros vezetékhez csatlakozott,de
megreparáltam!
Éljen! eljen
Mesélj, mit műveltél.
Naplózva
gsziki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 440



E-mail
« Új hozzászólás #4431 Dátum: 2013.02.01 péntek, 15:09:27 »

Valaki árulja el nekem,hogy az el. tükör állító gomb helyén a vakdugóba minek van bevezetve egy halom vezeték csatlakozóval
holott a tükröm manuális?
Lehet csak 1db tükörállító gombot kell vennem és el tükröm lesz? Huh?
Naplózva

2002 2L Tdci 131Ló ZetecS,Full bőr,automata,navi,gyári multimédia beépített VHS lejátszóval,gyári hifi,stb.
david01
Vendég
« Új hozzászólás #4432 Dátum: 2013.02.01 péntek, 20:41:21 »

Valaki árulja el nekem,hogy az el. tükör állító gomb helyén a vakdugóba minek van bevezetve egy halom vezeték csatlakozóval
holott a tükröm manuális?
Lehet csak 1db tükörállító gombot kell vennem és el tükröm lesz? Huh?

Hát lehetséges de szerintem akkor a tükörállító motor is kellene nem?? De én sem tudom pontosan Undecided
Naplózva
david01
Vendég
« Új hozzászólás #4433 Dátum: 2013.02.01 péntek, 20:42:28 »

Miért van az hogy az alapjárat állító motorom hol müködik hol nem de olyan szinten hogy beinditom a gépet aztán gondol egyet és emel az alapjáraton?? Huh?
Naplózva
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #4434 Dátum: 2013.02.01 péntek, 20:47:56 »

Miért van az hogy az alapjárat állító motorom hol müködik hol nem de olyan szinten hogy beinditom a gépet aztán gondol egyet és emel az alapjáraton?? Huh?
Mihez képest emel? Úgy értem: mikor megemeli akkor áll be a normál értékre?
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4435 Dátum: 2013.02.02 szombat, 00:10:38 »

Valaki árulja el nekem,hogy az el. tükör állító gomb helyén a vakdugóba minek van bevezetve egy halom vezeték csatlakozóval
holott a tükröm manuális?
Lehet csak 1db tükörállító gombot kell vennem és el tükröm lesz? Huh?

Nem. Be van vezetékelve. Ez normális és jó. Smiley Csak kapcsolóval nem mész sokra, de ha veszel mellé két elek. tükröt, akkor már az lesz és nem kell vesződnöd a kábelezéssel. (amennyiben az ajtóban megleled a kábelek másik végeit is)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4436 Dátum: 2013.02.02 szombat, 00:15:26 »

Miért van az hogy az alapjárat állító motorom hol müködik hol nem de olyan szinten hogy beinditom a gépet aztán gondol egyet és emel az alapjáraton?? Huh?

Azt a motort az ECU vezérli ami figyel sok mindent és azok alapján lövi be a "megfelelő" alapjáratot. Ez már inkább GinJoy és a TD-s topic, mert pl. ha gázkar potenciométer rosszul van belőve, akkor össze-vissza fog működni.
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
bsada
Vendég
« Új hozzászólás #4437 Dátum: 2013.02.02 szombat, 14:43:24 »

Sziasztok!

A 2-es Mondeo bal első ajtajában van egy ablakemelő relé, ettől megy le automatikusan az ablak. Van egy ilyen relém, szeretném megcsinálni, hogy felfelé is automata legyen az üveg. Van valakinek bekötési rajza a reléről? Köszi az infókat előre is.
Naplózva
Tomo7
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 151


E-mail
« Új hozzászólás #4438 Dátum: 2013.02.02 szombat, 15:09:01 »

Sziasztok!

A 2-es Mondeo bal első ajtajában van egy ablakemelő relé, ettől megy le automatikusan az ablak. Van egy ilyen relém, szeretném megcsinálni, hogy felfelé is automata legyen az üveg. Van valakinek bekötési rajza a reléről? Köszi az infókat előre is.

Helo azt szerintem csak az mk1 mondeo reléjével tudod megcsinálni.

vagy direkt erre a célra gyártott elektronikával.
Naplózva

ex 1997.03. MKII. Mondeo Turnier 1.6
ex 2000.05. MKII. Mondeo Turnier 1.8TD

2008 S-max 1,8TDCI
gsziki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 440



E-mail
« Új hozzászólás #4439 Dátum: 2013.02.02 szombat, 15:30:05 »

Nem. Be van vezetékelve. Ez normális és jó. Smiley Csak kapcsolóval nem mész sokra, de ha veszel mellé két elek. tükröt, akkor már az lesz és nem kell vesződnöd a kábelezéssel. (amennyiben az ajtóban megleled a kábelek másik végeit is)

Sajnos az ajtóban nem találtam meg a kivezetését.  rinya
Naplózva

2002 2L Tdci 131Ló ZetecS,Full bőr,automata,navi,gyári multimédia beépített VHS lejátszóval,gyári hifi,stb.
david01
Vendég
« Új hozzászólás #4440 Dátum: 2013.02.02 szombat, 17:20:33 »

Mihez képest emel? Úgy értem: mikor megemeli akkor áll be a normál értékre?

Igen akkor áll be a normál értékre amúgy meg nagyon alacsony az alapjárat ha nem működik Sad
Naplózva
david01
Vendég
« Új hozzászólás #4441 Dátum: 2013.02.02 szombat, 17:23:16 »

Azt a motort az ECU vezérli ami figyel sok mindent és azok alapján lövi be a "megfelelő" alapjáratot. Ez már inkább GinJoy és a TD-s topic, mert pl. ha gázkar potenciométer rosszul van belőve, akkor össze-vissza fog működni.

,,Gázkar potenciométer" te jó isten Huh? akkor irok Ginjoy-nak hátha segít nekem Smiley
Naplózva
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #4442 Dátum: 2013.02.02 szombat, 19:08:31 »

Igen akkor áll be a normál értékre amúgy meg nagyon alacsony az alapjárat ha nem működik Sad
Nekem csinált ilyet néha! 500 volt az alapjárat. Szétszedtem az "alapjáratállító motrot" Van benne egy kis csigatangely (mint egy csigahajtómű ,csak picibe) és a két végén apró végálláskapcsolók, nekem ezekkel volt a gond. Beragadt. Megpucoltam megjárattam és megjavult. Ez csak egy hibalehetőség a sok közül nekem ez volt a baj. Arra már nem emlékszem hogy ,hogyan jött szét......szétszedhető vagy peremes..... de szétszedtem eplus2
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #4443 Dátum: 2013.02.02 szombat, 23:24:15 »

Üdv!

Ablaktörlővel akadt egy kis gondom. Egy hete voltam Szabolcs megyébe, autópálya nagytempó, szakadóeső, lapátok 3ik fokozatban mentek végig. Az eredménye az lett hogy a hátamon feláll a szőr mikor bekapcsolom  hehe olyan hangosan morrog. A szerkezet jó. Kiszedtem az egészet, leszedtem róla a motort, és rádugtam önmagába a csatira.............. Az adja a hangot.... Valaki járt már így, lehet javítani vagy kuka? 
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4444 Dátum: 2013.02.03 vasárnap, 11:46:48 »

Üdv!

Ablaktörlővel akadt egy kis gondom. Egy hete voltam Szabolcs megyébe, autópálya nagytempó, szakadóeső, lapátok 3ik fokozatban mentek végig. Az eredménye az lett hogy a hátamon feláll a szőr mikor bekapcsolom  hehe olyan hangosan morrog. A szerkezet jó. Kiszedtem az egészet, leszedtem róla a motort, és rádugtam önmagába a csatira.............. Az adja a hangot.... Valaki járt már így, lehet javítani vagy kuka? 

Gondolom a motor csapágyázása fáradt el. Gondolom.. Smiley Szerintem csere, nem hiszem, hogy drága lesz. Wink
(bár ha van kedved, időd szöszmötölni, akkor szétszedheted a motort és láthatod a bajt - esetleg javíthatod is, ha olyan)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4445 Dátum: 2013.02.03 vasárnap, 13:47:56 »

Sajnos az ajtóban nem találtam meg a kivezetését.  rinya
Akor valószínűleg az ajtóban kisebb felszereltséghez tartozó köteg van.
Két eset van:
a, csak a műszerfal kötegben van kábel, és az anyós oldali lábtérben levő csatihalmazban ér véget a madzag, és már a padlókötegben sincsenek meg az el.tükör kábelek.
b, az A oszlopi ajtóátvezetőknél ér véget a kábel, és akkor csak az ajtókban nincs meg a kábel az el.tükröknek.

Sziasztok!

A 2-es Mondeo bal első ajtajában van egy ablakemelő relé, ettől megy le automatikusan az ablak. Van egy ilyen relém, szeretném megcsinálni, hogy felfelé is automata legyen az üveg. Van valakinek bekötési rajza a reléről? Köszi az infókat előre is.
Hali!

Itt megtalálod, hogyan lehet bekötni a le relét. Valószínűleg ehhez hasonlatosan kell bekötni a fel relét is.
Viszont annyiban nem ajánlom, hogy nincs benne érzékelő, ami megállítaná a felmenetelt, ha valami akadályba ütközne az ablak. Ez veszélyes is tud lenni, vigyázz vele.
Szerintem.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.03 vasárnap, 13:56:07 írta HegeGabi » Naplózva
Freeman
Vendég
« Új hozzászólás #4446 Dátum: 2013.02.03 vasárnap, 17:43:20 »

Üdv mindenkinek!

 Segítséget kérnék a gyári rádióvezérlő távirányító beszereléséhez (nem volt benne ilyen). Elvileg megvan minden hozzá, kivéve az a modul amivel a JVC rádióhoz alakítom a jelet.
Három csati van a kábelkötegen, az egyik megy a távvezérlőre (ez 7 csatlakozóhelyes és 6 van bekötve), a másik a -rádió modulba- (ez 16 csatlakozóhelyes de csak 11 van bekötve), és van egy harmadik, kizárásos alapon ez ment a rádióba (4 csatlakozós és mind be van kötve)
Ha tudna valaki egy rajzot adni a csatlakozókról, azt nagyon megköszönném. (mi hova megy, esetleg mi nem kell)

A segítséget előre is köszönöm!
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4447 Dátum: 2013.02.05 kedd, 19:48:07 »

Akor valószínűleg az ajtóban kisebb felszereltséghez tartozó köteg van.
Két eset van:
a, csak a műszerfal kötegben van kábel, és az anyós oldali lábtérben levő csatihalmazban ér véget a madzag, és már a padlókötegben sincsenek meg az el.tükör kábelek.
b, az A oszlopi ajtóátvezetőknél ér véget a kábel, és akkor csak az ajtókban nincs meg a kábel az el.tükröknek.
Hali!

Itt megtalálod, hogyan lehet bekötni a le relét. Valószínűleg ehhez hasonlatosan kell bekötni a fel relét is.
Viszont annyiban nem ajánlom, hogy nincs benne érzékelő, ami megállítaná a felmenetelt, ha valami akadályba ütközne az ablak. Ez veszélyes is tud lenni, vigyázz vele.
Szerintem.

Őőő, az MK2-es elektromos ablak nem relés már, hanem a kapcsolóban van elektronika, ami végzi a leeresztést. Lehet, hogy MK1-es villanyablak szett van benne?
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4448 Dátum: 2013.02.06 szerda, 07:53:52 »

Őőő, az MK2-es elektromos ablak nem relés már, hanem a kapcsolóban van elektronika, ami végzi a leeresztést. Lehet, hogy MK1-es villanyablak szett van benne?
Huh?
Ezt rosszul tudod. Az Mk2-ben is van relé az automata leeresztéshez. Csak már 5 lába van bekötve, míg Mk1-ben csak 4 láb volt kábelezve.
És más a működési elve is a két szériának.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4449 Dátum: 2013.02.06 szerda, 09:56:22 »

Huh?
Ezt rosszul tudod. Az Mk2-ben is van relé az automata leeresztéshez. Csak már 5 lába van bekötve, míg Mk1-ben csak 4 láb volt kábelezve.
És más a működési elve is a két szériának.

Szerintem meg jól tudja, MK2-ben a kapcsolóban van az elektronika, azért 2 állású a vezető oldali kapcsoló lefelé.

Emiatt van az, hogy one touch down utólagos beszereléséhez mindenki MK I relét keres és használ. Mivel nincs mk2-es relé tudtommal. Én legalábbis még nem találkoztam vele az ajtóban.

A képen a saját MK2-esem gyári kapcsolója látható 2000-ből.

Naplózva
Oldalak: 1 ... 82 83 84 85 86 87 88 [89] 90 91 92 93 94 95 96 ... 149   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.076 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.