Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 12:25:21 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 87 88 89 90 91 92 93 [94] 95 96 97 98 99 100 101 ... 149   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 2565895 alkalommal)
0 Felhasználó és 7 vendég van a témában
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #4650 Dátum: 2013.03.22 péntek, 12:34:26 »

Sziasztok! Lehet hogy valahol volt már róla szó, de egy OBD-2 diag. eszközzel mit lehet megjeleníteni a '98-as autómban? Konkrétabban erre az eszközre gondoltam: http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/autodiagnosztika/elm_327_bluetooth_diagnosztika_magyar_szoftver_1725557600.html
Élő adatok láthatók vele? Illetve valami paraméter módosításra alkalmas-e, vagy csak diag. és hibatörlés? Esetleg valami tapasztalat az ilyen és ehhez hasonló eszközökkel? Lényeges hogy az OBD csatiban hány vezeték van bekötve? Köszönöm a segítséget!
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #4651 Dátum: 2013.03.22 péntek, 12:39:20 »

Sziasztok! Lehet hogy valahol volt már róla szó, de egy OBD-2 diag. eszközzel mit lehet megjeleníteni a '98-as autómban? Konkrétabban erre az eszközre gondoltam: http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/autodiagnosztika/elm_327_bluetooth_diagnosztika_magyar_szoftver_1725557600.html
Élő adatok láthatók vele? Illetve valami paraméter módosításra alkalmas-e, vagy csak diag. és hibatörlés? Esetleg valami tapasztalat az ilyen és ehhez hasonló eszközökkel? Lényeges hogy az OBD csatiban hány vezeték van bekötve? Köszönöm a segítséget!

az 1.8 td-t nem látja, de nem lepődtem meg rajta Smiley sőt még a fl előtti mk3 td sem kommunikál vele.
Ebayen amúgy olcsóbb
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #4652 Dátum: 2013.03.22 péntek, 12:58:47 »

Sziasztok! Lehet hogy valahol volt már róla szó, de egy OBD-2 diag. eszközzel mit lehet megjeleníteni a '98-as autómban? Konkrétabban erre az eszközre gondoltam: http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/autodiagnosztika/elm_327_bluetooth_diagnosztika_magyar_szoftver_1725557600.html
Élő adatok láthatók vele? Illetve valami paraméter módosításra alkalmas-e, vagy csak díag. és hibatörlés? Esetleg valami tapasztalat az ilyen és ehhez hasonló eszközökkel? Lényeges hogy az OBD csatiban hány vezeték van bekötve? Köszönöm a segítséget!

Az enyém 97es 1.8as benzinessel működik, szerintem a tiedhez is jó. Az eladót elég sokféleképpen értékelik a Vaterán.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4653 Dátum: 2013.03.22 péntek, 15:49:31 »

az 1.8 td-t nem látja, de nem lepődtem meg rajta Smiley sőt még a fl előtti mk3 td sem kommunikál vele.
Ebayen amúgy olcsóbb

Akkor az lehet elég gatya cuccos... Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #4654 Dátum: 2013.03.22 péntek, 21:23:44 »

Sziasztok!
Ma behalt a generátorom!
Nincs valakinek elérhető közelségbe Tatabányához Mk2 1,8 TD generátora eladó?
Köszönöm előre is!
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
szepi2001
Vendég
« Új hozzászólás #4655 Dátum: 2013.03.23 szombat, 16:18:13 »

Grat a sikeres szereléshez  eljen legalábbis hogy nem tört el..  vigyor3 ellenállást mértél a fűtőszálon?

Még nem mértem semmit. folyt. köv.   Smiley
Naplózva
david01
Vendég
« Új hozzászólás #4656 Dátum: 2013.03.25 hétfő, 18:04:59 »

Hihetetlen ez a kocsi beültem reggel és a rádió mutat minden ahogy kell most már végképp nem értem mi baja lehet  Huh? Huh?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #4657 Dátum: 2013.03.25 hétfő, 18:50:32 »

Hihetetlen ez a kocsi beültem reggel és a rádió mutat minden ahogy kell most már végképp nem értem mi baja lehet  Huh? Huh?
már az is baj? hehe
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
david01
Vendég
« Új hozzászólás #4658 Dátum: 2013.03.27 szerda, 17:23:51 »

már az is baj? hehe
vigyor3 Bajnak nem baj sőt örülök is neki hogy mutat mindent vagy két hónapig meg nem mutatott szétszedtem nem jutottam semmire nem láttam rajta semmit nem értettem aztán csak egyszer előjöttek a dolgok javítja önmagát a jármű 2funny
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #4659 Dátum: 2013.03.27 szerda, 17:37:35 »

vigyor3 Bajnak nem baj sőt örülök is neki hogy mutat mindent vagy két hónapig meg nem mutatott szétszedtem nem jutottam semmire nem láttam rajta semmit nem értettem aztán csak egyszer előjöttek a dolgok javítja önmagát a jármű 2funny

nem te vagy az első, aki erre a következtetésre jutott nyes
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #4660 Dátum: 2013.03.27 szerda, 20:57:01 »

Sziasztok!
Ma behalt a generátorom!
Nincs valakinek elérhető közelségbe Tatabányához Mk2 1,8 TD generátora eladó?
Köszönöm előre is!
Ha a tekercselés nem sérült meg,akkor 5000 forintból teljesen fel tudod újítani,a 2 db csapágy 2000,a csúszógyűrű 1500,a szénkefe házzal együtt 1000,8-as kulcs,10-es kulcs,24-es kulcs,forrasztópáka,csapágylehúzó,kis kalapács és lapos csavarhúzó,no meg némi kézügyesség és kb. 1 órányi munka és már van is egy zsír új generátorod. Wink
Ha nem boldogulsz vele keress meg nyugodtan,Nyúlon lakom,megcsinálom neked,ha elhozod ide.(ingyen)
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.27 szerda, 21:00:30 írta krisz32 » Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4661 Dátum: 2013.03.27 szerda, 21:05:26 »

vigyor3 Bajnak nem baj sőt örülök is neki hogy mutat mindent vagy két hónapig meg nem mutatott szétszedtem nem jutottam semmire nem láttam rajta semmit nem értettem aztán csak egyszer előjöttek a dolgok javítja önmagát a jármű 2funny


Akkor a hideg miatt volt. Szerintem még az előtt orvosold a problémát, mielőtt "megint" tél lesz. Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #4662 Dátum: 2013.03.27 szerda, 22:10:12 »

Ha a tekercselés nem sérült meg,akkor 5000 forintból teljesen fel tudod újítani,a 2 db csapágy 2000,a csúszógyűrű 1500,a szénkefe házzal együtt 1000,8-as kulcs,10-es kulcs,24-es kulcs,forrasztópáka,csapágylehúzó,kis kalapács és lapos csavarhúzó,no meg némi kézügyesség és kb. 1 órányi munka és már van is egy zsír új generátorod. Wink
Ha nem boldogulsz vele keress meg nyugodtan,Nyúlon lakom,megcsinálom neked,ha elhozod ide.(ingyen)
Nagyobb a gond sajnos!
Pénteken jöttem haza Pestről, kicsit meghajtottam a gépet, és egyszer csak elment a töltés.
Gondoltam szénkefe, kivettem és forrasztási hibát találtam a kefe madzagján. Megforrasztottam ,visszaraktam toltam rá a csatit és egy nagy szikra, meg durranás. Zárlat. Na mostmár a feszszabályzónak is annyi gondoltam, megint kiszedtem és az egyik kefén láttam a zárlat nyomait.
megmértem a forgót és testzárlatos. Ezen a forgón cseréltettem csúszógyűrűt és most meg behalt, kb fél évet ment. Ma kaptam póstán Villótól egy bontottat (köszönöm worship) holnap berakom.
Viszont érdekel, hogy ki tudnám én is cserélni a csúszógyűrűt?
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #4663 Dátum: 2013.03.27 szerda, 23:44:13 »

Akkor a hideg miatt volt. Szerintem még az előtt orvosold a problémát, mielőtt "megint" tél lesz. Smiley

Piff be a fagyasztóba! Ha úgy is szarakszik, akkor valóban a hideg miatt  hehe Hébe-hóba az enyémen is emlegy a kijelző, aztán CD-n kövi számra ugrásnál, vagy pár bekapcs/kikapcs után, stb. vissza szokott jönni. Kezdek valami nagyon szoftveres bug-ra gyanakodni, főleg, hogy ha megnyomom a 4-es (meg mostanában már az 5-ös gombra is ugyanez) gombot, akkor a power/volume potin kívül semmi másra nem reagál. Ilyenkor kell neki jó pár nap teljes árammentesség, és akkor megint jó.. ki érti ezt? Huh?
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #4664 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 11:39:57 »

Tempomattal kapcsolatban lenne néhány kérdésem. Elsősorban az utólag beépítettek lényegesek, de összességében jó ha tudtok segíteni, amit már előre megköszönök! :-) A gyújtás ráadása után a tempomat visszajelzője világít-e egyfajta önteszt keretein belül? Én ledet raktam a visszajelző helyére, lényeges neme fordítva került bele. Bár a Wiki-s rajzot nézve jól raktam bele, de ki tudja. Hangjelzés mikor van, illetve milyen (rövid hosszú stb...)? Ha utólagosan került bele a kormány, az SCM modul, a relé az IIM modul alá, és a pedálkapcsolók, szükséges-e az egész autót áramtalanítani és utána újra betanítani a motorvezérlőt?
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4665 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 11:48:01 »

Tempomattal kapcsolatban lenne néhány kérdésem. Elsősorban az utólag beépítettek lényegesek, de összességében jó ha tudtok segíteni, amit már előre megköszönök! :-) A gyújtás ráadása után a tempomat visszajelzője világít-e egyfajta önteszt keretein belül? Én ledet raktam a visszajelző helyére, lényeges neme fordítva került bele. Bár a Wiki-s rajzot nézve jól raktam bele, de ki tudja. Hangjelzés mikor van, illetve milyen (rövid hosszú stb...)? Ha utólagosan került bele a kormány, az SCM modul, a relé az IIM modul alá, és a pedálkapcsolók, szükséges-e az egész autót áramtalanítani és utána újra betanítani a motorvezérlőt?

Nincs önteszt. Csak akkor világít, ha be van kapcsolva a tempomat 4. vagy 5. fokozatban.

Nincs hangjelzés, semmikor. Az IIM a fedcomphoz pittyeg a tempomathoz nem.

Miért ledet raktál be a tempomat visszajelzőhöz? Azért kérdezem, mert az gyárilag - utólagos beszerelésnél is - 2 állású dimmelős. Felkapcsolt világításnál halványan világít, lekapcsoltnál erősebben. Ez ugye akkor lenne jó, ha nem kellene nappal közúton is tompítottal menni, vagy lenne DRL (ami volt MK2 ben is gyárilag a skandinávoknál).
De ha ledet raksz bele, akkor megszűnik ez a dimmelős funkciója a visszajelzőnek, mivel a led 9 és 12V-on is közel azonos fényt ad.

Miért érdekes ez? Azért, mert este autópályán nagyon zavaró tud lenni, amikor órákon át világít a tempomat zöld lámpácskája a szemedbe full fényerőn.....
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #4666 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 11:54:18 »

Nincs önteszt. Csak akkor világít, ha be van kapcsolva a tempomat 4. vagy 5. fokozatban.

Nincs hangjelzés, semmikor. Az IIM a fedcomphoz pittyeg a tempomathoz nem.

Miért ledet raktál be a tempomat visszajelzőhöz? Azért kérdezem, mert az gyárilag - utólagos beszerelésnél is - 2 állású dimmelős. Felkapcsolt világításnál halványan világít, lekapcsoltnál erősebben. Ez ugye akkor lenne jó, ha nem kellene nappal közúton is tompítottal menni, vagy lenne DRL (ami volt MK2 ben is gyárilag a skandinávoknál).
De ha ledet raksz bele, akkor megszűnik ez a dimmelős funkciója a visszajelzőnek, mivel a led 9 és 12V-on is közel azonos fényt ad.

Miért érdekes ez? Azért, mert este autópályán nagyon zavaró tud lenni, amikor órákon át világít a tempomat zöld lámpácskája a szemedbe full fényerőn.....


A többi sebességfokozatban nem is lehet bekapcsolni a tempomatot? Azért raktam ledet, mert utálom az izzós megoldást, mert feleslegesen fűt. Szinte a komplett műszerfal világítás és visszajelző ledes már nálam. :-) De ha a led nem lesz jó az általad említett hosszú éjszakai vezetéseknél akkor belekerül az izzó. Jelenleg az indexvisszajelzők is ledesek, azok nem zavarnak, bár igaz nem nézem őket hosszú órákon át. Majd a gyakorlatban kiderül.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4667 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 12:33:05 »



A többi sebességfokozatban nem is lehet bekapcsolni a tempomatot? Azért raktam ledet, mert utálom az izzós megoldást, mert feleslegesen fűt. Szinte a komplett műszerfal világítás és visszajelző ledes már nálam. :-) De ha a led nem lesz jó az általad említett hosszú éjszakai vezetéseknél akkor belekerül az izzó. Jelenleg az indexvisszajelzők is ledesek, azok nem zavarnak, bár igaz nem nézem őket hosszú órákon át. Majd a gyakorlatban kiderül.

Nem, alacsonyabb fokozatban nem.

Igazából egyén függő. Próbáld ki, hogy téged mennyire zavar este.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #4668 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 12:40:52 »

Nem, alacsonyabb fokozatban nem.

Igazából egyén függő. Próbáld ki, hogy téged mennyire zavar este.
most milyen tempomatról van szó? nálad fokozat függő? hogyan?
sebesség függő az.
40km/h alatt nem lehet bekapcsolni. a fokozat az meg a tempomatnak tök mindegy.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #4669 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 12:41:07 »

Nem, alacsonyabb fokozatban nem.

Igazából egyén függő. Próbáld ki, hogy téged mennyire zavar este.


Értem. Majd kipróbálom, de előtte várok, hátha valaki tud válaszolni az áramtalanítós kérdésemre is. :-) Nem tudom hogy össze kell-e barátkozni a moduloknak hogy működjön a tempomat. Ha igen, akkor kénytelen leszek a próba előtt motorvezérlőt is tanítani.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #4670 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 12:42:39 »



Értem. Majd kipróbálom, de előtte várok, hátha valaki tud válaszolni az áramtalanítós kérdésemre is. :-) Nem tudom hogy össze kell-e barátkozni a moduloknak hogy működjön a tempomat. Ha igen, akkor kénytelen leszek a próba előtt motorvezérlőt is tanítani.
bármilyen elektromos változtatást alkalmazol, ajánlott az áramtalanítás. nem kötelező, csak ajánlott. sok kellemetlenségtől és kiégett biztosítéktól megkíméli az embert...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #4671 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 12:42:48 »

most milyen tempomatról van szó? nálad fokozat függő? hogyan?
sebesség függő az.
40km/h alatt nem lehet bekapcsolni. a fokozat az meg a tempomatnak tök mindegy.


A 40km/h az stimmelne is, de a fokozatfüggőség meglepett. :-)
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #4672 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 12:45:01 »



A 40km/h az stimmelne is, de a fokozatfüggőség meglepett. :-)
az engem is. ezért írtam, hogy nem így van Wink
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #4673 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 12:50:15 »

bármilyen elektromos változtatást alkalmazol, ajánlott az áramtalanítás. nem kötelező, csak ajánlott. sok kellemetlenségtől és kiégett biztosítéktól megkíméli az embert...


Én azért nem végeztem villanytalanítást, mert nem vagyok az az ügyetlen kezdő szerelő. :-) Csak indokolt esetben csinálok áramtalanítást. Eddig még nem volt belőle gondom, persze ami késik nem múlik. Pont ez miatt lényeges hogy a moduloknak szükséges-e a működés előtti összebarátkozás.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #4674 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 13:04:21 »



Én azért nem végeztem villanytalanítást, mert nem vagyok az az ügyetlen kezdő szerelő. :-) Csak indokolt esetben csinálok áramtalanítást. Eddig még nem volt belőle gondom, persze ami késik nem múlik. Pont ez miatt lényeges hogy a moduloknak szükséges-e a működés előtti összebarátkozás.
mk1-2 esetén nincs barátkozás. viszonylag különálló egységekről van szó. a tempomat-nak elvileg a kocsiban bent van a csatlakozója a motortérben, meg a többi köcöléket is csak össze kell dugdosni. ha ez így van, akkor nem alakulhat ki anomália a rendszerben. a tempomat vezérlő nem ad az ecu felé semmilyen jelet, így a csatlakoztatása után az ecu nem fog "értetlenkedni". a t. modul támaszkodik egyéb jelekre(pl vss) ami az egyéb működést nem befolyásolja.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #4675 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 13:14:48 »

mk1-2 esetén nincs barátkozás. viszonylag különálló egységekről van szó. a tempomat-nak elvileg a kocsiban bent van a csatlakozója a motortérben, meg a többi köcöléket is csak össze kell dugdosni. ha ez így van, akkor nem alakulhat ki anomália a rendszerben. a tempomat vezérlő nem ad az ecu felé semmilyen jelet, így a csatlakoztatása után az ecu nem fog "értetlenkedni". a t. modul támaszkodik egyéb jelekre(pl vss) ami az egyéb működést nem befolyásolja.


Huh...Akkor valami nem stimmel. Nálam nem indult el a tempomat. Hiába próbáltam 40km/h felett. Minden egység benne van. Mi okozhat ilyet? Pedálkapcsolók, IIM (gyárilag), SCM, kormány, relé az IIM alatt (ami elvileg nem kell)... Más nem kell hozzá én úgy néztem a leírást. Egyébként mennyire gyors az egység? Gombnyomásra azonnal bekapcsol és azonnal szabályoz is?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #4676 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 13:20:30 »



Huh...Akkor valami nem stimmel. Nálam nem indult el a tempomat. Hiába próbáltam 40km/h felett. Minden egység benne van. Mi okozhat ilyet? Pedálkapcsolók, IIM (gyárilag), SCM, kormány, relé az IIM alatt (ami elvileg nem kell)... Más nem kell hozzá én úgy néztem a leírást. Egyébként mennyire gyors az egység? Gombnyomásra azonnal bekapcsol és azonnal szabályoz is?
általában ez van...
nincs kizárva, hogy valami hiányzik...
nem tudom, hogy a kocsid gyárilag mennyire volt bekábelezve és mit raktál be utólag, kellett-e kötözgetni valamit.
gombnyomásra, azonnal bekapcsol. az már a bovden feszességétől függ, hogy van-e azonnali hatás. viszont a visszajelző azonnal világít és ezzel együtt a rendszer is éltre kel.
két dolog lehet. az egyik az a pedálkapcsoló köteg hibája, a másik, hogy egy pár kábel hiányzik a a műszerfali biztosíték tábla feletti stekker csoportban.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #4677 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 13:27:35 »

általában ez van...
nincs kizárva, hogy valami hiányzik...
nem tudom, hogy a kocsid gyárilag mennyire volt bekábelezve és mit raktál be utólag, kellett-e kötözgetni valamit.
gombnyomásra, azonnal bekapcsol. az már a bovden feszességétől függ, hogy van-e azonnali hatás. viszont a visszajelző azonnal világít és ezzel együtt a rendszer is éltre kel.
két dolog lehet. az egyik az a pedálkapcsoló köteg hibája, a másik, hogy egy pár kábel hiányzik a a műszerfali biztosíték tábla feletti stekker csoportban.


Hát nem vidultam fel. A Wiki leírása alapján ellenőriztem az IIM csatiban a vezetékeket, ott rendben vannak, az SCM modulnál szintén rendben vannak, az IIM alatti relénél szintén rendben van minden, a pedálkapcsolók kábelét cserélnem kellett, és bele kellett rakni a zöld kapcsolót és a pirosat kicserélni. Majd aláfekszem és megnézem a pedálcsati másik felét benne van-e a 6db vezeték. Ha nincsen az gáz. Az a biztitábla feletti stekkerhez megy egyenesen? A kormányátvezetőm jó volt, nem kellett cserélnem. Az autóm egy igen érdekes kábelezésű Ghia. :-) De a tempomat gyakorlatilag elő volt készítve, és a fedkomp és az AWS miatt az IIM is benne volt. Remélem a pedálcsati 1-2m-es kábelén nem spóroltak ha a többi benne volt.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #4678 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 13:34:11 »

hülye kérdés, de bekapcsoltad a gombbal a tempomatot?
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #4679 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 13:41:21 »

hülye kérdés, de bekapcsoltad a gombbal a tempomatot?


Tényleg hülye volt a kérdés. :-) Igen, bekapcsoltam -volna- a bal felső kormánykapcsolóval, de nicht function. Tisztában vagyok vele hogy nem gondolatok útján kapcsolódik ki és be. :-)
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #4680 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 13:42:22 »



Hát nem vidultam fel. A Wiki leírása alapján ellenőriztem az IIM csatiban a vezetékeket, ott rendben vannak, az SCM modulnál szintén rendben vannak, az IIM alatti relénél szintén rendben van minden, a pedálkapcsolók kábelét cserélnem kellett, és bele kellett rakni a zöld kapcsolót és a pirosat kicserélni. Majd aláfekszem és megnézem a pedálcsati másik felét benne van-e a 6db vezeték. Ha nincsen az gáz. Az a biztitábla feletti stekkerhez megy egyenesen? A kormányátvezetőm jó volt, nem kellett cserélnem. Az autóm egy igen érdekes kábelezésű Ghia. :-) De a tempomat gyakorlatilag elő volt készítve, és a fedkomp és az AWS miatt az IIM is benne volt. Remélem a pedálcsati 1-2m-es kábelén nem spóroltak ha a többi benne volt.
na akkor az egyik hiba lehetőség a pedálkapcsoló köteg. ezzel már páran szívtak. többek között engem is megtréfált....
ha a 6-os csati van benne, akkor az tuti be is van vezetékezve.(azért nézd meg.) viszont az új kapcsoló bekötését ellenőrizd le, mert ezen elcsúszhat a dolog. egyébként ettől a stekkertől a kábelek nem közvetlenül mennek a modulhoz, hanem az éppen az előbb említett stekker táblához mennek, ahol ha nincs meg az az átvezető köteg, akkor bukta van. ezzel kínlódtam 2 napig, mire rájöttem, hogy ott nincs átkötve. nem működött, a pedálkapcsoló köteget ha nem bontottam szét 20*, akkor egyszer sem....
nekem is stimmelt minden stekker, kivéve a pedálkapcsoló kötegét...tehát elő volt készítve...részben.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #4681 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 13:43:25 »



Tényleg hülye volt a kérdés. :-) Igen, bekapcsoltam -volna- a bal felső kormánykapcsolóval, de nicht function. Tisztában vagyok vele hogy nem gondolatok útján kapcsolódik ki és be. :-)
nem rossz indulatú kérdés volt ez. máshol máshogyan működik. lehetne ez is a gond. de ez csak egy alap tisztázása...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #4682 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 13:47:11 »

nem rossz indulatú kérdés volt ez. máshol máshogyan működik. lehetne ez is a gond. de ez csak egy alap tisztázása...


Nem is vettem rosszindulatúnak...
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4683 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 13:51:54 »

most milyen tempomatról van szó? nálad fokozat függő? hogyan?
sebesség függő az.
40km/h alatt nem lehet bekapcsolni. a fokozat az meg a tempomatnak tök mindegy.

Nekem 1-2-3-ban nem kapcsolható be 40 felett sem.  integet2
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #4684 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 13:52:24 »

na akkor az egyik hiba lehetőség a pedálkapcsoló köteg. ezzel már páran szívtak. többek között engem is megtréfált....
ha a 6-os csati van benne, akkor az tuti be is van vezetékezve.(azért nézd meg.) viszont az új kapcsoló bekötését ellenőrizd le, mert ezen elcsúszhat a dolog. egyébként ettől a stekkertől a kábelek nem közvetlenül mennek a modulhoz, hanem az éppen az előbb említett stekker táblához mennek, ahol ha nincs meg az az átvezető köteg, akkor bukta van. ezzel kínlódtam 2 napig, mire rájöttem, hogy ott nincs átkötve. nem működött, a pedálkapcsoló köteget ha nem bontottam szét 20*, akkor egyszer sem....
nekem is stimmelt minden stekker, kivéve a pedálkapcsoló kötegét...tehát elő volt készítve...részben.


Ha jól veszem ki a szavaidból, ha a pedálcsatiban ami a stekkerhez megy megvan a 6 vezeték akkor lehet szerencsém? Az új kapcsoló bekötését hogy gondoltad ellenőrizni? Lehet hogy az autó kábelkorbácsa és a csere pedálkapcsolós kábeldarab nem azonos bekötésű? Ez lényeges lehet a piros kapcsoló esetében, mert ugye az NO/NC-s.
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #4685 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 13:53:18 »

Nekem 1-2-3-ban nem kapcsolható be 40 felett sem.  integet2


Hát ez érdekes...
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #4686 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 13:54:43 »

Nekem 1-2-3-ban nem kapcsolható be 40 felett sem.  integet2
Huh? Roll Eyes fejvakaras dumcsi
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #4687 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 13:58:02 »



Ha jól veszem ki a szavaidból, ha a pedálcsatiban ami a stekkerhez megy megvan a 6 vezeték akkor lehet szerencsém? Az új kapcsoló bekötését hogy gondoltad ellenőrizni? Lehet hogy az autó kábelkorbácsa és a csere pedálkapcsolós kábeldarab nem azonos bekötésű? Ez lényeges lehet a piros kapcsoló esetében, mert ugye az NO/NC-s.
a két stekker közötti kábel szerintem meg van(az a 6 szál) a kapcsolók és a stekker közötti kábeleken kellett valamit módosítanod, vagy komplett kis kábelköteget vettél? a fék pedálkapcsolóját ugye kicserélted? mert nem egyforma a tempomatos, meg a nem tempomatos.
van komplett kapcsolási rajzod?
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #4688 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 14:06:01 »

a két stekker közötti kábel szerintem meg van(az a 6 szál) a kapcsolók és a stekker közötti kábeleken kellett valamit módosítanod, vagy komplett kis kábelköteget vettél? a fék pedálkapcsolóját ugye kicserélted? mert nem egyforma a tempomatos, meg a nem tempomatos.
van komplett kapcsolási rajzod?


Komplett kis kábelköteget vettem egy szintén 98-as Ghia-ból, a tempomatos rész kompletten ebből az autóból származik. A fekete fék kapcsoló miben lenne más? Az ugyanúgy működik mint eddig a csatlakozó is rácuppant és a lámpát is kapcsolja, mert az AWS izzóhiba visszajelzője azt mutatta. A fekete fékkapcsoló felett van a zöld kapcsoló, azt kellett belerakni, és a kuplungnál lévő piros kapcsolót kellett cserélni, mert az szimpla volt és nem NO/NC-s. Nincsen komplett rajzom, a wiki leírása szerint barkácsoltam és néztem meg mi is kell nekem tulképpen beszereznem.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #4689 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 14:09:29 »



Komplett kis kábelköteget vettem egy szintén 98-as Ghia-ból, a tempomatos rész kompletten ebből az autóból származik. A fekete fék kapcsoló miben lenne más? Az ugyanúgy működik mint eddig a csatlakozó is rácuppant és a lámpát is kapcsolja, mert az AWS izzóhiba visszajelzője azt mutatta. A fekete fékkapcsoló felett van a zöld kapcsoló, azt kellett belerakni, és a kuplungnál lévő piros kapcsolót kellett cserélni, mert az szimpla volt és nem NO/NC-s. Nincsen komplett rajzom, a wiki leírása szerint barkácsoltam és néztem meg mi is kell nekem tulképpen beszereznem.
este nézek neked rajzot. ami alapján le tudod ellenőrizni a komplett rendszert.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #4690 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 14:27:21 »

este nézek neked rajzot. ami alapján le tudod ellenőrizni a komplett rendszert.


Köszönöm. Nagyon várom. Az is sokat segítene ha erről a csatiról lenne nagyobb kép. Lehet hogy ott nem stimmel a kuplung és a másik fékpedál kapcsoló bekötése. http://mondeo.hu/wiki/index.php/F%C3%A1jl:Ut%C3%B3lagos_Tempomat_MK1_MK2_benzines_modellekbe_24.jpg
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.28 csütörtök, 14:42:03 írta szabi_zoli82 » Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4691 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 16:25:33 »



Hát ez érdekes...

Na majd hétvégén kipróbálom 3.-ban újra. Legutóbb (3 éve, amikor beraktam) nem engedte csak 4.-ben és 5-ben.  integet2
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4692 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 17:09:00 »

Köszönöm. Nagyon várom. Az is sokat segítene ha erről a csatiról lenne nagyobb kép. Lehet hogy ott nem stimmel a kuplung és a másik fékpedál kapcsoló bekötése. http://mondeo.hu/wiki/index.php/F%C3%A1jl:Ut%C3%B3lagos_Tempomat_MK1_MK2_benzines_modellekbe_24.jpg
Lehet, butaságot írok, de tudomásom szerint Mk2 esetében nem mindegy, hogy milyen kapcsoló van a kuplungpedálnál. Ha minden igaz, alap esetben van ott egy 2 lábú, ami kell valamihez. Ha már van tempomat is a kocsiban, akkor egy 4 lábú kapcsoló való oda (de mindez lehet, hogy fals infó, de én ezt figyeltem meg, amikor Mk2-ben kutattam ez után a kuplungpedál kapcsoló után a tempomathoz).
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #4693 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 17:22:38 »

Lehet, butaságot írok, de tudomásom szerint Mk2 esetében nem mindegy, hogy milyen kapcsoló van a kuplungpedálnál. Ha minden igaz, alap esetben van ott egy 2 lábú, ami kell valamihez. Ha már van tempomat is a kocsiban, akkor egy 4 lábú kapcsoló való oda (de mindez lehet, hogy fals infó, de én ezt figyeltem meg, amikor Mk2-ben kutattam ez után a kuplungpedál kapcsoló után a tempomathoz).


A meglátásod és tudásod helyes, ha visszaolvasol a beszélgetéseinkre láthatod hogy a kapcsoló cserélve lett 4 érintkezősre, ott NO/NC-s kapcsolóként utalok rá. Akkor is büdös mi az ok amiért nem megy a tempomatom. Remélem tud astor72 leírást adni nekem, akkor megpróbálom felderíteni a hibát. Nem lepődnék meg ha valami elkötés lenne csupán a gond.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #4694 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 17:55:32 »


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu



A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.28 csütörtök, 17:57:12 írta astor72 » Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #4695 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 17:59:20 »

Nagyobb a gond sajnos!
Pénteken jöttem haza Pestről, kicsit meghajtottam a gépet, és egyszer csak elment a töltés.
Gondoltam szénkefe, kivettem és forrasztási hibát találtam a kefe madzagján. Megforrasztottam ,visszaraktam toltam rá a csatit és egy nagy szikra, meg durranás. Zárlat. Na mostmár a feszszabályzónak is annyi gondoltam, megint kiszedtem és az egyik kefén láttam a zárlat nyomait.
megmértem a forgót és testzárlatos. Ezen a forgón cseréltettem csúszógyűrűt és most meg behalt, kb fél évet ment. Ma kaptam póstán Villótól egy bontottat (köszönöm worship) holnap berakom.
Viszont érdekel, hogy ki tudnám én is cserélni a csúszógyűrűt?

A csúszógyűrű tövében van két láb,ami rá van forrasztva a forgórész kivezetéseire,azokat a forrasztásokat kell oldani,aztán forgórész tengelyéről lehúzni a csúszógyűrűt,újat irányba állítás után rátolni a tengelyre,lábakat megforrasztani és kész.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4696 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 18:04:01 »



A meglátásod és tudásod helyes, ha visszaolvasol a beszélgetéseinkre láthatod hogy a kapcsoló cserélve lett 4 érintkezősre, ott NO/NC-s kapcsolóként utalok rá. Akkor is büdös mi az ok amiért nem megy a tempomatom. Remélem tud astor72 leírást adni nekem, akkor megpróbálom felderíteni a hibát. Nem lepődnék meg ha valami elkötés lenne csupán a gond.

Van fedkompod?

Nekem addig nem üzemelt, amíg nem dugtam vissza a fedkompot, mivel onnan veszi a VSS jelet. Mire erre rájöttem kinőtt 5 ősz hajszálam.

Ha nincs fedkomp, akkor kell neki VSS jel máshonnan. integet2
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #4697 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 18:11:41 »

Van fedkompod?

Nekem addig nem üzemelt, amíg nem dugtam vissza a fedkompot, mivel onnan veszi a VSS jelet. Mire erre rájöttem kinőtt 5 ősz hajszálam.

Ha nincs fedkomp, akkor kell neki VSS jel máshonnan. integet2
ez is igaz nyes
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #4698 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 18:12:00 »


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu



A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


A kutyafáját... Köszönöm a rajzot és a csatikiosztást! Ha jól nézem a schematic-ot, akkor engem lehet hogy a Cut-Off relé tréfált meg. Én a saját eszemtől azt gondoltam hogy a standard relé kell oda, de úgy néz ki hogy nem. Nekem záró érintkezős reléim vannak csak, és oda meg a rajz szerint nyitó érintkezős van. Mivel azt a relét elvileg a TCS kapcsolgatja, ami nekem nem van, nekem elvileg annyi a dolgom hogy egy átkötéssel helyettesítem a relé munkaérintkezőit és akkor kvázi engedélyezem a tempomat működését. Jó a gondolatmenetem?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #4699 Dátum: 2013.03.28 csütörtök, 18:13:46 »



A kutyafáját... Köszönöm a rajzot és a csatikiosztást! Ha jól nézem a schematic-ot, akkor engem lehet hogy a Cut-Off relé tréfált meg. Én a saját eszemtől azt gondoltam hogy a standard relé kell oda, de úgy néz ki hogy nem. Nekem záró érintkezős reléim vannak csak, és oda meg a rajz szerint nyitó érintkezős van. Mivel azt a relét elvileg a TCS kapcsolgatja, ami nekem nem van, nekem elvileg annyi a dolgom hogy egy átkötéssel helyettesítem a relé munkaérintkezőit és akkor kvázi engedélyezem a tempomat működését. Jó a gondolatmenetem?
elvileg igen. ha oda nem azt a kék relét raktad, akkor tiltja az scm-et.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Oldalak: 1 ... 87 88 89 90 91 92 93 [94] 95 96 97 98 99 100 101 ... 149   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.048 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.