Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 17:59:24 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 100 101 102 103 104 105 106 [107] 108 109 110 111 112 113 114 ... 149   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 2567025 alkalommal)
0 Felhasználó és 66 vendég van a témában
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #5300 Dátum: 2013.08.25 vasárnap, 21:06:53 »

Szép jó estét! Állítható az ablaktörlő intervallum a kocsimban(MK 2), az ismerősömnek is állítható (MK 3). Azt vettem észre, hogy az övében jobban állíthatók az idő közök.
Másmilyen relé van benne? Ez beszerelhető az enyémbe is?
 worship
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
szimba71
Vendég
« Új hozzászólás #5301 Dátum: 2013.08.26 hétfő, 20:13:09 »

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni! ’97-s Mondeo mk2-be(1.8td kombi,ha ez számít) keresek műszerfal izzót vagy foglalatot a típusszáma érdekelne illetve,hogy minden visszajelzőbe,kapcsolóba és órába ugyan az kell-e.
                                  Köszönöm:Csaba 
Naplózva
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #5302 Dátum: 2013.08.27 kedd, 07:17:05 »

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni! ’97-s Mondeo mk2-be(1.8td kombi,ha ez számít) keresek műszerfal izzót vagy foglalatot a típusszáma érdekelne illetve,hogy minden visszajelzőbe,kapcsolóba és órába ugyan az kell-e.
                                  Köszönöm:Csaba 

Az óra csoportban ugyan az a foglalata mindegyiknek. Elvileg ki lehet venni a foglalatból az izzót, sima üveg lábasak. Gyakorlatilag nem biztos, hogy ki jön a foglalatból ez attól függ, hogy cseréltek-e már izzót. Mert lehet kapni foglalattal együtt is izzót azt nem lehet szét szedni. Az ABS, és a légzsák vissza jelzői ledesek azokat nem kell cserélni. Szétszedés után vidd el a rosszakat mintának, úgy egyszerűbb beszeezni őket.
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
Freeman
Vendég
« Új hozzászólás #5303 Dátum: 2013.08.27 kedd, 14:33:56 »

Sziasztok!
Lambda szonda ügyben tud valaki segíteni? A probléma így kezdődött: először az autó dombon fölfele nem akart menni hiába nyomtam a gázpedált, megnéztük az ECU-t és oxigén szenzor hibát írt ki. Vettem egy BOSCH szondát, viszont furcsa volt, hogy a vezetéke egy 5 cm rövidebb volt de a csatlakozója stimmelt. Beszereltem és az erőtlenség megszűnt nagyon jól ment a gépezet (még a fogyasztás is elfogadható). Ezek után a vizsgán mondták, hogy nem jó a CO, és a hibakód kiolvasásnál megint az oxigén szenzor hibát írja ki. Ilyenkor mit lehet csinálni? Ha cserélnem kell a szondát akkor milyet vegyek (a gyári egy horror összeg) Melyik jobb az univerzális vagy gyári csatlakozós, NTK, Bosch, Denso?
A válaszokat előre is köszi!
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5304 Dátum: 2013.08.27 kedd, 14:50:39 »

Sziasztok!
Lambda szonda ügyben tud valaki segíteni? A probléma így kezdődött: először az autó dombon fölfele nem akart menni hiába nyomtam a gázpedált, megnéztük az ECU-t és oxigén szenzor hibát írt ki. Vettem egy BOSCH szondát, viszont furcsa volt, hogy a vezetéke egy 5 cm rövidebb volt de a csatlakozója stimmelt. Beszereltem és az erőtlenség megszűnt nagyon jól ment a gépezet (még a fogyasztás is elfogadható). Ezek után a vizsgán mondták, hogy nem jó a CO, és a hibakód kiolvasásnál megint az oxigén szenzor hibát írja ki. Ilyenkor mit lehet csinálni? Ha cserélnem kell a szondát akkor milyet vegyek (a gyári egy horror összeg) Melyik jobb az univerzális vagy gyári csatlakozós, NTK, Bosch, Denso?
A válaszokat előre is köszi!

Ha számlával vetted a lambdaszondát, akkor vidd vissza és cseréltesd ki. Korábban jártam már én is ugy Bosch lambdával, hogy nem volt jó az új.
Az, hogy milyent vegyél, nehéz okosat mondani, mert sok univerzális Boscht beépítettem már és jól működnek, de mint írtam, volt köztük rossz is.
Itt a fórumtársak közül sokan használják az NTK-t, de van olyan akinek az is csak 8000 km-t bírt ki, ha jól emlékszem.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #5305 Dátum: 2013.08.27 kedd, 21:02:35 »

Sziasztok!
Lambda szonda ügyben tud valaki segíteni? A probléma így kezdődött: először az autó dombon fölfele nem akart menni hiába nyomtam a gázpedált, megnéztük az ECU-t és oxigén szenzor hibát írt ki. Vettem egy BOSCH szondát, viszont furcsa volt, hogy a vezetéke egy 5 cm rövidebb volt de a csatlakozója stimmelt. Beszereltem és az erőtlenség megszűnt nagyon jól ment a gépezet (még a fogyasztás is elfogadható). Ezek után a vizsgán mondták, hogy nem jó a CO, és a hibakód kiolvasásnál megint az oxigén szenzor hibát írja ki. Ilyenkor mit lehet csinálni?...
Csak mellékesen megjegyzem, hogy nekem 2 garázsszerviz is lambdahibát hozott ki, de a problémám nem oldódott meg a csere után. Így elvitem szakszervizbe, ahol a diag kiderítette, hogy a MAF működött hibásan.
Ezt nem azért írom,hogy neked is ez a hiba, hanem azért, mert nem biztos, hogy a lambda a rossz.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #5306 Dátum: 2013.08.27 kedd, 21:57:06 »

Sziasztok!
Lambda szonda ügyben tud valaki segíteni? A probléma így kezdődött: először az autó dombon fölfele nem akart menni hiába nyomtam a gázpedált, megnéztük az ECU-t és oxigén szenzor hibát írt ki. Vettem egy BOSCH szondát, viszont furcsa volt, hogy a vezetéke egy 5 cm rövidebb volt de a csatlakozója stimmelt. Beszereltem és az erőtlenség megszűnt nagyon jól ment a gépezet (még a fogyasztás is elfogadható). Ezek után a vizsgán mondták, hogy nem jó a CO, és a hibakód kiolvasásnál megint az oxigén szenzor hibát írja ki. Ilyenkor mit lehet csinálni? Ha cserélnem kell a szondát akkor milyet vegyek (a gyári egy horror összeg) Melyik jobb az univerzális vagy gyári csatlakozós, NTK, Bosch, Denso?
A válaszokat előre is köszi!

Gyárival nem lesz gond.  wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Freeman
Vendég
« Új hozzászólás #5307 Dátum: 2013.08.28 szerda, 14:23:20 »

Gyárival nem lesz gond.  wave

Hát csak az árával...  szomoru1
Naplózva
szimba71
Vendég
« Új hozzászólás #5308 Dátum: 2013.08.28 szerda, 14:43:10 »

Az óra csoportban ugyan az a foglalata mindegyiknek. Elvileg ki lehet venni a foglalatból az izzót, sima üveg lábasak. Gyakorlatilag nem biztos, hogy ki jön a foglalatból ez attól függ, hogy cseréltek-e már izzót. Mert lehet kapni foglalattal együtt is izzót azt nem lehet szét szedni. Az ABS, és a légzsák vissza jelzői ledesek azokat nem kell cserélni. Szétszedés után vidd el a rosszakat mintának, úgy egyszerűbb beszeezni őket.


Köszi szépen!
Naplózva
partygabesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62


E-mail
« Új hozzászólás #5309 Dátum: 2013.08.29 csütörtök, 21:13:47 »

sziasztok ! a következő történtént, a küszöb cseréhez kivettem az üléseket és széthúztam a csatlakozókat. visszarakas után nem alszik el az abs lámpa, mi lehet a  baj ?
Naplózva

Ford Mondeo Tunier 99' 1.8 TD Ghia
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5310 Dátum: 2013.08.29 csütörtök, 23:34:58 »

sziasztok ! a következő történtént, a küszöb cseréhez kivettem az üléseket és széthúztam a csatlakozókat. visszarakas után nem alszik el az abs lámpa, mi lehet a  baj ?

Áramtalanítva volt szétszedés előtt az autó? Ha nem, úgy tudom, hogy hibának veszi a cstlakozó széthúzását. Vagy rosszul dugtad vissza. Vedd le az akksiról fél órára a sarut, aztán vissza. Aztán lehet, hogy a szakértőbbek kijavítanak.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.29 csütörtök, 23:36:30 írta Lacika71 » Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5311 Dátum: 2013.08.30 péntek, 08:21:37 »

sziasztok ! a következő történtént, a küszöb cseréhez kivettem az üléseket és széthúztam a csatlakozókat. visszarakas után nem alszik el az abs lámpa, mi lehet a  baj ?
Mivel hegesztették a küszöböt, le volt véve az akksi saru hegesztéskor?
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #5312 Dátum: 2013.08.30 péntek, 10:32:32 »

Mivel hegesztették a küszöböt, le volt véve az akksi saru hegesztéskor?

Esetleg még azt próbáld meg, hogy húzd szét megint a csatlakozókat, adagold meg kontakt sprével őket, aztán rakd össze megint. Nem tudom, hogy mennyire zavarnak bele az ülésbe épített cuccok dolgai az ABS elektronikájába, de egy próbát megér.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Bertha85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


E-mail
« Új hozzászólás #5313 Dátum: 2013.08.30 péntek, 16:02:28 »

Ciao, valaki tett már be glx felszereltségű mk2 be utólag fedkompot (trip comp), mi kell az átalakításhoz? nyilván az óra a csatlakozójával, mi vezérli? Ecu? azt is cserélni kéne? köszi
Naplózva
partygabesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62


E-mail
« Új hozzászólás #5314 Dátum: 2013.08.30 péntek, 21:14:34 »

Sziasztok ! köszönöm a válaszokat ! Az akkut természetesen lekötöttük, azóta lett még egy sárvédo is cserelve igy az áramellátás is meg volt szűntetve, csatlakozókat is újra lefújtam. Annyit még, hogy az abs lámpa a felette lévő lámpa is égve marad azóta amit amúgy a kézifek is műkődtet. A hátsó kerekeknel találtam még vill csatlakozót azokat is lefújtam hátha valami jelado.
Naplózva

Ford Mondeo Tunier 99' 1.8 TD Ghia
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5315 Dátum: 2013.08.30 péntek, 21:30:52 »

Sziasztok ! köszönöm a válaszokat ! Az akkut természetesen lekötöttük, azóta lett még egy sárvédo is cserelve igy az áramellátás is meg volt szűntetve, csatlakozókat is újra lefújtam. Annyit még, hogy az abs lámpa a felette lévő lámpa is égve marad azóta amit amúgy a kézifek is műkődtet. A hátsó kerekeknel találtam még vill csatlakozót azokat is lefújtam hátha valami jelado.
Hát, nem akarlak elkeserítení, de nálam így kezdődött az ABS vez.egység meghíbásodása. Próbálj hibakiolvasást csinál(tat)ni. Nekem előszőr az volt hibaolvasásnál, hogy nincs test az ABS-nek és nincs kommunikáció az ABS-sel, utána pedig jött a szivattyú áramköri hiba, ami az ABS vez. egység cseréjével megoldódott.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #5316 Dátum: 2013.08.30 péntek, 23:07:56 »

Ciao, valaki tett már be glx felszereltségű mk2 be utólag fedkompot (trip comp), mi kell az átalakításhoz? nyilván az óra a csatlakozójával, mi vezérli? Ecu? azt is cserélni kéne? köszi
Fedkomp, VSS jel, üzemanyagszintmérő jel (ha nincs szerencséd, a szintjelzőt is cserélni kell). Egy csomó madzag - hacsak nincs már az óra csatlakozójában jó sok madzag (tudtommal legalább 10 szál) -, leírás, bekötési útmutató.
ECU-t nem kell cserélni.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.30 péntek, 23:14:28 írta HegeGabi » Naplózva
Alexius
Vendég
« Új hozzászólás #5317 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 11:45:51 »

Üdv!

Központi zárhoz kérek segítséget. A bal első ajtóm nem reagál a távirányítóra. A másik három igen. behúzza a kilincset de vissza is engedi. Kulcsos zárással minden rendben. Bal első ajtóról is zárja mindet.
Van valakinek a bal első ajtó kábelezéséről illetve a központi zár vezérlőjéről leírása, rajza?
Bár nem hiszem, hogy az ajtóban lenne a gond, mert mint írtam, kulccsal megy a zárás.
Naplózva
Alexius
Vendég
« Új hozzászólás #5318 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 12:54:34 »

Lemaradt a tipus: 98-as MK2 1,8 TD GHIA
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #5319 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 12:57:08 »

Lemaradt a tipus: 98-as MK2 1,8 TD GHIA
Írd be az aláírásba, a profilodnál (mint a többiek)!  wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #5320 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 17:25:19 »

Üdv!

Központi zárhoz kérek segítséget. A bal első ajtóm nem reagál a távirányítóra. A másik három igen. behúzza a kilincset de vissza is engedi. Kulcsos zárással minden rendben. Bal első ajtóról is zárja mindet.
Van valakinek a bal első ajtó kábelezéséről illetve a központi zár vezérlőjéről leírása, rajza?
Bár nem hiszem, hogy az ajtóban lenne a gond, mert mint írtam, kulccsal megy a zárás.

Zárhelyzet jeladó az első tipp. Az tud ilyen mókákat művelni.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
T77
Vendég
« Új hozzászólás #5321 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 21:10:47 »

Üdv!

Központi zárhoz kérek segítséget. A bal első ajtóm nem reagál a távirányítóra. A másik három igen. behúzza a kilincset de vissza is engedi. Kulcsos zárással minden rendben. Bal első ajtóról is zárja mindet.
Van valakinek a bal első ajtó kábelezéséről illetve a központi zár vezérlőjéről leírása, rajza?
Bár nem hiszem, hogy az ajtóban lenne a gond, mert mint írtam, kulccsal megy a zárás.
Lehet hogy egy kicsit szorul a zár, vagy a motor, vagy a motor el gyengült, próbálkozz előbb WD40-el
Naplózva
böli
Vendég
« Új hozzászólás #5322 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 21:17:14 »

Sziasztok! Van egy olyan problémám hogy emelkedőn és kanyarban folyamatosan villog a kézifék visszajelzőm ezt szeretném megszüntetni ehhez kérnék segítséget .  Köszönöm előre is  help
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5323 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 21:17:59 »

Sziasztok! Van egy olyan problémám hogy emelkedőn és kanyarban folyamatosan villog a kézifék visszajelzőm ezt szeretném megszüntetni ehhez kérnék segítséget .  Köszönöm előre is  help

Pótold a hiányzó fékolaj mennyiséget.
Naplózva
böli
Vendég
« Új hozzászólás #5324 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 21:23:10 »

Köszi meglesz!
Naplózva
Alexius
Vendég
« Új hozzászólás #5325 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 21:33:46 »

Lehet hogy egy kicsit szorul a zár, vagy a motor, vagy a motor el gyengült, próbálkozz előbb WD40-el

 
Köszönöm a tippeket.
Naplózva
Bertha85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


E-mail
« Új hozzászólás #5326 Dátum: 2013.09.03 kedd, 08:31:54 »

Fedkomp, VSS jel, üzemanyagszintmérő jel (ha nincs szerencséd, a szintjelzőt is cserélni kell). Egy csomó madzag - hacsak nincs már az óra csatlakozójában jó sok madzag (tudtommal legalább 10 szál) -, leírás, bekötési útmutató.
ECU-t nem kell cserélni.

Az egy jó hír ha nem kell ecut cserélni......leírást meg bekötésit nem találtam sehol, csak a youtubon van rola pár videjjjjo Smiley
te tudsz valamit.....?!
 wave
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #5327 Dátum: 2013.09.03 kedd, 11:48:35 »

Az egy jó hír ha nem kell ecut cserélni......leírást meg bekötésit nem találtam sehol, csak a youtubon van rola pár videjjjjo Smiley
te tudsz valamit.....?!
 wave
Valamit tudok...
 eplus2
Mi érdekel? Grin
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #5328 Dátum: 2013.09.09 hétfő, 12:26:46 »

Az egy jó hír ha nem kell ecut cserélni......leírást meg bekötésit nem találtam sehol, csak a youtubon van rola pár videjjjjo Smiley
te tudsz valamit.....?!
 wave

Itt részletesen le van írva, hogy mi kell és hogyan : http://www.mirez.co.uk/Trips.htm Wink
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Wizard8
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95



E-mail
« Új hozzászólás #5329 Dátum: 2013.09.09 hétfő, 18:39:23 »

Sziasztok!

Attól, aki cserélt már rádiót Mondeoba kérdezném, hogy mit kell beszereznem, hogy be tegyek egy standard 1 dines iso csatis rádiót a gyári helyére?
Naplózva

Ford Mondeo Turnier 1.8i GLX 1998.09 "Benzin kék"
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #5330 Dátum: 2013.09.09 hétfő, 20:01:54 »

Sziasztok!

Attól, aki cserélt már rádiót Mondeoba kérdezném, hogy mit kell beszereznem, hogy be tegyek egy standard 1 dines iso csatis rádiót a gyári helyére?
Egy márkaspecifikus iso-átalakító csatlakozót,valamint egy univerzális beépítőkeretet,illetve egy fél dines takaróelemet.
Naplózva
Wizard8
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95



E-mail
« Új hozzászólás #5331 Dátum: 2013.09.09 hétfő, 20:56:10 »

Egy márkaspecifikus iso-átalakító csatlakozót,valamint egy univerzális beépítőkeretet,illetve egy fél dines takaróelemet.

Néztem az iso átalakítókat. Pl itt van ez: http://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&kat=59&termek=21827 A két feketét átalakítja ami a gyári rádió hátuljába megy viszont van egy harmadik kisebb sárga csatlakozó is gyárilag.
Naplózva

Ford Mondeo Turnier 1.8i GLX 1998.09 "Benzin kék"
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #5332 Dátum: 2013.09.09 hétfő, 21:04:53 »

Néztem az iso átalakítókat. Pl itt van ez: http://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&kat=59&termek=21827 A két feketét átalakítja ami a gyári rádió hátuljába megy viszont van egy harmadik kisebb sárga csatlakozó is gyárilag.
Azt hiszem,az a kormánytávirányító csatija,ha nincs olyanod,akkor nincs jelentősége,ha pedig van,akkor egy hozzáértő kolléga megmondja mi a teendő.
Naplózva
Wizard8
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95



E-mail
« Új hozzászólás #5333 Dátum: 2013.09.10 kedd, 12:02:41 »

Azt hiszem,az a kormánytávirányító csatija,ha nincs olyanod,akkor nincs jelentősége,ha pedig van,akkor egy hozzáértő kolléga megmondja mi a teendő.

Nincs kormány kapcsolóm. Köszi!  worship
Naplózva

Ford Mondeo Turnier 1.8i GLX 1998.09 "Benzin kék"
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #5334 Dátum: 2013.09.10 kedd, 15:26:08 »

Nincs kormány kapcsolóm. Köszi!  worship

Őőő, nem multikormányra gondolt (az nincs is MK1-2-ben, mindössze a tempomat kapcsolói lehetnek rajta), hanem a kormányoszlopon lévő, az indexkar alatti vagy karra, vagy kiálló nyomkodós "fül" szerű cuccra. Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
ghostforme
Vendég
« Új hozzászólás #5335 Dátum: 2013.09.10 kedd, 16:03:55 »

Sziasztok!
Először is üdv mindenkinek, még relative új vagyok. A fórumot vendégként rendszeresen olvastam, és pár dologra találtam is megoldást, viszont eljött a pillanat, amikor már semmit nem találtam.
Van egy mk2-es mondeom (aláírásban részletek), amibe utólag sok mindent belekókányoltak, és sajnos a pénzhiány miatt nálam is megsínylődött, illetve a kedves paneltömbi lakók karcolásai is mély sebet hagytak a kocsi legtöbb részén.
A következő a problémám:
Vettem neten hozzá két első lámpát, amiről utólag derült ki, hogy motoros állítású. Az egyik gond, hogy nekem alap esetben nem motoros volt, így a kocsiban tudtommal nincs benne semmilyen hozzá tartozó vezeték (bár okoz meglepetéseket a kocsi). A gond, hogy az egyik az eget világítja meg, a másik meg a kocsi elejétől fél méterre a betont. Hogyan tudnám beállítani, hogy mégis arra világítson, amerre kell, illetve van egy olyan rossz érzésem, hogy fordított világítás képű vagy hogy kell mondani, szóval britt kocsin lehetett a lámpa.
A másik problémám, hogy a légzsák visszajelző villog. Anno egy szerelő annyit mondott rá, h ne aggódjak, maximum nem nyílik ki (na kössz).
A harmadik pedig az ablakemelő. Mindegyik ablakemelő utólag lett beszerelve, nem eredeti, így kifúrták hozzá az ajtókárpitot. Sikerült már szereznem egy pár első gyári emelőt. Viszont aki belebarmolta, szétfúrta az ajtót is, mert a gyári kábelek ugye nem stimmeltek neki.
Van hozzá rendes ajtókárpitom is, illetve a hátsó ajtókhoz is megvan a kilincshez épített kapcsólós keret.
Ha szerzek hozzá gyári kábelköteget, azt be fogom tudni kötni/köttetni szerelővel? (azt is keresnem kell, mert elszállt a kapcsolóm, ez a balfék meg kikötötte, vagy átkötötte, mert a fő kapcsolóról nem tudom vezérelni a jobb oldalit, a bal oldalit meg bekötötte a kapcsoló jobb oldalijára.
Nem tudom, mennyire érthető.
Tud valaki esetleg valami tanácsot adni, vagy adjam el az egészet a francba, vagy használjam így? Sad
Üdv:
Tibi
Naplózva
Wizard8
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95



E-mail
« Új hozzászólás #5336 Dátum: 2013.09.10 kedd, 16:12:29 »

Őőő, nem multikormányra gondolt (az nincs is MK1-2-ben, mindössze a tempomat kapcsolói lehetnek rajta), hanem a kormányoszlopon lévő, az indexkar alatti vagy karra, vagy kiálló nyomkodós "fül" szerű cuccra. Smiley

Semmi nincs kormányomon... Smiley Beépítő kerettel van még problémám. Kinéztem egy ilyen rádiót: KENWOOD KMM-157 Alá a maradék helyre egy fiókot szeretnék vagy valami olyat, ami értelmesen eltakarja a helyet és nem egy vagyon. Láttam egy barátom kocsijába ezt a keretet: http://aprod.hu/hirdetes/ford-focus-mondeo-puma-fiesta-autoradio-beepito-keret-ID190OP.html, de ez valami iszonyat ronda. Mi lenne még jó a mondeohoz?
Naplózva

Ford Mondeo Turnier 1.8i GLX 1998.09 "Benzin kék"
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #5337 Dátum: 2013.09.10 kedd, 18:09:08 »

Semmi nincs kormányomon... Smiley Beépítő kerettel van még problémám. Kinéztem egy ilyen rádiót: KENWOOD KMM-157 Alá a maradék helyre egy fiókot szeretnék vagy valami olyat, ami értelmesen eltakarja a helyet és nem egy vagyon. Láttam egy barátom kocsijába ezt a keretet: http://aprod.hu/hirdetes/ford-focus-mondeo-puma-fiesta-autoradio-beepito-keret-ID190OP.html, de ez valami iszonyat ronda. Mi lenne még jó a mondeohoz?
Megpróbálhatod azt is, hogy MK1-es panelt veszel, és azt rakod be. Abban van két db 1 DIN-es hely, bár azzal bukod az alsó gombokat (ülésfűtés, illetve TCS. Ha ezek nincsenek, akkor gond egy szál se).
Linkelnék róla képet, de úgy tűnik elfogyott az internet, mert egy rohadt képet se találok róla..
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #5338 Dátum: 2013.09.10 kedd, 18:28:58 »

Sziasztok!
Először is üdv mindenkinek, még relative új vagyok. A fórumot vendégként rendszeresen olvastam, és pár dologra találtam is megoldást, viszont eljött a pillanat, amikor már semmit nem találtam.
Van egy mk2-es mondeom (aláírásban részletek), amibe utólag sok mindent belekókányoltak, és sajnos a pénzhiány miatt nálam is megsínylődött, illetve a kedves paneltömbi lakók karcolásai is mély sebet hagytak a kocsi legtöbb részén.
A következő a problémám:
Vettem neten hozzá két első lámpát, amiről utólag derült ki, hogy motoros állítású. Az egyik gond, hogy nekem alap esetben nem motoros volt, így a kocsiban tudtommal nincs benne semmilyen hozzá tartozó vezeték (bár okoz meglepetéseket a kocsi). A gond, hogy az egyik az eget világítja meg, a másik meg a kocsi elejétől fél méterre a betont. Hogyan tudnám beállítani, hogy mégis arra világítson, amerre kell, illetve van egy olyan rossz érzésem, hogy fordított világítás képű vagy hogy kell mondani, szóval britt kocsin lehetett a lámpa.
A másik problémám, hogy a légzsák visszajelző villog. Anno egy szerelő annyit mondott rá, h ne aggódjak, maximum nem nyílik ki (na kössz).
A harmadik pedig az ablakemelő. Mindegyik ablakemelő utólag lett beszerelve, nem eredeti, így kifúrták hozzá az ajtókárpitot. Sikerült már szereznem egy pár első gyári emelőt. Viszont aki belebarmolta, szétfúrta az ajtót is, mert a gyári kábelek ugye nem stimmeltek neki.
Van hozzá rendes ajtókárpitom is, illetve a hátsó ajtókhoz is megvan a kilincshez épített kapcsólós keret.
Ha szerzek hozzá gyári kábelköteget, azt be fogom tudni kötni/köttetni szerelővel? (azt is keresnem kell, mert elszállt a kapcsolóm, ez a balfék meg kikötötte, vagy átkötötte, mert a fő kapcsolóról nem tudom vezérelni a jobb oldalit, a bal oldalit meg bekötötte a kapcsoló jobb oldalijára.
Nem tudom, mennyire érthető.
Tud valaki esetleg valami tanácsot adni, vagy adjam el az egészet a francba, vagy használjam így? Sad
Üdv:
Tibi

Welcome on board!

Hááát.. először is gratula a kitartásodhoz, nem kevést szopkodást vállaltál ezzel magadra Smiley Na de nézzük, mire tudok mondani valami okosságot:

-fényszóró
szedd ki mindkettőből az állító modult, mérd ki hogy melyik láb lehet a test; küldj rá 12V-ot arra, meg váltva a másik kettőre, akkor meglátod melyik merre tekeri. Kb ugyanarra a pozícióra lődd be őket (mondjuk azt véve alapul, amelyik nem az eget világította), aztán mehetnek vissza; majd a fényszóró búra tetején két fehér műanyag csavarral tudod oldal- ill. magasságban beállítani a pontos helyzetet. Ha megvan a két kábel, akkor meg állítsd be megint azzal együtt.
a vetítési képnek úgy kell kinéznie, hogy az izzó középvonalától balra vízszintes vonal alatt világít, a középvonaltól jobbra pedig a vízszintestől felfelé 15 fokban kitérő vonal alatt. Ha pont fordított az irány nálad, akkor angol; ebben az esetben nem lesznek jók; egyszerűség kedvéért cseréld az egész lámpatestet bontott hazai szabványra.

-légzsák visszajelző
Itt találsz leírást a villogások száma alapján a hiba okáról. Általában kontaktos csatalkozók okozzák, a hibásan jelzett cucc (pl. övfeszítő) csatlakozóit húzd szét (nevezettet az ülés alatt találod), fújd be kontakt sprével, azt dugd vissza jól.

-ajtók
Hála a jó égnek (meg a tervezőknek) a Mondeo egy nagyon jól legózhatóan összerakott járgány, szinte mindent csavarral raktak össze, meg rengeteg csatlakozó hogy lehessen bontani, .. Úgyhogy az ajtót átvezető kábelét simán le lehet szedni, nyitott állapotban a gégecső ajtó felőli végét elcsavarod CCW irányban kb. 90 fokot, és kész. Az ajtón belül elvinni a kábelt semmiből nem tart, csak a csatlakozótól kell elvinni a delejt; gyári kábelköteggel még csak a lábkiosztással se kell szórakozni, de azzal nem árt vigyázni, hogy szinte évente variálták. Próbálj azonos évjáratú kábelkötegeket szerezni a kocsihoz!
Az már kellemetlenebb helyzet, ha a karosszérián belül is cserélni kell a kábelköteget, úgyhogy ha ezeket az apróságokat, meg a gányolást leszámítva nem tökéletesen rozsdamentes, és szép, és kopásmentes, meg ilyesmi a kocsi, akkor add el a francba; nem sokkal többért lehet hogy találsz egy problémamentesebbet, ami nem volt szétgányolva Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.10 kedd, 18:31:15 írta thomyka » Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Csello
Vendég
« Új hozzászólás #5339 Dátum: 2013.09.10 kedd, 20:25:48 »

Sziasztok!

Találkozott már valaki olyan hibajelenséggel, hogy a tolatólámpái nem kaptak elég áramot?
Kicseréltem Led izzókra az eredetiket, egy darabig gond nélkül működött, mostanában viszont elég halványan égnek, és a tolatóradar sem kap elég áramot, nem is működik.
Mitől lehet ez?
Köszi!

Üdv
Cselló
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #5340 Dátum: 2013.09.10 kedd, 20:27:32 »

Sziasztok!

Találkozott már valaki olyan hibajelenséggel, hogy a tolatólámpái nem kaptak elég áramot?
Kicseréltem Led izzókra az eredetiket, egy darabig gond nélkül működött, mostanában viszont elég halványan égnek, és a tolatóradar sem kap elég áramot, nem is működik.
Mitől lehet ez?
Köszi!

Üdv
Cselló

testhiba?
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5341 Dátum: 2013.09.10 kedd, 20:35:28 »

Sziasztok!

Találkozott már valaki olyan hibajelenséggel, hogy a tolatólámpái nem kaptak elég áramot?
Kicseréltem Led izzókra az eredetiket, egy darabig gond nélkül működött, mostanában viszont elég halványan égnek, és a tolatóradar sem kap elég áramot, nem is működik.
Mitől lehet ez?
Köszi!

Üdv
Cselló

A LED, ha túláramot kap, egy ideig bírja, aztán elkezd szépen halványan világítani. Próbáld ki azt, hogy visszacseréled a normál izzókra. Ha azok is halványan világítanak, akkor a LED-ek jók és máshol kell keresni a hibát. Lehet ott testzárlat is akár vagy csak simán beázott.
Naplózva
Csello
Vendég
« Új hozzászólás #5342 Dátum: 2013.09.10 kedd, 21:06:57 »

A LED, ha túláramot kap, egy ideig bírja, aztán elkezd szépen halványan világítani. Próbáld ki azt, hogy visszacseréled a normál izzókra. Ha azok is halványan világítanak, akkor a LED-ek jók és máshol kell keresni a hibát. Lehet ott testzárlat is akár vagy csak simán beázott.

Meglesem a régi izzókkal. köszi.
Naplózva
kerekesimre13
Vendég
« Új hozzászólás #5343 Dátum: 2013.09.11 szerda, 09:25:29 »

Nagy szükségem lenne egy óracsoportra egy 1997 1.8 Zetec GLX vashoz. A jobboldala teljesen meghalt,azaz a km óra,és az üzemanyag jelző nem működik. Előre is köszönöm.  worship
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5344 Dátum: 2013.09.11 szerda, 11:56:37 »

Meglesem a régi izzókkal. köszi.

Azért majd meséld el, hogy mi volt a baj, hátha mások is beleszaladnak.
Naplózva
ghostforme
Vendég
« Új hozzászólás #5345 Dátum: 2013.09.11 szerda, 13:45:35 »

Welcome on board!

Hááát.. először is gratula a kitartásodhoz, nem kevést szopkodást vállaltál ezzel magadra Smiley Na de nézzük, mire tudok mondani valami okosságot:

-fényszóró
szedd ki mindkettőből az állító modult, mérd ki hogy melyik láb lehet a test; küldj rá 12V-ot arra, meg váltva a másik kettőre, akkor meglátod melyik merre tekeri. Kb ugyanarra a pozícióra lődd be őket (mondjuk azt véve alapul, amelyik nem az eget világította), aztán mehetnek vissza; majd a fényszóró búra tetején két fehér műanyag csavarral tudod oldal- ill. magasságban beállítani a pontos helyzetet. Ha megvan a két kábel, akkor meg állítsd be megint azzal együtt.
a vetítési képnek úgy kell kinéznie, hogy az izzó középvonalától balra vízszintes vonal alatt világít, a középvonaltól jobbra pedig a vízszintestől felfelé 15 fokban kitérő vonal alatt. Ha pont fordított az irány nálad, akkor angol; ebben az esetben nem lesznek jók; egyszerűség kedvéért cseréld az egész lámpatestet bontott hazai szabványra.

-légzsák visszajelző
Itt találsz leírást a villogások száma alapján a hiba okáról. Általában kontaktos csatalkozók okozzák, a hibásan jelzett cucc (pl. övfeszítő) csatlakozóit húzd szét (nevezettet az ülés alatt találod), fújd be kontakt sprével, azt dugd vissza jól.

-ajtók
Hála a jó égnek (meg a tervezőknek) a Mondeo egy nagyon jól legózhatóan összerakott járgány, szinte mindent csavarral raktak össze, meg rengeteg csatlakozó hogy lehessen bontani, .. Úgyhogy az ajtót átvezető kábelét simán le lehet szedni, nyitott állapotban a gégecső ajtó felőli végét elcsavarod CCW irányban kb. 90 fokot, és kész. Az ajtón belül elvinni a kábelt semmiből nem tart, csak a csatlakozótól kell elvinni a delejt; gyári kábelköteggel még csak a lábkiosztással se kell szórakozni, de azzal nem árt vigyázni, hogy szinte évente variálták. Próbálj azonos évjáratú kábelkötegeket szerezni a kocsihoz!
Az már kellemetlenebb helyzet, ha a karosszérián belül is cserélni kell a kábelköteget, úgyhogy ha ezeket az apróságokat, meg a gányolást leszámítva nem tökéletesen rozsdamentes, és szép, és kopásmentes, meg ilyesmi a kocsi, akkor add el a francba; nem sokkal többért lehet hogy találsz egy problémamentesebbet, ami nem volt szétgányolva Cheesy

Köszi!
A kitartás még megvan (még). Őszintén megmondom, eladni nem szeretném, a szívemhez nőtt. (meg már annyit ráköltöttem, h az a pénz soha nem jönne vissza, inkább javítgatom)
A lámpát megnézem, mert ha britt, akkor kár bajlódni a fényszóró állítással.
A visszajelzőt meg mintha már számoltam volna, és 4et villan, szóval ha mázlim van, akkor csak kontakt Smiley
Köszönöm a segítséget, délután írok pár részletet, h mit tapasztaltam Smiley
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #5346 Dátum: 2013.09.11 szerda, 14:24:23 »

Köszi!
A kitartás még megvan (még). Őszintén megmondom, eladni nem szeretném, a szívemhez nőtt. (meg már annyit ráköltöttem, h az a pénz soha nem jönne vissza, inkább javítgatom)
A lámpát megnézem, mert ha britt, akkor kár bajlódni a fényszóró állítással.
A visszajelzőt meg mintha már számoltam volna, és 4et villan, szóval ha mázlim van, akkor csak kontakt Smiley
Köszönöm a segítséget, délután írok pár részletet, h mit tapasztaltam Smiley


Hehe, 4 villanás; tipikus Smiley Típushiba, hogy egy idő után elkezd nem érintkezni az övfeszítő csatlakozója (mondjuk nem is túl védett helyen van). A kontakt spré meg fogja oldani a problémát.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #5347 Dátum: 2013.09.11 szerda, 20:30:20 »

sziasztok. észleltem egy rendkívül furcsa jelenséget. a kocsi 1.8 zetech , v6-os full extrás köteggel minenhol. a probléma hogy beraktam a fényszórót, és elindítottam, a világítás ráadása után csak a helyzetjelző világított a tompított nem. a refi ment. Találtam egy relé helyet a motortérben ami üres volt, zöld relé az R1-esben, szóval beleraktam, és már eleve gyújtáson megy a világítás, ha kapcsolom helyzetjelzőre akkor elalszik a tompított, ha a tompítoottra akkor ismét világít. Nem lehet levenni a világítást csak ha leállítom a kocsit. ez egy fullos v6-osnál eleve így van vagy van valami probléma a világításkapcsoló csatijánál, mert kipróbáltam másik kapcsolóval is és ugyanaz a helyzet. Illetve most bennt a tcs, raktam izzót az órába, gyújtásnál alapból világít a lámpa, ha kapcsolom a gombal akkor a gomb világít és az izzó nem. hogy kell annak működnie?? falbav
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5348 Dátum: 2013.09.11 szerda, 20:34:55 »

sziasztok. észleltem egy rendkívül furcsa jelenséget. a kocsi 1.8 zetech , v6-os full extrás köteggel minenhol. a probléma hogy beraktam a fényszórót, és elindítottam, a világítás ráadása után csak a helyzetjelző világított a tompított nem. a refi ment. Találtam egy relé helyet a motortérben ami üres volt, zöld relé az R1-esben, szóval beleraktam, és már eleve gyújtáson megy a világítás, ha kapcsolom helyzetjelzőre akkor elalszik a tompított, ha a tompítoottra akkor ismét világít. Nem lehet levenni a világítást csak ha leállítom a kocsit. ez egy fullos v6-osnál eleve így van vagy van valami probléma a világításkapcsoló csatijánál, mert kipróbáltam másik kapcsolóval is és ugyanaz a helyzet. Illetve most bennt a tcs, raktam izzót az órába, gyújtásnál alapból világít a lámpa, ha kapcsolom a gombal akkor a gomb világít és az izzó nem. hogy kell annak működnie?? falbav

Rossz helyre raktad a relét, DRL-es lett az autód. Valszeg angol a V6 kábelköteg, ott volt DRL gyárilag az MK2 Mondeoban.

DRL = nappali menetfény
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #5349 Dátum: 2013.09.11 szerda, 20:41:17 »

Rossz helyre raktad a relét, DRL-es lett az autód. Valszeg angol a V6 kábelköteg, ott volt DRL gyárilag az MK2 Mondeoban.

DRL = nappali menetfény
igen ezt értem, de akkor ha kiveszem akkor mért csak helyzetjelzőm van? a tompított mért nem megy? biztosítékok rendben. nem hinném hogy angol mert bal kormányosból van asszem. forrodavid-tól van..
Naplózva
Oldalak: 1 ... 100 101 102 103 104 105 106 [107] 108 109 110 111 112 113 114 ... 149   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.046 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.